abonnement Unibet Coolblue
pi_59929437



Wat willekeurige plaatjes












Informatieve websites:
  • Uchiyama Nederlandse website met heleboel info over Japan.
  • Japan De echte Wikipedia-site over Japan.
  • Tozai Reisbureau voor oa. JRpassen en vliegtickets.
  • Huis ten Bosch


    Internationale vliegvelden:
  • vliegveld Tokyo (Narita)
  • vliegveld Osaka

    Topics in Travel forum at Fok! over Japan:

  • Japan deel 1
  • Japan deel 2
  • Japan deel 3
  • Japan deel 4
  • Japan deel 5
  • Japan deel 6
  • Japan deel 7
  • Japan deel 8
  • Japan deel 9
  • Japan deel 10

    Ambassades:

    Japanse ambassade in Nederland:
    Tobias Asserlaan 2
    2517 KC Den Haag
    Tel: 070-3469544
    http://www.nl.emb-japan.go.jp/

    Nederlandse ambassade in Japan (Tokyo):
    Shibakoen 3-6-3
    Minato-ku, Tokyo, 105-0011
    Tel: 03-5776-5400
    http://www.oranda.or.jp/index/english/index.html

    Nederlands consulaat in Japan (Osaka-Kobe):
    Twin 21 MID Tower
    33rd Floor
    Shiromi 2-1-61
    Chuo-ku
    Osaka City, 540-6133
    Tel: 06-6944-7272
    http://www.oranda-cg.or.jp



    FAQ

    Studeren/stage in Japan by xienix84

    Studeren in Japan kan via bijvoorbeeld een stage(je kan ook gewoon vakken volgen). Voor een stage heb je meestal een contactpersoon bij je eigen universiteit nodig die weer mensen in Japan kent. Via die weg kan je vaak een stage regelen, en bijvoorbeeld proberen buitenlandbeurzen aan te vragen als je zelf de financien niet hebt. Op deze manier kan je een lab vinden waar je een stage kan doen. Met bedrijven gaat het naar mijn weten wat moeilijker om een stage en/of werkplek te vinden. Je zal dan toch een internationaal bedrijf moeten zoeken denk ik. Japanse bedrijven nemen niet snel buitenlanders aan, zeker niet als die buitenlanders weinig Japans kunnen. Ga er bij een binnenlands bedrijf vanuit dat vrijwel niemand daar fatsoenlijk Engels kan.

    Bedenk ook dat een stage in Japan lange uren betekent. Je kan niet op je gemak Japan verkennen, maar wordt geacht veel en lang te werken. Soms is dat echt stress en niet voor iedereen weggelegd denk ik.

    Je kan natuurlijk ook naar het bureau buitenland van je universiteit gaan. Daar kan je kijken met welke Japanse universiteit jouw universiteit een exchange agreement heeft. Dan kan je bijvoorbeeld een of twee semester daar studeren terwijl je collegegeld in Nederland betaald. Je kan dan contact opnemen met de Japanse universiteit die dan bijvoorbeeld woonruimte oid voor je kunnen regelen. Voor zover bij mij bekend hebben veel Japanse universiteiten ook speciale Japans lessen voor buitenlandse studenten. Iedere universiteit in Japan heeft wel een programma voor buitenlandse studenten.

    Wat ik zelf heb gedaan is het Junior Year Program in English(JYPE) aan Tohoku University in Sendai. Voor zover ik weet kan je daar alleen aan meedoen als je bachelor biologie aan de Universiteit Utrecht bent aangezien die een special exchange agreement hebben( maar goed, helaas doet vanuit Utrecht amper iemand mee en vanaf de JYPE website kan je ook aanmeldingsformulieren downloaden). Het is een programma waar ongeveer 54 studenten per jaar aan mee kunnen doen, studenten van over de hele wereld. Ongeveer de helft daarvan komt in aanmerking voor een beurs. Biologie in Utrecht krijgt elk jaar sowieso één beurs(die had ik dus, maakt t erg makkelijk). Het programma bestaat uit 3 delen. Japanse lessen, lessen in het Engels(betreffende engineering, science(bio) educatie en Japanse cultuur; het programma is dan ook alleen voor mensen in engineering, science of education bachelors). En het derde deel is een research project wat je doet in een lab. Daarnaast heb je genoeg tijd om rond te reizen, mensen te leren kennen, vrije tijd te hebben en zijn er veel uitstapjes(geregeld door het internatioal office en vrijwilligersgroepen). Echt een chance of a lifetime. Geweldige kans!!!

    Daarnaast kan je natuurlijk Japans studeren en via die studie naar Japan gaan. Bij een homestay verblijf je in een Japans gezin. Dit kan in een vakantie van 2 weken, tot een verblijf tot een jaar. Je betaald dan natuurlijk wel. Ik weet hier zo geen speciale website voor, maar je kan gewoon googlen op \\\'homestay Japan\\\', dan vind je vast wel wat.

    En natuurlijk het belangrijkste deel van de o/p

    ETEN


    http://www.justhungry.com/images/tonkatsu.jpg
    http://www.yumeshigoto.gr.jp/kameraman/gyoza.jpg
    http://www.daninjapan.com/1.19/yakitori.jpg
    http://www.onmyplate.org/hotei_katsucurry.jpg
    http://www.thekua.com/ran(...)6/03/okonomiyaki.jpg

    Ow ja en als tip, de Yakitori die ze bij de Makro verkopen smaken bijna hetzelfde als in Japan
    De Okonomiyaki van de Japanese Pancake World in Amsterdam zijn daarentegen niet te vreten. Volgens poepoog dan. Ik vond het daar wel lekker.

    Japan op TV.

    Voor de geïnteresseerden is sinds kort Lost in Tokyo te zien op RTL5, momenteel is dit gestopt omdat er helaas te weinig kijkers waren.




    Bekijk de afleveringen Online:

    Aflevering 1 (Windows media player)
    800kbps
    Aflevering 2 (Windows media player) 800kbps
    Aflevering 3 (Windows Media Player) 800kbps
    Aflevering 4 (Windows Media Player) 800kbps

    Doorpraten over deze serie kan hier:
    RTL5 Lost in Tokyo #2

    [ Bericht 45% gewijzigd door DutchTrain op 13-07-2008 08:30:48 ]
  •   zondag 6 juli 2008 @ 19:10:17 #2
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_59930978
    tvp
    Nog anderhalve week voordat ik vertrek.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_59931626
    quote:
    Op zondag 6 juli 2008 19:10 schreef Strolie75 het volgende:
    tvp
    Nog anderhalve week voordat ik vertrek.
    Alvast veel plezier daar! Kunnen we nog een reisverslagje tijdens of achteraf je reis verwachten?
    pi_59931956
    TVP en een veel plezier wenspost voor Strolie75
    Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
      zondag 6 juli 2008 @ 20:02:04 #5
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_59932192
    quote:
    Op zondag 6 juli 2008 19:38 schreef F04 het volgende:
    Alvast veel plezier daar! Kunnen we nog een reisverslagje tijdens of achteraf je reis verwachten?
    Absoluut
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
      zondag 6 juli 2008 @ 21:51:19 #6
    16149 -Sum-
    opsodeflikkermietertieven!!
    pi_59935278
    duurt nog heel lang voor ik er ben maar ik houd het topic in de gaten
    pi_59937715
    * daanski82 vind japan een mooie en een geweldig land,hij vermaakt zich goed met "I survived a japanees game show"
    Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
    pi_59937998
















    Japan staat ook hoog op mijn places-to-go-list
    pi_59938618
    Bij mij ook nog steeds, en ben vorige week maar begonnen met kanji toch wel essentieel bij Japans.
    I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
    Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
    pi_59948228
    *is op dit moment in Tokyo. Verslag komt Pas thuis.
      dinsdag 8 juli 2008 @ 09:44:21 #11
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_59965688
    Gister hotellijst van Djoser gekregen. Ons hotel in Tokyo ligt vlakbij Akihabara.

    Woehoe
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_59974578
    Ik ben sinds gister weer terug in Nederland. Was wel weer lache om ff in Japan te zijn. Het word op een gegeven moment alleen een beetje standaard allemaal

    En het is te tyfuswarm in Kyoto in de zomer.

    Ik ben trouwens ook nog naar het strand geweest van shirahama. Best wel hip, pakweg 2,5 uur vanaf kyoto met een express. Ben wel op het strand in slaap gevallen waardoor ik snoeihard verbrand ben ><

    Ook nog langs Toet geweest op het platteland in Shimane-ken...En niet eens de fameuze schrijn gezien die in Izumo staat ><
    leven als een koning
      dinsdag 8 juli 2008 @ 20:05:30 #13
    17699 neh
    Oh behave!
    pi_59980364
    quote:
    Op dinsdag 8 juli 2008 15:56 schreef Blaetman het volgende:
    Ik ben sinds gister weer terug in Nederland. Was wel weer lache om ff in Japan te zijn. Het word op een gegeven moment alleen een beetje standaard allemaal
    Dan vraag ik me af welk land je langer kan boeien. Ik heb er 3 maanden gezeten voor mijn werk en kan wel zeggen dat het voor mij een van de minst standaard ervaringen was van mijn leven.
    pi_59980740
    quote:
    Op dinsdag 8 juli 2008 15:56 schreef Blaetman het volgende:
    Ik ben sinds gister weer terug in Nederland. Was wel weer lache om ff in Japan te zijn. Het word op een gegeven moment alleen een beetje standaard allemaal
    Hoe lang ben je geweest?
    Ik kreeg niet echt het gevoel tijdens mijn verblijf in Tokyo dat het snel "standaard" zou worden (was er zelf maar 10 dagen).
    Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
      dinsdag 8 juli 2008 @ 23:35:35 #15
    12820 Doodkapje
    CyanideCookies
    pi_59985526
    Check ik op de site van British Airways voor een retourtje... 650,- Eur... leuk! Misschien ene last-minute doen... komt er nog >450,- Eur aan servicekosten, brandstoftoeslag en luchthavenbelasting bovenop... dus al met al is het nog >1.100,- Eur...

    Mij een beetje blij maken met een dooie mus...
    ...kan het geen beat schelen...
    D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
    pi_59989958
    quote:
    Op dinsdag 8 juli 2008 23:35 schreef Doodkapje het volgende:
    Check ik op de site van British Airways voor een retourtje... 650,- Eur... leuk! Misschien ene last-minute doen... komt er nog >450,- Eur aan servicekosten, brandstoftoeslag en luchthavenbelasting bovenop... dus al met al is het nog >1.100,- Eur...

    Mij een beetje blij maken met een dooie mus...
    en als je vanaf munster of dortmund vertrekt met lufhtansa b.v. ?
    Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
      woensdag 9 juli 2008 @ 09:54:03 #17
    12820 Doodkapje
    CyanideCookies
    pi_59989993
    quote:
    Op woensdag 9 juli 2008 09:52 schreef daanski82 het volgende:

    [..]

    en als je vanaf munster of dortmund vertrekt met lufhtansa b.v. ?
    Die gaat vanaf Frankfurt... althans... zo ben ik vorig jaar gegaan Ik zal ff checken...
    ...kan het geen beat schelen...
    D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
      woensdag 9 juli 2008 @ 10:12:51 #18
    39559 Karrel_Laaglawaai
    vnav on van vond
    pi_59990225
    Ook ik heb Japan op mijn to-go list. Wat kost het nou ongeveer om zo'n twee weken daar wat te zien. Is het aan te raden om een rondreis te boeken, of alles op je eigen houtje te doen?
    Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
    Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
    pi_59997628
    quote:
    Op dinsdag 8 juli 2008 20:05 schreef neh het volgende:

    [..]

    Dan vraag ik me af welk land je langer kan boeien. Ik heb er 3 maanden gezeten voor mijn werk en kan wel zeggen dat het voor mij een van de minst standaard ervaringen was van mijn leven.
    Het was niet mn 1e keer in Japan he. Een jaar er gestudeerd, vakantie van 5 weken, stage van 3 maanden +2 maanden vakantie...

    Alles word uiteindelijk toch standaard, niet meer dan logisch natuurlijk...Ik wil hier niet perse mee zeggen dat het land me niet meer kan boeien ofzo he. Al had ik wel een beetje een Japan burn-out tijdje terug...
    leven als een koning
    pi_59997653
    quote:
    Op dinsdag 8 juli 2008 23:35 schreef Doodkapje het volgende:
    Check ik op de site van British Airways voor een retourtje... 650,- Eur... leuk! Misschien ene last-minute doen... komt er nog >450,- Eur aan servicekosten, brandstoftoeslag en luchthavenbelasting bovenop... dus al met al is het nog >1.100,- Eur...

    Mij een beetje blij maken met een dooie mus...
    Heeft finnair niet nog leuke prijsjes?
    leven als een koning
      woensdag 9 juli 2008 @ 15:45:49 #21
    12820 Doodkapje
    CyanideCookies
    pi_59997750
    quote:
    Op woensdag 9 juli 2008 15:42 schreef Blaetman het volgende:

    [..]

    Heeft finnair niet nog leuke prijsjes?
    Die site is heel vervelend... ik kan hier geen vertrek- en bestemmingsplaatsen selecteren, omdat ie de lijst met landen niet wil laden
    ...kan het geen beat schelen...
    D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
    pi_59999832
    quote:
    Op woensdag 9 juli 2008 15:45 schreef Doodkapje het volgende:

    [..]

    Die site is heel vervelend... ik kan hier geen vertrek- en bestemmingsplaatsen selecteren, omdat ie de lijst met landen niet wil laden
    Bwehe Check het ff ergens op een andere plek dan. 1150 is iig way te veel.

    Ken je kayak.com trouwens.
    leven als een koning
    pi_60045026
    Even een kleine updateje vanuit Japan (kan niet slapen..........jetlag kickt na een week waarschijnlijk in )

    Tokyo is een geweldige stad, maar na een week ben je die drukte gewoon zat.
    Hiroshima is indrukwekkend en saai tegelijkertijd. De grootste club daar is inmiddels dicht, maar je kan er nog steeds in (geen slot op de deur is gratis drinken)
    De Onsen in Beppu zijn geweldig. En het Red Light Districht is gigantisch, jammer dat er nauwelijks normale kroegen te vinden zijn, waar daadwerkelijk mensen binnen zitten.

    En voor iedereen die gaat, gooi alstjeblieft je Lonely Planet weg. 1) je hebt het echt niet nodig en 2) de informatie klopt gewoon niet. De mijne zit inmiddels in een doos, onderweg terug naar Nederand.

    Nog 2 weken in dit geweldige land. Ik ga er in ieder geval van genieten.
    pi_60057187
    Apart, mijn Lonely Planet klopte perfect... Heb er qua practische informatie ontzettend veel aan gehad! (wat betreft informatie over bezienswaardigheden weer minder)
    pi_60058736
    Ik vond de lonely planet wel handig, beetje doorgelezen voordat ik ging voor de praktische informatie inderdaad en alvast wat bezienswaardigheden uitzoeken die ik wel graag wou zien.
    Ook het commentaar van de (westerse) schrijvers op het japanse leven en gewoontes was wel leuk om te lezen.
    Die 20 euro die de LP kost is imo geen weggegooid geld hoor.

    p.s. voor de liefhebbers: Topgear op zondagavond BBC2 21.00u (Nederlandse tijd), een race zoals we die kennen van Topgear, auto tegen openbaar vervoer, deze keer in Japan (Nissan GT-R vs Shinkansen)
    Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
    pi_60059025
    quote:
    Op zaterdag 12 juli 2008 14:09 schreef Guard het volgende:
    Ik vond de lonely planet wel handig, beetje doorgelezen voordat ik ging voor de praktische informatie inderdaad en alvast wat bezienswaardigheden uitzoeken die ik wel graag wou zien.
    Ook het commentaar van de (westerse) schrijvers op het japanse leven en gewoontes was wel leuk om te lezen.
    Die 20 euro die de LP kost is imo geen weggegooid geld hoor.
    Voor hetzelfde geld heb je nu de 2008 editie van The Rough Guide

    Als je alleen naar de steden gaat en niet echt het 'binnenland' ingaat, dan heb je meer aan de Capitool gids dan aan de LP heb ik gemerkt... of wordt ik nu gewoon te oud voor de backpackersreisgidsen
    quote:
    p.s. voor de liefhebbers: Topgear op zondagavond BBC2 21.00u (Nederlandse tijd), een race zoals we die kennen van Topgear, auto tegen openbaar vervoer, deze keer in Japan (Nissan GT-R vs Shinkansen)
    Die moet ik zien Dan voor de tip!
      zaterdag 12 juli 2008 @ 15:02:11 #27
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_60059496
    bah bah. Het was vandaag 33 graden en ik denk niet dat de temperatuur de komende tijd onder de 30 gaat komen. Het regenseizoen is zo goed als afgelopen dus de zomer kan beginnen !

    Zit nu op dit moment in mijn kamer met de airco op 24 en de ventilator op het hoogste standje. Zweet me nog de tering, ik douche me 3x per dag.

    Ik kan met de vlakke hand mijn telefoon optillen, plakkerdeplak.
    pi_60059566
    Wat is de goedkoopste tijd van het jaar om naar Nipon te vertrekken ?
    All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
    pi_60059801
    quote:
    Op zaterdag 12 juli 2008 15:02 schreef Binsentu het volgende:
    bah bah. Het was vandaag 33 graden en ik denk niet dat de temperatuur de komende tijd onder de 30 gaat komen. Het regenseizoen is zo goed als afgelopen dus de zomer kan beginnen !

    Zit nu op dit moment in mijn kamer met de airco op 24 en de ventilator op het hoogste standje. Zweet me nog de tering, ik douche me 3x per dag.

    Ik kan met de vlakke hand mijn telefoon optillen, plakkerdeplak.
    Lekker dan....
    Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
    pi_60065149
    welke aziatische vliegtuig maatschapijen vliegen vanuit europa naar tokyo ?

    zou het goedkoper zijn om in japanse dollars aan die maatschapij te betalen dan b.v. met KLM te gaan vliegen ?
    Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
    pi_60065544
    quote:
    Op zaterdag 12 juli 2008 21:17 schreef daanski82 het volgende:
    welke aziatische vliegtuig maatschapijen vliegen vanuit europa naar tokyo ?

    zou het goedkoper zijn om in japanse dollars aan die maatschapij te betalen dan b.v. met KLM te gaan vliegen ?
    Japanse dollars
    misschien moet je je nog maar eens verdiepen in het land voordat je besluit er naar toe te gaan
    Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
    pi_60069495
    Mijn kritiek op de Lonely Planet is vooral dat het een groot en zwaar boek is. Het is een handige gids als je geen slaapplaatsen van te voren hebt geregeld. Maar voor alle overige informatie, zoals eten en drinken, hoef je er echt niet in te kijken. Van de gebane paden afgaan is veel leuker.

    Nu nog in Beppu, over 1,5 uur richting Nagasaki. Gister bij het voetbal Oita-Urawa een Nederlander ontmoet die daar woont en ook op het forum zit (ben z]n naam kwijt......). Dat is toch het voordeel van je Nederlands Elftal shirt.

    Kan me alleen niet voorstellen dat ik al halverwege ben. De derde vertrokken, de 23ste weer terug, en ik moet nog naar zoveel gave steden (Osaka, Kyoto, Nara) en eigenlijk ook nog naar het sumo in Nagoya en eigenlijk ook nog Mt. Fuji op en eigenlijk ook nog............
      maandag 14 juli 2008 @ 09:33:48 #33
    39559 Karrel_Laaglawaai
    vnav on van vond
    pi_60090284
    quote:
    Op zaterdag 12 juli 2008 15:09 schreef Roi het volgende:
    Wat is de goedkoopste tijd van het jaar om naar Nipon te vertrekken ?
    Dat vraag ik me ook af!
    Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
    Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
    pi_60098334
    quote:
    Op zondag 13 juli 2008 02:08 schreef DRD het volgende:Gister bij het voetbal Oita-Urawa een Nederlander ontmoet die daar woont en ook op het forum zit (ben z]n naam kwijt......). Dat is toch het voordeel van je Nederlands Elftal shirt.
    Dat was ik Topwedstrijd!!
      dinsdag 15 juli 2008 @ 06:20:31 #35
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_60113373
    Wordt helemaal gek van het Eco gezeik hier.

