quote:
‘Ricardo Hunefeld is een tikkende tijdbom’
,,Ricardo Hunefeld is een tikkende tijdbom,’’ zegt Yvonne van Hertum, initiatiefneemster van de groep Stop Kindersex (www.stopkindersex.com).
De groep bestaat uit vier vrijwilligers die pedofielen dagelijks volgen door zich undercover onder hen te begeven in gespreksgroepen op internet.
Van Hertum noemt de Papendrechter ‘een gevaarlijk mannetje’. ,,Ik volg hem al anderhalf jaar. Als je ziet wat hij zegt en doet op internet, zie je ook dat hij elk moment de fout in kan gaan. Hij heeft nu een vriendje van 11 jaar. Daarover vertelt hij op boylovers.net. Ik weet hoe het kind heet en wat zijn vader voor werk doet. De ouders van het jongetje hebben hem verboden contact te hebben. Hunefeld zoekt hem toch op op het voetbalveld.’’
Ook doet Hunefeld volgens Van Hertum fanatieke pogingen zich een plek te verwerven in ‘het wereldje’ van pedofielenvereniging Martijn en de Partij voor de Naastenliefde, Vrijheid Diversiteit.
Op de Martijn-site geeft Hunefeld toe dat hij een jaar bij De Waag in behandeling is geweest na seksuele handelingen met een kind, toen hij zelf 17 jaar was. Hij ontkende gisteren desgevraagd een relatie met een kind van 11.
Van Hertum: ,,Hij liegt. Eigenlijk zou hij niet vrij rond moeten lopen. Ik zou zijn poten breken als hij mijn zoon was.’’
quote:
Bijna failliet na ontslag pedofiel
Door FRANK VAN DEN ELSEN
SLIEDRECHT - Het Sliedrechtse stratenmakersbedrijfje A en C staat aan de rand van de financiële afgrond door een torenhoge salarisclaim van de pedofiele medewerker Ricardo Hunefeld.
Chris Baas, Melissa de Man en de kinderen kunnen nu nog maar net overleven dankzij Melissa' s WAO-uitkering. FOTO RICHARD VAN HOEK
Ricardo Hunefeld.
vorige afbeelding 1 / 2 volgende ,,Ik werk in mijn eentje voornamelijk om zíjn salaris op te brengen,’’ zegt ondernemer Chris Baas. ,,Wat overblijft, gaat op aan vaste zakelijke lasten. Ik houd zelf niets over.’’ Het gezin kan nog maar net rondkomen dankzij de wao-uitkering van Baas’ vriendin, Melissa de Man.
Hunefeld (22), die zich op internetsites nadrukkelijk profileert als pedofiel, heeft een vordering van ruim 11.000 euro op Baas wegens achterstallig loon. Hij wil wel vertrekken, maar eist dan een bijkomende ontslagvergoeding. Baas: ,,Dat geld heb ik niet. Ik heb me er eigenlijk al bij neergelegd dat dit het einde van mijn zaak betekent.’’
Baas ontsloeg de werknemer op staande voet in januari, nadat die een hoog opgelopen conflict met Baas’ vriendin had gekregen om zijn geaardheid. Volgens De Man uitte Hunefeld meermalen bedreigingen jegens haar en de kinderen.
De kortgedingrechter bepaalde in mei dat het ontslag juridisch niet in de haak was en dat Hunefeld nog gewoon in dienst is bij A en C.
Baas: ,,Ik kan niet van hem af. Hij werkt niet, maar verdient wel. Ik kan hem nu alleen ontslaan via een lange procedure. Daarvoor heb ik een advocaat nodig. Maar die kan ik niet betalen, omdat Hunefeld bij mij beslag laat leggen. Waarom weegt zo’n rechter niet mee dat ik een gezin te onderhouden heb?’’
Melissa de Man, de vriendin van stratenmaker Chris Baas, weet nog precies hoe een msn-gesprek in januari volledig uit de hand liep tussen haar en het enige personeelslid van de zaak van haar man, de zelfbenoemde pedofiel Ricardo Hunefeld.
De Man (28): ,,Ricardo werkte sinds anderhalf jaar voor Chris. Er was ook veel contact in de persoonlijke sfeer. Die avond msn’de hij dat hij me iets wilde vertellen wat gevoelig lag: hij was pedofiel. Hij zei dat hij valt op kinderen vanaf zes jaar. Uit liefde, zei hij. Hij zou kinderen nooit verkrachten.’’
Deze woorden zijn van dezelfde strekking als het statement dat Hunefeld eerder tegenover deze krant maakte: dat hij pedofilie niet als een ziekte, maar als ‘gave’ beschouwt.
Hij profileert zich met zijn geaardheid met naam en toenaam op internet. Hij zocht zelf de publiciteit toen hij in mei zijn ontslag aanvocht.
Hunefeld zegt bezig te zijn aan een boek over zijn liefde voor kinderen. Hij is bestuursmedewerker van pedofielenvereniging Martijn en lid van de Partij voor de Naastenliefde, bekender als de ‘Pedopartij’.
De Man, zelf moeder van twee jonge kinderen, reageerde furieus in het msn-gesprek. Ze zei tegen Hunefeld dat een kind geen seksuele relatie uit liefde kán hebben. Ze liet weten dat ze hem hierom veroordeelt.
De Man: ,,Ik vroeg hem om onmiddellijk onze harde schijf terug te brengen. Die had hij thuis. Hij is handig met computers en zou voor ons proberen foto’s die verloren gegaan waren, nog te redden van die schijf. Ook foto’s van de kinderen. Die wilde ik terug, toen ik eenmaal wist dat hij op kinderen liep te geilen. Toen ik dat zei, dreigde hij die foto’s te verspreiden op internet.’’
De Man meldde dit de volgende ochtend aan de politie, die de melding serieus nam en de harde schijf terughaalde.
Baas besloot om na dit alles Hunefeld te ontslaan op staande voet. Baas (29): ,,Niet in de eerste plaats omdat hij pedofiel is, hoewel ik er moeite mee zou hebben gehad om hem schoolpleinen te laten bestraten. Maar het dreigen in mijn huiselijke sfeer ging me echt te ver.’’
In alle commotie pakte Baas het ontslag echter niet handig aan. Hij verstuurde de ontslagbrief niet per aangetekende post en zette er ook niet in wat de reden was. Baas: ,,Bewust niet, zodat hij nog ergens anders aan de slag kon. Zelfs toen probeerde ik nog een goede werkgever voor hem te zijn. Ik heb hem altijd geprobeerd verder te helpen.’’
De rechter veegde hier vier maanden later de vloer mee aan: het ontslag was niet volgens de regels. Hunefeld bleef voorlopig in dienst en is dat tot op de dag van vandaag nog.
Baas zit ‘in de tang’ en vreest daar niet meer uit te komen. ,,Ik kan zonder advocaat geen ontslagprocedure beginnen, maar ik kan geen advocaat betalen. Vorige week heb ik niet eens kunnen werken. Ik kon niet tanken met mijn bedrijfsbus, omdat er beslag lag op mijn rekeningen, zakelijk en privé.’’
Op bouwplaatsen kreeg Baas al ‘vieze vuile pedo’ naar zijn hoofd geslingerd. ,,Door de media-aandacht. Ik heb teruggeroepen: je moet beter lezen, ik heb er juist een pedo uitgegooid.’’ De Man, die van de stress gezondheidsklachten heeft gekregen, zegt: ,,Het is een kwestie van weken dat Chris failliet gaat. Daar heeft hij dan vier jaar voor geknokt. En een pedofiel wordt de hand boven het hoofd gehouden.’’ Baas: ,,Ik hoop dat die rechter dit ook leest.’’
Hunefeld laat weten dat ook hij al maanden noodgedwongen op kosten van een ander leeft, omdat het achterstallig salaris niet betaald wordt. Hij ontkent de bedreigingen.
,,Ricardo Hunefeld is een tikkende tijdbom,’’ zegt Yvonne van Hertum, initiatiefneemster van de groep Stop Kindersex (www.stopkindersex.com). De groep bestaat uit vier vrijwilligers die pedofielen dagelijks volgen door zich undercover onder hen te begeven in gespreksgroepen op internet.
Van Hertum noemt de Papendrechter ‘een gevaarlijk mannetje’. ,,Ik volg hem al anderhalf jaar. Als je ziet wat hij zegt en doet op internet, zie je ook dat hij elk moment de fout in kan gaan. Hij heeft nu een vriendje van 11 jaar. Daarover vertelt hij op boylovers.net. Ik weet hoe het kind heet en wat zijn vader voor werk doet. De ouders van het jongetje hebben hem verboden contact te hebben. Hunefeld zoekt hem toch op op het voetbalveld.’’
Ook doet Hunefeld volgens Van Hertum fanatieke pogingen zich een plek te verwerven in ‘het wereldje’ van pedofielenvereniging Martijn en de Partij voor de Naastenliefde, Vrijheid Diversiteit.
Op de Martijn-site geeft Hunefeld toe dat hij een jaar bij De Waag in behandeling is geweest na seksuele handelingen met een kind, toen hij zelf 17 jaar was. Hij ontkent desgevraagd een relatie met een kind van 11.
Van Hertum: ,,Hij liegt. Eigenlijk zou hij niet vrij rond moeten lopen. Ik zou zijn poten breken als hij mijn zoon was.’’
Alleen in Nederland mag zo iemand vrij rondlopen, en hij krijgt nog veel geld ook

In deze gevallen vind ik dat de burger het recht in eigen hand mag nemen, de jusititie faalt weer...
Z'n hyves :
http://rhunefeld.hyves.nl/[ Bericht 0% gewijzigd door yvonne op 15-07-2008 09:17:22 (Foto verwijderd) ]