abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59867749
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 20:02 schreef daNpy het volgende:
Ik kreeg een briefje van CE, mijn rente is nu 5.02%
Hoe dat zo?
  donderdag 3 juli 2008 @ 15:56:42 #277
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_59868483
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 14:50 schreef avonne het volgende:
ECB verhoogt rente met 25 basispunten naar 4,25%
3 juli 2008, 14:01 uur | FD.nl/DJ
AMSTERDAM (FD.nl/DJ)--De Europese Centrale Bank (ECB) heeft donderdag zoals verwacht de herfinancieringsrente met 25 basispunten verhoogd tot 4,25%.
Hmm zou dat dus betekenen dat ff heeeeeel simpel gezegd de banken de rente "kunnen" verhogen met 0,25%?
Drugs are good mkay?
pi_59869367
Ik heb het hier nog niet zien staan, dus plaats ik het maar...

De Spaarrekening van Kaupthing Edge: http://nl.kaupthingedge.be/
Ze hebben wel een beetje vreemde rente-constructie: 4+2% rente.

Kaupthing Edge spaarrekening.

Jaarlijkse creditrente van kracht sinds 9 juni 2008

Basisrentevoet (gegarandeerd tot 31 december 2008): 4%
Aangroeipremie (6 maanden – voor alle stortingen voor 31 augustus 2008): 2%
Getrouwheidspremie (12 maanden) 1%
Basis voor de interestberekening 365/365 dagen

Kaupthing Edge lopende rekening.

Jaarlijkse creditrente van kracht sinds 31 januari 2008

Basisrente 4,50%

Kaupthing Edge termijnrekening.

Jaarlijkse creditrente van kracht sinds 31 januari 2008

Creditrente (12 maanden) 4,60%
Opmerking: de rentevoeten kan veranderen volgens de marktevolutie

*EDIT* Ik zie dat dit alleen voor Belgische klanten is. Sorry, mijn fout.

[ Bericht 32% gewijzigd door RJD op 03-07-2008 16:41:10 ]
  donderdag 3 juli 2008 @ 16:51:53 #279
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_59869857
Op zich is het interessant om een andere (spaar)bank te nemen, maar ik ben er huiverig voor merk.
(Wat de boer niet kent, vreet durft ie niet)

Is het echt zo makkelijk, dat IceSave of Alex?

Ik neig naar Alex omdat een nederlandse bank is en dus onder nederlands recht valt? Of is een IceSave hierin vergelijkbaar?
  donderdag 3 juli 2008 @ 17:05:00 #280
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_59870130
Doe es googlen muppet
pi_59870140
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 16:51 schreef jack4ya het volgende:
Op zich is het interessant om een andere (spaar)bank te nemen, maar ik ben er huiverig voor merk.

Ik neig naar Alex omdat een nederlandse bank is en dus onder nederlands recht valt? Of is een IceSave hierin vergelijkbaar?
Icesave wordt tot 20,000 gegarandeerd door de IJslandse bank (tweede trap onder de nederlandse). Sommigen vinden dat te ver weg, ja.

Anadolubank en CEB vallen beide onder de Nederlandse garantie.

Ik zou je CEB aanraden. Geen enkele beperkende voorwaarde. Al zou je s morgens s middags en s avonds opnemen en storten. Is via internet.
Anadolu is per post, dat duurt altijd langer, en je mag maar 2 keer per maand opnemen.
pi_59870192
quote:

Het is echt heel makkelijk, Icesave heb je zo aangevraagd, zonder kosten en zonder voorwaarden. Icesave valt voor het eerste deel onder de IJslandse depositogarantiestelsel (tot iets boven de € 20.000), maar dat maakt in principe niks uit, zowel de Nederlandse als de IJslandse voldoen aan de Europese regels.

Mocht je toch niet voor Icesave gaan, dan kun je ook voor CEB (www.crediteurope.nl) kiezen, heeft ook 5% rente (tegen 4% van Alex) en valt onder de Nederlandse depositogarantiestelsel. Met een procentpunt hoger dan Alex is Icesave en CEB een veel verstandigere keus.
  donderdag 3 juli 2008 @ 17:17:02 #283
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_59870328
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 13:15 schreef Poekieman het volgende:
Als het weglopen bij de grote banken echt grootschalig gaat gebeuren verwacht ik dat het deposito garantie stelsel aangepast word door op leuke baantjes uit zijnde (bijna) uitgerangeerde ministers. Voor dat soort dingen hebben de INGs nou juist Kokken ingehuurd.

Iets in de richting van: meer eigen risico naarmate de bank een lagere rating heeft oid.
Maar zoiets gaat niet zo heel snel verwacht ik, dus profiteer ervan zolang het kan...
Een groot deel van het depositogarantiestelsel is verplicht vanuit Europees recht, dus ze kunnen het in Nederland niet veel verzwakken. De IJslandse garantie valt hier trouwens ook onder, dat komt doordat IJsland zich als EER-land ook heeft onderworpen aan deze Europese regeling, dus ook IJsland kan haar regeling niet zomaar verzwakken.
quote:
Bij conflicten tussen jou en IceSave geldt Nederlands recht en is de Nederlandse rechter bevoegd. Dat staat in hun voorwaarden en een dergelijk 'forumkeuzebeding' is ook geldig. Alleen het toezicht op de bank ligt volgens mij wel bij de IJslandse CB.
quote:
15. Toepasselijk recht en jurisdictie en overige bepalingen

15.1 Op deze Icesave Voorwaarden is Nederlands recht van toepassing.
15.2 De Nederlandse rechter is exclusief bevoegd te oordelen over geschillen tussen u en ons.
  donderdag 3 juli 2008 @ 17:25:17 #284
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_59870450
Enig idee hoe lang de Postbank doet over het openen van een "Rentecertificaat", na dit online te hebben aangevraagd? Of is dit een trucje van ze, het geld staat op je giro te wachten, dus ze hoeven helemaal geen rente te betalen?
censuur :O
  donderdag 3 juli 2008 @ 18:51:18 #285
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_59871874
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 15:28 schreef Tekniko het volgende:

[..]

Hoe dat zo?
Nee, schele ik heeft 5 euro rente ontvangen
Ik dacht dat ze nav mijn mail een briefje stuurden met het verhoogde rentepercentage (heb nu dus 5% gekregen)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_59872910
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 17:25 schreef RemcoDelft het volgende:
Enig idee hoe lang de Postbank doet over het openen van een "Rentecertificaat", na dit online te hebben aangevraagd? Of is dit een trucje van ze, het geld staat op je giro te wachten, dus ze hoeven helemaal geen rente te betalen?
Is dat niet van tevoren afgesproken?
Dat je een rekeningnummer krijgt om het op te storten of een verzoek om het op een datum op je saldo te hebben?
pi_59873331
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 16:32 schreef RJD het volgende:
Ik heb het hier nog niet zien staan, dus plaats ik het maar...

De Spaarrekening van Kaupthing Edge: http://nl.kaupthingedge.be/
Beetje vreemd product idd, nooit eerder gezien. Gelukkig zitten hier wel slimme gasten die alles kunnen controleren

Maar ben natuurlijk geïnteresseerd in een Nederlands product.
  donderdag 3 juli 2008 @ 20:19:02 #288
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_59873679
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 19:44 schreef avonne het volgende:

[..]

Is dat niet van tevoren afgesproken?
Dat je een rekeningnummer krijgt om het op te storten of een verzoek om het op een datum op je saldo te hebben?
Nee, je opent het ding online, en daarna wordt het afgeschreven... Ik heb net eens gebeld: door de gestegen rente is de vraag vervijfvoudigd, en de wachttijd is nu anderhalf a 2 weken
Al die tijd krijg je geen rente...
Even een vergelijking: diverse spaarrekeningen: 5.0% rente. Postbank Rentecertificaat 2 jaar vast: 5.5% rente. Dit is 10%punt meer dan de spaarrekening. Oftewel die 2 weken "zonder rente" zorgt voor een "terugverdientijd" van bijna een half jaar En dat zetten ze ook niet even op de website, best smerig... En dat ze dit niet verwacht hebben is ronduit stom
pi_59874010
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 20:19 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Nee, je opent het ding online, en daarna wordt het afgeschreven... Ik heb net eens gebeld: door de gestegen rente is de vraag vervijfvoudigd, en de wachttijd is nu anderhalf a 2 weken
Al die tijd krijg je geen rente...
Even een vergelijking: diverse spaarrekeningen: 5.0% rente. Postbank Rentecertificaat 2 jaar vast: 5.5% rente. Dit is 10%punt meer dan de spaarrekening. Oftewel die 2 weken "zonder rente" zorgt voor een "terugverdientijd" van bijna een half jaar En dat zetten ze ook niet even op de website, best smerig... En dat ze dit niet verwacht hebben is ronduit stom

het is fokking briljant

Gewoon een hoge rente bieden en dan de klant lang laten wachten zodat je ondertussen zelf rente erover kunt trekken

Gewoon een sigaar uit eigen doos dus

Mijn advies: vote with your feet.
Voor die 10 euro of wat is het, zou ik die oplichters niet belonen. Integendeel, ik zou een statement maken dat andere banken beter voor hun klanten zorgen. Dan maar een paar euro minder vangen.
Tis toch die vertrouwde Postbank weer, he
  donderdag 3 juli 2008 @ 20:50:52 #290
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_59874399
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 20:34 schreef avonne het volgende:
Voor die 10 euro of wat is het, zou ik die oplichters niet belonen. Integendeel, ik zou een statement maken dat andere banken beter voor hun klanten zorgen. Dan maar een paar euro minder vangen.
Tis toch die vertrouwde Postbank weer, he
De aanvraag voor Garantibank gaat morgenochtend op de post!
Hoe verzinnen ze het ook, dat ze handmatig "heel veel werk" hebben aan iets lulligs als een getalletje op een andere plek noteren... Dat zou gewoon in Girotel moeten zitten, zoals het bij diverse andere banken (CreditEurope bijvoorbeeld, hoewel die lagere rente geeft op deposito's) ook kan! Een paar keer klikken, en per direct geregeld.
pi_59875023
Ben je vrij om het contract te ontbinden?

Even een rekensommetje om het voor mezelf helder te krijgen.

Je vangt 5.0% bij CEB. (ik roep maar wat) maar zet het dus 2 weken renteloos op giro. Dus je mist 5.0/26 weken 0,192 % netto op de inleg.

Op 5.000 euro is dat 10 euro.

Ondertussen zitten de guppies van de Postbank te klaverjassen met je geld, of parkeren het simpelweg bij Icesave of zo, en vangen dat bedrag door .
Hoeveel trouwe klanten zullen er aan mee hebben gedaan? 200 miljoen euro? Dat is dan even 4 ton winst Petje af !

En jij was gelokt door het vooruitzicht 0,5% te verdienen. Op 5000 euro = 25 euro.
Daar blijft dus maar 15 van over =>>>> eigenlijk dus maar 5,3% effectief over het eerste jaar.

(correct me if I'm wrong !!)
  donderdag 3 juli 2008 @ 21:27:49 #292
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_59875226
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 21:18 schreef avonne het volgende:
Ben je vrij om het contract te ontbinden?
Yep, volgens knakker wel. Sowieso heb je wettelijk een week of zo om zo'n ding te annuleren nadat-ie is ingegaan, maar nu is het veel makkelijker: wat niet op m'n giro staat kunnen ze er ook niet afhalen

En mochten ze dat wel doen, dan vraag ik er een aan voor 10 miljoen euro. Uw saldo bedraagt: -10000000
pi_59879158
quote:
U kunt een spaarovereenkomst die u op afstand met de Postbank
gesloten heeft (per telefoon, via internet of schriftelijk) gedurende 14 kalenderdagen ontbinden d.m.v. een schriftelijk verzoek, gericht
aan Postbank N.V., Postbus 41900, 1009 CD Amsterdam. Deze ontbindingstermijn gaat in op het moment dat u de voorwaarden
Postbank Rentecertificaat van de Postbank heeft ontvangen.
ik denk dat je nog wel een brief moet sturen

wéér 44 ct down the drain
  vrijdag 4 juli 2008 @ 07:44:44 #294
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_59881288
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 00:22 schreef avonne het volgende:

[..]

ik denk dat je nog wel een brief moet sturen

wéér 44 ct down the drain
Die "voorwaarden" heb je kunnen lezen bij het aanvragen, weet niet of ze het ook nog per post sturen, maar als dat niet zo is, zijn ze hier gewoon illegaal bezig: voorwaarden laten lezen, 2 weken wachten, dan de boel pas afronden...
pi_59881356
TVP
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_59881676
Is bij de CE spaarders die een email gestuurd hebben de rente inmiddels al aangepast?
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  vrijdag 4 juli 2008 @ 09:44:13 #297
194330 Cottleston-Pie
A Fish Can't Whistle
pi_59882396
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 08:43 schreef komrad het volgende:
Is bij de CE spaarders die een email gestuurd hebben de rente inmiddels al aangepast?
Dit werd vrij snel geregeld ja.
pi_59882470
weet iemand hoe snel credit europe is met het verwerken van je gegevens / het aanmaken van je rekening? ik heb mn papieren op zaterdag verstuurd en nog niets gehoord...
pi_59882655
CE bank::

Afgelopen weekend aanvraag verstuurd incl. legitimatie etc.
Gisteren kreeg ik de welkomsbrief al binnen. Moet nu alleen de pincodes nog krijgen en dan kan ik de AT Bank (slechts 4,5% ) leeghalen.

Super snel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Essebes op 04-07-2008 10:08:05 ]
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_59882821
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 20:34 schreef avonne het volgende:

Mijn advies: vote with your feet.
inderdaad! wie niet horen wil moet mar voelen!
Ik ben overtuigd van de 'macht' die je als consument hebt in dit soort gevallen! Gewoon overstappen en de Postbank de Postbank laten.

heb zelf inmiddels alleen nog maar betaalrekeningen bij de Pb, al het andere is op plekken waar ze beter met mij als klant omgaan
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')