    Het is hier op school niet uit de houden, maar ze zetten niet de airco aan, onder het mom van milieuvervuiling

    Vooal leuk als je DAGELIJKS buiten op straat mensen in de auto ziet pitten terwijl de motor doordraait zodat de airco aan kan blijven.
      dinsdag 15 juli 2008 @ 10:53:50 #36
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_60115808
    quote:
    Op zaterdag 12 juli 2008 21:17 schreef daanski82 het volgende:
    welke aziatische vliegtuig maatschapijen vliegen vanuit europa naar tokyo ?

    zou het goedkoper zijn om in japanse dollars aan die maatschapij te betalen dan b.v. met KLM te gaan vliegen ?
    cathay p[acific vertrekt vanaf schiphol naar japan toe
    je maakt alleen wel een tussen stop in Hong Kong (alsof dat zo een ramp is )
    das overigens mijn reisschema en nog 15 dagen wachten voor ik zelf in japan zit
    beetje onderzoek leerde mij dat ik er psies zit met het o-bon festival en ik ga zeker kijken wat er te doen valt.
    MIjn reisschema voor japan:
    Tokyo
    Osaka
    Kyoto
    Okinawa

    voor de laatste was ik 300 euro extra kwijt alleen
    maar als ik er dan toch ben. kan ik beter meteen lekker reizen xD
    pi_60127606
    quote:
    Op dinsdag 15 juli 2008 06:20 schreef Binsentu het volgende:
    Wordt helemaal gek van het Eco gezeik hier.

    Het is hier op school niet uit de houden, maar ze zetten niet de airco aan, onder het mom van milieuvervuiling

    Vooal leuk als je DAGELIJKS buiten op straat mensen in de auto ziet pitten terwijl de motor doordraait zodat de airco aan kan blijven.
    Hihi....ik was het al zat met scheiden van afval !..



    [ Bericht 0% gewijzigd door Nasi op 15-07-2008 19:41:21 ]
    If the attacking bear is black, fight back!.. If the attacking bear is brown, drop down!
    pi_60152296
    IK ga waarschijnlijk in het najaar weer naar Japan, op zoek naar (alweer) een stage plaats. Ik zit nu serieus te overwegen om na mijn slagen hier in Japan een postgrad te doen.
      donderdag 17 juli 2008 @ 11:56:51 #39
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_60162552
    Ik ben er morgen vandoor. Ik zit een weekje in New York met m'n vriendin.
    Eerst nog gewoon werken en om 3 uur 's middags naar Narita waar het vliegtuig om 7 uur 's avonds vertrekt.
    14 uur vliegen...

    Ik hoop dat het weer daar een beetje aangenamer is. Ben elke dag kapot als ik thuiskom van de hitte.

    Vertelde laatst trouwens op school dat in Nederland weinig mensen een airco thuis hebben. "Eeeeeeeeeh!?"
    pi_60196097
    Ik ga morgen voor werk naar Japan en kom er natuurlijk 's avonds niet onderuit om aan karaoke mee te doen....wat zijn een beetje populaire swingende Engelse karaoke nummers in Japan?? ik dacht zelf misschien een UB40 there is a rat in de kitchen...
    pi_60203355
    quote:
    Op vrijdag 18 juli 2008 19:55 schreef rickystyle het volgende:
    Ik ga morgen voor werk naar Japan en kom er natuurlijk 's avonds niet onderuit om aan karaoke mee te doen....wat zijn een beetje populaire swingende Engelse karaoke nummers in Japan?? ik dacht zelf misschien een UB40 there is a rat in de kitchen...
    En verder alles (niet zo swingend) van Queen, The Beatles, Rolling Stones en Oasis. En de Spice Girls Note: alleen aan te vragen bij veel vrouwelijk gezelschap
      zaterdag 19 juli 2008 @ 08:10:21 #42
    222000 Breiniak
    Prince des Belges
    pi_60203362
    Jullie Nederlanders zetten jullie televisieprogramma's vaak online. I like! Very nice!
    pi_60211666
    Ik vertrek over een maandje (zie ook vorig topic) maar vraag me af wat geschikte kleding/schoeisel is. Ik neem dat het niet de bedoeling is dat je op de blote voeten (teenslippers) & korte broek een tempel binnen mag?

    Ik ga in augustus dus het zal dan wel lekker warm zijn.
    pi_60212298
    Nee hoor, geen enkel probleem. En ja, het zal heet en vooral vochtig zijn.
    pi_60226572
    Dresscode is in Japan toch bij voorkeur lange broek, geloof ik. Je kunt het wel maken om er in je korte broek rond te gaan lopen, want Japanners zullen er toch weinig over te melden hebben. Als je dus geen probleem hebt met het label 'onwetende toerist', dan moet je het gewoon doen! :p
    pi_60229926
    quote:
    Op zondag 20 juli 2008 15:53 schreef NegaSado het volgende:
    Dresscode is in Japan toch bij voorkeur lange broek, geloof ik. Je kunt het wel maken om er in je korte broek rond te gaan lopen, want Japanners zullen er toch weinig over te melden hebben. Als je dus geen probleem hebt met het label 'onwetende toerist', dan moet je het gewoon doen! :p

    Boeien. De gemiddelde Nederlander zal toch nooit voor native doorgaan, en wanneer je toerist bent doen ze wel extra hun best om het je naar je zin te maken.
    pi_60234786
    quote:
    Op zondag 20 juli 2008 19:01 schreef Jossos het volgende:

    [..]

    Boeien. De gemiddelde Nederlander zal toch nooit voor native doorgaan, en wanneer je toerist bent doen ze wel extra hun best om het je naar je zin te maken.
    En precies daarom vind ik het persoonlijk ook netjes om me een beetje aan te passen aan de standaard daar, in ieder geval bij de dingen waar ik weet van heb.
    pi_60236424
    Waarom zou je jezelf gaan dood zweten als de Japanners zelf het ook geen reet kan schelen hoe je je kleedt? Ik heb ook genoeg Japanse jongens in een 3/4 broek zien rondlopen verder.

    EDIT:

    Ik wil het topic niet van de rails afzeuren

    Mocht iemand willen discussiëren over Japanse gewoonten, cultuur, ervaringen wat dan ook, mail me: jossos<>gmail.com
      zaterdag 26 juli 2008 @ 11:04:16 #49
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_60357600
    quote:
    Op maandag 21 juli 2008 00:34 schreef Jossos het volgende:
    Waarom zou je jezelf gaan dood zweten als de Japanners zelf het ook geen reet kan schelen hoe je je kleedt? Ik heb ook genoeg Japanse jongens in een 3/4 broek zien rondlopen verder.

    EDIT:

    Ik wil het topic niet van de rails afzeuren

    Mocht iemand willen discussiëren over Japanse gewoonten, cultuur, ervaringen wat dan ook, mail me: jossos<>gmail.com
    Precies.
    Je ziet veel mensen met een lange broek omdat ze niet naar het werk kunnen gaan in een lange broek. Als ze vrij hebben / op vakantie zijn lopen ze er ook bij als een tourist. Dikke schijt op lange broeken. Als het 35 graden is met een luchtvochtigheid van tegen de 90 ga ik echt niet in een lange broek rondhuppelen.
    Ben nu net terug van New York en er was daar een hittegoolf waar iedereen aan het klagen was over het hete weer. Ik vond het heerlijk ! Ben nu net weer terug in Japan en zodra ik het vliegveld uitliep guste het zweet meteen weer uit elke porie.
      woensdag 30 juli 2008 @ 00:22:27 #50
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_60433174
    Ik had alleen maar sportbroeken bij me als korte broeken, maar die durfde ik toch niet aan te doen, omdat ze in Japan toch allemaal over het algemeen wel netjes gekleed gaan . Heb dus bij de gap een iets nettere korte broek gekocht, en die sindsdien alleen nog maar gedragen .

    random kort filmpje
    http://www.southparkstudios.com/clips/151503/
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
      woensdag 30 juli 2008 @ 00:27:57 #51
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_60433270
    quote:
    Op dinsdag 15 juli 2008 06:20 schreef Binsentu het volgende:
    Vooal leuk als je DAGELIJKS buiten op straat mensen in de auto ziet pitten terwijl de motor doordraait zodat de airco aan kan blijven.
    Weet je zeker dat die niet net koolmonoxide zelfmoord hebben gepleegd? .
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_60434756
    quote:
    Op woensdag 30 juli 2008 00:22 schreef speknek het volgende:

    random kort filmpje
    http://www.southparkstudios.com/clips/151503/
    Sukoi...!!!!

    [ Bericht 7% gewijzigd door Nasi op 30-07-2008 02:50:13 ]
    If the attacking bear is black, fight back!.. If the attacking bear is brown, drop down!
    pi_60438411
    De penisgrappen in die ep zijn echt master

    In "fun with weapons" zit trouwens ook nog wel een lache liedje int Japans
    leven als een koning
      woensdag 30 juli 2008 @ 11:34:24 #54
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_60439634
    Heerlijke spoof op die verneukt-Engelse j-pop liedjes .

    Boku ga warui so let's fighting, Let's fighting love! Let's fighting love!
    http://www.southparkstudios.com/clips/103845
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_60482055
    Iemand nog ervaring met Finnair a la 500 euries?



    [ Bericht 68% gewijzigd door Nasi op 01-08-2008 06:10:43 ]
    If the attacking bear is black, fight back!.. If the attacking bear is brown, drop down!
      vrijdag 1 augustus 2008 @ 06:21:32 #56
    269 vats
    Live life to the max!
    pi_60482077
    quote:
    Op vrijdag 1 augustus 2008 06:02 schreef Nasi het volgende:
    Iemand nog ervaring met Finnair a la 500 euries?

    [ link | afbeelding ]
    die lui zijn net begonnen op japan te vliegen en willen market share halen.... Gelijk boeken zou ik zeggen!
    Toen ik mijn vlucht boekte toen waren ze nog net zo duur/goedkoop als de rest.
    pi_60482286
    In 2006 of zo waren er toch ook al Finnair vluchten naar Japan, maar hoe dan ook flink profiteren!
    En je krijgt geen korting als je op de centrale site, i.p.v de Nederlandse site boekt.

    Heeft er trouwens iemand ervaring met het gebruiken van slechts de heenreis van een ticket? Want een enkele reis is echt veelste duur. Wat voor boetes etc. zijn er aan verbonden?
    pi_60482377
    quote:
    Op vrijdag 1 augustus 2008 06:21 schreef vats het volgende:

    [..]

    die lui zijn net begonnen op japan te vliegen en willen market share halen.... Gelijk boeken zou ik zeggen!
    Toen ik mijn vlucht boekte toen waren ze nog net zo duur/goedkoop als de rest.
    Maar je ervaring met Finnair? Het is wel fucking goedkoop. Dan boek ik nog wel een reisje.
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_60482489
    Ik heb net (3 juli - 23 juli) met Finnair gevlogen. Is prima bevallen, enige nadeel is dat ik terug op de achterste rij zat en m'n stoel daardoor niet helemaal naar beneden kon, maar dat ligt niet aan Finnair.
      vrijdag 1 augustus 2008 @ 11:32:31 #60
    12820 Doodkapje
    CyanideCookies
    pi_60485247
    quote:
    Op woensdag 30 juli 2008 11:34 schreef speknek het volgende:
    Heerlijke spoof op die verneukt-Engelse j-pop liedjes .

    Boku ga warui so let's fighting, Let's fighting love! Let's fighting love!
    http://www.southparkstudios.com/clips/103845
    Geniaaaal
    Doet me denken aan één of andere J-pop contest in Japan waar een bandje als refrein had "I'm so feel..." wtf
    ...kan het geen beat schelen...
    D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
    pi_60518195
    quote:
    Op vrijdag 1 augustus 2008 06:02 schreef Nasi het volgende:
    Iemand nog ervaring met Finnair a la 500 euries?

    [ link | afbeelding ]
    Ik viel bijna van mijn stoel af toen ik die prijs zag.
    dat word voor volgend jaar even kijken of ik in de lente of zomer als nog naar japan kan voor die prijs.

    ik ben al een tijdje op zoek naar een japanse chatbox / profiel site alla hyves.
    zodat ik met japanners in contact kan komen.
    ik zelf heb al 2 gevonden misschien weten jullie nog wel meer. kan iemand mij daar bij helpen
    Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
    pi_60521515
    quote:
    ik ben al een tijdje op zoek naar een japanse chatbox / profiel site alla hyves.
    zodat ik met japanners in contact kan komen.
    ik zelf heb al 2 gevonden misschien weten jullie nog wel meer. kan iemand mij daar bij helpen
    Mixi is volgens mij de populairste.
    pi_60521894
    quote:
    Op zondag 3 augustus 2008 05:23 schreef captaintokyo het volgende:

    [..]

    Mixi is volgens mij de populairste.
    Kun je je alleen nog maar voor opgeven als je een Japanse mobiele telefoon met bijbehorend email adres, in verband met veel gevallen van stalkers en neppe profielen van jonge meisjes met grote borsten :p

    Ik heb wel een Mixi, en ik blog vrij regelmatig, echt boeiend is het echter niet.
    pi_60522015
    Sorry, ik wist niet dat je er nu alleen nog opkomt met het e-mailadres van je mobiele telefoon. Ik heb ook al een tijdje een mixi account, maar doe er niet veel mee. Het is volgens mij ongeveer net zo boeiend als hyves...
    pi_60522433
    quote:
    mixi ([mikushii]) with, being healthy, from the thinking that, without invitation would like to keep brewing the community where the atmosphere which has the sense of relief is good as for the new register we have become the mechanism which cannot be done. Already the person who receives the invitation mail clicking URL for the register which is Bunchu of the mail, or sticking that URL to the address column and “Enter (Return) pushing the key” please do register job. Still until the invitation mail is made to send, you can wait the person who does not receive the invitation mail, from the one which is the acquaintance which if already participates in [mikushii], it is fortunate. Register & of everyone; We wait for utilization from heart!
    volgend mij krijg je een uitnodiging mail om te registreren.

    [ Bericht 0% gewijzigd door daanski82 op 03-08-2008 11:00:53 (wat foutjes er uitgehaald) ]
    Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
      zondag 3 augustus 2008 @ 13:35:27 #66
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_60525464
    Degene die in Japan wonen, vanavond TBS kijken !
    フィーエンヤッペン oftwel Fierljeppen ! haha

    今回は、アクロバティックなパフォーマンスで人気の芸人「ビックスモールン」の二人がオランダを訪ね、300年の歴史をもつ競技「フィーエンヤッペン」に挑戦する。
     国土の四分の一が海抜以下で、交通路として運河が発達したオランダならではの競技フィーエルヤッペンは、助走をつけて運河の中に立てた棒にとびつき、それをよじ上りながら対岸まで飛ぶその飛距離を競うもの。夏には盛大に競技大会が開催されるが、発祥地の北部フリースラント州に暮らすフリース人チームと、南部オランダ人チームは宿敵同士。一週間後には村のプライドを賭けた大会が開催されるという。


     長身のゴン(33)は北部代表エルスト村の伝説のコーチ、ピーターさんに、小柄なチロ(31)は南部代表リンスホーテン村の鬼コーチ、マーガレットさんに引き取られ、一週間後に開催される大会への出場を目指してそれぞれ特訓を行うことに。ところが、ホームステイ先での生活も練習方法も北と南では大違い。テニスやサイクリングなど練習方法も多彩で余暇も充実しているゴンに対し、チロは小さな体でハードな酪農の仕事の手伝いやスパルタ練習に奮闘する。そんな二人の大会での成績は?そして、南北の戦いの結末はいかに!?

    http://www.mbs.jp/ururun/
    http://ururun.com/

    PS TBS zit hier in Tokyo op 6
    pi_60578289
    Jossos, volgens mij zitten er geen boetes verbonden hoor aan alleen de heenreis gebruiken bv. Hoe zouden ze die boete moeten innen? Je bent er gewoon niet bij de terugreis (wel zo netjes om dit te melden). En idd keihard boeken die finnair, wat een topdeal zeg. Ik was zelf al voor 453 eu klaar :p

    Ik doe zelf ook geen flikker met mixi ;x Krijg alleen om de zoveel tijd een request van een random Japanner of ik internationale vriendjes met hem wil worden.

    M'n vriendin mailde me toevallig over dat fierljeppen Moest nog ff googlen.
    leven als een koning
      woensdag 6 augustus 2008 @ 19:31:41 #68
    111228 Hopey
    Di Jillae?!
    pi_60607155
    Vraagje, aangezien de ticketprijzen erg laag zijn, wil ik in september of oktober naar Japan. Het wordt waarschijnlijk in mijn eentje. Zowieso wordt het dan mijn eerste keer dat ik alleen reis. Is japan goed te doen om alleen te reizen? En vooral voor een meisje? Maak je dan makkelijk contact? Ik ga waarschijnlijk voor 10 dagen. Misschien meer (meer vakantiedagen heb ik niet) Kom ik met hotelkosten dan zo rond de 300 euro uit of minder? En als ik wil reizen tussen Osaka, Tokyo en Kyoto. Hoeveel ben ik zoal dan kwijt en welk vervoermiddel kan ik het beste nemen? THX
    Seen it all done it all, can't remember most of it
    pi_60607413
    quote:
    Op woensdag 6 augustus 2008 19:31 schreef Hopey het volgende:
    Vraagje, aangezien de ticketprijzen erg laag zijn, wil ik in september of oktober naar Japan. Het wordt waarschijnlijk in mijn eentje. Zowieso wordt het dan mijn eerste keer dat ik alleen reis. Is japan goed te doen om alleen te reizen?
    Ja, maar dat vergt wel enige voorbereiding wat betreft taal, cultuur en gewoonten. Het kan wel, maar het is niet heel makkelijk zonder enige verdere reiservaring of voorbereiding te bereizen.
    quote:
    En vooral voor een meisje? Maak je dan makkelijk contact?
    Wel met andere backpackers, die je daar niet zoveel tegenkomt. Voor de rest waarschijnlijk niet.
    quote:
    Ik ga waarschijnlijk voor 10 dagen. Misschien meer (meer vakantiedagen heb ik niet) Kom ik met hotelkosten dan zo rond de 300 euro uit of minder?
    10 dagen is net genoeg voor Tokyo en omgeving en hooguit een kort bezoek aan Kyoto
    quote:
    En als ik wil reizen tussen Osaka, Tokyo en Kyoto. Hoeveel ben ik zoal dan kwijt en welk vervoermiddel kan ik het beste nemen? THX
    Met de trein kun je dan een railpass nemen voor ca 300 euro. Een retourtje Tokyo - Kyoto kost ongeveer 200 euro met de trein. Rondreizen met een budget van 300 euro is niet te doen. Backpackhotels of ryokans beginnen bij 35-40 euro per nacht voor een mini-kamer of alleen een bed op een slechte locatie.

    Japan is een bijzonder land om te bereizen, waar je echt wat langer de tijd voor zou moeten nemen. Alleen naar Tokyo zou best kunnen voor 10 dagen; dan kun je ook nog plaatsen als Nikko en Hakone in de omgeving bezoeken en een aardig beeld krijgen van de Japanse (stads-)cultuur.
    Ga je voor de natuur, dan zul je echt langer moeten gaan, om bijvoorbeeld het vulkanische zuiden of de Japanse alpen te bezoeken.
    pi_60611340
    quote:
    Op woensdag 6 augustus 2008 19:43 schreef DutchTrain het volgende:

    Backpackhotels of ryokans beginnen bij 35-40 15 tot 20 euro per nacht voor een prachtig schoon stapelbed met z'n 4-en op een kamer.

    pi_60618648
    quote:
    Op woensdag 6 augustus 2008 22:13 schreef DRD het volgende:

    [..]


    Ehmm, inderdaad, ik ging uit van een eenpersoonskamer. Slaapzalen kan natuurlijk ook
    pi_60618874
    En weer thuis. Het was een fantastische reis in een fantastisch land.

    Kleine selectie van de foto's:

































    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_60619184
    Wow, met de helikopter over Aso-san gevlogen?? Ziet er nog veel indrukwekkender uit dan gewoon aan de rand staan.
    pi_60619774
    quote:
    Op donderdag 7 augustus 2008 08:25 schreef Strolie75 het volgende:
    En weer thuis. Het was een fantastische reis in een fantastisch land.

    Kleine selectie van de foto's:


    Leuke foto's!
    If the attacking bear is black, fight back!.. If the attacking bear is brown, drop down!
    pi_60619802
    Mooie foto's idd
    Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
    pi_60620284
    quote:
    Op donderdag 7 augustus 2008 08:54 schreef captaintokyo het volgende:
    Wow, met de helikopter over Aso-san gevlogen??
    Ja, echt een geweldige belevenis om boven zo'n pruttelende vulkaan te vliegen.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
      donderdag 7 augustus 2008 @ 10:27:46 #77
    269 vats
    Live life to the max!
    pi_60620924
    nog precies 1 maand van nu... dan ben ik weg Japan rules

    gave fotos by the way!
      vrijdag 8 augustus 2008 @ 01:09:28 #78
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_60642893
    Vandaag om 11 naar de tandarts !

    De laatste keer dat ik ben geweest was in Nederland. 2,5 jaar geleden
    Zal me benieuwen hoe de tandarts is in Japan, mijn vriendin heeft er eentje uitzegocht die Engels kan. Wens me succes !

    EDIT

    Ben terug !
    2 gaatjes, deze heeft hij gevuld. Toen hij klaar was kwam hij met het volgende aanzetten: "Maybe you will experience intense pain after a couple of days. In that case you have to come back and I will amputate your pulp."

    Geshockeerd zei ik "A-A-Amputate?". Bleek dat dit nogal letterlijke vertaling was van een wortelkanaalbehandeling.

    [ Bericht 36% gewijzigd door Binsentu op 08-08-2008 06:26:56 ]
    pi_60713502
    quote:
    Op donderdag 7 augustus 2008 09:56 schreef Strolie75 het volgende:

    [..]

    Ja, echt een geweldige belevenis om boven zo'n pruttelende vulkaan te vliegen.
    Jahaa, hebben wij ook gedaan! Was zó mooi, ik raad dat echt iedereen aan. Heb er werkelijk tientallen foto's van gemaakt.

    Voor de rest heb ik bijna dezelfde foto's van mijn Japan-reis.

    Sawadee?
    pi_60723482
    quote:
    Op vrijdag 8 augustus 2008 01:09 schreef Binsentu het volgende:
    Vandaag om 11 naar de tandarts !

    De laatste keer dat ik ben geweest was in Nederland. 2,5 jaar geleden
    Zal me benieuwen hoe de tandarts is in Japan, mijn vriendin heeft er eentje uitzegocht die Engels kan. Wens me succes !

    EDIT

    Ben terug !
    2 gaatjes, deze heeft hij gevuld. Toen hij klaar was kwam hij met het volgende aanzetten: "Maybe you will experience intense pain after a couple of days. In that case you have to come back and I will amputate your pulp."

    Geshockeerd zei ik "A-A-Amputate?". Bleek dat dit nogal letterlijke vertaling was van een wortelkanaalbehandeling.
    En? nu kunstgebit ?

    Had een keer oogontsteking opgelopen in Japan, was ook niet makkelijk, hihi! Maar gelukkig geen glazen oog..

    Wel apart ervaring zo'n japans ziekenhuis!
    If the attacking bear is black, fight back!.. If the attacking bear is brown, drop down!
    pi_60729423
    Ik wil in de herfst/kerstvakantie naar Japan gaan voor 1 a 2 weken.
    Waarschijnlijk boek ik dan via finnair maar ik weet nog niet of ik al meteen alle overnachtingen moet reserveren?? Aangezien ik niet precies weet wat ik alle dagen ga doen...
    hoe is jullie ervaring ??
    pi_60730142
    quote:
    Op maandag 11 augustus 2008 12:17 schreef Linnie20v het volgende:
    Ik wil in de herfst/kerstvakantie naar Japan gaan voor 1 a 2 weken.
    Waarschijnlijk boek ik dan via finnair maar ik weet nog niet of ik al meteen alle overnachtingen moet reserveren?? Aangezien ik niet precies weet wat ik alle dagen ga doen...
    hoe is jullie ervaring ??
    Rondom de treinstations zijn vele hotels en als je niet in een 'Golden Week' gaat (de in Japan wonenden kunnen dat vast wel vertellen wanneer dat weer is) zul je altijd wel een plek weten te vinden, lijkt mij.
    Alleen als je voor een redelijk prijs in Tokyo wilt zitten, is het aan te raden om te reserveren; ook handig voor je eerste nachten na aankomst, zodat je niet nog ergens moet gaan zoeken voor een slaapplek.
    pi_60730366
    Golden Week is de eerste week van mei

    Ik twijfel nog om in de kerstvakantie te gaan ivm het weer...het voorjaar is veel mooier maar dan heb ik niet zo veel vrije tijd van school..

    Ik ga dan maar eens uitzoeken wat ik allemaal wil gaan bezoeken!!
    pi_60734667
    maar wat is dan die "golden week"?
    Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
    pi_60736940
    quote:
    Op maandag 11 augustus 2008 15:43 schreef daanski82 het volgende:
    maar wat is dan die "golden week"?
    Is een samenval van een heel rijtje nationale feestdagen, en het is voor de meeste mensen de langste vakantie van het jaar.
      maandag 11 augustus 2008 @ 19:47:23 #86
    16149 -Sum-
    opsodeflikkermietertieven!!
    pi_60740560
    Voor het reizen in Japan komen het voorjaar en het najaar het meest in aanmerking. Japan is dan op z'n mooist maar ook wat het weer betreft hebben voor- en najaar de voorkeur. Het is dan meestal zacht en droog weer. In de voorzomer regent het vaak en in juli en augustus is het meestal erg heet en zeer vochtig. In september kan het ook weer erg regenen en komen de tyfoons nogal eens op bezoek.
    Meer over het klimaat, met grafieken over temperaturen, neerslag, vochtigheid en uren zon in Tokyo, zie de pagina Het klimaat van Japan.
    In het voorjaar is het mooi omdat dan alles weer gaat bloeien maar vooral het bloeien van de kersenbloesem (sakura) is een groot feest, voornamelijk voor de Japanners zelf. Zij gaan dan ook "kersenbloesems kijken". Zie hiervoor de pagina Kersenbloesem / Esdoorn kijken.
    Er is een week die, als dat enigszins kan, wellicht beter vermeden kan worden: "Golden week", van 29 april tot en met 5 mei. In de "Golden week" heeft iedereen een week vrij en dan gaat ook iedereen op weg. Wegen zijn dan vol en ryokans en hotels zijn dan ook meestal helemaal bezet. Aan de andere kant, als de overnachtingen besproken en de zitplaatsen in de treinen (shinkansen en limited express) gereserveerd zijn, hoeft de drukte verder geen probleem te zijn, maar met name bij lange treinreizen is het zeer aan te raden de zitplaatsen een paar weken van te voren te reserveren. V.w.b. de overnachtingen in het voorjaar is het sowieso wel aan te raden om deze te reserveren, alhoewel ervaring leert dat, buiten de genoemde 'Golden week', er altijd nog wel slaapplaatsen te vinden zijn. Hierbij kunnen de in elke plaats aanwezige toeristeninformatiebureaus u prima helpen.
    pi_60745658
    En hoewel een beetje moeilijker, is het prima rond te reizen tijdens de Golden Week. Met een rail pass kun je toch geen gereserveerde plaats krijgen in de shinkansen, en als je naar de wat goedkopere hostels met slaapzaal zijn er ook genoeg mogelijkheden. Juist de wat duurdere gelegenheden zijn erg in trek bij Japanse gezinnen, want wie wil er nu op een klein kamertje zitten tijdens z'n enige vakantie. Maar dit is uit persoonlijke ervaring..
    pi_60746140
    quote:
    Op maandag 11 augustus 2008 22:05 schreef Jossos het volgende:
    En hoewel een beetje moeilijker, is het prima rond te reizen tijdens de Golden Week. Met een rail pass kun je toch geen gereserveerde plaats krijgen in de shinkansen, en als je naar de wat goedkopere hostels met slaapzaal zijn er ook genoeg mogelijkheden.
    Jawel, je kan gratis een plaatsreservering krijgen als je een railpass hebt. Zeker aan te raden als je op drukke tijden of lange afstanden gaat reizen, maar zelf in de laatste week van maart / eerste week van april niet echt nodig gehad. De niet gereserveerde rijtuigen waren vaak leger dan de wel gereserveerde.
    pi_60753941
    Oh, dan ben ik verkeerd geinformeerd. :p
      dinsdag 12 augustus 2008 @ 13:37:32 #90
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_60761037
    quote:
    Op maandag 11 augustus 2008 02:29 schreef Nasi het volgende:

    [..]

    En? nu kunstgebit ?

    Had een keer oogontsteking opgelopen in Japan, was ook niet makkelijk, hihi! Maar gelukkig geen glazen oog..

    Wel apart ervaring zo'n japans ziekenhuis!
    Eergisteren ontzettende pijn en ben diezelfde dag nog teruggegaan. Ik vertelde hem dat ik nogal een schijterd ben bij de tandarts en om me gerust te stellen begon hij over Vikingen te praten. Hij dacht dat Vikingen uit Nederland kwamen en deze waren erg sterk, dus ik moest dat ook zijn. Toen ik hem vertelde dat wij die in Nederland niet hadden kwam hij met Antoon Geesink op de proppen. "No afraid" bleeft hij maar roepen. "Antoon Geesink very strong ! You too ! No afraid!" zei hij terwijl hij een dikke spuit in mijn tandvlees duwde.

    Ben nu in ieder geval van de pijn af
    pi_60786033
    Ik kwam ook die FinnAir aanbieding tegen! En nu wil ik naar Japan op vakantie.
    pi_60786260
    Wij gaan weer in maart/april, in de bloesemtijd dus.
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_60903233
    Volgende week zaterdag vertrek ik naar Japan voor drie weken. Erg enthousiast geworden van de foto's o.a. hier op fok. Heb een railpass gekocht voor 3 weken, maar voor de rest nog nauwelijks iets voorbereid. Als ik het goed begrijp zijn de steden Tokio, Kyoto, Nara de moeite waard en is de Aso-san ook erg mooi. (Kost dat geen kapitaal om daar een helikopter vlucht te maken??) Heeft iemand van jullie misschien nog een tip wat echt een must is om te doen?
    pi_60903907
    Nee, het kost geen kapitaal om in de heli te vliegen, het kwam volgens mij op 30 euro er persoon voor een 5 minuten of zo. Ik vond het meevallen, zeker met zo'n view.

    Ik vond Disney wel tof, alleen al om de mensen daar. Ook een middagje Yoyoghipark in Tokyo moet je zeker doen, op zondag. De cosplay is er in de buurt, Meji shrine ook en die rockers voor het park zijn Je moet Harajuku station hebben voor een zondag vol verbazing
    Winkelstraat ook nog in d ebuurt, dus je hebt zo een dag vol.

    [ Bericht 0% gewijzigd door Pheno op 17-08-2008 18:52:30 ]
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
      zondag 17 augustus 2008 @ 21:47:37 #95
    29319 ninja-mod
    Budo Taijutsu
    pi_60908597
    Begin oktober kan ik eindelijk weer!
    Drie weken lang trainen , sightseeing en vreselijk lekker eten !
    &gt; BTi &lt;
    Only the light called darkness can show who i really am...
    pi_60908895
    quote:
    Op zondag 17 augustus 2008 21:47 schreef ninja-mod het volgende:
    Begin oktober kan ik eindelijk weer!
    Drie weken lang trainen , sightseeing en vreselijk lekker eten !
    Trainen?

    Kendo, Iaido, Jodo, Judo of een andere vechtkunst?

    Edit: Of het staat gwn onder je nick: Taijutsu
    Whoops.

    Maar dat is wel erg cool, doe zelf Iaido

    [ Bericht 17% gewijzigd door ArcticBlizzard op 17-08-2008 22:15:39 ]
    I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
    Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
    pi_60918940
    Voor de Japan-reizigers, zijn jullie ook de volgende zaken opgevallen:

  • Je ziet elke japanner in het OV met een telefoon en oordopjes. Maar ik heb er geen een keer eentje horen afgaan, of muziek horen doorklinken door de oordopjes.
  • Zijn Japanse vrouwen masochistisch? Ik heb nog nooit zoveel vrouwen zo ongemakkelijk en krom zien lopen op te kleine/grote schoenen met te grote naaldhakken. Wel allemaal stijlvol maar ze verneuken allemaal hun voeten. Zelf op plekken waar wij met onze Tefa’s pijnlijke voeten hadden zag je ze nog op naaldhakken lopen!
  • "Thank you for you consideration" is een veel gebruikte zin. Maar in tegenstelling tot wat je zou verwachten biedt dit geen mogelijkheid om af te wijken van de voorgestelde oplossing.
  • Tofu is ranzig.
  • Geschaafd ijs met groene thee siroop en koude bonen is nog ranziger.

    In tegenstelling tot Nederland vond ik het wel een samenleving waar ze respectvol met elkaar omgaan. In plaats van respect opeisen met een grote bek en zelf scheidt hebben aan anderen, houden ze daar echt rekening met elkaar.
  • "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_60920172
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 11:29 schreef Strolie75 het volgende:
    Voor de Japan-reizigers, zijn jullie ook de volgende zaken opgevallen:

  • Je ziet elke japanner in het OV met een telefoon en oordopjes. Maar ik heb er geen een keer eentje horen afgaan, of muziek horen doorklinken door de oordopjes.
  • Zijn Japanse vrouwen masochistisch? Ik heb nog nooit zoveel vrouwen zo ongemakkelijk en krom zien lopen op te kleine/grote schoenen met te grote naaldhakken. Wel allemaal stijlvol maar ze verneuken allemaal hun voeten. Zelf op plekken waar wij met onze Tefa’s pijnlijke voeten hadden zag je ze nog op naaldhakken lopen!
  • "Thank you for you consideration" is een veel gebruikte zin. Maar in tegenstelling tot wat je zou verwachten biedt dit geen mogelijkheid om af te wijken van de voorgestelde oplossing.
  • Tofu is ranzig.
  • Geschaafd ijs met groene thee siroop en koude bonen is nog ranziger.

    In tegenstelling tot Nederland vond ik het wel een samenleving waar ze respectvol met elkaar omgaan. In plaats van respect opeisen met een grote bek en zelf scheidt hebben aan anderen, houden ze daar echt rekening met elkaar.
  • Ze gedragen zich netjes in de publieke ruimte doorgaans ja, en ik vind dat echt schitterend. Geen kapotte bushokjes, geen kapotgeslagen bierflesjes op het fietspad (welk fietspad)... En weinig openbare asociaalheid in het algemeen.

    Ringtones in het OV zijn sowieso not done. Hardop praten is meestal not done.

    Ik vind tofu tegenwoordig best te doen Je hebt het in alle soorten en maten ook, er zit vast wel een serveervariant tussen die ook jij kan waarderen, zoals:



    "Thank you for your consideration" heb ik nog niet zo vaak gehoord eigenlijk

    Benen van vrouwen zien er wel vaak anders uit he >< O-benen enzo.



    Ik vind bonenpasta smaak geschaafd ijs nog wel te kanen Ben verder niet echt een macha(groene thee) fan.
    leven als een koning
    pi_60921936
    Ik word in Nederland altijd gezien als 'die stille', en in Tokio kreeg ik het voor mekaar om door de politie aangesproken te worden op mijn luidruchtige gedrag. Niemand gelooft me als ik dat vertel, maar het is echt gebeurd, en ik schaamde me kapot. Ik praatte en lachte hardop, niks extreems verder.

    Heerlijk die rust daar. Midden in Tokio lopen, en hooguit wat geroezemoes horen. En geen mensen die je omver lopen.

    Bij kamakura bedwongen we een berg, dachten we. Stond er opeens een Japanse op rode pumps, in minirok, die sjeesde ons voorbij. Beetje jammer.
    pi_60921961
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 11:29 schreef Strolie75 het volgende:
    Voor de Japan-reizigers, zijn jullie ook de volgende zaken opgevallen:

  • Je ziet elke japanner in het OV met een telefoon en oordopjes. Maar ik heb er geen een keer eentje horen afgaan, of muziek horen doorklinken door de oordopjes.
  • Zijn Japanse vrouwen masochistisch? Ik heb nog nooit zoveel vrouwen zo ongemakkelijk en krom zien lopen op te kleine/grote schoenen met te grote naaldhakken. Wel allemaal stijlvol maar ze verneuken allemaal hun voeten. Zelf op plekken waar wij met onze Tefa’s pijnlijke voeten hadden zag je ze nog op naaldhakken lopen!
  • "Thank you for you consideration" is een veel gebruikte zin. Maar in tegenstelling tot wat je zou verwachten biedt dit geen mogelijkheid om af te wijken van de voorgestelde oplossing.
  • Tofu is ranzig.
  • Geschaafd ijs met groene thee siroop en koude bonen is nog ranziger.

    In tegenstelling tot Nederland vond ik het wel een samenleving waar ze respectvol met elkaar omgaan. In plaats van respect opeisen met een grote bek en zelf scheidt hebben aan anderen, houden ze daar echt rekening met elkaar.
  • Tofu is in de warme "kale" vorm ranzig. Met wat goede kruiden is er flink wat van te maken.
    En ja, ze zijn daar tegen elkaar een stuk aardiger. tenminste, wat ik gezien heb. En dan kom je terug in nederland. De eerste dag moesten we hier boodschappen doen, ik werd gewoon duizelig van het gezeik, geringtune en geram van winkelwagentjes van onze medelanders.
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
      maandag 18 augustus 2008 @ 20:09:44 #102
    269 vats
    Live life to the max!
    pi_60932806
    Als ik dit allemaal weer lees... ik kan niet wachten

    nog 20 dagen Dan naar een anderhalve week naar Korea, en dan op naar Japan!
      maandag 18 augustus 2008 @ 20:11:56 #103
    179735 UnderTheWingsOfLove
    Imperio. Crucio. Avada Kedavra
    pi_60932878
    Wat is er zo bijzonder aan japan?
    Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
    5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
      dinsdag 19 augustus 2008 @ 03:10:12 #104
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_60942308
    Kreeg net een mailtje van mijn vriendin:
    quote:
    haha

    Van tofu moest ik eerst ook niets hebben, totdat ik bij een izakaya kwam waar ze elk uur verse tofu maken, als ze het op je bordje leggen is het nog warm. heerlijk !
    Maar het lekkerste eten blijft voor mij altijd nog tonkotsu ramen, oftewel ramen waarvan de soep uit varkensbotten is getrokken. Klinkt smerig, maar het is o zo lekker.

    In de trein is het trouwens inderdaad altijd heerlijk stil, vooral fijn als je een uur moet reizen naar je werk, zoals ik vorige maand, kun je een dutje doen
    Waar ik me wel op erger is als er een irritante salarymen naast je gaat zitten en ongegeneerd een goedkope One cup sake met die smerige rijstsnacks naar binnen begint te werken. Stinkrotzooi

    [ Bericht 35% gewijzigd door Binsentu op 19-08-2008 03:24:29 ]
    pi_61011298
    Japan lijkt me ook een prachtig land om op vakantie te gaan....prachtige foto's van die bloesembomen trouwens...!
    Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
    pi_61011617
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 11:29 schreef Strolie75 het volgende:

  • Zijn Japanse vrouwen masochistisch? Ik heb nog nooit zoveel vrouwen zo ongemakkelijk en krom zien lopen op te kleine/grote schoenen met te grote naaldhakken. Wel allemaal stijlvol maar ze verneuken allemaal hun voeten. Zelf op plekken waar wij met onze Tefa’s pijnlijke voeten hadden zag je ze nog op naaldhakken lopen!
  • Dit was me ook opgevallen ja, voornamelijk de te grote schoenen (waarom sloft iedereen zo ipv zijn voeten op te tillen? Oh ik zie het al anders vallen de schoenen uit).
    Ik kon eigenlijk geen goede reden verzinnen voor die te grote schoenen, anders dan dat men in Japan nu eenmaal veel vaker de schoenen uittrekt gedurende de dag, en met wat grotere schoenen is dat wat makkelijker,. Maar ja waarom dan die veel te kleine schoenen?
    Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
    pi_61014362
    In de tijd van de Samurai waren kleine voetjes een soort schoonheidsideaal bij vrouwen. Vaak werd er ook wel een stuk van de voet/hiel afgesneden zodat de voetjes in nog kleinere schoentjes pasten.
    pi_61015009
    Ze hebben maar twee maten voor vouwenschoenen: M en L.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_61016907
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 17:19 schreef Strolie75 het volgende:
    Ze hebben maar twee maten voor vouwenschoenen: M en L.
    Is dit een grapje? Of hoe kom je hier bij?
    pi_61017039
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 18:53 schreef Jossos het volgende:
    Is dit een grapje? Of hoe kom je hier bij?
    Volgens mijn vriendin en een modebewuste reisgenote die uitgebreid hebben lopen shoppen in de warenhuizen van Tokyo, Osaka, Kyoto en Hiroshima.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
      donderdag 21 augustus 2008 @ 19:09:10 #111
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_61017226
    Maar die maten zijn wel een stuk kleiner dan. Mijn vriendin paste niets, en die heeft geen grote voeten.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_61017251
    Voor mannen hebben ze ook geen maat 47
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
      Eindredactie Games donderdag 21 augustus 2008 @ 19:10:37 #113
    19054 crew  Oscar.
    ElitePauper
    pi_61017262
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 19:00 schreef Strolie75 het volgende:

    [..]

    Volgens mijn vriendin en een modebewuste reisgenote die uitgebreid hebben lopen shoppen in de warenhuizen van Tokyo, Osaka, Kyoto en Hiroshima.
    ik kan het helaas be-amen, want toen ik samen met me ex aan het shoppen was voor schoenen, konden we geen schoenen vinden voor haar nederlanse stoombootjes.
    met uiterzondering van (vooral) amerikaanse schoenmerken
    0% vet, Geen suiker toegevoegd
    Twitter: @BuikschuiverNL
    Xbox Live: Buikschuiver
    Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
    pi_61017408
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 19:00 schreef Strolie75 het volgende:

    [..]

    Volgens mijn vriendin en een modebewuste reisgenote die uitgebreid hebben lopen shoppen in de warenhuizen van Tokyo, Osaka, Kyoto en Hiroshima.
    Zullen wel enkel kleine maatjes bedoelt hebben? Want dat klopt inderdaad wel.

    Ik dacht dat je bedoelde dat er maar twee maten schoenen waren: M en L.

    Blond moment.

    EDIT:

    Ik kon overigens prima schoenen kopen met m'n 42
    pi_61274179
    Konnichiwa! Net terug van 2 weken Japan met Shoestring. Beviel echt goed. Hoogtepunten: sumo worstelen, tokyo dome en tokyo bay, station van Kyoto. Onsen was ook erg lekker.
    Jammer van het Engels, maar heb echt een toptijd daar gehad. Uitstekende reisbegeleider die ook voor het nodige vertaalwerk bij sprong.

    Foto's komen nog...
    pi_61282000
    quote:
    Op zondag 31 augustus 2008 20:40 schreef smesjz het volgende:
    Konnichiwa! Net terug van 2 weken Japan met Shoestring. Beviel echt goed. Hoogtepunten: sumo worstelen, tokyo dome en tokyo bay, station van Kyoto. Onsen was ook erg lekker.
    Jammer van het Engels, maar heb echt een toptijd daar gehad. Uitstekende reisbegeleider die ook voor het nodige vertaalwerk bij sprong.

    Foto's komen nog...
    Wat vond je zo tof aan het station van Kyoto
    leven als een koning
    pi_61283755
    quote:
    Op maandag 1 september 2008 01:09 schreef Blaetman het volgende:

    [..]

    Wat vond je zo tof aan het station van Kyoto
    Nou ja, het is zo bizar qua architectuur. De skywalk hebben we s'avonds gedaan en dat was heel erg mooi. Leuke van Kyoto was ook Gion met haar Geisha's.

    Maar als aanvulling: Miyajima en Nara vond ik ook erg leuk. Opvallend was ook de grote hoeveelheid beenruimte in Shinkansen (Nozomi lijn van Kyoto naar Tokio).

    Het valt pas op hoe smerig Nederland soms is als je terug in Nederland bent.

    Openbaar vervoer in alle steden ging zonder problemen. De Passmo in Tokio maakte het reizen erg makkelijk, daar zou de Nederlandse overheid een voorbeeld aan kunnen nemen.

    Ik had na 1 dag mijn regenjas vervangen door een paraplu, veel makkelijker en zo'n beetje heel Japan is ingesteld op paraplu's met aparte plekken bij de deuren zodat je hem buiten kan laten staan zonder dat ie gejat wordt
      maandag 1 september 2008 @ 08:47:31 #118
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_61284221
    Ja die schoonheid van Japan, daar ga je je als Nederlander toch een beetje voor schamen. Maar er zijn zeker drie a vier paraplu's van me gejat toen ik in Japan was .
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_61284262
    quote:
    Op maandag 1 september 2008 08:47 schreef speknek het volgende:
    Ja die schoonheid van Japan, daar ga je je als Nederlander toch een beetje voor schamen. Maar er zijn zeker drie a vier paraplu's van me gejat toen ik in Japan was .
    Je moet dan ook geen Hello Kitty paraplu hebben, die zullen ze wel willen hebben
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_61287194
    Is iemand bekend met de organisatie TAO in Amsterdam? Daar kun je individuele reizen op maat laten maken. Na afgelopen zomer heb ik de smaak van Japan wel te pakken, alleen wil ik de volgende keer niet meer georganiseerd gaan.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_61287250
    quote:
    Op zondag 31 augustus 2008 20:40 schreef smesjz het volgende:
    Konnichiwa! Net terug van 2 weken Japan met Shoestring. Beviel echt goed. Hoogtepunten: sumo worstelen, tokyo dome en tokyo bay, station van Kyoto. Onsen was ook erg lekker.
    Jammer van het Engels, maar heb echt een toptijd daar gehad. Uitstekende reisbegeleider die ook voor het nodige vertaalwerk bij sprong.

    Foto's komen nog...
    Nou, dat klinkt al een stuk beter als Djoser. We hadden een reisleidster die niks wist, niks deed (behalve wat in het draaiboek stond) en duidelijk liet merken dat ze er geen zin in had. Gelukkig kan ik mezelf prima redden en heb ik uiteindelijk (bijna) alles gezien en gedaan wat ik wilde.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
      maandag 1 september 2008 @ 13:35:53 #122
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_61290374
    quote:
    Op maandag 1 september 2008 08:47 schreef speknek het volgende:
    Ja die schoonheid van Japan, daar ga je je als Nederlander toch een beetje voor schamen. Maar er zijn zeker drie a vier paraplu's van me gejat toen ik in Japan was .
    Paraplu's zijn gemeengoed in Japan
      maandag 1 september 2008 @ 13:40:31 #123
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_61290490
    Ja inderdaad, Japanners durven niet binnen twee meter van iemand anders in de buurt te komen, en zeker niet van hun spullen, maar bah het regent, hee een paraplu...

    Gelukkig kosten ze dan ook niks. En ik wou dat wij meer van die kekke doorzichtige paraplu's hadden.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_61290779
    quote:
    Op maandag 1 september 2008 13:40 schreef speknek het volgende:
    Ja inderdaad, Japanners durven niet binnen twee meter van iemand anders in de buurt te komen, en zeker niet van hun spullen, maar bah het regent, hee een paraplu...

    Gelukkig kosten ze dan ook niks. En ik wou dat wij meer van die kekke doorzichtige paraplu's hadden.
    Het zullen vast toeristen zijn, want jatten mag ook niet in Japan:



    De Shoestring gids was gelukkig erg enthousiast, maar geen lopende encyclopedie. Daarvoor heb je, ook bij Djoser, je Lonely Planet e.d. Onze gids was erg jong (29) maar had al genoeg ervaring met het begeleiden van groepen. Zij was overigens in dienst van het Bureau voor toerisme en geen willekeurige local. Bovendien heeft ze ook enthousiast meegezongen met karaoke.
    pi_61292868
    quote:
    Op maandag 1 september 2008 13:40 schreef speknek het volgende:
    Ja inderdaad, Japanners durven niet binnen twee meter van iemand anders in de buurt te komen, en zeker niet van hun spullen, maar bah het regent, hee een paraplu...

    Gelukkig kosten ze dan ook niks. En ik wou dat wij meer van die kekke doorzichtige paraplu's hadden.
    he het gaat regenen, even de 100yen shop binnen, paraplu kopen
    En 's avonds is ie alweer meegnomen uit de bak aan de deur van het restaurant....
    Maar ja 100 yen...
    morgen weer een nieuwe...
    Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
    pi_61296172
    quote:
    Op maandag 1 september 2008 15:07 schreef Guard het volgende:

    [..]

    he het gaat regenen, even de 100yen shop binnen, paraplu kopen
    En 's avonds is ie alweer meegnomen uit de bak aan de deur van het restaurant....
    Maar ja 100 yen...
    morgen weer een nieuwe...
    Bij sommige plekken kan je ook zo'n plastic condoom/zak kopen voor je paraplu. Ik heb hem altijd nog overal mee naar binnen genomen. Sommige plekken hebben dus ook zo'n slot voor je paraplu.
    pi_61308181
    quote:
    Op maandag 1 september 2008 13:51 schreef smesjz het volgende:

    [..]

    Het zullen vast toeristen zijn, want jatten mag ook niet in Japan:

    [ afbeelding ]
    Dit is een poster over winkeldiefstal

    Maar inderdaad, paraplu's zijn zo'n beetje openbaar eigendom, mits het van die goedkope doorzichtige zijn. Daar zal niemand je voor op de vingers tikken.
    pi_61308439
    quote:
    Op maandag 1 september 2008 17:07 schreef smesjz het volgende:

    [..]

    Bij sommige plekken kan je ook zo'n plastic condoom/zak kopen voor je paraplu. Ik heb hem altijd nog overal mee naar binnen genomen. Sommige plekken hebben dus ook zo'n slot voor je paraplu.
    Ja die plu-bakken met slot heb ik ook gezien, briljan t:)
    Ik heb wel een paar dure paraplu's (en parasols for that matter) gezien, dus ja dan ik me voorstellen dat je die liever niet zo aan de straat laat staan.
    Maar die doorzichtige, das net een witte fietsen plan, maar dan met paraplu's.
    Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
    pi_61406790
    Wauw, ik heb de eerste week van m'n verblijf van 4 maanden in Osaka, Japan achter de rug. Beetje jammer dat ik deze topic reeks nu pas ontdek, staan leuke en handige dingen in! Dat verhaal over paraplu's bijvoorbeeld, was handig geweest vandaag, het regende behoorlijk.

    Ik loop stage aan de Osaka University tot begin Januari. Dit is voor het eerst dat ik in het land ben. Nou had ik natuurlijk van te voren gehoord en gelezen over het land, maar het is alsnog een shock om hier echt te komen. Het meest indrukwekkende is nog wel de grootsheid van alles. Echt overal waar je komt is verkeer en mensen, maar toch loopt alles heel gesmeerd. Niet alleen efficient, maar ook heel gemoedelijk. Ik heb nog geen enkele keer een ruzie of onenigheid meegemaakt.
    Ook had ik niet verwacht dat men zo slecht was in engels. Zelfs op de universiteit is het zeer gebrekkig, en daarbuiten hoef je het al helemaal niet te proberen. Gelukkig zijn de mensen super behulpzaam en is er meestal wel uit te komen. Een van m'n studiegenootjes spreekt ook wel een woordje japans, dus we redden ons wel hier.

    Het weer is hier trouwens tropisch warm, ook flink wennen dus. Zal in de winter wel draaglijker worden.
    pi_61459998
    Welke studie doe je dat je op Osaka U je uitwisseling doet? Is wel een erg goede school! Tip: Refereer naar de universiteit als Handai (tweede karakter van Osaka en eerste van universiteit) en je bent net een Japanse student .
    pi_61460134
    quote:
    Op vrijdag 5 september 2008 17:12 schreef Rez-Q het volgende:
    Wauw, ik heb de eerste week van m'n verblijf van 4 maanden in Osaka, Japan achter de rug. Beetje jammer dat ik deze topic reeks nu pas ontdek, staan leuke en handige dingen in! Dat verhaal over paraplu's bijvoorbeeld, was handig geweest vandaag, het regende behoorlijk.

    TMA in Rotterdam?
    Ik ga in ergens vanaf maart/april/mei/juni naar Sofia universiteit in Tokyo.
    なんだっけ
    pi_61466204
    quote:
    Op zondag 7 september 2008 21:52 schreef Jossos het volgende:
    Welke studie doe je dat je op Osaka U je uitwisseling doet? Is wel een erg goede school! Tip: Refereer naar de universiteit als Handai (tweede karakter van Osaka en eerste van universiteit) en je bent net een Japanse student .
    Technische Informatica aan de TUDelft. Osaka University en TUDelft hebben zo'n uitwisselingsovereenkomst. Een aantal jaar terug is er al een groep studenten geweest hier, van hen hebben we het idee gekregen hier ook naar toe te gaan.

    Thanks voor de tip trouwens.
    pi_61556568
    tvp
    Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
    http://www.flickr.com/photos/unioz/
    pi_61569242
    Nog twee weken en dan gaan m'n man en ik een maand naar Japan. Eindelijk na vijf jaar weer eens terug!!! *stuiter* *stuiter*

    Maybe, just maybe kom ik gewoon niet meer terug...
    Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
    pi_61569279
    Doe HK de groeten
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_61569425
    quote:
    Op vrijdag 12 september 2008 08:53 schreef Pheno het volgende:
    Doe HK de groeten
    HK
    Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
    pi_61569460
    Hello Kitty
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_61569541
    [quote]Op vrijdag 12 september 2008 09:06 schreef Pheno het volgende:
    Hello Kitty
    [/quoteIOwh

    Ik dacht al dat je een typfout gemaakt had en HG bedoelde

    Ik ga zeker een berg rotzooi voor m'n HK museum mee gaan nemen. 100 Yen winkels FTW
    Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
    pi_61580732
    * Crashcat zucht...

    Op mijn school zijn ze echt raar bezig. Voor mijn studie kan ik in 2009 naar Osaka of Tokyo om een half jaar te studeren. Daarna moet ik 5 maanden stage lopen.

    Maar wat het is.
    De semester van universiteiten in Tokyo beginnen pas in april~juni. Die van Osaka begint in februari al.
    Mijn doel is om naar Tokyo te gaan om daar te studeren. Maar je 'moet' in januari 2010 terug komen voor 4e jaarsvakken en scriptie.
    Als ik naar Tokyo ga, dan kan ik daar niet een heel jaar zitten, wat ik wel graag wil. Dus had ik gevraagd of ik dan jaar 4 vakken kan volgen voordat ik weg ga. Nee, dan moet je weer in groepjes, zus en zo. En dan zeg ik dat ik daar toch ook in verdeeld kan worden. Weet de coördinator niks terug te zeggen.

    Nu vraag ik mij af. Zal Osaka minstens even leuk zijn als Tokyo om daar een half jaar te verblijven.
    Ik ben echt overal informatie aan het vergaren, omdat het op school zo slecht is geregeld.
    なんだっけ
    pi_61587140
    Tevens vanaf 17 sept. het Camera Japan Festival
    なんだっけ
    pi_61589006
    quote:
    Op vrijdag 12 september 2008 17:16 schreef Crashcat het volgende:
    * Crashcat zucht...

    Nu vraag ik mij af. Zal Osaka minstens even leuk zijn als Tokyo om daar een half jaar te verblijven.
    Ik ben echt overal informatie aan het vergaren, omdat het op school zo slecht is geregeld.
    Wil je veel verschillende aspecten van Japan zien, dan zit je naar mijn ervaring beter in Osaka. De stad zelf is heel relaxed om in te wonen, en er zitten heel veel verschillende attracties binnen een paar uurtjes reizen met een normale trein. Ook al is er in de stad zelf niets heel bijzonders. Tokyo is natuurlijk ook een hele ervaring op zichzelf, maar het is toch anders.

    Ik zou kijken naar welke universiteiten de beste reputaties hebben op het gebied van je studie, en niet zo zeer naar de locatie. Waar je ook terecht komt, je zult het toch wel naar je zin krijgen
    pi_61589298
    quote:
    Op vrijdag 12 september 2008 22:20 schreef Jossos het volgende:

    [..]

    Wil je veel verschillende aspecten van Japan zien, dan zit je naar mijn ervaring beter in Osaka. De stad zelf is heel relaxed om in te wonen, en er zitten heel veel verschillende attracties binnen een paar uurtjes reizen met een normale trein. Ook al is er in de stad zelf niets heel bijzonders. Tokyo is natuurlijk ook een hele ervaring op zichzelf, maar het is toch anders.

    Ik zou kijken naar welke universiteiten de beste reputaties hebben op het gebied van je studie, en niet zo zeer naar de locatie. Waar je ook terecht komt, je zult het toch wel naar je zin krijgen
    Het zijn beide vrij goede universiteiten. Osaka is Kansai Gaidai en Tokyo is Sophia University.
    Maar het is dat Tokyo zoals jij zegt al een fenomeen op zich is en dat trekt mij zeer sterk aan.
    なんだっけ
    pi_61591136
    Maar een half jaar Tokyo.. Ik heb ook helemaal niets met Tokyo, vond het maar een beetje vervelende stad.

    Wat ga je studeren daar, Japans? Zoja, niet voor Kansai gaidai gaan, want die hebben een niet zo'n goede naam op dat gebied, veel instructie in het Engels etc.

    Sophia is wel vrij goed, heel veel buitenlandse studenten.
    pi_61593162
    Dit ga ik morgen even lezen.
    "Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
    pi_61594905
    quote:
    Op vrijdag 12 september 2008 23:28 schreef Jossos het volgende:
    Maar een half jaar Tokyo.. Ik heb ook helemaal niets met Tokyo, vond het maar een beetje vervelende stad.

    Wat ga je studeren daar, Japans? Zoja, niet voor Kansai gaidai gaan, want die hebben een niet zo'n goede naam op dat gebied, veel instructie in het Engels etc.

    Sophia is wel vrij goed, heel veel buitenlandse studenten.
    Tokyo kan ook leuk zijn, hoor! het is wat je smaak is...
    If the attacking bear is black, fight back!.. If the attacking bear is brown, drop down!
    pi_61595461
    quote:
    Op zaterdag 13 september 2008 06:55 schreef Nasi het volgende:

    [..]

    Tokyo kan ook leuk zijn, hoor! het is wat je smaak is...
    Klopt! Nu dat ik m'n post terug lees klinkt het inderdaad alsof ik Tokyo afkeur voor iedereen
    pi_61608154
    Het is idd. Japans leren in die tijd dat ik daar studeer. Verder moeten we 2 of 3 keuzevakken erbij nemen.
    Ik moet iig. nog een keer naar de coördinator om de precieze datum van Tokyo te bevestigen.
    なんだっけ
      maandag 15 september 2008 @ 14:43:03 #148
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_61645462
    Kijk ik verkeerd of zijn al die Finnair acties niet meer te boeken?
    Kom niet goedkoper dan 830 euro voor een retourtje, eind maart/begin april (21-10 bijvoorbeeld)?

    Is Finnair zo'n beetje DE maatschappij om goedkoop mee te vliegen? Of mensen nog ervaring met andere maatschappijen die +/- gelijk in prijs zijn? Wil retourtje Tokyo... Als rechtstreeks niet veel scheelt zou dat helemaal mooi zijn....
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_61645876
    Die actie is alleen geldig voor reizen tussen September en Oktober helaas. En ook de tijd wanneer je wil gaan is een tijd waarop er heel veel Japanners naar Europa komen i.v.m met Golden Week.

    De prijzen die ik tegenkom op bijvoorbeeld Ebookers.nl zijn 690+/- voor eind maart tot half april ongeveer. Dat is dan wel vliegen vanaf Dusseldorf.

    Met een beetje zoeken kom je wel goedkopere tegen.

    EDIT:

    Ik ga zelf weer half December tot half Januari! Gezellig vrienden opzoeken en geld verspillen!

    EDIT2:

    Willekeurige data: 23 maart tot 13 april, Amsterdam - Narita rechtstreeks met KLM = 698,50. Dat's erg goedkoop

    [ Bericht 10% gewijzigd door Jossos op 15-09-2008 15:05:53 ]
    pi_61688574
    Vanmiddag een ticket geboekt!
    En dan komt nu de vraag: waar vind ik goedkope accommodatie voor 1 persoon? Een vrouw, om het evt. nog wat moeilijker te maken.
    pi_61689014
    quote:
    Op dinsdag 16 september 2008 22:18 schreef Liejannuh het volgende:
    Vanmiddag een ticket geboekt!
    En dan komt nu de vraag: waar vind ik goedkope accommodatie voor 1 persoon? Een vrouw, om het evt. nog wat moeilijker te maken.
    Welke plaatsen ga je bezoeken?
    なんだっけ
    pi_61689061
    quote:
    Op dinsdag 16 september 2008 22:31 schreef Crashcat het volgende:

    [..]

    Welke plaatsen ga je bezoeken?
    Ik heb nog geen enkel idee!
    pi_61689603
    quote:
    Op dinsdag 16 september 2008 22:33 schreef Liejannuh het volgende:

    [..]

    Ik heb nog geen enkel idee!
    Erm... Hoe lang ga je en waar kom je aan dan?
    なんだっけ
    pi_61694174
    quote:
    Op dinsdag 16 september 2008 22:18 schreef Liejannuh het volgende:
    Vanmiddag een ticket geboekt!
    En dan komt nu de vraag: waar vind ik goedkope accommodatie voor 1 persoon? Een vrouw, om het evt. nog wat moeilijker te maken.
    In een mangacafe, als je het echt goedkoop wilt hebben
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_61694180
    quote:
    Op dinsdag 16 september 2008 22:33 schreef Liejannuh het volgende:

    [..]

    Ik heb nog geen enkel idee!
    Onze tickets hebbenw e ook al, we gaan in de bloesemtijd, dus Tokyo en Kyoto gaan iig bezocht worden. Voor de rest heb ik ook nog geen idee.
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_61695076
    quote:
    Op dinsdag 16 september 2008 22:50 schreef Crashcat het volgende:

    [..]

    Erm... Hoe lang ga je en waar kom je aan dan?
    Ik vlieg op Nagoya. Kom aan op 25 oktober (vertrek de 24e dus) en vlieg op 16 november weer terug.
    Ga de komende dagen maar eens wat meer plannen en rondkijken enzo.
    pi_61696345
    quote:
    Op woensdag 17 september 2008 08:59 schreef Liejannuh het volgende:

    [..]

    Ik vlieg op Nagoya. Kom aan op 25 oktober (vertrek de 24e dus) en vlieg op 16 november weer terug.
    Ga de komende dagen maar eens wat meer plannen en rondkijken enzo.
    Een railpas is iig geen overbodige luxe
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_61708985
    Nu ik wat ouder ben begint het voor mij ook wat realistischer worden om naar Japan te reizen (droom er al jaren van)
    Nu even flink geld sparen, en dan hopelijk in 2009 in de zomer weg.
    Misschien is het verblijven bij een gastgezin wel leuk en daarnaast de taal te leren. Japans leren wil ik sowieso nog, maarja dat is nogal lastig om te vinden. (Japankunde in Leiden trek ik niet naast mijn huidige studie en LOI enzo zal wel te basis zijn)
    わたしはヤスパーです!
    pi_61709008
    quote:
    Op dinsdag 16 september 2008 22:18 schreef Liejannuh het volgende:
    Vanmiddag een ticket geboekt!
    En dan komt nu de vraag: waar vind ik goedkope accommodatie voor 1 persoon? Een vrouw, om het evt. nog wat moeilijker te maken.
    Juyoh Hotel, Asakusa, dichtbij Minami-Senju metrostation. 3200 yen per nacht (¤21,50), zitten veel mensen die alleen reizen omdat er enkel 1 persoonskamers zijn (en enkele twins) en op buitenlanders is gefocussed. Superaardige en hypersociale staff. Verder zijn er uiteraard veel hostels in die omgeving (Ueno), waar je voor nog minder ook wel kunt slapen, op een zaaltje dan. Maar met die opmerking over jouw vrouw zijn, geef je volgens mij aan dat je wat privacy wel waardeert.
    pi_61710604
    Wat is nou de beste plek om import CD's te kopen?
    Van John Zorn bijvoorbeeld?
    In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
    Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
    Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
    Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
    pi_61710646
    quote:
    Op woensdag 17 september 2008 18:52 schreef NegaSado het volgende:

    [..]

    Juyoh Hotel, Asakusa, dichtbij Minami-Senju metrostation. 3200 yen per nacht (¤21,50), zitten veel mensen die alleen reizen omdat er enkel 1 persoonskamers zijn (en enkele twins) en op buitenlanders is gefocussed. Superaardige en hypersociale staff. Verder zijn er uiteraard veel hostels in die omgeving (Ueno), waar je voor nog minder ook wel kunt slapen, op een zaaltje dan. Maar met die opmerking over jouw vrouw zijn, geef je volgens mij aan dat je wat privacy wel waardeert.
    Nou, mijn opmerking over het vrouw zijn heeft meer te maken met het gegeven dat ik ergens heb gelezen dat ze in capsule hotels bijvoorbeeld vaak geen vrouwen accepteren.
    En de slaapzalen ben ik ook een beetje ontgroeid.
    pi_61711915
    Iemand die afgestudeerd heeft op HBO niveau in Japan toevallig?
    Ik ben een beetje aan het orienteren op bedrijven en speel een beetje met de gedachte om dat in Japan te doen. Maar ik weet totaal niet hoe ik een opdracht kan vinden of een bedrijf.
    pi_61713366
    quote:
    Op woensdag 17 september 2008 19:49 schreef Liejannuh het volgende:

    [..]

    Nou, mijn opmerking over het vrouw zijn heeft meer te maken met het gegeven dat ik ergens heb gelezen dat ze in capsule hotels bijvoorbeeld vaak geen vrouwen accepteren.
    En de slaapzalen ben ik ook een beetje ontgroeid.
    Er zijn wel capsule hotels voor vrouwen...ben te lam om op te zoeken welke het waren...
    leven als een koning
    pi_61713516
    quote:
    Op woensdag 17 september 2008 20:26 schreef Wooldoor het volgende:
    Iemand die afgestudeerd heeft op HBO niveau in Japan toevallig?
    Ik ben een beetje aan het orienteren op bedrijven en speel een beetje met de gedachte om dat in Japan te doen. Maar ik weet totaal niet hoe ik een opdracht kan vinden of een bedrijf.
    Tenzij je iets met programmeren/ICT /iets van een engineering studie/bio industrie studeert zul je vrijwel nooit een afstudeerstage in Japan kunnen regelen vanuit Nederland. Zoniet dan zul je daar heen moeten vliegen, interviews afnemen, al vrij aardig Japans moeten kunnen spreken, plus certificering van je Japans kunnen op zak hebben, en dan wordt het misschien nog wat.

    Wij als Nederlanders zijn sowieso al in het nadeel tegenover Britten, Duitsers etc. omdat Nederland geen working holiday programma heeft met Japan, dus zelfs op basis daarvan kunnen we er niet heen. Wat dus betekent dat je of op de bonnefooi gaat en maar hoopt dat je binnen 3 maanden een baan hebt bij een bedrijf die je werk visum willen sponsoren.

    Ik ben momenteel een afstudeerstage aan het zoeken in Japan, en ben bang dat het niets gaat worden.
    quote:
    Op woensdag 17 september 2008 19:49 schreef Liejannuh het volgende:
    En de slaapzalen ben ik ook een beetje ontgroeid.


    Veel succes met het zoeken van een betaalbare hotelkamer.
    pi_61714618
    quote:
    Op woensdag 17 september 2008 21:06 schreef Jossos het volgende:
    [..]

    Veel succes met het zoeken van een betaalbare hotelkamer.
    Ik ben me geestelijk er al op aan het voorbereiden dat ik wel in slaapzalen ga liggen.
    Ter compensatie kan ik altijd en overal slapen.
    pi_61714922
    quote:
    Op woensdag 17 september 2008 19:49 schreef Liejannuh het volgende:
    Nou, mijn opmerking over het vrouw zijn heeft meer te maken met het gegeven dat ik ergens heb gelezen dat ze in capsule hotels bijvoorbeeld vaak geen vrouwen accepteren.
    En de slaapzalen ben ik ook een beetje ontgroeid.
    Naast ieder groot station staan er allerlei hotels in alle soorten en maten vanaf zo'n 35 euro per nacht voor een kleine eenpersoonskamer. Als je wat luxer wilt zitten, boek dan voor ca 50 euro per nacht een hotel van Japan Rail (JRhotels), die zitten in, naast of boven het station en dat scheelt een hoop gesleep door de steden (het station ligt vaak niet in het stadscentrum, waardoor je voor een hostel al snel een taxi zal willen nemen).

    Wel oppassen dat je niet toevallig in een lovehotel terecht komt, alhoewel normale hotels (bijvoorbeeld de R&B hotels) ook soms met een automatisch ticketsysteem voor een kamer werken (je gaat dus niet naar de receptie, maar haalt een keycard met je creditcard uit de automaat), waardoor je ook het idee hebt in een wat onpersoonlijk hotel terecht gekomen te zijn.
    pi_61716573
    Ik wil ook erg graag een keer daar naar toe.
    Klinkt misschien gek maar ik wil heel graag OV en televisie daar zien.
    pi_61717514
    quote:
    Op woensdag 17 september 2008 22:22 schreef Qunix het volgende:
    Ik wil ook erg graag een keer daar naar toe.
    Klinkt misschien gek maar ik wil heel graag OV en televisie daar zien.
    Hier hebben ze een paar Japanse kanalen. http://www.tvunetworks.com/
    なんだっけ
      woensdag 17 september 2008 @ 22:45:07 #169
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_61717612
    Japanse TV is gruwelijk saai.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_61717756
    quote:
    Op woensdag 17 september 2008 22:42 schreef Crashcat het volgende:

    [..]

    Hier hebben ze een paar Japanse kanalen. http://www.tvunetworks.com/
    2 muziek kanalen die niet volledig muziek uitzenden en 2 die het niet doen. Toch bedankt.

    Qua streaming en internet lopen wij enorm vooruit. Mobiel, tv aanbod e.d. kunnen we enorm veel leren van de Japanners. Zeer interessant.


    Lijkt me ook tof om gewoon daar zomaar rond te lopen.
    pi_61718479
    quote:
    Op woensdag 17 september 2008 22:47 schreef Qunix het volgende:

    [..]

    2 muziek kanalen die niet volledig muziek uitzenden en 2 die het niet doen. Toch bedankt.

    Qua streaming en internet lopen wij enorm vooruit. Mobiel, tv aanbod e.d. kunnen we enorm veel leren van de Japanners. Zeer interessant.


    Lijkt me ook tof om gewoon daar zomaar rond te lopen.
    Hmm.. Dan zal NTV, TBS, Fuji en Asahi wel down zijn. Die zitten op een relay.
    なんだっけ
    pi_61724095
    Japanse tv: Programma's over eten, op reis gaan, bekende mensen, of een combinatie van die drie dingen.
    pi_61724354
    quote:
    Op woensdag 17 september 2008 09:59 schreef Pheno het volgende:

    [..]

    Een railpas is iig geen overbodige luxe
    Nogmaals: Zelfs een must! Je zit in Nagoya, dus je wilt wel ergens anders naartoe:

    Met een railpass kun je makkelijk half Japan zien, maar ook kleine uitstapjes.

    Takayama vond ik erg leuk en is vanuit Nagoya goed bereikbaar via een prachtige route. Tokyo is een paar uurtjes met de shinkansen, Kyoto nog een stuk dichterbij, maar dat zijn plaatsen waar je langer dan een dag naartoe wilt.

    Verder vragen naar Minshuku's, goedkoop maar wel een eigen kamer in Japanse stijl. Veel leuker dan een standaard hotel kamer, en als je het kan betalen Ryokans.

    In tokyo was dit (http://www.kitcho.co.jp/english/) mijn hotel, maar daar moet je wel een japanse kamer nemen (maar dan heb je ook vrijwel een appartement met twee kamers, apart keukentje (alleen magentron en koelkast) badkmaer en apart toilet. Misschien wat overdreven als je in je eentje bent Over de andere kamers heb ik namelijk ook negatieve verhalen gevonden op Internet dus misschien dat je dan beter wat anders kan nemen.
    pi_61734584
    Tokio staat ook nog hoog op mijn lijst van steden die ik wil bezoeken.
    pi_61769411
    quote:
    Op donderdag 18 september 2008 09:06 schreef Jossos het volgende:
    Japanse tv: Programma's over eten, op reis gaan, bekende mensen, of een combinatie van die drie dingen.
    Je vergeet diegene waarbij mensen (vaak bekende) pijn krijgen of iets vies moeten doen (wat vaak dan weer met eten te maken heeft).

    Een clip heb ik nooit terug kunnen vinden, volgens mij was t een lokale zender, maar ik zou t graag eens terug zien. Ik was toen (in 2006) de WK herhalingen ah kijken en zapte even verder en vond een programma waarbij de presentatoren 'bekende' mensen blinddoekten en vervolgens, zonder dat ze t zelf door hadden, boven op de 10 meter plank zetten en vervolgens het trapje weghaalden. Ze bleven dan beneden zitten tot diegene sprong. En dan geen uiterste limiet hebben hoor, nee gewoon blijven wachten (soms uren, en die mensen daarboven maar bang zijn). Ik was zo verbaasd. Overigens, mocht iemand dit clipje kennen en weten waar het te vinden is, graag

    Deze zomer is Japan er uiteindelijk niet van gekomen, maar ik hoop dit jaar toch de reis weer te kunnen maken.
    pi_61770182
    Vraagje over reisgidsen.

    Zijn er goede paperback gidsen? Ik had vroeger voor Australië die van Lonely Planet gebruikt en het was wel handig. Zou de gidsen van LP nog steeds zo goed zijn om te oriënteren voor Japan?
    なんだっけ
      vrijdag 19 september 2008 @ 22:57:17 #177
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_61771575
    Die van Tokyo is heel goed. Van Japan heb ik minder goede verhalen over gehoord.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_61771691
    quote:
    Op vrijdag 19 september 2008 22:02 schreef Crashcat het volgende:
    Vraagje over reisgidsen.

    Zijn er goede paperback gidsen? Ik had vroeger voor Australië die van Lonely Planet gebruikt en het was wel handig. Zou de gidsen van LP nog steeds zo goed zijn om te oriënteren voor Japan?
    Daar verschillen de meningen over. Ik vond de Lonely Planet voor heel Japan slecht. Alternatief is The Rough Guide, maar die heb ik niet geprobeerd.
    pi_61773917
    quote:
    Op vrijdag 19 september 2008 23:35 schreef NegaSado het volgende:
    http://www.japan-guide.com/

    All you need!
    Heb ik al, maar af en toe lees ik liever in hard copy
    Morgen maar even langs Donner.
    なんだっけ
      zaterdag 20 september 2008 @ 04:17:03 #181
    222000 Breiniak
    Prince des Belges
    pi_61774868
    Toch een vraag van Japan. Ik eis geen respect als ik in het buitenland vertoef, maar mij werd wel eens gezegd dat Japan een vrij xenofobe samenleving kent. Sterker, als je als niet-Japanner vermoord zou worden door een Japanner met geld, dan is de kans groot dat die moordenaar snel vrijkomt.

    Ik ga het land nooit bezoeken allicht, maar als westerling kan ik wel om met xenofobie en onvriendelijkheid, alleen is mijn voorbeeld wel érg extreem.
    pi_61774936
    quote:
    Op zaterdag 20 september 2008 04:17 schreef Breiniak het volgende:
    Toch een vraag van Japan. Ik eis geen respect als ik in het buitenland vertoef, maar mij werd wel eens gezegd dat Japan een vrij xenofobe samenleving kent. Sterker, als je als niet-Japanner vermoord zou worden door een Japanner met geld, dan is de kans groot dat die moordenaar snel vrijkomt.

    Ik ga het land nooit bezoeken allicht, maar als westerling kan ik wel om met xenofobie en onvriendelijkheid, alleen is mijn voorbeeld wel érg extreem.


    [ Bericht 12% gewijzigd door Nasi op 20-09-2008 05:57:07 ]
    If the attacking bear is black, fight back!.. If the attacking bear is brown, drop down!
    pi_61776371
    quote:
    Op zaterdag 20 september 2008 04:17 schreef Breiniak het volgende:
    Toch een vraag van Japan. Ik eis geen respect als ik in het buitenland vertoef, maar mij werd wel eens gezegd dat Japan een vrij xenofobe samenleving kent. Sterker, als je als niet-Japanner vermoord zou worden door een Japanner met geld, dan is de kans groot dat die moordenaar snel vrijkomt.

    Ik ga het land nooit bezoeken allicht, maar als westerling kan ik wel om met xenofobie en onvriendelijkheid, alleen is mijn voorbeeld wel érg extreem.
    De strekking van je post ontgaat mij een beetje (wat is de vraag?).

    TIjdens mijn vakantie daar heb ik niks gemerkt van xenofobie en vond de mensen vriendelijk.
    In het verleden is er uiteraard wel sprake geweest van xenofobie en dat lees je ook wel terug op sites/boeken over de geschiedenis van het land.

    En eerder vrijgelaten worden door corrupte rechters e.d. zal ongetwijfeld voor kunnen komen, maar dat zijn echt uitzonderingen. Het is geen bananenrepubliek....
    pi_61777509
    Misschien zijn ze wel xenofobisch - volgens onze reisbegeleider ga je er nooit echt bij horen. Maar ze laten het niet merken. Dus niet xenofobisch in de zin van, 'hee, daar loopt een kaashoofd, laten we die eens lastig gaan vallen.' Dat niet.

    Ik kwam ook allemaal Japanners tegen die de drie woorden Engels die ze spraken met me wilden delen.
    pi_61779902
    Inderdaad, je zult er nooit echt bij horen. Maar zelfs dat zal gaan wijken naar mate globalisering, de huidige generatie Japanse studenten is al tig-maal internationaler ingesteld dan de vorige. En de volgende zal nog een stapje verder zijn. Het komt uiteindelijk wel goed, maar tegelijkertijd gaat er dan toch wel iets unieks verloren, wat ik zelf wel jammer vind.

    Japan is gewoon een land dat heel erg lang geïsoleerd is geweest, en nu het een steeds " kleinere" wereld aan het worden is zich niet zo goed weet op te stellen tegenover de gigantische overvloed aan Westerse buitenlanders die op bezoek komen.
    pi_61780595
    Woei, van 7 tot 28 oktober zit ik daar ook
    ウプピエ 八十三 &lt;&lt; u-pu-pi-e hachi-ju-san, ik denk ik zeg het er maar ff bij :P
    pi_61781521
    Ik kan me er wel in vinden dat Japanners soms een beetje xenofobisch zijn. Zo heb ik wel eens meegemaakt dat mensen liever staan in de trein dan naast je komen zitten. Of dat je de centrale deurvergrendeling hoort als je langs een wachtende auto loopt. Kan ook zijn omdat ik er intimiderend uitzie door 2 koppen boven de gemiddelde Japanner uit te steken. :p

    Maar dit komt maar af en toe voor, normaal zijn ze heel aardig tegen je als je ze aanspreekt of als verkopers je helpen ofzo. Wel zijn ze behoorlijk in zichzelf gekeerd, op straat kijken mensen je nauwelijks aan (kijken meestal alleen maar naar hun telefoon :p) en spontaan aanspreken is al helemaal zeldzaam.
    pi_61781911
    Nou, we zijn er drie weken geweest en er waren veel japanners die het zwaar tof vonden om hun Engels met je te oefenen
    Een leuke tip bv (wij kwamen per toeval me ein aanraking): er zijn genoeg studenten in Tokyo die hun Engels willen oefenen en je dus een rondleiding geven. Een leuke ervaring en je ziet en hoort meer dingen dan dat je er zelf een beetje de toerist uithangt
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_61782538
    quote:
    Op zaterdag 20 september 2008 16:26 schreef Pheno het volgende:
    Een leuke tip bv (wij kwamen per toeval me ein aanraking): er zijn genoeg studenten in Tokyo die hun Engels willen oefenen en je dus een rondleiding geven. Een leuke ervaring en je ziet en hoort meer dingen dan dat je er zelf een beetje de toerist uithangt
    Dat lijkt me wel tof

    Dit lijkt me ook tof:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Akihabara

    Vlakbij Tokyo CS.

    [ Bericht 8% gewijzigd door Qunix op 20-09-2008 19:09:18 ]
      zaterdag 20 september 2008 @ 17:07:43 #190
    222000 Breiniak
    Prince des Belges
    pi_61782569
    Alle onzin over xenofobe Japanner is dus uit de context gerukt, zoals ik dacht.
    pi_61785540
    quote:
    Op vrijdag 19 september 2008 23:01 schreef DutchTrain het volgende:

    [..]

    Daar verschillen de meningen over. Ik vond de Lonely Planet voor heel Japan slecht. Alternatief is The Rough Guide, maar die heb ik niet geprobeerd.
    Dan ben ik die ene die daar een andere mening over heeft . Voor mij was de Lonely Planet erg handig, vooral omdat daar voornamelijk practische informatie (over reizen, hostels, restaurants etc.) in staat. Ik had daarnaast nog veel informatie over de daadwerkelijk bezichtigingen, cultuur en eten. Maar ik vond de Lonely Planet vooral heel practisch, wat ik erg fijn vond. Maar het is inderdaad maar wat je wil, qua cultuur en bezienswaardigheden is Lonely Planet toch te kort en bondig.
    pi_61786258
    quote:
    Op zaterdag 20 september 2008 17:07 schreef Breiniak het volgende:
    Alle onzin over xenofobe Japanner is dus uit de context gerukt, zoals ik dacht.
    Misschien wel een beetje uit context gerukt. Maar het is zeker geen onzin.

    Maar als toerist zijnde zul je daar hoogstwaarschijnlijk toch niet mee in aanraking komen. Pas als je er voor langere tijd verblijft zul je je er echt in aanraking mee kunnen komen.
      zaterdag 20 september 2008 @ 20:09:39 #193
    222000 Breiniak
    Prince des Belges
    pi_61786352
    Op de Japanese Wikipedia staat er een artikel over racisme daar. Leve vertaalmachines? ^^
    pi_61787564
    Wikipedia zou ik niet te hard op vertrouwen. Maar sowieso heeft iedereen z'n eigen ervaringen en die kleuren natuurlijk je blik op de zaak. Ik denk niet dat er een eenduidig antwoord bestaat.

    EDIT:

    En zo te zien staan er ook weinig Japanners bij stil, want de wiki over racisme in Japan in het Engels is tig maal de lengte van de Japanse versie. En wat ik nu even snel heb gelezen van de Japanse versie is het ook niets bijzonders wat daar staat.

    [ Bericht 21% gewijzigd door Jossos op 20-09-2008 21:04:53 ]
    pi_61788077
    Ik heb het voornamelijk gemerkt doordat het moeilijk is écht bevriend te raken met Japanners, zeker studenten. Ze lieten me maar voor een deel toe in hun persoonlijke leven. En tov Westerse mensen valt het racisme heel erg mee, daar zijn (voornamelijk vrouwen, in mijn ervaring) ze vaak wel in geinteresseerd, ook qua taal en cultuur, maar er schijnt tegen Chinezen en Koreanen nogal wat discriminatie te zijn.
    pi_61788806
    Ik heb een paar echt hele goede Japanse vrienden, maar zoals ik al zei ervaringen verschillen. Ook zullen ze de taalbarriere niet snel van hun zijde kunnen/willen overbruggen, dus als je maar een enkel woordje spreekt het al moeilijk kan worden. Wat niet wil zeggen dat het onmogelijk is, enkel dat ik het op die manier ervaren heb..
    pi_61812468
    http://www.youtube.com/view_play_list?p=9D7F5691CFA13B06

    Dit is wel tof om te zien...

    Iemand die in Japan Tokyo woont en daar het een en ander filmt en erover videoblogt. Erg interessant om te zien.
    Zijn 62 eps á +/- 4 á 10 minuten.
      maandag 22 september 2008 @ 00:01:34 #198
    222000 Breiniak
    Prince des Belges
    pi_61814912
    Over "racisme in Japan"

    Dit is wat ik dus dacht. Westerse politieke correctheid moeit zich met Japanse zaken, ondanks het feit dat er uiteraard wel racisme bestaat. Het is zeker uit de context gerukt.
    pi_61817566
    Wat probeer je nu te bewijzen? Deze man heeft dat op die manier ondervonden, ik op een andere, en nog een persoon zal het op nog een andere manier voelen . Je kunt aan de hand van "bewijs" van een derde persoon niets bewijzen. Het is geen eenduidig antwoord, probeer het niet in zwart-wit te zien.

    :EDIT:

    Bovendien klinkt deze man alsof ie geen slecht woord over Japan wil horen. Japan is echt niet een of ander hemeltje op aarde en de Japanners de bijbehorende engeltjes.
    pi_61818706
    Voor iemand die niet in Japan is geweest ben je wel erg anti-Japan. Ga er heen, kijk zelf hoe je ontvangen wordt en laat je verrassen. Ik heb het als een vriendelijk volk ervaren, als ze over mij denken zijn het goede acteurs. Als je al een woordje spreekt en die mensen met respect behandelt kom je al een heel eind. Zoals bij elk volk eigenlijk dus.
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
      maandag 22 september 2008 @ 12:12:14 #201
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_61821674
    Iemand een idee wat eten in Japan kost?
    Beetje fastfood / noodles zeg maar?
    Is dat vergelijkbaar met hier, dat je voor 10 euro voor 2 personen iets kunt halen?

    's aan het kijken wat 't allemaal moet kosten. Dacht zoiets voor 2p:
    1500 tickets
    382 Japan Rail Pass, 2x, 2 weken
    834 Sunroute Plaza Shinjuku Hotel
    300 Ryokan Hakone
    1000 Kyoto Granvia
    550 Tokyo
    800 eten etc. (tempels, Tokyo Tower, etc etc)
    -----
    5354

    En dan in nachten::
    7 Tokio
    2 Hakone
    6 Kyoto
    4 Tokio

    En dan vanaf Tokio en Kyoto dagtrips maken naar Nikko, Miyamata, Nara, Hiroshima, Himeji, zodat je niet zoveel met je bagage hoeft te slepen steeds... Of is het handiger om in "meer" steden te overnachten?
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_61821795
    quote:
    Op maandag 22 september 2008 12:12 schreef matthijst het volgende:
    Iemand een idee wat eten in Japan kost?
    Beetje fastfood / noodles zeg maar?
    Is dat vergelijkbaar met hier, dat je voor 10 euro voor 2 personen iets kunt halen?
    Het wisselt. Noedels kosten sowieso geen drol. Ik heb toen ik er was vaak sushi, sashami en tampura gegeten. Was(vergeleken met hier) ook goedkoop. Ik had er meestal wel een of twee pullen bier bij en was altijd rond de 20 euro kwijt. Goedkope, goede, eettentjes zijn meestal te herkennen aan de halve gordijntjes die voor de deur hangen.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
      maandag 22 september 2008 @ 12:46:29 #203
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_61822428
    quote:
    Op maandag 22 september 2008 12:12 schreef matthijst het volgende:
    Iemand een idee wat eten in Japan kost?
    Beetje fastfood / noodles zeg maar?
    Is dat vergelijkbaar met hier, dat je voor 10 euro voor 2 personen iets kunt halen?

    's aan het kijken wat 't allemaal moet kosten. Dacht zoiets voor 2p:
    1500 tickets
    382 Japan Rail Pass, 2x, 2 weken
    834 Sunroute Plaza Shinjuku Hotel
    300 Ryokan Hakone
    1000 Kyoto Granvia
    550 Tokyo
    800 eten etc. (tempels, Tokyo Tower, etc etc)
    -----
    5354

    En dan in nachten::
    7 Tokio
    2 Hakone
    6 Kyoto
    4 Tokio

    En dan vanaf Tokio en Kyoto dagtrips maken naar Nikko, Miyamata, Nara, Hiroshima, Himeji, zodat je niet zoveel met je bagage hoeft te slepen steeds... Of is het handiger om in "meer" steden te overnachten?
    Hiroshima en Miyajima (ik denk dat je die bedoelt) is denk ik niet zo handig vanuit Kyoto te doen. Miyajima is zelf al een halve dag trip vanuit Hiroshima (en moet je zeker niet overslaan). Ik zou dus een keer overnachten in Hiroshima. Hiroshima is namelijk een hele prettige stad met een leuke uitgaanswijk. Dan kun je op de weg naar Kyoto een stop maken in Himeji, je koffer in een kluisje doen, er een middagje rondlopen en dan door naar Kyoto.

    Eten voor tien euro kan prima in de ramen ticketshops, alhoewel je natuurlijk ook wel wat anders wil. Maar Japan is vrij goedkoop met uiteten (zolang je maar niet hele fancy shabu shabu ofzo gaat doen).
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
      maandag 22 september 2008 @ 13:11:52 #204
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_61823022
    Ah, Miyajima ja

    Zijn Kobe en Osaka nog "de moeite waard"?
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_61823047
    quote:
    Op maandag 22 september 2008 12:46 schreef speknek het volgende:
    Hiroshima en Miyajima (ik denk dat je die bedoelt) is denk ik niet zo handig vanuit Kyoto te doen. Miyajima is zelf al een halve dag trip vanuit Hiroshima (en moet je zeker niet overslaan). Ik zou dus een keer overnachten in Hiroshima. Hiroshima is namelijk een hele prettige stad met een leuke uitgaanswijk. Dan kun je op de weg naar Kyoto een stop maken in Himeji, je koffer in een kluisje doen, er een middagje rondlopen en dan door naar Kyoto.
    Ik vond Hiroshima inderdaad een erg leuke (en indrukwekkende) stad. Ik heb me er 3 dagen lang prima vermaakt.
    quote:
    Op maandag 22 september 2008 13:11 schreef matthijst het volgende:
    Zijn Kobe en Osaka nog "de moeite waard"?
    Osaka vond ik ook erg leuk. Aquarium is erg indrukwekkend, en de Sky walk is een must. Uitgaanswijk vond ik ook erg de moeite waard.

    [ Bericht 11% gewijzigd door Strolie75 op 22-09-2008 13:24:21 ]
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
      maandag 22 september 2008 @ 14:50:48 #206
    222000 Breiniak
    Prince des Belges
    pi_61825268
    quote:
    Op maandag 22 september 2008 08:41 schreef Jossos het volgende:
    Bovendien klinkt deze man alsof ie geen slecht woord over Japan wil horen. Japan is echt niet een of ander hemeltje op aarde en de Japanners de bijbehorende engeltjes.
    True true, maar ik volg hem ook geen honderd percent. Ik zie alleen parallellen met cafés in Antwerpen vroeger waar stond te lezen "verboden voor Noord-Afrikanen", om dezelfde reden toegang geweigerd. De redenen zijn begrijpbaar: "vechtpartijen en vernieling door Noord-Afrikanen".

    Japan krijgt vaak bezoek van Australiërs en die maken het wel eens bont. ^^ Ik keur niets goed hè? Ik zeg gewoon dat men overdrijft. ^^ Japan kent geen zelfkritiek uiteraard, maar om het te behandelen als een westers land is vrij arrogant, zeg maar.

    Mij kan racisme - ook racisme tegen blank - weinig schelen, om eerlijk te zijn... Als ze je algemeen niet haten en enkel minachten is dat voor mij voldoende. Als ze je haten, tjah, pech gehad. Westerlingen en Aziaten zijn doorgaans kampioenen in haat incasseren zonder te zeuren (hoewel blanken meer op hun rechten staan tegenwoordig, in Zuid-Afrika is dat normaal, omdat iedereen blanken collectief veroordeelt als apartheidliefhebbers ^^).

    Die man is uiteraard van Japanse afkomst, waarschijnlijk.

    [ Bericht 11% gewijzigd door Breiniak op 22-09-2008 15:06:45 ]
    pi_61827253
    Leuk die filmpjes op youtube!

    Ik ben ook even aan het overwegen om op mezelf naar Japan te gaan. Djoser bv is namelijk best duur en je zit toch een beetje aan een programma vast.
    Ben in ieder geval intensief Japans aan het leren, dat zou het wat gemakkelijk kunnen maken
    わたしはヤスパーです!
    pi_61827532
    quote:
    Op maandag 22 september 2008 16:11 schreef JustJap het volgende:
    Ik ben ook even aan het overwegen om op mezelf naar Japan te gaan. Djoser bv is namelijk best duur en je zit toch een beetje aan een programma vast.
    Ik ben afgelopen zomer met Djoser gegaan, en achteraf gezien had ik het ook zelfstandig kunnen doen. OV is perfect aangegeven (ook in het Engels) en met handen en voeten lukt alles wel. Eigenlijk is die Djoser-trip een veredelde stedentrip. Voordeel is wel dat je in drie weken héél veel ziet. Maar van alles een beetje.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
      maandag 22 september 2008 @ 16:38:45 #209
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_61828036
    Het voordeel van iets als Djoser is ook dat je waarschijnlijk een heel gebalanceerd reisschema hebt, met een aantal van de echt interessante dingen erin. Dat is moeilijker om zelf uit te zoeken en je blijft dan denken: ben ik niets belangrijks vergeten? Maar hier zitten genoeg mensen met uitgebreide Japan ervaring die je daar in kunnen helpen.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_61829800
    quote:
    Op maandag 22 september 2008 16:11 schreef JustJap het volgende:
    Leuk die filmpjes op youtube!

    Ik ben ook even aan het overwegen om op mezelf naar Japan te gaan. Djoser bv is namelijk best duur en je zit toch een beetje aan een programma vast.
    Ben in ieder geval intensief Japans aan het leren, dat zou het wat gemakkelijk kunnen maken
    Iedereen die ens is geweest zla zeggen dta het prima zelf te doen is. Dat zeg ik dus ook. Alleen is het wel erg makkelijk dat alles geregeld is, je een gids/begeleider hebt en je de highlights van Japan zo ook te zien krijgt. Wij gaan nu een tweede keer op onszelf, dan kunnen we juist die andere dingen doen

    Het kost idd wel wat geld via zo'n maatschappij, maar dan is dus alles geregeld: railpas, hotels/ryokans, etc. Op jezelf is goedkoper, maar je moet dan wel alles zelf willen regelen en uitzoeken. Wat al de helft van de lol is naar mijn mening.
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_61831775
    Is alleen gaan nu werkelijk zoveel regelwerk? Ik had eigenlijk mijn trip van dit jaar wel in een uurtje voor het grootste deel gefixed. Mailtje gestuurd naar hostels in Tokyo, Osaka en Kyoto, aanvraagformuliertje ingevuld voor railpass, ticket geboekt. Toen ben ik gewoon gegaan, en zie, ik leef nog steeds.
    pi_61831886
    En hoe vaak ben jij al gegaan?
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_61832017
    1e keer was in 2007, maar dat was enkel 2 weken Tokyo. En dát smaakte wel naar meer.
    Daarom dit jaar nog een keer gegaan, met Sakura, en toen ook wat meer steden bezocht. Ook nog stopover gemaakt in Hong Kong. Al met al was ik voor de trip van dit jaar een kleine 2500 euro kwijt.

    Zo zou teruggaan, vooral met die superlage ticketprijzen, maar mijn reisschema zit het komende halfjaar proppievol. Zou daarom iedereen aanraden die al langere tijd met plannen zit nú te gaan, want 600 euro voor een ticket is echt niks!

    Tokyo...
    pi_61832083
    Nou ja, wij gaan weer en ik neem toch lekker de tijd om de hotels uit te zoeken
    Dus een uurtje is wat snel imho. Als je al weet wat je wilt kan alles sneller

    En idd, Tokyo, toffe stad
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
      Eindredactie Games maandag 22 september 2008 @ 19:20:27 #215
    19054 crew  Oscar.
    ElitePauper
    pi_61832360
    quote:
    Op maandag 22 september 2008 12:12 schreef matthijst het volgende:
    Iemand een idee wat eten in Japan kost?
    Beetje fastfood / noodles zeg maar?
    Is dat vergelijkbaar met hier, dat je voor 10 euro voor 2 personen iets kunt halen?

    's aan het kijken wat 't allemaal moet kosten. Dacht zoiets voor 2p:
    1500 tickets
    382 Japan Rail Pass, 2x, 2 weken
    834 Sunroute Plaza Shinjuku Hotel
    300 Ryokan Hakone
    1000 Kyoto Granvia
    550 Tokyo
    800 eten etc. (tempels, Tokyo Tower, etc etc)
    -----
    5354

    En dan in nachten::
    7 Tokio
    2 Hakone
    6 Kyoto
    4 Tokio

    En dan vanaf Tokio en Kyoto dagtrips maken naar Nikko, Miyamata, Nara, Hiroshima, Himeji, zodat je niet zoveel met je bagage hoeft te slepen steeds... Of is het handiger om in "meer" steden te overnachten?
    is 11 dagen tokyo niet een beetje overkil?
    0% vet, Geen suiker toegevoegd
    Twitter: @BuikschuiverNL
    Xbox Live: Buikschuiver
    Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
    pi_61832748
    www.hostelbookers.com is your friend.

    Staan ook de wat goedkopere hotels tussen.
    pi_61833347
    IcecreamLand:



    Echt erg dat... Zie ook part 2.
    pi_61835707
    quote:
    Op maandag 22 september 2008 19:02 schreef NegaSado het volgende:
    Is alleen gaan nu werkelijk zoveel regelwerk? Ik had eigenlijk mijn trip van dit jaar wel in een uurtje voor het grootste deel gefixed. Mailtje gestuurd naar hostels in Tokyo, Osaka en Kyoto, aanvraagformuliertje ingevuld voor railpass, ticket geboekt. Toen ben ik gewoon gegaan, en zie, ik leef nog steeds.
    Nee inderdaad, stelt niets voor omdat zelf te regelen. Ik ga binnenkort voor de 4e keer en ben iedere keer gewoon op de bonnenfooi gegaan. Maar, hoe heb je dat met die railpass geregeld? Ik heb die nog nooit een gehad en weet nu even niet hoe ik er aan moet komen.

    Oh, en heeft er ooit iemand een telefoon gehuurd aldaar?
    pi_61835795
    quote:
    Op maandag 22 september 2008 19:09 schreef NegaSado het volgende:
    1e keer was in 2007, maar dat was enkel 2 weken Tokyo. En dát smaakte wel naar meer.
    Daarom dit jaar nog een keer gegaan, met Sakura, en toen ook wat meer steden bezocht. Ook nog stopover gemaakt in Hong Kong. Al met al was ik voor de trip van dit jaar een kleine 2500 euro kwijt.

    Zo zou teruggaan, vooral met die superlage ticketprijzen, maar mijn reisschema zit het komende halfjaar proppievol. Zou daarom iedereen aanraden die al langere tijd met plannen zit nú te gaan, want 600 euro voor een ticket is echt niks!

    Tokyo...
    600 euro waar?
    Dat ik voor plannen veel tijd kwijt ben is het probleem, ik heb altijd superveel voorpret voor een vakantie

    Het lijkt me sowieso leuk dat je eerder in contact komt met andere toeristen of japanners.
    わたしはヤスパーです!
      maandag 22 september 2008 @ 21:31:12 #220
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_61836102
    quote:
    Op maandag 22 september 2008 19:20 schreef donald_dick het volgende:
    is 11 dagen tokyo niet een beetje overkil?
    Krap aan. Maar ik denk dat je de helft wel kunt zien.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_61838239
    Als ik m'n hele tijd in Japan in Tokyo had moeten doorbrengen dan had ik mezelf waarschijnlijk iets aan gedaan. Het is echt geen stad om te wonen, en naar mijn mening maar leuk voor een paar dagen..

    EDIT:

    Als je wat meer van Japan wil zien dan enkel beton en mongooltjes in pokemon kostuums:

    1 Arrive in Tokyo, use the JR pass to shikansen to Hiroshima
    23 two days in Hiroshima, Miyajima and getting over jetlag
    4567 four days in Kyoto
    8 day in Nara (from Kyoto)
    9 day by Mt. Fuji
    10 day in Nikko
    1112 two days in Tokyo*
    13 day in Kamakura (from Tokyo)
    14 final day to wake up and fly out

    Mocht je heel veel tijd/geld hebben:

    4th arrive
    5th Explore Tokyo, relax
    6th Explore Tokyo, relax
    7th JR Pass go to Nikko EARLY IN THE MORNING, stay Nikko
    8th NAGANOHARAKUSATSUGUCHI, stay at onsen
    9th Kyoto
    10th Kyoto
    11th Nara
    12th Kyoto
    13th Kaiyukan aquarium if you've really GOTTA go to Osaka
    14th Himeji, Kobe
    15th Hiroshima, relax
    16th Hiroshima/Miyajima
    17th Nagasaki
    18th Beppu
    19th chill out in Kyushu
    20th Return to Tokyo on day when 14 day JR pass expires
    21st Explore, relax
    22nd Tokyo Disneysea?
    23rd Yokohama
    24th Kamakura
    25th Shinjuku, Akihabara, Harajuku, Shibuya
    26th Final day, gardens maybe
    27th Take train to airport, head home

    Ik heb deze schaamteloos van een ander forum overgenomen.

    [ Bericht 77% gewijzigd door Jossos op 22-09-2008 22:48:35 ]
      maandag 22 september 2008 @ 22:49:44 #222
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_61838640
    Ik heb vier maanden in Tokyo gezeten, en baal er nog steeds van dat ik dingen gemist heb.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_61843154
    Ik heb zes dagen Tokyo gedaan, dat was in ieder geval veel en veel te weinig. Je kan natuurlijk vanuit Tokyo heel makkelijk dagtripjes maken naar Nikko en Kamakura.

    Maar goed het hangt er natuurlijk vanaf; ik vond Tokyo fantastisch en kon er nog wel maanden blijven, mijn vriendin vond Tokyo niet echt bijzonder, en vond het dus wel best na 6 dagen...

    En over ijs gepsproken in Japan; ik vond het sesamzaadijs wel het lekkerst, maar heb er niet zoveel geproefd daar. Komt volgende keer wel weer!
    pi_61843183
    quote:
    Op dinsdag 23 september 2008 08:37 schreef zatoichi het volgende:
    En over ijs gepsproken in Japan; ik vond het sesamzaadijs wel het lekkerst, maar heb er niet zoveel geproefd daar. Komt volgende keer wel weer!
    Groene thee softijs

    Geschaafd ijs met groene thee siroop en rode bonen.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
      dinsdag 23 september 2008 @ 10:22:02 #225
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_61845020
    quote:
    Op maandag 22 september 2008 22:36 schreef Jossos het volgende:
    Als ik m'n hele tijd in Japan in Tokyo had moeten doorbrengen dan had ik mezelf waarschijnlijk iets aan gedaan. Het is echt geen stad om te wonen, en naar mijn mening maar leuk voor een paar dagen..

    4th arrive
    5th Tokyo
    6th Tokyo
    7th Nikko
    8th NAGANOHARAKUSATSUGUCHI, stay at onsen
    9th Kyoto
    10th Kyoto
    11th Kyoto/Nara
    12th Kyoto
    13th Kaiyukan aquarium if you've really GOTTA go to Osaka
    14th Himeji, Kobe
    15th Hiroshima, relax
    16th Hiroshima/Miyajima
    17th Nagasaki
    18th Beppu
    19th chill out in Kyushu
    20th Tokyo
    21st Tokyo
    22nd Tokyo
    23rd Yokohama
    24th Kamakura
    25th Tokyo
    26th Tokyo
    27th Take train to airport, head home

    Ik heb deze schaamteloos van een ander forum overgenomen.
    's toch ook 9 dagen Tokyo?
    Is hier veel te zien:
    17th Nagasaki
    18th Beppu
    19th chill out in Kyushu

    Zijn dat dagtrips vanaf ???, of bedoelen ze dat je daar in 3 plaatsen moet overnachten in 3 dagen?
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_61845167
    Als we toch aan het plannen zijn. Dit wordt mijn volgende trip (2010)

    1. Vertrek Amsterdam
    2. Aankomst Tokyo
    3. Tokyo
    4. Tokyo
    5. Tokyo - Nikko
    6. Tokyo
    7. Tokyo
    8. Tokyo – Kyoto
    9. Kyoto
    10. Kyoto – Osaka
    11. Osaka
    12. Osaka – Sapporo
    13. Hakkaido
    14. Hakkaido
    15. Hakkaido
    16. Hakkaido
    17. Hakkaido
    18. Sapporo – Hong Kong
    19. Hong Kong
    20. Hong Kong
    21. Hong Kong – Amsterdam
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_61845313
    quote:
    Op dinsdag 23 september 2008 10:22 schreef matthijst het volgende:

    [..]

    's toch ook 9 dagen Tokyo?
    Is hier veel te zien:
    17th Nagasaki
    18th Beppu
    19th chill out in Kyushu

    Zijn dat dagtrips vanaf ???, of bedoelen ze dat je daar in 3 plaatsen moet overnachten in 3 dagen?
    Ik zou er geen dagtrips van maken, als dat al mogelijk is.
    In beppu is imho naast de vele onsen niet veel te doen. Je kunt wel lekkere pijlstaartinktvis eten 1 dag is genoeg imho
    Nagasaki is wat kort imho, of je moet er een volgepropt dagje van maken.

    Kyushu is het schiereiland toch? Dus in welke stad chill je dan?
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
      dinsdag 23 september 2008 @ 10:49:50 #228
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_61845604
    Nagasaki is wel een beetje een chill stad. En anders schijnt Fukuoka voor Japanse begrippen wel een mooi strand te hebben.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_61846041
    quote:
    Op dinsdag 23 september 2008 10:49 schreef speknek het volgende:
    Nagasaki is wel een beetje een chill stad. En anders schijnt Fukuoka voor Japanse begrippen wel een mooi strand te hebben.
    Ja Nagasaki heeft inderdaad wel lay-bakc gevoel. Op mij kwam dat een beetje on-japans over. Op een of andere manier had ik het niet heel erg naar mijn zin in Nagasaki, maar dat kwam ook omdat het de laatste dagen Japan waren, en ik vooral in dat Europese park en die Nederlandse handelspost heb bekeken. Ik wilde nog vooral Japan meemaken
      dinsdag 23 september 2008 @ 11:30:55 #230
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_61846438
    quote:
    Op dinsdag 23 september 2008 10:35 schreef Pheno het volgende:
    Ik zou er geen dagtrips van maken, als dat al mogelijk is.
    In beppu is imho naast de vele onsen niet veel te doen. Je kunt wel lekkere pijlstaartinktvis eten 1 dag is genoeg imho. Nagasaki is wat kort imho, of je moet er een volgepropt dagje van maken.
    Kyushu is het schiereiland toch? Dus in welke stad chill je dan?
    Geen idee, ik quotte een post boven me

    Zo te horen is dat stuk vrij saai? Als je tenminste niet geinteresseerd bent in zon, zee en strand...
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_61846605
    Nagasaki vond ik wle leuk, wss voor 2 dagen. En dan ben ik niet naar de A bomb geweest, die in Hiroshima vond ik al erg indrukwekkend.

    Beppu vond ik saai. Je hebt er wat hellen (zwavelpoelen), maar na Nieuw Zeeland (Rotuara) had ik dat wel gezien. Het eten vond ik er wel een hoogtepunt, maar ik houd van aparter eten Anders is er ook een foodpleintje, met de beroemde fastfoodketens

    Fukuoka (hakata) vond ik oersaai, er was alleen een groot warenhuis voor mensen met maatje XS Het was wel onze laatste dag, dus we waren daar met een binnenvlucht zo weer weg
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
      dinsdag 23 september 2008 @ 11:46:31 #232
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_61846796
    Ha ja ik was ook naar dat warenhuis geweest (achteraf hadden we liever aan het strand gelegen, maar dat wisten we niet, en we waren er ook op doortocht, even een professor bezoeken zodat we onze reis konden declareren). Wel lollig dat ze er een robot rond hadden rijden die je informatie over de winkels gaf.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_61848143
    Canal City! Vond ik het hoogtepunt van Fukuoka Ik vond dat ook echt een saaie stad, maar was tegen die tijd (halve dag geweest) zo ontzettend moe van drie weken non-stop japan dat ik er ook gewoon nauwelijks meer van kon genieten. Behalve canal city dan waar ik nog eens lekker aan de lopende band sushi heb gezeten en me een uur heb vermaakt in de studio Ghibli winkel.

    Een collega van mij die dit jaar dezelfde tour als ik heb gemaakt, maar dan precies andersom(dus begonnen in Fukuoka) vertelde me dat er ook een of ander "robot square" was wat heel tof was. Best jammer dat ik dat dan gemist heb....
      dinsdag 23 september 2008 @ 13:09:05 #234
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_61848594
    quote:
    Op dinsdag 23 september 2008 12:47 schreef zatoichi het volgende:
    Een collega van mij die dit jaar dezelfde tour als ik heb gemaakt...
    't zal misschien al ergens staan, maar welke tour?
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_61849592
    Ik vond Tokyo ook altijd redelijk kut. Toen ik er 3 maanden woonde heb ik deze metropolis pas echt leren waarderen. In Shibuya had ik alles wat mijn hartje begeerde binnen handbereik.

    Afijn om tijdelijk te wonen vond ik het dus wel ideaal, maar als je er naartoe gaat als toerist vind ik dat er maar bar weinig te halen valt. Met 3 dagen ben je wel klaar in ieder geval.

    Je mist echt veel als je alleen naar Tokyo gaat, probeer tenminste naar Kyoto+Nara te gaan, en pak Osaka meteen mee als bonus.

    Maarja iedereen heeft weer andere interesses, zo is het ook.
    leven als een koning
    pi_61851720
    quote:
    ...en mongooltjes in pokemon kostuums
    pi_61851842
    quote:
    Op dinsdag 23 september 2008 15:36 schreef NegaSado het volgende:

    [..]

    Je hebt die gast in Kanda ook gezien? Elke avond staat ie er weer, buiten het station
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_61858795
    Nagasaki vond ik wel de moeite van de lange reis waard. Let wel op dat je één van de nieuwere treinen er naartoe hebt, anders is het vier uur afzien in een slechte en langzame trein over het hobbelige spoor.

    Ik vond vooral de zichtbaarheid van de NL'se geschiedenis er erg bijzonder. Het Europese park, het A-bom museum en memorial erg indrukwekkend en voor de rest hangt er echt een andere sfeer.

    Ook bijzonder is het om naar Huis ten Bosch te gaan, maar daar moet je de tijd voor willen maken (voor mij was het echt een must, maar smaken verschillen)
    pi_61858903
    Nagasaki is wel een must ja, als je moet kiezen tussen 2 dagen nagasaki of 1 dag nagasaki en 1 dag beppu weet ik het wel. Met het Europese park bedoel je Glover Garden? Dat vond ik zelf wel leuk, heerlijk wat jaren terug in de tijd gaan
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_61859515
    quote:
    Op dinsdag 23 september 2008 15:41 schreef Pheno het volgende:

    [..]

    Je hebt die gast in Kanda ook gezien? Elke avond staat ie er weer, buiten het station
    Kijk eens naar de avatar.
    "Beware the Jabberwock, my son!
    The jaws that bite, the claws that catch!
    Beware the Jubjub bird, and shun
    The frumious Bandersnatch!"
    pi_61859549
    quote:
    Op dinsdag 23 september 2008 20:36 schreef Jabberwocky het volgende:

    [..]

    Kijk eens naar de avatar.
    Lastig in text_only.
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
      dinsdag 23 september 2008 @ 20:42:40 #242
    52555 jadelovespat
    who lose dreaming, is lost.
    pi_61859691
    Mijn vriend en ik gaan van 7 januari 2009 tot 17 januari 2009 naar Japan, Tokyo (narita)

    Wij hebben nog helemaal geen slaapplekken geregeld. Nu lijkt het mij leuk om daar soort van een vakantiehuis te huren. Maar is dat duur? En waar kan ik dat soort dingen vinden?

    Wie kan en wil mij helpen?
    Isn't a smoking area in a restaurant just like a peeing corner in a swimming pool?!!
    Can't rain all the time
      Eindredactie Games dinsdag 23 september 2008 @ 22:15:39 #243
    19054 crew  Oscar.
    ElitePauper
    pi_61863062
    quote:
    Op maandag 22 september 2008 21:31 schreef speknek het volgende:

    [..]

    Krap aan. Maar ik denk dat je de helft wel kunt zien.
    nou dat valt wel mee, heb in 7 dagen alles kunnen zien wat zowat in de lonely planet staat...
    0% vet, Geen suiker toegevoegd
    Twitter: @BuikschuiverNL
    Xbox Live: Buikschuiver
    Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
    pi_61874904
    quote:
    Op dinsdag 23 september 2008 13:09 schreef matthijst het volgende:

    [..]

    't zal misschien al ergens staan, maar welke tour?
    hehe de standaard tour zeg maar, oftewel Tokyo -> Fuji -> Kyoto -> Hiroshima -> Nagasaki -> Fukuoka met her en der uitstapjes.

    De highlights van Japan zeg maar. Volgende keer als ik naar Japan ga doe ik de iets minder highlights door vanuit Tokyo naar Hokkaido te reizen. Maar wanneer die volgende keer is...
      woensdag 24 september 2008 @ 16:33:29 #245
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_61880148
    Ik kan het Japans topic niet meer vinden... Wat is nou eigenlijk precies het verschil tussen Kudasai en Onegaishimasu?
    Zoiets als graag en alsjeblieft?
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_61880891
    quote:
    Zoiets als graag en alsjeblieft?
    Ja, ik denk dat je gelijk hebt. Onegaishimasu is iets beleefder dan kudasai. Verder is er weinig verschil.
      woensdag 24 september 2008 @ 17:14:40 #247
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_61881199
    quote:
    Op dinsdag 23 september 2008 22:15 schreef donald_dick het volgende:
    nou dat valt wel mee, heb in 7 dagen alles kunnen zien wat zowat in de lonely planet staat...
    Heb ik ook gedaan met m'n ouders ja. Rondrennen, lijstje afkruisen en aan het einde heb je pijnlijke voeten, alles gezien, en tegelijkertijd alles gemist.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_61881230
    quote:
    Op dinsdag 23 september 2008 20:42 schreef jadelovespat het volgende:
    Mijn vriend en ik gaan van 7 januari 2009 tot 17 januari 2009 naar Japan, Tokyo (narita)

    Wij hebben nog helemaal geen slaapplekken geregeld. Nu lijkt het mij leuk om daar soort van een vakantiehuis te huren. Maar is dat duur? En waar kan ik dat soort dingen vinden?

    Wie kan en wil mij helpen?
    Als je echt een vakantiehuisje wilt, in de bergen etc. een beetje weg van de beschaving zal het erg moeilijk worden. Ten eerste zul je een auto moeten huren want dat soort stekjes zijn nie bereikbaar met taxi. Wat betekent dat je een internationaal rijbewijs moet hebben, waar ik vanuit ga dat je dat niet hebt. Ook gebrek aan Japans kennis is een gevaar, i.v.m met verzekeringspapieren en borg vanuit het verhuurbedrijf waar waarschijnlijk ook geen Engels vertalingen voor beschikbaar zijn.

    Je kunt wel zeker een appartementje huren in een of andere stad.. maar het hoe en wat er beschikbaar is dat zou ik zo niet durven zeggen..
    pi_61888407
    Wel vervelend dat ik onmogelijk in maart of november kan gaan voor mijn eerste keer naar Japan. Ik zou teveel colleges enzo missen. Dan maar zweten in de zomer
    Wat is trouwens de beste keuze tussen juli en augustus?:P
    わたしはヤスパーです!
    pi_61889200
    Ik zal waarschijnlijk deels juli en deels augustus gaan, een maandje in totaal. Wat ik er over gelezen heb, maakt het niet zoveel uit. Juni schijnt de regentijd te zijn, dus erna is het beter.
    "Beware the Jabberwock, my son!
    The jaws that bite, the claws that catch!
    Beware the Jubjub bird, and shun
    The frumious Bandersnatch!"
    pi_61899003
    TVP, ik ben door een bedrijf waar ik zaken mee doe uitgenodigt in japan en wil er dan gelijk een (kleine) vakantie aan vast plakken.
    May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
    pi_61906244
    Als je in juli/augustus gaat, onthoud dan dat dit de 2 maanden zijn waarin Mt Fuji te beklimmen is. Kan je natuurlijk buiten die 2 maanden om ook doen, maar dan zijn veel faciliteiten niet open.
      donderdag 25 september 2008 @ 19:48:30 #253
    52555 jadelovespat
    who lose dreaming, is lost.
    pi_61912832
    quote:
    Op woensdag 24 september 2008 17:15 schreef Jossos het volgende:

    [..]

    Als je echt een vakantiehuisje wilt, in de bergen etc. een beetje weg van de beschaving zal het erg moeilijk worden. Ten eerste zul je een auto moeten huren want dat soort stekjes zijn nie bereikbaar met taxi. Wat betekent dat je een internationaal rijbewijs moet hebben, waar ik vanuit ga dat je dat niet hebt. Ook gebrek aan Japans kennis is een gevaar, i.v.m met verzekeringspapieren en borg vanuit het verhuurbedrijf waar waarschijnlijk ook geen Engels vertalingen voor beschikbaar zijn.

    Je kunt wel zeker een appartementje huren in een of andere stad.. maar het hoe en wat er beschikbaar is dat zou ik zo niet durven zeggen..
    Thanks voor je reply

    Wij willen geen huisje ver weg, we willen juist zo dicht mogelijk bij de stad...liever nog in de stad van Tokyo.
    Isn't a smoking area in a restaurant just like a peeing corner in a swimming pool?!!
    Can't rain all the time
    pi_61912889
    quote:
    Op donderdag 25 september 2008 19:48 schreef jadelovespat het volgende:

    [..]

    Thanks voor je reply

    Wij willen geen huisje ver weg, we willen juist zo dicht mogelijk bij de stad...liever nog in de stad van Tokyo.
    Dan zou ik even wachten op de jackpot. Huisvesting in Tokyo is schreeuwend duur, laat staan dat een huisje huren goedkoop zou zijn. Volgens mij zijn er alleen hotels in de stad zelf, en natuurlijk wat goedkopere hostels. Maar huisjes? Ik zou niet weten waar je die moet zoeken, maar vast iemand die het hier weet
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_61913816
    Is er trouwens nog een specifieke manier om goedkoop naar Japan te komen?

    Dan ga ik maar binnenkort boeken voor ongeveer 3 weken Japan in Juli/Augustus 2009
    わたしはヤスパーです!
    pi_61922038
    dubbel
    pi_61922052
    quote:
    Op vrijdag 26 september 2008 01:14 schreef Jossos het volgende:

    [..]

    Het zijn gewoon appartementjes. Ze zijn niet zo goedkoop als een business hotel of een hostel, maar zeker goed te doen. En ik heb verscheidene keren in Osaka in zo'n appartement mogen logeren, dus dan zijn er ZEKER van die mogelijkheden in Tokyo. Slechts een kwestie van zoeken.
    EDIT:
    quote:
    Op donderdag 25 september 2008 20:26 schreef JustJap het volgende:
    Is er trouwens nog een specifieke manier om goedkoop naar Japan te komen?

    Dan ga ik maar binnenkort boeken voor ongeveer 3 weken Japan in Juli/Augustus 2009
    Zwemmen?
    Het zal enkel duurder worden naar mate je langer wacht, als je de huidige wereldsituatie in acht neemt..
    pi_61923584
    -trol_

    [ Bericht 38% gewijzigd door Nasi op 26-09-2008 17:16:57 ]
    If the attacking bear is black, fight back!.. If the attacking bear is brown, drop down!
    pi_61923843
    quote:
    Zwemmen?
    Het zal enkel duurder worden naar mate je langer wacht, als je de huidige wereldsituatie in acht neemt..
    Flauw
    Ik bedoel meer via welk vliegveld en welk luchtvaartmaatschappij + enventueel overstappen.
    わたしはヤスパーです!
    pi_61924130
    -trol_

    [ Bericht 98% gewijzigd door Nasi op 26-09-2008 17:16:15 ]
    If the attacking bear is black, fight back!.. If the attacking bear is brown, drop down!
    pi_61925484
    Ik zag laatst op de Lufthansa site een aanbieding van rond de 550 euro wat volgens mij wel relatief goedkoop is? Daarnaast is (denk ik) FinnAir algemeen de goedkoopste. En je kan natuurlijk een Aeroflot vlucht nemen naar Moskou en daar overstappen (en opzich is Aeroflot zo verkeerd nog niet, vooral de wat langere en internationale vluchten zijn wel ok)
    pi_61925706
    _trol_

    [ Bericht 98% gewijzigd door Nasi op 26-09-2008 17:15:48 ]
    If the attacking bear is black, fight back!.. If the attacking bear is brown, drop down!
    pi_61925898
    Schaamteloze TVP. Ik wil graag die youtube filmpjes zien... zit nu helaas op werk en youtube is hier geblokkeerd
      vrijdag 26 september 2008 @ 11:57:58 #264
    269 vats
    Live life to the max!
    pi_61927955
    Gisteravond helaas weer teruggekomen uit Tokyo... Baal er van dat ik weer hier ben wil zo snel mogelijk terug!
    pi_61929330
    -trol-

    [ Bericht 50% gewijzigd door Nasi op 26-09-2008 17:15:10 ]
    If the attacking bear is black, fight back!.. If the attacking bear is brown, drop down!
    pi_61932175
    quote:
    Op vrijdag 26 september 2008 10:31 schreef Nasi het volgende:

    [..]

    Ugh..ugh..de t*ring! 550 euro!!! Gelijk doen, Lufthansa vond ik zelf de plezierigste vlucht! Goedkoper kan je bijna niet krijgen! Waar is de link, ben best nieuwsgierig!
    Geen idee, ik zag het (hier in de UK trouwens, dus dat zal wel schelen misschien) ergens in een foldertje voorbij komen. Het is dat ik momenteel het geld en de tijd niet heb... Maar dat is inderdaad behoorlijk betaalbaar.
    pi_61932581
    quote:
    Op vrijdag 26 september 2008 12:49 schreef Nasi het volgende:

    [..]

    Mag ik vragen waarom je terug wilt?
    Waarschijnlijk dezelfde reden dat ik weer terug ga
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_61933518
    -trol-

    [ Bericht 90% gewijzigd door Nasi op 26-09-2008 17:14:44 ]
    If the attacking bear is black, fight back!.. If the attacking bear is brown, drop down!
    pi_61933782
    quote:
    Op vrijdag 26 september 2008 15:54 schreef Nasi het volgende:
    Stomme vraag misschien, maar ben altijd benieuwd waarom mensen terug willen!
    Ik zou wel weer terug willen naar Japan, omdat ik alleen nog maar in Tokyo ben geweest, en zelfs naar Tokyo wil ik terug, want ik heb het gevoel dat ik nog lang niet alles gezien heb.
    Plus er woont een goeie vriend van me, ook niet onbelangrijk
    Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
    pi_61934157
    quote:
    Op vrijdag 26 september 2008 15:54 schreef Nasi het volgende:
    Stomme vraag misschien, maar ben altijd benieuwd waarom mensen terug willen!
    Omdat ik nog niet alles gezien en beleefd heb? Ik vind Tokyo een toffe stad, ik ben er maar 1x geweest, 7 dagen. Lijkt mij vrij kort. De overe drie weken heb ik andere dingen in Japan gezien. En ik ben nog niet uitgekeken

    Als jij een land denkt te kennen in een bezoek wil ik graag weten hoe jij dat regelt
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_61935140
    -trol-

    [ Bericht 31% gewijzigd door Nasi op 26-09-2008 17:14:27 ]
    If the attacking bear is black, fight back!.. If the attacking bear is brown, drop down!
    pi_61935655
    Ik kan online geen retourtickets vinden voor een jaar. Of moet ik dan naar een open ticket vragen?
    Zit een beetje te orienteren naar een luchtvaartmaatschappij, want ik moet voor 10 oktober aangeven of ik naar Osaka of Tokyo ga studeren.
    なんだっけ
    pi_61948739
    quote:
    Ik kan online geen retourtickets vinden voor een jaar. Of moet ik dan naar een open ticket vragen?
    Zit een beetje te orienteren naar een luchtvaartmaatschappij, want ik moet voor 10 oktober aangeven of ik naar Osaka of Tokyo ga studeren.
    Volgens mij heeft het World Ticket Center een jaarticket liggen via Virgin Atlantic. Moet je even op hun site kijken, ik heb ze er in ieder geval wel gezien in het verleden.
    pi_61952241
    quote:
    Op zaterdag 27 september 2008 11:06 schreef NegaSado het volgende:

    [..]

    Volgens mij heeft het World Ticket Center een jaarticket liggen via Virgin Atlantic. Moet je even op hun site kijken, ik heb ze er in ieder geval wel gezien in het verleden.
    Bedankt, heb het gevonden.
    なんだっけ
      dinsdag 7 oktober 2008 @ 16:25:11 #275
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_62205127
    Pffffffffffffffff.... Tot een week geleden had KLM tarief van 711 euro pp retour, is nu opeens 1250 euro pp.
    Maar vanaf Dusseldorf is dezelfde vlucht, via Amsterdam nog steeds goedkoop?
    WTF

    Iemand ervaring met Finnair?

    [ Bericht 24% gewijzigd door matthijst op 08-10-2008 09:26:02 ]
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_62227931
    quote:
    Op dinsdag 7 oktober 2008 16:25 schreef matthijst het volgende:
    Pffffffffffffffff.... Tot een week geleden had KLM tarief van 711 euro pp retour, is nu opeens 1250 euro pp.
    Maar vanaf Dusseldorf is dezelfde vlucht, via Amsterdam nog steeds goedkoop?
    WTF

    Iemand ervaring met Finnair?

    Ik ben met Finnair gevlogen. Het enige beetje jammere was de tussenstop van 5 uur in Helsinki (+ nog een half uur vertraging). Maar dit is echt mekkeren om niks want het scheelde mij dik 500 euro ivm andere maatschappijen. Verder heb ik niks aan te merken op comfort of service.
      woensdag 8 oktober 2008 @ 12:23:23 #277
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_62228922
    Mja, wat zou je doen:
    Finnair: AMS-Helsinki-Tokyo - 1680 euro?
    KLM: DUS-AMS-Tokyo - 1450 euro?

    Qua reistijd is Amsterdam misschien 30 minuten dichterbij, maar Dusseldorf vliegveld is stuk rustiger.
    KLM vliegt net iets sneller heen, want 50 minuten overstaptijd.
    Iemand ervaring met op de terugweg laten labellen tot Amsterdam en dan daar uitstappen?
    Haters everywhere but I don't really care.
      woensdag 8 oktober 2008 @ 12:39:18 #278
    217529 Jabberwocky
    Jabberwo)))cky
    pi_62229354
    Finnair lijkt mij goedkoper dan het bedrag wat je daar nu neerzet. Tussen de 800 en 900 euro moet je met hen toch wel kunnen vliegen.

    Als deze bedragen wel kloppen, zou ik voor de KLM vlucht gaan. Dat lijkt me logisch.
    "Beware the Jabberwock, my son!
    The jaws that bite, the claws that catch!
    Beware the Jubjub bird, and shun
    The frumious Bandersnatch!"
      woensdag 8 oktober 2008 @ 12:57:49 #279
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_62229825
    Prijs is voor 2p.
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_62231591
    Het toffe fan FinnAir is dat je via Helsinki vliegt en ze verkopen goddelijke chocolade op het vliegveld daar.
    pi_62231698
    Hmm, bij mij was het verschil in prijs een stuk groter, Finnair was veruit goedkoper dan de rest. Voor die prijzen die je hierboven noemt lijkt me de keuze snel gemaakt (tenzij je iets tegen KLM hebt, ik ken de maatschappij niet). Dat beetje extra moeite versus 230 euro extra kosten. :p
    pi_62231711
    Toen ik ging boeken (half jaar vantevoren welliswaar) voor mijn vlucht, was alitalia het goedkoopst, maar ja daar ging/gaat het niet zo lekker mee, dus die werd het niet, De volgende was Swissair, en heb daarmee gevlogen. Vanaf AMS naar Zurich, overstaptijd van nog geen twee uur in Zurich voor de vlucht naar Narita
    Prima bevallen.

    eigenlijk was Aeroflot het goedkoopst maar dat was een stopover van 25 uur in Moscow, en hoewel dat ook machitg interessant kan zijn was dat niet echt mijn reisdoel
    Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
    pi_62231814
    quote:
    Op woensdag 8 oktober 2008 12:23 schreef matthijst het volgende:
    Mja, wat zou je doen:
    Finnair: AMS-Helsinki-Tokyo - 1680 euro?
    KLM: DUS-AMS-Tokyo - 1450 euro?

    Qua reistijd is Amsterdam misschien 30 minuten dichterbij, maar Dusseldorf vliegveld is stuk rustiger.
    KLM vliegt net iets sneller heen, want 50 minuten overstaptijd.
    Iemand ervaring met op de terugweg laten labellen tot Amsterdam en dan daar uitstappen?
    Uhm, volgens mij vliegt Finnair sneller omdat noordelijker vliegen en dus een kleinere afstand hebben naar Tokyo, maar ik kan me vergissen. kijk ook naar je vliegtijden. Een beetje zonde als je met de een 's avonds aankomt en de ander nog wat het aan je dag bv
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
      woensdag 8 oktober 2008 @ 15:12:55 #284
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_62233375
    quote:
    Op woensdag 8 oktober 2008 14:15 schreef Pheno het volgende:
    Uhm, volgens mij vliegt Finnair sneller omdat noordelijker vliegen en dus een kleinere afstand hebben naar Tokyo, maar ik kan me vergissen. kijk ook naar je vliegtijden. Een beetje zonde als je met de een 's avonds aankomt en de ander nog wat het aan je dag bv
    Finnair heeft langere overstaptijd, daarom is totale reistijd iets langer...
    Qua tijden ontlopen ze elkaar niet veel: beiden 's ochtends aan en 's ochtends ook weer weg.
    Denk dat het dan maar KLM wordt.


    edit: geboekt, KLM
    3 weken, van za 21 maart tot vr 10 april

    [ Bericht 10% gewijzigd door matthijst op 09-10-2008 08:23:46 ]
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_62297095
    Over een half jaar zit ik opSophia University in Tokyo. Accommodatie zal 45/60 min. van de uni liggen, tenzij ik iets dichterbij en goedkoper heb gevonden.

    Ben benieuwd hoe een jaar Japan zal uit pakken.

    [ Bericht 4% gewijzigd door Crashcat op 11-10-2008 13:38:51 ]
    なんだっけ
    pi_62341370
    waarom zijn tickets naar Japan zo duur eigenlijk? ik ben 10 dagen in Beijing geweest voor 900 euro inclusief vliegen. Zo ver ligt Tokyo daar niet vandaan. Alleen voor het ticket zou ik nu al 1200 euro kwijt zijn.

    Waar zit het hem in?
    Te dom voor wetenschap? Probeer religie!
    pi_62342949
    quote:
    Op vrijdag 10 oktober 2008 21:04 schreef Crashcat het volgende:
    Over een half jaar zit ik opSophia University in Tokyo. Accommodatie zal 45/60 min. van de uni liggen, tenzij ik iets dichterbij en goedkoper heb gevonden.

    Ben benieuwd hoe een jaar Japan zal uit pakken.
    Gefeliciteerd. Sophia is een van de weinige universiteiten waar je schijnbaar iets meer zult moeten doen in school dan bij de gemiddelde Japanse uni. Alhoewel dat nog niet zo veel zegt, bereid je maar voor op een mooie Japanse vakantie met een beetje huiswerk tussendoor. Dit is echter allemaal van horen zeggen dus ik ben benieuwd hoe je daar ervaart!
    quote:
    Op maandag 13 oktober 2008 01:13 schreef dddour het volgende:
    waarom zijn tickets naar Japan zo duur eigenlijk? ik ben 10 dagen in Beijing geweest voor 900 euro inclusief vliegen. Zo ver ligt Tokyo daar niet vandaan. Alleen voor het ticket zou ik nu al 1200 euro kwijt zijn.

    Waar zit het hem in?
    Ik denk niet dat de prijs enkel door afstand bepaald is. Maar ja, dat is inderdaad een goede vraag.

    Hoewel 1200 euro toch echt wel aan de hoge kant is. Ik vlieg in December vlak voor Kerst, en vertrek een week na het Nieuwjaar (dat toch wel een van de duurdere tijden zijn om te vliegen), en ik ben ook net iets meer dan 750 euro. Het is gewoon een kwestie van op tijd boeken en je sites weten.

    Trouwens! Is er nog iemand die dit jaar voor de JLPT gaat?
    pi_62342974
    Vraag en aanbod?
    Ik ben overigens iets van 750 ook kwijt. x2 dan, maar ik laat de dure vliegmaatschappijen voor wat ze zijn. Als iedereen dat zou doen (utopie) dan zouden die ook vanzelf wat zakken
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
      maandag 13 oktober 2008 @ 08:52:19 #289
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_62343257
    KLM is vanaf Nederland 1250 euro, omdat ze hier weinig concurrentie hebben.
    In Dusseldorf wonen ladingen Japanners en d'r vliegen meer maatschappijen vanaf daar, dus zijn ze daar 450 euro pp goedkoper, ook al vlieg je via Schiphol.
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_62343294
    quote:
    Op maandag 13 oktober 2008 08:52 schreef matthijst het volgende:
    KLM is vanaf Nederland 1250 euro, omdat ze hier weinig concurrentie hebben.
    In Dusseldorf wonen ladingen Japanners en d'r vliegen meer maatschappijen vanaf daar, dus zijn ze daar 450 euro pp goedkoper, ook al vlieg je via Schiphol.
    Ik ga toch echt over Schiphol. Er zijn gewoon goedkopere aanbieders of soms acties. Daar moet je op letten. Sterker nog, hetzelfde vliegtuigmaatschappij was via Dusseldorf duurder Want ik ga zelf liever niet door Schiphol, reistijd technisch gezien.
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
      maandag 13 oktober 2008 @ 10:12:24 #291
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_62344703
    Er zijn idd. goedkopere aanbieders en acties... En concurrentieverschil in verschillende landen in Europa: vergelijk voor de gein: KLM: Dusseldorf-Tokyo, Amsterdam-Tokyo, Brussel-Tokyo...
    3 vluchten die allemaal via Schiphol gaan en vanaf Schiphol vlieg je met exact dezelfde vlucht verder.

    Amsterdam is het duurst: 1306 euro pp.
    Brussel iets goedkoper: 1039 euro pp.
    Dusseldorf veruit goedkoopst: 649 euro pp.

    Volgens KLM door meer concurrentie in Duitsland.

    [ Bericht 34% gewijzigd door matthijst op 13-10-2008 10:22:05 ]
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_62354473
    quote:
    Op maandag 13 oktober 2008 08:19 schreef Jossos het volgende:

    [..]

    Gefeliciteerd. Sophia is een van de weinige universiteiten waar je schijnbaar iets meer zult moeten doen in school dan bij de gemiddelde Japanse uni. Alhoewel dat nog niet zo veel zegt, bereid je maar voor op een mooie Japanse vakantie met een beetje huiswerk tussendoor. Dit is echter allemaal van horen zeggen dus ik ben benieuwd hoe je daar ervaart!
    [..]


    Ik ben ook benieuwd. Het was tussen Kansai Gaidai van Osaka, Obirin University en Sophia die beide in Tokyo zitten.
    Nu kan ik tenminste concrete plannen maken en alvast extra vakken en clubs uitvogelen.
    なんだっけ
    pi_62370544
    quote:
    Op maandag 13 oktober 2008 08:19 schreef Jossos het volgende:
    Trouwens! Is er nog iemand die dit jaar voor de JLPT gaat?
    Ja... 2 kyuu, demo chotto muzukashi sugiru kamo shirenai... als het niet lukt probeer ik het in juli weer. Zou alleen zonde van het geld zijn. Heeft iemand hier ervaring met JLPT??
    pi_62373493
    De test in juli is alleen beschikbaar in Japan, China en Taiwan. Ik ga overigens ook 2kyuu doen, appeltje eitje. Heb er verder geen ervaring met de JLPT. Wilde vorig jaar al meedoen maar toen had ik de inschrijfdatum gemist, dit jaar was ik net op tijd
      donderdag 16 oktober 2008 @ 03:16:50 #295
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_62424135
    quote:
    Op vrijdag 10 oktober 2008 21:04 schreef Crashcat het volgende:
    Over een half jaar zit ik opSophia University in Tokyo. Accommodatie zal 45/60 min. van de uni liggen, tenzij ik iets dichterbij en goedkoper heb gevonden.

    Ben benieuwd hoe een jaar Japan zal uit pakken.
    Hey ! Dat is om de hoek bij mijn tandarts, loop altijd over de campus als ik ernaar toe ga. Is sneller dan erom heen
    pi_62495705
    quote:
    Op donderdag 16 oktober 2008 03:16 schreef Binsentu het volgende:

    [..]

    Hey ! Dat is om de hoek bij mijn tandarts, loop altijd over de campus als ik ernaar toe ga. Is sneller dan erom heen
    Het is jammer dat ik daar maar een semester zit. Ik begin meer en meer zin te krijgen om daar langer te studeren, ookal moet ik er nog heen gaan.

    Als je tips en leuke plaatsjes in Tokyo en omstreken voor me weet
    なんだっけ
    pi_62522185
    Heeft iemand hier trouwens ervaring met de plant tour bij Toyota?
    pi_62522443
    Jep Al ben ik er toen met een excursie van de uni heen gegaan. Maar volgens mij kan je gewoon online ergens boeken/reserveren. Je rijdt in een busje door Toyota city (vlakbij Nagoya) en aan de hand van de tour die je gekozen hebt (hoeveel verschillende er zijn, weet ik niet) ga je naar verschillende fabrieken toe om daar delen van het proces te zien. Daarnaast kan je ook naar het R&D gebouw waar veel verschillende auto's, prototypes en zelfs robots te zien zijn. Ik vond het erg interessant!
    pi_62522465
    Cool! Ik ga eens verder puzzelen in mijn schema wanneer ik dat een beetje handig in kan passen.
    pi_62538351
    quote:
    Op maandag 20 oktober 2008 09:58 schreef Liejannuh het volgende:
    Heeft iemand hier trouwens ervaring met de plant tour bij Toyota?
    Helaas net geen tijd voor gehad, maar het Toyota Techno museum met trompetspelende robots enzo is ook wel erg grappig. Is op loopafstand van het Shinkansen station van Nagoya => http://www.japan-guide.com/e/e3308.html (kaartje kwartslag naar links draaien voor een goede oriëntatie)

    En het is best een stuk lopen als je eerst naar het stadscentrum, dan naar het kasteel en dan naar het museum loopt maar ik heb aangetoond dat het ondanks onweersbuien niet onmogelijk is
    pi_62538520
    Ow... en ik heb een uitnodiging om er volgend jaar april weer naar toe te gaan... en de tickets zijn toch wel erg duur op het moment. Goedkoopste is met KLM vanaf Dusseldorf dan (inclusief vlucht van Dusseldorf naar Amsterdam )
    pi_62538684
    Volgende deel => Japan #12
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')