Dat is zwaar overdreven. Niet omdat ik dat nog wist, maar omdat ik het topic van vorig jaar net heb herlezen om te kijken of ik toen uberhaupt heb gepostquote:Op woensdag 9 juli 2008 09:53 schreef DutchSL het volgende:
Cavendish die een etappe won die waarschijnlijk naar van Hummel had gegaan als Weylandt hem niet hinderde..
ploegenpresentatie, proloog en start 1e rit kon niet beter voor Sittard. Ben dan ook van de partijquote:Op vrijdag 11 juli 2008 13:05 schreef Rucebo het volgende:
Weer een mooie tijdrit, een proloog in dit geval, in Sittard. Ga zeker kijken!
Idd zeg. Wat heuveltjes in de tweede etappe en dan heb je het wel gehad. Voor spektakel moeten we dan maar op waaieretappes hopen.quote:Op woensdag 9 juli 2008 08:48 schreef SaintOfKillers het volgende:
Flauw parcours.
quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 13:45 schreef Bartoli het volgende:
Eneco wil ook de komende jaren naamgever zijn van een wielerronde. De energieleverancier was zondag verrast met de mededeling van de stichting Ronde van Nederland dat die organisatie volgend jaar met de Benelux Tour op de internationale wielerkalender prijkt.
“We hebben bij de internationale wielrenunie UCI een licentie aangevraagd om de komende vier jaar de Eneco Tour te organiseren”, meldde Cor de Ruijter namens Eneco. “We willen iets meer greep op de organisatie krijgen en hebben daarom eerder al besloten niet verder te gaan met de stichting Ronde van Nederland.”
Volgens De Ruijter zal de UCI in oktober beslissen wie de rechten voor het organiseren van een rittenkoers door Nederland en België krijgt. De kans is klein dat er twee etappekoersen een plaats op de kalender krijgen. Zondag kondigde de stichting Ronde van Nederland aan volgend jaar een Benelux Tour te organiseren zonder inbreng van Eneco.
quote:Eneco Tour wordt Benelux Tour
De rittenkoers Eneco Tour,die later
deze maand in België en Nederland wordt
verreden,krijgt er volgend jaar een rit
in Luxemburg bij.De naam van de koers
wordt vanaf 2009 Benelux Tour.
Aan de samenwerking met Eneco komt na
augustus een einde.De organisatie hoopt
nog dit najaar een nieuwe sponsor te
kunnen presenteren.Als koersdirecteur
voor 2009 is Bart Voskamp aangetrokken.
Afspraken die voor komend jaar gemaakt
zijn met etappeplaatsen,blijven volgens
de organisatie gewoon staan.Amersfoort
wordt het decor van de slottijdrit.
Bron: NOS
Van Mulekom bedoel je? denk het niet daar is Voskamp toch voor in de plaats gekomen naast Rob Discartquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 14:37 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
![]()
Wat blijft het toch een zooitje. Is die van Woerkom (?) ook nog betrokken bij de Eneco Tour of de nieuwe Benelux Tour organisatie?
Voor de volledigheid ook maar even het bericht mbt de Benelux Tour:
[..]
Die bedoel ik inderdaadquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 14:42 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Van Mulekom bedoel je? denk het niet daar is Voskamp toch voor in de plaats gekomen naast Rob Discart
Dekker zal denk ik geen fatsoenlijke koers voor Rabobank meer rijden vermoed ik als ze zijn contract willen ontbindenquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 16:52 schreef DutchSL het volgende:
Had wel gedacht dat Dekker tenminste daar nog zou starten..
Heb je tenminste nog kans dat er iets gebeurt, verder is het parkoers vrij matig.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 21:48 schreef Klonk het volgende:
Ze nemen wel een groot risico tijdens de etappe naar Roermond, ze gaan twee keer door de tunnels in de A73 en die hebben nogal eens de neigingen wat storingen te vertonen, spontaan uitschakeldende verlichting, slagbomen voor de tunnel die ineens open en dicht gaan
Ik heb het ook even bekeken, er zitten wel een paar vrij leuke ritten bij..quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 22:07 schreef Klonk het volgende:
triest maar waar, parcour is idd matig en dan druk ik me nog zachtjes uit
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
is volgens mij voor aan de start en finish. Kunnen renners zich al een beetje opfrissen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 21:48 schreef Klonk het volgende:
valt me nu in eens eigenlijk pas in, waarom hebben die gasten campers bij zich, al het personeel slaapt toch in de hotels offe ?
vooral beter dan Edward van Culemborgquote:Op woensdag 20 augustus 2008 00:05 schreef Ambrosius het volgende:
Het komt iig live op Sporza elke dag, met commentaar van Carl Berteele en Michael Boogerd.
Tegen die tijd zijn Gilbert en Boonen ook al afgestapt, blijven er nog minder 'namen' overquote:Op woensdag 20 augustus 2008 00:16 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Woehoe een aankomst en start vlak voor m'n deur![]()
(als er nu ook nog toprenners aan meededen , maar nee dus)
Is er nergens een lijst met daarop de tijden wie hoelaat start?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 10:40 schreef donpsp het volgende:
Ga toch maar even kijken zometeen in Sittard. Heb ik wat te doen vanmiddag
SBS zal Nelissen en Blijlevens toch wel inschakelen?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 00:55 schreef Bartoli het volgende:
[..]
vooral beter dan Edward van Culemborg
Danny Nelissen zit volgens mij nog in Peking/Beijijng.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:11 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
SBS zal Nelissen en Blijlevens toch wel inschakelen?
gevonden:quote:Is er nergens een lijst met daarop de tijden wie hoelaat start?
Zie alleen starttijd 1e en laatste deelnemer.
quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:11 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
SBS zal Nelissen en Blijlevens toch wel inschakelen?
Loont zo'n motorrijder met camera wel op zo'n kort parcours.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 16:33 schreef Klonk het volgende:
god wat een slechte verslaggeving, beelden van de start en finish, geen motorrijders met camera's...
okay daar heb je een punt.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 16:41 schreef Klonk het volgende:
doe dan een of twee extra vaste camera's zit een klimmetje in, weet ik veel, doe iets creatiefs maar dit is echt een aanfluiting, maar goed de Eneco toer moet natuurlijk wel z'n naam eer aan doen natuurlijk
Ja, foto's maken lukte ook al niet echt. Wel mooi parcoursquote:Op woensdag 20 augustus 2008 19:41 schreef Bartoli het volgende:
op de kollenberg filmen heeft weinig zin veel te donker. van begin tot einde alleen maar bos
Ja die eerste motregen druppels hield ik nog vol.. maar daarna was ik opeens zeikenat.. Zelfs onder een grote boom staan hielp niet meerquote:Op woensdag 20 augustus 2008 15:11 schreef Sjoerd102 het volgende:
Voorlopige top 5
1. C. Lemoine 00:05'31"
2 E. Hagen 00:05'32"
3 S. Rosseler 00:05'34"
4 K. De Kort 00:05'35"
5 J. Van Goolen 00:05'36
Ondertussen is het wel aan het stortregenen in Sittard
Voor meer live info
http://www.sport.be/enecotour/2008/nl/live/livestage.html?Stage_ID=543&Competition_ID=658
Kraancamera's en de Eneco Tour.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 09:40 schreef donpsp het volgende:
2. Bij de start stond een ' kraancamera' of hoe je het ook wilt noemen. De vrouw in de stoel met camera ging omlaag als de renner klaarstond en dan vlug omhoog als hij vertrok en zijn achtervolgende wagen meereed. Was een bepaalde renner waar dit ook bij gebeurde, camera ging omhoog zodra deze vertrok. Toen deed de man die dat ding bestuurde echter de camerastoel weer omlaag, maar wat hij niet gezien had was dat de achtervolgingswagen met de fietsen op het dak vertraging had bij de start. Die kwam enkele seconden later dus terwijl de camera omlaag ging. Camera probeerde nog omhoog te gaan maar bleef hangen in een fiets op het dak. Die schoot er daadwerkelijk af. Mensen in het publiek en die vrouw in die zetel hadden gelukWas wel sjiek om te zien.
Die Joachim zal graag nog eens in Nederland komen fietsen. Wat een idiootquote:Op donderdag 21 augustus 2008 11:07 schreef Sjoerd102 het volgende:
Een 62-jarige automobilist uit Herten is woensdagmorgen aangehouden op verdenking van mishandeling van een 32-jarige wielrenner uit Luxemburg en vernieling van zijn fiets. Het slachtoffer fietste omstreeks kwart voor elf met enkele andere wielrenners over de Rijksweg richting Roermond. De automobilist maakte daar, om onduidelijke redenen, gebaren naar de wielrenner. Toen een andere wielrenner even verderop bij een verkeerslicht vroeg wat er aan de hand was, werd de automobilist agressief. Het slachtoffer sprak hem aan, waarna hij werd geslagen. Ook zijn fiets werd op de grond gegooid. De gewaarschuwde politie heeft de verdachte aangehouden en maakt proces-verbaal op.
bron: politie.nl
Luxemburger is dus Benoit joachim
Wat een tuig zeg, verdommequote:Op donderdag 21 augustus 2008 11:09 schreef Rucebo het volgende:
[..]
Die Joachim zal graag nog eens in Nederland komen fietsen. Wat een idioot!
Dat was toen met Nick Nuyens, wat ook maar net goed afliep (op een fikse schaafwond voor Nuyens na).quote:Op donderdag 21 augustus 2008 10:58 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Kraancamera's en de Eneco Tour.Dit is niet het eerste incident, 2 jaar (?) terug werd Boonen (?) geraakt.
In die ijle lucht zullen er vast wat sprinters moeten lossen.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:50 schreef SaintOfKillers het volgende:
Was dit niet de historische rit waar ze over de 100 meter grens gingen? Altijd renners die daar moeite mee hebben.
Markt, voor het gemeentehuisquote:Op donderdag 21 augustus 2008 17:28 schreef donpsp het volgende:
Weet iemand waar ik morgen in Roermond moet zijn ergens voor de start en eventueel de rest van het parcour? Enecotour.nl doet het niet bij mij..
quote:Op donderdag 21 augustus 2008 17:28 schreef donpsp het volgende:
Weet iemand waar ik morgen in Roermond moet zijn ergens voor de start en eventueel de rest van het parcour? Enecotour.nl doet het niet bij mij..
http://www.enecotourroermond.nl/img/eneco-tour-22.pdfquote:De tweede, en tevens laatste dag dat Roermond in het teken staat van de ENECO Tour 2008 zullen de wielrenners starten vanaf de Markt. Het peloton zal via de winkelstraten Varkensmarkt en Steenweg het Munsterplein passeren waarna koers wordt gezet richting het Zwartbroekplein. Op het plein zetten de renners via de Minderbroedersingel koers richting de Roerkade. Vanaf de Roerkade wordt de Maasbrug op gefietst, waarna het Roermonds grondgebied verlaten wordt om op weg te gaan naar Nieuwegein.
Hij was vip gastquote:Op donderdag 21 augustus 2008 22:58 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Kon jij daar gewoon tot bij Kuiper en Breukink lopen ofzo ?
Inderdaad. Nog een tijdje mee staan praten. Erg gezelligquote:
Zag het ook inderdaad op de schermen. Er ligt op de punten waar de auto's en vrachtwagens stonden 2 parkeerplaatsen waar ze die makkelijk even hadden kunnen 'parkeren'quote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:31 schreef Klonk het volgende:
wat een aanfluiting toch, die auto´s net
Ideaal als een kennis het heeft zien gebeuren.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 11:22 schreef knep het volgende:
[..]
Wat een tuig zeg, verdomme. Zou wel eens willen weten wie dat was.
Herten is 6 km verderop en heb daar vroeger post bezorgd, ken dus wel wat mensen.
Heb je ook zo'n hesje aan ?quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 00:15 schreef Bartoli het volgende:
Ik sta op die foto van die fotografe in de verte ook nog op die foto. Hahaha en die andere fotograaf ken ik ook.
fotos van de proloog in Sittard
fotos van vandaag komen zsm
Heb vanmiddag helaas niet kunnen kijken (op de latste 5 km na) Ach ja, morgen nog een kans.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 16:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
Greipel heeft gewonnen.
Dit topic leeft wel, er is echt niemand geïnteresseerd in die hele Eneco.
interesse wel maar wat wil je als het samenvalt met de OSquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 16:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
Greipel heeft gewonnen.
Dit topic leeft wel, er is echt niemand geïnteresseerd in die hele Eneco.
quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 16:34 schreef Bartoli het volgende:
[..]
interesse wel maar wat wil je als het samenvalt met de OS
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |