Ik hoop dat Verbeek niet naar namen kijkt (wat van Marwijk wel deed), en een "grote" naam zoals Landzaat of Timmer er gewoon naast durft te zetten.quote:Op maandag 21 juli 2008 20:24 schreef daffyd33 het volgende:
En, wat zal het dit jaar gaan worden?!
Ik heb er wel meer vertrouwen in dan vorig jaar. Ik denk dat Verbeek een veel grotere uitstraling heeft dan een trainer als Van Marwijk. Je ziet het, de spelers moeten daar in Oostenrijk echt aan de bak. Een goede conditie is echt heel belangrijk, anders krijg je hetzelfde verhaal als de voorgaande jaren, vooral vorig jaar. De eerste seizoenshelft is sterk, maar tijdens de 2de seizoenshelft zakt het boeltje in elkaar.
Wat denken jullie?
http://www.soccernews.nl/news/49457quote:Feyenoord lijkt de beste papieren te hebben om Tim Krul over te nemen van Newcastle United. De Rotterdammers hadden eerder concurrentie van PSV, Chelsea en SC Heerenveen. Deze clubs komen door uiteenlopende redenen echter niet in aanmerking voor een overname.
De jonge doelman liet aan de verslaggevers van The Journal weten dat hij een transfer naar Rotterdam-Zuid zeker ziet zitten. Hij voegde hier ook aan toe dat hij zeker niet voor Chelsea zal kiezen. PSV moest afhaken vanwege de breuk met superscout Piet de Visser, die een belangrijke rol zou spelen in de overgang. Volgens ForzaHeerenveen.nl is de transfer naar SC Heerenveen om nog onbekende redenen afgeketst. De Friese club leek eerst topkandidaat om de Nederlandse doelman over te nemen van Newcastle United.
Newcastle United vraagt naar verluidt 2,5 miljoen euro voor het talent. Feyenoord wilde tot zover niet verder gaan dan twee miljoen euro.
"Volgens diverse nieuwssites"quote:Op maandag 21 juli 2008 20:26 schreef Martijn_fijn het volgende:
Volgens diverse nieuwsites zou Feyenoord de 'strijd' om Tim Krul gewonnen hebben.
[..]
http://www.soccernews.nl/news/49457
Joh, die rechtsback hebben we allang. Harrisson Awful, de nieuwe Gyan.quote:Op maandag 21 juli 2008 20:31 schreef EnactedChaos het volgende:
Volgens mij is dat alleen maar gebaseerd op die Heerneveen-website. En ga nou eerst eens achter een rechtsback aanDan doet de keeper er ook meteen wat minder toe...
The Journal is de lokale krant van Newcastle. Die moeten dus redelijk geinformeerd zijn. Ik heb het even gecheckt op hun site, en het blijkt dat o.a Soccernews iets te vroeg hun conclusies trekken inderdaad..quote:Op maandag 21 juli 2008 20:32 schreef daffyd33 het volgende:
Soccernews is niet zo betrouwbaar hoor...
Volgens mij heeft Feyenoord op dit moment amper geld te besteden, dus dan zijn talenten wel logisch ja. Op welke posities moet Feyenoord eigenlijk nog versterkt worden? Volgens mij is de aanval vrij sterk nu, maar de verdediging drie keer niks?quote:Op maandag 21 juli 2008 20:22 schreef Happel het volgende:
Goed gedaan, Ruudje Dil.![]()
Ben benieuwd of er nog wat bij gaat komen deze zomer. Denk het eerlijk gezegd niet, misschien nog een talent of twee. Dat is, denk ik, de basis die Bosz aan het leggen is op dit moment.
Wie weet zijn ze druk bezig achter de schermen en komen ze ineens met 2 aankopen.quote:Op maandag 21 juli 2008 21:12 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Ik snap niet echt waarom Tim Krul niet naar Heerenveen zou willen gaan, dus dat is nog even afwachten. Klote ook weer dat er al dagen geen transfergeruchten zijn.
De verdediging mag nog wel uitgebreid worden met een mannetje of drie, ja. Echt zwak zou ik het niet noemen. Komt Vlaar weer terug, dan verandert er erg veel in positieve zin. Het is echter wel de vraag in hoeverre hij weer terugkomt op zijn oude niveau en of hij dan ook van blessures verstoken blijft.quote:Op maandag 21 juli 2008 21:33 schreef RayMania het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Feyenoord op dit moment amper geld te besteden, dus dan zijn talenten wel logisch ja. Op welke posities moet Feyenoord eigenlijk nog versterkt worden? Volgens mij is de aanval vrij sterk nu, maar de verdediging drie keer niks?
Ik hoop nog steeds op een jonge talentvolle aanvaller voor de toekomst die kan rijpen onder Makaay en Tomasson, een rechtsback (het liefst een zekerheidje, Afful kan ik nog niet helemaal beoordelen, ik ben benieuwd hoe hij het morgen gaat doen) en een centrale verdediger voor de breedte.quote:Op maandag 21 juli 2008 21:33 schreef RayMania het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Feyenoord op dit moment amper geld te besteden, dus dan zijn talenten wel logisch ja. Op welke posities moet Feyenoord eigenlijk nog versterkt worden? Volgens mij is de aanval vrij sterk nu, maar de verdediging drie keer niks?
Grote kans dat Krul naar Heerenveen gaat dus.quote:“If Feyenoord make an offer, I am always open to a beautiful adventure in the south of Rotterdam. But we are as good as there (with Heerenveen).”
Wat is Erasmus dan? Een leuk knuffeldier voor het Legioen?quote:Op maandag 21 juli 2008 21:45 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik hoop nog steeds op een jonge talentvolle aanvaller voor de toekomst die kan rijpen onder Makaay en Tomasson, een rechtsback (het liefst een zekerheidje, Afful kan ik nog niet helemaal beoordelen, ik ben benieuwd hoe hij het morgen gaat doen) en een centrale verdediger voor de breedte.
Volgens mij heb je met Gio een meer dan goede backup voor de Cler hoor..quote:Op maandag 21 juli 2008 21:44 schreef Happel het volgende:
[..]
De verdediging mag nog wel uitgebreid worden met een mannetje of drie, ja. Echt zwak zou ik het niet noemen. Komt Vlaar weer terug, dan verandert er erg veel in positieve zin. Het is echter wel de vraag in hoeverre hij weer terugkomt op zijn oude niveau en of hij dan ook van blessures verstoken blijft.
Rechtsback, met Lucius als basisspeler, is het zwakst en de linksbackpositie wordt zwak wanneer De Cler zou uitvallen. Dan is alleen Bahia er voor zijn positie en die komt imo beter tot zijn recht centraal in de verdediging.
Er zouden dus een centrale verdediger, rechtsback en een back-up voor de linksbackpositie moeten komen.
Ook de spitspositie mag wel wat versterking gebruiken, tenzij Erasmus en Janota bij de selectie blijven. Dan heb je twee jeugdige spelers die na Mols in de rangschikking komen. Een volwaardige back-up voor Makaay ga je denk ik niet vinden voor een bedrag onder de vijf miljoen. Of ze moeten heel goed scouten en dat is iets waar ze de afgelopen jaren nog niet in hebben uitgeblonken. Misschien dat het nu van de grond komt met de aankoop van Manteiga, waar Steef nogal lovend over is.
Och ja, ben hem vergeten. Linksbackpositie is vervult.quote:Op maandag 21 juli 2008 22:04 schreef ursel het volgende:
[..]
Volgens mij heb je met Gio een meer dan goede backup voor de Cler hoor..
Nou, laat het hem maar niet horen dat je hem vergeten bent..quote:Op maandag 21 juli 2008 22:08 schreef Happel het volgende:
[..]
Och ja, ben hem vergeten. Linksbackpositie is vervult.
Natuurlijk, we hebben Kermit Erasmus ook nog. Hoe kon ik hem vergeten.quote:Op maandag 21 juli 2008 21:51 schreef Happel het volgende:
[..]
Wat is Erasmus dan? Een leuk knuffeldier voor het Legioen?
Dat lijkt me wel eigenlijk. Niet dat ik daar echt een reden voor heb maar we zitten al niet dik in de spitsen en wat ie tot nu toe heeft laten zien is niet verkeerd.quote:Op maandag 21 juli 2008 22:38 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Natuurlijk, we hebben Kermit Erasmus ook nog. Hoe kon ik hem vergeten.![]()
Ik ben benieuwd hoe hij zich zal ontwikkelen, een cultheld in de dop is hij in ieder geval.
Ik hoop dat hij bij de uiteindelijke selectie zit waarmee Verbeek het seizoen wilt beginnen.
Had wel verwacht dat het zo zou gaan verlopen. Dus eerst Greene, Buijs, Hofs, Ekramy etc kwijtraken. Die versterkingen kunnen we dus wel vergeten.quote:‘Eerst spelers verkopen, dan pas kopen’
Door WIETSE DIJKSTRA
FULPMES - Terwijl coach Gertjan Verbeek zijn spelers onder handen neemt, houdt Peter Bosz aan de rand van het veld in Fulpmes zijn telefoon nauwlettend in de gaten. ,,We willen eerst spelers kwijtraken voor we ons gaan versterken.’’
De technisch directeur van Feyenoord hoopt in het Oostenrijkse Stubaital, waar de Rotterdammers deze week op trainingskamp zijn, nog een aantal spelers te kunnen slijten. Pas als hem dat lukt, kan hij weer denken aan versterkingen.
,,Voorheen was de situatie bij Feyenoord dat we eerst kochten en daarna probeerden om spelers te vérkopen,’’ zegt Bosz. ,,Maar nu voeren we een gezond beleid en willen we eerst spelers kwijtraken voor we ons gaan versterken.’’
Toch had het niet veel gescheeld of Feyenoord had onlangs miljoenen betaald voor FC Twente-spits Marko Arnoutovic. ,,Maar dat speelde twee maanden geleden,’’ verklaart Bosz. ,,De Raad van Commissarissen had er vertrouwen in dat het ons zou lukken om in de tussentijd spelers te verkopen. Dat is echter nog niet gelukt.’’
Nadat Arnoutovic zijn contract bij FC Twente verlengde, maakte Feyenoord een pas op de plaats. Verbeek zal nog even moeten wachten op de door hem gewenste versterkingen.
Feyenoord is met 26 spelers naar Oostenrijk vertrokken. De zieke Jacob Lensky en de in de Kuip overbodige Dwight Tiendalli, Karim Saidi, Timothy Derijck en Diego Biseswar (die nog niet weet of zijn stage bij Sheffield Wednesday hem een contract heeft opgeleverd) zijn in Rotterdam achtergebleven. Sherif Ekramy, die ook mag vertrekken, is wél van de partij. Zo lang er geen club komt voor de Egyptenaar, blijft hij gewoon tweede keeper achter Timmer.
,,Mijn ervaring is dat de zaken tegenwoordig laat op gang komen,’’ zegt Bosz.
Hij maakt zich er niet druk om. Feyenoord is deze zomer geen basisspeler kwijt geraakt en heeft er al wel twee - Karim el Ahmadi en Jon Dahl Tomasson - aangetrokken. ,,Bovendien is Ron Vlaar weer terug, zijn de oudere spelers nog steeds fit en hebben de jonge jongens een jaar meer ervaring. Ook als er niemand meer bij komt, zijn we sterker geworden.’’
Ach het is volkomen begrijpelijk. Anders zitten we straks weer met een selectie van 40 man en heb je weer een gigantische salarislast. En ik was er eigk. al bang voor dat we van al die spelers die weg mochten er weinig snel zouden kwijtraken. Daar was ik voorlopig ook het meest teleurgesteld over. We moeten eindelijk eens af van deze middelmatige troep. Dan maar heel Jong Feyenoord op de bank, zoveel zal dat niet schelen met een Buijs, Ekramy en Greene.quote:Op maandag 21 juli 2008 23:50 schreef Happel het volgende:
[..]
Had wel verwacht dat het zo zou gaan verlopen. Dus eerst Greene, Buijs, Hofs, Ekramy etc kwijtraken. Die versterkingen kunnen we dus wel vergeten.
verhuurd volgens mij.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 01:26 schreef Enchanter het volgende:
Die Saidi was toch allang weg en toch zie ik elke keer z'n naam langs komen
Dat 100 jaar logo blijft wel tyfus lelijkquote:Op maandag 21 juli 2008 20:08 schreef venomsnake het volgende:
Mooie banner die van 100 jaar Feyenoord, Ruud.
Neuh.. Kwestie van een andere naam op het bord schrijven.quote:Op maandag 21 juli 2008 20:32 schreef daffyd33 het volgende:
Oh, dat zou heel goed zijn. Tim Krul naar Feyenoord! Echt een van de grootste talenten van Nederland. Maar dan vraag je jezelf toch af wat er met Darley en Lamprou moet gebeuren. En Erwin Mulder niet te vergeten.
Als ze Krul halen, vind ik dat hij ook gelijk in de basis moet staan. In ieder geval niet die showkeeper van een Timmer. Ik denk dat verbeek niet naar namen kijkt, hij heeft echt wel ballen. Het is natuurlijk wel een moeilijk beslissing om Timmer eruit te halen. Vooral als je net nieuw bent bij de club.
Landzaat komt denk ik sowieso niet in de basis.
Krul, nieuw, Vlaar, Hofland, De Cler, Gio, El Ahmadi, Bruins, De Guzman, Tomasson, Makaay
De verdediging is goed, maar niet echt breed te noemen.quote:Op maandag 21 juli 2008 21:33 schreef RayMania het volgende:
[..]
Klopt. Verder heeft Feyenoord dit seizoen dus voor een financieel gezond beleid gekozen ipv risico's. Vrij logisch.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 06:48 schreef Keltie het volgende:
[..]
De verdediging is goed, maar niet echt breed te noemen.
Hofland - Vlaar is een mooi duo, maar kwetsbaar want als 1 vd 2 wegvalt is het huilen met de pet op.
Ga dat het gros van de supporters maar duidelijk maken, die zullen wel weer wat te zeiken hebben als er niemand komt...quote:Op dinsdag 22 juli 2008 07:14 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Klopt. Verder heeft Feyenoord dit seizoen dus voor een financieel gezond beleid gekozen ipv risico's. Vrij logisch.
Komt ook omdat het gros van de supporters niet verder kijkt dan de neus lang is.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 07:43 schreef Happel het volgende:
[..]
Ga dat het gros van de supporters maar duidelijk maken, die zullen wel weer wat te zeiken hebben als er niemand komt...
Van welke site (te downloaden)?quote:Op dinsdag 22 juli 2008 08:41 schreef mister_popcorn het volgende:
de 12 tributes zijn de downloaden op en te branden als dvd. gratiesj
Wordt mooie dvd.
Dat doet het gros hier al!quote:Op dinsdag 22 juli 2008 07:43 schreef Happel het volgende:
[..]
Ga dat het gros van de supporters maar duidelijk maken, die zullen wel weer wat te zeiken hebben als er niemand komt...
http://www.frfc1908.nlquote:
Die Slory rot maar lekker op als hij er inderdaad zo over denkt.quote:Andwelé Slory aast nog altijd op vertrek bij Feyenoord
- Datum: 22-jul-2008 14:03
Door Sander van Hal
Andwelé Slory (foto, rechts) staat nog altijd open voor een vertrek bij Feyenoord. Dat de aanvaller tot nu toe in de voorbereiding veel speeltijd krijgt als spits en buitenspeler in een 4-4-2-systeem, doet daar niks aan af. “Het gaat Andy niet alleen om een basisplaats of niet, het gaat hem ook om het systeem waar Feyenoord de voorkeur aan geeft,” zegt Slory’s zaakwaarnemer Winnie Haatrecht.
“Dat is voor Andy niet het meest ideale systeem. In het buitenland wordt weliswaar óók veel 4-4-2 gespeeld, maar in Engeland heb je bijvoorbeeld echte wingers. Die vallen voor zeventig procent aan en verdedigen voor dertig procent. Bij Feyenoord wordt van de buitenspelers gevraagd dat ze voor zeventig procent verdedigen en voor dertig procent aanvallen,” vervolgt Haatrecht.
“Als zich de situatie voordoet dat hij naar een andere club kan waar hij beter tot zijn recht komt én Feyenoord werkt mee, dan willen we die kans pakken. Clubs zijn alleen huiverig om Andy te halen, omdat hij vorig seizoen lang geblesseerd was.”
Mijn god.quote:
Slimme gozerquote:Op dinsdag 22 juli 2008 15:09 schreef Happel het volgende:
[..]
Die Slory rot maar lekker op als hij er inderdaad zo over denkt.
Volgens mij heeft een stagiare dat gemaakt, wat een armoe.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 15:17 schreef EnactedChaos het volgende:
Goede editor (director whatever) hebben ze bij Feyenoord TV![]()
Feyenoord in Oostenrijk
Feijenoord is er snel bij om het recht te zetten.quote:22-07-2008 SLORY WIL IETS RECHTZETTEN BIJ FEYENOORD
Andwelé Slory werd vandaag in Fulpmes onaangenaam verrast door diverse publicaties op internet en in Sportweek. Daarin werd gesteld dat de aanvaller weg zou willen bij Feyenoord. Niets is echter minder waar, aldus Slory. 'Ik heb juist het gevoel dat ik dit seizoen iets recht moet en kan zetten!'
Het eerste seizoen van Andwelé Slory bij Feyenoord was niet bepaald gelukkig. De razendsnelle aanvaller werd geplaagd door blessures en kon niet de vorm etaleren die hem een jaar eerder als speler van Excelsior nog een plekje in Oranje bezorgde. In het Oostenrijkse Fulpmes bereidt Slory zich nu met Feyenoord voor op een nieuw seizoen en nieuwe kansen. Tot zijn grote verbazing las hij daar vanochtend op internet dat hij de Rotterdamse club zou willen verlaten.
'Ik heb die berichten gezien, maar begrijp niet waar ze op gebaseerd zijn. Wellicht op de situatie zoals hij een aantal weken geleden was, maar dan nog moet ik zeggen dat mijn zaakwaarnemer zich in dit geval helaas vergist heeft. Ik wil helemaal niet weg bij Feyenoord! En ik verwacht ook echt niet dat de trainer zijn systeem aan mij aan gaat passen... Wie ben ik nou helemaal om dat te zeggen?! Ik zal altijd spelen waar hij me neerzet. We zijn nu een paar weken lekker hard aan het werk en ik heb het juist heel goed naar mijn zin bij Feyenoord. Vorig jaar is 't er door allerlei redenen niet uitgekomen en daar baal ik van. Ik heb echt het gevoel dat ik dit seizoen wat recht kan en moet zetten. Daar ga ik ook alles aan doen, daar kan iedereen op rekenen.'
De waarheid zal in het midden liggen. Hij zal zeker revanche willen nemen op vorig seizoen maar als er een club voor hem komt die hij ziet zitten zal 'ie niet per se willen blijven denk ik.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 16:19 schreef Happel het volgende:
[..]
Volgens mij heeft een stagiare dat gemaakt, wat een armoe.
[..]
Feijenoord is er snel bij om het recht te zetten.
Logisch dat als er iets niet klopt, dat hij het recht wil zetten.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 17:28 schreef TJDoornbos het volgende:
Kan Heer Slory niet gewoon gaan presteren ipv reageren op berichten in de media?
En of ik wat te zeiken heb als er op plekken waar dat het hardst nodig is niet wordt geinvesteerd.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 07:43 schreef Happel het volgende:
[..]
goede verdedigers zijn helaas moeilijk te vindenquote:Op dinsdag 22 juli 2008 17:55 schreef MarkNMGN het volgende:
Liever een goede verdediging dan die Marokkaan of Tomasson.![]()
Is dat een verplichting ja? Dat wist ik niet. Verder ook onzin natuurlijk, de beste verdedigers die ik heb meegemaakt bij Feyenoord waren allemaal gekocht.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 18:57 schreef JUAN-ROMAN-RIQUELME het volgende:
Goede verdedigers moeten uit je jeugd opleiding komen...........
Ik dacht dat dat morgen was.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 19:03 schreef heiden6 het volgende:
Wedstrijd tegen Mallorca begint zometeen. Creatieve opstelling! En Harrison is er dus toch bij, staat zo te zien wel op links.![]()
Opstellingen Feyenoord:
Torres; Buijs, Bahia, Greene, Harrison; Landzaat, Wijnaldum, Fer, Bruins; Tomasson, Mols
Reserves Feyenoord:
Ekramy, Erasmus, Manteiga, Slory, Janota, Hofs, Nieveld
Neuh, geloof het niet. Kan het in ieder geval niet vinden.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 19:04 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat morgen was.![]()
Nog ergens te volgen? Zal wel niet.
Nope, wel integraal misschien.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 19:04 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat morgen was.![]()
Nog ergens te volgen? Zal wel niet.
Wie werd er neergehaald?quote:Op dinsdag 22 juli 2008 19:10 schreef blindgier het volgende:
Gelukkig ken ik het via de schotel wel live zien. Alleen het geluid is bagger.
edit: en een penalty nu
edit2: en Landzaat schiet naast
Tomasson. Maar was volgens mij buiten de 16. Zag de herhaling niet meer haha.quote:
Geen rood dan?quote:Op dinsdag 22 juli 2008 19:30 schreef blindgier het volgende:
[..]
Tomasson. Maar was volgens mij buiten de 16. Zag de herhaling niet meer haha.
Hij liep soort van vrij richting doel en werd rand 16 van achteren neergehaald.
quote:
Kunnen we meteen kijken hoe ze allemaal stand houden tegen een meer aansprekende tegenstander...quote:Op dinsdag 22 juli 2008 19:03 schreef heiden6 het volgende:
Wedstrijd tegen Mallorca begint zometeen. Creatieve opstelling! En Harrison is er dus toch bij, staat zo te zien wel op links.![]()
Opstellingen Feyenoord:
Torres; Buijs, Bahia, Greene, Harrison; Landzaat, Wijnaldum, Fer, Bruins; Tomasson, Mols
Reserves Feyenoord:
Ekramy, Erasmus, Manteiga, Slory, Janota, Hofs, Nieveld
Tsjah, je mist toch 6 basisspelers.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 19:35 schreef FrankyMcG het volgende:
[..]
Kunnen we meteen kijken hoe ze allemaal stand houden tegen een meer aansprekende tegenstander...
zonder Makaay en De Guzmanquote:Op dinsdag 22 juli 2008 19:39 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Tsjah, je mist toch 6 basisspelers.
Bij het jubileumtoernooi zullen we het echte Feyenoord te zien krijgen.
Bestuur tegen de muur!quote:Op dinsdag 22 juli 2008 19:40 schreef TJDoornbos het volgende:
Janota erin Landzaat op het vliegtuig!
Inderdaad.quote:
Zelfs dan niet.. 1e competitie wedstrijd pasquote:Op dinsdag 22 juli 2008 19:39 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Tsjah, je mist toch 6 basisspelers.
Bij het jubileumtoernooi zullen we het echte Feyenoord te zien krijgen.
quote:Op dinsdag 22 juli 2008 19:47 schreef MarkNMGN het volgende:
De ME moet vluchten.
Duidelijk komkommertijd.quote:
Dankjewel.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 19:43 schreef TJDoornbos het volgende:
heren mag ik u er op wijzen dat Landzaat buiten die paar fraaie goals alle ballen breed legt?
Volgens mij wel, stond dat ie tot en met december 2008 geldig was.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 19:49 schreef MarkNMGN het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk met die kortingscode van ¤20, kan je die ook voor andere dingen dan het jubileumtoernooi gebruiken?
Ik ook niet, FKS stuurt hem binnen 5 werkdagen opnieuw op. Moet je even bellenquote:Op dinsdag 22 juli 2008 19:53 schreef FrankyMcG het volgende:
[..]
Volgens mij wel, stond dat ie tot en met december 2008 geldig was.
Kan die brief alleen nergens meer vinden...
Yep. Dat jubileumtoernooi interesseert me niet zoveel, de wedstrijden dan. 31 augustus sluit de transfermarkt, pas dan kan er gekeken worden wat Feijenoord heeft en pas daarna krijgen we het echte Feijenoord te zien...quote:Op dinsdag 22 juli 2008 19:44 schreef denthemen het volgende:
[..]
Zelfs dan niet.. 1e competitie wedstrijd pas
Ja, een stuk of 10. Minimaal. En niveau Maldini in z'n goede tijd, niveau Ashley Cole en Terry, uiteraard. Anders niet.quote:
Jij begrijpt hetquote:Op dinsdag 22 juli 2008 20:45 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Ja, een stuk of 10. Minimaal. En niveau Maldini in z'n goede tijd, niveau Ashley Cole en Terry, uiteraard. Anders niet.
quote:Feyenoord heeft de eerste serieuze wedstrijd van de voorbereiding besloten met een nederlaag. In het Oostenrijkse Wörgl was Real Mallorca met 0-2 te sterk. Arango maakte beide treffers voor de club uit de Primera Division. Denny Landzaat miste bij een 0-0 stand een strafschop. Gertjan Verbeek liet de internationals aan de kant. Karim El Ahmadi speelde niet mee wegens lichte klachten.
Jon Dahl Tomasson slaagde in de beginfase tot twee keer toe richting het doel van Real Mallorca op te rukken. De eerste keer omspeelde hij doelman Lux, maar gaf hij de bal iets teveel snelheid mee met een doeltrap tot gevolg. De tweede keer kreeg Tomasson ook niet de kans te vuren. Dit keer kon hij daar niet rouwig om zijn, aangezien Ramis hem van achter haakte. Het leverde Feyenoord na negentien minuten een strafschop op. Landzaat wist die niet te verzilveren. Zijn poging rolde naast het doel de sintelbaan op.
Daarmee waren de meest dreigende momenten van Feyenoord genoemd. Real Mallorca werd gaandeweg de eerste helft sterker. Georginio Wijnaldum wist op de lijn de kopbal van Ramis nog weg te werken en ook Darley profileerde zich. Na 22 minuten ranselde hij het schot van Trejo uit het doel. De Spaanse openingstreffer hing in de lucht en na een half uur werd duidelijk dat van afstel geen uitstel kwam.
Darley zag zich op dat moment geconfronteerd met twee Mallorca-spelers voor zijn neus. Jurado, die even ervoor Darley nog had getest met een hard schot, liet de bal lopen voor Arango. De doelman kreeg nog een hand tegen de poging die erop volgde, maar was kansloos in de herkansing: 0-1.
Valero had op slag van rust nog een kans, maar weer was het de Braziliaanse doelman die de poging keerde. Feyenoord stelde er aanvallend weinig tegenover. Voor rust was er de poging van Leroy Fer. Vroeg in de tweede helft probeerde Hofs het, maar hij mikte te hoog. Even later waagde hij het er weer op met een vrije trap, maar ook die bal ging over.
Bij die laatste schotpoging stond de latere eindstand al op het scorebord. Arango kon weer profiteren van de hoeveelheid ruimte die hem werd geboden. Na minder dan een uur schoot hij onhoudbaar 0-2 binnen. Diaz had de kans er in de slotminuten 0-3 van te maken, maar Darley wist de bal met een fraaie reflex tot hoekschop te verwerken.
Uefa cup, tegen die Duitsers dacht ik, Aachen?quote:Op dinsdag 22 juli 2008 21:09 schreef TerroRobbie het volgende:
Landzaat die een pingel mist, gebeurt zelden.
doe maar niet, anders komt die misterX weer janken dat er alleen maar oude lullen rondlopen in ons elftalquote:
serieus zou ik het niet willen noemenquote:
niet zo vreemd, ze krijgen nu eindelijk fatsoenlijke (kracht)trainingenquote:Op dinsdag 22 juli 2008 21:27 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ik vind dat er veel spelers met kleine pijntjes zijn.
Precies, ik sta er nog versteld van. Bruins die zich nu al sterker voelt in duels door een paar weekjes krachttraining.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 21:28 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
niet zo vreemd, ze krijgen nu eindelijk fatsoenlijke (kracht)trainingen
Hopelijk worden Bruins, Slory e.d. sterker en dus weerbaarder!!quote:Op dinsdag 22 juli 2008 21:28 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
niet zo vreemd, ze krijgen nu eindelijk fatsoenlijke (kracht)trainingen
misschien komen Vincken en Lensky dit seizoen dan tot 10 minuten in het eerstequote:Op dinsdag 22 juli 2008 21:36 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Hopelijk worden Bruins, Slory e.d. sterker en dus weerbaarder!!
Vincken dient gewoon verkocht te worden. Kratje bier ftw.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 21:38 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
misschien komen Vincken en Lensky dit seizoen dan tot 10 minuten in het eerste
quote:Op dinsdag 22 juli 2008 21:44 schreef Happel het volgende:
[..]
Vincken dient gewoon verkocht te worden. Kratje bier ftw.
quote:Op dinsdag 22 juli 2008 19:02 schreef MarkNMGN het volgende:
Oja, en Slory
Kan die bosnegert niet een keer z'n waffel houden en er volgend seizoen 2 inleggen tegen de joden?
Ik hoop het ook, maar zoals het er naar uitziet gaat het de goede kant op iig.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 21:36 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Hopelijk worden Bruins, Slory e.d. sterker en dus weerbaarder!!
Nada...quote:Op dinsdag 22 juli 2008 22:03 schreef heiden6 het volgende:
Als ik het goed begrijp komt er om 22:20 op IB3 de wedstrijd of waarschijnlijk een samenvatting. Te zien op de eerder genoemde link.
Niet te volgen dat Catalaans...
Zijn dat oerwoudgeluiden?quote:
quote:Op dinsdag 22 juli 2008 23:02 schreef koningdavid het volgende:
neger
Nee, dat zijn jankgeluidenquote:Op dinsdag 22 juli 2008 23:02 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Zijn dat oerwoudgeluiden?![]()
![]()
Ik verbaas me gewoon af en toe om de taal die mensen gebruiken. Slory een 'bosneger' noemen vind ik niet normaal. Maar goed, jochies op internet hebben wel een grote bek. Iedereen weet dat MarkNMGN te schijterig is om het te zeggen als er een grote neger negroïde persoon voor hem staat.
Feyenoord.nl:quote:Op dinsdag 22 juli 2008 06:44 schreef Keltie het volgende:
[..]
Dat 100 jaar logo blijft wel tyfus lelijk
Het logo opzich is netjes (gouden lettertjes enzo) maar dat geneuzel eromheen
Alleen jammer dat Kappa het gaat stikkenquote:Op dinsdag 22 juli 2008 23:15 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
Feyenoord.nl:
[ afbeelding ]
![]()
dit logo zal wel op de volgende shirts komen
Ik wordt steeds blijer dat we van die apathische van Marwijk verlost zijnquote:Bruins gebaat bij aanpak van Verbeek
Door WIETZE DIJKSTRA
ROTTERDAM - Terwijl zijn ploeggenoten Roy Makaay en Jonathan de Guzman zich met het Olympisch elftal voorbereiden op de Spelen, werkt de daarvoor gepasseerde Bruins zich deze week met Feyenoord in het zweet in Oostenrijk. ,,Natuurlijk ben ik teleurgesteld,'' zegt hij in het spelershotel in Fulpmes.
,,Maar ik kan er nu toch niets meer aan veranderen. Ik richt me volledig op Feyenoord. Misschien is het een voordeel dat ik de hele voorbereiding kan meemaken en heb ik nu meer kans op een basisplaats.''
Waarom de bondscoach hem niet selecteerde, las hij in de krant. Bruins miste de telefonische oproep van De Haan. ,,Hij stond op mijn voicemail. De reden wilde hij me nog persoonlijk meedelen, maar hij heeft niet meer teruggebeld.''
Ook Gertjan Verbeek heeft geen uitleg gekregen van zijn oud-collega. ,,Foppe maakt zijn eigen keuzes,'' zegt de Feyenoord-trainer. ,,Daar is hij bondscoach voor. Hij vraagt me wel eens hoe iemand er voor staat, maar verder niet. Of ik het met Foppe eens ben? Ik praat niet via de pers over mijn spelers. Ik heb al een gesprekje met Luigi gehad. Hij weet dondersgoed wat er aan schort. Laat hem dat zelf maar vertellen.''
,,Ik denk dat hij precies hetzelfde bedoelt als Foppe,'' vermoedt Bruins. ,,Ja, ik heb deze trainer nog wel wat te bewijzen. Ik heb nog nooit onder hem gespeeld en zal hem moeten laten zien wat ik in huis heb.''
Het mislopen van de Olympische Spelen is de eerste grote tegenslag in zijn tot dusver gestaag omhoog lopende profcarrière. Zowel in zijn twee jaar bij Excelsior, waar hij als bescheiden jeugdspeler onder trainer Mario Been furore maakte, als in zijn eerste seizoen bij Feyenoord, had hij de wind mee. De sierlijke middenvelder kon altijd rekenen op een basisplaats, al was er geregeld kritiek op zijn laconieke houding.
,,Ik heb wel vaker gehoord dat ik de absolute drive mis. Maar die heb ik echt wel. Wie speelt er nou voetbal zonder dat hij wil winnen? Ik ga heus niet het veld in met de gedachte 'ik doe vandaag even rustig aan'.
,,De kritiek heeft vooral met mijn uitstraling te maken. Dat is nou eenmaal mijn speelstijl. Iedereen heeft zijn eigen stijl. Van een speler die er in de eerste plaats uitziet als schopper, wordt vaak gezegd dat hij niet kan voetballen. Ook dat is niet altijd terecht. Ik lijk te gemakkelijk. Daar zal ik wel iets mee moeten doen, maar het is moeilijk om een speelstijl die je al je hele leven hebt te veranderen.''
Dat De Haan aan hem twijfelde, voelde hij al tijdens het vierlandentoernooi in Zweden. ,,Ik heb daar maar één wedstrijd zeventig minuten gespeeld. Dat ging niet heel goed, maar ook niet heel slecht. Misschien ben ik niet zijn type. Vreemd, want sinds het EK ben ik er altijd bij geweest bij Jong Oranje of de olympische ploeg.
,,Foppe wist toch elke keer dat hij me opriep wat mijn speelstijl was? In al die tijd heeft hij me misschien één keer iets aangegeven. Maar ik kan me niet herinneren dat hij ooit tegen me heeft gezegd dat ik de absolute wil mis.''
Bruins hoopt bij Feyenoord, waar hij dit seizoen het rugnummer tien heeft gekregen, de teleurstelling snel weg te spelen. Buiten het veld heeft hij het geluk al gevonden. De Rotterdammer trouwde deze zomer en woont sindsdien samen. ,,Dat zorgt voor rust. En je eet toch wat anders dan als je alleen woont,'' lacht hij, terwijl hij het voedingsschema van Feyenoord doorneemt.
Het is een van de vele details waarin de hand van Verbeek zichtbaar is. Ook nieuw zijn de shakes met voedingssupplementen die de spelers na de training moeten drinken om snel te herstellen.
,,Je ziet dat ze alle mogelijkheden willen benutten,'' zegt Bruins, die baat heeft bij de nieuwe trainingsaanpak. Vooral de verplichte krachttrainingen doen hem goed. ,,Vorig seizoen was ik niet zo vaak in het krachthonk te vinden. Waarom weet ik eigenlijk niet, misschien was het luiheid. Nu zal ik het wel moeten doen en probeer ik er optimaal gebruik van te maken. Ja, ik merk er al wel iets van. Mijn armen worden harder en ik voel dat ik sterker word. Ik denk dat ik dat ook wel nodig had.''
Vincken komt er wel!!quote:Op dinsdag 22 juli 2008 21:38 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
misschien komen Vincken en Lensky dit seizoen dan tot 10 minuten in het eerste
Jah, maar die is gewoon netjes.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 23:15 schreef ruud_fr het volgende:tijd dat de competitie weer begint
[..]
Feyenoord.nl:
[ afbeelding ]
![]()
dit logo zal wel op de volgende shirts komen
Die krachttrainingen kunnen een Vincken ook nog wel helpen, word'ie misschien fysiek wat sterker.quote:Op woensdag 23 juli 2008 00:03 schreef Juk het volgende:
Jammer van de uitslag maar niet verwonderlijk als je de opstellingen ziet.
Hopelijk gaan we van dit zware voorprogramma (krachttraining op de wedstrijddag bv.) aan het einde van het seizoen profijt krijgen. Ook het serieus nemen van de jeugdspelers zal zijn vruchten gaan afwerpen.
Bruins al getrouwd? Sjeezus.. Die gassies trouwen ook steeds jongerquote:Op woensdag 23 juli 2008 01:17 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
Ik wordt steeds blijer dat we van die apathische van Marwijk verlost zijn
ja, ben ik met je eensquote:Op woensdag 23 juli 2008 06:37 schreef Keltie het volgende:
[..]
Jah, maar die is gewoon netjes.
Vergeleken met deze:
[ afbeelding ]
Die verkrachten ook een beetje het shirt, veelste groot man.
Wil ze ook nog beide hebben.quote:Op woensdag 23 juli 2008 08:11 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
ja, ben ik met je eens
toch beide shirts maar aangeschaft
ongeloveloos dat ze geen normaal schema hebben gehad... hoger springen, sneller sprinten, meer duelkracht, sneller herstel. Even wat voordeeltjesquote:Op woensdag 23 juli 2008 06:38 schreef Keltie het volgende:
[..]
Die krachttrainingen kunnen een Vincken ook nog wel helpen, word'ie misschien fysiek wat sterker.
Pardo had hier ook wel baat bij gehad denk ik...
Minder blessuregevoelig.. Tenminste, dat lijkt mij wel als je fysiek sterker bentquote:Op woensdag 23 juli 2008 09:50 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
ongeloveloos dat ze geen normaal schema hebben gehad... hoger springen, sneller sprinten, meer duelkracht, sneller herstel. Even wat voordeeltjes
yeah ook dat nog. Sterkere knieen en enkels, echt ontzettend amateuristisch dit.quote:Op woensdag 23 juli 2008 09:56 schreef Keltie het volgende:
[..]
Minder blessuregevoelig.. Tenminste, dat lijkt mij wel als je fysiek sterker bent
valt mee, troll user had het over dat we op de laatste dag wel iemand van 36 zullen aantrekkenquote:
Agh, als het Maldini is hoor je mij niet klagenquote:Op woensdag 23 juli 2008 12:32 schreef don-diablo het volgende:
[..]
valt mee, troll user had het over dat we op de laatste dag wel iemand van 36 zullen aantrekken
quote:Manteiga maakt een zeer goede indruk op de selectie van Feyenoord tijdens het trainingskamp in Oostenrijk, meldt VI. Peter Bosz legde aan het blad uit waarom de middenvelder zo goed is.
"Manteiga is een complete middenvelder, multifunctioneel, iemand die zowel controlerend als aanvallend kan spelen en met het loopvermogen om van zestien tot zestien te pendelen", aldus de beleidsbepaler.
De middenvelder die in juli een contract voor drie seizoenen in de Kuip signeerde, liet eerder zijn nut voor een elftal zien. Vorig jaar toen de Stadionclub de jongeling onderbracht bij Gama in Brazilie, bewees de talentvolle voetballer zijn waarde.
"Gama stond met nul punten uit zes wedstrijden onderaan. Toen Manteiga kwam wonnen ze vervolgens drie keer op rij", benadrukte Bosz de kwaliteiten van het talent. "Dat zegt iets. Manteiga is een ruwe diamant, zoals Kermit Erasmus dat ook is. Dit zijn jongens voor de toekomst."
Moet het nog steeds bestellen. Te lui voor...quote:Op woensdag 23 juli 2008 13:26 schreef TerroRobbie het volgende:
Heb je het fotoboek al Happel? Staan wel mooie platen in. Wel bijzonder dat (omgeving) Den Bosch een van de weinigen groepen zijn met de Molukkers, Limburg en nog een geloof ik van buiten regio Rijnmond. En dan staan er nog een aantal niet op.
quote:Feyenoord is met 26 spelers op trainingskamp in Oostenrijk. De groep herbergt naast routine ook veel talent. Feyenoord.nl zal de komende dagen enkele van de jonge en veelal onbekende jeugdige spelers voorstellen. In deel 3: de 18-jarige Kermit Erasmus, die bij zijn entree op het trainingsveld veel bekijks trok met zijn deels geblondeerde haar.
Kermit Erasmus doet deze dagen vele indrukken op. Nadat hij 4 juli op Nederlandse bodem landde, verscheen hij een dag later bij de eerste training van Feyenoord. Wat hij daar zag, ging zijn voorstellingsvermogen te boven. ‘Ongelooflijk hoeveel supporters daar waren. Een paar seconden heb ik alleen maar om me heen gekeken. Alsof het niet waar was.’ Oefenwedstrijden in de regio volgden, waar Erasmus tegen amateur-teams voor duizenden toeschouwers speelde. ‘Ik wist dat ik naar een grote club ging, maar hier stond ik van te kijken.’
En dan was er ook nog de helikoptervlucht tijdens de Jubileumdag. Erasmus: ‘Een heel bijzondere ervaring. Allereerst omdat ik nog nooit in een helikopter had gezeten. Toen we boven De Kuip kwamen, keek ik m’n ogen uit. Ik begreep dat het door het slechte weer minder druk was die dag, maar voor mij was het druk genoeg om te zien hoe populair de club is.’
Erasmus viel de laatste weken niet alleen op door zijn verschijning, maar ook door de vele kansen die hij creëerde en, in heel wat gevallen, miste. Tegelijkertijd presenteerde hij zich als onzelfzuchtig, altijd kijkend naar medespelers die er beter voorstonden. ‘Als het mij in een wedstrijd niet gegeven is om te scoren, wil ik in elk geval anderen in staat hebben gesteld om een doelpunt te maken. Ik ben niet egoïstisch, dat niet zit in me.’
Kermit Erasmus beleeft zware weken. De trainingen zijn pittig, geeft hij aan. En het niveau is hoog. ‘Je moet meer moeite doen om de bal te krijgen, ik moet veel harder werken dan in Zuid-Afrika. En de spelers denken altijd een stap vooruit.’ Bovendien moet hij nog wennen aan het leven in Nederland. ‘Ik ben alleen hierheen gekomen en mis mijn familie’, zegt hij. ‘Maar ik weet tegelijkertijd dat ik het ook voor hen doe. Ik wil slagen als profvoetballer. Het leven is hier heel goed, maar wel erg rustig. In Oostenrijk helemaal, maar ook Rotterdam is stiller dan ik gewend ben.’
Dit seizoen zal vooral in het teken staan van de aanpassing. Eramsus hoopt zo veel mogelijk te spelen. Het liefst bij het eerste uiteraard, maar net zo graag bij het tweede. ‘Het spelen van wedstrijden maakt me beter. En daarnaast train ik met grote spelers als Van Bronckhorst, Makaay en Tomasson. Het zou mooi zijn als ik bij de eerste achttien zit. Ik zal hard werken en verder geduldig blijven voor mijn kans. De rest volgt dan hopelijk vanzelf. Aan mijn inzet zal het niet liggen.’
Pas 37x gepost ofzo.quote:Op woensdag 23 juli 2008 13:56 schreef D.zire het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)en_niet_rekenen.html
quote:De selectie van Feyenoord zal bij terugkeer uit Oostenrijk een geheel gerenoveerde kleedkamer in De Kuip aantreffen. Woensdag werd de laatste hand gelegd aan de inrichting ervan. Meest opvallend was de installatie van de kleedkamerstoelen met bijbehorende lockers. Alle spelers krijgen een eigen stoel, met bijbehorende kastjes ernaast, erboven en eronder, waar kleding en schoenen in opgeborgen kunnen worden. Alle onderdelen zijn in rood-zwarte Feyenoord-kleuren. Later deze week zullen in de kleedkamer ook nog diverse uitingen van de campagne ‘Dat is Feyenoord!’ worden opgehangen, waardoor het Feyenoord-gevoel nog verder versterkt wordt.
Tot aan het trainingskamp in Oostenrijk maakte de selectie nog voornamelijk gebruik van de gastenkleedkamer in De Kuip. Na afloop van het trainingskamp kunnen spelers en technische staf volledig gebruik maken van de eigen kleedkamer.
quote:Diego Biseswar heeft geen contract verdiend bij Sheffield United. De aanvaller van Feyenoord was op proef bij de Engelse club maar wist de technische staf van de ploeg uit het Championship niet te overtuigen van zijn kwaliteiten. Biseswar mag vertrekken uit De Kuip.
Feyenoord heeft Dwight Tiendalli, Karim Saidi, Danny Buijs, Serginho Greene, Nicky Hofs en Sherif Ekramy in de etalage gezet. Technisch directeur Peter Bosz hoopt nog deze week een of meerdere spelers te verkopen.
Tof boekkie hoorquote:Op woensdag 23 juli 2008 13:49 schreef Happel het volgende:
[..]
Moet het nog steeds bestellen. Te lui voor...
Mooi menneke.. Lijkt een goede instelling te hebben .. Tof aangezicht ook met die blonde hanekamquote:
Doet me enigszins denken aan kleedkamers in de VS bij football etc.quote:
Het zal allemaal wel op een haar na rond zijn!!!11!!quote:Op woensdag 23 juli 2008 14:21 schreef Happel het volgende:
Deze week, nou nou. Hij is optimistisch...
Wil tot augustus wachten met z'n beslissing.quote:Op woensdag 23 juli 2008 17:29 schreef Fortitudo het volgende:
tim krul nog steeds in de belangstelling?
meen je dat? zou mooi zijn (al heb ik liever Adidas, maar alles beter dan Kappa)quote:Op woensdag 23 juli 2008 19:44 schreef methodmich het volgende:
Voor de liefhebber van kledingsponsors:
Dit is het laatste seizoen voor Feyenoord in Kappa. Vanaf 2009/10 speelt de club zo goed als zeker in Puma-outfits.
Die hebben ze toch al eens gehad in de jaren tachtig?
Mijn bron zat namens Kappa in de heli afgelopen zaterdag.quote:Op woensdag 23 juli 2008 19:48 schreef ruud_fr het volgende:
http://www.feyenoord.nl/p(...)080723oostenrijk_bos![]()
[..]
meen je dat? zou mooi zijn (al heb ik liever Adidas, maar alles beter dan Kappa)
wat is je bron trouwens?
Waar is dat?quote:Op woensdag 23 juli 2008 19:54 schreef methodmich het volgende:
Die Manteiga was trouwens aardig bang in de heli. Spreekt alleen Portugees, dus lastig communiceren. Heeft de hele dag met een verdwaasde blik rond gelopen. Het is wel zaak dat ze hem goed gaan begeleiden, dus wellicht moet Steef hem even wegwijs komen maken in Rotterdam.
Krijgt als het goed is wel een appartementje vlakbij Lee, Leonardo etcetera.
In de buurt van het Mondriaangebouw als het goed is. Dus Cor Kieboomplein etc.quote:
Puma!?!? Ik vind het helemaal nix en dat komt voornamelijk omdat Puma een reputatie heeft opgebouwd van plak/zweetshirts de afgelopen paar jaren..quote:Op woensdag 23 juli 2008 19:44 schreef methodmich het volgende:
Voor de liefhebber van kledingsponsors:
Dit is het laatste seizoen voor Feyenoord in Kappa. Vanaf 2009/10 speelt de club zo goed als zeker in Puma-outfits.
Kom op, dat was 1x op de WK van 2006. Op het EK heb ik niets vreemds gespot bij Oostenrijk, Italie, Tsjechie en Zwitserland.quote:Op woensdag 23 juli 2008 21:22 schreef don-diablo het volgende:
Ik heb het liefst Adidas om eerlijk te zijn, kijk naar het nieuwe shirt van Liverpool. Dat is een hele mooie template met geen uber strakke pasvorm.
Puma heeft ook shirts die niet te strak zijn, maar ze wikkelen vocht niet goed af en dat is gewoon jammer.
Klopt ook wel, nix mis met de template. Alleen blijf ik mn twijfels hebben na die plakshirts. Maar zo ben ik nou eenmaalquote:Op woensdag 23 juli 2008 21:28 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Kom op, dat was 1x op de WK van 2006. Op het EK heb ik niets vreemds gespot bij Oostenrijk, Italie, Tsjechie en Zwitserland.
En met de pasvorm is ook niets raars en de template is imo ook eenvoudig en mooi. (zie bijvoorbeeld Tottenham en Lazio.)
quote:Op woensdag 23 juli 2008 19:44 schreef methodmich het volgende:
Kaarten kun je o.a. kopen op het vogelplein bij Boogers volgens mij (99% zeker) en de hele week aan de kassa bij het stadion, weet daar alleen de openingstijden niet vanquote:Op woensdag 23 juli 2008 22:20 schreef Tomatenboer het volgende:
Heeft iemand een idee óf en zo ja, waar ik aan kaarten kan komen voor Fc Dordrecht - Feyenoord komende zaterdag?
Ik neem aan dat er kaarten in de binnenstad in Dordrecht te koop zijn of aan de kassa voor de wedstrijd?
Bedankt!quote:Op donderdag 24 juli 2008 00:32 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
Kaarten kun je o.a. kopen op het vogelplein bij Boogers volgens mij (99% zeker) en de hele week aan de kassa bij het stadion, weet daar alleen de openingstijden niet van![]()
Tussen 10.00 en 16.00 bij het stadion.
You're welcome.quote:Op donderdag 24 juli 2008 00:46 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Bedankt!![]()
Eindelijk kan ik Feyenoord weer aan het werk zien tegen een redelijk serieuze tegenstander, het kan voor mij niet vroeg genoeg beginnen.
Ik zal zaterdag eens op Darley, Afful en Erasmus letten - als ze spelen natuurlijk - dat zijn toch spelers waar ik nog het meest nieuwsgierig naar ben.
Vind dit wel een leuk item op www.Feyenoord.nl. Pluspuntje voor de afdeling Marketing & communicatie.quote:24-07-2008 ‘IK DACHT: WANNEER WORD IK WAKKER UIT DEZE DROOM?’
Feyenoord is met 26 spelers op trainingskamp in Oostenrijk. De groep herbergt naast routine ook veel talent. Feyenoord.nl zal de komende dagen enkele van de jonge en veelal onbekende jeugdige spelers voorstellen. In deel 4: de 18-jarige Manteiga, die zich vorige week bij de groep aansloot en meteen als aankoop uit de helikopter stapte. ‘Ik heb die avond aan m’n vriendin gevraagd wanneer ik wakker zou worden uit die droom?’
Het was een dag om nooit te vergeten. Zo omschrijft de Braziliaan Manteiga het moment dat hij uit de helikopter stapte en om zich heen keek in De Kuip. ‘Het was één van de mooiste dingen die ik in mijn leven heb meegemaakt’, aldus Manteiga, die zich meteen daarna een idee probeerde te vormen van hoe het zou zijn bij een voetbalwedstrijd. ‘Ik ben heel benieuwd hoe is het om dan op het veld te staan en de passie van de fans te beleven. Het is zo massaal hier. Ik was er afgelopen zaterdag even stil van.’
Die gevoelens heeft hij niet pas sinds een week. In maart dit jaar liep de middenvelder al een paar weken rond bij Feyenoord. Hij trainde met Jong Feyenoord, bekeek de stad en zag het eerste elftal in actie. ‘Ik ben toen op zo’n manier opgevangen dat ik dacht: bij deze club voel ik me thuis, hier wil ik graag spelen. Het is me goed bevallen en ik was onder de indruk toen ik merkte hoe de club leeft. Voor een jonge speler als ik is Feyenoord een droom.’
Hij is reëel en weet dat hij nog een weg te gaan heeft voor hij tot vaste waarde uitgroeit bij het eerste. ‘Maar ik weet ook dat ik uiteindelijk de kwaliteiten heb om dat te bereiken’, zegt Manteiga, die zichzelf als technische vaardige middenvelder omschrijft. Op welke vlakken hij moet verbeteren? ‘Mijn fysiek zal altijd een aandachtspunt blijven. Om topvoetbal te kunnen spelen, moet ik mijn spieren altijd op pijl houden en versterken. Ik moet fysiek nog stappen zetten en me voetballend op details verbeteren.’
Voorlopig verblijft hij alleen in Nederland. Zijn vriendin komt in december over. De komende maanden zullen naast het voetballen in het teken staan van wennen aan een andere cultuur en het leren van de taal. Communiceren kan hij nog niet in het Engels of Nederlands. ‘Het is soms moeilijk om je te uiten. Als in het veld wat misgaat, kan ik wel wat roepen maar zullen weinigen me begrijpen. Daarom ben ik heel gemotiveerd daar wat aan te doen en me de taal eigen te maken. Voorlopig red ik me wel. Met Jon Dahl Tomasson, Giovanni van Bronckhorst, Louis Pedro en André Bahia kan ik prima communiceren. Buiten het veld helpen onder meer teambegeleider Jan Mastenbroek en Gido Vader (persvoorlichter en tolk bij dit interview, red.) me. Heimwee heb ik niet. Al zal ik altijd de mensen om wie ik geef wel blijven missen. Maar ik weet waarom ik dit doe.’
Mooi vaag gerucht weer.quote:Rob Friend naar Feyenoord?
Volgens diverse bronnen rondom Feyenoord zou de club dicht bij een akkoord zijn met oud-Heerenveen speler Rob Friend. De lange spits komt over van Borussia Mönchengladbach en zou in Rotterdam de aanval komen versterken. Friend speelde in 2006 ook al onder Gertjan Verbeek bij Heerenveen. Afgelopen seizoen wist hij voor Borussia Mönchengladbach in de Bundesliga in 23 wedstrijden, 15 keer het net te vinden. Het zou hierbij kunnen gaan om een ruil, want volgens het Duitse blad Kicker heeft Borussia al eerder contact opgenomen met Buijs om over een transfer te praten.
Lijkt me vooralsnog behoorlijk wat onzinquote:
quote:Feyenoord-trainer Gertjan Verbeek weet nog niet of hij Roy Makaay en Jonathan de Guzman meteen in de basis op zal stellen wanneer zij terugkeren van de Olympische Spelen in Peking. Het tweetal mist namelijk een aanzienlijk deel van de voorbereiding van de Rotterdammers, en kan in de Johan Cruijff Schaal tegen PSV wel eens op de bank plaats gaan nemen. ”Als ik straks vijf weken heb getraind en Makaay stapt uit het vliegtuig, dan is het toch onzin als ik hem meteen zou opstellen? Misschien komt hij eerder terug, maar als hij er de 22ste pas is, dan hoeft hij er niet op te rekenen dat hij meteen speelt,” zegt Verbeek in het Algemeen Dagblad. “Dat weet Makaay ook. Hij zal eerst moeten trainen.”
De ervaren spits hoeft echter niet te vrezen dat hij meteen zijn basisplaats zal verliezen. “Niet dat hij zich hoeft te bewijzen, zo stel ik dat niet,” aldus de nieuwe coach van de Rotterdammers, die wel een kleine waarschuwing afvaardigt richting De Guzman. “De Guzman is er niet en kan ik niet uitproberen. Luigi (Bruins, red.) wel, dat is in zijn voordeel.”
Ik had het al gelezen, maar das niet meer dan logisch. (Maar denk dat Makaay toch weer snel in de basis komt te staan)quote:
quote:Krul: "Ik blijf bij Newcastle"
Door Olga (Nuongirl) op donderdag 24 juli 2008 11:33
Bron: Goal.com
Tim Krul keept volgend seizoen 'gewoon' voor Newcastle United. De talentvolle doelman staat in de belangstelling van enkele grote clubs.
Dat zegt Krul tegen Engelse kranten. "Er wordt in de media volop over mij geschreven. De grootste verhalen doen de ronde, maar het is allemaal pure speculatie. Ik wil gewoon bij Newcastle blijven," aldus Krul.
De Telegraaf meldde vorige week dat naast Feyenoord en Heerenveen ook Chelsea geïnteresseerd is in de diensten van de Nederlandse doelman.
Krul keepte vorig seizoen in het shirt van het Schotse Falkirk, omdat hij bij Newcastle op niet al te veel minuten kon rekenen.
En als je nog iemand van onder de 14 meeneemt kan die voor een tientje de zuidtribune op dankzij een actie van Dordt-sponsor Riwal.quote:Op donderdag 24 juli 2008 00:32 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
Kaarten kun je o.a. kopen op het vogelplein bij Boogers volgens mij (99% zeker) en de hele week aan de kassa bij het stadion, weet daar alleen de openingstijden niet van![]()
Tussen 10.00 en 16.00 bij het stadion.
quote:Regionaal amateurelftal - Feyenoord 0-6
Eerste helft - 34e minuut
Aftrap: 19:00
Scheidsrechter: Konrad Plautz
Scoreverloop:
0-1 Slory ('02)
0-2 Fer ('12)
0-3 Landzaat ('15)
0-4 Greene ('21)
0-5 Slory ('23)
0-6 Fer ('26)
Opstellingen Regionaal amateurelftal:
Opstellingen Feyenoord:
Henk Timmer, André Bahia, Tim de Cler, Serginho Greene, Leroy Fer, Harrisson Afful, Georginio Wijnaldum, Denny Landzaat, Luigi Bruins, Andwelé Slory (25' Jon Dahl Tomasson), Michael Mols
Kan Jorien mooi zn vriendin meenemen.quote:Op donderdag 24 juli 2008 14:54 schreef methodmich het volgende:
En als je nog iemand van onder de 14 meeneemt kan die voor een tientje de zuidtribune op dankzij een actie van Dordt-sponsor Riwal.
Pfff, die is er weer een maand of twee uit.quote:
Andwelé Slory heeft een hamstringblessure overgehouden aan het duel met een Oostenrijks streekelftal. Na het scoren van de 5-0 bleef de aanvaller na 25 minuten op de grond liggen. Slory, die eerder de score had geopend in Fulpmes, moest van het veld worden gedragen. Jon Dahl Tomasson kwam hem vervangen.
Gratis weggeven dat pakje boterquote:Op donderdag 24 juli 2008 20:09 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Pfff, die is er weer een maand of twee uit.
quote:Regionaal amateurelftal - Feyenoord 0-12
Eind stand - 90e minuut
Aftrap: 19:00
Scheidsrechter: Konrad Plautz
Scoreverloop:
0-1 Slory (02')
0-2 Fer (12')
0-3 Landzaat (15')
0-4 Greene (21')
0-5 Slory (23')
0-6 Fer (26')
0-7 Bahia (42')
0-8 Tomasson (58')
0-9 Janota (70')
0-10 Tomasson (79')
0-11 Manteiga (83')
0-12 Janota (86')
Opstellingen Regionaal amateurelftal:
Opstellingen Feyenoord:
Henk Timmer (45’ Sherif Ekramy); Harrisson Afful (45’ Theo Lucius), Serginho Greene (45’ Norichio Nieveld), André Bahia, Tim de Cler (45’ Van Bronckhorst); Leroy Fer, Denny Landzaat, Georginio Wijnaldum (45’ Nick Hofs), Luigi Bruins (45’ Manteiga); Andwelé Slory (25' Jon Dahl Tomasson), Michael Mols (45’ Michal Janota).
Die hebben ze toch pas gehaaldquote:Op donderdag 24 juli 2008 20:22 schreef foetre het volgende:
Gratis weggeven dat pakje boter
Heeftie al een fanhyves?quote:Op donderdag 24 juli 2008 20:55 schreef TJDoornbos het volgende:
Janota = Held
ja hoor, Ekramy uitkotsen na 1 slechte wedstrijd en Janota tot held uitroepen na een paar goals tegen de amateursquote:Op donderdag 24 juli 2008 20:55 schreef TJDoornbos het volgende:
Janota = Held
Dat is ontzettend kortzichtig om dat nu al te zeggen. Hopelijk zie je dat zelf ook in. Het is maar afwachten of hij komend seizoen een kans krijgt tegen echte tegenstand.quote:Op donderdag 24 juli 2008 20:55 schreef TJDoornbos het volgende:
Janota = Held
denk dat ze dat na het jubileumtoernooi doenquote:Op donderdag 24 juli 2008 21:12 schreef Martijn_fijn het volgende:
Weet iemand misschien of er al een beslissing over Afful genomen is?
OKquote:Op donderdag 24 juli 2008 21:16 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
denk dat ze dat na het jubileumtoernooi doen
flikkert nou op man.quote:
Ik vind het wel prima dat ze rustig de tijd nemen om hem te beoordelen.quote:Op donderdag 24 juli 2008 21:16 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
denk dat ze dat na het jubileumtoernooi doen
Inderdaad, hopelijk laat hij ook veel jeugd spelen in de meer serieuze oefenwedstrijden zoals tegen Fc Dordrecht en op het jubileumtoernooi.quote:Op donderdag 24 juli 2008 21:46 schreef FrankyMcG het volgende:
Ik blijf erbij dat ik het toejuich dat Verbeek veel experimenteert met de jeugd (klinkt overigens ranziger dan het bedoeld is!)
Gelukkig maar.quote:Blessure Andwelé Slory valt mee
De blessure die Feyenoord-aanvaller Andwelé Slory donderdag opliep tijdens het oefenduel tegen een Oostenrijks regioteam (12-0) valt mee. Slory had slechts last van een verkramping na het maken van een doelpunt.
Slory maakte in de 25ste minuut het vijfde doelpunt voor Feyenoord, waarna hij greep naar zijn hamstring. Het zag er ernstig uit, maar Slory zei na afloop dat 'er niets aan de hand is en dat hij morgen weer op de fiets zit.'
Donderdagochtend had Slory volgens trainer Gertjan Verbeek al last van zijn hamstring, maar de aanvaller kwam toch in actie.
In de tweede helft van het oefenduel maakte Ron Vlaar zijn rentree. Hij zat de afgelopen tien maanden langs de kant vanwege een gescheurde kruisband.
Bron: Rijnmond.nl
quote:Op donderdag 24 juli 2008 19:37 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Kan Jorien mooi zn vriendin meenemen.
Zeker, je leidt ze niet voor niks op.quote:Op donderdag 24 juli 2008 21:46 schreef FrankyMcG het volgende:
Ik blijf erbij dat ik het toejuich dat Verbeek veel experimenteert met de jeugd (klinkt overigens ranziger dan het bedoeld is!)
Ik zat meer aan van Hooijdonk te denken..quote:Op vrijdag 25 juli 2008 10:38 schreef don-diablo het volgende:
Lijkt imo op een kruising tussen Lodewijks en Ekramy
quote:Wijnaldum imponeert Verbeek
FULPMES - Georginio Wijnaldum is pas 17 jaar, maar begint al aan zijn derde seizoen bij Feyenoord. ,,Ik heb geduld, maar over een jaar moet ik er wel staan,’’ zegt de talentvolle middenvelder, die onder Gertjan Verbeek kan rekenen op veel speeltijd. Wijnaldum maakte deze week indruk op zijn trainer door het lef dat hij toonde tijdens de survivaltocht in het Oostenrijkse Stubaital. Waar sommige spelers het parkoers op grote hoogte met angst en beven doorstonden, slingerde de 17-jarige Rotterdammer met speels gemak van de ene hindernis naar de andere.
,,Met klimmen heb ik nooit zo veel moeite gehad,’’ lacht de lenige Wijnaldum, die als kind droomde van een carrière als acrobaat. ,,Als de speeltuin dicht was en we schoten de bal over het hek, dan moesten we hem toch gaan halen. Ik klom ook vaak op daken als de bal daar lag.’’
Dat speelse hoort bij zijn leeftijd. Wijnaldum, die zijn exotische voornaam dankt aan de Braziliaanse international Jorginho, is het liefst zo veel mogelijk met een bal in de weer. Wat dat betreft had hij het vorig seizoen een moeizaam jaar. De veelzijdige middenvelder - met 16 jaar en 148 dagen de jongste Feyenoord-debutant ooit - mocht minder aan de bak dan hij had gewild.
,,Vorig seizoen kwam ik nooit in een ritme, omdat ik nauwelijks in het tweede speelde. We hadden toen een smalle selectie. Het risico dat ik bij de beloftes geblesseerd zou raken was te groot. Het was daardoor een heel moeilijk seizoen voor mij. Als je jong bent, moet je zo veel mogelijk wedstrijden spelen.’’
Als het aan Verbeek ligt, krijgt Wijnaldum dit seizoen niet alleen de kans bij de beloftes en de A1, maar ook bij het eerste. De Rotterdammer is volgens de trainer in zijn ontwikkeling een stuk verder dan zijn generatiegenoten, die de eerste weken moeite blijken te hebben om aan te haken bij het hogere niveau.
,,Wijnaldum is de jongste, maar zeker niet de minste,’’ zegt Verbeek. ,,Dat geeft wel aan dat hij een heel groot talent is. Hij zal ongetwijfeld dit jaar heel wat speelminuten krijgen. Ik vind dat hij vreselijk goed kan voetballen. Wijnaldum kan op links, op rechts en centraal spelen. Ik denk dat hij zelfs controlerend kan spelen. Mensen vergeten wel eens dat hij nog steeds een A-junior is. We moeten ervoor zorgen dat hij tussen nu en twee jaar een vaste waarde wordt voor Feyenoord.’’
,,Dit is mijn derde seizoen bij het eerste, dan is het logisch dat je verder bent dan de jongens die net uit de A-junioren komen,’’ reageert de speler, die weet dat hij nog geduld zal moeten hebben. ,,Alles wat ik nu speel, is meegenomen. Ik ben nog jong en heb nog heel wat jaren te gaan. Volgend jaar wil ik er staan. Dan vind ik dat ik van mezelf mag verwachten dat ik voor een basisplaats kan gaan. Dit seizoen is dat niet reëel. Ik merk bijvoorbeeld dat ik eerder moe ben dan oudere spelers.
,,Het is wel positief wat de trainer over me zegt. Verbeek praat veel met zijn spelers. Voor mij als jonge jongen is dat wel goed. Hij geeft je zekerheid. Bert van Marwijk is een ander type trainer. Hij sprak niet zo veel met me. In het begin had ik daar wel moeite mee.’’
Moeite heeft hij nu slechts met de verhoogde intensiteit van de trainingen. ,,Het is heel zwaar,’’ zegt Wijnaldum, die meteen na het interview vermoeid zijn kamer opzoekt. ,,Ik heb al een aantal trainingskampen meegemaakt, maar nog nooit zo’n zware als deze. Krachttraining is nieuw voor me en we trainen ook meer, meestal twee keer op een dag. Maar daar profiteer ik straks wel van. Ik merk nu al dat ik op de training minder snel wordt weggezet.’’
Ook qua spelopvatting merkt Wijnaldum dat er bij Feyenoord een frisse wind waait. ,,De trainer wil vooruit voetballen en zegt dat ik niet bang moet zijn om fouten te maken. Dicht bij het doel ben je het gevaarlijkst, dus kun je beter diep dan breed spelen, vindt hij. Verbeek denkt in alles vooruit. Dat is voor mij wel prettig, want als middenvelder kom je vaak aan de bal.’’
[anti-bert]quote:Op vrijdag 25 juli 2008 11:21 schreef ViVe het volgende:
,,Het is wel positief wat de trainer over me zegt. Verbeek praat veel met zijn spelers. Voor mij als jonge jongen is dat wel goed. Hij geeft je zekerheid. Bert van Marwijk is een ander type trainer. Hij sprak niet zo veel met me. In het begin had ik daar wel moeite mee.’’
Awful is een held, nu al. Halen.quote:Bosz en Verbeek beslissen snel over Harrison
Vrijdag, 25 juli 2008, 10:33
Feyenoord neemt volgende week een beslissing over Harrison Afful. De 21-jarige Ghanees loopt stage bij de Rotterdammers.
Harrison is afkomstig van de voetbalacademie van Feyenoord in Ghana. Hij is de laatste seizoenen uitgeleend aan topclub Asante Kotoko. Afgelopen week was de verdediger met Feyenoord op trainingskamp in Oostenrijk.
De spelers leerden hem zwemmen. "Met zwembandjes, dat wel", aldus Gertjan Verbeek. "Die wilde hij graag mee terugnemen naar Ghana want hij wil het zijn zusje ook leren. Mochten we niet met hem verdergaan, dan heeft hij in ieder geval iets geleerd."
Tegen Real Mallorca (0-3) speelde Harrison de hele wedstrijd als linksback. Donderdag stond hij een Oostenrijks regioteam op zijn favoriete positie rechts achterin. Hij speelde alleen de eerste helft.
"De spelers hebben 'm leren zwemmen"quote:Op vrijdag 25 juli 2008 11:38 schreef Happel het volgende:
Van Marwijk begint me steeds meer te verbazen...
Maar het blijft een held.
[..]
Awful is een held, nu al. Halen.
0-3? Het was toch nog 0-2??quote:Op vrijdag 25 juli 2008 11:38 schreef Happel het volgende:
[..]
Awful is een held, nu al. Halen.
mee eensquote:Op vrijdag 25 juli 2008 11:38 schreef Happel het volgende:
schitterendquote:De spelers leerden hem zwemmen. "Met zwembandjes, dat wel", aldus Gertjan Verbeek. "Die wilde hij graag mee terugnemen naar Ghana want hij wil het zijn zusje ook leren. Mochten we niet met hem verdergaan, dan heeft hij in ieder geval iets geleerd."
amstel cup heeft ie ook gewonnenquote:Op vrijdag 25 juli 2008 20:31 schreef TJDoornbos het volgende:
Bert heeft echt geen fluit gedaan lijkt het.
Toch een Uefa cup held 4Ever
Hoe oud ben jij zeg?quote:Op vrijdag 25 juli 2008 20:31 schreef TJDoornbos het volgende:
Toch een Uefa cup held 4Ever
quote:Feyenoorders leren Ghanees zwemmen
ROTTERDAM - De Ghanese verdediger Harrison Afful, die afgelopen week in Oostenrijk op proef was bij Feyenoord, weet dat zijn stage bij de Rotterdammers wel ergens goed voor is geweest.
afbeelding vergroten Feyenoord-stagiair Harrison Afful (rechts) en Georginio Wijnaldum.
Afful, speler van de eigen Feyenoord voetbalacademie in Ghana, weet nog niet of hij een contract overhoudt aan zijn verblijf bij Feyenoord. Maar hij heeft wél leren zwemmen en gaat bijna met een diploma terug naar huis.
Zijn medespelers bij Feyenoord hebben Afful de afgelopen week leren zwemmen in de sauna. ,,En dat is ze nog gelukt ook,’’ lacht trainer Gertjan Verbeek. ,,Weliswaar met zwembandjes, maar het is ze wel gelukt. Hij neemt ze mee als hij terug naar Afrika gaat.’’
Na het weekeinde zal Verbeek een beslissing nemen over de Ghanees, die het in de oefenwedstrijden niet slecht deed maar ook niet aantoonde dat hij zo veel beter is dan de opties die de trainer van Feyenoord al heeft.
Verklaar u nader?quote:Op vrijdag 25 juli 2008 21:28 schreef TC03 het volgende:
[..]
Hoe oud ben jij zeg?
Je reageert overal zo spastisch op en spuit impulsief wat algemene kreten in het rond.
Komt van AD.nl, en die zijn altijd wel goed ingelicht met dit soort dingen, dus lijkt mij niet verzonnen.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 00:42 schreef Happel het volgende:
[..]
Dat laatste is er volgens mij bij verzonnen, want ik kan nergens zoiets terugvinden...
Beetje tenditieuse berichtgeving dus...quote:Op zaterdag 26 juli 2008 05:54 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Komt van AD.nl, en die zijn altijd wel goed ingelicht met dit soort dingen, dus lijkt mij niet verzonnen.
Het hele strijdplan van Van Marwijk eruit dus.quote:‘Defensief denken moet eruit’
Door WIETSE DIJKSTRA
FULPMES - Toen de licht geblesseerde Danny Buijs donderdag tijdens de tweede oefenwedstrijd in het Oostenrijkse Fulpmes langs het veld werd gevraagd of de spelersgroep van Feyenoord een vrije avond had, keek hij even verbaasd op.
afbeelding vergroten Feyenoord-trainer Gertjan Verbeek.
Vrij? Dat woord had hij sinds de eerste werkdag onder Verbeek nog niet eerder gehoord. De quasi-verongelijkte opmerking van Buijs typeert de eerste weken van Feyenoords voorbereiding.
Onder de nieuwe trainer van de Rotterdammers dient in de eerste plaats hard gewerkt te worden. Vooral het jeugdige deel van de selectie had het er af en toe maar zwaar mee.
Zoals gebruikelijk tijdens trainingskampen, wilde ook Verbeek deze week op verzoek van de spelers best een oefensessie schrappen. Zolang het alternatief maar niet bestond uit klaverjassen. ,,Het moest wel iets actiefs zijn,’’ aldus Verbeek, die zijn selectie prompt op een pittige survival trakteerde.
Ook typerend voor het nieuwe bewind; de meegereisde pers was van harte welkom bij het uitje. De openhartige Verbeek heeft tegen pottenkijkers geen enkel bezwaar. Wat hem betreft hangen er straks in de Kuip zelfs camera’s in de kleedkamer.
Met een 12-0 overwinning op een lokale selectie uit Tirol sloot Feyenoord een pittige trainingsweek af. Maar rust is de Rotterdamse selectie voorlopig niet gegund. De selectie vloog gisteren terug naar Nederland, maar kan vanmiddag aan de Krommedijk tegen FC Dordrecht al meteen weer aan de bak. Verbeek beschouwt het duel met de eerstedivisionist - het laatste duel voor het eigen jubileumtoernooi - als een serieuze test.
Daarvan heeft Feyenoord er nog maar weinig van gehad. Eigenlijk was alleen de wedstrijd tegen de Spaanse subtopper Real Mallorca (0-2) dinsdag slechts een helft lang een graadmeter. ,,En toen kon je zien dat er nog wel wat werk te doen is,’’ aldus Verbeek.
,,We gaven een aantal kansen weg, maar we creëerden door onze aanvallende speelwijze ook vier kansen.’’
Waar Feyenoord staat is na drie weken voorbereiding uiteraard nog moeilijk te zeggen. Verbeek kon door verschillende omstandigheden - afwezige internationals en blessures - nog te weinig beschikken over een volwaardige spelersgroep, die sowieso nog aan de krappe kant is. De nadruk lag bovendien meer op conditie dan op tactiek.
Wat de trainer verlangt is al wél duidelijk. Verbeek wil dat Feyenoord vooruit leert denken en het tempo van wedstrijden gaat bepalen. ,,Ik zie het als de grootste uitdaging om dat voor elkaar te krijgen,’’ sprak hij aan het slot van het trainingskamp. ,,Wij moeten gaan bepalen wanneer we druk zetten en wanneer we inzakken. Als dat lukt, dan denk ik dat je met dit materiaal goed mee kan doen.’’
Hoe simpel dat ook mag klinken, er is wel een andere manier van denken voor nodig. ,,Wat me opvalt is dat deze jongens heel snel breed en terug spelen,’’ aldus Verbeek.
,,Ook als ze de bal aannemen, nemen ze hem ‘terug’ aan. Terwijl je met name in de omschakeling juist snelheid moet maken. Daar kunnen we meer winst halen. De spelers van Feyenoord denken defensief. Dat moet eruit. Waarom zou je geen fouten kunnen maken? Je kunt beter vooruit fouten maken dan achteruit.
,,Hoe ik die defensieve denkwijze eruit krijg? Door te trainen. Al mijn vormen zijn daar op gericht. En ik laat spelers nadenken. Uiteindelijk moet dat omslaan in het nemen van initiatief.’’
Verbeek weet dat hij met deze krappe selectie geen kampioen zal worden, maar zeurt niet over het uitblijven van versterkingen.
Na het weekeinde zal hij een beslissing nemen over de Ghanese stagiair Harrison Afful, die het in de oefenwedstrijden niet slecht deed maar ook niet aantoonde dat hij zo veel beter is dan de opties die Verbeek al heeft.
Mocht Harrison geen contract krijgen, dan is zijn verblijf bij Feyenoord niet voor niets geweest. Zijn collegas leerden hem deze week in de sauna zwemmen. ,,En dat is ze nog gelukt ook,’’ lacht Verbeek. ,,Weliswaar met zwembandjes, maar het is ze wel gelukt. Hij neemt ze mee als hij terug naar Afrika gaat.’’
Man, dat is de grootste winst die we gaan boeken dit seizoen. Die vent heeft het vorig jaar niet alleen slecht gedaan, hij zadelt ons dit seizoen zelfs op met z'n onvermogen.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 08:17 schreef Happel het volgende:
[..]
Beetje tenditieuse berichtgeving dus...
[..]
Het hele strijdplan van Van Marwijk eruit dus.
van marwijk is inderdaad een dramatische trainer,ik snap niet dat ik hier nog supporters van jullie hem een held zie noemen. en dat ie bondscoach is nu zegt ook niet zoveel aangezien zelfs de trainer van jong Ajax dat kan worden.Verbeek is de eerste goede trainer die jullie in een jaar of 10 krijgen.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 10:12 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
Man, dat is de grootste winst die we gaan boeken dit seizoen. Die vent heeft het vorig jaar niet alleen slecht gedaan, hij zadelt ons dit seizoen zelfs op met z'n onvermogen.
Ik krijg een steeds grotere hekel aan die man, ik wist niet dat dat nog mogelijk was
Ik ben de enige die dat zegt hoor en met recht.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 15:55 schreef E... het volgende:
[..]
van marwijk is inderdaad een dramatische trainer,ik snap niet dat ik hier nog supporters van jullie hem een held zie noemen. en dat ie bondscoach is nu zegt ook niet zoveel aangezien zelfs de trainer van jong Ajax dat kan worden.Verbeek is de eerste goede trainer die jullie in een jaar of 10 krijgen.
Liever met aanvallend spel 3-2 verliezen dan in een saaie wedstrijd 1-0.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 13:04 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Je zag anders wel hoe goed het ging met het aanvallendere strijdplan van Koeman. Op ADO na de meeste goals tegen ofzo?Het behoudende spel van Bert was gewoon noodzakelijk. Tuurlijk, het tempo moest hoger liggen, maar Hofland, Bahia, Greene, Timmer en Lucius komen in dat opzicht veel te veel te kort. Sportieve zelfmoord wordt dat. Iets wat ik Verbeek al vaker heb zien doen, veel te aanvallend en snel spelen en zodoende dik verliezen.
Bruins ook geblesseerd uitgevallen.quote:*Advertenties worden geopend in een nieuw venster.
0-1
FC Dordrecht - Feyenoord
Tweede helft
Aftrap: 16:00
Scheidsrechter: Danny Makkelie
Scoreverloop:
0-1 Derveld (38') Eigen doelpunt
Opstellingen FC Dordrecht:
-
Opstellingen Feyenoord:
Timmer (Ekramy 45’); Buijs, Greene, Bahia, Van Bronckhorst; Bruins (Janota 31'),landzaat, Hofs, Wijnaldum; Tomasson (Manteiga 45’), Mols
Dan moet ie dat maar eens anders doen. Met Heerenveen heeft ie volgens mij 2x ergens onderaan gestaan na een speelronde of 4. (weet ik niet zeker) Daar moet je toch niet aan denken.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 17:56 schreef Steven184 het volgende:
Verbeek zijn ploeg staan erom bekend om na een zware voorbereiding het seizoen slecht te beginnen. Dus wat de uitslagen tot eind september zijn interesseert geen fuck. Daarna zal het team moeten gaan draaien, zoals dat bij Verbeek zijn ploegen altijd het geval was.
Daarmee heeft hij in zijn 4 jaar bij Heerenveen wel 3x top5 gehaald, waarvan 2x boven Feyenoord. Dus van mij mag hij doorgaan met deze speelwijze en staan we maar laatste na 4 speelrondes. Als het op de lange termijn maar iets oplevert. Dus niet gaan zeuren als het de eerste 4 wedstrijden niet loopt, dat konden we van te voren verwachten.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 18:02 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Dan moet ie dat maar eens anders doen. Met Heerenveen heeft ie volgens mij 2x ergens onderaan gestaan na een speelronde of 4. (weet ik niet zeker) Daar moet je toch niet aan denken.
Typisch: Hofs valt uit met kramp in een oefenwedstrijd.Daar was nog een column over in de VI, dat Gertjan niet te snel te veel moet doen.
quote:Voor Harrison Afful zit een contract met Feyenoord er niet in. De Ghanese verdediger kon onvoldoende overtuigen tijdens zijn stage in Rotterdam.
Harrison streek drie weken geleden neer in De Kuip in de hoop een contract te verdienen. De 21-jarige rechtsback mocht mee op trainingskamp in Oostenrijk maar was in de ogen van de technische staf niet goed genoeg. Tegen FC Dordrecht was hij al niet meer van de partij.
Harrison had in eigen land de Feyenoord Fetteh Football Academy doorlopen voordat hij verkaste naar Asante Kotoko. Daar presteerde de verdediger zo goed, dat hij werd opgenomen in de nationale selectie die afgelopen januari in Ghana deelnam aan het toernooi om de Afrika Cup
Maar de 3e speelronde is Feyenoord - ajaxquote:Op zaterdag 26 juli 2008 17:56 schreef Steven184 het volgende:
Verbeek zijn ploeg staan erom bekend om na een zware voorbereiding het seizoen slecht te beginnen. Dus wat de uitslagen tot eind september zijn interesseert geen fuck. Daarna zal het team moeten gaan draaien, zoals dat bij Verbeek zijn ploegen altijd het geval was.
Ja, gezien de geschiedenis van de ploegen van Verbeek moeten we daar niet teveel van verwachten. Dus zullen we ons er maar overheen moeten zetten, om later in het seizoen terug te slaan.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 19:43 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Maar de 3e speelronde is Feyenoord - ajax
Onzin, resultaten uit het verleden zeggen niksquote:Op zaterdag 26 juli 2008 20:08 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Ja, gezien de geschiedenis van de ploegen van Verbeek moeten we daar niet teveel van verwachten. Dus zullen we ons er maar overheen moeten zetten, om later in het seizoen terug te slaan.
Prestaties op de lange termijn, daar moeten we naar kijken.
dat denk ik ook altijd bij het begin van de 2e seizoenshelft, maar toch is het altijd dramatischquote:Op zaterdag 26 juli 2008 20:15 schreef denthemen het volgende:
[..]
Onzin, resultaten uit het verleden zeggen niks
Dan verliezen we die, nou en...quote:Op zaterdag 26 juli 2008 19:43 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Maar de 3e speelronde is Feyenoord - ajax
das mooi kutquote:
maar tegen de joden is het wel kutterquote:Op zaterdag 26 juli 2008 20:41 schreef Happel het volgende:
[..]
Elke partij die we verliezen is kut, niet alleen die tegen de joden.
Gaat het niet wennen dan?quote:Op zaterdag 26 juli 2008 21:30 schreef Hofpleinfontein het volgende:
[..]
maar tegen de joden is het wel kutter
Interesseert me echt niks.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 21:30 schreef Hofpleinfontein het volgende:
[..]
maar tegen de joden is het wel kutter
quote:
O ik dacht al dat je liever verloorquote:Op zaterdag 26 juli 2008 23:29 schreef Irritatie100 het volgende:
De meeste van mijn vrienden zijn ajacieden, die nederlagen in de play-offs hoor ik nu nog
Dus ik win liever
quote:Op zaterdag 26 juli 2008 23:49 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
O ik dacht al dat je liever verloor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |