Dat naakt rondlopen is een lastig dilemma.quote:Op maandag 21 juli 2008 21:40 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat het niet aanstootgevend is.
[..]
Dat jij er nog over moet nadenken? Dat meen je toch niet?
Moet je indenken![]()
[..]
Meer op sexueel getinte kleding en ondergoed in het bijzonder.
[..]
Ik denk dat aanspreken alleen hier niet zal helpen.
[..]
Nou dat laatste is wel erg overdreven
Gaan we weer meer met die niet meetbare vage "ik vind dat" redeneringen. Hoeveel % van het lichaam moet bedekt zijn wil het niet aanstotelijk zijn of ga jij weer op je grote troon kruipen en je allesbepalende eigen norm opleggen aan eenieder die het niet met jouw Goddelijke waarheid eensch is?quote:Op maandag 21 juli 2008 21:40 schreef EchtGaaf het volgende:
Dat het niet aanstootgevend is.
En dat is ook hetgeen jij doet. Het staat je niet aan, dus moet het verborgen worden. Je ziet de eigen balk in je oog niet door te doen alsof alleen anderen zo denken en jij de enige juiste waarheid hebt.quote:Op maandag 21 juli 2008 21:24 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat is nou exact wat jullie aan het doen zijn. Heb je ergens last van? Verander dan!
Jullie zijn terroristen, vrijemarktterroristen.
Idd en je zou dan alles moeten gaan verbieden waar mensen aanstoot aan zouden kunnen nemen. Terwijl ik me eigenlijk afvraag wat voor last je er nu concreet van hebt.quote:Op maandag 21 juli 2008 22:58 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
En dat is ook hetgeen jij doet. Het staat je niet aan, dus moet het verborgen worden. Je ziet de eigen balk in je oog niet door te doen alsof alleen anderen zo denken en jij de enige juiste waarheid hebt.
Dus als de gemeente beslist dat ik aanstootgevend ben met mijn tattoeages moet ik maar verhuizen of verplicht over straat met lange mouwen? What's next?quote:Op maandag 21 juli 2008 19:45 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Als veel mensen dat aanstootgevend vinden, ja!
Maar eigenlijk vind ik dat je dit op gemeentelijk niveau moet bepalen.
Wat een onzin. Ik zeg juist dat je dit op een zo klein mogelijk niveau moet bepalen. Op gemeenteniveau. Omdat de leefwereld per gemeente kan verschillen.quote:En dat is ook hetgeen jij doet. Het staat je niet aan, dus moet het verborgen worden. Je ziet de eigen balk in je oog niet door te doen alsof alleen anderen zo denken en jij de enige juiste waarheid hebt.
quote:Op maandag 21 juli 2008 19:31 schreef Klopkoek het volgende:
EchtGaaf heeft een goed punt. Het is aanstootgevend.
Voor jullie gevonden, de oplossing:quote:Op maandag 21 juli 2008 21:00 schreef EchtGaaf het volgende:
soms is daar best ene reden voor. Wat te denken van jonge kinderen, die zo opgedrongen worden door onzedelijk kleedgedrag van anderen? Waar zij immers niet om vragen?
Ik wil die kinderen tegen onzedelijk gedrag beschermen.
Vrijheid heeft altijd z'n grenzen zoals je weet. Die stel ik hier aan de kaak.
Dus als ze in Urk beslissen dat je je homosexualiteit maar moet verbergen en anders opgepakt kunt worden, vind jij dat moreel aanvaardbaar?quote:Op maandag 21 juli 2008 23:20 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wat een onzin. Ik zeg juist dat je dit op een zo klein mogelijk niveau moet bepalen. Op gemeenteniveau. Omdat de leefwereld per gemeente kan verschillen.
hij-hijquote:Op maandag 21 juli 2008 23:29 schreef sneakypete het volgende:
Als jij je aan iemands uiterlijk stoort en oproept deze mensen te bekeuren of zelfs in de gevangenis te gooien, wie is er dan ikke-ikke?
Homosexualiteit verbieden kan niet. Maar paal en perk aan ophitsende uitingen stellen.... ja graag. Daar zou ik zelf vóór stemmenquote:Dus als ze in Urk beslissen dat je je homosexualiteit maar moet verbergen en anders opgepakt kunt worden, vind jij dat moreel aanvaardbaar?
Het gaat niet om mij. Het gaat erom wat je als gemeente afspreekt met elkaar.quote:Als jij je aan iemands uiterlijk stoort en oproept deze mensen te bekeuren of zelfs in de gevangenis te gooien, wie is er dan ikke-ikke?
Homosexualiteit is in tal van landen verboden of deels verboden, vaak met instemming van een meerderheid, het kan dus allemaal best.quote:Op maandag 21 juli 2008 23:34 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Homosexualiteit verbieden kan niet. Maar paal en perk aan ophitsende uitingen stellen.... ja graag. Daar zou ik zelf vóór stemmen![]()
En wat is een eerlijke afweging dan?quote:Maar nogmaals: het gaat niet om mijn persoonlijke mening, het gaat om principes. Om een eerlijke afweging tussen partijen. Waar de vrijheidssfeer van de één botst met de vrijheidssfeer van de ander.
Juist in openbare ruimtes vind ik dat de vrijheid voorop staat. Dat je in je eigen restaurant, school, of huis nog regels hanteert is prima, maar gewoon op de straat? Nee.quote:De openbare ruimte is van iedereen. In je eigen domein mag je bepalen wat je wilt, het domein van een christen mag ook homo-vrij zijn. Maar hoe ga je om met de openbare ruimte? Waar de vrijheid van de één ten koste gaat van de vrijheid van de ander?
Het grootkapitaal zal mij waarschijnlijk als tattoodrager, homofiel of hanekam moeten tolereren omdat ik geld in het laatje breng. Pas wanneer mijn gedrag alle andere 'klanten' afschrikt, zal er ingegrepen worden, en dan op zeer beperkte grond, niet tot desnoods achter je voordeur.quote:Ik wil nogmaals benadrukken dat libertariërs vervelende mensen zijn. Je kunt er alle kanten mee op. Wil je dat je alles mag dragen? Dan kun je met het vrijheidsargument makkelijk je punt maken. Wil je dat iemand iets NIET mag dragen? Dan kun je met het eigendomsargument (in een libertaire samenleving hoort elk lapje grond aan iemand toe, waarschijnlijk het k*nk*rgrootkapitaal) heel ver komen.
In dat opzicht worden bekrompen mensen dus voor hun bekrompen gedrag beloond door mensen met een uiterlijk dat hen niet aanstaat te gaan verbieden. Het is toch triest dat er mensen zijn die er niet tegen kunnen dat een ander een eigen smaak en een eigen identiteit heeft.quote:Op maandag 21 juli 2008 23:28 schreef Klopkoek het volgende:
Is het voor sommigen echt zo moeilijk je in te leven? Je hebt een zender en je hebt ontvanger. Je moet met beide rekening houden. Het kan niet zo zijn dat óf de zender helemaal zijn zin krijgt óf de ontvanger. Uiteindelijk zal dat inhouden dat je in Amsterdam wat ruimer kunt kleden en uiten dan in Staphorst (waar de gedachtewereld van de ontvanger erg beperkt is).
Dat ikke-ikke denken komt me de keel uit.
Okay faire deal sluiten? ik frommel de band van mn boxer terug in mn broek, zorg jij dat die tyfusklokken op zondag ophouden met luiden, want je hebt immers zenders en ontvangers....quote:Op maandag 21 juli 2008 23:28 schreef Klopkoek het volgende:
Is het voor sommigen echt zo moeilijk je in te leven? Je hebt een zender en je hebt ontvanger. Je moet met beide rekening houden.
Dit heeft niets met het libertarisme te maken maar vooral met verdraagzaam zijn en anderen de ruimte gunnen om hun ding te doen.quote:Op maandag 21 juli 2008 23:34 schreef Klopkoek het volgende:
Ik wil nogmaals benadrukken dat libertariërs vervelende mensen zijn. Je kunt er alle kanten mee op. Wil je dat je alles mag dragen? Dan kun je met het vrijheidsargument makkelijk je punt maken. Wil je dat iemand iets NIET mag dragen? Dan kun je met het eigendomsargument (in een libertaire samenleving hoort elk lapje grond aan iemand toe, waarschijnlijk het k*nk*rgrootkapitaal) heel ver komen.
Trek eens een SS-uniform aan.quote:Op maandag 21 juli 2008 23:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
In dat opzicht worden bekrompen mensen dus voor hun bekrompen gedrag beloond door mensen met een uiterlijk dat hen niet aanstaat te gaan verbieden. Het is toch triest dat er mensen zijn die er niet tegen kunnen dat een ander een eigen smaak en een eigen identiteit heeft.
Als mens in Nederland kun je nou eenmaal dingen zien die je niet mooi vind. Ik vind die dame met die piercings op de vorige pagina niet echt een snoepje voor het oog maar het komt echt geen moment in me op om haar uit het straatbeeld te willen hebben. Wat voor last heb ik er van? Ik loop haar voorbij en kijk naar een dame die wel mijn smaak is.
Ik zou het misdadig vinden als een grauwe bekrompen meerderheid gefaciliteerd zou worden door de overheid om mensen die niet doorsnee zijn te dwingen zich te comformeren.
Er zijn geen gothics, punkers, breezersletten of mensen met piercings die hun uiterlijk als uniform gebruikten voor mensenrechtenschendingen dus dit is echt geen goede vergelijking.quote:Op maandag 21 juli 2008 23:57 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Trek eens een SS-uniform aan.
Even kijken hoe snel je opgepakt wordt.
Er zijn gewoon grenzen, en je gaat eigenlijk niet eens in op mijn argumenten.
Nou, wanneer wordt prins Harry opgepakt?quote:Op maandag 21 juli 2008 23:57 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Trek eens een SS-uniform aan.
Even kijken hoe snel je opgepakt wordt.
Er zijn gewoon grenzen, en je gaat eigenlijk niet eens in op mijn argumenten.
overhemdje/colbertje natuurlijk, je bent een politieke jongere of je bent het nietquote:Op dinsdag 22 juli 2008 00:35 schreef sneakypete het volgende:
Ik ben wel eens benieuwd hoe de forumgenoten zich hier kleden. Eens kijken hoe modebewust echtgaaf is, en of appel niet stiekem zelf een rokjesdrager is.
Nee.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 00:52 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
Lieve vrijzinnigen. Worden jullie niet moe?
Nou, ik zou het benauwd krijgen met al die herhalingen. Maar goed, ontopic natuurlijk.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 00:58 schreef Hexagon het volgende:
Hey verneuk het topic niet, kom naar t slowchat topic
Ik zou mezelf verbiedenquote:Op dinsdag 22 juli 2008 00:35 schreef sneakypete het volgende:
Ik ben wel eens benieuwd hoe de forumgenoten zich hier kleden. Eens kijken hoe modebewust echtgaaf is, en of appel niet stiekem zelf een rokjesdrager is.
quote:Op dinsdag 22 juli 2008 01:18 schreef sneakypete het volgende:
Jij dat?
tuurlijk dan moet je in een gemeente in drie delig pak (bijv Wassennaar) en moet je in een ander gemeente (bijvoorbeeld Moergestel) in een boerenkiel lopen.quote:Op maandag 21 juli 2008 23:20 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wat een onzin. Ik zeg juist dat je dit op een zo klein mogelijk niveau moet bepalen. Op gemeenteniveau. Omdat de leefwereld per gemeente kan verschillen.
Ik maak juist een onderscheid tussen mijn eigen mening en wat algemeen aanvaardbaar is.
Ik hou van vrijheid, dus ik ben tegen.quote:Op maandag 21 juli 2008 17:07 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Toch denk ik dat er grenzen moeten zijn. criterium: zedelijkheid. ik ben tegen kleding in het openbaar dat duidelijk seksueel getint is.![]()
Voor mij is de grens dat ondergoed niet in het openbaar zichtbaar moet worden gedragen. Dus 0 cm boven je bovenbroek. Dat is ook makkelijker te hanteren dan bijvoorbeeld 7,5 cm...
Ook strings die door de bovenbroek of rok doorpriemen moeten ontmoedigd worden.
Naakt is naakt en gekleed is gekleed. Zo is dat nu eenmaal.quote:Op maandag 21 juli 2008 17:17 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het gaat hier om algemeen fatsoen. Wat vroeger mensen zelf opbrachten en nu niet vanzelfsprekend meer is. Het zou ook niet nodig moeten zijn..
Het gaat hier om de zedelijkheid in ere te herstellen. Je mag ook niet naakt op straat lopen, omdat dit net zo goed onzedelijk gedrag is. Dus waarom geen onzedelijk mbt kleedgedrag aanpakken?
Okee, daar vroeg ik misschien een beetje omquote:Nee, het zou mij wat waard zijn als hier de secularisatie en ontzedelijking stopt en het fatsoen weer terugkeert.
Tof.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 01:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik zou mezelf verbieden![]()
[ afbeelding ]
Gaat dit lekker in een kerk verkondige of zo ik heb er aanstoot van dat jij je bekrompen ideeën zo in t openbaar verkondigd. Dit is een vrij land en als je dat niet zind dan ga je toch samen met de TS naar america verhuizen daar zijn ze net als jullie 2 zo bekrompen en preuts!quote:Op maandag 21 juli 2008 19:48 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Je bent niet alleen op de wereld. Als anderen er last van hebben met de uitingen dan moet je ingrijpen.
Ja, aan de ene kant heb je de vrijheid om iets te dragen wat je wilt.
Maar aan de andere kant heb je ook de vrijheid om niet iets verplicht te zien wat je niet aanstaat.
Dat botst met elkaar, en dan hoort de meerderheid te beslissen.
Zelfde is als ik met een SS-uniform ga rondlopen. Dat is zelfs strafbaar, niet voor niets, mensen krijgen er een hartverzakking van (das maar goed ook).
imo zulke idiote en bekrompen gedachten wel. Omdat een kleine minderheid zich er aan stoort moet t maar verboden worden kom op zeg doe normaal! Iedereen mag hier doen wat ze willen qua kleding en als je daar niet tegen kan moet je daar zelf wat aan doen en niet proberen van jou probleem de onze te maken!quote:Op maandag 21 juli 2008 21:07 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Heeft echt helemaal niet met de 18e eeuw te maken.
Dat doe je niet door t door de gemeente te willen laten bepalen maak probeer je (voor wat jij aanstootgevend vind) te laten verbieden. Terwijl dat een iets is waar iedereen vrij in hoort te zijn hier in nederland. Dat mag je nooit aan banden gaan leggen. Te achterlijk voor woorden dat omdat jij en je soortgenoten er last van hebben moet t maar verboden worden. Net als of er nooit wat gebeurd in streng gelovige kringen! Daar zijn juist de meeste zaken van misbruik bekend. Dus de zogenaamde minder kuise kleding helpt niet. Dit komt allemaal omdat mensen zoals jij zo bekrompen denken. Ik heb t gisteren ook al aangegeven. God heeft ons toch naakt geschapen??? Wat is er dan mis met die naaktheid te tonen? Omdat jij er dan een stijve van krijgt en schokt je dat? Das dan jou probleem niet de onze! Dus doe er dan wat aan bij je zelf en ga leven ipv hier over te muggenziften!quote:Op maandag 21 juli 2008 23:20 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik maak juist een onderscheid tussen mijn eigen mening en wat algemeen aanvaardbaar is.
Ik kleed me netjes.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 00:35 schreef sneakypete het volgende:
Wat vond je baas hiervan?quote:Op dinsdag 22 juli 2008 01:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik zou mezelf verbieden![]()
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 21 juli 2008 23:28 schreef Klopkoek het volgende:
Dat ikke-ikke denken komt me de keel uit.
Ik vind dat best zijn charme hebben, eigenlijkquote:Op maandag 21 juli 2008 18:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
In de jaren 50 droeg iedereen een overjas en een hoed
quote:Op dinsdag 22 juli 2008 11:00 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik vind dat best zijn charme hebben, eigenlijk
Dan ga je er lekker in lopen.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 11:00 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik vind dat best zijn charme hebben, eigenlijk
Ik heb geen klachten gehad.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |