Hallo allemaal,
Dit topic is een vervolg op mijn topic
Voor de liefhebbers van POP ARTIkzelf ben een grote liefhebber van Pop Art, in het bijzonder de schilderijen van Roy Lichtenstein.
Vanaf de eerste dag dat ik een foto zag van mijn nog steeds favoriet schilderij ''girl with ribbon"
(zie mijn avator) was ik verkocht
ik wilde héél graag ''zijn'' schilderijen aan mijn muur, en ben ze toen zelf gaan naschilderen.
niemand hoeft zich zorgen te maken over copyright of plagiaat, dit mag gewoon,
hier kun je daar alles over lezen,
http://www.kopievanmeesterwerk.nl/kopievanmeesterg.htmlals hobbyschilder hoef je je daar eigenlijk sowieso niet druk om te maken maar als je zo als ik
het één en ander te koop zet (maar daar is mijn andere topic voor ) is dat wel handig om te weten.
in dit topic staan de shilderijen die nog te koop zijn
[TK] Pop Art Schilderijen deel 2maar het zijn er niet veel meer
Ik gebruik geen beamer en heb geen cursus, opleiding of kunstacademie gevolgd,
dit is gewoon zo gegroeid omdat ik altijd al graag tekende dus puur een hobby.
Maar na-tekenen gaat mij beter af dan zelf een ontwerp maken, daar ben ik niet erg goed in.
Tja en bovendien wilde ik natuurlijk de schilderijen van Roy lichtenstein aan de wand, dus ik
moest ze wel natekenen (schilderen)
Maar Popart vindt je bij mij overal in huis
Ook servies bijvoorbeeld, en voorraadbussen, tassen t-shirt's en noem maar op.
alle linkjes naar website met leuke pop art spulletjes zijn dan ook van harte welkom.
ik heb zelf een leuke link voor jullie van mijn pop art serviesje.
http://www.drinkstuff.com/products/product.asp?ID=3048
![]()
wie linkjes of adresjes weet voor dit soort spulletjes zou mij een heel groot plezier doen om
ze in dit topic te posten.
Maar alle mensen die zelf ook schilderen, hoeft écht niet persé Pop Art te zijn, mag hier ook een fotootje van zijn of haar werk plaatsen hoor, is altijd leuk.
Ook tips en trucs om te schilderen zijn van harte welkom, en als je iets wilt weten gewoon vragen.
ik hoop hiermee ook andere mensen te inspireren om te gaan schilderen dat zou harstikke leuk zijn !
Dit is de manier waarom ik werk, ik print een plaatje uit van iets dat ik graag wil schilderen, pak een schilderdoek, potlood en gummetje en probeer het plaatje/schilderij zo goed mogelijk na te tekenen.
als dat éénmaal gelukt is ga ik nog even eroverheen met een permanent markstift (dunschrijver) dit geeft
niet af, en kun je gewoon overheen schilderen, zie je later niets meer van.
en dan ga ik dus schilderen.
eerst het orgine plaatje
![]()
en dan gaat het dus van tekening tot schilderij.
![]()
![]()
of deze....
![]()
![]()
zo af en toe heb ik ook eens een ander soort popart schilderij gemaakt,
deze zijn bijvoorbeeld voordat ik Roy Lichtenstein had ondekt.
![]()
![]()
![]()
ook stripfiguren zijn erg leuk om te maken in popart stijl, dit zijn dan ook meestal leuke
verjaardagscadeautjes voor nichtjes en neefjes of voor de kersverse moeder
![]()
![]()
![]()
![]()
en dan nu een paar voorbeeldjes van ''mijn'' lichtenstein schilderijen. er is nog meer te zien in deel 1
maar ik zal hier ook een paar fotootjes posten als voorbeeld
![]()
zo denk ik wel dat jullie ongeveer een idee hebben, sommige zullen het helemaal niets vinden
maar hopenlijk zijn er ook mensen die het wel leuk vinden.
en nogmaals alle tips en vragen zijn welkom, en als je zelf schildert is het harstikke leuk als je je werkjes hier post.
[ Bericht 1% gewijzigd door fanvanheteersteuur op 05-07-2008 04:36:20 ]