Bron: Trouw (ingekort)quote:Tiener 19e slachtoffer geweld in Londen
LONDEN (ANP) - Een veertienjarige jongen is maandag de negentiende tiener geworden die dit jaar in Londen door geweld is omgekomen. Dat heeft de politie van de Britse hoofdstad bekendgemaakt. De jongen overleed in een ziekenhuis in Londen aan steekwonden die hij drie weken geleden had opgelopen na een ruzie met een groep jongeren uit zijn buurt. Britse politici en media zien een golf van geweld onder tieners in Londen.
Bron: NU.nlquote:Opnieuw tiener doodgestoken in Londen
LONDEN - Een 16-jarige jongen met meerdere steekwonden is overleden aan zijn verwondingen, liet de Britse politie vrijdag weten. Het is de achttiende tiener die dit jaar in Londen is vermoord. Shakilus Townsend werd donderdagmiddag in het zuidoosten van Londen gewond gevonden door een vrouw. Zij probeerde daarop het bloeden van een borstwond van de jongen te stoppen met een handdoek.
De vrouw vermoedt dat een groep achter de tiener aanzat. De ernstig gewonde Shakilus zei tegen de vrouw: "Pak hem, daar aan de overkant". Aan de andere kant van de straat zag de vrouw een groepje jongeren staan die met sjaals hun gezicht bedekten.
Bron: ADquote:Londen vreest mes nu meer dan bom
LONDEN - Terrorisme is niet langer de grootste bedreiging voor Londen, maar steekwapengeweld. Sinds de aanslagen op de Londense metro, deze week precies drie jaar geleden, was de bestrijding van terrorisme de topprioriteit van de hoofdstedelijke politie. Maar na tientallen moorden op Londense tieners heeft de hoofdstedelijke politiedienst Scotland Yard de bakens verzet. Er komt een speciale eenheid van 75 agenten die het aantal steekpartijen moet terugdringen.
De overheid probeerde lange tijd het probleem met het straat- en jeugdbendegeweld te bagatelliseren. Ze wees dan op de misdaadstatistieken die juist een daling van het aantal geweldsdelicten en steekpartijen liet zien. Maar in de officiële cijfers is een verontrustende trend waar te nemen. De daders én slachtoffers van het messengeweld worden steeds jonger. Vorig jaar kwamen 27 Londense tieners door geweld om het leven, dit jaar staat de teller al op negentien. Bovendien zetten steeds meer Londenaren dikke vraagtekens bij de betrouwbaarheid van de officiële misdaadcijfers. ,,De politie heeft geen enkel idee wat er op straat gebeurt. De statistieken geven alleen de geregistreerde misdaad weer, maar veel Londenaren doen geen aangifte uit angst voor represailles van jeugdbendes,’’ zegt Ismail Mohamed, een ex-bendelid die tegenwoordig campagne voert tegen bendegeweld.
Dat beeld wordt bevestigd door Britse ziekenhuizen. Zij turven elk jaar hoeveel patiënten met steekwonden worden binnengebracht op de eerstehulpafdeling. Vorig jaar telden zij bijna veertienduizend slachtoffers, een stijging met negentien procent ten opzichte van het jaar ervoor. Bijna vijfhonderd patiënten met steekwonden waren jonger dan 14 jaar. Het laatste slachtoffer is de 14-jarige David Idowu. Hij werd drie weken geleden op straat neergestoken en overleed gisteren aan zijn verwondingen. Vorige week kwamen zes Londenaren bij steekpartijen om het leven.
Veel jongeren die betrapt worden met een mes, komen er nu nog vanaf met een waarschuwing. Premier Gordon Brown wil dat deze groep automatisch een strafzaak aan zijn broek krijgt. Voor de oppositie gaat dat niet ver genoeg. De conservatieve leider David Cameron wil dat iedereen die met een mes op straat wordt opgepakt, zonder pardon in de gevangenis belandt.
Ik begrijp dat ethiek je hoog zit, maar elk verband met dit onderwerp ontgaat mij volkomen. Het zou prettig zijn als je zaken gescheiden wist te houden. Een gemiddelde puber in Londen houdt zich echt niet bezig met wat ouderen wel of geen goeie muziek vinden.quote:Op woensdag 9 juli 2008 13:07 schreef Elfletterig het volgende:
Ik snap dat het rookverbod en de homo-parkeerplaatsen je dwars zitten, maar elk verband met dit onderwerp ontgaat mij volkomen. Het zou prettig zijn als je zaken gescheiden wist te houden. Een gemiddelde puber in Londen houdt zich echt niet bezig met de schoonheidscommissies.
Zet anders liever eens iets uiteen over de 'voorbeelden' van deze jongeren, bijvoorbeeld hiphop-artiesten als 50 Cent die status ontlenen aan de vele kogelwonden die ze hebben. Dit soort 'rolmodellen' - het hele cultuurtje trouwens - speelt flink mee.
Graag, want ik snap niet wat je bedoelt.quote:Op woensdag 9 juli 2008 13:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het is een kwestie van prioriteiten stellen. Moet ik dat uitleggen?![]()
Dus jij wilt beweren dat er geen enkel verband bestaat tussen Londense tieners die status ontlenen aan de messteken op hun lichaam en een rapper als 50 Cent die status ontleent aan kogelwonden? Jij wilt beweren dat hiphop niet populair is onder jongeren van pakweg 14-15 jaar? Ik durf je 100 procent te garanderen dat het gemiddelde 14-jarige bendelid in Londen meer wordt beïnvloed door gewelddadige raps dan door de plaatselijke schoonheidscommissie.quote:Op woensdag 9 juli 2008 13:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik begrijp dat ethiek je hoog zit, maar elk verband met dit onderwerp ontgaat mij volkomen. Het zou prettig zijn als je zaken gescheiden wist te houden. Een gemiddelde puber in Londen houdt zich echt niet bezig met wat ouderen wel of geen goeie muziek vinden.![]()
alle schade, ziekenhuiskosten verhalen op dader of zijn famillie.quote:Op woensdag 9 juli 2008 12:39 schreef Elfletterig het volgende:
Voldoende stof tot discussie:
- Hoe moet dit geweld de kop worden ingedrukt?
verandering van sociale omgeving voor de dader. Gevangenis voor jongeren ben ik niet echt voor, daar leren ze alleen maar andere criminelen kennen. Niet echt een gewenst referentiekader voor dit type jongeren.quote:- Wat moet er gebeuren met ontspoorde jongeren?
Waarom is een rolex een statussymbool? of een bentley? Ik weet het niet? waarom wordt er in het algemeen meer gekeken naar wat men heeft ipv wat men heeft gepresteerd. Hoewel deze persoon natuurlijk wel iets gepresteerd heeft, hij is eens neergestoken.quote:- Waar komt de straatcultuur vandaan, waarom zijn messteken een statussymbool?
de trend is hier al aan de gang. Hopelijk houden we het kleinschaligquote:- Gaat Nederland in het spoor van Londen treden, of kunnen we dat voor zijn?
Dat Eén Vandaag item was een beetje raar. Ze begonnen over de problemen in Londen maar de beelden die ze daarna lieten zien gingen over Glasgow... Ze zullen wel een blik archiefbeelden of iets dergelkijks opengetrokken hebben.quote:Op woensdag 9 juli 2008 12:39 schreef Elfletterig het volgende:
Eén Vandaag besteedde maandag (7 juli) aandacht aan jeugdbendes die in Londen de dienst uitmaken. De reportage is op www.eenvandaag.nl terug te zien. Uit de beelden blijkt in hoeverre jeugdbendes de baas op straat zijn en hoe machteloos de politie toekijkt. Ook was een jongen van circa 15 jaar te zien, die trots de littekens van messteken op zijn rug liet zien: een statussymbool.
Je ziet vaak dat ze dat financieel niet kunnen opbrengen, omdat de ouders van deze jongeren doorgaans niet zo heel rijk zijn. Wat bedoel je met een kinderbewijs?quote:Op woensdag 9 juli 2008 15:03 schreef Boris_Karloff het volgende:
alle schade, ziekenhuiskosten verhalen op dader of zijn famillie.
Invoering kinderbewijs.
Dat zou voor die jongeren inderdaad niet verkeerd zijn, maar het is de vraag of ze na terugkeer in hun oorspronkelijke milieu niet snel in herhaling gaan vervallen. Je kunt jongeren niet permanent uit de stad weghalen.quote:Op woensdag 9 juli 2008 15:03 schreef Boris_Karloff het volgende:
Verandering van sociale omgeving voor de dader. Gevangenis voor jongeren ben ik niet echt voor, daar leren ze alleen maar andere criminelen kennen. Niet echt een gewenst referentiekader voor dit type jongeren.
De Rolex is een heel duur horloge, de Bentley een heel dure auto. Wat mij betreft pimpen ze zelfs met kleding of met een mobiele telefoon, maar dat valt toch niet te vergelijken met messteken of kogelwonden?quote:Op woensdag 9 juli 2008 15:03 schreef Boris_Karloff het volgende:
Waarom is een rolex een statussymbool? of een bentley? Ik weet het niet? waarom wordt er in het algemeen meer gekeken naar wat men heeft ipv wat men heeft gepresteerd. Hoewel deze persoon natuurlijk wel iets gepresteerd heeft, hij is eens neergestoken.
Als je agenten in zet tegen geweldsmisdrijven hebben ze geen tijd om andere dingen te doen.quote:Op woensdag 9 juli 2008 13:24 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Graag, want ik snap niet wat je bedoelt.
Ja dat beweer ik.quote:
Dus jij wilt beweren dat er geen enkel verband bestaat tussen Londense tieners die status ontlenen aan de messteken op hun lichaam en een rapper als 50 Cent die status ontleent aan kogelwonden? Jij wilt beweren dat hiphop niet populair is onder jongeren van pakweg 14-15 jaar? Ik durf je 100 procent te garanderen dat het gemiddelde 14-jarige bendelid in Londen meer wordt beïnvloed door gewelddadige raps dan door de plaatselijke schoonheidscommissie.
Ah, ok... tja, daar zit wat in. Hoewel het op mij allemaal wel overkomt alsof de agenten vrij weinig grip op deze situatie hebben. Probeer maar eens om grip te krijgen op de gedachten van een 14-jarige die rondloopt met het idee dat hij zijn klasgenootje wil omleggen...quote:Op woensdag 9 juli 2008 15:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Als je agenten in zet tegen geweldsmisdrijven hebben ze geen tijd om andere dingen te doen.
Ik stel dan ook nergens dat de opvoeding GEEN rol speelt, ik wijs alleen op bepaalde invloeden die er onmiskenbaar zijn. En ik zie dat verband (50 Cent en zijn kogelwonden versus 15-jarige Schotse jongen met messteken) absoluut.quote:Op woensdag 9 juli 2008 15:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ja dat beweer ik. Ik heb ook alle film en clips gezien en ik ben geen stekende schietende verkrachtende junk omdat ik ondertussen gewoon opvoeding heb gehad.
Laat eens onderzoeken hoeveel van dit soort kansenjongeren ook in het bezit zijn van kansenouders. Op hun beurt zullen deze jongeren hun hoge moraal ook weer doorgeven aan hun eigen kinderen. Persoonlijk ben ik ervoor dit type volk uit de voortplantcyclus te halen.quote:Op woensdag 9 juli 2008 15:19 schreef Elfletterig het volgende:
Je ziet vaak dat ze dat financieel niet kunnen opbrengen, omdat de ouders van deze jongeren doorgaans niet zo heel rijk zijn. Wat bedoel je met een kinderbewijs?
Enkeltje Siberie?quote:Dat zou voor die jongeren inderdaad niet verkeerd zijn, maar het is de vraag of ze na terugkeer in hun oorspronkelijke milieu niet snel in herhaling gaan vervallen. Je kunt jongeren niet permanent uit de stad weghalen.
De sociale omgeving (mini maatschappij) bepaalt wat status heeft, niet het individu. Dus de sociale omgeving is grotendeels verantwoordelijk voor wat er in die subcultuur gezien wordt als status. Waarom dat kogelwonden of steeklittekens zijn is mij onbekend. Persoonlijk denk ik dat je 50ct teveel eer aan doet als je hem verantwoordelijk stelt hiervoor. Onze hele maatschappij is doordrongen van geweld. We zien het overal om ons heen. In dat opzicht kun je wel stellen dat geweld als middel om iets af te dwingen eigenlijk heel normaal is. Elke leider van een land maakt er gebruiik van als het hem uitkomt. In dat opzicht is 50ct nogal een mietje met zijn paar kogelgaatjes, als je het vergelijkt met de Amerikaanse president die hele landen het stenen tijdperk in helpt.quote:De Rolex is een heel duur horloge, de Bentley een heel dure auto. Wat mij betreft pimpen ze zelfs met kleding of met een mobiele telefoon, maar dat valt toch niet te vergelijken met messteken of kogelwonden?
Je krijgt ook geen grip door 2 x per dag een politie auto door een wijk te laten rijden en na een paar dagen te reageren op een aangifte door het slachtoffer 5 vragen te stellen en de antwoorden te archiveren. Maar voor meer is geen tijd/geld.quote:Op woensdag 9 juli 2008 15:36 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ah, ok... tja, daar zit wat in. Hoewel het op mij allemaal wel overkomt alsof de agenten vrij weinig grip op deze situatie hebben. Probeer maar eens om grip te krijgen op de gedachten van een 14-jarige die rondloopt met het idee dat hij zijn klasgenootje wil omleggen...
Mensen met een interesse voor techniek kijken vast naar Discovery, maar raken ze technische geinteresseerd door die programma's? Gaan ze door die programma's sleutelen of doen ze dat omdat ze de interesse al hadden?quote:
Ik stel dan ook nergens dat de opvoeding GEEN rol speelt, ik wijs alleen op bepaalde invloeden die er onmiskenbaar zijn. En ik zie dat verband (50 Cent en zijn kogelwonden versus 15-jarige Schotse jongen met messteken) absoluut.
In de praktijk blijkt dat deze jongeren juist heel veel niet kunnen. Ze kunnen zich niet normaal gedragen, ze kunnen geen baan hebben, ze kunnen niet gewoon doen wat de baas ze vraagt zonder commentaar en bijgeluiden. Allemaal gebrek aan opleiding/opvoeding.quote:
Ik vind het trouwens ook te makkelijk om alles maar steeds op de ouders af te schuiven. We (in algemene zin bedoeld) hebben dit soort discussies eerder gehad hier op Fok. Je mag jongeren ook op hun eigen verantwoordelijkheid aanspreken. Daar zijn ze immers mans genoeg voor, blijkt wel uit hun daden. Natuurlijk hebben de ouders een rol, maar je kunt niet van ouders verwachten dat ze hun pubers 24 uur per dag monitoren.
Haal dat kind weg uit zijn samenleving, zet hem in een goed lopende omgeving met veel liefde en begrip en zo'n kind was nooit aan het moorden gegaan.quote:Op woensdag 9 juli 2008 13:24 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
[..]
Dus jij wilt beweren dat er geen enkel verband bestaat tussen Londense tieners die status ontlenen aan de messteken op hun lichaam en een rapper als 50 Cent die status ontleent aan kogelwonden? Jij wilt beweren dat hiphop niet populair is onder jongeren van pakweg 14-15 jaar? Ik durf je 100 procent te garanderen dat het gemiddelde 14-jarige bendelid in Londen meer wordt beïnvloed door gewelddadige raps dan door de plaatselijke schoonheidscommissie.
Er zijn onderzoeken waaruit blijkt dat strenger straffen niet helpt. Een element dat hierin mee speelt is dat je als overheid het verkeerde (gewelddadige) voorbeeld geeft. Dit grenst aan de discussie over doodstraf.quote:Op woensdag 9 juli 2008 18:32 schreef girl123456 het volgende:
Het vooroordeel dat het aan de opvoeding en/of ouders ligt, is mij iets te kort door de bocht. Soms is het waar (bij tokkies) en soms is het niet waar (ook pubers uit niet-tokkie-gezinnen kunnen aso's worden en niet alle pubers uit tokkie-gezinnen worden per definitie aso).
Ontopic: de enige manier om dergelijk geweld écht te stoppen is simpel, namelijk meer/harder geweld.
Laat elke wouldbe gangster/kutpuber/crimineel/whatsinaname in elkaar rossen door een stel mariniers en moet je opletten hoe snel het afgelopen is!
Enig nadeel van deze oplossing....het mag niet. Tis niet beschaafd.
Dit is natuurlijk volslagen onzin. Kijk maar naar dubbeljoe boe(s). Stalin, Che Guevara, onze eigen Willem van Oranje..... De geschiedenis (recent én minder recent) wijst uit dat er altijd al "goede" en "slechte" mensen zijn geweest. Een liefdevolle en/of begripvolle omgeving is slechts een factor, maar ook niet meer dan dat.quote:Op woensdag 9 juli 2008 18:12 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Haal dat kind weg uit zijn samenleving, zet hem in een goed lopende omgeving met veel liefde en begrip en zo'n kind was nooit aan het moorden gegaan.
Hier ben ik het wél mee eens. Rock 'n Roll zou de muziek van de duivel zijn, remember? En Jazz en punk en hardrock en gotic....allemaal muziekstromingen die als boosdoener werden aangewezen....allemaal flauwekul!!!quote:De muziek is niet de boosdoener en zal het ook nooit zijn. Het is enkel de omgeving die kracht/macht/respect ontleend aan geweld.
Da's maar nét hoe je het ziet. Als de crimineel dood is, weet je iig zeer zeker dat ie niet nog eens in de fout gaat.quote:Op woensdag 9 juli 2008 18:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er zijn onderzoeken waaruit blijkt dat strenger straffen niet helpt. Een element dat hierin mee speelt is dat je als overheid het verkeerde (gewelddadige) voorbeeld geeft. Dit grenst aan de discussie over doodstraf.
Het vergroot wellicht de voedingsbodem voor dergelijk gedrag, maar dat bestond (ook in NL) al voor de hiphop cultuur hier voet aan de grond had.quote:Op woensdag 9 juli 2008 13:24 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
[..]
Ten eerste moet je dan heel zeker weten dat je de goede hebt, onschuldigen vermoorden maakt je niet populair. Ten tweede heeft de dader vriendjes en familie die geweldadig op het goede voorbeeld van de overheid kunnen reageren. Of wil je complete buurten uitmoorden?quote:Op woensdag 9 juli 2008 18:44 schreef girl123456 het volgende:
[..]
Da's maar nét hoe je het ziet. Als de crimineel dood is, weet je iig zeer zeker dat ie niet nog eens in de fout gaat.
Dat klopt, maar de buurtbewoners/slachtoffers tevreden stellen met geweld lost het probleem niet op.quote:
Maar idd, dit grenst aan de discussie over doodstraf, oftewel: hoever mag je gaan...
Voor diegenen die écht serieus last hebben van dergelijke klootzakken zal dat punt wat verderweg liggen, dan voor diegenen die er geen ervaring mee hebben....
* pakt mes ....quote:Op woensdag 9 juli 2008 19:05 schreef JohnDope het volgende:
NWO-remix.quote:
Ik stel 50 Cent er niet verantwoordelijk voor, ik stel alleen vast dat dergelijke figureren een soort 'rolmodel' zijn en dat jongeren dergelijk gedrag kopiëren. Maar wat je tussen de regels aanhaalt, is misschien inderdaad wel een mede-oorzaak: de 'normalisering' van geweld. Geweld is iets heel gewoons geworden; een soort vanzelfsprekendheid.quote:Op woensdag 9 juli 2008 15:52 schreef Boris_Karloff het volgende:
De sociale omgeving (mini maatschappij) bepaalt wat status heeft, niet het individu. Dus de sociale omgeving is grotendeels verantwoordelijk voor wat er in die subcultuur gezien wordt als status. Waarom dat kogelwonden of steeklittekens zijn is mij onbekend. Persoonlijk denk ik dat je 50ct teveel eer aan doet als je hem verantwoordelijk stelt hiervoor. Onze hele maatschappij is doordrongen van geweld. We zien het overal om ons heen. In dat opzicht kun je wel stellen dat geweld als middel om iets af te dwingen eigenlijk heel normaal is. Elke leider van een land maakt er gebruiik van als het hem uitkomt. In dat opzicht is 50ct nogal een mietje met zijn paar kogelgaatjes, als je het vergelijkt met de Amerikaanse president die hele landen het stenen tijdperk in helpt.
quote:Op woensdag 9 juli 2008 21:55 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik stel 50 Cent er niet verantwoordelijk voor, ik stel alleen vast dat dergelijke figureren een soort 'rolmodel' zijn en dat jongeren dergelijk gedrag kopiëren. Maar wat je tussen de regels aanhaalt, is misschien inderdaad wel een mede-oorzaak: de 'normalisering' van geweld. Geweld is iets heel gewoons geworden; een soort vanzelfsprekendheid.
Goed punt en als het dan ook nog individuen zijn die slecht kunnen meekomen in een prestatie en consumptie gerichte maatschappij krijg je dit soort anti sociale gemeenschappenquote:Op woensdag 9 juli 2008 23:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
jongeren keren terug naar de gemeenschap. Blijkbaar missen we dat in ons leven.
Bron: nu.nlquote:Weer tiener neergestoken in Londen
LONDEN - In Zuid-Londen is donderdag een 18-jarige jongen neergestoken. Dat is de 21ste tiener die dit jaar is overleden door geweld, aldus de politie.
De 18-jarige jongen werd donderdag gevonden met messteken in zijn maag. Hij werd in kritieke conditie naar het ziekenhuis gebracht, maar overleed bij aankomst, berichtte de BBC.
Dan houdt je ze in de suburbs, ow in Parijs hebben ze ook zo'n probleem....quote:Op zaterdag 19 juli 2008 02:30 schreef Ofyles2 het volgende:
Preventief fouilleren zou ook wel eens helpen.
En wat ook mogelijk zou helpen is het afschaffen van gratis OV voor jeugd onder de 16 jaar. Dit is de grootste fout die ex-burgemeester Ken Livingstone begaan heeft: de mobiliteit van de gewelddadige jeugd vergroten zodat de steekpartijen zich niet tot één locatie beperken, maar in de hele stad gepleegd worden.
Londen is dan ook wat dichterbij dan DC, Sao Paulo, LA of Johannesburgquote:Op woensdag 9 juli 2008 15:42 schreef kipmetbiefstuk het volgende:
Vinden jullie nou ook niet dat het een beetje overdreven word... Okay, het zijn op dit moment allemaal tieners die worden vermoord (alhoewel die Fransoosjes al in de 20 waren geloof ik) maar wat wil je in een stad met 7 miljoen mensen? Dat er helemaal niks gebeurd?
In elke grote stad waar dan ook op de wereld word dagelijks iemand wel omgelegd... Alleen besteed de media specifiek veel aandacht aan dit ''Londen gebeuren''...
(Neemt natuurlijk niet weg dat het erg is wat er momenteel gebeurd en dat die mensen die dat doen eveneel messteken terug mogen krijgen...)
Het zoveelste voorbeeld van een ontspoorde jongere die onvoldoende wordt gecorrigeerd, als gevolg van te milde straffen. Gelukkig is er nu dan levenslang uitgesproken, wat effectief neerkomt op minimaal 12 jaar. Maar het heeft wel eerst weer zo ver moeten komen dat een onschuldige tiener werd vermoord. Moet je het verdriet van die ouders eens zien op de foto bij dit artikel: http://www.thisislondon.c(...)rong+way'/article.doquote:Levenslang voor tienermoord om 'verkeerde blik'
Een 16-jarige Britse jongen uit Londen heeft vandaag levenslang gekregen voor het neersteken van een 14-jarig plaatsgenootje dat hem 'verkeerd had aangekeken'. Dat meldden Britse media.
De dader, Joseph Chin (foto), maakte deel uit van een bende van ongeveer twintig jongens die de 14-jarige Martin Dinnegan (foto) vorig jaar besloten te achtervolgen. Minder dan een uur eerder waren er blikken tussen de tieners uitgewisseld. Dinnegan, beschreven als een topleerling, was alleen en ongewapend toen de groep op fietsen en brommers achter hem aankwam.
Het slachtoffer werd ingehaald en vervolgens geslagen, getrapt en vier keer in de rug gestoken. Hij werd stervende achtergelaten in de wijk Holloway in het noorden van Londen. De rechter sprak van zinloos geweld. De minderjarige dader, die al in het bezit was van een strafblad en ontkende schuldig te zijn, verdwijnt voor minimaal 12 jaar achter de tralies.
Wat heeft islamisering te maken met het ontstaan van dit soort jeugdbendes? Niet zo veel denk ik.quote:Op zondag 10 augustus 2008 00:43 schreef StefanP het volgende:
Lees "Londonistan" van Melanie Phillips en je weet precies wat er daar aan de hand is. Wen er maar aan, want het gaat nog veel erger worden. Multikul
Niet islamisering, maar het blijft een feit dat het voornamelijk pakis zijn die zich daar misdragen.quote:Op zondag 10 augustus 2008 02:41 schreef Chancard het volgende:
[..]
Wat heeft islamisering te maken met het ontstaan van dit soort jeugdbendes? Niet zo veel denk ik.
En de politiek gaat nu pas in de aanval door metaaldetectoren te plaatsen bij uitgaansgelegenheden.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 17:54 schreef N.icka het volgende:
Ik kan er niks zinnigs over zeggen , maar mijn god, het zal je kind toch zijn , zomaar afgemaakt
Dit voorstel zal het helaas niet redden in het Lagerhuis, maar ik stem wel voor deze wrede, barbaarse straf.quote:Op zondag 10 augustus 2008 11:22 schreef ethiraseth het volgende:
Verplichte castratie lijkt me wel een goede straf. Dat ontneemt meteen de mannelijkheid van die types + ze kunnen zich niet voortplanten.
Bron: NOS.nlquote:Weer Engelse jongens doodgestoken
Opnieuw zijn in Engeland tieners doodgestoken. Afgelopen nacht werd een jongen van 17 bij een gevecht in Londen in zijn nek gestoken. In Manchester overleed een 16-jarige jongen op weg naar het ziekenhuis. Bij een golf van geweld zijn dit jaar al tientallen jongeren door messteken omgekomen.
Het zal misschien heel hard klinken, maar als je moet regeren over 50 miljoen mensen en er komen 23 mensen om door messteken, dan is dat niet zo heel erg significant. Het is vooral dat veel mensen denken "wat als mijn zoon...".quote:Op zondag 17 augustus 2008 02:58 schreef Ofyles2 het volgende:
Om exact te zijn: 23 slachtoffers.
En nog steeds maakt het Lagerhuis zich druk om een zoveelste ICT-project ofzoiets.![]()
![]()
It's a bloody shame, that's what it is!
Wat een bizarre manier van redeneren. Zogezegd betekent de moord op John F Kennedy ook niks, want dat was ook maar één persoon. En de moord op Theo van Gogh is ook van nul relevantie... wat is nou één mensenleven op 16,3 miljoen mensen?quote:Op zondag 17 augustus 2008 07:19 schreef Chancard het volgende:
Het zal misschien heel hard klinken, maar als je moet regeren over 50 miljoen mensen en er komen 23 mensen om door messteken, dan is dat niet zo heel erg significant. Het is vooral dat veel mensen denken "wat als mijn zoon...".
ja lekker verplichten, dan heeft dat tuig er helemaal geen zin meer in als ze weer in de maatschapij komenquote:Op maandag 11 augustus 2008 16:20 schreef girl123456 het volgende:
Oppakken en langdurig opsluiten. Op een speciale kostschool als het om leerplichtige jongeren gaat. In de gevangenis als het om oudere personen gaat.
Hoe dan ook: verplicht werken of leren. Goedschiks of kwaadschiks.
Het zal je kind maar zijn dat slachtoffer wordt van zo'n loser. Ik leef mee met zijn familie en kennissen....
Bron: Telegraaf.nlquote:Opnieuw Britse tieners doodgestoken
LONDEN - Een 14-jarige jongen is doodgestoken in het oosten van Londen. Hij is de 25e tiener die dit jaar in de Britse hoofdstad door geweld om het leven komt, aldus de politie zondag.
De jongen raakte zaterdagavond betrokken bij een gevecht in het stadsdeel Hackney. Hij bezweek zondagochtend in een ziekenhuis aan zijn verwondingen. Een 16-jarig meisje raakte bij de steekpartij gewond. Elders in Engeland, in de stad Liverpool, werd zaterdag een 15-jarige jongen doodgestoken.
Groot-Brittannië gaat gebukt onder een geweldsgolf van tieners. Daarbij worden vooral veel messen gebruikt. De nieuwe burgemeester van Londen, Boris Johnson, heeft een offensief tegen steekwapens aangekondigd.
Hackney ligt niet eens zo heel ver weg van mijn collegezaal in londonquote:Op zondag 31 augustus 2008 23:50 schreef Elfletterig het volgende:
Ook in Groot-Brittannië zit het weekend er weer op...
[..]
Bron: Telegraaf.nl
Gaat lekker daar. Misschien moet de politiek toch eens een wat duidelijker signaal afgeven ofzo?
Wat dan? Opsluiten en al die tijd niks laten doen? Dan krijg je ook wereldvreemde mensen die niet meer terug kunnen keren. Permanent opsluiten is veel te door en de doodstraf is immoreel. Blijft weinig over.quote:Op maandag 18 augustus 2008 04:16 schreef boyv het volgende:
[..]
ja lekker verplichten, dan heeft dat tuig er helemaal geen zin meer in als ze weer in de maatschapij komen [ afbeelding ]
Waar haal je dat vandaan? Tussen de 25 dode tieners (alleen al in Londen) zullen ongetwijfeld ook slachtoffers van raciaal geweld zitten, maar ik leid uit geen enkel nieuwsbericht af dat het alleen om raciaal geweld gaat. Ik heb de sterke indruk dat het gaat om rivaliserende jeugdbendes, of soms om uit de hand gelopen ruzies om futiliteiten. Maar als jij andere bronnen hebt, zie ik die graag.quote:Op maandag 1 september 2008 09:09 schreef RonaldRegen het volgende:
Ik vind het wel opvallend hoe dit fenomeen stelselmatig heel neutraal als "tienermoorden" wordt omschreven. Terwijl het eigenlijk gewoon om keihard raciaal geweld gaat. Geweld van zwart tegen blank uiteraard, zoals we dat in Nederland ook zo goed kennen.
volgens mij las ik vandaag ook in de krant dat er zaterdag in eindhoven? en zondag in utrecht? iemand neer(lees dood)gestoken wasquote:Op maandag 1 september 2008 13:06 schreef _Qmars_ het volgende:
Amplificatiesignaal vanuit de media zorgt er voor dat jongeren zich fixeren op steekincidenten. Kijk naar de croftybom en happy slapping. De media geeft ze het laatste zetje.
Het probleem is gewoon het falende sociale beleid in heel Groot-Britannië. Er is volgens mij geen enkel land in Europa dat zoveel stinkend rijke mensen heeft, en zo'n grote onderklasse. Nu komt het probleem in Londen in de media, maar in Noord-Engeland (de oude mijnstreek) is het nog veel erger.quote:Op maandag 1 september 2008 12:35 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Waar haal je dat vandaan? Tussen de 25 dode tieners (alleen al in Londen) zullen ongetwijfeld ook slachtoffers van raciaal geweld zitten, maar ik leid uit geen enkel nieuwsbericht af dat het alleen om raciaal geweld gaat. Ik heb de sterke indruk dat het gaat om rivaliserende jeugdbendes, of soms om uit de hand gelopen ruzies om futiliteiten. Maar als jij andere bronnen hebt, zie ik die graag.
Niet dat ik het oneens ben met wat je schrijft, maar het gaat hier om moorden die worden gepleegd op EN door mensen die het woord sociaal nog niet eens kunnen schrijven....quote:Op maandag 1 september 2008 14:48 schreef Chancard het volgende:
Het probleem is gewoon het falende sociale beleid in heel Groot-Britannië. Er is volgens mij geen enkel land in Europa dat zoveel stinkend rijke mensen heeft, en zo'n grote onderklasse. Nu komt het probleem in Londen in de media, maar in Noord-Engeland (de oude mijnstreek) is het nog veel erger.
Het trieste is dat we in Nederland op weg zijn om Londen achterna te gaan.quote:January 1: Henry Bolombi, 17, dies from a single stab wound to the chest after being attacked as he walked home in Edmonton, North London, after celebrating New Year
January 5: Faridon Alizada, 18, of Bexley, south-east London, dies from three stab wounds to the chest after being attacked in Verona House, a tower block in Erith
January 21: Boduka Mudianga, 18, known by his middle name Louis, stabbed to death in street brawl in Silver Street, Edmonton
January 26: Fuad Buraleh, 19, of Hayes, Middlesex, dies from head injury inflicted after he got off a bus in Dean Gardens, Uxbridge Road, Ealing
February 19: Sunday Essiet, 15, died from a stab wound. He was attacked after a row between groups of youths in Invermore Place, Woolwich
February 23: Tung Le, 17, of Deptford, south-east London, was attacked during a row outside a nightclub in Cockspur Street. He died from a stab wound
February 29: Ofiyke Nmezu, 16, known as Iyke, of Edmonton, suffered a head injury in an attack with a brick on February 15. He attended hospital two weeks later where he died from a skull fracture
March 13: Michael Jones, 18, dies from severe head injuries and a stab wound to the chest after being attacked by an intruder at his home Stanley Road, Edmonton
March 14: Nicholas Clarke, 19, dies from a gunshot wound to the head after a shooting at the Myatts Field Estate, Brixton
March 27: Devoe Roach, 17, dies after apparently being stabbed in the chest in Stamford Hill, north London.
March 27: Amro Elbadawi, 14, of West Kilburn, dies from stab wound after being knifed in Queen's Park, West London.
May 3: Lyle Tulloch, 15, from Peckham, south London, is fatally stabbed in a stairway of a block of flats.
May 10: Jimmy Mizen , 16, is attacked with a shard of glass in a bakery in Lee, south east London.
May 24: Rob Knox , 18, is stabbed to death in a fight outside the Metro Bar in Station Road, Sidcup.
May 28: Sharmaarke Hassan , 17, dies in hospital after being shot in the head in Camden, north London, on May 24.
June 2: Arsema Dawit , 15, is stabbed to death in a block of flats near Waterloo station.
June 29: Ben Kinsella , 16, dies after he is stabbed in York Way, Islington.
July 3: Shakilus Townsend , 16, dies after being stabbed and beaten with a baseball bat in Thorton Heath, south London.
July 7: David Idowu, 14, a Southwark schoolboy, dies almost three weeks after being stabbed in an attack.
July 10: Melvin Bryan, 18, two charged with his murder in a flat on Gloucester Road, Upper Edmonton.
July 17: Freddie Moody, 18, was murdered after a water pistol fight turned violent in Stockwell, South London.
August 6: Ryan Bravo, 18, is shot dead outside a supermarket in Walworth, South London. He was mistakenly shot in the back as gunmen targeted two fleeing youths.
August 16: Nilanthan Murddi, 17, dies in hospital after being stabbed in the neck in Croydon, South London.
August 24: Charles Hendricks, 18, known as CJ, is fatally stabbed near a bus garage in Walthamstow, East London.
August 31: Shaquille Smith, 14, dies from a single stab wound to the stomach after he and his sister, 16, are attacked by a gang of youths outside their home in Hackney, East London.
September 13: Oliver Kingonzila, 19, semi professional footballer stabbed during a fight outside a nightclub in Croydon.
Nou, bijvoorbeeld op:quote:Op maandag 15 september 2008 15:35 schreef Pappie_Culo het volgende:
Waar baseer je dat precies op?
(ingekort) Datum: 14 september, bron: http://www.ad.nl/rotterda(...)oor_steekpartij.htmlquote:Jongens opgepakt voor steekpartij
ROTTERDAM - De Rotterdamse politie heeft zaterdagnacht twee jongens van veertien en zestien jaar oud opgepakt vanwege een steekpartij. Het slachtoffer, een veertienjarige jongen, was een uur voor de aanhouding in zijn borst gestoken na een ruzie nabij de Persoonshaven in Rotterdam-Zuid.
Het gebied rond de Persoonshaven in Rotterdam-Zuid is de laatste paar jaar al vaker het toneel geweest van opmerkelijke misdrijven. In maart 2007 werd een 18-jarige jongen neergestoken, nadat hij een fietsendief probeerde aan te houden...
Datum: 13 september, Bron: http://www.parool.nl/paro(...)na-steekpartij.dhtmlquote:Buschauffeurs mijden wijk na steekpartij
DEN HAAG - De chauffeurs van busmaatschappij Connexxion mijden zeker tot vrijdag de wijk Oosterwei in Gouda, waar zij zeggen te worden geterroriseerd door jongeren. Vrijdag heeft Connexxion een gesprek met het gemeentebestuur over maatregelen tegen de bedreigingen en berovingen waaraan het buspersoneel dagelijks is blootgesteld.
Connexxion wil tot die tijd niet meer door een deel van de wijk te rijden. Dat besluit is genomen nadat een 37-jarige chauffeur bij een beroving in zijn hals was gestoken. Volgens een woordvoerder scheelde het een haar of het mes had een vitale ader geraakt.
Datum: 8 september, Bron: http://www.trouw.nl/nieuws/nederland/article1848429.ecequote:Verdachte steekpartij Amsterdam-West meldt zich
(Novum) - Een 16-jarige jongen is maandagochtend opgepakt in verband met een steekpartij in Amsterdam-West woensdagavond. Na de steekpartij werd toegesneld ambulancepersoneel bedreigd door omstanders. De verdachte komt uit Amsterdam heeft zichzelf aangegeven, meldt de politie.
Een 15-jarige jongen werd woensdag rond 18.00 uur neergestoken in de Vredeman de Vriesstraat in Geuzeveld. De politie wist vlak na de steekpartij al wie de vermoedelijke dader was, maar kon hem niet traceren. Uiteindelijk meldde de jongen zichzelf omdat de grond hem te heet onder de voeten werd.
Datum: 11 september, Bron: http://www.omroepbrabant.(...)eekpartij+Breda.aspxquote:Mannen vast na steekpartij Breda
BREDA - De politie heeft donderdagochtend twee mannen uit Breda aangehouden vanwege een steekpartij woensdagavond op de hoek van de Jupiterlaan en de Mercuriuslaan in hun woonplaats.
Een 20-jarige man stak rond half twaalf een 19-jarige Bredanaar neer, omdat die met zijn vrienden de dader zou hebben mishandeld. Het slachtoffer ligt met diverse steekwonden in het ziekenhuis. Hij is niet in levensgevaar. Ook hij is gearresteerd. De beide mannen hadden al langer ruzie en hadden onlangs nog in de binnenstad gevochten.
Datum 8 september, Bron: http://www.blikopnieuws.nl/bericht/82419quote:Vrouw aangehouden na steekpartij in centrum Roermond
Roermond - Zondagmorgen heeft de politie een 19-jarige Roermondse vrouw aangehouden naar aanleiding van een steekpartij in die plaats. De 19-jarige wordt ervan verdacht een 20-jarige man uit Roermond te hebben gestoken.
De politie kreeg rond vijf uur in de ochtend de melding dat er op de Veldstraat een opstootje was geweest. Bij aankomst bleek dat er een steekpartij was geweest. De aanleiding van dit incident is nog niet bij de politie bekend. De verdachte vrouw vluchtte bij de komst van de politie. Zij werd even later op de Godsweerdersingel aangehouden. Een 16-jarige vrouw uit Tegelen probeerde de aanhouding van de 19-jarige te beletten. Ze trapte een aantal keren tegen een politieagente. Hierop werd ook deze vrouw aangehouden. De agente is bij de huisartsenpost behandeld. Het slachtoffer van de steekpartij is opgenomen in het Roermondse ziekenhuis. Beide vrouwen zijn in verzekering gesteld. De politie onderzoekt de zaak.
Datum: 1 september, Bron: http://www.elsevier.nl/web/Artikel.htm?contentid=201668quote:Papendrechter (19) zwaargewond bij steekpartij
(Novum) - Bij een steekincident in Papendrecht is maandagavond een 19-jarige man uit die plaats zwaargewond geraakt. Een 17-jarige Papendrechter kreeg onenigheid en zou de 19-jarige gestoken hebben. Hij is aangehouden, meldt de politie. Een groep jongeren hing op een pleintje tussen woningen aan de Stellingmolen toen de steekpartij rond 20.15 uur plaatsvond.
Het slachtoffer is met een ambulance naar een ziekenhuis in Dordrecht gebracht en is daar direct geopereerd. De politie stelt een onderzoek in naar de toedracht en hoort onder meer een aantal getuigen.
Datum: 16 augustus, Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)tij_overleden__.htmlquote:Slachtoffer steekpartij overleden
LEEUWARDEN - Een 28-jarige man uit Leeuwarden is zaterdag overleden aan de gevolgen van een steekpartij op 2 augustus. Dat maakte het Openbaar Ministerie in de Friese hoofdstad zaterdag bekend.
Het slachtoffer werd in de Leeuwardense wijk Camminghaburen neergestoken door een 18-jarige plaatsgenoot. De twee hadden ruzie met elkaar, maar kenden elkaar niet. De politie kon de verdachte kort na de steekpartij op aanwijzingen van getuigen aanhouden.
De verdachte zit sinds de steekpartij vast op verdenking van poging tot doodslag. De tenlastelegging zal nu worden aangepast, aldus een woordvoerder van het OM. Op het lichaam van de onmgekomen Leeuwarder vindt nog sectie plaats.
Datum: 20 augustus, Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)lerick_bekent__.htmlquote:Verdachte dodelijke steekpartij Blerick bekent
ROERMOND - De 17-jarige verdachte van een dodelijke steekpartij in Blerick (Limburg) afgelopen maandag, heeft bekend zijn slachtoffer met een mes te hebben gestoken. Dat liet het Openbaar Ministerie (OM) in Roermond woensdag weten.
Door de steekpartij kwam een 30-jarige Blerickenaar om het leven. Het OM verdenkt de 17-jarige van moord. De rechter commissaris van de rechtbank in Roermond heeft het voorarrest van de man woensdag met veertien dagen verlengd.
Ik deel je mening dat wapenbezit zwaar bestraft moet worden, om mee te beginnen. Wat mij betreft worden er niet eens voorwaardelijke straffen uitgedeeld, maar komen er meteen minimumstraffen van ZEKER een half jaar, PLUS de genoemde voorwaardelijke straf, bij herhaling.quote:Op maandag 15 september 2008 16:14 schreef Pappie_Culo het volgende:
Er werd vroeger ook geprikt hoor, niet eens zo heel zuinig ook. Maar dat soort zaken zijn vrij makkelijk terug te dringen. Behalve in NL natuurlijk waar men werkelijk voor de simpelste zaken 5 regeringen nodig heeft voor er wat gebeurt.
Maar men had natuurlijk al jaren terug toen die kloterige (en nagenoeg waardeloze) ID plicht en de preventieve fouillering er kwamen (niet teglijk maar okee), direct een nieuwe wet moeten opstellen die het op straat dragen van wapens bestraft met 5 (steekwapen) tot 10 (vuurwapen) jaar voorwaardelijk.
Eenmaal nog een keer gepakt met een wapen kan de persoon in kwestie brommen, punt uit. Dat maakt de waarschijnlijkheid dat iemand een mes bij zich heeft een stuk kleiner, tenzij de persoon in kwestie er een bepaalde op voorhand beoogde handeling mee voor ogen heeft. Maar dat laatste voorkom je toch niet.
Het begint met minder wapens. De rest is allemaal onzin die toch nergens toe leidt.
Minimumstraffen ben ik tegen (ondermijnt de beginselen van een fatsoenlijke rechtsstaat), maar zou voor dit soort zaken best kunnen ja.quote:Op maandag 15 september 2008 16:18 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik deel je mening dat wapenbezit zwaar bestraft moet worden, om mee te beginnen. Wat mij betreft worden er niet eens voorwaardelijke straffen uitgedeeld, maar komen er meteen minimumstraffen van ZEKER een half jaar, PLUS de genoemde voorwaardelijke straf, bij herhaling.
Steekwapens zijn nu eenmaal veel makkelijker om te verwerven... Ik weet nog dat ik ooit een nieuw keukenmes in de supermarkt wilde kopen... de caissière keek me bijzonder achterdochtig aan toen ik dat gevaarte daar neerlegde aan de kassa.quote:Op maandag 15 september 2008 16:18 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik deel je mening dat wapenbezit zwaar bestraft moet worden, om mee te beginnen. Wat mij betreft worden er niet eens voorwaardelijke straffen uitgedeeld, maar komen er meteen minimumstraffen van ZEKER een half jaar, PLUS de genoemde voorwaardelijke straf, bij herhaling.
Ik vind dat je een strafbeleid moet hebben dat past bij de samenleving. En dat bovendien de burgers in die samenleving zo goed mogelijk beschermt. Als je zo duidelijk een verharding ziet optreden, kom je er niet met 40 uur schoffelen of met alleen preventieve maatregelen, zoals voorlichting op scholen over hoe belangrijk ambulances zijn.quote:Op maandag 15 september 2008 16:20 schreef Pappie_Culo het volgende:
Minimumstraffen ben ik tegen (ondermijnt de beginselen van een fatsoenlijke rechtsstaat), maar zou voor dit soort zaken best kunnen ja. Maar ik ben sowieso wel iemand van de tweede kans, dus vandaar.
Mogelijk, maar minimumstraffen helpen niet. Dat is typisch zo'n goedkope en makkelijke oplossing die niet correct is.quote:Op maandag 15 september 2008 16:58 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik vind dat je een strafbeleid moet hebben dat past bij de samenleving. En dat bovendien de burgers in die samenleving zo goed mogelijk beschermt. Als je zo duidelijk een verharding ziet optreden, kom je er niet met 40 uur schoffelen of met alleen preventieve maatregelen, zoals voorlichting op scholen over hoe belangrijk ambulances zijn.
Aan gewelddadige jongeren die totaal geen schroom meer kennen, zul je heel goed duidelijk moeten maken bij wie de macht en het gezag ligt. Dat betekent dus strenger handhaven en straffen. De enige aanpak van tuig is een keiharde.
Hoe weet je dat minimumstraffen niet helpen? Is het recent uitgeprobeerd? Of heeft Engeland net zo'n soft strafbeleid als hier in Nederland? Ik snap niet wat er 'niet correct' is aan minimumstraffen. Een strafrechtstelsel moet de straffen hebben die passen bij de situatie en daar recht aan doen. We praten hier over veelal minderjarige moordenaars. Ik vind het vreemd dat je wél stelt dat die jongeren een soort beeld van onschendbaarheid en macht hebben, maar dat je maatregelen om daar wat aan te doen als 'niet correct' betitelt. Met (politieke) correctheid breng je dit soort tuig echt niet terug op het rechte pad.quote:Op maandag 15 september 2008 17:00 schreef Pappie_Culo het volgende:
Mogelijk, maar minimumstraffen helpen niet. Dat is typisch zo'n goedkope en makkelijke oplossing die niet correct is. Maar je hebt wel gelijk dat jongeren die in dat soort groepen verkeren een bepaald beeld van onschendbaarheid hebben en macht. Die moet je breken, en dat kan op verschillende manieren.
Met het rucksichtlos afbreken van de fundamenten van de rechtsstaat ook niet.quote:Op dinsdag 16 september 2008 08:55 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Hoe weet je dat minimumstraffen niet helpen? Is het recent uitgeprobeerd? Of heeft Engeland net zo'n soft strafbeleid als hier in Nederland? Ik snap niet wat er 'niet correct' is aan minimumstraffen. Een strafrechtstelsel moet de straffen hebben die passen bij de situatie en daar recht aan doen. We praten hier over veelal minderjarige moordenaars. Ik vind het vreemd dat je wél stelt dat die jongeren een soort beeld van onschendbaarheid en macht hebben, maar dat je maatregelen om daar wat aan te doen als 'niet correct' betitelt. Met (politieke) correctheid breng je dit soort tuig echt niet terug op het rechte pad.
Omdat mensen geen puur rationele wezens zijn en jij er nu vanuit gaat dat dit wel zo is.quote:Op maandag 5 januari 2009 10:00 schreef Elfletterig het volgende:
Met minimumstraffen geef je tenminste een helder signaal af en weten mensen waar ze minimaal op mogen rekenen. Het opleggen van straffen is slechts een onderdeel van een grotere keten aan maatregelen om dit gewelddadige gedrag in te dammen. Als minimumstraffen vooraf worden aangekondigd met een duidelijke invoeringsdatum, zie ik werkelijk niet in waarom dat de fundamenten van de rechsstaat aantast.
Opnieuw tiener doodgestoken in Londen Daar gaan we weerquote:Een 15-jarige jongen is zaterdag doodgestoken in Londen. Twee verdachten zijn aangehouden. Dat meldde de politie zondag.
Het is dit jaar de eerste keer dat een jongere in de hoofdstad van Groot-Brittannië om het leven komt tijdens een steekpartij. Vorig jaar werd Londen geteisterd door een lange reeks steekpartijen, waarbij 28 tieners om het leven kwamen. Het geweld bracht een nationale discussie op gang over jeugdcriminaliteit, bendegeweld en de toestand waarin de Britse samenleving verkeert.
De politie begon een actie tegen het bezit van steekwapens onder jongeren. Het aantal incidenten met messen zou in de tweede helft van 2008 zijn afgenomen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |