Domste wat je kan doen, loopt het sap weg...quote:Op woensdag 16 juli 2008 17:08 schreef Raamkonijn het volgende:
En met een vork er in prikken zodat het ook van binnen goed is..
Nou jáááá. Ik kan best koken. Soms. Zo af en toe. Met pakjes.quote:Op woensdag 16 juli 2008 17:09 schreef remlof het volgende:
Goed topic, mijn CULskills zijn zo mogelijk nog minder dan die van TS en mijn biefstukfetisj is zo mogelijk nog groter
met een vork erin prikken?quote:Op woensdag 16 juli 2008 17:08 schreef Raamkonijn het volgende:
Genoeg roomboter (plakje snijden)
En met een vork er in prikken zodat het ook van binnen goed is..
Sinds mijn hersenkronkels. Nee echt, vleessappen zijn ok, mits ze niet rood zijn. Dat krijg ik gewoon niet binnenquote:Op woensdag 16 juli 2008 17:36 schreef popolon het volgende:
Sinds wanneer zijn die lekkere vleessappen 'bloed'?
Nou goed ik kan je geen advies geven want ik eet 'm het liefst zo rauw mogelijk.
Ik hang graag de betweter uit, zo blijkt, dus waarom nu niet.quote:Op woensdag 16 juli 2008 17:32 schreef clumsy_clown het volgende:
Wel schudden, niet schudden, wel zouten, niet zouten. CUL is verdeeld.
quote:Op woensdag 16 juli 2008 17:40 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik hang graag de betweter uit, zo blijkt, dus waarom nu niet.
De zout
Oh nou ok.quote:Op woensdag 16 juli 2008 17:39 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Sinds mijn hersenkronkels. Nee echt, vleessappen zijn ok, mits ze niet rood zijn. Dat krijg ik gewoon niet binnen.
Tja, dat is een kwestie van smaak natuurlijk, doe mij maar doorbakken hoor...quote:Op woensdag 16 juli 2008 17:44 schreef zatoichi het volgende:
[..]
sorry ben verder nooit zo'n taalnazi, maar deze kon ik niet laten...
Ik zou mijn biefstuk ook van te voren, snel dichtschroeien, vuur wat lager, niet bewegen en nogmaals rauw van binnen! Ohja en bloed (of sap whatever) is rood veel lekkerder dan van dat vieze gebakken bloed (zoals mijn moeder dat maakte)
De zout is Rotterdams.quote:Op woensdag 16 juli 2008 17:44 schreef zatoichi het volgende:
[..]
sorry ben verder nooit zo'n taalnazi, maar deze kon ik niet laten...
Is echt zo, heb het gelezen in een boekje over Rotterdams dialect.quote:
Ech welquote:
quote:- de muis van je hand als je je duim gewoon recht hebt, is de biefstuk rood.
- de muis van je hand als je je duim naar je middelvinger laat wijzen, is ie rosé.
- de muis van je hand als je je duim naar je pink wijst, dan is ie bijna doorbakken tot gaar.
Komt vrijwel overeen met mijn al gegeven tip.quote:Op woensdag 16 juli 2008 20:20 schreef Trusten het volgende:
http://www.ah.nl/recepten/recipe.jsp?id=383256
Sligro! Absoluut top biefstukjes.quote:Op woensdag 16 juli 2008 20:49 schreef gebruikersnaam het volgende:
alleen jammer dat je biina nergens meer een goed lapje biefstuk kan kopen.
Die van de Albert Heijn zijn echt om te jankenquote:Op woensdag 16 juli 2008 21:57 schreef SHE het volgende:
[..]
Sligro! Absoluut top biefstukjes.
Mijn keurslager bakt er in elk geval niets van; ik vind de biefstukken daar zeer matig. De super is al helemaal treurig.
Ook die vacuüm units? De Ribeye's daarvan vind ik uitstekendquote:Op woensdag 16 juli 2008 22:12 schreef Muck het volgende:
[..]
Die van de Albert Heijn zijn echt om te janken
Bij een test van Kassa bleek 2 op de 5 biefstukken uit de supermarkt niets eens biefstukquote:Op woensdag 16 juli 2008 21:57 schreef SHE het volgende:
De super is al helemaal treurig.
Vraag: waarom vind je de biefstukken van je keurslager matig?quote:Op woensdag 16 juli 2008 21:57 schreef SHE het volgende:
[..]
Sligro! Absoluut top biefstukjes.
Mijn keurslager bakt er in elk geval niets van; ik vind de biefstukken daar zeer matig. De super is al helemaal treurig.
Verbaasd me niets; alleen al als ik die inkepingen zie ik dat treurige draderige vlees dan draait mijn maag om.quote:Op woensdag 16 juli 2008 22:17 schreef Trusten het volgende:
[..]
Bij een test van Kassa bleek 2 op de 5 biefstukken uit de supermarkt niets eens biefstuk![]()
http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_artikel&number=467513
Ik heb er weleens 1 betrapt op het verkopen van bieflappen. En dat is geen steak.quote:Op woensdag 16 juli 2008 22:21 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Vraag: waarom vind je de biefstukken van je keurslager matig?
quote:Op woensdag 16 juli 2008 22:32 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ts, dat mag je toch helemaal niet eten?
Ow wacht dat had met varkens te maken..
yep, de entrecote en de rib eye.quote:Op woensdag 16 juli 2008 22:31 schreef Underdoggy het volgende:
Ik ben nog wel eens ruzie gehad met de slager toen ik om een grotere hoeveelheid biefstuk. Hoorde ik hem achter in z'n zaak op lappen vlees meppen. In de super zie je vaak nog gaatjes overal in het vlees zitten van een machinale mals-maak-machine.
SHE heb jij al eens die vacuüm units van de AH geprobeerd?
voorál die vacuüm biefstukkenquote:Op woensdag 16 juli 2008 22:14 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Ook die vacuüm units? De Ribeye's daarvan vind ik uitstekend
En?quote:Op woensdag 16 juli 2008 17:05 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik heb een enorm stuk biefstukvlees, wat ik straks in 3 stukken ga snijden, die gebakken motten worden.
Was écht heel lekkerquote:
Leuke tip...alleen moet je dan wel van paardenbiefstuk houden!quote:Op donderdag 17 juli 2008 00:47 schreef kraakvandaal het volgende:
Probeer eens paardenbiefstuk.
Goedkoper en niet verkloot met malsmeppen.
Jaja, geen foto's dus.quote:Op donderdag 17 juli 2008 00:39 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Was écht heel lekker. Precies goed, nog een vleugje roze van binnen, heerlijk mals, lekkere bruine korst. Ik ben een biefstukkoningin poop, een biefstukkoningin
.
Ik heb ze van tevoren uit de koelkast gehaald en gezouten (SHE), in flink hete boter/zonnebloemolie gelegd, niet te hard gewiebeld, omgedraaid, en na een minuutje het vuur lager gezet tot ze klaar waren. Ging helemaal prima.
Het vlees kwam trouwens uit een Turkse slager, waarbij expleciet vermeld was dat het niét platgemept of anders behandeld mocht worden. Was fantastisch vlees: rozerood, belachelijk mager en geen pezen.
Het is dat ik m'n fotocamera uitgeleend heb, anders had ik een fotoreeks gemaakt.
Handig plaatje (voor mijquote:Op woensdag 16 juli 2008 22:54 schreef Mr.Noodle het volgende:
Tenderloin-gedeelte zit het beste van de koe..
Yep. Vleeswijzer.nl, die sturen het naar je op. (Al zullen ze het niet naar de vs sturen.)quote:Op donderdag 17 juli 2008 12:57 schreef popolon het volgende:
Hebben ze zo'n plaatje eigenlijk ook voor de Nederlandse onderdelen zeg maar?
Aha, ik vroeg het me eigenlijk gewoon af.quote:Op donderdag 17 juli 2008 13:34 schreef zovty het volgende:
[..]
Yep. Vleeswijzer.nl, die sturen het naar je op. (Al zullen ze het niet naar de vs sturen.)
Maar daar heb je weer geen donder aan, want slagers noemen het vlees toch weer anders.
Ik had hier nog nooit van gehoord, maar ik heb inderdaad altijd dat het sap eruit loopt zodra ik het vlees aansnijd. Bedankt voor de tip, ik ga het volgende keer zeker proberenquote:Op woensdag 16 juli 2008 17:17 schreef golfer het volgende:
Laat gebakken biefstuk altijd even afgedekt (bijvoorbeeld met folie) op een voorverwarmd bord rusten. De vleessappen kunnen zich dan over het vlees verdelen, zodat ze er niet uitlopen als het vlees wordt aangesneden.
... Is de juiste tip, maar niet de juiste reden. De sappen verdelen zich niet over het vlees, het vlees gaart juist na.quote:Op woensdag 16 juli 2008 17:17 schreef golfer het volgende:
De tip voor een perfect gebraden biefstukje:
[...]
Laat gebakken biefstuk altijd even afgedekt (bijvoorbeeld met folie) op een voorverwarmd bord rusten. De vleessappen kunnen zich dan over het vlees verdelen, zodat ze er niet uitlopen als het vlees wordt aangesneden.
Leuke tipquote:Op vrijdag 18 juli 2008 15:42 schreef mgerben het volgende:
Probeer het eens:
Boter in de pan, hoog vuur, wachten tot de boter bruin is.
Biefstuk erbij, beide kanten precies 1 minuut bakken.
Daarna de biefstuk 6 minuten in de voorverwarmde oven, of op een voorverwarmd bord (afgedekt).
Zo kan de warmte in de biefstuk trekken en het binnenste op een goede temperatuur garen.
Perfecte biefstuk!
Het ziet er echt zo wreed uit zo, haha. Maar goed: Biefstukquote:Op woensdag 16 juli 2008 22:54 schreef Mr.Noodle het volgende:
[ afbeelding ]
Tenderloin-gedeelte zit het beste van de koe..
Niet te vreten die handel..quote:Op woensdag 16 juli 2008 22:31 schreef Underdoggy het volgende:
Ik ben nog wel eens ruzie gehad met de slager toen ik om een grotere hoeveelheid biefstuk. Hoorde ik hem achter in z'n zaak op lappen vlees meppen. In de super zie je vaak nog gaatjes overal in het vlees zitten van een machinale mals-maak-machine.
SHE heb jij al eens die vacuüm units van de AH geprobeerd?
Je vergeet het nagaren. Dat is de truuk van het biefstukje. Hij is dan echt sappig maar niet bloederig.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 18:36 schreef Roi het volgende:
1 minuut? Die-hard hoor! Ik ga voor 3 minuten per kant. En konstant het biefstukje bewegen over de bodem.
Naja, het is wel wat beter dan het reguliere spul in die groene bakjes, volgens mij schieten ze dat met een kanon van de koe af, en daarna maken ze het "mals" met zo'n machine inderdaad. (en injecteren ze wat fosfaat, daar houdt het lekker zoveel vocht door vast)quote:
Ik kom uit een familie van slagers, dus ik haal hooguit een biefstukje bij AH als ik weer es vergeten was hoe slecht de vorige van hun was.quote:Op woensdag 23 juli 2008 11:25 schreef zatoichi het volgende:
Ik haal het gewoon lekker bij de biologische slager vandaan; vers afgesneden, mals en smaakvol, en nauwelijks duurder dan de AH.
Kijk en dát is nu precies de beste bereidingswijze!quote:Op dinsdag 22 juli 2008 23:10 schreef prupke het volgende:
biefstuk droogdeppen en peper en zout erop , dan een uur op het rooster in de oven op 60 graden celcius.
Dan boter in de pan en goed heet laten worden, 40 seconden aan elke kant bakken en dan nog in de alu folie
erg mals en erg lekker (wel biefstuk van de haas , want die is het lekkerst )
quote:Op donderdag 24 juli 2008 09:24 schreef beunkster het volgende:
[..]
Kijk en dát is nu precies de beste bereidingswijze!
Het allermooiste is nog om een zo groot mogelijk stuk van de haas te nemen en het dan aan tafel (of in de keuken) te trancheren, net zoals een rosbief.
Gewoon inderdaad in de oven, hoppa kernthermometertje er in en vooral rustig de tijd er voor nemen.
Zo blijven de sappen optimaal behouden.
Verder lees ik hier wel erg veel onzin, beetje jammer.
Een biefstuk schroei je niet dicht!
Dat is de grootst mogelijke onzin die er bestaat.
Ik kan het zelf uitleggen, maar Heston Blumenthal doet dat veel overtuigender, evenals Harold McGee.
Hier een aflevering over steak and salad van Heston Blumenthal (deel 2 gaat met name over de biefstukfabeltjes):
Er is nog zo'n slager, maar ik ben de naam vergeten... Die levert ook aan toprestaurants.quote:Op donderdag 24 juli 2008 09:52 schreef L.Denninger het volgende:
Tip voor mensen die bij Amsterdam in de buurt wonen:
In Baambrugge zit boerderij de Lindenhoff : http://www.lindenhoff.nl/particulieren/index.html
Die hebben de beste biefstuk die je maar kan krijgen.
Ze leveren aan de beste restaurants, maar maar weinig mensen weten dat je 'm daar ook gewoon particulier kan halen.
Als je die biefstuk hebt hoef je 'm alleen maar in de boter te gooien - je hoeft er verder echt niks mee te doen.
En hop, de lekkerste biefstuk die je ooit gehad hebt in een restaurant - maar dan thuis !
Da's echt even wat anders dan die van de 'gewone' slager of super.
Je hebt natuurlijk slagers en slagers, van die types met van die vleespaketten voor 10 euro wordt je idd niet vrolijk, maar er zijn ook een aantal erg goede vakmensen. In die laatste categorie schaar ik dan ook mijn neef, als mensen 30km komen rijden voor zijn rollade's dan kan het niet slecht zijn. Zijn haasbiefstuk is zo mals, die kan je door een rietje opzuigen..quote:Op donderdag 24 juli 2008 09:52 schreef L.Denninger het volgende:
Tip voor mensen die bij Amsterdam in de buurt wonen:
In Baambrugge zit boerderij de Lindenhoff : http://www.lindenhoff.nl/particulieren/index.html
Die hebben de beste biefstuk die je maar kan krijgen.
Ze leveren aan de beste restaurants, maar maar weinig mensen weten dat je 'm daar ook gewoon particulier kan halen.
Als je die biefstuk hebt hoef je 'm alleen maar in de boter te gooien - je hoeft er verder echt niks mee te doen.
En hop, de lekkerste biefstuk die je ooit gehad hebt in een restaurant - maar dan thuis !
Da's echt even wat anders dan die van de 'gewone' slager of super.
bijna... ik wil em altijd medium-wellquote:Op woensdag 23 december 2009 12:57 schreef _Led_ het volgende:
Zijn er uberhaupt mensen die biefstuk 'well-done' lekker vinden ?
Mijn broer, want hij eet geen rood vleesquote:Op woensdag 23 december 2009 12:57 schreef _Led_ het volgende:
Als je in Amerika een welldone vraagt krijg je volgens onze maatstaven een medium.quote:Op woensdag 23 december 2009 12:57 schreef _Led_ het volgende:
Is een redelijke richtlijn, maar het hangt wel erg af van de dikte van de biefstuk. Als het een dik stuk is heb je met 1 minuut elke kant braden een biefstuk die nog koud en compleet rauw is in het midden...quote:Op woensdag 23 december 2009 12:07 schreef Snaavel het volgende:
Staat ook al in het Ik heb trek in een biefstuk #3 - Mannen eten vlees Topic
Maar het is wel de ideale Guide voor een perfecte biefstuk..
[ afbeelding ]
Ja dan kan je beter een gebakken schoen eten..quote:Op woensdag 23 december 2009 12:57 schreef _Led_ het volgende:
juist, op je schoot voor de televisiequote:Op woensdag 23 december 2009 15:40 schreef Gesloten het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zo moet hij er uit zien
Dat is geen biefstuk.quote:Op woensdag 23 december 2009 15:40 schreef Gesloten het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zo moet hij er uit zien
en je moet er natuurlijk voor zorgen dat de biefstuk sowieso op kamertemperatuur is voordat je hem bakt. Als je rechtstreeks uit de koelkast de pan ingooit, dan is het ten eerste slecht voor het vlees en ten tweede is het nog koud van binnen als je hem medium rare wilt.quote:Op woensdag 23 december 2009 14:45 schreef thomaster het volgende:
[..]
Is een redelijke richtlijn, maar het hangt wel erg af van de dikte van de biefstuk. Als het een dik stuk is heb je met 1 minuut elke kant braden een biefstuk die nog koud en compleet rauw is in het midden...
Zwangere vrouwen?quote:Op woensdag 23 december 2009 12:57 schreef _Led_ het volgende:
Antillianen, je moet hier op Curacao altijd medium-rare of rare bestellen, want vanaf medium is het al doorbakken. BBQ partijtje met Antillianen is daarom dan ook af te raden, tenzij je zelf actief bij de bbq gaat staan om je eigen vlees wat eerder eraf te halenquote:Op woensdag 23 december 2009 12:57 schreef _Led_ het volgende:
ik snap niet dat mensen em 'raw' willenquote:Op woensdag 23 december 2009 15:37 schreef Snaavel het volgende:
[..]
Ja dan kan je beter een gebakken schoen eten..
Bij mij moet de biefstuk lekker rood van binnen zijn..
of erger nog bleuquote:Op donderdag 24 december 2009 16:44 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
ik snap niet dat mensen em 'raw' willen
Dat komt omdat ze 'gaar' associeren met droog en taai.quote:Op donderdag 24 december 2009 16:44 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Klopt, vriendin van mijn broertje is ook antiliaans. En haar biefstuk moet ook altijd langer in de pan. En dan maar snijden op die schoenzool en altijd controleren of er niet toevallig een stukje rood in zit. Onbegrijpelijk,quote:Op donderdag 24 december 2009 16:23 schreef thomaster het volgende:
[..]
Antillianen, je moet hier op Curacao altijd medium-rare of rare bestellen, want vanaf medium is het al doorbakken. BBQ partijtje met Antillianen is daarom dan ook af te raden, tenzij je zelf actief bij de bbq gaat staan om je eigen vlees wat eerder eraf te halen
uhm rundvlees moet eerst minstens een week hangen voor dat je het gaat bakken, anders kun je maar beter gelijk aan de onderkant van je schoen beginnen .....quote:Op woensdag 16 juli 2008 17:05 schreef clumsy_clown het volgende:
Nu weet ik dat de hele wereld geilt op een biefstuk die nog maar nét gestopt is met ademhalen en zo rood mogelijk is, maar ik hoor daar niet bij.
Moet je eens een topklasse tournedos raw bestellen. Botermals en vol van smaak. Zo'n stuk vlees heeft de extra garing niet nodig.quote:Op donderdag 24 december 2009 16:44 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |