Nee tuurlijk niet.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 21:26 schreef RonaldRegen het volgende:
[..]
Hmmm, interessant regeltje. Geldt dat in Nederland ook?
Wat hij niet wist is hoeveel pensioenfondsen in omvallende US banken hebben zitten in vastrentende waardenquote:Op zaterdag 12 juli 2008 23:00 schreef Adelante het volgende:
Ik maak me niet druk: Wouter Bos heeft meerdere malen gezegd dat de Amerikaanse hypotheekcrisis een lokaal probleem is en wij hier in Nederland daar geen hinder van gaan ondervinden.
Laat de HRA nu net een Nederlands lokaal probleem zijnquote:Op zaterdag 12 juli 2008 23:00 schreef Adelante het volgende:
Ik maak me niet druk: Wouter Bos heeft meerdere malen gezegd dat de Amerikaanse hypotheekcrisis een lokaal probleem is en wij hier in Nederland daar geen hinder van gaan ondervinden.
En dat zijn er veel.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 23:01 schreef henkway het volgende:
[..]
Wat hij niet wist is hoeveel pensioenfondsen in omvallende US banken hebben zitten in vastrentende waarden
Heb nooit het gemakkelijke omgaan begrepen met creditcards die dan maxed out zijn.quote:Smart things to do:
- Save!
- If you have several credit cards which are maxed out take out an (unsecured) loan and consolidate into a one loan. Try to pay this debt of as fast as possible. Loans have mostly a lower IR/APR than credit cards.
Ja, maar sommige lieden in de VS blijkbaar niet. Volgens mij is de rente op credit cards daar ook wat lager dan hier.quote:Op zondag 13 juli 2008 10:59 schreef henkway het volgende:
[..]
Heb nooit het gemakkelijke omgaan begrepen met creditcards die dan maxed out zijn.
Dat betekent dus dat je een creditcard gebruikt als leningen dan niet een nee verschillende allemaal maxed out
![]()
Dat dit fout gaat snapt iedere simpele ziel.
Dat is een credit card in feite toch ook?quote:Op zondag 13 juli 2008 10:59 schreef henkway het volgende:
[..]
Heb nooit het gemakkelijke omgaan begrepen met creditcards die dan maxed out zijn.
Dat betekent dus dat je een creditcard gebruikt als leningen dan niet een, nee, verschillende, allemaal maxed out
![]()
Op de pof leven is daar ook vreselijk aangemoedigd en cultuur gemaakt.quote:Op zondag 13 juli 2008 10:59 schreef henkway het volgende:
[..]
Dat betekent dus dat je een creditcard gebruikt als leningen dan niet een, nee, verschillende, allemaal maxed out
![]()
Chipknip?quote:Op zondag 13 juli 2008 11:18 schreef Aether het volgende:
[..]
Dat is een credit card in feite toch ook?
Debetkaarten waren in de VS altijd veel minder vanzelfsprekend.
Dat heb ik ook altijd zo merkwaardig gevonden. Ik begin überhaupt niet graag aan het lenen van geld, als ik iets niet kan betalen, pech. Je gaat me niet vertellen dat al die creditcards nodig zijn voor basisbehoeften.quote:Op zondag 13 juli 2008 10:59 schreef henkway het volgende:
[..]
![]()
Redelijk die kant op? We zijn er al jaren...quote:Op zondag 13 juli 2008 11:40 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Op de pof leven is daar ook vreselijk aangemoedigd en cultuur gemaakt.
We gaan hier trouwens ook al redelijk die kant op.
"Snel geld nodig? Neem een lening bij Becam."
"Lenen doe je bij Frisia Fiancieringen"
"Betaal niet langer teveel. Leen bij Ohra"
enz.
Ja en die leningen worden dan aangegaan op tijden dat het financieel goed gaat met betrokkene, het probleem ontstaat, als je moet gaan aflossen als het financieel minder gaat.quote:Op zondag 13 juli 2008 12:10 schreef waht het volgende:
[..]
Dat heb ik ook altijd zo merkwaardig gevonden. Ik begin überhaupt niet graag aan het lenen van geld, als ik iets niet kan betalen, pech. Je gaat me niet vertellen dat al die creditcards nodig zijn voor basisbehoeften.
Idd en in de USA gaat het hard slechter en de EU gaat ook die kant op alleen minder hardquote:Op zondag 13 juli 2008 12:18 schreef henkway het volgende:
[..]
Ja en die leningen worden dan aangegaan op tijden dat het financieel goed gaat met betrokkene, het probleem ontstaat, als je moet gaan aflossen als het financieel minder gaat.
Daarom heeft de overheid nu die postbus51 reclame (http://www.blijfpositief.nl/), die loopt weliswaar tussen twee leen commercials door, maar ach, het geld moet toch ergens aan opquote:Op zondag 13 juli 2008 12:13 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Redelijk die kant op? We zijn er al jaren...
Meer PIN-pas.quote:
Daar zit ook een reden achter. Hoewel het in de periode 2003-2007 goed ging op de beursvloer, ging het niet zo goed als deskundigen hadden verwacht. Het is duidelijk dat de onzekerheden voortvloeiende uit het conflict in Irak, de energiekosten, de olieprijs, de zaak drukte. Dat klopt ook, want voor 2003 was de prijs van een vat ruwe olie $25 in 2007 zat die prijs al tegen de $100 aan. Als de kosten zoals energieprijzen oplopen, zul je zien dat de investeringsmachine happert met werken, hetgeen de voorbode is van een recessie. Dit alles was niet het geval in de periode 2003-2007. Hoe kan dit dan? Omdat de rentevoet lager werd gehouden dan normaal wrs het geval zou zijn geweest.quote:Op zondag 13 juli 2008 11:40 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Op de pof leven is daar ook vreselijk aangemoedigd en cultuur gemaakt.
We gaan hier trouwens ook al redelijk die kant op.
"Snel geld nodig? Neem een lening bij Becam."
"Lenen doe je bij Frisia Fiancieringen"
"Betaal niet langer teveel. Leen bij Ohra"
enz.
De opgevoerde frequentie van de commercials van de DSB en FRISA en POSTKREDIET en LENEN.NL doen mij soms denken dat de reclames door de overheid gesubsidieerd /gestimuleerd worden.quote:Op zondag 13 juli 2008 14:45 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Daar zit ook een reden achter. Hoewel het in de periode 2003-2007 goed ging op de beursvloer, ging het niet zo goed als deskundigen hadden verwacht. Het is duidelijk dat de onzekerheden voortvloeiende uit het conflict in Irak, de energiekosten, de olieprijs, de zaak drukte. Dat klopt ook, want voor 2003 was de prijs van een vat ruwe olie $25 in 2007 zat die prijs al tegen de $100 aan. Als de kosten zoals energieprijzen oplopen, zul je zien dat de investeringsmachine happert met werken, hetgeen de voorbode is van een recessie. Dit alles was niet het geval in de periode 2003-2007. Hoe kan dit dan? Omdat de rentevoet lager werd gehouden dan normaal wrs het geval zou zijn geweest.
Deze lage rentevoet en dus wat eerder opgemerkt is de soepele normering bij het aangaan van leningen, om zodoende ook de bestedingen op peil te houden, onderdrukte, zij het tijdelijk, de recessie.
Wouter bos is niet te vertrouwen als je hem geloof dan ben jequote:Op zaterdag 12 juli 2008 23:00 schreef Adelante het volgende:
Humz.. geen idee wat ik daar dacht:quote:Op zondag 13 juli 2008 10:04 schreef RonaldRegen het volgende:
wat betekent: "people over 55 years of ago out cash against their equity"
rare zin
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |