abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59826413
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 20:16 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik geloof je direct, maar ik heb echt geen flauw idee, vandaar de vraag.
Ik heb m'n geld op een postbank plusrekening staan
Op hun website staat niks over kosten, dus daar hoef je niet vanuit te gaan.
pi_59826427
Fortis heeft het ook weer aangepast..
https://www.fortisbank.nl(...)do?page_id=hogerente

na 5 jaar pas 5.6 procent en voor 2 jaar heb je maar 5.3, kortom iets minder interresant.

wat is nu de meest interesante voor 2 jaar? postbank dan maar?
  dinsdag 1 juli 2008 @ 22:30:25 #253
173465 MoneyTalks
You listen.
pi_59829316
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 20:24 schreef onderscheid het volgende:
Fortis heeft het ook weer aangepast..
https://www.fortisbank.nl(...)do?page_id=hogerente

na 5 jaar pas 5.6 procent en voor 2 jaar heb je maar 5.3, kortom iets minder interresant.

wat is nu de meest interesante voor 2 jaar? postbank dan maar?
Was ik gelukkig net op tijd, toen ik afgelopen vrijdag contract afsloot voor 5.6% 2 jaar
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 1 juli 2008 @ 23:36:09 #254
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_59831069
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 19:41 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ik heb ook Maxisparen van de SNS, aangevraagd toen ik nog niet wist van het bestaan van de overige spaarrekeningen, en ze schrijven het inderdaad af, en pas 2 dagen later staat het op de spaarrekening. Terugboeken gaat overigens wel realtime.
(Naast mijn rekening op het CEB nu toch maar gekozen om ook ICESAVE te openen en daar ook maar wat geld van de SNS op te zetten, het is maar 0,75 hoger dan SNS maxisparen, maar het gaat ook een beetje om het principe natuurlijk).

Nu heb ik donderdag een afspraak bij de Rabobank ivm wat omzettingen in rekeningen en credit cards, ze zien nu de laatste tijd wel veel boekingen VAN de Rabobank spaarrekening naar de andere banken... daar zullen ze hopelijk niet te lastig over doen en mijn omzettingen welke ik wil doen niet gaan blokkeren.
(tussen 2,8*/3,4% en 5% is wel degelijk een groot verschil die ik niet laat schieten).
De rabo kan jou niet verplichten om jouw geld bij hun te laten staan. Als zij zo graag willen dat het geld bij hun blijft moeten ze een beter bod doen dan de 5% bij CEB en IceSave.
Zolang het geld van je loon etc maar op eenrabo rekening binnen komt ben jij voor hun een goede klant. Ze weten dan dat jij je kredieten kan betalen.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_59834354
als je een spaarrekening opent bij Icesave en de Credit Bank moet je dan geld betalen en is het wel veilig zo'n formulier met een kopie van je ID op de post te doen?
pi_59834489
Mhh Naar Argenta overboeken kost wel veel tijd..
Gisteren-ochtend voor 12:00 uur van mijn Rabo-rekening geld overgemaakt naar Argenta, maar het staat er vandaag (9.15 uur) nog niet op....

andere ook deze ervaring?
  woensdag 2 juli 2008 @ 09:26:00 #257
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_59834683
Moniek ==> Gewoon dwars door de kopie heenschrijven waar-ie voor bedoeld is, met de datum.

Tinny ==> 't Zou prima kunnen dat het er wel opstaat, Argenta heeft de rare eigenschap om soms niks te updaten:
quote:
Bij het inloggen via het internetmenu start er een verbinding tussen dit menu en onze databank. Dit duurt ongeveer 8 seconden. Indien dit niet binnen de 8 seconden gebeurt (door oa te veel log-ins die verwerkt moeten worden), dan worden de oude gegevens (van de vorige login) getoond. Wanneer men in dit geval opnieuw aanlogt, dan zal men weer geen respons krijgen binnen de 8 seconden. Dit is echter uitzonderlijk.
censuur :O
pi_59834978
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 09:06 schreef moniek2006 het volgende:
als je een spaarrekening opent bij Icesave en de Credit Bank moet je dan geld betalen en is het wel veilig zo'n formulier met een kopie van je ID op de post te doen?
Openen is natuurlijk gratis, en waarom zou je niet een kopie van een ID opsturen? Ik heb toevallig ook een kopie gemaakt van een aanvraag bij de AK bank
pi_59835327
Totaal Veel Pieken
pi_59836759
mmmhhh remco ik zag nu net onderstaand bericht en daarna zag ik wel mijn eerste overboeking:

Wat ik me alleen wel afvraag... hoe boek ik geld terug? Er was mij verteld dat je niet perse een lopende betaalrekening hoefde te hebben bij Argenta om geld VAN JE SPAAR REKENING AF TE HALEN...
maar als ik nu een overboeking wil doen van mijn spaarrek terug wil hij toch een Argenta BETAAL Rekening zien...

-edit-
zie net in de FAQ van Arg dat je vanaf de Spaarrekening alleen kan overboeken naar opgegeven tegenrekening (en naar alle eventuele Argenta betaalrekeningen binnen het abonnement).
Ik heb als tegenrekening een Rabo rek opgegeven maar die kan ik nergens selecteren....

Beste relatie,

De verwerking van uw gegevens heeft vertraging opgelopen. Hierdoor is het mogelijk dat u de saldi van uw vorige inlogsessie ziet.
Wij doen ons uiterste best dit zo spoedig mogelijk op te lossen.

Onze verontschuldigingen voor het ongemak.

Het Argenta team

[ Bericht 8% gewijzigd door tinny op 02-07-2008 12:43:36 ]
pi_59837118
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 09:06 schreef moniek2006 het volgende:
Ik heb pasgeleden ook een rekening geopend bij Icesave, maar ik heb geen kopie van ID hoeven opsturen. Gewoon alle gegevens ingevuld online bij de aanvraag en een paar dagen later lag de brief van Icesave in de bus.
pi_59841220
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 10:08 schreef Sigmund_Freud het volgende:

[..]

Interessant ?? Inflatie gaat richting de 4 %, vermogenrendements heffing bedraagt 1.2 % houd je nog 0.3 % tja 't is maar wat je interessant vind...
In een periode van hoge inflatie is waardegroei altijd lastig. Men is al lang blij als men geen waardeverlies heeft. Het is daarom nog steeds interessant om te sparen tijdens hoge inflatie, al was het alleen maar om te voorkomen dat je achteruit gaat.

o.t. en de vermogenrendements heffing is pure oplichting.
Moet je belasting betalen over geld waar al minstens 2x eerder belasting over betaald is
pi_59844994
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 13:57 schreef dyna18 het volgende:
o.t. en de vermogenrendements heffing is pure oplichting.
Moet je belasting betalen over geld waar al minstens 2x eerder belasting over betaald is
En zodra je het uitgeeft mag je er nog een keer belasting over betalen
pi_59845218
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 16:32 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

En als je niet uitgeeft maar dood gaat mag je er alsnog belasting over betalen.
pi_59845782
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 16:42 schreef Sparqq het volgende:

[..]

En als je niet uitgeeft maar dood gaat mag je er alsnog belasting over betalen.
En dan mogen je nabestaanden weer belasting betalen als zij het restant uitgeven
  woensdag 2 juli 2008 @ 17:18:38 #266
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_59845954
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 16:32 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

En degene aan wie je het uitgeeft mag er ook nog een keer belasting over betalen
  woensdag 2 juli 2008 @ 20:02:12 #267
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_59849294
Ik kreeg een briefje van CE, mijn rente is nu 5.02%
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_59863086
Vanochtend in het nieuws: De nieuwe IJslandse spaarbank heeft inmiddels 25.000 Nederlandse spaarders.
pi_59863380
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 12:28 schreef RJD het volgende:
Vanochtend in het nieuws: De nieuwe IJslandse spaarbank heeft inmiddels 25.000 Nederlandse spaarders.
Goed nieuws, dan zullen de grote banken binnenkort wel moeten komen met meer renteverhogingen
pi_59863461
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 12:41 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Goed nieuws, dan zullen de grote banken binnenkort wel moeten komen met meer renteverhogingen
ik hoop dat ze allemaal weglopen van de gevestigde orde. Ene grote maffia. Woekerwinsten maken ze.
pi_59863537
quote:
Spaarrente boven de 5 procent
gepubliceerd op 03 juli 2008 02:48, bijgewerkt op 02:48

Amsterdam - Een rente van 5 procent op een spaarrekening is niets bijzonders meer sinds de introductie van de IJslandse internetspaarrekening Icesave eind mei. Sindsdien volgden DSB Bank, Credit Europe Bank, AK Bank en Amsterdam Trade Bank met ongekend hoge tarieven (zie onderstaande staatjes).

Grootbank Fortis adverteert nu met een rente van maar liefst 5,6 procent. Wie de kleine lettertjes leest, komt erachter dat om een deposito gaat. Voor dit percentage moet het spaargeld vijf jaar worden vastgezet. Wie minimaal een jaar inlegt, ontvangt 5 procent rente.

Volgens Fortis gaat het om een ‘geplande zomercampagne’. ‘De huidige marktsituatie heeft er niets mee te maken’, aldus een woordvoerster.

Kenners zeggen dat de internationale kredietcrisis wel degelijk een rol speelt. ‘De banken hebben gewoon geld nodig. Dat proberen ze nu bij spaarders weg te halen’, zegt Edmond Hilhorst van de vergelijkingssite Independer.nl.

Voor oplettende spaarders biedt de slag om de consument perspectief. Vorig jaar ontving de gemiddelde spaarder een rente van 1,75 procent. Op een totaal gespaard kapitaal van 239 miljard euro werd ‘slechts’ een dikke 4 miljard euro rente uitgekeerd. Met het huidige inflatieniveau teert de spaarder zo flink in op zijn spaargeld.

Hilhorst hoopt dat de hoge spaarrente spaarders eindelijk in beweging zet. De aankondiging van de IJslandse spaarrekening Icesave dat de rente nooit meer verlaagd wordt dan 0,25 boven de (korte) rente is volgens Hilhorst ‘veelbelovend’. Nog steeds introduceren banken spaarrekeningen met een aantrekkelijke rente om ze dan tot 2 procent te laten afzakken.
pi_59863644
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 12:46 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

ik hoop dat ze allemaal weglopen van de gevestigde orde. Ene grote maffia. Woekerwinsten maken ze.
Mijn spaargeld is weg bij de Rabobank en komt er niet eerder terug tot ze boven de rente van Icesave of de CEB zitten, dat zal dus niet snel gebeuren en ik denk dat die andere 25.000 mensen er hetzelfde over denken
pi_59864140
Als het weglopen bij de grote banken echt grootschalig gaat gebeuren verwacht ik dat het deposito garantie stelsel aangepast word door op leuke baantjes uit zijnde (bijna) uitgerangeerde ministers. Voor dat soort dingen hebben de INGs nou juist Kokken ingehuurd.

Iets in de richting van: meer eigen risico naarmate de bank een lagere rating heeft oid.
Maar zoiets gaat niet zo heel snel verwacht ik, dus profiteer ervan zolang het kan...
Goud kan je niet bijdrukken
pi_59865933
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 13:15 schreef Poekieman het volgende:
Als het weglopen bij de grote banken echt grootschalig gaat gebeuren
dat zit er wel aan te komen. De telegraaf en de volkskrant hebben dus al een artikel geplaatst, waarin de namen van de banken met hoogste rente genoemd worden. Het krantlezende deel van de spaarders zal daar op reageren.

Gezien de af en toe belachelijke onderwerpen bij het 8-uur journaal* verwacht ik hier binnenkort ook wel een item. Consumentengids, Radar, you name it.

* "de wegen worden steeds voller omdat er steeds meer oudere mensen op de weg komen"
Nee, muts! Die oude mensen rijden al 50 jaar auto. De wegen worden voller omdat er steeds weer jongeren bijkomen.
pi_59866803
ECB verhoogt rente met 25 basispunten naar 4,25%
3 juli 2008, 14:01 uur | FD.nl/DJ
AMSTERDAM (FD.nl/DJ)--De Europese Centrale Bank (ECB) heeft donderdag zoals verwacht de herfinancieringsrente met 25 basispunten verhoogd tot 4,25%.

De bank gaf nog geen commentaar bij het rentebesluit. Later vandaag geeft Jean-Claude Trichet, voorzitter van de bank, een toelichting.

De Europese bank hanteert het rente-instrument om de inflatie in de eurozone in toom te houden. De bank heeft daarbij de doelstelling de inflatie onder, maar in ieder geval vlakbij, de 2% te houden.

Afgelopen maandag bleek dat de inflatie in de 15 landen van de eurozone in juni is opgelopen tot een recordhoogte van 4%.

De ECB had al ruim een jaar de rente gehandhaaft op 4%. De laatste ingreep stamt uit juni 2007, toen de ECB de rente eveneens met 25 basispunten verhoogde.

http://www.fd.nl/csFdArti(...)sispunten_naar_4_25_
pi_59867749
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 20:02 schreef daNpy het volgende:
Ik kreeg een briefje van CE, mijn rente is nu 5.02%
Hoe dat zo?
  donderdag 3 juli 2008 @ 15:56:42 #277
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_59868483
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 14:50 schreef avonne het volgende:
ECB verhoogt rente met 25 basispunten naar 4,25%
3 juli 2008, 14:01 uur | FD.nl/DJ
AMSTERDAM (FD.nl/DJ)--De Europese Centrale Bank (ECB) heeft donderdag zoals verwacht de herfinancieringsrente met 25 basispunten verhoogd tot 4,25%.
Hmm zou dat dus betekenen dat ff heeeeeel simpel gezegd de banken de rente "kunnen" verhogen met 0,25%?
Drugs are good mkay?
pi_59869367
Ik heb het hier nog niet zien staan, dus plaats ik het maar...

De Spaarrekening van Kaupthing Edge: http://nl.kaupthingedge.be/
Ze hebben wel een beetje vreemde rente-constructie: 4+2% rente.

Kaupthing Edge spaarrekening.

Jaarlijkse creditrente van kracht sinds 9 juni 2008

Basisrentevoet (gegarandeerd tot 31 december 2008): 4%
Aangroeipremie (6 maanden – voor alle stortingen voor 31 augustus 2008): 2%
Getrouwheidspremie (12 maanden) 1%
Basis voor de interestberekening 365/365 dagen

Kaupthing Edge lopende rekening.

Jaarlijkse creditrente van kracht sinds 31 januari 2008

Basisrente 4,50%

Kaupthing Edge termijnrekening.

Jaarlijkse creditrente van kracht sinds 31 januari 2008

Creditrente (12 maanden) 4,60%
Opmerking: de rentevoeten kan veranderen volgens de marktevolutie

*EDIT* Ik zie dat dit alleen voor Belgische klanten is. Sorry, mijn fout.

[ Bericht 32% gewijzigd door RJD op 03-07-2008 16:41:10 ]
  donderdag 3 juli 2008 @ 16:51:53 #279
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_59869857
Op zich is het interessant om een andere (spaar)bank te nemen, maar ik ben er huiverig voor merk.
(Wat de boer niet kent, vreet durft ie niet)

Is het echt zo makkelijk, dat IceSave of Alex?

Ik neig naar Alex omdat een nederlandse bank is en dus onder nederlands recht valt? Of is een IceSave hierin vergelijkbaar?
  donderdag 3 juli 2008 @ 17:05:00 #280
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_59870130
Doe es googlen muppet
pi_59870140
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 16:51 schreef jack4ya het volgende:
Op zich is het interessant om een andere (spaar)bank te nemen, maar ik ben er huiverig voor merk.

Ik neig naar Alex omdat een nederlandse bank is en dus onder nederlands recht valt? Of is een IceSave hierin vergelijkbaar?
Icesave wordt tot 20,000 gegarandeerd door de IJslandse bank (tweede trap onder de nederlandse). Sommigen vinden dat te ver weg, ja.

Anadolubank en CEB vallen beide onder de Nederlandse garantie.

Ik zou je CEB aanraden. Geen enkele beperkende voorwaarde. Al zou je s morgens s middags en s avonds opnemen en storten. Is via internet.
Anadolu is per post, dat duurt altijd langer, en je mag maar 2 keer per maand opnemen.
pi_59870192
quote:

Het is echt heel makkelijk, Icesave heb je zo aangevraagd, zonder kosten en zonder voorwaarden. Icesave valt voor het eerste deel onder de IJslandse depositogarantiestelsel (tot iets boven de € 20.000), maar dat maakt in principe niks uit, zowel de Nederlandse als de IJslandse voldoen aan de Europese regels.

Mocht je toch niet voor Icesave gaan, dan kun je ook voor CEB (www.crediteurope.nl) kiezen, heeft ook 5% rente (tegen 4% van Alex) en valt onder de Nederlandse depositogarantiestelsel. Met een procentpunt hoger dan Alex is Icesave en CEB een veel verstandigere keus.
  donderdag 3 juli 2008 @ 17:17:02 #283
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_59870328
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 13:15 schreef Poekieman het volgende:
Als het weglopen bij de grote banken echt grootschalig gaat gebeuren verwacht ik dat het deposito garantie stelsel aangepast word door op leuke baantjes uit zijnde (bijna) uitgerangeerde ministers. Voor dat soort dingen hebben de INGs nou juist Kokken ingehuurd.

Iets in de richting van: meer eigen risico naarmate de bank een lagere rating heeft oid.
Maar zoiets gaat niet zo heel snel verwacht ik, dus profiteer ervan zolang het kan...
Een groot deel van het depositogarantiestelsel is verplicht vanuit Europees recht, dus ze kunnen het in Nederland niet veel verzwakken. De IJslandse garantie valt hier trouwens ook onder, dat komt doordat IJsland zich als EER-land ook heeft onderworpen aan deze Europese regeling, dus ook IJsland kan haar regeling niet zomaar verzwakken.
quote:
Bij conflicten tussen jou en IceSave geldt Nederlands recht en is de Nederlandse rechter bevoegd. Dat staat in hun voorwaarden en een dergelijk 'forumkeuzebeding' is ook geldig. Alleen het toezicht op de bank ligt volgens mij wel bij de IJslandse CB.
quote:
15. Toepasselijk recht en jurisdictie en overige bepalingen

15.1 Op deze Icesave Voorwaarden is Nederlands recht van toepassing.
15.2 De Nederlandse rechter is exclusief bevoegd te oordelen over geschillen tussen u en ons.
  donderdag 3 juli 2008 @ 17:25:17 #284
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_59870450
Enig idee hoe lang de Postbank doet over het openen van een "Rentecertificaat", na dit online te hebben aangevraagd? Of is dit een trucje van ze, het geld staat op je giro te wachten, dus ze hoeven helemaal geen rente te betalen?
  donderdag 3 juli 2008 @ 18:51:18 #285
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_59871874
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 15:28 schreef Tekniko het volgende:

[..]

Hoe dat zo?
Nee, schele ik heeft 5 euro rente ontvangen
Ik dacht dat ze nav mijn mail een briefje stuurden met het verhoogde rentepercentage (heb nu dus 5% gekregen)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_59872910
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 17:25 schreef RemcoDelft het volgende:
Enig idee hoe lang de Postbank doet over het openen van een "Rentecertificaat", na dit online te hebben aangevraagd? Of is dit een trucje van ze, het geld staat op je giro te wachten, dus ze hoeven helemaal geen rente te betalen?
Is dat niet van tevoren afgesproken?
Dat je een rekeningnummer krijgt om het op te storten of een verzoek om het op een datum op je saldo te hebben?
pi_59873331
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 16:32 schreef RJD het volgende:
Ik heb het hier nog niet zien staan, dus plaats ik het maar...

De Spaarrekening van Kaupthing Edge: http://nl.kaupthingedge.be/
Beetje vreemd product idd, nooit eerder gezien. Gelukkig zitten hier wel slimme gasten die alles kunnen controleren

Maar ben natuurlijk geïnteresseerd in een Nederlands product.
  donderdag 3 juli 2008 @ 20:19:02 #288
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_59873679
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 19:44 schreef avonne het volgende:

[..]

Is dat niet van tevoren afgesproken?
Dat je een rekeningnummer krijgt om het op te storten of een verzoek om het op een datum op je saldo te hebben?
Nee, je opent het ding online, en daarna wordt het afgeschreven... Ik heb net eens gebeld: door de gestegen rente is de vraag vervijfvoudigd, en de wachttijd is nu anderhalf a 2 weken
Al die tijd krijg je geen rente...
Even een vergelijking: diverse spaarrekeningen: 5.0% rente. Postbank Rentecertificaat 2 jaar vast: 5.5% rente. Dit is 10%punt meer dan de spaarrekening. Oftewel die 2 weken "zonder rente" zorgt voor een "terugverdientijd" van bijna een half jaar En dat zetten ze ook niet even op de website, best smerig... En dat ze dit niet verwacht hebben is ronduit stom
pi_59874010
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 20:19 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Nee, je opent het ding online, en daarna wordt het afgeschreven... Ik heb net eens gebeld: door de gestegen rente is de vraag vervijfvoudigd, en de wachttijd is nu anderhalf a 2 weken
Al die tijd krijg je geen rente...
Even een vergelijking: diverse spaarrekeningen: 5.0% rente. Postbank Rentecertificaat 2 jaar vast: 5.5% rente. Dit is 10%punt meer dan de spaarrekening. Oftewel die 2 weken "zonder rente" zorgt voor een "terugverdientijd" van bijna een half jaar En dat zetten ze ook niet even op de website, best smerig... En dat ze dit niet verwacht hebben is ronduit stom

het is fokking briljant

Gewoon een hoge rente bieden en dan de klant lang laten wachten zodat je ondertussen zelf rente erover kunt trekken

Gewoon een sigaar uit eigen doos dus

Mijn advies: vote with your feet.
Voor die 10 euro of wat is het, zou ik die oplichters niet belonen. Integendeel, ik zou een statement maken dat andere banken beter voor hun klanten zorgen. Dan maar een paar euro minder vangen.
Tis toch die vertrouwde Postbank weer, he
  donderdag 3 juli 2008 @ 20:50:52 #290
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_59874399
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 20:34 schreef avonne het volgende:
Voor die 10 euro of wat is het, zou ik die oplichters niet belonen. Integendeel, ik zou een statement maken dat andere banken beter voor hun klanten zorgen. Dan maar een paar euro minder vangen.
Tis toch die vertrouwde Postbank weer, he
De aanvraag voor Garantibank gaat morgenochtend op de post!
Hoe verzinnen ze het ook, dat ze handmatig "heel veel werk" hebben aan iets lulligs als een getalletje op een andere plek noteren... Dat zou gewoon in Girotel moeten zitten, zoals het bij diverse andere banken (CreditEurope bijvoorbeeld, hoewel die lagere rente geeft op deposito's) ook kan! Een paar keer klikken, en per direct geregeld.
pi_59875023
Ben je vrij om het contract te ontbinden?

Even een rekensommetje om het voor mezelf helder te krijgen.

Je vangt 5.0% bij CEB. (ik roep maar wat) maar zet het dus 2 weken renteloos op giro. Dus je mist 5.0/26 weken 0,192 % netto op de inleg.

Op 5.000 euro is dat 10 euro.

Ondertussen zitten de guppies van de Postbank te klaverjassen met je geld, of parkeren het simpelweg bij Icesave of zo, en vangen dat bedrag door .
Hoeveel trouwe klanten zullen er aan mee hebben gedaan? 200 miljoen euro? Dat is dan even 4 ton winst Petje af !

En jij was gelokt door het vooruitzicht 0,5% te verdienen. Op 5000 euro = 25 euro.
Daar blijft dus maar 15 van over =>>>> eigenlijk dus maar 5,3% effectief over het eerste jaar.

(correct me if I'm wrong !!)
  donderdag 3 juli 2008 @ 21:27:49 #292
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_59875226
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 21:18 schreef avonne het volgende:
Ben je vrij om het contract te ontbinden?
Yep, volgens knakker wel. Sowieso heb je wettelijk een week of zo om zo'n ding te annuleren nadat-ie is ingegaan, maar nu is het veel makkelijker: wat niet op m'n giro staat kunnen ze er ook niet afhalen

En mochten ze dat wel doen, dan vraag ik er een aan voor 10 miljoen euro. Uw saldo bedraagt: -10000000
pi_59879158
quote:
U kunt een spaarovereenkomst die u op afstand met de Postbank
gesloten heeft (per telefoon, via internet of schriftelijk) gedurende 14 kalenderdagen ontbinden d.m.v. een schriftelijk verzoek, gericht
aan Postbank N.V., Postbus 41900, 1009 CD Amsterdam. Deze ontbindingstermijn gaat in op het moment dat u de voorwaarden
Postbank Rentecertificaat van de Postbank heeft ontvangen.
ik denk dat je nog wel een brief moet sturen

wéér 44 ct down the drain
  vrijdag 4 juli 2008 @ 07:44:44 #294
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_59881288
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 00:22 schreef avonne het volgende:

[..]

ik denk dat je nog wel een brief moet sturen

wéér 44 ct down the drain
Die "voorwaarden" heb je kunnen lezen bij het aanvragen, weet niet of ze het ook nog per post sturen, maar als dat niet zo is, zijn ze hier gewoon illegaal bezig: voorwaarden laten lezen, 2 weken wachten, dan de boel pas afronden...
pi_59881356
TVP
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_59881676
Is bij de CE spaarders die een email gestuurd hebben de rente inmiddels al aangepast?
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  vrijdag 4 juli 2008 @ 09:44:13 #297
194330 Cottleston-Pie
A Fish Can't Whistle
pi_59882396
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 08:43 schreef komrad het volgende:
Is bij de CE spaarders die een email gestuurd hebben de rente inmiddels al aangepast?
Dit werd vrij snel geregeld ja.
pi_59882470
weet iemand hoe snel credit europe is met het verwerken van je gegevens / het aanmaken van je rekening? ik heb mn papieren op zaterdag verstuurd en nog niets gehoord...
pi_59882655
CE bank::

Afgelopen weekend aanvraag verstuurd incl. legitimatie etc.
Gisteren kreeg ik de welkomsbrief al binnen. Moet nu alleen de pincodes nog krijgen en dan kan ik de AT Bank (slechts 4,5% ) leeghalen.

Super snel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Essebes op 04-07-2008 10:08:05 ]
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_59882821
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 20:34 schreef avonne het volgende:

Mijn advies: vote with your feet.
inderdaad! wie niet horen wil moet mar voelen!
Ik ben overtuigd van de 'macht' die je als consument hebt in dit soort gevallen! Gewoon overstappen en de Postbank de Postbank laten.

heb zelf inmiddels alleen nog maar betaalrekeningen bij de Pb, al het andere is op plekken waar ze beter met mij als klant omgaan
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')