Ze = de politie.quote:Op maandag 21 juli 2008 07:41 schreef Chou het volgende:
[..]
Nee je nodigt ze uit om ze vervolgens dood te meppen in de huiskamer
Laat ze eerst maar eens aantonen dat hij die junk heeft doodgestokenquote:Op zondag 20 juli 2008 13:09 schreef DeTolk het volgende:
Maar in Nederland mag je geen eigen rechter spelen over je eigen spullen. Denk dat Aad P. zwaar gestraft zal worden.
Nee? Zeker de vorige gelijksoortige topics nooit gelezen?quote:Op maandag 21 juli 2008 08:38 schreef Xith het volgende:
He, ik had nooit verwacht data dit topic vol met internet-hero's zou komen te zitten
Je hebt zojuist het Nederlandse strafrecht beschreven.quote:Op maandag 21 juli 2008 06:38 schreef niet_links het volgende:
[..]
Dat jij toevallig single bent en een inbreker niet aankan betekend niet dat iedereen hem zomaar moet laten gaan. Ik vind dat je best wel wat geweld moet mogen gebruiken tegen een inbreker om hem tegen te houden. Mocht hij komen te overlijden dan moet de politie maar bewijzen dat dat opzet was. Maar als ik tijdens een inbraak een eind hout een stalen pijp pak om hem mijn huis uit te meppen vind ik dat ik beschermd zou moeten worden. Ook als ik per ongeluk hem verkeerd raak. Ga ik echter opzettelijk iemand doodslaan mogen ze me aanpakken.
Mocht ik geheel over mijn toeren zijn en doorschoppen tegen een inbreker die op de grond ligt vind ik ook dat ik daar geen straf voor moet krijgen. Ben ik echter kalm en besluit ik hem eens even lekker te straffen voor wat hij heeft gedaan dan mag je me wel straffen.
Ik mag het Nederlandse strafrecht beschreven hebben maar ze gaan nog steeds vanuit dat je de fout gemaakt hebt. Ze moeten vanuit een ander standpunt onderzoeken.quote:Op donderdag 24 juli 2008 18:44 schreef Floripas het volgende:
[..]
Je hebt zojuist het Nederlandse strafrecht beschreven.
Over dat single zijn: ik vind spullen van minder groot belang dan mensen. Als je geweld als factor in de inbraakwereld toelaat, dan gaan er echt niet alleen maar dieven sneuvelen - dan gaan er ook gewoon normale mensen sneuvelen of gewond raken. En dat is echt het laatste dat je wil bereiken.
Alleen als ik tegenover een overmacht sta, zal ik lijdzaam toezien hoe mijn spullen worden geroofd. Maar als ik 1 vent zie die aan mijn spullen komt, dan gun ik hem nog 1 gebed maar daarna 'geht es richtig los'quote:Op vrijdag 25 juli 2008 06:49 schreef niet_links het volgende:
[..]
Ik geef je gelijk dat het beter is dat geweld niet standaard wordt echter je spullen opgeven zonder slag of stoot vind ik ook weer niet goed.
In plaats van je internetstoerdoenerij zou je ook even op mijn punten in kunnen gaan, zoals niet_links terecht doet.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 07:49 schreef Ziggenmufter het volgende:
[..]
Alleen als ik tegenover een overmacht sta, zal ik lijdzaam toezien hoe mijn spullen worden geroofd. Maar als ik 1 vent zie die aan mijn spullen komt, dan gun ik hem nog 1 gebed maar daarna 'geht es richtig los'
Als iemand sterft door toedoen van een ander vind ik dat er altijd een strafrechtelijk onderzoek moet komen.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 06:49 schreef niet_links het volgende:
[..]
Ik mag het Nederlandse strafrecht beschreven hebben maar ze gaan nog steeds vanuit dat je de fout gemaakt hebt. Ze moeten vanuit een ander standpunt onderzoeken.
Eens. Edoch, ik vind het in dit geval redelijk vaag allemaal. De inbreker sterft veel later, kan na de worsteling nog hard weglopen...quote:Op vrijdag 25 juli 2008 07:55 schreef Floripas het volgende:
[..]
Als iemand sterft door toedoen van een ander vind ik dat er altijd een strafrechtelijk onderzoek moet komen.
Ik zeg alleen wat ik zou doen in de geschetste situaties.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 07:53 schreef Floripas het volgende:
[..]
In plaats van je internetstoerdoenerij zou je ook even op mijn punten in kunnen gaan, zoals niet_links terecht doet.
Eens, een inbreker uitschakelen vind ik kunnen omdat je niet weet wat hij precies bij zich heeft. De levens van mijn ouders en mijn zusje moeten niet in handen liggen van 1 of andere junk die wat geld nodig heeft.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 08:59 schreef Waterwereld het volgende:
Over inbrekers die moorden
De discussie speelt al een hele tijd. Wanneer is het noodweer en wanneer kan een inbreker het slachtoffer van inbraak aanklagen van mishandeling.
Ik heb kinderen en heb al twee keer een inbraak meegemaakt. Ik ga het niet dramatiseren, maar sinds ik wist dat ze mijn zoon hadden bedreigd....(waar ik pas achter kwam nadat zoon ziek werd en de oorzaak niet gevonden werd en dus een arts erachter kwam) kan ik mij best voorstellen dat een inbreker er flink van langs krijgt.
Nu zou ik gewoon extra veel lawaai maken, en lang leve de mobiele telefoon...zodat je altijd kunt bellen. Ik zal trouwens geen moment aarzelen een inbreker neer te slaan wanneer hij ook maar richting de kamers van de kinderen loopt (en ik het zou merken). En dan zou ik met alles wat ik kan vinden die inbreker te lijf gaan.
Maar deze gast zou dagen met een steekwond hebben gelopen. Heeft niemand meer zelf verantwoordelijkheid? Artsen zijn er genoeg...hij heeft dus dagen de tijd gehad om zich te laten helpen. Dat hij bang is dat hij dan gepakt zal worden is niet het probleem van het slachtoffer (van de inbraak)
En doe a.u.b niet alsof een inbraak niets is, want je voelt je voorlopig niet meer happy in je eigen huis. Ik heb toen ook een hond aangeschaft.
De steekwond was blijkbaar niet heftig genoeg om niet gewoon door te lopen met die wond. Die man kan je misschien aanklagen wegens geweld gebruiken, maar moord? Na, denk het niet...
Ik vind het belachelijk dat je tegenwoordig eerst moet kijken wat voor wapen een inbreker heeft en of dat geen 10 cm korter is dan het voorwerp wat jij in je handen hebt om je kinderen te verdedigen. Ik zie het al voor me....meneer de inbreker? Even geduld, want mijn voorwerp mag niet langer dan de jouwe zijn om ons gezin te beschermen, dus moet even op zoek
Dan neem ik aan dat ze daar wel aanleiding voor gevonden hebben.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 08:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Eens. Edoch, ik vind het in dit geval redelijk vaag allemaal. De inbreker sterft veel later, kan na de worsteling nog hard weglopen...
En welk recht is erbij gebaat deze zijn spullen verdedigende burger in de bak te gooien? De man is mindervalide ook nog.
Maar iemand die je kind bedreigt is iets heel anders dan iemand die je aantreft in je schuur morrelend aan je ffiets (ik zeg maar wat). Daar kijkt de rechter echt wel naar.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 08:59 schreef Waterwereld het volgende:
Over inbrekers die moorden
De discussie speelt al een hele tijd. Wanneer is het noodweer en wanneer kan een inbreker het slachtoffer van inbraak aanklagen van mishandeling.
Ik heb kinderen en heb al twee keer een inbraak meegemaakt. Ik ga het niet dramatiseren, maar sinds ik wist dat ze mijn zoon hadden bedreigd....(waar ik pas achter kwam nadat zoon ziek werd en de oorzaak niet gevonden werd en dus een arts erachter kwam) kan ik mij best voorstellen dat een inbreker er flink van langs krijgt.
Ik ook, maar dat wil niet zeggen dat je daarvoor veroordeeld wordt.quote:Nu zou ik gewoon extra veel lawaai maken, en lang leve de mobiele telefoon...zodat je altijd kunt bellen. Ik zal trouwens geen moment aarzelen een inbreker neer te slaan wanneer hij ook maar richting de kamers van de kinderen loopt (en ik het zou merken). En dan zou ik met alles wat ik kan vinden die inbreker te lijf gaan.
Hij is een junk. Junkies voelen vaak minder van lichamelijke klachten door de verdovende middelen, en de kans dat ze met iets naar de dokter gaan is vrij klein.quote:Maar deze gast zou dagen met een steekwond hebben gelopen. Heeft niemand meer zelf verantwoordelijkheid? Artsen zijn er genoeg...hij heeft dus dagen de tijd gehad om zich te laten helpen. Dat hij bang is dat hij dan gepakt zal worden is niet het probleem van het slachtoffer (van de inbraak)
Ik heb het ook meegemaakt, het is best wel een zware inbreuk op je leven. Maar gelukkig zijn de meeste inbrekers niet OOK nog eens agressief tegen bewoners. Dat zou nog veel erger zijn.quote:En doe a.u.b niet alsof een inbraak niets is, want je voelt je voorlopig niet meer happy in je eigen huis. Ik heb toen ook een hond aangeschaft.
Dat hoef je niet, het gaat om proportionaliteit.quote:Ik vind het belachelijk dat je tegenwoordig eerst moet kijken wat voor wapen een inbreker heeft en of dat geen 10 cm korter is dan het voorwerp wat jij in je handen hebt om je kinderen te verdedigen. Ik zie het al voor me....meneer de inbreker? Even geduld, want mijn voorwerp mag niet langer dan de jouwe zijn om ons gezin te beschermen, dus moet even op zoek
Als hij inbreekt in mijn huis op het moment dat ik en mijn vrienden net een orgie houden, is de kans groot dat hij op de keukentafel vele malen van achteren wordt genomen. In zo'n situatie voeren alleen dierlijke instincten de boventoon. Dat leggen we wel uit aan de rechter.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 11:19 schreef Floripas het volgende:
Ik bedacht me een hypothetisch geval op de fiets:
Mag je een inbreker die je betrapt eigenlijk ook verkrachten? Wat vinden jullie van die case?
quote:Op vrijdag 25 juli 2008 11:18 schreef Floripas het volgende:
Dat hoef je niet, het gaat om proportionaliteit.
Floripas denkt dat je in zo'n situatie eerst netjes aan de inbreker moet vragen met welke middelen hij van plan is je aan te vallen. Op basis daarvan dien je een rationele afweging te maken of en hoe je geweld gaat gebruiken. Emoties passen niet in haar denkraam.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 11:29 schreef Alles_Is_Liefde het volgende:
[..]
Een term die volstrekt niet relevant is wanneer het tot een handgemeen o.i.d. komt.
quote:Op vrijdag 25 juli 2008 11:19 schreef Floripas het volgende:
Mag je een inbreker die je betrapt eigenlijk ook verkrachten? Wat vinden jullie van die case?
Ga eens niet voor een ander invullen hoe die wel of niet denkt . Zonder verschillende meningen heb je geen discussie.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 12:46 schreef Ziggenmufter het volgende:
[..]
Floripas denkt dat je in zo'n situatie eerst netjes aan de inbreker moet vragen met welke middelen hij van plan is je aan te vallen. Op basis daarvan dien je een rationele afweging te maken of en hoe je geweld gaat gebruiken. Emoties passen niet in haar denkraam.
Uiteraard. En 'em een paar weken opsluiten in de kelder moet ook kunnen.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 11:19 schreef Floripas het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |