abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 juli 2008 @ 23:17:09 #1
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_59985027
Het is nog meer dan een maand, maar alvast een topic aangemaakt over Nederlands en Belgisch grootste etappewedstrijd.
Dit jaar zelfs 2 keer door mijn dorpje (Swalmen).

Van 20 tot en met 27 augustus aanstaande wordt de Eneco Tour verreden. De enige etappewedstrijd in Nederland en België die voor de vierde maal deel uitmaakt van de UCI ProTour. Dit jaar start de Eneco Tour in Nederland en verloopt de finale op Belgische bodem.
Op 19 augustus trapt de Eneco Tour af met een ploegenpresentatie in Sittard-Geleen. Een dag later gaat de Eneco Tour in dezelfde plaats van start met een proloog.

De etappe's van dit jaar

Woensdag 20 augustus - Proloog Sittard-Geleen (NL)
De 4,4 kilometer lange proloog gaat van start op de Markt in Sittard-Geleen en eindigt op het Tempelplein. De eerste renner in de proloog zal om 13.45 uur van start gaan, de laatste renner begint om 16.32 uur.

Donderdag 21 augustus - 1e etappe Beek (NL) - Roermond (NL)
Na de start, om 12.25 uur in Beek, krijgen de renners al na 12,4 kilometer de bekende Cauberg in Valkenburg a/d Geul voorgeschoteld. Dit vormt een eerste kennismaking met de rest van het parcours voor die dag, waarin de bekendste beklimmingen uit het Limburgse heuvelland zijn opgenomen. Na de eerste passage van de finish in Roermond zal nog een ronde van 24,2 kilometer volgen, waarna de verwachte aankomst tussen 16.30 en 16.59 uur plaats zal vinden.

Vrijdag 22 augustus - 2e etappe Roermond (NL) - Nieuwegein (NL)
Na het vertrek, om 12.25 uur in Roermond, voert de tweede etappe direct richting het noorden. Via onder meer Venray, Uden, Oss, de Betuwe en de Utrechtse Heuvelrug komen de renners uiteindelijk aan in Nieuwegein waar de etappe, net als vorig jaar, een directe aankomst heeft. Naar verwachting zal de finish plaatsvinden tussen 16.28 en 16.53 uur.

Zaterdag 23 augustus - 3e etappe Nieuwegein (NL) - Terneuzen (NL)
Een etappe die wij, weliswaar in omgekeerde richting, nog kennen van de editie 2007 van de Eneco Tour. Na het vertrek, om 12.10 uur in Nieuwegein, voert de etappe via onder meer Dordrecht, Oudenbosch, Roosendaal en Bergen op Zoom naar Zeeuws-Vlaanderen. Op ongeveer 25 kilometer voor de aankomst zal het peloton door de Westerscheldetunnel rijden. Waarmee het unieke feit van vorig jaar, een wielerwedstrijd op 60 meter onder zeeniveau, zal worden herhaald. De finish in Terneuzen zal naar verwachting tussen 16.36 en 17.03 uur plaats vinden.

Zondag 24 augustus - 4e etappe Terneuzen (NL) - Ardooie (B)
Om 11.20 uur gaan de renners in Terneuzen van start voor de langste etappe van de Eneco Tour. Na de laatste kilometers op Nederlands grondgebied krijgt het peloton een aantal 'klassiekers' uit onder meer de Ronde van Vlaanderen, de E3 prijs en de Omloop Het Volk te verwerken. Na de Wolvenberg trekken de renners via o.a. de Leberg, Valkenberg, Kruisberg naar de Paterberg en de Oude Kwaremont. Tenslotte voert het parcours via de Kluisberg en Tiegemberg naar de finish in Ardooie, waar de renners nog één lokale ronde afleggen en naar verwachting tussen 16.12 en 16.44 uur zullen finishen.

Maandag 25 augustus - 5e etappe Ardooie (B) - Oostende (B)
Om 12.30 uur vertrekt de Eneco Tour vanuit Ardooie richting de Belgische kust. Via onder meer Koolskamp ( waar de eerste Eneco Tour bonisprint wordt voorzien ter gelegenheid van het 100 jarige kampioenschap van Vlaanderen), Roeselare, Ieper en Diksmuide voert de etappe naar Oostende, waar de renners na ongeveer 150 kilometer voor het eerst de finish zullen passeren en waar ze nog één lokale ronde afleggen. Naar verwachting zal de uiteindelijke finish tussen 16.20 en 16.45 uur plaats vinden.

Dinsdag 26 augustus - 6e etappe Maldegem (B) - Brussel (B)
Na het vertrek om 12.00 uur uit Maldegem volgt een etappe die een aantal van de mooiste kenmerken van België bevat. Na de start worden de renners via Gent naar de Muur van Geraardsbergen geleid, om daarna nog geconfronteerd te worden met Bosberg, Congoberg, Alsemberg, Bruine Put en Putberg. De rit combineert de finale van de Ronde van Vlaanderen met de finale van de Brabantse Pijl. Vanaf deze laatste beklimming van de Eneco Tour voert de etappe richting Brussel. In de hoofdstad zal de aankomst naar verwachting tussen 16.17 uur en 16.45 uur plaats vinden, voor het Koning Boudewijn Stadion.

Woensdag 27 augustus - 7e etappe Mechelen (B) Individuele Tijdrit
Op de IJzerenleen in Mechelen zal om 12.15 uur de eerste renner van start gaan voor de 18,3 kilometer lange tijdrit. De finish ligt in het historisch kader van de stad Mechelen voor het stadhuis waar de laatste renner rond 16.33 uur zal arriveren, waarna bekend is wie zich de opvolger Jose Ivan Gutierrez, de eindwinnaar van 2007, mag noemen.
Net efkes anges
  woensdag 9 juli 2008 @ 08:48:52 #2
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_59989143
Flauw parcours.

Ik kan me echt met de beste wil van de wereld niets meer van vorig jaar herinneren. Gutierrez gewonnen, ritwinst van Elijzen, Rosseler en Pagliarini? Alsof ik het voor de eerste keer lees.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_59989973
Ik wel hoor. Elijzen won met mazzel de verregende proloog, Nuyens won zo'n sprintje bergop in de Ardennen, JIGP is samen met Samu Sanchez mijn (meest) favoriete renner dus dat zal altijd wel blijven hangen. Dekker die gevallen was in Limburg (mooie finale met actieve Tjallingii, Lastras won) en een matige tijdrit reed. Cavendish die een etappe won die waarschijnlijk naar van Hummel had gegaan als Weylandt hem niet hinderde..
Alleen die Pagliarini was ik alweer vergeten.

Maar inderdaad, parcours is weer erg matig. Pakweg de Ster Elektrotoer is al zwaarder kwa heuvelritten.
pi_59990406
Ze komen hier ook weer vlak langs, ga zeker wel even kijken.
sig verwijderd door FA
  woensdag 9 juli 2008 @ 11:40:41 #5
67640 SaintOfKillers
pi_59991733
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 09:53 schreef DutchSL het volgende:
Cavendish die een etappe won die waarschijnlijk naar van Hummel had gegaan als Weylandt hem niet hinderde..
Dat is zwaar overdreven. Niet omdat ik dat nog wist, maar omdat ik het topic van vorig jaar net heb herlezen om te kijken of ik toen uberhaupt heb gepost . Van Hummel had die sprint nooit gewonnen (heb ik toen zelf beweerd).
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_60039495
Weer een mooie tijdrit, een proloog in dit geval, in Sittard. Ga zeker kijken !
pi_60079339
Nieuwegein is aardig dichtbij. Misschien even kjiken.
pi_60084377
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 13:05 schreef Rucebo het volgende:
Weer een mooie tijdrit, een proloog in dit geval, in Sittard. Ga zeker kijken !
ploegenpresentatie, proloog en start 1e rit kon niet beter voor Sittard. Ben dan ook van de partij
  maandag 14 juli 2008 @ 08:46:43 #9
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_60089720
Tvp
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_60111201
Eens kijken of ik naar finish in Nieuwegein kan gaan
pi_60127748
quote:
Op maandag 14 juli 2008 08:46 schreef sanger het volgende:
Tvp
pi_60131525
Misschien even kijken bij die etappe naar nieuwegein.

Wat een historie heeft deze koers trouwens, net even doorgelezen.
Heroïsche duels tussen Bobby Julich en Erik Dekker, Bergkoning Vandevelde, die op de top van de bruine put een ijsje at terwijl hij op zijn achtervolgers wachtte en een kopgroep die binnen 1 minuut een voorsprong van 2 minuten wist om te buigen tot een voorsprong van 15 minuten.
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
  maandag 4 augustus 2008 @ 16:32:24 #13
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_60552471
Kan nog leuk worden bij de Tussensprint in Swalmen.
Deze ligt THV van een flitskast met lussendetectie waar 50km/u gereden mag worden.
Aangezien ze hier in volle finale zitten, zie ik hier toch een leuke taak voor het CJIB in Leeuwarden. Paar jaar geleden gingen Bart Voskamp en Servais Knaven ook sprinten voor een flitskast, en toen was het inderdaad een FLITS.

[ Bericht 8% gewijzigd door Sjoerd102 op 04-08-2008 16:39:11 ]
Net efkes anges
pi_60552675
Ben eens benieuwd naar het deelnemersveld. Vorig jaar deden toch aardige namen mee, zoals Cavendish, maar of die dit jaar starten...
pi_60553726
Hehe, die gekke Servais

tvp
pi_60553796
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 08:48 schreef SaintOfKillers het volgende:
Flauw parcours.
Idd zeg. Wat heuveltjes in de tweede etappe en dan heb je het wel gehad. Voor spektakel moeten we dan maar op waaieretappes hopen.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  maandag 4 augustus 2008 @ 17:32:27 #17
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_60553810
Jammer. Zit dan in New York. Maar goed, ik neem aan dat dit op Times Square wel op de grote schermen wordt uitgezonden.
pi_60574574
Eneco wil ook de komende jaren naamgever zijn van een wielerronde. De energieleverancier was zondag verrast met de mededeling van de stichting Ronde van Nederland dat die organisatie volgend jaar met de Benelux Tour op de internationale wielerkalender prijkt.

“We hebben bij de internationale wielrenunie UCI een licentie aangevraagd om de komende vier jaar de Eneco Tour te organiseren”, meldde Cor de Ruijter namens Eneco. “We willen iets meer greep op de organisatie krijgen en hebben daarom eerder al besloten niet verder te gaan met de stichting Ronde van Nederland.”

Volgens De Ruijter zal de UCI in oktober beslissen wie de rechten voor het organiseren van een rittenkoers door Nederland en België krijgt. De kans is klein dat er twee etappekoersen een plaats op de kalender krijgen. Zondag kondigde de stichting Ronde van Nederland aan volgend jaar een Benelux Tour te organiseren zonder inbreng van Eneco.
pi_60576086
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 13:45 schreef Bartoli het volgende:
Eneco wil ook de komende jaren naamgever zijn van een wielerronde. De energieleverancier was zondag verrast met de mededeling van de stichting Ronde van Nederland dat die organisatie volgend jaar met de Benelux Tour op de internationale wielerkalender prijkt.

“We hebben bij de internationale wielrenunie UCI een licentie aangevraagd om de komende vier jaar de Eneco Tour te organiseren”, meldde Cor de Ruijter namens Eneco. “We willen iets meer greep op de organisatie krijgen en hebben daarom eerder al besloten niet verder te gaan met de stichting Ronde van Nederland.”

Volgens De Ruijter zal de UCI in oktober beslissen wie de rechten voor het organiseren van een rittenkoers door Nederland en België krijgt. De kans is klein dat er twee etappekoersen een plaats op de kalender krijgen. Zondag kondigde de stichting Ronde van Nederland aan volgend jaar een Benelux Tour te organiseren zonder inbreng van Eneco.
Wat blijft het toch een zooitje. Is die van Woerkom (?) ook nog betrokken bij de Eneco Tour of de nieuwe Benelux Tour organisatie?

Voor de volledigheid ook maar even het bericht mbt de Benelux Tour:
quote:
Eneco Tour wordt Benelux Tour

De rittenkoers Eneco Tour,die later
deze maand in België en Nederland wordt
verreden,krijgt er volgend jaar een rit
in Luxemburg bij.De naam van de koers
wordt vanaf 2009 Benelux Tour.

Aan de samenwerking met Eneco komt na
augustus een einde.De organisatie hoopt
nog dit najaar een nieuwe sponsor te
kunnen presenteren.Als koersdirecteur
voor 2009 is Bart Voskamp aangetrokken.

Afspraken die voor komend jaar gemaakt
zijn met etappeplaatsen,blijven volgens
de organisatie gewoon staan.Amersfoort
wordt het decor van de slottijdrit.

Bron: NOS
pi_60576233
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 14:37 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Wat blijft het toch een zooitje. Is die van Woerkom (?) ook nog betrokken bij de Eneco Tour of de nieuwe Benelux Tour organisatie?

Voor de volledigheid ook maar even het bericht mbt de Benelux Tour:
[..]

Van Mulekom bedoel je? denk het niet daar is Voskamp toch voor in de plaats gekomen naast Rob Discart
pi_60578032
voorlopige deelnemerslijst: http://www.sport.be/enecotour/2008/nl/nieuws/?Article_ID=300707

best sterk veld met de Ronde van Duitsland een week later, de OS die pas geweest is en de Vuelta die ook rond die tijd begint
pi_60579252
Had wel gedacht dat Dekker tenminste daar nog zou starten..
pi_60579353
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 14:42 schreef Bartoli het volgende:

[..]

Van Mulekom bedoel je? denk het niet daar is Voskamp toch voor in de plaats gekomen naast Rob Discart
Die bedoel ik inderdaad
pi_60581281
Matig parkoers idd.
pi_60581282
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 16:52 schreef DutchSL het volgende:
Had wel gedacht dat Dekker tenminste daar nog zou starten..
Dekker zal denk ik geen fatsoenlijke koers voor Rabobank meer rijden vermoed ik als ze zijn contract willen ontbinden
  woensdag 6 augustus 2008 @ 08:15:08 #26
67640 SaintOfKillers
pi_60593150
Vandaag meldde het Nieuwsblad dat Bennati, Boonen en Gilbert naar de Vuelta gaan en de Eneco waarschijnlijk niet eens zullen uitrijden.
pi_60603408
Vandaag bericht gekregen dat ik kaarten heb voor de tribune, bij de aankomst in Roermond
Net efkes anges
pi_60774933
Voor de liefhebbers van Sporza, Boogerd is co-commentator tijdens de Eneco
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 21:48:37 #29
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_60775358
Ze nemen wel een groot risico tijdens de etappe naar Roermond, ze gaan twee keer door de tunnels in de A73 en die hebben nogal eens de neigingen wat storingen te vertonen, spontaan uitschakeldende verlichting, slagbomen voor de tunnel die ineens open en dicht gaan
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_60775774
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 21:48 schreef Klonk het volgende:
Ze nemen wel een groot risico tijdens de etappe naar Roermond, ze gaan twee keer door de tunnels in de A73 en die hebben nogal eens de neigingen wat storingen te vertonen, spontaan uitschakeldende verlichting, slagbomen voor de tunnel die ineens open en dicht gaan
Heb je tenminste nog kans dat er iets gebeurt, verder is het parkoers vrij matig.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 22:07:01 #31
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_60776123
triest maar waar, parcour is idd matig en dan druk ik me nog zachtjes uit
pi_60958791
Vanmiddag zijn door bekende van mij tussen Roermond & Herkenbosch al de Lampre & Liquigas ploeg gespot.
Zij zitten vermoedelijk in het boshotel in Vlodrop, ga daar zometeen eens een kijkje nemen.
Net efkes anges
pi_60963173
1e ploegen ENECO tour gearriveerd in Roermond.
Achter een uurtje post ik enkele foto's.
Astana en CSC staan bij Landhotel Cox in Roermond. Werd nog bijna door een Astana renner van de sokken gereden. Lampre en Liquigas ploegen bij het boshotel in Vlodrop. Liquigas had aan zijn vrachtwagen een vuilniszak hangen met afval erin. Leek van buitenaf gezien of er enkele lege (medicijn???) doosjes inzaten .
Net efkes anges
pi_60964414
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 22:07 schreef Klonk het volgende:
triest maar waar, parcour is idd matig en dan druk ik me nog zachtjes uit
Ik heb het ook even bekeken, er zitten wel een paar vrij leuke ritten bij..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
pi_60964975
Hierbij de foto's

De Truck van Astana bij hun hotel in Roermond

In hetzelfde hotel ook de CSC ploeg

Die bezig zijn hun materiaal in orde te maken

CSC en Astana gebroederlijk bij elkaar in de buurt

Leuk campertje

In de openstaande deur een klein keukentje en de wasmachines

In Vlodrop heeft Lampre hun intrek gevonden

Net als Liquigas

Een vuilniszak aan de Liquigas vrachtwagen. Altijd verdacht.
Net efkes anges
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 21:48:10 #36
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_60965188
valt me nu in eens eigenlijk pas in, waarom hebben die gasten campers bij zich, al het personeel slaapt toch in de hotels offe ?
pi_60965676
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 21:48 schreef Klonk het volgende:
valt me nu in eens eigenlijk pas in, waarom hebben die gasten campers bij zich, al het personeel slaapt toch in de hotels offe ?
is volgens mij voor aan de start en finish. Kunnen renners zich al een beetje opfrissen.
Net efkes anges
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 22:03:35 #38
11102 knep
Mountainfreak
pi_60965726
Bagger parcours dit jaar .
Leuk dat ze bij mij in de buurt komen al heb ik daar weinig aan als ik moet werken .
Eens kijken of ik wat eerder kan nokken donderdag .
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 22:08:34 #39
11102 knep
Mountainfreak
pi_60965879
Slechte site ook zeg .
pi_60969149
Het komt iig live op Sporza elke dag, met commentaar van Carl Berteele en Michael Boogerd.
sig verwijderd door FA
  woensdag 20 augustus 2008 @ 00:16:08 #42
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_60969325
Woehoe een aankomst en start vlak voor m'n deur

(als er nu ook nog toprenners aan meededen , maar nee dus)
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_60970005
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 00:05 schreef Ambrosius het volgende:
Het komt iig live op Sporza elke dag, met commentaar van Carl Berteele en Michael Boogerd.
vooral beter dan Edward van Culemborg
pi_60975155
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 00:16 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Woehoe een aankomst en start vlak voor m'n deur

(als er nu ook nog toprenners aan meededen , maar nee dus)
Tegen die tijd zijn Gilbert en Boonen ook al afgestapt, blijven er nog minder 'namen' over .
pi_60975198
Ze komen hier door het dorp, maar ga niet meer langs de weg staan, ze komen hier al zo vaak langs. Kijk het wel op TV

Hmm, zie dat ze elke dag pas na 15.00 rechtstreeks gaan op Sporza, dan zijn ze hier dus al langs. Jammer

[ Bericht 33% gewijzigd door DaFrenk op 20-08-2008 10:44:34 ]
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
pi_60975311
Ga toch maar even kijken zometeen in Sittard. Heb ik wat te doen vanmiddag
Drink geen bier, je doet al gek genoeg
pi_60975476
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 10:40 schreef donpsp het volgende:
Ga toch maar even kijken zometeen in Sittard. Heb ik wat te doen vanmiddag
Is er nergens een lijst met daarop de tijden wie hoelaat start?
Zie alleen starttijd 1e en laatste deelnemer.

Ik zit morgen op de VIP tribune in Roermond.
Verder komen ze morgen op 25meter van mijn straat/huis voorbij.

Laatste tussensprint morgen is overigens ter hoogte van een flitspaal
Net efkes anges
pi_60976036
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 00:55 schreef Bartoli het volgende:

[..]

vooral beter dan Edward van Culemborg
SBS zal Nelissen en Blijlevens toch wel inschakelen?
pi_60976443
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 11:11 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Danny Nelissen zit volgens mij nog in Peking/Beijijng.
quote:
Is er nergens een lijst met daarop de tijden wie hoelaat start?
Zie alleen starttijd 1e en laatste deelnemer.

gevonden:

http://www.wielerupdate.n(...)oog-eneco-tour_8334/

[ Bericht 34% gewijzigd door Sjoerd102 op 20-08-2008 11:36:13 ]
Net efkes anges
pi_60982398
Voorlopige top 5

1. C. Lemoine 00:05'31"
2 E. Hagen 00:05'32"
3 S. Rosseler 00:05'34"
4 K. De Kort 00:05'35"
5 J. Van Goolen 00:05'36

Ondertussen is het wel aan het stortregenen in Sittard

Voor meer live info
http://www.sport.be/enecotour/2008/nl/live/livestage.html?Stage_ID=543&Competition_ID=658

[ Bericht 0% gewijzigd door Sjoerd102 op 20-08-2008 15:53:51 ]
Net efkes anges
pi_60983274
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 11:11 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Inderdaad dat klopt.
Beter iets moois verliezen, dan dat je het nooit hebt gehad.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 16:33:02 #52
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_60984948
god wat een slechte verslaggeving, beelden van de start en finish, geen motorrijders met camera's...
pi_60985138
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 16:33 schreef Klonk het volgende:
god wat een slechte verslaggeving, beelden van de start en finish, geen motorrijders met camera's...
Loont zo'n motorrijder met camera wel op zo'n kort parcours.

is 'maar' 4,4KM

Edit:
Gutierrez dus winnaar van de proloog minder dan 1 seconde voorsprong Lemoine
Net efkes anges
  woensdag 20 augustus 2008 @ 16:41:14 #54
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_60985269
doe dan een of twee extra vaste camera's zit een klimmetje in, weet ik veel, doe iets creatiefs maar dit is echt een aanfluiting, maar goed de Eneco toer moet natuurlijk wel z'n naam eer aan doen natuurlijk
pi_60985362
Gutierrez wint de proloog.
sig verwijderd door FA
pi_60985383
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 16:41 schreef Klonk het volgende:
doe dan een of twee extra vaste camera's zit een klimmetje in, weet ik veel, doe iets creatiefs maar dit is echt een aanfluiting, maar goed de Eneco toer moet natuurlijk wel z'n naam eer aan doen natuurlijk
okay daar heb je een punt.
Vroeger stonden daar genoeg tv camera's, Flodder is daar vroeger deels opgenomen

Maar de top 10:

1 J. Gutierrez Palacios 00:05'31"
2 C. Lemoine 00:05'31"
3 E. Hagen 00:05'32"
4 S. Rosseler 00:05'34"
5 M. Rogers 00:05'35"
6 K. De Kort 00:05'35"
7 J. Van Goolen 00:05'36"
8 J. Engoulvent 00:05'36"
9 J. Roelandts 00:05'37"
10 M. Tjallingii 00:05'37"
Net efkes anges
pi_60989583
op de kollenberg filmen heeft weinig zin veel te donker. van begin tot einde alleen maar bos
pi_60989872
Vorige week Samu, nu JIGP. Mijn favorietjes zijn in vorm
pi_60989900
Boogerd pas morgen in de commentaarbox?
pi_60990848
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 19:41 schreef Bartoli het volgende:
op de kollenberg filmen heeft weinig zin veel te donker. van begin tot einde alleen maar bos
Ja, foto's maken lukte ook al niet echt. Wel mooi parcours !
pi_61001149
Mijn moeder zich gisteravond al aan het afvragen wat al die rode zakken toch tegen die vluchtheuvels en dergelijke hier op de rijksweg moesten .

Net buiten Swalmen is een wildpassage. In de middenberm ligt dus een hoop grind met wat grastegels (half verhard).

Hebben ze dus midden op de weg een dranghek geplaatst dat nauwelijks afgezet is .
Benieuwd of dat goed gaat.
Net efkes anges
pi_61001306
Zou het ergens terug te zien zijn? Volgens mij doet SBS daar niet aan? Misschien Sporza... ?
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
pi_61001873
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 15:11 schreef Sjoerd102 het volgende:
Voorlopige top 5

1. C. Lemoine 00:05'31"
2 E. Hagen 00:05'32"
3 S. Rosseler 00:05'34"
4 K. De Kort 00:05'35"
5 J. Van Goolen 00:05'36

Ondertussen is het wel aan het stortregenen in Sittard

Voor meer live info
http://www.sport.be/enecotour/2008/nl/live/livestage.html?Stage_ID=543&Competition_ID=658
Ja die eerste motregen druppels hield ik nog vol.. maar daarna was ik opeens zeikenat.. Zelfs onder een grote boom staan hielp niet meer

Waren trouwens nog 2 'spektakel' momenten gisteren die ik had gezien. (Nouja, voor Eneco-tour begrippen is dat spektakel.)

1. Het had dus geregend en op een bepaald stuk was het vrij stijl omlaag met vervolgens een bocht naar links. Een renner van Liquigas had die bocht verkeerd ingeschat en reed zomaar over het gras was rechts naast de baan lag waar hij eigenlijk moest rijden. En het was ook nog een verhoging, dus hij maakte zegmaar een ' sprong' op het gras

2. Bij de start stond een ' kraancamera' of hoe je het ook wilt noemen. De vrouw in de stoel met camera ging omlaag als de renner klaarstond en dan vlug omhoog als hij vertrok en zijn achtervolgende wagen meereed. Was een bepaalde renner waar dit ook bij gebeurde, camera ging omhoog zodra deze vertrok. Toen deed de man die dat ding bestuurde echter de camerastoel weer omlaag, maar wat hij niet gezien had was dat de achtervolgingswagen met de fietsen op het dak vertraging had bij de start. Die kwam enkele seconden later dus terwijl de camera omlaag ging. Camera probeerde nog omhoog te gaan maar bleef hangen in een fiets op het dak. Die schoot er daadwerkelijk af. Mensen in het publiek en die vrouw in die zetel hadden geluk Was wel sjiek om te zien.
pi_61003670
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 09:40 schreef donpsp het volgende:

2. Bij de start stond een ' kraancamera' of hoe je het ook wilt noemen. De vrouw in de stoel met camera ging omlaag als de renner klaarstond en dan vlug omhoog als hij vertrok en zijn achtervolgende wagen meereed. Was een bepaalde renner waar dit ook bij gebeurde, camera ging omhoog zodra deze vertrok. Toen deed de man die dat ding bestuurde echter de camerastoel weer omlaag, maar wat hij niet gezien had was dat de achtervolgingswagen met de fietsen op het dak vertraging had bij de start. Die kwam enkele seconden later dus terwijl de camera omlaag ging. Camera probeerde nog omhoog te gaan maar bleef hangen in een fiets op het dak. Die schoot er daadwerkelijk af. Mensen in het publiek en die vrouw in die zetel hadden geluk Was wel sjiek om te zien.
Kraancamera's en de Eneco Tour. Dit is niet het eerste incident, 2 jaar (?) terug werd Boonen (?) geraakt.
pi_61003721

Ik geloof dat dat Nuyens was 2 kaar geleden.
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_61003849
Een 62-jarige automobilist uit Herten is woensdagmorgen aangehouden op verdenking van mishandeling van een 32-jarige wielrenner uit Luxemburg en vernieling van zijn fiets. Het slachtoffer fietste omstreeks kwart voor elf met enkele andere wielrenners over de Rijksweg richting Roermond. De automobilist maakte daar, om onduidelijke redenen, gebaren naar de wielrenner. Toen een andere wielrenner even verderop bij een verkeerslicht vroeg wat er aan de hand was, werd de automobilist agressief. Het slachtoffer sprak hem aan, waarna hij werd geslagen. Ook zijn fiets werd op de grond gegooid. De gewaarschuwde politie heeft de verdachte aangehouden en maakt proces-verbaal op.

bron: politie.nl

Luxemburger is dus Benoit joachim
Net efkes anges
pi_61003887
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 11:07 schreef Sjoerd102 het volgende:
Een 62-jarige automobilist uit Herten is woensdagmorgen aangehouden op verdenking van mishandeling van een 32-jarige wielrenner uit Luxemburg en vernieling van zijn fiets. Het slachtoffer fietste omstreeks kwart voor elf met enkele andere wielrenners over de Rijksweg richting Roermond. De automobilist maakte daar, om onduidelijke redenen, gebaren naar de wielrenner. Toen een andere wielrenner even verderop bij een verkeerslicht vroeg wat er aan de hand was, werd de automobilist agressief. Het slachtoffer sprak hem aan, waarna hij werd geslagen. Ook zijn fiets werd op de grond gegooid. De gewaarschuwde politie heeft de verdachte aangehouden en maakt proces-verbaal op.

bron: politie.nl

Luxemburger is dus Benoit joachim
Die Joachim zal graag nog eens in Nederland komen fietsen. Wat een idioot !
  donderdag 21 augustus 2008 @ 11:16:09 #68
67640 SaintOfKillers
pi_61004038
Gilbert, Meersman en nog iemand van wie ik me de naam niet kan herinneren, zullen morgen al niet meer starten.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 11:22:54 #69
11102 knep
Mountainfreak
pi_61004193
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 11:09 schreef Rucebo het volgende:

[..]

Die Joachim zal graag nog eens in Nederland komen fietsen. Wat een idioot !
Wat een tuig zeg, verdomme . Zou wel eens willen weten wie dat was.
Herten is 6 km verderop en heb daar vroeger post bezorgd, ken dus wel wat mensen.
pi_61011757
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 10:58 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Kraancamera's en de Eneco Tour. Dit is niet het eerste incident, 2 jaar (?) terug werd Boonen (?) geraakt.
Dat was toen met Nick Nuyens, wat ook maar net goed afliep (op een fikse schaafwond voor Nuyens na).
pi_61012262
Nog 54 km.
sig verwijderd door FA
pi_61013330
Op Sporza is het commentaar veel beter met Boogerd als co commentator
Geen mobiele telefoon en nog nooit ge-sms't.
Heerlijk tegen de stroom in
  donderdag 21 augustus 2008 @ 16:31:03 #73
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_61013598
wat een aanfluiting toch, die auto´s net
pi_61013682
Nog 17 km, massasprint komt eraan.
sig verwijderd door FA
  donderdag 21 augustus 2008 @ 16:50:22 #75
67640 SaintOfKillers
pi_61014186
Was dit niet de historische rit waar ze over de 100 meter grens gingen? Altijd renners die daar moeite mee hebben.
pi_61014327
1. Boonen
2. Bennati.
sig verwijderd door FA
pi_61014348
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 16:50 schreef SaintOfKillers het volgende:
Was dit niet de historische rit waar ze over de 100 meter grens gingen? Altijd renners die daar moeite mee hebben.
In die ijle lucht zullen er vast wat sprinters moeten lossen.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 16:55:08 #78
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_61014353
Gaat Boonen toch vrij makkelijk af
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_61014429
Boonen voor Bennati, lijkt de Tour wel.
O, wacht...
pi_61015206
Weet iemand waar ik morgen in Roermond moet zijn ergens voor de start en eventueel de rest van het parcour? Enecotour.nl doet het niet bij mij..
pi_61017921
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 17:28 schreef donpsp het volgende:
Weet iemand waar ik morgen in Roermond moet zijn ergens voor de start en eventueel de rest van het parcour? Enecotour.nl doet het niet bij mij..
Markt, voor het gemeentehuis

http://www.enecotourroermond.com/
Net efkes anges
pi_61017931
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 17:28 schreef donpsp het volgende:
quote:
De tweede, en tevens laatste dag dat Roermond in het teken staat van de ENECO Tour 2008 zullen de wielrenners starten vanaf de Markt. Het peloton zal via de winkelstraten Varkensmarkt en Steenweg het Munsterplein passeren waarna koers wordt gezet richting het Zwartbroekplein. Op het plein zetten de renners via de Minderbroedersingel koers richting de Roerkade. Vanaf de Roerkade wordt de Maasbrug op gefietst, waarna het Roermonds grondgebied verlaten wordt om op weg te gaan naar Nieuwegein.
http://www.enecotourroermond.nl/img/eneco-tour-22.pdf
pi_61019298
Achter een uurtje een selectie van mijn foto's
Net efkes anges
  donderdag 21 augustus 2008 @ 20:47:16 #84
11102 knep
Mountainfreak
pi_61019617
Te druk op het werk om eerder te nokken .
Zo vaak is er geen finish op 5km van huis, jammer .
pi_61020638
Tnx voor de site!

Ik heb gisteren in Sittard ook wat foto's gemaakt, maar voornamelijk van de 'ploegstallingen' op de parkeerplaats. Doe dan ook geen moeite om die even te uploaden.

Overigens vertelde ik eerder van dat 'kraancamera' incident. Heb een foto gemaakt hiervan, waar niet zoveel op te zien is, maar zo krijg je wel beetje impressie van wat er is gebeurd.

Als je overigens 'klikt' op de foto, kun je beter zien wat ik omschrijf.

Je ziet die kraancamera wat ik bedoelde en onder die stoel van dat vrouwtje hangen wat kabels. Die zijn dus meegenomen door de achtervolgenswagen met fietsen op het dak (die je achter die man met dat blauw aan ziet).
Die man zelf (in dat blauw) zie je als je goed kijkt een fiets meenemen. Dat is de fiets die van het dak af is geschoten toen hij aan de kabels bleef hangen.

Valt niet veel te zien, maar toch een kleine impressie van een 'groots spektakel' in de Eneco Tour

EDIT: Nu ik naar die foto kijk. Die derde man van onder, lijkt wel op Maarten Ducrot.. maar het zal hem wel niet zijn

[ Bericht 4% gewijzigd door donpsp op 21-08-2008 21:31:04 ]
pi_61023972

De bussen van de ploegen staan al klaar op het Wilhelminaplein in Roermond

Perfect recht

De reclamecaravaan

Mr. Prodent (Michael Boogerd)

Gezellige drukte

De 2 koplopers…

worden achterna gezeten door Gutierrez…

En de rest van het peloton

De ploegleiders volgen

De foto journalisten staan klaar

Om Tom Boonen op de foto te zetten

Tankink

Normaal nooit zoveel politie in Roermond

Breukink

Janssen

En Kuiper
Net efkes anges
  donderdag 21 augustus 2008 @ 22:58:19 #87
pi_61024222
Kon jij daar gewoon tot bij Kuiper en Breukink lopen ofzo ?
  donderdag 21 augustus 2008 @ 23:00:27 #88
11102 knep
Mountainfreak
pi_61024310
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 22:58 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Kon jij daar gewoon tot bij Kuiper en Breukink lopen ofzo ?
Hij was vip gast .
pi_61024741
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 23:00 schreef knep het volgende:

[..]

Hij was vip gast .
Inderdaad. Nog een tijdje mee staan praten. Erg gezellig
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 16:31 schreef Klonk het volgende:
wat een aanfluiting toch, die auto´s net
Zag het ook inderdaad op de schermen. Er ligt op de punten waar de auto's en vrachtwagens stonden 2 parkeerplaatsen waar ze die makkelijk even hadden kunnen 'parkeren'
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 11:22 schreef knep het volgende:

[..]

Wat een tuig zeg, verdomme . Zou wel eens willen weten wie dat was.
Herten is 6 km verderop en heb daar vroeger post bezorgd, ken dus wel wat mensen.
Ideaal als een kennis het heeft zien gebeuren.
Als je oud papier zegt in Swalmen, heb je het over de dader. Een mooie hint om van eventuele schadeclaims gevrijwaard te blijven
Net efkes anges
pi_61026616
Ik sta op die foto van die fotografe in de verte ook nog op die foto. Hahaha en die andere fotograaf ken ik ook.

fotos van de proloog in Sittard

fotos van vandaag komen zsm
pi_61030637
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 00:15 schreef Bartoli het volgende:
Ik sta op die foto van die fotografe in de verte ook nog op die foto. Hahaha en die andere fotograaf ken ik ook.

fotos van de proloog in Sittard

fotos van vandaag komen zsm
Heb je ook zo'n hesje aan ?
Net efkes anges
pi_61038839
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 08:48 schreef Sjoerd102 het volgende:

[..]

Heb je ook zo'n hesje aan ?
nee geen hesje stond ter hoogte van de oversteekplaats 50 meter verder
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 14:18:42 #93
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_61038927
lekker fietsweertje nu
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 16:30:07 #95
67640 SaintOfKillers
pi_61043514
Greipel heeft gewonnen.

Dit topic leeft wel , er is echt niemand geïnteresseerd in die hele Eneco.
pi_61043678
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 16:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
Greipel heeft gewonnen.

Heb vanmiddag helaas niet kunnen kijken (op de latste 5 km na) Ach ja, morgen nog een kans.
Net efkes anges
pi_61043683
quote:
Greipel heeft gewonnen.

interesse wel maar wat wil je als het samenvalt met de OS
pi_61043708
maar wat wil je de publieke belangstelling valt ook ietwat tegen itt andere jaren
pi_61043712
Ik wilde vandaag even naar de enecotour kijken, in combinatie met een ronde fietsen (zeg maar even kijken hoe lang ik ze bij kon houden), maar ik was te laat bij de weg waar ze zo'n 60 kilometer overheen zouden koersen (middenpeelweg voor de locals).

Oja, Greipel, leuk voor hem, sprintten de Bennatis en Boonens mee of zijn die al afgestapt?
pi_61043970
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 16:34 schreef Bartoli het volgende:

[..]

interesse wel maar wat wil je als het samenvalt met de OS
pi_61043983
Ach, dat gebrek aan aandacht komt ook door het parcours. Dat is gewoon altijd een aanfluiting. Het moet toch mogelijk zijn wat interessante etappes te plannen? Ik kijk meestal de laatste tien minuten ofzo.
pi_61045347
quote:
Greipel heeft gewonnen.

Tja als je mag kiezen tussen sprintje of olympische hockey met goud en de hhuldiging
is voor mij de keuze makelijk, overigens gefeliciteerd met de zilveren plak op de spelen.
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
pi_61045810
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 16:35 schreef Gitanki het volgende:
Ik wilde vandaag even naar de enecotour kijken, in combinatie met een ronde fietsen (zeg maar even kijken hoe lang ik ze bij kon houden), maar ik was te laat bij de weg waar ze zo'n 60 kilometer overheen zouden koersen (middenpeelweg voor de locals).

Oja, Greipel, leuk voor hem, sprintten de Bennatis en Boonens mee of zijn die al afgestapt?
bennatis en boonens rijden mee waar kwamen er vandaag niet aan te pas
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 19:07:37 #104
11102 knep
Mountainfreak
pi_61047019
Mij interesseert deze hele koers nauwelijks en dat komt vooral door het bagger parcours, wat een aanfluiting .
pi_61061926
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 16:43 schreef El_Bassie het volgende:
Ach, dat gebrek aan aandacht komt ook door het parcours. Dat is gewoon altijd een aanfluiting. Het moet toch mogelijk zijn wat interessante etappes te plannen? Ik kijk meestal de laatste tien minuten ofzo.
Altijd valt wel mee, dit jaar is het nog 10x erger dan vorige jaren. Toen zat er altijd nog wel minstens één leuke heuvelrit in, eerste jaar de etappe die Ballan won (werd wel ontsierd door het stil leggen van de kans wegens verkeerd rijden, maar profiel van de rit was vrij aardig), in 2006 een mooie rit toen Schumacher won met de LBL finale (maar ontsierd door die val van Hincapie), vorig jaar de rit die Nuyens won en de etappe van Lastras was ook mooi om te zien.
Nee dit jaar.. geen Limburgse heuvelrit, helemaal geen Ardennen rit.. alleen wat heuvels in de Vlaamse Ardennen maar steeds op tientallen kilometers van de finish. De enige tijdsverschillen die hier kunnen ontstaan zijn: proloog, tijdrit en desinteresse bij concurrentie
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 12:49:22 #106
11102 knep
Mountainfreak
pi_61061955
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 12:47 schreef DutchSL het volgende:

[..]

Altijd valt wel mee, dit jaar is het nog 10x erger dan vorige jaren. Toen zat er altijd nog wel minstens één leuke heuvelrit in, eerste jaar de etappe die Ballan won (werd wel ontsierd door het stil leggen van de kans wegens verkeerd rijden, maar profiel van de rit was vrij aardig), in 2006 een mooie rit toen Schumacher won met de LBL finale (maar ontsierd door die val van Hincapie), vorig jaar de rit die Nuyens won en de etappe van Lastras was ook mooi om te zien.
Nee dit jaar.. geen Limburgse heuvelrit, helemaal geen Ardennen rit.. alleen wat heuvels in de Vlaamse Ardennen maar steeds op tientallen kilometers van de finish. De enige tijdsverschillen die hier kunnen ontstaan zijn: proloog, tijdrit en desinteresse bij concurrentie
Precies, belachelijk gewoon.
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 13:01:52 #107
67640 SaintOfKillers
pi_61062175
De renners hebben nauwelijks interesse, de wielerliefhebbers lijken ook niet echt geboeid te zijn en zelfs de organisatie gooit er met de pet naar. Perfect om te schrappen, zeker indien de Ronde van Nederland terug wordt georganiseerd .

Maar nee, ze willen er een Ronde van de Benelux van maken waarop niemand zit te wachten .
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 13:03:17 #108
11102 knep
Mountainfreak
pi_61062197
Inderdaad, ik zou er ook geen traan om laten.
De ronde van Nederland was eerder wel interessant, ben nog vaker in Landgraaf gaan kijken.
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 13:09:40 #109
67640 SaintOfKillers
pi_61062303
Maakt dan ook niet echt uit dat er bij een Ronde van Nederland of België veel minder grote ploegen aan de start zouden staan dan bij een artificieel "grote" Benelux ronde, voor een hoop Nederlanders of Belgen is hun eigen ronde op zijn minst nog een doel.
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 13:14:01 #110
pi_61062392
Morgen is het toch ook weer zo'n absurde etappe. Mooi dat ze in mijn eigen Ardooie finishen , maar het sportieve nut van eerst een reeks Vlaamse Ardennen in de koers te gooien en vervolgens nog 40 km verder te rijden om in Ardooie te finishen ontgaat mij toch ook ... Finish dan ergens in Oudenaarde ofzo en je hebt een mooie rit ...
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 14:18:08 #111
11102 knep
Mountainfreak
pi_61063819
Volgens mij had de organisatie ook een probleem dat ze geen fatsoenlijke finish- en startplaatsen kon vinden .
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 16:33:55 #112
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_61066260
Blijlevens als co-commentator
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 16:36:03 #113
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_61066294
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 16:33 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Boogerd daarintegen bij de belg is
En waaiervorming
Net efkes anges
pi_61066363
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 16:33 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Als co-commentator gaat hij wel, hij moet alleen niet op de motor gaan zitten.

Boogerd is inderdaad top, alleen z'n collega bij de VRT is boring.
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 16:40:38 #115
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_61066383
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 16:36 schreef Sjoerd102 het volgende:
Boogerd daarintegen bij de belg is
Bedankt voor de tip
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 16:45:03 #116
67640 SaintOfKillers
pi_61066463
Gutierrez .
pi_61066517
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 14:18 schreef knep het volgende:
Volgens mij had de organisatie ook een probleem dat ze geen fatsoenlijke finish- en startplaatsen kon vinden .
Dat lijkt het inderdaad, ze hadden leukere finishes kunnen bedenken in de (vlaamse)ardennen, maar blijkbaar wilde geen plaats in die streek finishplaats zijn, want ik kan het me niet voorstellen dat ze enkel vlakke of korter bij klimmetjes liggende aankomsten willen.

Die hele Enecotour is gewoon een gemiste kans, met een betere organisatie en ook etappes in Luxemburg (!) had de ronde van de Benelux meer kans van slagen.
pi_61066562
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 16:45 schreef SaintOfKillers het volgende:
Gutierrez .
Wat is er met Guttierez?

(Ik schakel nu in, om het even een beetje zijdelings mee te krijgen)
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 16:56:07 #119
67640 SaintOfKillers
pi_61066672
Die ging sprinten voor seconden waar geen seconden lagen (was een tunnelsprint of iets dergelijks).
pi_61066703
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 16:56 schreef SaintOfKillers het volgende:
Die ging sprinten voor seconden waar geen seconden lagen (was een tunnelsprint of iets dergelijks).
Ok,
Misschien gaat ie nog voor de bolletjestrui (als het een tunnel met een hoogteverschil boven de 10 meter was tenminste).
pi_61066705
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 16:56 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ja, hij wint 500 euro .

Nog 3 km tot de massasprint.
sig verwijderd door FA
pi_61066728
die autos van de organisatie leren het ook nooit
pi_61066755
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 16:59 schreef Bartoli het volgende:
Dat was een lekker vaag punt om stil te staan inderdaad.
pi_61066782
1. Bennati
2. Boonen.
sig verwijderd door FA
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 17:03:15 #126
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_61066794
Bennati
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 17:03:29 #127
67640 SaintOfKillers
pi_61066802
Boonen moest alweer te vroeg aangaan, die trein lijkt op De Jongh na weer nergens op.
pi_61066813
Bennati heeft veel blessureleed gekend dit seizoen, voorjaar verpest (op de Giro na) , tour gemist, maar terug in vorm voor de Vuelta en Parijs - Tours
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 17:04:57 #129
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_61066824
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 17:03 schreef SaintOfKillers het volgende:
Boonen moest alweer te vroeg aangaan, die trein lijkt op De Jongh na weer nergens op.
Mja, komt ook omdat Steegmans z'n broek weer heeft bevlekt bij het minste of geringste gedrum.
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_61066832
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 17:04 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

Mja, komt ook omdat Steegmans z'n broek weer heeft bevlekt bij het minste of geringste gedrum.
Steegmans voorlaatste van die groep
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 17:12:15 #131
67640 SaintOfKillers
pi_61066940
quote:
Voskamp betreurt verdwijnen ProTour niet

Bart Voskamp is er niet rouwig om wanneer de ProTour zal verdwijnen. Dat zegt de koersdirecteur van de Eneco Tour in het programmablad van de rittenkoers.

"Wij zullen zeker op het hoogste niveau blijven meedraaien. En eerlijk gezegd vind ik het niet zo erg dat er structureel zaken gaan veranderen. Het zou beter zijn als niet alle grote ploegen worden verplicht om in alle grote koersen te starten."

Als voorbeeld noemt hij de Spaanse ploeg Euskaltel. "Voor mij is Euskaltel bijvoorbeeld één van de ploegen die we niet zullen missen als ze niet meedoen. Ik heb veel liever ploegen en renners die naar ons komen om te koersen, niet omdat ze verplicht zijn om te rijden."

De organisatie van de Eneco Tour zal volgend seizoen anders verlopen. Sponsor Eneco gaat samenwerken met de Belgische organisatoren, terwijl de Stichting Ronde van Nederland onder de naam Benelux Tour hun eigen weg gaat. De Benelux Tour vindt in 2009 plaats van 19 tot en met 26 augustus.
Ik dacht dat Eneco verder ging als sponsor van de nieuwe Ronde van Nederland, maar dat blijkt dan niet te kloppen.
pi_61076025
en de Nederlandse commentatoren die beelden vanuit een tunnel nog steeds een noviteit noemen... zeker de Ronde van Zwitserland nog nooit gezien..
pi_61079822
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 17:12 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ik dacht dat Eneco verder ging als sponsor van de nieuwe Ronde van Nederland, maar dat blijkt dan niet te kloppen.
Was wel de bedoeling, die wilden met de Protour-licentie verder gaan. Maar nu de Protour helemaal gestorven is, gaat dat misschien niet door.
  zondag 24 augustus 2008 @ 07:31:30 #134
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_61079923
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 16:59 schreef Bartoli het volgende:
Tsja de autosponser is het occasion center
Net efkes anges
pi_61087365
Elijzen kwam vandaag ten val en is uit moeten stappen.
sig verwijderd door FA
pi_61087576
Over 3 km de massasprint op SBS (Sporza is niet live).
sig verwijderd door FA
pi_61087653
Boonen wint vrij simpel.
sig verwijderd door FA
  zondag 24 augustus 2008 @ 16:34:30 #138
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_61087746
En bedankt
LastFM
  zondag 24 augustus 2008 @ 16:38:12 #139
67640 SaintOfKillers
pi_61087822
Boogerd leeft zich even uit op Van Goolen.
pi_61088289
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 16:38 schreef SaintOfKillers het volgende:
Boogerd leeft zich even uit op Van Goolen.
Wat zegt ie?
  zondag 24 augustus 2008 @ 17:35:54 #141
211106 Ciolekfan
Olympische fan
pi_61088993
Greipel ziet er een jaar of 45 uit zeg...
  zondag 24 augustus 2008 @ 17:36:07 #142
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_61089002
Zo, wat heeft Bennati met verve de leiderstrui verdedigd!
pi_61092764
Ik moest lachen om de manier waarop SBS6 het brengt, die commentator.
That's all folks!
pi_61096523
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 17:36 schreef Zelva het volgende:
Zo, wat heeft Bennati met verve de leiderstrui verdedigd!
hij stapt er toch uit morgen dus hij moest die trui hoe dan ook ff kwijt zien te raken
  maandag 25 augustus 2008 @ 00:06:40 #145
pi_61099646
Vandaag gaan kijken naar die Eneco-Tour, en wat blijft dat toch een vreemde organisatie zeg.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 25 augustus 2008 @ 15:33:16 #146
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_61112087
ben ik de enige die elke keer moet lachen als ze overschakelen naar Blijlevens op de motor?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_61112246
Waaier rijden nu .

Nog 47 km.
sig verwijderd door FA
  maandag 25 augustus 2008 @ 15:41:59 #148
pi_61112362
Weer typerend dat zo'n Van Hummel zich nu laat verrassen , terwijl ie allicht grote kans maakte om de rit te winnen of straks het puntenklassement ...
pi_61112471
Boasson Hagen is niet bij de eerste waaier, de rest in het klassement ongeveer wel allemaal. Ze hebben een minuut op het peloton iig met nog een klein uur koers voor de boeg.

edit: Wat heb je aan iemand op de motor zou je zeggen Hij zit er toch bij.
sig verwijderd door FA
  maandag 25 augustus 2008 @ 15:46:35 #150
pi_61112523
Iemand gezien of Gutierrez bij de eerste groep zit eigenlijk ?
pi_61112549
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 15:46 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Iemand gezien of Gutierrez bij de eerste groep zit eigenlijk ?
Ja, hij zit erbij.
sig verwijderd door FA
  maandag 25 augustus 2008 @ 15:48:05 #152
pi_61112565
Dan blijft dat toch nog wel dé topfavoriet voor de eindzege
  maandag 25 augustus 2008 @ 15:53:04 #153
pi_61112699
Wat is die Frank Hoste toch eigenlijk ook een leuke co-commentator ...

"Straks rijden er nog een groepje strevers weg uit die achtervolgers. Die denken: 'Mijn klassement ! Ik kan nog 39ste eindigen"
pi_61112781
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 15:45 schreef Ambrosius het volgende:
Boasson Hagen is niet bij de eerste waaier, de rest in het klassement ongeveer wel allemaal. Ze hebben een minuut op het peloton iig met nog een klein uur koers voor de boeg.

edit: Wat heb je aan iemand op de motor zou je zeggen Hij zit er toch bij.
Boasson zit er toch juist niet bij of wel?
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 15:48 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Dan blijft dat toch nog wel dé topfavoriet voor de eindzege
Wel favoriet ja, maar ik zou ook rekening houden met Devolder, Rogers en eventueel Posthuma.
pi_61112871
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 15:56 schreef wimderon het volgende:

[..]

Boasson zit er toch juist niet bij of wel?
Ik heb 'm zelf nog niet gezien, maar de man op de motor (Sporza) zei eerst dat 'ie er niet bijzat en later weer wel als ik het goed heb.

Nog 32 km.
sig verwijderd door FA
pi_61112897
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 15:59 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Ik heb 'm zelf nog niet gezien, maar de man op de motor (Sporza) zei eerst dat 'ie er niet bijzat en later weer wel als ik het goed heb.

Nog 32 km.
Ik vond het ook wat onduidelijk gezegd, maar hij zei dat hij bij Sieberg zat en die zit in de tweede groep.
pi_61112953
Gutierrez pakt 1 seconde.
sig verwijderd door FA
pi_61113225
De Mol zegt nu ook weer dat Hagen er niet bij is
sig verwijderd door FA
pi_61113599
Laatste 10 kilometer
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
pi_61113809
Toch wel een aardig ritje, bij gebrek aan heuvels moet het met waaiertrekken.
  maandag 25 augustus 2008 @ 16:39:00 #161
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_61113904
ah, naar oostende vandaag!
  Trouwste user 2022 maandag 25 augustus 2008 @ 16:40:18 #162
7889 tong80
Spleenheup
pi_61113943
Verrassende winnaar mij hij schreeuwt alsof ie Olympisch kampioen is

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_61113948
Rare sprint
pi_61113966
Westphal heeft zich het langst gespaard lijkt het.
  maandag 25 augustus 2008 @ 16:41:43 #165
pi_61113970
En hij klopt ze gewoon al zittend ook ...
pi_61113974
Wat een naam weer aan de erelijst toegevoegd. Westphal wint de sprint, sprintend vanuit het zadel. Tweede is spurtbom Ivanov.

Nou ja, Ivanov geen 2e in ieder geval.

Steegmans
pi_61113978
Slecht gereden van Quickstep.
De Jongh trok 't ook maar wat raar aan..
  maandag 25 augustus 2008 @ 16:43:09 #168
pi_61114005
Volgens mij werd Steegmans zelfs gewoon door De Jongh zelf ingesloten
pi_61114065
Spraakmakende winnaar vandaag . Wel leuk voor die Westphal...

[ Bericht 9% gewijzigd door Rucebo op 25-08-2008 16:51:53 ]
pi_61115046
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 16:43 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Volgens mij werd Steegmans zelfs gewoon door De Jongh zelf ingesloten
Echt wel, hij ging veel te vroeg eraf, en ook nog de verkeerde kant op...

Die kop ook op Sporza

Westphal laat topsprinters een poepje ruiken

Ik zie geen topsprinters in de top 10 staan hoor
pi_61138799
Nog een kilometer of 80 te gaan. Kopgroepje vooruit met een kleine 3 minuten voor.

Goesinnen wint het 'bergklassement' .
sig verwijderd door FA
pi_61139798
Wat heeft Frank Hoste geslikt. 'Columbia rijdt niet, want hun klassementsman kan in de tijdrit niet op tegen Rosseler en co'

pi_61139911
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 15:06 schreef wimderon het volgende:
Wat heeft Frank Hoste geslikt. 'Columbia rijdt niet, want hun klassementsman kan in de tijdrit niet op tegen Rosseler en co'

Die hebben Rogers toch?
Waardeloze tijdrijder inderdaad.
pi_61140232
Van welke ploeg is die renner met dat wit/gele shirt?
pi_61140479
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 15:20 schreef TargaFlorio het volgende:
Van welke ploeg is die renner met dat wit/gele shirt?
Cycle Collstrop waarschijnlijk...
pi_61141946
Boasson Hagen wint.
sig verwijderd door FA
pi_61141971
Leuke rit vandaag.
- verwijderd door admin -
pi_61141993
Hagen wat een sprint
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 16:22:58 #179
211106 Ciolekfan
Olympische fan
pi_61142034
Hagen is ook zo'n gruwelijk talent. Nog meer winnaarstype dan Ciolek zelfs
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 16:44:59 #180
39333 Zelva
pi_61142616
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 16:22 schreef Ciolekfan het volgende:
Nog meer winnaarstype dan Ciolek zelfs
Gisteren nou niet bepaald.
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 18:09:07 #181
39333 Zelva
pi_61144696
quote:
de afsluitende tijdrit in Mechelen. Die is 18,3 km lang en beslist over de eindwinst in de Eneco Tour 2008. De kans dat het een secondenspel wordt is groot, met specialisten als Jose Ivan Gutierrez, Sebastien Rosseler, Michael Rogers, Joost Posthuma en Stijn Devolder dicht bij elkaar in de top-10.
(Enecotour.nl)

Ja zo zie je maar, heeft die parcoursbouwer er toch mooi voor gezorgd dat het een spannend secondenspel wordt. Iets om trots op te zijn als koers.
pi_61144862
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 18:09 schreef Zelva het volgende:

[..]

(Enecotour.nl)

Ja zo zie je maar, heeft die parcoursbouwer er toch mooi voor gezorgd dat het een spannend secondenspel wordt. Iets om trots op te zijn als koers.
ze moeten positief blijven hé
pi_61149834
Toch knap dat ze alle moeilijke stukken land die je in België en Nederland hebt hebben weten te omzeilen om de koers maar zo saai mogelijk te houden zodat er elke dag een sprint komt en de slottijdrit dan heel spannend is, waardoor de eindwinnaar gewoon een tijdrijder zal zijn die een leuke proloog en korte tijdrit kan rijden en in de tussenliggende etappes zich niet heeft laten verrassen door de wind.
Erg jammer, want volgens mij is een Benelux ronde in potentie een ronde die veel verschillende soorten etappes zou kunnen brengen die voor leuk aanvallend wielrennen met verrassingen zou kunnen zorgen, maar blijkbaar zit de organisatie daar niet op te wachten.
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 21:23:36 #184
pi_61150207
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 21:12 schreef thewarrior82 het volgende:
Toch knap dat ze alle moeilijke stukken land die je in België en Nederland hebt hebben weten te omzeilen om de koers maar zo saai mogelijk te houden zodat er elke dag een sprint komt en de slottijdrit dan heel spannend is, waardoor de eindwinnaar gewoon een tijdrijder zal zijn die een leuke proloog en korte tijdrit kan rijden en in de tussenliggende etappes zich niet heeft laten verrassen door de wind.
Erg jammer, want volgens mij is een Benelux ronde in potentie een ronde die veel verschillende soorten etappes zou kunnen brengen die voor leuk aanvallend wielrennen met verrassingen zou kunnen zorgen, maar blijkbaar zit de organisatie daar niet op te wachten.
Het ergste is dat ze gewoon langs hellingen passeren zelfs zonder ze aan te doen. In de rit naar Oostende passeren ze doodgewoon tussen de Kemmelberg en de Rode en Zwarte Berg door , zelfs bij de aankomst in Ardooie hadden ze evengoed de plaatselijke Poelberg in de plaatselijke ronde kunnen steken. (nu niet dat dat een beest is, maar als je dat op 4km van de finish steekt krijg je misschien wel nog iets te zien)
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 21:27:29 #185
pi_61150377
Trouwens, toen ik naar finish en start in Ardooie ging viel mij ook nog op hoe karig die organisatie eigenlijk is. Een Nederlandse speaker in Vlaanderen werkt zo al niet opperbest , maar dan nog iemand die zonder rugnummer geen renner blijkt te herkennen ? En renners interviewt in het Italiaans en Frans zonder dat ie zelf die taal blijkt te spreken.
En een "publiciteitskaravaan" die bestaat uit drie auto's van Eneco zelf is natuurlijk ook niks. Terwijl op het podium alles lijkt te moeten draaien rond "Miss Eneco"
pi_61154407
Kortom, eigenlijk net zo'n sof als de hele protour is geworden.
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 23:36:49 #187
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_61154885
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 21:27 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En een "publiciteitskaravaan" die bestaat uit drie auto's van Eneco zelf is natuurlijk ook niks. Terwijl op het podium alles lijkt te moeten draaien rond "Miss Eneco"
Tsja het is nu eenmaal geen Tour de France
Net efkes anges
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 23:38:53 #188
pi_61154949
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 23:36 schreef Sjoerd102 het volgende:

[..]

Tsja het is nu eenmaal geen Tour de France
Bwah op zich is zelfs dat onzin, zelfs de Tour de la Region Wallonie die ik deze zomer nog zag had een reclamekaravaan.

Natuurlijk moet niet elke koers zoiets hebben, maar als je als PT wedstrijd zoals de eneco toch al niet veel te bieden hebt , zorg dan tenminste voor wat animatie ...
pi_61168353
Knaven

Voor welke ploeg gaat Koen de Kort volgend seizoen rijden?
pi_61168576
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 16:08 schreef TargaFlorio het volgende:
Knaven

Voor welke ploeg gaat Koen de Kort volgend seizoen rijden?
Hij heeft nog geen nieuwe ploeg...
pi_61168741
Vacansoleil?
pi_61168756
Devolder mag wel even mijn prono's redden.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 16:34:06 #193
11102 knep
Mountainfreak
pi_61169085
Posthuma .

Gutierrez gaat het doen.

Dag Enecotour .
pi_61169127
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 16:22 schreef TargaFlorio het volgende:
Vacansoleil?
Dat lijkt me in ieder geval voor Vacansoleil een win-situatie.
pi_61169192
"Spannend secondenspel"

Ja dat was zeker wel verrassend na zo'n zware week met al die heuvels en bergjes.
pi_61169286
JIGP zonder zadel .
sig verwijderd door FA
pi_61169314
Zonder zadel
pi_61169316
Hip, winnen zonder zadel.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 16:45:24 #199
211106 Ciolekfan
Olympische fan
pi_61169439
Knap van Andre ook hoor
  woensdag 27 augustus 2008 @ 16:51:48 #200
67640 SaintOfKillers
pi_61169655
quote:
Eneco Tour doet weinig wielerharten sneller slaan

Zesde rit in lijn, zesde massaspurt. Deze Eneco Tour was even spannend als een sjaaltje breien. Met dank aan een ongemotiveerd peloton, de Olympische Spelen en een onbegrijpelijk parcours.
Ze waren met drie, nu blijven er nog twee over: het aantal gemotiveerde renners in deze Eneco Tour. Nadat Tom Boonen - goed voor twee ritzeges en even veel ereplaatsen - zijn blik op de Vuelta richtte, wilden enkel nog de jonge wolven Roelandts en Boasson Hagen zich per se bewijzen. Oké, José Ivan Gutierrez wil dolgraag een tweede keer op de erelijst. Maar daarvoor wil hij geen trap te veel geven.

En voor de rest? Een kransje kabbelende coureurs. Het na-Tourdipje, weet u wel. Dit is voor velen de eerste echte wedstrijd na de criteriumperiode, toen er al eens een pint of een extra frietje in kon. 'Wederopbouw' is het codewoord. Het peloton gebruikt deze koers om conditie op te doen, niet om te presteren. Zo beklaagde Philippe Gilbert zich al na twee dagen over het gebrek aan motivatie bij Française des Jeux. 'Er is geen enkele tactische bespreking. Iedereen doet maar waar hij zin in heeft', klonk het. Ook Phille trouwens. Hij stapte vrijdagavond af met het oog op de Vuelta. En op een trouwfeest.

Volgens Marc Sergeant, manager van Silence-Lotto, is het gebrek aan gemotiveerde renners te wijten aan de drukke kalender in deze periode. 'Binnenkort beginnen de Ronde van Duitsland en de Vuelta, en daar moeten we ook een team hebben. Deze Silence-ploeg is dus een mix van jongens die geblesseerd waren of net terug beginnen. Uiteindelijk hebben we ook nog Tjallingii opgevist. Maar die moet straks naar de Vuelta, en stapte zondagavond dus af.'

En Tjallingii was niet alleen. In Sittard startte dit peloton met 151 renners, gisteravond waren er nog 111 over. 'De kalender is ons niet gunstig gezind', zucht organisator Rob Discart. 'Volgend jaar gaan we toch proberen om enkele dagen vroeger te starten. Dan is deze ronde perfect combineerbaar met de Vuelta, en verliezen we de toppers niet na een halve ronde.'

Dan worden ook situaties vermeden zoals in Ardooie, met Daniele Bennati. De Italiaan pakte zaterdag 'per ongeluk' de witte trui, nadat hij de rit naar Terneuzen won. Bennati, gerenommeerd gentleman, besefte dat hij het niet kon maken om als leider uit de wedstrijd te stappen. Dus kneep hij de volgende dag - in volle massaspurt - bewust de remmen dicht.

Lege doos

Nochtans is dit een ProTourwedstrijd. Het kruim van het kruim, de enige rittenkoers in de Lage Landen die met dat statuut kan pronken. In theorie staat de Eneco Tour dus op dezelfde hoogte als Gent-Wevelgem en de Ronde van Vlaanderen. Het bewijst nog maar eens dat de ProTour een lege doos is.

Wedstrijden als de Ronde van Polen, de Tour Down Under en de Eneco Tour behoren vooral tot de ProTour omdat de UCI bondgenoten wil in de machtsstrijd tegen Tourorganisator ASO. Spijtig, want zo creëer je de huidige situatie. Alle ProTour-ploegen móeten een (derderangs-)ploeg afvaardigen, waardoor er weinig plaats is voor kleine teams van eigen bodem, die zich maar al te graag tonen in dit soort wedstrijden.

Toch vindt Patrick Lefevere, manager bij Quick Step, dat de kleine ploegen die nu wel meedoen opvallend weinig moeite doen om de koers te maken. 'Het is niet aan mij om over hen te oordelen, maar toch begrijp ik het niet. Wíj moesten niet aanvallen, want met Boonen konden we rekenen op een massaspurt. Maar die kleine ploegen lieten zich toch vaak gewillig naar de slachtbank leiden.'

Volgens Hilaire Van der Schueren, ploegleider bij Cycle Collstrop, ligt dat niet aan de kleine ploegen zelf. 'We zaten al vier keer mee in een ontsnapping, maar op dit parcours kan je daarmee niet het verschil te maken. Waarom leggen ze geen etappe in de Ardennen? Dan zal er wel gekoerst worden, hoor! Maar neen. Zes vlakke finales, en een tijdrit op het einde. Zo verlam je de koers. Want nu kijkt iedereen naar die laatste dag om zijn slag te slaan.'

Organisator Rob Discart begrijpt die kritiek gedeeltelijk. 'De geplande koninginnenrit (zondag naar Ardooie, red.) heeft een muis gebaard. Daardoor komt het gewicht van het eindklassement volledig op die tijdrit in Mechelen. Maar op zich vind ik die tijdrit niet verkeerd. In de Ronde van België (die Discart ook organiseert, red.) hadden we op de voorlaatste dag ook een proef tegen de klok. Maar dan was het spektakel de dag daarvoor al geleverd, in die lastige rit waar Van Avermaet wint voor Devolder.'

Nachtlampje

Trouwens, organisatoren hebben niet alles in de hand. De matige belangstelling had dit jaar ook te maken met wat er in Peking gebeurde. Terwijl de olympische vlam drie weken als een vuurtoren over de sportwereld scheen, ontstak energieleverancier Eneco een nachtlampje. 'De mensen lijken te denken: Ach ja, het is ook nog Eneco Tour ', zegt Marc Sergeant.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 17:04:49 #201
39333 Zelva
pi_61169958
quote:
Wedstrijden als de Ronde van Polen, de Tour Down Under en de Eneco Tour behoren vooral tot de ProTour omdat de UCI bondgenoten wil in de machtsstrijd tegen Tourorganisator ASO.
Klinkklare nonsens natuurlijk.
pi_61170031
Precies de enecotour verwoord.
Overigens aandoenlijk hoe de commentator bij SBS deze koers brengt.
pi_61170806
Als ik naar me zelf kijk is de OS de belangrijkste reden waarom ik weinig tot geen interesse heb. Op de 2e plaats komt natuurlijk het saaie parcours.
pi_61178167
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 21:27 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Een Nederlandse speaker in Vlaanderen werkt zo al niet opperbest , maar dan nog iemand die zonder rugnummer geen renner blijkt te herkennen ? En renners interviewt in het Italiaans en Frans zonder dat ie zelf die taal blijkt te spreken.
die hoort ook eigenlijk bij de kermiskoersen thuis waar die normaal gesproken zit, en zelfs daar ben ik m al na 2 seconden zat.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 22:34:03 #205
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_61178736
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 22:19 schreef kawotski het volgende:

[..]

die hoort ook eigenlijk bij de kermiskoersen thuis waar die normaal gesproken zit, en zelfs daar ben ik m al na 2 seconden zat.
Die gast verdiend een paar 1000!!!! euro per criterium. En zit voor de rest van het jaar in Spanje.
Net efkes anges
pi_61178835
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 22:34 schreef Sjoerd102 het volgende:

[..]

Die gast verdiend een paar 1000!!!! euro per criterium. En zit voor de rest van het jaar in Spanje.
Maar hij weet wel hoe je verdient schrijft.

Cees Maas is dat toch?
sig verwijderd door FA
  woensdag 27 augustus 2008 @ 22:54:38 #207
pi_61179497
Ze zouden hem beter op de criteriums laten en zoals de meeste Vlaamse koersen gewoon de VRT-commentators van dienst vragen voor de rennersvoorstelling voor de rit ...
pi_61188316
quote:
Vete last voor Eneco Tour

door Patrick Delait. donderdag 28 augustus 2008 | 03:35

MECHELEN - De toekomst van de Eneco Tour is onzeker. Organisatoren Henk van Mulukom en Rob Discart claimen beiden het recht op een licentie.
De UCI beslist in september wie aan het langste eind trekt.

Henk van Mulukom, de Nederlandse organisator van de gisteren in Mechelen geëindigde Eneco Tour, heeft grootse plannen voor volgend jaar. Gesteund door een nieuwe hoofdsponsor wil hij de Ronde van de Benelux uit de grond stampen. Een uitstapje naar Luxemburg, minimaal twee etappes in de Ardennen en een miniversie van de Amstel Gold Race moeten de verbeterde versie van de Eneco Tour internationale allure geven.

In al zijn dadendrang stuit Van Mulukom, voorzitter van de Stichting Ronde van Nederland, op één obstakel. Ook Rob Discart, verantwoordelijk voor het Belgische luik van de Eneco Tour, wil de erfenis van de etappekoers veiligstellen en weet zich gesteund door sponsor Eneco. Het energiebedrijf bij de internationale wielerunie (UCI) al een licentie heeft aangevraagd voor volgend jaar. "De UCI heeft onze kandidatuur aanvaard. Nu is het afwachten op hun definitieve beslissing. Als wij de licentie krijgen, komt er volgend jaar opnieuw een Eneco Tour door België en Nederland", aldus Discart.

De strijd om de licentierechten van de Eneco Tour is er een op leven en dood. Waar het kamp Discart/Eneco zich voor vijftig procent eigenaar waant, meent Van Mulukom dat alleen zijn stichting de rechten heeft. Hij is bereid tot het uiterste te gaan. "Ook als we geen licentie krijgen, gaan we door met een Benelux-ronde. Ik heb de UCI niet nodig om een wedstrijd te organiseren." Krijgt hij wel de licentie waar hij op rekent, dan wil de Nederlandse organisator keiharde afspraken maken met de UCI. "Ik wil voorkomen dat we weer veel geld betalen voor een Pro Tour-licentie en er niks voor terugkrijgen. Ik vond het deelnemersveld van deze Eneco Tour ondermaats. Dat toppers als Boonen en Bennati de koers al na een paar dagen verlieten, maakte het nog erger. Ik vind hun houding onprofessioneel en niet te tolereren."

De toppers lieten de Eneco Tour weliswaar in de steek, de renners die er wel waren, werden op hun beurt in de steek gelaten door de organisatie. Het eenzijdige, overwegend vlakke parcours zorgde behalve voor een riedel massasprints ook voor veel gemor bij de ploegen. Over één ding zijn Discart en Van Mulukom het gelukkig wel eens. De opvolger van de Eneco Tour moet selectiever en dus ook interessanter worden.
Bron: Brabants Dagblad

donderdag 28 augustus 2008 @ 12:15:30 #209
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_61188981
quote:
Dat toppers als Boonen en Bennati de koers al na een paar dagen verlieten, maakte het nog erger. Ik vind hun houding onprofessioneel en niet te tolereren.
!!

Hij mag blij zijn dat ze er starten.
LastFM
pi_61190393
Volgend jaar dus nog een spannende etappe erbij met de heuvels aan het begin van de rit!
Niet 1, niet 2, niet 3 maar 4 Regenbogen!
  donderdag 28 augustus 2008 @ 17:27:06 #211
pi_61197378
Die Van Mulukom , dat is toch die kwast die vorig jaar (of is het al twee jaar) erin slaagde de halve wielerwereld te beledigen bij zijn openingstoespraak ?
pi_61197650
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 17:27 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Die Van Mulukom , dat is toch die kwast die vorig jaar (of is het al twee jaar) erin slaagde de halve wielerwereld te beledigen bij zijn openingstoespraak ?
yep
pi_61210188
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 17:27 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Hij vond dat Caisse d'Epagne met een onwaardige ploeg meedeed.. helaas voor hem dat JIGP (zo'n beetje de enige waardige renner die een doel van dit rondje maakt) dan twee keer wint
pi_61220227
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 22:54 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ze zouden hem beter op de criteriums laten en zoals de meeste Vlaamse koersen gewoon de VRT-commentators van dienst vragen voor de rennersvoorstelling voor de rit ...
een belgische commentator in NL met Rene Vermeiren werkt ook averechts. Al vindt ik dat Maas en Vermeiren het niet slecht doen. Ondanks de nodige fouten weten ze wel alles aan elkaar te lullen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')