quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:25 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
5,6% is naar mijn mening niet aantrekkelijk. De rentes stijgen nog steeds, het zal mij niet verbazen dat over een jaar de normale spaarrekingen van Icesave en CEB ook rond of misschien wel boven die 5,6% zit. Het is niet verstandig dat je geld vast gaat zetten tegen een vaste rente, terwijl de rente juist aan het stijgen is.
Maar ik wil binnen 2 jaar zoveel mogelijk mogelijk sparen en ik moet op relatief korte termijn al beslissen (binnen een half jaar) en Fortis geeft momenteel de hoogste rente, dus op dit moment is die het meest aantrekkelijk.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 15:19 schreef Cottleston-Pie het volgende:
Het is vrij waarschijnlijk dat er binnen enkele maanden een bank zal zijn die de 6%-grens overschrijdt op een deposito van enkele jaren. De 5,6% van Fortis lijkt nu heel aantrekkelijk, maar is ook niet echt veel hoger dan de 5,4% die Credit Europe al een tijdje biedt (op 4 en 5 jaar vast). Fortis biedt pas sinds kort 5,6% en adverteert er flink mee omdat ze vooral nú geld binnen willen halen.
Ja, je moet het zo bij Icesave weg kunnen halen.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 12:26 schreef Party_P het volgende:
[..]
[..]
Maar ik wil binnen 2 jaar zoveel mogelijk mogelijk sparen en ik moet op relatief korte termijn al beslissen (binnen een half jaar) en Fortis geeft momenteel de hoogste rente, dus op dit moment is die het meest aantrekkelijk.
Banken zoals IceSave die geen "extra" voorwaarden hebben, zou ik daar mijn geld bijvoorbeeld tegen 5% op kunnen laten staan en zodra er een bank is met nog veel hogere rente (desnoods deposito) al het spaargeld van Icesave overzetten naar andere bank?? Er zijn immers geen voorwaarden.
Trouwens, Postbank is momenteel de hoogste met 5,65% voor 2-jarig, en Garantibank met 5,5% voor 1-jarig.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 12:26 schreef Party_P het volgende:
[..]
[..]
Fortis geeft momenteel de hoogste rente, dus op dit moment is die het meest aantrekkelijk.
Zoals al eerder gezegd: Postbank geeft 5,5% per jaar samengestelde interest voor 2 jaar met rente einde looptijd! Dat ze dat 5,65% noemen is een redelijk smerig rekentrucje met enkelvoudige interest: je krijgt het 1e jaar 5,65% rente over de inleg, en het tweede jaar ook. Over de rente van het eerste jaar krijg je het tweede jaar geen rente meer.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 13:19 schreef avonne het volgende:
[..]
Trouwens, Postbank is momenteel de hoogste met 5,65% voor 2-jarig, en Garantibank met 5,5% voor 1-jarig.
Als je haast hebt kun je hier natuurlijk gedeeltelijk mee beginnen.
Eh... Anadolu bedoel je.quote:Op zondag 29 juni 2008 18:13 schreef corus het volgende:
Credit europe vorige week aangevraagd.
Wilde ook andoluno aanvragen... maar die hebben geen online bankieren
Echt wel, de ECB gaat dan noodkredieten verstrekken. De ECB mag zoveel Euro's maken als ze willen, ze zullen een Fortis echt niet laten omvallen!quote:Op maandag 30 juni 2008 15:19 schreef RemcoDelft het volgende:
Als Fortis over de kop gaat stort de rest van Nederland ook in, DNB kan nooit zoveel opvangen.
+ de vlaamse economiequote:Op maandag 30 juni 2008 15:19 schreef RemcoDelft het volgende:
Als Fortis over de kop gaat stort de rest van Nederland ook in, DNB kan nooit zoveel opvangen.
Wachtenquote:Op zaterdag 28 juni 2008 13:18 schreef avonne het volgende:
[..]
Ja, je moet het zo bij Icesave weg kunnen halen.
Maar momenteel buitelen de banken over elkaar heen met 5,5% voor deposito's.
Ik zou even een week of twee afwachten. Er zijn geruchten van een renteverhoging volgende week door de Europese Bank. Daarna moet er toch wel een bank opstaan die zegt "ik ga de hoogste rente bieden"
Interessant ?? Inflatie gaat richting de 4 %, vermogenrendements heffing bedraagt 1.2 % houd je nog 0.3 % tja 't is maar wat je interessant vind...quote:Op dinsdag 1 juli 2008 09:42 schreef Peter_Europa het volgende:
5,5% vind ik wel interessant, wat geven de andere banken voor 2 jaar?
Ik denk dat niet veel mensen last hebben van een vermogenrendementsheffing op dit forumquote:Op dinsdag 1 juli 2008 10:08 schreef Sigmund_Freud het volgende:
[..]
Interessant ?? Inflatie gaat richting de 4 %, vermogenrendements heffing bedraagt 1.2 % houd je nog 0.3 % tja 't is maar wat je interessant vind...
Klopt helemaal! Het enige voordeel van een spaarrekening bij je "eigen bank" is dat je onmiddelijk over 't geld kan beschikken, maar bij IceSave is wat voor 14:00 wordt overgemaakt dezelfde dag nog op je tegenrekening.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 10:46 schreef ForrestX het volgende:
Het lijkt to good to be true, maar als ik het goed begrijp hanteert Icesave dezelfde voorwaarden als ik nu heb bij mijn Postbankrekening, alleen met dubbel zoveel rente???
Zie m'n eerdere post: ATB is aanzienlijk sneller! Postbank-spaarrekeningen (toen ik die nog had) hadden zelfs een dag nodig voor opnames..quote:Op dinsdag 1 juli 2008 11:00 schreef LaCoBo het volgende:
[..]
Klopt helemaal! Het enige voordeel van een spaarrekening bij je "eigen bank" is dat je onmiddelijk over 't geld kan beschikken, maar bij IceSave is wat voor 14:00 wordt overgemaakt dezelfde dag nog op je tegenrekening.
Bij andere banken betaal je dan extra om 't zo snel over te zetten. 't Is werkelijk de snelst handelende bank die ik ken.
dus ook de voorwaarden zoals het dikgedrukte stukje in mijn bovenstaande post...quote:Op dinsdag 1 juli 2008 11:00 schreef LaCoBo het volgende:
[..]
Klopt helemaal! Het enige voordeel van een spaarrekening bij je "eigen bank" is dat je onmiddelijk over 't geld kan beschikken, maar bij IceSave is wat voor 14:00 wordt overgemaakt dezelfde dag nog op je tegenrekening.
Bij andere banken betaal je dan extra om 't zo snel over te zetten. 't Is werkelijk de snelst handelende bank die ik ken.
Van Fokkers wel?quote:Op dinsdag 1 juli 2008 11:13 schreef ForrestX het volgende:
[..]
dus ook de voorwaarden zoals het dikgedrukte stukje in mijn bovenstaande post...
Waar wacht ik nog op???
Nogmaals, ik ben absoluut geen expert en heb me eigenlijk nooit hierin verdiept en van 'adviseurs' van banken heb ik niet zo'n hoge pet op...
Tegenwoordig kan ik realtime overboeken bij de Postbank.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 11:04 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Zie m'n eerdere post: ATB is aanzienlijk sneller! Postbank-spaarrekeningen (toen ik die nog had) hadden zelfs een dag nodig voor opnames..
Ik heb altijd een klein bedrag (paar honderd euro) op mijn betaalrekening bij de Rabobank. Als ik een grote aankoop ga doen dan weet ik dat meestal wel een paar dagen van te voren en kan ik het zo overschrijven van Icesave naar mijn betaalrekening en staat het er uiterlijk de volgende dag bijquote:Op dinsdag 1 juli 2008 10:49 schreef Peter_Europa het volgende:
Je postbank rekening moet je naartuurlijk, mede omdat hij zo makkelijk is, gewoon aanhouden. Alleen het geld dat je de eerste 3/6 maanden niet nodig hebt kan je dan overzetten
Same here....quote:Op dinsdag 1 juli 2008 16:07 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ik heb altijd een klein bedrag (paar honderd euro) op mijn betaalrekening bij de Rabobank. Als ik een grote aankoop ga doen dan weet ik dat meestal wel een paar dagen van te voren en kan ik het zo overschrijven van Icesave naar mijn betaalrekening en staat het er uiterlijk de volgende dag bij![]()
Rente van Icesave staat er bij mij ook weer bij
Hoe bedoel je?quote:Op dinsdag 1 juli 2008 16:16 schreef Wexy het volgende:
De rente van CEB door de rentewijziging was hoger
Om door CEB op het tarief van 5% gezet te worden moest de opgebouwde rente uitbetaald worden. Dat was dus in mijn geval de rente van 24 januari tot aan 5 juni.quote:
Hier heb ik ook eens over geklaagd, alleen het heeft niet geholpen, en "dat is niet anders" was de reactie... Erg vervelend dat:quote:Op dinsdag 1 juli 2008 11:57 schreef avonne het volgende:
[..]
Kan er mee te maken hebben dat ik heb geklaagd over verdwijnende opdrachten, en dat ze Mrs. Zeikerd maar automatisch op spoedoverboekingen hebben overgezet.
dat gevoel had ik ook al, dat het saldo niet altijd kloptquote:Op dinsdag 1 juli 2008 16:29 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Hier heb ik ook eens over geklaagd, alleen het heeft niet geholpen, en "dat is niet anders" was de reactie... Erg vervelend dat:
-betalingen online staan en een uur later weer weg zijn
-betalingen en saldo los van elkaar (een voor een) worden geupdate
-de datum van een betaling de volgende dag/dagen gerust een of meerdere dagen opschuift
-nieuwe betalingen niet bovenaan staan, maar ook ergens er tussendoor kunnen staan. Combineer dit met bovenstaande, en je moet tot meerdere dagen terug "zoeken" naar nieuwe transacties...
Postbank is best fijn, maar dit is ronduit knullig.
Maxisparen is 4,25%, zie ik.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 16:18 schreef Tuvai.net het volgende:
Heb reeds een paar maanden SNS MaxiSparen. Schiet lekker op, alleen jammer dat ja maximaal 500 per maand op je Maxisparen rekening kunt overmaken.
Wel valt het me op dat elke keer op de 1ste van de maand (zoals ik bij het aanvragen van de Maxisparen rekening aangegeven heb) de 500 euri van mijn 'gewone' rekening af wordt gehaald, maar pas 2 dagen later op mijn MaxiSparen rekening staat. Normaliter gaat 't bij SNS van SNS-rekening naar een andere SNS-rekening per direct.
Iemand?quote:Op zondag 29 juni 2008 20:30 schreef sigme het volgende:
Kan iemand mij vertellen of Anadolu ook kosten berekent voor (het openen van) een rekening?
Ik zie het niet op de site staan maar ik kan de site maar beperkt raadplegen (geen flash).
Ik heb ook Maxisparen van de SNS, aangevraagd toen ik nog niet wist van het bestaan van de overige spaarrekeningen, en ze schrijven het inderdaad af, en pas 2 dagen later staat het op de spaarrekening. Terugboeken gaat overigens wel realtime.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 16:18 schreef Tuvai.net het volgende:
Heb reeds een paar maanden SNS MaxiSparen. Schiet lekker op, alleen jammer dat ja maximaal 500 per maand op je Maxisparen rekening kunt overmaken.
Wel valt het me op dat elke keer op de 1ste van de maand (zoals ik bij het aanvragen van de Maxisparen rekening aangegeven heb) de 500 euri van mijn 'gewone' rekening af wordt gehaald, maar pas 2 dagen later op mijn MaxiSparen rekening staat. Normaliter gaat 't bij SNS van SNS-rekening naar een andere SNS-rekening per direct.
Het lijkt mij niet dat een spaarbank kosten berekend voor het openen van een SPAARrekening... Immers je wilt klanten aantrekken om er geld op te stallen, zodat je dit kunt uitlenen, en dan ga je daarvoor geen kosten berekenen.quote:
ik ook vorige week, printen en met id in envelop. nog niets gehoord helaasquote:Op zondag 29 juni 2008 18:13 schreef corus het volgende:
Credit europe vorige week aangevraagd.
Toen ik het aangevraagd had heb ik meteen een mailtje gekregen met inloggegevens (gebruikerscode icm mijn wachtwoord) en daar zie je je rekeningnummer en die kun je al meteen gebruiken (heb hem meteen geactiveerd door 1 euro over te maken).quote:Op dinsdag 1 juli 2008 18:17 schreef TheRoach het volgende:
Hoelang duurde het aanvragen van een rekening bij icesave? Ik had wat probleempjes met adres ed, dus daarom duurt het wat langer, maar nu duurt het wel heel erg lang
Credit Europe duurde bij mij ook iets langer, volgensmij 1 à 2 weken voor alles klaar was.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 19:57 schreef mcwops het volgende:
[..]
ik ook vorige week, printen en met id in envelop. nog niets gehoord helaas
Ik geloof je direct, maar ik heb echt geen flauw idee, vandaar de vraag.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 19:43 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Het lijkt mij niet dat een spaarbank kosten berekend voor het openen van een SPAARrekening... Immers je wilt klanten aantrekken om er geld op te stallen, zodat je dit kunt uitlenen, en dan ga je daarvoor geen kosten berekenen.
Zelfs de 'grote' banken vragen kosten voor betaalrekeningen, passen, credit cards, andere gadgets, maar de spaarrekeningen zijn gratis.
Heb mijn rekening ook meteen geactiveerd, maar had wat problemen met adres. Ik woon op kamers en had dat adres gebruikt, maar mijn adres bij de bank is bij mijn ouders. Dat leverde wat problemen op, maar kreeg zaterdag een brief dat het was gewijzigd. Volgens de site zijn ze nog met stap 3 bezig, dus even afwachten, hoop dat het deze week nog klaar is.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 20:14 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Als je inlogd met je gebruikerscode kun je zien hoever ze zijn met het controleren van je gegevens en wat er nog moet gebeuren. Heb je je rekening bijvoorbeeld al geactiveerd? Dit kan doormiddel van een eerste storting te doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |