abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 september 2008 @ 01:34:35 #1
109259 xippie
Soms wel, Soms niet
pi_61311843
De TNT post (van zaterdag) heeft een brief van Cadans met de specificatie op het verkeerde nummer bezorgd, op zich niet erg, maar die buren, geen idee wie, hebben op die brief geschreven, Verhuisd! en terug gestuurd.
Cadans heeft die brief met de "Verhuisd" ontvangen en gelijk de uitkering stop gezet
Volgens mij mogen ze dat niet eens doen, want het is niet eens een officieel stuk.

Daarop volgend: Geen uitkering gehad, vreemd, Cadans bellen.
Help, Cadans, ik heb nog geen geld gehad.
Cadans: Naam adres woonplaats
Ik: Ik woon op de XX te XX te XX
Cadans: U bent verhuist zonder dat wij er van af wisten.
Ik: Ik ben niet verhuist.
Cadans: Ja U bent wel verhuis, want wij hebben een specificatie terug gekregen van Uw adres, dat U er niet meer woont.
Ik: Ik heb niet eens een specificatie gehad.
Cadans: Op de brief die wij terug gekregen hebben staat dat U er niet meer woont!
Ik: Ik woon nog steeds waar ik woon.
Cadans: U woont niet meer waar U woonde, en daarom hebben we uw uitkering stop gezet....
Ik: Maar ik woon nog steeds waar ik al ruim 8 jaar woon!
Cadans: Volgens onze gegevens woont U er niet meer....
Ik: Ik ben niet verhuisd
Cadans: Dan moet U maar aantonen dat U niet verhuisd bent, stuur maar huurcontract op en bank afschriften etc....

Ok gedaan, en wel zo slim geweest om het aangetekend te versturen.

Na 2 dagen ga ik ze even bellen hoe het zit.
Ik: Hoe zit het met mijn uitkering?
Cadans: We hebben uw brief ontvangen, maar we kunnen er niets mee,
Ik: Huh?
Cadans: Ga maar naar de gemeente, en vraag maar een voorschot.
Ik, huh, heb helemaal niets te maken met de gemeente, alleen met jullie.
Cadans: Niets mee te maken, als je gled nodig hebt, moet je niet bij ons wezen, maar moet je naar de gemeente gaan.
ik: Maar ik krijg nu tijdelijk mijn uitkering niet omdat de TNT een brief fout bezorgd heeft en buren mijn naam niet kenden, en het nummer niet gezien hebben op de brief en die daarom fout hebben terug gestuurd.
Cadans: Daar hebben we niets mee te maken, U bent verhuisd zonder ons daarin te kennen te geven, en daarom krijgt U geen geld.
Ik: Maar ik ben niet verhuisd.
Cadans: Bewijs maar dat U niet verhuist ben....

Toen ben ik gestopt net praten, en wacht nu op een zwager die o.a. ½ advokaat is, en ook een maatschappelijke functie heeft, en hoppelijk luisteren ze naar hem, dat ik niets gedaan heb, en dat alleen de TNT een fout gemaakt hebben, en dat de buren geen nummers op brieven kunnen lezen.

Pffffffff
m.v.g.
Een kennis van Xip Pie
Het valt vaak maar zelden mee.
pi_61311862
quote:
Cadans uitkering
Hier stopte ik met lezen
pi_61311875
hoezo bureaucratisch
  dinsdag 2 september 2008 @ 01:42:12 #4
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61311917
Il heb zoiets een keer gehad met een factuur van wehkamp.
Die hadden ze op mijn vent's naam gezet.

Ik bellen:

'hallo, ik wil graag dat mijn factuur op mijn naam komt, want de huidige klop niet'

u bent verhuisd?

'euh nee, maar jullie hebbben MIJN factuur op naam van mijn parnter gezet.

dus uw partner heeft besteld?

'nee, ik'

-kijkt bestelling na

ja, mevrouw, wij hebben een bestelling van 4 Triumph BH's in ons systeem op naam van dhr. X.XXX

':{ ja, dat klopt niet he? Graag op mijn naam!'

kan niet., u man staat op de factuur

'ja, dat klopt niet, want mijn man draagt geen bh's'

ja mevrouwtje, hoe vaak we dát wel niet horen!!!''

Srsly?
  dinsdag 2 september 2008 @ 01:55:41 #5
109259 xippie
Soms wel, Soms niet
pi_61312006
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 01:42 schreef SHE het volgende:
Il heb zoiets een keer gehad met een factuur van wehkamp.
Die hadden ze op mijn vent's naam gezet.

Ik bellen:

'hallo, ik wil graag dat mijn factuur op mijn naam komt, want de huidige klop niet'

u bent verhuisd?

'euh nee, maar jullie hebbben MIJN factuur op naam van mijn parnter gezet.

dus uw partner heeft besteld?

'nee, ik'

-kijkt bestelling na

ja, mevrouw, wij hebben een bestelling van 4 Triumph BH's in ons systeem op naam van dhr. X.XXX

':{ ja, dat klopt niet he? Graag op mijn naam!'

kan niet., u man staat op de factuur

'ja, dat klopt niet, want mijn man draagt geen bh's'

ja mevrouwtje, hoe vaak we dát wel niet horen!!!''

Srsly?
Is heel erg vervelend, maar toch iets minder dan helemaal geen geld krijgen, en dan dat ze nog doen dat jij fout bent, terwijl je helemaal niets gedaan hebt, en de "fout" alleen ligt bij: 1: TNT 2: De buren 3: Cadans zelf dat ze zo stug zijn om een foute brief van de buren als waarheid te zien, en dat je zelf helemaal niets meer te vertellen hebt en/of te bewijzen hebt... Moet ik Moscowitch nemen als advocaat of zo??????? Willen ze dan luisteren????? Weet het niet meer hoor
pi_61312870
Bizar. Je stuurt alle bewijsstukken op en toch maar stug blijven volhouden dat je verhuisd bent, want dat staat tenslotte in hun systeem en dat is de Heilige Waarheid.
pi_61312879
Maar ach, je krijgt er wel weer een klein beetje begrip door voor mensen die met hun auto naar binnen rijden bij een UWV enzo..
pi_61312886
Beetje vaag verhaal.
Cadans bestaat niet meer, het is UWV. En men kijkt altijd je adres na in het GBA. Zolang je adres daar niet in is verandert is er niks aan de hand.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  dinsdag 2 september 2008 @ 07:06:45 #9
109259 xippie
Soms wel, Soms niet
pi_61312902
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 07:02 schreef Strolie75 het volgende:
Beetje vaag verhaal.
Cadans bestaat niet meer, het is UWV. En men kijkt altijd je adres na in het GBA. Zolang je adres daar niet in is verandert is er niks aan de hand.
Was dat maar waar. Een evelope met daarop Verhuisd is genoeg voor hun
pi_61312973
Dit is ongeveer van het niveau "Ja, u bent toch echt overleden want dat staat hier".

Ik weet niet waarom je een uitkering hebt, maar probeer er zo snel mogelijk vanaf te komen. Kutinstanties zijn het.
pi_61314630
Raar verhaal.
pi_61314647
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 01:55 schreef xippie het volgende:
... Moet ik Moscowitch nemen als advocaat of zo???????
zwaar overschatte advocaat...
pi_61314714
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 07:06 schreef xippie het volgende:

[..]

Was dat maar waar. Een evelope met daarop Verhuisd is genoeg voor hun
Voor de mensen die daar wonen is het wél fijn. Er zijn zat instanties die dan nóg post blijven sturen!
pi_61315403
Het ergste is nog dat ze dan bij hoog en laag blijven beweren dat je WEL verhuisd bent. Kom op zeg, wie weet dat nou beter .
pi_61316794
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 09:46 schreef Brad het volgende:

[..]

zwaar overschatte advocaat...
Vooral relevant lijkt me dat hij een penalist is. En je hebt hier meer aan civilist met enig verstand van uitkeringsregelgeving me dunkt.
pi_61324770
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 11:32 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Vooral relevant lijkt me dat hij een penalist is. En je hebt hier meer aan civilist met enig verstand van uitkeringsregelgeving me dunkt.
sinds wanneer heeft een civilist verstand van sociaal verzekeringsrecht? Doe dan een bestuursrechtjurist.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  dinsdag 2 september 2008 @ 17:24:25 #17
109259 xippie
Soms wel, Soms niet
pi_61324983
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 10:30 schreef Tristessa het volgende:
Het ergste is nog dat ze dan bij hoog en laag blijven beweren dat je WEL verhuisd bent. Kom op zeg, wie weet dat nou beter .
Ik had al gezegd tegen die vriendin van mij, had ze thuis uitgenodigd, dan zien ze dat je nog leeft en daar woont.
Zij heeft geen fout gemaakt, maar is helaas wel de dupe
En instanties werken heel erg traag, iets gelijk oplossen kan niet meer, want bijna elk bedrijf heeft call centers, en die weten alleen antwoord op standaard vragen, en op andere vragen sturen ze je met een kluitje in het riet.

Zou eigenlijk wel een een direct doorkies nummer willen hebben van iemand die wel beslissings bevoegd is.
  dinsdag 2 september 2008 @ 17:48:41 #18
109259 xippie
Soms wel, Soms niet
pi_61325483
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 07:23 schreef Isegrim het volgende:
Dit is ongeveer van het niveau "Ja, u bent toch echt overleden want dat staat hier".
Eigenlijk zouden we alle post die verkeerd bezorgd word, terug moeten sturen met Overleden
Dan kunnen ze eindelijk TNT straffen voor de oelewappers die ze in dienst hebben, want daar komt zoveel gezeik van
quote:
Ik weet niet waarom je een uitkering hebt, maar probeer er zo snel mogelijk vanaf te komen. Kutinstanties zijn het.
Helaas zit er voor haar geen andere mogelijk in, ze is terecht volledig afgekeurd, en mag en kan maar max. 3 ochtentjes of middagjes werken per week, en daar verdien je niet genoeg mee om van rond te komen.
pi_61326621
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 17:13 schreef Argento het volgende:

[..]

sinds wanneer heeft een civilist verstand van sociaal verzekeringsrecht? Doe dan een bestuursrechtjurist.
Nu ja, het hangt samen met arbeidsrecht, en dat schaar ik onder civiel. Maar verder heb je gelijk dat ik me wat ongelukkig uitdrukte.
pi_61338533
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 01:55 schreef xippie het volgende:
de "fout" alleen ligt bij: 1: TNT 2: De buren 3: Cadans zelfhoor
De schuld ligt op geen enkele manier bij de buren. Zij krijgen post die niet voor hen bestemd is en daar willen ze vanaf. Dus sturen ze het terug. De opmerking verhuisd (zelf zet ik er altijd 'overleden' op) werkt over het algemeen goed om te zorgen dat er geen post meer komt voor vorige of onbekende bewoners.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_61338807
gewoon gaan werken, dan heb je dat niet....
pi_61338880
Uittreksel van de gemeente, en even vragen of ze de 9-10 euro of iets voor het uittreksel extra terugstorten. Ik zou sowieos overgaan tot schriftelijk contact, dan heb je tenminste iemand die er aandacht aan besteed, i.p.v. een callcentermedewerker die zit te boter-kaas-en-eieren met zijn collega.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_61340142
Hé ga eens lekker werken.

Wanneer ik zo'n brief in de bus zou vinden van een buurman die lekker op het strand ligt te zonnen terwijl ik aan het werk ben, zou ik deze ook met verhuisd bekladden en terugsturen.
pi_61340907
@ Titanio: Waarom niet gewoon met "Verkeerd bezorgd" of "Onbekend adres"? Geeft veel minder problemen dan er "verhuisd" of "overleden" op krabbelen....
pi_61341624
quote:
Op woensdag 3 september 2008 09:08 schreef titanio het volgende:
Hé ga eens lekker werken.

Wanneer ik zo'n brief in de bus zou vinden van een buurman die lekker op het strand ligt te zonnen terwijl ik aan het werk ben, zou ik deze ook met verhuisd bekladden en terugsturen.
wat weet jij nou van de reden van de ts?

ik zelf heb een whiplash en heb elke dag vreselijke koppijn en nekpijn, rugpijn, concentreren gaat niet enz. enz.
niemand die dat aan mij kan zien want ik zie er gewoon normaal uit. ik heb dit al 5 jaar en mag dit vooraltijd houden door een l*l die achteruit in een bocht rijd.
ik kan niet werken, mijn huishouden doe ik zover ik kan de rest is voor prowl.
oordel niemand voordat je de echte reden weet. ja ikw eet het is lekker makkelijk eerst oordelen en dan de rest.
mama van 3 kids!
pi_61344193
quote:
Op woensdag 3 september 2008 09:52 schreef Candaasje het volgende:
@ Titanio: Waarom niet gewoon met "Verkeerd bezorgd" of "Onbekend adres"? Geeft veel minder problemen dan er "verhuisd" of "overleden" op krabbelen....
Verhuisd en/of overleden erop zetten zorgen voor een grotere kans dat hetzelfde bedrijf niet nog een keer post bij je bezorgd voor de onbekende persoon. Als een keertje een poststuk onterecht aankomt is dat niet zo erg (gooi ik overigens wel gewoon weg) maar je hebt adressen waar je tot 3 eerdere bewoners nog post krijgt. En dat zijn ook heus niet altijd adressen (of straten) waar het verloop heel erg hoog is. Je kan ook niet aan de gang blijven met normaal terugsturen.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
  woensdag 3 september 2008 @ 12:40:39 #27
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_61344511
rofl nu wil ik wel eens weten hoeveel ellende ik veroorzaak... ik pen altijd "bewoner overleden" op de brieven

Ow en: Uitkering
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  woensdag 3 september 2008 @ 12:46:22 #28
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_61344629
quote:
Op woensdag 3 september 2008 12:40 schreef Ps2K het volgende:
rofl nu wil ik wel eens weten hoeveel ellende ik veroorzaak... ik pen altijd "bewoner overleden" op de brieven
Oh you
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_61344662
tja wij krijgen hier nog steeds na 4 jaar post van de vorige bewoners. ik pak het op en flikker het zo in de oud papier. ik ga echt geen moeite meer doen. wat we er ook op zette we kregen het gewoon nog.
mama van 3 kids!
pi_61346152
quote:
Op woensdag 3 september 2008 10:31 schreef Popples het volgende:

[..]

wat weet jij nou van de reden van de ts?

ik zelf heb een whiplash en heb elke dag vreselijke koppijn en nekpijn, rugpijn, concentreren gaat niet enz. enz.
niemand die dat aan mij kan zien want ik zie er gewoon normaal uit. ik heb dit al 5 jaar en mag dit vooraltijd houden door een l*l die achteruit in een bocht rijd.
ik kan niet werken, mijn huishouden doe ik zover ik kan de rest is voor prowl.
oordel niemand voordat je de echte reden weet. ja ikw eet het is lekker makkelijk eerst oordelen en dan de rest.
En lekker achter je PC zitten te reaguren dat gaat nog wel een beetje zie ik zo? Nou zul je vast wel een dijk van een schade uitkering gekregen hebben door dat ongeval, en mogelijk verzacht dat de pijn een beetje, maar er zijn ook pillen tegen voor het geval je er niet meer tegen zou kunnen.
pi_61348655
offtopic:
tuurlijk zit ik nog achter de pc mag ik ook nog leven? nee ik heb geen schade uitkering gehad daar ben ik nog mee bezig en als je denkt dat iemand met een blijvend letsel veel krijgt? nee vergeet dat maar want ik zou liever mijnleven terug hebben dan dat rot geld. ik werkte 7 dagen in de week en op de ene of andere dag is je leven naar de klote terwijl ik nog maar 19 was. ik slik morfine ze kunnen hem nog 1 keer verhogen naar 100 mg per keer maar daar moet ik voorzichtig mee zijn want ik moet nog een heel leven.
geld maakt niks goed laat ik dat even voorop stellen. ik kan door die lullo niet meer een huis kopen, kopen wat ik wil, ik kan niet op vakantie, ik kan niet meer normaal leven zoals iemand anders zonder pijn, enz enz, ik heb vorig jaar nog proberen te werken ik kan je zeggen ik moest na een maand stoppen want ik kon gewoon niet meer. ik kan moeilijk tegen klanten zeggen ow sorry ik ben mijn tekst kwijt een moment. dat was trouwens thuiswerk.
als je wil zou ik best met je willen ruilen, maar helaas dat kan niet jammer genoeg.
mama van 3 kids!
pi_61355012
quote:
Op woensdag 3 september 2008 13:55 schreef titanio het volgende:

[..]

En lekker achter je PC zitten te reaguren dat gaat nog wel een beetje zie ik zo?
Zullen we beoordelen van ziekte maar aan artsen overlaten in plaats van het eerst het beste puisterige pubertje op een forum?
pi_61355442
Tja, instanties

Succes met je verhuizing
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  woensdag 3 september 2008 @ 20:05:28 #34
109259 xippie
Soms wel, Soms niet
pi_61356367
quote:
Op woensdag 3 september 2008 02:43 schreef 700MB het volgende:

[..]

De schuld ligt op geen enkele manier bij de buren. Zij krijgen post die niet voor hen bestemd is en daar willen ze vanaf. Dus sturen ze het terug. De opmerking verhuisd (zelf zet ik er altijd 'overleden' op) werkt over het algemeen goed om te zorgen dat er geen post meer komt voor vorige of onbekende bewoners.
Je kan toch in ieder geval even naar het huisnummer kijken? Zeker als je/de naam niet klopt. Ik krijg ook wel eens post die bestemd is voor de buren, dan stuur ik dan toch niet terug, maar stop het toch even in hun brievenbus
  woensdag 3 september 2008 @ 20:09:30 #35
109259 xippie
Soms wel, Soms niet
pi_61356495
quote:
Op woensdag 3 september 2008 19:35 schreef longinus het volgende:
Tja, instanties

Succes met je verhuizing
Tja verhuizen van het zelfde adres naar het zelfde adres, waar instanties al geen moeilijkheden mee hebben
pi_61360031
quote:
Op woensdag 3 september 2008 06:43 schreef rene90 het volgende:
Uittreksel van de gemeente, en even vragen of ze de 9-10 euro of iets voor het uittreksel extra terugstorten. Ik zou sowieos overgaan tot schriftelijk contact, dan heb je tenminste iemand die er aandacht aan besteed, i.p.v. een callcentermedewerker die zit te boter-kaas-en-eieren met zijn collega.
dat dus
pi_61365829
quote:
Op woensdag 3 september 2008 20:05 schreef xippie het volgende:
Je kan toch in ieder geval even naar het huisnummer kijken? Zeker als je/de naam niet klopt. Ik krijg ook wel eens post die bestemd is voor de buren, dan stuur ik dan toch niet terug, maar stop het toch even in hun brievenbus
Ik krijg wel meer verkeerde post, er is een tijd geweest dat het heel erg was met de hoeveelheid en dat ga ik echt niet kijken naar of het wel op het juiste huisnummer terecht komt. Vier of vijf enveloppen dagelijks die verkeerd zijn gaat op een gegeven moment toch vervelen. Een van de vorige bewoners had nogal een abonnement op post van het CJIB en nooit een adreswijziging doorgegeven.

Het CJIB hield vanzelf op toen de gemeente betreffende vorige bewoner eindelijk had gevonden na een maand of vier (al hadden ze hem ook wel utigeschreven als het nog 2 maanden langer had geduurd want ik had bij inschrijven al geklaagd over het feit dat hij nog ingeschreven stond). Maar toen was er al een paar keer iemand aan de deur geweest om een dagvaarding te brengen. Die waren overigens relatief makkelijk retour afzender te sturen

Retour afzender met 'overleden' oid is de enige methode die eigenlijk altijd bleek te werken voor hardnekkige post (postcodeloterij, goede doelen enzo). Over het algemeen filter ik overigens op afzender. Alles dat of in een gewone blanco envelop zit of van een bedrijf komt waarvan ik post verwacht maak ik zonder meer open. Blijkt het na openen toch niet voor mij te zijn dan gooi ik het weg. Al het overige scan ik vluchtig op naam en als de naam niet bekend is gaat het of terug of gooi ik het ook weg.

Tegenwoordig valt het met de verkeerde post wel mee, eenmaal per week ofzoiets. Maar dan nog ben ik geen postbode. Als ik het niet ken gaat het of weg of retour afzender. Dat het adres niet klopt ga ik niet vanuit en ik peins er niet over om daarop te letten.
pi_61367135
quote:
Op donderdag 4 september 2008 00:54 schreef 700MB het volgende:

Dat het adres niet klopt ga ik niet vanuit en ik peins er niet over om daarop te letten.
Toch lijkt het me een kleine moeite. Je ziet in een oogopslag of post voor jou bestemd is of niet. Althans, ik let daar altijd op. Is het niet voor mij bestemd, dan zie ik snel genoeg of het adres een huis verder is of een stukje verderop (Even verderop is een straatnaam die erg veel lijkt op de straat waar ik woon - Zo nu en dan brengt TNT dan enthousiast ook post voor die straat, zelfde nummer). Alle overige post die niet voor mij bestemd is zet ik iets op als geadresseerde onbekend op dit adres, retour afzender en gooi ik in de brievenbus wanneer ik er zelf weer eens iets in moet gooien.

Nakijken of post aan jou geadresseerd is en het adres vluchtig scannen maakt echter gewoon deel uit van de routine van het envelop openen en kost dus ook geen tijd.
pi_61367214
Wij krijgen ook regelmatig post voor andere mensen in ons complex en die deponeer ik dan gewoon ff in hun brievenbus. Als je die moeite niet eens wilt nemen...
pi_61379544
Even het klachtennummer van het Uwv bellen
Telnr 0900 898 25 25 daar wordt je wel serieus genomen
Ik heb in t verleden ook zo veel ellende met het UWV gehad
Veel sterkte ermee
Only the dead have seen the end of the war - Plato
  zaterdag 6 september 2008 @ 12:33:16 #41
109259 xippie
Soms wel, Soms niet
pi_61424159
quote:
Op donderdag 4 september 2008 17:20 schreef klotezooi het volgende:
Even het klachtennummer van het Uwv bellen
Telnr 0900 898 25 25 daar wordt je wel serieus genomen
Ik heb in t verleden ook zo veel ellende met het UWV gehad
Veel sterkte ermee
Thanks, zal het nummer doorgeven.
  zaterdag 6 september 2008 @ 12:45:15 #42
121649 huize
Tumble tumble tumble
pi_61424424
quote:
Op woensdag 3 september 2008 13:55 schreef titanio het volgende:

[..]

En lekker achter je PC zitten te reaguren dat gaat nog wel een beetje zie ik zo? Nou zul je vast wel een dijk van een schade uitkering gekregen hebben door dat ongeval, en mogelijk verzacht dat de pijn een beetje, maar er zijn ook pillen tegen voor het geval je er niet meer tegen zou kunnen.
Wat ben jij een lul.
How did we get from the blue lamp disco
To cracking up in San Francisco
I look at myself in a sober light
I'm not Elvis but I'm alright
pi_61425280
quote:
Op donderdag 4 september 2008 06:53 schreef Alicey het volgende:

[..]

Toch lijkt het me een kleine moeite. Je ziet in een oogopslag of post voor jou bestemd is of niet. Althans, ik let daar altijd op. Is het niet voor mij bestemd, dan zie ik snel genoeg of het adres een huis verder is of een stukje verderop. Alle overige post die niet voor mij bestemd is zet ik iets op als geadresseerde onbekend op dit adres, retour afzender en gooi ik in de brievenbus wanneer ik er zelf weer eens iets in moet gooien.

Nakijken of post aan jou geadresseerd is en het adres vluchtig scannen maakt echter gewoon deel uit van de routine van het envelop openen en kost dus ook geen tijd.
Dat dus. Post voor de buren gooi ik er zelf wel even in, de rest gaat retour afzender: geadresseerde onbekend.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zaterdag 6 september 2008 @ 14:12:10 #44
109259 xippie
Soms wel, Soms niet
pi_61425986
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 13:28 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Dat dus. Post voor de buren gooi ik er zelf wel even in, de rest gaat retour afzender: geadresseerde onbekend.
Helemaal mee eens.
Maar TNT maakt de laatste tijd zoveel fouten, dat ik/we wel postbodes lijken. Maar niet alleen TNT maakt fouten, maar ook: Select mail, Sandd, Netwerk VSP en anderen die post bezorgen.

Ik heb een NEE - NEE sticker op mijn brievenbus, en krijg toch regelmatig nog reclame drukwerk in mijn bus
De reclame die ik wil ontvangen, abonneer ik me zelf wel op dmv e-mail. Scheelt een zooi papier en ik raak geen post meer kwijt omdat ik de reclame zooi de prullenbak ingooide met soms wel eens een rekening er tussen Tja, mijn fout, dus maar een NEE - NEE sticker

[ Bericht 32% gewijzigd door xippie op 06-09-2008 14:18:32 ]
pi_61426373
De ellende is dat die instanties kijken of iets verzonden is ( postkamer registreert dat ) en dat ik blijkbaar voldoende bewijs dat je het ook ontvangt.

Want ze kunnen bewijzen dat het verstuurt is, maar je kan nooit bewijzen dat je iets niet ontvangen hebt, en aangetekend doen ze niet, zelfs niet met belangrijke stukken.

en zo ben ik eens genaaid.
  zaterdag 6 september 2008 @ 14:40:11 #46
109259 xippie
Soms wel, Soms niet
pi_61426490
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 14:33 schreef longinus het volgende:....

en zo ben ik eens genaaid.
Hoe dan?
pi_61426755
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 14:40 schreef xippie het volgende:

[..]

Hoe dan?
ze stuurde een brief naar me waarop ik in 6 weken moest reageren, die kreeg ik dus niet wegens verkeerde bezorging en na die zes weken was de termijn van bezwaar over.
Ik was dus onvrijwillig akkoord gegaan met iets wat in eerste instantie niet eens klopte.

Bureaucratie he, elke keer verwijzen naar die brief die ik nooit gehad heb ( ja later een kopie op aanvraag) Ik had namelijk een klacht moeten indienen bij de post dat ik het niet ontvangen had . Ik kon dus niet bewijzen dat ik het niet ontvangen had en hun wel dat ze het verstuurd hadden dat is blijkbaar voldoende. Helaas werkt dat niet andersom zo tenzij ik wel aanteken, wat ik dus altijd doe als ik een belangrijke brief stuur.
pi_61426771
Ik zou trouwens ff een klacht indienen bij http://www.ombudsman.nl/
  zaterdag 6 september 2008 @ 15:09:04 #49
109259 xippie
Soms wel, Soms niet
pi_61427007
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 14:53 schreef longinus het volgende:

[..]

ze stuurde een brief naar me waarop ik in 6 weken moest reageren, die kreeg ik dus niet wegens verkeerde bezorging en na die zes weken was de termijn van bezwaar over.
Ik was dus onvrijwillig akkoord gegaan met iets wat in eerste instantie niet eens klopte.

Bureaucratie he, elke keer verwijzen naar die brief die ik nooit gehad heb ( ja later een kopie op aanvraag) Ik had namelijk een klacht moeten indienen bij de post dat ik het niet ontvangen had . Ik kon dus niet bewijzen dat ik het niet ontvangen had en hun wel dat ze het verstuurd hadden dat is blijkbaar voldoende. Helaas werkt dat niet andersom zo tenzij ik wel aanteken, wat ik dus altijd doe als ik een belangrijke brief stuur.
Hoe kan je in godsnaam bewijzen dat je iets niet gekregen hebt, als je het niet gekregen hebt? Dan weet je toch niet dat je het niet gekregen hebt Wat zeuren die instanties toch, we weten nu, helaas, dat de TNT veel fouten maakt, dan kunnen instanties daar hopelijk toch ook rekening mee houden.
pi_61427832
Logica en Ambtenaren gaat helaas niet samen, dingen die ik geleerd heb, doe alles schriftelijk, er persoonlijk langsgaan of bellen is niet rechtsgeldig.
  zaterdag 6 september 2008 @ 16:05:33 #51
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_61427986
Toch weer typisch dit.. Wat kansloos zeg
Huilen dan.
  zaterdag 6 september 2008 @ 16:13:35 #52
109259 xippie
Soms wel, Soms niet
pi_61428143
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 15:59 schreef longinus het volgende:
Logica en Ambtenaren gaat helaas niet samen, dingen die ik geleerd heb, doe alles schriftelijk, er persoonlijk langsgaan of bellen is niet rechtsgeldig.
Huh Als je persoonlijk naar toe gaat niet rechtsgeldig Hoe directer kan je het maken, of ben ik gek
pi_61428197
quote:
Tuurlijk wel. Je doet er alleen verstandig aan om op te schrijven:

a. op welke dag je er was
b. om welke tijd je er was
c. met wie je gesproken hebt (vooral die!!!)
  zaterdag 6 september 2008 @ 16:23:38 #54
109259 xippie
Soms wel, Soms niet
pi_61428399
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 16:15 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Tuurlijk wel. Je doet er alleen verstandig aan om op te schrijven:

a. op welke dag je er was
b. om welke tijd je er was
c. met wie je gesproken hebt (vooral die!!!)
En tegenwoordig hebben we allemaal een mobiel met camera, en neem gelijk een foto van hem/haar, dan kunnen ze helemaal niet meer terug!
Er is mij te vaak iets toegezegd, en daarna... Dat hebben we nooit gezegd. Ik neem sinds 1 jaartje dus alle gesprekken op met instanties, en daar schrikken ze gelukkig wel van achteraf
pi_61429639
Natuurlijk weet ik met wei, wat en wanneer ik met iemand praat, Mocht helaas niet baten, en ja, ik neem nu alle gesprekken ook op.
Het gaat er blijkbaar om dat er een verslag is van wat er besproken is, ja kan ook langsgekomen zijn om over het weer te praten.

Maar goed, tis jaren geleden ben er al bijna overheen
pi_61430621
quote:
Het probleem is juist dat het geen ambtenaren zijn. Het is een soort bedrijf met een wettelijke monopoliepositie terwijl de overheid de premies voor hen int en vaststelt. En daarvan proberen ze dan zo min mogelijk uit te keren.

Elk bedrag wat je niet uitkeert is winst, dus het structureel opwerpen van papieren muren en alles aangrijpen om de uitkering stop te zetten is meegenomen. Een groot percentage haakt af, en die hoef je dus niks te betalen. Dat ze daar wel recht op hebben doet er niet toe.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 6 september 2008 @ 18:28:22 #57
109259 xippie
Soms wel, Soms niet
pi_61431367
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 17:13 schreef longinus het volgende:
Natuurlijk weet ik met wei, wat en wanneer ik met iemand praat, Mocht helaas niet baten, en ja, ik neem nu alle gesprekken ook op.
Het gaat er blijkbaar om dat er een verslag is van wat er besproken is, ja kan ook langsgekomen zijn om over het weer te praten.

Maar goed, tis jaren geleden ben er al bijna overheen
Je hebt nu ook even van je af kunnen schrijven, dus dat "bijna overheen", kan je nu "bijna" maken helemaal overheen
  zaterdag 6 september 2008 @ 18:30:47 #58
109259 xippie
Soms wel, Soms niet
pi_61431419
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 17:50 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het probleem is juist dat het geen ambtenaren zijn. Het is een soort bedrijf met een wettelijke monopoliepositie terwijl de overheid de premies voor hen int en vaststelt. En daarvan proberen ze dan zo min mogelijk uit te keren.

Elk bedrag wat je niet uitkeert is winst, dus het structureel opwerpen van papieren muren en alles aangrijpen om de uitkering stop te zetten is meegenomen. Een groot percentage haakt af, en die hoef je dus niks te betalen. Dat ze daar wel recht op hebben doet er niet toe.
Dat is ook het grootste probleem met het UWV, de onwil om te luisteren, en dat ze ook FOUTEN kunnen maken, en daar totaal niet open voor willen staan. ZUCHT
pi_61431799
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 15:09 schreef xippie het volgende:
Wat zeuren die instanties toch, we weten nu, helaas, dat de TNT veel fouten maakt, dan kunnen instanties daar hopelijk toch ook rekening mee houden.
TNT Post heeft een prestatieplicht. Zolang ze x% (98% ofzo?) tijdig en juist bezorgen mogen instanties er vanuit gaan dat post die ze versturen ook daadwerkelijk aankomt.
  † In Memoriam † zaterdag 6 september 2008 @ 22:30:13 #60
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_61437487
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 18:49 schreef 700MB het volgende:

[..]

TNT Post heeft een prestatieplicht. Zolang ze x% (98% ofzo?) tijdig en juist bezorgen mogen instanties er vanuit gaan dat post die ze versturen ook daadwerkelijk aankomt.
Hoe kan TNT bewijzen dat dat percentage aankomt
De klant die post niet heeft ontvagen heeft er vaak geen weet van en zal dus ook niet klagen.
  zaterdag 6 september 2008 @ 22:43:04 #61
109259 xippie
Soms wel, Soms niet
pi_61437827
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 22:30 schreef Loedertje het volgende:

[..]

De klant die post niet heeft ontvagen heeft er vaak geen weet van en zal dus ook niet klagen.
TNT is bagger, waarom: Ze hebben bijna geen vaste postbodes meer. Ze laten de post bezorgen door huisvrouwen die iets bij willen verdienen, niets mis mee, maar die werken vaak maar 5 dagen per week, en dan krijg je op zaterdag een student die niet eens weet dat je in Haarlem en Zandvoort huisnummers hebt met rood en zwart. Of te wel RD, R, Z, ZW maar ook Rood en Zwart, hoe moeilijk is het voor iemand die de post bezorgd in Haarlem om dat te weten

/Edit
PS
Ik woon zelf niet in Haarlem, maar bij mijn kennis komt, zeker op zaterdag, wel eens post in de bus voor 5 á 10 buren Hebben we dan niet te maken met een luie postbode

[ Bericht 15% gewijzigd door xippie op 06-09-2008 22:54:09 ]
  † In Memoriam † zaterdag 6 september 2008 @ 23:12:20 #62
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_61438465
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 22:43 schreef xippie het volgende:

[..]

TNT is bagger, waarom: Ze hebben bijna geen vaste postbodes meer. Ze laten de post bezorgen door huisvrouwen die iets bij willen verdienen, niets mis mee, maar die werken vaak maar 5 dagen per week, en dan krijg je op zaterdag een student die niet eens weet dat je in Haarlem en Zandvoort huisnummers hebt met rood en zwart. Of te wel RD, R, Z, ZW maar ook Rood en Zwart, hoe moeilijk is het voor iemand die de post bezorgd in Haarlem om dat te weten

/Edit
PS
Ik woon zelf niet in Haarlem, maar bij mijn kennis komt, zeker op zaterdag, wel eens post in de bus voor 5 á 10 buren Hebben we dan niet te maken met een luie postbode
Geen huisvrouwen maar gewoon pubers van 16 die ook af en toe wat eerder klaar willen zijn en daarom de post lozen.
quote:
Zoekresultaat voor : "Vacatures"

Staat uw vraag hier beschreven?PostcodeTNT Post bij u in de buurtTrack & TraceTarievenHulp
Gevonden antwoorden

Hoe oud moet je zijn voor de vacature zaterdagpostbezorger?

Om zaterdagpostbezorger te worden moet je tenminste 16 jaar oud zijn.

Klik hier voor meer informatie over de functie van postbezorger.
  zaterdag 6 september 2008 @ 23:53:51 #63
109259 xippie
Soms wel, Soms niet
pi_61439252
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 23:12 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Geen huisvrouwen maar gewoon pubers van 16 die ook af en toe wat eerder klaar willen zijn en daarom de post lozen.
[..]

Je hebt helaas maar al tegelijk
pi_61442731
quote:
Het percentage blijkt 95% binnen een dag te zijn voor post < 100 gram. Binnen dat percentage valt dus ook niet alleen de niet bezorgde of verkeerd bezorgde post maar ook alles dat een dag te laat is. Voor het meten zijn natuurlijk verschillende manieren te bedenken. Tot op het laatste poststuk correct zal het percentage uiteraard niet zijn, maar betrouwbaar genoeg nauwkeurig is best mogelijk. Wel valt er wat te spelen met de cijfers, want wat tel je wel en niet mee. TNT wil graag de kerstkaartenlawine buiten beschouwing laten omdat dat buiten het normale gemiddelde postverkeer valt.

De cijfers van TNT worden in ieder geval gecontroleerd door de Opta.
quote:
Degene die de post ontvangt is niet de klant. De verzender is de klant. Dat is dan ook de partij die eventueel moet klagen.
  † In Memoriam † zondag 7 september 2008 @ 09:22:00 #65
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_61442882
quote:
Op zondag 7 september 2008 08:55 schreef 700MB het volgende:

Degene die de post ontvangt is niet de klant. De verzender is de klant. Dat is dan ook de partij die eventueel moet klagen.
Die krijgt bij normaal postverkeer géén ontvangstbevestiging dús weet hij ook niet of de post op het juiste adres is aangekomen.
pi_61444362
quote:
Op zondag 7 september 2008 08:55 schreef 700MB het volgende:

[..]

Dit maakte mijn ochtend weer helemaal vrolijk, hoewel je groot gelijk hebt is het in de praktijk toch anders.

*Brief aan het UWV: Zeg ik heb nooit post gehad en ik krijg geen uitkering, dit betekend dat u een klacht moet indienen bij de PTT wegens niet bezorgde post, gaarne nu meteen een voorschot A.U.B.
  zondag 7 september 2008 @ 16:28:45 #67
109259 xippie
Soms wel, Soms niet
pi_61450646
quote:
Op zondag 7 september 2008 11:40 schreef longinus het volgende:

[..]
.....
gaarne nu meteen een voorschot A.U.B.
Helaas zelfs dat niet.
UWV: Ga maar naar de gemeente voor een voorschot, wij kunnen u niet helpen

Word vervolgd
pi_61467364
Wacht wacht, het UVW is een niet-overheidsinstantie? Wat is dat voor aparte zaak?
Kapitalisatie is de beste remedie tegen ideologische inhoud. - Zodiakk.
FA Jump: webicon weggehaald wegens wachtwoord beveiliging
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')