abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60065420
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 21:26 schreef RonaldRegen het volgende:

[..]

Hmmm, interessant regeltje. Geldt dat in Nederland ook?
Nee tuurlijk niet.
Alleen in de US werd dat risico verder niet meer genoemd en de leningen verpakt aangeboden aan pensioenfondsen als hoogrenderende A leningen met hypothecaire zekerheid , dus geen AAA,, over de hele wereld als een echte gifpil
  zaterdag 12 juli 2008 @ 23:00:01 #77
3185 Adelante
To let it go now
pi_60066831
Ik maak me niet druk: Wouter Bos heeft meerdere malen gezegd dat de Amerikaanse hypotheekcrisis een lokaal probleem is en wij hier in Nederland daar geen hinder van gaan ondervinden.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_60066868
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 23:00 schreef Adelante het volgende:
Ik maak me niet druk: Wouter Bos heeft meerdere malen gezegd dat de Amerikaanse hypotheekcrisis een lokaal probleem is en wij hier in Nederland daar geen hinder van gaan ondervinden.
Wat hij niet wist is hoeveel pensioenfondsen in omvallende US banken hebben zitten in vastrentende waarden
pi_60067319
quote:
Laat de HRA nu net een Nederlands lokaal probleem zijn .

Blub zei de zeepbel.
pi_60067786
Ook een leuk trucje in de VS in sommige staten: betaal snel je huis af met je spaargeld en sluit een PL af.
Laat je failliet verklaren en ze mogen niet aan je huis, auto en IRA komen, je moet immers een menswaardig bestaan kunnen leiden.
En na een aantal jaar een deel van je inkomen afstaan aan de schuldeiser mag je weer opnieuw beginnen.
Hoe dacht je anders dat OJ Simpson aan dat mooie huis in Florida komt?

Daaaag schuldeisers

En toedels UBS

http://www.moneyweek.com/(...)r-dirty-secrets.html
pi_60068023
Ik vind dat juist wel mooi aan de VS. Je kunt daar veel harder op je bek gaan, maar ook veel makkelijker weer overeind krabbelen en zelfs alsnog miljonair worden. Hier in Nederland wordt zo'n schuld je met een beetje pech je hele leven nagedragen. Daar is het even slikken, boete doen en na een zekere periode gewoon weer opnieuw beginnen.

Hetzelfde geldt overigens voor een strafblad. Hier blijf je altijd een crimineel. In de VS hoor je er gewoon weer bij als je je schuld aan de maatschappij hebt ingelost in de bajes.
  zondag 13 juli 2008 @ 00:25:04 #82
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_60068279
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 23:01 schreef henkway het volgende:

[..]

Wat hij niet wist is hoeveel pensioenfondsen in omvallende US banken hebben zitten in vastrentende waarden
En dat zijn er veel.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zondag 13 juli 2008 @ 03:27:51 #83
10954 Vampier
SoCal FTW
pi_60070087
Ik heb dit net even geschreven voor mijn weblog, het dik gedrukte legt uit (erg simpel) wat er gebeurd is.

This whole crisis started when people with adjustable sub prime mortgages (ARM*) reached their IR reset period. The jump in their monthly payment forced people to sell their house. To be honest since their property value jumped up significantly over the previous 3 years they should have sold their homes and took the over-equity out and started to rent. But that’s against the American dream where everyone seems to need a house of their own.

* An ARM loan adjusts its rate every X amount of years.

Anyway when the ARM reset hit people couldn’t afford their homes anymore and went into foreclosure, properties became REO and housing prices came down. This was going against the equity of the house something people have been gambling on to keep on rising. Since equity came down and people had borrowed a boat-load of money against their own property they ended up owning more than the property was worth, thus resulting in financial troubles.

This is where ordinary Americans who had been in good standing came into the picture. The sub prime mess crawled over to the ‘stable’ market. The economy went down; people lost their jobs and wouldn’t sell their house since it would have sold for a loss.

Currently people seem to be selling of their houses and go into renting homes again until property values go down enough for them to buy a new home. Also people go into the more conservative FIXED loans for 15 or 30 years.

Stupid things to do are:
- Take out a reverse mortgage - people over 55 years of ago out cash against their equity
- Home Equity Line of Credit (HELOC) people without a 2nd lien against their property and enough equity in their house can use their house as a credit card. This will go well until equity comes down (this is most likely the next bubble to burst!)
- Build up debt with a credit card

Smart things to do:
- Save!
- If you have several credit cards which are maxed out take out an (unsecured) loan and consolidate into a one loan. Try to pay this debt of as fast as possible. Loans have mostly a lower IR/APR than credit cards.
- Invest in strong mutual funds (although this even seems to be a risk nowadays)

Try to minimize your risk and invest smart. Keep in mind ‘if something grows fast the bottom will mostly give in sooner or later’ get out before this happens, don't be greed to ride it out.
Free people own guns! Slaves do not!
pi_60071225
wat betekent: "people over 55 years of ago out cash against their equity"

rare zin
pi_60071602
quote:
Smart things to do:
- Save!
- If you have several credit cards which are maxed out take out an (unsecured) loan and consolidate into a one loan. Try to pay this debt of as fast as possible. Loans have mostly a lower IR/APR than credit cards.
Heb nooit het gemakkelijke omgaan begrepen met creditcards die dan maxed out zijn.
Dat betekent dus dat je een creditcard gebruikt als lening en dan niet een, nee, verschillende, allemaal maxed out
Dat dit fout gaat snapt iedere simpele ziel.
pi_60071624
quote:
Op zondag 13 juli 2008 10:59 schreef henkway het volgende:

[..]

Heb nooit het gemakkelijke omgaan begrepen met creditcards die dan maxed out zijn.
Dat betekent dus dat je een creditcard gebruikt als lening en dan niet een nee verschillende allemaal maxed out
Ja, maar sommige lieden in de VS blijkbaar niet. Volgens mij is de rente op credit cards daar ook wat lager dan hier.
pi_60071809
quote:

[..]

Dat betekent dus dat je een creditcard gebruikt als lening en dan niet een, nee, verschillende, allemaal maxed out
Dat is een credit card in feite toch ook?
Debetkaarten waren in de VS altijd veel minder vanzelfsprekend.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  † In Memoriam † zondag 13 juli 2008 @ 11:40:54 #88
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_60072034
quote:

[..]

Op de pof leven is daar ook vreselijk aangemoedigd en cultuur gemaakt.

We gaan hier trouwens ook al redelijk die kant op.

"Snel geld nodig? Neem een lening bij Becam."
"Lenen doe je bij Frisia Fiancieringen"
"Betaal niet langer teveel. Leen bij Ohra"
enz.

zondag 13 juli 2008 @ 11:46:15 #89
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60072106
quote:
Op zondag 13 juli 2008 11:18 schreef Aether het volgende:

[..]

Dat is een credit card in feite toch ook?
Debetkaarten waren in de VS altijd veel minder vanzelfsprekend.
Chipknip?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_60072412
quote:

[..]

Dat heb ik ook altijd zo merkwaardig gevonden. Ik begin überhaupt niet graag aan het lenen van geld, als ik iets niet kan betalen, pech. Je gaat me niet vertellen dat al die creditcards nodig zijn voor basisbehoeften.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zondag 13 juli 2008 @ 12:13:12 #91
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_60072458
quote:
Op zondag 13 juli 2008 11:40 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

enz.

Redelijk die kant op? We zijn er al jaren...
pi_60072533
quote:
Op zondag 13 juli 2008 12:10 schreef waht het volgende:

[..]

Dat heb ik ook altijd zo merkwaardig gevonden. Ik begin überhaupt niet graag aan het lenen van geld, als ik iets niet kan betalen, pech. Je gaat me niet vertellen dat al die creditcards nodig zijn voor basisbehoeften.
Ja en die leningen worden dan aangegaan op tijden dat het financieel goed gaat met betrokkene, het probleem ontstaat, als je moet gaan aflossen als het financieel minder gaat.
  zondag 13 juli 2008 @ 12:32:54 #93
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_60072742
quote:
Op zondag 13 juli 2008 12:18 schreef henkway het volgende:

[..]

Ja en die leningen worden dan aangegaan op tijden dat het financieel goed gaat met betrokkene, het probleem ontstaat, als je moet gaan aflossen als het financieel minder gaat.
Idd en in de USA gaat het hard slechter en de EU gaat ook die kant op alleen minder hard
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 13 juli 2008 @ 12:42:06 #94
3185 Adelante
To let it go now
pi_60072920
quote:
Op zondag 13 juli 2008 12:13 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Redelijk die kant op? We zijn er al jaren...
Daarom heeft de overheid nu die postbus51 reclame (http://www.blijfpositief.nl/), die loopt weliswaar tussen twee leen commercials door, maar ach, het geld moet toch ergens aan op
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_60074797
quote:
Op zondag 13 juli 2008 11:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Chipknip?
Meer PIN-pas.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_60075472
quote:
Op zondag 13 juli 2008 11:40 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

enz.

Daar zit ook een reden achter. Hoewel het in de periode 2003-2007 goed ging op de beursvloer, ging het niet zo goed als deskundigen hadden verwacht. Het is duidelijk dat de onzekerheden voortvloeiende uit het conflict in Irak, de energiekosten, de olieprijs, de zaak drukte. Dat klopt ook, want voor 2003 was de prijs van een vat ruwe olie $25 in 2007 zat die prijs al tegen de $100 aan. Als de kosten zoals energieprijzen oplopen, zul je zien dat de investeringsmachine happert met werken, hetgeen de voorbode is van een recessie. Dit alles was niet het geval in de periode 2003-2007. Hoe kan dit dan? Omdat de rentevoet lager werd gehouden dan normaal wrs het geval zou zijn geweest.
Deze lage rentevoet en dus wat eerder opgemerkt is de soepele normering bij het aangaan van leningen, om zodoende ook de bestedingen op peil te houden, onderdrukte, zij het tijdelijk, de recessie.
I´m back.
pi_60076291
quote:
Op zondag 13 juli 2008 14:45 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Daar zit ook een reden achter. Hoewel het in de periode 2003-2007 goed ging op de beursvloer, ging het niet zo goed als deskundigen hadden verwacht. Het is duidelijk dat de onzekerheden voortvloeiende uit het conflict in Irak, de energiekosten, de olieprijs, de zaak drukte. Dat klopt ook, want voor 2003 was de prijs van een vat ruwe olie $25 in 2007 zat die prijs al tegen de $100 aan. Als de kosten zoals energieprijzen oplopen, zul je zien dat de investeringsmachine happert met werken, hetgeen de voorbode is van een recessie. Dit alles was niet het geval in de periode 2003-2007. Hoe kan dit dan? Omdat de rentevoet lager werd gehouden dan normaal wrs het geval zou zijn geweest.
Deze lage rentevoet en dus wat eerder opgemerkt is de soepele normering bij het aangaan van leningen, om zodoende ook de bestedingen op peil te houden, onderdrukte, zij het tijdelijk, de recessie.
De opgevoerde frequentie van de commercials van de DSB en FRISA en POSTKREDIET en LENEN.NL doen mij soms denken dat de reclames door de overheid gesubsidieerd /gestimuleerd worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door henkway op 13-07-2008 17:27:23 ]
  zondag 13 juli 2008 @ 17:21:31 #98
138914 Slappy
ambtenaar
pi_60078271
quote:
Wouter bos is niet te vertrouwen als je hem geloof dan ben je
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_60089262
quote:
Op zondag 13 juli 2008 10:04 schreef RonaldRegen het volgende:
wat betekent: "people over 55 years of ago out cash against their equity"

rare zin
Humz.. geen idee wat ik daar dacht:

People over 55 years of age take cash out of their home equity. This is called a reverse mortgage. The bank give you money and you build your mortgage and pay interest against the amount you took out.

Een probleem... als je de pijp uitgaat en je hebt nog schuld (die niet door de erfgenamen betaald kan worden) dan kan de bank beslag laten leggen op het huis (een zogenaamde REO). Mensen doen het meestal uit pure ellende..... maar gelukkig leven we hier in een capatalistisch land dus het mag
Free people own guns! Slaves do not!
pi_60089271
Ja, ik las het. Uhm, interessante ontwikkelingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')