Nee tuurlijk niet. Krouwel is een van de grootste kritikasters van de linkse partijen binnen de politicologie. Jammer dat die Bosma met niks beters komt en het slachtoffer uithangt. Dat voorbeeld over Brinkman en de Antillen is hilarisch, hoezo geen aandacht?quote:Op donderdag 3 juli 2008 11:56 schreef Scaurus het volgende:
[..]
PVV-er Bosma heeft wel een punt als hij Krouwel's objectiviteit in twijfel trekt vanwege diens politiek lidmaatschap.
edit-quote:
Moet dat positief zijn? Waarom is problemen niet dik gedrukt, zoals ze bij de Telegraaf wel doen?quote:De problemen van de groeiende groep allochtone leerlingen waren bekend
Of de methode goed is uitgevoerd weet ik niet maar de methode die zij gebruikt hebben wordt over de hele wereld gebruikt. Daar is jaren aan gesleuteld om dat te ontwikkelen.quote:Op donderdag 3 juli 2008 12:09 schreef speknek het volgende:
Ik moet toch eerlijk zeggen dat ik het rapport zelf nogal gekleurd vind. In de NRC staat dat een groep Marokkanen homo's "geslagen heeft en onzedelijk betast", in de Telegraaf staat dat de groep tegen de homo's "grof geweld heeft gebruikt en mishandeld".
Volgens mij zegt dat vooral dat de NRC een kwaliteitskrant is en de Telegraaf een paupervod wat de term krant niet waard is; niet per se dat de ene links en de ander rechts is. Zo zijn er meer dingen. Op pagina 27 bijvoorbeeld, laten ze de tot positieve waardering leidende codering van de NRC zien:
[..]
Moet dat positief zijn? Waarom is problemen niet dik gedrukt, zoals ze bij de Telegraaf wel doen?
Ze hebben ongetwijfeld een hoop werk verricht, maar voor een beetje peer reviewer is het rapport in de huidige vorm prijsschieten. Niet in de laatste plaats vanwege de hinderlijke hoeveelheid taalfouten.
Tekstcodering wel, maar de manier waarop je een codering invult is subjectief.quote:Op donderdag 3 juli 2008 12:11 schreef Klopkoek het volgende:
Of de methode goed is uitgevoerd weet ik niet maar de methode die zij gebruikt hebben wordt over de hele wereld gebruikt. Daar is jaren aan gesleuteld om dat te ontwikkelen.
No biggie, dat is de manier waarop wetenschap werkt. Overigens is 'niet aanstaan' een wel erg zware term. Ik heb er mijn twijfels bij, maar het interesseert me maar weinig of de media wel of niet gekleurd is. Zolang het maar niet te erg is. Daarom weiger ik de Telegraaf te lezen en neem ik Zembla documentaires met een korrel zout. Meestal prik ik er wel doorheen.quote:Op donderdag 3 juli 2008 12:11 schreef SCH het volgende:
Tuurlijk is zo'n rapport altijd prijs schieten als de uitkomst je niet aanstaat.
quote:Op donderdag 3 juli 2008 12:02 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Zielig teringventje ben je. Woorden als 'opjagen' zijn niet neutraal. Woorden als 'wijzen op' en 'moeten' zijn wel neutraal.
Maar je kunt die woorden niet toeschrijven aan links of rechts.quote:Op donderdag 3 juli 2008 12:46 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat teringventje klopt niet, de rest toch wel Chewie
So und? Ieder mens heeft wel linkse en rechtse trekjes in zich. Anders zou het betekenen dat ik een communist was en allang met een anarchistisch hitmanteam langs je huis was gegaan.quote:Als ik KK redenatie zou volgen dan kraamt KK namelijk wel heel erg vaak rechts-populistische prietpraat uit.
Jawel hoor.quote:Op donderdag 3 juli 2008 12:53 schreef Chewie het volgende:
[..]
Maar je kunt die woorden niet toeschrijven aan links of rechts.
Kloptquote:Als ik KK redenatie zou volgen dan kraamt KK namelijk wel heel erg vaak rechts-populistische prietpraat uit.
Dat lijkt me onmogelijkquote:Op donderdag 3 juli 2008 12:56 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
So und? Ieder mens heeft wel linkse en rechtse trekjes in zich. Anders zou het betekenen dat ik een communist was en allang met een anarchistisch hitmanteam langs je huis was gegaan.
Kijk daar ga je weer. En ondertussen janken wanneer iemand je van repliek dient en jou voor iets uitmaakt.quote:Op donderdag 3 juli 2008 12:02 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Zielig teringventje ben je. Woorden als 'opjagen' zijn niet neutraal. Woorden als 'wijzen op' en 'moeten' zijn wel neutraal.
Ga nou maar gewoon in op mijn punt. Je weet wat ik bedoel. 99% van de mensen is niet puur links of puur rechts. Dat zijn zwart/wit tegenstellingen.quote:Dat lijkt me onmogelijk
Weet je waar mijn huis woont?
Klopt heb je gelijk in.quote:Op donderdag 3 juli 2008 13:22 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ga nou maar gewoon in op mijn punt. Je weet wat ik bedoel. 99% van de mensen is niet puur links of puur rechts. Dat zijn zwart/wit tegenstellingen.
Daar is niks mis mee maar ik vind het een beetje te kort door de bocht om kritiek op de belastingdienst als rechts af te doen.quote:Ja, ik vind idd dat de belastingdienst vol zit met klootviolen. Dat is dan een rechtsgetinte opmerking van me. Nou en?
Volgens mij ging het KK niet zozeer om die kritiek maar om de terminologie waarin de kritiek wordt vervat. Dat is interessant om eens te onderzoeken. Je zou de invloed van de Telegraaf eens goed moeten onderzoeken. Wij vinden dat allemaal een kutkrant misschien maar ondertussen heeft ie veel invloed en is ie wat betreft opinievorming vrij belangrijk. Telegraaf is niet zo gemakkelijk te vangen hoor, zeker niet als puur rechtse krant of VVD-blad. Dat is het niet, het is ook niet echt een heel rechtse krant maar vooral het laatste jaar wel weer heel erg anti-overheid en anti-kabinet.quote:Op donderdag 3 juli 2008 13:33 schreef Chewie het volgende:
De denkfout die jij volgens mij maakt hier, terwijl je het volgens mij wel begrijpt, is dat je alles in het politieke wil trekken. De maatschappij is meer dan politiek en links-rechts daarom zou ik kritiek op de belastingdienst meer als maatschappelijke kritiek willen bestempelen dan als links-rechts.
Maar om op je vraag terug te komen, jouw voorbeeld van linkse journalistiek vind ik ook niet typisch links.
Dat klopt. Ik meen me te herinneren dat de NOS toen vooral een vreemde preoccupatie had met het zielig in beeld brengen van mensen wiens asielaanvraag door de rechter voor de tigste keer was afgewezen.quote:Op donderdag 3 juli 2008 14:14 schreef Ryan3 het volgende:
Borduurt dit onderzoek niet een beetje voort op dat artikel van Sturman in HP/de Tijd, die adhv turfen concludeerde dat wb onderwerpkeuze, het NOS-journaal links vooringenomen was? Ergens in 2006 was dat, meen ik.
Dat artikel is ouder volgens mijquote:Op donderdag 3 juli 2008 14:14 schreef Ryan3 het volgende:
Borduurt dit onderzoek niet een beetje voort op dat artikel van Sturman in HP/de Tijd, die adhv turfen concludeerde dat wb onderwerpkeuze, het NOS-journaal links vooringenomen was? Ergens in 2006 was dat, meen ik.
Dat kan je zo zeggen, al ging het veel meer 'onze jongens' dan om de politieke beslissing. Het was geen actie van "we moeten daar blijven" maar heel erg: Hup Holland.quote:Op donderdag 3 juli 2008 14:09 schreef Chewie het volgende:
SCH, maar die Uruzgan actie was dan toch weer juist heel erg pro overheid?
Ja dat is dan wel weer typisch Telegraaf. Heb die serie ook niet gelezen vandaar mijn vraag.quote:Op donderdag 3 juli 2008 14:26 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat kan je zo zeggen, al ging het veel meer 'onze jongens' dan om de politieke beslissing. Het was geen actie van "we moeten daar blijven" maar heel erg: Hup Holland.
Na de moord op Pim Fortuyn kwam, meen ik, dat sentiment idd voor het eerst sterk op.quote:Op donderdag 3 juli 2008 14:16 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dat artikel is ouder volgens mij
Maar ik dacht dat het begon tijdens de verkiezingen in 2002, toen er een enquete gehouden was onder journalisten en hun politieke voorkeur.
Yep. Hij is dat linkse kerk-verhaal begonnen.quote:Op donderdag 3 juli 2008 14:34 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Na de moord op Pim Fortuyn kwam, meen ik, dat sentiment idd voor het eerst sterk op.
Deuze heeft destijds onderzoek gedaan naar politieke voorkeur. Ik geloof niet in al dit soort onderzoeken omdat er volgens mij geen uitkomst is. Er zijn wel tendensen, er zijn voortdurend ontwikkelingen en journalisten zijn er zich ook wel bewust van. Die actiejournalistiek is een ontwikkeling van het laatste jaar bijvoorbeeld. Journalistiek is nooit volledig neutraal en objectief en de meeste kranten plaatsen zichzelf in een bepaald kader. Telegraaf in rechts en Volkskrant centrum-links. Maar dan hangt het vaak weer erg van personen af die er werken en politieke ontwikkelingen.quote:Nav Sturmans methodiek werden er door linkse users terzijdes gemaakt, die wrs op dezelfde gronden nu door rechtse users gemaakt worden.
Er was ook een onderzoek van nog dit jaar geloof ik dat uitwijst dat de publieke omroep ''neutraal'' was.quote:Op donderdag 3 juli 2008 14:14 schreef Ryan3 het volgende:
Borduurt dit onderzoek niet een beetje voort op dat artikel van Sturman in HP/de Tijd, die adhv turfen concludeerde dat, wb onderwerpkeuze, het NOS-journaal links vooringenomen was? Ergens in 2006 was dat, meen ik.
Zoals ik al eerder zei: ik denk dat woorden nooit echt neutraal kunnen zijn, in ieder geval is dat heel moeilijk. Je hebt het alleen vaak niet door, en dat is nou net het gevaarlijke.quote:Let's begin with capitalism, a word that has gone largely out of fashion. The approved reference now is to the market system. This shift minimizes — indeed, deletes — the role of wealth in the economic and social system. And it sheds the adverse connotation going back to Marx. Instead of the owners of capital or their attendants in control, we have the admirably impersonal role of market forces. It would be hard to think of a change in terminology more in the interest of those to whom money accords power. They have now a functional anonymity.
Klopt, daar klagen kranten zelf ook over. De meeste kranten doen het 'omdat de concurrent het ook doet'. Tsja.quote:Op donderdag 3 juli 2008 11:49 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dat was in het pre-internettijdperk zo maar tegenwoordig valt het me wel op dat ook in de betaalde kranten veel ANP copy-paste werk zit.
Onzin. Bestond al veel langer. Alleen leefde je toen waarschijnlijk nog in je linkse roze wereldje, waarin de mening van het volk nog niet tot je doordrong.quote:Op donderdag 3 juli 2008 14:46 schreef SCH het volgende:
[..]
Yep. Hij is dat linkse kerk-verhaal begonnen.
quote:Op donderdag 3 juli 2008 18:28 schreef RonaldRegen het volgende:
'De pers' is niet rechts, want de mensen waaruit 'de pers' bestaat zijn overwegend links. Zelfs als ze zich rechts proberen voor te doen om ervoor te zorgen dat hun lezers niet weglopen, blijft er toch altijd dat linkse belerende, betweterige toontje en die steken onder water.
Zoals gisteravond bij de aankondiging van één of ander door de Linkse Kerk gesubsidieerd klote-teeveeprogramma: "Lotje is een Lonsdale-meisje, maar daaronder verscholen heeft ze ook een hele zachte, verlegen kant."Wat een linkse propaganda, wat een haatzaaierij!
Natuurlijk bestond het al langer maar sinds Fortuin is het echt een ding. Hoe schreeuwerig je ook doet, zo is het nou eenmaal.quote:Op donderdag 3 juli 2008 18:30 schreef RonaldRegen het volgende:
[..]
Onzin. Bestond al veel langer. Alleen leefde je toen waarschijnlijk nog in je linkse roze wereldje, waarin de mening van het volk nog niet tot je doordrong.
Het lijkt me eerder een vervolg op het onderzoek waaruit bleek dat de meeste journalisten vrij links zijn.quote:Op donderdag 3 juli 2008 14:14 schreef Ryan3 het volgende:
Borduurt dit onderzoek niet een beetje voort op dat artikel van Sturman in HP/de Tijd, die adhv turfen concludeerde dat, wb onderwerpkeuze, het NOS-journaal links vooringenomen was? Ergens in 2006 was dat, meen ik.
Dit ook. "Het gedrag goedpraten is ook rechts."quote:Op donderdag 3 juli 2008 18:46 schreef Klopkoek het volgende:
Lonsdale meisjes zijn meestal rechts.... Dus het gedrag goedpraten is.... ook rechts
Inderdaad, ze stemmen in elk geval geen PvdA. En dat is winst.quote:Op donderdag 3 juli 2008 19:04 schreef RonaldRegen het volgende:
[..]
Dit ook. "Het gedrag goedpraten is ook rechts."Alleen in het hoofd van een links persoon kan de gedachte bestaan dat het gedrag van een Lonsdaler überhaupt "goedgepraat" moet worden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |