abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 januari 2009 @ 22:07:54 #251
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_65263569
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 22:05 schreef Bastard het volgende:
Ja ik vond hem ook wel mooi inderdaad 4 + 3 geeft overigens 7, de zegewagen.. succes boeken door de wil op te leggen, het onder controle houden met ego.
Maar waar haal je die 3 nu vandaan dan? Ik hoop wel dat t waar is hoor, dat het een goeie tijd wordt voor Amerika / de wereld onder zijn bewind
I never look back, darling. It distracts from the now.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 22:35:12 #252
8372 Bastard
Persona non grata
pi_65264992
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 22:07 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Maar waar haal je die 3 nu vandaan dan? Ik hoop wel dat t waar is hoor, dat het een goeie tijd wordt voor Amerika / de wereld onder zijn bewind
De 43e president he
Die met zijn wil regeerd ...
The truth was in here.
  maandag 9 februari 2009 @ 08:42:31 #253
8372 Bastard
Persona non grata
pi_65871603
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 13:53 schreef Slaapmeisje het volgende:

[..]

Dat boek heb ik Bastard. Ik vond het bijna lezen als een roman en erg uitgebreid en interessant

[ afbeelding ]
Kheb hem inmiddels ook uit, met name om het eerste gedeelte over de symboliek en achtergrond van de grote arcana kaarten vind ik het boek zeer waardevol.
Het leest inderdaad bijna als een roman, mooi de diepgang van de kaarten tov elkaar, de nummerologie en het opdelen van de 21 (22) kaarten in 3 was iets wat ik zelf nog niet gezien had!

Heb een ander boek waar ik qua betekenis voor de kleine arcana/hofkaarten meer aan heb.
The truth was in here.
  † In Memoriam † maandag 9 februari 2009 @ 13:14:39 #254
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_65878377
Wat grappig trouwens dat jij zo "theoretisch" bezig bent met de Tarot. Of liever gezegd, analytisch. Ik heb thuis ca. 10 boeken over de Tarot, maar pluis ze zeker niet zo goed uit als jij. Ik heb de basis uit mij boeken geleerd en leg nu eigenlijk alleen nog op gevoel en intuitie. Het hangt ook zo af van degene die tegenover mij zit welke duiding ik aan de kaarten geef. Toch zou het voor mezelf geen kwaad kunnen om wat meer theoretische kennis te hebben. Ik vind het in ieder geval erg leuk om te lezen hoe verschillend iedereen ermee omgaat
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  maandag 9 februari 2009 @ 13:49:14 #255
8372 Bastard
Persona non grata
pi_65879307
quote:
Op maandag 9 februari 2009 13:14 schreef Slaapmeisje het volgende:
Wat grappig trouwens dat jij zo "theoretisch" bezig bent met de Tarot. Of liever gezegd, analytisch. Ik heb thuis ca. 10 boeken over de Tarot, maar pluis ze zeker niet zo goed uit als jij. Ik heb de basis uit mij boeken geleerd en leg nu eigenlijk alleen nog op gevoel en intuitie. Het hangt ook zo af van degene die tegenover mij zit welke duiding ik aan de kaarten geef. Toch zou het voor mezelf geen kwaad kunnen om wat meer theoretische kennis te hebben. Ik vind het in ieder geval erg leuk om te lezen hoe verschillend iedereen ermee omgaat
Mja theorie kun je niet aan voorbij toch, je zal toch moeten weten wat bijvoorbeeld De keizer aangeeft, of wat eigenlijk de bedenker van de kaart er mee wil aangeven ipv zelf je fantasie los te laten gaan over de kaart. Maar zoals ik al zei, als je puur weet wat de kaart betekent, leeft hij nog niet helemaal... waarom betekent een kaart dat dan.. en dan is het goed om de symboliek er van te leren, het kleurgebruik, waarom een zwaard rechtop word gehouden en de andere keer scheef. En dan gaan de kaarten uiteindelijk ook meer voor je leven, omdat dan de punten (extra) gaan opvallen.. althans voor mij En dat is nu net wat ik nog zocht in een tarot boek eigenlijk!

Zelf heb ik denk ik inderdaad ook onderhand wel een boek of 8 ofzo over de tarot, je zou denken dat je het dan allemaal wel weet Maar er zijn toch vele facetten aan een enkele kaart die de ene schrijver wel noemt, en de andere helemaal niet. Iedere schrijver heeft zo zn eigen ervaringen die hij er in legt vlgs mij.

Ben ook blij dat er hier op het forum mensen zijn die een legging willen, van de praktijk leer je het meeste.. dan zie je hoeveel diepgang een kaart kan hebben, met name in combinatie van andere kaarten.
The truth was in here.
  † In Memoriam † maandag 9 februari 2009 @ 14:41:24 #256
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_65880885
Waarom ga je er dan niet wat meer mee doen in de praktijk? Ik heb afgelopen januari op een paranormale beurs gestaan en in zo'n weekend heb ik ca. 20 consulten gegeven. De interactie met een persoon die fysiek tegenover je zit is, wat mij betreft, wat het helemaal afmaakt en verdiept de legging gigantisch. Wat ik in dat weekend heb geleerd staat gelijk aan een aantal maanden zelfstudie. Bovendien is het ook gewoon erg leuk om te doen
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  maandag 9 februari 2009 @ 15:06:13 #257
8372 Bastard
Persona non grata
pi_65881748
Sja.. Stukje onzekerheid denk ik wat me weerhoudt om zoiets te gaan doen.
Hier op het forum krijg ik ook wel veel interactie hoor, 90% van de mensen waar ik voor leg neemt de tijd om een reply te geven aan mij (vaak via PM) en dat maakt veel duidelijk of voegt extra toe.
Inderdaad, het is erg leuk om te doen!
The truth was in here.
  † In Memoriam † maandag 9 februari 2009 @ 15:47:46 #258
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_65883156
Ze zoeken trouwens nog mensen bij AstroTV

http://www.astroconnect.net/agents_astrotv.html
pi_65889509
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 20:38 schreef Golzuam het volgende:
Mij ook maar eens melden in dit Topic.
Ik ben ook al een tijd bezig met het bestuderen van de Tarot, maar ik geloof dat ik een wat andere benadering heb dan de meeste van jullie (niet beter of slechter, anders!) De Tarot is voor mij geen orakel, maar een spiegel. De toekomst interesseert mij niet, het hier en nu des te meer. Mijn interesse in de Tarot is gewekt door een boek over Jungiaanse psychologie, waarin de archetypes vergeleken werden met de symboliek die je in de grote Arcana kan vinden. Toen liep ik op een dag tegen een Thoth deck aan, en ik wist meteen dat ik mijn deck gevonden had.
[..]

Ik leg dus alleen maar voor mijzelf, altijd hier en nu leggingen en altijd gericht op wat mijn onderbewustzijn mij te vertellen heeft. Op die manier verkrijg ik inzichten idie (denk ik) op een andere manier moeilijker te krijgen zijn.
Welk boek is dat? Het interesseert me.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  vrijdag 13 februari 2009 @ 20:49:28 #260
180098 Golzuam
Cogito ergo sum
pi_66034614
Ik heb net een verhuizing achter de rug en ga het voor je nazoeken als mijn boekencollectie eindelijk uitgepakt is, maar de titel is zoiets als 'the hero's journey'

[snelle edit]

gevonden!

http://www.bol.com/nl/p/b(...)000902921/index.html

[langzame edit - dat is m dus niet maar deze heb ik ook - die andere moet ik echt even zoeken]

[ Bericht 11% gewijzigd door Golzuam op 13-02-2009 23:25:02 ]
Moving me with a sound
Opening me within a gesture
Drawing me down and in
Golzuam
  donderdag 5 maart 2009 @ 15:06:57 #261
8372 Bastard
Persona non grata
pi_66729129
Schop!

Nog nieuwe mensen begonnen aan de Tarot?
The truth was in here.
pi_66729674
Nou ik heb het heel lang niet meer gedaan.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  donderdag 5 maart 2009 @ 16:24:51 #263
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_66732264
ik heb me nu een klein kaartspel rider gekocht. zo kan ik altijd overal readings geven, op zakformaat. werkt geweldig
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  † In Memoriam † vrijdag 10 april 2009 @ 20:30:35 #264
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_67906254
Is dat er zo eentje die in een plastic houdertje zit aan een sleutelhanger? Echt geinig zo'n klein kaartspel. Toch werk ik al meer dan 10 jaar met hetzelfde deck. Misschien bijgeloof dat ik niet met een ander deck zou kunnen werken, maar ik heb het zelfs nog nooit geprobeerd Wie weet koop ik ook wel zo'n handig klein deckje
pi_67906343
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 16:24 schreef Michielos het volgende:
ik heb me nu een klein kaartspel rider gekocht. zo kan ik altijd overal readings geven, op zakformaat. werkt geweldig
Jij bent toch circus-artiest of niet?

De circus tarot legger zonder serieus om te gaan ermee. Niet dat ik het zo serieus neem maar je zou wel erbij kunnen vermelden dat jij het puur en alleen om de entertainment doet zodat mensen hier tenminste weten waar je mee bezig bent. Zodat ze dus ook weten wat ze aan jou hebben als je over tarot praat.

Je komt dan over als een playbacker terwijl de anderen proberen echt te zingen. Niet dat die anderen dan zo goed kunnen zingen dat het zo puur en helder is als de beste opera maar ze proberen het tenminste zonder er een complete grap van te maken voor de lol.

Correct me if a am wrong maar ik heb diverse keren van jou gelezen dat je het puur en alleen als trick doet, ook de readings die je geeft die bedoeld zijn voor je eigen nut en test case en nog meer zonder dat je de ander iets wilt aanbieden.
Genieten is toegestaan!!!
  vrijdag 10 april 2009 @ 23:28:42 #266
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_67913506
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 20:33 schreef Topspin het volgende:

[..]

Jij bent toch circus-artiest of niet?

De circus tarot legger zonder serieus om te gaan ermee. Niet dat ik het zo serieus neem maar je zou wel erbij kunnen vermelden dat jij het puur en alleen om de entertainment doet zodat mensen hier tenminste weten waar je mee bezig bent. Zodat ze dus ook weten wat ze aan jou hebben als je over tarot praat.

Je komt dan over als een playbacker terwijl de anderen proberen echt te zingen. Niet dat die anderen dan zo goed kunnen zingen dat het zo puur en helder is als de beste opera maar ze proberen het tenminste zonder er een complete grap van te maken voor de lol.

Correct me if a am wrong maar ik heb diverse keren van jou gelezen dat je het puur en alleen als trick doet, ook de readings die je geeft die bedoeld zijn voor je eigen nut en test case en nog meer zonder dat je de ander iets wilt aanbieden.
totaal de plank mis slaan. Ik geef readings volgens het boekje en intuitie. Ook cold reading erbij maar nergens presenteer ik het ook maar een beetje als goocheltrucje. Mensen raak ik diep tot in hun ziel. Ik kan je vele testimonials opsturen van tevreden klanten.
Sorry als ik het circusartiest persoonlijk opvat en het playback voorbeeld maar dat kwetst mij dus echt. als je mij wilt pakken (en je doet het niet bewust, i know ) dan zeg je zoiets. het kwetst mij in mijn vaardigheden als reader en in het vermogen iets serieus te brengen, iets dat ik echt uiterst serieus neem.
Ja, ik gebruik bewuste CR erbij. Maar ik gebruik wel degelijk mijn intuitie en de interpretatie van de kaarten om een reading zo treffend mogelijk te maken, niet ten faveure van mij, of om mijn skills te pochen maar de client die op de eerste plaats staat. Ikzelf gebruik overigens louter Rider-Waithe decks, ze zijn het meest helder voor zowel lezer als client(en dat is belangrijk). een goede tweede is Crowley tarot.
Sorry als ik gemeen overkom, zo bedoel ik het niet maar een correctie was op zijn plaats. Ik wens absoluut nooit met een circusartiest, ballonnenkunstenaar of clown vergeleken te worden(zo ben ik wel ooit begonnen).
  vrijdag 10 april 2009 @ 23:30:28 #267
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_67913573
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 20:30 schreef Slaapmeisje het volgende:
Is dat er zo eentje die in een plastic houdertje zit aan een sleutelhanger? Echt geinig zo'n klein kaartspel. Toch werk ik al meer dan 10 jaar met hetzelfde deck. Misschien bijgeloof dat ik niet met een ander deck zou kunnen werken, maar ik heb het zelfs nog nooit geprobeerd Wie weet koop ik ook wel zo'n handig klein deckje
Ik heb vele tarotspelen maar het sleutelhangerding nog niet. Gewoon het zakformaat Rider Waithe deck
Tarot of the witches major arcana vind ik ook beeldschoon!
pi_67913688
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 23:28 schreef Michielos het volgende:

[..]

totaal de plank mis slaan. Ik geef readings volgens het boekje en intuitie. Ook cold reading erbij maar nergens presenteer ik het ook maar een beetje als goocheltrucje. Mensen raak ik diep tot in hun ziel. Ik kan je vele testimonials opsturen van tevreden klanten.
Sorry als ik het circusartiest persoonlijk opvat en het playback voorbeeld maar dat kwetst mij dus echt. als je mij wilt pakken (en je doet het niet bewust, i know ) dan zeg je zoiets. het kwetst mij in mijn vaardigheden als reader en in het vermogen iets serieus te brengen.
Ik zei dat omdat ik een aantal keren van jou kant gelezen heb dat je het doet als truc en de andere partij totaal niet serieus neemt. Ik ben niet zo dat ik ga terug zoeken naar wanneer je geschreven hebt hoe je dat deed. Maar het zit ergens in mijn achterhoofd dat jij readings geeft als circus act.

Weet het ook niet helemaal goed meer. Kan niet alles herinneren. Wat ik gisteren gegeten heb weet ik nog en eergisteren ook maar wat ik op FOK lees weet ik niet allemaal meer.

Kan me dan wel iets vaags herinneren dat jij in discussie was met iemand dat jij niet eerlijki bezig was op jou eigen manier. Verder maar niet gaan. Weet ook niet of het met tarot te maken heeft. Kan ook met geesten te maken gehad hebben. I don't know.

Char!!!

Iets met Char, jij gaf readings voor mensen die met doden wilden praten en je deed een trucje. Char doet ook een truc maar jij een bewuste truc omdat je bewust bent van je eigen falen terwijl Char denkt het echt te kunnen?

Zoiets in die richting was het. Kan zijn dat de situatie nu compleet anders is.
  zaterdag 11 april 2009 @ 00:07:34 #269
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_67914551
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 23:33 schreef Topspin het volgende:

[..]

Ik zei dat omdat ik een aantal keren van jou kant gelezen heb dat je het doet als truc en de andere partij totaal niet serieus neemt. Ik ben niet zo dat ik ga terug zoeken naar wanneer je geschreven hebt hoe je dat deed. Maar het zit ergens in mijn achterhoofd dat jij readings geeft als circus act.

Weet het ook niet helemaal goed meer. Kan niet alles herinneren. Wat ik gisteren gegeten heb weet ik nog en eergisteren ook maar wat ik op FOK lees weet ik niet allemaal meer.

Kan me dan wel iets vaags herinneren dat jij in discussie was met iemand dat jij niet eerlijki bezig was op jou eigen manier. Verder maar niet gaan. Weet ook niet of het met tarot te maken heeft. Kan ook met geesten te maken gehad hebben. I don't know.

Char!!!

Iets met Char, jij gaf readings voor mensen die met doden wilden praten en je deed een trucje. Char doet ook een truc maar jij een bewuste truc omdat je bewust bent van je eigen falen terwijl Char denkt het echt te kunnen?

Zoiets in die richting was het. Kan zijn dat de situatie nu compleet anders is.
laat ik het zo zeggen. Je hebt trucjes en je hebt trucjes. Wat ik doe beschouw ik niet als trucjes maar als een mooi mengeling van stagemanship, cold reading, psychologie en intuitie.
Trucje zou het tekort doen. Wil dit zeggen dat ik denk dat Char echt of "nep" is. Ik denk er het mijne van maar ik word graag overtuigd door mensen, daar niet van.`
Maar ik zie een trucje als iets dat iedereen kan doen. Een simpel iets,
Respect voor close up goochelaars die jaren oefenen voor een routine. Zoiets is al geen trucje meer te noemen. CR is ook een kunt, geen trucje te noemen. Toewijding nodig om echt goed te zijn. Vandaar dat ik alle vergelijkingen met "circusartiesten" en "trucjes" denigrerend en een verlaging van mijzelf vind. Het zou me niet moeten boeien, maar het doet me iets, uit liefde voor wat ik doe (mentalisme en CR). Toewijding is een groot goed(evenals passie). Over Tarot kennis gesproken.. ik denk dat de meeste users, als ze me nu haten, moeten of niet, zeggen dat ik zeer belezen ben op esotherisch gebied(heb ook diverse Tarot studie boeken EN een certificaat van Kabbalah Tarot Studies van Amber's Santa Cruz school]. Met vragen kun je dus wel degelijk bij mij terecht. Ik trek vaker zaken in twijfel, dat klopt. Dit maakt mij opinie echter zeker niet "waardeloos".

[ Bericht 11% gewijzigd door Michielos op 11-04-2009 00:24:25 ]
pi_67915146
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 00:07 schreef Michielos het volgende:

[..]

laat ik het zo zeggen. Je hebt trucjes en je hebt trucjes. Wat ik doe beschouw ik niet als trucjes maar als een mooi mengeling van stagemanship, cold reading, psychologie en intuitie.
Trucje zou het tekort doen. Wil dit zeggen dat ik denk dat Char echt of "nep" is. Ik denk er het mijne van maar ik word graag overtuigd door mensen, daar niet van.`
Maar ik zie een trucje als iets dat iedereen kan doen. Een simpel iets,
Respect voor close up goochelaars die jaren oefenen voor een routine. Zoiets is al geen trucje meer te noemen. CR is ook een kunt, geen trucje te noemen. Toewijding nodig om echt goed te zijn. Vandaar dat ik alle vergelijkingen met "circusartiesten" en "trucjes" denigrerend en een verlaging van mijzelf vind. Het zou me niet moeten boeien, maar het doet me iets, uit liefde voor wat ik doe (mentalisme en CR). Toewijding is een groot goed(evenals passie). Over Tarot kennis gesproken.. ik denk dat de meeste users, als ze me nu haten, moeten of niet, zeggen dat ik zeer belezen ben op esotherisch gebied(heb ook diverse Tarot studie boeken EN een certificaat van Kabbalah Tarot Studies van Amber's Santa Cruz school]. Met vragen kun je dus wel degelijk bij mij terecht. Ik trek vaker zaken in twijfel, dat klopt. Dit maakt mij opinie echter zeker niet "waardeloos".
Maar je doet het dus puur voor jezelf, je eigen plezier en niet om de ander te helpen?

Niet dat ik zo geloof dat iemand kan praten met de doden om zodoende de levenden meer duidelijkheid te geven maar ik zou dus echt niet voor mijn eigen winst gaan praten met de doden alleen maar omdat ik er zelf beter van wordt.

Ik kan wel die laatste dosis anti depressiva innemen die ik heb liggen een stuk of 200 tabletten en dan praat ik met Jezus en alleman. Dan heb ik ook contact met jou oma en opa als ze dood zijn. Het is dan misschien niet echt maar ik meen het wel zonder dat ik bewust wil bedriegen.
  zaterdag 11 april 2009 @ 00:45:15 #271
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_67915485
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 00:29 schreef Topspin het volgende:

[..]

Maar je doet het dus puur voor jezelf, je eigen plezier en niet om de ander te helpen?

Niet dat ik zo geloof dat iemand kan praten met de doden om zodoende de levenden meer duidelijkheid te geven maar ik zou dus echt niet voor mijn eigen winst gaan praten met de doden alleen maar omdat ik er zelf beter van wordt.

Ik kan wel die laatste dosis anti depressiva innemen die ik heb liggen een stuk of 200 tabletten en dan praat ik met Jezus en alleman. Dan heb ik ook contact met jou oma en opa als ze dood zijn. Het is dan misschien niet echt maar ik meen het wel zonder dat ik bewust wil bedriegen.
lees mijn vorige post nog eens door. die ervoor ...w8 ik quote het voor je. Ik heb het al 100x uitgelegd, het zijn vergelijkingen die mensen maken maar die mank lopen aangezien ik het met hetzelfde doel doe als menig ander(en ik echt niet minder ben ofzo).
quote:
aar ik gebruik wel degelijk mijn intuitie en de interpretatie van de kaarten om een reading zo treffend mogelijk te maken, niet ten faveure van mij, of om mijn skills te pochen maar de client die op de eerste plaats staat
wat is hier niet duidelijk aan? :S

[ Bericht 11% gewijzigd door Michielos op 11-04-2009 00:51:29 ]
pi_67916360
Alsnog zie je de "patient" als jou chochelact of niet? Je hebt het over client maar volgens mij kun je eerder spreken over patient of slachtoffer.

Niet dat ik me zo druk maak over jou manier van doen maar mensen als speelapparaat gebruiken vind ik een valse manier van doen.

Stel je voor ik heb een winkel vol spullen die jou aanspreken, die spullen spreken jou aan omdat jij dat denkt. Die spullen zijn echter nep omdat ze niet voor jou bestemd zijn. Jij denkt dat die spullen jou beter maken maar het is een grote fantasie en je hebt er niets aan. Je betaald dan 10000 euro per stuk en ondertussen kom jte terug van een koude kermis.

Je creert een illusie voor mensen in mijn ogen. Je belooft ze veel maar je geeft ze niets.

En wederom dat Char en de rest ook niets aanbieden maar die doen dat dan met beste bedoelingen. Jij doet het terwijl je weet dat je een bedreiger bent.

Zelfs al geloof je nog zo in je eigen kaarten.

Ik vind het dus vals. Het is tijd voor sigaret nu dan maar. Ik ga mensen niet beloven dat ik contact kan maken met hun overleden ouders, ik zou niet durven. Zelfs al zou ik denken dat ik het kan, dan nog steeds niet. Maar zou ik het als een grote grap zien dan al helemaal niet.
pi_67917908
Geloof me, Char is geen haar beter maar zij vraagt een berg meer geld dan Michielos ooit zal doen.
Of ja beter, er worden mensen geholpen die zich beter voelen. Vind je een doctor die een placebo voorschrijft ook vals? Als het helpt, helpt het ook al weet je als performer, doctor, heler, spiritueel adviseur meer dan je clienten, dat is altijd zo namelijk.

Maar Char doet het nogmaals voor meeeeeer geld en voor miljoenen publiek, dat vind ik al vele malen kwalijker
pi_67918030
Ik vind het eigenlijk niet zo leuk dat hier zo op de man wordt gespeeld. En daarbij vind ik dat je dat hier niet kunt beoordelen of dat zo is of niet. Zeker via een forum kun je niet voor 100% zeker weten dat het zo is.

Ik denk altijd maar zo: als je niet integer omgaat met mensen word je daar op een natuurlijke wijze voor gestraft.
You're never fully dressed until you wear a smile
  zaterdag 11 april 2009 @ 10:14:19 #275
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_67918620
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 01:38 schreef Topspin het volgende:

Zelfs al geloof je nog zo in je eigen kaarten.

. Over de rest van je post kan ik duidelijk zijn: onzin.. Ik heb mijn standpunt duidelijk gemaakt en nog speel je op de man zonder op de feiten te baseren. Hetgeen je zegt strookt immers niet met hetgeen ik schrijf. Het is inderdaad makkelijk oordelen op een forum dus ik bied je een IRL reading aan, mocht je interesse hebben.

ik post hem nogmaals:
quote:
maar ik gebruik wel degelijk mijn intuitie en de interpretatie van de kaarten om een reading zo treffend mogelijk te maken, niet ten faveure van mij, of om mijn skills te pochen maar de client die op de eerste plaats staat
NIET om mijn skill te pochen... CLIENT die op de EERSTE plaats staat... En dan geef ik aan dat ik wel degelijk ingelezen ben en dan is het WEER niet goed . Sorry maar je kritiek is niet gefundeerd in mijn opinie.

Over de gequote zin:
SOOO true
Zelfs al geloof je nog in je eigen gaves
Zelfs al geloof je nog in je eigen kaarten

Is dit niet wat iedereen die iets claimt, eigenlijk doet?

[ Bericht 6% gewijzigd door Michielos op 11-04-2009 10:26:04 ]
pi_67919243
En dus gaan we maar gewoon weer verder.
  zaterdag 11 april 2009 @ 11:14:53 #277
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_67919553
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 10:57 schreef MNR het volgende:
En dus gaan we maar gewoon weer verder.
juist, ik trok me de kritiek niet echt aan hoor maar even erop reageren moet kunnen. Mocht Topspin een reading willen (irl het liefst) dan graag.
En dus gaan we gewoon weer verder.
  † In Memoriam † zaterdag 11 april 2009 @ 13:25:49 #278
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_67922325
Michielos, als jij een goochel of kermisartiest bent, dan ben ik dat ook Onze werkwijze is redelijk vergelijkbaar. Ik ben zelf afgelopen jaar begonnen met het geven van Tarotavonden bij mensen thuis en biedt ook consulten via e-mail of skype aan. Wat doe jij er "vakmatig" mee? Heb ik waarschijnlijk gemist want die opmerking van Topspin komt voor mij uit de lucht vallen.
pi_67923461
Die opmerkingen komen eigenlijk voor iedereen plotsklaps aan
Ook gezien na de miljoenen uitleg natuurlijk hehe
  zaterdag 11 april 2009 @ 15:58:30 #280
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_67925429
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 13:25 schreef Slaapmeisje het volgende:
Michielos, als jij een goochel of kermisartiest bent, dan ben ik dat ook Onze werkwijze is redelijk vergelijkbaar. Ik ben zelf afgelopen jaar begonnen met het geven van Tarotavonden bij mensen thuis en biedt ook consulten via e-mail of skype aan. Wat doe jij er "vakmatig" mee? Heb ik waarschijnlijk gemist want die opmerking van Topspin komt voor mij uit de lucht vallen.
"vakmatig" geef ik readings voor geen geld aan eenieder die dat wilt. Ben wel van plan om er binnenkort iets voor te gaan vragen
  † In Memoriam † zondag 12 april 2009 @ 19:29:32 #281
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_67957101
Dat heb ik ook meer dan 10 jaar gedaan. Maar op een gegeven moment wilde ik de stap wel maken om het voor een breder publiek aan te gaan bieden. En daar hoort wat mij betreft wel een zakcentje bij. Is puur onkostenvergoeding en reiskosten. Mijn tarieven zijn voor iedereen betaalbaar. Tot nu toe kan ik er in ieder geval nog niet mijn baan voor opgeven
  zondag 12 april 2009 @ 22:30:04 #282
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_67962480
quote:
Op zondag 12 april 2009 19:29 schreef Slaapmeisje het volgende:
Dat heb ik ook meer dan 10 jaar gedaan. Maar op een gegeven moment wilde ik de stap wel maken om het voor een breder publiek aan te gaan bieden. En daar hoort wat mij betreft wel een zakcentje bij. Is puur onkostenvergoeding en reiskosten. Mijn tarieven zijn voor iedereen betaalbaar. Tot nu toe kan ik er in ieder geval nog niet mijn baan voor opgeven
ik zie het ook niet als iets plaatsvervangend voor mijn baan/toekomst enz (pedagoog/psycholoog/counselor), daarvoor heb ik teveel liefde voor wat ik doe . Als extraatje zou het wel leuk zijn
pi_68254974
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 07:53 schreef Bastard het volgende:

[..]

Zou je die hier willen neerleggen? Tarot, de basis
Bij deze... Was voor mij de eerste keer. Sta meestal niet echt open voor deze stuff, maar met de gedachte van, tja, what the heck en dat ik toch wel benieuwd was hoe zoiets werkt gewoon is gedaan . Met een redelijk onervaren persoon (maar toch gedaan ) een keltisch kruis gelegd zoals ze dat noemen. Mijn bijbehorende vraag: Kan je transcederen (als je nog leeft)... Beetje vaag mischien , maar was worth a shot...

Ben benieuwd naar de interpretaties hier... De rechterkant van het plaatje is dus 'onder'
Have fun...
pi_68255331
Ik heb na maanden niks gedaan te hebben pas ook weer gelegd voor iemand.
Op mijn eenvoudige manier nog, maar het werkt wel
Voor elke aparte vraag gewoon één kaart trekken.
  zondag 3 mei 2009 @ 16:03:39 #285
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_68622265
Even een interesse TVP
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_68622785
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 22:33 schreef Handschoen het volgende:

[..]

Bij deze... Was voor mij de eerste keer. Sta meestal niet echt open voor deze stuff, maar met de gedachte van, tja, what the heck en dat ik toch wel benieuwd was hoe zoiets werkt gewoon is gedaan . Met een redelijk onervaren persoon (maar toch gedaan ) een keltisch kruis gelegd zoals ze dat noemen. Mijn bijbehorende vraag: Kan je transcederen (als je nog leeft)... Beetje vaag mischien , maar was worth a shot...

[ afbeelding ]

Ben benieuwd naar de interpretaties hier... De rechterkant van het plaatje is dus 'onder'
Pfff.... ik lees slechte communicatie, een binnenvetter of iemand die bewust zijn/haar hoofd geheven houdt om met trots door een situatie heen te komen. Ik zie spanning. Er is veel inspanning verricht om en doel te bereiken of men is daar nu nog steeds mee bezig (die inspanningen). Stress.. en ik weet niet of dat goed af gaat lopen (of dat diegene zich wel realiseert dat ie niet van staal is).

Verder Kelken, leuke kaart. Staat voor gevoel, iets nieuws. Ja, dan weer een gevecht, veen strubbelingen. Interne conflicten misschien. Dan dromen/wensen die niet nagestreefd worden of waar op een verkeerde manier energie in wordt gestopt (misschien juist teveel energie? Forceren of zo?) Dan komen weer communicatie en het gevoel terug. En de kaart rechts geeft aan dat er mogelijkheden zijn, maar dat de persoon ze niet ziet. Hij/zij heeft de hoop al een beetje opgegeven. Er wordt ook een beker aangereikt, maar dat ziet de persoon op de kaart niet. Dus dan zeg ik altijd: kijk een beetje om je heen
  zondag 3 mei 2009 @ 16:38:32 #287
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_68624283
Welk boek raden jullie trouwens een absolute newbie aan?
pi_68631436
quote:
Op zondag 3 mei 2009 16:38 schreef Maraca het volgende:
Ik heb deze:
http://www.bol.com/nl/p/b(...)666749707/index.html
vond ik wel aardig duidelijk als absolute noob
  zondag 3 mei 2009 @ 20:20:48 #289
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_68632357
Ah, had al een beetje op bol.com gezeten maar zag door de bomen het bos niet meer Dan horen deze kaarten daar toch bij? http://www.bol.com/nl/p/b(...)ml#product_judgement

edit: Ah, bij een andere boekenwinkel worden de boeken en de kaarten met elkaar gekoppeld.

[ Bericht 20% gewijzigd door Maraca op 03-05-2009 20:34:26 ]
pi_68633165
quote:
Hier nog een cursus die een jongen ooit in het verleden gemaakt heeft: klik. Vond ik ook wel praktisch
  zondag 3 mei 2009 @ 21:00:07 #291
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_68633797
Dank jullie
pi_68638752
quote:
Op zondag 3 mei 2009 16:13 schreef MNR het volgende:

[..]

Pfff.... ik lees slechte communicatie, een binnenvetter of iemand die bewust zijn/haar hoofd geheven houdt om met trots door een situatie heen te komen. Ik zie spanning. Er is veel inspanning verricht om en doel te bereiken of men is daar nu nog steeds mee bezig (die inspanningen). Stress.. en ik weet niet of dat goed af gaat lopen (of dat diegene zich wel realiseert dat ie niet van staal is).

Verder Kelken, leuke kaart. Staat voor gevoel, iets nieuws. Ja, dan weer een gevecht, veen strubbelingen. Interne conflicten misschien. Dan dromen/wensen die niet nagestreefd worden of waar op een verkeerde manier energie in wordt gestopt (misschien juist teveel energie? Forceren of zo?) Dan komen weer communicatie en het gevoel terug. En de kaart rechts geeft aan dat er mogelijkheden zijn, maar dat de persoon ze niet ziet. Hij/zij heeft de hoop al een beetje opgegeven. Er wordt ook een beker aangereikt, maar dat ziet de persoon op de kaart niet. Dus dan zeg ik altijd: kijk een beetje om je heen
thanx voor jou input op het kleine stukje wat je analyseert . Is er iemand die het hele plaatje kan bekijken (want je neemt vooral de eerste kaarten van de legging mee in je analyse... ), ook kijkend naar de bijbehorende vraag...?
Have fun...
pi_68644850
quote:
Op zondag 3 mei 2009 23:03 schreef Handschoen het volgende:

[..]

thanx voor jou input op het kleine stukje wat je analyseert . Is er iemand die het hele plaatje kan bekijken (want je neemt vooral de eerste kaarten van de legging mee in je analyse... ), ook kijkend naar de bijbehorende vraag...?
Ik heb het keltisch kruis er niet in herkend, ik heb de kaarten niet vanaf de juiste kant geinterpreteerd (ik vond het verwarrend om te lezen) en ik heb de vraag niet gezien (die lees ik nu pas) en ik zal eerlijk zeggen dat ik niet zoveel zin had om er echt moeite voor te doen.

Je kunt - als je het wil leren - beginnen met een simpel legpatroon? Zoals 1 dagkaart of 3 kaarten (verleden, heden, toekomst). Is dat niet een stuk makkelijker voor je?
pi_68645903
quote:
Op maandag 4 mei 2009 07:24 schreef MNR het volgende:

[..]

Ik heb het keltisch kruis er niet in herkend, ik heb de kaarten niet vanaf de juiste kant geinterpreteerd (ik vond het verwarrend om te lezen) en ik heb de vraag niet gezien (die lees ik nu pas) en ik zal eerlijk zeggen dat ik niet zoveel zin had om er echt moeite voor te doen.

Je kunt - als je het wil leren - beginnen met een simpel legpatroon? Zoals 1 dagkaart of 3 kaarten (verleden, heden, toekomst). Is dat niet een stuk makkelijker voor je?
owkee, sorry, maar dan heeft het toch ook helemaal geen zin...? zomaar wat random interpreteren zonder dat je de achtergrond oid ook maar gelezen hebt... , maar daar heb ik natuurlijk niks aan . Als je er geen moeite voor wil doen, doe dan helemaal niks... Een gemeende dank je voor je moeite iig
Have fun...
  † In Memoriam † maandag 4 mei 2009 @ 12:46:47 #295
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_68652112
Zomaar random een vraag stellen zonder dat je precies weet waar je mee bezig bent, daar heb je zelf ook niks aan

Handschoen het lijkt me verstandig als je eerst aan je vraagstelling werkt voordat je zo'n legging doet. Kun je transcederen? Wie, jij? Over wat? Hoe vager de vraag, hoe vager het antwoord dat gegeven wordt. En hoe lastiger de legging te interpreteren. Mijn korte conclusie over de legging hierboven, jij denkt dat het mogelijk is, maar het zal je niet gaan lukken
pi_68653056
quote:
Op maandag 4 mei 2009 09:19 schreef Handschoen het volgende:

[..]

owkee, sorry, maar dan heeft het toch ook helemaal geen zin...? zomaar wat random interpreteren zonder dat je de achtergrond oid ook maar gelezen hebt... , maar daar heb ik natuurlijk niks aan . Als je er geen moeite voor wil doen, doe dan helemaal niks... Een gemeende dank je voor je moeite iig
Nee, maar als je even verder kijkt dan je neus lang is.

[ Bericht 8% gewijzigd door MNR op 04-05-2009 13:20:29 ]
  woensdag 6 mei 2009 @ 09:13:15 #297
8372 Bastard
Persona non grata
pi_68719539
quote:
http://www.magischeboeken(...)lijke%20leidraad.htm

Van dit boek heb ik bijzonder veel geleerd qua betekenissen, niet zozeer de symboliek dus.
Is vlgs mij al een tijdje niet meer leverbaar maar als je het ergens 2ehands kan krijgen.. ik heb het boek 20 jaar geleden gekocht.
The truth was in here.
  zondag 31 mei 2009 @ 12:02:36 #298
8372 Bastard
Persona non grata
pi_69571159
Hele leuke link waarin de komende E3 (de grootste gameshow in het jaar) door een tarotist word voorspeld!

http://www.destructoid.co(...)ctions--133545.phtml
The truth was in here.
pi_69644187
Ik heb een vraagje: hoe begin je eigenlijk aan tarot? Lange tijd geleden al heb ik een tarot-box gekregen met daarin kaarten en een klein boekje met de betekenis van de kaarten, maar ik heb het toen weggelegd omdat ik er voor mijn gevoel nog niet aan toe was. Dat is ongeveer anderhalf jaar geleden, maar nu begin ik meer te lezen over het paranormale ed en speelt die tarot-box weer in mijn hoofd. Het zijn volgens mij maar heel eenvoudige kaarten, niets bijzonders, zijn ze dan wel goed genoeg? En tja, de hoofdvraag dus: hoe begin je eraan?
  dinsdag 2 juni 2009 @ 21:04:57 #300
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_69646944
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 20:04 schreef DefyingGravity het volgende:
Ik heb een vraagje: hoe begin je eigenlijk aan tarot? Lange tijd geleden al heb ik een tarot-box gekregen met daarin kaarten en een klein boekje met de betekenis van de kaarten, maar ik heb het toen weggelegd omdat ik er voor mijn gevoel nog niet aan toe was. Dat is ongeveer anderhalf jaar geleden, maar nu begin ik meer te lezen over het paranormale ed en speelt die tarot-box weer in mijn hoofd. Het zijn volgens mij maar heel eenvoudige kaarten, niets bijzonders, zijn ze dan wel goed genoeg? En tja, de hoofdvraag dus: hoe begin je eraan?
Gewoon doen
Boekje erbij, betekenissen lezen van wat je legt en kijken of het voor je gevoel klopt. Wat voor mij hielp in het begin om de kaarten en hun betekenissen te leren kennen was elke dag een kaart trekken en daar de betekenis dus die hele dag van onthouden. Vaak klopte die kaart ook nog voor die specifieke dag
I never look back, darling. It distracts from the now.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')