En de politiek gaat nu pas in de aanval door metaaldetectoren te plaatsen bij uitgaansgelegenheden.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 17:54 schreef N.icka het volgende:
Ik kan er niks zinnigs over zeggen , maar mijn god, het zal je kind toch zijn , zomaar afgemaakt
Dit voorstel zal het helaas niet redden in het Lagerhuis, maar ik stem wel voor deze wrede, barbaarse straf.quote:Op zondag 10 augustus 2008 11:22 schreef ethiraseth het volgende:
Verplichte castratie lijkt me wel een goede straf. Dat ontneemt meteen de mannelijkheid van die types + ze kunnen zich niet voortplanten.
Bron: NOS.nlquote:Weer Engelse jongens doodgestoken
Opnieuw zijn in Engeland tieners doodgestoken. Afgelopen nacht werd een jongen van 17 bij een gevecht in Londen in zijn nek gestoken. In Manchester overleed een 16-jarige jongen op weg naar het ziekenhuis. Bij een golf van geweld zijn dit jaar al tientallen jongeren door messteken omgekomen.
Het zal misschien heel hard klinken, maar als je moet regeren over 50 miljoen mensen en er komen 23 mensen om door messteken, dan is dat niet zo heel erg significant. Het is vooral dat veel mensen denken "wat als mijn zoon...".quote:Op zondag 17 augustus 2008 02:58 schreef Ofyles2 het volgende:
Om exact te zijn: 23 slachtoffers.
En nog steeds maakt het Lagerhuis zich druk om een zoveelste ICT-project ofzoiets.![]()
![]()
It's a bloody shame, that's what it is!
Wat een bizarre manier van redeneren. Zogezegd betekent de moord op John F Kennedy ook niks, want dat was ook maar één persoon. En de moord op Theo van Gogh is ook van nul relevantie... wat is nou één mensenleven op 16,3 miljoen mensen?quote:Op zondag 17 augustus 2008 07:19 schreef Chancard het volgende:
Het zal misschien heel hard klinken, maar als je moet regeren over 50 miljoen mensen en er komen 23 mensen om door messteken, dan is dat niet zo heel erg significant. Het is vooral dat veel mensen denken "wat als mijn zoon...".
ja lekker verplichten, dan heeft dat tuig er helemaal geen zin meer in als ze weer in de maatschapij komenquote:Op maandag 11 augustus 2008 16:20 schreef girl123456 het volgende:
Oppakken en langdurig opsluiten. Op een speciale kostschool als het om leerplichtige jongeren gaat. In de gevangenis als het om oudere personen gaat.
Hoe dan ook: verplicht werken of leren. Goedschiks of kwaadschiks.
Het zal je kind maar zijn dat slachtoffer wordt van zo'n loser. Ik leef mee met zijn familie en kennissen....
Bron: Telegraaf.nlquote:Opnieuw Britse tieners doodgestoken
LONDEN - Een 14-jarige jongen is doodgestoken in het oosten van Londen. Hij is de 25e tiener die dit jaar in de Britse hoofdstad door geweld om het leven komt, aldus de politie zondag.
De jongen raakte zaterdagavond betrokken bij een gevecht in het stadsdeel Hackney. Hij bezweek zondagochtend in een ziekenhuis aan zijn verwondingen. Een 16-jarig meisje raakte bij de steekpartij gewond. Elders in Engeland, in de stad Liverpool, werd zaterdag een 15-jarige jongen doodgestoken.
Groot-Brittannië gaat gebukt onder een geweldsgolf van tieners. Daarbij worden vooral veel messen gebruikt. De nieuwe burgemeester van Londen, Boris Johnson, heeft een offensief tegen steekwapens aangekondigd.
Hackney ligt niet eens zo heel ver weg van mijn collegezaal in londonquote:Op zondag 31 augustus 2008 23:50 schreef Elfletterig het volgende:
Ook in Groot-Brittannië zit het weekend er weer op...
[..]
Bron: Telegraaf.nl
Gaat lekker daar. Misschien moet de politiek toch eens een wat duidelijker signaal afgeven ofzo?
Wat dan? Opsluiten en al die tijd niks laten doen? Dan krijg je ook wereldvreemde mensen die niet meer terug kunnen keren. Permanent opsluiten is veel te door en de doodstraf is immoreel. Blijft weinig over.quote:Op maandag 18 augustus 2008 04:16 schreef boyv het volgende:
[..]
ja lekker verplichten, dan heeft dat tuig er helemaal geen zin meer in als ze weer in de maatschapij komen [ afbeelding ]
Waar haal je dat vandaan? Tussen de 25 dode tieners (alleen al in Londen) zullen ongetwijfeld ook slachtoffers van raciaal geweld zitten, maar ik leid uit geen enkel nieuwsbericht af dat het alleen om raciaal geweld gaat. Ik heb de sterke indruk dat het gaat om rivaliserende jeugdbendes, of soms om uit de hand gelopen ruzies om futiliteiten. Maar als jij andere bronnen hebt, zie ik die graag.quote:Op maandag 1 september 2008 09:09 schreef RonaldRegen het volgende:
Ik vind het wel opvallend hoe dit fenomeen stelselmatig heel neutraal als "tienermoorden" wordt omschreven. Terwijl het eigenlijk gewoon om keihard raciaal geweld gaat. Geweld van zwart tegen blank uiteraard, zoals we dat in Nederland ook zo goed kennen.
volgens mij las ik vandaag ook in de krant dat er zaterdag in eindhoven? en zondag in utrecht? iemand neer(lees dood)gestoken wasquote:Op maandag 1 september 2008 13:06 schreef _Qmars_ het volgende:
Amplificatiesignaal vanuit de media zorgt er voor dat jongeren zich fixeren op steekincidenten. Kijk naar de croftybom en happy slapping. De media geeft ze het laatste zetje.
Het probleem is gewoon het falende sociale beleid in heel Groot-Britannië. Er is volgens mij geen enkel land in Europa dat zoveel stinkend rijke mensen heeft, en zo'n grote onderklasse. Nu komt het probleem in Londen in de media, maar in Noord-Engeland (de oude mijnstreek) is het nog veel erger.quote:Op maandag 1 september 2008 12:35 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Waar haal je dat vandaan? Tussen de 25 dode tieners (alleen al in Londen) zullen ongetwijfeld ook slachtoffers van raciaal geweld zitten, maar ik leid uit geen enkel nieuwsbericht af dat het alleen om raciaal geweld gaat. Ik heb de sterke indruk dat het gaat om rivaliserende jeugdbendes, of soms om uit de hand gelopen ruzies om futiliteiten. Maar als jij andere bronnen hebt, zie ik die graag.
Niet dat ik het oneens ben met wat je schrijft, maar het gaat hier om moorden die worden gepleegd op EN door mensen die het woord sociaal nog niet eens kunnen schrijven....quote:Op maandag 1 september 2008 14:48 schreef Chancard het volgende:
Het probleem is gewoon het falende sociale beleid in heel Groot-Britannië. Er is volgens mij geen enkel land in Europa dat zoveel stinkend rijke mensen heeft, en zo'n grote onderklasse. Nu komt het probleem in Londen in de media, maar in Noord-Engeland (de oude mijnstreek) is het nog veel erger.
Het trieste is dat we in Nederland op weg zijn om Londen achterna te gaan.quote:January 1: Henry Bolombi, 17, dies from a single stab wound to the chest after being attacked as he walked home in Edmonton, North London, after celebrating New Year
January 5: Faridon Alizada, 18, of Bexley, south-east London, dies from three stab wounds to the chest after being attacked in Verona House, a tower block in Erith
January 21: Boduka Mudianga, 18, known by his middle name Louis, stabbed to death in street brawl in Silver Street, Edmonton
January 26: Fuad Buraleh, 19, of Hayes, Middlesex, dies from head injury inflicted after he got off a bus in Dean Gardens, Uxbridge Road, Ealing
February 19: Sunday Essiet, 15, died from a stab wound. He was attacked after a row between groups of youths in Invermore Place, Woolwich
February 23: Tung Le, 17, of Deptford, south-east London, was attacked during a row outside a nightclub in Cockspur Street. He died from a stab wound
February 29: Ofiyke Nmezu, 16, known as Iyke, of Edmonton, suffered a head injury in an attack with a brick on February 15. He attended hospital two weeks later where he died from a skull fracture
March 13: Michael Jones, 18, dies from severe head injuries and a stab wound to the chest after being attacked by an intruder at his home Stanley Road, Edmonton
March 14: Nicholas Clarke, 19, dies from a gunshot wound to the head after a shooting at the Myatts Field Estate, Brixton
March 27: Devoe Roach, 17, dies after apparently being stabbed in the chest in Stamford Hill, north London.
March 27: Amro Elbadawi, 14, of West Kilburn, dies from stab wound after being knifed in Queen's Park, West London.
May 3: Lyle Tulloch, 15, from Peckham, south London, is fatally stabbed in a stairway of a block of flats.
May 10: Jimmy Mizen , 16, is attacked with a shard of glass in a bakery in Lee, south east London.
May 24: Rob Knox , 18, is stabbed to death in a fight outside the Metro Bar in Station Road, Sidcup.
May 28: Sharmaarke Hassan , 17, dies in hospital after being shot in the head in Camden, north London, on May 24.
June 2: Arsema Dawit , 15, is stabbed to death in a block of flats near Waterloo station.
June 29: Ben Kinsella , 16, dies after he is stabbed in York Way, Islington.
July 3: Shakilus Townsend , 16, dies after being stabbed and beaten with a baseball bat in Thorton Heath, south London.
July 7: David Idowu, 14, a Southwark schoolboy, dies almost three weeks after being stabbed in an attack.
July 10: Melvin Bryan, 18, two charged with his murder in a flat on Gloucester Road, Upper Edmonton.
July 17: Freddie Moody, 18, was murdered after a water pistol fight turned violent in Stockwell, South London.
August 6: Ryan Bravo, 18, is shot dead outside a supermarket in Walworth, South London. He was mistakenly shot in the back as gunmen targeted two fleeing youths.
August 16: Nilanthan Murddi, 17, dies in hospital after being stabbed in the neck in Croydon, South London.
August 24: Charles Hendricks, 18, known as CJ, is fatally stabbed near a bus garage in Walthamstow, East London.
August 31: Shaquille Smith, 14, dies from a single stab wound to the stomach after he and his sister, 16, are attacked by a gang of youths outside their home in Hackney, East London.
September 13: Oliver Kingonzila, 19, semi professional footballer stabbed during a fight outside a nightclub in Croydon.
Nou, bijvoorbeeld op:quote:Op maandag 15 september 2008 15:35 schreef Pappie_Culo het volgende:
Waar baseer je dat precies op?
(ingekort) Datum: 14 september, bron: http://www.ad.nl/rotterda(...)oor_steekpartij.htmlquote:Jongens opgepakt voor steekpartij
ROTTERDAM - De Rotterdamse politie heeft zaterdagnacht twee jongens van veertien en zestien jaar oud opgepakt vanwege een steekpartij. Het slachtoffer, een veertienjarige jongen, was een uur voor de aanhouding in zijn borst gestoken na een ruzie nabij de Persoonshaven in Rotterdam-Zuid.
Het gebied rond de Persoonshaven in Rotterdam-Zuid is de laatste paar jaar al vaker het toneel geweest van opmerkelijke misdrijven. In maart 2007 werd een 18-jarige jongen neergestoken, nadat hij een fietsendief probeerde aan te houden...
Datum: 13 september, Bron: http://www.parool.nl/paro(...)na-steekpartij.dhtmlquote:Buschauffeurs mijden wijk na steekpartij
DEN HAAG - De chauffeurs van busmaatschappij Connexxion mijden zeker tot vrijdag de wijk Oosterwei in Gouda, waar zij zeggen te worden geterroriseerd door jongeren. Vrijdag heeft Connexxion een gesprek met het gemeentebestuur over maatregelen tegen de bedreigingen en berovingen waaraan het buspersoneel dagelijks is blootgesteld.
Connexxion wil tot die tijd niet meer door een deel van de wijk te rijden. Dat besluit is genomen nadat een 37-jarige chauffeur bij een beroving in zijn hals was gestoken. Volgens een woordvoerder scheelde het een haar of het mes had een vitale ader geraakt.
Datum: 8 september, Bron: http://www.trouw.nl/nieuws/nederland/article1848429.ecequote:Verdachte steekpartij Amsterdam-West meldt zich
(Novum) - Een 16-jarige jongen is maandagochtend opgepakt in verband met een steekpartij in Amsterdam-West woensdagavond. Na de steekpartij werd toegesneld ambulancepersoneel bedreigd door omstanders. De verdachte komt uit Amsterdam heeft zichzelf aangegeven, meldt de politie.
Een 15-jarige jongen werd woensdag rond 18.00 uur neergestoken in de Vredeman de Vriesstraat in Geuzeveld. De politie wist vlak na de steekpartij al wie de vermoedelijke dader was, maar kon hem niet traceren. Uiteindelijk meldde de jongen zichzelf omdat de grond hem te heet onder de voeten werd.
Datum: 11 september, Bron: http://www.omroepbrabant.(...)eekpartij+Breda.aspxquote:Mannen vast na steekpartij Breda
BREDA - De politie heeft donderdagochtend twee mannen uit Breda aangehouden vanwege een steekpartij woensdagavond op de hoek van de Jupiterlaan en de Mercuriuslaan in hun woonplaats.
Een 20-jarige man stak rond half twaalf een 19-jarige Bredanaar neer, omdat die met zijn vrienden de dader zou hebben mishandeld. Het slachtoffer ligt met diverse steekwonden in het ziekenhuis. Hij is niet in levensgevaar. Ook hij is gearresteerd. De beide mannen hadden al langer ruzie en hadden onlangs nog in de binnenstad gevochten.
Datum 8 september, Bron: http://www.blikopnieuws.nl/bericht/82419quote:Vrouw aangehouden na steekpartij in centrum Roermond
Roermond - Zondagmorgen heeft de politie een 19-jarige Roermondse vrouw aangehouden naar aanleiding van een steekpartij in die plaats. De 19-jarige wordt ervan verdacht een 20-jarige man uit Roermond te hebben gestoken.
De politie kreeg rond vijf uur in de ochtend de melding dat er op de Veldstraat een opstootje was geweest. Bij aankomst bleek dat er een steekpartij was geweest. De aanleiding van dit incident is nog niet bij de politie bekend. De verdachte vrouw vluchtte bij de komst van de politie. Zij werd even later op de Godsweerdersingel aangehouden. Een 16-jarige vrouw uit Tegelen probeerde de aanhouding van de 19-jarige te beletten. Ze trapte een aantal keren tegen een politieagente. Hierop werd ook deze vrouw aangehouden. De agente is bij de huisartsenpost behandeld. Het slachtoffer van de steekpartij is opgenomen in het Roermondse ziekenhuis. Beide vrouwen zijn in verzekering gesteld. De politie onderzoekt de zaak.
Datum: 1 september, Bron: http://www.elsevier.nl/web/Artikel.htm?contentid=201668quote:Papendrechter (19) zwaargewond bij steekpartij
(Novum) - Bij een steekincident in Papendrecht is maandagavond een 19-jarige man uit die plaats zwaargewond geraakt. Een 17-jarige Papendrechter kreeg onenigheid en zou de 19-jarige gestoken hebben. Hij is aangehouden, meldt de politie. Een groep jongeren hing op een pleintje tussen woningen aan de Stellingmolen toen de steekpartij rond 20.15 uur plaatsvond.
Het slachtoffer is met een ambulance naar een ziekenhuis in Dordrecht gebracht en is daar direct geopereerd. De politie stelt een onderzoek in naar de toedracht en hoort onder meer een aantal getuigen.
Datum: 16 augustus, Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)tij_overleden__.htmlquote:Slachtoffer steekpartij overleden
LEEUWARDEN - Een 28-jarige man uit Leeuwarden is zaterdag overleden aan de gevolgen van een steekpartij op 2 augustus. Dat maakte het Openbaar Ministerie in de Friese hoofdstad zaterdag bekend.
Het slachtoffer werd in de Leeuwardense wijk Camminghaburen neergestoken door een 18-jarige plaatsgenoot. De twee hadden ruzie met elkaar, maar kenden elkaar niet. De politie kon de verdachte kort na de steekpartij op aanwijzingen van getuigen aanhouden.
De verdachte zit sinds de steekpartij vast op verdenking van poging tot doodslag. De tenlastelegging zal nu worden aangepast, aldus een woordvoerder van het OM. Op het lichaam van de onmgekomen Leeuwarder vindt nog sectie plaats.
Datum: 20 augustus, Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)lerick_bekent__.htmlquote:Verdachte dodelijke steekpartij Blerick bekent
ROERMOND - De 17-jarige verdachte van een dodelijke steekpartij in Blerick (Limburg) afgelopen maandag, heeft bekend zijn slachtoffer met een mes te hebben gestoken. Dat liet het Openbaar Ministerie (OM) in Roermond woensdag weten.
Door de steekpartij kwam een 30-jarige Blerickenaar om het leven. Het OM verdenkt de 17-jarige van moord. De rechter commissaris van de rechtbank in Roermond heeft het voorarrest van de man woensdag met veertien dagen verlengd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |