Alvast veel plezier daar! Kunnen we nog een reisverslagje tijdens of achteraf je reis verwachten?quote:Op zondag 6 juli 2008 19:10 schreef Strolie75 het volgende:
tvp
Nog anderhalve week voordat ik vertrek.![]()
![]()
Absoluutquote:Op zondag 6 juli 2008 19:38 schreef F04 het volgende:
Alvast veel plezier daar! Kunnen we nog een reisverslagje tijdens of achteraf je reis verwachten?
Dan vraag ik me af welk land je langer kan boeien. Ik heb er 3 maanden gezeten voor mijn werk en kan wel zeggen dat het voor mij een van de minst standaard ervaringen was van mijn leven.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 15:56 schreef Blaetman het volgende:
Ik ben sinds gister weer terug in Nederland. Was wel weer lache om ff in Japan te zijn. Het word op een gegeven moment alleen een beetje standaard allemaal
Hoe lang ben je geweest?quote:Op dinsdag 8 juli 2008 15:56 schreef Blaetman het volgende:
Ik ben sinds gister weer terug in Nederland. Was wel weer lache om ff in Japan te zijn. Het word op een gegeven moment alleen een beetje standaard allemaal
en als je vanaf munster of dortmund vertrekt met lufhtansa b.v. ?quote:Op dinsdag 8 juli 2008 23:35 schreef Doodkapje het volgende:
Check ik op de site van British Airways voor een retourtje... 650,- Eur... leuk! Misschien ene last-minute doen... komt er nog >450,- Eur aan servicekosten, brandstoftoeslag en luchthavenbelasting bovenop... dus al met al is het nog >1.100,- Eur...
Mij een beetje blij maken met een dooie mus...
Die gaat vanaf Frankfurt... althans... zo ben ik vorig jaar gegaanquote:Op woensdag 9 juli 2008 09:52 schreef daanski82 het volgende:
[..]
en als je vanaf munster of dortmund vertrekt met lufhtansa b.v. ?
Het was niet mn 1e keer in Japan he. Een jaar er gestudeerd, vakantie van 5 weken, stage van 3 maanden +2 maanden vakantie...quote:Op dinsdag 8 juli 2008 20:05 schreef neh het volgende:
[..]
Dan vraag ik me af welk land je langer kan boeien. Ik heb er 3 maanden gezeten voor mijn werk en kan wel zeggen dat het voor mij een van de minst standaard ervaringen was van mijn leven.
Heeft finnair niet nog leuke prijsjes?quote:Op dinsdag 8 juli 2008 23:35 schreef Doodkapje het volgende:
Check ik op de site van British Airways voor een retourtje... 650,- Eur... leuk! Misschien ene last-minute doen... komt er nog >450,- Eur aan servicekosten, brandstoftoeslag en luchthavenbelasting bovenop... dus al met al is het nog >1.100,- Eur...
Mij een beetje blij maken met een dooie mus...
Die site is heel vervelend... ik kan hier geen vertrek- en bestemmingsplaatsen selecteren, omdat ie de lijst met landen niet wil ladenquote:Op woensdag 9 juli 2008 15:42 schreef Blaetman het volgende:
[..]
Heeft finnair niet nog leuke prijsjes?
Bwehequote:Op woensdag 9 juli 2008 15:45 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Die site is heel vervelend... ik kan hier geen vertrek- en bestemmingsplaatsen selecteren, omdat ie de lijst met landen niet wil laden
Voor hetzelfde geld heb je nu de 2008 editie van The Rough Guidequote:Op zaterdag 12 juli 2008 14:09 schreef Guard het volgende:
Ik vond de lonely planet wel handig, beetje doorgelezen voordat ik ging voor de praktische informatie inderdaad en alvast wat bezienswaardigheden uitzoeken die ik wel graag wou zien.
Ook het commentaar van de (westerse) schrijvers op het japanse leven en gewoontes was wel leuk om te lezen.
Die 20 euro die de LP kost is imo geen weggegooid geld hoor.
Die moet ik zienquote:p.s. voor de liefhebbers: Topgear op zondagavond BBC2 21.00u (Nederlandse tijd), een race zoals we die kennen van Topgear, auto tegen openbaar vervoer, deze keer in Japan (Nissan GT-R vs Shinkansen)
quote:Op zaterdag 12 juli 2008 15:02 schreef Binsentu het volgende:
bah bah. Het was vandaag 33 graden en ik denk niet dat de temperatuur de komende tijd onder de 30 gaat komen. Het regenseizoen is zo goed als afgelopen dus de zomer kan beginnen !
Zit nu op dit moment in mijn kamer met de airco op 24 en de ventilator op het hoogste standje. Zweet me nog de tering, ik douche me 3x per dag.
Ik kan met de vlakke hand mijn telefoon optillen, plakkerdeplak.
Japanse dollarsquote:Op zaterdag 12 juli 2008 21:17 schreef daanski82 het volgende:
welke aziatische vliegtuig maatschapijen vliegen vanuit europa naar tokyo ?
zou het goedkoper zijn om in japanse dollars aan die maatschapij te betalen dan b.v. met KLM te gaan vliegen ?
Dat vraag ik me ook af!quote:Op zaterdag 12 juli 2008 15:09 schreef Roi het volgende:
Wat is de goedkoopste tijd van het jaar om naar Nipon te vertrekken?
Dat was ikquote:Op zondag 13 juli 2008 02:08 schreef DRD het volgende:Gister bij het voetbal Oita-Urawa een Nederlander ontmoet die daar woont en ook op het forum zit (ben z]n naam kwijt......). Dat is toch het voordeel van je Nederlands Elftal shirt.
cathay p[acific vertrekt vanaf schiphol naar japan toequote:Op zaterdag 12 juli 2008 21:17 schreef daanski82 het volgende:
welke aziatische vliegtuig maatschapijen vliegen vanuit europa naar tokyo ?
zou het goedkoper zijn om in japanse dollars aan die maatschapij te betalen dan b.v. met KLM te gaan vliegen ?
Hihi....ik was het al zat met scheiden van afvalquote:Op dinsdag 15 juli 2008 06:20 schreef Binsentu het volgende:
Wordt helemaal gek van het Eco gezeik hier.
Het is hier op school niet uit de houden, maar ze zetten niet de airco aan, onder het mom van milieuvervuiling
Vooal leuk als je DAGELIJKS buiten op straat mensen in de auto ziet pitten terwijl de motor doordraait zodat de airco aan kan blijven.
En verder alles (niet zo swingend) van Queen, The Beatles, Rolling Stones en Oasis. En de Spice Girls Note: alleen aan te vragen bij veel vrouwelijk gezelschapquote:Op vrijdag 18 juli 2008 19:55 schreef rickystyle het volgende:
Ik ga morgen voor werk naar Japan en kom er natuurlijk 's avonds niet onderuit om aan karaoke mee te doen....wat zijn een beetje populaire swingende Engelse karaoke nummers in Japan?? ik dacht zelf misschien een UB40 there is a rat in de kitchen...
quote:Op zondag 20 juli 2008 15:53 schreef NegaSado het volgende:
Dresscode is in Japan toch bij voorkeur lange broek, geloof ik. Je kunt het wel maken om er in je korte broek rond te gaan lopen, want Japanners zullen er toch weinig over te melden hebben. Als je dus geen probleem hebt met het label 'onwetende toerist', dan moet je het gewoon doen! :p
En precies daarom vind ik het persoonlijk ook netjes om me een beetje aan te passen aan de standaard daar, in ieder geval bij de dingen waar ik weet van heb.quote:Op zondag 20 juli 2008 19:01 schreef Jossos het volgende:
[..]
Boeien. De gemiddelde Nederlander zal toch nooit voor native doorgaan, en wanneer je toerist bent doen ze wel extra hun best om het je naar je zin te maken.
Precies.quote:Op maandag 21 juli 2008 00:34 schreef Jossos het volgende:
Waarom zou je jezelf gaan dood zweten als de Japanners zelf het ook geen reet kan schelen hoe je je kleedt? Ik heb ook genoeg Japanse jongens in een 3/4 broek zien rondlopen verder.
EDIT:
Ik wil het topic niet van de rails afzeuren![]()
Mocht iemand willen discussiëren over Japanse gewoonten, cultuur, ervaringen wat dan ook, mail me: jossos<>gmail.com
Weet je zeker dat die niet net koolmonoxide zelfmoord hebben gepleegd?quote:Op dinsdag 15 juli 2008 06:20 schreef Binsentu het volgende:
Vooal leuk als je DAGELIJKS buiten op straat mensen in de auto ziet pitten terwijl de motor doordraait zodat de airco aan kan blijven.
Sukoi...!!!!quote:Op woensdag 30 juli 2008 00:22 schreef speknek het volgende:
random kort filmpje
http://www.southparkstudios.com/clips/151503/
die lui zijn net begonnen op japan te vliegen en willen market share halen.... Gelijk boeken zou ik zeggen!quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 06:02 schreef Nasi het volgende:
Iemand nog ervaring met Finnair a la 500 euries?
[ link | afbeelding ]
Maar je ervaring met Finnair? Het is wel fucking goedkoop. Dan boek ik nog wel een reisje.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 06:21 schreef vats het volgende:
[..]
die lui zijn net begonnen op japan te vliegen en willen market share halen.... Gelijk boeken zou ik zeggen!
Toen ik mijn vlucht boekte toen waren ze nog net zo duur/goedkoop als de rest.
Geniaaaalquote:Op woensdag 30 juli 2008 11:34 schreef speknek het volgende:
Heerlijke spoof op die verneukt-Engelse j-pop liedjes.
Boku ga warui so let's fighting, Let's fighting love! Let's fighting love!
http://www.southparkstudios.com/clips/103845
Ik viel bijna van mijn stoel af toen ik die prijs zag.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 06:02 schreef Nasi het volgende:
Iemand nog ervaring met Finnair a la 500 euries?
[ link | afbeelding ]
Mixi is volgens mij de populairste.quote:ik ben al een tijdje op zoek naar een japanse chatbox / profiel site alla hyves.
zodat ik met japanners in contact kan komen.
ik zelf heb al 2 gevonden misschien weten jullie nog wel meer. kan iemand mij daar bij helpen
Kun je je alleen nog maar voor opgeven als je een Japanse mobiele telefoon met bijbehorend email adres, in verband met veel gevallen van stalkers en neppe profielen van jonge meisjes met grote borsten :pquote:Op zondag 3 augustus 2008 05:23 schreef captaintokyo het volgende:
[..]
Mixi is volgens mij de populairste.
volgend mij krijg je een uitnodiging mail om te registreren.quote:mixi ([mikushii]) with, being healthy, from the thinking that, without invitation would like to keep brewing the community where the atmosphere which has the sense of relief is good as for the new register we have become the mechanism which cannot be done. Already the person who receives the invitation mail clicking URL for the register which is Bunchu of the mail, or sticking that URL to the address column and “Enter (Return) pushing the key” please do register job. Still until the invitation mail is made to send, you can wait the person who does not receive the invitation mail, from the one which is the acquaintance which if already participates in [mikushii], it is fortunate. Register & of everyone; We wait for utilization from heart!
Ja, maar dat vergt wel enige voorbereiding wat betreft taal, cultuur en gewoonten. Het kan wel, maar het is niet heel makkelijk zonder enige verdere reiservaring of voorbereiding te bereizen.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 19:31 schreef Hopey het volgende:
Vraagje, aangezien de ticketprijzen erg laag zijn, wil ik in september of oktober naar Japan. Het wordt waarschijnlijk in mijn eentje. Zowieso wordt het dan mijn eerste keer dat ik alleen reis. Is japan goed te doen om alleen te reizen?
Wel met andere backpackers, die je daar niet zoveel tegenkomt. Voor de rest waarschijnlijk niet.quote:En vooral voor een meisje? Maak je dan makkelijk contact?
10 dagen is net genoeg voor Tokyo en omgeving en hooguit een kort bezoek aan Kyotoquote:Ik ga waarschijnlijk voor 10 dagen. Misschien meer (meer vakantiedagen heb ik niet) Kom ik met hotelkosten dan zo rond de 300 euro uit of minder?
Met de trein kun je dan een railpass nemen voor ca 300 euro. Een retourtje Tokyo - Kyoto kost ongeveer 200 euro met de trein. Rondreizen met een budget van 300 euro is niet te doen. Backpackhotels of ryokans beginnen bij 35-40 euro per nacht voor een mini-kamer of alleen een bed op een slechte locatie.quote:En als ik wil reizen tussen Osaka, Tokyo en Kyoto. Hoeveel ben ik zoal dan kwijt en welk vervoermiddel kan ik het beste nemen? THX
quote:Op woensdag 6 augustus 2008 19:43 schreef DutchTrain het volgende:
Backpackhotels of ryokans beginnen bij 35-40 15 tot 20 euro per nacht voor een prachtig schoon stapelbed met z'n 4-en op een kamer.
quote:Op donderdag 7 augustus 2008 08:25 schreef Strolie75 het volgende:
En weer thuis. Het was een fantastische reis in een fantastisch land.
Kleine selectie van de foto's:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |