Nee tuurlijk niet. Krouwel is een van de grootste kritikasters van de linkse partijen binnen de politicologie. Jammer dat die Bosma met niks beters komt en het slachtoffer uithangt. Dat voorbeeld over Brinkman en de Antillen is hilarisch, hoezo geen aandacht?quote:Op donderdag 3 juli 2008 11:56 schreef Scaurus het volgende:
[..]
PVV-er Bosma heeft wel een punt als hij Krouwel's objectiviteit in twijfel trekt vanwege diens politiek lidmaatschap.
edit-quote:
Moet dat positief zijn? Waarom is problemen niet dik gedrukt, zoals ze bij de Telegraaf wel doen?quote:De problemen van de groeiende groep allochtone leerlingen waren bekend
Of de methode goed is uitgevoerd weet ik niet maar de methode die zij gebruikt hebben wordt over de hele wereld gebruikt. Daar is jaren aan gesleuteld om dat te ontwikkelen.quote:Op donderdag 3 juli 2008 12:09 schreef speknek het volgende:
Ik moet toch eerlijk zeggen dat ik het rapport zelf nogal gekleurd vind. In de NRC staat dat een groep Marokkanen homo's "geslagen heeft en onzedelijk betast", in de Telegraaf staat dat de groep tegen de homo's "grof geweld heeft gebruikt en mishandeld".
Volgens mij zegt dat vooral dat de NRC een kwaliteitskrant is en de Telegraaf een paupervod wat de term krant niet waard is; niet per se dat de ene links en de ander rechts is. Zo zijn er meer dingen. Op pagina 27 bijvoorbeeld, laten ze de tot positieve waardering leidende codering van de NRC zien:
[..]
Moet dat positief zijn? Waarom is problemen niet dik gedrukt, zoals ze bij de Telegraaf wel doen?
Ze hebben ongetwijfeld een hoop werk verricht, maar voor een beetje peer reviewer is het rapport in de huidige vorm prijsschieten. Niet in de laatste plaats vanwege de hinderlijke hoeveelheid taalfouten.
Tekstcodering wel, maar de manier waarop je een codering invult is subjectief.quote:Op donderdag 3 juli 2008 12:11 schreef Klopkoek het volgende:
Of de methode goed is uitgevoerd weet ik niet maar de methode die zij gebruikt hebben wordt over de hele wereld gebruikt. Daar is jaren aan gesleuteld om dat te ontwikkelen.
No biggie, dat is de manier waarop wetenschap werkt. Overigens is 'niet aanstaan' een wel erg zware term. Ik heb er mijn twijfels bij, maar het interesseert me maar weinig of de media wel of niet gekleurd is. Zolang het maar niet te erg is. Daarom weiger ik de Telegraaf te lezen en neem ik Zembla documentaires met een korrel zout. Meestal prik ik er wel doorheen.quote:Op donderdag 3 juli 2008 12:11 schreef SCH het volgende:
Tuurlijk is zo'n rapport altijd prijs schieten als de uitkomst je niet aanstaat.
quote:Op donderdag 3 juli 2008 12:02 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Zielig teringventje ben je. Woorden als 'opjagen' zijn niet neutraal. Woorden als 'wijzen op' en 'moeten' zijn wel neutraal.
Maar je kunt die woorden niet toeschrijven aan links of rechts.quote:Op donderdag 3 juli 2008 12:46 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat teringventje klopt niet, de rest toch wel Chewie
So und? Ieder mens heeft wel linkse en rechtse trekjes in zich. Anders zou het betekenen dat ik een communist was en allang met een anarchistisch hitmanteam langs je huis was gegaan.quote:Als ik KK redenatie zou volgen dan kraamt KK namelijk wel heel erg vaak rechts-populistische prietpraat uit.
Jawel hoor.quote:Op donderdag 3 juli 2008 12:53 schreef Chewie het volgende:
[..]
Maar je kunt die woorden niet toeschrijven aan links of rechts.
Kloptquote:Als ik KK redenatie zou volgen dan kraamt KK namelijk wel heel erg vaak rechts-populistische prietpraat uit.
Dat lijkt me onmogelijkquote:Op donderdag 3 juli 2008 12:56 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
So und? Ieder mens heeft wel linkse en rechtse trekjes in zich. Anders zou het betekenen dat ik een communist was en allang met een anarchistisch hitmanteam langs je huis was gegaan.
Kijk daar ga je weer. En ondertussen janken wanneer iemand je van repliek dient en jou voor iets uitmaakt.quote:Op donderdag 3 juli 2008 12:02 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Zielig teringventje ben je. Woorden als 'opjagen' zijn niet neutraal. Woorden als 'wijzen op' en 'moeten' zijn wel neutraal.
Ga nou maar gewoon in op mijn punt. Je weet wat ik bedoel. 99% van de mensen is niet puur links of puur rechts. Dat zijn zwart/wit tegenstellingen.quote:Dat lijkt me onmogelijk
Weet je waar mijn huis woont?
Klopt heb je gelijk in.quote:Op donderdag 3 juli 2008 13:22 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ga nou maar gewoon in op mijn punt. Je weet wat ik bedoel. 99% van de mensen is niet puur links of puur rechts. Dat zijn zwart/wit tegenstellingen.
Daar is niks mis mee maar ik vind het een beetje te kort door de bocht om kritiek op de belastingdienst als rechts af te doen.quote:Ja, ik vind idd dat de belastingdienst vol zit met klootviolen. Dat is dan een rechtsgetinte opmerking van me. Nou en?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |