Nee, er is een wezenlijk verschil tussen doorbetaling van salaris en het trekken van een uitkering.quote:Op woensdag 3 september 2008 16:55 schreef Impala-neuker het volgende:
Ja, hij meldt zich ziek (terwijl hij dat niet is) en het salaris blijft gewoon binnenkomen.
Wat is het verschil dan, of het nou van de overheid of werkgever komt, in beide gevallen sleep je gratis geld binnen.quote:Op woensdag 3 september 2008 17:31 schreef r_one het volgende:
[..]
Nee, er is een wezenlijk verschil tussen doorbetaling van salaris en het trekken van een uitkering.
In het ene geval voelt de werkgever het in z'n portemonnee, in het andere geval de BV Nederland (dus jij en ik).quote:Op woensdag 3 september 2008 18:29 schreef Impala-neuker het volgende:
Wat is het verschil dan, of het nou van de overheid of werkgever komt, in beide gevallen sleep je gratis geld binnen.
quote:Op woensdag 3 september 2008 14:37 schreef Sloper het volgende:
Ik volg dit topic al vanaf het begin. Ik geef je geen ongelijk in de hele situatie, in tegendeel. Maar je zou ook zelf je werkgever eens op kunnen bellen om deze geescaleerde situatie eens bij te leggen. Je kunt wel eeuwig via een advocaat je gelijk proberen te halen voor een boete van ¤25, maar jij wilt toch ook weer gewoon aan het werk neem ik aan?
Mocht een dergelijk gesprek geen resutaat hebben, kun je altijd alsnog de weg via de rechter bewandelen(sta je nog sterker ook). Maar inmiddels lijken jullie wel 2 koppige pubers....
Inderdaad. TS had niet met een gebaksschoteltje moeten gooien. Maar de werkgever is ook niet netjes geweest. Daar zit de aanleiding van het hele probleem. En niet willen communiceren is altijd fout.quote:Op maandag 8 september 2008 21:12 schreef titanio het volgende:
Ik zou ook niet meer met een bijna EX werknemer willen communiceren die gebakjes tegen de muur gooit wanneer hij zijn gelijk niet krijgt!
Situatieve arbeidsongeschikheid..... hoe durf je het uit je bek te laten. Mag leien dat je baas dit forum ook leest en dat hij al die epistels van jou in een redchtszaak meeneemt. Dan hang je! En dat mag ik dan hopen ook, misbaksel!
quote:Op maandag 8 september 2008 21:12 schreef titanio het volgende:
Ik zou ook niet meer met een bijna EX werknemer willen communiceren die gebakjes tegen de muur gooit wanneer hij zijn gelijk niet krijgt!
Situatieve arbeidsongeschikheid..... hoe durf je het uit je bek te laten. Mag leien dat je baas dit forum ook leest en dat hij al die epistels van jou in een redchtszaak meeneemt. Dan hang je! En dat mag ik dan hopen ook, misbaksel!
Niet teveel op reageren of van 'm aantrekken, titanio houdt er kennelijk van ongenuanceerd te schofferen: Cadans uitkering stop gezet door fout TNT en buren.quote:Op maandag 8 september 2008 22:34 schreef chevere het volgende:
Ik vraag me af hoe kort jouw lontje is? Ben je een beetje snel aangebrand?
Is chevere een hoger opgeleide? Waarom rijdt hij dan in een taxi, vraag ik me af.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 12:08 schreef Tinkepink het volgende:
Jein. Alleereerst is detachering niet iets voor hoger opgeleiden en komt het in alle branchen voor.
Ten tweede denk ik dat je deze vraag beter voor kunt leggen aan het UWV.
Het woordje alleen was bij weggevallen. Het moet zijn: detachering is niet iets voor hoger opgeleiden alleen.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 13:03 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Is chevere een hoger opgeleide? Waarom rijdt hij dan in een taxi, vraag ik me af.
Dat detacheing niet iets voor hoger opgeleiden is, is flauwekul. Kijk maar naar consultants, projectleiders enz.
quote:Op donderdag 10 juli 2008 12:52 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik vind het belachelijk dat je werkgever moet opdraaien voor het feit dat jij je woede niet onder controle kan houden.
Thuis gaan zitten omdat je baas je een boete gaf -ook al is het onterecht- is een buitenproportionele actie en zal bij een eventuele toekomstige beslechting bij de rechter niet in jouw voordeel pleiten.
Waarschijnlijk begrijp jij niet, dat TS de middelen heeft. Als de situtie klopt zoals TS het hier beschrijft is het wel duidelijk dat hij de zaak wint. Contractbreuk (rationeel gezien gewoon wanbetaling) en negeren van enige onderhandelingen spreekt niet in het voordeel van zijn werkgever!quote:
Even wat vraagjes..quote:Op donderdag 23 oktober 2008 11:24 schreef chevere het volgende:
Even een update..
Heeft hij dat aanbod zwart-op-wit gedaan? Met welke motivering, wat is zijn reden tot detachering?quote:Na 4 maanden tijd is het enige wat hij mij biedt een "detachering" naar een ander taxibedrijf.
Je bent toch niet ontslagen? Dan heb je idd geen recht op uitkering. En heeft je baas de plicht je gewoon salaris te betalen. Ik zou snel een kort geding aanspannen en daar niet te lang mee wachten (anders kun je het spoedeisend karakter niet meer hard maken).quote:Intussen heeft hij al 2 maanden geen salaris betaald en heb ik geen recht op een uitkering.
Nee... blijf dat resoluut van de hand wijzen, laat ook niet merken dat je wel weg wilt bij je baas (dat verzwakt later je rechtspositie). Je wilt je oude vertrouwde werkplek terug en niks anders; punt.quote:Kortom... moet ik op het detacheringsvoorstel ingaan?
Let wel op. TS heeft zich ziek gemeld en er zal waarschijnlijk geoordeeld worden dat er sprake is van een verband tussen de ziekte en het werk dat de TS doet. Wanneer de baas dan in het kader van reīntegratie dan iets anders aanbiedt, kan het zijn dat TS verplicht is om dat aan te nemen.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 21:45 schreef r_one het volgende:
Nee... blijf dat resoluut van de hand wijzen, laat ook niet merken dat je wel weg wilt bij je baas (dat verzwakt later je rechtspositie). Je wilt je oude vertrouwde werkplek terug en niks anders; punt.
Dan zal toch echt eerst (gemotiveerd en steekhoudend!) moeten worden vastgesteld dat TS niet kan terugkeren in zijn oude functie / op zijn oude werkplek. Het ligt op de weg van de werkgever om dat hard te maken; zolang dat niet gebeurd is, kan detachering nog niet in beeld komen.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 21:50 schreef Alicey het volgende:
Let wel op. TS heeft zich ziek gemeld en er zal waarschijnlijk geoordeeld worden dat er sprake is van een verband tussen de ziekte en het werk dat de TS doet. Wanneer de baas dan in het kader van reīntegratie dan iets anders aanbiedt, kan het zijn dat TS verplicht is om dat aan te nemen.
Waarbij het weer wel zo is dat indien TS niet meewerkt aan een onderzoek of hij op zijn oude werkplek kan functioneren, er aangenomen mag worden dat dat niet zo is. Ik moet er overigens bij zeggen dat ik niet de hele topic heb gelezen en dus niet weet wat er in de afgelopen tijd allemaal gebeurd is.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 21:59 schreef r_one het volgende:
[..]
Dan zal toch echt eerst (gemotiveerd en steekhoudend!) moeten worden vastgesteld dat TS niet kan terugkeren in zijn oude functie / op zijn oude werkplek. Het ligt op de weg van de werkgever om dat hard te maken; zolang dat niet gebeurd is, kan detachering nog niet in beeld komen.
Heb je dit ook aan het UWV doorgegeven?quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 03:50 schreef chevere het volgende:
Het UWV stelt dat de werkgever niet voldoende reintegratie instaningen hedft vericht en atendeerde mij erop dat ik wel mee moet werken aan detachtering "als" dit het conflict op zou lossen. Voor mij levert detachering helemaal niets op en wordt het conflict enkel maar groter. Eerst steelt mijn baas geld, en vervolgens kan ik ergens anders gaan werken.
Waarschijnlijk ziet je advocaat dat als beste oplossing, omdat het weigeren er van grote gevolgen kan hebben.quote:Ik baal dan ook van mijn huidige advocaat die stelt dat ik mee moet werken aan mijn detachering.
Dat laatste staat hier nu buiten vrees ik. Je hebt je ziek gemeld en in dat geval wordt het doel om je zo snel mogelijk weer aan de slag te hebben. Aangezien dat in dit geval het gevolg is van een arbeidsconflict, wordt er (door het UWV, maar ook door een eventuele rechter) vanuit gegaan dat voor het oplossen van de ziekte van belang is dat het arbeidsconflict voorbij is. Kennelijk oordeelt het UWV in dit geval dat wanneer je gedetacheerd wordt, de afstand van je huidige werkplek en management dusdanig veranderd is dat er geen sprake meer is van een conflict.quote:Wat lost detachgering op als de werkgever zich niet aan de wettelijke regels houdt?
Beter bespreek je met je advocaat waarom hij je dat advies geeft. Een advocaat komt niet zomaar met een advies, daar is wel over nagedacht. Een andere advocaat kan niet de rechtspraktijk anders maken in jouw geval.quote:Ik overweeg dan ook om een andere advocaat te nemen, nog even en het is mijn eigen schuld dat ik weiger om gedetacheerd te worden omdat mijn baas me een bekeuring heeft gegeven. Wat een kutzooi..
Dat heeft te maken met het feit dat je je hebt ziek gemeld. In dat geval komt het UWV ook om de hoek kijken en wordt vooral alles uit de kast gehaald in verband met je arbeidsongeschiktheid. De eerste prioriteit wordt dan om je weer aan het werk te krijgen.quote:M'n baas naait me, en vervolgends is het mijn schuld dat ik zonder uitkering/salaris zit.
Eens, maar er kan geen sprake zijn van reintegratie als het om exact hetzelfde werk gaat (want dat leidde immers tot de huidige situatie van TS), ook al is dat in een andere werkomgeving.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 21:50 schreef Alicey het volgende:
Let wel op. TS heeft zich ziek gemeld en er zal waarschijnlijk geoordeeld worden dat er sprake is van een verband tussen de ziekte en het werk dat de TS doet. Wanneer de baas dan in het kader van reīntegratie dan iets anders aanbiedt, kan het zijn dat TS verplicht is om dat aan te nemen.
Jouw advocaat ziet waarschijnlijk al aankomen dat dit wel eens een langslepend conflict kan worden (voor zover het dat nog niet is). Hij ziet ook niet direct een oplosssing in zicht en om te voorkomen dat het hem veel tijd en geld gaat kosten, probeert hij om jou dit aan te praten. Niet op ingaan. Je advocaat heeft jouw belangen te verdedigen en zijn handelen te richten op het beste resultaat voor jou. Dat is detachering zeker niet. Helaas zien we maar al te vaak dat advoceaen vooral hun eigenbelang voorop zetten, of dat nu is in het afdoen van voor hen niet interessante zaken, in financien of in tijd.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 03:50 schreef chevere het volgende:
Ik baal dan ook van mijn huidige advocaat die stelt dat ik mee moet werken aan mijn detachering.
Niet eens. Je krijgt immers nog steeds betaald door die klootzak. Als hij zijn betalingsverplichtingen in de detacheringsituatie niet nakomt, naar wie moet je dan terug om te klagen? Juist ja. Zo groot is die afstand dus niet, je blijft altijd bij die knakker betrokken.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 06:57 schreef Alicey het volgende:
Kennelijk oordeelt het UWV in dit geval dat wanneer je gedetacheerd wordt, de afstand van je huidige werkplek en management dusdanig veranderd is dat er geen sprake meer is van een conflict.
Daar zal het op uitdraaien. De hoogte ervan zal door de omstandigheden bepaald worden. De baas kan in dit stadium nog maar aan damage control doen. Voor de TS is het van belang dat hij alle punten goed op een rijtje heeft zodat hij deze goed aan de rechter kan overbrengen, en dan zo snel mogelijk weer aan het werk komt bij een ander taxibedrijf.quote:Het gevolg daarvan is op zijn best dat je je baan kwijt raakt met een oprotpremie
Dat zal niet gebeuren denk ik, gezien het verloop van de afgelopen twee maanden en de inspanningen die TS wel heeft verricht waar de werkgever juist duidelijk in gebreke is gebleven. En nu na twee maanden van volstrekte weigering en medewerking van de baas ligt er ineens een pasklaar detacheringstraject klaar. Jaja.quote:en in een minder goed geval (wanneer de rechter bijvoorbeeld oordeelt dat je te weinig mogelijkheden hebt aangegrepen om het conflict op te lossen) raak je je baan kwijt zonder zak geld er bij.
Nogmaals, ik denk niet dat dat verstandig is. Enerzijds omdat TS daarmee alle kans op enige schadevergoeding sowieso aan de kant gooit, anderzijds omdat een detacheringsconstructie toch een aflopende zaak is. Daar komt niets goeds uit. Of denk je dat de baas het nu ineens wel goed voorheeft met TS?quote:Wil je blijven werken waar je nu werkt, maar dan zonder belachelijke boetes en dat soort dingen, dan is het verstandiger om op het detacheringsvoorstel in te gaan en te zorgen dat daar wordt overeengekomen dat je ten hoogste een bepaald aantal uren per dag werkt en niet beboet kan worden indien je daarna niet meer rijdt.
Hij kan de feiten niet verdraaien, maar wel beter presenteren denk ik. Ik krijg met dit advies het gevoel dat de advocaat van TS af wil, omdat hij wel voelt dat het een langslepend conflict en voor hem duur grapje kan worden.quote:Beter bespreek je met je advocaat waarom hij je dat advies geeft. Een advocaat komt niet zomaar met een advies, daar is wel over nagedacht. Een andere advocaat kan niet de rechtspraktijk anders maken in jouw geval.
Ja, dikke lul. Die werkgever van jou kan wel zoveel stellen, maar dat kan zomaar niet. Jij bent met hem een arbeidsovereenkomst aangegaan waar hij zich nu onderuit probeert te naaien. Jij hoeft helemaal geen detachering te accepteren van je baas. Waarom zou je?quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 12:00 schreef chevere het volgende:
Mijn werkgever stelt dat ik pas betaald krijg als ik mij meld bij "het nieuwe bedrijf", en overweegt om een ontbindingsprocedure te initieeren.
Dat is 1, maar je baas is ook nog eens een enorme klootzak en stommerik als hij denkt dat je dit accepteert.quote:Kortom, als ik op het detacheringsvoorstel in ga, weet ik ook dat hij vervolgens aan mijn ontslag gaat werken. Ik ben zelf geen advocaat, maar gelukkig kan ik wel lezen. Ik weet intussen redelijk wat over arbeisrecht en conflictrichtlijnen ( stecr). Mijn werkgever faalt op alle punten.
WAT??? Heb jij een advocaat van de werkgever of lees ik het verkeerd?quote:Ik ga dan ook een andere advocaat vragen bij de rechtsbijstand die mijn zaken behartigt. De advocaat van de werkgever
Dat hoeft natuurlijk niet. Als jij harde juridische stappen neemt zal je baas toch over de brug moeten komen.quote:hanteerd een soort van doodbloeden taktiek, als het maar lang genoeg duurt stap ik vanzelf wel op.
Goed standpunt. Als je opgeeft is alles voor niets geweest en lacht je baas zich de ballen uit zijn broek. Terwijl je in principe sterk staat met alles wat gebeurd is. Je zou in kort geding alvast in elk geval navordering van het salaris van de afgelopen twee maanden kunnen eisen, want daar heb je gewoon recht op.quote:Zonder inkomen sta je immers behoorlijk met je rug tegen de muur en wordt je flink angstig. Ik blijf maar gewoon op mezelf vertrouwen. Liever strijdend ten onder dan dat ik me op mijn knieeen overgeef.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |