abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 juli 2008 @ 11:27:02 #26
8369 speknek
Another day another slay
pi_59861253
Voorpagina's zijn vrijwel nooit politiek gekleurd, daar staat het ANP wereldnieuws. Als je dan de Telegraaf meeneemt in je onderzoek snap ik wel waarom de wijzer naar rechts uitslaat. Beetje dom onderzoek zoals het er zo staat, wat volkomen past in mijn vooroordeel over politicologen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_59861309
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 11:26 schreef SCH het volgende:

[..]

Komt dit uit het onderzoek?

Ik kan me er iets bij voorstellen dat het als rechts wordt getypeerd, hangt erg van de context af.
Ja lees de reactie van Pfaf er maar op na

hier de bewuste quote uit het artikel
quote:
‘Wat opvalt, is dat de Telegraaf zich duidelijk profileert als rechtse krant. Die schrijft bijvoorbeeld dat wij ‘worden opgejaagd om op tijd belasting te betalen’, maar dat ondertussen ‘de fiscus er een potje van maakt'.
Zelfs de eerste quote over het opjagen vind ik niet typisch rechts te noemen, populistisch ja maar dat is ook niet typisch rechts.
pi_59861449
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 11:29 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ja lees de reactie van Pfaf er maar op na

hier de bewuste quote uit het artikel
[..]

Zelfs de eerste quote over het opjagen vind ik niet typisch rechts te noemen, populistisch ja maar dat is ook niet typisch rechts.
Oh zo, ik dacht al dat ze het zo bedoelden. Dat is toch wel een zekere vorm van rechts-populisme, en vooral de Telegraaf heeft daar het patent op. Vooral bij de keuzes voor de opening van de krant. Die gaan veel vaker dan bij anderen over 'geld': over benzine, over de huizenmarkt, over belastingen - en heel vaak met een ondertoon dat de gewone burger in zwaar weer zit en dat de overheid daar debet aan is.
  donderdag 3 juli 2008 @ 11:35:01 #29
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_59861476
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 11:27 schreef speknek het volgende:
Voorpagina's zijn vrijwel nooit politiek gekleurd, daar staat het ANP wereldnieuws. Als je dan de Telegraaf meeneemt in je onderzoek snap ik wel waarom de wijzer naar rechts uitslaat. Beetje dom onderzoek zoals het er zo staat, wat volkomen past in mijn vooroordeel over politicologen.
Wat een quatsch weer. Alleen de gratis bladen plukken hun berichten van de ANP telex. Kijk ik in het onderzoek (ja, staat op internet) dan zie ik dat dat de gratis bladen over het algemeen neutraal berichten. Dat komt dus aardig overeen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_59861600
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 11:34 schreef SCH het volgende:

[..]

Oh zo, ik dacht al dat ze het zo bedoelden. Dat is toch wel een zekere vorm van rechts-populisme, en vooral de Telegraaf heeft daar het patent op. Vooral bij de keuzes voor de opening van de krant. Die gaan veel vaker dan bij anderen over 'geld': over benzine, over de huizenmarkt, over belastingen - en heel vaak met een ondertoon dat de gewone burger in zwaar weer zit en dat de overheid daar debet aan is.
Gek genoeg maakt de SP ook vaak gebruik van deze retoriek maar om die nu rechts te noemen.
pi_59861622
quote:
Voorpagina's zijn vrijwel nooit politiek gekleurd, daar staat het ANP wereldnieuws.
Sorry hoor, maar dat is echt niet waar. Voorpagina's worden juist heel erg gebruikt om eigen nieuws te brengen, om te lokken, iets bijzonders neer te zetten, kleur te bekennen etcetera.
  donderdag 3 juli 2008 @ 11:39:52 #32
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_59861628
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 11:22 schreef Chewie het volgende:
Weet iemand hier het antwoord op? Vind het nu niet echt een typisch rechtse uitspraak namelijk.
[..]
Het is rechts omdat het erg negatief is. Je leest in de Telegraaf dat nooit over bedrijven bijvoorbeeld.

Belastingen zijn een rechts thema, als je dat negatief belicht dan ben je rechts bezig. Het is altijd in vergelijking tot. Vergelijk het discours over belastingen met het discours over ondernemingen...
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_59861655
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 11:39 schreef Chewie het volgende:
Gek genoeg maakt de SP ook vaak gebruik van deze retoriek maar om die nu rechts te noemen.
De manier waarop de Telegraaf het schrijft, is toch niet echt de SP-toon.
  donderdag 3 juli 2008 @ 11:41:56 #34
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_59861686
quote:
‘worden opgejaagd om op tijd belasting te betalen’
Dit is natuurlijk wel typisch rechts.

Ik zal de worden omdraaien:
quote:
‘worden opgejaagd om Wehkamp-artikelen te betalen’
Dat is weer links.
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 3 juli 2008 @ 11:43:11 #35
8369 speknek
Another day another slay
pi_59861725
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 11:35 schreef Klopkoek het volgende:
Wat een quatsch weer. Alleen de gratis bladen plukken hun berichten van de ANP telex. Kijk ik in het onderzoek (ja, staat op internet) dan zie ik dat dat de gratis bladen over het algemeen neutraal berichten. Dat komt dus aardig overeen.
True, maar dan nog blijft het usance dat de voorpagina (redelijk) objectief wereldnieuws brengt, en dat je meningen in de specials en opinies terugziet.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 3 juli 2008 @ 11:44:48 #36
8369 speknek
Another day another slay
pi_59861773
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 11:39 schreef SCH het volgende:
Sorry hoor, maar dat is echt niet waar. Voorpagina's worden juist heel erg gebruikt om eigen nieuws te brengen, om te lokken, iets bijzonders neer te zetten, kleur te bekennen etcetera.
Dan is mij dat nooit opgevallen.
  donderdag 3 juli 2008 @ 11:46:22 #37
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_59861825
quote:
Tsja pers is pers.
Dasvidanja
pi_59861853
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 11:41 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk wel typisch rechts.

Ik zal de worden omdraaien:
[..]

Dat is weer links.
Wat een kolder, het is beiden niet links of rechts maar populistisch
  donderdag 3 juli 2008 @ 11:47:16 #39
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_59861856
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 11:43 schreef speknek het volgende:

[..]

True, maar dan nog blijft het usance dat de voorpagina (redelijk) objectief wereldnieuws brengt, en dat je meningen in de specials en opinies terugziet.
Ik begin nu steeds meer te begrijpen waarom je rechts bent. Je hebt de gekleurdheid van het nieuws niet eens door.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_59861875
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 11:44 schreef speknek het volgende:

[..]

Vreemd. Ik zie vrijwel dagelijks de meeste Nederlandse kranten voorbij komen (en lees ook nog wel eens wat) en dat is juist echt een trend. Natuurlijk hebben de kranten vandaag Betancourt maar ook echt nog ander nieuws waar ze iets mee willen zeggen. De Pers en NRC-nxt hebben daar bijna hun bestaansrecht van gemaakt.
  donderdag 3 juli 2008 @ 11:48:07 #41
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_59861884
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 11:44 schreef speknek het volgende:

[..]

Als je de Telegraaf naast de trouw of VK legt kun je het vaagjes onderscheiden. Als je een paar pagina's doorbladert is het overduidelijk.
Dasvidanja
pi_59861912
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 11:47 schreef Chewie het volgende:

[..]

Mwah, dat vind ik wat kort door de bocht. Er bestaat toch nog wel een verschil tussen rechts-populistisch en links-populistisch.
pi_59861929
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 11:39 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat was in het pre-internettijdperk zo maar tegenwoordig valt het me wel op dat ook in de betaalde kranten veel ANP copy-paste werk zit.
  donderdag 3 juli 2008 @ 11:49:27 #44
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_59861935
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 11:47 schreef Chewie het volgende:

[..]

Flikker toch op. Het issue van belastingen is toch rechts? Wil je het neutraal doen dan schrijf je in een krantenbericht:
quote:
De belastingdienst maakt haast met de burgers erop te wijzen dat formulieren nog steeds op tijd moeten worden ingestuurd
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 3 juli 2008 @ 11:49:31 #45
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_59861937
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 11:39 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ik denk dat alle oppositiepartijen daar tegenwoordig gebruik van maken.
Dasvidanja
  donderdag 3 juli 2008 @ 11:50:15 #46
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_59861965

PVV
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_59861988
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 11:49 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Flikker toch op. Het issue van belastingen is toch rechts? Wil je het neutraal doen dan schrijf je in een krantenbericht:
[..]
Nee dat is niet neutraal dat is NRC
  donderdag 3 juli 2008 @ 11:52:33 #48
185261 Scaurus
Memento mori
pi_59862043
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 11:39 schreef Klopkoek het volgende:
Belastingen zijn een rechts thema, als je dat negatief belicht dan ben je rechts bezig.
Quatsch. In de bewuste quote spreekt de Telegraaf over het slecht functioneren van de Belastingsdienst. De constatering dat de fiscus er een potje van maakt heeft niets met links of rechts, voor of tegen hoge overheidsuitgaven zijn. Of ben je tegenwoordig rechts als je klaagt over het slecht functioneren van overheidsinstellingen?
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
  donderdag 3 juli 2008 @ 11:56:34 #49
185261 Scaurus
Memento mori
pi_59862180
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 11:50 schreef Klopkoek het volgende:
[ afbeelding ]

PVV
PVV-er Bosma heeft wel een punt als hij Krouwel's objectiviteit in twijfel trekt vanwege diens politiek lidmaatschap.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_59862198
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 11:49 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dat was in het pre-internettijdperk zo maar tegenwoordig valt het me wel op dat ook in de betaalde kranten veel ANP copy-paste werk zit.
Niet op de voorpagina. En het valt toch erg mee hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')