Kort gezegd is dat wat ik eruit op maak. Er staat nogal heldhaftige taal in. Ook Peeters krijgt ervan langs. La Libre zegt dat hij 'glimlachend' voor de camera stond, waarmee ze eigenlijk kwade opzet suggereren.quote:Het ligt dus aan leterme en niet aan de walen
quote:Koning zet confederale stap
De eerste excellenties die de koning na het ontslag van premier Yves Leterme ontvangt, zijn de Vlaamse minister-president Kris Peeters (CD&V) en zijn Waalse en Brusselse collega's Rudy Demotte (PS) en Charles Picqué (PS). Samen met hen moet hij zoeken naar een antwoord op de vraag die het land gijzelt: wat nu?
Het is de eerste keer in de Belgische geschiedenis dat de koning de minister-presidenten uitnodigt om een federale crisis het hoofd te bieden.
Samen met Peeters, Demotte en Picqué moet de koning zich beraden over de beste manier om uit de crisis te geraken.
Veel opties heeft de koning niet. Hij kan het ontslag van de premier weigeren, al wordt dat weinig waarschijnlijk geacht. Hij kan ook een nieuwe formateur of informateur aanstellen. Eén naam wordt in dat verband luidop gefluisterd: die van vice-premier Didier Reynders (MR). Die kan die opdracht natuurlijk ook gewoon weigeren.
Vanochtend hield Reynders de bal in elk geval nog af. Hij pleit voor een tijdelijke socio-economische regering, mét Yves Leterme als premier.
Een andere optie is Guy Verhofstadt nog een keer aanstellen als formateur, een opdracht die hij eerder met succes afwerkte.
Nieuwe verkiezingen kunnen er enkel komen als ook het parlement ontbonden wordt, wat vooralsnog niet gebeurd is.
De gesprekken die koning Albert momenteel voert, zullen nog enkele dagen duren, mogelijk tot het einde van de week. Dat zegt Mark Van den Wijngaert, professor Politieke Geschiedenis aan de Katholieke Universiteit Brussel en kenner van het koningshuis.
Dat de vorst op basis van zijn gesprekken het ontslag van premier Leterme niet zou aanvaarden, lijkt Van den Wijngaert onwaarschijnlijk. 'Als ik de verklaring van Leterme lees, waarin hij zegt dat 'het overlegmodel op louter federaal niveau zijn limieten heeft bereikt', dan versta ik dat Leterme eigenlijk bedoelt: 'Ik kan niet meer verder'.
Bron: De Standaard.
Een typisch NRC-commentaarquote:dinsdag 15 juli 2008 door NRC Handelsblad
Navelstaren in België
,,Als iedereen vasthoudt aan zijn grote gelijk en selectief doof blijft, kan deze dolle rit alleen maar eindigen in een totaalverlies.” Dat schreef Thomas Leysen, voorzitter van het Verbond van Belgische Ondernemingen, zaterdag in De Standaard in een profetisch, diep pessimistisch opinieartikel.
De Belgische premier Yves Leterme gooide er gisteravond het bijltje bij neer.Hij slaagde er niet in een akkoord over een staatshervorming op tijd te presenteren, zijn derde debacle sinds zijn aantreden dertien maanden geleden. De Vlaamse stembuswinnaar heeft afgedaan, als politicus en als drager van een programma, gericht op verdere autonomie.
Over het uiteenvallen van België wordt al zo veel door buitenstaanders gespeculeerd dat het nauwelijks meer attentiewaarde heeft. Maar nu ziet het er ook volgens insiders niet best uit. Leysen constateerde een moedwillige „verrottingsstrategie” bij alle politieke partijen. Hij voorziet nieuwe radicaliserende verkiezingen, gevolgd door een splitsing. Burgers en bedrijven betalen er een zeer zware tol voor, denkt hij. Behalve politiek wordt het land ook economisch ontwricht. Leysen denkt dat het geen „fluwelen scheiding” wordt en vreest de gevolgen.
Op deze analyse valt weinig af te dingen. De inflatie stijgt, net als de energieprijzen, er is een bankencrisis, een klimaatverandering, de conjunctuur dreigt om te slaan, de Europese eenwording stagneert – en België is al ruim een jaar vooral met zichzelf bezig, met de verhouding tussen twee niet al te grote regio’s. Cultureel verschillen die, economisch zijn ze verbonden. Ze delen de Europese hoofdstad en een formidabele staatsschuld. Interessante kwesties, zeker. Maar in Europees verband niet echt urgent. Het is vooral dankzij de euro en de Europese Unie dat België stabiel genoeg is om zich dit spektakel te kunnen veroorloven.
De wens om de Belgische staat uit te kleden is het sterkst bij de Vlaamse partijen. Dáár ligt dan ook de grootste verantwoordelijkheid: wie breekt betaalt. Neemt Vlaanderen de Belgische boedel op zich? En laat het de hoofdstad Brussel schieten, de meest internationale stad in de Lage Landen?
We zouden er graag meer over horen. Maar het politieke discours beperkt zich tot symbolische, zo niet anekdotische kwesties. Het bestrijden van de ‘verfransing’ van Vlaamse randgemeenten door Franstaligen kiesrechten in Brussel te willen ontnemen. De pesterij van Franstalige burgemeesters die Vlaamse uitingen bij een fietsmanifestatie wensen te verbieden. Het ruikt naar onverantwoordelijke dorpspolitiek, zorgt voor emotie en jaagt verder navelstaren aan.
Bezien vanuit het noorden is België een interessant, welvarend, divers en kosmopolitisch land. Als cultureel-economische tweelingstaat heeft het meer dimensies en opties dan het homogenere Nederland. België heeft meer aanzien en zeggingskracht dan als een soort Vlaams-Waalse duwbakcombinatie. Maar dat is een mening van de tribune. De ‘Belgen’ zullen het zelf met elkaar moeten uitmaken.
Nee, geen wettelijk verbod nee. Maar wel discriminatie in de praktijk, en dat probeert hij te verdoezelen.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 15:28 schreef Heero87 het volgende:![]()
[..]
Je moet lezen wat hij schrijft. De auteur erkent wel degelijk Franstalige tendenzen in het onderwijs, maar wijst erop dat er geen wettelijk verbod was. Als de universiteit van Leuven een bepaald examen in het Frans organiseert, dan valt dat onder die Franstalige tendenzen die hij omschrijft, en niet onder het wettelijk verbod. Strikt genomen heeft hij dus gelijk.
Wat erg. De edele Franstaligen worden tegenwoordig niet meer op hun wenken bedient door de armetierige boerenpummels die WEL een fatsoenlijk gewest opgebouwd hebben.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 16:11 schreef Chancard het volgende:
[..]
Nee, geen wettelijk verbod nee. Maar wel discriminatie in de praktijk, en dat probeert hij te verdoezelen.
Het katholicisme en het flamingantisme gingen altijd al hand in hand. Zeker in de 19e eeuw. En dat zie je vandaag met de christen-democraten opnieuw.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 17:11 schreef Klopkoek het volgende:
Tsja, helemaal op het begin van belgië was er natuurlijk amper een Vlaamse en Waalse identiteit. Flaminganten zeggen dat die ontstaan is door de onderdrukking. Door de onderdrukking is het Vlaams nationalisme geboren. Maarrrrr onderdrukte de katholieke kerk niet net zo hard? Het antwoord daarop is natuurlijk 'ja' en daarom is het verbazingwekkend dat onder de flaminganten bovengemiddeld veel (praktiserend) katholieken zitten.
Maar de Katholieke Kerk werd toch ook gedomineerd door Franstaligen? De hogere echelons dan he?quote:Het katholicisme en het flamingantisme gingen altijd al hand in hand
Mja, maar nu de zware industrie aan het uitsterven is, zal het socialisme daar niet gaan verdwijnen?quote:maar eerder om van de Waalse socialisten en de meer militante en op confrontatie gerichte syndalistische traditie in het zuiden af te raken.
Of ze gedomineerd werd door Franstaligen, daar heb ik geen zicht op, maar feit is wel dat de katholieke kerk traditioneel veel sterker stond in Vlaanderen dan in Wallonië. Vlaanderen is historisch een stuk katholieker dan Wallonië.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 17:21 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Maar de Katholieke Kerk werd toch ook gedomineerd door Franstaligen? De hogere echelons dan he?
Ik weet dat het hand in hand gaat maar voor mij is het niet echt logisch.
Praktiserende Katholieken ? In Vlaanderenquote:Op dinsdag 15 juli 2008 17:11 schreef Klopkoek het volgende:
Tsja, helemaal op het begin van belgië was er natuurlijk amper een Vlaamse en Waalse identiteit. Flaminganten zeggen dat die ontstaan is door de onderdrukking. Door de onderdrukking is het Vlaams nationalisme geboren. Maarrrrr onderdrukte de katholieke kerk niet net zo hard? Het antwoord daarop is natuurlijk 'ja' en daarom is het verbazingwekkend dat onder de flaminganten bovengemiddeld veel (praktiserend) katholieken zitten.
Socialisme is volgens mij geen gevolg van rijkdom, wel van proletarisering van de 3e stand. De zware industrie in Wallonië gaat overigens al meer dan 30 jaar achteruit, dat is dus niets nieuws. Het probleem van België/Wallonië ligt in hoe ze deze economische transformatie begeleid heeft. In plaats van overheidsgeld te gebruiken voor economische reconversie (zoals bv. Finland na de grote economische crisis begin jaren '90) heeft men het in Wallonië vooral gebruikt om ten dode opgeschreven industrieën zo lang mogelijk overeind te houden. Een goed voorbeeld hiervan is het Hellend van Ronquières, een bijna niet gebruikte, economisch nutteloze scheepslift die gebouwd werd omdat ook Wallonië iets moest krijgen alvorens men geld kon steken in de economisch zeer nuttige uitbouw van de haven van Zeebrugge.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 17:29 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Mja, maar nu de zware industrie aan het uitsterven is, zal het socialisme daar niet gaan verdwijnen?
Ooit was het na Engeland de meest geindustrialiseerde regio van Europa. Ook een van de rijkste. Logisch dat er veel socialisme is.
Tja, ik weet niet, dat onafhankelijksstreven van sommigen komt heel inhalig, geldbelust, gierig en ongeduldig over.
Dat gaat nog een robbertje vechten worden als er echt onafhankelijkheid komt
Wat het eerste betreft heb je 100% gelijk. Nergens ter wereld ging de ontkerkelijking zo snel als in Vlaanderen. Volgens sommigen is dat zelfs één van de hoofdredenen waarom kardinaal Danneels in 2005 de paustitel heeft misgelopen.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 17:46 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Praktiserende Katholieken ? In Vlaanderen![]()
Er is vrijwel geen enkel gebied in Europa waar de laatste honderd jaar aan zo'n hoog tempo de macht van de onderdrukkende godsdienst zo is afgenomen dan in Vlaanderen hoor.
Men is doorgaans in Wallonië nog véél meer praktiserend katholiek dan in Vlaanderen ...
Toch schreef ene Hendrik Conscience (nota bene met een Franse vader en een Belgische moeder) al in 1837 De Leeuw van Vlaanderen, een boek dat zeer snel een symbool werd voor de Vlaamse strijd (niet lezen trouwens, verschrikkelijk saai).quote:Op dinsdag 15 juli 2008 17:11 schreef Klopkoek het volgende:
Tsja, helemaal op het begin van belgië was er natuurlijk amper een Vlaamse en Waalse identiteit. Flaminganten zeggen dat die ontstaan is door de onderdrukking. Door de onderdrukking is het Vlaams nationalisme geboren.
Tot waar voert dat terug? Waar ligt de oorzaak denk je? Ik heb wel eens gelezen dat Wallonië, en dan zeker de verstedelijkte gebieden, vatbaarder was voor Franse Verlichtende ideeën, en daarmee dus ook het anti-klerikalisme.quote:Vlaanderen is historisch een stuk katholieker dan Wallonië.
Mmmm, kan het niet zo zijn dat het pas later echt gepolitiseerd is? Dat het eerst begonnen is met een verheerlijking van het leven op het platteland bijv.quote:Toch schreef ene Hendrik Conscience (nota bene met een Franse vader en een Belgische moeder) al in 1837 De Leeuw van Vlaanderen, een boek dat zeer snel een symbool werd voor de Vlaamse strijd (niet lezen trouwens, verschrikkelijk saai).
Dat was amper 7 jaar na de Belgische onafhankelijkheid. Hoe kon dat boek zoveel succes krijgen als er toen geen Vlaamse identiteit was?
(Dat er toen geen officiële taalgrens was klopt wel, maar da's een andere zaak.)
Dat botst nogal met elkaar. Je moet oppassen dat je met die heethoofden niet van de regen in de drup beland. Hoe vaak is dat wel niet in de historie gebeurt? Dat men blijft steken in het strijddenken en de voormalige bondgenoten nieuwe vijanden worden.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 18:02 schreef DeGroeneRidder het volgende:
[..]
Socialisme is volgens mij geen gevolg van rijkdom, wel van proletarisering van de 3e stand. De zware industrie in Wallonië gaat overigens al meer dan 30 jaar achteruit, dat is dus niets nieuws. Het probleem van België/Wallonië ligt in hoe ze deze economische transformatie begeleid heeft. In plaats van overheidsgeld te gebruiken voor economische reconversie (zoals bv. Finland na de grote economische crisis begin jaren '90) heeft men het in Wallonië vooral gebruikt om ten dode opgeschreven industrieën zo lang mogelijk overeind te houden. Een goed voorbeeld hiervan is het Hellend van Ronquières, een bijna niet gebruikte, economisch nutteloze scheepslift die gebouwd werd omdat ook Wallonië iets moest krijgen alvorens men geld kon steken in de economisch zeer nuttige uitbouw van de haven van Zeebrugge.
Het socialisme van de PS is nu eenmaal een zeer cliëntelistische vorm van socialisme die er vooral op gericht is tastbare welvaart op korte termijn te garanderen, eerder dan om te kijken naar de leefbaarheid van de economie op lange termijn. Dit wordt voor een deel mogelijk gemaakt door de transfers van Europa en Vlaanderen naar Wallonië. Meerdere studies van niet-nationalistische Vlaamse professoren bevestigen dan ook dat de transfers Wallonië economisch "in slaap wiegen".
Vlaams-nationalisten maken zichzelf graag wijs dat Vlamingen hard werken en Walen potverteerders zijn, wat niet klopt. De hedendaagse Vlaamse welvaart is voor een groot deel gebaseerd op macro-economische evoluties eerder dan op een vermeende Vlaamse volksaard. Ik heb er dan ook geen probleem mee dat Wallonië deelt in de welvaart van Vlaanderen, tenzij dat geld dient om bovemloze putten te dichten. In dat geval is de oplossing voor mij of unitarisme of een verder doorgedreven regionalisering van de bevoegdheden. Het blijft natuurlijk een moeilijke evenwichtoefening. Indien we alles bij het oude laten komt er van de economische reactivering van Wallonië weinig in huis. Indien Vlaanderen onafhankelijk wordt gaan de talrijke beperkte geesten in de Vlaamse beweging proberen er eens kapitalistische, katholiek-integristische, xenofobe politiestaat van te maken...
Volgens mij wel inderdaad. Conscience was een bekend Romantisch schrijver, dus jouw verklaring lijkt me waarschijnlijker.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 18:33 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Mmmm, kan het niet zo zijn dat het pas later echt gepolitiseerd is? Dat het eerst begonnen is met een verheerlijking van het leven op het platteland bijv.
Vandaar ook dat ik wacht op politici aan beide kanten die oprecht bekommerd zijn om een goede verstandhouding tussen beide delen en die bereid zijn historische hypotheken te lichten. Vlaamse politici die niet steeds in codetaal over Vlaamse onafhankelijkheid spreken en Waalse politici die eindelijk eens de oprechtheid van de Vlaamse eisen inzake de taalproblematiek erkennen. Maar doordat het politieke opbod overheerst aan beide kanten is sereen zoeken naar een nieuwe legitimatie van de Belgische staat en het heruitvinden van de grondslagen van de communautaire verhoudingen bijna onmogelijk gewordenquote:Op dinsdag 15 juli 2008 18:39 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat botst nogal met elkaar. Je moet oppassen dat je met die heethoofden niet van de regen in de drup beland. Hoe vaak is dat wel niet in de historie gebeurt? Dat men blijft steken in het strijddenken en de voormalige bondgenoten nieuwe vijanden worden.
En het mooiste is dat Conscience daarvoor subsidies van Koning Leopold kreeg.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 18:23 schreef Chancard het volgende:
[..]
Toch schreef ene Hendrik Conscience (nota bene met een Franse vader en een Belgische moeder) al in 1837 De Leeuw van Vlaanderen, een boek dat zeer snel een symbool werd voor de Vlaamse strijd (niet lezen trouwens, verschrikkelijk saai).
Dat was amper 7 jaar na de Belgische onafhankelijkheid. Hoe kon dat boek zoveel succes krijgen als er toen geen Vlaamse identiteit was?
(Dat er toen geen officiële taalgrens was klopt wel, maar da's een andere zaak.)
Nochtans ging Conscience research doen in Kortrijk, op de historische site waar de Guldensporenslag plaatsvond. En dat als zoon van een Franse vader en een Vlaamse moeder... zegt toch genoeg.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 18:33 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Mmmm, kan het niet zo zijn dat het pas later echt gepolitiseerd is? Dat het eerst begonnen is met een verheerlijking van het leven op het platteland bijv.
Maarrruhhh, tijdens De Omwenteling speelden 'de Vlaams nationalisten' toch nog geen rol? Wanneer is die groep ('de vlaams nationalisten') ontstaan? Als dat boek in 1830 is geschreven.... en het meteen een politieke lading had...quote:Op dinsdag 15 juli 2008 19:05 schreef Chancard het volgende:
[..]
Nochtans ging Conscience research doen in Kortrijk, op de historische site waar de Guldensporenslag plaatsvond. En dat als zoon van een Franse vader en een Vlaamse moeder... zegt toch genoeg.
Overigens is dat boek het grootste succes uit zijn carrière geweest, dus ook toen al was het berucht. Ik denk dat het zeker niet pas gepolitiseerd werd in 1900 of zo.
(Nu is het uiteraard volledig gepolitiseerd, zelfs de wikipedia-artikels erover zijn soms belachelijk, met mensen die "vlaams" nog schrijven als "vlaamsch")
Goh, de Vlaamse Beweging werd al opgericht in de jaren 1830 en je had in de jaren 1860 zelfs al de "Meetingpartij" , een Vlaamse partij die in Antwerpen een meerderheid had en ijverde voor de onafhankelijkheid van Antwerpen ... Hun volksvertegenwoordigers legden trouwens ook als allereerste de eed af in het Nederlands. Uniek voor die tijd.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 18:33 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Mmmm, kan het niet zo zijn dat het pas later echt gepolitiseerd is? Dat het eerst begonnen is met een verheerlijking van het leven op het platteland bijv.
Conscience vocht mee in 1830, en heeft daar zelfs veel jaren later (lang na De Leeuw van Vlaanderen) nog een boek overgeschreven. Om één of andere reden wordt dat doodgewegen door de Vlaamse beweging.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 19:24 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Maarrruhhh, tijdens De Omwenteling speelden 'de Vlaams nationalisten' toch nog geen rol? Wanneer is die groep ('de vlaams nationalisten') ontstaan? Als dat boek in 1830 is geschreven.... en het meteen een politieke lading had...
Waarom de katholieke kerk (althans de lagere clerus) het flamingantisme zo in de armen sloot, weet ik eerlijk gezegd niet exact. Ik veronderstel dat veel te maken zal hebben met het feit dat de katholieke kerk heel sterk stond in Vlaanderen, en niet zozeer in Wallonië. De Kerk zag in het Vlaams waarschijnlijk een manier om zijn leer te verspreiden onder de mensen en ze ook in stand te houden. En waarschijnlijk wilde men ook het flamingantisme promoten om zich af te zetten tegen het Noorden.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 19:43 schreef Klopkoek het volgende:
Maaruh Heero, om op die Katholieke Kerk terug te komen: koos die ook partij voor Vlaamse beweging? Ik heb een aantal boeken gelezen over België (en de Lage Landen, waar België uiteraard ook bij zit) maar ik kon dat er niet uithalen. Wat ik wel vaak las was dat de Katholieke Kerk modernisering probeerde te hinderen, en met die modernisering ook het vormen van een standaardtaal (het Nederlands of Frans). Dat lijkt/leek mij niet in het belang van de Vlaamsnationalisten.
Naja, misschien kun je je sowieso wel afvragen of het altijd wel echte christenen zijn, gezien de soms erg racistische opvattingen.
quote:Katholicisme en flamingantisme
De Vlaamse Beweging kon mettertijd vooral rekenen op katholieke steun. Vlaanderen was een overwegend landelijke en economisch achtergebleven regio, wat zich vertaalde in een sociale elitepositie voor de katholieke kerk en lokale grondbezitters en een sterke politieke en ideologische machtspositie voor katholieken (die samen met liberalen de twee partijen vormden die de Belgische politiek beheersten vanaf halverwege de 19de eeuw). Kerk en katholieke partij – beiden nochtans geleid door Franstaligen – beschouwden het behoud van godsdienst en van de volkstaal als onafscheidbaar, tenminste voor wat het gewone volk betreft. Het ene hing samen met het andere want de Vlaamse taal fungeerde als een instrument tot behoud van “het voorvaderlijke geloof”, een dam tegen immorele ideeën, niet alleen uit het ´goddeloze´ Frankrijk maar ook uit het protestantse Nederland. Tal van katholieke priesters en onderwijzers onderhielden de literaire beoefening van de volkstaal in de katholieke middelbare scholen. De belangstelling voor de volkstaal toont aan dat het 19de eeuwse Belgische katholicisme, dat deelgenomen had aan de revolutie van 1830, in zekere zin moderner en minder conservatief was dan het katholicisme elders, waar de studie van moderne talen in het katholieke middelbare onderwijs nog meer in de schaduw stond van de studie van het Latijn, dé taal van de katholieke kerk. De grotere openheid van de Belgische Kerk blijkt ook uit haar acceptatie van een parlementair regime in 1830 en de sterke ontwikkeling op onderwijsgebied (een uitgebreid net van katholieke lagere en middelbare scholen kwam snel tot stand na 1830).
Bron.
Er waren en zijn echter ook priesters die (op lokaal niveau) de Vlaamse zaak behartigd hebben.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 17:11 schreef Klopkoek het volgende:
Tsja, helemaal op het begin van belgië was er natuurlijk amper een Vlaamse en Waalse identiteit. Flaminganten zeggen dat die ontstaan is door de onderdrukking. Door de onderdrukking is het Vlaams nationalisme geboren. Maarrrrr onderdrukte de katholieke kerk niet net zo hard? Het antwoord daarop is natuurlijk 'ja' en daarom is het verbazingwekkend dat onder de flaminganten bovengemiddeld veel (praktiserend) katholieken zitten.
Wat zeiden ze erover?quote:Er is over die Netwerk-reportage NU ook een stukje in Terzake (Canvas).
Hij haalde zo'n digitaal schijfje uit zijn camera, en zei daarop iets van "Kijk België, wij werken al digitaal" ofzoiets.quote:
quote:Op dinsdag 15 juli 2008 22:59 schreef Klopkoek het volgende:
CNN.... dat is de grootste kapitalistische propagandarommel van deze planeet.
Misschien toch maar eens naar FOX kijken.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 22:59 schreef Klopkoek het volgende:
CNN.... dat is de grootste kapitalistische propagandarommel van deze planeet.
Ja, dat weet ik ook wel, maar het is de ondertoon die veel Belgen zal storen. (mij niet overigens).quote:Op dinsdag 15 juli 2008 22:59 schreef Klopkoek het volgende:
CNN.... dat is de grootste kapitalistische propagandarommel van deze planeet.
@ heero: ik heb het teruggezien nu maar die cameraman maakte gewoon een grapje hoorDaar ben ik in dit geval echt 100% zeker van.
Bestaan die media wel?quote:Op dinsdag 15 juli 2008 23:22 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Ach, alle kapitalistische media zijn slippendragers van het kapitaal, allemaal van dat soft links-liberale tot rechts-liberale gelul. Het valt me vaak op dat je voor goede, diepgravende, moedige analyses enkel nog bij extreem-links terecht kunt.
Niet meer achterzoeken dan er isquote:Op dinsdag 15 juli 2008 23:25 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik ook wel, maar het is de ondertoon die veel Belgen zal storen. (mij niet overigens)..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |