Ik vind 30 jaar lang best een aardige tijd voor een incidenteel succesjequote:Op woensdag 16 juli 2008 01:47 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Dat Nederland op basis van incidentele successen 4e heeft gestaan is natuurlijk fantastisch, maar moet je het op de lange termijn ook willen nastreven? Gezien de huidige stand van zaken in de voetbalwereld gaat het om het grote geld en dat is er nu eenmaal niet in Nederland. Derhalve zullen de grotere competities Duitsland, Engeland, Frankrijk, Italië en Spanje simpelweg vrijwel altijd boven ons staan.. Dat je af en toe een uitschieter naar boven hebt is mooi, een dipje (absoluut, dan wel relatief) moet ook kunnen. Roemenië is ons nu tijdelijk voorbij, maar krijgt de komende jaren wel een terugslag. Daarnaast is het de vraag in hoeverre het realistisch is een land als Rusland 'achter je te houden'.. We zullen lang competitief kunnen zijn, maar we moeten wel onze plaats kennen. En die is over een langere periode genomen ergens tussen de 6e en 8e plaats, achter de top5..
Wat is dat toch altijd voor gelul over geld in deze context. Er doen weet ik veel hoeveel teams mee aan de kwalificatie voor de CL, er doen uiteindelijk 32 teams mee uit zeker 12-16 verschillende landen. Engelse of Spaanse clubs kopen zich echt niet in in de kwartfinale hoor! Juist dat er zoveel teams uit grote voetballanden ver komen pleit er sportief gezien voor dat er meer teams uit die landen mee mogen doen, want als ze steeds ver komen is deelname blijkbaar terecht... Of je dat wel of niet leuk vindt is een tweede, maar sportief gezien is het volkomen onlogisch om bijvoorbeeld elk land 1 club te laten afvaardigen. Dat zou net zoiets zijn als bij het WK Azië evenveel landen laten afvaardigen als Europa. Leuk voor de diversiteit, maar sportief gezien niet te verantwoorden.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 10:50 schreef pfaf het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad deuren openen. Al is het probleem met zulke regels dat de grote 5 nooit in zullen stemmen met regels die hun macht zullen beperken...
Wat je zegt over 95 inderdaad. In de kwartfinales in 95 bestonden uit teams uit:
Nederland
Duitsland
Spanje
Italie
Portugal
Kroatie
Zweden
Frankrijk.
Anno 2007:
Italie (2x)
Engeland (3x)
Duitsland
Nederland
Spanje
2008:
Engeland (4x) (!!)
Turkije
Italie
Spanje
Duitsland
Maarja, alles voor het geld he...
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.. Uruguay was in Zuid-Amerika ook eens een grootmacht, werd 2x Wereldkampioen. Topland of niet?quote:Op woensdag 16 juli 2008 02:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik vind 30 jaar lang best een aardige tijd voor een incidenteel succesje
Erg kortzichtig. Roemenie staat over 3 jaar weer 5 plekken onder ons.quote:
Dit heeft alles met geld te maken. Wedstrijden als Arsenal - Man U verkopen. Rode Ster - Rosenborg niet. Vandaar dat er 7 teams uit de toplanden mee mogen doen. Ik zie niet in wat dat niet met geld te maken heeft.quote:Op woensdag 16 juli 2008 02:05 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Wat is dat toch altijd voor gelul over geld in deze context. Er doen weet ik veel hoeveel teams mee aan de kwalificatie voor de CL, er doen uiteindelijk 32 teams mee uit zeker 12-16 verschillende landen. Engelse of Spaanse clubs kopen zich echt niet in in de kwartfinale hoor! Juist dat er zoveel teams uit grote voetballanden ver komen pleit er sportief gezien voor dat er meer teams uit die landen mee mogen doen, want als ze steeds ver komen is deelname blijkbaar terecht... Of je dat wel of niet leuk vindt is een tweede, maar sportief gezien is het volkomen onlogisch om bijvoorbeeld elk land 1 club te laten afvaardigen. Dat zou net zoiets zijn als bij het WK Azië evenveel landen laten afvaardigen als Europa. Leuk voor de diversiteit, maar sportief gezien niet te verantwoorden.
Door grotere budgetten kunnen clubs uit "rijke" voetballanden betere spelers aantrekken en daarmee zich (indirect) dus weldegelijk een plaatsje in de kwartfinale kopen.quote:Op woensdag 16 juli 2008 02:05 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Wat is dat toch altijd voor gelul over geld in deze context. Er doen weet ik veel hoeveel teams mee aan de kwalificatie voor de CL, er doen uiteindelijk 32 teams mee uit zeker 12-16 verschillende landen. Engelse of Spaanse clubs kopen zich echt niet in in de kwartfinale hoor! Juist dat er zoveel teams uit grote voetballanden ver komen pleit er sportief gezien voor dat er meer teams uit die landen mee mogen doen, want als ze steeds ver komen is deelname blijkbaar terecht... Of je dat wel of niet leuk vindt is een tweede, maar sportief gezien is het volkomen onlogisch om bijvoorbeeld elk land 1 club te laten afvaardigen. Dat zou net zoiets zijn als bij het WK Azië evenveel landen laten afvaardigen als Europa. Leuk voor de diversiteit, maar sportief gezien niet te verantwoorden.
Ik weet dat Roemenie terug gaat vallen, maar het is zeer waarschijnlijk dat Rusland ons definitief heeft gepasseerd. Net zoals Portugal dat gedaan heeft. Dan staat Nederland nog steeds in de top-10 en dat is gewoon oké wat mij betreft. Nederland doet het iig beter dan landen als Turkije en Griekenland..quote:Op woensdag 16 juli 2008 08:58 schreef pfaf het volgende:
[..]
Erg kortzichtig. Roemenie staat over 3 jaar weer 5 plekken onder ons.
Ik zie niet in waarom Portugal ons definitief gepasseerd zou hebben. Niet op de UEFA-ranglijst en zeker niet wat betreft de breedte van de competitie.quote:Op woensdag 16 juli 2008 14:18 schreef Radegast het volgende:
[..]
Ik weet dat Roemenie terug gaat vallen, maar het is zeer waarschijnlijk dat Rusland ons definitief heeft gepasseerd. Net zoals Portugal dat gedaan heeft. Dan staat Nederland nog steeds in de top-10 en dat is gewoon oké wat mij betreft. Nederland doet het iig beter dan landen als Turkije en Griekenland..
Inderdaad. de kern van het hele topicquote:Op woensdag 16 juli 2008 02:09 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
We worden relatief minder goed. Echter in absolute zin, ten opzichte van eerdere jaren, wordt de Eredivisie structureel beter
Zoals ik in m'n eerdere beschouwing al liet merken ben ik inderdaad bang dat Rusland uit het zicht gaat verdwijnen. Portugal echter staat op de UEFA Ranking ónder ons hoor. Dus dat Portugal ons definitief is gepasseerd is kolder, want we staan er nu al boven.Sinds de CL overwinning van Porto ( die nu wegvalt uit de ranking) en Sporting (maar AZ kwam net zo ver) hebben zij namelijk ook niets meer gepresteerd.quote:Op woensdag 16 juli 2008 14:18 schreef Radegast het volgende:
[..]
Ik weet dat Roemenie terug gaat vallen, maar het is zeer waarschijnlijk dat Rusland ons definitief heeft gepasseerd. Net zoals Portugal dat gedaan heeft. Dan staat Nederland nog steeds in de top-10 en dat is gewoon oké wat mij betreft. Nederland doet het iig beter dan landen als Turkije en Griekenland..
quote:Op woensdag 16 juli 2008 08:58 schreef pfaf het volgende:
[..]
Erg kortzichtig. Roemenie staat over 3 jaar weer 5 plekken onder ons.
Jammer dat niemand op mijn post hierboven reageert, waarin ik aangeef dat de Nederlandse competitie over de hele linie sterker is dan de andere subtop-landen. Misschien wel typisch dat de tegenstanders die post negeren...
Porto is nog in staat om een CL te winnen, zie jij dat Ajax nu doen?quote:Op woensdag 16 juli 2008 14:25 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom Portugal ons definitief gepasseerd zou hebben. Niet op de UEFA-ranglijst en zeker niet wat betreft de breedte van de competitie.
Hoezo raken we steeds verder achter dan? Ik zou niet weten waar dat vandaan komt. Alleen Rusland en Frankrijk zijn ons misschien de afgelopen 40 jaar echt voorbij gestreefd, maar die eerste is puur door de Olieprijs en de tweede is misschien jammerlijk. Aan de andere kant komen de Franse clubs gemiddeld wel verder dan de Nederlandse, maar heeft nog nooit een Franse club de EC1, CL of UEFA-cup gewonnen. Terwijl Feyenoord dat laatste in ieder geval in een relatief kort verleden voor Nederland gedaan heeft.quote:Op woensdag 16 juli 2008 14:29 schreef Fiskus het volgende:
[..]
Inderdaad. de kern van het hele topic![]()
Het is maar net waar je zelf vrede mee hebt. Leuk dat we in absolute zin groeien, de realiteit is gewoon dat we steeds verder achterraken. Daar heb jij dan vrede mee, mij zit het dwars
Ik zie niet in waarom Porto meer kans heeft om de CL te winnen dan PSV nee.quote:Op woensdag 16 juli 2008 14:32 schreef Fiskus het volgende:
[..]
Porto is nog in staat om een CL te winnen, zie jij dat Ajax nu doen?
l'OM heeft toch echt de EC1 gewonnen hoorquote:Op woensdag 16 juli 2008 14:36 schreef pfaf het volgende:
[..]
Hoezo raken we steeds verder achter dan? Ik zou niet weten waar dat vandaan komt. Alleen Rusland en Frankrijk zijn ons misschien de afgelopen 40 jaar echt voorbij gestreefd, maar die eerste is puur door de Olieprijs en de tweede is misschien jammerlijk. Aan de andere kant komen de Franse clubs gemiddeld wel verder dan de Nederlandse, maar heeft nog nooit een Franse club de EC1, CL of UEFA-cup gewonnen. Terwijl Feyenoord dat laatste in ieder geval in een relatief kort verleden voor Nederland gedaan heeft.
Of gekocht.quote:Op woensdag 16 juli 2008 14:38 schreef sjimz het volgende:
[..]
l'OM heeft toch echt de EC1 gewonnen hoor
Ja, en Juventus won in 2006 de Scudetto.quote:Op woensdag 16 juli 2008 14:38 schreef sjimz het volgende:
[..]
Nee, maar Porto ook niet en daarbij moet je Porto met PSV vergelijken en Ajax met Benfica, dat evenals Ajax de laatste jaren ver achterop geraakt is.quote:Op woensdag 16 juli 2008 14:32 schreef Fiskus het volgende:
[..]
Alleen is bij l'OM nog nooit de prijs weggehaaldquote:Op woensdag 16 juli 2008 14:41 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ja, en Juventus won in 2006 de Scudetto.
Ik zie Porto echt niet zomaar meer een CL winnen. Die verkopen ook elk jaar hun beste spelers.quote:Op woensdag 16 juli 2008 14:32 schreef Fiskus het volgende:
[..]
Pranjicquote:Op donderdag 10 juli 2008 09:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
De Cler :´)
Ajax: Sulley, Huntelaar, Suarez, Steek
Feyenoord: Niemand
PSV: Salcido, Simons, Afellay, Marcellis
Twente: Kufo
Heerenveen: Bradley
Groningen: Berg
AZ: Dembele
Dan houdt het op
en Monaco stond een paar jaar geleden in de finale.quote:Op woensdag 16 juli 2008 14:38 schreef sjimz het volgende:
[..]
Hoezo op het EK niet? Hij stond eigenlijk op de verkeerde positie, en als je alles speelt heb je het niet slecht gedaan lijkt me. Niet voor niks dat Juventus hem wil overnemen van Heerenveen.quote:Op woensdag 16 juli 2008 18:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Op het EK niet, maar ik vind het wel een bovengemiddelde voetballer, die hoort wel op dat lijstje
Verschillen de tv-gelden zoveel vergeleken met die landen dan?quote:Op woensdag 16 juli 2008 18:46 schreef heiden6 het volgende:
Ik vraag me sowieso nog steeds af hoe het kan dat de Nederlandse clubs zo weinig geld binnenkrijgen aan voornamelijk tv-gelden. Natuurlijk zijn we kleiner dan Spanje, maar wel veel groter dan Schotland en Portugal.
Hoe zit het daar met de begrotingen dan. Ik was al een beetje aan het zoeken, maar kan niets vinden...quote:Op woensdag 16 juli 2008 18:46 schreef heiden6 het volgende:
Ik vraag me sowieso nog steeds af hoe het kan dat de Nederlandse clubs zo weinig geld binnenkrijgen aan voornamelijk tv-gelden. Natuurlijk zijn we kleiner dan Spanje, maar wel veel groter dan Schotland en Portugal.
Hij speelde een matig EK, weliswaar niet op zijn sterkste positie maar sterk speelde hij zeker nietquote:Op woensdag 16 juli 2008 18:48 schreef Repsak het volgende:
[..]
Hoezo op het EK niet? Hij stond eigenlijk op de verkeerde positie, en als je alles speelt heb je het niet slecht gedaan lijkt me. Niet voor niks dat Juventus hem wil overnemen van Heerenveen.
Dan verschil je daarin van mening met de algehele internationale sportpers.quote:Op woensdag 16 juli 2008 19:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Hij speelde een matig EK, weliswaar niet op zijn sterkste positie maar sterk speelde hij zeker niet
Ik denk dat hij zomaar ineens kan vertekken
quote:Op woensdag 16 juli 2008 18:49 schreef Fiskus het volgende:
[..]
Verschillen de tv-gelden zoveel vergeleken met die landen dan?
Hoe groot zijn de begrotingen van Porto, Benfica etc? Ik heb even gezocht maar kan het niet vinden.. iemand cijfers?
Ik heb ook gezocht maar kon niets vinden.quote:Op woensdag 16 juli 2008 19:07 schreef pfaf het volgende:
[..]
Hoe zit het daar met de begrotingen dan. Ik was al een beetje aan het zoeken, maar kan niets vinden...
Geef eens een voorbeeld?quote:Op woensdag 16 juli 2008 19:40 schreef Repsak het volgende:
[..]
Dan verschil je daarin van mening met de algehele internationale sportpers.
Maar zo schep je dus wél een vicieuze cirkel. Immers, de landen met goede prestaties krijgen meer afgevaardigden, waardoor de kans op meer goede prestaties weer groter wordt, waardoor er nog meer plekken bij komen, etc. Dat vind ik persoonlijk net zo weinig te verantwoorden, hoe moet Nederland ooit fatsoenlijk punten verzamelen als wij maar één, hooguit twee clubs mogen laten meedoen en Engeland vier?quote:Op woensdag 16 juli 2008 02:05 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Landen met minder deelnemende teams kunnen makkelijker punten verzamelen (zie Roemenië de afgelopen paar jaar) en als ze zich constant bewijzen op een goed niveau mogen er meer teams meedoen. Het is geen vicieuze cirkel omdat geld niet de enige factor is. De kunst is juist om boven jezelf uit te stijgen en zodoende hogerop te komen. Kijk maar naar bepaalde clubs die in 10 jaar tijd enorm afzakken, of juist een enorme groei doormaken (bijvoorbeeld Sevilla).quote:Op woensdag 16 juli 2008 19:48 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Maar zo schep je dus wél een vicieuze cirkel. Immers, de landen met goede prestaties krijgen meer afgevaardigden, waardoor de kans op meer goede prestaties weer groter wordt, waardoor er nog meer plekken bij komen, etc. Dat vind ik persoonlijk net zo weinig te verantwoorden, hoe moet Nederland ooit fatsoenlijk punten verzamelen als wij maar één, hooguit twee clubs mogen laten meedoen en Engeland vier?
Het is niet alleen de diversiteit, maar ook de eerlijkheid van het toernooi die in het gedrang komt met al die clubs uit de grote competities.
Uit nostalgie is het natuurlijk leuk, alleen maar kampioenen, en het heeft zeker zijn charme. Maar Liverpool en Sevilla zijn gewoon beter dan Partizan Belgrado en Standaard Luik.quote:Op woensdag 16 juli 2008 19:48 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Maar zo schep je dus wél een vicieuze cirkel. Immers, de landen met goede prestaties krijgen meer afgevaardigden, waardoor de kans op meer goede prestaties weer groter wordt, waardoor er nog meer plekken bij komen, etc. Dat vind ik persoonlijk net zo weinig te verantwoorden, hoe moet Nederland ooit fatsoenlijk punten verzamelen als wij maar één, hooguit twee clubs mogen laten meedoen en Engeland vier?
Het is niet alleen de diversiteit, maar ook de eerlijkheid van het toernooi die in het gedrang komt met al die clubs uit de grootste competities. Sportief (wat ook wel staat voor "eerlijk") gezien zou het juist heel logisch zijn om het bij één club per land te houden, namelijk de kampioen en verder niemand, het heet niet voor niks Champions League, een nummer 4 heeft er feitelijk niks te zoeken. Maar goed, met die geldwolven bij de UEFA is dat natuurlijk niet haalbaar.
http://www.sportweek.nl/v(...)_kijker_van_Juventusquote:Op woensdag 16 juli 2008 19:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Geef eens een voorbeeld?
Inderdaad ja. Hoop dat iemand hier nog wat cijfers kan droppen..quote:Op woensdag 16 juli 2008 19:43 schreef heiden6 het volgende:
[..]
[..]
Maar ik heb wel het idee dat bijvoorbeeld een club als Celtic meer geld heeft dan PSV. En dat verbaast me gezien de grootte van Schotland, het sportieve niveau wat zeker niet hoger is, en het aanzien van de hele competitie.
Ik ken alleen de lijst van Deloitte met de dertig rijkste clubs, maar daar hebben we hier niks aan omdat het we op basis daarvan geen complete vergelijking tussen Nederland, Portugal en Schotland kunnen maken.quote:Op woensdag 16 juli 2008 21:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Er is een lijst van de 50 rijkste ploegen van Europa
Rapport van Deloitte (PDF): Klikquote:Op woensdag 16 juli 2008 21:49 schreef Fiskus het volgende:
[..]
Inderdaad ja. Hoop dat iemand hier nog wat cijfers kan droppen..
Gaat dus hartstikke goed met de eredivisie.quote:Uitgaven eredivisie: 400 miljoen euro
AD
ROTTERDAM - De eredivisieclubs geven ten opzichte van vorig jaar 31,9 miljoen euro meer uit. Dat is de sterkste groei sinds het seizoen 2001-02. Toen stegen de totale uitgaven met 46,7 miljoen euro. Slechts bij drie clubs (Ajax, AZ en PSV) is er geen groei te zien.
Steve McClaren poseert voor het nieuwe FC Twente-stadion. De club heeft zijn begroting bijna verdubbeld. FOTO ANP
De meeste clubs rekenen op een kleine winst. Alleen ADO Den Haag denkt komend voetbaljaar twee miljoen euro verlies te maken.
In vergelijking met vijf seizoenen geleden stijgen de begrotingen van eredivisieclubs met bijna honderd miljoen euro. Toen gaven de achttien clubs 306,1 miljoen euro uit. Nu is dat 403,0 miljoen. Ten opzichte van tien seizoenen is de begroting van de eredivisie zelfs bijna verdubbeld. In het voetbaljaar 1999-2000 spendeerden de achttien ploegen 'slechts' 215,0 miljoen euro.
Die ontwikkeling is vooral te danken aan de steeds hogere tv-opbrengsten. Al is het nog niet helemaal duidelijk wat het nieuwe tv-kanaal, Eredivisie Live, gaat opleveren.
Clubs hebben niet langer een geheel nieuw stadion nodig om meer inkomsten te genereren. Een uitbreiding van het huidige onderkomen levert al tonnen en soms zelfs miljoenen extra geld op. Heerenveen heeft het Abe Lenstra-stadion de afgelopen jaren al vijf keer uitgebreid. En steeds stroomde het stadion vol. Mede hierdoor stijgt de begroting van de Friese club de afgelopen jaren steeds met zo'n drie miljoen euro. Dankzij grote transfers (Afonso Alves, Miralem Sulejmani, Gianni Zuiverloon) haalde Heerenveen het laatste jaar ongeveer 40 miljoen euro binnen.
In Enschede werken ze niet in kleine stappen. Daar is het Arke Stadion getransformeerd tot de Grolsch Veste. De capaciteit is bijna verdubbeld. Hierdoor kunnen 24.000 mensen de thuiswedstrijden van FC Twente bezoeken. In de toekomst wil de ambitieuze Champions League-deelnemer naar een accommodatie van 40.000 plaatsen, zodat er ook UEFA Cup-finales gespeeld kunnen worden.
Belangrijk is dat het aantal skyboxen in het verbouwde stadion verdubbeld zijn. Gefortuneerde sponsors brengen veel geld in het laatje, waardoor FC Twente de grootste groei in de eredivisie laat zien. De Enschedese club gaat van 16,5 miljoen vorig jaar naar 28,0 miljoen euro. Dat is een stijging van liefst 11,5 miljoen euro. Geen enkele eredivisieclub groeide in de laatste vijf seizoenen zó sterk.
FC Twente heeft zelfs rekening gehouden met een winst van één miljoen euro. Er is voorzichtig begroot.
De clubleiding heeft alleen de inkomsten van de voorronde Champions League en één ronde UEFA Cup meegenomen. Wanneer het hoofdtoernooi van de Champions League wordt bereikt, stroomt aan startgeld alleen al vier miljoen euro richting Enschede. Met een begroting van 28 miljoen euro komt FC Twente op gelijke hoogte met AZ en Heerenveen.
PSV, vorig seizoen nog met tien miljoen euro de grootste stijger, geeft twee miljoen euro minder uit. De Eindhovense club hoopt door het zuinig aan te doen eindelijk winst te maken. Financieel manager Frans Willems rekent op een winst van 4,3 miljoen euro. ,,We willen beter op de centen letten,'' zegt Willems. ,,Zo zijn de kosten voor spelers omlaag gegaan.''
De inkomsten voor komend seizoen kunnen voor PSV hoger uitvallen wanneer FC Twente het hoofdtoernooi van de Champions League niet haalt. In dat opzicht werd de landskampioen de afgelopen jaren steeds door Ajax geholpen. Niet voor niets zei Adrie van Kraaij, technisch manager van de Eindhovense club, onlangs dat Ajax de grootste sponsor is van PSV.
Willems denkt dat het financiële plafond van de landskampioen nog niet is bereikt. ,,We kunnen stappen zetten op tv- en sponsorgebied. Een stadionuitbreiding behoort ook tot de mogelijkheden.''
Opvallend is dat van de top-4 behalve PSV ook de begroting van Ajax en AZ niet stijgt. Bij Ajax denken ze ongeveer evenveel geld uit te geven als vorig jaar. Tegenvaller is het missen van Champions League-voetbal.
Ook bij AZ wordt het mislopen van Europees voetbal node gemist. In Alkmaar gaat de begroting met twee miljoen euro omlaag. De capaciteit van het pas gebouwde DSB Stadion is gelijk gebleven. Bovendien waren de thuiswedstrijden vorig jaar al uitverkocht.
Feyenoord is de enige topclub die meer geld kan uitgeven. De Rotterdamse club spendeert 7,3 miljoen euro meer dan vorig seizoen. Daarmee is Feyenoord na FC Twente de grootste stijger wat betreft de uitgaven. De vooruitgang is vooral te danken aan de extra zakelijke vakken. Bovendien speelt Feyenoord in tegenstelling tot vorig jaar nu wel Europees voetbal.
Maar zelfs de Kuip kun je maar tot op een bepaalde hoogte uitbaten. Daarom lanceerde Feyenoord eerder dit jaar een plan voor een nieuw stadion. In 2016 wil Feyenoord met een begroting van honderd miljoen euro werken.
Een opvallende trend in de eredivisie is ook dat steeds meer clubs de horeca in eigen beheer nemen.
FC Groningen gaat het verst. De noordelijke club heeft een eigen beveiligingsbedrijf, een eigen mediabureau en een eigen kledinglijn. ,,Hiervoor gingen de marges naar onze kledingsponsor Umbro, nu doen we het zelf,'' zegt directeur Hans Nijland over de kledinglijn.
FC Groningen kan 1,9 miljoen euro meer uitgeven dankzij de uitbreiding van de Euroborg. De roterende boarding levert de club bijna een half miljoen euro meer op. Een trend die andere clubs met argusogen aanschouwen.
Moet jij niet de Madres de Plaza de Mayo een beurt geven?quote:Op woensdag 30 juli 2008 22:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Twente leeft op de pof met een stadion dat veel te duur is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |