abonnement Unibet Coolblue
  Moderator vrijdag 23 mei 2008 @ 20:40:43 #2
42184 crew  DaMart
pi_58865316
Wil je hier feedback hebben op je schilderijen, of alleen extra aandacht om meer te kunnen verkopen?

Voor feedback is het wel handig om de foto's ook hier te posten, scheelt mensen weer een link klikken .
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_58865460
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 20:40 schreef DaMart het volgende:
Wil je hier feedback hebben op je schilderijen, of alleen extra aandacht om meer te kunnen verkopen?

Voor feedback is het wel handig om de foto's ook hier te posten, scheelt mensen weer een link klikken .
als ik al mijn foto's hier post krijg ik misschien last mee dat ik dubbel post ofzo.....

maar eh, feedback is altijd welkom.

als ik iets verkoop, zijn er al een paar verkocht hoor is dat harstikke leuk maar gewoon feedback is ook leuk

(hoop ik natuurlijk wel dat het een beetje positieve feedback is maar ja als dat niet zo mocht zijn moet ik ook tegen kunnen natuurlijk, niet iedereen houdt van pop art natuurlijk)

[ Bericht 4% gewijzigd door DaMart op 23-05-2008 22:03:52 (Een link naar V&A-topic is wel voldoende :).) ]
  Moderator vrijdag 23 mei 2008 @ 21:12:33 #4
42184 crew  DaMart
pi_58866030
Je mag de foto's hier gerust plaatsen hoor. Is ook makkelijker voor feedback .
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  vrijdag 23 mei 2008 @ 21:20:17 #5
105263 Litso
Interlectueel.
pi_58866247
Ik zit momenteel bij lange na niet ruim genoeg om er eentje te kopen, maar ik vind ze erg tof
Ik zou er zo een of twee in mijn huiskamer hangen
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
pi_58866991
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 21:12 schreef DaMart het volgende:
Je mag de foto's hier gerust plaatsen hoor. Is ook makkelijker voor feedback .
oké doe ik graag leuk

komen ze; eerst deze die zijn te koop;

REPLICA'S VAN ROY LICHTENSTEIN WIE DAT IS KAN JE IN MIJN ANDERE TOPIC LEZEN ÓF EVEN GOOGELEN

ik hoop dat jullie ze mooi vinden;















deze die nu komt is niet van roy lichtenstein, geen idee van wel, ooit een plaatje gevonden en dat schilder ik dan na.



en deze serie is ook te koop maar dan wel in één keer de hele serie;
het is de roy lichtenstein serie ''WAR !!"



















EN OP HET LAATST KOMT DE PILOOT TOCH WEER VEILIG THUIS




en dan heb ik deze nog van wie die zijn weet ik ook niet, gewoon plaatjes gevonden
en nageschilderd.






ik heb er natuurlijk nog véél meer maar die zijn niet te koop;
ik verkoop die andere óf omdat ik er een beetje op uitgekeken ben óf omdat ik ze in een
andere (meestal grote maat) wilde schilderen omdat ik ze zo mooi vond geworden.

bijvoorbeeld deze twee kleintjes zijn verkocht;





en de reden is niet omdat ik ze niet meer mooi vond of dat ik op uitgekeken was maar juist omdat ik ze zó mooi vond dat ik ze groot heb geschilderd 80x80cm en die hangen nu te pronken in de huiskamer

dus de foto's die ik nu post zijn van schilderijen die absoluut NIET te koop zijn hoor.
ik heb denk ik niet van alle schilderijen die ik heb al foto's gemaakt maar een aantal zal
ik hier posten gewoon omdat dat leuk is........



en deze heb ik ook verkocht en die ga ik ook in het groot schilderen



tot zover even

wil je dat ik nog meer post, gewoon de schilderijen die in mijn huis hangen, MAAR DIE ZIJN NIET TE KOOP HOOR !!

maar vindt het best wel leuk om ze jullie te laten zien als jullie dat leuk vinden

vinden jullie het leuk om de rest te zien?
  Moderator vrijdag 23 mei 2008 @ 22:03:13 #7
42184 crew  DaMart
pi_58867297
Voor de duidelijkheid: één verkooptopic is genoeg, en daar leent V&A zich uitstekend voor. Dus laten we ons hier concentreren op de artistieke kant van je schilderkunsten, ipv de commerciële .



Die vind ik erg mooi! Er spreekt een hoop emotie uit het gezicht, zonder de emotie helemaal te tonen!
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_58867377
Roy Lichtenstein heeft zulke toffe dingen gemaakt. Daar heb ik ergens nog een boek over liggen, binnenkort eens opzoeken.
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
pi_58867396
Volgens mij kun je het best zelf, waarom beperk je je tot het naschilderen van bestaande afbeeldingen?

Tenminste, ik heb toch goed begrepen dat dat is wat je doet?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_58867506
komen ze;

deze schilderijen hangen dus gewoon bij mij thuis, of zijn kado gegeven aan broers, zus, neefjes, nichtjes
enz. jullie begrijpen dat verjaardagskado;s enzo meestal wel een schilderijtje wordt, da's leuk en persoonlijker en ik weet van ieder zijn smaak natuurlijk

nou hier komen er dus nog een heleboel die bij mij en bij andere aan de muur hangen;

(niet te koop dus hé, gwoon even om te laten zien)

deze hangen bij mijn oudste broer; die heeft erécht om gezeurd..... kwam zelf met de plaatjes aanzetten
nah het is een lieve broer dus ik heb ze voor hem gemaakt natuurlijk
ze zijn trouwens niet van roy lichtenstein weet ook niet van wie wel, ben ik vergeten








deze hing eerst bij mij maar heb ik later toen ik lichtenstein ondekte aan mijn neef gegeven
want die vond hem zo mooi , andy warholl mickey mouse



deze hangt nu bij mijn jongste broer boven het bed



en deze hangt ook ergens bij hem geloof ik (sommige zijn al van een flinke tijd geleden)







de laatste 4 zijn dus wel allemaal van roy lichtenstein
pi_58867823
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 22:07 schreef DevilsAndDust het volgende:
Volgens mij kun je het best zelf, waarom beperk je je tot het naschilderen van bestaande afbeeldingen?

Tenminste, ik heb toch goed begrepen dat dat is wat je doet?
ja dat is gewoon zo gegroeid, ik denk toch dat ik beter ben ik na-tekenen dan zelf tekenen

ik zou in ieder geval zeker roy lichtenstein niet kunnen verbeteren dat weet ik zeker

was maar waar........
pi_58867947
Dat zou je doel ook niet moeten zijn, lijkt mij. Een eigen stijl proberen te ontwikkelen lijkt me voor een kunstenaar véél spannender.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_58868004
en her en der verspreid hangen deze ook nog bij familie en kennissen, ik koop zelde verjaardagskadootjes dus hé.... alleen als ik geen tijd heb gehad om iets voor diegene te schilderen of als ik zeker weet dat diegene niet zo van mijn stijl houd, want als je een huis vol antiek hebt ofzo zouden mijn schilderijen nou niet echt passen natuurlijk, maar neefjes en nichtjes is makkelijk natuurlijk, kinderen vinden dit soort dingen altijd leuk voor op hun kamer, en mama is meestal ook wel blij mee :-)











pffffff ben er vast nog heel wat vergeten, van de laatste die hier in huis hangen heb ik denk ik nog niet
eens een foto gemaakt.

maar in ieder geval

dit is een groot deel van de schilderijen die ik in de loop der jaren heb gemaakt,

voor mijzelf of voor anderen, en ik heb nog zoveel afbeeldingen van roy lichtenstein die
ik ook wil schilderen dat jullie misschien wel begrijpen dat ik er een paar verkoop

de eerste die ik op een groot doek voormezelf in de slaapkamer wil schilderen is deze

wordt een moeilijke



ik denk dat ik hem in de maat 80x80cm wil of 1mtr bij 1 mtr

moet ik nog even over nadenken,

gaat in ieder geval een klus worden

had ik deze al gepost?

dit was ook één van mijn laatste, 80x80cm hangt in mijn woonkamer
is ook mooi gelukt, dacht eerst die gaat me nooi lukken maar het is me toch gelukt
(bloed zweet en tranen hoor ) maar hij hangt er !!

  Moderator vrijdag 23 mei 2008 @ 22:37:36 #14
42184 crew  DaMart
pi_58868034
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 22:33 schreef DevilsAndDust het volgende:
Dat zou je doel ook niet moeten zijn, lijkt mij. Een eigen stijl proberen te ontwikkelen lijkt me voor een kunstenaar véél spannender.
Precies.

Een goede manier om een bepaalde techniek in de vingers te krijgen, is door een voorbeeld zo goed mogelijk na proberen te maken. Maar het is natuurlijk veel leuker en persoonlijker, om eens een eigen beeld op het doek te brengen. En als je graag een voorbeeld wilt, waarom begin je dan bijvoorbeeld niet met een foto waar je je eigen popartinterpretatie aan geeft?
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  vrijdag 23 mei 2008 @ 22:38:36 #15
105263 Litso
Interlectueel.
pi_58868057
Die disneys zijn ook erg gaaf

Roger Rabbit en Jessica zou ik ook zo in mijn kamer hangen
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
pi_58868069
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 22:33 schreef DevilsAndDust het volgende:
Dat zou je doel ook niet moeten zijn, lijkt mij. Een eigen stijl proberen te ontwikkelen lijkt me voor een kunstenaar véél spannender.
is ook zo, misschien ga ik het eens proberen, maar of ik het kan? kweetniet hoor

mijn schilderijtjes van héél lang geleden (hangen meeste bij mijn moeder) zijn best leuk
maar halen het niet bij roy lichtenstein, toen was ik trouwens helemaal in de ban van katten
enzo....... heel ander soort schilderijtjes, maar mams vind ze mooi dus da's wel leuk
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 23 mei 2008 @ 22:46:06 #17
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_58868192
Ach, volgens mij kan je met na schilderen best voldoening behalen en je zou er nog best leuk geld mee kunnen verdienen ook. Ik zou bv best een kaft van bepaald boek geschilderd op canvas willen hebben en zo kan ik wel meer dingen verzinnen die mensen wellicht 'na getekend' willen hebben.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 22:46:10 #18
105263 Litso
Interlectueel.
pi_58868195
Ik denk dat ik het zelf ook eens ga proberen
Ik heb altijd al eens willen schilderen maar ik weet dat ik niet goed ben in tekenen wat ik in mijn hoofd heb. Misschien dat het naschilderen van iets bestaands wel een leuke uitdaging is

Zal geen Lichtenstein / popart zijn overigens, en de kans is groot dat ik er niks van bak, dus voor concurrentie hoef je niet bang te zijn Maar dit topic heeft me wel geinspireerd om eens te kijken of ik hier geen hobby van kan maken
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  vrijdag 23 mei 2008 @ 23:07:42 #19
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_58868723
Ik vind ze echt heel vet, zoals gezegd
pi_58868778
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 22:46 schreef Litso het volgende:
Ik denk dat ik het zelf ook eens ga proberen
Ik heb altijd al eens willen schilderen maar ik weet dat ik niet goed ben in tekenen wat ik in mijn hoofd heb. Misschien dat het naschilderen van iets bestaands wel een leuke uitdaging is

Zal geen Lichtenstein / popart zijn overigens, en de kans is groot dat ik er niks van bak, dus voor concurrentie hoef je niet bang te zijn Maar dit topic heeft me wel geinspireerd om eens te kijken of ik hier geen hobby van kan maken
mijn eerste schilderijen waren ook niet fantastisch hoor, maar hoe meer en hoe vaker je het doet hoe beter het gaat



ha, da's dus eigenlijk met alles zo nietwaar, en dus ook met schilderen, gewoon proberen !

bezuinig niet op goedkoop doek of verf van het kruidvat, da;s echt weggegooid geld, zorg
voor goede voorgeprepareerde doeken en goede acrylverf (merk ; amsterdam tube's zijn prima) en
ook kwastjes zijn héél belangrijk, die goedkope zijn echt helemaal niks, zonde van je werk,

de beste kwastjes zijn van marterhaar, zijn helaas wél duur, maar geloof me als je eenmaal het verschil weet wil je niet anders meer.

gewoon doen en post dan een fotootje hier !
pi_58870409
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 00:16 schreef fanvanheteersteuur het volgende:

[..]

ah........ ik kijk nu voor het eerst naar je profiel en zie dat je op de Kunstacademie Minerva
zit,

heb jij dan geen schilderijen gemaakt die je kan laten zien?

ben wel nieuwschierig naar jou werk,

ik heb geen kuntacedemie gevolgd ofzo helemaal niks, hield gewoon altijd al van tekenen, als ik vroeger een kleurboek kreeg van mijn moeder, kleurde ik niet de plaatjes in, maar ik tekende ze eerst na, en dan ging ik mijn eigen plaatje kleuren, mijn moeder heeft het me talloze keren uit proberen te leggen dat dat de bedoeling niet was maar ik vond dat gewoon leuker en toen was ik pas een jaar of zes, dus zat er al vroeg in


Dat is toch fantastisch. Maar als je goed kan natekenen, waarom zou je dan geen 'uitdagendere' onderwerpen kiezen, dat is eigenlijk dezelfde vraag als zonet. Okee, het kost misschien meer tijd.

Ik schilder niet, ik doe Media (Vormgeving), maar zo nu en dan schilder ik wel, maar niet echt boeiend, ik vind het gewoon leuk om helemaal op te gaan in een schilderij en de volgende dag vind ik het waardeloos. Bovendien ben ik pas geleden verhuist en heb ik bijna geen ruimte meer om te schiilderen, maar dat ben ik wel weer van plan. Ik laat het schilderen voor de mensen die het wél goed kunnen, hoewel op de academie een hele rotzooi te zien is. Daarom denk ik dat als jij inderdaad een eigen draai aan je werk kunt geven dat erg interessant kan worden.
pi_58870611
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 00:26 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Dat is toch fantastisch. Maar als je goed kan natekenen, waarom zou je dan geen 'uitdagendere' onderwerpen kiezen, dat is eigenlijk dezelfde vraag als zonet. Okee, het kost misschien meer tijd.

Ik schilder niet, ik doe Media (Vormgeving), maar zo nu en dan schilder ik wel, maar niet echt boeiend, ik vind het gewoon leuk om helemaal op te gaan in een schilderij en de volgende dag vind ik het waardeloos. Bovendien ben ik pas geleden verhuist en heb ik bijna geen ruimte meer om te schiilderen, maar dat ben ik wel weer van plan. Ik laat het schilderen voor de mensen die het wél goed kunnen, hoewel op de academie een hele rotzooi te zien is. Daarom denk ik dat als jij inderdaad een eigen draai aan je werk kunt geven dat erg interessant kan worden.
tuurlijk ga ik steeds moeilijker werken aan, de ''war'' serie was ook een behoorlijke uitdaging, ik vond ze prachtig, maar moeilijk, veel details, zitten héél veel uren in, ontelbaar gewoon maar wilde perse kijken of ik het kon, heb er ook lang plezier van gehad, maar zoals ik al eerder zei er zijn nog veel meer afbeeldingen van lichtenstein die ik wil schilderen, en daar is niet alleen ruimte aan de wand voor nodig, maar ook weer
geld voor nieuwe doeken, verf en kwasten, het is best een dure hobby, blijven weggeven aan familie en vriendjes is gewoon geen doen, en vragen of ze het willen kopen, ga ik écht niet doen, als ik iets voor een broer of zus of vriendin maak is het als kado, en ja ik wil gewoon blijven schilderen en hopenlijk leer ik er ieder keer weer meer bij en geloof me ik ben zo perfectionistisch als de pest, ben niet gauw tevreden,

de strakke lijnen krijg je trouwns alleen door ''marterharen'' kwastjes te gebruiken, die zijn duur, maar echt het best, krijg je het mooiste resultaat ee, verder moet je natuurlijk wel een ''vaste'' hand hebben en niet gaan schilderen als je moe bent ofzo, je moet je echt helemaal volledig concentreren en focussen op het schilderij, is wel lekker hoor, als je zorgen hebt vergeet je ze, voor mij is het een perfecte hobby,

kan me er volledig in verliezen, heerlijk .......
pi_58870643
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 00:26 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Dat is toch fantastisch. Maar als je goed kan natekenen, waarom zou je dan geen 'uitdagendere' onderwerpen kiezen, dat is eigenlijk dezelfde vraag als zonet. Okee, het kost misschien meer tijd.

Ik schilder niet, ik doe Media (Vormgeving), maar zo nu en dan schilder ik wel, maar niet echt boeiend, ik vind het gewoon leuk om helemaal op te gaan in een schilderij en de volgende dag vind ik het waardeloos. Bovendien ben ik pas geleden verhuist en heb ik bijna geen ruimte meer om te schiilderen, maar dat ben ik wel weer van plan. Ik laat het schilderen voor de mensen die het wél goed kunnen, hoewel op de academie een hele rotzooi te zien is. Daarom denk ik dat als jij inderdaad een eigen draai aan je werk kunt geven dat erg interessant kan worden.
voor diegene die denken, hé waar gaat dit nu weer over, dit is het vervolg op een discussie in mijn andere topic [TK] POP ART schilderijen anders snappen jullie er niks meer van ben ik bang
pi_58870707
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 22:37 schreef DaMart het volgende:

[..]

Precies.

Een goede manier om een bepaalde techniek in de vingers te krijgen, is door een voorbeeld zo goed mogelijk na proberen te maken. Maar het is natuurlijk veel leuker en persoonlijker, om eens een eigen beeld op het doek te brengen. En als je graag een voorbeeld wilt, waarom begin je dan bijvoorbeeld niet met een foto waar je je eigen popartinterpretatie aan geeft?
lees meer hier over in mijn andere topic [TK] POP ART schilderijen

daar leg ik een heleboel uit over het hoe en waarom
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 23:52 schreef fanvanheteersteuur het volgende:

[..]

o jeeeeeeeee dat zou héél veel tijd kosten ben ik bang, en om héél eerlijk te zijn

ik vind dit mooier, en als ik dan toch een beetje mijn eigen stijl en draai eraan moet geven om het toch een beetje meer persoonlijk ''mijn'' schildererijen ervan te maken dan is dat wel de grootste verandering die ik heb doorgevoerd. ik heb een kalender van lichtenstein en daar staan ook een aantal afbeeldingen op o.a. die van mijn avator en als je dan mijn schilderij ziet ikzelf vind dat sprekender en mooier ik hou van duidelijke felle kleuren maar dat is echt een kwestie van persoonlijke smaak

zie hier het verschil misschien vindt jij de eerste mooier en een ander weer de tweede

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

en van sommige bestaat bijv. alleen een tekening, en heb ik er mijn eigen kleuren van gemaakt precies naar persoonlijke smaak.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

of deze voor mijn broertje was eigenlijk alleen een tekening ik geloof niet dat er een echt schilderij van bestaat, misschien heeft hij nooit de tijd gekregen om deze af te maken, lichtenstein stierf best jong

[ afbeelding ]

en ik heb er dit van gemaakt..........

[ afbeelding ]

snap je, het is net als met koken, een beetje van maggie........ en een beetje van mezelf.......
pi_58870873
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 00:39 schreef fanvanheteersteuur het volgende:

[..]

tuurlijk ga ik steeds moeilijker werken aan, de ''war'' serie was ook een behoorlijke uitdaging, ik vond ze prachtig, maar moeilijk, veel details, zitten héél veel uren in, ontelbaar gewoon maar wilde perse kijken of ik het kon, heb er ook lang plezier van gehad, maar zoals ik al eerder zei er zijn nog veel meer afbeeldingen van lichtenstein die ik wil schilderen, en daar is niet alleen ruimte aan de wand voor nodig, maar ook weer
geld voor nieuwe doeken, verf en kwasten, het is best een dure hobby, blijven weggeven aan familie en vriendjes is gewoon geen doen, en vragen of ze het willen kopen, ga ik écht niet doen, als ik iets voor een broer of zus of vriendin maak is het als kado, en ja ik wil gewoon blijven schilderen en hopenlijk leer ik er ieder keer weer meer bij en geloof me ik ben zo perfectionistisch als de pest, ben niet gauw tevreden,

de strakke lijnen krijg je trouwns alleen door ''marterharen'' kwastjes te gebruiken, die zijn duur, maar echt het best, krijg je het mooiste resultaat ee, verder moet je natuurlijk wel een ''vaste'' hand hebben en niet gaan schilderen als je moe bent ofzo, je moet je echt helemaal volledig concentreren en focussen op het schilderij, is wel lekker hoor, als je zorgen hebt vergeet je ze, voor mij is het een perfecte hobby,

kan me er volledig in verliezen, heerlijk .......
Dat laatste kan ik helemaal begrijpen, en ik kan dan ook hele nachten doorgaan, en niet kunnen slapen door de adrenaline. Schilderen is fantastisch. En ook zwaar frustrerend.

Maar .. wat ik verder zei? Toch niet?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')