Tsja, maar dat lijkt me toch iets meer reden tot blijdschap en opwinding dan dit alles.quote:Op donderdag 17 juli 2008 11:43 schreef okee6 het volgende:
[..]
De boer van het platteland draaide er ook geen extra rondje om toen in Berlijn de muur viel. Het is maar hoever je oog reikt.
alsof er met die redenatie nog *iets* boeiend en belangrijk is voor de gemiddelde fokker. klik dan niet op het topic. nog buiten het feit dat niemand hier roept dat beschavingen ten onder gaan ofzo. je *hoeft* niet te reageren weet je. als je wilt zeiken ga je naar KB, die is daarvoor. de meesten hier willen gewoon leuk neuzelen, discussieren en babbelen over zaken als de beurs, de economie en de wisselwerking van die 2. we vinden het leuk om daar nieuws over te lezen, en dat te interpreteren.quote:Op donderdag 17 juli 2008 11:20 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Doe je zelf iets met aandelen? Ben je op enig niveau wel echt geraakt door dit? Vallen er doden?
Mensen stellen zich hier nogal aan naar mijn mening. Nou, de markt corrigeert zich weer eens, poeh poeh wat boeiend en belangrijk voor de gemiddelde Fokker... Om het interessanter te maken kun je dan wel allerlei onzin roepen over beschavingen die ten onder gaan en systemen die instorten, maar wat het nut daarvan is
Het is ook best dat mensen het allemaal interessant vinden, het is meer de overtrokken sadistische manier van reageren die ik niet begrijp...quote:Op donderdag 17 juli 2008 12:05 schreef simmu het volgende:
[..]
alsof er met die redenatie nog *iets* boeiend en belangrijk is voor de gemiddelde fokker. klik dan niet op het topic. nog buiten het feit dat niemand hier roept dat beschavingen ten onder gaan ofzo. je *hoeft* niet te reageren weet je. als je wilt zeiken ga je naar KB, die is daarvoor. de meesten hier willen gewoon leuk neuzelen, discussieren en babbelen over zaken als de beurs, de economie en de wisselwerking van die 2. we vinden het leuk om daar nieuws over te lezen, en dat te interpreteren.
en nee: ik heb geen aandelen. ik geloof ook niet in het idee dat je zomaar opeens niet meer kan pinnen als de dollar crasht. ik denk echter wel dat deze hele zooi zijn weerslag zal hebben/heeft op de reeele economie zoals wij die in het dagelijkse leven meemaken.
Volgens mij leeft er bij veel mensen toch een onderhuidse wens dat heel het systeem gewoon kapot moet gaan zodat we lekker opnieuw kunnen beginnen en deze keer wel goed.quote:Op donderdag 17 juli 2008 02:11 schreef mr.marcus het volgende:
[..]
doom denken hoort er een beetje bij hier op FOK,
in de Iran topics wordt ook al jarenlang een aanval voorspelt.
Nou nee. De handel grijpt echt door, bepaalde eerder al hoe mensen gevormd worden, educatie is óók handel. Nu is het zover dat ons eten handel is, dat ligt in pakhuizen achter grendel. Hier speculeren we nu of onze spaarrekening beinvloed kan en op welke termijn dat zou kunnen zijn. Als je wat hebt uitstaan, zit je nu wel op het puntje van je stoel.quote:Op donderdag 17 juli 2008 12:04 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Tsja, maar dat lijkt me toch iets meer reden tot blijdschap en opwinding dan dit alles.
Geef eens een voorbeeld?quote:Op donderdag 17 juli 2008 12:07 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Het is ook best dat mensen het allemaal interessant vinden, het is meer de overtrokken sadistische manier van reageren die ik niet begrijp...
het enige waar ik me schuldig aan maak is enig sarcasme, aangezien een aantal dingen die het laatste jaar gebeurd zijn behoorlijk voorspelbaar waren. ik noem bijvoorbeeld het feit dat het redelijk voorspelbaar is dat een volledige natie niet oneindig lang op de pof kan blijven doorgaan en het oneindig doorgaande groeimodel.quote:Op donderdag 17 juli 2008 12:07 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Het is ook best dat mensen het allemaal interessant vinden, het is meer de overtrokken sadistische manier van reageren die ik niet begrijp...
Ik begrijp eerlijk gezegd niet zo goed waar je je druk om maakt. Ik 'irriteer' me ook wel eens aan sommige posters die roepen dat de wereld vergaat en mensen die hier spontaan komen vragen of ze morgen nog wel kunnen pinnen. Then again, we zijn hier niet allemaal zo enorm ingelezen, de een schrikt gewoon wat meer dan de ander. Bovendien zaten (zelfs) de kenners er behoorlijk naast, het is ook maar net welk bericht je oppikt momenteel, is het niet ?quote:Op donderdag 17 juli 2008 12:07 schreef Wheelgunner het volgende:
quote:Wall Street zal donderdag naar verwachting hoger openen na beter dan verwachte cijfers van de financiele dienstverlener JP Morgan Chase.
De cijfers compenseren voor de daling van het aandeel eBay. Het online veilinghuis kwam onder druk te staan nadat het gisteren na het slot van Wall Street een teleurstellende verwachting voor het derde kwartaal afgaf.
Alhoewel de winst bij JP Morgan over het tweede kwartaal werd gehalveerd tot $2 miljard waren de cijfers beter dan waar analisten op rekenden. De winstdaling is het gevolg van verdere afschrijvingen op hypotheekgerelateerde posities, ongustige marktcondities en overnamekosten. Vooruitkijkend stelt de zakenbank een aanhoudende zwakke economie te voorzien en dat de kapitaalmarkten onder druk zullen blijven staan. Het aandeel wint in de electronische handel voorbeurs 4,6%.
Het aandeel eBay verliest ondanks beter dan verwachte kwartaalcijfers voorbeurs 9,3% door de tegenvallende verwachting.
Een andere financiele dienstverlener die vandaag met de cijfers naar buiten komt is Merrill Lynch. Analisten rekenen op een winst per aandeel van $1,98.
Daarnaast maken zwaargewichten IBM, Microsoft en Google vandaag de kwartaalcijfers bekend.
ff de facts op een rijtje.quote:Op donderdag 17 juli 2008 11:20 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Doe je zelf iets met aandelen? Ben je op enig niveau wel echt geraakt door dit? Vallen er doden?
Mensen stellen zich hier nogal aan naar mijn mening. Nou, de markt corrigeert zich weer eens, poeh poeh wat boeiend en belangrijk voor de gemiddelde Fokker... Om het interessanter te maken kun je dan wel allerlei onzin roepen over beschavingen die ten onder gaan en systemen die instorten, maar wat het nut daarvan is
Ach, heeft allemaal te maken met mijn interesse in hoe de (financiële) wereld in elkaar steekt. Prachtig om te zien hoe alles op elkaar inspeelt en hoe elke actie een reactie krijgt. Wie weet kan je er op deze manier wat van leren en een keer de toekomst correct voorspellen.quote:Op donderdag 17 juli 2008 11:20 schreef Wheelgunner het volgende:
Mensen stellen zich hier nogal aan naar mijn mening. Nou, de markt corrigeert zich weer eens, poeh poeh wat boeiend en belangrijk voor de gemiddelde Fokker... Om het interessanter te maken kun je dan wel allerlei onzin roepen over beschavingen die ten onder gaan en systemen die instorten, maar wat het nut daarvan is![]()
Ik heb vanochtend voor een paar k ingeslagen. Geen financials.quote:Op donderdag 17 juli 2008 12:22 schreef okee6 het volgende:
De opvering van vandaag, koopjesjagers?
http://www.minyanville.co(...)e-time/index/a/18055quote:Op donderdag 17 juli 2008 12:07 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Hij blijft leuk, depression = party. No doubt de meest humoristische digitale kijk op de economie met een flinke dosis humor. Sarcastisch jazeker... maar de site zit verdomd goed in elkaar.quote:Op donderdag 17 juli 2008 17:23 schreef simmu het volgende:
[..]
http://www.minyanville.co(...)e-time/index/a/18055
speciaal voor jou
Op een andere site las ik dat de belangrijkste US 19 financiële instellingen kunstmatig beschermd worden tegen agressieve beleggers op short/put posities.quote:Easy Targets: In Defense Of Speculators
Some free markets are apparently freer than others: The price of oil is free to fall, while the stock price of a bank is free to rise.
That is one takeaway from Washington's recent response to market turmoil. By singling out "speculators" who want to push bank stocks down and oil prices up, lawmakers and policy makers reinforce a message that the free market is a wonderful thing as long as it isn't going against you.
It is a potentially slippery slope.
Short-selling -- the act of betting against a stock by borrowing it and selling it -- plays an important role in making markets work properly. Throughout history, though, short-sellers have been easy targets during downturns. Napoleon called them traitors. Authorities in Malaysia, Hong Kong and elsewhere in Asia cracked down on the activity during their 1998 crisis.
Research by former Yale professor Owen Lamont, now a money manager with DKR Fusion in Boston, shows stocks can get overpriced if short-selling is limited, leaving only optimists to express themselves in the market.
During the tech-stock bubble in the late 1990s, shorts were overwhelmed by the thundering herd of irrationally exuberant bulls. Then, it was difficult to bet against new tech-stock offerings because shares were in limited supply and costly to borrow. Stocks ended up being clearly overpriced for long stretches.
In that case, and during the housing bubble, the speculators made everybody feel good, but were the bigger menace to the markets and economy, pumping up tech shares and home prices to unsustainable levels. Very few people complained about speculators then. Trying to stop them now could lead to still more market folly.
quote:AFS
Het verbieden van short gaan gaat natuurlijk niets oplossen. Er wordt maximaal wat tijd gewonnen voordat het onvermijdelijke toch gebeurt. Het zijn namelijk nooit de goede en mooie bedrijven waarin short gegaan wordt. Het zijn altijd de kneusjes die zichzelf in grote problemen hebben gebracht.
naar ik begrepen heb van de info op minyanville (http://www.minyanville.com/articles/index.php?a=18060) is het zelfs een non-maatregel, aangezien dit al opgenomen *is* in de regulering.quote:Op donderdag 17 juli 2008 17:49 schreef Drugshond het volgende:
ff over het naked-short gebeuren.
[..]
Op een andere site las ik dat de belangrijkste US 19 financiële instellingen kunstmatig beschermd worden tegen agressieve beleggers op short/put posities.
[..]
Damn, Simmu..quote:Op donderdag 17 juli 2008 17:23 schreef simmu het volgende:
[..]
http://www.minyanville.co(...)e-time/index/a/18055
speciaal voor jou
Ah, Kees de Kort, ook elke dag op BNR om 12.15u hè !quote:Op donderdag 17 juli 2008 17:49 schreef Drugshond het volgende:
ff over het naked-short gebeuren.
bron AFS
Ik las laatst ergens op MSN dat iemand voorspelde dat we voor het eind van het jaar weer rond de $50 per vat zullen zitten. Zo'n vaart zal het niet lopen, maar het zou de beurs erg veel goed doen.quote:
gaat niet gebeuren, de wereld economie heeft ieder jaar 5% meer nodig en er wordt nog steeds net zoveel opgepompt als in 2005, we zitten aan de top qua oppompen.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 04:33 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik las laatst ergens op MSN dat iemand voorspelde dat we voor het eind van het jaar weer rond de $50 per vat zullen zitten. Zo'n vaart zal het niet lopen, maar het zou de beurs erg veel goed doen.
En waar heb je die kennis vandaan? De gemakkelijk winbare vloeibare Arabische olie raakt op, Groot-Brittanie raakt erdoorheen. Dan ben je meer aangewezen op olie uit de conflictgebieden, denk aan Nigeria, Irak, Iran, Rusland. Qua productie is winning uit de oliezanden steeds lucratiever. Of er werkelijk veel en kwalitatieve olie onder het resterende poolijs zit, moet nog onderzocht. Gezien de locatie, verwacht maar niet dat de hongerige landen het daar binnen enkele generaties overeens wordenquote:Op vrijdag 18 juli 2008 09:07 schreef henkway het volgende:
[..]
gaat niet gebeuren, de wereld economie heeft ieder jaar 5% meer nodig en er wordt nog steeds net zoveel opgepompt als in 2005, we zitten aan de top qua oppompen.
De kwaliteit van de opgepompte olie is steeds minder, in China is de opgepompte olie niet meer zwart maar bruin, dus veel verontreiniging.
De nieuwe locaties die nog gevonden worden zitten vreselijk diep onder poolijs of meer dan tien km diep, de makkelijke locaties raken vaker leeg.
Olie zal eerder naar de 200 dollar gaan en daar blijven tot de wereldeconomie een beetje afgekoeld is
Als de conflicten uit de wereld zijn en olie als brandstof naar een lager plan verwezen wordt, ja. In dollars afgerekend zal de prijs echter nooit 50 zijn. Die munt valt.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 04:33 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik las laatst ergens op MSN dat iemand voorspelde dat we voor het eind van het jaar weer rond de $50 per vat zullen zitten. Zo'n vaart zal het niet lopen, maar het zou de beurs erg veel goed doen.
Bron: nrcnext.quote:‘Freddie Mac wil voor 10 miljard aandelen verkopen’
New York, 18 juli. De Amerikaanse hypotheekbank Freddie Mac overweegt voor 10 miljard dollar (6,3 miljard euro) nieuwe aandelen uit te geven om extra kapitaal op te halen. Dat meldde de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal vandaag.
De grootste hypotheekverstrekker van de Verenigde Staten heeft samen met zijn zusterbedrijf Fannie Mae ernstig te lijden onder de crisis op de Amerikaanse huizenmarkt, waardoor ze meer dan 11 miljard dollar hebben verloren. Veel analisten vrezen dat de verliezen nog veel verder kunnen oplopen.
De Amerikaanse overheid wil de twee semi-overheidsbedrijven financieel te hulp te schieten om te voorkomen dat de huizenmarkt in de VS nog verder in elkaar zakt. Het Amerikaanse ministerie van Financiën liet zondag weten de kredietverstrekking aan de twee hypotheekbanken te verlengen en mogelijk aandelen van beide bedrijven te kopen om ze overeind te houden. Dat zou betekenen dat het overheidstoezicht bij de twee instellingen wordt verscherpt.
Door de verkoop van nieuwe aandelen wil Freddie Mac dit overheidsingrijpen voorkomen. De verkoop zou vooral aan reeds bestaande aandeelhouders wereldwijd moeten plaatsvinden. Volgens The Wall Street Journal heeft Freddie Mac al gesprekken gevoerd met de zakenbanken Goldman Sachs en Morgan Stanley. De aandelenemissie moet naar verwachting 5 tot 10 miljard dollar gaan opleveren. Om de kaspositie te versterken, verkocht Fannie Mae in mei al voor 7,4 miljard dollar aandelen.
Freddie Mac en Fannie Mae bezitten of garanderen samen ongeveer 5,2 biljoen dollar aan uitstaande hypotheken, bijna de helft van de totale Amerikaanse hypotheekmarkt. Door alle onrust rond Freddie Mac en Fannie Mae zijn hun aandelenkoersen vorige week met 45 procent gedaald. Woensdag en donderdag toonden de fondsen weer fink herstel. Toch bedraagt het koersverlies sinds begin dit jaar nog altijd 76 procent.
Wie durft de gok aan om zulke aandelen op dit moment te kopen?quote:Op vrijdag 18 juli 2008 10:37 schreef indahnesia.com het volgende:
10 miljard dollar.. met de huidige prijs dus zo'n 1.2 miljard aandelen...
Je zegt toch precies hetzelfde als degene die je quote?quote:Op vrijdag 18 juli 2008 10:26 schreef okee6 het volgende:
[..]
En waar heb je die kennis vandaan? De gemakkelijk winbare vloeibare Arabische olie raakt op, Groot-Brittanie raakt erdoorheen. Dan ben je meer aangewezen op olie uit de conflictgebieden, denk aan Nigeria, Irak, Iran, Rusland. Qua productie is winning uit de oliezanden steeds lucratiever. Of er werkelijk veel en kwalitatieve olie onder het resterende poolijs zit, moet nog onderzocht. Gezien de locatie, verwacht maar niet dat de hongerige landen het daar binnen enkele generaties overeens worden
Overigens wordt de dip in de prijs wel degelijk aan de dreigende afkoeling van de Amerikaanse economie toegeschreven. Een recessie bespaart olie, tevens is het gunstig voor het Amerikaanse milieu.
Het Ministerie van Financien van de VS?quote:Op vrijdag 18 juli 2008 11:08 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wie durft de gok aan om zulke aandelen op dit moment te kopen?
In een ideale wereld wel...quote:Op vrijdag 18 juli 2008 11:18 schreef Eduard37 het volgende:
Olie is toch van iedereen? Net als de hele planeet van iedereen is? Haat de manier waarop we leven op deze planeet. Grenzen trekken en lekker mekaar de kop gek maken. Als je toevallig in een land bent geboren waar genoeg olie in de grond zit heb je wel mazzel. Wat maken wij mensen het mekaar toch moeilijk!
Mijn achtertuin hou ik toch graag voor mezelf hoor. Grenzen trekken ontkom je gewoon niet aan.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 11:18 schreef Eduard37 het volgende:
Olie is toch van iedereen? Net als de hele planeet van iedereen is? Haat de manier waarop we leven op deze planeet. Grenzen trekken en lekker mekaar de kop gek maken. Als je toevallig in een land bent geboren waar genoeg olie in de grond zit heb je wel mazzel. Wat maken wij mensen het mekaar toch moeilijk!
Tja, als je toevallig in een land bent geboren waar de grond vruchtbaar is heb je ook mazzel. Wat wil je, een soort wereldcommunisme? Voor 'alles' heb je grondstoffen nodig, die geen van allen evenredig verdeeld zijn over de wereld. In de 'woestijn' hebben ze olie, what else? Als je dat van ze afpaktquote:Op vrijdag 18 juli 2008 11:18 schreef Eduard37 het volgende:
Lol, lijkt me wel wat!quote:Op vrijdag 18 juli 2008 11:26 schreef Aether het volgende:
[..]
In een ideale wereld wel...
Misschien moeten we naar een ‘Star Trek-economie’
Parecon lijkt hier wat op.
Ontkom je wel aan. Alleen als we blijven denken zoals jij denkt dan heb je gelijk!quote:Op vrijdag 18 juli 2008 11:30 schreef Perrin het volgende:
[..]
Mijn achtertuin hou ik toch graag voor mezelf hoor. Grenzen trekken ontkom je gewoon niet aan.
Ja, een soort wereldcommunisme. Ben ervan overtuigd dat we iedereen op deze planeet kunnen onderhouden. We leven nu meer op basis van de sterksten overleven en de zwakkeren hebben pech. Dit is volgens mij meer dierlijk gedrag. Als we de huidige problemen nu eens goed analyseren dan lijkt mij dat dit niet werkt. Je maakt mensen die afhankelijk zijn zwakker en de rijken kunnen doen en laten waar ze zin in hebben. Slaat gewoon nergens op!quote:Op vrijdag 18 juli 2008 11:34 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Tja, als je toevallig in een land bent geboren waar de grond vruchtbaar is heb je ook mazzel. Wat wil je, een soort wereldcommunisme? Voor 'alles' heb je grondstoffen nodig, die geen van allen evenredig verdeeld zijn over de wereld.
ha ha ha, ook niet voor een gezellige barbeque en een biertje?quote:Op vrijdag 18 juli 2008 11:38 schreef Scorpie het volgende:
Nou Eduard, no way dat je in mijn achtertuin mag komen.
Er zijn beperkte middelen tov een oneinige neuk/voortplantingsdrang.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 11:18 schreef Eduard37 het volgende:
Bronquote:In their refined study, Giampietro and Pimentel found that 10 kcal of exosomatic energy are required to produce 1 kcal of food delivered to the consumer in the U.S. food system. This includes packaging and all delivery expenses, but excludes household cooking).20 The U.S. food system consumes ten times more energy than it produces in food energy. This disparity is made possible by nonrenewable fossil fuel stocks.
Dit weekend feestje met vrije inloop in jouw huis?quote:Op vrijdag 18 juli 2008 11:39 schreef Eduard37 het volgende:
[..]
ha ha ha, ook niet voor een gezellige barbeque en een biertje?
Nee liever niet. Wil ik even gaan zonnen in de tuin, komt er ineens een groep luidruchtige wildvreemden aanlopen, met barbecue, parasol, half bezopen... die willen eens ff gezellig een feestje gaan houden in mijn tuin.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 11:39 schreef Eduard37 het volgende:
ha ha ha, ook niet voor een gezellige barbeque en een biertje?
Ok, vooruit dan. Wel een amerikaans feestje natuurlijk!quote:Op vrijdag 18 juli 2008 11:42 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dit weekend feestje met vrije inloop in jouw huis?
Dat dachten de Amerikanen ook volgens mij, toen ze de indianen uitroeiden.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 11:18 schreef Eduard37 het volgende:
Olie is toch van iedereen? Net als de hele planeet van iedereen is?
Luidruchtig? Wildvreemd? Half bezopen? Hmmmm, is dat hoe jij barbebuen ziet? Ben geen lid van het oranjelegioen.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 11:42 schreef SjonLok het volgende:
[..]
Nee liever niet. Wil ik even gaan zonnen in de tuin, komt er ineens een groep luidruchtige wildvreemden aanlopen, met barbecue, parasol, half bezopen...
Nee dank je.
Hallo, zo is het hoe het nu gaat! Ik heb het over als het niet zo zou zijn!quote:Op vrijdag 18 juli 2008 11:45 schreef SjonLok het volgende:
[..]
Dat dachten de Amerikanen ook volgens mij, toen ze de indianen uitroeiden.
En stel je voor dat er een stam diep in het oerwoud woont. Op een dag wordt daar een belangrijke grondstof ontdekt. Vervolgens komen er aan paar Europeanen aan en die zeggen "De planeet is van iedereen!", en vervolgens gaan zij die grondstof opgraven, zonder rekening te houden met de huidige bewoners.
Lekker zooitje zou dat worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |