abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60139454
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 10:31 schreef okee6 het volgende:
Je zou maar ambtenaar zijn
[..]

ABP was evenals Ping An flink bezig in Fortis.
zal wel in opdracht van balkenende zijn, ze willen liever geen chinees de baas laten worden
pi_60139629
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 10:47 schreef henkway het volgende:

[..]

zal wel in opdracht van balkenende zijn, ze willen liever geen chinees de baas laten worden
Inderdaad. Misschien dat dit mensen, in het bijzonder ambtenaren, beter doet inzien waarom vrije markt niet vrij is. Je hebt een ambtenarenspaarpotje en het mag niet meer in clusterbommen geinvesteerd, dus dan maar zo
pi_60139649
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 07:12 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Dat vraag ik me dus af.... volgens de beurs-etiketten is het niet helemaal zuiver beursgedrag. Maar zolang er iemand de acties kan garanderen is er niet zoveel aan de hand (99 % gaat immers goed).
Normaliter is een venster/incubatietijd van een paar dagen een redelijk common practice.
Maar 30 dagen is wel erg lang om short te mogen gaan.

Ik snap een deel van de beperking wel, zodat geruchten niet misbruikt kunnen worden voor speculatieve koerswinsten (zie Fortis gisteren).

Zover gaat mijn kennis ook weer niet. De plotselinge regulering snap ik deels wel. Om een herhaling van BSC te voorkomen. Maar dan nog. een dergelijke ver-handelswijze wordt opeens flink aan de ketting gelegd.
Mjah kijk als er "geruchten" op gang komen (of als je die zelf maakt) kun je die als grote instelling gewoon bewaarheid laten worden. Bij MarketWatch hadden ze het al over fondsen waar meer shorts uitstaan dan het totaal aantal aandelen. Je kan feitelijk gewoon een financiële instelling in deze tijden op de fles laten gaan mocht je daar belang bij hebben (als je een grote jongen bent). Dat lijkt me iets wat je niet zou moeten willen... het is niet voor niets slechts een tijdelijke maatregel.
pi_60140925
There we go again 377 (-1,5%)
  woensdag 16 juli 2008 @ 11:57:13 #280
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_60141078
quote:
Op maandag 14 juli 2008 00:57 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ik denk dat 't slot komende vrijdag ook weer boven de 400 ligt, eerlijkgezegd.. daarna gaat het vast weer naar beneden, maar de afgelopen beursdagen is er al weer genoeg gedaald.. tijd voor een (korte) opleving denk ik.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_60141170
ING (-1,72%) en Fortis (-3.20%) staan ook al in de min..

Edit: en weer verder naar beneden

[ Bericht 32% gewijzigd door Netstorm op 16-07-2008 12:09:10 ]
pi_60141430
Komen weer hoop slecht cijfers ben ik bang van de EU en de VS, dus zal weer hard gaan vandaag denk ik.
............................
  woensdag 16 juli 2008 @ 12:13:18 #283
67725 Dulk
Taweret
pi_60141439
valkt wel mee toch

Fortis -4.26%
ING Groep -2.47%
namaste
pi_60141732
374 (-2,5%)

Fortis -6%
ING -4%
pi_60141826
zulen nu eerst wel wat banken failliet gaan, Fortis wordt gedragen door de Chinezen en het ABP
pi_60141838
ik heb wel een paar beleggingsfondsen gedeeltelijk "omgezet" naar trackers.
  woensdag 16 juli 2008 @ 13:05:37 #287
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_60143036
Gadverdamme wat een smeerlap!
Ich bin der Führer.
  woensdag 16 juli 2008 @ 13:33:09 #292
89730 Drugshond
pi_60143210
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 20:26 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Productiviteit heeft niets met een handelstekort te maken, alhoewel jij bijna overal het handelstekort de schuld van wilt geven.
quote:
VS verliezen terrein op technologisch vlak

Het World Economic Forum maakt elk jaar een rangschikking op waarbij 129 landen met elkaar worden vergeleken op het vlak van technologische vooruitstrevendheid.

Hiervoor worden verschillende criteria gebruikt waaronder de wetgeving, de penetratie van mobiele telefonie en draadloos internet en de manier waarop de overheid inspanningen levert om technologie voor iedereen beschikbaar te stellen.

Voor het tweede opeenvolgende jaar voert Zweden de lijst aan, zo merkt P&B Invest op. Op Ericsson na beschikt het land nochtans niet over grote multinationals maar het internetgebruik is er wijd verspreid en ook de overheid heeft er voor een technologievriendelijk klimaat gezorgd. Andere Scandinavische landen presteren eveneens erg goed, dankzij de aandacht die er aan opleiding en innovatie wordt besteed.

IJsland klom van de vierde naar de tweede plaats en Denemarken steeg zelfs van plaats tien naar de vijfde stek. Andere Europese landen in de top tien zijn Zwitserland (3), Nederland (4) en Luxemburg (10). Dit jaar haalden ook twee Aziatische landen de top tien: Hong Kong veroverde de zesde plaats en Zuid-Korea bevindt zich één trapje lager.

Intussen blijven de Verenigde Staten verder terrein verliezen, vooral als gevolg van de strenge regelgeving. De Verenigde Staten voerden jarenlang de lijst aan maar zijn intussen weggezakt naar de negende plaats. Australië, Israël, Singapore en het Verenigd Koninkrijk vielen dit jaar allemaal uit de top tien.
Ik zeg het nogmaals (tegen beter weten in).... innovatie (maak producten waarvoor een brede vraag is).
  woensdag 16 juli 2008 @ 13:37:01 #293
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_60143315
quote:
Herverzekeraar Swiss Re heeft woensdag bekendgemaakt begin juli een exposure van in totaal $9,6 miljard te hebben ten aanzien van schuldpapieren van de geplaagde Amerikaanse hypotheekverstrekkers Freddie Mac en Fannie Mae. De exposure ten aanzien van Fredde Mac bedraagt $5,2 miljard en ten aanzien van Fannie Mae $4,4 miljard.

De cijfers zijn bekendgemaakt in een memo aan analisten, ingezien door Dow Jones Newswires.

Swiss Re liet tevens weten dat de door hypotheken gedekte portefeuille, die per 31 maart CHF12,2 miljard bedroeg, voor circa 47% bestaat uit Freddie Mac, 44% Fannie Mae en 9% Ginnie Mae.
Wat betekent dit nou eigenlijk? Dat ze geld schuldig zijn aan Fannie en Freddie, of dat ze geld krijgen van F&F, of iets anders?
  woensdag 16 juli 2008 @ 13:41:34 #294
89730 Drugshond
pi_60143452
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 13:37 schreef SjonLok het volgende:

[..]

Wat betekent dit nou eigenlijk? Dat ze geld schuldig zijn aan Fannie en Freddie, of dat ze geld krijgen van F&F, of iets anders?
Simpel...Ik denk dat de waardepapieren minder waard worden. Je kunt ze niet verkopen of verhandelen tegen een betere prijs = verlies op het eigen vermogen.
pi_60143482
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 13:33 schreef Drugshond het volgende:

[..]

[..]

Ik zeg het nogmaals (tegen beter weten in).... innovatie (maak producten waarvoor een brede vraag is).
Volgens mij vergis je je. Amerika kan bepaalde zaken niet innoveren in het nationaal belang bekeken. De regelgeving is er ter bescherming en ze zullen dat niet los kunnen laten. Verder heeft men natuurlijk altijd op de eigen markt veel 'hoe dan ook' kwijt gekund. Dat echoot nu.
pi_60143834
Wat is de verwachting voor het komende half jaar volgens jullie? VS in recessie waarop de rest van de wereld volgt? Mij lijkt dat aangezien vrijwel elk land belangen heeft in de VS ook elk land de pijn zal voelen van een recessie in de VS.

Komt ook nog eens bij dat dit een verkiezingsjaar is in de VS en China de olympische spelen als prioriteit heeft, derhalve lijken veel dingen vast niet wat ze ook daadwerkelijk zijn.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  woensdag 16 juli 2008 @ 14:00:39 #297
89730 Drugshond
pi_60143953
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 13:42 schreef okee6 het volgende:
Volgens mij vergis je je. Amerika kan bepaalde zaken niet innoveren in het nationaal belang bekeken. De regelgeving is er ter bescherming en ze zullen dat niet los kunnen laten. Verder heeft men natuurlijk altijd op de eigen markt veel 'hoe dan ook' kwijt gekund. Dat echoot nu.
Alleen kijken naar de eigen markt is bijna een vorm van protectionisme. Economisch gezien een dooddoener.
Probeer maar eens een standaard weg te zetten terwijl de rest van de wereld al veel verder is met een technologische/markt overheersende invoering.
Philips V2000 anyone , ook dat heeft vroeg of laat zijn weerslag binnen de eigen landsgrenzen.

GM en Toyota verkoopt wel minder auto's in de States... maar Toyota heeft wel een waardige opvolger klaar staan (Prius). GM heeft nu nog niks te bieden. Daar sta je dan als autofabrikant.... terwijl je 'binnenlandse'' klanten weglopen en de markt schreeuwd om een ander type auto.
pi_60144126
Punten uit stuk van nrcnext:
  • De FDIC (Federal Deposit Insurance Corporation) is een overheidsorgaan dat met geld van de banksector garantstaat voor de ingelegde spaargelden.
  • Tot $ 100.000 wordt volledig vergoed door de FDIC.
  • Alles boven de $ 100.000 wordt 50% vergoed.
  • Ongeveer 1 miljard dollar aan spaar-, hypotheekgelden en levensverzekeringen gaan ‘verloren’ (IndyMac).
  • De FDIC heeft een lijst van nog 'ns 90 banken die IndyMac mogelijk dreigen te volgen (een paar zullen waarschijnlijk vallen).
  • Het budget van FDIC is 52 miljard dollar.
  • De IndyMac operatie zal waarschijnlijk 4 à 8 miljard dollar kosten.
  • When the student is ready, the teacher will appear.
    When the student is truly ready, the teacher will disappear.
      woensdag 16 juli 2008 @ 14:11:34 #299
    66113 digitaLL
    Dammit guess what
    pi_60144211
    quote:
    Op woensdag 16 juli 2008 13:56 schreef waht het volgende:
    Wat is de verwachting voor het komende half jaar volgens jullie? VS in recessie waarop de rest van de wereld volgt? Mij lijkt dat aangezien vrijwel elk land belangen heeft in de VS ook elk land de pijn zal voelen van een recessie in de VS.

Komt ook nog eens bij dat dit een verkiezingsjaar is in de VS en China de olympische spelen als prioriteit heeft, derhalve lijken veel dingen vast niet wat ze ook daadwerkelijk zijn.

De VS is al jarenlang in een recessie. Het is manipulatie van cijfers, met name de inflatiecijfers die het anders doen voorkomen. Probleem is dat de werkelijkheid zich niet zo makelijk laat manipuleren. De autoverkopen dalen enorm, Banken vallen om en zelfs instituten die als middel tegen de crisis van de jaren 30 werden opgericht staan op instorten. Maar een recessie welnee .
    They are selling a lot of shit and people are putting it in their eyes.
    It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
    pi_60144250
    quote:
    Op woensdag 16 juli 2008 14:00 schreef Drugshond het volgende:

[..]

GM en Toyota verkoopt wel minder auto's in de States... maar Toyota heeft wel een waardige opvolger klaar staan (Prius). GM heeft nu nog niks te bieden. Daar sta je dan als autofabrikant.... terwijl je 'binnenlandse'' klanten weglopen en de markt schreeuwd om een ander type auto.
    Cadillac komt met een hybride SUV en diverse andere merken hebben ook al de greenswitch moeten maken, vanwege de oplopende (binnenlandse) gallonprijs. Waarom pas nu? Protectionisme. De automobielbranche is trouwens niet zo'n goed innovatievoorbeeld, die is voor Amerika reeds verloren.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')