* pakt mes ....quote:Op woensdag 9 juli 2008 19:05 schreef JohnDope het volgende:
NWO-remix.quote:
Ik stel 50 Cent er niet verantwoordelijk voor, ik stel alleen vast dat dergelijke figureren een soort 'rolmodel' zijn en dat jongeren dergelijk gedrag kopiëren. Maar wat je tussen de regels aanhaalt, is misschien inderdaad wel een mede-oorzaak: de 'normalisering' van geweld. Geweld is iets heel gewoons geworden; een soort vanzelfsprekendheid.quote:Op woensdag 9 juli 2008 15:52 schreef Boris_Karloff het volgende:
De sociale omgeving (mini maatschappij) bepaalt wat status heeft, niet het individu. Dus de sociale omgeving is grotendeels verantwoordelijk voor wat er in die subcultuur gezien wordt als status. Waarom dat kogelwonden of steeklittekens zijn is mij onbekend. Persoonlijk denk ik dat je 50ct teveel eer aan doet als je hem verantwoordelijk stelt hiervoor. Onze hele maatschappij is doordrongen van geweld. We zien het overal om ons heen. In dat opzicht kun je wel stellen dat geweld als middel om iets af te dwingen eigenlijk heel normaal is. Elke leider van een land maakt er gebruiik van als het hem uitkomt. In dat opzicht is 50ct nogal een mietje met zijn paar kogelgaatjes, als je het vergelijkt met de Amerikaanse president die hele landen het stenen tijdperk in helpt.
quote:Op woensdag 9 juli 2008 21:55 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik stel 50 Cent er niet verantwoordelijk voor, ik stel alleen vast dat dergelijke figureren een soort 'rolmodel' zijn en dat jongeren dergelijk gedrag kopiëren. Maar wat je tussen de regels aanhaalt, is misschien inderdaad wel een mede-oorzaak: de 'normalisering' van geweld. Geweld is iets heel gewoons geworden; een soort vanzelfsprekendheid.
Goed punt en als het dan ook nog individuen zijn die slecht kunnen meekomen in een prestatie en consumptie gerichte maatschappij krijg je dit soort anti sociale gemeenschappenquote:Op woensdag 9 juli 2008 23:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
jongeren keren terug naar de gemeenschap. Blijkbaar missen we dat in ons leven.
Bron: nu.nlquote:Weer tiener neergestoken in Londen
LONDEN - In Zuid-Londen is donderdag een 18-jarige jongen neergestoken. Dat is de 21ste tiener die dit jaar is overleden door geweld, aldus de politie.
De 18-jarige jongen werd donderdag gevonden met messteken in zijn maag. Hij werd in kritieke conditie naar het ziekenhuis gebracht, maar overleed bij aankomst, berichtte de BBC.
Dan houdt je ze in de suburbs, ow in Parijs hebben ze ook zo'n probleem....quote:Op zaterdag 19 juli 2008 02:30 schreef Ofyles2 het volgende:
Preventief fouilleren zou ook wel eens helpen.
En wat ook mogelijk zou helpen is het afschaffen van gratis OV voor jeugd onder de 16 jaar. Dit is de grootste fout die ex-burgemeester Ken Livingstone begaan heeft: de mobiliteit van de gewelddadige jeugd vergroten zodat de steekpartijen zich niet tot één locatie beperken, maar in de hele stad gepleegd worden.
Londen is dan ook wat dichterbij dan DC, Sao Paulo, LA of Johannesburgquote:Op woensdag 9 juli 2008 15:42 schreef kipmetbiefstuk het volgende:
Vinden jullie nou ook niet dat het een beetje overdreven word... Okay, het zijn op dit moment allemaal tieners die worden vermoord (alhoewel die Fransoosjes al in de 20 waren geloof ik) maar wat wil je in een stad met 7 miljoen mensen? Dat er helemaal niks gebeurd?
In elke grote stad waar dan ook op de wereld word dagelijks iemand wel omgelegd... Alleen besteed de media specifiek veel aandacht aan dit ''Londen gebeuren''...
(Neemt natuurlijk niet weg dat het erg is wat er momenteel gebeurd en dat die mensen die dat doen eveneel messteken terug mogen krijgen...)
Het zoveelste voorbeeld van een ontspoorde jongere die onvoldoende wordt gecorrigeerd, als gevolg van te milde straffen. Gelukkig is er nu dan levenslang uitgesproken, wat effectief neerkomt op minimaal 12 jaar. Maar het heeft wel eerst weer zo ver moeten komen dat een onschuldige tiener werd vermoord. Moet je het verdriet van die ouders eens zien op de foto bij dit artikel: http://www.thisislondon.c(...)rong+way'/article.doquote:Levenslang voor tienermoord om 'verkeerde blik'
Een 16-jarige Britse jongen uit Londen heeft vandaag levenslang gekregen voor het neersteken van een 14-jarig plaatsgenootje dat hem 'verkeerd had aangekeken'. Dat meldden Britse media.
De dader, Joseph Chin (foto), maakte deel uit van een bende van ongeveer twintig jongens die de 14-jarige Martin Dinnegan (foto) vorig jaar besloten te achtervolgen. Minder dan een uur eerder waren er blikken tussen de tieners uitgewisseld. Dinnegan, beschreven als een topleerling, was alleen en ongewapend toen de groep op fietsen en brommers achter hem aankwam.
Het slachtoffer werd ingehaald en vervolgens geslagen, getrapt en vier keer in de rug gestoken. Hij werd stervende achtergelaten in de wijk Holloway in het noorden van Londen. De rechter sprak van zinloos geweld. De minderjarige dader, die al in het bezit was van een strafblad en ontkende schuldig te zijn, verdwijnt voor minimaal 12 jaar achter de tralies.
Wat heeft islamisering te maken met het ontstaan van dit soort jeugdbendes? Niet zo veel denk ik.quote:Op zondag 10 augustus 2008 00:43 schreef StefanP het volgende:
Lees "Londonistan" van Melanie Phillips en je weet precies wat er daar aan de hand is. Wen er maar aan, want het gaat nog veel erger worden. Multikul
Niet islamisering, maar het blijft een feit dat het voornamelijk pakis zijn die zich daar misdragen.quote:Op zondag 10 augustus 2008 02:41 schreef Chancard het volgende:
[..]
Wat heeft islamisering te maken met het ontstaan van dit soort jeugdbendes? Niet zo veel denk ik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |