Is heel erg vervelend, maar toch iets minder dan helemaal geen geld krijgen, en dan dat ze nog doen dat jij fout bent, terwijl je helemaal niets gedaan hebt, en de "fout" alleen ligt bij: 1: TNT 2: De buren 3: Cadans zelf dat ze zo stug zijn om een foute brief van de buren als waarheid te zien, en dat je zelf helemaal niets meer te vertellen hebt en/of te bewijzen hebt... Moet ik Moscowitch nemen als advocaat of zo??????? Willen ze dan luisteren????? Weet het niet meer hoorquote:Op dinsdag 2 september 2008 01:42 schreef SHE het volgende:
Il heb zoiets een keer gehad met een factuur van wehkamp.
Die hadden ze op mijn vent's naam gezet.
Ik bellen:
'hallo, ik wil graag dat mijn factuur op mijn naam komt, want de huidige klop niet'
u bent verhuisd?
'euh nee, maar jullie hebbben MIJN factuur op naam van mijn parnter gezet.
dus uw partner heeft besteld?
'nee, ik'
-kijkt bestelling na
ja, mevrouw, wij hebben een bestelling van 4 Triumph BH's in ons systeem op naam van dhr. X.XXX
':{ ja, dat klopt niet he? Graag op mijn naam!'
kan niet., u man staat op de factuur
'ja, dat klopt niet, want mijn man draagt geen bh's'
ja mevrouwtje, hoe vaak we dát wel niet horen!!!''
Srsly?
Was dat maar waar. Een evelope met daarop Verhuisd is genoeg voor hunquote:Op dinsdag 2 september 2008 07:02 schreef Strolie75 het volgende:
Beetje vaag verhaal.
Cadans bestaat niet meer, het is UWV. En men kijkt altijd je adres na in het GBA. Zolang je adres daar niet in is verandert is er niks aan de hand.
zwaar overschatte advocaat...quote:Op dinsdag 2 september 2008 01:55 schreef xippie het volgende:
... Moet ik Moscowitch nemen als advocaat of zo???????
Voor de mensen die daar wonen is het wél fijn. Er zijn zat instanties die dan nóg post blijven sturen!quote:Op dinsdag 2 september 2008 07:06 schreef xippie het volgende:
[..]
Was dat maar waar. Een evelope met daarop Verhuisd is genoeg voor hun
Vooral relevant lijkt me dat hij een penalist is. En je hebt hier meer aan civilist met enig verstand van uitkeringsregelgeving me dunkt.quote:
sinds wanneer heeft een civilist verstand van sociaal verzekeringsrecht? Doe dan een bestuursrechtjurist.quote:Op dinsdag 2 september 2008 11:32 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Vooral relevant lijkt me dat hij een penalist is. En je hebt hier meer aan civilist met enig verstand van uitkeringsregelgeving me dunkt.
Ik had al gezegd tegen die vriendin van mij, had ze thuis uitgenodigd, dan zien ze dat je nog leeft en daar woont.quote:Op dinsdag 2 september 2008 10:30 schreef Tristessa het volgende:
Het ergste is nog dat ze dan bij hoog en laag blijven beweren dat je WEL verhuisd bent. Kom op zeg, wie weet dat nou beter.
Eigenlijk zouden we alle post die verkeerd bezorgd word, terug moeten sturen met Overledenquote:Op dinsdag 2 september 2008 07:23 schreef Isegrim het volgende:
Dit is ongeveer van het niveau "Ja, u bent toch echt overleden want dat staat hier".![]()
Helaas zit er voor haar geen andere mogelijk in, ze is terecht volledig afgekeurd, en mag en kan maar max. 3 ochtentjes of middagjes werken per week, en daar verdien je niet genoeg mee om van rond te komen.quote:Ik weet niet waarom je een uitkering hebt, maar probeer er zo snel mogelijk vanaf te komen. Kutinstanties zijn het.
Nu ja, het hangt samen met arbeidsrecht, en dat schaar ik onder civiel. Maar verder heb je gelijk dat ik me wat ongelukkig uitdrukte.quote:Op dinsdag 2 september 2008 17:13 schreef Argento het volgende:
[..]
sinds wanneer heeft een civilist verstand van sociaal verzekeringsrecht? Doe dan een bestuursrechtjurist.
De schuld ligt op geen enkele manier bij de buren. Zij krijgen post die niet voor hen bestemd is en daar willen ze vanaf. Dus sturen ze het terug. De opmerking verhuisd (zelf zet ik er altijd 'overleden' op) werkt over het algemeen goed om te zorgen dat er geen post meer komt voor vorige of onbekende bewoners.quote:Op dinsdag 2 september 2008 01:55 schreef xippie het volgende:
de "fout" alleen ligt bij: 1: TNT 2: De buren 3: Cadans zelfhoor
wat weet jij nou van de reden van de ts?quote:Op woensdag 3 september 2008 09:08 schreef titanio het volgende:
Hé ga eens lekker werken.
Wanneer ik zo'n brief in de bus zou vinden van een buurman die lekker op het strand ligt te zonnen terwijl ik aan het werk ben, zou ik deze ook met verhuisd bekladden en terugsturen.
Verhuisd en/of overleden erop zetten zorgen voor een grotere kans dat hetzelfde bedrijf niet nog een keer post bij je bezorgd voor de onbekende persoon. Als een keertje een poststuk onterecht aankomt is dat niet zo erg (gooi ik overigens wel gewoon weg) maar je hebt adressen waar je tot 3 eerdere bewoners nog post krijgt. En dat zijn ook heus niet altijd adressen (of straten) waar het verloop heel erg hoog is. Je kan ook niet aan de gang blijven met normaal terugsturen.quote:Op woensdag 3 september 2008 09:52 schreef Candaasje het volgende:
@ Titanio: Waarom niet gewoon met "Verkeerd bezorgd" of "Onbekend adres"? Geeft veel minder problemen dan er "verhuisd" of "overleden" op krabbelen....
Oh youquote:Op woensdag 3 september 2008 12:40 schreef Ps2K het volgende:
rofl nu wil ik wel eens weten hoeveel ellende ik veroorzaak... ik pen altijd "bewoner overleden" op de brieven
En lekker achter je PC zitten te reaguren dat gaat nog wel een beetje zie ik zo? Nou zul je vast wel een dijk van een schade uitkering gekregen hebben door dat ongeval, en mogelijk verzacht dat de pijn een beetje, maar er zijn ook pillen tegen voor het geval je er niet meer tegen zou kunnen.quote:Op woensdag 3 september 2008 10:31 schreef Popples het volgende:
[..]
wat weet jij nou van de reden van de ts?
ik zelf heb een whiplash en heb elke dag vreselijke koppijn en nekpijn, rugpijn, concentreren gaat niet enz. enz.
niemand die dat aan mij kan zien want ik zie er gewoon normaal uit. ik heb dit al 5 jaar en mag dit vooraltijd houden door een l*l die achteruit in een bocht rijd.
ik kan niet werken, mijn huishouden doe ik zover ik kan de rest is voor prowl.
oordel niemand voordat je de echte reden weet. ja ikw eet het is lekker makkelijk eerst oordelen en dan de rest.
Zullen we beoordelen van ziekte maar aan artsen overlaten in plaats van het eerst het beste puisterige pubertje op een forum?quote:Op woensdag 3 september 2008 13:55 schreef titanio het volgende:
[..]
En lekker achter je PC zitten te reaguren dat gaat nog wel een beetje zie ik zo?
Je kan toch in ieder geval even naar het huisnummer kijken? Zeker als je/de naam niet klopt. Ik krijg ook wel eens post die bestemd is voor de buren, dan stuur ik dan toch niet terug, maar stop het toch even in hun brievenbusquote:Op woensdag 3 september 2008 02:43 schreef 700MB het volgende:
[..]
De schuld ligt op geen enkele manier bij de buren. Zij krijgen post die niet voor hen bestemd is en daar willen ze vanaf. Dus sturen ze het terug. De opmerking verhuisd (zelf zet ik er altijd 'overleden' op) werkt over het algemeen goed om te zorgen dat er geen post meer komt voor vorige of onbekende bewoners.
Tja verhuizen van het zelfde adres naar het zelfde adres, waar instanties al geen moeilijkheden mee hebbenquote:Op woensdag 3 september 2008 19:35 schreef longinus het volgende:
Tja, instanties
Succes met je verhuizing
dat dusquote:Op woensdag 3 september 2008 06:43 schreef rene90 het volgende:
Uittreksel van de gemeente, en even vragen of ze de 9-10 euro of iets voor het uittreksel extra terugstorten. Ik zou sowieos overgaan tot schriftelijk contact, dan heb je tenminste iemand die er aandacht aan besteed, i.p.v. een callcentermedewerker die zit te boter-kaas-en-eieren met zijn collega.
Ik krijg wel meer verkeerde post, er is een tijd geweest dat het heel erg was met de hoeveelheid en dat ga ik echt niet kijken naar of het wel op het juiste huisnummer terecht komt. Vier of vijf enveloppen dagelijks die verkeerd zijn gaat op een gegeven moment toch vervelen. Een van de vorige bewoners had nogal een abonnement op post van het CJIB en nooit een adreswijziging doorgegeven.quote:Op woensdag 3 september 2008 20:05 schreef xippie het volgende:
Je kan toch in ieder geval even naar het huisnummer kijken? Zeker als je/de naam niet klopt. Ik krijg ook wel eens post die bestemd is voor de buren, dan stuur ik dan toch niet terug, maar stop het toch even in hun brievenbus
Toch lijkt het me een kleine moeite. Je ziet in een oogopslag of post voor jou bestemd is of niet. Althans, ik let daar altijd op. Is het niet voor mij bestemd, dan zie ik snel genoeg of het adres een huis verder is of een stukje verderop (Even verderop is een straatnaam die erg veel lijkt op de straat waar ik woon - Zo nu en dan brengt TNT dan enthousiast ook post voor die straat, zelfde nummer). Alle overige post die niet voor mij bestemd is zet ik iets op als geadresseerde onbekend op dit adres, retour afzender en gooi ik in de brievenbus wanneer ik er zelf weer eens iets in moet gooien.quote:Op donderdag 4 september 2008 00:54 schreef 700MB het volgende:
Dat het adres niet klopt ga ik niet vanuit en ik peins er niet over om daarop te letten.
Thanks, zal het nummer doorgeven.quote:Op donderdag 4 september 2008 17:20 schreef klotezooi het volgende:
Even het klachtennummer van het Uwv bellen
Telnr 0900 898 25 25 daar wordt je wel serieus genomen
Ik heb in t verleden ook zo veel ellende met het UWV gehad
Veel sterkte ermee
Wat ben jij een lul.quote:Op woensdag 3 september 2008 13:55 schreef titanio het volgende:
[..]
En lekker achter je PC zitten te reaguren dat gaat nog wel een beetje zie ik zo? Nou zul je vast wel een dijk van een schade uitkering gekregen hebben door dat ongeval, en mogelijk verzacht dat de pijn een beetje, maar er zijn ook pillen tegen voor het geval je er niet meer tegen zou kunnen.
Dat dus. Post voor de buren gooi ik er zelf wel even in, de rest gaat retour afzender: geadresseerde onbekend.quote:Op donderdag 4 september 2008 06:53 schreef Alicey het volgende:
[..]
Toch lijkt het me een kleine moeite. Je ziet in een oogopslag of post voor jou bestemd is of niet. Althans, ik let daar altijd op. Is het niet voor mij bestemd, dan zie ik snel genoeg of het adres een huis verder is of een stukje verderop. Alle overige post die niet voor mij bestemd is zet ik iets op als geadresseerde onbekend op dit adres, retour afzender en gooi ik in de brievenbus wanneer ik er zelf weer eens iets in moet gooien.
Nakijken of post aan jou geadresseerd is en het adres vluchtig scannen maakt echter gewoon deel uit van de routine van het envelop openen en kost dus ook geen tijd.
Helemaal mee eens.quote:Op zaterdag 6 september 2008 13:28 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat dus. Post voor de buren gooi ik er zelf wel even in, de rest gaat retour afzender: geadresseerde onbekend.
ze stuurde een brief naar me waarop ik in 6 weken moest reageren, die kreeg ik dus niet wegens verkeerde bezorging en na die zes weken was de termijn van bezwaar over.quote:
Hoe kan je in godsnaam bewijzen dat je iets niet gekregen hebt, als je het niet gekregen hebt? Dan weet je toch niet dat je het niet gekregen hebtquote:Op zaterdag 6 september 2008 14:53 schreef longinus het volgende:
[..]
ze stuurde een brief naar me waarop ik in 6 weken moest reageren, die kreeg ik dus niet wegens verkeerde bezorging en na die zes weken was de termijn van bezwaar over.
Ik was dus onvrijwillig akkoord gegaan met iets wat in eerste instantie niet eens klopte.
Bureaucratie he, elke keer verwijzen naar die brief die ik nooit gehad heb ( ja later een kopie op aanvraag) Ik had namelijk een klacht moeten indienen bij de post dat ik het niet ontvangen had. Ik kon dus niet bewijzen dat ik het niet ontvangen had en hun wel dat ze het verstuurd hadden dat is blijkbaar voldoende. Helaas werkt dat niet andersom zo tenzij ik wel aanteken, wat ik dus altijd doe als ik een belangrijke brief stuur.
Huhquote:Op zaterdag 6 september 2008 15:59 schreef longinus het volgende:
Logica en Ambtenaren gaat helaas niet samen, dingen die ik geleerd heb, doe alles schriftelijk, er persoonlijk langsgaan of bellen is niet rechtsgeldig.
Tuurlijk wel. Je doet er alleen verstandig aan om op te schrijven:quote:Op zaterdag 6 september 2008 15:59 schreef longinus het volgende:
Logica en Ambtenaren gaat helaas niet samen, dingen die ik geleerd heb, doe alles schriftelijk, er persoonlijk langsgaan of bellen is niet rechtsgeldig.
En tegenwoordig hebben we allemaal een mobiel met camera, en neem gelijk een foto van hem/haar, dan kunnen ze helemaal niet meer terug!quote:Op zaterdag 6 september 2008 16:15 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Je doet er alleen verstandig aan om op te schrijven:
a. op welke dag je er was
b. om welke tijd je er was
c. met wie je gesproken hebt (vooral die!!!)
Het probleem is juist dat het geen ambtenaren zijn. Het is een soort bedrijf met een wettelijke monopoliepositie terwijl de overheid de premies voor hen int en vaststelt. En daarvan proberen ze dan zo min mogelijk uit te keren.quote:Op zaterdag 6 september 2008 15:59 schreef longinus het volgende:
Je hebt nu ook even van je af kunnen schrijven, dus dat "bijna overheen", kan je nu "bijna" maken helemaal overheenquote:Op zaterdag 6 september 2008 17:13 schreef longinus het volgende:
Natuurlijk weet ik met wei, wat en wanneer ik met iemand praat, Mocht helaas niet baten, en ja, ik neem nu alle gesprekken ook op.
Het gaat er blijkbaar om dat er een verslag is van wat er besproken is, ja kan ook langsgekomen zijn om over het weer te praten.
Maar goed, tis jaren geleden ben er al bijna overheen
Dat is ook het grootste probleem met het UWV, de onwil om te luisteren, en dat ze ook FOUTEN kunnen maken, en daar totaal niet open voor willen staan. ZUCHTquote:Op zaterdag 6 september 2008 17:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het probleem is juist dat het geen ambtenaren zijn. Het is een soort bedrijf met een wettelijke monopoliepositie terwijl de overheid de premies voor hen int en vaststelt. En daarvan proberen ze dan zo min mogelijk uit te keren.
Elk bedrag wat je niet uitkeert is winst, dus het structureel opwerpen van papieren muren en alles aangrijpen om de uitkering stop te zetten is meegenomen. Een groot percentage haakt af, en die hoef je dus niks te betalen. Dat ze daar wel recht op hebben doet er niet toe.
TNT Post heeft een prestatieplicht. Zolang ze x% (98% ofzo?) tijdig en juist bezorgen mogen instanties er vanuit gaan dat post die ze versturen ook daadwerkelijk aankomt.quote:Op zaterdag 6 september 2008 15:09 schreef xippie het volgende:
Wat zeuren die instanties toch, we weten nu, helaas, dat de TNT veel fouten maakt, dan kunnen instanties daar hopelijk toch ook rekening mee houden.
Hoe kan TNT bewijzen dat dat percentage aankomtquote:Op zaterdag 6 september 2008 18:49 schreef 700MB het volgende:
[..]
TNT Post heeft een prestatieplicht. Zolang ze x% (98% ofzo?) tijdig en juist bezorgen mogen instanties er vanuit gaan dat post die ze versturen ook daadwerkelijk aankomt.
TNT is bagger, waarom: Ze hebben bijna geen vaste postbodes meer. Ze laten de post bezorgen door huisvrouwen die iets bij willen verdienen, niets mis mee, maar die werken vaak maar 5 dagen per week, en dan krijg je op zaterdag een student die niet eens weet dat je in Haarlem en Zandvoort huisnummers hebt met rood en zwart. Of te wel RD, R, Z, ZW maar ook Rood en Zwart, hoe moeilijk is het voor iemand die de post bezorgd in Haarlem om dat te wetenquote:Op zaterdag 6 september 2008 22:30 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Hoe kan TNT bewijzen dat dat percentage aankomt
De klant die post niet heeft ontvagen heeft er vaak geen weet van en zal dus ook niet klagen.
Geen huisvrouwen maar gewoon pubers van 16 die ook af en toe wat eerder klaar willen zijn en daarom de post lozen.quote:Op zaterdag 6 september 2008 22:43 schreef xippie het volgende:
[..]
TNT is bagger, waarom: Ze hebben bijna geen vaste postbodes meer. Ze laten de post bezorgen door huisvrouwen die iets bij willen verdienen, niets mis mee, maar die werken vaak maar 5 dagen per week, en dan krijg je op zaterdag een student die niet eens weet dat je in Haarlem en Zandvoort huisnummers hebt met rood en zwart. Of te wel RD, R, Z, ZW maar ook Rood en Zwart, hoe moeilijk is het voor iemand die de post bezorgd in Haarlem om dat te weten
/Edit
PS
Ik woon zelf niet in Haarlem, maar bij mijn kennis komt, zeker op zaterdag, wel eens post in de bus voor 5 á 10 burenHebben we dan niet te maken met een luie postbode
![]()
quote:Zoekresultaat voor : "Vacatures"
Staat uw vraag hier beschreven?PostcodeTNT Post bij u in de buurtTrack & TraceTarievenHulp
Gevonden antwoorden
Hoe oud moet je zijn voor de vacature zaterdagpostbezorger?
Om zaterdagpostbezorger te worden moet je tenminste 16 jaar oud zijn.
Klik hier voor meer informatie over de functie van postbezorger.
Je hebt helaas maar al tegelijkquote:Op zaterdag 6 september 2008 23:12 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Geen huisvrouwen maar gewoon pubers van 16 die ook af en toe wat eerder klaar willen zijn en daarom de post lozen.
[..]
Het percentage blijkt 95% binnen een dag te zijn voor post < 100 gram. Binnen dat percentage valt dus ook niet alleen de niet bezorgde of verkeerd bezorgde post maar ook alles dat een dag te laat is. Voor het meten zijn natuurlijk verschillende manieren te bedenken. Tot op het laatste poststuk correct zal het percentage uiteraard niet zijn, maar betrouwbaar genoeg nauwkeurig is best mogelijk. Wel valt er wat te spelen met de cijfers, want wat tel je wel en niet mee. TNT wil graag de kerstkaartenlawine buiten beschouwing laten omdat dat buiten het normale gemiddelde postverkeer valt.quote:Op zaterdag 6 september 2008 22:30 schreef Loedertje het volgende:
Hoe kan TNT bewijzen dat dat percentage aankomt
Degene die de post ontvangt is niet de klant. De verzender is de klant. Dat is dan ook de partij die eventueel moet klagen.quote:Op zaterdag 6 september 2008 22:30 schreef Loedertje het volgende:
De klant die post niet heeft ontvagen heeft er vaak geen weet van en zal dus ook niet klagen.
Die krijgt bij normaal postverkeer géén ontvangstbevestiging dús weet hij ook niet of de post op het juiste adres is aangekomen.quote:Op zondag 7 september 2008 08:55 schreef 700MB het volgende:
Degene die de post ontvangt is niet de klant. De verzender is de klant. Dat is dan ook de partij die eventueel moet klagen.
Dit maakte mijn ochtend weer helemaal vrolijk, hoewel je groot gelijk hebt is het in de praktijk toch anders.quote:Op zondag 7 september 2008 08:55 schreef 700MB het volgende:
[..]
Degene die de post ontvangt is niet de klant. De verzender is de klant. Dat is dan ook de partij die eventueel moet klagen.
Helaas zelfs dat niet.quote:Op zondag 7 september 2008 11:40 schreef longinus het volgende:
[..]
.....
gaarne nu meteen een voorschot A.U.B.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |