Dat is zwaar overdreven. Niet omdat ik dat nog wist, maar omdat ik het topic van vorig jaar net heb herlezen om te kijken of ik toen uberhaupt heb gepostquote:Op woensdag 9 juli 2008 09:53 schreef DutchSL het volgende:
Cavendish die een etappe won die waarschijnlijk naar van Hummel had gegaan als Weylandt hem niet hinderde..
ploegenpresentatie, proloog en start 1e rit kon niet beter voor Sittard. Ben dan ook van de partijquote:Op vrijdag 11 juli 2008 13:05 schreef Rucebo het volgende:
Weer een mooie tijdrit, een proloog in dit geval, in Sittard. Ga zeker kijken!
Idd zeg. Wat heuveltjes in de tweede etappe en dan heb je het wel gehad. Voor spektakel moeten we dan maar op waaieretappes hopen.quote:Op woensdag 9 juli 2008 08:48 schreef SaintOfKillers het volgende:
Flauw parcours.
quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 13:45 schreef Bartoli het volgende:
Eneco wil ook de komende jaren naamgever zijn van een wielerronde. De energieleverancier was zondag verrast met de mededeling van de stichting Ronde van Nederland dat die organisatie volgend jaar met de Benelux Tour op de internationale wielerkalender prijkt.
“We hebben bij de internationale wielrenunie UCI een licentie aangevraagd om de komende vier jaar de Eneco Tour te organiseren”, meldde Cor de Ruijter namens Eneco. “We willen iets meer greep op de organisatie krijgen en hebben daarom eerder al besloten niet verder te gaan met de stichting Ronde van Nederland.”
Volgens De Ruijter zal de UCI in oktober beslissen wie de rechten voor het organiseren van een rittenkoers door Nederland en België krijgt. De kans is klein dat er twee etappekoersen een plaats op de kalender krijgen. Zondag kondigde de stichting Ronde van Nederland aan volgend jaar een Benelux Tour te organiseren zonder inbreng van Eneco.
quote:Eneco Tour wordt Benelux Tour
De rittenkoers Eneco Tour,die later
deze maand in België en Nederland wordt
verreden,krijgt er volgend jaar een rit
in Luxemburg bij.De naam van de koers
wordt vanaf 2009 Benelux Tour.
Aan de samenwerking met Eneco komt na
augustus een einde.De organisatie hoopt
nog dit najaar een nieuwe sponsor te
kunnen presenteren.Als koersdirecteur
voor 2009 is Bart Voskamp aangetrokken.
Afspraken die voor komend jaar gemaakt
zijn met etappeplaatsen,blijven volgens
de organisatie gewoon staan.Amersfoort
wordt het decor van de slottijdrit.
Bron: NOS
Van Mulekom bedoel je? denk het niet daar is Voskamp toch voor in de plaats gekomen naast Rob Discartquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 14:37 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
![]()
Wat blijft het toch een zooitje. Is die van Woerkom (?) ook nog betrokken bij de Eneco Tour of de nieuwe Benelux Tour organisatie?
Voor de volledigheid ook maar even het bericht mbt de Benelux Tour:
[..]
Die bedoel ik inderdaadquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 14:42 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Van Mulekom bedoel je? denk het niet daar is Voskamp toch voor in de plaats gekomen naast Rob Discart
Dekker zal denk ik geen fatsoenlijke koers voor Rabobank meer rijden vermoed ik als ze zijn contract willen ontbindenquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 16:52 schreef DutchSL het volgende:
Had wel gedacht dat Dekker tenminste daar nog zou starten..
Heb je tenminste nog kans dat er iets gebeurt, verder is het parkoers vrij matig.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 21:48 schreef Klonk het volgende:
Ze nemen wel een groot risico tijdens de etappe naar Roermond, ze gaan twee keer door de tunnels in de A73 en die hebben nogal eens de neigingen wat storingen te vertonen, spontaan uitschakeldende verlichting, slagbomen voor de tunnel die ineens open en dicht gaan
Ik heb het ook even bekeken, er zitten wel een paar vrij leuke ritten bij..quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 22:07 schreef Klonk het volgende:
triest maar waar, parcour is idd matig en dan druk ik me nog zachtjes uit
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
is volgens mij voor aan de start en finish. Kunnen renners zich al een beetje opfrissen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 21:48 schreef Klonk het volgende:
valt me nu in eens eigenlijk pas in, waarom hebben die gasten campers bij zich, al het personeel slaapt toch in de hotels offe ?
vooral beter dan Edward van Culemborgquote:Op woensdag 20 augustus 2008 00:05 schreef Ambrosius het volgende:
Het komt iig live op Sporza elke dag, met commentaar van Carl Berteele en Michael Boogerd.
Tegen die tijd zijn Gilbert en Boonen ook al afgestapt, blijven er nog minder 'namen' overquote:Op woensdag 20 augustus 2008 00:16 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Woehoe een aankomst en start vlak voor m'n deur![]()
(als er nu ook nog toprenners aan meededen , maar nee dus)
Is er nergens een lijst met daarop de tijden wie hoelaat start?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 10:40 schreef donpsp het volgende:
Ga toch maar even kijken zometeen in Sittard. Heb ik wat te doen vanmiddag
SBS zal Nelissen en Blijlevens toch wel inschakelen?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 00:55 schreef Bartoli het volgende:
[..]
vooral beter dan Edward van Culemborg
Danny Nelissen zit volgens mij nog in Peking/Beijijng.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:11 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
SBS zal Nelissen en Blijlevens toch wel inschakelen?
gevonden:quote:Is er nergens een lijst met daarop de tijden wie hoelaat start?
Zie alleen starttijd 1e en laatste deelnemer.
quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:11 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
SBS zal Nelissen en Blijlevens toch wel inschakelen?
Loont zo'n motorrijder met camera wel op zo'n kort parcours.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 16:33 schreef Klonk het volgende:
god wat een slechte verslaggeving, beelden van de start en finish, geen motorrijders met camera's...
okay daar heb je een punt.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 16:41 schreef Klonk het volgende:
doe dan een of twee extra vaste camera's zit een klimmetje in, weet ik veel, doe iets creatiefs maar dit is echt een aanfluiting, maar goed de Eneco toer moet natuurlijk wel z'n naam eer aan doen natuurlijk
Ja, foto's maken lukte ook al niet echt. Wel mooi parcoursquote:Op woensdag 20 augustus 2008 19:41 schreef Bartoli het volgende:
op de kollenberg filmen heeft weinig zin veel te donker. van begin tot einde alleen maar bos
Ja die eerste motregen druppels hield ik nog vol.. maar daarna was ik opeens zeikenat.. Zelfs onder een grote boom staan hielp niet meerquote:Op woensdag 20 augustus 2008 15:11 schreef Sjoerd102 het volgende:
Voorlopige top 5
1. C. Lemoine 00:05'31"
2 E. Hagen 00:05'32"
3 S. Rosseler 00:05'34"
4 K. De Kort 00:05'35"
5 J. Van Goolen 00:05'36
Ondertussen is het wel aan het stortregenen in Sittard
Voor meer live info
http://www.sport.be/enecotour/2008/nl/live/livestage.html?Stage_ID=543&Competition_ID=658
Kraancamera's en de Eneco Tour.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 09:40 schreef donpsp het volgende:
2. Bij de start stond een ' kraancamera' of hoe je het ook wilt noemen. De vrouw in de stoel met camera ging omlaag als de renner klaarstond en dan vlug omhoog als hij vertrok en zijn achtervolgende wagen meereed. Was een bepaalde renner waar dit ook bij gebeurde, camera ging omhoog zodra deze vertrok. Toen deed de man die dat ding bestuurde echter de camerastoel weer omlaag, maar wat hij niet gezien had was dat de achtervolgingswagen met de fietsen op het dak vertraging had bij de start. Die kwam enkele seconden later dus terwijl de camera omlaag ging. Camera probeerde nog omhoog te gaan maar bleef hangen in een fiets op het dak. Die schoot er daadwerkelijk af. Mensen in het publiek en die vrouw in die zetel hadden gelukWas wel sjiek om te zien.
Die Joachim zal graag nog eens in Nederland komen fietsen. Wat een idiootquote:Op donderdag 21 augustus 2008 11:07 schreef Sjoerd102 het volgende:
Een 62-jarige automobilist uit Herten is woensdagmorgen aangehouden op verdenking van mishandeling van een 32-jarige wielrenner uit Luxemburg en vernieling van zijn fiets. Het slachtoffer fietste omstreeks kwart voor elf met enkele andere wielrenners over de Rijksweg richting Roermond. De automobilist maakte daar, om onduidelijke redenen, gebaren naar de wielrenner. Toen een andere wielrenner even verderop bij een verkeerslicht vroeg wat er aan de hand was, werd de automobilist agressief. Het slachtoffer sprak hem aan, waarna hij werd geslagen. Ook zijn fiets werd op de grond gegooid. De gewaarschuwde politie heeft de verdachte aangehouden en maakt proces-verbaal op.
bron: politie.nl
Luxemburger is dus Benoit joachim
Wat een tuig zeg, verdommequote:Op donderdag 21 augustus 2008 11:09 schreef Rucebo het volgende:
[..]
Die Joachim zal graag nog eens in Nederland komen fietsen. Wat een idioot!
Dat was toen met Nick Nuyens, wat ook maar net goed afliep (op een fikse schaafwond voor Nuyens na).quote:Op donderdag 21 augustus 2008 10:58 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Kraancamera's en de Eneco Tour.Dit is niet het eerste incident, 2 jaar (?) terug werd Boonen (?) geraakt.
In die ijle lucht zullen er vast wat sprinters moeten lossen.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:50 schreef SaintOfKillers het volgende:
Was dit niet de historische rit waar ze over de 100 meter grens gingen? Altijd renners die daar moeite mee hebben.
Markt, voor het gemeentehuisquote:Op donderdag 21 augustus 2008 17:28 schreef donpsp het volgende:
Weet iemand waar ik morgen in Roermond moet zijn ergens voor de start en eventueel de rest van het parcour? Enecotour.nl doet het niet bij mij..
quote:Op donderdag 21 augustus 2008 17:28 schreef donpsp het volgende:
Weet iemand waar ik morgen in Roermond moet zijn ergens voor de start en eventueel de rest van het parcour? Enecotour.nl doet het niet bij mij..
http://www.enecotourroermond.nl/img/eneco-tour-22.pdfquote:De tweede, en tevens laatste dag dat Roermond in het teken staat van de ENECO Tour 2008 zullen de wielrenners starten vanaf de Markt. Het peloton zal via de winkelstraten Varkensmarkt en Steenweg het Munsterplein passeren waarna koers wordt gezet richting het Zwartbroekplein. Op het plein zetten de renners via de Minderbroedersingel koers richting de Roerkade. Vanaf de Roerkade wordt de Maasbrug op gefietst, waarna het Roermonds grondgebied verlaten wordt om op weg te gaan naar Nieuwegein.
Hij was vip gastquote:Op donderdag 21 augustus 2008 22:58 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Kon jij daar gewoon tot bij Kuiper en Breukink lopen ofzo ?
Inderdaad. Nog een tijdje mee staan praten. Erg gezelligquote:
Zag het ook inderdaad op de schermen. Er ligt op de punten waar de auto's en vrachtwagens stonden 2 parkeerplaatsen waar ze die makkelijk even hadden kunnen 'parkeren'quote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:31 schreef Klonk het volgende:
wat een aanfluiting toch, die auto´s net
Ideaal als een kennis het heeft zien gebeuren.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 11:22 schreef knep het volgende:
[..]
Wat een tuig zeg, verdomme. Zou wel eens willen weten wie dat was.
Herten is 6 km verderop en heb daar vroeger post bezorgd, ken dus wel wat mensen.
Heb je ook zo'n hesje aan ?quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 00:15 schreef Bartoli het volgende:
Ik sta op die foto van die fotografe in de verte ook nog op die foto. Hahaha en die andere fotograaf ken ik ook.
fotos van de proloog in Sittard
fotos van vandaag komen zsm
Heb vanmiddag helaas niet kunnen kijken (op de latste 5 km na) Ach ja, morgen nog een kans.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 16:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
Greipel heeft gewonnen.
Dit topic leeft wel, er is echt niemand geïnteresseerd in die hele Eneco.
interesse wel maar wat wil je als het samenvalt met de OSquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 16:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
Greipel heeft gewonnen.
quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 16:34 schreef Bartoli het volgende:
[..]
interesse wel maar wat wil je als het samenvalt met de OS
Tja als je mag kiezen tussen sprintje of olympische hockey met goud en de hhuldigingquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 16:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
Greipel heeft gewonnen.
bennatis en boonens rijden mee waar kwamen er vandaag niet aan te pasquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 16:35 schreef Gitanki het volgende:
Ik wilde vandaag even naar de enecotour kijken, in combinatie met een ronde fietsen (zeg maar even kijken hoe lang ik ze bij kon houden), maar ik was te laat bij de weg waar ze zo'n 60 kilometer overheen zouden koersen (middenpeelweg voor de locals).
Oja, Greipel, leuk voor hem, sprintten de Bennatis en Boonens mee of zijn die al afgestapt?
Altijd valt wel mee, dit jaar is het nog 10x erger dan vorige jaren. Toen zat er altijd nog wel minstens één leuke heuvelrit in, eerste jaar de etappe die Ballan won (werd wel ontsierd door het stil leggen van de kans wegens verkeerd rijden, maar profiel van de rit was vrij aardig), in 2006 een mooie rit toen Schumacher won met de LBL finale (maar ontsierd door die val van Hincapie), vorig jaar de rit die Nuyens won en de etappe van Lastras was ook mooi om te zien.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 16:43 schreef El_Bassie het volgende:
Ach, dat gebrek aan aandacht komt ook door het parcours. Dat is gewoon altijd een aanfluiting. Het moet toch mogelijk zijn wat interessante etappes te plannen? Ik kijk meestal de laatste tien minuten ofzo.
Precies, belachelijk gewoon.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 12:47 schreef DutchSL het volgende:
[..]
Altijd valt wel mee, dit jaar is het nog 10x erger dan vorige jaren. Toen zat er altijd nog wel minstens één leuke heuvelrit in, eerste jaar de etappe die Ballan won (werd wel ontsierd door het stil leggen van de kans wegens verkeerd rijden, maar profiel van de rit was vrij aardig), in 2006 een mooie rit toen Schumacher won met de LBL finale (maar ontsierd door die val van Hincapie), vorig jaar de rit die Nuyens won en de etappe van Lastras was ook mooi om te zien.
Nee dit jaar.. geen Limburgse heuvelrit, helemaal geen Ardennen rit.. alleen wat heuvels in de Vlaamse Ardennen maar steeds op tientallen kilometers van de finish. De enige tijdsverschillen die hier kunnen ontstaan zijn: proloog, tijdrit en desinteresse bij concurrentie
Boogerd daarintegen bij de belg isquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 16:33 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Blijlevens als co-commentator
Als co-commentator gaat hij wel, hij moet alleen niet op de motor gaan zitten.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 16:33 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Blijlevens als co-commentator
Bedankt voor de tipquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 16:36 schreef Sjoerd102 het volgende:
Boogerd daarintegen bij de belg is![]()
Dat lijkt het inderdaad, ze hadden leukere finishes kunnen bedenken in de (vlaamse)ardennen, maar blijkbaar wilde geen plaats in die streek finishplaats zijn, want ik kan het me niet voorstellen dat ze enkel vlakke of korter bij klimmetjes liggende aankomsten willen.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 14:18 schreef knep het volgende:
Volgens mij had de organisatie ook een probleem dat ze geen fatsoenlijke finish- en startplaatsen kon vinden.
Wat is er met Guttierez?quote:
Ok,quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 16:56 schreef SaintOfKillers het volgende:
Die ging sprinten voor seconden waar geen seconden lagen (was een tunnelsprint of iets dergelijks).
Ja, hij wint 500 euroquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 16:56 schreef SaintOfKillers het volgende:
Die ging sprinten voor seconden waar geen seconden lagen (was een tunnelsprint of iets dergelijks).
Dat was een lekker vaag punt om stil te staan inderdaad.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 16:59 schreef Bartoli het volgende:
die autos van de organisatie leren het ook nooit
Mja, komt ook omdat Steegmans z'n broek weer heeft bevlekt bij het minste of geringste gedrum.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 17:03 schreef SaintOfKillers het volgende:
Boonen moest alweer te vroeg aangaan, die trein lijkt op De Jongh na weer nergens op.
Steegmans voorlaatste van die groepquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 17:04 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Mja, komt ook omdat Steegmans z'n broek weer heeft bevlekt bij het minste of geringste gedrum.
Ik dacht dat Eneco verder ging als sponsor van de nieuwe Ronde van Nederland, maar dat blijkt dan niet te kloppen.quote:Voskamp betreurt verdwijnen ProTour niet
Bart Voskamp is er niet rouwig om wanneer de ProTour zal verdwijnen. Dat zegt de koersdirecteur van de Eneco Tour in het programmablad van de rittenkoers.
"Wij zullen zeker op het hoogste niveau blijven meedraaien. En eerlijk gezegd vind ik het niet zo erg dat er structureel zaken gaan veranderen. Het zou beter zijn als niet alle grote ploegen worden verplicht om in alle grote koersen te starten."
Als voorbeeld noemt hij de Spaanse ploeg Euskaltel. "Voor mij is Euskaltel bijvoorbeeld één van de ploegen die we niet zullen missen als ze niet meedoen. Ik heb veel liever ploegen en renners die naar ons komen om te koersen, niet omdat ze verplicht zijn om te rijden."
De organisatie van de Eneco Tour zal volgend seizoen anders verlopen. Sponsor Eneco gaat samenwerken met de Belgische organisatoren, terwijl de Stichting Ronde van Nederland onder de naam Benelux Tour hun eigen weg gaat. De Benelux Tour vindt in 2009 plaats van 19 tot en met 26 augustus.
Was wel de bedoeling, die wilden met de Protour-licentie verder gaan. Maar nu de Protour helemaal gestorven is, gaat dat misschien niet door.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 17:12 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik dacht dat Eneco verder ging als sponsor van de nieuwe Ronde van Nederland, maar dat blijkt dan niet te kloppen.
Tsja de autosponser is het occasion centerquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 16:59 schreef Bartoli het volgende:
die autos van de organisatie leren het ook nooit
Wat zegt ie?quote:Op zondag 24 augustus 2008 16:38 schreef SaintOfKillers het volgende:
Boogerd leeft zich even uit op Van Goolen.
hij stapt er toch uit morgen dus hij moest die trui hoe dan ook ff kwijt zien te rakenquote:Op zondag 24 augustus 2008 17:36 schreef Zelva het volgende:
Zo, wat heeft Bennati met verve de leiderstrui verdedigd!
Ja, hij zit erbij.quote:Op maandag 25 augustus 2008 15:46 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Iemand gezien of Gutierrez bij de eerste groep zit eigenlijk ?
Boasson zit er toch juist niet bij of wel?quote:Op maandag 25 augustus 2008 15:45 schreef Ambrosius het volgende:
Boasson Hagen is niet bij de eerste waaier, de rest in het klassement ongeveer wel allemaal. Ze hebben een minuut op het peloton iig met nog een klein uur koers voor de boeg.
edit: Wat heb je aan iemand op de motor zou je zeggenHij zit er toch bij.
Wel favoriet ja, maar ik zou ook rekening houden met Devolder, Rogers en eventueel Posthuma.quote:Op maandag 25 augustus 2008 15:48 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Dan blijft dat toch nog wel dé topfavoriet voor de eindzege
Ik heb 'm zelf nog niet gezien, maar de man op de motor (Sporza) zei eerst dat 'ie er niet bijzat en later weer wel als ik het goed heb.quote:Op maandag 25 augustus 2008 15:56 schreef wimderon het volgende:
[..]
Boasson zit er toch juist niet bij of wel?
Ik vond het ook wat onduidelijk gezegd, maar hij zei dat hij bij Sieberg zat en die zit in de tweede groep.quote:Op maandag 25 augustus 2008 15:59 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Ik heb 'm zelf nog niet gezien, maar de man op de motor (Sporza) zei eerst dat 'ie er niet bijzat en later weer wel als ik het goed heb.
Nog 32 km.
Echt wel, hij ging veel te vroeg eraf, en ook nog de verkeerde kant op...quote:Op maandag 25 augustus 2008 16:43 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Volgens mij werd Steegmans zelfs gewoon door De Jongh zelf ingesloten
Die hebben Rogers toch?quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 15:06 schreef wimderon het volgende:
Wat heeft Frank Hoste geslikt. 'Columbia rijdt niet, want hun klassementsman kan in de tijdrit niet op tegen Rosseler en co'
![]()
![]()
Cycle Collstrop waarschijnlijk...quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 15:20 schreef TargaFlorio het volgende:
Van welke ploeg is die renner met dat wit/gele shirt?
Gisteren nou niet bepaald.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 16:22 schreef Ciolekfan het volgende:
Nog meer winnaarstype dan Ciolek zelfs
(Enecotour.nl)quote:de afsluitende tijdrit in Mechelen. Die is 18,3 km lang en beslist over de eindwinst in de Eneco Tour 2008. De kans dat het een secondenspel wordt is groot, met specialisten als Jose Ivan Gutierrez, Sebastien Rosseler, Michael Rogers, Joost Posthuma en Stijn Devolder dicht bij elkaar in de top-10.
ze moeten positief blijven héquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 18:09 schreef Zelva het volgende:
[..]
(Enecotour.nl)
Ja zo zie je maar, heeft die parcoursbouwer er toch mooi voor gezorgd dat het een spannend secondenspel wordt. Iets om trots op te zijn als koers.
Het ergste is dat ze gewoon langs hellingen passeren zelfs zonder ze aan te doen. In de rit naar Oostende passeren ze doodgewoon tussen de Kemmelberg en de Rode en Zwarte Berg door , zelfs bij de aankomst in Ardooie hadden ze evengoed de plaatselijke Poelberg in de plaatselijke ronde kunnen steken. (nu niet dat dat een beest is, maar als je dat op 4km van de finish steekt krijg je misschien wel nog iets te zien)quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 21:12 schreef thewarrior82 het volgende:
Toch knap dat ze alle moeilijke stukken land die je in België en Nederland hebt hebben weten te omzeilen om de koers maar zo saai mogelijk te houden zodat er elke dag een sprint komt en de slottijdrit dan heel spannend is, waardoor de eindwinnaar gewoon een tijdrijder zal zijn die een leuke proloog en korte tijdrit kan rijden en in de tussenliggende etappes zich niet heeft laten verrassen door de wind.
Erg jammer, want volgens mij is een Benelux ronde in potentie een ronde die veel verschillende soorten etappes zou kunnen brengen die voor leuk aanvallend wielrennen met verrassingen zou kunnen zorgen, maar blijkbaar zit de organisatie daar niet op te wachten.
Tsja het is nu eenmaal geen Tour de Francequote:Op dinsdag 26 augustus 2008 21:27 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En een "publiciteitskaravaan" die bestaat uit drie auto's van Eneco zelf is natuurlijk ook niks. Terwijl op het podium alles lijkt te moeten draaien rond "Miss Eneco"
Bwah op zich is zelfs dat onzin, zelfs de Tour de la Region Wallonie die ik deze zomer nog zag had een reclamekaravaan.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 23:36 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Tsja het is nu eenmaal geen Tour de France
Hij heeft nog geen nieuwe ploeg...quote:Op woensdag 27 augustus 2008 16:08 schreef TargaFlorio het volgende:
Knaven
Voor welke ploeg gaat Koen de Kort volgend seizoen rijden?
Dat lijkt me in ieder geval voor Vacansoleil een win-situatie.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 16:22 schreef TargaFlorio het volgende:
Vacansoleil?
quote:Eneco Tour doet weinig wielerharten sneller slaan
Zesde rit in lijn, zesde massaspurt. Deze Eneco Tour was even spannend als een sjaaltje breien. Met dank aan een ongemotiveerd peloton, de Olympische Spelen en een onbegrijpelijk parcours.
Ze waren met drie, nu blijven er nog twee over: het aantal gemotiveerde renners in deze Eneco Tour. Nadat Tom Boonen - goed voor twee ritzeges en even veel ereplaatsen - zijn blik op de Vuelta richtte, wilden enkel nog de jonge wolven Roelandts en Boasson Hagen zich per se bewijzen. Oké, José Ivan Gutierrez wil dolgraag een tweede keer op de erelijst. Maar daarvoor wil hij geen trap te veel geven.
En voor de rest? Een kransje kabbelende coureurs. Het na-Tourdipje, weet u wel. Dit is voor velen de eerste echte wedstrijd na de criteriumperiode, toen er al eens een pint of een extra frietje in kon. 'Wederopbouw' is het codewoord. Het peloton gebruikt deze koers om conditie op te doen, niet om te presteren. Zo beklaagde Philippe Gilbert zich al na twee dagen over het gebrek aan motivatie bij Française des Jeux. 'Er is geen enkele tactische bespreking. Iedereen doet maar waar hij zin in heeft', klonk het. Ook Phille trouwens. Hij stapte vrijdagavond af met het oog op de Vuelta. En op een trouwfeest.
Volgens Marc Sergeant, manager van Silence-Lotto, is het gebrek aan gemotiveerde renners te wijten aan de drukke kalender in deze periode. 'Binnenkort beginnen de Ronde van Duitsland en de Vuelta, en daar moeten we ook een team hebben. Deze Silence-ploeg is dus een mix van jongens die geblesseerd waren of net terug beginnen. Uiteindelijk hebben we ook nog Tjallingii opgevist. Maar die moet straks naar de Vuelta, en stapte zondagavond dus af.'
En Tjallingii was niet alleen. In Sittard startte dit peloton met 151 renners, gisteravond waren er nog 111 over. 'De kalender is ons niet gunstig gezind', zucht organisator Rob Discart. 'Volgend jaar gaan we toch proberen om enkele dagen vroeger te starten. Dan is deze ronde perfect combineerbaar met de Vuelta, en verliezen we de toppers niet na een halve ronde.'
Dan worden ook situaties vermeden zoals in Ardooie, met Daniele Bennati. De Italiaan pakte zaterdag 'per ongeluk' de witte trui, nadat hij de rit naar Terneuzen won. Bennati, gerenommeerd gentleman, besefte dat hij het niet kon maken om als leider uit de wedstrijd te stappen. Dus kneep hij de volgende dag - in volle massaspurt - bewust de remmen dicht.
Lege doos
Nochtans is dit een ProTourwedstrijd. Het kruim van het kruim, de enige rittenkoers in de Lage Landen die met dat statuut kan pronken. In theorie staat de Eneco Tour dus op dezelfde hoogte als Gent-Wevelgem en de Ronde van Vlaanderen. Het bewijst nog maar eens dat de ProTour een lege doos is.
Wedstrijden als de Ronde van Polen, de Tour Down Under en de Eneco Tour behoren vooral tot de ProTour omdat de UCI bondgenoten wil in de machtsstrijd tegen Tourorganisator ASO. Spijtig, want zo creëer je de huidige situatie. Alle ProTour-ploegen móeten een (derderangs-)ploeg afvaardigen, waardoor er weinig plaats is voor kleine teams van eigen bodem, die zich maar al te graag tonen in dit soort wedstrijden.
Toch vindt Patrick Lefevere, manager bij Quick Step, dat de kleine ploegen die nu wel meedoen opvallend weinig moeite doen om de koers te maken. 'Het is niet aan mij om over hen te oordelen, maar toch begrijp ik het niet. Wíj moesten niet aanvallen, want met Boonen konden we rekenen op een massaspurt. Maar die kleine ploegen lieten zich toch vaak gewillig naar de slachtbank leiden.'
Volgens Hilaire Van der Schueren, ploegleider bij Cycle Collstrop, ligt dat niet aan de kleine ploegen zelf. 'We zaten al vier keer mee in een ontsnapping, maar op dit parcours kan je daarmee niet het verschil te maken. Waarom leggen ze geen etappe in de Ardennen? Dan zal er wel gekoerst worden, hoor! Maar neen. Zes vlakke finales, en een tijdrit op het einde. Zo verlam je de koers. Want nu kijkt iedereen naar die laatste dag om zijn slag te slaan.'
Organisator Rob Discart begrijpt die kritiek gedeeltelijk. 'De geplande koninginnenrit (zondag naar Ardooie, red.) heeft een muis gebaard. Daardoor komt het gewicht van het eindklassement volledig op die tijdrit in Mechelen. Maar op zich vind ik die tijdrit niet verkeerd. In de Ronde van België (die Discart ook organiseert, red.) hadden we op de voorlaatste dag ook een proef tegen de klok. Maar dan was het spektakel de dag daarvoor al geleverd, in die lastige rit waar Van Avermaet wint voor Devolder.'
Nachtlampje
Trouwens, organisatoren hebben niet alles in de hand. De matige belangstelling had dit jaar ook te maken met wat er in Peking gebeurde. Terwijl de olympische vlam drie weken als een vuurtoren over de sportwereld scheen, ontstak energieleverancier Eneco een nachtlampje. 'De mensen lijken te denken: Ach ja, het is ook nog Eneco Tour ', zegt Marc Sergeant.
Klinkklare nonsens natuurlijk.quote:Wedstrijden als de Ronde van Polen, de Tour Down Under en de Eneco Tour behoren vooral tot de ProTour omdat de UCI bondgenoten wil in de machtsstrijd tegen Tourorganisator ASO.
die hoort ook eigenlijk bij de kermiskoersen thuis waar die normaal gesproken zit, en zelfs daar ben ik m al na 2 seconden zat.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 21:27 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Een Nederlandse speaker in Vlaanderen werkt zo al niet opperbest , maar dan nog iemand die zonder rugnummer geen renner blijkt te herkennen ? En renners interviewt in het Italiaans en Frans zonder dat ie zelf die taal blijkt te spreken.
Die gast verdiend een paar 1000!!!! euro per criterium. En zit voor de rest van het jaar in Spanje.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 22:19 schreef kawotski het volgende:
[..]
die hoort ook eigenlijk bij de kermiskoersen thuis waar die normaal gesproken zit, en zelfs daar ben ik m al na 2 seconden zat.
Maar hij weet wel hoe je verdient schrijft.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 22:34 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Die gast verdiend een paar 1000!!!! euro per criterium. En zit voor de rest van het jaar in Spanje.
Bron: Brabants Dagbladquote:Vete last voor Eneco Tour
door Patrick Delait. donderdag 28 augustus 2008 | 03:35
MECHELEN - De toekomst van de Eneco Tour is onzeker. Organisatoren Henk van Mulukom en Rob Discart claimen beiden het recht op een licentie.
De UCI beslist in september wie aan het langste eind trekt.
Henk van Mulukom, de Nederlandse organisator van de gisteren in Mechelen geëindigde Eneco Tour, heeft grootse plannen voor volgend jaar. Gesteund door een nieuwe hoofdsponsor wil hij de Ronde van de Benelux uit de grond stampen. Een uitstapje naar Luxemburg, minimaal twee etappes in de Ardennen en een miniversie van de Amstel Gold Race moeten de verbeterde versie van de Eneco Tour internationale allure geven.
In al zijn dadendrang stuit Van Mulukom, voorzitter van de Stichting Ronde van Nederland, op één obstakel. Ook Rob Discart, verantwoordelijk voor het Belgische luik van de Eneco Tour, wil de erfenis van de etappekoers veiligstellen en weet zich gesteund door sponsor Eneco. Het energiebedrijf bij de internationale wielerunie (UCI) al een licentie heeft aangevraagd voor volgend jaar. "De UCI heeft onze kandidatuur aanvaard. Nu is het afwachten op hun definitieve beslissing. Als wij de licentie krijgen, komt er volgend jaar opnieuw een Eneco Tour door België en Nederland", aldus Discart.
De strijd om de licentierechten van de Eneco Tour is er een op leven en dood. Waar het kamp Discart/Eneco zich voor vijftig procent eigenaar waant, meent Van Mulukom dat alleen zijn stichting de rechten heeft. Hij is bereid tot het uiterste te gaan. "Ook als we geen licentie krijgen, gaan we door met een Benelux-ronde. Ik heb de UCI niet nodig om een wedstrijd te organiseren." Krijgt hij wel de licentie waar hij op rekent, dan wil de Nederlandse organisator keiharde afspraken maken met de UCI. "Ik wil voorkomen dat we weer veel geld betalen voor een Pro Tour-licentie en er niks voor terugkrijgen. Ik vond het deelnemersveld van deze Eneco Tour ondermaats. Dat toppers als Boonen en Bennati de koers al na een paar dagen verlieten, maakte het nog erger. Ik vind hun houding onprofessioneel en niet te tolereren."
De toppers lieten de Eneco Tour weliswaar in de steek, de renners die er wel waren, werden op hun beurt in de steek gelaten door de organisatie. Het eenzijdige, overwegend vlakke parcours zorgde behalve voor een riedel massasprints ook voor veel gemor bij de ploegen. Over één ding zijn Discart en Van Mulukom het gelukkig wel eens. De opvolger van de Eneco Tour moet selectiever en dus ook interessanter worden.
quote:Dat toppers als Boonen en Bennati de koers al na een paar dagen verlieten, maakte het nog erger. Ik vind hun houding onprofessioneel en niet te tolereren.
yepquote:Op donderdag 28 augustus 2008 17:27 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Die Van Mulukom , dat is toch die kwast die vorig jaar (of is het al twee jaar) erin slaagde de halve wielerwereld te beledigen bij zijn openingstoespraak ?
Hij vond dat Caisse d'Epagne met een onwaardige ploeg meedeed.. helaas voor hem dat JIGP (zo'n beetje de enige waardige renner die een doel van dit rondje maakt) dan twee keer wintquote:Op donderdag 28 augustus 2008 17:27 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Die Van Mulukom , dat is toch die kwast die vorig jaar (of is het al twee jaar) erin slaagde de halve wielerwereld te beledigen bij zijn openingstoespraak ?
een belgische commentator in NL met Rene Vermeiren werkt ook averechts. Al vindt ik dat Maas en Vermeiren het niet slecht doen. Ondanks de nodige fouten weten ze wel alles aan elkaar te lullen.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 22:54 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ze zouden hem beter op de criteriums laten en zoals de meeste Vlaamse koersen gewoon de VRT-commentators van dienst vragen voor de rennersvoorstelling voor de rit ...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |