abonnement Unibet Coolblue
pi_59863182
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  donderdag 3 juli 2008 @ 23:31:09 #2
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_59878128
En daar zijn we weer

Een van de plaatjes doet het niet (meer) en ik mis de vorige delen in de OP.

[ Bericht 12% gewijzigd door maok op 03-07-2008 23:41:00 ]
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  vrijdag 4 juli 2008 @ 00:13:37 #3
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_59879012
Ik heb trouwens vandaag een leuk stofje gekocht maar ik moet nu nog bedenken wat ik van ga maken. Ik zat te denken aan een rokje maar misschien dat iemand anders nog een leuk idee heeft. Het is geen rekbare stof en een klein beetje doorschijnend (vandaar dat hij wat groenig lijkt door de groene muur, maar de hoofdkleur is echt wit). Maat 185x150cm.

Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_59881259
Zeker een leuk stofje
Saartje
pi_59881817
ik zie alle plaatjes nog, en ik zal zo even gaan zoeken naar de vorige delen..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  vrijdag 4 juli 2008 @ 12:16:01 #6
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_59886089
Ik bedoel deze, dat is hier geen plaatje iig, dat blijft een code:

[img]http//ibelievedesigns.files.wordpress.com/2007/02/headband-fabrics.jpg[/img]
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_59886231
ik zie het nu ook ja, ik zal even kijken..

edit: er miste een : , nu doet hij het... ook de voorgaande delen zijn aan de OP toegevoegd... Ik zal eens kijken of ik er nog wat linkjes voor kan vinden, al kan ik hem nu denk ik niet meer aanpassen..

[ Bericht 71% gewijzigd door teigan op 04-07-2008 12:30:15 ]
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  vrijdag 4 juli 2008 @ 12:35:02 #8
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_59886578
Als je nog linkjes kan toevoegen is dit een leuke: http://www.threadbanger.com/ Een site met allemaal filmpjes ed hoe je heel simpel dingen kunt maken. (Die ducttape torso die ik eerder in deze reeks had gepost kwam hier ook vandaan)
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  vrijdag 4 juli 2008 @ 16:02:25 #9
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_59891985
TeeVeePee

Laatst een jurkje en shirtje/bousejeding voor Hanne gemaakt. Zal er nog foto's van proberen te maken. (ze draagt ze veel met dit warmere weer.

Ik had ook een lekker simpel zomerjurkje voor haar gekocht. Het hing bij de kringloop, spiksplinternieuw voor maar een euro. Hartstikke leuk ding niks mee aan de hand. Mee genomen met het idee dat als het jurkje beviel ik het patroon kon over nemen en er wat meer van te maken.

Ik weet niet wat het is maar het is me nu een aantal keer gebeurd.
Kleding met een lichtblauwe/turquoise kleur die na het wassen ineens allemaal donkere vlekken hebben.
Zo ook dit jurkje dus. Het is hier al eens gebeurd met twee t-shirtjes van zoonlief maar die vlekken waren niet zo groot en aanwezig als deze nu (vrijwel over het hele jurkje) en na verloop van tijd (en vaak wassen) verdwenen die op den duur wel. De vlekken zien er altijd uit als een soort spetters/druppels.
Ik zal proberen hier ook een foto van te maken.
Hebben jullie dit ook wel eens?
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  vrijdag 4 juli 2008 @ 16:29:56 #10
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_59892711
Hanne in het shirtje/bousejeding (van de restantstukjes van de 2 lakentjes waar ik laatst dat jurkje van had gemaakt)

Bij deze vond ik het boordje niet mooi genoeg. Dus bij het jurkje (ligt in de was) wat meer nagedacht, het anders gedaan en idd het eindresultaat is een stuk beter en netter!


De rare vlekken op het jurkje:
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  vrijdag 4 juli 2008 @ 22:11:54 #11
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59899182
Een nieuw topic

Vreemd van die vlekken zeg. Geen idee wat het zou kunnen zijn

[ Bericht 31% gewijzigd door Stiemie op 05-07-2008 09:27:22 (Verkeerde smileys ) ]
pi_59899414
Dat van die vlekken heb ik ook een tijdje gehad. Was je veel op lage temperaturen? Bij mij hielp het om een lege kookwas te draaien (echt zo hoog mogelijk), daarna was de machine weer helemaal schoon en heb ik geen vlek meer gezien!
...drank maakt meer lief dan goed voor je is...
  † In Memoriam † maandag 7 juli 2008 @ 16:35:31 #13
7074 moussy
kuttekop
pi_59950806
Dat van die vlekken herken ik helemaal, alsof de vlekken die eerst onzichtbaar waren wat 'omhoog' komen door het wassen. Ik heb het ook met shirtjes van Cas, ook met bijv. lime
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_59994348
Zijn dat geen fruitvlekken? Ze zien er echt uit of ze erop geknoeid zijn.
Sommig fruit geeft pas vlekken na wassen, zoals bv kiwi heb ik eens gehoord .

Ontopic, ik heb net een broek korter gemaakt, vandaar dat ik hier eens kom neuzen of ik zo aangestoken raak door jullie naaikunsten dat ik een nieuwe machine ga kopen
Zolang er was is, is er leven.
  vrijdag 11 juli 2008 @ 10:53:03 #15
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_60037011
zo.. een passend fleece-jack overnemen tot patroon valt eigenlijk best mee Alleen straks even een patroonblad pakken met het grootste herenpatroon voor de kop van de mouw, want dat krijg ik niet goed op papier zonder het jack te slopen.

kijken of ik dit weekend een tweede passend fleece-jack kan fabriceren
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 11 juli 2008 @ 12:39:57 #16
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_60038973
Vraagje van een leek: ik heb kant-en klare gordijnen gekocht. Ik wil ze tot de vensterbank hebben. Hoe meet ik nou precies de lengte? Er moet een heel stuk af en er moet ook nog een zoom in.
  vrijdag 11 juli 2008 @ 14:25:46 #17
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_60041306
ophangen en een speld zetten
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_60072661
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 10:53 schreef E.T. het volgende:
zo.. een passend fleece-jack overnemen tot patroon valt eigenlijk best mee Alleen straks even een patroonblad pakken met het grootste herenpatroon voor de kop van de mouw, want dat krijg ik niet goed op papier zonder het jack te slopen.

kijken of ik dit weekend een tweede passend fleece-jack kan fabriceren
en dit bracht mij op het idee om danny's favoriete, al tien jaar oude shirt te kopieren (patronen zijn er niet veel in zijn maat helaas, dus moest me behelpen met de mouw, maar hij is af en D is tevreden. Uit de resten ook nog een shirt voor Jayden gemaakt)

Zo vader zo zoon:

  zondag 13 juli 2008 @ 13:16:09 #19
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_60073585
dat probleem met patronen in de juiste maat heb ik dus ook

vraagje, ik zit er echt over te denken om een nieuwe machine te kopen, maar wil er dan eentje die ook goed met tricot overweg kan. Waar in de beschrijving van een machine kan ik herkennen of ie goed is met tricot?
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Admin zondag 13 juli 2008 @ 15:34:01 #20
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_60076307
quote:
Op zondag 13 juli 2008 13:16 schreef E.T. het volgende:
dat probleem met patronen in de juiste maat heb ik dus ook

vraagje, ik zit er echt over te denken om een nieuwe machine te kopen, maar wil er dan eentje die ook goed met tricot overweg kan. Waar in de beschrijving van een machine kan ik herkennen of ie goed is met tricot?
neem aan dat je voor swets bedoeld ?? welke maat heeft swets dan ? misschien dat ik hier nog wat groots heb liggen ? Of valt hij ook al buiten de gangbare maten ? Ik vind dat in de bladen mannenpatronen erg schaars zijn overigens.

wat betreft machine, geen idee.. ik denk dat tricot naaien niet perse aan de machine ligt of het lukt maar ook aan het soort tricot en degene die hem verwerkt (al zal het op de ene machine vast makkelijker gaan als op een andere) mijn moeder naait op een oud pfaffje en daar gaat het prima op, hier op de aldi machine ook (en de brother doet ook niet moeilijk)
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  zondag 13 juli 2008 @ 15:38:55 #21
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_60076397
quote:
Op zondag 13 juli 2008 15:34 schreef Danny het volgende:

[..]

neem aan dat je voor swets bedoeld ?? welke maat heeft swets dan ? misschien dat ik hier nog wat groots heb liggen ? Of valt hij ook al buiten de gangbare maten ? Ik vind dat in de bladen mannenpatronen erg schaars zijn overigens.

wat betreft machine, geen idee.. ik denk dat tricot naaien niet perse aan de machine ligt of het lukt maar ook aan het soort tricot en degene die hem verwerkt (al zal het op de ene machine vast makkelijker gaan als op een andere) mijn moeder naait op een oud pfaffje en daar gaat het prima op, hier op de aldi machine ook (en de brother doet ook niet moeilijk)
Herenconfectiemaat 64 valt niet meer onder 'gangbaar'

Mijn aldi-ding doet wel beroerd met tricot, dus vandaar mijn vraag. Ik heb nu een Brother op het oog dus dan zal dat wel gaan
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Admin zondag 13 juli 2008 @ 16:08:34 #22
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_60076922
quote:
Op zondag 13 juli 2008 15:38 schreef E.T. het volgende:

[..]

Herenconfectiemaat 64 valt niet meer onder 'gangbaar'
daar ga ik je ook niet mee kunnen helpen vrees ik, zal nog even voor je kijken hoe 64 precies vat kwa centimeters. Danny heeft verschillende maten (net als ik ) en past gewoon niet in 1 maat kwa bovenwijdte en buik (of buik en heupen) maar schommelt van boven tussen 58/60 en 62.
quote:
Mijn aldi-ding doet wel beroerd met tricot, dus vandaar mijn vraag. Ik heb nu een Brother op het oog dus dan zal dat wel gaan
ik bedenk me dat je zou kunnen kijken of er misschien stretchsteken op zitten, die zijn wel handig
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 18:35:26 #23
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_60512916
Even een schopje.

Ik heb een rokje gemaakt voor Freecell.





Ik heb het patroon van een gewoon rokje gebruikt maar de bovenste rand vervangen voor een bredere band met knoopsgatelastiek aan de bovenkant. Aan de voorkant zit een brede plooi maar de foto daarvan is helaas mislukt.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_60513614
wat een heerlijk vrolijke rok.
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 19:15:38 #25
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_60513644
Ja he, ze had de stof zelf uitgezocht.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_60514147
Erg leuk geworden Maok!

En Knorretje die dezelfde shirts zijn wel heel erg leuk zeg! Ik vind die pyama's met zelfde poppenpyama erbij ook altijd zo
pi_60514468
zie dat de shirts het laatste was aan wat ik van me heb laten horen (sorry E.T heb ook nog niet tussen mijn patronen gekeken naar maat 64 al geef ik het nog steeds weinig kans)
heb inmiddels een paarse set af voor de herfst voor alicia (broek, blouse en tuniek, foto volgt) en ben gisteren begonnen voor alicia aan haar yippie we gaan weer naar school jurk (maak altijd voor de eerste dag na de zomervakantie een nieuw setje, het laatste zomersetje en ga dan geheel over op herfst en winterkleding maken). Is ook een grof gebloemd lappie geworden met heel veel kleurtjes en glitters, al vraag ik me af hoeveel glitters er na het naaien nog op zitten want het geeft behoorlijk af)

Ook voor jayden moet ik aankomende week nog ff aan de gang zodat ook hij lekker in het nieuw volgende week maandag naar school kan.
pi_60534487
hoi!

Ben net begonnen met een LOI cursus "zelf kleding maken".
Best leuk, alleen mis ik toch wel een iemand die af en toe wat dingen voordoet, van papier is dan best lastig.
Maar goed, wie weet in de toekomst nog eens een gewoon cursusje volgen.
Leuke dingen worden hier gemaakt, helemaal gezellig.
Wil graag een truitje maken voor mezelf, maar kan dus nergens een patroon hiervoor vinden.
Zag het bij een meisje op het North Sea Jazz festival, een backvocal van Sergio Mendes.
Kan hier geen plaatje van vinden, maar zo gauw ik hem heb ga ik het laten zien, misschien kunnen jullie me helpen.
  maandag 4 augustus 2008 @ 18:48:22 #29
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_60555509
Hoi..

Ik kom even binnenvallen met een aparte vraag..

Mijn vriend en ik gaan volgend jaar trouwen, wat in de zomer gaat gebeuren (juni)!
Wat dan een grote kans geeft, dat de corsages aan het eind van de dag zijn verlept..

Nu viel bij het zoeken van corsages mijn oog op corsages van stof..
Nu zijn we beide dol op rozen, en het leek mij leek om corsages te maken in de vorm van een witte roos.

Heeft iemand een idee, of een patroontje hoe je zoiets makkelijk kan maken?!
Er moet voor het echte een groen blad of blaadje aan zodat het allemaal wat echter lijkt..

Wie kan mij helpen?!
Alvast super bedankt!
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  maandag 4 augustus 2008 @ 19:03:13 #30
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_60555899
Maar nep is nep, is het dan niet leuker om het juist een wat abstraktere bloem te maken?

Ik heb trouwens geen patroontje geloof ik.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_60562591
quote:
Op zondag 13 juli 2008 15:38 schreef E.T. het volgende:

[..]

Herenconfectiemaat 64 valt niet meer onder 'gangbaar'

Mijn aldi-ding doet wel beroerd met tricot, dus vandaar mijn vraag. Ik heb nu een Brother op het oog dus dan zal dat wel gaan
Misshien heb je wat aan dit deze patronen? Klik of Klik . Als de links niet werken: het zijn de patronen van Simplicity, nr 4975 + 5314. Beide gaan tot maat 5XL, da's volgens mij maat 68 in herenmaat.
Dit zijn goede basispatronen, die kun je als je een beetje handig bent en niet persé patroonbladen-instructies hoeft te lezen, makkelijk gebruiken en aanpassen.

Edit: links werken niet
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_60562754
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 22:47 schreef verita het volgende:

[..]

Misshien heb je wat aan dit deze patronen? Klik of Klik . Als de links niet werken: het zijn de patronen van Simplicity, nr 4975 + 5314. Beide gaan tot maat 5XL, da's volgens mij maat 68 in herenmaat.
Dit zijn goede basispatronen, die kun je als je een beetje handig bent en niet persé patroonbladen-instructies hoeft te lezen, makkelijk gebruiken en aanpassen.

Edit: links werken niet
en de zoekfunctie ook niet.
Enige manier om de patronen te zien: categorie: Grote maten -> subcategorie : heren uit keuzemenu kiezen op de site
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
  maandag 4 augustus 2008 @ 23:00:47 #33
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_60562971
ik zat al te kijken

5314 gaat tot 3XL en zou hooguit de broek als 'huispak' in aanmerking komen en 4975.. Swets draagt te weinig overhemden

Z'n laatste aanschaf was trouwens een 6XL,.. en hij draagt ook nog steeds een 3XL die goed zit. Veel fabrikanten plakken gewoon een cijfertje voor de XL en dat geeft hooguit aan of iets groter of kleiner is. Je kunt er echt niets uit afleiden

Alleen meten is weten

Iig bedankt voor het zoeken!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 4 augustus 2008 @ 23:04:27 #34
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_60563052
Maar eerst z'n fleece-jack maar afwerken (zoom en kraag).. en dan jurk voor Saskia, broek voor Tijn, jurk voor Nienke, shirt voor Saskia, nog broek voor Tijn.. (en tussendoor nog een stoel-overtrek/kussentje, een luierhuisje, een speeldobbelsteen met belletje.. )

Ik heb te veel stofjes liggen, geloof ik
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_60586222
ha hier zijn we, ik was 'ons' al een tijdje kwijt.
Mijn laatste werkstuk waar ik erg trots op ben. Volgens mij had Knor ook iets met dit patroon voor Alicia gemaakt. (tis van Ottobre)









En sorry voor de spam

En ik heb ook last van te veel stofjes, ik weet gewoonweg niet wat ik moet maken, en daarbij ik heb net de naaimachine opgeruimd en een lege tafel in de woonkamer is ook wel prettig.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 23:02:18 #36
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_60587675
Die staat in wit met een zwart bloemetje in de Ottobre toch? (patroon staat hier ook op het lijstje)

leuk zo met die stippen

Hier morgen nog even de kraag van Swets z'n fleece-jack uithalen en opnieuw doorstikken en dan is die ook klaar. Kan ik Saskia d'r jurk knippen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 23:06:41 #37
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_60587796
Leuke kleurencombi Jelief
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_60592967
jelief: lekker fel en vrolijk !! ik was het overigens niet hoor die iets met dit patroon gedaan heb.

ik moet alleen nog een blouse voor jayden maken voor volgende week en dan zal ik de kids met kleren op de foto zettem. Ik heb gisteren van danny en de kids toch een locker gekregen dus wil nu snel door de stapel heen met wat er nog ligt (de blouse en verstelwerk) zodat ik daarna eens een kledingstuk op de locker in elkaar kan gaan draaien (net als jullie heeel veel lappen liggen en moet toch ruimte gaan maken voor de stoffenbeurs in september)
pi_60596728
ja ET, die.
Dan was het iets wat er op lijkt knor.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_60599695
Mooi jurkje Jelief!


Ik ga ook eens een poging wagen iets te maken. Ik heb een nieuwe naaimachine gekocht, vorige week.
(Singer, was in de aanbieding bij Blokker voor 89 euro) Zo'n 14 jaar geleden heb ik wel eens een broek en shirt gemaakt voor mezelf, met hulp van m'n mams. Ik weet niet precies meer met hoeveel hulp, maar ik vrees wel veel hulp

Ik heb op de markt twee schattige bloemenstofjes gekocht, het moet een niet al te moeilijk jurkje worden met knoopsluiting op de rug.

Ik heb de patroondeeltjes opgezocht op het patroonblad en uitgeknipt. Er zijn een aantal deeltjes halsbeleg bij die ik moet verstevigen met vlieseline.
Maar daar heb ik meteen al een vraag bij, moet ik de halsbelegdeeltjes ook met naad uitknippen en dan verstevigen, of zoals ze zijn knippen en dan vlieso erop?

Ik hoop dat iemand het me kan vertellen.
Zolang er was is, is er leven.
  woensdag 6 augustus 2008 @ 14:35:37 #41
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_60600905
om het lastig te maken belegdelen met naad, vlieseline zonder naad
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 6 augustus 2008 @ 14:37:14 #42
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_60600945
en als je dat te ingewikkeld vind, vlieseline ook met naad. wordt je naad wel iets dikker van, maar is niet onoverkomelijk
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_60601737
wist niet dat dit topic bestond, zal es ff de vorige delen ook doorlezen.
heb 2 weken geleden een naaimachine gekregen van mijn moeder en wil er ook eens mee beginnen!
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_60611646
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 14:37 schreef E.T. het volgende:
en als je dat te ingewikkeld vind, vlieseline ook met naad. wordt je naad wel iets dikker van, maar is niet onoverkomelijk
Oké, ik zal het gaan proberen. Ik kan ntuurlijk de vlieseline naknippen van het patroontje en dan op de stof strijken. en dan een naadje knippen eromheen. Of denk ik nu verkeerd... ?
Ik heb in elk geval wel wat drempelvrees om in de stof te gaan knippen. Ik zeg steeds tegen mezelf, het is maar een paar euro, zie het als lesgeld

@Crazymoon: Ik heb de afgelopen dagen ook alles hier zitten teruglezen, en kwam best wat handige dingen tegen! Het is in elk geval leuk om in de stemming te komen.
Zolang er was is, is er leven.
pi_60613637
Jelief wat mooi zeg!
pi_60663760
Kan iemand me misschien vertellen wat G.k.o.e. is, in naaitermen??

Ik heb de stof geknipt, en zijnaden, achtermiddennaad en schouders gestikt.
De belegstukjes heb ik met vlieseline verstevigd en nu zit ik te puzzelen hoe het beleg precies moet, en hoe ik het passend aan de achterkant krijg waar een knoopsluiting komt.

Maar je kan al een beetje zien wat het wordt he
Aan de mouwen en onderkant komen Volants (ik had er ook nog nooit van gehoord) van een rustiger bloemetje. Van die stof worden de mouwen ook.



[ Bericht 0% gewijzigd door Dinus op 08-08-2008 21:59:08 ]
Zolang er was is, is er leven.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 20:17:21 #47
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_60665907
GKOE = Goede Kanten Op Elkaar

Volants zijn gerimpelde stroken

En beleg is altijd een heel gepuzzel vind ik zelf. Ik vind 'm zo zonder mouwen al erg leuk trouwens
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_60668366
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 20:17 schreef E.T. het volgende:
GKOE = Goede Kanten Op Elkaar

Volants zijn gerimpelde stroken

En beleg is altijd een heel gepuzzel vind ik zelf. Ik vind 'm zo zonder mouwen al erg leuk trouwens

Aha, dat ik dat zelf nou niet kon bedenken he
Dankje E.T.

Als iemand nog een site weet waar ze met duidelijke foto's dingen zoals beleg laten zien, hou ik me van harte aanbevolen.
Zolang er was is, is er leven.
pi_60669348
dinus: de beleg delen zijn doorgaans hetzelfde als het voor en achterpand (als het goed is), ik stik de schouder naden dicht van voor en achterpand, en doe dit ook van het beleg (alleen dan tegenovergesteld genaaid wat betreft g.k.o.e)

als de schoudernaden dicht zijn van zowel beleg als de jurk leg ik het beleg boven op de jurk (wederom g.k.o.e) en dan begin ik met het op elkaar stikken van het beleg aan de jurk delen bij middenachter (de knoopsgaten in dit geval begreep ik) en eindig daar ook weer, beleg daarna naar binnenvouwen en doorstikken (allen naden zitten dan onder het beleg en weggewerkt aan de bovenzijde) en dan de zijnaden sluiten (ik vind zelf makkelijker werken met alleen de schoudernaden dicht omdat je het werk nog goed plat hebt en makkelijker om de de naaimachine door kan halen)
pi_60671944
Ik had ook nog foto's beloofd en ze net online geknald.

jayden (broek & blouse):


en voor alicia nu een zomer jurk, maar als het kouder word, bandjes eraf en met shirt als rok


En heb me voorgenomen om vanaf dit schooljaar de kleren ook in een album te gooien zodat ik lekker veel meer foto's kan spammen (heb altijd zo'n moeite met kiezen welke fotos ik plaats) linkje

De kinderen zijn in elk geval er weer helemaal klaar voor
pi_60679218
Bedankt voor je uitleg Knorretje, langzamerhand ga ik het wel snappen

Wat een mooie foto's zeg, echt heel mooi allebei! Ze kunnen ook zo bij een modellenburo maar da's al vaker gezegd!
Zolang er was is, is er leven.
pi_60704401
Gaaf zeg, super gedaan!!
Ben inmiddels bezig met een hemdje, zal ook ff foto's maken.
Wat ik lastig vind, bij dat tricot gaat het zo snel "blubberen", terwijl ik wel met een tweelingnaald naai.
Hoe kan ik dit voorkomen?
pi_60707429
Ik kwam op dit forum terecht en heb meegelezen en besloten om mezelf ook maar aan te melden om mee te praten!

Ik ben sinds kort begonnen met naaien. Ben begonnen met een simpele zwarte cirkelrok. En nu ben ik bezig met een setje voor mijn dochtertje (4 maanden), bestaande uit een broekje, een truitje en een zonnehoedje. Alleen het zonnehoedje moet nog. En ben weer begonnen aan een rok voor mijzelf.

Vanavond ga ik proberen of het lukt om vlieseline op de stof te strijken!

Groetjes,
Mirjam
pi_60707915
tvp, begin volgende week met naailessen. ben benieuwd wat ik ervan bak
Toegang is geen open deur.
pi_60713659
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 15:41 schreef Incognita het volgende:
Ik kwam op dit forum terecht en heb meegelezen en besloten om mezelf ook maar aan te melden om mee te praten!

Ik ben sinds kort begonnen met naaien. Ben begonnen met een simpele zwarte cirkelrok. En nu ben ik bezig met een setje voor mijn dochtertje (4 maanden), bestaande uit een broekje, een truitje en een zonnehoedje. Alleen het zonnehoedje moet nog. En ben weer begonnen aan een rok voor mijzelf.

Vanavond ga ik proberen of het lukt om vlieseline op de stof te strijken!

Groetjes,
Mirjam
Dat klinkt leuk Mirjam, heb je foto's van het setje/de rok?
Vlieseline opstrijken is niet moeilijk heb ik gemerkt, je kan wel je strijkijzer verpesten als je de vlieseline aan de verkeerde kant strijkt geloof ik \

@Sarah, weet je al waar je mee wilt beginnen? En waar ga je naailes volgen?
Zolang er was is, is er leven.
  zondag 10 augustus 2008 @ 22:31:24 #56
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_60718055
Je moet inderdaad wel uitkijken voor de lijm van de vlieseline. Ik was van het weekend vlieseline op de stof aan het strijken (strijkijzer op de stof en de vlieseline met de lijmkant naar boven er onder) maar omdat er een stuk je vlieseline onder de stof uitstak kwam er wat lijm op het stijkijzer terecht en toen ik daarna een stuk stof wilde strijken kwam er een mooie vlek in de stof terecht . Gelukkig kon ik het er nog redelijk af krijgen en is de schade beperkt gebleven.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_60720872
Bedankt voor de tips! Het strijken is er helaas nog niet van gekomen.

Nog een vraagje, moet de gladde of de ruwe kant tegen de stof aan zitten voor het strijken?
  maandag 11 augustus 2008 @ 00:13:21 #58
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_60721297
De glimmende kant is de kant is de kant met lijm, die moet op de stof.
Ik weet trouwens niet of je dan op de vlieseline hoort te strijken of op de stof (dus met de vlieseline er onder) maar ik vond de stof strijken zelf makkelijker gaan.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  † In Memoriam † maandag 11 augustus 2008 @ 00:16:25 #59
7074 moussy
kuttekop
pi_60721373
Zo, de kinderen morgen weer naar school, de naaimachine staat al op tafel te wachten op een lap stof om een meidenjurkje van te gaan prikken
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_60743445
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 20:06 schreef Dinus het volgende:

[..]

Dat klinkt leuk Mirjam, heb je foto's van het setje/de rok?
Vlieseline opstrijken is niet moeilijk heb ik gemerkt, je kan wel je strijkijzer verpesten als je de vlieseline aan de verkeerde kant strijkt geloof ik \

@Sarah, weet je al waar je mee wilt beginnen? En waar ga je naailes volgen?
Een vriendin heeft me geadviseerd om met iets heeel simpels te beginnen, aangezien ik echt een noob ben wat betreft kleding naaien . Dus het zal waarschijnlijk een simpel topje oid worden. Ik ga deze week kijken voor een 2e hands naaimachine, hebben jullie dames nog tips qua merken, aantal naalden (begreep dat dit per machine ook nog eens verschilt) of waar ik op moet letten?

Hier in de buurt is een atelier / naaistudio waar ik 1 keer in de week lessen zal gaan volgen, lekker dichtbij dus
Toegang is geen open deur.
pi_60775539
Had elders een rok gezien uit reststukjes...

na heel veel knip en snijwerk en nog meer rimpelwerk heb alicia d'r ook 1

pi_60777575
Wat een verschrikkelijk mooie rok!!!! Heb je misschien een beschrijving van hoe je zoiets maakt???

Ik heb nog steeds geen vlieseline gestreken, maar ben écht van plan het morgen te gaan doen . Heb wel alle patroondelen al uitgeknipt en heb een patroon getekend voor een rokje voor Selina!

Zodra het zonnehoedje en de rok voor mij af zijn, zal ik ook wel foto's plaatsen
pi_60784144
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 22:43 schreef Incognita het volgende:
Wat een verschrikkelijk mooie rok!!!! Heb je misschien een beschrijving van hoe je zoiets maakt???

Ik heb nog steeds geen vlieseline gestreken, maar ben écht van plan het morgen te gaan doen . Heb wel alle patroondelen al uitgeknipt en heb een patroon getekend voor een rokje voor Selina!

Zodra het zonnehoedje en de rok voor mij af zijn, zal ik ook wel foto's plaatsen
je knipt/snijdt een gigantische hoeveelheid vierkantjes in deze zitten er 165 en dan naaien, naaien, naaien
het werkt verder hetzelfde als een strokenrok dus je begint met een strook, de volgende is minimaal anderhalf keer groter (meer kan ook), de derde is weer groter als de tweede etc etc. hoe meer je verdubbeld hoe meer volume die krijgt. Houdt er wel rekening mee dat als je hem erg volumieus maakt hij ook zwaarder wordt. Iedere strook rimpel je aan de vorige (en das de grootste klus) en klaar is de rok, doorstikken, boord erop en draaien en pronken maar.

Ik heb deze extra wijd gemaakt zodat ze hem ook zonder petticoat aan kan en kant aan de onderkant meegestikt. In het album (klikken op de vorige foto) staat nog een foto van bovenaf en kun je de banen van de rok wel goed zien
pi_60784762
Knorretje, voor zover je het al niet doet zou ik je dringend adviseren een webwinkeltje te beginnen met daarin je eigen mooie ontwerpen in de verkoop! Mooie dingen maak je
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 08:44:35 #65
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_60784961
Hij is gaaf geworden, knor!

hier wordt als het goed is, vandaag m'n nieuwe naaimachine geleverd
en net nu gaan we verbouwen.. dus komende twee weken heb ik niet eens tijd om 'm uit te proberen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_60784995
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 08:31 schreef verita het volgende:
Knorretje, voor zover je het al niet doet zou ik je dringend adviseren een webwinkeltje te beginnen met daarin je eigen mooie ontwerpen in de verkoop! Mooie dingen maak je
ik verkoop wel kleding gewoon zo zonder winkeltje en via via op bestelling etc. Maar tot op heden niet via een webwinkeltje, misschien ooit. Maar van wat ik heb geleerd sinds ik naai is dat het gewoon erg ondergewaardeerd is, en kostendekkend al best pittig is om te realiseren. Op bestelling zijn in elk geval de kosten eruit (ik zoek samen de stoffen uit en fournituren dus complete inzage aan gemaakte kosten), de rest is maar net wat de 'gek' ervoor geeft aan extraatje/vergoeding voor de tijd etc
pi_60785007
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 08:44 schreef E.T. het volgende:
Hij is gaaf geworden, knor!

hier wordt als het goed is, vandaag m'n nieuwe naaimachine geleverd
en net nu gaan we verbouwen.. dus komende twee weken heb ik niet eens tijd om 'm uit te proberen
wat een timing, jammer hoor. (maar gelulukkig leveren ze hem nu eindelijk, begreep dat daar wat strubbelingen om waren ? )
  woensdag 13 augustus 2008 @ 08:53:25 #68
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_60785081
ik had een oud model besteld, bleek niet meer leverbaar.. (en bij deze webshop was ie al supergoedkoop).. Nu krijg ik een nieuwer model (meteen iets uitgebreider weer) tegen nog steeds die supergoedkope prijs

Hier komt nu de Brother Innovis NV30 als het goed is
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_60785136
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 21:52 schreef knorretje het volgende:
Had elders een rok gezien uit reststukjes...

na heel veel knip en snijwerk en nog meer rimpelwerk heb alicia d'r ook 1

[ link | afbeelding ]
Och, wat een snoepie van een jurk!
Trouwens, jullie doen goed je best hier in het topic.
Ondanks dat ik mijn Gazel-A heb...(Coupeuse) ben ik er nooit aan toe gekomen om echt dingen te maken.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_60785195
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 08:53 schreef E.T. het volgende:
ik had een oud model besteld, bleek niet meer leverbaar.. (en bij deze webshop was ie al supergoedkoop).. Nu krijg ik een nieuwer model (meteen iets uitgebreider weer) tegen nog steeds die supergoedkope prijs

Hier komt nu de Brother Innovis NV30 als het goed is
ff gegluurd, maar das best een leuk machientje, veel handige functies (die ik ook best gebruik en mis zodra ik op de aldi bak naai) daar ga je best wel lol mee beleven
  woensdag 13 augustus 2008 @ 09:13:39 #71
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_60785376
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 09:00 schreef knorretje het volgende:

[..]

ff gegluurd, maar das best een leuk machientje, veel handige functies (die ik ook best gebruik en mis zodra ik op de aldi bak naai) daar ga je best wel lol mee beleven
ik had eigenlijk de BC2500 besteld.. bijna gelijk op wat kleine dingen na.
Had ook wel het idee dat ik daar wel plezier van zou kunnen hebben (en dat het een hoop gevloek scheelt in huis
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_60798885
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 21:52 schreef knorretje het volgende:
Had elders een rok gezien uit reststukjes...

na heel veel knip en snijwerk en nog meer rimpelwerk heb alicia d'r ook 1


Hééél mooi rokje!
Ik heb gisteren het beleg erin geprutst, en het lastigste daarvan bleek nog om de knipjes te zetten, ik durfde eerst niet zo goed. Had toevallig een collega aan de telefoon die me even een schopje gaf. En toen zat het goed!

Vandaag de onderrand eraan gezet. Zoompje onderin vond ik lastig omdat het zo rond loopt maar ik heb netjes alles geregen. Dat is wel tijdrovend maar komt het ook goed

Even een fotootje van de huidige stand van zaken:

Zolang er was is, is er leven.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 17:12:55 #73
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_60799461
Mn naaimachine is binnen
Met drie huilende kinderen ben ik nog niet verder gekomen dan wat siersteken op een proeflapje, maar wat zoemt ie fijn Wat een verschil in herrie met mn oudje.

En een draadinrijger is wel errug prettig zeg! En gewoon de spoel in het bakkie mikken met de draad de goede kant op ..

IK geloof wel dat ik hier plezier van ga hebben

Ziet er goed uit dinus!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_60805099
dinus: voor een eerste projectje ziet ie er verdomd leuk en goed uit !!!!

E.T veel plezier de aankomende avonden met je nieuwe machine
pi_60810725
@Knorretje: Bedankt voor de uitleg! Heb hier een hoop stukken verschillende roze stofjes, dus ik denk dat ik binnekort een keertje ga uitproberen of ik het ook kan!

@E.T.: mooie naaimachine! Kan ook lekker veel! Als ik veel kleding ga maken moet ik ook maar eens op zoek gaan naar een nieuwe... de mijne kan alleen maar stiksteek en zigzag...

@Dinus: Ziet er goed uit!

Ik heb vandaag ein-de-lijk de vlieseline erop gestreken en het is goed gegaan! En het zonnehoedje zit al bijna helemaal in elkaar, alleen de onderrand nog op het bolletje vast maken. En morgen verder aan mijn rok, want die hoop ik zaterdag af te hebben voor een verjaardag. (en wil eigenlijk dan ook nog een rokje en truitje voor Selina af hebben, maar dat is iets teveel gevraagd denk ik, hahahaha)
pi_60821227
Ik moet er even hard over nadenken of ik het zonnehoedje af ga maken.Heb net even bij Selina gepast en het ziet er niet uit, hahahaha. En als ik het deel met de vlieseline erbij gebruik is hij te klein...
pi_60862028
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 11:30 schreef Incognita het volgende:
Ik moet er even hard over nadenken of ik het zonnehoedje af ga maken.Heb net even bij Selina gepast en het ziet er niet uit, hahahaha. En als ik het deel met de vlieseline erbij gebruik is hij te klein...
Als het wel leuk genoeg is om bijvoorbeeld weg te geven, zou ik het afmaken, anders gewoon iets anders gaan doen?

Bedankt voor jullie , ik moet nu alleen de mouwen nog instikken en de knoopsgaten maken, maar dat moet ik nog even leren
Zolang er was is, is er leven.
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 19:59:01 #78
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_60862736
ik heb vandaag eindelijk mn tweede projectje gedaan, en tevens t eerste projectje dat past

het zit goed, maar er zitten wel wat schoonheidsfoutjes in de afwerking... de pas voor en achter sluiten neit entjes op elkaar aan, en bij de voorpas heb ik bij t afwerrken van de naad per ongeluk een stukje dbbel genaaid, en daarna met bijknippen wat van de oorspronkelijke pas weggeknipt, dus ik kon t niet meer loshalen. nu dus een lelijk dubel naadje (maar beter dan een gat )
ik heb geen tweelingnaald, dus zomen met dit soort viscose tricot is best lastig. de onderzoom is goed gelukt, de mouwtjes minder, en t biesje bij de hals is niet zo netjes...

ik ebn wel trots dat ik zelf t patroon heb aangepast. op mn moeders wijze: inrijgen, aanpassen, en met vingerbreedtes meten wat er af moet...daarna (zonder te spelden...echt erg, ik was na t rijgen en doorslaan zo zat van handwerk...) gewoon een stuk ingenomen, en naad weggeknipt en toen zat ie perfect. de handbreedte truc (t was twee vingers dubbel aan elke zijde, tusen oksel en weer breed naar de heup toe) werkt wel echt hihi...

Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_60863842
Wat leuk zie je er uit! Mooi gemaakt.
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_60864582
Ik vind het ook erg leuk geworden, Kwakveense! En de meeste foutjes zie je alleen zelf maar zitten hoor
Zolang er was is, is er leven.
pi_60907745
Leuk topic dit zeg!!
Ben zelf zo'n jaar of 4 bezig met beginnende naailes.
Mijn naailerares doet dit voor de lol en we naaien gezamenlijk 1 avond per weke van 19h tot 21:30
Wel al veel vaardigheden geleerd. Toch nog niet het idee dat ik het al alleen kan.
Maar maak dan ook niet de simpelste dingen :$ onder het motto het moet aparter zijn dan in de winkel
Nu bezig met een hemdjurk
En heb in de knipmode een te gekke jas gezien..zal hem deze week nog eens opzoeken
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  maandag 18 augustus 2008 @ 20:52:54 #82
51568 briana_muirinn
Cottontail en Terra
pi_60934168
Wat komen er een ontzettend leuke kledingstukken voorbij
En zo vlot als knorretje ze weet te maken ben ik wel een beetje jaloers op, ik ben al een half jaar met mijn trouwjurk bezig en woensdag gaan de laatste kraaltjes erop.
Dan is ie af, en dat mag ook wel want de 29e deze maand is _de_ dag...
en zo'n bewerkelijke jurk doe ik nooit weer, gelukkig is het maar voor 1 keer

En ik heb nog heel wat projectjes in de planning staan, mooie setjes van naaipatronen.nl en nog wat half afgemaakt spul van voor ik aan de trouwjurk begon.
Voordat ik mn eigen naaiplekje thuis heb hoef ik alleen nog maar even het halve huis af te klussen
Intussen blijf ik lekker genieten van de gemaakte kleding hier ter bewondering en inspiratie
  maandag 18 augustus 2008 @ 21:00:16 #83
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_60934399
Wow, een trouwjurk, ik ben benieuwd naar de foto's straks. Als ik ooit ga trouwen wil ik ook mijn eigen jurk maken .

Ik ben nu ook met een leuk projectje bezig maar ik kan er verder nog niets over vertellen aangezien het een cadeautje is voor iemand die ook op fok! zit.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  maandag 18 augustus 2008 @ 21:36:41 #84
51568 briana_muirinn
Cottontail en Terra
pi_60935429
Oh bezint eer je begint...
En zoek hulp, het is echt een enorm karwei
Maar als ie af is heb je er dan ook een die helemaal aan jouw lichaam en smaak gemaakt is!
Dat was voor mij tenminste de hoofdreden om mijn jurk zelf te maken, samen met mijn moeder die kan patroontekenen.
Dat laatste is nogal handig als je je oog op een heul duur model jurk hebt laten vallen, dan kun je m ook nog wat aanpassen naar smaak en het scheelt zo'n beetje 1500 euro...
Ivm mee fokkende bruidegom laat ik pas volgende maand fotootjes ervan zien, ik ben er wel apetrots op
  woensdag 20 augustus 2008 @ 01:38:36 #85
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_60970543
Mijn project is ook af. Het is een cadeau voor Freecell, TARAraboemdije (ook hier op fok!) en hun pas geboren babytje Leander. Ik heb dezelfde stof gebruikt als op de baby kamer. Ze waren heel verbaasd om een stukje van de stof op de cadeau verpakking te zien zitten:



Maar toen ze het pakje open maken bleek er nog meer van die stof in te zitten . Ik heb een ophang ding gemaakt om spulletjes in te stoppen met daarin allemaal kleine cadeautjes waarvoor ik ook de stof heb gebruikt.
De kleine cadeautjes:
- 3 knuffeltjes
- 5 spuuglapjes
- Een 'kruik' diertje gevuld met rijst (kameleon)
- Een plaatje met naam voor bijvoorbeeld op de slaapkamerdeur (zebra)
- Een kaartje




Meer foto's
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_60972788
Wat ontzettend leuk, maok!

Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_60973180
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 08:12 schreef Oblivion het volgende:
Wat ontzettend leuk, maok!

daar sluit ik me helemaal bij aan. Echt een enorm leuk kado !

Kwakveense: leuk tuniek geworden, zo'n mdel staat hier ook nog steeds op de to do lijst
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 20:52 schreef briana_muirinn het volgende:
En zo vlot als knorretje ze weet te maken ben ik wel een beetje jaloers op, ik ben al een half jaar met mijn trouwjurk bezig en woensdag gaan de laatste kraaltjes erop.
een trouwjurk is dan ook een veel groter project dan de kleertjes die ik maak !! logisch dat dat dan sneller gaat.. Maar een trouwjurk maken is wel erg bijzonder...ben benieuwd naar het resultaat straks na de bruiloft
  woensdag 20 augustus 2008 @ 08:55:53 #88
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_60973213
wat leuk knorretje Maok!!

* kwakveense moet beter leren lezen

[ Bericht 69% gewijzigd door kwakveense op 20-08-2008 11:24:31 ]
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_60973237
Hij is leuk geworden maok!!!

Daar heb je zeker nog wel even hard voor door moeten werken...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_60975371
Ho-ly mac Maok Dat is echt het coolste kraamkado ever!
  woensdag 20 augustus 2008 @ 13:58:58 #91
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_60980314
Bedankt voor de complimenten
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 08:57 schreef teigan het volgende:
Hij is leuk geworden maok!!!

Daar heb je zeker nog wel even hard voor door moeten werken...
Ja, Gaat ze even 3 weken eerder bevallen dan gepland . Gelukkig had ik het grootste gedeelte al af.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_60981302
Hoi Allemaal,

Ik ben wendy, en ben nieuw hier...
Sinds een tijdje maak ik met de hand sokpoppen. Ik vind het nu zo leuk dat ik een naaimachine wil aanschaffen. Mijn vraag is of de naaimachine van de kruidvat, de singer, een beetje een goede naaimachine is. Er staat verder helemaal geen typenr. bij ofzo dus ik kan het ook niet opzoeken.

Alvast bedankt.

Groetjes wendy
pi_60981559
vraag waar hier wellicht nog een antwoord op te vinden valt.

na het lezen van het bericht van overlijden van Percy Irausquin voel ik (niet-naaister) de ongebrijdelde drang om het jukje waarvan het patroon ooit bij glamour heeft gezeten, in elkaar te punniken. maar ja, ikzelf heb dat patroon natuurlijk niet meer... een van jullie wellicht wel? het zat bij het september 2006 nummer van glamour....
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  woensdag 20 augustus 2008 @ 14:53:38 #94
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_60981842
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 14:35 schreef crazysoks het volgende:
Hoi Allemaal,

Ik ben wendy, en ben nieuw hier...
Sinds een tijdje maak ik met de hand sokpoppen. Ik vind het nu zo leuk dat ik een naaimachine wil aanschaffen. Mijn vraag is of de naaimachine van de kruidvat, de singer, een beetje een goede naaimachine is. Er staat verder helemaal geen typenr. bij ofzo dus ik kan het ook niet opzoeken.

Alvast bedankt.

Groetjes wendy
Dinus heeft laatst een singer machine gekocht bij de Blokker, ik weet niet of het dezelfde is? We blijven naaien deel 7

Ik heb zelf eentje van de Aldi. Hij bevalt opzich wel goed.
Ik moest bij bovenstaant project door 4 lagen stof, 4 lagen vliseline, een laag plastic en 2 lagen biesband en dat lukte probleemloos. (Dat was de zijkant toen ik de biesjes er op moest naaien)
Maar als ik hem vergelijk met een duurdere (bijvoorbeeld als ik samen met teigan naai) dan merk ik wel dat hij veel meer herrie maakt. Ik mis ook een goede tricot steek. (maar misschien is dat bij de Singer beter). Als je niet te veel geld wilt uitgeven aan een machine kun je ook opzoek gaan naar een 2e handse.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_60983880
Wat een vreselijk gaaf ding Maok, en ook die labels met Leander erop zijn zo
Zolang er was is, is er leven.
  Jubileum moderator woensdag 20 augustus 2008 @ 20:29:26 #96
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_60991020
Maok wat heb je dat geweldig gemaakt! Dat is het ultieme kraamkado zeg, wat leuk!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_61027984
Vraagje mensen, ben nog een beetje nieuw in het kledingmaken en ben al een tijd op zoek naar een patroon voor een petticoat voor onder een rok tot ongeveer op de knie.
Ben een beetje een kluns nog dus zomaar prutsen en schetsen gaat me nog niet zo goed af, heb het internet al afgespeurd, maar vind alleen maar patronen van petticoats voor onder lange bruidsjurken enzo. Iemand toevallig een goede site of misschien goed tip voor mij. Alvast bedankt voor de moeite.
Heb uw naaste lief
want dat ben ik - Loesje
pi_61030651
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 01:13 schreef duymelijntje het volgende:
Vraagje mensen, ben nog een beetje nieuw in het kledingmaken en ben al een tijd op zoek naar een patroon voor een petticoat voor onder een rok tot ongeveer op de knie.
Ben een beetje een kluns nog dus zomaar prutsen en schetsen gaat me nog niet zo goed af, heb het internet al afgespeurd, maar vind alleen maar patronen van petticoats voor onder lange bruidsjurken enzo. Iemand toevallig een goede site of misschien goed tip voor mij. Alvast bedankt voor de moeite.
voor een petticoat heb je niet echt een patroon nodig, wel erg veel geduld

wat heb je nodig behalve een beetje standaard naaigerei (schaar, garen naaimachine en geduld)
tule
stukje elastiek
stukje stof in de kleur van de petticoat

Meet je taillemaat, meet je heupmaat, meet hoe lang het gedeelte tussen taille en onder je billen is en bepaal hoe lang hij moet worden. bedenk ook hoe wijd/vol hij moet worden.

Ik werk altijd met minimaal twee lagen (binnen en buiten noem ik ze voor nu even), maar drie lagen of 4 etc kan natuurlijk ook. de onderste laag (binnen) is bij mij altijd van katoen van taille stuk tot over de billen, daarna volgt de tule stroken, dat zit fijner kwa gevoel als rechtstreeks op de tule zitten) Stug tule gaat erg uit staan, en valt lang niet altijd even mooi als babytule/bruidstule, deze laatste is ook een stuk fijner aan de billen benen want ook al bescherm je je billen tegen de tule, je benen schuren er alsnog tegenaan. (bij bruidstule, wil ik nog wel eens zelfs de bescherming achterwege laten en heb geheel uit tule maken ipv mbv katoenen bovenstukje)

Nu je enkele maten weet is het een kwestie van stroken knippen van zowel de tule als van het katoen.
Bij de eerste strook houd ik als lengte aan de heupmaat
de 2e, 3e, 4e etc etc zijn steeds minimaal anderhalf keer de lengte van de vorige strook. Hoe meer je verdubbelt hoe wijder hij wordt evenals hoe dunner (dus meer stroken aan de rok) hoe wijder/voller hij wordt.

dus stel, de lengte van de totale rok moet 60 worden, je heupmaat is 70 en van taille tot billen is 30.
dan zou ik de stroken ieder 15 cm hoog doen, je rok wordt dan 4 stroken hoog. waarbij in de binnenrok de eerste 2 stroken katoek zullen zijn.
strook 1 wordt dan 70 lang 15 hoog - elastieken boord = 12 hoog)
strook 2 wordt dan 105 lang 15 hoog
strook 3 wordt dan weer anderhalf keer zo lang als die 1.75 etc etc

Die rok die ik hier boven heb staan, werkte op de zelfde wijze, maar omdat ik hem wijd wou zonder petticoat heb ik alles verdubbeld ipv anderhalf keer, en hij is heel mooi wij geworden, heb vergeten foto te maken voor ik elastiek in de taille deed, dus kan je helaas niet meer laten zien hoe hij bij een volwassene valt (met elastiek erin pas ik hem helaas niet meer). Bij geheel verdubbelen wordt hij erg vol en wijd, onderste mini roes is 10 meter lang, de onderte grote strook die je goed ziet is 5 meter lang)

je knipt dus in dit voorbeeld 4 tule stroken voor de buiten rok, 2 tule stroken voor de binnen rok en 2 katoenen stroken voor de binnen rok.
Buiten rok: Strook 4 rimpel je aan strook 3 strook 3 rimpel je aan strook 2 en strook 2 rimpel je aan strook 1
binnen rok: strook 4 aan strook 3 en strook 3 aan de katoenen strook 2 en strook 2 aan strook 1
beiden rokken in elkaar schuiven en de boord er op zetten, de eerste strook heb je minder hoog geknipt (stel je heb elastiek van 2,5 cm breed dan neem je een boord strook van 6 vouw je dubbel en das de tunnel voor je elastiek. in dat geval trek je van de hoogte van de eerste strook 3 cm af van beide rokken)

als de boord aan beide rokken vast zit elastiek door de tunnel en zorgen dat ie past in de taille en klaar is de petticoat. (als je drie of vietr lagen petticoat maakt idem dito, alle lagen in elkaar schuiven en met de boord vast zetten aan elkaar)

succes (en als ik onduidelijk ben wil ik het nog wel een keer proberen duidelijker te maken)

[ Bericht 2% gewijzigd door knorretje op 22-08-2008 08:56:22 ]
pi_61030843
Wat zijn er weer een leuke dingen gemaakt

Maok een geweldig kraamcadeau zeg!

Wn ik zag een hele mooie tuniek van Kwakveense (geloof me alleen jijzelf ziet die foutjes )

En een jurkje van (volgens mij) Dinus. Erg leuk zeg!

Hier ben ik de laatste tijd helaas erg druk met mijn cursus dus geen tijd om achter de machine te gaan zitten. Het laatste dat ik gemaakt heb is een geruit hoeslakentje voor op Linde's bedje:

pi_61031412
Super bedankt knorretje!!! Hiermee zou het zeker moeten lukken. Als ie af is zet ik hier even een fototje neer:)
Heb uw naaste lief
want dat ben ik - Loesje
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 18:23:38 #101
51568 briana_muirinn
Cottontail en Terra
pi_61046098
Oh maok wat een prachtig kraamcadeau!
Deze topicreeks is altijd weer een opstekertje om weer verder te gaan naaien
pi_61046991
Superleuk idd Maok!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_61048633
Idd erg leuk Maok!

[ Bericht 88% gewijzigd door SarahD. op 23-08-2008 17:21:14 ]
Toegang is geen open deur.
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 13:46:02 #104
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_61063138
Nogmaal bedankt voor alle complimentjes
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_61064850
Maok, dat kraamkado is echt fantastisch!!!

Knorretje: bedankt voor de uitleg van de petticoat, was er toevallig ook naar op zoek!

Ik ben vandaag op de markt wezen shoppen en heb nu een hele collectie mooie stoffen! Zal binnekort ook een foto plaatsen van mijn eerste creaties. En van de stof die ik nu heb!
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 18:02:26 #106
51568 briana_muirinn
Cottontail en Terra
pi_61067826
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 14:44 schreef DJMomo het volgende:
vraag waar hier wellicht nog een antwoord op te vinden valt.

na het lezen van het bericht van overlijden van Percy Irausquin voel ik (niet-naaister) de ongebrijdelde drang om het jukje waarvan het patroon ooit bij glamour heeft gezeten, in elkaar te punniken. maar ja, ikzelf heb dat patroon natuurlijk niet meer... een van jullie wellicht wel? het zat bij het september 2006 nummer van glamour....
Ik heb flink voor je lopen zoeken op internet maar je patroon heb ik helaas niet gevonden, misschien kun je het blad aanschrijven/mailen of ze dit patroon of het nummer waar het in staat nog hebben?
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 18:03:46 #107
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_61067852
hmpf ze hadden helemaal geen leuke stofjes op de markt hier in leiden vandaag. is nog maar 1 kraam...

toch binnenkort maar eens naar de stoffenwinkel in den haag of naar de stoffenmarkt in gouda.
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 18:25:00 #108
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_61068271
In Groningen hebben we best een goede stoffenmarkt (op dinsdag) vind ik. Vooral van deze kraam word ik altijd erg blij. Ze zijn hem hier al aan het inpakken maar normaal liggen de stapels stof zo hoog dat je de marktkoopmannen nouwelijks nog kunt zien en de kraam loopt helemaal rondom, ze hebben stofjes van ¤2,- tot ¤7,- euro. Ik ga meestal eerst naar deze kraam en dan pas naar de rest om vervolgens de stof toch hier te kopen.

Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_61071041
Barendrecht heeft op vrijdag een mooie kraam staan goede stoffen en dan wel geen 2 euro de meter maar ze gaan dan ook langer mee.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_61087590
Even een post van mij hier!
Iedereen die Maoks cadeau ziet is dol-enthousiast! Het is ook zo leuk dat ze gewoon de stof van de gordijnen gebruikt heeft.

We waren alles nog eens goed aan het bestuderen toen ik zei: "eigenlijk mist alleen het vogeltje, de rest zit er allemaal in! "
Kwartiertje later in de kamer zegt TARA droog: "ik heb het vogeltje gevonden!" BLijkt ze daar het kaartje van gemaakt te hebben, dat hadden we nog niet gezien

Maar het is echt een verschrikkelijk tof cadeau! En labeltjes zijn natuurlijk helemaal geweldig voor baby's!
pi_61091858
Bij die stoffenkraam ben ik dinsdag ook te vinden denk ik, want ik heb het jurkje klaar!
Het was nog wel even dramatisch trouwens. Ik maakte voor het eerst zelf knoopsgaten, en meteen bij het opensnijden van de eerste schoot ik uit.
Nog een heel klein stukje wilde ik hem opensnijden met het tornmesje, snij ik zo de hals door
Heb er een stukje stof tegen gezet, de andere knoopsgaten weer uitgehaald en drukkers erin genaaid. Er bovenop echte nepknopen. Volgende keer beter...

Zolang er was is, is er leven.
pi_61092459
dinus: leuk jurkje geworden !

speldje plaatsen in het knoopsgat(begin/einde) tot waar je kan snijden, tornmesje gaat echt niet voorbij het speldje
pi_61092473
Wat een ontzettend leuk cadeau maok.

Jammer zeg als het dan op het einde zo mis gaat Dinus. Het resultaat vind ik wel erg goed geslaagd.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zondag 24 augustus 2008 @ 20:49:05 #114
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_61093704
Leuk jurkje Dinus. Leuke combi die 2 stofjes.
Ik maakte laatst ook voor het eerst met mijn machine knoopgaten, toen at mijn machine de stof op zodat ik los moest knippen en het gat veel te groot werd. Gelukkig zat het aan de binnenkant en moest er geen knoop door maar een stukje elastiek.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_61098042
Het is een leuke jurk geworden Dinus!!!

Ik heb een probleem. Ik probeer een goedpassende spaghettitop te maken van (niet stretch) katoen maar het lukt voor geen meter, ook niet met officeel patroon. Toen zag ik op internet een tutorial waar iemand 8 stroken nam en deze gewoon naast elkaar aan elkaar naaide, rits erin en dan innemen aan de zijkanten. Maar ik zou dus niet weten hoe je dit moet doen zodat het er mooi uit komt te zien Iemand tips???
  zondag 24 augustus 2008 @ 23:29:33 #116
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_61098516
Als je geen stretch gebruikt zou ik iig iets van figuurnaadjes gebruiken. Ik heb zoiets nog nooit gemaakt maar ik heb wel een keer een jurk gemaakt met een soort van Spagettitop boven kant, even een foto zoeken, misschien kun je er wat mee (met het patroon dus)

Deze dus:
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_61099531
Zoiets is inderdaad wat ik probeer te maken! En misschien een beetje domme vraag, maar wat zijn figuurnaadjes?
  maandag 25 augustus 2008 @ 00:45:09 #118
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_61100627
Een soort drihoekig plootje waarin je stof die overblijft op plekken waar je lichaam wat smaller is zoals onder je borsten naar binnen vouwt. Je ziet dan bij bovenkleding 2 naden lopen van onder naar het punt waar je borsten zitten (kan bijvoorbeeld ook boven de heupen bij rokken zijn). De figuurnaad zorgt dat de stof mooi aansluit.

Zoiets:
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_61105833
Bedankt voor de uitleg! Zal vanavond even gaan knutselen ermee!
pi_61106349
Je zou, maar dat is erg knutselen, een groot stuk patroonpapier kunnen nemen. Sla het om je heen en plak vast met plakband. Het zit nu natuurlijk voor geen meter. Dan laat je iemand samen met jou de stukken losknippen die 'te los' zitten, maar niet helemaal tot onderaan. Schuif ze over elkaar heen, en plak weer vast met plakband. Doe dat op strategische plekken, zoals bijvoorbeeld een verticale streep over het midden van je borsten. Daar moet namelijk de coupe komen. Dan ga je de zijnaden doen, en op eenderde van je rugbreedte en tweederde. Het duurt een tijdje, maar als je zorgvuldig genoeg werkt, dan heb je als je klaar bent met alles naar je lijf te plakken, een zeer goed passend patroon. Geef nog wel even met potlood ofzo een paar merktekens per naad, ik doe dat altijd door een dwarsstreep over de naad te trekken.
Affijn, je hebt alles klaar. Dan knip je op de juiste plekken (zijnaden, borstnaden, rugnaden op eenderde en tweederde) door en als het goed is, heb je nu je patroon.
Naai alles met behulp van de verschillende markeringen aan elkaar, en vergeet vooral niet naden aan te knippen en ruimte te maken voor een rits (ik ga er van uit dat je een gladaansluitend body-achtig iets wilt maken). Ik hoop dat ik duidelijk heb kunnen maken wat ik bedoel.
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_61120195
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 20:05 schreef knorretje het volgende:
dinus: leuk jurkje geworden !

speldje plaatsen in het knoopsgat(begin/einde) tot waar je kan snijden, tornmesje gaat echt niet voorbij het speldje
Goeie tip Knorretje, ga ik zeker onthouden!

En verder allemaal bedankt voor de complimentjes

Ik was trouwens van plan morgen even bij de stoffenkraam te kijken waar maok een foto van plaatste, maar er is kermis. Zou die toch ergens staan misschien, Maok enig idee?
Zolang er was is, is er leven.
  maandag 25 augustus 2008 @ 20:32:06 #122
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_61120351
Ik denk dat ze hem dan verplaatsen naar het begin van de Ebbingestraat of ergens anders heen.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  zondag 14 september 2008 @ 09:43:01 #123
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_61615651
naaimachine is goedgekeurd

voorkant:

achterkant, mét Hello Kitty (voorwaarde van de eigenaresse... die moet er op)




En je kan er zo leuk mee draaien en dan gaat ie wijd staan:
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_61619492
Wat een gave overgooier E.T.
Zolang er was is, is er leven.
pi_61620573
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 01:38 schreef maok het volgende:
Mijn project is ook af. Het is een cadeau voor Freecell, TARAraboemdije (ook hier op fok!) en hun pas geboren babytje Leander. Ik heb dezelfde stof gebruikt als op de baby kamer. Ze waren heel verbaasd om een stukje van de stof op de cadeau verpakking te zien zitten:

[ link | afbeelding ]

Maar toen ze het pakje open maken bleek er nog meer van die stof in te zitten . Ik heb een ophang ding gemaakt om spulletjes in te stoppen met daarin allemaal kleine cadeautjes waarvoor ik ook de stof heb gebruikt.
De kleine cadeautjes:
- 3 knuffeltjes
- 5 spuuglapjes
- Een 'kruik' diertje gevuld met rijst (kameleon)
- Een plaatje met naam voor bijvoorbeeld op de slaapkamerdeur (zebra)
- Een kaartje

[ link | afbeelding ][ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]


Meer foto's
Wat onwijs leuk en lief
  zondag 14 september 2008 @ 20:04:39 #126
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_61627941
Hij is leuk, vooral omdat het best een lief jurkje is met de roezeltjes en dan dat stoere stofje
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  zondag 14 september 2008 @ 22:19:00 #127
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_61632385
Ik ben trouwens echt, helemaal verkocht aan m'n automatisch knoopsgat

Knoop achterin de voet gooien, voorkant recht leggen op start drukken en klaar
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 14 september 2008 @ 22:36:40 #128
51568 briana_muirinn
Cottontail en Terra
pi_61632957
Jeetje E.T, wat een lief stoer jurkje
Mooi zwierjurkje voor een stoere meid!
Jouw knoopsgatenvoetje maakt een knoopsgat _en_ zet de knoop er ook aan?
Kan me goed voorstellen dat je daar helemaal verliefd op bent.

Sinds mn jurk af is heb ik alleen nog een broek ingekort, da's niet zo interessant om te tonen hier en heb er nog wat van die klusjes liggen.
Daarna ga ik verder met kleding maken, maar nu heb ik er wel even genoeg van.
Hier heb ik een half jaar aan gewerkt, samen met moeder, schoonmoeder en tante:







En het ringenkussentje, had ik van wat overgebleven stof gemaakt
  zondag 14 september 2008 @ 22:55:16 #129
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_61633562
Wow . Al die blaadjes ook zelf gemaakt?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  zondag 14 september 2008 @ 23:06:06 #130
51568 briana_muirinn
Cottontail en Terra
pi_61633924
ja, mn naaimachine kan ook 10 X10 cm borduursels maken en daarmee heb ik al die blaadjes op lappen stof geborduurd, om ze vervolgens uit te knippen.
De overige dames hebben geholpen met het opborduren van de kraaltjes op de blaadjes en de bloemetjes op de jurk.
Dat was echt productiewerk
pi_61635653
Ok, ik heb een idee in m'n hoofd zitten wat er niet uit wilt...

Ik ben al tijden op zoek naar een mooi overhemd met een bepaalde stof, maar kan het nergens vinden. Nou dacht ik dat ik het ergens kon laten maken, maar ik kan het natuurlijk ook zelf proberen

Dus, kan iemand me uitleggen hoe je een overhemd (voor mannen) maakt? Hoe meet ik mezelf op, welke patronen moet ik maken en waar moet ik verder op letten...

O ja, Ik ben een totale leek en heb nog nooit iets gedaan met een naald en draad, dus wat tips zouden fijn zijn
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
  maandag 15 september 2008 @ 22:24:27 #132
51568 briana_muirinn
Cottontail en Terra
pi_61660384
Je kunt op www.naaipatronen.nl wel aardig wat overhemdpatronen vinden wanneer je bovenaan de pagina voor de categorie 'Heren' kiest.
Probeer iig eerst eens het patroon te maken met hele goedkope stof, gaat dat goed dan kun je je wagen aan je mooie stof.
Succes
  maandag 15 september 2008 @ 22:25:36 #133
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_61660441
Die trouwjurk Wat gaaf!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 15 september 2008 @ 22:29:43 #134
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_61660610
quote:
Op maandag 15 september 2008 00:15 schreef henkSX het volgende:
Ok, ik heb een idee in m'n hoofd zitten wat er niet uit wilt...

Ik ben al tijden op zoek naar een mooi overhemd met een bepaalde stof, maar kan het nergens vinden. Nou dacht ik dat ik het ergens kon laten maken, maar ik kan het natuurlijk ook zelf proberen

Dus, kan iemand me uitleggen hoe je een overhemd (voor mannen) maakt? Hoe meet ik mezelf op, welke patronen moet ik maken en waar moet ik verder op letten...

O ja, Ik ben een totale leek en heb nog nooit iets gedaan met een naald en draad, dus wat tips zouden fijn zijn
Als je nog nooit wat hebt gemaakt lijkt een overhemd me wel wat hoog gegrepen. Maar je kunt het natuurlijk proberen. Hou er wel rekening mee dat je zoiets niet in een middagje maakt.
Maar als je een goed patroon hebt gevonden en je komt er niet helemaal uit kun je natuurlijk altijd hier om uitleg vragen.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_61823895
Wat een werk moet daar in gezten hebben Maar hij is wel enorm gaaf geworden!!


ET. Stoere jurk hoor !! sasha is ook echt zon heerlijk model om te maken in tig variaties

Nu de herfst echt begonnen is mocht een echte herfstjas niet meer ontbreken.
oud spijkerjasje, wat kralen, wat wol en 2 verknipte haarbanden later hadden we:

http://www.fok.nl/kleren/herfstjasje/index.html
  maandag 22 september 2008 @ 14:10:32 #136
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_61824411
quote:
Op maandag 22 september 2008 13:48 schreef knorretje het volgende:
Wat een werk moet daar in gezten hebben Maar hij is wel enorm gaaf geworden!!


ET. Stoere jurk hoor !! sasha is ook echt zon heerlijk model om te maken in tig variaties

Nu de herfst echt begonnen is mocht een echte herfstjas niet meer ontbreken.
oud spijkerjasje, wat kralen, wat wol en 2 verknipte haarbanden later hadden we:

http://www.fok.nl/kleren/herfstjasje/index.html
Die is tof , ik zou er zo ook eentje voor mij zelf willen hebben Heb je die figuurtjes gebreid of gehaakt?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_61826537
quote:
Op maandag 22 september 2008 14:10 schreef maok het volgende:
Heb je die figuurtjes gebreid of gehaakt?
gehaakt
  maandag 22 september 2008 @ 15:58:48 #138
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_61826876
Leuk!

Op zulke momenten zou ik wel willen kunnen haken..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_61827193
quote:
Op maandag 22 september 2008 15:58 schreef E.T. het volgende:
Leuk!

Op zulke momenten zou ik wel willen kunnen haken..
haken is een kwestie van gewoon een haaknaald kopen, een bol wol pakken er eens een keertje voor gaan zitten en het gewoon doen. begin simpel en klein en je hebt snel resultaat. En resultaat geeft voldoening en enthousiastme waardoor de rest vanzelf komt.
pi_61827445
Ziet er erg leuk uit, Knorretje!

ET, misschien heb je hier wat aan?
Haken voor beginners met filmpjes
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
  maandag 22 september 2008 @ 17:15:44 #141
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_61829081
het is meer: geen geduld om het te willen leren.
Ik doe liever andere dingen en ik doe er dan wel een gekochte applicatie op.

Voordeel van het niet kunnen/willlen proberen is dat ideeen als van knor ook gewoon niet bij me opkomen en ik het dus ook niet mis
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_61882737
Hallo! Heb het naaitopic op Fok gevonden hoor...
Ik wil zelf ook een naaimachine gaan kopen (een tweedehandsje). Ik wil er voorlopig nog geen al te grote dingen mee naaien (poppetjes enzo), maar in de toekomst misschien ook 's zelf kleding proberen te gaan maken..
Nu lees ik hier over een tweelingnaald en tricotsteek?? Wat houdt dat in en is het erg belangrijk?
Kleur buiten de lijntjes.
pi_61884770
quote:
Op zondag 14 september 2008 22:36 schreef briana_muirinn het volgende:

Hier heb ik een half jaar aan gewerkt, samen met moeder, schoonmoeder en tante:
[ afbeelding ]
Wow, wat een werk zal erin zitten
quote:
Op maandag 22 september 2008 13:48 schreef knorretje het volgende:

Nu de herfst echt begonnen is mocht een echte herfstjas niet meer ontbreken.
oud spijkerjasje, wat kralen, wat wol en 2 verknipte haarbanden later hadden we:

http://www.fok.nl/kleren/herfstjasje/index.html
Wat een superleuk en lief jasje Mooi!
pi_61886752
quote:
Op woensdag 24 september 2008 18:20 schreef ilsepielse het volgende:
Hallo! Heb het naaitopic op Fok gevonden hoor...
Ik wil zelf ook een naaimachine gaan kopen (een tweedehandsje). Ik wil er voorlopig nog geen al te grote dingen mee naaien (poppetjes enzo), maar in de toekomst misschien ook 's zelf kleding proberen te gaan maken..
Nu lees ik hier over een tweelingnaald en tricotsteek?? Wat houdt dat in en is het erg belangrijk?
een tweeling naald kan op vrijwel iedere machine (gewoon even voor de zekerheid vragen, maar je moet wel een erg oude machine kopen volgens mij wil het niet gaan) Een tweeling naald geeft een dubbel stiksel tegelijkertijd, word bv ter versiering gebruikt, maar ook bij gebrek aan een locker veel gebruikt voor bv de zoom van een t-shirt (een tweelingstiksels is vaak iets rekbaarder dan een enkel stiksel)

De tricotsteek of eigenlijk een elastische steek hebben op een naaimachine is erg fijn omdat hij rekbaar is, belangrijk voor rekbare stoffen en een gemis als je met tricot werkt en hij er niet op zit. (al wil een flauwe stikkende zigzag dan wel de hulpende hand bieden in veel gevallen).

De belangrijkheid van een tricot steek/elastische steek hangt dus geheel af van wat je er mee wil gaan doen, die popjes die je maakt als die van rekbare stof gemaakt worden kan het in 1 klap NU al een belangrijke steek zijn, ben je nog lang niet van plan om met rekbare stoffen te werken kun je evt tevreden zijn met een stikkende zigzag op de machine.
pi_61948427
Dankjewel Knorretje... ik zal er eens naar vragen in de winkel!
Kleur buiten de lijntjes.
  zaterdag 27 september 2008 @ 11:14:18 #146
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_61948830
Ik ga vanmiddag weer aan het naaien, weer een rokje voor een zwangere vriendin. Nu ga ik een heel andere stofje dan de vorige keer gebruiken.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_61955214
tvp
pi_61960910
Hoi ik heb hier nog nooit gepost maaaaaaar:



mijn galajurk (de rechter) hebben ik en mijn mama gemaakt
pi_61960942
een mooie jurk zeg!!

Vanmiddag met maok bezig geweest met een truitje, ik had wat fouten gemaakt, dus ik heb hem weer grotendeels uit elkaar moeten halen. Nu zit alles wel goed, en kan ik weer bezig met het op de juiste manier in elkaar zetten.
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  zaterdag 27 september 2008 @ 23:38:37 #150
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_61961733
ik heb pas mn tweede echte kledingsstuk genaaid: een zwart ballonrokje van tricot. het was nachtwerk t moest en zou af. en toen had ik dus iets doms gedaan, dacht hem te kunnen keren maar hield een oneindige cirkel/achtje over ipv een rok. moest dus naad losknippen (want met locksteek gedaan en haast en geen zin) en nu heeft ie een lelijke doorstuiknaad aan de bovenkant.

Nou ja, het was een probeersel maar hij is goed genoeg gelukt om te dragen. heb ook nog mooiere stof waar ik een tweede van ga maken met een iets andere opzet en zonder het stomme foutje. Ik had geen patroon, heb zelf gemeten en gemaakt...elastiek mag bij de volgende bijvoorbeeld ook wat strakker...

ik zal morgen proberen foto te maken en plaatsen...
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_62020939
Er staan weer naaimachines in de folders...
Een AEG bij de Marskramer voor net geen 100 euro, en voor bijna 70 euro een onbekend merk bij de Lidl.
Ik wist niet dat AEG ook naaimachines maakte?

Maar is zoiets een gevalletje van goedkoop duurkoop, of valt dat mee?
Kleur buiten de lijntjes.
  dinsdag 30 september 2008 @ 12:45:41 #152
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_62021087
Dat is maar net wat je er mee wilt doen, ilsepielse

Ze zijn niet slecht oid. Als je nog nooit achter een naaimachine hebt gezeten ben ik van mening dat het vaak prima machines zijn om te leren en om te ontdekken of je het echt wat vind. Je kunt later dan altijd nog overstappen op een machine die heeft wat je op je goedkope machine te kort komt
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 30 september 2008 @ 16:43:37 #153
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_62027228
Ik ben bijna klaar met het zwangerschapsrokje. Alleen de zoom nog, maar voor ik die ga maken wil ik dat hij eerst nog even gepast wordt nu hij afgespeld is.



Buikband:


Boven in zit knoopsgatelastiek:


Ik heb vandaag op de markt ook nog even stof gekocht voor kussentjes voor op mijn oranje bank. Het koste maar ¤1,- per meter (het oranje op de foto is de stof van de bank):
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_62028458
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 16:43 schreef maok het volgende:
Ik ben bijna klaar met het zwangerschapsrokje. Alleen de zoom nog, maar voor ik die ga maken wil ik dat hij eerst nog even gepast wordt nu hij afgespeld is.

[ afbeelding ]

Buikband:
[ afbeelding ]

Boven in zit knoopsgatelastiek:
[ afbeelding ]
wat een heerlijk stofje om te naaien is dat he, ik heb hem hier liggen met een roze streep en een effen grijs van dezelfde stof (voor Alicia)
  dinsdag 30 september 2008 @ 17:40:59 #155
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_62028874
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 17:25 schreef knorretje het volgende:

[..]

wat een heerlijk stofje om te naaien is dat he, ik heb hem hier liggen met een roze streep en een effen grijs van dezelfde stof (voor Alicia)
Inderdaad, en je kunt nog eens een foutje maken, als je een naad weer uit haalt zie je er daarna niets meer van.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_62028918
Nou, mijn avontuur is op niks uitgelopen... Wilde een mooi getailleerd overhemd voor mezelf maken, maar het is niet aan mij besteed denk ik.

Mocht iemand dus zin hebben om een overhemd te maken, ik wil wel als proefpersoon fungeren hahaha
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
  dinsdag 30 september 2008 @ 20:55:15 #157
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_62034058
Helaas, maar begin eens met iets simpelers, dan zie je dat het best leuk is, als meer hebt gemaakt kun je nog eens proberen of een overhemd dan wel lukt

Ik ben direct maar even met de stof voor de kussentjes aan de slag gegaan. Om ze bij de rest van de bank en de kussentjes te laten passen heb ik oranje stiksels gebruikt, ik heb ze er met de naaimachine op geborduurd, het is de bedoeling dat alle kussentjes net iets anders worden. De eerste is klaar:



Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_62167980
Hoi,

Ik heb al een paar keer het idee gehad om zelf mijn kleding te gaan maken en heb dat ook al wel eens geprobeerd met de naaimachine van mijn moeder. Echter zijn mijn ouders gescheiden en staat dus de naaimachine in een ander huis als waar ik woon. Nu wil ik best zelf een naaimachine kopen, maar ik ben nog een tiener en heb dus niet heel erg veel geld te besteden (150 euro max). Hebben jullie advies voor een aankoop? En dan nog waar kun je patronen halen (kopen? gratis?) en waar kun je goedkoop stofjes halen (markt?).

Groetjes, Paula.
  maandag 6 oktober 2008 @ 18:26:57 #159
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_62179804
De Lidl heeft er vanaf vandaag eentje in voor ¤69,99 http://www.lidl.nl/nl/home.nsf/pages/c.o.20081006.p.Naaimachine:



Ik heb er zelf eentje van de Aldi en die beval op een paar dingen die op een wat duurdere machine toch echt veel beter zijn prima.

Anders zou je kunnen kijken naar een 2e handse merk naaimachine, ik weet niet hoeveel je dan kwijt bent voor een goede.

Voor patronen koop ik zelf zo nu en dan een knip of een burda, als je goed zoekt kun je hier en daar ook wel wat op internet vinden, vooral op sites waar mensen hun zelf gemaakte dingen neerzetten zoals http://www.craftster.org/forum/index.php?board=348.0

Stofjes op de markt zijn inderdaad het goedkoopst, hier kun je zien waar bij jou in de buurt markten zijn: http://www.hollandsemarkten.nl/. Verder ga ik zelf ook wel naar Jan Sikkens. Vooral bij de Coupons (rest lapjes) kun je voor weinig geld iets leuk vinden.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  maandag 6 oktober 2008 @ 18:57:56 #160
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_62180582
Patronenbladen kan je vaak ook bij de bibliotheek inzien en kopieren (nieuwste exemplaar) of lenen (oudere exemplaren)
  maandag 13 oktober 2008 @ 17:00:05 #161
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_62355153
crosspost:
Hij is nog iets te lang, maar daar groeit ie vanzelf in. Das wel makkelijk met zo'n wijd model. En ik moet nog even kijken of ik een merkje ofzo op z'n kont doe (had ik eigenlijk moeten doen voor ik die op de broek zette.. maar waarom makkelijk doen als het moeilijk kan )





I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_62358187
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 17:00 schreef E.T. het volgende:
crosspost:
Hij is nog iets te lang, maar daar groeit ie vanzelf in. Das wel makkelijk met zo'n wijd model. En ik moet nog even kijken of ik een merkje ofzo op z'n kont doe (had ik eigenlijk moeten doen voor ik die op de broek zette.. maar waarom makkelijk doen als het moeilijk kan )

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wat een stoere broek E.T. Ik vind hem erg leuk geworden, staat super!
pi_62371896
Gave broek


Maar helaas geen producten vanaf mijn kant, is vanaf huis uit verboden. Mag niet zo'n investering doen op kort termijn omdat mijn pa denkt dat ik er toch niets mee ga doen. Misschien kan ik dus ergens in de familie een naaimachine lenen om wat te maken, word nog even goed zoeken.
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 17:15:27 #164
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_62381559
Misschien kun je ergens een naaicursus doen. Hier in Groningen heb je bijvoorbeeld een cursus voor 12-16 jarigen en een 16 plus cursus. Ik weet niet waar jij woont en of ze daar ook zoiets hebben, maar het is erg gezellig kan ik je uit eigen ervaring vertellen. Dan hoef je zelf geen machine te hebben omdat je daar naait.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_62435972
Woon in de betuwe, dus moet ik maar eens even gaan zoeken voor denk ik
  donderdag 16 oktober 2008 @ 17:31:34 #166
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_62439299
Ik heb weer iets gemaakt. Het zijn zakken met rijst er in die je kunt opwarmen in de magnetron zodat je het kunt gebruiken als warme kruik. Ik heb ze gemaakt als bedankjes voor 7 vrienden (waarvan 3 echtparen) van me.









Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_62445816
Zo crea bea Maok!!
Inmiddels biijna een giletje rijker..gepast perfect dus inelkaar gezet..
Trok ik het weer aan was hij ineens 10 cm te groot.
Mijn naailerares heeft hem dus even zelf ingenomen ben benieuwd..foto's volgen
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  maandag 20 oktober 2008 @ 08:36:47 #168
151973 PlarkPlark
Klok klok klok
pi_62520851
He he eindelijk een leuk zelfmaak forum.
ben ook eeuwig en alijd bezig met naaien (de naaimachien heeft al een vaste plek in de kamer )
Maar zijn hier nog veel meer mensen die hun eigen trouwjurk maken/gemaakt hebben?
Ben zelf laatst naar het stoffenspektakel in zwolle geweest en voor bijzonder weinig geld heel veel organza en satijn gehaald.
Moet alleen nog de zoom er in doen.
De hoepel krijg ik van de week binnen (marktplaats)
http://shop.naaipatronen.nl/productinfo1/;jsessionid=FA47C4C45C003C6D296E9D1385CB2953?__stateless=FA47C4C45C003C6D296E9D1385CB2953&
het word de linker
  maandag 20 oktober 2008 @ 08:38:32 #169
151973 PlarkPlark
Klok klok klok
pi_62520869
oeps foutjes
www.naaipatronen.nl
dan bij trefwoorden: Burda - 8475
de linker van de twee
  maandag 20 oktober 2008 @ 08:43:45 #170
151515 verita
Happy days
pi_62520936
Mooie jurk! Veel succes er mee. Wanneer moet ie af zijn?
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_62521190
Mooie jurk. Veel succes ermee!!!
Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  maandag 20 oktober 2008 @ 09:59:32 #172
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_62522197
Mooie jurk

Ben benieuwd naar het eindresultaat

Ik ga zometeen een oude knalroze leren jack uit elkaar slopen en daar ga ik slofjes van maken voor Nienke
Gister een proefmodelletje van fleece gemaakt, weet nu dat ik ze wat smaller mag maken en dat het elastiekje in de hiel best strak mag
Ben benieuwd hoe mijn machine met leer overweg kan (al is het wel heel soepel en dun leer)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 20 oktober 2008 @ 15:54:29 #173
151973 PlarkPlark
Klok klok klok
pi_62530630
hij is al af :$ bijna dan alleen nog de zoom er in en inmaken in de zijnaden (echt op het lijf gemaakt )
nu nog benieuwd hoe het staat met hoepel
Zal wel binnen kort een foto maken met hoepel op de pop, is trouwens ook Super!!! zon verstelbaren naai pop.
2 weken geleden van marktplaats gehaald.

Pas wel op dat je geen gaatjes in het leer krijgt van de speldjes! Als de stof skai is moet het niet te lastig zijn.
  maandag 20 oktober 2008 @ 17:14:57 #174
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_62532756
Oh Maok, die zijn echt gaaf, die zakken, hoe heb je dat precies gedaan?
Gewone rijst er in en dan werkt het als die hittepit zakken?
Met een goede binnenzak dan neem ik aan?
Die wil ik ook wel maken voor mn honden, ze hebben 1 zo'n hittepit en daar duwen ze elkaar de hele tijd van af. Tis weer echt naaiweer nu, ik ga snel weer nieuwe pakken voor de mannen naaien.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 20 oktober 2008 @ 17:59:55 #175
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_62533793
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 17:14 schreef oh-oh het volgende:
Oh Maok, die zijn echt gaaf, die zakken, hoe heb je dat precies gedaan?
Gewone rijst er in en dan werkt het als die hittepit zakken?
Met een goede binnenzak dan neem ik aan?
Die wil ik ook wel maken voor mn honden, ze hebben 1 zo'n hittepit en daar duwen ze elkaar de hele tijd van af. Tis weer echt naaiweer nu, ik ga snel weer nieuwe pakken voor de mannen naaien.
Dank je.
Gewone rijst, ik heb surinaamse rijst bij de Lidl gehaalt, die was het goedkoopst (4,5kg voor ¤2,50). Het werkt ongeveer hetzelfde als een pittenzak, je moet ze alleen niet nat maken . Ik stop mijne (niet op de foto) meestal 2,5 minuut in de magnetron en dan is ie goed warm. Ik heb er geen binnenzak in gemaakt, je kunt hem dus niet wassen.
Ik bedacht me trouwens later dat ik er ook een of andere geur in had kunnen stoppen zodat hij lekker gaat ruiken als je hem opwarmt (in het begin ruikt hij een beetje naar rijst, die geur gaat er af als hij ouder wordt).
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 14:09:34 #176
51568 briana_muirinn
Cottontail en Terra
pi_62553983
PlarkPlark, ik ben benieuwd naar je jurk, het is een mooi patroon! Maak je die sluier er ook bij?
En wanneer is _de_ datum?

Maok, ik had ooit eens een pittenzak met lavendelbloemen en ander geurspul erin. Rook lekker tot de eerste keer dat ik die daadwerkelijk opwarmde, die bloemen verbranden en dat stinkt. Heb het ding maar weggegooid.
  † In Memoriam † dinsdag 21 oktober 2008 @ 17:51:12 #177
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_62559713
Ik heb als meelezer en naaiprutser een vraagje aan de (zo goed als) pro's hier
Ik kwam een Japanse Dakkohimo kinderdrager tegen. Het ding bestaat uit twee lussen die elkaar kruisen, met een verstevigingsdriehoek ertussen. De banden zijn op een kruispunt aan elkaar genaaid. Platgevouwen ziet 'ie er zo uit


Voor de lol (want ik heb veel met kinderdragers) heb ik een dubbelzijdige versie in elkaar geprutst, iets meer scharend en helemaal gemaakt op mijn eigen on-Japanse afmetingen

Ging allemaal prima, alleen het aan elkaar naaien van de uiteinden van dubbelzijdige banden zodat ik lussen kreeg was een ramp
Ik heb het gedaan op ongeveer de manier waarop de hengsels van dit gevoerde boodschappentasje bij Craftster zijn gemaakt.
Maar is er misschien een handiger manier? Want ik durf niet eens een detailfoto van te plaatsen van de plek des onheils

En een waarschuwing voor evt. geïnspireerden: de Dakkohimo is ergonomisch gezien absoluut geen verantwoorde drager!
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_62643934
Weet iemand hoeveel (procent) ongebleekt, ongewassen katoen ongeveer nog krimpt?
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 15:53:00 #179
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_62644933
Ik weet het niet, maar je zou natuurlijk voor je er iets van maakt het kunnen wassen, dan krimt het daarna niet meer zo. Of gaat het daar niet om?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_62645226
Haha ja ik wou dat ik daar ook vantevoren aan had gedacht. We hadden de 'krimp' erbij geknipt en genaaid, maar het ziet er zo enorm uit :s Nou ja, nu dan maar even waassen.
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 16:06:55 #181
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_62645332
Ik was bijna al mijn lappen van te voren
En ik mik ze ook in de droger, dan weet ik in elk geval zeker dat het niet meer krimpt
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 16:16:06 #182
151515 verita
Happy days
pi_62645603
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 15:20 schreef Lotte. het volgende:
Weet iemand hoeveel (procent) ongebleekt, ongewassen katoen ongeveer nog krimpt?
Afhankelijk van de binding en de soort garen, zo'n 8 tot 15 % ruwweg.
Wij adviseerden klanten altijd wat meer te nemen dan gewenst en vooral eerst te wassen.
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_62647276
Ja nou ja dat doe je denk ik ook maar 1x fout! Is nu gebeurd, hebben het nog bijgewerkt. We wassen 'm wel als ie af is Gaat helemaal goedkomen!

oh & dankjewel voor de antwoorden
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 26 oktober 2008 @ 12:17:50 #184
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_62684841
Ik wil eigenlijk een bikini gaan maken. Incl. beugels + push up padding (ja, ik heb niet zoveel. )
Maar ik heb echt totaal geen idee waar ik die spullen vandaan moet halen.
Vooral de lycra (tenminste, dat is dat spul van bikini's toch? ) heb ik geen idee.

Ja, ik ben nog een beetje een n00b op dit gebied.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_62684951
Zit jij eigenlijk nog op mode atelier CZ.?

Jammer dat je net te laat hiermee komt, op het stoffenspektakel was misschien wel wat te vinden geweest... En anders eens op dinsdag naar de markt?
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 26 oktober 2008 @ 12:56:58 #186
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_62685651
Zit ik nog op, ja.
Waarom jij ook alweer niet meer?

Mwoah, ik twijfel. Ik weet al precies wat ik wil, en ik moet luipaardprint lycra.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  zondag 26 oktober 2008 @ 13:12:35 #187
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_62685998
Ik heb net deze in elkaar gedraaid:


Nu gelijk even de tweede maken zodat ze weer een setje zijn de dotjes
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_62686311
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 12:56 schreef ChipsZak. het volgende:
Zit ik nog op, ja.
Waarom jij ook alweer niet meer?

Mwoah, ik twijfel. Ik weet al precies wat ik wil, en ik moet luipaardprint lycra.
de combi met skaten was wat lastig, en mijn nieuwe baan valt mij zwaar, dus ik heb op vrijdag meestal geen puf meer.. Ik had met maok half de afspraak om regelmatig samen aan de slag te gaan, alleen dat schiet nog niet heel hard op...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  zondag 26 oktober 2008 @ 14:26:46 #189
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_62687830
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 08:38 schreef PlarkPlark het volgende:
oeps foutjes
www.naaipatronen.nl
dan bij trefwoorden: Burda - 8475
de linker van de twee
Prachtige, simpele jurk
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_62985400
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 13:12 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb net deze in elkaar gedraaid:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nu gelijk even de tweede maken zodat ze weer een setje zijn de dotjes
Is kleding voor hun in de winter ook een must, omdat ze geen dikke vacht hebben?
pi_63000933
Ik denk dat ik toe ben aan een lockmachine. Waar moet ik op letten bij aanschaf van zo`n apparaat, en is het lastig ermee te (leren) werken?
Saartje
  donderdag 6 november 2008 @ 17:23:03 #192
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_63005530
quote:
Op woensdag 5 november 2008 22:43 schreef Carmella het volgende:

[..]

Is kleding voor hun in de winter ook een must, omdat ze geen dikke vacht hebben?
Ze hebben op hun lijf helemaal geen vacht , als ze lekker los kunnen rennen kunnen ze zichzelf goed warm houden, maar aangezien ze ook veel aan de lijn lopen zijn kleren dan wel handig Vooral voor Chico, die is al bijna 11 en heeft het wel wat sneller koud dan Billy.

Oeh en ik hoop op goede info over lockmachines want ik zit er ook zwaar over te denken en heb dr nul komma niks verstand van
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 6 november 2008 @ 21:58:27 #193
51568 briana_muirinn
Cottontail en Terra
pi_63014003
Ik heb een tweedehandsje gekocht in de naaiwinkel en heb er een lesje bij gevolgd over hoe je het ding moet inrijgen, wat voor soorten steken je hebt en wanneer je die gebruikt. En wanneer er iets mis is met de steken hoe je dat moet oplossen.
Je komt dan ook de winkel niet uit voor je het ding kan bedienen
Deze mevrouw vroeg geloof ik 5 euro voor een uurtje les in de winkel, daar had ze speciaal een tafel voor staan, en na afloop had ik een mapje met lapjes waarop ik kan nakijken hoe iets moet.
Dus als je een eerste of tweedehands machine ergens wilt kopen kun je gewoon vragen of er een les over je machine gegeven kan worden en wat de eventuele kosten zijn.
  donderdag 6 november 2008 @ 23:13:35 #194
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_63017506
Oh dat klinkt goed zeg!
Ik zal eens een winkel opzoeken, ben nog nooit in een naaimachineshop geweest
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_63131713
Ik heb een sockmonkey in elkaar genaaid. Mijn eerste naaiproject op mijn naaimachine







Had een patroontje op internet gevonden. Supersimpel, binnen 1 avondje een leuk resultaat.
Kleur buiten de lijntjes.
  dinsdag 11 november 2008 @ 16:06:00 #196
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_63131809
Wat een schatje
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  dinsdag 11 november 2008 @ 16:12:45 #197
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63131977
ik heb gewoon de tijd en rust niet dat ik ga zitten op van mn leuke lapjes nog wat broodnodige rokjes en jurkjes te naaien. verdorie! (zit op zich middenin een verhuizing....tsja...)
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_63140163
Ik heb gisteren eindelijk weer eens de naaimachine gepakt, en heb toen een broek korter gemaakt, en nog een scheur gerepareerd..

Nu weer eens verder gaan met wat andere dingen..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_63141087
Bij lockmachines zou ik vooral letten op of ze snel en makkelijk in te spannen zijn. Met die 4 draden is het niet fijn om bij elk nieuw kleurtje weer een kwartier te moeten puzzelen!

Ik heb zelf verschillende Bernina's gehad op het atelier, die waren rampzalig wat dat betreft. Nu twee Lewenstein Multi Locks, voor een paar 100 euro tweedehands, die zijn perfect.

De techniek van die machines is nog steeds hetzelfde, dus ik zou gewoon bij een goede zaak een tweedehands met garantie kopen. Wouters in Amsterdam (van Woustraat) heeft er altijd enorm veel staan, en geeft volgens mij ook garantie! Scheelt zo 1000 euro met een nieuwe.

Verder: een zooi stofjes meenemen, en kijken in de winkel of -ie alles lekker 'pakt': stretch, satijnen glipstof, heeel dunne mousselinezijde, dikke lagen katoen op elkaar. Als dat goed gaat met de normale steek, lekker kopen! Al die fancy rimpelvoeten, sierlocksteken etc. gebruik je toch nooit.

* en weer in lurkstand gaat wachten op nieuwe hondenoutfits*
  dinsdag 11 november 2008 @ 23:14:51 #200
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_63145113
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 21:21 schreef Laureline het volgende:
Bij lockmachines zou ik vooral letten op of ze snel en makkelijk in te spannen zijn. Met die 4 draden is het niet fijn om bij elk nieuw kleurtje weer een kwartier te moeten puzzelen!

Ik heb zelf verschillende Bernina's gehad op het atelier, die waren rampzalig wat dat betreft. Nu twee Lewenstein Multi Locks, voor een paar 100 euro tweedehands, die zijn perfect.

De techniek van die machines is nog steeds hetzelfde, dus ik zou gewoon bij een goede zaak een tweedehands met garantie kopen. Wouters in Amsterdam (van Woustraat) heeft er altijd enorm veel staan, en geeft volgens mij ook garantie! Scheelt zo 1000 euro met een nieuwe.

Verder: een zooi stofjes meenemen, en kijken in de winkel of -ie alles lekker 'pakt': stretch, satijnen glipstof, heeel dunne mousselinezijde, dikke lagen katoen op elkaar. Als dat goed gaat met de normale steek, lekker kopen! Al die fancy rimpelvoeten, sierlocksteken etc. gebruik je toch nooit.

* en weer in lurkstand gaat wachten op nieuwe hondenoutfits*
Ok dat zijn goede tips, thnx!
Ik ben nu een beetje in dubio, volgens de moeder van mn beste vriend kan ik het beste gewoon een goede Husqvarna of zo kopen ipv een lockmachine.
Afwerking is voor mij niet heel belangrijk , daar doe ik niet aan, teveel moeite en tis maar hondenspul.
Maar ik wil wel graag dikke dingen kunnen maken als halsbanden en bodywarmers.
Er staat bv een husqvarna op mp die door 8 lagen spijkerstof zou kunnen gaan en die van die moeder van die vriend gaat naar eigen zeggen door triplex als het moet. Een lock lijkt mij heel ingewikkeld , dus mss is een machine met veel powerrrrrrr voor mij dus veel handiger.
Hondenkleertjes komen er weer aan als ik leuke stofjes gevonden heb, das nog niet zo simpel hoor
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_63149431
dan zal ik weer eventwijfel zaaien

Een jaar geleden riep ik nog ik hoef geen lock, de afwerking zit aan de binnenkant, ziet niemand etc etc. Maar van de zomer dus toch een gekregen. en moet zeggen dat ik het toch erg fijn vind dat ik een lock heb. longsleeves, shirts, fleecetruien etc kunnen allemaal in een keer op de lock in elkaar gezet te worden. (4-draads is sterk genoeg om niet nog een keer genaaid te worden)

Ik was dan ook niet erg ontdaan toen bleek dat beide kids te weinig truien hadden en manlief ook nog eens een trui of 3 wensde, het knippen kostte wat tijd, maar in een mum van tijd (binnen enkele verdeelde uurtjes in een week) zaten die 13 truien in elkaar.

De lock en rekbaar spul is een eitje en zijn dikke vriendjes met elkaar. En voor de rest tja andere stofjes/kledingstukken zijn nu gewoon allemaal wat mooier aan de binnenkant
  woensdag 12 november 2008 @ 09:00:25 #202
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_63150333
Ja maar jij maakt kleren voor mensen, dan snap ik dat wel, dan zou ik ook alles netjes afgewerkt willen hebben. Ik maak echt alleen maar dingen voor de honden, dat boeit dus echt totaal niet en ik hoef sowieso nooit dingen twee keer te naaien.
Het gaat mij echt puur om de dikte van de te gebruiken materialen.
Met dingen als stretch en fleece heb ik geen enkel probleem hoor.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_63151359
quote:
Op woensdag 12 november 2008 09:00 schreef oh-oh het volgende:
Ja maar jij maakt kleren voor mensen, dan snap ik dat wel, dan zou ik ook alles netjes afgewerkt willen hebben. Ik maak echt alleen maar dingen voor de honden, dat boeit dus echt totaal niet en ik hoef sowieso nooit dingen twee keer te naaien.
Het gaat mij echt puur om de dikte van de te gebruiken materialen.
Met dingen als stretch en fleece heb ik geen enkel probleem hoor.
als je nu al niks twee keer naait dan zie ik een lock als overbodig, dat vond ik een groot voordeel dat afwerken en in elkaar stikken van shirts/rekbaar spul nu in een keer gingen. (eerder deed ik natuurlijk eerst afwerken (ook al rafelde het materiaal niet) en dan pas in elkaar

mijn locker kan idd daar meerdere dikke lagen, maar dat kan mijn naaimachine ook dus in feite zou ik hem voor dikke lagen kunnen verwerken niet snel aanschaffen
  woensdag 12 november 2008 @ 10:01:35 #204
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_63151466
Ok.
Is een lock veel moeilijker te bedienen dan een naaimachine?
En mag ik vragen wat voor naaimachine jij hebt?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_63152519
quote:
Op woensdag 12 november 2008 10:01 schreef oh-oh het volgende:
Ok.
Is een lock veel moeilijker te bedienen dan een naaimachine?
En mag ik vragen wat voor naaimachine jij hebt?
zodra je de lock ingeregen hebt en evt ingesteld hebt is het net als een naaimachine gewoon 'gas' geven. Nu heb ik een locker die zich zelf inrijgt en de spanning kiest dus ik heb heel makkelijk praten. Maar volgens mij is het bij iedere locker (en naaimachine) zo dat je het een aantal keren moet gedaan hebben en dan is het gewoon te doen (lees ook vaak zat dat je de draden zou kunnen knopen, schijven ontspannen en het dan een kwestie is van de oude kleurdraad doortrekken tot de nieuwe ingeregen is en dat het dan een kunstje is van nog geen 5 minuten om de locker in te rijgen).

Ik heb als locker de babylock evolve (das cover en lock ineen, ik wilde wel graag een cover, had minder belang bij een locker en manlief vond een combi mooier/handiger (en was een beetje bang dat ik anders misschien over een tijdje toch nog een locker zou willen en dacht dus makkelijk om alles ineen te doen)

als naaimachine gebruik ik voor vreemde stoffen (tentzeil, leer, jute en andere stugge dikke stoffen een goedkope 70 euro machine van de aldi, die gebruik ik nu 6 jaar en naait ook dunne stoffen nog prima ondanks dat ik hem af en toe martel.
Het meest zit ik achter mijn brother 3100D (das wederom een combi naai en borduur, spijkerbroeken kan ik daar prima opnaaien ook de kruisnaden gaan als een eitje (das 4 lagen). Spijkerbroek inkorten en de bestaande zoom laten staan dan kom je al gauw op een laag of 6 die stug en een flinke 'hobbel' hebben halverwege de naad gaat ook, maar dan moet ik wel de naaldstand verkorten waardoor hij gemakkelijke de 'hobbel' kan nemen. Gewoon opgestapelde lage denim/dikke stof (laag of 6-8) gaan wel als een eitje, maar dan heb je ook een gelijkmatige dikte, das makkelijker te doen voor de machine. Ik denk dat hij ook nog wel de andere stofsoorten aan zou kunnen die ik op de aldi machine naai, maar ik koop liever een nieuwe aldi machine mocht het fout gaan dan een nieuwe brother (das financieel gezien sneller haalbaarder )
  woensdag 12 november 2008 @ 11:08:12 #206
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_63153285
Ok thnx, wat is een cover dan weer?
Ik heb een goedkope Kruitvat machine, maar daar heb ik dr al 1 van gesloopt inmiddels, ben aan de tweede bezig. 4 lagen dik fleece trekt ie no way helaas.
Dus ik wil nu even investeren in iets goeds en duurzaams.
Een lock leek mij idd niet echt heel gebruiksvriendelijk en je hebt er ook speciaal garen voor nodig en veel.
Oh nu je me toch van handige tips aan het voorzien bent
Weet jij leuke adresjes voor stoere jongensstoffen?
Ik gebruik het liefst t shirt stof , joggingstof of fleece.
Het is zo moeilijk om dingen met leuke prints te zoeken die een beetje stoer zijn ipv heel zoetjes...
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_63153942
quote:
Op woensdag 12 november 2008 11:08 schreef oh-oh het volgende:
Ok thnx, wat is een cover dan weer?
Ik heb een goedkope Kruitvat machine, maar daar heb ik dr al 1 van gesloopt inmiddels, ben aan de tweede bezig. 4 lagen dik fleece trekt ie no way helaas.
Dus ik wil nu even investeren in iets goeds en duurzaams.
Een lock leek mij idd niet echt heel gebruiksvriendelijk en je hebt er ook speciaal garen voor nodig en veel.
Oh nu je me toch van handige tips aan het voorzien bent
Weet jij leuke adresjes voor stoere jongensstoffen?
Ik gebruik het liefst t shirt stof , joggingstof of fleece.
Het is zo moeilijk om dingen met leuke prints te zoeken die een beetje stoer zijn ipv heel zoetjes...
lockgaren is niet zo heel duur hoor, op de markt tref je ze al voor een euro en die doen het prima, dat ze snel op gaan vind ik eigenlijk nog wel meevallen, je kan er nog (als je niet teveel rolzoomt) behoorlijk wat kledingstukken mee in elkaar locken (en lockgaren kan ook op de naaimachine natuurlijk. Het is een iets andere samenstelling aan garen, maar er zijn legio mensen die er gewoon kleding mee in elkaar zetten wat prima gaat.

weet niet of je deze link kent: http://www.lockmachine.info/ daar staat nog best veel info

wat betreft jongensstofjes: duitsland en amerika. (vanaf 1 december wordt amerika helemaal interessant omdat de invoerkosten dan anders bepaald worden en je tot 150 euro kosteloos kan invoeren.)

Tot die tijd doe ik nog wel eens hier bestellen http://www.michas-stoffecke.de/ (ze hebben nu bv doodskoppen jersey, fleece met piraten, sneeuwvlokken, voetballen/basketbalballen en camouflage) Verder hebben ze giga veel effen (goede) tricots en jerseys van dik tot dun, leveren snel goed de kosten voor verzenden zijn minimaal, de stofprijs tja geen idee wat je gewend bent aan prijzen, als je het vergelijkt met de markt is het duur, maar vergelijk je het met de betere stofhandels dan zijn ze gewoon netjes geprijsd.
  woensdag 12 november 2008 @ 11:47:07 #208
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_63154377
Ja ik had al best veel gegoogled op lockmachines maar ik hoor het liever van mensen zelf zeg maar
Oh die stoffensite is leuk!
Hier is het carnavalsseizoen weer begonnen bedacht ik net, dus ik ga eerst vrijdag nog eens goed op de markt zoeken.
Die verkopers daar vinden het zo leuk dat ik altijd stoffen zoek voor de honden, ze bewaren vaak de laatste stukken op de rol voor me en die krijg ik dan mee voor een heel leuk prijsje.
Maar ik zoek bv vlammenfleece, dat heb ik eens gezien en dat vind ik zo gaaf.
En daar kan ik dan meteen ook leuke halsbanden mee voeren
Ik koop wel vaker stof op ebay uit Amerika, ik heb daar een favo verkoopster die echt te gekke dingen heeft.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_63154508
quote:
Op woensdag 12 november 2008 11:47 schreef oh-oh het volgende:
Ja ik had al best veel gegoogled op lockmachines maar ik hoor het liever van mensen zelf zeg maar
Oh die stoffensite is leuk!
Hier is het carnavalsseizoen weer begonnen bedacht ik net, dus ik ga eerst vrijdag nog eens goed op de markt zoeken.
Die verkopers daar vinden het zo leuk dat ik altijd stoffen zoek voor de honden, ze bewaren vaak de laatste stukken op de rol voor me en die krijg ik dan mee voor een heel leuk prijsje.
Maar ik zoek bv vlammenfleece, dat heb ik eens gezien en dat vind ik zo gaaf.
En daar kan ik dan meteen ook leuke halsbanden mee voeren
Ik koop wel vaker stof op ebay uit Amerika, ik heb daar een favo verkoopster die echt te gekke dingen heeft.
ik neem aan dat je niet veel stof voor de honden nodig hebt misschien dat een fleece deken dan uitkomst biedt ? (die van harley davidson heeft ook vlammen)

edit: heb iets gevonden

http://www.jandofabrics.com/proddetail.asp?prod=fle00020

zij hebben overigens extreem veel soorten bedrukt fleece
  woensdag 12 november 2008 @ 11:54:08 #210
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_63154553
Oh ja uit een meter haal ik twee pakken normaal gezien.
Waar kan ik die krijgen???
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_63154680
quote:
Op woensdag 12 november 2008 11:54 schreef oh-oh het volgende:
Oh ja uit een meter haal ik twee pakken normaal gezien.
Waar kan ik die krijgen???
die met vlammen is zo oud als de weg naar rome (bij wijze van) denk dat je die zelfs tweede hands goed zou moeten kunnen scoren en anders gadgetsshops, motorzaken (zal straks wel even zoeken, moet eerst naar school zodadelijk)
  woensdag 12 november 2008 @ 12:03:31 #212
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_63154785
Oh ik had je edit nog niet gezien maar die in je link dat is precies wat ik zoek!
Ik vind het echt zo balen dat ze hier in NL maar zo weinig van dat spul verkopen..
Ik hou die even in gedachten, de verzendkosten zijn meestal zo rond de 12 dollar en dan is het toch weer een dure grap voor twee hondenpakkies
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_63490052
Ik heb een vraagje. Ik knutsel altijd graag met vilt, maar heb nu een pakketje waar k niet uitkom. Ik moet een coupenaad maken maar heb op internet gezocht en kan het niet vinden stap voor stap wie kan het mij uitleggen, wil graag vanavond verder
  maandag 24 november 2008 @ 21:37:48 #214
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_63490391
Een coupenaad is het zelfde als een figuurnaad.
Stof dubbelvouwen (goede kant naar binnen) op de plek waar de coupenaad moet komen, dan een recht naadje naaien op zo'n manier dat er een driehoekje onstaat (breed aan de rand tot smal waar de naad ophoud. Daarna stof weer openvouwen en het 'flapje' wat nu aan de achterkant eventueel plat strijken.

Zie ook hier: We blijven naaien deel 7

Tenminste zo doe ik het altijd.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_63490700
Okee tnx voor de uitleg, maar dan heb ik nog een vraagje, ik moet 4 soorten bloemblaadjes maken de eerste twee zijn dicht maar de laatste twee hebben een driehoekje ( open ) die moet randen moet je dan aan elkaar maken ofzo?

en met welke steek doe je het????
pi_63491896
Ja, je moet de randjes op elkaar leggen op de goede kant, en dan gewoon smal er langs naaien met een stiksteek(je). Zorg dat je bij het einde van de coupe (dus dát punt waar het bloemblaadje weer 'heel' word, goed vastzet, maar ook weer niet zo dat er een bobbeltje komt. Succes!
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_63910023
Weet iemand waar ik een patroon voor dit soort rokken kan vinden?
Of hoe ik ze kan maken



  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 10 december 2008 @ 17:33:03 #218
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_63910221
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_63910311
quote:
Op woensdag 10 december 2008 17:33 schreef ChipsZak. het volgende:
http://www.kyriascloset.com/buikdanszelfmaken.html

Misschien staattie hierbij!
Dankjewel
  Jubileum moderator woensdag 10 december 2008 @ 19:56:50 #220
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_63913926
Volgende week bij de Aldi in de aanbieding, een overlock/naaimachine:

http://www.aldi.nl/OFFER_NL_MI/OFFER_51/OFF06.SHTML
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_63997913
Jaaa ik ga hem halen Leuke aanvulling op mijn naaimachine en ga hem niet onwijs vaak gebruiken dussuh ik teken ervoor
Deze week nog twee tafellopers heel snel afgelockt en daar is het toch wel super voor
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_64018717
Hallo allemaal,
Ik ben begonnen met het maken van een jurk (een vrij smalle rechte jurk). Om de jurk wat te verstevigen heb ik vlieseline gebruikt zoals in de beschrijving staat aangegeven (is de eerste keer dat ik met vlieseline werk). Echter ik ben nu bezig de vlieseline op de stof te strijken en ik vind het toch wat stijf. Nu vraag ik me af of het zo stijf blijft, of dat het na een keertje wassen wat soepeler wordt. Had beter wat dunnere vlieseline kunnen nemen achteraf denk ik maar ja, is nu te laat dus hoop dat het niet te stijf wordt met de huidige vlieseline.

PS. Leuk dat er zo'n actief forum is over naaien. Was erg verbaasd te zien dat er 7 volle topics over naaien zijn hier.
pi_64019158
quote:
Op woensdag 10 december 2008 19:56 schreef Lois het volgende:
Volgende week bij de Aldi in de aanbieding, een overlock/naaimachine:

http://www.aldi.nl/OFFER_NL_MI/OFFER_51/OFF06.SHTML
Hoe zou de kwaliteit van dat ding zijn? Er zijn hier toch ook mensen met een aldi-naaimachine?
  maandag 15 december 2008 @ 09:12:43 #224
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_64023829
Ik heb een Kruitvat naaimachine, mss wel vergelijkbaar met die van de Aldi.
Ik vind hem net niet goed genoeg en ga die lock dan ook niet kopen.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 15 december 2008 @ 09:29:09 #225
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_64024115
Mijn naaimachine komt van de Aldi (dacht ik kan ook Lidl zijn geweest). Opzich is ie prima maar je merkt toch dat een wat duurdere wel wat soepeler naait. Maar over een heleboel dingen ben ik best te vreden, hij naait bijvoorbeeld wel netjes door een heleboel laagjes stof tegelijk. Nadelen zijn dat hij niet zo stevig op tafel staat (kan ook komen omdat hij wat licht is) waardoor als je te hard gaat het ding alle kanten op trilt, hij maakt best veel herrie en de trikotsteek is wat minder goed dan op een wat duurdere. Verder zitten er wel voldoende steken op en is de kwaliteit daarvan ook prima.
Als een een lockmachine zou willen hebben zou ik zo die van de Aldi kopen, maar ik hoef er geen een, volgens mij ga ik hem toch bijna nooit gebruiken
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_64081861
Naaimachine heb ik ook een duurdere (pfaff) maar lock gebruik ik nou niet dagelijks dus vandaar aldi, deze medion is hetzelfde als een goedkopere philips.
Vanavond even uitproberen, is het niets dan gaat hij terug.
Het liep wel storm moet ik zeggen van de pallt vol waren er om 5 over half 9 nog over
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  woensdag 17 december 2008 @ 11:11:50 #227
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_64082072
quote:
Op maandag 15 december 2008 09:29 schreef maok het volgende:
Mijn naaimachine komt van de Aldi (dacht ik kan ook Lidl zijn geweest). Opzich is ie prima maar je merkt toch dat een wat duurdere wel wat soepeler naait. Maar over een heleboel dingen ben ik best te vreden, hij naait bijvoorbeeld wel netjes door een heleboel laagjes stof tegelijk. Nadelen zijn dat hij niet zo stevig op tafel staat (kan ook komen omdat hij wat licht is) waardoor als je te hard gaat het ding alle kanten op trilt, hij maakt best veel herrie en de trikotsteek is wat minder goed dan op een wat duurdere. Verder zitten er wel voldoende steken op en is de kwaliteit daarvan ook prima.
Als een een lockmachine zou willen hebben zou ik zo die van de Aldi kopen, maar ik hoef er geen een, volgens mij ga ik hem toch bijna nooit gebruiken
Oh ik heb dat dus ook met mijn naaimachine van het Kruitvat, dat ie steeds schuift, heel rot is dat!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_64082489
Beetje van dat noppenfolie onderleggen (ikea) het dempt het getril en hij schuift niet meer
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_64087160
quote:
Op woensdag 17 december 2008 11:25 schreef Ml-etje het volgende:
Beetje van dat noppenfolie onderleggen (ikea) het dempt het getril en hij schuift niet meer
Van dat anti-slipspul voor in de keukenlades toch?
pi_64090031
Ja dat bedoel ik idd
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_64126467
Hallo,
ben nieuw hier maar las iets over de aldi lockmachine! bevalt deze een beetje, twijfel namelijk over de aanschaf! Is ie makkelijk in te rijgen en naait het soepel?
alvast bedankt!

groetjes!!
pi_64127978
Inrijgen van een lockmachine is altijd moeilijk helaas.
Zaten al draadjes in en de handleiding is zeer duidelijk.
Hij naait goed 1 nadeel voor een rolzoompje met drie klossen is het tobben om de naald eruit te halen maar omdat ik dat niet vaak nodig heb maakt mij dat niet veel uit (je moet de naald losschroeven)
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  donderdag 18 december 2008 @ 20:57:25 #233
51568 briana_muirinn
Cottontail en Terra
pi_64130756
quote:
Op zondag 14 december 2008 23:09 schreef anathavia het volgende:
Hallo allemaal,
Ik ben begonnen met het maken van een jurk (een vrij smalle rechte jurk). Om de jurk wat te verstevigen heb ik vlieseline gebruikt zoals in de beschrijving staat aangegeven (is de eerste keer dat ik met vlieseline werk). Echter ik ben nu bezig de vlieseline op de stof te strijken en ik vind het toch wat stijf. Nu vraag ik me af of het zo stijf blijft, of dat het na een keertje wassen wat soepeler wordt. Had beter wat dunnere vlieseline kunnen nemen achteraf denk ik maar ja, is nu te laat dus hoop dat het niet te stijf wordt met de huidige vlieseline.

PS. Leuk dat er zo'n actief forum is over naaien. Was erg verbaasd te zien dat er 7 volle topics over naaien zijn hier.
Welkom in het naaiclubje

Volgens mij wordt de vlieseline na het wassen iets minder stijf, ik hoop voor je jurk dat het goed is uitgepakt na het wassen (of heb je hem nog niet af?)

Een lockmachine inrijgen is even een truc die je in de vingers moet krijgen, maar daarna is het echt niet zo moeilijk meer en je hebt er veel plezier van, plus de naden worden veel mooier
pi_64318757
quote:
Op donderdag 18 december 2008 18:06 schreef ak83 het volgende:
Hallo,
ben nieuw hier maar las iets over de aldi lockmachine! bevalt deze een beetje, twijfel namelijk over de aanschaf! Is ie makkelijk in te rijgen en naait het soepel?
alvast bedankt!

groetjes!!
Ik vind m heel makkelijk in te rijgen! Heb 't in een paar minuten gedaan. Staat keurig met kleurstipjes aangegeven. Ik heb 'm dus ook en ik vind 'm erg fijn! Nog een leuke tip uit het boekje trouwens om verder inrijgen te vermijden: als de draad bijna op is een nieuwe draad aan het einde van de oude draad vastknopen, dan even aan je grote handgreep draaien tot het knoopje vlak voor de naald zit. De draad nu voor en achter de naald afknippen (het knoopje er dus afknippen) en de rest van de draad door de naald rigen, superhandig!

Ik studeer theatervormgeving en moet daarom ook kostuums maken, hieronder een paar foto's van de twee kostuums die ik gemaakt heb.



Bovenstaande jurk gemaakt naar aanleiding van Les Mamelles. Beetje lang verhaal om uit te leggen, maar dit is wat is voortgekomen uit het proces. Waaier kan dicht en open en op en van de jurk, hij 'hoort' aan de voorkant, maar op de achterkant is ie ook leuk




Dit kostuum is mijn gedragen wonder. Het wonder is het proces van rups naar vlinder. De rups is in mijn persoonlijke proces verloren gegaan. Wat overbleef is een pop, die ze uit kon trekken, waarna ze dmv drukknoopjes een elastiek af kon doen, waardoor de vleugels openklapten. Zo! Tot zover mijn genaai van de afgelopen tijd Heb vast vaker tips nodig, dus moet dit topic even onthouden.
  donderdag 25 december 2008 @ 15:18:37 #235
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_64356231
Ik heb 'm ook en ik heb nu een probleem er mee
Ik heb gisteravond een heel tricot shirt in elkaar gezet en wilde kijken of een rolzoom een leuke afwerking zou zijn, dus naald er uit, spanning geklooi, voetje omgezet etc.. Ik vond het niet mooi genoeg worden, dus wil nu weer gewoon de onderrand aflocken en dan met een gestikte zigzag op m'n gewone machine de zoom vast zetten maar ik krijg m'n locker dus echt onmogelijk meer op normaal.. M'n rechterdraad (de onderkant) blijft raar doen Veel te grote lussen, continue afbrekende draden, alles propt op bij het naaien..

Ik ga straks (zal wel vanavond worden) alles er uit halen incl. naalden en voetje en dan helemaal vanaf 0 beginnen. Zorgen dat de naalden goed en goed vast zitten, voetje goed, en dan draden weer goed een voor een inrijgen, alles op spanning 3 ofzo zetten en kijken of het dan goed gaat op een gewoon katoentje. Daarna weer verder met transport enzo om m'n tricot goed te krijgen.

Ik baal wel, ik wilde even snel het shirtje afmaken vandaag
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_64361074
Hmm ja had al gezien dat voor het maken van een rolzoom er een enorme klus aan vooraf gaat helaas
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  zaterdag 27 december 2008 @ 17:45:52 #237
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_64405081
Ik zag dat ik nog geen foto's had geplaatst van het rokje dat af is van deze post: We blijven naaien deel 7

Helaas is de foto een beetje overbelicht, maar icm met mijn eerste foto's kun je wel zien hoe hij er uit ziet.



Inmiddels is de bolle buik van de eigenaresse weer plat en ben ik druk bezig met een kraam cadeautje, ik kan helaas nog niets posten aangezien de jonge vader soms ook op Fok! zit (al zal hij daar nu wel geen tijd voor hebben).
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  zondag 28 december 2008 @ 11:56:51 #238
62233 Jelief
ikke lief!
pi_64424755
vest-jasje voor Emma, patroon van Ottobre maar dan zonder pofmouwen.








Knoopjes komen uit de knopendoos die ik van mijn oma heb geërfd.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  Jubileum moderator zondag 28 december 2008 @ 18:41:48 #239
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_64437765
Geweldig Jelief, echt een heel leuk jasje
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 28 december 2008 @ 21:34:18 #240
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64443676
Ik heb hier 4 patronenpakketjes in de aanbieding voor de liefhebber.
Het zijn trouwjurken.
Simplicity 4652, 4876 en 5246
Butterick 6926

Wie het eerst gilt is de gelukkige.
***
  maandag 29 december 2008 @ 00:48:28 #241
239830 meg1986
beginnner... zeker weten!
pi_64451884
Hallo allemaal,

Ik ben hier nieuw en ben hier terecht gekomen naar aanleiding van mijn googlesearch op een nieuw truitje voor onze koukleum hond... Ik heb vorig jaar voor mijn moeders verjaardag een lapjes deken gemaakt (jaja ik weet, heel simpel maar goed ze was er blij mee) en ik vond het proces van het maken erg leuk... Nu zou ik graag voor onze hond dus een truitje/pakje/jasje of iets in die richting willen maken wat ze ook snachts aan kan houden. Het is een westie hondje alleen als ze naar de trimster is geweest is ze geschoren en dan heeft ze het de eerste weken (in de winter) buiten koud (zeker met dit weer).

Heeft iemand hier nog patronen voor? Tips of andere opmerkingen zijn altijd welkom...

Als het mij daarna nog zo bevalt wil ik er over gaan denken ook voor mijzelf zo af en toe kleding te gaan maken... Ik ben zelf 25 kilo afgevallen dus veel van mijn kleding past (gelukkig en helaas ) niet meer... Ik heb al aardig wat nieuwe kleding gekocht maar een hele garderobe aanschaffen is aardig prijzig...

Groetjes Meg

[ Bericht 18% gewijzigd door meg1986 op 29-12-2008 00:49:47 (Spelfouten....) ]
  maandag 29 december 2008 @ 09:30:56 #242
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_64456472
Ik heb wel patroontjes voor hondenkleding maar mijn honden hebben echt een hele andere bouw dan een westie en ik ben echt heel slecht in maten veranderen dus ik weet niet of je er iets aan hebt.
Heb je niet 1 ding dat goed past?
Ik teken gewoon alle kleren die passen over op papier en voila, patroon!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_64463160
Ik weet of jullie me hiermee kunnen helpen maar ik ben opzoek naar een goeie naaimachine maar ik weet bij god niet wat ik moet kopen. In de winkel raden ze me een goeie tweedehands pfaff of bernina aan maar vind juist die types maar eens tweedehands. Maximale budget is 250 a 300. Ik wil er zelf kleren mee gaan maken oa victoriaanse corsetten dus hij moet wel stevig zijn. Iemand tips?
  maandag 29 december 2008 @ 14:13:21 #244
239830 meg1986
beginnner... zeker weten!
pi_64463984
@oh-oh zou je een optie zien mij toch wat te sturen... Ik ga dan zelf wel kijken of ik het aan kan passen.. ze heeft nu een truitje wat niet meer past... en verder niets wat past.. Ik zou ook graag wat voor over haar heupen willen want ze heeft een heupafwijking die stijf wordt als ze koud is... vandaar....

Alvast bedankt in elk geval en ik hou jullie uiteraard op de hoogte (zal zo eens kijken of ik foto heb van de lapjes deken

groetjes
  dinsdag 30 december 2008 @ 21:57:52 #245
51568 briana_muirinn
Cottontail en Terra
pi_64511407
Meg, zoek op www.naaipatronen.nl eens op het trefwoord 'hond', ze hebben intussen een aardige collectie hondenkleding. Er zitten dan wel vrij veel kostuumpjes tussen maar ook een hoop serieuze hondenkleding.
Misschien zit er een patroon bij wat al bij jouw hond past?
  dinsdag 30 december 2008 @ 23:36:52 #246
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_64516822
Vanavond de locker helemaal van scratch opnieuw ingesteld. Naalden er opnieuw in, vier klossen opnieuw ingeregen, alle instellingen 'standaard' gezet.. En hij deed het weer zoals het moet Toch wel een opluchting.
Meteen m'n eerste tricot-werk afgemaakt. Alleen de zomen zijn op m'n gewone machine gedaan met de tweelingnaald, verder is het in z'n geheel op de locker gedaan. Ik ben wel benieuwd hoe dat zich blijft houden.

Shirt lijkt wel wat kort en breed (Antonia van FM), morgen even passen bij Nienke (heb 86/92 gemaakt ze is een echte spek-baby ie in de breedte 86 vaak al aan kan )

I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 31 december 2008 @ 10:00:51 #247
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64524662
Hij is leuk ET!
***
pi_64543362
Erg leuk shirtje!
Ik moet de locker van de aldi nog steeds uitproberen ligt hier al bijna een half jaar een zwarte fleece op de bank die nog afgewerkt wordt en zwart staat er ook al op.
Maar meestal gebruik ik de naaimachine als vriendlief naar de voetbal is dus dat duurt nog even
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_64680871
Ik kan tweedehands een pfaff 1524 kopen voor 450. Ik heb alleen ernstig het gevoel dat ik een beetje opgelicht word en dat de nieuwprijs al rond dit bedrag lag (hij zij 750) Weet iemand daar iets van toevallig?

[ Bericht 0% gewijzigd door morgaine21 op 05-01-2009 13:16:11 ]
  maandag 5 januari 2009 @ 13:33:03 #250
151515 verita
Happy days
pi_64683883
Even googelen levert dit op: Pfaff 1525
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_64683932
het was dus een pfaff 1524 en ik heb me echt al suf gegoogled.
  zaterdag 10 januari 2009 @ 00:45:35 #252
201513 Nicknaamloos
..Live your life..
pi_64874425
Dames een vraagje:

Ik neem een tas over, de rits zit eraan, maar als je hem dichtritst dan gaat hij daarna weer open dus sluit niet meer.
De tandjes blijven niet aan elkaar zitten. Is dit makkelijk te verhelpen?? (zelf maken)

Of moet je er een nieuwe rits in plaatsen (kost me ook weer heel wat centjes bij de schoenenmaker :eh: )
  zaterdag 10 januari 2009 @ 08:52:37 #253
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_64878588
nieuwe rits
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_65073841
leuk topic !!
  donderdag 15 januari 2009 @ 18:16:44 #255
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_65079898
Gisteren op kraamvisite geweest met een zelf gemaakt cadeautje.

Met een vriendengroep hebben we het volgende kinder theeserviesje van Blond Amsterdam als cadeau gegeven:


In dezelfde stijl heb ik spuugdoekjes gemaakt. De poppetjes heb ik uitgeknipt uit een lap stof. (niet van Blond Amsterdam, maar het lijkt er wel een beetje op) en het gele randje en de letter L (de eerste letter van het kindje) heb ik ook nagemaakt van het serviesje:




















Details:


Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_65080320
Wat ontzettend leuk Maok!
pi_65080322
Wat is dat enorm leuk geworden maok!!!
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  donderdag 15 januari 2009 @ 18:31:48 #258
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_65080373
En ik kreeg gisteren van 2 van die vrienden ook te horen dat zij ook een kindje krijgen. Ik ga dus maar beginnen aan mijn 3e zwangersschapsrokje in een jaar tijd (nogal een babyboom in mijn omgeving ).

Dit waren nummer 1 en 2:









De aankomende moeder mag het stofje uitzoeken en dan maak ik bovenstaand model nog een keer.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  woensdag 28 januari 2009 @ 15:25:06 #259
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_65494517
Oh Maok, die doekjes, wat gaaf zeg!
Die poedel vind ik heel erg leuk!
Ik heb eindelijk vlammenfleece gevonden, en nog een hele gave sweatshirtstof met leuke print, dus ik kan snel weer iets voor de honden maken
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 28 januari 2009 @ 22:33:25 #260
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_65510290
Ow, die sweatshirtstof is tof. Daar zou ik ook wel een mensen trui of rokje van willen hebben.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  woensdag 28 januari 2009 @ 23:22:30 #261
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_65512318
Was ook nog helemaal niet duur!
Ik heb nu een yard , ben benieuwd hoeveel hondentruien ik daar uit kan halen.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_65516842
Wat zijn die doekjes leuk. Je bent echt handig met de naaimachine maok. : )
Die rokjes ook. had ik toen maar zo'n leverancier gehad.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 30 januari 2009 @ 09:04:27 #263
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_65556180
weet iemand een leuke cursus in DEN HAAG of zit iemand op les in DEN HAAG want, ik wil ook !!
  vrijdag 30 januari 2009 @ 22:14:33 #264
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_65581992
Weet er iemand waar je polokraagjes in kindermaten kan bestellen?
Ik zoek twee donkerblauwe, voor de honden, voor op dat stof met die hartjes, maar ik kan ze nergens vinden...
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 30 januari 2009 @ 22:29:06 #265
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_65582373
Ik wist niet eens dat je losse kraagjes kon kopen

Ik heb trouwens weer iets leuks gemaakt, maar omdat het een cadeau is post ik het pas als ik het gegeven heb, je weet maar nooit wie er allemaal meelezen hier.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  vrijdag 30 januari 2009 @ 22:38:18 #266
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_65582588
Ik heb ze wel eens gezien die losse kraagjes. En nu zitten ze in mijn hoofd en wil ik ze hebben ook
Ben benieuwd wat je gemaakt hebt!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 30 januari 2009 @ 22:45:34 #267
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_65582774
maok, ik zit te kijken hoe je die applicaties en letters op de spuugdoekjes gedaan hebt, maar ik kom er niet uit..

vertel eens?
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 30 januari 2009 @ 23:04:06 #268
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_65583286


Even met een fotootje te verduidelijking.

Applicatie: Plaatje uitknippen met ongeveer 1 mm extra buiten het lijntje. Dan er op plakken met wat van dat poederlijm dat je kunt vast strijken (voor zomen ed) zodat het niet kan verschuiven. Dan de naaimachine op een breede zigzag-steek zetten en op een hele korte steekafstand , ik heb hem op 0,5 gezet (op mijn naaimachine staat wat de kleinste steekafstand is per steek en dat is bij zigzag 0,5). Dan volg je gewoon helemaal het buitenste randje van het plaatje.
(Het kost wel heel veel garen. Ik heb een heleboek klosjes waar nog wat restjes op zaten opgemaakt)

Letters: Op dezelfde zigzag-steek laten staan en daarmee de omtrek 'tekenen' (hij lijkt smaller geworden dan bij de applicatie, maar dat komt doordat het in de badstof iets dieper kom te liggen). Vervolgens op een rechte steek zetten en dan steeds vooruit en dan weer achteruit naaien om zo de letter 'in te kleuren'.

Randje van de doekjes: Met een afwerk steekje, zit verder geen zoom in oid.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  zondag 1 februari 2009 @ 23:07:22 #269
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_65640826
Ik kan het cadeautje posten want het is inmiddels gegeven aan 2cv. Het is een prullenbakje voor in zijn auto (een citroën)







Hij kan om de versnellingspool zodat je hem als bestuurder altijd bij de hand hebt, maar je zou hem ook aan een hoofdsteun aan de achterkant van een stoel kunnen hangen (dit is overigens mijn auto als voorbeeld):



De kleur is niet helemaal goed te zien op de foto's maar dit is meer de kleur, fel oranje (waterafstotende stof dus makkelijk schoon te maken, hij kan natuurlijk ook gewoon in de wasmachine als hij erg vies is):

Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  † In Memoriam † zondag 1 februari 2009 @ 23:22:13 #270
25682 2cv
Niet subtiel
pi_65641379
Doet het trouwens ook goed als kotszak en hoofddeksel Nog bedankt overigens, hij is tof !
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  dinsdag 3 februari 2009 @ 20:44:52 #271
51568 briana_muirinn
Cottontail en Terra
pi_65706490
In die volgorde ook?
Maok, goed bedacht hoor, ziet er wel handig uit
pi_65743651
Maok, wat een leuke cadeautjes Ik wou dat ik vroeger zulke spuugdoekjes had gehad, zelfs de letter klopt

Ik ben ondertussen ook alweer druk aan 't naaien geweest. Jurkjes en tassen, hele kamer ligt vol met restjes stof, maar ik blijf stug doornaaien
  woensdag 4 februari 2009 @ 22:03:42 #273
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_65747831
oeh maok jij bent handig!! zie doekjes zijn super!!
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
pi_65774171
weer een veel te lange periode achter de rug waarbij ik nauwelijks toe kwam aan naaien, maar vandaag dus toch maar weer lekker een trui in elkaar gezet voor de oudste. De dino trui was in november al af, maar te weinig tijd gehad om hem te plaatsen.


pi_65776537
Mooi
  zondag 15 februari 2009 @ 21:56:45 #276
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_66099709
Oh Knorretje gaaf zeg!
Is die bovenste van een Blokker deken gemaakt?
Vriendin van me heeft daar een hondenpak van genaaid laatst voor Bil zn broertje Mucho:

Ik heb vandaag eindelijk mn hartjesstof tot pakken omgetoverd:

Mn vlammenstof was al omgetoverd tot pakken:

En ik heb ook heel gaaf panterstof waar ik nieuwe pakken van gemaakt heb.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_66100174
quote:
Op zondag 15 februari 2009 21:56 schreef oh-oh het volgende:
Oh Knorretje gaaf zeg!
Is die bovenste van een Blokker deken gemaakt?
Vriendin van me heeft daar een hondenpak van genaaid laatst voor Bil zn broertje Mucho:
[ afbeelding ]
Ik heb vandaag eindelijk mn hartjesstof tot pakken omgetoverd:
[ afbeelding ]
Mn vlammenstof was al omgetoverd tot pakken:
[ afbeelding ]
En ik heb ook heel gaaf panterstof waar ik nieuwe pakken van gemaakt heb.
die met die vlammen is echt super geworden !

de hartjes trui is inderdaad van de blokker deken, Alicia wilde een valentijnskadootje voor haar vriendinnetje, dus twee maal dezelfe trui gemaakt, alleen de zwaantjes kijken elkaar aan als ze naast elkaar staan.

ik heb een productief weekendje gehad, trui voor D gemaakt, spencer voor Jayden van het restant en in de vooravond nog snel een 'jumpsuit' in panter/tijgerstof gemaakt voor de jongste (hij is bang voor trollen en slaapt nu als tijger/panter (compleet met afneembare staart en muts) want daar zijn trollen bang voor
zal morgen weer even als op de foto vastleggen
  zondag 15 februari 2009 @ 22:06:59 #278
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_66100296
Oh ik ben benieuwd naar je panterpak!
Wat een leuk valentijnskado zeg.
Zo een drakenpak zou ik ook wel voor de honden willen trouwens , maar ik heb geen geduld voor dingen die veel werk zijn
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zondag 15 februari 2009 @ 22:12:03 #279
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_66100517
quote:
Op zondag 15 februari 2009 21:56 schreef oh-oh het volgende:
Oh Knorretje gaaf zeg!
Is die bovenste van een Blokker deken gemaakt?
Vriendin van me heeft daar een hondenpak van genaaid laatst voor Bil zn broertje Mucho:
[ afbeelding ]
Ik heb vandaag eindelijk mn hartjesstof tot pakken omgetoverd:
[ afbeelding ]
Mn vlammenstof was al omgetoverd tot pakken:
[ afbeelding ]
En ik heb ook heel gaaf panterstof waar ik nieuwe pakken van gemaakt heb.
De hartjes pakken zijn net een dag te laat voor valentijn

Die onderste is trouwens wel erg stoer.

Ik kwam trouwens gisteren bij de IKEA zulke leuke kussens tegen (VÅRLJUNG):



Je kunt ze namelijk openritsen als dekbed.



En aangezien ik mijn bank in de woonkamer als logeerbed gebruik vind ik ze handig, maar ik wil ze dan wel in dezelfde stof als de rest van de kussentjes dus wil ik ze zelf gaan maken (2 stuks). Ik heb nog 2 van die dunne dekbedden liggen die er wel geschikt voor zijn en ik heb dus ook al stof voor het kussen gedeelte, dan moet ik alleen nog een rits. In die van de IKEA zit een rits die 2 kanten op open gaat (2 van die dingetjes) maar de rits zit wel helemaal aan elkaar (zodat de rits niet uitelkaar kan). Heeft iemand een idee of je z'n makkelijk kunt kopen en of zo'n rits nog een bepaalde naam heeft?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_66101014
quote:
Op zondag 15 februari 2009 22:06 schreef oh-oh het volgende:
Oh ik ben benieuwd naar je panterpak!
Wat een leuk valentijnskado zeg.
Zo een drakenpak zou ik ook wel voor de honden willen trouwens , maar ik heb geen geduld voor dingen die veel werk zijn
als je die punten bedoeld, die zijn niet zoveel werk hoor, kwestie van knippen, naaien opvullen en tussen de naad proppen.

moak: bedoel je gewoon zo'n rits die je ook wel in jassen ziet ? als ie dicht is ken je hem van onderen alsnog open doen. die ken je bij veel fourniturenshops wel kopen
  zondag 15 februari 2009 @ 22:28:46 #281
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_66101433
quote:
Op zondag 15 februari 2009 22:20 schreef knorretje het volgende:

[..]

als je die punten bedoeld, die zijn niet zoveel werk hoor, kwestie van knippen, naaien opvullen en tussen de naad proppen.

moak: bedoel je gewoon zo'n rits die je ook wel in jassen ziet ? als ie dicht is ken je hem van onderen alsnog open doen. die ken je bij veel fourniturenshops wel kopen
Nee, volgens mij zijn die precies anders om. Volgens mij zit in veel rugzakken ook zo'n rits, dat je die 2 dingetjes bij elkaar hebt als de rits dicht is en als je hem dan open doet kan dat 2 kanten op en als de rits helemaal open is, zit het ene dingetje links en de andere rechts. (tenminst als mijn ruimtelijk inzicht het goed heeft en ik het kussen goed heb bekeken.)
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_66101582
als je google ff los laat op een dubbeldeelbare rits dan kom je wel wat plaatjes tegen van ritsen met twee runners in elk geval misschien dat je iets vind wat je zoekt ?
  zondag 15 februari 2009 @ 22:32:37 #283
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_66101637
Zoeentje die vaak in weekend/sporttassen zit
Goede fournituren zaak zal zoiets wel hebben.

En anders, ding bij Ikea kopen en op het kussendeel je eigen stofje zetten over het bestaande stofje heen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 15 februari 2009 @ 22:54:38 #284
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_66102753
quote:
Op zondag 15 februari 2009 22:32 schreef E.T. het volgende:
Zoeentje die vaak in weekend/sporttassen zit
Goede fournituren zaak zal zoiets wel hebben.

En anders, ding bij Ikea kopen en op het kussendeel je eigen stofje zetten over het bestaande stofje heen
Ja zo'n sporttas rits inderdaad en die 2e optie kan inderdaad ook nog.
Maar ik heb ondertussen een plaatje gevonden van verschilldende soorten ritsen;



Het is H die ik zoek en die heet hier inderdaad dubbeldeelbaar, maar volgens mij vallen die dubbele ritsen in jassen ed (anders om dus) hier ook onder. De versie die ik dan zoek (of die in een tas zit) is D, een O-vorm en die in een jas is dan E, dex-vorm.
Ik ga dinsdag eerst maar eens op de markt kijken wat ze hebben.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  zondag 15 februari 2009 @ 23:01:21 #285
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_66103036
volgens mij is een jasrits die ook aan de onderkant open kan G.
rits E is niet deelbaar

Wat jij moet hebben is dubbeldeelbaar (H) volgens mij (ik neem tenminste aan dat ie deelbaar moet zijn en dan aan allebei de kanten).
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 16 februari 2009 @ 08:48:29 #286
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_66109750
Eigenlijk hoeft hij niet deelbaar te zijn (liever niet) maar ik kan de uiteindes altijd vastnaaien natuurlijk.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_66128526
Over ritsen gesproken.
quote:
O wee als die rits kapot gaat…

De ritssluiting is een fascinerend onderwerp. Het was de Zweedse Amerikaan Gideon Sundback die in 1911 een rij vervlechtende tandjes bedacht. De eerste ritsen werden in tabakszakken aangebracht en door rubberfabrikant Goodrich in zijn rubberen laarzen. Hij bedacht de naam zipper, oftewel rits. Pas in de jaren dertig werd de rits op grote schaal in kleding aangebracht.
Ik ben gek op de rits, al was het alleen maar omdat de hoes van een van mijn favoriete elpees, Sticky Fingers (1971) van de Rolling Stones, uit een rits bestaat. Ik weet nog als de dag van gister dat ik met mijn vriend H Joop van Barneveld naar nummers als Brown Sugar en Wild Horses luisterde.
Iedereen kan tegenwoordig ritssluitingen fabriceren, maar toch is er slechts één bekende fabrikant: het Japanse YKK, wat staat voor Yoshida Kôgyô Kabushikigaisha.
De rits is handig, maar o wee als deze kapotgaat. Dan moet je de complete rits verwijderen en er een nieuwe in zetten. De meeste mensen hebben daar helemaal geen zin in en dan verdwijnt het kledingstuk bij het grof vuil.
Het schijnt dat 80% van alle defecten bij ritssluitingen wordt veroorzaakt doordat de trekker kapotgaat. Ik bestrijd dat, want als er bij ons eens een rits dienst weigert, is de oorzaak meestal een of meerdere gebogen tandjes. Afijn, als de trekker kapotgaat, moet je ook een nieuwe rits kopen.
Onlangs ontving ik de ZlideOn. We hoeven alleen nog de oude trekker te verwijderen en een nieuwe en passende ZlideOn aan te brengen. Het is (opnieuw) een Zweedse wereldvinding.
De bijgeleverde gebruiksaanwijzing is, zoals de meeste gebruiksaanwijzingen, niet erg duidelijk. Hierdoor duurt het een uur voordat mijn vrouw, mijn dochter (de pienterste van het trio) en ik de handigheid onder de knie krijgen. Nu kunnen we het in een paar minuten.
Zo zegt de gebruiksaanwijzing dat je de oude trekker met een (knip)tang moet verwijderen. Daar is wel enige handigheid voor nodig en een goede tang, anders gaan de tandjes kapot. Dan moet je de ZlideOn openen door met de duim op de onderkant van deze trekker te drukken en deze naar achteren te duwen. Het is makkelijker de trekker te openen en met je nagel de bek van de trekker open te duwen. Daarna moet je volgens de instructie de geopende ZlideOn aan de onderkant van de rits bevestigen en deze dichtklikken. Simpeler is het om de ZlideOn ergens halverwege aan de rits te bevestigen en dicht te klikken. Door de trekker heen en weer te bewegen, floept de rits vanzelf dicht. Met een betere uitleg kan het een handig product worden. Het probleem is alleen dat je de maat van de kapotte trekker moet meten, want de ZlideOn is er in diverse afmetingen en kleuren (vanaf E 5,95). Voor verkoopadressen kunt u mailen naar info@zlideon. com. De rits is te koop bij de betere schoenmakers, ateliers en fourniturenzaken. Als u zo’n winkel kent, kunt u het beste het voorwerp met de kapotte rits meenemen naar deze zaak.
Op de dag dat ik de ZlideOn testte, ging ik ’s avonds met mijn dochter naar de film The curious case of Benjamin Button. En wat droeg ik tijdens de voorstelling? Mijn bejaarde 501-jeans van Levi’s met ouderwetse knopen. Best makkelijk, die knopen.
bron
  woensdag 18 februari 2009 @ 15:03:20 #288
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_66199500
Ik heb de rits nog niet kunnen vinden. Ik ben een aantal kraampjes af gegaan op de markt maar nergens hadden ze de soort rits die ik zocht. Vanwege de vakantie was de markt wel wat leeg en miste ik minsens 1 fournituren kraam. Verder zou ik hier in Groningen alleen nog de Jan Sikkes weten maar daar heb ik die soort rits volgens mij nog nooit gezien, maar het valt te proberen. In het winkelcentrum bij mijn in de wijk zit ook nog een winkel waar ze ritsen verkopen, maar de naaiafdeling is daar zo klein dat ik ook weinig verwacht. Weet iemand nog een wat uitgebreidere fournituren winkel in Groningen (of omgeving?). Of anders een online winkel die ze verkoopt?
Anders moet ik misschien maar een oude tas van de kringloop slopen.

[ Bericht 0% gewijzigd door maok op 18-02-2009 18:18:30 ]
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  woensdag 18 februari 2009 @ 16:50:29 #289
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_66204080
Maok misschien de Gouden schaar?
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  woensdag 18 februari 2009 @ 17:55:51 #290
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_66206173
Ow die ken ik niet, daar kan ik ook nog wel gaan kijken. Bij Jan Sikkes hadden ze ze iig niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door maok op 18-02-2009 18:18:15 ]
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_66208124
Maok, anders kijk je volgende week bij het stoffenspektakel, daar hebben ze het misschien wel...

is de 25ste zo uit mijn hoofd..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  woensdag 18 februari 2009 @ 22:02:39 #292
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_66215097
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 18:59 schreef teigan het volgende:
Maok, anders kijk je volgende week bij het stoffenspektakel, daar hebben ze het misschien wel...

is de 25ste zo uit mijn hoofd..
De 25ste inderdaad zie ik. Is van 9.30-16.30 in Martiniplaza. Ik kan wel vrij nemen. Kun jij ook ergens die dag? Dan kunnen we samen gaan.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  woensdag 18 februari 2009 @ 22:08:11 #293
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_66215422
Dit is trouwens de hele agenda (gratis toegang):

DEN BOSCH
Locatie: Brabanthallen vrijdag
13-02-2009
09:30 - 16:30

NAMEN (B)
Locatie: Namur Expo zondag
15-02-2009
10.00 - 17.00

BARNEVELD
Locatie: Veluwehal woensdag
18-02-2009
09:30 - 16:30


LEUVEN (B)
Locatie: Brabanthal zondag
22-02-2009
10:00 - 17:00

GRONINGEN
Locatie: Martiniplaza woensdag
25-02-2009
9:30 - 16:30

LUXEMBURG (L)
Locatie: Luxexpo zondag
01-03-2009
10:00 - 17:00

ZWOLLE
Locatie: IJsselhallen woensdag
04-03-2009
9.30 - 21.00

LEIDEN
Locatie: Groenoordhallen vrijdag
06-03-2009
09.30 - 16.30

GOES
Locatie: Zeelandhallen vrijdag
13-03-2009
9.30 - 16.30

EINDHOVEN
Locatie: Beursgebouw zondag
15-03-2009
10.00 - 17.00

KORTRIJK (B)
Locatie: Kortrijk XPO zondag
22-03-2009
10.00 - 17.00

HEEMSKERK
Locatie: Winkeldriehoek woensdag
25-03-2009
09.30 - 16.30

GOUDA
Locatie: Markt zondag
29-03-2009
10.00 - 17.00

HASSELT (B)
Locatie: Grenslandhallen woensdag
01-04-2009
09.30 - 17.00

DEVENTER
Locatie: Centrum zondag
05-04-2009
10.00 - 17.00

NAMEN (B)
Locatie: Namur Expo woensdag
08-04-2009
09.30 - 17.00

HEERENVEEN
Locatie: Centrum maandag
13-04-2009
10.00 - 16.30

BERGEN OP ZOOM
Locatie: Centrum woensdag
15-04-2009
09.30 - 16.30

GENT (B)
Locatie: Flanders Expo vrijdag
17-04-2009
09.30 - 17.00

BERGEN (B)
Locatie: Mons Expo zondag
19-04-2009
10.00 - 17.00

DORDRECHT
Locatie: Centrum zondag
26-04-2009
10.00 - 17.00

ANTWERPEN (B)
Locatie: Antwerp Expo zondag
03-05-2009
10.00 - 17.00

KERKRADE
Locatie: Centrum donderdag
21-05-2009
10.00 - 17.00

ENSCHEDE
Locatie: Centrum zondag
07-06-2009
10.00 - 17.00

Meer info
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_66224506
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 22:02 schreef maok het volgende:

[..]

De 25ste inderdaad zie ik. Is van 9.30-16.30 in Martiniplaza. Ik kan wel vrij nemen. Kun jij ook ergens die dag? Dan kunnen we samen gaan.
het is mijn roostervrije dag, dus ik kan sowieso wel..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  donderdag 19 februari 2009 @ 10:31:51 #295
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_66228026
Tof dan gaan we samen. Ik ga ook nog even een andere vriendin vragen, die krijgt nog een zwangerschapsrokje van mij, dan kan ook mooi stof uitzoeken.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  maandag 23 februari 2009 @ 15:41:43 #296
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_66376100
Lieve creatieve mensen,

Ik zou graag een naaimachine kopen, maar heb geen idee wat in de praktijk handig is. Waar moet ik op letten? Wat moet ie kunnen?

Ik wil graag kleding kunnen verstellen (broeken korter maken, dat soort dingen), misschien eens een jurkje of een rokje voor Stella proberen te maken. Poppenbedje bekleden, pakje voor de pop maken,...

Ik denk dat het sowieso ook fijn is als ik een steek voor elastische stof erbij neem. Iemand???

Dankjewel .
  maandag 23 februari 2009 @ 15:41:48 #297
35189 Troel
scherp en bot
pi_66376107
Ik moet nodig weer eens verder gaan met mijn tafeltent
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 23 februari 2009 @ 16:01:43 #298
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_66376739
quote:
Op maandag 23 februari 2009 15:41 schreef Guuzewuus het volgende:
Lieve creatieve mensen,

Ik zou graag een naaimachine kopen, maar heb geen idee wat in de praktijk handig is. Waar moet ik op letten? Wat moet ie kunnen?

Ik wil graag kleding kunnen verstellen (broeken korter maken, dat soort dingen), misschien eens een jurkje of een rokje voor Stella proberen te maken. Poppenbedje bekleden, pakje voor de pop maken,...

Ik denk dat het sowieso ook fijn is als ik een steek voor elastische stof erbij neem. Iemand???

Dankjewel .
Ik zou gewoon voor een simpele machine gaan van een euro of 100. (zo lang je maar geen Toyota neemt, daar hoor ik de laatste tijd alleen maar negatieve dingen over).
Een gestikte zigzag is handig voor stretch.

Ik heb het jaren op een Aldi-machine gedaan en die beviel in principe prima. Kon prima door meerdere lagen spijkerstof heen met zomen en doet alles prima.
Nu heb ik een Brother en die is iets minder krachtig, maar naait netter (maar dat mag ook wel, hij is een stuk duurder).
Je kunt ook bij een dealer in de buurt kijken voor een knappe tweedehands die binnen je budget ligt. Krijg je normaal gesproken ook garantie op van de dealer


Laatst heb ik een lockmachine bij de Aldi gekocht met weer dezelfde gedacht; niet duur ik kan altijd nog een duurdere kopen als ik dingen écht mis op m'n machine. Vooralsnog doet ie alles prima en kan ik sparen voor een wat luxere voor over een paar jaar. Ik weet nl. wel dat ie voor nu prima voldoet maar dat ik wel beperkingen heb (maar goed, een locker an sich is al pure luxe )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 23 februari 2009 @ 16:30:41 #299
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_66377774
Wat is een gestikte zigzag? Ik kan op wehkamp in de beschrijvingen niet zoiets vinden nl.

Maar goed, ik snap wat je zegt, gewoon een eenvoudige om mee te starten en dan kom ik er al doende achter wat ik mis en kan ik gaan sparen voor luxe .

Dank
  † In Memoriam † maandag 23 februari 2009 @ 17:07:57 #300
37843 lady-wrb
kortaf
pi_66379010
dat is een zigzag die uit meerdere steken bestaat ipv één heen en één weer

http://picasaweb.google.n(...)#5183202591667404882
  maandag 23 februari 2009 @ 17:22:15 #301
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_66379480
Op mijn aldimachine zit ook een tricosteek, iig een rechte, ik weet eigenlijk niet of die van hierboven er op zit. Ik vind de tricosteek iets minder goed dan op een dure machine, maar verder vind ik hem prima. Voor de dingen die je omschrijft voeldoet zo'n wehkampmachine volgens mij prima.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')