Wat bedoel je hier mee ?quote:
Raar eigenlijk dat er nog zoveel mensen mee werken als je het zo bekijkt... Hoe moeilijk kan het zijn? Maar goed... Voor Windows geldt natuurlijk niet veel anders. Veel te lomp en te log en teveel toeters en bellen die niemand nodig heeft / gebruikt / wil gebruiken... Toch werkt het overgrote deel van de mensen op deze aardkloot nog steeds met Windows, veelal in combinatie met Office. Microsoft zal wel iets goed doen, al heb ik ook nooit echt begrepen wat.quote:Op donderdag 3 juli 2008 19:21 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Wat bedoel je hier mee ?
Het schrijven van een verslag bestaat uit een aantal onderdelen/stappen, en voor geen van die stappen is Word een echt geschikt programma.
Bijvoorbeeld het schrijven van de tekst zijn betere applicaties: WriteRoom of Scrivener
Voor het opmaken van je verslag, afhankelijk van wat je eindresultaat moet zijn is Adobe InDesign of b.v. LaTeX veel beter.
Word is een vervelend programma om tekst in te schrijven, veel te log en te veel toeters en bellen en het haalt mij het bloed onder de nagels vandaan vanwege de klote bediening, notepad voldoet nog beter. En het is al helemaal niet geschikt om het uiteindelijke document op te maken. Een uitgeprint Word file herken je direct aan de slechte font rendering, de veel de smalle standaard marges (die niemand aanpast), etc. etc.
Zie bijvoorbeeld hier. M.a.w. het is vervelend om er mee te werken en het eindresultaat lijkt nergens op.
Laten we niet teveel offtopic gaan in de 2e post in dit topic, maar om toch even kort te reageren:quote:Op donderdag 3 juli 2008 19:21 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Wat bedoel je hier mee ?
Het schrijven van een verslag bestaat uit een aantal onderdelen/stappen, en voor geen van die stappen is Word een echt geschikt programma.
Bijvoorbeeld het schrijven van de tekst zijn betere applicaties: WriteRoom of Scrivener
Voor het opmaken van je verslag, afhankelijk van wat je eindresultaat moet zijn is Adobe InDesign of b.v. LaTeX veel beter.
Word is een vervelend programma om tekst in te schrijven, veel te log en te veel toeters en bellen en het haalt mij het bloed onder de nagels vandaan vanwege de klote bediening, notepad voldoet nog beter. En het is al helemaal niet geschikt om het uiteindelijke document op te maken. Een uitgeprint Word file herken je direct aan de slechte font rendering, de veel de smalle standaard marges (die niemand aanpast), etc. etc.
Zie bijvoorbeeld hier. M.a.w. het is vervelend om er mee te werken en het eindresultaat lijkt nergens op.
idd.. En ik moet vrijdag werkenquote:Op donderdag 3 juli 2008 19:32 schreef super-muffin het volgende:
Ik lig al voor de deur, wachten duurt lang zeg.
ze zijn sowieso schaarsquote:Op donderdag 3 juli 2008 19:40 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
idd.. En ik moet vrijdag werkenWaarschijnlijk kan ik dus pas zaterdagochtend naar de tmobile winkel, en je zal zien dat ze dan al weg zijn
Bestellen via t-mobile.nl dan maar...quote:Op donderdag 3 juli 2008 21:35 schreef Rnej het volgende:
[..]
ze zijn sowieso schaars
hoorde net van de t-mobile dude dat er 7000 in heel nl zijn op 11 juli ....
reserveren doen ze niet aan (althans, sommige winkels wel, maar ze krijgen er maar 5 tot 10 per winkel)
dus... aan alle nerds die wel nerd genoeg zijn om op straat te liggen iin hun slaapzakje....
7000quote:Op donderdag 3 juli 2008 21:35 schreef Rnej het volgende:
[..]
ze zijn sowieso schaars
hoorde net van de t-mobile dude dat er 7000 in heel nl zijn op 11 juli ....
reserveren doen ze niet aan (althans, sommige winkels wel, maar ze krijgen er maar 5 tot 10 per winkel)
dus... aan alle nerds die wel nerd genoeg zijn om op straat te liggen iin hun slaapzakje....
voor mensen met een baan/leven was het idd handig geweest als je kon preorderen of gwn vanaf 9u op internet kon bestellen.. Hadden ze alleen wel ff een extra serverpark moeten huren voor die dagquote:Op donderdag 3 juli 2008 22:02 schreef SKa_BoSS het volgende:
[..]
Bestellen via t-mobile.nl dan maar...
mja, grappige is, dat er een order van 50.000 is geplaatst, maar dat er nog maar 7000 binnen zijn op 11 juli..quote:Op donderdag 3 juli 2008 22:04 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
7000Als T-Mobile ¤1500 vraagt ipv ¤80 als bijbetaling, zouden ze er nog niet genoeg hebben in dat geval
jah...quote:
oh mooi, dan heb jij als allereerste die enorme t-mobile site van hooguit een paar KB geladen!quote:Op donderdag 3 juli 2008 22:19 schreef Rnej het volgende:
als ze via inet te krijg zijn zit ik iig vooraan.... 100 mbit lijntje zo mn laptop in
Verkeerde topic man, verkeerde topic.quote:Op donderdag 3 juli 2008 22:19 schreef Rnej het volgende:
[..]
mja, grappige is, dat er een order van 50.000 is geplaatst, maar dat er nog maar 7000 binnen zijn op 11 juli..
dus er komen er meer.. maar ik voorspel nu al dat elke keer als de nieuwe shipment er is, ze voor 12 uur 's middags allemaal weg zijn
als ze via inet te krijg zijn zit ik iig vooraan.... 100 mbit lijntje zo mn laptop in
als 50.000 man de site probeert te laden zal ik iig niet de laatste zijn die m op zn scherm heeft...quote:Op vrijdag 4 juli 2008 00:40 schreef men_in_red het volgende:
[..]
oh mooi, dan heb jij als allereerste die enorme t-mobile site van hooguit een paar KB geladen!
Wow, wat is er toch mooie software als je even verder kijkt. Thanks voor de tips!quote:Op donderdag 3 juli 2008 19:21 schreef Aaargh! het volgende:
quote:Op vrijdag 4 juli 2008 01:26 schreef Resco het volgende:
Tvp
Ik vermoed dat er toch wel meer dan 7.000 nerds zijn in NLquote:Op vrijdag 4 juli 2008 08:11 schreef Jarno het volgende:
Volgens mij gaat het helemaal niet zo storm lopen op 11 juli hier. De gemiddelde consument zal het een zorg zijn, dat er een paar nerds op wat fora elkaar gek zitten te maken wil nog niet zeggen dat ze op 1 dag al die iPhones er doorheen gaan jagen.
quote:Op vrijdag 4 juli 2008 08:32 schreef LoggedIn het volgende:
ik denk eigenlijk dat er wel meer dan 100.000 mensen zijn die 11/12 juli een iphone willen scoren?
100.000 vind ik dan wel weer een flinke schatting... maar denk dat je zeker van enkele tienduizenden mag spreken ja.. als t-mobile een eerste order van 50k heeft gedaan is het iig niet misquote:Op vrijdag 4 juli 2008 08:32 schreef LoggedIn het volgende:
ik denk eigenlijk dat er wel meer dan 100.000 mensen zijn die 11/12 juli een iphone willen scoren? Als je ziet wat een enorme hype het is..
De échte nerds herken je natuurlijk nog steeds aan hun eerste generatie iPhone's met zilveren brushed alu achterkant ipv dat neppe plastic.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 10:52 schreef djnospinzone het volgende:
leuk man een telefoon die iedereen heeft
alto alertquote:Op vrijdag 4 juli 2008 10:52 schreef djnospinzone het volgende:
leuk man een telefoon die iedereen heeft
Mwoch, de HTC Diamond had ook een nachtelijke verkoop en totale leegverkoop in 1 dag toch?quote:Op vrijdag 4 juli 2008 11:23 schreef djnospinzone het volgende:
Ja ik zie niet zo'n zooi coltruidrollenvangers voor de winkel gaan liggen voor een nokia N96 of wel?
Nokia besteed er ook nauwelijks aandacht aanquote:Op vrijdag 4 juli 2008 11:23 schreef djnospinzone het volgende:
Ja ik zie niet zo'n zooi coltruidrollenvangers voor de winkel gaan liggen voor een nokia N96 of wel?
Hier dusquote:Op vrijdag 4 juli 2008 11:26 schreef CrustyClown het volgende:
Heeft er hier iemand trouwens snel een lijstje met alle landen waar de 3G zal worden uitgebracht. Dacht het lijstje wel eens gezien te hebben, maar kan hem nergens meer vinden
Nee, en alle eerdere reservaties zijn afgezegdquote:Op vrijdag 4 juli 2008 12:40 schreef ChrisFO het volgende:
Is het nou wel of niet mogelijk om hem te reserveren bij de T-mobile shops? Zoja dan ga ik zo ff langs
Vodafone of welke andere provider zal dit te melden. Telfort veranderd 14 juli van servicnummers dacht ik en daardoor kan je ook je contract opzeggen. Dus ja als er iets word gewijzigd zal je het horenquote:Op vrijdag 4 juli 2008 15:23 schreef sunmoonstar het volgende:
Ik heb een vraag, en heb die al eerder gesteld in een eerder iphone-topic (deel #7) maar helaas toen zonder resultaat.
Maargoed, ik zit op dit moment bij Vodafone, en zit daar nog tot en met april 2009 aan m'n contract vast. Maar ik zou toch voor die tijd wel heel graag een iPhone met T-mobile-abonnement willen. Nu zijn er dus voor mij twee opties
- M'n contract afkopen bij Vodafone (10 maanden x 35 euro = 350 euro = geen optie voor mij)
- Een wijziging in de voorwaarden van Vodafone.
Maar mijn vraag is dus: is Vodafone verplicht elke klant op de hoogte te brengen van deze wijziging. Stel dus dat Vodafone iets in de voowaarden zou wijzigen (waardoor ik dus de mogelijkheid heb om op te zeggen) krijg ik dit dan via een brief of email te horen, of kunnen ze zoiets ook 'stilzwijgend' zeg maar doen?
Dat laatste.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 16:55 schreef super-muffin het volgende:
Als ik mijn nummer wil behouden, moet ik dan zelf opzeggen of doet T-mobile dit voor mij?
Nee hoor ten allen tijden wanneer jij dat wil... kan wel een flink bedrag zijn...quote:Op vrijdag 4 juli 2008 17:48 schreef NiekR het volgende:
Bij T-mobile kan je je abonnement alleen afkopen als je naar het buitenland verhuist...
Er wordt gezegd dat er verschillende winkels zijn die dit doen, maar dit is tegen de officiele "regels" van T-Mobile.. Ze doen er niets tegen, want uiteindelijk zal het T-Mobile uiteraard aan hun reet roesten wie het geld binnenbrengt.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 12:40 schreef ChrisFO het volgende:
Is het nou wel of niet mogelijk om hem te reserveren bij de T-mobile shops? Zoja dan ga ik zo ff langs
Nee, kan niet... ik heb met een medewerker gechat! ;-)quote:Op vrijdag 4 juli 2008 19:13 schreef nils7 het volgende:
[..]
Nee hoor ten allen tijden wanneer jij dat wil... kan wel een flink bedrag zijn...
quote:Op vrijdag 4 juli 2008 10:55 schreef Jarno het volgende:
[..]
De échte nerds herken je natuurlijk nog steeds aan hun eerste generatie iPhone's met zilveren brushed alu achterkant ipv dat neppe plastic.
(dit zal ik blijven zeggen tot ik zelf een 3G iPhone heb trouwens)
Heb anders genoeg vertegenwoordigers en snelle jongens gezien met een 1st gen iPhone...quote:Op vrijdag 4 juli 2008 10:55 schreef Jarno het volgende:
[..]
De échte nerds herken je natuurlijk nog steeds aan hun eerste generatie iPhone's met zilveren brushed alu achterkant ipv dat neppe plastic.
prachtig, zoveel maagden bij elkaarquote:Op zaterdag 5 juli 2008 08:54 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]
De eersten zitten al te wachten op 5th in NYC.
Waar maak je je druk om een weekje of 2 extra wachten erop boeiend.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 10:29 schreef Rnej het volgende:
[..]
prachtig, zoveel maagden bij elkaar![]()
serieus mensen, tis een TELEFOON...
mn abo bij telfort loopt de 14e af en ik wil graag een goeie nieuwe telefoon, en dan zal je zien dat ze allemaal weggesnaaid zijn door van die nerds die ook de 1st en ook de 2nd gen en ook nog 8 vette nokias en een EEE pc hebben..
kunnen die nerds dat niet doen? ik heb in die 2 weken meerdere deadlines en nieuwe opdrachten....quote:Op zaterdag 5 juli 2008 11:14 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Waar maak je je druk om een weekje of 2 extra wachten erop boeiend.
quote:Op zaterdag 5 juli 2008 11:31 schreef Rnej het volgende:
[..]
kunnen die nerds dat niet doen? ik heb in die 2 weken meerdere deadlines en nieuwe opdrachten....
bovendien zijn mensen die voor een winkel slapen erg jammer
quote:Op vrijdag 4 juli 2008 12:40 schreef ChrisFO het volgende:
En verder...quote:Wij bedanken u voor uw e-mailbericht en geven hierop graag de volgende reactie.
U vraagt ons of het mogelijk is de iPhone te reserveren. T-Mobile hanteert hiervoor geen vast beleid. Dat wil zeggen dat de T-Mobile Shops dit voor zichzelf mogen beslissen. U zou daarom ook kunnen informeren bij een T-Mobile Shop bij u in de buurt.
Wij vertrouwen erop u van voldoende informatie te hebben voorzien.
Met vriendelijke groet,
T-Mobile Klantenservice BV
Gerard Benders
quote:Wij bedanken u voor uw e-mailbericht en geven hierop graag de volgende reactie.
U vraagt of u de iPhone online kunt bestellen. Helaas kunnen wij u nog geen informatie geven of dit toestel via de website aangeboden wordt. Wij adviseren u de website in de gaten te houden. Voor meer informatie kunt u terecht op www.t-mobile.nl/iphone.
Wij vertrouwen erop u van voldoende informatie te hebben voorzien.
Met vriendelijke groet,
T-Mobile Klantenservice BV
Diana Braat
Ik vind dat ze maar een rare manier van email beantwoorden hebben daar bij T-Mobile.. "U vraagt dit", blabla.. Ik had ze zelf ook gemaild, ze deden gvd net alsof ik te mongolisch ben om een mailtje te typenquote:
klopt, volgens mij leren ze dat op het mbo, ze leren daar bijvoorbeeld ook hoe je een telefoon moet opnemen...quote:Op zaterdag 5 juli 2008 14:22 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Ik vind dat ze maar een rare manier van email beantwoorden hebben daar bij T-Mobile.. "U vraagt dit", blabla.. Ik had ze zelf ook gemaild, ze deden gvd net alsof ik te mongolisch ben om een mailtje te typenHeel de tijd "Uit uw email begrijpen wij..", net alsof het praktisch onleesbaar was
Stelletje anussen
dat reserveren mocht niet?quote:Op zaterdag 5 juli 2008 16:00 schreef ChrisFO het volgende:![]()
Ok zojuist gereserveerd bij belcompany
Nummer 7 op de lijst dus hopen dat ze er genoeg binnen krijgen
![]()
Moet vrijdag werkenquote:Vóór 11 juli is het helaas niet mogelijk een voorinschrijving
voor de iPhone te doen.
quote:Op zaterdag 5 juli 2008 19:46 schreef NickeN. het volgende:
[..]
dat reserveren mocht niet?
http://www.t-mobile.nl/iphone/index.html
[..]
Moet vrijdag werken
Ik ook, maar kom gewoon wat later @ werk.quote:
Ik zit in een gelijke situatie, alleen duurt het abo bij mij nog een jaar. Vind het wel vreemd dat t-mobile voor bestaande klanten geen optie heeft...quote:Op vrijdag 4 juli 2008 16:38 schreef NiekR het volgende:
Ik wil ook een iPhone halen, alleen ik zit nog aan mijn abbo bij T-mobile 1,5 jaar vast...
Waarom gebruik jij een tandenborstel om je tanden mee te poetsen?quote:Op zondag 6 juli 2008 16:35 schreef leolinedance het volgende:
Waarom willen jullie een Iphone eigenlijk?
Wat een kinderachtige reactie zeg. En wat je zegt slaat ook nog eens nergens op.quote:Op zondag 6 juli 2008 16:42 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Waarom gebruik jij een tandenborstel om je tanden mee te poetsen?
Omdat het een fantastische mooi apparaat is ? Bekijk de guided tour op de Apple site maar eens.quote:
Zeker een mooi dingetje hoor. Maar om er nou al 8 topics over te vullen..quote:Op zondag 6 juli 2008 16:48 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Omdat het een fantastische mooi apparaat is ? Bekijk de guided tour op de Apple site maar eens.
Specs zeggen weinig , gebruikersgemak des te meer.quote:Op zondag 6 juli 2008 16:54 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Zeker een mooi dingetje hoor. Maar om er nou al 8 topics over te vullen..
Ik lees bijvoorbeeld niks over de Samsung Omnia wat zeker zo'n mooie en qua specs zelfs betere 'telefoon' is.
Zou het iets met de merknaam temaken kunnen hebben?
Nee, heeft niks met de merknaam te maken, of met de specs. Het heeft alles te maken met kwaliteit en user experience.quote:Op zondag 6 juli 2008 16:54 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Zeker een mooi dingetje hoor. Maar om er nou al 8 topics over te vullen..
Ik lees bijvoorbeeld niks over de Samsung Omnia wat zeker zo'n mooie en qua specs zelfs betere 'telefoon' is.
Zou het iets met de merknaam temaken kunnen hebben?
Daar heb je zeker een punt. Voor a-technische mensen die toch graag mee gaan met de tijd is de Iphone ideaal. En het ding ziet er nog hip uit ook.quote:Op zondag 6 juli 2008 17:31 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Nee, heeft niks met de merknaam te maken, of met de specs. Het heeft alles te maken met kwaliteit en user experience.
Ik kan je nu al zeggen dat die Samsung Omnia absolute bagger is zonder 'm ooit gezien te hebben, ten eerste heb ik nog nooit een door Samsung ontwikkeld toestel gezien dat goed werkte (en ik heb er VEEL gezien/gebruikt), Ten tweede draait 't ding op Windows Mobile wat gewoon lelijk en traag is en een klote user experience heeft.
Al die specs, features,etc. zeggen uiteindelijk helemaal niets. Waar het uiteindelijk om gaat is dat een apparaat de gebruiker in staat stelt bepaalde dingen te doen, het opzoeken van informatie, communiceren met mensen, etc.
Uiteindelijk wil je niet een telefoon met UMTS, GPS, etc. Je wilt niet een slot reserveren in je GSM netwerk en een virtual circuit maken naar de telefoon in het huis van je ouders. Je wilt gewoon je moeder spreken.
Je wilt niet je coordinaten bepalen op basis van gegevens van GPS satellieten en met die gegevens een zoekopdracht doen in een database met geospatiale data. Je wilt gewoon een pizza restaurant in de buurt vinden.
Je wilt iets opzoeken, iemand spreken, je agenda bekijken. HOE dit gebeurt zal je aan je reet roesten. Waar het om gaat is dat je dit kan doen zonder door al te veel hoepels te moeten springen. Het apparaat kan wel van alles kunnen, maar het belangrijkste is dat jij op een logische en eenvoudige manier hier gebruik van kan maken anders heb je niets aan al die features.
Ah een megapixelgeiler.quote:Op zondag 6 juli 2008 18:08 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Daar heb je zeker een punt. Voor a-technische mensen die toch graag mee gaan met de tijd is de Iphone ideaal. En het ding ziet er nog hip uit ook.
Een iPhone is eigenlijk te duur voor wat het is. Beetje het B&O onder de consumentenelectronica.
Niet makkelijk naar eigen wens aan te passen/up te daten. Batterij vervangen gaat niet. Je moet voor alles terug naar Apple (duur!). Niet zelf geheugen uitbreiden/kiezen. 2 mp camera zonder flits, geen 3.5mm jackplug aansluiting, geen flash player, geen USB aansluiting, je MOET Itunes gebruiken, om gewoon maar wat te noemen.
Uiteraard heeft het apparaatje ook voordelen:
- Mooi design
- Prettige bediening
- Waarschijnlijk geen/weinig vastlopers (heeft mijn iets minder geavanceerde Nokia N78 overigens ook niet maar het schijnt voor te komen bij deze hippe apparaatjes)
Ik dacht toch echt van wel hoorquote:Op zondag 6 juli 2008 17:31 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Nee, heeft niks met de merknaam te maken, of met de specs. Het heeft alles te maken met kwaliteit en user experience.
Waarom is mobiel internet knudde? Ik heb een onbeperkt abonnement op een Nokia N78 en ik vind het echt perfect werken!quote:Op zondag 6 juli 2008 18:56 schreef Kremers het volgende:
[..]
Ik dacht toch echt van wel hoorBij apple gaat het zeker ook om de merknaam, omda Apple producten nu eenmaal bekent staan als producten van hoge kwaliteit met geile interfaces
Ik moet het nog zien, met al die functies. Wat mij tegenhoudt is het feit dat mobiel internet naar mijn mening op dit moment nog knudde is. Als dat nou wat verder zou zijn, dan zou ik de iPhone overwegen. Zonder goed mobiel internet is de iPhone een dure gadget, met een gelikt uiterlijk en ditto interface.
Anderzijds heb ik een apple laptop, en Windows Mobile apparaten werken knudde met MacOS X.
quote:
Het formaat is voor de meeste mensen tegenwoordig niet zo'n probleem meer. Vroeger moest alles kleiner, dunner en lichter. Ik vind de iPhone meer op een zakcomputer lijken dan een telefoon en dat staat mij een beetje tegen. Ik zie weleens mensen bellen met zo'n HTC of een eerdere iPhone..ik vind het er maar raar uitzien.quote:Op zondag 6 juli 2008 19:16 schreef shroomer het volgende:
Het enige minpunt voor mij is dat hij best groot is. (wat wil je met zo'n scherm)
Waarom is dat mobiel internet nog knudde Kremers? Hoe zie je dat in de toekomst beter worden?
De meesten ja , wil niet zeggen dat ik daar ook onder val. Als je al begint over het aantal megapixel vraag ik me af wat je kennis dan is .. daarnaast is een smartphone om betere dingen mee te doen dan foto's maken. Daar heb je een camera voor.quote:Op zondag 6 juli 2008 19:29 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Hier stopte ik met lezen. Ik weet bijna zeker dat ik meer verstand heb van camera's dan de meesten hier in het topic.
Overigens:
http://www.engadget.com/2(...)o-pad-apples-wallet/
Het gaat niet om het merk dus, maar om de kwaliteit die ze leveren. Da's heel wat anders als b.v. iemand die een wit t-shirt koopt met een logootje van een of andere merk erop en alleen voor dat logo 3 keer zo veel betaald.quote:Op zondag 6 juli 2008 18:56 schreef Kremers het volgende:
[..]
Ik dacht toch echt van wel hoorBij apple gaat het zeker ook om de merknaam, omda Apple producten nu eenmaal bekent staan als producten van hoge kwaliteit met geile interfaces
Welk mobiel internet bedoel je ? De iPhone krijgt bij t-mobile 2mbit down en 384 kbit up. Lijkt me heel behoorlijk. Verder doet de Safari browser op 't ding het prima met normale websites dus ik zie je probleem niet echt.quote:Ik moet het nog zien, met al die functies. Wat mij tegenhoudt is het feit dat mobiel internet naar mijn mening op dit moment nog knudde is. Als dat nou wat verder zou zijn, dan zou ik de iPhone overwegen. Zonder goed mobiel internet is de iPhone een dure gadget, met een gelikt uiterlijk en ditto interface.
http://www.markspace.com/missingsync_windowsmobile.phpquote:Anderzijds heb ik een apple laptop, en Windows Mobile apparaten werken knudde met MacOS X.
Wellicht verkeerd geformuleerd van mijn kant. Ik doelde niet zo zeer op de techniek, maar op het huidige dienstenaanbod.quote:Op zondag 6 juli 2008 19:14 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Waarom is mobiel internet knudde? Ik heb een onbeperkt abonnement op een Nokia N78 en ik vind het echt perfect werken!
Dat is nu juist het punt, op de iPhone kan je gewoon de normale website bekijken.quote:Op zondag 6 juli 2008 19:35 schreef Kremers het volgende:
[..]
Wellicht verkeerd geformuleerd van mijn kant. Ik doelde niet zo zeer op de techniek, maar op het huidige dienstenaanbod.
Wat je ziet is dat bedrijven hun bestaande website pakken en deze verkleinen, maar dat is geen mobiel Internet. Het heeft namelijk een heel andere gebruikscontext.
Ah, vandaar. Probleem met Windows Mobile is dat er standaard geen fatsoenlijke browser op zit, de standaard Pocket IE komt uit het jaar 0.quote:(..)
Ik heb zelf 2j. een MDA VArio met GPRS gehad. Op een gegeven moment deed ik er niets anders meer mee dan mijn e-mail controleren... Voor mij was de lol snel af van het Mobiel Internet. (..)
Dat klopt, ik heb dan ook een mooie camera. Maar soms schiet ik een foto met mijn telefoon omdat ik geen camera bij me heb, dat zal jou ook wel eens overkomen. Dat je deze dan fatsoenlijk als desktop wallpaper kan plaatsen of op A4 formaat uitprinten is wel mooi meegenomen. En nee, ik had het totaal niet over de fotokwaliteit. Dat lees je ook nergens als je goed kijkt. Heeft de iPhone eigen een tv-out om gemaakte filmpjes af te spelen op televisie?quote:Op zondag 6 juli 2008 19:35 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
De meesten ja , wil niet zeggen dat ik daar ook onder val. Als je al begint over het aantal megapixel vraag ik me af wat je kennis dan is .. daarnaast is een smartphone om betere dingen mee te doen dan foto's maken. Daar heb je een camera voor.
Right, wan een iPod is tig keer beter dan die van een "insert merk hier", terwijl de iPod vaak wel een stuk duurder isquote:Op zondag 6 juli 2008 19:35 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Het gaat niet om het merk dus, maar om de kwaliteit die ze leveren. Da's heel wat anders als b.v. iemand die een wit t-shirt koopt met een logootje van een of andere merk erop en alleen voor dat logo 3 keer zo veel betaald.
Ik ruik een Apple fanboy...quote:Op zondag 6 juli 2008 20:00 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Dat is nu juist het punt, op de iPhone kan je gewoon de normale website bekijken.
[..]
Ah, vandaar. Probleem met Windows Mobile is dat er standaard geen fatsoenlijke browser op zit, de standaard Pocket IE komt uit het jaar 0.
Het ontwikkelen van een apart mobiel web is dan ook een bijzonder slecht idee. Er zou geen enkel verschil moeten zijn tussen tussen het web op een mobiel apparaat, een laptop of een desktop. Google is gewoon Google, het platform wat je kiest om deze dienst te gebruiken zou niks uit moeten maken en zodoende hoeft Google ook helemaal geen "mobiele tak" te ontwikkelen ofzoiets. Ze moeten gewoon zorgen voor een fatsoenlijke, standard compliant website en dan komt alles goed.quote:Op zondag 6 juli 2008 19:35 schreef Kremers het volgende:
[..]
Wat je ziet is dat bedrijven hun bestaande website pakken en deze verkleinen, maar dat is geen mobiel Internet. Het heeft namelijk een heel andere gebruikscontext.
Goed voorbeeld is de mobiele versie van Google.com. Voor zover ik weet verkeert deze nog in betá fase. Als er één bedrijf is dat vooroploopt op het gebied van nieuwe diensten en technieken, dan is het google wel. Dus als zelfs hun mobiele tak nog betá is, hoe staan de andere bedrijven er dan voor?
Nogmaals, de context van het gebruik is anders, dus onzin dat beide hetzelfde moeten zijn...quote:Op zondag 6 juli 2008 20:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het ontwikkelen van een apart mobiel web is dan ook een bijzonder slecht idee. Er zou geen enkel verschil moeten zijn tussen tussen het web op een mobiel apparaat, een laptop of een desktop. Google is gewoon Google, het platform wat je kiest om deze dienst te gebruiken zou niks uit moeten maken en zodoende hoeft Google ook helemaal geen "mobiele tak" te ontwikkelen ofzoiets. Ze moeten gewoon zorgen voor een fatsoenlijke, standard compliant website en dan komt alles goed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |