Of ietwat subtieler maar toch:quote:AMSTERDAM - De bewoners van Lynwood, een voorstadje van Chicago, moeten de broekriem aanhalen. Letterlijk. Het bestuur van Lynwood heeft namelijk bepaald dat iedereen bij wie meer dan 7,5 centimeter ondergoed zichtbaar is een boete krijgt van 25 dollar, oftewel een kleine zestien euro.
Volgens de burgemeester van Lynwood worden investeerders en grote ondernemingen afgeschrikt door mannen die met een lage broek door het dorp wandelen.
De Amerikaanse burgerrechtenorganisatie ACLU zegt dat de maatregel gericht is tegen jonge zwarte mannen. De jongeren zeggen dat door de maatregel hun persoonlijke stijl in het gevaar komt. Zij vinden dat de gemeente beter geld kan uitgeven om Lynwood een beetje op te knappen. Dit meldt Het Laatste Nieuws.
bron http://www.telegraaf.nl/b(...)ergoed__.html?p=38,1
Nou ik ben niet liberaal hoor. Hooguit latentquote:Op maandag 21 juli 2008 16:56 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
Misschien latent, maar dat je je ook liberaal durft noemen?
Is Latent dictatoriaal niet beter als ondertittel.
Toch denk ik dat er grenzen moeten zijn. criterium: zedelijkheid. ik ben tegen kleding in het openbaar dat duidelijk seksueel getint is.quote:Op maandag 21 juli 2008 17:01 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
Ook goed.
Om te reageren op het onderwerp dan maar. Ik vind het discriminatie om mensen aan te spreken op hun kledij. Zeker als je gewoon op straat loopt. Dat je ergens wil werken en dat je baas niet wil dat je je zo gaat kleden is meer aanvaard, maar eigenlijk ook discriminatie. Net zoals hoofddoekjes een uiting van een bepaald geloof zijn, kan kledij ook een uiting van geloof (levenswijze) zijn.
Nogal arbitrair.quote:Op maandag 21 juli 2008 17:11 schreef hoerezooi het volgende:
bij vrouwen zou ik het eerder verplicht stellen om juist wel strings boven de broek te laten komen, dit alleen bij een goed figuur uiteraard en onder de 35 jaar
Als ze het privé in huis dragen, dan is er geen probleem.quote:Op maandag 21 juli 2008 17:11 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
Een consument koopt wat hem/haar aangeboden wordt. Verkopen ze in de winkel dan lage broeken (zoals die vrouw draagt) dan is een boete voor de uiteindelijke gebruiker gewoon een manier van inkomsten en doet het net als de 'war on drugs' niets aan het uiteindelijke gebruik.
Dan heb je het al gezien natuurlijk. Het wordt je ongevraagd aangeboden. Je wilt het niet zien. Dus voor je beslissing om niet te kijken, dan het je eea dus al gezien.quote:Je kan (als het je echt stoort) er ook niet naar kijken.
Het gaat hier om algemeen fatsoen. Wat vroeger mensen zelf opbrachten en nu niet vanzelfsprekend meer is. Het zou ook niet nodig moeten zijn..quote:Op maandag 21 juli 2008 17:13 schreef Hexagon het volgende:
Tegen
Mensen moeten lekker zelf weten hoe ze erbij lopen. Het is immers niet aan de overheid op te bepalen wat een goede smaak is. Ik zit niet op een smaakpolitie te wachten in Nederland.
En moet nou echt alles dat jou niet bevalt worden gereguleerd?
Volgens mij is dit weer een EchtGaaf's eigen belang topic (ik kan er naast zitten).quote:Op maandag 21 juli 2008 17:07 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Toch denk ik dat er grenzen moeten zijn. criterium: zedelijkheid. ik ben tegen kleding in het openbaar dat duidelijk seksueel getint is.![]()
Voor mij is de grens dat ondergoed niet in het openbaar zichtbaar moet worden gedragen. Dus 0 cm boven je bovenbroek. Dat is ook makkelijker te hanteren dan bijvoorbeeld 7,5 cm...
Nee, ik maak mij in het algemeen veel zorgen om de samenleving die steeds verder versexualiseert. We kunnen er niet meer omheen, dat dit feitelijk gebeurt. Ik maak me zorgen om de jeugd. Het is niet goed voor jonge kinderen om daar vroeg mee geconfronteerd te worden.quote:Op maandag 21 juli 2008 17:20 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Volgens mij is dit weer een EchtGaaf's eigen belang topic (ik kan er naast zitten).
Maak maar geen zorgen om mijn privé hoor. waarom maakt je het weer zo persoonlijkquote:Waarschijnlijk gewoon een miserabel seksleven en daarom zijn al die mooie deernen in sexy kledij extra
frustrerend omdat je er zelf geen weet te versieren.
Vrouwen en mannen dienen hun eigen verantwoordelijkheid te nemen. Als ze dat niet meer kunnen, dan is de overheid aan zet.quote:Daarom moet de overheid die vrouwen maar straffen en op die manier ook zorgen dat je er op straat niet mee geconfronteerd wordt.
Ik merk dat je bij de 3% van de Nederlanders behoort die dit kabinet fantastisch vind, wat mij betreft ben je 300 jaar te laat geboren...quote:Op maandag 21 juli 2008 16:53 schreef EchtGaaf het volgende:
Hoe mensen zich prive kleden moeten ze natuurlijk zelf weten, maar als men in het openbaar begeeft, dan dien je netjes en degelijk te kleden.
Ik zou zeggen tijd voor een terugkeer naar de degelijkheid.
Wat mij betreft mag politie daar gerust mensen op aanspreken en zo nodig een boete uitdelen.
Ik vind het kabinet op punten goed, maar ook op punten minder hoor.quote:Op maandag 21 juli 2008 17:26 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Ik merk dat je bij de 3% van de Nederlanders behoort die dit kabinet fantastisch vind,
Nee, ik denk dat het ook een golfbeweging is.quote:wat mij betreft ben je 300 jaar te laat geboren...
quote:Op maandag 21 juli 2008 17:26 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Ik merk dat je bij de 3% van de Nederlanders behoort die dit kabinet fantastisch vind, wat mij betreft ben je 300 jaar te laat geboren...
We kunnen op dat terrein nog veel leren van the USA.quote:Op maandag 21 juli 2008 17:32 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
![]()
![]()
idd wat een geneuzel om kleding. Ga verhuizen naar dat preutse america oid TS.
We kunnen echt helemaal niks leren van de USA, het zou de wereld een stukje mooier maken als zij zouden leren van Europa.quote:Op maandag 21 juli 2008 17:38 schreef EchtGaaf het volgende:
We kunnen op dat terrein nog veel leren van the USA.
Goed stompzinnigheids-topic dan.quote:Op maandag 21 juli 2008 17:48 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Goedzo. Rellen is ook niet de bedoeling.
Pak in dat geval het 1e en beste vliegtuig naar usa want ik ben t met het merendeel van wat daar gebeurd niet eens! We zijn hier in Europa 1000x verder dan dat achterlijke en preutse america en zoals YuckFou het schrijft ben ik t helemaal mee eens. Als je dan zo een preutse en volgens mij streng gelovige wil uithangen doe dat lekker daar en laat Europa met rust!quote:Op maandag 21 juli 2008 17:38 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
We kunnen op dat terrein nog veel leren van the USA.
Een aantal zaken vind ik in the usa vele malen beter dan hier.quote:Op maandag 21 juli 2008 17:53 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Pak in dat geval het 1e en beste vliegtuig naar usa want ik ben t met het merendeel van wat daar gebeurd niet eens!
Nee, we zijn het respect hier verloren. Dat begint met goed zedelijk gedrag. We glijden hier een beetje weg. Daarom kunnen we veel leren van the usa.quote:We zijn hier in Europa 1000x verder dan dat achterlijke en preutse america en zoals YuckFou het schrijft ben ik t helemaal mee eens.
quote:Als je dan zo een preutse en volgens mij streng gelovige wil uithangen doe dat lekker daar en laat Europa met rust!
Treffend. EchtGaaf moet eens goed geneukt worden.quote:Op maandag 21 juli 2008 17:20 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Volgens mij is dit weer een EchtGaaf's eigen belang topic (ik kan er naast zitten).
Waarschijnlijk gewoon een miserabel seksleven en daarom zijn al die mooie deernen in sexy kledij extra frustrerend omdat je er zelf geen weet te versieren. Daarom moet de overheid die vrouwen maar straffen en op die manier ook zorgen dat je er op straat niet mee geconfronteerd wordt.
Voor een goed debat over iets als dit en een mennig dat ze in america verder zijn dan hier moet je niet bij mij zijn. Je komt op mij over als een zeer bekrompen iemand die alles door de overheid wil laten regelen omdat dat nou een maal beter is oid. Dan vraag ik me echt af wat je hier doet en niet in america woont! Ga wieberen man. Kom niet aan met praat dat america beter is want dat is t 100% zeker niet. Maar daar kom je misschien ooit nog wel achter. Regels en wetten over kleding maken kom nou. Straks haal je ook die befaamde boerka uit de kast. Of je stopt m r juist weer in want dat mag je hier dan ook niet dragen zeker? Of we moeten m juist allemaal gaan dragen want dan zie je tenminste mn onderbroek niet!quote:Op maandag 21 juli 2008 17:50 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Neen, de bedoeling is een goed debat.
Waarom zou je dat dan willen?quote:Op maandag 21 juli 2008 17:59 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
Ik vind dat mensen zelfs naakt in het openbaar mogen lopen.
Waarom zouden mensen niet zonder kleding mogen rondlopen, als zij dat graag willen? Wat is daar op tegen?quote:
Dat zou toch een beetje onsmakelijk worden. Vind je ook niet?quote:Op maandag 21 juli 2008 18:02 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
[..]
Waarom zouden mensen niet zonder kleding mogen rondlopen, als zij dat graag willen? Wat is daar op tegen?
Ik ken er geen!quote:Op maandag 21 juli 2008 17:59 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Een aantal zaken vind ik in the usa vele malen beter dan hier.![]()
We glijden helemaal niet weg! Hier doeet iedereen wat ie zelf wil en dat is nou juist wat we willen hier in nederland niet dat bekrompe preutse gedoe uit america! Bakelende zit al teveel bij Bush in zn hol ga jij er maar lekker bij zitten dan.quote:Nee, we zijn het respect hier verloren. Dat begint met goed zedelijk gedrag. We glijden hier een beetje weg. Daarom kunnen we veel leren van the usa.
Dat was nou juist iets van vrijheid en dat moet kunnen! Net alsof niemand ooit een tepel heeft gezien stel je niet aan man!quote:Wat Janet Jackson en Timberlake daar deden tijdens de pauze van Superball kon echt niet. De ophef was meer dan terecht. En maatregelen zijn getroffen mbt rechtstreekse uitzendingen zodat men op tijd kan ingrijpen.
Welke wal en welk ship ? Praat geen onzin man ga er eens heen dan zal je zien dat er niks is veranderd!quote:We zien in the usa dat de wal het schip keert. Een goede zaak dus. Nu is Nederland en Europa aan zet.
Onzedelijkheid is een begrip waar iedereen zn eigen mening over heeft en op zo een bekrompenheid als dat van jou zitten we hier niet te wachten dusquote:Nee, het zou mij wat waard zijn als hier de secularisatie en ontzedelijking stopt en het fatsoen weer terugkeert.
Ik sta nu niet te springen op die uitbreiding, maar het zou zeker een positief effect op zedelijkheid hebben.quote:Op maandag 21 juli 2008 17:58 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
TS heeft wel één voordeel, met de uitbreiding van Europa en de toetreding van toch meer conservatieve landen waar de bevolking over het algemeen geloviger is dan in W-Europa, zal het niet lang meer duren of we zijn hier preutser dan aan de overkant van de oceaan.
Waarom?quote:Op maandag 21 juli 2008 18:04 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat zou toch een beetje onsmakelijk worden. Vind je ook niet?
Als jij je eigen naaktheid als onsmakelijk ziet betekend dat niet dat de rest ook zo over hun haar eigen naaktheid zo denkt.quote:Op maandag 21 juli 2008 18:04 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat zou toch een beetje onsmakelijk worden. Vind je ook niet?
Nou daar worden misstanden, ja ook op zedelijk gebied tenminste wel aangepakt. Hier kan gewoon veel te veel.quote:
Het was niet zo netjes van Timberlake, wat hij daar deed. En dat op een tijdstip dat jonge kinderen massaal keken. Want de superball is een hoogtepunt van het jaar.quote:Dat was nou juist iets van vrijheid en dat moet kunnen! Net alsof niemand ooit een tepel heeft gezien stel je niet aan man!
Zedelijkheid in the usa is een hot issue. Nog steeds.quote:We zien in the usa dat de wal het schip keert.
Een goede zaak dus.
nederland volgt the usa al decennia lang. Dus ook dit onderwerp komt hier wel aanwaaien. En dat is een goed zaak.quote:Nu is Nederland en Europa aan zet.
Welke wal en welk ship ? Praat geen onzin man ga er eens heen dan zal je zien dat er niks is veranderd!
wacht maar. Velen zullen later zeggen dat ik gewoon gelijk heb.quote:Onzedelijkheid is een begrip waar iedereen zn eigen mening over heeft en op zo een bekrompenheid als dat van jou zitten we hier niet te wachten dus
Dat waren pas tijden, zeg.quote:Op maandag 21 juli 2008 18:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
In de jaren 50 droeg iedereen een overjas en een hoed
Een burka gaat tever. Maar een burqini vind ik wel verstandig en mag per direct worden verplicht als het aan mij ligt.quote:Op maandag 21 juli 2008 18:08 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
[..]
Waarom?Ik zie ook onsmakelijke gezichten (lees: lelijkerds). Jij pleit toch niet voor de invoering van burka's voor deze mensen?
Toen wist men tenminste wat goed degelijk kleden wasquote:Op maandag 21 juli 2008 18:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
In de jaren 50 droeg iedereen een overjas en een hoed
Na de zondeval kreeg Adam en Eva het besef naakt te zijn. Dat was natuurlijk niet voor niets en een straf van God. Niet voor niets ging men toen juist kleding dragen.quote:Op maandag 21 juli 2008 18:08 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Als jij je eigen naaktheid als onsmakelijk ziet betekend dat niet dat de rest ook zo over hun haar eigen naaktheid zo denkt.
Je bent zeker vergeten hoe we geschapen zijn en dat kleding in principe iets is wat de mens verzonnen heeft! Dat jij nou meteen als je een bloot stukje huid ziet als sex moet je niet meteen om meer zedelijkheid gaan roepen. Jij moet daar bij jezelf wat aan doen en niet de rest van de wereld omdat jij je daar aan stoort!
Toen had men ook geen computers en internet.quote:Op maandag 21 juli 2008 18:13 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Toen wist men tenminste wat goed degelijk kleden was
Komt omdat ze net als jij veel te preuts zijn. Want dat zijn geen onzedelijkheden in de ogen van normaal denkendenquote:Op maandag 21 juli 2008 18:11 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nou daar worden misstanden, ja ook op zedelijk gebied tenminste wel aangepakt. Hier kan gewoon veel te veel.
En dus???? Hebben kinderen nog nooit sex of een tepel gezien? Doe toch eens normaal man iedereen kijkt naar animal planet dus ook kinderen en dan weten ze wel wat sex ed is hoor. Word eens wakker!!!!!quote:Het was niet zo netjes van Timberlake, wat hij daar deed. En dat op een tijdstip dat jonge kinderen massaal keken. Want de superball is een hoogtepunt van het jaar.
idd daarom wordt t tijd dat jij daar heen verhuist met je 18 eeuwse gedachtes. Je zal je er veel beter thuis voelen!quote:Zedelijkheid in the usa is een hot issue. Nog steeds.
In jou ogen misschien maar we moeten eens stoppen met america en eindelijk eens 1 groot europa worden.quote:nederland volgt the usa al decennia lang. Dus ook dit onderwerp komt hier wel aanwaaien. En dat is een goed zaak.
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA laat me niet lache man. Zulke bekrompenheid willen we juist kwijt hier en door mensen als jij krijg je oorlogen ed dus imo opsouten usa is een goed land voor je gaa daar maar wonenquote:wacht maar. Velen zullen later zeggen dat ik gewoon gelijk heb.
Dat weet men nu ook. Alleen heb jij een ideaalbeeld in je hoofd wat je "goed en degelijk" vindt en alles wat daarvan afwijkt is slecht en moet verboden worden. Oftewel je wilt je eigen mening weer eens de hele samenleving opdringen. Als mensen graag met een hun broek onder hun kont willen lopen moeten ze dat vooral zelf weten. De samenleving zou pas echt fijn worden als mensen zoals jij eens stopten met willen voorschrijven wat wel en niet kan en iedereen in zijn waarde lieten.quote:Op maandag 21 juli 2008 18:13 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Toen wist men tenminste wat goed degelijk kleden was
En is naaktheid (zoals we dus bedoeld zijn in 1e instantie) nu dan ineens onzedelijk?? Dat komt all1 maar omdat er mensen zijn die denken zoals jij!quote:Op maandag 21 juli 2008 18:17 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Na de zondeval kreeg Adam en Eva het besef naakt te zijn. Dat was natuurlijk niet voor niets en een straf van God. Niet voor niets ging men toen juist kleding dragen.
quote:Op maandag 21 juli 2008 18:22 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Dat weet men nu ook. Alleen heb jij een ideaalbeeld in je hoofd wat je "goed en degelijk" vindt en alles wat daarvan afwijkt is slecht en moet verboden worden. Oftewel je wilt je eigen mening weer eens de hele samenleving opdringen. Als mensen graag met een hun broek onder hun kont willen lopen moeten ze dat vooral zelf weten. De samenleving zou pas echt fijn worden als mensen zoals jij eens stopten met willen voorschrijven wat wel en niet kan en iedereen in zijn waarde lieten.
Dat zie je verkeerd onze TS stoort zich daar dan aan dus moet t maar meteen wettelijk verboden worden. Idioterie ten top imo maar ja je hebt van die bekrompen mensen die nog steeds in de 18e eeuw leven en denken dat alles wat zij denken goed is en de rest slecht en dus verboden moet worden.quote:Op maandag 21 juli 2008 18:31 schreef hoerezooi het volgende:
beetje jammer dat preutse gedoe, laat iedereen zich kleden hoe die wil. Al wou iedereen naakt gaan lopen daar heeft toch niemand last van?
Ik wist niet dat broek ophijsen een overheidstaak was.quote:Op maandag 21 juli 2008 17:23 schreef EchtGaaf het volgende:
Als ze dat niet meer kunnen, dan is de overheid aan zet.
Goed ik liet me even gaanquote:Op maandag 21 juli 2008 17:23 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee, ik maak mij in het algemeen veel zorgen om de samenleving die steeds verder versexualiseert. We kunnen er niet meer omheen, dat dit feitelijk gebeurt. Ik maak me zorgen om de jeugd. Het is niet goed voor jonge kinderen om daar vroeg mee geconfronteerd te worden.
[..]
Maak maar geen zorgen om mijn privé hoor. waarom maakt je het weer zo persoonlijk
[..]
Vrouwen en mannen dienen hun eigen verantwoordelijkheid te nemen. Als ze dat niet meer kunnen, dan is de overheid aan zet.
Lieve Mod, mag zijn topic dicht? TS heeft zijn topic geopend om te trollen.quote:Op maandag 21 juli 2008 18:12 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Een burka gaat tever. Maar een burqini vind ik wel verstandig en mag per direct worden verplicht als het aan mij ligt.
Hartelijk dank voor het filmpje. Ik ga het even rippen, en in mijn archief opnemen.quote:Op maandag 21 juli 2008 19:02 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
De tijd van de anti-homo propagandafilms.
EchtGaaf heeft een goed punt. Het is aanstootgevend. Je valt er anderen last mee. Ik val JOU er lastig mee als ik het kan verbieden, maar je valt anderen er lastig mee als ze ernaar moeten kijken. Kun je zeggen: "draai je hoofd weg" of "ga niet naar buiten" maar in feite is dat dus gewoon óók een stukje vrijheidsberoving.quote:Oh en EchtGaaf, kap eens met willen beslissen hoe anderen hun leven leiden. Dat jij in een sharia wil leven prima. Doe dat lekker, maar val anderen niet lastig met je visies van een imam die twee woorden Nederlands kan.
quote:Op maandag 21 juli 2008 19:26 schreef Hexagon het volgende:
Btw ik vind mooie vrouwen met een bril prikkelend. Verbieden!
Welk punt wil je hier nu precies mee maken KK? Wil jij voor anderen gaan beslissen wat ze wel en niet mogen zien?quote:Op maandag 21 juli 2008 19:36 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Gezocht op google.
Veel plezier, maar kun je je indenken dat anderen om 11 uur s'ochtends niet op dit plaatje zitten te wachten?
Ik haal het dus ook wel weer weg straks.
WTF? Wat is er mis met menselijk naakt?quote:Op maandag 21 juli 2008 19:31 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
EchtGaaf heeft een goed punt. Het is aanstootgevend. Je valt er anderen last mee. Ik val JOU er lastig mee als ik het kan verbieden, maar je valt anderen er lastig mee als ze ernaar moeten kijken. Kun je zeggen: "draai je hoofd weg" of "ga niet naar buiten" maar in feite is dat dus gewoon óók een stukje vrijheidsberoving.
Iets verbieden of er verplicht naar moeten kijken, het zijn twee kanten van dezelfde medaille.
Maar het allerbelangrijkste argument is het demoraliserende karakter. Je gaat op een gegeven moment krijgen dat 5-jarige kleuters met Japanse stokjes in elkaar anus gaan poeren.... wat tegenwoordig dus al gebeurd.
Je begrijpt het niet.quote:Wil jij voor anderen gaan beslissen wat ze wel en niet mogen zien?
Idd, moeten bijvoorbeeld ook tattoo's en piercings worden verboden? Of mensen die gothic zijn of punker?quote:Op maandag 21 juli 2008 19:38 schreef Modus het volgende:
Aanstootgevend is nogal een rekbaar begrip he.
Domme vraag, dat is mijn punt niet.quote:Op maandag 21 juli 2008 19:40 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
[..]
WTF? Wat is er mis met menselijk naakt?
Wat is daar mis mee?quote:Op maandag 21 juli 2008 19:42 schreef Klopkoek het volgende:
Als je in je huis wilt rondlopen met blote tieten, prima, maar doe dat niet op straat waar anderen last van hebben!!!
Je snapt kennelijk mijn vraag. Dus beantwoord het eens.quote:Op maandag 21 juli 2008 19:43 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Domme vraag, dat is mijn punt niet.
Als je vraag was: "Wat is er mis met menselijk naakt in het openbaar?" Dát is een goede vraag.
En wie bepaald dan wat wel en niet kan? De zelfde poldertaliban?quote:Op maandag 21 juli 2008 19:42 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Je begrijpt het niet.
Er zit geen aan en uitknop in je hersenen van 'ik wil dit zien' of 'ik wil dit niet zien'. Nee, je ziet het, je hebt daar geen keuze in. Je ondergaat het.
Dus ja, ik steun de poldertaliban in het uitroeien van dit soort extremiteiten.
Als je in je huis wilt rondlopen met blote tieten, prima, maar doe dat niet op straat waar anderen last van hebben!!!
Als veel mensen dat aanstootgevend vinden, ja!quote:Op maandag 21 juli 2008 19:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Idd, moeten bijvoorbeeld ook tattoo's en piercings worden verboden? Of mensen die gothic zijn of punker?
Je bent niet alleen op de wereld. Als anderen er last van hebben met de uitingen dan moet je ingrijpen.quote:Op maandag 21 juli 2008 19:44 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
[..]
Je snapt kennelijk mijn vraag. Dus beantwoord het eens.
Dat jij er niet naar wil kijken is geen vrijheidsberoving, hoe kom je er bij? Het is derhalve wel vrijheidsberoving als je iemand beperkingen oplegt. Iemand die een bepaald soort kleding niet mooi vind wordt geen beperking opgelegd, hoogstens wordt diegene "lastig gevallen". Maar als je tijd over hebt om je dusdanig druk te maken over de kleding van anderen dan kan je di energie volgens mij beter stekken in wat constructiefs.quote:Op maandag 21 juli 2008 19:31 schreef Klopkoek het volgende:
EchtGaaf heeft een goed punt. Het is aanstootgevend. Je valt er anderen last mee. Ik val JOU er lastig mee als ik het kan verbieden, maar je valt anderen er lastig mee als ze ernaar moeten kijken. Kun je zeggen: "draai je hoofd weg" of "ga niet naar buiten" maar in feite is dat dus gewoon óók een stukje vrijheidsberoving.
Nee, het zijn twee totaal verschillende medailles.quote:Iets verbieden of er verplicht naar moeten kijken, het zijn twee kanten van dezelfde medaille.
Dan wordt het tijd dat ouders hun kinderen op gaan voeden, maar is het dus niet nodig dat de staat zich gaat bemoeien met het ophijsen van broeken.quote:Maar het allerbelangrijkste argument is het demoraliserende karakter. Je gaat op een gegeven moment krijgen dat 5-jarige kleuters met Japanse stokjes in elkaar anus gaan poeren.... wat tegenwoordig dus al gebeurd.
Nah, zie liever dit.quote:Op maandag 21 juli 2008 19:47 schreef Martijn_77 het volgende:
De door de poldertaliban gewenste en verplichte kleding
[ afbeelding ]
Wat is JOUW probleem met menselijk naakt in het openbaar?quote:Op maandag 21 juli 2008 19:48 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Je bent niet alleen op de wereld. Als anderen er last van hebben met de uitingen dan moet je ingrijpen.
Ja, aan de ene kant heb je de vrijheid om iets te dragen wat je wilt.
Maar aan de andere kant heb je ook de vrijheid om niet iets verplicht te zien wat je niet aanstaat.
quote:Op maandag 21 juli 2008 19:45 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Als veel mensen dat aanstootgevend vinden, ja!
Maar eigenlijk vind ik dat je dit op gemeentelijk niveau moet bepalen.
Ik heb last van jouw uitingen. Mag ik nou ingrijpen?quote:Op maandag 21 juli 2008 19:48 schreef Klopkoek het volgende:
Je bent niet alleen op de wereld. Als anderen er last van hebben met de uitingen dan moet je ingrijpen.
We draaien het even om: de staat verbied jou om ergens naar te kijken. "Hé, dat kan zo maar niet. Collectivisten!" zul je dan roepen.quote:Op maandag 21 juli 2008 19:48 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dat jij er niet naar wil kijken is geen vrijheidsberoving, hoe kom je er bij? Het is derhalve wel vrijheidsberoving als je iemand beperkingen oplegt.
Ik noem dat burgerterreur.quote:Iemand die een bepaald soort kleding niet mooi vind wordt geen beperking opgelegd, hoogstens wordt diegene "lastig gevallen".
Hiermee zeg jij dus eigenlijk dat mensen moeten veranderen. Je denkt waarschijnlijk dat je libertarische heilstaatsamenleving voor gaat zorgen. Hiermee beken je dat het libertarisme eigenlijk ook van maakbaarheid uitgaat.quote:Maar als je tijd over hebt om je dusdanig druk te maken over de kleding van anderen dan kan je di energie volgens mij beter stekken in wat constructiefs.
Als je een meerderheid kan verzamelen. Ga je gang.quote:Op maandag 21 juli 2008 19:57 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Ik heb last van jouw uitingen. Mag ik nou ingrijpen?
Verdraagzaamheid is ook dat je begrip opbrengt dat anderen het niet willen zien.quote:Op maandag 21 juli 2008 19:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar dan kom je toch wel bij een andere vraag
Moeten mensen niet gewoon wat meer verdraagzaam zijn naar andermans levenswijze? Door mensen gewoon zichzelf te laten zijn en ze erbij laten lopen zoals ze zich daar zelf prettg bij voelen. En niet alles dat niet bevalt te willen uitbannen.
Zeker inzake kledingstijlen of lichaamsversierselen zoals tattoo's en piercings. Wat is daar concreet het probleem mee behalve dan dat je het niet mooi vind?
Ik vind het allesbehalve verdraagzaam om mensen met een opvallend uiterlijk uit het straatbeeld te willen hebben. Er zijn nu eenmaal mensen die een andere smaak of levenswijze hebben, get over it. Loop ze voorbij en kijk naar mensen die je wel mooi vind.quote:Op maandag 21 juli 2008 20:00 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Verdraagzaamheid is ook dat je begrip opbrengt dat anderen het niet willen zien.
Je vrijheid is niet beperkt. Je hebt wellicht wat visueel ongemak van mij met mijn spelende leuter, maar je kan nog steeds je tutu of je burka aan en je eigendom, je lichaam, is niet aangetast. Dit in tegenstelling tot wat EchtGaaf wil. Hij wil direct de vrijheid beperken en het liefst voorschrijven wat mensen wel en niet aan mogen doen. Als ik dan vervolgens wat EchtGaaf wil gebieden/verbieden aanstootgevend vindt komt jouw theorie in een paradox terecht.quote:Op maandag 21 juli 2008 19:57 schreef Klopkoek het volgende:
We draaien het even om: de staat verbied jou om ergens naar te kijken. "Hé, dat kan zo maar niet. Collectivisten!" zul je dan roepen.
Even later loop ik over straat en ik zie je met je leuter spelen. Ik draai mijn hoofd weg, om dat nu eenmaal interne psychologische processen (die zo gevormd en gesocialiseerd zijn door de Ideological state apparatuses) mij dat opdragen. Door interne processen in mijn hoofd, die er niet zomaar zijn gekomen, draai ik mijn hoofd weg. Een impuls dat ik niet kan weigeren tenzij ik mezelf wil martelen.
Dat is dus ook een stukje vrijheidsbeperking, maar dan wat minder direct dan simpelweg de karwats erover.
Ik heb al vaker gemerkt dat je daar blind voor bent. Dat IS de grote fout die libertariërs maken.
Urhm, nee, dat zeg ik helemaal niet. Ik zeg dat het aan de ouders is om te voorkomen dat kleine kinderen stokken in hun reet proppen. Daar zijn ouders voor, nl. opvoeden. Daar is niet de staat voor, net zomin dat de staat er voor is om te zorgen dat mensen hun broek ophijsen.quote:Hiermee zeg jij dus eigenlijk dat mensen moeten veranderen. Je denkt waarschijnlijk dat je libertarische heilstaatsamenleving voor gaat zorgen. Hiermee beken je dat het libertarisme eigenlijk ook van maakbaarheid uitgaat.
Nee, dit is geen troltopic.quote:Op maandag 21 juli 2008 19:16 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
[..]
Lieve Mod, mag zijn topic dicht? TS heeft zijn topic geopend om te trollen.
Neen, niet ansich. Maar wel hoe je ermee omgaat. Een ander er mee opdringen is zeker onzedelijk.quote:Op maandag 21 juli 2008 18:24 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
En is naaktheid (zoals we dus bedoeld zijn in 1e instantie) nu dan ineens onzedelijk??
Dat hoeft niet perse. Algemener is dat mensen hier aanstoot aan kunnen nemen.quote:Dat komt all1 maar omdat er mensen zijn die denken zoals jij!
Ik zou de laatste zijn die zou zeggen dat kerkelijke gemeenteleden minder zondig zouden zijn.quote:Hoe komt t dat er zoveel zeden zondaars zitten in de paas gemeente en tussen de andere streng gelovige groepen?
Daar gaat iedereen toch zedelijk gekleed? Nou helpen doet t niet hoor!
Het onderwerp bespreekbaar maken en de discussie hierover entameren.quote:Maar als dat is wat je wil?
De problemen ontvluchten is laf gedrag dat niet bij mij past. En nee, ik ben bovendien niet Rooms Katholiekquote:Verhuis dan naar america en ga priester worden oid (owja kan ook in australie)
De paus heeft goed gehandeld aangaande de kwestie waarop je doelt.quote:Edit: Ik raad je wel aan om eerst de paus te bellen dat ie binnen kort weer langs kan komen om zn excuus te maken
Dat betwijfel ik. Menigeen kleedt zich grensoverschrijdend.... Het probleem speelde vroeger niet of amper. Grenzen worden duidelijk verlegd.quote:
Het gaat dan wel ergens over. Sexueel aanstootgevend gedrag tolereren lijkt de typische Hollendse houding van God los.quote:Alleen heb jij een ideaalbeeld in je hoofd wat je "goed en degelijk" vindt en alles wat daarvan afwijkt is slecht en moet verboden worden.
soms is daar best ene reden voor. Wat te denken van jonge kinderen, die zo opgedrongen worden door onzedelijk kleedgedrag van anderen? Waar zij immers niet om vragen?quote:Oftewel je wilt je eigen mening weer eens de hele samenleving opdringen.
Vrijheid heeft altijd z'n grenzen zoals je weet. Die stel ik hier aan de kaak.quote:Als mensen graag met een hun broek onder hun kont willen lopen moeten ze dat vooral zelf weten.
De samenleving zou pas echt fijn worden als mensen rekening houden met anderen door vrijheden weliswaar te benutten maar ook door hun verantwoordelijkheid te nemen.quote:De samenleving zou pas echt fijn worden als mensen zoals jij eens stopten met willen voorschrijven wat wel en niet kan en iedereen in zijn waarde lieten.
Heeft echt helemaal niet met de 18e eeuw te maken.quote:Op maandag 21 juli 2008 18:40 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Dat zie je verkeerd onze TS stoort zich daar dan aan dus moet t maar meteen wettelijk verboden worden. Idioterie ten top imo maar ja je hebt van die bekrompen mensen die nog steeds in de 18e eeuw leven en denken dat alles wat zij denken goed is en de rest slecht en dus verboden moet worden.
quote:Op maandag 21 juli 2008 19:47 schreef Martijn_77 het volgende:
De door de poldertaliban gewenste en verplichte kleding
[ afbeelding ]
Tot op zekere hoogte. Maar er zij wel grenzen van het betamelijke. Zoals je weet heeft vrijheden zijn grenzen. En vrijheid kan niet zonder het nemen van verantwoordelijkheidquote:Op maandag 21 juli 2008 19:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar dan kom je toch wel bij een andere vraag
Moeten mensen niet gewoon wat meer verdraagzaam zijn naar andermans levenswijze?
Jij vindt dat mensen ook naakt in ene stad oid mogen lopen?quote:Door mensen gewoon zichzelf te laten zijn en ze erbij laten lopen zoals ze zich daar zelf prettg bij voelen.
Dat is het andere uiterste....quote:En niet alles dat niet bevalt te willen uitbannen.
Het gaat in dit topic over aanstootgevend kleedgedrag en onzedelijkheid.quote:Zeker inzake kledingstijlen of lichaamsversierselen zoals tattoo's en piercings. Wat is daar concreet het probleem mee behalve dan dat je het niet mooi vind?
Dat zou tegen mijn principe zijn.quote:Op maandag 21 juli 2008 19:59 schreef Klopkoek het volgende:
Als je een meerderheid kan verzamelen. Ga je gang.
Ik betrek het met een reden op jouw mening.quote:Je maakt alleen een ENORME denkfout: je betrekt het nu op mijn persoontje, niet op de handelingen die ik en anderen maken.
Het komt op hetzelfde neer. Maakt het werkelijk wat uit of iemand iets zegt waar je je aan stoort of dat iemand gedrag vertoont waaraan je je aan stoort? Zolang jouw vrijheid er niet door wordt aangetast is het puur jouw eigen beleving die het probleem vormt. Jouw perceptie van deze wereld staat niet toe dat mensen zich op een bepaalde manier gedragen. Maar in plaats van jouw perceptie aan te passen aan de realiteit pleit je voor het aanpassen van de realiteit aan jouw perceptie.quote:Er is een verschil tussen 'jouw uitingen' en 'de uitingen die je maakt'.
Welke verantwoordelijkheid en wat bereik je ermee? En wie bepaalt wat betamelijk is en waarom?quote:Op maandag 21 juli 2008 21:12 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Tot op zekere hoogte. Maar er zij wel grenzen van het betamelijke. Zoals je weet heeft vrijheden zijn grenzen. En vrijheid kan niet zonder het nemen van verantwoordelijkheid![]()
Naakt is misschien wat erg ver (ik zou me er eens op moeten beraden) maar we hebben het over sexy kleding of extravagant uiterlijk.quote:Jij vindt dat mensen ook naakt in ene stad oid mogen lopen?
Maar waarom moet alleen wat jou niet bevalt verboden worden dan en niet dat bij een ander?quote:Dat is het andere uiterste....
Er zijn ook mensen die dat aanstootgevend vinden. Maar zoiets verbieden is misdadig.quote:Het gaat in dit topic over aanstootgevend kleedgedrag en onzedelijkheid.
Dat is nou exact wat jullie aan het doen zijn. Heb je ergens last van? Verander dan!quote:Maar in plaats van jouw perceptie aan te passen aan de realiteit pleit je voor het aanpassen van de realiteit aan jouw perceptie.
quote:Op maandag 21 juli 2008 21:24 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat is nou exact wat jullie aan het doen zijn. Heb je ergens last van? Verander dan!
Jullie zijn terroristen, vrijemarktterroristen.
Dat het niet aanstootgevend is.quote:Op maandag 21 juli 2008 21:22 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Welke verantwoordelijkheid en wat bereik je ermee? En wie bepaalt wat betamelijk is en waarom?
Dat jij er nog over moet nadenken? Dat meen je toch niet?quote:Naakt is misschien wat erg ver (ik zou me er eens op moeten beraden)
Meer op sexueel getinte kleding en ondergoed in het bijzonder.quote:maar we hebben het over sexy kleding of extravagant uiterlijk.
[..]
Ik denk dat aanspreken alleen hier niet zal helpen.quote:Maar waarom moet alleen wat jou niet bevalt verboden worden dan en niet dat bij een ander?
Nou dat laatste is wel erg overdrevenquote:Er zijn ook mensen die dat aanstootgevend vinden. Maar zoiets verbieden is misdadig.
Je begrijpt het dus niet. Ik probeer niet de realiteit te veranderen, ik probeer mensen bewust te maken van de realiteit.quote:Op maandag 21 juli 2008 21:24 schreef Klopkoek het volgende:
Dat is nou exact wat jullie aan het doen zijn. Heb je ergens last van? Verander dan!
Jullie zijn terroristen, vrijemarktterroristen.
Suprise surprise: de mens is een sexueel wezen. Slotjequote:Op maandag 21 juli 2008 20:50 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee, dit is geen troltopic.
Het gaat hier echt om een zorgenpunt wmb. Het gaat echt ergens over.
De samenleving versexualiseert. Dat is een feit. Ook bij enkele politieke partijen loopt de discussie.
Met seksualiteit hoort ook verantwoordelijkheid.quote:Op maandag 21 juli 2008 21:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Suprise surprise: de mens is een sexueel wezen. Slotje
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |