Kaarten kun je o.a. kopen op het vogelplein bij Boogers volgens mij (99% zeker) en de hele week aan de kassa bij het stadion, weet daar alleen de openingstijden niet vanquote:Op woensdag 23 juli 2008 22:20 schreef Tomatenboer het volgende:
Heeft iemand een idee óf en zo ja, waar ik aan kaarten kan komen voor Fc Dordrecht - Feyenoord komende zaterdag?
Ik neem aan dat er kaarten in de binnenstad in Dordrecht te koop zijn of aan de kassa voor de wedstrijd?
Bedankt!quote:Op donderdag 24 juli 2008 00:32 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
Kaarten kun je o.a. kopen op het vogelplein bij Boogers volgens mij (99% zeker) en de hele week aan de kassa bij het stadion, weet daar alleen de openingstijden niet van![]()
Tussen 10.00 en 16.00 bij het stadion.
You're welcome.quote:Op donderdag 24 juli 2008 00:46 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Bedankt!![]()
Eindelijk kan ik Feyenoord weer aan het werk zien tegen een redelijk serieuze tegenstander, het kan voor mij niet vroeg genoeg beginnen.
Ik zal zaterdag eens op Darley, Afful en Erasmus letten - als ze spelen natuurlijk - dat zijn toch spelers waar ik nog het meest nieuwsgierig naar ben.
Vind dit wel een leuk item op www.Feyenoord.nl. Pluspuntje voor de afdeling Marketing & communicatie.quote:24-07-2008 ‘IK DACHT: WANNEER WORD IK WAKKER UIT DEZE DROOM?’
Feyenoord is met 26 spelers op trainingskamp in Oostenrijk. De groep herbergt naast routine ook veel talent. Feyenoord.nl zal de komende dagen enkele van de jonge en veelal onbekende jeugdige spelers voorstellen. In deel 4: de 18-jarige Manteiga, die zich vorige week bij de groep aansloot en meteen als aankoop uit de helikopter stapte. ‘Ik heb die avond aan m’n vriendin gevraagd wanneer ik wakker zou worden uit die droom?’
Het was een dag om nooit te vergeten. Zo omschrijft de Braziliaan Manteiga het moment dat hij uit de helikopter stapte en om zich heen keek in De Kuip. ‘Het was één van de mooiste dingen die ik in mijn leven heb meegemaakt’, aldus Manteiga, die zich meteen daarna een idee probeerde te vormen van hoe het zou zijn bij een voetbalwedstrijd. ‘Ik ben heel benieuwd hoe is het om dan op het veld te staan en de passie van de fans te beleven. Het is zo massaal hier. Ik was er afgelopen zaterdag even stil van.’
Die gevoelens heeft hij niet pas sinds een week. In maart dit jaar liep de middenvelder al een paar weken rond bij Feyenoord. Hij trainde met Jong Feyenoord, bekeek de stad en zag het eerste elftal in actie. ‘Ik ben toen op zo’n manier opgevangen dat ik dacht: bij deze club voel ik me thuis, hier wil ik graag spelen. Het is me goed bevallen en ik was onder de indruk toen ik merkte hoe de club leeft. Voor een jonge speler als ik is Feyenoord een droom.’
Hij is reëel en weet dat hij nog een weg te gaan heeft voor hij tot vaste waarde uitgroeit bij het eerste. ‘Maar ik weet ook dat ik uiteindelijk de kwaliteiten heb om dat te bereiken’, zegt Manteiga, die zichzelf als technische vaardige middenvelder omschrijft. Op welke vlakken hij moet verbeteren? ‘Mijn fysiek zal altijd een aandachtspunt blijven. Om topvoetbal te kunnen spelen, moet ik mijn spieren altijd op pijl houden en versterken. Ik moet fysiek nog stappen zetten en me voetballend op details verbeteren.’
Voorlopig verblijft hij alleen in Nederland. Zijn vriendin komt in december over. De komende maanden zullen naast het voetballen in het teken staan van wennen aan een andere cultuur en het leren van de taal. Communiceren kan hij nog niet in het Engels of Nederlands. ‘Het is soms moeilijk om je te uiten. Als in het veld wat misgaat, kan ik wel wat roepen maar zullen weinigen me begrijpen. Daarom ben ik heel gemotiveerd daar wat aan te doen en me de taal eigen te maken. Voorlopig red ik me wel. Met Jon Dahl Tomasson, Giovanni van Bronckhorst, Louis Pedro en André Bahia kan ik prima communiceren. Buiten het veld helpen onder meer teambegeleider Jan Mastenbroek en Gido Vader (persvoorlichter en tolk bij dit interview, red.) me. Heimwee heb ik niet. Al zal ik altijd de mensen om wie ik geef wel blijven missen. Maar ik weet waarom ik dit doe.’
Mooi vaag gerucht weer.quote:Rob Friend naar Feyenoord?
Volgens diverse bronnen rondom Feyenoord zou de club dicht bij een akkoord zijn met oud-Heerenveen speler Rob Friend. De lange spits komt over van Borussia Mönchengladbach en zou in Rotterdam de aanval komen versterken. Friend speelde in 2006 ook al onder Gertjan Verbeek bij Heerenveen. Afgelopen seizoen wist hij voor Borussia Mönchengladbach in de Bundesliga in 23 wedstrijden, 15 keer het net te vinden. Het zou hierbij kunnen gaan om een ruil, want volgens het Duitse blad Kicker heeft Borussia al eerder contact opgenomen met Buijs om over een transfer te praten.
Lijkt me vooralsnog behoorlijk wat onzinquote:
quote:Feyenoord-trainer Gertjan Verbeek weet nog niet of hij Roy Makaay en Jonathan de Guzman meteen in de basis op zal stellen wanneer zij terugkeren van de Olympische Spelen in Peking. Het tweetal mist namelijk een aanzienlijk deel van de voorbereiding van de Rotterdammers, en kan in de Johan Cruijff Schaal tegen PSV wel eens op de bank plaats gaan nemen. ”Als ik straks vijf weken heb getraind en Makaay stapt uit het vliegtuig, dan is het toch onzin als ik hem meteen zou opstellen? Misschien komt hij eerder terug, maar als hij er de 22ste pas is, dan hoeft hij er niet op te rekenen dat hij meteen speelt,” zegt Verbeek in het Algemeen Dagblad. “Dat weet Makaay ook. Hij zal eerst moeten trainen.”
De ervaren spits hoeft echter niet te vrezen dat hij meteen zijn basisplaats zal verliezen. “Niet dat hij zich hoeft te bewijzen, zo stel ik dat niet,” aldus de nieuwe coach van de Rotterdammers, die wel een kleine waarschuwing afvaardigt richting De Guzman. “De Guzman is er niet en kan ik niet uitproberen. Luigi (Bruins, red.) wel, dat is in zijn voordeel.”
Ik had het al gelezen, maar das niet meer dan logisch. (Maar denk dat Makaay toch weer snel in de basis komt te staan)quote:
quote:Krul: "Ik blijf bij Newcastle"
Door Olga (Nuongirl) op donderdag 24 juli 2008 11:33
Bron: Goal.com
Tim Krul keept volgend seizoen 'gewoon' voor Newcastle United. De talentvolle doelman staat in de belangstelling van enkele grote clubs.
Dat zegt Krul tegen Engelse kranten. "Er wordt in de media volop over mij geschreven. De grootste verhalen doen de ronde, maar het is allemaal pure speculatie. Ik wil gewoon bij Newcastle blijven," aldus Krul.
De Telegraaf meldde vorige week dat naast Feyenoord en Heerenveen ook Chelsea geïnteresseerd is in de diensten van de Nederlandse doelman.
Krul keepte vorig seizoen in het shirt van het Schotse Falkirk, omdat hij bij Newcastle op niet al te veel minuten kon rekenen.
En als je nog iemand van onder de 14 meeneemt kan die voor een tientje de zuidtribune op dankzij een actie van Dordt-sponsor Riwal.quote:Op donderdag 24 juli 2008 00:32 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
Kaarten kun je o.a. kopen op het vogelplein bij Boogers volgens mij (99% zeker) en de hele week aan de kassa bij het stadion, weet daar alleen de openingstijden niet van![]()
Tussen 10.00 en 16.00 bij het stadion.
quote:Regionaal amateurelftal - Feyenoord 0-6
Eerste helft - 34e minuut
Aftrap: 19:00
Scheidsrechter: Konrad Plautz
Scoreverloop:
0-1 Slory ('02)
0-2 Fer ('12)
0-3 Landzaat ('15)
0-4 Greene ('21)
0-5 Slory ('23)
0-6 Fer ('26)
Opstellingen Regionaal amateurelftal:
Opstellingen Feyenoord:
Henk Timmer, André Bahia, Tim de Cler, Serginho Greene, Leroy Fer, Harrisson Afful, Georginio Wijnaldum, Denny Landzaat, Luigi Bruins, Andwelé Slory (25' Jon Dahl Tomasson), Michael Mols
Kan Jorien mooi zn vriendin meenemen.quote:Op donderdag 24 juli 2008 14:54 schreef methodmich het volgende:
En als je nog iemand van onder de 14 meeneemt kan die voor een tientje de zuidtribune op dankzij een actie van Dordt-sponsor Riwal.
Pfff, die is er weer een maand of twee uit.quote:
Andwelé Slory heeft een hamstringblessure overgehouden aan het duel met een Oostenrijks streekelftal. Na het scoren van de 5-0 bleef de aanvaller na 25 minuten op de grond liggen. Slory, die eerder de score had geopend in Fulpmes, moest van het veld worden gedragen. Jon Dahl Tomasson kwam hem vervangen.
Gratis weggeven dat pakje boterquote:Op donderdag 24 juli 2008 20:09 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Pfff, die is er weer een maand of twee uit.
quote:Regionaal amateurelftal - Feyenoord 0-12
Eind stand - 90e minuut
Aftrap: 19:00
Scheidsrechter: Konrad Plautz
Scoreverloop:
0-1 Slory (02')
0-2 Fer (12')
0-3 Landzaat (15')
0-4 Greene (21')
0-5 Slory (23')
0-6 Fer (26')
0-7 Bahia (42')
0-8 Tomasson (58')
0-9 Janota (70')
0-10 Tomasson (79')
0-11 Manteiga (83')
0-12 Janota (86')
Opstellingen Regionaal amateurelftal:
Opstellingen Feyenoord:
Henk Timmer (45’ Sherif Ekramy); Harrisson Afful (45’ Theo Lucius), Serginho Greene (45’ Norichio Nieveld), André Bahia, Tim de Cler (45’ Van Bronckhorst); Leroy Fer, Denny Landzaat, Georginio Wijnaldum (45’ Nick Hofs), Luigi Bruins (45’ Manteiga); Andwelé Slory (25' Jon Dahl Tomasson), Michael Mols (45’ Michal Janota).
Die hebben ze toch pas gehaaldquote:Op donderdag 24 juli 2008 20:22 schreef foetre het volgende:
Gratis weggeven dat pakje boter
Heeftie al een fanhyves?quote:Op donderdag 24 juli 2008 20:55 schreef TJDoornbos het volgende:
Janota = Held
ja hoor, Ekramy uitkotsen na 1 slechte wedstrijd en Janota tot held uitroepen na een paar goals tegen de amateursquote:Op donderdag 24 juli 2008 20:55 schreef TJDoornbos het volgende:
Janota = Held
Dat is ontzettend kortzichtig om dat nu al te zeggen. Hopelijk zie je dat zelf ook in. Het is maar afwachten of hij komend seizoen een kans krijgt tegen echte tegenstand.quote:Op donderdag 24 juli 2008 20:55 schreef TJDoornbos het volgende:
Janota = Held
denk dat ze dat na het jubileumtoernooi doenquote:Op donderdag 24 juli 2008 21:12 schreef Martijn_fijn het volgende:
Weet iemand misschien of er al een beslissing over Afful genomen is?
OKquote:Op donderdag 24 juli 2008 21:16 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
denk dat ze dat na het jubileumtoernooi doen
flikkert nou op man.quote:
Ik vind het wel prima dat ze rustig de tijd nemen om hem te beoordelen.quote:Op donderdag 24 juli 2008 21:16 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
denk dat ze dat na het jubileumtoernooi doen
Inderdaad, hopelijk laat hij ook veel jeugd spelen in de meer serieuze oefenwedstrijden zoals tegen Fc Dordrecht en op het jubileumtoernooi.quote:Op donderdag 24 juli 2008 21:46 schreef FrankyMcG het volgende:
Ik blijf erbij dat ik het toejuich dat Verbeek veel experimenteert met de jeugd (klinkt overigens ranziger dan het bedoeld is!)
Gelukkig maar.quote:Blessure Andwelé Slory valt mee
De blessure die Feyenoord-aanvaller Andwelé Slory donderdag opliep tijdens het oefenduel tegen een Oostenrijks regioteam (12-0) valt mee. Slory had slechts last van een verkramping na het maken van een doelpunt.
Slory maakte in de 25ste minuut het vijfde doelpunt voor Feyenoord, waarna hij greep naar zijn hamstring. Het zag er ernstig uit, maar Slory zei na afloop dat 'er niets aan de hand is en dat hij morgen weer op de fiets zit.'
Donderdagochtend had Slory volgens trainer Gertjan Verbeek al last van zijn hamstring, maar de aanvaller kwam toch in actie.
In de tweede helft van het oefenduel maakte Ron Vlaar zijn rentree. Hij zat de afgelopen tien maanden langs de kant vanwege een gescheurde kruisband.
Bron: Rijnmond.nl
quote:Op donderdag 24 juli 2008 19:37 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Kan Jorien mooi zn vriendin meenemen.
Zeker, je leidt ze niet voor niks op.quote:Op donderdag 24 juli 2008 21:46 schreef FrankyMcG het volgende:
Ik blijf erbij dat ik het toejuich dat Verbeek veel experimenteert met de jeugd (klinkt overigens ranziger dan het bedoeld is!)
Ik zat meer aan van Hooijdonk te denken..quote:Op vrijdag 25 juli 2008 10:38 schreef don-diablo het volgende:
Lijkt imo op een kruising tussen Lodewijks en Ekramy
quote:Wijnaldum imponeert Verbeek
FULPMES - Georginio Wijnaldum is pas 17 jaar, maar begint al aan zijn derde seizoen bij Feyenoord. ,,Ik heb geduld, maar over een jaar moet ik er wel staan,’’ zegt de talentvolle middenvelder, die onder Gertjan Verbeek kan rekenen op veel speeltijd. Wijnaldum maakte deze week indruk op zijn trainer door het lef dat hij toonde tijdens de survivaltocht in het Oostenrijkse Stubaital. Waar sommige spelers het parkoers op grote hoogte met angst en beven doorstonden, slingerde de 17-jarige Rotterdammer met speels gemak van de ene hindernis naar de andere.
,,Met klimmen heb ik nooit zo veel moeite gehad,’’ lacht de lenige Wijnaldum, die als kind droomde van een carrière als acrobaat. ,,Als de speeltuin dicht was en we schoten de bal over het hek, dan moesten we hem toch gaan halen. Ik klom ook vaak op daken als de bal daar lag.’’
Dat speelse hoort bij zijn leeftijd. Wijnaldum, die zijn exotische voornaam dankt aan de Braziliaanse international Jorginho, is het liefst zo veel mogelijk met een bal in de weer. Wat dat betreft had hij het vorig seizoen een moeizaam jaar. De veelzijdige middenvelder - met 16 jaar en 148 dagen de jongste Feyenoord-debutant ooit - mocht minder aan de bak dan hij had gewild.
,,Vorig seizoen kwam ik nooit in een ritme, omdat ik nauwelijks in het tweede speelde. We hadden toen een smalle selectie. Het risico dat ik bij de beloftes geblesseerd zou raken was te groot. Het was daardoor een heel moeilijk seizoen voor mij. Als je jong bent, moet je zo veel mogelijk wedstrijden spelen.’’
Als het aan Verbeek ligt, krijgt Wijnaldum dit seizoen niet alleen de kans bij de beloftes en de A1, maar ook bij het eerste. De Rotterdammer is volgens de trainer in zijn ontwikkeling een stuk verder dan zijn generatiegenoten, die de eerste weken moeite blijken te hebben om aan te haken bij het hogere niveau.
,,Wijnaldum is de jongste, maar zeker niet de minste,’’ zegt Verbeek. ,,Dat geeft wel aan dat hij een heel groot talent is. Hij zal ongetwijfeld dit jaar heel wat speelminuten krijgen. Ik vind dat hij vreselijk goed kan voetballen. Wijnaldum kan op links, op rechts en centraal spelen. Ik denk dat hij zelfs controlerend kan spelen. Mensen vergeten wel eens dat hij nog steeds een A-junior is. We moeten ervoor zorgen dat hij tussen nu en twee jaar een vaste waarde wordt voor Feyenoord.’’
,,Dit is mijn derde seizoen bij het eerste, dan is het logisch dat je verder bent dan de jongens die net uit de A-junioren komen,’’ reageert de speler, die weet dat hij nog geduld zal moeten hebben. ,,Alles wat ik nu speel, is meegenomen. Ik ben nog jong en heb nog heel wat jaren te gaan. Volgend jaar wil ik er staan. Dan vind ik dat ik van mezelf mag verwachten dat ik voor een basisplaats kan gaan. Dit seizoen is dat niet reëel. Ik merk bijvoorbeeld dat ik eerder moe ben dan oudere spelers.
,,Het is wel positief wat de trainer over me zegt. Verbeek praat veel met zijn spelers. Voor mij als jonge jongen is dat wel goed. Hij geeft je zekerheid. Bert van Marwijk is een ander type trainer. Hij sprak niet zo veel met me. In het begin had ik daar wel moeite mee.’’
Moeite heeft hij nu slechts met de verhoogde intensiteit van de trainingen. ,,Het is heel zwaar,’’ zegt Wijnaldum, die meteen na het interview vermoeid zijn kamer opzoekt. ,,Ik heb al een aantal trainingskampen meegemaakt, maar nog nooit zo’n zware als deze. Krachttraining is nieuw voor me en we trainen ook meer, meestal twee keer op een dag. Maar daar profiteer ik straks wel van. Ik merk nu al dat ik op de training minder snel wordt weggezet.’’
Ook qua spelopvatting merkt Wijnaldum dat er bij Feyenoord een frisse wind waait. ,,De trainer wil vooruit voetballen en zegt dat ik niet bang moet zijn om fouten te maken. Dicht bij het doel ben je het gevaarlijkst, dus kun je beter diep dan breed spelen, vindt hij. Verbeek denkt in alles vooruit. Dat is voor mij wel prettig, want als middenvelder kom je vaak aan de bal.’’
[anti-bert]quote:Op vrijdag 25 juli 2008 11:21 schreef ViVe het volgende:
,,Het is wel positief wat de trainer over me zegt. Verbeek praat veel met zijn spelers. Voor mij als jonge jongen is dat wel goed. Hij geeft je zekerheid. Bert van Marwijk is een ander type trainer. Hij sprak niet zo veel met me. In het begin had ik daar wel moeite mee.’’
Awful is een held, nu al. Halen.quote:Bosz en Verbeek beslissen snel over Harrison
Vrijdag, 25 juli 2008, 10:33
Feyenoord neemt volgende week een beslissing over Harrison Afful. De 21-jarige Ghanees loopt stage bij de Rotterdammers.
Harrison is afkomstig van de voetbalacademie van Feyenoord in Ghana. Hij is de laatste seizoenen uitgeleend aan topclub Asante Kotoko. Afgelopen week was de verdediger met Feyenoord op trainingskamp in Oostenrijk.
De spelers leerden hem zwemmen. "Met zwembandjes, dat wel", aldus Gertjan Verbeek. "Die wilde hij graag mee terugnemen naar Ghana want hij wil het zijn zusje ook leren. Mochten we niet met hem verdergaan, dan heeft hij in ieder geval iets geleerd."
Tegen Real Mallorca (0-3) speelde Harrison de hele wedstrijd als linksback. Donderdag stond hij een Oostenrijks regioteam op zijn favoriete positie rechts achterin. Hij speelde alleen de eerste helft.
"De spelers hebben 'm leren zwemmen"quote:Op vrijdag 25 juli 2008 11:38 schreef Happel het volgende:
Van Marwijk begint me steeds meer te verbazen...
Maar het blijft een held.
[..]
Awful is een held, nu al. Halen.
0-3? Het was toch nog 0-2??quote:Op vrijdag 25 juli 2008 11:38 schreef Happel het volgende:
[..]
Awful is een held, nu al. Halen.
mee eensquote:Op vrijdag 25 juli 2008 11:38 schreef Happel het volgende:
schitterendquote:De spelers leerden hem zwemmen. "Met zwembandjes, dat wel", aldus Gertjan Verbeek. "Die wilde hij graag mee terugnemen naar Ghana want hij wil het zijn zusje ook leren. Mochten we niet met hem verdergaan, dan heeft hij in ieder geval iets geleerd."
amstel cup heeft ie ook gewonnenquote:Op vrijdag 25 juli 2008 20:31 schreef TJDoornbos het volgende:
Bert heeft echt geen fluit gedaan lijkt het.
Toch een Uefa cup held 4Ever
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |