abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59883319
De lijst hier is verre van compleet. Aanvullingen van hoge-rente-banken zijn welkom, en vooral de Deposito-lijst is nog wat kort!

Vervolg van:
Banken met hoge rente (deel 4)
Banken met hoge rente (deel 3)
Banken met hoge rente (deel 2)
Banken met hoge rente

Klassement per 23 februari 2008:
Rekeningen ZONDER BEPERKENDE VOORWAARDEN (o.a. van deze bron):
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
TEB Ster Spaarrekening                    4,60%   (Was 4,25%)  De nominale rente is 4,52%, de spaarrente wordt 4 keer per jaar uitgekeerd. Door het rente op rente effect wordt een effectieve rente van 4,6% gehaald.
AK Internet Spaarrekening                 4,55% 
ATB Internet Spaarrekening                4,50%   Geen eigen rekeningnummer
Credit Europe Top-Interest                4,50%   Wekelijks papieren afschriften
YKB Euro-Plus Spaarrekening               4,43%*
AK Spaarrekening                          4,50% 
DHB Bank Save online                      4,25% 
GarantiBank Gouden internet Rekening      4,10%
Argenta internet spaarrekening            4,00%   (Was 4,25%) Let op: andere garantieregeling: http://www.dividendpagina.nl/sparen/argenta-internet-spaarrekening.asp
DHB VoorSpoedrekening                     4,00%
Gouden Klaver Rekening                    4,00%
Hyoptheker Solide Koers Internetbankieren 4,00%

*Deze bank claimt dat 4,43% per jaar bij uitkering per maand door rente-op-rente neerkomt op 4,50% per jaar. Echter, dan zullen ze 4,43/4% per kwartaal moeten uitkeren, er staat nergens dat ze dat doen, en daarom vind ik het raar dat ze 4,50% per jaar claimen te geven.

Rekeningen MET MAANDELIJKSE INLEG** (o.a. van deze bron):
1
2
3
4
5
SNS Maxisparen             4,25%     Maandelijks ¤ 50 tot en met ¤ 250 sparen
AEGON Bank Spaarcomfort    4,25%     Maandelijks ¤ 50 tot en met ¤ 250 sparen
ASN Bank ideaalsparen      4,25%     Maandelijks ¤ 50 tot en met ¤ 250 sparen
REAAL LoyaalSparen         4,25%     Maandelijks ¤ 50 tot en met ¤ 250 sparen
Regio Bank SnelSparen      4,25%     Maandelijks ¤ 50 tot en met ¤ 250 sparen

**Als je op een maand minder dat het minimum inlegt, krijg je een lagere rente. Meer inleggen is niet mogelijk. Opnemen heeft over het algemeen geen invloed op het rentepercentage (controleer dit wel per rekening voor je hem opent!)

Rekeningen MET VASTE LOOPTIJD EN VASTE RENTE:
1
2
3
4
5
6
7
Credit Europe Termijndeposito     5,40%   (Was 5,00%) 1 jaar  
DSB Bank Vaste Termijn Deposito   4,00%   (1 maand)  
                                  4,15%   (3,6 maand, 1-5 jaar)  
                                  4,50%   (10 jaar)
SNS Keuzedeposito                 4,00%   (1 t/m 5 jaar)
                                  4,25%   (6 t/m 9 jaar)
                                  4,50%   (10 jaar)

..

Rekeningen MET ANDERE VOORWAARDEN**** (o.a. van deze bron):
1
2
3
4
5
6
7
SNS Jaarsparen                  4,50%   2% over het hele spaarsaldo + 2,50% bonusrente over laagste bedrag
AK Plus spaarrekening           4,45%   (Was 4,20%)  Minimum saldo 1000 euro, maximaal twee opnames per maand. Rentebijschrijving per kwartaal.
Postbank Toprekening            4,00%   Eerste 3 maanden 4,50%, minimum saldo 20.000
ASN Bank optimaalplusrekening   4,00%   1% opnamekosten
OHRA Extra Spaarrekening        4,00%   2% opnamekosten
DSB Bank Internetsparen Extra   4,00%   Minimum saldo 25000 euro, daaronder 2% rente
Regio Bank Spaarplus            3,75%   1% opnamekosten   Saldo boven de 1.500.000 2,25%

****Deze rekeningen zijn eigenlijk helemaal niet interessant vergeleken met de rest...

Special:
Rekeningen MET WAARDELOZE RENTE (speciaal om deze banken te motiveren hier eens wat aan te doen!):

1
2
3
4
5
Postbank Plusrekening              0,50%   Was vroeger 6%.....
ING Eurospaarrekening              0,50%*  Minimumsaldo ¤5000,-; bonusrente 1,50% over het minimumsaldo dat gedurende het hele kalenderjaar op de rekening staat
Postbank Kapitaalrekening          1,00%*  Tot ¤11250, daarboven 0,10% meer
ASN Sparen                         1,25%
Triodos Bank Spaar Vrij Rekening   1,75%
*Op de site van de banken kan ik deze rekeningen niet meer af sluiten.

Alle banken in het rijtje staan onder toezicht van De Nederlandse Bank (DNB) en vallen onder het Depositogarantiestelsel (TS kan niet aansprakelijk gehouden worden voor fouten in deze post, zelf even controleren natuurlijk!). Dit houdt in dat bij onverhoopt failliesement van de bank in ieder geval de eerste ¤20.000 voor 100% gegarandeerd is door DNB en de volgende ¤20.000 voor 90%. Wil je geen enkel risico lopen, dan kun je dus het beste je geld spreiden over meerdere banken met maximaal ¤20.000 per rekening.

Voor hele grote bedragen (waarbij spreiden over meerdere banken lastig wordt) kun je staatobligaties overwegen. Nederlandse staatsobligaties behoren tot de veiligste ter wereld. Je hebt dan wel het nadeel van transactie- en bewaarkosten, maar voor grote bedragen zijn die in verhouding laag. Zie hieronder de yieldcurve.

Yieldcurve EURO staatsobligaties

Niet up-to-date, klik hier voor de huidige situatie

Handige links:
http://www.rekeninginfo.nl
http://www.dividendpagina.nl/sparen.asp

Hou dit AUB een spaartopic.
Discusseren over speculeren en beleggen kan hier: [Centraal] Beleggen & Aandelen deel 25

[sub]De OP vind je hier
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  vrijdag 4 juli 2008 @ 10:47:19 #2
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_59883539
censuur :O
pi_59883603
Zojuist op de email: AT Bank verhoogd van 4,5 naar 4,75%

ATBank:
Geachte relatie,

Hierbij willen wij u graag informeren dat Amsterdam Trade Bank N.V. besloten heeft om met ingang van 7 juli 2008 haar rentevergoeding op de ATB Internet Spaarrekening met 0,25% te verhogen naar 4,75%.

Amsterdam Trade Bank N.V. laat hiermee blijken dat ze als bank de intentie heeft om een bovengemiddelde rentevergoeding te geven, hetgeen in de voorgaande jaren onveranderd het geval was. Daarnaast houdt de bank hiermee rekening met de gewijzigde marktomstandigheden en het feit dat ook de Europese Centrale Bank jongstleden donderdag haar rentetarief met 0,25% heeft verhoogd.

Indien u nog vragen heeft hierover kunt u telefonisch contact opnemen via ons gratis telefoonnummer 0800-2225888 (maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 17.30 uur) of per email: sparen@atbsparen.nl

Met vriendelijke groeten,
Amsterdam Trade Bank N.V.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_59883704
Ha, die mail kreeg ik idd ook net binnen
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  vrijdag 4 juli 2008 @ 11:15:32 #5
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_59884265
Kijk das niet verkeerd. Toch weer een keer extra stappen
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
  vrijdag 4 juli 2008 @ 11:25:33 #6
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_59884597
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 11:15 schreef MrFl0ppY het volgende:
Kijk das niet verkeerd. Toch weer een keer extra stappen
De inflatie stijgt harder dan de rente...
  vrijdag 4 juli 2008 @ 12:03:54 #7
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_59885757
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 11:25 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Maar is nog niet zo groot als de rente
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
  vrijdag 4 juli 2008 @ 12:09:49 #8
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_59885922
Vanmiddag maar eens m'n papieren naar CEB de deur uit doen, is er nog niet van gekomen.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_59886019
Wie geeft er 6%?
pi_59887538
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 11:25 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

En met de huidige inflatie is het nog eens extra onverstandig om je geld op een spaarrekening van een van de grote banken te houden
pi_59888432
Hoe lang duurt om een rekening te openen bij credit-europe ? Maandag heb ik het aanmeldingsformulier opgestuurd.
pi_59889218
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 10:49 schreef Essebes het volgende:

ATBank:
Geachte relatie,

Hierbij willen wij u graag informeren dat Amsterdam Trade Bank N.V. besloten heeft om met ingang van 7 juli 2008 haar rentevergoeding op de ATB Internet Spaarrekening met 0,25% te verhogen naar 4,75%.

Amsterdam Trade Bank N.V. laat hiermee blijken dat ze als bank de intentie heeft om een bovengemiddelde rentevergoeding te geven, hetgeen in de voorgaande jaren onveranderd het geval was. Daarnaast houdt de bank hiermee rekening met de gewijzigde marktomstandigheden en het feit dat ook de Europese Centrale Bank jongstleden donderdag haar rentetarief met 0,25% heeft verhoogd.

Indien u nog vragen heeft hierover kunt u telefonisch contact opnemen via ons gratis telefoonnummer 0800-2225888 (maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 17.30 uur) of per email: sparen@atbsparen.nl

Met vriendelijke groeten,
Amsterdam Trade Bank N.V.
Hmmm ik heb geen mail van hun gekregen. Pech voor hun, want ik heb gister net al mijn geld bij ATBank weggehaald. Waarschijnlijk ga ik het de komende week beleggen, of anders wel naar ICESAVE toe.

Hoe zeg je trouwens je ATBank rekening op? Ik kon op hun internet site daar niets over vinden.
Gewoon een brief sturen met AJU erin?
  vrijdag 4 juli 2008 @ 18:54:31 #13
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_59894992
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 12:13 schreef EchtGaaf het volgende:
Wie geeft er 6%?
DSB geeft zelfs 7.5 % . Maar dan moet je het wel 10 jaar vast zetten , en het niet valt onder het depositogarantiestelsel van de DNB. Toch wat eng vind ik ...

http://www.dsbbank.nl/sparen/achtergesteld-deposito/
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_59895019
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 14:21 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Hmmm ik heb geen mail van hun gekregen. Pech voor hun, want ik heb gister net al mijn geld bij ATBank weggehaald. Waarschijnlijk ga ik het de komende week beleggen, of anders wel naar ICESAVE toe.

Hoe zeg je trouwens je ATBank rekening op? Ik kon op hun internet site daar niets over vinden.
Volgens mij zit ergens een knopje met "formulieren", daar kun je wijzigingen doorgeven en ook je rekening opzeggen dacht ik.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_59895159
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 13:47 schreef corus het volgende:
Hoe lang duurt om een rekening te openen bij credit-europe ? Maandag heb ik het aanmeldingsformulier opgestuurd.
Ik geloof dat het bij mij ongeveer een weekje duurde.
pi_59896150
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 13:12 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

En met de huidige inflatie is het nog eens extra onverstandig om je geld op een spaarrekening van een van de grote banken te houden
wat wil je er dan mee doen?
  vrijdag 4 juli 2008 @ 20:56:27 #17
173465 MoneyTalks
You listen.
pi_59897535
tvp
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_59898809
Als ik dit zo lees, dan is Icesave weer wat van plan met de rente...
quote:
(...)
Nieuwkomer Icesave heeft inmiddels laten weten binnenkort ook met een depositoproduct te komen, waarbij spaarders hun geld voor langere tijd tegen een vaste rente kunnen wegzetten. De verwachtingen van de Overgeld redactie zijn hooggespannen, aangezien het rentetarief op een gewone internetspaarrekening zonder voorwaarden bij de IJslanders al 5,0% is.
(...)
Martijn Hohmann, directeur van Icesave, stelt dat tarieven mogelijk verder omhoog kunnen. „Maar daarbij laten we ons niet leiden door wat de concurrentie doet. Wel overwegen we tarieven op te trekken omdat de Europese Centrale Bank donderdag de rente heeft verhoogd.” Icesave heeft sinds zijn komst op de Nederlandse markt in mei ruim 25.000 spaarders aangetrokken.
(...)
Het hele artikel is terug te lezen op www.overgeld.nl
pi_59898870
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 18:54 schreef fripper het volgende:

[..]

DSB geeft zelfs 7.5 % . Maar dan moet je het wel 10 jaar vast zetten , en het niet valt onder het depositogarantiestelsel van de DNB. Toch wat eng vind ik ...

http://www.dsbbank.nl/sparen/achtergesteld-deposito/
O nee.... Zou ik nooit doen. Als je kijkt hoe hard de variabele spaarrente alleen al het afgelopen is gestegen.... En 10 jaar is wel erg lang. En dan ook nog geen bank garantie ...
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 4 juli 2008 @ 23:13:52 #20
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_59900545
quote:

[..]

Ik heb de email wel...

Wat opzeggen betreft, waarom zou je opzeggen? gewoon leeghalen, als de rente bij ATB dan hoger wordt dan bij de anderen kun je het weer naar ATB sluisen.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_59903085
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 19:53 schreef Twijfelaar80 het volgende:

[..]

Op een spaarrekening zetten van Icesave of CEB misschien? Bij de grote banken mag je blij zijn als het rentetarief gelijk is aan de inflatie, sommigen zitten zelfs lager dan de inflatie; hoezo spaarrekening? Je verliest er op
  zaterdag 5 juli 2008 @ 07:10:47 #22
29690 csar
Rock On With Yo Bad Self
pi_59904277
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 01:19 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Op een spaarrekening zetten van Icesave of CEB misschien?
De Landskibank heeft aardige klappen gehad ten gevolge van de kredietcrisis. Ook is het zo dat de eerste 20.887 niet onder het nederlandse depositogarantiestelsel valt maar onder het ijslandse.

Mocht je een bank met 5% willen dan lijkt mij de Credit Europe een betere optie, ook 5% en deze valt ook voor de eerste 20k onder het nederlandse depositogarantiestelsel.
Freedom is a road seldom traveled by the multitudes
pi_59907341
tvp he
pi_59907985
Inderdaad CSAR. Op basis van dit draadje was ik enthousiast geworden van ICESAVE en had vorige week een rekening geopend. Ik was vandaag van plan om hem vol te storten maar las heel toevallig dit bericht:

http://business.timesonli(...)s/article4273175.ece

Well, up to a point. In the unlikely event of Landsbanki failing, Icesave depositors would have to claim the first ¤20,887 (£16,500) of their losses not from the UK’s Financial Services Compensation Scheme (FSCS) but from a deposit protection fund run out of Reykjavik.

After several days of prodding and digging, I have, finally, ascertained the vital statistics of this fund, the Depositors’ and Investors’ Guarantee Fund. It describes itself, not very accurately, as “prefunded” but actually has £88 million in the kitty. That’s to cover deposits totalling £13.6 billion, 154 times as much.

Gaat weliswaar over de UK maar die situtie verschilt nauwelijks van die in NL.

Dit staat op hun eigen site:
http://www.icesave.nl/veelgesteldevragen/

Het IJslandse garantiestelsel (Icelandic Guarantees and Investor-Compensation Scheme) garandeert aan Icesave rekeninghouders bescherming tot minimaal ¤ 20.887 van het totale bedrag op de spaarrekening. Naast deze bescherming door het IJslandse garantiestelsel garandeert het Nederlands depositogarantiestelsel het bedrag tussen de ¤ 20.887 en ¤ 40.000. Voor de aanvullende bescherming vanuit het Nederlands depositogarantiestelsel geldt een eigen risico van 10%. De vergoeding die van de depositogarantiestelsels verkregen kan worden kan dus niet meer bedragen dan ¤ 38.000 per persoon ongeacht het aantal rekeningen.

“unlikely event of Landsbanki failing”
Het is maar de vraag of dat zo unlikely is....dit stond 24 juni op Bloomberg:

The currency fell 30 percent against the euro since the start of the year as banks struggled to finance debt amid a squeeze on credit.
[...]
The cost of insuring the bonds of Kaupthing Bank hf, Landsbanki Islands hf and Glitnir Banki hf using credit-default swaps soared to records in March on concern Iceland's three largest banks may be unable to fund themselves.

http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=newsarchive&sid=aSnRSg218h_U

Normaal lurk ik alleen maar dit wilde ik toch even melden. Vind het risico nu te groot voor 0.5% extra rente. Als ik toch risico moet nemen dan liever met iets waar flink aan te verdienen valt.

Dutch_renter
pi_59909303
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 19:53 schreef Twijfelaar80 het volgende:
Op een kleine bank zetten natuurlijk, waar je wel een fatsoenlijke rente krijgt.
pi_59909310
TS: je lijst loopt behoorlijk achter, en die bron (dividendpagina.nl) claimt vandaag (5-7-2008) nog te zijn bijgewerkt maar er staan allerlei achterhaalde rentestanden op.

Huidige top 3:

5.10% Anadolubank (valt onder bank met "beperkende voorwaarden" maar de enige restrictie is max. 2 opnames per maand, lijkt me geen significante beperking)
5.00% Credit Europe Bank
5.00% IceSave (gaat a.s. maandag naar 5.25%!)

Verder kan ieder moment de Kaupthing Edge bank met een nieuwe spaarrekening in Nederland komen, met waarschijnlijk ook een interessante rente.
pi_59909427
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 07:10 schreef csar het volgende:

[..]

De Landskibank heeft aardige klappen gehad ten gevolge van de kredietcrisis. Ook is het zo dat de eerste 20.887 niet onder het nederlandse depositogarantiestelsel valt maar onder het ijslandse.

Mocht je een bank met 5% willen dan lijkt mij de Credit Europe een betere optie, ook 5% en deze valt ook voor de eerste 20k onder het nederlandse depositogarantiestelsel.
Het IJslandse depositogarantiestelsel is verder precies hetzelfde als de Nederlandse (ze moeten beide aan de Europese regels voldoen), daar maak ik me dus niet zoveel zorgen om. En a.s. maandag is Icesave weer hoger dan CEB, dus dan is CEB niet de betere optie (al zie ik die wel weer snel volgen in renteverhoging)
pi_59909827
quote:
Solide (investment grade)

Rabobank: Aaa
ING Bank(Postbank): Aa1
ABN Amro: Aa2
Fortis: Aa2
SNS bank: A1
Icesave/Landsbanki (IJsland): A2
AK Bank (Turkije): A3
Garanti Bank (Turkije): A3
Argenta (België): BBB+*
Credit Europe Bank: Baa3

Speculatief

Amsterdam Trade Bank (Alfa Bank Rusland): Ba1
DHB Bank (Turkije): Ba1
Anadolu Bank (Turkije): B1
YapiKredi: (Turkijke): B1
TEB Bank (Turkije): B1
Bron: http://www.z24.nl/z24geld/artikel_18208.z24

Icesave/Landsbanki staat er dus prima voor, zelfs beter dan CEB (al staat die er ook wel goed voor).
  zaterdag 5 juli 2008 @ 17:30:51 #29
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_59910988
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 16:11 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Bron: http://www.z24.nl/z24geld/artikel_18208.z24

Icesave/Landsbanki staat er dus prima voor, zelfs beter dan CEB (al staat die er ook wel goed voor).
Waarom staat atb hier bij speculatief?
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  zaterdag 5 juli 2008 @ 17:44:15 #30
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_59911237
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 17:30 schreef Cheiron het volgende:

[..]

Er zijn nogal wat verhalen te vinden over de betrokkenheid van de Alfa-bank bij drugshandel en de russische maffia. Ik kan me voorstellen dat Rusland ( en de russische economie ) ook niet als erg stabiel worden gezien.

Wat er van waar is weet ik niet , maar ik zet mij geld dan liever bij bv de ASN , ook al is de rente iets lager.

zie oa :
http://www.stelling.nl/followup/brussels.html
http://observer.guardian.(...)tml#article_continue
pi_59911609
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 17:30 schreef Cheiron het volgende:

[..]

Van de bron:
quote:
Zo betekent de Ba1 rating, die onder meer de Russische Alfa Bank (Amsterdam Trade Bank) en de Turkse DHB Bank hebben, volgens Moody's dat de kredietrisico's "substantieel" zijn. Dat klinkt omineus, maar is minder ernstig dan de C-sectie. Daarin zitten banken met "zeer hoge" risico's en partijen waarvan verwacht wordt dat ze op het punt staan in te storten.

Zojuist Icesave op het NOS journaal (letterlijk 1 minuut geleden) in een item over stijgende spaarrentes bij nieuwe banken
pi_59911816
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 18:06 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Van de bron:
[..]

Zojuist Icesave op het NOS journaal (letterlijk 1 minuut geleden) in een item over stijgende spaarrentes bij nieuwe banken
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 14:17 schreef avonne het volgende:

[..]

Gezien de af en toe belachelijke onderwerpen bij het 8-uur journaal* verwacht ik hier binnenkort ook wel een item. Consumentengids, Radar, you name it.
pi_59912042
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 18:22 schreef avonne het volgende:

[..]

[..]

Daar moest ik meteen aan denken toen ik het item zag
pi_59914088
Krijgen alle rekeningen 5,25% rente vanaf maandag? Of alleen de nieuwe rekeningen?
  zaterdag 5 juli 2008 @ 23:47:29 #35
19775 Slam
The True AoD
pi_59917645
Voor alle bij ICESAVE iedereen 5,25% dus
Es ist geil ein Arschloch zu sein!!!!
pi_59917974
Nog iets gevonden van Ohra:
quote:
Sparen gaat extra snel met de OHRA Maand Spaarrekening. Onze maand spaarrekening biedt u een hoge rente. De eerste 6 maanden krijgt u maar liefst 7,00%* over uw spaargeld en daarna 4,50%*. U kunt al sparen vanaf € 25,- tot een maximum van € 250,- per maand.
Daarnaast hebben of gaan ze de rente van hun normale spaarrekening verhogen van 4,0% naar 4,6%.
pi_59921020
Mhhh als ICESAVE echt naar de 5,25% gaat dan gaat bij mij ook alles van de ATB naar ICE..
ps
werkt die ICE net zo lekker als de ATB?
pi_59921028
quote:

[..]
en wat doe je dan met de rente die je eind dit jaar nog krijgt van ATB
  zondag 6 juli 2008 @ 09:03:53 #39
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_59921041
Even afwachten wat er de komende dagen gaat gebeuren. Als Icesave en Ohra omhoog gaan zal er wel meer volgden.
pi_59921161
quote:
Op zondag 6 juli 2008 08:54 schreef tinny het volgende:
Mhhh als ICESAVE echt naar de 5,25% gaat dan gaat bij mij ook alles van de ATB naar ICE..
ps
werkt die ICE net zo lekker als de ATB?
IceSave werkt erg lekker moet ik zeggen. 4 x rente betaling per jaar, 's ochtends geld gestort -> 's middags al op IceSave, 4 afschriften per jaar. Toppertje!
pi_59921174
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 10:49 schreef Essebes het volgende:

Die kreeg ik ook
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 6 juli 2008 @ 09:52:33 #42
862 Arcee
Look closer
pi_59921298
quote:
Grote banken mengen zich nu ook in strijd

Sparen loont weer

AMSTERDAM - Sparen wordt weer rendabel. Na een periode waarin het geld op de bank nauwelijks rente opleverde, gaat men er nu weer wat aan verdienen. Diverse banken, waarvan sommigen met exotische namen, strijden om de gunst van de spaarder en dat kan resulteren in een rente die rond de vijf procent ligt.

Een maand geleden stuntte de IJslandse bank Icesave nog met vijf procent rente, inmiddels worden er hogere percentages geboden. Ook de grootbanken mengen zich in de strijd. Amsterdam Trade Bank, Credit Europe, Argenta en Akbank zijn voor veel Nederlanders geen vage financiële instellingen meer. Juist deze prijsvechters kaapten de laatste tijd veel spaarders weg bij de grote banken met hoge spaarrentes. Zo biedt de huidige koploper, de Turkse bank Anadolubank, een rente van 5,1 procent.

Toetreders

De laatste tijd doet vrijwel iedereen een poging de hand te leggen op een deel van het Nederlandse spaargeld, ruim 237 miljard euro in totaal. Onverwachte toetreders op eigen bodem waren de beleggersbank Alex en ABP-pensioendochter Loyalis. Alex kwam in maart met een rente van 3,8 procent. Inmiddels is dat 4 procent.

De grote banken hielden zich lang afzijdig van het vuurwerk. Maar inmiddels komen ze in beweging, met name via hoge rentes op zogenoemde deposito's. Dat is geld dat langer vaststaat. Zo is het Belgisch-Nederlandse Fortis koploper met een rente van 5,6 procent op geld dat vijf jaar vaststaat. Mensen die 20.000 euro willen inleggen, krijgen bij de Postbank inmiddels 4,5 procent rente.

Edmond Hilhorst, directeur van de financiële website Independer, denkt dat banken er genoeg van hebben spaargeld mis te lopen. "Hoewel het nog niet heel veel pijn doet, is het zichtbaar vervelend voor ze", aldus Hilhorst. Hij schat dat Nederlandse grotere banken "enkele miljarden aan spaargeld" hebben zien verdwijnen naar de prijsvechters.

Jaap Versfelt, partner bij adviesbureau McKinsey, ziet een andere reden waarom de traditionele banken zich nu nadrukkelijk melden bij spaarders. "Banken zoeken in deze tijden van de kredietcrisis naar veilige manieren om geld aan te trekken. Het is veiliger dan bijvoorbeeld geld van investeerders, die hun kapitaal snel uit een bank kunnen wegtrekken", aldus Versfelt, specialist in banken en verzekeraars.

Hilhorst en Versfelt durven niet te voorspellen of spaartarieven nog verder omhoog kunnen. "Dat weet natuurlijk niemand. Maar in de jaren zeventig hebben we heel hoge tarieven gehad", aldus Versfelt. Wel wijst hij erop dat spaarders zich niet al te rijk moeten rekenen. "Het is lange tijd aan Nederland voorbijgegaan. Maar inmiddels is ook hier sprake van een oplopende inflatie. Dat geeft tegenwicht aan de hoge spaarrentes."
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_59921475
tvp.

Ben op zoek naar alternatief voor postbank Plusrekening zonder extra voorwaarden.
Eens even de OP bekijken.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_59921503
quote:
Op zondag 6 juli 2008 10:19 schreef -J-D- het volgende:
tvp.

Ben op zoek naar alternatief voor postbank Plusrekening zonder extra voorwaarden.
als het om minder dan 20k gaat is eigenlijk alles safe (NL garantiestelsel), met een klein voorbehoud voor IceSafe (ijslands garantiestelsel)
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_59921523
quote:
Op zondag 6 juli 2008 10:19 schreef -J-D- het volgende:
tvp.

De OP is niet echt actueel meer.

De situatie is nu (voor voorwaardevrije rekeningen):
Anadolu 5,1%
Icesave 5% (vanaf maandag schijnt het 5,25 te worden)
CEB 5%
pi_59921630
quote:
Op zondag 6 juli 2008 10:23 schreef komrad het volgende:
als het om minder dan 20k gaat is eigenlijk alles safe (NL garantiestelsel), met een klein voorbehoud voor IceSafe (ijslands garantiestelsel)
Die snap ik niet. Hoe kan het dat een bank met een vestiging in nederland het bedrag tot 20.000,- onder een buitenlands garantiestelsel kan laten vallen. En het bedrag tussen de 20 en 40.000euro voor 90% weer onder het nederlandse garantiestelsel laat vallen.

Of is het bedrag tot 20.000euro twee maal afgedekt? Zowel door het buitenlandse stelsel ALS het nederlandse stelsel?
  zondag 6 juli 2008 @ 10:43:17 #47
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_59921659
Die Anadolu wordt steeds interessanter! Alleen de naam klinkt zo "indiaans"...
pi_59921686
quote:
Op zondag 6 juli 2008 10:40 schreef _Arthur het volgende:

[..]
Of is het bedrag tot 20.000euro twee maal afgedekt? Zowel door het buitenlandse stelsel ALS het nederlandse stelsel?
Nope, bij faillisement zal je toch echt je geld uit IJsland moeten zien te krijgen.
pi_59921697
Anadolu heeft geen internet bankieren, dat is voor mij die 0.1% extra niet waard.
Goud kan je niet bijdrukken
pi_59921704
quote:
Op zondag 6 juli 2008 10:46 schreef FloggingMolly het volgende:
Nope, bij failliesement zal je toch echt je geld uit IJsland moeten zien te krijgen.
Toch raar dan dat het bedrag tussen de 20 en 40.000e weer wel onder de nederlandse regelgeving valt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')