abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60238099
quote:
Op maandag 21 juli 2008 07:41 schreef Chou het volgende:

[..]

Nee je nodigt ze uit om ze vervolgens dood te meppen in de huiskamer
Ze = de politie.
  maandag 21 juli 2008 @ 07:49:36 #102
150776 Chou
Anti Kabinet
pi_60238112
quote:
Op maandag 21 juli 2008 07:46 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ze = de politie.
Die ja
  maandag 21 juli 2008 @ 08:33:16 #103
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_60238344
quote:
Op zondag 20 juli 2008 13:09 schreef DeTolk het volgende:
Maar in Nederland mag je geen eigen rechter spelen over je eigen spullen. Denk dat Aad P. zwaar gestraft zal worden.

Laat ze eerst maar eens aantonen dat hij die junk heeft doodgestoken
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_60238370
He, ik had nooit verwacht data dit topic vol met internet-hero's zou komen te zitten
  maandag 21 juli 2008 @ 08:47:58 #105
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_60238457
quote:
Op maandag 21 juli 2008 08:38 schreef Xith het volgende:
He, ik had nooit verwacht data dit topic vol met internet-hero's zou komen te zitten
Nee? Zeker de vorige gelijksoortige topics nooit gelezen?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  donderdag 24 juli 2008 @ 18:44:43 #106
130955 Floripas
Blast from the past
pi_60325677
quote:
Op maandag 21 juli 2008 06:38 schreef niet_links het volgende:

[..]

Dat jij toevallig single bent en een inbreker niet aankan betekend niet dat iedereen hem zomaar moet laten gaan. Ik vind dat je best wel wat geweld moet mogen gebruiken tegen een inbreker om hem tegen te houden. Mocht hij komen te overlijden dan moet de politie maar bewijzen dat dat opzet was. Maar als ik tijdens een inbraak een eind hout een stalen pijp pak om hem mijn huis uit te meppen vind ik dat ik beschermd zou moeten worden. Ook als ik per ongeluk hem verkeerd raak. Ga ik echter opzettelijk iemand doodslaan mogen ze me aanpakken.

Mocht ik geheel over mijn toeren zijn en doorschoppen tegen een inbreker die op de grond ligt vind ik ook dat ik daar geen straf voor moet krijgen. Ben ik echter kalm en besluit ik hem eens even lekker te straffen voor wat hij heeft gedaan dan mag je me wel straffen.
Je hebt zojuist het Nederlandse strafrecht beschreven.

Over dat single zijn: ik vind spullen van minder groot belang dan mensen. Als je geweld als factor in de inbraakwereld toelaat, dan gaan er echt niet alleen maar dieven sneuvelen - dan gaan er ook gewoon normale mensen sneuvelen of gewond raken. En dat is echt het laatste dat je wil bereiken.
pi_60333811
Nederlands strafrecht hé.
  vrijdag 25 juli 2008 @ 06:49:28 #108
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_60333999
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 18:44 schreef Floripas het volgende:

[..]

Je hebt zojuist het Nederlandse strafrecht beschreven.

Over dat single zijn: ik vind spullen van minder groot belang dan mensen. Als je geweld als factor in de inbraakwereld toelaat, dan gaan er echt niet alleen maar dieven sneuvelen - dan gaan er ook gewoon normale mensen sneuvelen of gewond raken. En dat is echt het laatste dat je wil bereiken.
Ik mag het Nederlandse strafrecht beschreven hebben maar ze gaan nog steeds vanuit dat je de fout gemaakt hebt. Ze moeten vanuit een ander standpunt onderzoeken.
Ik vind mijn spullen inderdaad minder belangrijk dan mijn welzijn, echter niet minder belangrijk als het welzijn van een inbreker. Ik geef je gelijk dat het beter is dat geweld niet standaard wordt echter je spullen opgeven zonder slag of stoot vind ik ook weer niet goed.
mai pen rai
  vrijdag 25 juli 2008 @ 07:49:48 #109
208984 Ziggenmufter
In permanente staat
pi_60334240
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 06:49 schreef niet_links het volgende:

[..]
Ik geef je gelijk dat het beter is dat geweld niet standaard wordt echter je spullen opgeven zonder slag of stoot vind ik ook weer niet goed.
Alleen als ik tegenover een overmacht sta, zal ik lijdzaam toezien hoe mijn spullen worden geroofd. Maar als ik 1 vent zie die aan mijn spullen komt, dan gun ik hem nog 1 gebed maar daarna 'geht es richtig los'
  vrijdag 25 juli 2008 @ 07:53:25 #110
130955 Floripas
Blast from the past
pi_60334261
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 07:49 schreef Ziggenmufter het volgende:

[..]

Alleen als ik tegenover een overmacht sta, zal ik lijdzaam toezien hoe mijn spullen worden geroofd. Maar als ik 1 vent zie die aan mijn spullen komt, dan gun ik hem nog 1 gebed maar daarna 'geht es richtig los'
In plaats van je internetstoerdoenerij zou je ook even op mijn punten in kunnen gaan, zoals niet_links terecht doet.
  vrijdag 25 juli 2008 @ 07:55:48 #111
130955 Floripas
Blast from the past
pi_60334280
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 06:49 schreef niet_links het volgende:

[..]

Ik mag het Nederlandse strafrecht beschreven hebben maar ze gaan nog steeds vanuit dat je de fout gemaakt hebt. Ze moeten vanuit een ander standpunt onderzoeken.
Als iemand sterft door toedoen van een ander vind ik dat er altijd een strafrechtelijk onderzoek moet komen.
  vrijdag 25 juli 2008 @ 08:39:03 #112
66444 Lord_Vetinari
pi_60334655
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 07:55 schreef Floripas het volgende:

[..]

Als iemand sterft door toedoen van een ander vind ik dat er altijd een strafrechtelijk onderzoek moet komen.
Eens. Edoch, ik vind het in dit geval redelijk vaag allemaal. De inbreker sterft veel later, kan na de worsteling nog hard weglopen...

En welk recht is erbij gebaat deze zijn spullen verdedigende burger in de bak te gooien? De man is mindervalide ook nog.
pi_60334931
Over inbrekers die moorden
De discussie speelt al een hele tijd. Wanneer is het noodweer en wanneer kan een inbreker het slachtoffer van inbraak aanklagen van mishandeling.
Ik heb kinderen en heb al twee keer een inbraak meegemaakt. Ik ga het niet dramatiseren, maar sinds ik wist dat ze mijn zoon hadden bedreigd....(waar ik pas achter kwam nadat zoon ziek werd en de oorzaak niet gevonden werd en dus een arts erachter kwam) kan ik mij best voorstellen dat een inbreker er flink van langs krijgt.

Nu zou ik gewoon extra veel lawaai maken, en lang leve de mobiele telefoon...zodat je altijd kunt bellen. Ik zal trouwens geen moment aarzelen een inbreker neer te slaan wanneer hij ook maar richting de kamers van de kinderen loopt (en ik het zou merken). En dan zou ik met alles wat ik kan vinden die inbreker te lijf gaan.

Maar deze gast zou dagen met een steekwond hebben gelopen. Heeft niemand meer zelf verantwoordelijkheid? Artsen zijn er genoeg...hij heeft dus dagen de tijd gehad om zich te laten helpen. Dat hij bang is dat hij dan gepakt zal worden is niet het probleem van het slachtoffer (van de inbraak)

En doe a.u.b niet alsof een inbraak niets is, want je voelt je voorlopig niet meer happy in je eigen huis. Ik heb toen ook een hond aangeschaft.

De steekwond was blijkbaar niet heftig genoeg om niet gewoon door te lopen met die wond. Die man kan je misschien aanklagen wegens geweld gebruiken, maar moord? Na, denk het niet...

Ik vind het belachelijk dat je tegenwoordig eerst moet kijken wat voor wapen een inbreker heeft en of dat geen 10 cm korter is dan het voorwerp wat jij in je handen hebt om je kinderen te verdedigen. Ik zie het al voor me....meneer de inbreker? Even geduld, want mijn voorwerp mag niet langer dan de jouwe zijn om ons gezin te beschermen, dus moet even op zoek
Liever leven zonder liefde, dan liefde zonder leven
  vrijdag 25 juli 2008 @ 09:07:54 #114
208984 Ziggenmufter
In permanente staat
pi_60335039
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 07:53 schreef Floripas het volgende:

[..]

In plaats van je internetstoerdoenerij zou je ook even op mijn punten in kunnen gaan, zoals niet_links terecht doet.
Ik zeg alleen wat ik zou doen in de geschetste situaties.
  vrijdag 25 juli 2008 @ 10:05:27 #115
177785 Apokalypse
It will be a day of judgement
pi_60335972
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 08:59 schreef Waterwereld het volgende:
De discussie speelt al een hele tijd. Wanneer is het noodweer en wanneer kan een inbreker het slachtoffer van inbraak aanklagen van mishandeling.
Ik heb kinderen en heb al twee keer een inbraak meegemaakt. Ik ga het niet dramatiseren, maar sinds ik wist dat ze mijn zoon hadden bedreigd....(waar ik pas achter kwam nadat zoon ziek werd en de oorzaak niet gevonden werd en dus een arts erachter kwam) kan ik mij best voorstellen dat een inbreker er flink van langs krijgt.

Nu zou ik gewoon extra veel lawaai maken, en lang leve de mobiele telefoon...zodat je altijd kunt bellen. Ik zal trouwens geen moment aarzelen een inbreker neer te slaan wanneer hij ook maar richting de kamers van de kinderen loopt (en ik het zou merken). En dan zou ik met alles wat ik kan vinden die inbreker te lijf gaan.

Maar deze gast zou dagen met een steekwond hebben gelopen. Heeft niemand meer zelf verantwoordelijkheid? Artsen zijn er genoeg...hij heeft dus dagen de tijd gehad om zich te laten helpen. Dat hij bang is dat hij dan gepakt zal worden is niet het probleem van het slachtoffer (van de inbraak)

En doe a.u.b niet alsof een inbraak niets is, want je voelt je voorlopig niet meer happy in je eigen huis. Ik heb toen ook een hond aangeschaft.

De steekwond was blijkbaar niet heftig genoeg om niet gewoon door te lopen met die wond. Die man kan je misschien aanklagen wegens geweld gebruiken, maar moord? Na, denk het niet...

Ik vind het belachelijk dat je tegenwoordig eerst moet kijken wat voor wapen een inbreker heeft en of dat geen 10 cm korter is dan het voorwerp wat jij in je handen hebt om je kinderen te verdedigen. Ik zie het al voor me....meneer de inbreker? Even geduld, want mijn voorwerp mag niet langer dan de jouwe zijn om ons gezin te beschermen, dus moet even op zoek
Eens, een inbreker uitschakelen vind ik kunnen omdat je niet weet wat hij precies bij zich heeft. De levens van mijn ouders en mijn zusje moeten niet in handen liggen van 1 of andere junk die wat geld nodig heeft.
pi_60336184
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 08:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Eens. Edoch, ik vind het in dit geval redelijk vaag allemaal. De inbreker sterft veel later, kan na de worsteling nog hard weglopen...

En welk recht is erbij gebaat deze zijn spullen verdedigende burger in de bak te gooien? De man is mindervalide ook nog.
Dan neem ik aan dat ze daar wel aanleiding voor gevonden hebben.
  vrijdag 25 juli 2008 @ 11:18:26 #117
130955 Floripas
Blast from the past
pi_60337605
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 08:59 schreef Waterwereld het volgende:
Maar iemand die je kind bedreigt is iets heel anders dan iemand die je aantreft in je schuur morrelend aan je ffiets (ik zeg maar wat). Daar kijkt de rechter echt wel naar.
Naar verhaal trouwens. Sterkte er nog mee!
quote:
Ik ook, maar dat wil niet zeggen dat je daarvoor veroordeeld wordt.
quote:
Hij is een junk. Junkies voelen vaak minder van lichamelijke klachten door de verdovende middelen, en de kans dat ze met iets naar de dokter gaan is vrij klein.
quote:
Ik heb het ook meegemaakt, het is best wel een zware inbreuk op je leven. Maar gelukkig zijn de meeste inbrekers niet OOK nog eens agressief tegen bewoners. Dat zou nog veel erger zijn.
quote:
Dat hoef je niet, het gaat om proportionaliteit.
  vrijdag 25 juli 2008 @ 11:19:07 #118
130955 Floripas
Blast from the past
pi_60337625
Ik bedacht me een hypothetisch geval op de fiets:

Mag je een inbreker die je betrapt eigenlijk ook verkrachten? Wat vinden jullie van die case?
  vrijdag 25 juli 2008 @ 11:26:41 #119
208984 Ziggenmufter
In permanente staat
pi_60337801
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 11:19 schreef Floripas het volgende:

Mag je een inbreker die je betrapt eigenlijk ook verkrachten? Wat vinden jullie van die case?
Als hij inbreekt in mijn huis op het moment dat ik en mijn vrienden net een orgie houden, is de kans groot dat hij op de keukentafel vele malen van achteren wordt genomen. In zo'n situatie voeren alleen dierlijke instincten de boventoon. Dat leggen we wel uit aan de rechter.
  vrijdag 25 juli 2008 @ 11:29:23 #120
222442 Alles_Is_Liefde
Liefde is Alles
pi_60337878
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 11:18 schreef Floripas het volgende:

Dat hoef je niet, het gaat om proportionaliteit.

Een term die volstrekt niet relevant is wanneer het tot een handgemeen o.i.d. komt.
Judge not lest thee be judged!
  vrijdag 25 juli 2008 @ 12:46:52 #121
208984 Ziggenmufter
In permanente staat
pi_60339685
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 11:29 schreef Alles_Is_Liefde het volgende:

[..]

Een term die volstrekt niet relevant is wanneer het tot een handgemeen o.i.d. komt.
Floripas denkt dat je in zo'n situatie eerst netjes aan de inbreker moet vragen met welke middelen hij van plan is je aan te vallen. Op basis daarvan dien je een rationele afweging te maken of en hoe je geweld gaat gebruiken. Emoties passen niet in haar denkraam.
pi_60340496
quote:

Die vergelijking meen je toch niet serieus hè.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_60340534
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 12:46 schreef Ziggenmufter het volgende:

[..]

Floripas denkt dat je in zo'n situatie eerst netjes aan de inbreker moet vragen met welke middelen hij van plan is je aan te vallen. Op basis daarvan dien je een rationele afweging te maken of en hoe je geweld gaat gebruiken. Emoties passen niet in haar denkraam.
Ga eens niet voor een ander invullen hoe die wel of niet denkt . Zonder verschillende meningen heb je geen discussie.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_60340628
quote:

Uiteraard. En 'em een paar weken opsluiten in de kelder moet ook kunnen.
  vrijdag 25 juli 2008 @ 13:33:37 #125
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_60340770
Ah, weer zo'n topic. Een 'zelfverdediger' (er moet nog blijken of dat zo was) wordt opgepakt om zo de politie de dood van een mens goed te laten onderzoeken. Je krijgt dan een hele heisa op fok! over linkse rechters enzo (terwijl de rechter nog helemaal niet erbij betrokken is) die criminelen laag straffen en zelfverdedigers voor jaren in de bak gooien. Vervolgens vraag je in zo'n topic om voorbeelden van zo'n uitspraak waarin een rechter onterecht een zelfverdediger heeft gestraft en die komen dan niet.

Een paar dagen later laat het OM de verdachte meestal gaan en komt er niet eens een zaak. Maar toch wordt het voorval onthouden als 'weer een zelfverdediger die onterecht gestraft is!!111!bananarepubliek!111'

Fok!.
  vrijdag 25 juli 2008 @ 13:37:40 #126
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_60340855
quote:
Zelf zei hij dat hij in zijn rug was gestoken bij het pinnen, maar uit politieonderzoek kwam naar voren dat de man had gelogen en dat hij had ingebroken in een woning aan de Voorde.
Lijkt me terecht dat de politie grondig onderzoek gaat doen als iemand in zijn rug is gestoken.
  vrijdag 25 juli 2008 @ 13:46:38 #127
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_60341090
Oja, ik moet dan gewoon mijn lijstje weer uitbreiden van eerdere topics. De VVD zal wel weer een persbericht uitbrengen dat ze iets met de wet gaan doen, vanwege deze Rotterdammer.

Dat bovenste topic werd uiteindelijk zelfs nog gezellig, nadat Viajero was uitgeluld!

VVD: Geweld gebruiken tegen inbrekers mag (topic van april 2008)
Fred Teeven (VVD): bescherm de 'eigen rechters' (topic van januari 2008)
VVD: burger mag dief neerslaan. (topic van november 2007)
VVD maakt wet voor zelfverdediging (topic van januari 2007)
quote:
Toch is vervolging niet altijd vanzelfsprekend. De juwelier in Geldermalsen
die eind jaren zeventig vanuit het raam van zijn woning boven de winkel
ramkrakers onder vuur nam, is nooit gedagvaard. Eén trof hij dodelijk in de
hals.
De middenstander werd niet voor de rechter gebracht omdat het openbaar
ministerie billijkte dat hij zich op deze manier had verweerd, niet alleen
tegen de kraak maar ook tegen het risico dat de boeven zijn vrouw en
kinderen in de bovenwoning te na zouden komen. Niettemin stond in zijn geval
het formele dodings-opzet als een paal boven water.
Zo was het in februari 2002 ook bij zijn Tilburgse collega-juwelier Marc
Peijnenburg, die in zijn zaak de gewapende overvaller Raoul C. zonder enige
aarzeling en uiterst koelbloedig neerschoot en diens maat Leonardo C. met
vijf kogels verwondde. Raoul C. had nog heel goed behandeld kunnen worden,
maar aangezien Peijnenburg het schieten verzweeg voor de politie, werd hij
niet naar het ziekenhuis overgebracht maar naar de cel, waar hij overleed.
Het vonnis: ontslag van rechtsvervolging, afgezien van drie maanden
voorwaardelijk en een werkstraf van 200 uur wegens verboden wapenbezit.
Opzet om te doden kan al bewezen worden verklaard als de rechter vindt dat
iemand „zich bewust heeft blootgesteld aan de geenszins als denkbeeldig te
verwaarlozen kans dat hij/zij het slachtoffer zou doden en aldus dit gevolg
voor lief heeft genomen”.
http://www.newsgroups-index.com/group/nl_-politiek_l4007.html
En zo zijn er nog volop zaken waarin vrijspraak is gevolgd. Je mag alleen niet te lang blijven doorslaan op een inbreker die je al hebt overmeesterd. Ook mag je niet al te grof geweld gebruiken, maar zodra een inbreker zelf gewapend is mag dat weer wél.
  vrijdag 25 juli 2008 @ 14:33:40 #128
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_60342332
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 13:33 schreef Pool het volgende:
Fok!.
Het grootste gedeelte van het volk eigenlijk.

Misschien is het de tijd dat de rechterlijke macht eens wat spotjes op TV brengt om het duidelijker te maken.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  vrijdag 25 juli 2008 @ 14:47:38 #129
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_60342660
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 14:33 schreef soylent het volgende:

[..]

Het grootste gedeelte van het volk eigenlijk.

Misschien is het de tijd dat de rechterlijke macht eens wat spotjes op TV brengt om het duidelijker te maken.
Ja, dat is misschien nog wel een idee. Een reclamespotje elke keer als iemand wegens noodweer(exces) wordt vrijgesproken of niet verder door het OM wordt vervolgd.

Aan de andere kant: met dit soort discussietjes kunnen de zuggenmifters hun borrelei weer kwijt. De VVD houdt die volkswoede ondertussen zoet door na elk incident te beloven een 'verbeterde wet' te gaan maken (eens in de zoveel maanden dus). En de rechters gaan gewoon op de goede weg door, zoals ze al jaren doen. En dat blijft ook zo, want iedereen die zich erin verdiept ziet vanzelf de redelijkheid van de huidige jurisprudentielijn. Ivoren torens ftw!
  vrijdag 25 juli 2008 @ 17:27:14 #130
130955 Floripas
Blast from the past
pi_60345871
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 19:56 schreef Floripas het volgende:
*ding*
Mr Pool, mr Argento en de overige hooggeleerde heren in het recht worden dringend verzocht zich te melden in topic no 1177293, ik herhaal, mr Pool, mr Argento en de overige hooggeleerde heren in het recht naar topic no 1177293.
*ding*
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 13:33 schreef Pool het volgende:
borrelei
Da's laat.
pi_60351091
Is de 'castle-theorie' eigenlijk al geaccepteerd in Nederland (dat er dus niet van je kan worden verwacht dat je je eigen huis ontvlucht om geweld tegen een inbreker te vermijnden) ?
  vrijdag 25 juli 2008 @ 23:00:35 #132
208984 Ziggenmufter
In permanente staat
pi_60351993
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 22:18 schreef HiZ het volgende:
Is de 'castle-theorie' eigenlijk al geaccepteerd in Nederland (dat er dus niet van je kan worden verwacht dat je je eigen huis ontvlucht om geweld tegen een inbreker te vermijnden) ?
Zo lang linkse rechters dit land in gijzeling houden, is Nederland een luilekkerland voor inbrekers en rovers.
  zaterdag 26 juli 2008 @ 01:08:34 #133
130955 Floripas
Blast from the past
pi_60354478
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 23:00 schreef Ziggenmufter het volgende:

[..]

Zo lang linkse rechters dit land in gijzeling houden, is Nederland een luilekkerland voor inbrekers en rovers.

Nederlandse rechters volgen de Nederlandse wet.
Die Nederlandse wet is opgesteld door beleidsmakers.
Die beleidsmakers zijn verkozen door mensen die democratisch zijn verkozen.

Wie is er precies links en waarom? Ik zou daar wel graag bewijs voor zien. Geef me eens een paar evident links-georiënteerde uitspraken?
  zaterdag 26 juli 2008 @ 05:57:14 #134
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_60356097
@pool, ik hoop gewoon dat ik nooit een inbraak meemaak. Ik zit nu in een ander land maar naar ik begrepen heb mag je hier ook niet iemand mishandelen nadat je hem gepakt heb (met veel geld kom je er wel mee weg maar dat is een ander verhaal).

Ik denk dat je gelijk hebt dat er veel mag alleen je ziet vaak in de krant dat de mensen die wat gedaan hebben opgepakt worden. Doordat in Nederland (en andere landen) het zo lang duurt voordat iemand vervolgd wordt en er een rechtzaak is zie je vaak de uitspraak niet. Dat is een van de redenen dat mensen het niet weten.
mai pen rai
pi_60356103
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 13:47 schreef Cothen het volgende:
Tja, misdaad loont in dit land ook gewoon
Niet echt want hij is dood
pi_60356122
Hmm ik heb niet het hele topic gelezen maar wil wel even reageren:

Als er iemand inbreekt in mijn huis en ik kom daar achter op het moment zelf, dan ben ik vals genoeg hem vanaf achter neer te steken/slaan hoor. Dood of niet. Noodweer toch, ookal wordt je niet aangevallen.. Je laat toch niet je eigen huis leegroven.. Helaas is de nederlandse wet zo krom dat ik dan waarschijnlijk 10 jaar moet zitten voor doodslag/moord en me hele leven kan opgeven en alles voorbij is..
Nee, laten we inbrekers maar rustig aanspreken en vriendelijk vragen of ze je huis willen verlaten. zodat zij de kans hebben jou rustig kunnen neersteken/schieten... Tsjaa

Ik ben hier weg binnen 10 jaar.
  zaterdag 26 juli 2008 @ 06:23:40 #137
66444 Lord_Vetinari
pi_60356128
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 06:16 schreef Poit- het volgende:

Als er iemand inbreekt in mijn huis en ik kom daar achter op het moment zelf, dan ben ik vals genoeg hem vanaf achter neer te steken/slaan hoor. Dood of niet.
Ja, want in andere landen mag dat allemaal wel, natuurlijk. Laffe weglopers voor "problemen" Eerst lekker profiteren van dit land (lekker je opleiding hier volgen op kosten van de belastingbetaler) en vervolgens klagen dat het land zo slecht is en de benen nemen in plaats van er wat aan te (helpen) doen.
pi_60356162
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 06:16 schreef Poit- het volgende:ordt je niet aangevallen.. Je laat toch niet je eigen huis leegroven.. Helaas is de nederlandse wet zo krom dat ik dan waarschijnlijk 10 jaar moet zitten voor doodslag/moord

L_V, volgens mij kun je dat stukje over opleiding schrappen.
  zaterdag 26 juli 2008 @ 08:28:51 #139
208984 Ziggenmufter
In permanente staat
pi_60356338
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 01:08 schreef Floripas het volgende:

[..]

Nederlandse rechters volgen de Nederlandse wet.
Die Nederlandse wet is opgesteld door beleidsmakers.
Die beleidsmakers zijn verkozen door mensen die democratisch zijn verkozen.

Wie is er precies links en waarom? Ik zou daar wel graag bewijs voor zien. Geef me eens een paar evident links-georiënteerde uitspraken?
De rechten van geweldplegers zijn belangrijker dan die van de slachtoffers. Die linkse rechters hebben dat al meerdere malen laten blijken.

Het probleem is dat deze wereldvreemde rechters moeten oordelen over iets waar ze totaal niets over weten. Gezien hun linkse aard zullen ze zich altijd keren tegen het gezag. Het zal je dan ook niet verbazen dat een groot deel van de rechters actief (was) in de linkse actiefronten zoals de AFA.

Hopelijk komt er spoedig een rechtse regering die de rechtbanken kan uitroken. Er zitten levensgevaarlijke lui daar.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ziggenmufter op 26-07-2008 08:33:52 ]
  zaterdag 26 juli 2008 @ 08:33:26 #140
208984 Ziggenmufter
In permanente staat
pi_60356356
quote:

Als er iemand inbreekt in mijn huis en ik kom daar achter op het moment zelf, dan ben ik vals genoeg hem vanaf achter neer te steken/slaan hoor. Dood of niet. Noodweer toch, ookal wordt je niet aangevallen.. Je laat toch niet je eigen huis leegroven.. Helaas is de nederlandse wet zo krom dat ik dan waarschijnlijk 10 jaar moet zitten voor doodslag/moord en me hele leven kan opgeven en alles voorbij is..
Nee, laten we inbrekers maar rustig aanspreken en vriendelijk vragen of ze je huis willen verlaten. zodat zij de kans hebben jou rustig kunnen neersteken/schieten... Tsjaa

Ik denk er ook sterk over dit diep gezonken land te verlaten. Nederland wordt overspoeld met a-sociale, criminele buitenlanders maar de rechten van de autochtoon om zijn have en goed te verdedigen, zijn minimaal.
pi_60358721
quote:
"Ik denk er ook sterk over dit diep gezonken land te verlaten. Nederland wordt overspoeld met a-sociale, criminele buitenlanders maar de rechten van de autochtoon om zijn have en goed te verdedigen, zijn minimaal."
Het is net alsof ik Fred en Ria van Draadstaal hoor praten, wat een reacties weer op Fok! Niveautje hoor.

Nuances bestaan niet in de wereld van Fok!

Het is toch logisch dat politie en justitie alle gevallen van mishandeling, doodslag of moord op z'n minst onderzoeken, ookal is dit voortgekomen uit noodweer/exces.

Anders zou het nogal een rotzooi worden, als iedereen die een strafbaar feit pleegt vogelvrij wordt verklaard. Dan kom je ten eerste in een soort van wapenwedloop, wie zich het beste kan verdedigen, en ten tweede gooit iedereen die een moord heeft begaan het dan op noodweer/exces als excuus natuurlijk, als excuus zullen ze dan aanvoeren dat hij/zij nu eenmaal onrechtmatig de woning heeft betreden.

Bovendien sla ik lichamelijk geweld nog altijd hoger aan dan diefstal dus vindt ik het niet zo heel raar als de politie in sommige gevallen meer waarde hecht aan het onderzoeken van de mishandeling dan naar de inbraak of diefstal, spullen zijn te vervangen, een mensenleven niet. Ookal is dat van een inbreker. Soms moet je je afvragen wat het beschermen van je eigendommen je waard is, natuurlijk mag je een inbreker met geweld vasthouden tot de politie arriveert, maar hiervoor hoef je 'm echt niet dood te meppen, steken of neer te schieten.

Daarnaast kun je je afvragen of er uberhaupt sprake is van noodweer als je iemand in z'n rug steekt, het begrip noodweer is rekbaar en relatief, maar je moet oppassen om het teveel te gaan oprekken.

In veel gevallen heb je te maken met een dunne scheidslijn, en ik snap best dat de politie en justitie willen voorkomen dat het voor eigen rechter spelen wordt aangemoedigd. Anders krijg je situaties dat inbrekers en winkeldieven worden aangehouden en vervolgens nog eens extra worden toegetakeld en men ongestraft onbeperkt kan doorrammen, lekkere maatschappij leef je dan als het spelen voor eigen rechter een algemeen geaccepteerde manier wordt om voor je lijf en goed op te komen.

Dat heeft verder niets te maken met het partij kiezen voor de daders / criminelen, want die gasten verdienen uiteraard een gepaste straf, maar met een buitenproportionele aanpak van zo'n crimineel veranderd het slachtoffer zelf tot dader, als deze schijnbaar geen rem heeft op z'n agressie is het ook een potentieel gevaar voor de samenleving. Al is het maar omdat je zélf ook een keer slachtoffer zou kunnen worden van iemand die je (vals) beschuldigt van diefstal of van - bijvoorbeeld - onrechtmatig verblijf op zijn terrein. Als iedereen voor eigen rechter gaat spelen ben je dan mooi de lul, en zelf zou je ook een eerlijk proces en gepaste straf krijgen. We leven niet in een moslimland waar lijfstraffen zijn toegestaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tomatenboer op 26-07-2008 12:29:20 ]
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zaterdag 26 juli 2008 @ 15:11:27 #142
130955 Floripas
Blast from the past
pi_60361185
quote:
Ik kan je dat toch aanraden, want dit:
quote:

Is misschien nog maar een keer of dertig besproken in dit topic.
  zaterdag 26 juli 2008 @ 15:12:55 #143
130955 Floripas
Blast from the past
pi_60361199
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 08:28 schreef Ziggenmufter het volgende:

[..]

De rechten van geweldplegers zijn belangrijker dan die van de slachtoffers. Die linkse rechters hebben dat al meerdere malen laten blijken.
Geef daar nou eens een paar voorbeelden van? Da's alles wat ik vraag.
  zaterdag 26 juli 2008 @ 15:14:40 #144
66444 Lord_Vetinari
pi_60361221
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 15:12 schreef Floripas het volgende:

[..]

Geef daar nou eens een paar voorbeelden van? Da's alles wat ik vraag.
Zal ik hem inkoppen? Germaine C.?
  zaterdag 26 juli 2008 @ 15:14:57 #145
130955 Floripas
Blast from the past
pi_60361224
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 08:33 schreef Ziggenmufter het volgende:

[..]

Ik denk er ook sterk over dit diep gezonken land te verlaten. Nederland wordt overspoeld met a-sociale, criminele buitenlanders maar de rechten van de autochtoon om zijn have en goed te verdedigen, zijn minimaal.
Want allochtonen mogen wel een inbreker kapotmeppen?
  zaterdag 26 juli 2008 @ 15:59:24 #146
208984 Ziggenmufter
In permanente staat
pi_60361771
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 12:23 schreef Tomatenboer het volgende:
[ afbeelding ]
[..]

Bovendien sla ik lichamelijk geweld nog altijd hoger aan dan diefstal dus vindt ik het niet zo heel raar als de politie in sommige gevallen meer waarde hecht aan het onderzoeken van de mishandeling dan naar de inbraak of diefstal, spullen zijn te vervangen, een mensenleven niet.
Omdat er heel veel mensen zo over denken in dit door het linkse denken geteisterde land, gaat het zo slecht met de rechtstaat.
  zaterdag 26 juli 2008 @ 16:05:23 #147
208984 Ziggenmufter
In permanente staat
pi_60361842
"Laten we inbrekers maar naar een opvoedcursus sturen en de slachtoffers die inbrekers doden, veroordelen tot 30 jaar cel."

Zie hier, de maatschappijvisie van de D66- en PvdA-zeloten in een notendop.
  zaterdag 26 juli 2008 @ 16:08:17 #148
66444 Lord_Vetinari
pi_60361880
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 16:05 schreef Ziggenmufter het volgende:
"Laten we inbrekers maar naar een opvoedcursus sturen en de slachtoffers die inbrekers doden, veroordelen tot 30 jaar cel."

Bron?
pi_60361909
Even een relevante verwante zaak: bij een collega van me is ingebroken deze week. De inbraak maakt deel uit van een inbraakgolf waarbij inmiddels 2 Roemenen zijn gearresteerd die mogelijk deel uitmaken van de bende. Deze heren liepen met pipa's op zak en hebben uitgelegd dat ze niet herkend wilden worden, anders zouden ze degene die hen gezien had omgebracht hebben. Saillant detail is dat ze echt meerdere malen echt naast het bed van slapende mensen hebben gestaan.

Dat is dus een compleet ander slag inbreker dan de junkie die met de dvd onder zijn arm bij je weg wil wandelen voor een easy shot e.d.. Dat soort rent namelijk weg. Bij het merendeel van de inbraken is de dader zijn eerste instinctieve reactie als hij betrapt wordt: wegwezen!

Hier houdt de rechter dus gewoon rekening mee. Als je de junkie in zijn rug schiet, ben je terecht de leuter. Komt het tot een worsteling met zo'n zigeunerensemble en gaat er daar eentje bij dood dan heb je een trauma en geen straf te pakken.

Het lullige voor de burger is dat je op zo'n moment zo geschokt bent, dat je echt niet kunt beoordelen met welk soort je van doen hebt en je reactie al helemaal niet kunt nuanceren. Je bent niet "een beetje" in paniek, nee, als je er dan opvliegt kun je iemand per ongeluk doodslaan, steken, noem maar op. En dan blijkt het achteraf een junk te zijn. Achteraf, ja.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zaterdag 26 juli 2008 @ 16:26:20 #150
130955 Floripas
Blast from the past
pi_60362215
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 16:05 schreef Ziggenmufter het volgende:

Jij WIL geloof ik helemaal niet discussieren, of wel?
Wat doe je dan eigenlijk in zo'n topic?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')