Wat wou je doen, ze een gele ster opspelden?quote:Op dinsdag 15 juli 2008 10:19 schreef JenDaMan het volgende:
[..]
Wat wil je dan doen, wachten tot het te laat is? Heb je dat filmpje gezien? Alleen op grond daarvan zou ie al strafbaar moeten zijn, net als iemand die openlijk een filmpje op youtube zet over hoe ie de minister-president wil afslachten.
Naar jou luisteren ze natuurlijk welquote:Op dinsdag 15 juli 2008 10:21 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Inderdaad, het is natuurlijk sequel.
Iedereen denkt toch wel eens 'Viel X maar dood neer'.... maar om ze nou allemaal te vervolgen?quote:Op dinsdag 15 juli 2008 10:19 schreef JenDaMan het volgende:
[..]
Wat wil je dan doen, wachten tot het te laat is? Heb je dat filmpje gezien? Alleen op grond daarvan zou ie al strafbaar moeten zijn, net als iemand die openlijk een filmpje op youtube zet over hoe ie de minister-president wil afslachten.
Nee, de gedachtepolitie zou jou op moeten sporen en preventief moeten opsluiten!! Stel je voor dat je ook daadwerkelijk zoiets gaat uitvoeren!!!! Dat moeten we niet hebben hoor!!!!quote:Op dinsdag 15 juli 2008 10:24 schreef Gravensoft het volgende:
[..]
Soms denk ik ook wel eens 'Viel die JP maar eens dood neer!'. Krijg ik nu ook een eigen topic?
Wat 'denken' is wat anders dan er openlijk voor uitkomen, op youtube nog wel. Pedoseksuele gedachtes kun je inderdaad niet verbieden, net als terroristische gedachtes etc. Maar iemand die duidelijk een gevaar zou kunnen vormen voor de samenleving (in dit geval kinderen) mag wat mij betreft toch eens goed in de gaten gehouden worden..quote:Op dinsdag 15 juli 2008 10:24 schreef Gravensoft het volgende:
[..]
Iedereen denkt toch wel eens 'Viel X maar dood neer'.... maar om ze nou allemaal te vervolgen?
Ik ben niet anders gewend.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 10:23 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Naar jou luisteren ze natuurlijk wel
En waar leg je de grens?quote:Op dinsdag 15 juli 2008 10:28 schreef JenDaMan het volgende:
[..]
Wat 'denken' is wat anders dan er openlijk voor uitkomen, op youtube nog wel. Pedoseksuele gedachtes kun je inderdaad niet verbieden, net als terroristische gedachtes etc. Maar iemand die duidelijk een gevaar zou kunnen vormen voor de samenleving (in dit geval kinderen) mag wat mij betreft toch eens goed in de gaten gehouden worden..
Jij bent dus voor het strafbaar zijn van gedachten?quote:Op dinsdag 15 juli 2008 10:19 schreef JenDaMan het volgende:
[..]
Je quote te vroeg, nu slaat mijn edit nergens opquote:Op dinsdag 15 juli 2008 10:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee, de gedachtepolitie zou jou op moeten sporen en preventief moeten opsluiten!! Stel je voor dat je ook daadwerkelijk zoiets gaat uitvoeren!!!! Dat moeten we niet hebben hoor!!!!
Goed idee! Verder zou ik graag zien dat we ze ook gratis treinkaartjes gaven (enkeltjes he).quote:Op dinsdag 15 juli 2008 10:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat wou je doen, ze een gele ster opspelden?
Ik neem aan dat je beseft dat wanneer je dat toestaat het hek van de dam is? Zolang een pedofiel nog nooit met één vinger een kind heeft aangeraakt voor seksuele doeleinden, is het uiteraard van de zotte om te opperen dat hij niet vrij mag rondlopen. Dat hij geld krijgt staat uiteraard geheel los van zijn geaardheid. Eenzelfde situatie had zich ook voor kunnen doen in het geval dat hij niet pedofiel zou zijn geweest. Achterstallig loon is immers loon waar je voor gewerkt hebt en waar je dus recht op hebt.quote:Op maandag 14 juli 2008 22:57 schreef JenDaMan het volgende:
[..]
[..]
Alleen in Nederland mag zo iemand vrij rondlopen, en hij krijgt nog veel geld ook
In deze gevallen vind ik dat de burger het recht in eigen hand mag nemen, de jusititie faalt weer...
Misschien kan de TS een bestemming vinden voor dat enkeltje, voorkeur is ergens in Duitsland.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 10:36 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Goed idee! Verder zou ik graag zien dat we ze ook gratis treinkaartjes gaven (enkeltjes he).
Ik vrees het ergste, gezien zijn post van 10.43quote:Op dinsdag 15 juli 2008 10:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Misschien kan de TS een bestemming vinden voor dat enkeltje, voorkeur is ergens in Duitsland.
zou hij het nu snappen, of is die plaat beton nog steeds niet weg?
Hitler is ook in z'n eentje begonnen.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 10:43 schreef JenDaMan het volgende:
Een heel volk vergelijken met een paar zieke geestenJe zou bijna hopen dat jullie jonge dochtertje, neefje of broertje z'n eerste slachtoffer zal zijn.
quote:ZIE HIER VAN ALLES STAAN WAARVAN MIJN PETJE HELEMAAL AFZAKT STUMPER IK WEET NIET HOE JE HET VOOR JEZELF KUNT VERANDWOORDEN IK GAF JE AL EEN LEUKE TIP ERGENS OP JE SITE MAAR HEB ER NOG EEN DAT IS NET ZO LEKKER ZOUT ZUUR OP JE LUL IS NET ZO FIJN !! MAAKT OOK GEEN VIJANDEN ALS JE EEN SPIEGEL KOOPT JE DAAE IN EEN GOED GAAT BEKIJKEN WAT EEN MIEZERIG VENTJE ZIE JE DAN ALS MIJN ZOON ZO WAS MAAKTE IK ER EIGEN HANDIG EEN MEISJE VAN ALS JE ER NU NOG UIT ZOu ZIEN GELOOFDE IK JOU MAAR JE BENT GEWOON MIN!! WIL NIET MIETJE ZEGGEN DAT ZOU VOOR JOU EEN COMPEMENT ZIJN ALS JE WERKELIJK EEN VENT WIL ZIJN PAK ER ZO EEN DIE SLAAN JE HELEMAAL VERROT
Ja, want een mening over bepaalde zaken hangt van je opleiding afquote:Op dinsdag 15 juli 2008 10:48 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Hitler is ook in z'n eentje begonnen.
Misschien moet je je lesgeld terug gaan vragen.
Veel heb je niet op gestoken op school zo te merken.
Hoe compementeus!quote:
Ah, daar komt de bekende drogreden van het op het gevoel spelen weer om de hoek kijken. JenDaMan, laat ik je dit vertellen, neem van mij aan dat iedereen in dit topic walgt van pedofilie. Maar de mensen die jij het toewenst dat een dierbare van hen het slachtoffer wordt van een pedofiel, kijken tegelijkertijd ook verder dan hun neus lang is. Stel jezelf eens voor. Je wordt geboren met een seksueel verlangen naar minderjarigen. Dat verlangen is niet een keuze, maar is in je diepste wezen ingeprogrammeerd als het ware. Je wilt niet aan die gevoelens toegeven, omdat je beseft dat ze niet in lijn zijn met de samenleving en anderen zelfs schade kunnen toedoen. Maar die gevoelens zijn zo hevig, je kunt er nergens mee naar toe en dan, op een zeker moment, kom je uit de kast. Je hebt de stap gezet om er openlijk over te praten. En dan zijn er mensen die spontaan veranderen in gruwelijke beesten. De je bedreigen, beledigen en achtervolgen. De je bij voorkeur preventief geruimd zouden zien worden. Dat lijkt mij persoonlijk een akelig bestaan.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 10:43 schreef JenDaMan het volgende:
Een heel volk vergelijken met een paar zieke geestenJe zou bijna hopen dat jullie jonge dochtertje, neefje of broertje z'n eerste slachtoffer zal zijn.
Mensen die in een 'discussie' altijd terug naar hitler gaanquote:Op dinsdag 15 juli 2008 10:48 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Hitler is ook in z'n eentje begonnen.
Misschien moet je je lesgeld terug gaan vragen.
Veel heb je niet op gestoken op school zo te merken.
Gristelijk "toonbeeld" Rouvoet is (in)direct verantwoordelijk voor de eventuele dode kinderen door het falend beleid omtrent de kinderbescherming.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 10:50 schreef JenDaMan het volgende:
[..]
Ja, want een mening over bepaalde zaken hangt van je opleiding af
Ik weet ook heus wel dat gedachten niet strafbaar zijn, maar mensen die duidelijk een gevaar voor zichzelf en anderen zijn zou je op z'n minst in de gaten moeten houden of verplicht onderzoeken.
Volgens mij kun jij beter zelf terug naar school en dan met name voor het vak geschiedenis, aangezien de vergelijking die je met Hitler trekt echt totaal nergens op slaat.
Ik denk dat ze zelf een verleden van misbruik kent.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 10:14 schreef Gravensoft het volgende:
Waarom voelt Yvonne zich zo geroepen? Ik bedoel, heel je leven omgooien om enkel een pedojager te worden gaat ook weer te ver lijkt me. Ze heeft toch geen poot om op te staan in een rechtszaak.
Ja maar zo werkt dat niet. Het moet wel een raakvlak hebben met het werk wat je gaat doen.quote:Op maandag 14 juli 2008 23:46 schreef gruppo3 het volgende:
[..]
als je gaat werken mag hij vragen om een verklaring van goed gedrag
En hoe bepaal je precies dat "gevaar"? Zijn dat de geldende normen en regels, of zou bijvoorbeeld een regering daar een wet voor kunnen (mis)bruiken, zodat ze alle mensen met een bepaalde overtuiging (God bestaat niet, aardbeien zijn vies, kinderen zijn sexy) op kunnen laten sluiten?quote:Op dinsdag 15 juli 2008 10:50 schreef JenDaMan het volgende:
[..]
Ja, want een mening over bepaalde zaken hangt van je opleiding af
Ik weet ook heus wel dat gedachten niet strafbaar zijn, maar mensen die duidelijk een gevaar voor zichzelf en anderen zijn zou je op z'n minst in de gaten moeten houden of verplicht psychisch onderzoeken.
O nee? Ik zie anders zeer veel overeenkomsten met jouw pleidooi voor Stasi-achtige praktijken (namelijk het volgen en stigmatiseren van een groep mensen die nog nooit een vinger hebben uitgestoken naar kinderen) en de daadwerkelijke gebeurtenissen in 1930-1940quote:Volgens mij kun jij beter zelf terug naar school en dan met name voor het vak geschiedenis, aangezien de vergelijking die je met Hitler trekt echt totaal nergens op slaat.
Hey, hij verwijst indirect naar de nazi praktijken van weleer.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 10:55 schreef tonks het volgende:
[..]
Mensen die in een 'discussie' altijd terug naar hitler gaan.
.
"Hitler had ook twee benen"
Hoe heette die theorie ookalweer? Iemand die Hitler aanhaalde had de discussie al verloren.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 10:55 schreef tonks het volgende:
[..]
.
Wet van Godwinquote:Op dinsdag 15 juli 2008 10:57 schreef Gravensoft het volgende:
[..]
Hoe heette die theorie ookalweer? Iemand die Hitler aanhaalde had de discussie al verloren.
Goed tot zover ben ik het met je eens, maar dit geldt voor een pedofiel die er zelf mee zit dat ie ziek is. Die zou voor zichzelf hulp moeten gaan zoeken, als ie ook maar enigszins goedwillend is. Onze vriend Ricardo daartentegen loopt er mee te koop alsof ie bevoorrecht is met z'n ziekte en hij lijkt er helemaal niets aan te willen doen. Dat is wat me zo stoort, niet het feit dat ie pedofiel is opzich.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 10:54 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Ah, daar komt de bekende drogreden van het op het gevoel spelen weer om de hoek kijken. JenDaMan, laat ik je dit vertellen, neem van mij aan dat iedereen in dit topic walgt van pedofilie. Maar de mensen die jij het toewenst dat een dierbare van hen het slachtoffer wordt van een pedofiel, kijken tegelijkertijd ook verder dan hun neus lang is. Stel jezelf eens voor. Je wordt geboren met een seksueel verlangen naar minderjarigen. Dat verlangen is niet een keuze, maar is in je diepste wezen ingeprogrammeerd als het ware. Je wilt niet aan die gevoelens toegeven, omdat je beseft dat ze niet in lijn zijn met de samenleving en anderen zelfs schade kunnen toedoen. Maar die gevoelens zijn zo hevig, je kunt er nergens mee naar toe en dan, op een zeker moment, kom je uit de kast. Je hebt de stap gezet om er openlijk over te praten. En dan zijn er mensen die spontaan veranderen in gruwelijke beesten. De je bedreigen, beledigen en achtervolgen. De je bij voorkeur preventief geruimd zouden zien worden. Dat lijkt mij persoonlijk een akelig bestaan.
Dit vind ik naief. De kans dat zo iemand zich de rest van z'n leven 'rustig' houdt, lijkt me bijzonder klein. Zeker als ze zelf het idee hebben dat er geestelijk niets mis met ze is.quote:Zolang een pedofiel zich van de maatschappelijke onwenselijkheid van zijn eigen wensen bewust is en er alles aan doet om in lijn met die onwenselijkheid te leven, vind ik het walgelijk en van een absoluut gebrek aan sociale ontwikkeling getuigen, wanneer je op een dergelijke agressieve manier zo'n persoon benadert.
Of een kast-pedofiele is. Gay bashers zijn vaak zelf ook niet vies van de herenliefde.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 10:56 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
Ik denk dat ze zelf een verleden van misbruik kent.
Godwins Lawquote:Op dinsdag 15 juli 2008 10:57 schreef Gravensoft het volgende:
[..]
Hoe heette die theorie ookalweer? Iemand die Hitler aanhaalde had de discussie al verloren.
Lijkt jou.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 10:59 schreef JenDaMan het volgende:
[..]
Goed tot zover ben ik het met je eens, maar dit geldt voor een pedofiel die er zelf mee zit dat ie ziek is. Die zou voor zichzelf hulp moeten gaan zoeken, als ie ook maar enigszins goedwillend is. Onze vriend Ricardo daartentegen loopt er mee te koop alsof ie bevoorrecht is met z'n ziekte en hij lijkt er helemaal niets aan te willen doen. Dat is wat me zo stoort, niet het feit dat ie pedofiel is opzich.
[..]
Dit vind ik naief. De kans dat zo iemand zich de rest van z'n leven 'rustig' houdt, lijkt me bijzonder klein. Zeker als ze zelf het idee hebben dat er geestelijk niets mis met ze is.
De overtuiging 'kinderen zijn sexy' vind ik in het rijtje 'Nederland dient vernietigd te worden' vallen. Vrijheid van meningsuiting heeft z'n grenzen. Mensen die het laatste openlijk op internet uiten kunnen een bezoek van de politie verwachten, vraag maar aan Samir en z'n kornuiten.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 10:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En hoe bepaal je precies dat "gevaar"? Zijn dat de geldende normen en regels, of zou bijvoorbeeld een regering daar een wet voor kunnen (mis)bruiken, zodat ze alle mensen met een bepaalde overtuiging (God bestaat niet, aardbeien zijn vies, kinderen zijn sexy) op kunnen laten sluiten?
Ik snap waar je heen wilt, maar het slaat totaal nergens op.quote:Snap je waar ik heen wil, of moet het hele verhaal en de aanleiding voor WO2 uit gaan typen ?
quote:O nee? Ik zie anders zeer veel overeenkomsten met jouw pleidooi voor Stasi-achtige praktijken (namelijk het volgen en stigmatiseren van een groep mensen die nog nooit een vinger hebben uitgestoken naar kinderen) en de daadwerkelijke gebeurtenissen in 1930-1940
Dan vind ik zo iemand persoonlijk een onprettige individu, maar hem bestraffen daarvoor gaat mij te ver. Hij heeft recht op een mening, hoe verwerpelijk anderen die ook vinden. Tenzij hij zijn wensen omzet in daden uiteraard.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 10:59 schreef JenDaMan het volgende:
[..]
Goed tot zover ben ik het met je eens, maar dit geldt voor een pedofiel die er zelf mee zit dat ie ziek is. Die zou voor zichzelf hulp moeten gaan zoeken, als ie ook maar enigszins goedwillend is. Onze vriend Ricardo daartentegen loopt er mee te koop alsof ie bevoorrecht is met z'n ziekte en hij lijkt er helemaal niets aan te willen doen. Dat is wat me zo stoort, niet het feit dat ie pedofiel is opzich.
Er is geestelijk in principe ook helemaal niets met hen. Ze zijn niet ziek. Hun probleem is dat ze leven in een wereld waarin zij geen gehoor kunnen geven aan hun wensen. Hun wensen conflicteren met de moraal van de samenleving waar zij deel van uit maken.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 10:59 schreef JenDaMan het volgende:
Dit vind ik naief. De kans dat zo iemand zich de rest van z'n leven 'rustig' houdt, lijkt me bijzonder klein. Zeker als ze zelf het idee hebben dat er geestelijk niets mis met ze is.
De kans dat een heteroseksuele man nooit in z'n leven een vrouw aan zal (proberen te) raken is toch ook extreem klein?quote:Op dinsdag 15 juli 2008 11:00 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Lijkt jou.
Jij hebt al bewezen hier hier dus niet bekwaam in te zijn.
Een dergelijke poging ondernemen als heteroseksuele man is dan ook volledig geaccepteerd.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 11:05 schreef JenDaMan het volgende:
[..]
De kans dat een heteroseksuele man nooit in z'n leven een vrouw aan zal (proberen te) raken is toch ook extreem klein?
Dus?quote:Op dinsdag 15 juli 2008 11:05 schreef JenDaMan het volgende:
[..]
De kans dat een heteroseksuele man nooit in z'n leven een vrouw aan zal (proberen te) raken is toch ook extreem klein?
Maar zal hij ze ook verkrachten? Dat is de juiste vergelijking.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 11:05 schreef JenDaMan het volgende:
[..]
Ben je nu daadwerkelijk het gevaar van een pedofiel aan het toetsen met het gevaar van een terrorist?quote:Op dinsdag 15 juli 2008 11:03 schreef JenDaMan het volgende:
[..]
De overtuiging 'kinderen zijn sexy' vind ik in het rijtje 'Nederland dient vernietigd te worden' vallen. Vrijheid van meningsuiting heeft z'n grenzen. Mensen die het laatste openlijk op internet uiten kunnen een bezoek van de politie verwachten, vraag maar aan Samir en z'n kornuiten.
Weerleg het dan.quote:Ik snap waar je heen wilt, maar het slaat totaal nergens op.
Kom maar op. Wat maakt jouw vergelijking en jouw manier van preventief volgen en actief jagen op pedofielen die nog niets gedaan hebben zo anders dan de manier waardoor er op de joden werd gejaagd? Hadden zij al wel iets gedaan dan?quote:
Normaal ga ik nog in op zoiets, maar dit is zo dom dat ik er niet eens de moeite voor doe.
Precies. De kans is aanwezig dat de TS ooit, heel misschien, een keer een vrouw onzedelijk betast. Ik ben er dan ook voor om hem preventief te laten volgen, inclusief onderzoeken en eventuele vastzetting.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 11:11 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Maar zal hij ze ook verkrachten? Dat is de juiste vergelijking.
Dus een Imam die hier openlijk politici doodwenst is in jouw mening ook niet strafbaar? Dat zijn ook slechts zijn gedachten die wij verwerpelijk vinden namelijk.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 11:05 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Dan vind ik zo iemand persoonlijk een onprettige individu, maar hem bestraffen daarvoor gaat mij te ver. Hij heeft recht op een mening, hoe verwerpelijk anderen die ook vinden. Tenzij hij zijn wensen omzet in daden uiteraard.
Beetje geitenwollensokken-praat dit. Ze zijn wel degelijk ergens in hun hoofd flink ziek, met welke reden zou de natuur of God dit soort personen 'bewust' maken?quote:Er is geestelijk in principe ook helemaal niets met hen. Ze zijn niet ziek. Hun probleem is dat ze leven in een wereld waarin zij geen gehoor kunnen geven aan hun wensen. Hun wensen conflicteren met de moraal van de samenleving waar zij deel van uit maken.
Ik vind ook dat er openheid moet zijn hoor, maar dan alleen als ze erkennen dat ze fout zitten en zich willen inzetten om hun lusten tot seks met kinderen te beperken. Serieverkrachters worden wel eens chemisch gecastreerd, je zou mensen die openlijk voor hun pedofiele gevoelens uitkomen de waarschuwing kunnen geven dat bij 1 keer de fout ingaan hen dit ook te wachten staat.quote:Je kunt wel vinden dat de kans klein is dat een pedofiel zich voor de rest van zijn leven rustig houdt, maar vind je dat werkelijk voldoende reden om iemand daarom op voorhand vast te zetten? En wat bereik je daarmee?
Dat de openheid die nu eindelijk eens een beetje op gang komt in de kiem wordt gesmoord, zodat ze zich weer in duisternis hullen. Want denk maar niet dat een dergelijk beleid er zorg voor draagt dat pedofilie zelf in de kiem wordt gesmoord. Het is een onderdeel van ons bestaan. We moeten het accepteren en er op de juiste manier mee omgaan.
quote:Op dinsdag 15 juli 2008 10:55 schreef tonks het volgende:
[..]
.
Ik bedoel dus te zeggen dat lusten niet je hele leven weg te drukken zijn. Bij 99,9 % van de mannen kunnen die behoeftes bevredigd worden op een manier waarop je niemand kwaad doet (desnoods ga je naar een prostituee) maar bij pedo's kan aan de lusten alleen voldaan worden op een manier waarop je anderen (kinderen dus) kwaad doet.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 11:11 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dus?
Des te meer redenen om preventief jou zaakje eraf te halen.
Het zou zo maar kunnen dat jij over 20 jaar je vergrijpt aan een jonge freule.
Dat zou zo maar mijn dochter kunnen zijn, dus maak ik je nu maar dood.
Just in case.
Het rare is dat die vrouw hier meer als gek wordt neergezet (of ze dat is, geen idee ik ken d'r niet) dan die Ricardo, terwijl dat toch echt de zieke geest hier is.quote:
Oh?quote:Op dinsdag 15 juli 2008 11:18 schreef JenDaMan het volgende:
[..]
Ik bedoel dus te zeggen dat lusten niet je hele leven weg te drukken zijn. Bij 99,9 % van de mannen kunnen die behoeftes bevredigd worden op een manier waarop je niemand kwaad doet (desnoods ga je naar een prostituee) maar bij pedo's kan aan de lusten alleen voldaan worden op een manier waarop je anderen (kinderen dus) kwaad doet.
Nee die kent ze niet.. Voor haar is het alleen maar belangrijk dat ze in de schijnwerpers staat het gaat haar puur om de aandacht en dan maakt het haar niet uit of je nu pedofiel bent of gewoon een burger...quote:Op dinsdag 15 juli 2008 10:56 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
Ik denk dat ze zelf een verleden van misbruik kent.
Er is maar plek voor één moron?quote:Op dinsdag 15 juli 2008 11:24 schreef JenDaMan het volgende:
[..]
Het rare is dat die vrouw hier meer als gek wordt neergezet (of ze dat is, geen idee ik ken d'r niet) dan die Ricardo, terwijl dat toch echt de zieke geest hier is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |