abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 juli 2008 @ 17:27:37 #151
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_60324454
cant we all just get along!
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  donderdag 24 juli 2008 @ 17:32:41 #152
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60324548
Mepppen is helemaal geen onvermijdelijke fase. Als gelovigen hun waandenkbeelden niet aan anderen opdringen is er niets aan de hand.

[ Bericht 0% gewijzigd door Papierversnipperaar op 24-07-2008 17:39:59 ]
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_60324553
quote:
Nee, Monolith bedoelde: 'Iemand is dus óf moslim, óf atheïst, en iets anders bestaat niet volgens jou?
Helemaal niet. Er is bijvoorbeeld ook die sekte die in het bestaan geloven van denkbeeldige familieleden van God. In de naam van de Tante, de Achterneef, en de Kleindochter. Amen.
quote:
Kun je alleen maar in termen van geweld denken? Ik heb niemand zien meppen hier, alleen jij lijkt er maar niet over op te kunnen houden.
Om ervoor te zorgen dat de mepperij ophoudt -- iets wat we allemaal graag zouden zien gebeuren -- moet de tegenstander ervan overtuigd worden dat er flink gaat worden teruggemept. We dienen aldus -- om mepperijen te vermijden -- de geloofwaardigheid van de flinke terugmep goed te vestigen.

Ik ben de indruk toegedaan dat de atheisten daar nu ondertussen al beter van overtuigd zijn. Bijgevolg, heb ik er goede hoop in, dat er binnen afzienbare tijd wel een oplossing uit de bus zal komen.
  donderdag 24 juli 2008 @ 17:36:18 #155
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_60324596
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 17:32 schreef ivoorkust het volgende:

Helemaal niet. Er is bijvoorbeeld ook die sekte die in het bestaan geloven van denkbeeldige familieleden van God. In de naam van de Tante, de Achterneef, en de Kleindochter. Amen.
Ok, maar ik heb hier een eerdere uitspraak van jou:
quote:
waarbij de atheisten verder doen met hun afgoden, en wij verder doen met God
Hiermee lijk je aan te geven dat er alleen moslims en atheïsten bestaan en verder niets.

Overigens wil ik benadrukken dat atheïsten geen afgoden aanbidden.
pi_60324650
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 17:36 schreef Frollo het volgende:

[..]

Ok, maar ik heb hier een eerdere uitspraak van jou:
[..]

Hiermee lijk je aan te geven dat er alleen moslims en atheïsten bestaan en verder niets.

Overigens wil ik benadrukken dat atheïsten geen afgoden aanbidden.
Blijkbaar staat het opvolgen van wetten vastgelegd door.. de overheid, indirect dus door ons mens (in een democratie) voor afgoderij.
  donderdag 24 juli 2008 @ 17:42:57 #157
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60324696
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 17:39 schreef Rimpelhond het volgende:

[..]

Blijkbaar staat het opvolgen van wetten vastgelegd door.. de overheid, indirect dus door ons mens (in een democratie) voor afgoderij.
Is dat weer zo'n kromme redenatie om net te doen alsof Atheisten toch gelovigen zijn?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 24 juli 2008 @ 17:46:54 #158
262 Re
Kiss & Swallow
pi_60324760
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 10:37 schreef ivoorkust het volgende:

[..]

Tja. Dan is dat zo, hé.
[..]

Misschien is het nog waar ook? :-) Alle gekheid op een stokje; mij kan dat allemaal maar weinig schelen. Ik ga de andere moslims niet desavoueren op grond van wat niet-moslims erover denken, hoor. En daarbij, wanneer er echt problemen zijn, kan ik alleen op de andere moslims rekenen. Bijgevolg, ga ik niet in de soep zeiken. Integendeel, wanneer ze een andere moslim lastig vallen, hebben ze ook last met mij. Dat systeem komt mij veel te goed uit. Echt waar.
dat soort gedachten zjn dan ook en groot gevaar als je als individu ineens niet meer bij je groepje wil blijven want die vrijheid krijgen ze niet... wat maar weer blijkt...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_60326747
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 17:32 schreef ivoorkust het volgende:

[..]

[..]

Om ervoor te zorgen dat de mepperij ophoudt -- iets wat we allemaal graag zouden zien gebeuren -- moet de tegenstander ervan overtuigd worden dat er flink gaat worden teruggemept. We dienen aldus -- om mepperijen te vermijden -- de geloofwaardigheid van de flinke terugmep goed te vestigen.

Ik ben de indruk toegedaan dat de atheisten daar nu ondertussen al beter van overtuigd zijn. Bijgevolg, heb ik er goede hoop in, dat er binnen afzienbare tijd wel een oplossing uit de bus zal komen.
The Hokjesgeest is strong in this one.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_60330582
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 12:25 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Ik had meer
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_60330927
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 12:52 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De Koran spreekt over een oorlog gerechtvaardigd of niet, maar is nooit heilig. Sterker nog toegestaan, maar tegelijkertijd ook meest verwerpelijke product van menselijke omgang. Je hoeft geen Koranexegeet, moslim of Arabist te zijn om in te zien dat de Koran de oorlog heilig stelt aan, noch de Jihad een heilige oorlog noemt.
He, dat is een goede opmerking. Als ik herlees, zal ik eens opletten.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_60331023
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 13:15 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hoe kom je er in de naam van Papierversnipperaar bij?

Het heeft zelfde connotatie als streven. Net zoals het in de Koran gebruikt wordt gebruikt met streef om goed te doen naar je ouders. Jihad een heilige oorlog noemen is niets meer dan een selectieve interpretatie wat geen referentie heeft in de Koran.
Heel grappig!
Lees de berichten van even eerder terug en je zult zien, dat je hiermee Papierversnipperaar gelijk geeft: er zijn veel verschillende interpretaties van de qor'an.
pi_60331058
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 23:10 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Heel grappig!
Lees de berichten van even eerder terug en je zult zien, dat je hiermee Papierversnipperaar gelijk geeft: er zijn veel verschillende interpretaties van de qor'an.
Het heeft er niets mee te maken, zelfs de vertaling gaat niet op, 'Heilige Oorlog' is 'Harb Al- Moeqaddas, het is een kwestie van vertalen niet interpreteren, combinatie van heilig en oorlog zie je in heel de de koran niet terug.
pi_60331136
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 13:27 schreef ivoorkust het volgende:

[..]

Het athëisme is een bijprodukt van het kristendom. Je treft dat fenomeen van wijd -en zijd verspreid ongeloof nergens anders aan, hoor. Het feit dat de athëisten het kristendom verwerpen, heeft niets met God te maken, maar eerder met het kristendom.
[..]

Ik hoef dat helemaal niet te bewijzen. Ik geloof dat zo. En daarmee is de kous af.

De enige God, waar wij moslims in geloven, heeft niet alleen het universum geschapen, maar heeft ook alle wetten gemaakt. Diegene die dus meent dat hij naast Allah ook wetten kan maken, profileert zich als een afgod, waarvan de Islam ons waarschuwt van er niet in te geloven. Vandaar het gigantische conflict met de athëisten. Zij menen dat wij ons gaan schikken naar hun zelfuitgevonden wetten. Dat klopt natuurlijk niet. Wij mogen dat immers niet, op bevel van Allah, de almachtige enige God, onze Meester, de Heer der werelden.
[..]

Dat is wel zo. De athëist gaat immers iedereen lastig vallen met zijn zelfuitgevonden wetten, zoals zijn afgoden hem opdragen van dat te doen. Hij gebruikt zelfs geweld om zijn zelfuitgevonden rommel ingang te doen vinden, en is dan verontwaardigd dat hij zelf op zijn beurt ook het slachtoffer wordt van tegengeweld.

Al dat gemep en tegengemep gaat uiteraard pas ophouden als we akkoord geraken dat de zelfuitvindingen van de athëist alleen van toepassing zijn op de athëist. Voorlopig is hij daar nog niet mee akkoord. Maar we zien allemaal wel dat de athëist niet echt vastberaden is, want in zijn veralgemeend ongeloof, gelooft hij zijn eigen standpunten zelf ook niet echt. Het is dus maar een kwestie van tijd, voordat hij die zelfuitgevonden standpunten verlaat voor nieuwere zelfuitgevonden overtuigingen, die helaas alweer geen steek zullen blijken te houden.
[..]

Als je dat afdoende herhaalt, gelooft er misschien iemand dat. Maar zul je het zelf ook geloven? Gezien het feit dat je standpunt getypeerd wordt door ongeloof?
Ik beschouw mezelf als agnost, maar dit gaat echt te ver.
Opvallend is, dat je het taalgebruik hebt van een ontwikkeld persoon, maar de gedachtengangen van iemand die niet goed heeft leren denken. Ik moet even verder kijken, maar ik kom er wel achter waar je in de fout gaat.
Nu eerst even Hustle kijken. Leuk!!
pi_60331389
Schitterend dat moslims altijd zo mooi die vooroordelen bevestigen. Zou bijna sympathie krijgen voor de oorlogen in Irak en Afghanistan.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_60333506
quote:
Ik beschouw mezelf als agnost, maar dit gaat echt te ver. ... Ik moet even verder kijken, maar ik kom er wel achter waar je in de fout gaat.
Wij begrijpen jullie athëisten wel, hoor.

Jullie zijn de verwarde afvalligen van die antropofage sekte, die bekend staat voor haar eigenaardige, kannibalistische rituelen, waarbij ze voor de gelegenheid de houten afbeelding van een dood lichaam aan een kruis nagelen, om daar vervolgens het bloed van te drinken en het vlees van op te eten. Dat zijn trouwens bijzonder rare vogels. Na het genoemde lijk aldus gretig te hebben opgepeuzeld, beweren ze bij hoog en bij laag dat de man afgebeeld in dat houten skelet, eigenlijk de halfbroer was van God. Go figure...

Vervolgens gaan ze over tot het aanbidden van de Heilige Heer Grootgrondbezitter, een andere afgod binnen die sekte: Heilig! Heilig! Heilig! De Heer Grootgrondbezitter, de afgod der hemelse machten. Vol zij hemel en aarde van Uw heerlijk grootgrondbezit! Heer grootgrondbezitter, ik ben niet waard dat gij tot mij komt, maar spreek en ik zal U mijn tienden betalen. Gezegend hij die komt in de naam van de Grootgrondbezittende Heer! Zie hier het Lam Gods dat wegneemt de tienden der wereld! ... en dan houden ze het houten been van de denkbeeldige Tante van God omhoog. Erg, hé.

Heel dat kannibalistische gedoe van die grootgrondbezitters is natuurlijk volledig uit de hand gelopen. Eerst bij de Amerikanen, dan bij de Fransen, en daarna zelfs bij de Russen. Men is nu al ongeveer 250 jaar bezig met die kannibalisten eruit te trappen, maar ja, er zijn nog altijd mensen die daar in geloven, hoor, en mensenbloed drinken ter gelegenheid van kannibalistische festijnen.

[ Bericht 3% gewijzigd door ivoorkust op 25-07-2008 05:31:13 ]
pi_60333541
quote:
Schitterend dat moslims altijd zo mooi die vooroordelen bevestigen. Zou bijna sympathie krijgen voor de oorlogen in Irak en Afghanistan.
Tja. Vroeg of laat ontdekken die mensen daar ook hoe ze jou een hak kunnen terug zetten, want zo moeilijk is dat niet, hoor. Geloof me maar. En dan ga je natuurlijk hardop beginnen wenen omdat je een flinke mep hebt terug gekregen.

Je moet ervoor oppassen van mensen te pesten die de Joodse neiging hebben, dat is, oog om oog, tand om tand, want die geven dat soort van openstaande rekeningen generaties aan mekaar door, totdat ze er onvermijdelijk en eindelijk in slagen van jou van hetzelfde laken een broek te geven. En dan gaat jouw soort verontwaardigd zitten mopperen: "Ja maar, ze hadden ons ook de linkerwang moeten aanbieden!"
pi_60334465
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 04:13 schreef ivoorkust het volgende:

[..]

Tja. Vroeg of laat ontdekken die mensen daar ook hoe ze jou een hak kunnen terug zetten, want zo moeilijk is dat niet, hoor. Geloof me maar. En dan ga je natuurlijk hardop beginnen wenen omdat je een flinke mep hebt terug gekregen.

Je moet ervoor oppassen van mensen te pesten die de Joodse neiging hebben, dat is, oog om oog, tand om tand, want die geven dat soort van openstaande rekeningen generaties aan mekaar door, totdat ze er onvermijdelijk en eindelijk in slagen van jou van hetzelfde laken een broek te geven. En dan gaat jouw soort verontwaardigd zitten mopperen: "Ja maar, ze hadden ons ook de linkerwang moeten aanbieden!"
ach gut, de religiestrijd in een notendop
  vrijdag 25 juli 2008 @ 08:29:11 #169
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_60334534
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 04:04 schreef ivoorkust het volgende:

[..]

Jullie zijn de verwarde afvalligen van die antropofage sekte, die bekend staat voor haar eigenaardige, kannibalistische rituelen, waarbij ze voor de gelegenheid de houten afbeelding van een dood lichaam aan een kruis nagelen, om daar vervolgens het bloed van te drinken en het vlees van op te eten. Dat zijn trouwens bijzonder rare vogels. Na het genoemde lijk aldus gretig te hebben opgepeuzeld, beweren ze bij hoog en bij laag dat de man afgebeeld in dat houten skelet, eigenlijk de halfbroer was van God. Go figure...

Dat genoemde lijk was ook een profeet voor jou, dus waar is je respect?
  vrijdag 25 juli 2008 @ 08:31:13 #170
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_60334560
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 09:42 schreef ivoorkust het volgende:

[..]

Kuddegedrag is zeker niet altijd dom. Neem nu als voorbeeld bij ons de moslimkudde. Als men één moslim lastigvalt, dan komen de andere moslims op de lastigvaller indreunen. Dat komt mij goed uit, hoor.
De moslimkudde is vrij dom hoor, kijk eens naar het aantal moslim nobelprijs winnaars. Zeker in vergelijking met bv Joden, waar er maar 14 miljoen van zijn, terwijl er meer dan een miljard moslims zijn.

Tsja, inteelt...
  vrijdag 25 juli 2008 @ 09:23:35 #171
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_60335278
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 04:04 schreef ivoorkust het volgende:

[..]

Vervolgens gaan ze over tot het aanbidden van de Heilige Heer Grootgrondbezitter, een andere afgod binnen die sekte: Heilig! Heilig! Heilig! De Heer Grootgrondbezitter, de afgod der hemelse machten. Vol zij hemel en aarde van Uw heerlijk grootgrondbezit! Heer grootgrondbezitter, ik ben niet waard dat gij tot mij komt, maar spreek en ik zal U mijn tienden betalen. Gezegend hij die komt in de naam van de Grootgrondbezittende Heer! Zie hier het Lam Gods dat wegneemt de tienden der wereld! ... en dan houden ze het houten been van de denkbeeldige Tante van God omhoog. Erg, hé.

Heel dat kannibalistische gedoe van die grootgrondbezitters is natuurlijk volledig uit de hand gelopen. Eerst bij de Amerikanen, dan bij de Fransen, en daarna zelfs bij de Russen. Men is nu al ongeveer 250 jaar bezig met die kannibalisten eruit te trappen, maar ja, er zijn nog altijd mensen die daar in geloven, hoor, en mensenbloed drinken ter gelegenheid van kannibalistische festijnen.
Gast.

Ik weet niet wie je probeert te kwetsen ('meppen') met dit hysterische geratel, maar niemand in dit topic zal zich aangesproken voelen. Geen enkele atheïst in elk geval en ook koningdavid niet.

Als je een kloon bent, zeg ik: chapeau. Een beetje doorzichtig misschien, maar je doet duidelijk je best.
Als dit serieus is, zeg ik: zoek hulp.
pi_60336014
quote:
Dat genoemde lijk was ook een profeet voor jou, dus waar is je respect?
Klopt helemaal niet. De profeet Isa, zoals hij in de Koran staat, is helemaal niet dezelfde persoon als "Jezus", zoals hij in het Nieuwe Testament beschreven staat. De profeet Isa was trouwens helemaal geen kannibaal.

Op de koop toe, is de profeet Isa helemaal nooit gekruisigd. De man die deze sekte dus aan het kruis nagelt, was dus helemaal iemand anders.
pi_60336079
quote:
Ik weet niet wie je probeert te kwetsen ('meppen') met dit hysterische geratel, maar niemand in dit topic zal zich aangesproken voelen. Geen enkele atheïst in elk geval en ook koningdavid niet.
Ik doe een poging om het fenomeen van massaal athëisme binnen het kristendom uit te leggen. De kristenen hebben zich afgekeerd van het kristendom. Eigenlijk hebben ze geen ongelijk, want zoals ik reeds gezegd heb, er is inderdaad vanalles serieus mis met het kristendom.
pi_60336158
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 10:11 schreef ivoorkust het volgende:

[..]

Ik doe een poging om het fenomeen van massaal athëisme binnen het kristendom uit te leggen. De kristenen hebben zich afgekeerd van het kristendom. Eigenlijk hebben ze geen ongelijk, want zoals ik reeds gezegd heb, er is inderdaad vanalles serieus mis met het kristendom.
Welk fenomeen van 'massaal athëisme'? Misschien is Breaking the spell van Dennett wat voor je.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 25 juli 2008 @ 10:30:58 #175
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_60336455
Wow moet je je voorstellen dat je in een land woont wat vol zit met van die ivoorkustjes.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')