Wat bedoel je hier mee ?quote:
Raar eigenlijk dat er nog zoveel mensen mee werken als je het zo bekijkt... Hoe moeilijk kan het zijn? Maar goed... Voor Windows geldt natuurlijk niet veel anders. Veel te lomp en te log en teveel toeters en bellen die niemand nodig heeft / gebruikt / wil gebruiken... Toch werkt het overgrote deel van de mensen op deze aardkloot nog steeds met Windows, veelal in combinatie met Office. Microsoft zal wel iets goed doen, al heb ik ook nooit echt begrepen wat.quote:Op donderdag 3 juli 2008 19:21 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Wat bedoel je hier mee ?
Het schrijven van een verslag bestaat uit een aantal onderdelen/stappen, en voor geen van die stappen is Word een echt geschikt programma.
Bijvoorbeeld het schrijven van de tekst zijn betere applicaties: WriteRoom of Scrivener
Voor het opmaken van je verslag, afhankelijk van wat je eindresultaat moet zijn is Adobe InDesign of b.v. LaTeX veel beter.
Word is een vervelend programma om tekst in te schrijven, veel te log en te veel toeters en bellen en het haalt mij het bloed onder de nagels vandaan vanwege de klote bediening, notepad voldoet nog beter. En het is al helemaal niet geschikt om het uiteindelijke document op te maken. Een uitgeprint Word file herken je direct aan de slechte font rendering, de veel de smalle standaard marges (die niemand aanpast), etc. etc.
Zie bijvoorbeeld hier. M.a.w. het is vervelend om er mee te werken en het eindresultaat lijkt nergens op.
Laten we niet teveel offtopic gaan in de 2e post in dit topic, maar om toch even kort te reageren:quote:Op donderdag 3 juli 2008 19:21 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Wat bedoel je hier mee ?
Het schrijven van een verslag bestaat uit een aantal onderdelen/stappen, en voor geen van die stappen is Word een echt geschikt programma.
Bijvoorbeeld het schrijven van de tekst zijn betere applicaties: WriteRoom of Scrivener
Voor het opmaken van je verslag, afhankelijk van wat je eindresultaat moet zijn is Adobe InDesign of b.v. LaTeX veel beter.
Word is een vervelend programma om tekst in te schrijven, veel te log en te veel toeters en bellen en het haalt mij het bloed onder de nagels vandaan vanwege de klote bediening, notepad voldoet nog beter. En het is al helemaal niet geschikt om het uiteindelijke document op te maken. Een uitgeprint Word file herken je direct aan de slechte font rendering, de veel de smalle standaard marges (die niemand aanpast), etc. etc.
Zie bijvoorbeeld hier. M.a.w. het is vervelend om er mee te werken en het eindresultaat lijkt nergens op.
idd.. En ik moet vrijdag werkenquote:Op donderdag 3 juli 2008 19:32 schreef super-muffin het volgende:
Ik lig al voor de deur, wachten duurt lang zeg.
ze zijn sowieso schaarsquote:Op donderdag 3 juli 2008 19:40 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
idd.. En ik moet vrijdag werkenWaarschijnlijk kan ik dus pas zaterdagochtend naar de tmobile winkel, en je zal zien dat ze dan al weg zijn
Bestellen via t-mobile.nl dan maar...quote:Op donderdag 3 juli 2008 21:35 schreef Rnej het volgende:
[..]
ze zijn sowieso schaars
hoorde net van de t-mobile dude dat er 7000 in heel nl zijn op 11 juli ....
reserveren doen ze niet aan (althans, sommige winkels wel, maar ze krijgen er maar 5 tot 10 per winkel)
dus... aan alle nerds die wel nerd genoeg zijn om op straat te liggen iin hun slaapzakje....
7000quote:Op donderdag 3 juli 2008 21:35 schreef Rnej het volgende:
[..]
ze zijn sowieso schaars
hoorde net van de t-mobile dude dat er 7000 in heel nl zijn op 11 juli ....
reserveren doen ze niet aan (althans, sommige winkels wel, maar ze krijgen er maar 5 tot 10 per winkel)
dus... aan alle nerds die wel nerd genoeg zijn om op straat te liggen iin hun slaapzakje....
voor mensen met een baan/leven was het idd handig geweest als je kon preorderen of gwn vanaf 9u op internet kon bestellen.. Hadden ze alleen wel ff een extra serverpark moeten huren voor die dagquote:Op donderdag 3 juli 2008 22:02 schreef SKa_BoSS het volgende:
[..]
Bestellen via t-mobile.nl dan maar...
mja, grappige is, dat er een order van 50.000 is geplaatst, maar dat er nog maar 7000 binnen zijn op 11 juli..quote:Op donderdag 3 juli 2008 22:04 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
7000Als T-Mobile ¤1500 vraagt ipv ¤80 als bijbetaling, zouden ze er nog niet genoeg hebben in dat geval
jah...quote:
oh mooi, dan heb jij als allereerste die enorme t-mobile site van hooguit een paar KB geladen!quote:Op donderdag 3 juli 2008 22:19 schreef Rnej het volgende:
als ze via inet te krijg zijn zit ik iig vooraan.... 100 mbit lijntje zo mn laptop in
Verkeerde topic man, verkeerde topic.quote:Op donderdag 3 juli 2008 22:19 schreef Rnej het volgende:
[..]
mja, grappige is, dat er een order van 50.000 is geplaatst, maar dat er nog maar 7000 binnen zijn op 11 juli..
dus er komen er meer.. maar ik voorspel nu al dat elke keer als de nieuwe shipment er is, ze voor 12 uur 's middags allemaal weg zijn
als ze via inet te krijg zijn zit ik iig vooraan.... 100 mbit lijntje zo mn laptop in
als 50.000 man de site probeert te laden zal ik iig niet de laatste zijn die m op zn scherm heeft...quote:Op vrijdag 4 juli 2008 00:40 schreef men_in_red het volgende:
[..]
oh mooi, dan heb jij als allereerste die enorme t-mobile site van hooguit een paar KB geladen!
Wow, wat is er toch mooie software als je even verder kijkt. Thanks voor de tips!quote:Op donderdag 3 juli 2008 19:21 schreef Aaargh! het volgende:
quote:Op vrijdag 4 juli 2008 01:26 schreef Resco het volgende:
Tvp
Ik vermoed dat er toch wel meer dan 7.000 nerds zijn in NLquote:Op vrijdag 4 juli 2008 08:11 schreef Jarno het volgende:
Volgens mij gaat het helemaal niet zo storm lopen op 11 juli hier. De gemiddelde consument zal het een zorg zijn, dat er een paar nerds op wat fora elkaar gek zitten te maken wil nog niet zeggen dat ze op 1 dag al die iPhones er doorheen gaan jagen.
quote:Op vrijdag 4 juli 2008 08:32 schreef LoggedIn het volgende:
ik denk eigenlijk dat er wel meer dan 100.000 mensen zijn die 11/12 juli een iphone willen scoren?
100.000 vind ik dan wel weer een flinke schatting... maar denk dat je zeker van enkele tienduizenden mag spreken ja.. als t-mobile een eerste order van 50k heeft gedaan is het iig niet misquote:Op vrijdag 4 juli 2008 08:32 schreef LoggedIn het volgende:
ik denk eigenlijk dat er wel meer dan 100.000 mensen zijn die 11/12 juli een iphone willen scoren? Als je ziet wat een enorme hype het is..
De échte nerds herken je natuurlijk nog steeds aan hun eerste generatie iPhone's met zilveren brushed alu achterkant ipv dat neppe plastic.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 10:52 schreef djnospinzone het volgende:
leuk man een telefoon die iedereen heeft
alto alertquote:Op vrijdag 4 juli 2008 10:52 schreef djnospinzone het volgende:
leuk man een telefoon die iedereen heeft
Mwoch, de HTC Diamond had ook een nachtelijke verkoop en totale leegverkoop in 1 dag toch?quote:Op vrijdag 4 juli 2008 11:23 schreef djnospinzone het volgende:
Ja ik zie niet zo'n zooi coltruidrollenvangers voor de winkel gaan liggen voor een nokia N96 of wel?
Nokia besteed er ook nauwelijks aandacht aanquote:Op vrijdag 4 juli 2008 11:23 schreef djnospinzone het volgende:
Ja ik zie niet zo'n zooi coltruidrollenvangers voor de winkel gaan liggen voor een nokia N96 of wel?
Hier dusquote:Op vrijdag 4 juli 2008 11:26 schreef CrustyClown het volgende:
Heeft er hier iemand trouwens snel een lijstje met alle landen waar de 3G zal worden uitgebracht. Dacht het lijstje wel eens gezien te hebben, maar kan hem nergens meer vinden
Nee, en alle eerdere reservaties zijn afgezegdquote:Op vrijdag 4 juli 2008 12:40 schreef ChrisFO het volgende:
Is het nou wel of niet mogelijk om hem te reserveren bij de T-mobile shops? Zoja dan ga ik zo ff langs
Vodafone of welke andere provider zal dit te melden. Telfort veranderd 14 juli van servicnummers dacht ik en daardoor kan je ook je contract opzeggen. Dus ja als er iets word gewijzigd zal je het horenquote:Op vrijdag 4 juli 2008 15:23 schreef sunmoonstar het volgende:
Ik heb een vraag, en heb die al eerder gesteld in een eerder iphone-topic (deel #7) maar helaas toen zonder resultaat.
Maargoed, ik zit op dit moment bij Vodafone, en zit daar nog tot en met april 2009 aan m'n contract vast. Maar ik zou toch voor die tijd wel heel graag een iPhone met T-mobile-abonnement willen. Nu zijn er dus voor mij twee opties
- M'n contract afkopen bij Vodafone (10 maanden x 35 euro = 350 euro = geen optie voor mij)
- Een wijziging in de voorwaarden van Vodafone.
Maar mijn vraag is dus: is Vodafone verplicht elke klant op de hoogte te brengen van deze wijziging. Stel dus dat Vodafone iets in de voowaarden zou wijzigen (waardoor ik dus de mogelijkheid heb om op te zeggen) krijg ik dit dan via een brief of email te horen, of kunnen ze zoiets ook 'stilzwijgend' zeg maar doen?
Dat laatste.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 16:55 schreef super-muffin het volgende:
Als ik mijn nummer wil behouden, moet ik dan zelf opzeggen of doet T-mobile dit voor mij?
Nee hoor ten allen tijden wanneer jij dat wil... kan wel een flink bedrag zijn...quote:Op vrijdag 4 juli 2008 17:48 schreef NiekR het volgende:
Bij T-mobile kan je je abonnement alleen afkopen als je naar het buitenland verhuist...
Er wordt gezegd dat er verschillende winkels zijn die dit doen, maar dit is tegen de officiele "regels" van T-Mobile.. Ze doen er niets tegen, want uiteindelijk zal het T-Mobile uiteraard aan hun reet roesten wie het geld binnenbrengt.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 12:40 schreef ChrisFO het volgende:
Is het nou wel of niet mogelijk om hem te reserveren bij de T-mobile shops? Zoja dan ga ik zo ff langs
Nee, kan niet... ik heb met een medewerker gechat! ;-)quote:Op vrijdag 4 juli 2008 19:13 schreef nils7 het volgende:
[..]
Nee hoor ten allen tijden wanneer jij dat wil... kan wel een flink bedrag zijn...
quote:Op vrijdag 4 juli 2008 10:55 schreef Jarno het volgende:
[..]
De échte nerds herken je natuurlijk nog steeds aan hun eerste generatie iPhone's met zilveren brushed alu achterkant ipv dat neppe plastic.
(dit zal ik blijven zeggen tot ik zelf een 3G iPhone heb trouwens)
Heb anders genoeg vertegenwoordigers en snelle jongens gezien met een 1st gen iPhone...quote:Op vrijdag 4 juli 2008 10:55 schreef Jarno het volgende:
[..]
De échte nerds herken je natuurlijk nog steeds aan hun eerste generatie iPhone's met zilveren brushed alu achterkant ipv dat neppe plastic.
prachtig, zoveel maagden bij elkaarquote:Op zaterdag 5 juli 2008 08:54 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]
De eersten zitten al te wachten op 5th in NYC.
Waar maak je je druk om een weekje of 2 extra wachten erop boeiend.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 10:29 schreef Rnej het volgende:
[..]
prachtig, zoveel maagden bij elkaar![]()
serieus mensen, tis een TELEFOON...
mn abo bij telfort loopt de 14e af en ik wil graag een goeie nieuwe telefoon, en dan zal je zien dat ze allemaal weggesnaaid zijn door van die nerds die ook de 1st en ook de 2nd gen en ook nog 8 vette nokias en een EEE pc hebben..
kunnen die nerds dat niet doen? ik heb in die 2 weken meerdere deadlines en nieuwe opdrachten....quote:Op zaterdag 5 juli 2008 11:14 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Waar maak je je druk om een weekje of 2 extra wachten erop boeiend.
quote:Op zaterdag 5 juli 2008 11:31 schreef Rnej het volgende:
[..]
kunnen die nerds dat niet doen? ik heb in die 2 weken meerdere deadlines en nieuwe opdrachten....
bovendien zijn mensen die voor een winkel slapen erg jammer
quote:Op vrijdag 4 juli 2008 12:40 schreef ChrisFO het volgende:
En verder...quote:Wij bedanken u voor uw e-mailbericht en geven hierop graag de volgende reactie.
U vraagt ons of het mogelijk is de iPhone te reserveren. T-Mobile hanteert hiervoor geen vast beleid. Dat wil zeggen dat de T-Mobile Shops dit voor zichzelf mogen beslissen. U zou daarom ook kunnen informeren bij een T-Mobile Shop bij u in de buurt.
Wij vertrouwen erop u van voldoende informatie te hebben voorzien.
Met vriendelijke groet,
T-Mobile Klantenservice BV
Gerard Benders
quote:Wij bedanken u voor uw e-mailbericht en geven hierop graag de volgende reactie.
U vraagt of u de iPhone online kunt bestellen. Helaas kunnen wij u nog geen informatie geven of dit toestel via de website aangeboden wordt. Wij adviseren u de website in de gaten te houden. Voor meer informatie kunt u terecht op www.t-mobile.nl/iphone.
Wij vertrouwen erop u van voldoende informatie te hebben voorzien.
Met vriendelijke groet,
T-Mobile Klantenservice BV
Diana Braat
Ik vind dat ze maar een rare manier van email beantwoorden hebben daar bij T-Mobile.. "U vraagt dit", blabla.. Ik had ze zelf ook gemaild, ze deden gvd net alsof ik te mongolisch ben om een mailtje te typenquote:
klopt, volgens mij leren ze dat op het mbo, ze leren daar bijvoorbeeld ook hoe je een telefoon moet opnemen...quote:Op zaterdag 5 juli 2008 14:22 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Ik vind dat ze maar een rare manier van email beantwoorden hebben daar bij T-Mobile.. "U vraagt dit", blabla.. Ik had ze zelf ook gemaild, ze deden gvd net alsof ik te mongolisch ben om een mailtje te typenHeel de tijd "Uit uw email begrijpen wij..", net alsof het praktisch onleesbaar was
Stelletje anussen
dat reserveren mocht niet?quote:Op zaterdag 5 juli 2008 16:00 schreef ChrisFO het volgende:![]()
Ok zojuist gereserveerd bij belcompany
Nummer 7 op de lijst dus hopen dat ze er genoeg binnen krijgen
![]()
Moet vrijdag werkenquote:Vóór 11 juli is het helaas niet mogelijk een voorinschrijving
voor de iPhone te doen.
quote:Op zaterdag 5 juli 2008 19:46 schreef NickeN. het volgende:
[..]
dat reserveren mocht niet?
http://www.t-mobile.nl/iphone/index.html
[..]
Moet vrijdag werken
Ik ook, maar kom gewoon wat later @ werk.quote:
Ik zit in een gelijke situatie, alleen duurt het abo bij mij nog een jaar. Vind het wel vreemd dat t-mobile voor bestaande klanten geen optie heeft...quote:Op vrijdag 4 juli 2008 16:38 schreef NiekR het volgende:
Ik wil ook een iPhone halen, alleen ik zit nog aan mijn abbo bij T-mobile 1,5 jaar vast...
Waarom gebruik jij een tandenborstel om je tanden mee te poetsen?quote:Op zondag 6 juli 2008 16:35 schreef leolinedance het volgende:
Waarom willen jullie een Iphone eigenlijk?
Wat een kinderachtige reactie zeg. En wat je zegt slaat ook nog eens nergens op.quote:Op zondag 6 juli 2008 16:42 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Waarom gebruik jij een tandenborstel om je tanden mee te poetsen?
Omdat het een fantastische mooi apparaat is ? Bekijk de guided tour op de Apple site maar eens.quote:
Zeker een mooi dingetje hoor. Maar om er nou al 8 topics over te vullen..quote:Op zondag 6 juli 2008 16:48 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Omdat het een fantastische mooi apparaat is ? Bekijk de guided tour op de Apple site maar eens.
Specs zeggen weinig , gebruikersgemak des te meer.quote:Op zondag 6 juli 2008 16:54 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Zeker een mooi dingetje hoor. Maar om er nou al 8 topics over te vullen..
Ik lees bijvoorbeeld niks over de Samsung Omnia wat zeker zo'n mooie en qua specs zelfs betere 'telefoon' is.
Zou het iets met de merknaam temaken kunnen hebben?
Nee, heeft niks met de merknaam te maken, of met de specs. Het heeft alles te maken met kwaliteit en user experience.quote:Op zondag 6 juli 2008 16:54 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Zeker een mooi dingetje hoor. Maar om er nou al 8 topics over te vullen..
Ik lees bijvoorbeeld niks over de Samsung Omnia wat zeker zo'n mooie en qua specs zelfs betere 'telefoon' is.
Zou het iets met de merknaam temaken kunnen hebben?
Daar heb je zeker een punt. Voor a-technische mensen die toch graag mee gaan met de tijd is de Iphone ideaal. En het ding ziet er nog hip uit ook.quote:Op zondag 6 juli 2008 17:31 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Nee, heeft niks met de merknaam te maken, of met de specs. Het heeft alles te maken met kwaliteit en user experience.
Ik kan je nu al zeggen dat die Samsung Omnia absolute bagger is zonder 'm ooit gezien te hebben, ten eerste heb ik nog nooit een door Samsung ontwikkeld toestel gezien dat goed werkte (en ik heb er VEEL gezien/gebruikt), Ten tweede draait 't ding op Windows Mobile wat gewoon lelijk en traag is en een klote user experience heeft.
Al die specs, features,etc. zeggen uiteindelijk helemaal niets. Waar het uiteindelijk om gaat is dat een apparaat de gebruiker in staat stelt bepaalde dingen te doen, het opzoeken van informatie, communiceren met mensen, etc.
Uiteindelijk wil je niet een telefoon met UMTS, GPS, etc. Je wilt niet een slot reserveren in je GSM netwerk en een virtual circuit maken naar de telefoon in het huis van je ouders. Je wilt gewoon je moeder spreken.
Je wilt niet je coordinaten bepalen op basis van gegevens van GPS satellieten en met die gegevens een zoekopdracht doen in een database met geospatiale data. Je wilt gewoon een pizza restaurant in de buurt vinden.
Je wilt iets opzoeken, iemand spreken, je agenda bekijken. HOE dit gebeurt zal je aan je reet roesten. Waar het om gaat is dat je dit kan doen zonder door al te veel hoepels te moeten springen. Het apparaat kan wel van alles kunnen, maar het belangrijkste is dat jij op een logische en eenvoudige manier hier gebruik van kan maken anders heb je niets aan al die features.
Ah een megapixelgeiler.quote:Op zondag 6 juli 2008 18:08 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Daar heb je zeker een punt. Voor a-technische mensen die toch graag mee gaan met de tijd is de Iphone ideaal. En het ding ziet er nog hip uit ook.
Een iPhone is eigenlijk te duur voor wat het is. Beetje het B&O onder de consumentenelectronica.
Niet makkelijk naar eigen wens aan te passen/up te daten. Batterij vervangen gaat niet. Je moet voor alles terug naar Apple (duur!). Niet zelf geheugen uitbreiden/kiezen. 2 mp camera zonder flits, geen 3.5mm jackplug aansluiting, geen flash player, geen USB aansluiting, je MOET Itunes gebruiken, om gewoon maar wat te noemen.
Uiteraard heeft het apparaatje ook voordelen:
- Mooi design
- Prettige bediening
- Waarschijnlijk geen/weinig vastlopers (heeft mijn iets minder geavanceerde Nokia N78 overigens ook niet maar het schijnt voor te komen bij deze hippe apparaatjes)
Ik dacht toch echt van wel hoorquote:Op zondag 6 juli 2008 17:31 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Nee, heeft niks met de merknaam te maken, of met de specs. Het heeft alles te maken met kwaliteit en user experience.
Waarom is mobiel internet knudde? Ik heb een onbeperkt abonnement op een Nokia N78 en ik vind het echt perfect werken!quote:Op zondag 6 juli 2008 18:56 schreef Kremers het volgende:
[..]
Ik dacht toch echt van wel hoorBij apple gaat het zeker ook om de merknaam, omda Apple producten nu eenmaal bekent staan als producten van hoge kwaliteit met geile interfaces
Ik moet het nog zien, met al die functies. Wat mij tegenhoudt is het feit dat mobiel internet naar mijn mening op dit moment nog knudde is. Als dat nou wat verder zou zijn, dan zou ik de iPhone overwegen. Zonder goed mobiel internet is de iPhone een dure gadget, met een gelikt uiterlijk en ditto interface.
Anderzijds heb ik een apple laptop, en Windows Mobile apparaten werken knudde met MacOS X.
quote:
Het formaat is voor de meeste mensen tegenwoordig niet zo'n probleem meer. Vroeger moest alles kleiner, dunner en lichter. Ik vind de iPhone meer op een zakcomputer lijken dan een telefoon en dat staat mij een beetje tegen. Ik zie weleens mensen bellen met zo'n HTC of een eerdere iPhone..ik vind het er maar raar uitzien.quote:Op zondag 6 juli 2008 19:16 schreef shroomer het volgende:
Het enige minpunt voor mij is dat hij best groot is. (wat wil je met zo'n scherm)
Waarom is dat mobiel internet nog knudde Kremers? Hoe zie je dat in de toekomst beter worden?
De meesten ja , wil niet zeggen dat ik daar ook onder val. Als je al begint over het aantal megapixel vraag ik me af wat je kennis dan is .. daarnaast is een smartphone om betere dingen mee te doen dan foto's maken. Daar heb je een camera voor.quote:Op zondag 6 juli 2008 19:29 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Hier stopte ik met lezen. Ik weet bijna zeker dat ik meer verstand heb van camera's dan de meesten hier in het topic.
Overigens:
http://www.engadget.com/2(...)o-pad-apples-wallet/
Het gaat niet om het merk dus, maar om de kwaliteit die ze leveren. Da's heel wat anders als b.v. iemand die een wit t-shirt koopt met een logootje van een of andere merk erop en alleen voor dat logo 3 keer zo veel betaald.quote:Op zondag 6 juli 2008 18:56 schreef Kremers het volgende:
[..]
Ik dacht toch echt van wel hoorBij apple gaat het zeker ook om de merknaam, omda Apple producten nu eenmaal bekent staan als producten van hoge kwaliteit met geile interfaces
Welk mobiel internet bedoel je ? De iPhone krijgt bij t-mobile 2mbit down en 384 kbit up. Lijkt me heel behoorlijk. Verder doet de Safari browser op 't ding het prima met normale websites dus ik zie je probleem niet echt.quote:Ik moet het nog zien, met al die functies. Wat mij tegenhoudt is het feit dat mobiel internet naar mijn mening op dit moment nog knudde is. Als dat nou wat verder zou zijn, dan zou ik de iPhone overwegen. Zonder goed mobiel internet is de iPhone een dure gadget, met een gelikt uiterlijk en ditto interface.
http://www.markspace.com/missingsync_windowsmobile.phpquote:Anderzijds heb ik een apple laptop, en Windows Mobile apparaten werken knudde met MacOS X.
Wellicht verkeerd geformuleerd van mijn kant. Ik doelde niet zo zeer op de techniek, maar op het huidige dienstenaanbod.quote:Op zondag 6 juli 2008 19:14 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Waarom is mobiel internet knudde? Ik heb een onbeperkt abonnement op een Nokia N78 en ik vind het echt perfect werken!
Dat is nu juist het punt, op de iPhone kan je gewoon de normale website bekijken.quote:Op zondag 6 juli 2008 19:35 schreef Kremers het volgende:
[..]
Wellicht verkeerd geformuleerd van mijn kant. Ik doelde niet zo zeer op de techniek, maar op het huidige dienstenaanbod.
Wat je ziet is dat bedrijven hun bestaande website pakken en deze verkleinen, maar dat is geen mobiel Internet. Het heeft namelijk een heel andere gebruikscontext.
Ah, vandaar. Probleem met Windows Mobile is dat er standaard geen fatsoenlijke browser op zit, de standaard Pocket IE komt uit het jaar 0.quote:(..)
Ik heb zelf 2j. een MDA VArio met GPRS gehad. Op een gegeven moment deed ik er niets anders meer mee dan mijn e-mail controleren... Voor mij was de lol snel af van het Mobiel Internet. (..)
Dat klopt, ik heb dan ook een mooie camera. Maar soms schiet ik een foto met mijn telefoon omdat ik geen camera bij me heb, dat zal jou ook wel eens overkomen. Dat je deze dan fatsoenlijk als desktop wallpaper kan plaatsen of op A4 formaat uitprinten is wel mooi meegenomen. En nee, ik had het totaal niet over de fotokwaliteit. Dat lees je ook nergens als je goed kijkt. Heeft de iPhone eigen een tv-out om gemaakte filmpjes af te spelen op televisie?quote:Op zondag 6 juli 2008 19:35 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
De meesten ja , wil niet zeggen dat ik daar ook onder val. Als je al begint over het aantal megapixel vraag ik me af wat je kennis dan is .. daarnaast is een smartphone om betere dingen mee te doen dan foto's maken. Daar heb je een camera voor.
Right, wan een iPod is tig keer beter dan die van een "insert merk hier", terwijl de iPod vaak wel een stuk duurder isquote:Op zondag 6 juli 2008 19:35 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Het gaat niet om het merk dus, maar om de kwaliteit die ze leveren. Da's heel wat anders als b.v. iemand die een wit t-shirt koopt met een logootje van een of andere merk erop en alleen voor dat logo 3 keer zo veel betaald.
Ik ruik een Apple fanboy...quote:Op zondag 6 juli 2008 20:00 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Dat is nu juist het punt, op de iPhone kan je gewoon de normale website bekijken.
[..]
Ah, vandaar. Probleem met Windows Mobile is dat er standaard geen fatsoenlijke browser op zit, de standaard Pocket IE komt uit het jaar 0.
Het ontwikkelen van een apart mobiel web is dan ook een bijzonder slecht idee. Er zou geen enkel verschil moeten zijn tussen tussen het web op een mobiel apparaat, een laptop of een desktop. Google is gewoon Google, het platform wat je kiest om deze dienst te gebruiken zou niks uit moeten maken en zodoende hoeft Google ook helemaal geen "mobiele tak" te ontwikkelen ofzoiets. Ze moeten gewoon zorgen voor een fatsoenlijke, standard compliant website en dan komt alles goed.quote:Op zondag 6 juli 2008 19:35 schreef Kremers het volgende:
[..]
Wat je ziet is dat bedrijven hun bestaande website pakken en deze verkleinen, maar dat is geen mobiel Internet. Het heeft namelijk een heel andere gebruikscontext.
Goed voorbeeld is de mobiele versie van Google.com. Voor zover ik weet verkeert deze nog in betá fase. Als er één bedrijf is dat vooroploopt op het gebied van nieuwe diensten en technieken, dan is het google wel. Dus als zelfs hun mobiele tak nog betá is, hoe staan de andere bedrijven er dan voor?
Nogmaals, de context van het gebruik is anders, dus onzin dat beide hetzelfde moeten zijn...quote:Op zondag 6 juli 2008 20:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het ontwikkelen van een apart mobiel web is dan ook een bijzonder slecht idee. Er zou geen enkel verschil moeten zijn tussen tussen het web op een mobiel apparaat, een laptop of een desktop. Google is gewoon Google, het platform wat je kiest om deze dienst te gebruiken zou niks uit moeten maken en zodoende hoeft Google ook helemaal geen "mobiele tak" te ontwikkelen ofzoiets. Ze moeten gewoon zorgen voor een fatsoenlijke, standard compliant website en dan komt alles goed.
Hoezo is de context anders? Als ik naar Wikipedia surf, wil ik een artikel over een bepaald onderwerp lezen en als ik naar Google surf, wil ik een zoekopdracht kunnen geven en een lijst resultaten op m'n scherm zien. Of ik dat nou met een mobiele telefoon of een desktop computer doe, maakt niks uit.quote:Op zondag 6 juli 2008 20:15 schreef Kremers het volgende:
[..]
Nogmaals, de context van het gebruik is anders, dus onzin dat beide hetzelfde moeten zijn...
Dat zou het wel moeten zijn.quote:Op zondag 6 juli 2008 20:07 schreef Kremers het volgende:
[..]
Mobiel het Internet kunnen bekijken is niet mobiel Internet.
quote:Op zondag 6 juli 2008 20:39 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
Na lang overwegen ga hem ook halen![]()
, alleen weet ik nu wel dat die bij media markt ook komt alleen niet wanneer, dus ik denk dat ik morgen even langs de tmobile loop om daar te vragen of ze die 16 gig vast kunnen houden..
Dan nog ff me proeftijd afwachten en de imac kopen
Aaaaargh!!! Geef dat mens een mediacursus! Maak je zin eens in één keer af, dat gehakkel constant...quote:
Dat bedoel ik dus.quote:Op zondag 6 juli 2008 21:44 schreef men_in_red het volgende:
je bent nu gereed
voor de aanschaf
van jou iphone
in een van onze winkel
of via de website
Dus we moeten dan maar alle websites begrenzen op de capaciteiten van zo'n klein grafscherm op zo'n klotetelefoontje?quote:Op zondag 6 juli 2008 20:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hoezo is de context anders? Als ik naar Wikipedia surf, wil ik een artikel over een bepaald onderwerp lezen en als ik naar Google surf, wil ik een zoekopdracht kunnen geven en een lijst resultaten op m'n scherm zien. Of ik dat nou met een mobiele telefoon of een desktop computer doe, maakt niks uit.
Nee, je moet schaalbare websites ontwerpen die werken op elke resolutie en tekstgrootte. Waar Wikipedia en Google overigens twee aardige voorbeelden van zijn. Een website met een vaste breedte zoals dit forum is mobiel ook wel te bezoeken natuurlijk, maar je zal dan wat moeten scrollen. Minder ideaal, maar wel werkbaar. Je krijgt in elk geval de volledige functionaliteit aangeboden en geen gestripte nepsite.quote:Op zondag 6 juli 2008 22:52 schreef djnospinzone het volgende:
[..]
Dus we moeten dan maar alle websites begrenzen op de capaciteiten van zo'n klein grafscherm op zo'n klotetelefoontje?
Zelfs voor 'technische mensen' die geen enkele tijd willen stoppen in het aanleren van de werking van een mobiele telefoon en die gewoon willen dat het ding de basisfuncties uitstekend vervuld, is het een uitkomst.quote:Op zondag 6 juli 2008 18:08 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Daar heb je zeker een punt. Voor a-technische mensen die toch graag mee gaan met de tijd is de Iphone ideaal. En het ding ziet er nog hip uit ook.
Als je het puur vanuit een technisch perspectief beredeneert, dan zal dat best kloppen, maar dat is dus niet de meerwaarde van een iPhone. Voor de kleine minderheid die van pielen en helemaal in een apparaat duiken houdt en die regelmatig camera's etc gebruikt is een iPhone dus niet een uitkomst.quote:Een iPhone is eigenlijk te duur voor wat het is. Beetje het B&O onder de consumentenelectronica.
*knip*
jammer dat je niet nu al online kan bestellen, zou bij thuiskomst een mooie iphone op me wachten.quote:Aankomende vrijdag gaat het gebeuren, dan is de iPhone3G exclusief
verkrijgbaar in Nederland bij T-Mobile. Jij kunt als een van de eersten de
iPhone3G in bezit hebben.
Kom naar de Midnight Sale in onze T-Mobile Shop aan de Lijnbaan 86 in
Rotterdam. De deur gaat open van donderdag op vrijdagnacht 11 juli om
klokslag 00.00 uur.
Wat heb je nodig?
Een geldig legitimatiebewijs
Een bankpas
Een uittreksel van de KvK (voor zakelijke klanten)
Voor het afsluiten van een abonnement, moet je minimaal 18 jaar of ouder zijn.
Er is 1 toestel per persoon beschikbaar.
Kom je liever de volgende dag naar één van onze T-Mobile Shops? Vanaf
9.30 uur ben je van harte welkom. Ook de Apple Premium Resellers,
Belcompany, MediaMarkt, Saturn en The PhoneHouse zullen vanaf
11 juli de iPhone3G verkopen.
Bestel je de iPhone3G liever zonder wachtrijen en comfortabel vanuit je
luie stoel? Dan kun je ook vanaf 11 juli 00.00 uur terecht in onze Online Shop.
Houd er wel rekening mee dat de verwachte levertijd bij aankoop via de
Online Shop zes weken bedraagt.
Wil je meer informatie? Of wil je de Midnight Sale aanstaande vrijdag live op internet volgen? Ga naar www.t-mobile.nl/iphone.
Met vriendelijke groet,
T-Mobile Netherlands B.V
Ps: Naar verwachting komt er een run op de iPhone3G. Wees er
snel bij, want tijdens de Midnight Sale zijn er maar 500 iPhones beschikbaar.
ja kreeg die ook net, maar ik ga daar dus echt niet heen, beetje snachts naar rotterdam en dan de kans lopen dat je er toch geeneen krijgtquote:
Ik ga er ook niet heen :p, zit 1500 km er vandaanquote:Op maandag 7 juli 2008 12:09 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
[..]
ja kreeg die ook net, maar ik ga daar dus echt niet heen, beetje snachts naar rotterdam en dan de kans lopen dat je er toch geeneen krijgt
ja ze willen niet het risico lopen natuurlijk dat ze een zooi iphones op voorraad houden voor online bestellers terwijl ze ze in de winkel makkelijk kwijt kunnen...quote:Op maandag 7 juli 2008 12:10 schreef Adelante het volgende:
Zes weken levertijd bij online bestellen?
Ik vind het wel erg knap van Apple/T-Mobile. Een gewoon consumentenproduct zó ophypen dat mensen ervoor in de rij gaan liggenquote:Op maandag 7 juli 2008 12:07 schreef Slein83 het volgende:
[..]
jammer dat je niet nu al online kan bestellen, zou bij thuiskomst een mooie iphone op me wachten.
ja verzin jij maar eens een merk dat producten zoals apple op de markt brengt!quote:Op maandag 7 juli 2008 12:14 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik vind het wel erg knap van Apple/T-Mobile. Een gewoon consumentenproduct zó ophypen dat mensen ervoor in de rij gaan liggenHet recept is vrij simpel:
Gewoon érg veel pakkende reclame maken en zorgen dat je overal in de media komt. Verder vooral richten op de jonge doelgroep, die maken dan weer gratis mond tot mond reclame. Ik bedoel, kun je nog op de middelbare school aankomen zonder een dure iPhone/iPod/iBook?
Hulde voor het concept(hetzelfde geldt voor de Ipod overigens)
Ik denk dat ik ook maar eens zo iets ga bedenken..er moet vast nog zo'n gat in de markt te vinden zijn.
quote:De aantallen zoals deze beschikbaar zijn op 11 juli.
Media Markt: 8x per filiaal per toestel
Belcompany: 10x per filiaal per toestel
TPH: 10x per filiaal per toestel
T-mobile: 80-100 per filiaal per toestel
Webshops: onbekend bij mij
ow dan loop ik ze zeker niet mis bij de t-mobile shopquote:Op maandag 7 juli 2008 12:16 schreef Slein83 het volgende:
Vermoedelijke aantallen:
[..]
activatieproces iphone
Ik zeg toch dat het een goed concept is? Ik zou het zelf niet kopen maar zo lang het verkoopt heeft het een goede marketing strategie natuurlijkquote:Op maandag 7 juli 2008 12:16 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
[..]
ja verzin jij maar eens een merk dat producten zoals apple op de markt brengt!
quote:Op maandag 7 juli 2008 12:14 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik vind het wel erg knap van Apple/T-Mobile. Een gewoon consumentenproduct zó ophypen dat mensen ervoor in de rij gaan liggenHet recept is vrij simpel:
Gewoon érg veel pakkende reclame maken en zorgen dat je overal in de media komt. Verder vooral richten op de jonge doelgroep, die maken dan weer gratis mond tot mond reclame. Ik bedoel, kun je nog op de middelbare school aankomen zonder een dure iPhone/iPod/iBook?
Hulde voor het concept(hetzelfde geldt voor de Ipod overigens)
Ik denk dat ik ook maar eens zo iets ga bedenken..er moet vast nog zo'n gat in de markt te vinden zijn.
een goede marketing strategie icm met een goed productquote:Op maandag 7 juli 2008 12:18 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik zeg toch dat het een goed concept is? Ik zou het zelf niet kopen maar zo lang het verkoopt heeft het een goede marketing strategie natuurlijk
Allesquote:Op maandag 7 juli 2008 12:21 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
hmm : http://www.iphonehelpdesk.nl/
deze verkoopt ze gewoon simlockvrij, wat klopt daar niet?
Oh ja Macbook was ik vergeten. Wat is eigenlijk het verschil tussen een iBook en Macbook?quote:Op maandag 7 juli 2008 12:20 schreef Slein83 het volgende:
[..]
Nee, ben gedwongen een macbook pro aan te schaffen![]()
![]()
Maar, heel simpel ik ben maand op vakantie en heb een nieuwe tel nodig. Heb er nu 3 bij mij die alle 3 naar de kloten zijn en uitvallen
Zeker een goed product maar bepaalde dingen kunnen echt wel beter in de iPhone. Vergelijk het met een VHS videorecorder en Video2000 van vroeger. Video2000 was superieur aan VHS maar iedereen ging VHS gebruiken door de goede marketing. Niet dat VHS slecht was maar het kon veel beter.quote:Op maandag 7 juli 2008 12:22 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
[..]
een goede marketing strategie icm met een goed product
Macbook pro heeft meer powerquote:Op maandag 7 juli 2008 12:23 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Oh ja Macbook was ik vergeten. Wat is eigenlijk het verschil tussen een iBook en Macbook?
Hehe dan moet je ook een goede telefoon kopen. Net 4 maanden in Afrika geweest met een Nokia 6310i. Die valt nooit uit en gaat 2 weken mee met een volle batterijHopelijk gaat mijn nieuwe Nokia N78 het ook zo goed volhouden
![]()
Uit de t-mobile faqquote:Waarom heeft T-Mobile nu al geen iPhones meer?
Dit revolutionaire toestel is ontzettend populair en op dit moment overtreft de vraag nog het aanbod.
Ik zweer het dat jullie je laten beetnemen door die iPhone-hype. Denk je nu echt dat je die iPhone,mocht je het echt willen kopen,zullen mislopen als je hem niet diezelfde avond kunt kopen?quote:Op maandag 7 juli 2008 12:07 schreef Slein83 het volgende:
[..]
jammer dat je niet nu al online kan bestellen, zou bij thuiskomst een mooie iphone op me wachten.
Ik vertrek woensdag naar buitenland vandaar en aangezien ik maand weg ben was het mooi geweest als ik hem nu kon bestellen en dat ik hem bij thuiskomst in huis heb. Niet naar de winkel hoeven etcquote:Op maandag 7 juli 2008 12:43 schreef thloreg het volgende:
[..]
Ik zweer het dat jullie je laten beetnemen door die iPhone-hype. Denk je nu echt dat je die iPhone,mocht je het echt willen kopen,zullen mislopen als je hem niet diezelfde avond kunt kopen?Man,de volgende dag vullen ze hele handel gewoon weer aan en begint het 'circus'opnieuw hoor en jij ondertussen maar denken dat je echt iets hebt gemist. Sterker nog: ik voorspel dat ze met Kerst deze zelfde iPhone waar jij dacht een of andere exclusiviteit mee te hebben vergaard gewoon in een 'kerst'bundel aanbieden voor een prijs die jij in je stoutste dromen niet had kunnen bedenken.
Daarnaast: " Kom naar de T-Mobile shop op de Lijnbaan want dit moet en kan je niet missen " [ afbeelding ]
Geloof je het zelf. Die iPhone is ook te krijgen bij de Premium-sellers,Saturn,Phonehouse etc etc.. Hoezo exclusief en iets mislopen. Straks is hij ook gewoon te koop bij ons Turks belhuis
Uitleg? Want ik zat er ook aan te denken hem daar te bestellen, en heb al een beetje rond gemaild...quote:
Hoi Ruben.quote:Op maandag 7 juli 2008 12:43 schreef thloreg het volgende:
[..]
Ik zweer het dat jullie je laten beetnemen door die iPhone-hype. Denk je nu echt dat je die iPhone,mocht je het echt willen kopen,zullen mislopen als je hem niet diezelfde avond kunt kopen?Man,de volgende dag vullen ze hele handel gewoon weer aan en begint het 'circus'opnieuw hoor en jij ondertussen maar denken dat je echt iets hebt gemist. Sterker nog: ik voorspel dat ze met Kerst deze zelfde iPhone waar jij dacht een of andere exclusiviteit mee te hebben vergaard gewoon in een 'kerst'bundel aanbieden voor een prijs die jij in je stoutste dromen niet had kunnen bedenken.
Daarnaast: " Kom naar de T-Mobile shop op de Lijnbaan want dit moet en kan je niet missen " [ afbeelding ]
Geloof je het zelf. Die iPhone is ook te krijgen bij de Premium-sellers,Saturn,Phonehouse etc etc.. Hoezo exclusief en iets mislopen. Straks is hij ook gewoon te koop bij ons Turks belhuis
Waarom levert apple hem dan zelf niet unlockedquote:Op maandag 7 juli 2008 12:48 schreef NiekR het volgende:
[..]
Uitleg? Want ik zat er ook aan te denken hem daar te bestellen, en heb al een beetje rond gemaild...
Volgens mij kan je beter juist specifieke versies maken om optimaal gebruik te kunnen maken van de mogelijkheden die het medium biedt. Denk niet dat Full Browser Flash op een iPhone lekker gaat werken, maar voor een pc is het natuurlijk prachtig. Waarom zou je dat dan moeten laten voor een stelletje sufferds die op hun kinderspeeltje gaan lopen priegelen?quote:Op zondag 6 juli 2008 23:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, je moet schaalbare websites ontwerpen die werken op elke resolutie en tekstgrootte. Waar Wikipedia en Google overigens twee aardige voorbeelden van zijn. Een website met een vaste breedte zoals dit forum is mobiel ook wel te bezoeken natuurlijk, maar je zal dan wat moeten scrollen. Minder ideaal, maar wel werkbaar. Je krijgt in elk geval de volledige functionaliteit aangeboden en geen gestripte nepsite.
Wat je verder met "capaciteiten van zo'n klotetelefoontje" bedoelt is me niet helemaal duidelijk. Ik kan geen webapplicatie bedenken die te zwaar zou zijn voor een iPhone, maar wel acceptabel loopt op een desktop PC.
Als die aantallen kloppen fiets ik gewoon 's ochtends even langs de T-mobile winkel hier in de stad.quote:Op maandag 7 juli 2008 12:16 schreef Slein83 het volgende:
Vermoedelijke aantallen:
[..]
activatieproces iphone
Ik heb ook onbeperkt dataverbruik met T-Mobile PIT zonder Iphone.quote:Op maandag 7 juli 2008 15:03 schreef PinPine het volgende:
Sinds de iphone gebruikers onbeperkt dataverbruik hebben, geld dit dan ook voor T-Mobile abonnees die geen iphone hebben. Verder vind ik het een prachtig apparaat mbt user interface en design, maar het typen met een onscreen toetsenbord blijf ik lastig vinden.
Ga je donderdagavond naar Rotterdamquote:Op maandag 7 juli 2008 16:09 schreef SKa_BoSS het volgende:
Grmbl... Vrijdag geen tijd om er een te scoren, Zaterdag geen tijd om er een te scoren... Dat wordt koopavond volgende week pas!
Juist, ik denk dat je er verstandig aan doet om nog even af te wachten. Kost je niks meer en je hebt er waarschijnlijk alleen maar voordeel van.quote:Op maandag 7 juli 2008 16:40 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Ga je donderdagavond naar Rotterdam
Ik ga er zelf toch maar geen halen denk ik, een 2 jarig abonnement is gewoon te duur. Dan betaal ik >450 euro om er gelijk een te hebben, ipv afwachten of ik er een uit het buitenland kan halen en die dan kan unlocken.
Waar haal je die info vandaan ? Hoe betrouwbaar is dit ?quote:
heb het even nagevraagd vandaag in een tmobile shop maar die aantallen voor tmobileshops gelden alleen voor de grotere steden, de kleinere krijgen er dus ook gewoon maar rond de 10quote:Op maandag 7 juli 2008 18:20 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Waar haal je die info vandaan ? Hoe betrouwbaar is dit ?
is enschede een 'grote stad' ?quote:Op maandag 7 juli 2008 19:59 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
[..]
heb het even nagevraagd vandaag in een tmobile shop maar die aantallen voor tmobileshops gelden alleen voor de grotere steden, de kleinere krijgen er dus ook gewoon maar rond de 10
Top 1-25 Inwoneraantalquote:
Dan ga je nietquote:Op dinsdag 8 juli 2008 11:04 schreef shroomer het volgende:
Hoelaat gaat iedereen in de rij staan dan?
Ik zit te denken aan rond half 9ik hou echt niet van zulke dingen.
Ik heb mijn slaapzak alvast ingepakt...quote:Op dinsdag 8 juli 2008 11:04 schreef shroomer het volgende:
Was dat bij T-Mobile ook maar zo...quote:Op dinsdag 8 juli 2008 12:58 schreef SKa_BoSS het volgende:
Telfort abootje? Toch een iPhone? ==> http://www.iphoneclub.nl/(...)er-14-juli-opzeggen/
In twee jaar tijd kan er vast wel weer het e.e.a. gewijzigd wordenquote:Op dinsdag 8 juli 2008 14:10 schreef Jarno het volgende:
Mja, het laatste wat T-Mobile zal doen is nu haar voorwaarden wijzigen vrees ik.
Ik smeek Vodafone bijna om ook iets in de voorwaarden te wijzigen: een klein tariefswijzigingetje ofzo.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 12:58 schreef SKa_BoSS het volgende:
Telfort abootje? Toch een iPhone? ==> http://www.iphoneclub.nl/(...)er-14-juli-opzeggen/
Ja, dat is inderdaad wel tragisch. Als je nu net een T-Mobile abonnement hebt afgesloten waarvoor je 10 euro per maand betaalt voor internet, is het echt zuur.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 14:31 schreef Jarno het volgende:
Aan de andere kant, de verhouding PIT/iPhone is nu wel érg scheef. Als PIT gebruiker krijg je gewoon helemaal niks voor veel meer geld. Je zou denken dat daar wel iets in zou moeten veranderen binnenkort.
Ach, het kán suffer. Ik had zelfs PIT Plus afgesloten omdat dequote:Op dinsdag 8 juli 2008 16:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat is inderdaad wel tragisch. Als je nu net een T-Mobile abonnement hebt afgesloten waarvoor je 10 euro per maand betaalt voor internet, is het echt zuur.
Nee, het is toch maar GPRS, maar ik had met PIT ook prima uit de voeten gekund dus.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 16:36 schreef Tijn het volgende:
Ach, je zit ten minste te iPhonen. En bovendien kan de 1G toch niet veel sneller dan dat het net op via het mobiele netwerk, toch?
quote:Op dinsdag 8 juli 2008 11:04 schreef shroomer het volgende:
Wat is er nou zo zuur aan dan? Ik heb net een N78 met PIT gekocht..quote:Op dinsdag 8 juli 2008 16:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat is inderdaad wel tragisch. Als je nu net een T-Mobile abonnement hebt afgesloten waarvoor je 10 euro per maand betaalt voor internet, is het echt zuur.
Aldus een of andere dewd op Twitter...quote:IPhone confirmed 11/7 in belgium at 525¤ on mobistar site
En je vindt het niet zuur dat over 3 dagen mensen met 2 mbit onbeperkt mobiel internet de winkel uit lopen die bij dezelfde provider zitten als jij, minder betalen per maand en daarvoor meer snelheid krijgen?quote:Op dinsdag 8 juli 2008 17:20 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wat is er nou zo zuur aan dan? Ik heb net een N78 met PIT gekocht..
Betalen die minder dan? En gaat mijn snelheid niet omhoog?quote:Op dinsdag 8 juli 2008 17:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
En je vindt het niet zuur dat over 3 dagen mensen met 2 mbit onbeperkt mobiel internet de winkel uit lopen die bij dezelfde provider zitten als jij, minder betalen per maand en daarvoor meer snelheid krijgen?
Nee, jouw snelheid gaat niet omhoog. En het iPhone abbo kost 29,95 voor 150 minuten, 150 SMS en 2048 down/ 384 up internetquote:Op dinsdag 8 juli 2008 17:32 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Betalen die minder dan? En gaat mijn snelheid niet omhoog?
Jij betaalt (als je nu bij T-Mobile zit) een tientje per maand voor een downloadsnelheid van 128 kbps of twintig euro per maand voor 384 kbps. Er is voorlopig geen indicatie dat er iets aan die snelheid gaat veranderen en dit bedrag betaal je bovenop je telefoonabonnement.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 17:32 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Betalen die minder dan? En gaat mijn snelheid niet omhoog?
Niet...quote:Op dinsdag 8 juli 2008 19:41 schreef Aaargh! het volgende:
Hoe laat gaan jullie vrijdag voor de deur liggen ?
Ik zit dus echt niet op een Iphone te wachten, blijf dus hopen dat T-mobile hun PIT snelheid nog omhoog gaat gooien. Anders ga ik wel een andere provider opzoeken als ik in september de keuze voor een Touch Pro of een Experia heb gemaakt.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 19:01 schreef Tijn het volgende:
Als het je om mobiel internet te doen is, lijkt de keus mij duidelijk. Zelfs als je niet op een iPhone zit te wachten, is dat abonnement voor mobiel internet veruit aantrekkelijker dan al het andere wat T-Mobile te bieden heeft.
Ach ja, dan ben ik in ieder geval nog goedkoper uit. 24 euro voor 200 minuten, 25 sms en gewone PIT (wat snel zat is voor mij).quote:Op dinsdag 8 juli 2008 18:47 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Nee, jouw snelheid gaat niet omhoog. En het iPhone abbo kost 29,95 voor 150 minuten, 150 SMS en 2048 down/ 384 up internet
Tja, maar dan héb je hem welquote:Op woensdag 9 juli 2008 03:38 schreef febster het volgende:
Hmm, de vraag is dus, wel of niet voor de deur gaan liggen... Ik woon 150 meter van een T-Mobile shop (studentenhuis in het centrum) en ik heb nog wel een festival stoeltje ergens liggen, maar ja, stel dadelijk zit ik daar in mijn uppie om half 8, das ook zo gaar.
Helpdesk medewerkster vertelde mij dat ik dat ding gewoon kon gebruikenquote:Op woensdag 9 juli 2008 01:42 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
nou voor mij gaat het hem vrijdag niet worden
mij abbo loopt eind september af en ik mag dus nu al verlengen bij t-mobile. Het rotte is alleen dat ik dus vrijdag kan gaan verlengen en dan mijn iphone 3 maanden in de kast kan gooien tot ik er iets mee kan doen aangezien hij toch niet gaat werken met het abbonement die ik nu heb.....
Dus dan maar eind september
Waarom zou ie niet werken met je huidige abbo ?quote:Op woensdag 9 juli 2008 01:42 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
nou voor mij gaat het hem vrijdag niet worden
mij abbo loopt eind september af en ik mag dus nu al verlengen bij t-mobile. Het rotte is alleen dat ik dus vrijdag kan gaan verlengen en dan mijn iphone 3 maanden in de kast kan gooien tot ik er iets mee kan doen aangezien hij toch niet gaat werken met het abbonement die ik nu heb.....
(...)
Heb toch maar even gebeld met de klantenservice en het kan dus wel alleen werkt het niet optimaal. Maargoed dan kan ik hem iig gebruikenquote:Op woensdag 9 juli 2008 08:10 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Waarom zou ie niet werken met je huidige abbo ?
quote:Op woensdag 9 juli 2008 10:00 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
[..]
dus ik ga maar voor de deur liggen vrijdag
Goed hoor...quote:Op woensdag 9 juli 2008 12:01 schreef NiekR het volgende:
Heb hem gereserveerd!Bij sommige winkels is het toch wel mogelijk.
Dus alleen via T-Mobile.. of?quote:Met Visual Voicemail kunnen voicemailberichten in een overzichtelijke lijst worden getoond. Daarna kun je ze in elke gewenste volgorde beluisteren. De mobiele operator moet deze functie wel in het netwerk activeren. Je hebt daarom geen Visual Voicemail tot je beschikking als je de iPhone via een unlock geschikt hebt gemaakt voor een niet officieel door Apple aangewezen mobiel netwerk.
Wat een bullshitquote:T-Mobile biedt de iPhone 3G niet als prepaid-toestel aan. Je kunt de iPhone 3G uitsluitend in combinatie met een tweejarig T-Mobile-abonnement aanschaffen. Je hoeft niet de speciale iPhone-abonnementen te kiezen, maar bent vrij om één van de andere Flex- of Relax-abonnementen voor een periode van twee jaar af te sluiten. Je mist dan wel Visual Voicemail, dat alleen bij de speciale iPhone-abonnementen wordt aangeboden.
Het is heel simpel: Visual Voicemail is een feature die afhangt van de operator. T-Mobile ondersteunt Visual Voicemail alleen voor de iPhone abonnementen. Alle andere abonnementen en alle abonnementen van andere operators ondersteunen geen Visual Voicemail.quote:Op woensdag 9 juli 2008 13:39 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Dus alleen via T-Mobile.. of?
[..]
Wat een bullshit
Nee wat ik bedoel is dat als je een abonnement bij T-mobile hebt anders dan dat "iPhone-abonnement" dat je dan bijvoorbeeld geen Visual Voicemail hebt. Wat ik had gelezen was het een netwerkfeature die aangezet werd, maar dan zou dat volgens mij meteen voor alle abonnementen moeten gelden bij T-Mobile. Wat na 2 jaar als je besluit een ander abonnement bij T-Mobile te nemen, werkt dat Visual Voicemail ineens niet meer..quote:Op woensdag 9 juli 2008 14:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is heel simpel: Visual Voicemail is een feature die afhangt van de operator. T-Mobile ondersteunt Visual Voicemail alleen voor de iPhone abonnementen. Alle andere abonnementen en alle abonnementen van andere operators ondersteunen geen Visual Voicemail.
Inderdaad. Het is dus geen netwerk-wijde functie, maar specifiek ingeschakeld op de iPhone abonnementen. Ik denk dat dat is omdat andere telefoons geen visual voicemail ondersteunen.quote:Op woensdag 9 juli 2008 14:22 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Nee wat ik bedoel is dat als je een abonnement bij T-mobile hebt anders dan dat "iPhone-abonnement" dat je dan bijvoorbeeld geen Visual Voicemail hebt. Wat ik had gelezen was het een netwerkfeature die aangezet werd, maar dan zou dat volgens mij meteen voor alle abonnementen moeten gelden bij T-Mobile. Wat na 2 jaar als je besluit een ander abonnement bij ze te nemen, werkt dat Visual Voicemail niet meer..
Maar waarom doen ze dan moeilijk, als de iPhone toch de enige telefoon is die Visual Voicemail ondersteund. Kun je het net zo goed voor heel het netwerk aan zetten. Andere telefoons hebben er nooit wat aan, of het nou aan of uit staat.quote:Op woensdag 9 juli 2008 14:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Inderdaad. Het is dus geen netwerk-wijde functie, maar specifiek ingeschakeld op de iPhone abonnementen. Ik denk dat dat is omdat andere telefoons geen visual voicemail ondersteunen.
Het is natuurlijk ook geen toestel voor Tweakers. Tweakers willen 300 menu's vol in te stellen opties, klepjes, knopjes, opvoerbare cpu's en uitbreidbaar FLIPFLIPRIMRAM geheugen.quote:Op woensdag 9 juli 2008 15:44 schreef febster het volgende:
Review van Tweakers: http://tweakers.net/revie(...)phone-3g-review.html (ze zijn niet erg positief)
Tsja, zoals ik ook al in de comments las: de iPhone 3G is grotendeels gebaseerd op de oude iPhone en ik heb echt nog nooit problemen met bellen gehad, anders dat gebrekkig bereik van een provider. Maar daar zou elke telefoon dan last mee hebben gehad. Ik kan ook niet goed terugvinden onder welke omstandigheden die problemen zich precies hebben voorgedaan? Pas bij de plus en minpunten, helemaal aan het eind, komt dit naar voren.quote:Op woensdag 9 juli 2008 16:14 schreef Adelante het volgende:
Klopt, maar als de reviewer al problemen heeft met bellen!?! Daar is zo'n toestel toch wel voor gemaakt
Ligt misschien ook een beetje aan de provider en verder hebben ze geen Beta firmware gebruikt?quote:Op woensdag 9 juli 2008 16:14 schreef Adelante het volgende:
Klopt, maar als de reviewer al problemen heeft met bellen!?! Daar is zo'n toestel toch wel voor gemaakt
quote:
Valt wel mee toch?! Ze lopen te bitchen over een gaatje waar stof in kan komen, het gebrek aan GPS-software, wat vast ooit wel een keer goedkomt (waarom zit er anders immers GPS in?), vlekgevoeligheid (ja duh!), en crashes (vanwege instabiele software, probleem is met een update zo gefixt, mocht dat al nodig zijn...).quote:Pluspunten:
+ Erg mooi afgewerkt
+ Headphonejack is aangepast
+ Exchange werkt goed
+ 2.0-software doet zijn werk goed
+ Safari werkt op de meeste normale sites
Minpunten
- Geen gps-navigatiesoftware
- 3g-internetverbinding is erg zwak
- Wel erg vlekgevoelig
- Luidsprekers zijn te diep weggestopt
- Safari is crashgevoelig
- Verbinding tijdens bellen wordt soms verbroken
Ja ik vind persoonlijk de hele ondertoon van de review al een beetje zeikerig, en dat blijkt ook wel uit de conclusie cq verbeterpunten die ze aandragen. Daarom schreef ik erbij dat ze niet erg positief waren,quote:Op woensdag 9 juli 2008 16:46 schreef SKa_BoSS het volgende:
[..]
[..]
Valt wel mee toch?! Ze lopen te bitchen over een gaatje waar stof in kan komen, het gebrek aan GPS-software, wat vast ooit wel een keer goedkomt (waarom zit er anders immers GPS in?), vlekgevoeligheid (ja duh!), en crashes (vanwege instabiele software, probleem is met een update zo gefixt, mocht dat al nodig zijn...).
Volgens mij valt het wel mee met de negatieve woorden... Ze moeten gewoon wat te zeiken hebben.
Zo van mensen die hun apparatuur willen beheersen en niet willen beheerst worden door hun apparatuur?quote:Op woensdag 9 juli 2008 15:47 schreef Jarno het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook geen toestel voor Tweakers. Tweakers willen 300 menu's vol in te stellen opties, klepjes, knopjes, opvoerbare cpu's en uitbreidbaar FLIPFLIPRIMRAM geheugen.
Hier hangen de bushokjes vol met iPhone 3G postersquote:Op woensdag 9 juli 2008 18:53 schreef ChrisFO het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel raar dat T-mobile geen enkele advertentie heeft gepubliceerd, hoe meer mensen er van weten hoe groter de hype dat lijkt me toch echt beter voor hun.
nou, met 7000 toestellen hoeven ze eigenlijk maar een klein deel van de nieuwsbrief subscribers te mailenquote:Op woensdag 9 juli 2008 18:53 schreef ChrisFO het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel raar dat T-mobile geen enkele advertentie heeft gepubliceerd, hoe meer mensen er van weten hoe groter de hype dat lijkt me toch echt beter voor hun.
Euh, huh? Hier hangen volop posters langs de wegen en in bushokjes. Ook hebben we een folder in de bus gehad over de iPhone van T-Mobile.quote:Op woensdag 9 juli 2008 18:53 schreef ChrisFO het volgende:
Mwoch. Als je het zo wilt noemen. Ik heb een N95 gehad maar heb geen moment het gevoel gehad dat ik het toestel beheerste. Ondanks de shitload aan optie's, menu's en geile techspecs.quote:Op woensdag 9 juli 2008 17:23 schreef djnospinzone het volgende:
[..]
Zo van mensen die hun apparatuur willen beheersen en niet willen beheerst worden door hun apparatuur?
Ja, van die mensen die zo veel bezig zijn met het 'twieken' van hun speeltjes dat ze het meer als een doel zien i.p.v. een middel.quote:Op woensdag 9 juli 2008 17:23 schreef djnospinzone het volgende:
[..]
Zo van mensen die hun apparatuur willen beheersen en niet willen beheerst worden door hun apparatuur?
Ik ga mijn iPhones die ik vrijdag ga halen, zaterdag geven voor een dagje aan gerenommeerd telecom journalist dus ben benieuwd wat daar uit komt. Hij heeft een review exemplaar aangevraagd maar hij krijgt die pas volgende weekquote:Op woensdag 9 juli 2008 19:48 schreef Vagere_Hein het volgende:
Ach, tweakers zijn ook gewoon trieste zeikers, dus wat dat betreft is de review ook voor dat publiek geschreven (ik vergeet nooit dat een niet nader te noemen partij waarmee ik namens FOK! ben gaan praten over verregaande samenwerking over tweakers zei dat het echt allemaal zeikerds zijn omdat de users daar bij elke weggeefactie wel een op- op aanmerking hadden op het product en dat allemaal lieten weten.).
De gemiddelde tweaker is in geen enkel opzicht te vergelijken met de gemiddelde gebruiker van een telefoon, dus dit is niet serieus te nemen. Dit betekent niet dat de kritiek geen hout snijdt overigens, maar voor normale gebruikers, wat neerkomt op meer dan 95% van het totaal, is hij gewoon niet relevant,
Oh ok, bij mij in de omgeving niks van gezienquote:Op woensdag 9 juli 2008 19:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Euh, huh? Hier hangen volop posters langs de wegen en in bushokjes. Ook hebben we een folder in de bus gehad over de iPhone van T-Mobile.
Maar dan krijg je een gerushte review net als bij twiekurs. Waar gaat hij hem publiceren?quote:Op woensdag 9 juli 2008 21:13 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ik ga mijn iPhones die ik vrijdag ga halen, zaterdag geven voor een dagje aan gerenommeerd telecom journalist dus ben benieuwd wat daar uit komt. Hij heeft een review exemplaar aangevraagd maar hij krijgt die pas volgende weeken kon niet langer wachten.
Ik zal jullie zaterdag avond wel laten weten wat hij er van vond. Alhoewel dat ie gaat proberen om m af te branden.
Dat gaan we afwachtenquote:Op woensdag 9 juli 2008 22:26 schreef nicomart het volgende:
vanacht om 0.01 een uitgebreide preview op iphoneclub.nl las ik. Ben benieuwd wat daaruit komt.
Precies, met firmware 2.0 kan je al heel veel bereiken wat je met de "3G" ook kan. Ik wacht wel tot ze hem gratis weggeven bij een pak melk ofzo, misschien dat ik dan nog interesse heb.quote:Op donderdag 10 juli 2008 10:25 schreef nelisb het volgende:
na het lezen van deze review twijfel ik serieus of ik wel een 3g iphone wil aanschaffen.
Ben zeer tevreden met mijn eerste generatie Iphone. GPS blijkt (nog) niks bijzonders te zijn, accu,geluid is hetzelfde en met firmware 2.0 denk ik dat ik nagenoeg alle functies van de nieuwe iphone goed kan gebruiken.
3G zou een voordeel kunnen zijn,ware het niet dat ik maar 1 dag per week op de weg ben voor het werk en dan mail doe via gprs,wat voor mij voldoende is qua snelheid.
De achterkant vind ik niet zo boeiend en wil eigenlijk graag bij Vodafone blijven.
Laat ik de geruchten van kpn en vodafone maar afwachten,dat zij over 3 maand ook komen met de Iphone.
Ook enig idee hoeveel mensen er verwacht worden?quote:Op donderdag 10 juli 2008 12:20 schreef nelisb het volgende:
Vanavond kan je al om 21 uur terecht in Rotterdam.
Er zijn DJ's en hapjes geloof ik.
Van 21 tot 00 uur krijg je een polsbandje om,je moet dan in een bepaalde zone blijven, dan heb je gegarandeerd een Iphone 3g, mits je goedgekeurd wordt natuurlijk.
Van 21 tot 00 uur gaan T-Mobile medewerkers al contracten schrijven en invoeren in hun Systeem (tas genaamd). Vanaf 00 uur kunnen ze dan meteen de eerste kassa aanslagen doen, daarvoor mag absoluut niet.
Deze info komt van iemand die vanavond 100 % aan het werk is!
Nou, so much voor Vodaphone en KPN dus.quote:Op donderdag 10 juli 2008 12:29 schreef Adelante het volgende:
T-mobile vijf jaar unieke iPhone deal
da's lang
Onbekend. Maar uiteraard zullen de 500 iphones zeker weg zijn.quote:Op donderdag 10 juli 2008 12:29 schreef ChrisFO het volgende:
[..]
Ook enig idee hoeveel mensen er verwacht worden?
NU AL?quote:Op donderdag 10 juli 2008 13:30 schreef nicomart het volgende:
zit nu zo'n 10 man voor de deur inmiddels. Net ff langs gefiets
Jij ook al? Ik sta op nr1 op de reserveringslijstquote:Op donderdag 10 juli 2008 15:09 schreef ChrisFO het volgende:
Ik had mij op de reserveringslijst laten plaatsen bij de lokale belcompany. Ik ben zojuist gebeld dat ze maar een zeer beperkte voorraad binnenkrijgen. Maar als ik daar op tijd ben dan kan ik er een krijgen omdat ik best hoog sta op de lijst![]()
Als ik er niet bij openingstijd ben, dan gaat die gewoon naar de volgende op de lijst/vrije verkoop.
Hij gaat m heel de dag lenen. Ga zelf een dagje efteling pakken (mits goed weer) en ze dan 's avonds weer ophalen. Daarnaast gebruikt hij m alleen voor een fotoshoot en komt de review later.quote:Op woensdag 9 juli 2008 21:38 schreef Vagere_Hein het volgende:
[..]
Maar dan krijg je een gerushte review net als bij twiekurs. Waar gaat hij hem publiceren?
Ik denk dat je de mensen die 'm kost wat kost willen hebben en er gewoon een 2e abbo voor afsluiten niet de kost wil geven...quote:Op donderdag 10 juli 2008 16:57 schreef Tijn het volgende:
Hoe kan het eigenlijk dat bij zoveel mensen blijkbaar precies nu hun mobiel abonnement is afgelopen?
Abo is niet afgelopen, maar je kan bij T-Mobile al 4 maanden voor het aflopen van je contract, je contract vernieuwen en een nieuwe phone uitzoeken... Toch mooi?!quote:Op donderdag 10 juli 2008 16:57 schreef Tijn het volgende:
Hoe kan het eigenlijk dat bij zoveel mensen blijkbaar precies nu hun mobiel abonnement is afgelopen?
ja staan allemaal paparazzi omdat ze hebben gehoord dat jij langskomt... dus pas maar opquote:Op donderdag 10 juli 2008 18:01 schreef XiChico het volgende:
Hoeveel mensen zitten er nu? Wij gaan vanavond waarschijnlijk wel langs (Daarna uitgaan, dus opzich maakt lang wachten niet zoveel uit). En als bovenstaande verhaal klopt (met die bandjes) zorg ik wel dat ik er 21u ben.
Edit: Is er vanavond pers aanwezig? Ik hoef natuurlijk niet met mijn bakkes op camera vastgelegd, dit ivm imagoschade.
Misschien abbo al afgelopen maar niet vernieuwd omdat de iPhone er nog niet was ?quote:Op donderdag 10 juli 2008 16:57 schreef Tijn het volgende:
Wordt nog geluk hebben danquote:Op donderdag 10 juli 2008 19:21 schreef nelisb het volgende:
er schijnen nu al zon 100 man aanwezig te zijn.
Zo hey, om 8 uur opstaan al.quote:Op donderdag 10 juli 2008 19:32 schreef shroomer het volgende:
Wat een geouwehoer weer om zo'n ding te bemachtigen. Owee als ik morgenvroeg voor niets om 8 uur uit bed ben gegaan
Dan ben je toch gestoord als je daar de hele tijd gaat STAAN!quote:
Right, ik stond op #4 op de wachtlijst van de BelCompany hiero, werd vanmiddag gebeld: ik kon er een ophalen, maar alleen een 8GB versie, ze hadden maar 2 16GB versies binnen.quote:Op donderdag 10 juli 2008 19:40 schreef spy08 het volgende:
Als je slim bent ga je morgen relaxed lekker naar de Phonehouse/Apple reseller oid en je hebt geen rij en je kan hem zo meenemen. (...)
inmiddels zo'n 300, extra politie is ingezetquote:Op donderdag 10 juli 2008 20:11 schreef oYo het volgende:
Staan al meer dan 100 man in rotterdam!
Gooedquote:Op donderdag 10 juli 2008 20:44 schreef Adelante het volgende:
inmiddels zo'n 300, extra politie is ingezet
Volgens Tweakers zou de nieuwe batch zaterdag al komen:quote:
Lame indeed...quote:Op donderdag 10 juli 2008 22:25 schreef shroomer het volgende:
Lame www.t-mobile.nl ga je meteen naar de iphone site
Leuk als je andere informatie van T-mobile wilt. Hoe kom je op de normale site?quote:Op donderdag 10 juli 2008 22:25 schreef shroomer het volgende:
Lame www.t-mobile.nl ga je meteen naar de iphone site
nietquote:Op donderdag 10 juli 2008 22:38 schreef djnospinzone het volgende:
[..]
Leuk als je andere informatie van T-mobile wilt. Hoe kom je op de normale site?
Kutstream die er om de zoveel tijd uitvliegt.quote:Op donderdag 10 juli 2008 23:40 schreef Mr.Noodle het volgende:
Live stream volgen? http://www.iphonemedia.nl/
En: Firmware 2.0 al unlocked en gejailbreakt!
Er rijd nu een geldtransportwagen de straat in waar de 3g's inzitten (denk ik want hij is bestickerd met de 3gquote:Op donderdag 10 juli 2008 23:40 schreef Mr.Noodle het volgende:
Live stream volgen? http://www.iphonemedia.nl/
En: Firmware 2.0 al unlocked en gejailbreakt!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |