Lekker schilderen en andere klussen doen, die je beter kan uitbesteden.quote:
Nee voor zover ik weet nietquote:
Die heb ik al lang niet meer gelezen. Weduwe voor een jaar vond ik beter...quote:Op woensdag 2 juli 2008 16:14 schreef CherryLips het volgende:
Die nog niet dus.
The Fourth Hand leek me wel goed.
Burdie is heul niet in Almere gaan wonen mên.quote:
Momenteel aai ik de kat, die languit naast mij op de bank ligt.quote:Op woensdag 2 juli 2008 16:17 schreef Pheno het volgende:
[..]
Lekker schilderen en andere klussen doen, die je beter kan uitbesteden.
Ook dat kun je beter uitbesteden.quote:Op woensdag 2 juli 2008 16:18 schreef Burdie het volgende:
[..]
Momenteel aai ik de kat, die languit naast mij op de bank ligt.
ik weet het nu zeker, nee is het antwoordquote:Op woensdag 2 juli 2008 16:18 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Dus er is nog een kans?
Je sluit het niet uit?
Goed hequote:Toepasselijke TT
Neuh, nog lang nietquote:Op woensdag 2 juli 2008 16:19 schreef Pheno het volgende:
Maar is alles nu klaar Burdie?
Ah, nou ja, iets met een boog en gespannen.quote:
Wij hadden nog een huis in Lelystad op te leveren. Maar dat hebben we gisteren gedaan, dus vanaf nu is het weer: volle kracht vooruitquote:Op woensdag 2 juli 2008 16:22 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ah, nou ja, iets met een boog en gespannen.
Hier is na twee jaar de voortuin nog steeds niet gedaanAl was ik dat oprecht van plan vorig jaar oktober, maar daar kwam iets tussen...
Denk je dat de andere singles het wel aandurven om in deze reeks te vertoeven?quote:Op woensdag 2 juli 2008 16:19 schreef Ludootje het volgende:
Maar goed, over die meet dan...
Wat ik dus begrepen heb is dat de voorkeur naar Utrecht uit gaat.
Dan lijkt me ook handig om een dag en datum af te spreken. Dus kom maar met de suggesties
Jou kennende ga jij ook naar die meet. Vrouwen scoren.quote:Op woensdag 2 juli 2008 16:25 schreef Q. het volgende:
[..]
Denk je dat de andere singles het wel aandurven om in deze reeks te vertoeven?
quote:Op woensdag 2 juli 2008 16:27 schreef Pheno het volgende:
Jou kennende ga jij ook naar die meet. Bier Vrouwen scoren.
Mwah, ik denk het uiteindelijk wel. We zijn al met een paar, en dat zal wel langzamerhand meer wordenquote:Op woensdag 2 juli 2008 16:25 schreef Q. het volgende:
[..]
Het een sluit het ander niet uit.quote:
Waarom niet? Is het hier zo verschrikkelijk dan?quote:Op woensdag 2 juli 2008 16:25 schreef Q. het volgende:
[..]
Ik woon hier nu 9 jaar en je blijft bezig.quote:Op woensdag 2 juli 2008 16:22 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ah, nou ja, iets met een boog en gespannen.
Hier is na twee jaar de voortuin nog steeds niet gedaanAl was ik dat oprecht van plan vorig jaar oktober, maar daar kwam iets tussen...
Leidingen en zo. En jij maar die man bespieden zoals in die oude coca cola reclamequote:Op woensdag 2 juli 2008 16:35 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik woon hier nu 9 jaar en je blijft bezig.
Toch valt het me op dat sindsdien je knopje niet meer blijft hangen.quote:Op woensdag 2 juli 2008 16:39 schreef CherryLips het volgende:
Zo'n lekker ding was het niet.
wixpaters.quote:Op woensdag 2 juli 2008 16:36 schreef Aarti het volgende:
wattes?
Die heeft wel een goed lichaam...quote:Op woensdag 2 juli 2008 16:40 schreef Pheno het volgende:
Nou single mannen, grijp je kans : http://www.nos.nl/nos/art(...)1C8DC1D0C0E24F8.html
Mij lijkt het leuk, ik ben nog nooit in utrecht geweestquote:Op woensdag 2 juli 2008 16:19 schreef Ludootje het volgende:
Maar goed, over die meet dan...
Wat ik dus begrepen heb is dat de voorkeur naar Utrecht uit gaat.
Dan lijkt me ook handig om een dag en datum af te spreken. Dus kom maar met de suggesties
quote:Op woensdag 2 juli 2008 16:47 schreef katerwater het volgende:
[..]
Mij lijkt het leuk, ik ben nog nooit in utrecht geweest
Ik alleen in de jaarbeurs. En een andere 2x.quote:Op woensdag 2 juli 2008 16:47 schreef katerwater het volgende:
[..]
Mij lijkt het leuk, ik ben nog nooit in utrecht geweest
Zal der zo eens ff bellen om en vragen of ze nog wat ljubav van mij kan gebruiken, moet straks toch die kant opquote:Op woensdag 2 juli 2008 16:40 schreef Pheno het volgende:
Nou single mannen, grijp je kans : http://www.nos.nl/nos/art(...)1C8DC1D0C0E24F8.html
Die is viesquote:Op woensdag 2 juli 2008 16:40 schreef Pheno het volgende:
Het bootje afduwen dan maar?quote:
ik vind d'r ook niet echt denderend moet ik eerlijk zeggen...quote:
quote:Op woensdag 2 juli 2008 16:55 schreef Ludootje het volgende:
[..]
Ach, jij bent toch een Belg? Dan valt het wel mee
Wat moet je in Volendam?quote:Op woensdag 2 juli 2008 17:00 schreef katerwater het volgende:
[..]
![]()
Ik ken alleen Amsterdam, Volendam en Vlissingen!
Ze zullen vast wel grotjes hebben, maar volgens mij ben je in de war met Valkenburg.quote:Op woensdag 2 juli 2008 17:04 schreef katerwater het volgende:
Schooluitstap uit de lagere school.![]()
Ik denk dat daar grotten zijn, niet?
quote:Op woensdag 2 juli 2008 17:07 schreef katerwater het volgende:
Kut, volendam ligt aan zee![]()
![]()
Correctie correctie!
Het was in limburg.
Valkenburg?
Van die gewillige grotjes toch die graag een paling naar binnen zien zwemmen?quote:Op woensdag 2 juli 2008 17:06 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ze zullen vast wel grotjes hebben, maar volgens mij ben je in de war met Valkenburg.
je haalt de woorden uit m'n mond.quote:Op woensdag 2 juli 2008 17:20 schreef Pheno het volgende:
[..]
Van die gewillige grotjes toch die graag een paling naar binnen zien zwemmen?
Same sick minds.quote:
Kuuk!quote:Op woensdag 2 juli 2008 17:52 schreef Kuukske het volgende:
Tfoe hee, wat een drukte weer ineens.
Allo allo! Hoe'ist? Uitgekoffied?quote:
Daar ging het nog veel sneller, ik deed even F5 en ze waren drie topics verder. Daar is geen klap aanquote:
Gheh. Nja. Ben jij nog single dan?quote:Op woensdag 2 juli 2008 17:56 schreef Dark_Angelus het volgende:
Daar ging het nog veel sneller, ik deed even F5 en ze waren drie topics verder. Daar is geen klap aan
Ja, bewust dat dan weer wel.quote:
Ah oké, nou prima toch?quote:Op woensdag 2 juli 2008 17:57 schreef Dark_Angelus het volgende:
Ja, bewust dat dan weer wel.
Hier schijnt de zon!quote:Op woensdag 2 juli 2008 17:57 schreef Feitosa het volgende:
Zwaar kloteweer hier ineens.
We zijn eruit getrapt zag ik?![]()
Mij hoor je niet klagenquote:
Dat is niet veelquote:Op woensdag 2 juli 2008 18:00 schreef CherryLips het volgende:
hier vallen drie drupjes.
Ik ga ook eens iets nuttigs doen.quote:Op woensdag 2 juli 2008 18:04 schreef Dark_Angelus het volgende:
Nou tijd om richting de bosbaan te gaan om te trainen
Het is wel eens harder gegaan hoor, 1 topic vol in een uur of zoquote:Op woensdag 2 juli 2008 18:03 schreef mrbox het volgende:
dit is toch geen klap aan zo.... Dit gaat veelste hard
Niet leuk voor de orginele bewoners van de sc als de ex-singles....
Axh, de orginele singlers zijn wat meer gewend dan ditquote:Op woensdag 2 juli 2008 18:03 schreef mrbox het volgende:
dit is toch geen klap aan zo.... Dit gaat veelste hard
Niet leuk voor de orginele bewoners van de sc als de ex-singles....
Je bevestigd alleen mijn punt ! Singles kon je teminste nog een beetje door skimmen....quote:Op woensdag 2 juli 2008 18:07 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Het is wel eens harder gegaan hoor, 1 topic vol in een uur of zo.
Om daar te SC'en? Wat is het verschil? Jee, huilie.quote:Op woensdag 2 juli 2008 18:14 schreef Tegan het volgende:
Ja eeeeeeh. Als we naar de SC moeten dan meld ik me bij deze af.
Verder in ONZ?
We zitten nog onder de 100 sinds de start, wat is je punt?quote:Op woensdag 2 juli 2008 18:14 schreef mrbox het volgende:
[..]
Je bevestigd alleen mijn punt ! Singles kon je teminste nog een beetje door skimmen....
ja omdat iedereen afhaakt ja ! Zie maar aan tegan....quote:Op woensdag 2 juli 2008 18:12 schreef Pheno het volgende:
[..]
Axh, de orginele singlers zijn wat meer gewend dan dit
Plus dat het vanzelf afneemt.
Ja, vooral geen andere mensen leren kennen. Ik vind het iig niet gek dat je een single bentquote:Op woensdag 2 juli 2008 18:17 schreef Tegan het volgende:
Ja dan ben ik maar een huilie hoor. Maar Singles was leuk omdat het een groepje was, dan hoeft daar niet de (voor mij onbekende) R&P SC-groep bij
.
Drupjesquote:Op woensdag 2 juli 2008 18:00 schreef CherryLips het volgende:
hier vallen drie drupjes.
Tja, als men het hier geen kans wilt geven....beetje meer de onwil van de "new singles batch", niet waar?quote:Op woensdag 2 juli 2008 18:17 schreef mrbox het volgende:
[..]
ja omdat iedereen afhaakt ja ! Zie maar aan tegan....
+2 scherpquote:Op woensdag 2 juli 2008 18:18 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ja, vooral geen andere mensen leren kennen. Ik vind het iig niet gek dat je een single bent
Guess what, in de R&P SC heerscht ook een kliek. Meer mensen is meer vreugd toch?quote:Op woensdag 2 juli 2008 18:17 schreef Tegan het volgende:
Ja dan ben ik maar een huilie hoor. Maar Singles was leuk omdat het een groepje was, dan hoeft daar niet de (voor mij onbekende) R&P SC-groep bij
.
Doe maar even lekker rellen, dan ga ik ff douchen, en niet naar conclusies springen als je mijn/iemands verhaal niet kent.quote:Op woensdag 2 juli 2008 18:18 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ja, vooral geen andere mensen leren kennen. Ik vind het iig niet gek dat je een single bent
dat en dat hier al zo'n ons kent ons cultuur is...quote:Op woensdag 2 juli 2008 18:17 schreef Tegan het volgende:
.
Zoals in elk topic waar vaste mensen vaak samen komt.quote:Op woensdag 2 juli 2008 18:20 schreef mrbox het volgende:
[..]
dat en dat hier al zo'n ons kent ons cultuur is...
Afaik doe je 't er zelf om. Wie heeft nu geen zin om zich opnieuw bekend te maken?quote:Op woensdag 2 juli 2008 18:19 schreef Tegan het volgende:
[..]
Doe maar even lekker rellen, dan ga ik ff douchen, en niet naar conclusies springen als je mijn/iemands verhaal niet kent.
Dan moet je ook niet gaan zeuren als je het hier geen kans wilt geven. Je kunt hier prima bij, alsof wij hier muurtjes opwerpen.quote:Op woensdag 2 juli 2008 18:19 schreef Tegan het volgende:
[..]
Doe maar even lekker rellen, dan ga ik ff douchen, en niet naar conclusies springen als je mijn/iemands verhaal niet kent.
Ik voel me gediscrimineerdquote:Op woensdag 2 juli 2008 18:17 schreef Tegan het volgende:
.
Als je er niet van houd; stuur maar deze kant op MNR!quote:Op woensdag 2 juli 2008 18:21 schreef MNR het volgende:
*meldt
Okay... de beslissing is weer gevallen zie ik. Persoonlijk vind ik het geen verstandige beslissing want het is dezelfde beslissing als de vorige and look where it brought us.
anyways... het onweert hier
De vorige keer heeft het deze SC uiteindelijk opgeleverd.quote:Op woensdag 2 juli 2008 18:21 schreef MNR het volgende:
*meldt
Okay... de beslissing is weer gevallen zie ik. Persoonlijk vind ik het geen verstandige beslissing want het is dezelfde beslissing als de vorige and look where it brought us.
anyways... het onweert hier
Tja, het schijnt een probleem te zijn. Ik draai toch in heel wat SC's mee, maar ik heb nog nooit problemen gehad om ergens te "mogen" posten.quote:Op woensdag 2 juli 2008 18:23 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik voel me gediscrimineerd. Singles worden met open armen ontvangen maar de singles hebben geen zin om nieuwe mensen te leren 'kennen'
.
dat daar gewoon lastig tussen te komen is als het met 1 topic een uur gaat....quote:Op woensdag 2 juli 2008 18:21 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Zoals in elk topic waar vaste mensen vaak samen komt.
Het punt is?
Will doquote:Op woensdag 2 juli 2008 18:23 schreef Sjowhan het volgende:
[..]
Als je er niet van houd; stuur maar deze kant op MNR!
Ik zie dat ik goed moet bijlezen, ik denk dat ik dat maar ga doen nadat de patat is gebakken
Tegan. Liever een single topic in onz (whehehehe, hoe in de zeik zul je genomen worden) dan gewoon met de hele groep hier verder gaan , met een stuk of 10 man van het "vaste" groepje erbijquote:Op woensdag 2 juli 2008 18:22 schreef Sjowhan het volgende:
[..]
Afaik doe je 't er zelf om. Wie heeft nu geen zin om zich opnieuw bekend te maken?
Ons beschuldigen van kliekjesvorming (joh) maar geen zin hebben om het singles-kliekje los te latenquote:Op woensdag 2 juli 2008 18:24 schreef Pheno het volgende:
[..]
Tja, het schijnt een probleem te zijn. Ik draai toch in heel wat SC's mee, maar ik heb nog nooit problemen gehad om ergens te "mogen" posten.
Neh... dat is niet helemaal waar. De vorige keer was volgens mij een jaar geleden. Toen bestond deze SC alquote:Op woensdag 2 juli 2008 18:23 schreef Pheno het volgende:
[..]
De vorige keer heeft het deze SC uiteindelijk opgeleverd.
Ja, maar 'vroegah'...quote:Op woensdag 2 juli 2008 18:26 schreef MNR het volgende:
[..]
Neh... dat is niet helemaal waar. De vorige keer was volgens mij een jaar geleden. Toen bestond deze SC al
quote:Op woensdag 2 juli 2008 18:24 schreef mrbox het volgende:
[..]
dat daar gewoon lastig tussen te komen is als het met 1 topic een uur gaat....
Tegan ken jij nog ergens een lege sc die we kunnen kapen ?
quote:Door Belsezar op woensdag 2 juli 2008 @ 16:16
quote:Op woensdag 2 juli 2008 18:24 schreef mrbox het volgende:
"Ik " zie het niet anders, maar er zijn wat jankzakken bij jullie groepje die zich op hun pik/rosbief getrapt voelen.quote:Op woensdag 2 juli 2008 18:28 schreef MNR het volgende:
Tering Jantje... kunnen jullie ook nog iets anders doen dan kijken wie er zijn/haar gelijk gaat halen?
Stel elkaar gewoon voor, stel gewoon wat vragen. Binnen no time ken je weer wat meer mensen online. Post gewoon hetzelfde als dat je voorheen deed. Niets is veranderd behalve de titel boven dit topic en er zitten wat meer mensen bij. Of zien jullie dat anders?
quote:
Ik ken ze niet irl, ik speel in meer kliekjes mee. Even rondhangen en vragen als je iets niet begrijpt is erg lastig? Jee, alsof "wij" er vanuit gaan dat jullie alles hier snappen...quote:Op woensdag 2 juli 2008 18:31 schreef mrbox het volgende:
[..]
Heb hier wel vaker rond gehangen maar je ziet gewoon een vaste kern die elkaar al lang kent en weinig nodig heeft om elkaar te begrijpen... Het is geen aanval op jullie het is een aanval op de beslissing!
En ik heb een Kever! En ik ben ingenieur Elektrotechniek sinds gisteren. Gewoon erg cool dusquote:Op woensdag 2 juli 2008 18:31 schreef MNR het volgende:
En Annie (lees: Anthraxx) is een hele toffe gozer, heeft in Rotterdam gewoond en heeft een vriendin. En verder is hij IRL eigenlijk best wel leuk en heeft hele mooie ogen
Ik heb geen middlename, *mopper.quote:Op woensdag 2 juli 2008 18:33 schreef MNR het volgende:
And Pheno his middlename is complaining.
Verder heeft hij een hele lieve vrouw, ook Fokker! en woont hij in de buurt van Wijchen. Heb hem een half jaar geleden bijna als Hamster ontmoet. Knoem hem ook wel Phenix.
Ook hier zijn soms wel boeiende discussies te vinden. De ene dag gaat het harder dan de andere dag. En je kunt nog steeds diezelfde boeiende discussies hier houden. Er lezen alleen wat nieuwe mensen mee.quote:Op woensdag 2 juli 2008 18:35 schreef Tegan het volgende:
Ja maar dit topic gaat gewoon veel te hard, en is alleen maar SC, terwijl Singles nog wel boeiende discussies had? Sorry dat het nu heel bot overkomt, zo bedoel ik het niet.
Hehequote:Op woensdag 2 juli 2008 18:34 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
En ik heb een Kever! En ik ben ingenieur Elektrotechniek sinds gisteren. Gewoon erg cool dus.
Had deze al grijs gedraaid, maar nu de orginelequote:Op woensdag 2 juli 2008 18:23 schreef CherryLips het volgende:
[..]
is goeie cd, beter dan de vorige.
Nou, doei dan hè.quote:Op woensdag 2 juli 2008 18:35 schreef Tegan het volgende:
Ja maar dit topic gaat gewoon veel te hard, en is alleen maar SC, terwijl Singles nog wel boeiende discussies had? Sorry dat het nu heel bot overkomt, zo bedoel ik het niet.
Nou nou...quote:Op woensdag 2 juli 2008 18:36 schreef Pheno het volgende:
En ik hoor hier niet, want ik hoor nergens bij omdat iedereen mij liever weg ziet. En ik heb misschien wel kanker of iets engs en dan heeft iedereen hier zijn zin.
Hé, een mede-ingenieur. Tof.quote:Op woensdag 2 juli 2008 18:34 schreef Anthraxx het volgende:
En ik heb een Kever! En ik ben ingenieur Elektrotechniek sinds gisteren. Gewoon erg cool dus.
Duh. SC. De TT zegt het al.quote:Op woensdag 2 juli 2008 18:35 schreef Tegan het volgende:
Nouja, als jullie SC ineens bij de ONZ SC gegooit zou worden zou je toch ook niet pikken? Het werkte gewoon goed, en binnen de twee reeksen, ik snap niet waarom het bij elkaar moest? Maar goed, het zei zo. Zie jullie wel in de andere R&P-topics.quote:
Gz for mequote:Op woensdag 2 juli 2008 18:37 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Nou nou.... Misschien ben ik dan maar 1 van de weinige die wel graag je posts leest
.
Nou ja, doei, succes in je verdere leven.quote:Op woensdag 2 juli 2008 18:41 schreef Tegan het volgende:
[..]
Nouja, als jullie SC ineens bij de ONZ SC gegooit zou worden zou je toch ook niet pikken? Het werkte gewoon goed, en binnen de twee reeksen, ik snap niet waarom het bij elkaar moest? Maar goed, het zei zo. Zie jullie wel in de andere R&P-topics.
heb nog wel een ideetje wat ik ff post in fb als ik thuis ben en niet meer post vanaf mobiel...quote:Op woensdag 2 juli 2008 18:35 schreef MNR het volgende:
En Box is iemand die best veel analyseert en wel degelijk over de dingen nadenkt. Verder komt hij over als een aardige jongen. Vind hem altijd vriendelijk.
En aanvallen mag. Gooi het er maar lekker uit. Wat wil je zeggen over/tegen de modjes
Geen idee. But point is: je maakt het er zelf naar: of aangenaam of vervelend. Ik ga liever voor aangenaam want ik ben gek op leuke discussies en vraagstellingenquote:Op woensdag 2 juli 2008 18:40 schreef JDude het volgende:
Oeh, ik word zelfs tweemaal voorgesteld. Wie is er nu nog niet aan de beurt geweest?
Pheno the /carebearquote:Op woensdag 2 juli 2008 18:33 schreef MNR het volgende:
And Pheno his middlename is complaining.
Verder heeft hij een hele lieve vrouw, ook Fokker! en woont hij in de buurt van Wijchen. Heb hem een half jaar geleden bijna als Hamster ontmoet. Knoem hem ook wel Phenix.
Rightquote:Op woensdag 2 juli 2008 18:41 schreef Tegan het volgende:
[..]
Nouja, als jullie SC ineens bij de ONZ SC gegooit zou worden zou je toch ook niet pikken? Het werkte gewoon goed, en binnen de twee reeksen, ik snap niet waarom het bij elkaar moest? Maar goed, het zei zo. Zie jullie wel in de andere R&P-topics.
Thanksquote:Op woensdag 2 juli 2008 18:42 schreef mrbox het volgende:
[..]
heb nog wel een ideetje wat ik ff post in fb als ik thuis ben en niet meer post vanaf mobiel...
Your sweet
Er zijn iig twee mensen die zo denken, gelukkig is de rest meer van het: /care, dan maar in die sc, het is toch maar een andere TT.quote:Op woensdag 2 juli 2008 18:43 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Right. Het begint een beetje te klinken als "boehoehoe ze nemen een stukje speelgoed van mij weg. Ze geven het niet terug dus ik ga maar janken totdat ze het teruggeven".
quote:Op woensdag 2 juli 2008 18:36 schreef Pheno het volgende:
En ik hoor hier niet, want ik hoor nergens bij omdat iedereen mij liever weg ziet. En ik heb misschien wel kanker of iets engs en dan heeft iedereen hier zijn zin.
Oh ja, ik moet de psych nog bellen. Die wilt met het ziekenhuis praten.quote:Op woensdag 2 juli 2008 18:42 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Pheno the /carebear. Of /carepenguin.
en dan moet jij bellen. ik voorzie een hele lange weg voor dat geregeld is.quote:Op woensdag 2 juli 2008 18:45 schreef Pheno het volgende:
[..]
Oh ja, ik moet de psych nog bellen. Die wilt met het ziekenhuis praten.
Gozerette! Zolang ik niet te diep nadenk is alles goed, dus dat doen we dan maar, toch?quote:
*pets*quote:Op woensdag 2 juli 2008 18:46 schreef MNR het volgende:
Nexie komt van Singles af. Weet helemaal niet veel van hem, behalve dat hij vaak sociaal gedag zegt
En hij heeft - als ik het me goed herinner - donker haar en vraagt zich wel eens af waarom hij meer sjans heeft met mannen dan met meiden![]()
(je mag me slaan hoor)
Ze moet de naam van de specialist hebben, dus die geef ik even doorquote:Op woensdag 2 juli 2008 18:46 schreef CherryLips het volgende:
[..]
en dan moet jij bellen. ik voorzie een hele lange weg voor dat geregeld is.
Hier gaat het prima. Beetje vermoeid (slaap wat minder goed de laatste tijd), maar in general mag ik niet klagen. Deze week een wat rustiger weekje luckilyquote:Op woensdag 2 juli 2008 18:46 schreef Nexie het volgende:
[..]
Gozerette! Zolang ik niet te diep nadenk is alles goed, dus dat doen we dan maar, toch?
Hoe is het aan die kant van de wereldwijde webs?
[..]
*pets*![]()
Noemen we het volgende topic gewoon singles sc, net zo simpel.quote:Op woensdag 2 juli 2008 18:49 schreef TwistedDarling het volgende:
Kunnen jullie niet even extra lief zijn voor voor die arme singles, ze zijn net hun thuis op fok kwijtgeraakt.
Dat mag niet van Re. Het moet een algemene SC blijven natuurlijk.quote:Op woensdag 2 juli 2008 18:50 schreef Pheno het volgende:
[..]
Noemen we het volgende topic gewoon singles sc, net zo simpel.
Phenoquote:Op woensdag 2 juli 2008 18:50 schreef Pheno het volgende:
[..]
Noemen we het volgende topic gewoon singles sc, net zo simpel.
Die singles beffen niet.quote:Op woensdag 2 juli 2008 18:51 schreef JDude het volgende:
In ONZ staat trouwens nog een [BeF]-reeks leeg.
Slaapgebrekbuddy! Ik heb panda oogjes met van die zwarte kringenquote:Op woensdag 2 juli 2008 18:50 schreef MNR het volgende:
[..]
Hier gaat het prima. Beetje vermoeid (slaap wat minder goed de laatste tijd), maar in general mag ik niet klagen. Deze week een wat rustiger weekje luckily
En diep nadenken? Wat ik heb geleerd: als je er met peinzen niet uitkomt, stop er dan mee. Je kunt niets aan de situatie veranderen en het brengt je nergens. Waar denk je zo diep over na?
Hoe weet jij dat ik wijs ben... dat is geheim.quote:Op woensdag 2 juli 2008 18:51 schreef MNR het volgende:
Ah TD! TD is een heel aardig meisje. Ze is best wijs stiekem. Verder is ze heel goed bevriend met AirwiN.
En wat nu als we SC niet voor Slowchat, maar voor SinglesChat laten staan. Niemand die het merktquote:Op woensdag 2 juli 2008 18:51 schreef TwistedDarling het volgende:
[..]
Dat mag niet van Re. Het moet een algemene SC blijven natuurlijk.
quote:Op woensdag 2 juli 2008 18:51 schreef JDude het volgende:
Of het mag of niet, in deze ben ik het niet met hem eens. Rather give it a tryquote:Op woensdag 2 juli 2008 18:51 schreef TwistedDarling het volgende:
[..]
Dat mag niet van Re. Het moet een algemene SC blijven natuurlijk.
Epic Merge.quote:Op woensdag 2 juli 2008 18:53 schreef Pheno het volgende:
[..]
En wat nu als we SC niet voor Slowchat, maar voor SinglesChat laten staan. Niemand die het merkt
That wasn't hard to guessquote:Op woensdag 2 juli 2008 18:52 schreef Nexie het volgende:
Umm gaat over een dameKan er geen hoogte van krijgen.
Al vermoed ik dat dagonet, remlof of c_c dat ding liever sluit dan dat het een singles monoloog wordt van tegan. Nadeel van de befreeks, teveel adminsquote:Op woensdag 2 juli 2008 18:51 schreef JDude het volgende:
Leeft dat nog steedsquote:Op woensdag 2 juli 2008 18:51 schreef JDude het volgende:
Ja ja. En nu ga ik weer verder met buikpijn hebben en Anyrail wat proberen te begrijpen.quote:
Sorry I spold your little secretquote:Op woensdag 2 juli 2008 18:52 schreef TwistedDarling het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat ik wijs ben... dat is geheim.
Barely en dan heb ik het niet oer de barely legal reeks.quote:
Nee juist niet. Dat was het punt.quote:
En dan openen we iedere reeks met 'general info' waarin we schrijven: niemand weet het, het is ons geheimpje en dat willen we graag zo houden, want het is hier heel gezellig.quote:Op woensdag 2 juli 2008 18:53 schreef Pheno het volgende:
[..]
En wat nu als we SC niet voor Slowchat, maar voor SinglesChat laten staan. Niemand die het merkt
Het is zo'n persoon waarbij je gewoon niet kunt aflezen welke kant ze met je op wil. Bij iemand anders zou ik zeker zoiets hebben van "ze wil me" zoals wij met elkaar omgaan, maar bij haar gaat dat niet op.quote:Op woensdag 2 juli 2008 18:54 schreef MNR het volgende:
[..]
That wasn't hard to guess
Speak up. What's your story?
MNR is van het sc promotie teamquote:Op woensdag 2 juli 2008 18:58 schreef MNR het volgende:
[..]
En dan openen we iedere reeks met 'general info' waarin we schrijven: niemand weet het, het is ons geheimpje en dat willen we graag zo houden, want het is hier heel gezellig.
Ik heb hier allemaal lol met de manier waarop de tweede helft van je zin daar z'n ding staat te doen, ik weet niet waaromquote:Op woensdag 2 juli 2008 19:01 schreef mrbox het volgende:
[..]
MNR is van het sc promotie teamje hebt toch wel wat leuks aan ?
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, die is briljant!quote:
En dan wil ik nog een linkje naar de SC Wiki proppen, maar ik weet die link nietquote:Welkom slowchatters van Fok!
SC.... reeks...? Que?
Voor iedereen die regelmatig terugkomt op Fok! en ervan houdt om een medeFokker! te begroeten. Allerlei SC'ers vallen hier binnen en alle onderwerpen zijn hier mogelijk om besproken te worden:
- voor iedereen die over het single-zijn wil praten. Zit je ermee of vind je het héérlijk? Heb je tips en trucs om snel single-af te zijn of wil je die?
- voor iedereen die al een relatie heeft, lang of niet lang. Gezeur, blijheid. Loop je tegen iets aan, twijfel je over je relatie. Tips en ervaringen hoe een ander het doet kun je hier bespreken.
- voor iedereen die een chronische ziekte heeft of ziekelijk jaloers is.
Eigenlijk alles wat je hier normaal al in R&P kunt posten en lezen, maar dan binnen een SC. Dus wil je over bovenstaande onderwerpen kletsen? Hier moet je wezen!
What do we want from you:
Er zijn echter ook een paar belangrijke regels, die nageleefd dienen te worden
Houd het lekker gezellig en toegankelijk voor iedereen en heb gewoon respect voor elkaar![]()
Topic vol?
Als je 't topic vol maakt, open dan ook gewoon een nieuwe en verwijs even naar de oude. Dat is wel zo makkelijk om sommige zaken even terug te lezen. Tevens is het wel zo prettig om in de laatste post een link te plaatsen naar het volgende topic.
Vorig topic: <insert name and URL>
En nu: Lekker doorposten! Het is mooi weer en het leven is goed!
Hoe vet is dat M-M!!quote:Op woensdag 2 juli 2008 19:00 schreef Memento-Mori het volgende:
whehe ik heb mn toielt gepimpt met badkamerstickers
[ afbeelding ]![]()
was in de uitverkoop bij de blokkerquote:
Hmmm...quote:Op woensdag 2 juli 2008 19:00 schreef Nexie het volgende:
[..]
Het is zo'n persoon waarbij je gewoon niet kunt aflezen welke kant ze met je op wil. Bij iemand anders zou ik zeker zoiets hebben van "ze wil me" zoals wij met elkaar omgaan, maar bij haar gaat dat niet op.
Best verwarrend is dat, maar eigenlijk geen legitieme reden tot klagen
Ik mag MNR nu eenmaal graag!quote:Op woensdag 2 juli 2008 19:03 schreef Nexie het volgende:
[..]
Ik heb hier allemaal lol met de manier waarop de tweede helft van je zin daar z'n ding staat te doen, ik weet niet waarom
Ja, dat heb ikquote:Op woensdag 2 juli 2008 19:01 schreef mrbox het volgende:
[..]
MNR is van het sc promotie teamje hebt toch wel wat leuks aan ?
Dat is viesss man, een OP.quote:Op woensdag 2 juli 2008 19:11 schreef JDude het volgende:
Hè bah, krijgen we nu een echte OP?
Ik denk/dacht dat er meer is, maar volgens mij is ze close met veel vrienden dus is moeilijk te zeggen.. Kwestie van afwachten en zien waar het heen gaat, I guess!quote:Op woensdag 2 juli 2008 19:10 schreef MNR het volgende:
[..]
Hmmm...
Wat denk je er zelf van als je het zo terugleest?
Daar wil ik niet mee gezien worden hoor.quote:
quote:Op woensdag 2 juli 2008 19:13 schreef MissMSX het volgende:
Ik hoop alleen maar dat 't niet besmettelijk is
"We" hadden vroegah al een op, maar die is door bepaalde personen op de wiki aangepast zodat het niet meer leuk wasquote:Op woensdag 2 juli 2008 19:11 schreef JDude het volgende:
Dus dan heeft het eigenlijk niet zo heel veel zin om er diep over na te denkenquote:Op woensdag 2 juli 2008 19:15 schreef Nexie het volgende:
[..]
Ik denk/dacht dat er meer is, maar volgens mij is ze close met veel vrienden dus is moeilijk te zeggen.. Kwestie van afwachten en zien waar het heen gaat, I guess!
Door jou zou ik dan wel weer graag besmet wordenquote:
Kuuksquote:Op woensdag 2 juli 2008 19:15 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Daar wil ik niet mee gezien worden hoor.
Dan heb je geluk, ik heb nog wel iets in huis om je mee te besmetten. *snotter*quote:Op woensdag 2 juli 2008 19:18 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Door jou zou ik dan wel weer graag besmet worden![]()
Jij weet net zo goed als ik hoe moeilijk het is om daarmee te stoppen!quote:Op woensdag 2 juli 2008 19:18 schreef MNR het volgende:
[..]
Dus dan heeft het eigenlijk niet zo heel veel zin om er diep over na te denken
You first, then anyone else(feeling happy that is)
Helaas heb ik de auto uitgeleend en de trein is voor paupersquote:Op woensdag 2 juli 2008 19:19 schreef TwistedDarling het volgende:
[..]
Dan heb je geluk, ik heb nog wel iets in huis om je mee te besmetten. *snotter*
He bah.
*tegoedbon voor een lekker potje besmetten*quote:Op woensdag 2 juli 2008 19:22 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Helaas heb ik de auto uitgeleend en de trein is voor paupers
Jammiequote:Op woensdag 2 juli 2008 19:28 schreef TwistedDarling het volgende:
[..]
*tegoedbon voor een lekker potje besmetten*
Ik heb enkel nog zeurende mannen gezien.quote:Op woensdag 2 juli 2008 19:24 schreef Ron.Burgundy het volgende:
Komen er ook vrouwen over van SingleSC?
Dan verandert er nietsquote:Op woensdag 2 juli 2008 19:30 schreef Sjowhan het volgende:
[..]
Ik heb enkel nog zeurende mannen gezien.
quote:
Eenschquote:Op woensdag 2 juli 2008 19:29 schreef TwistedDarling het volgende:
Ik ben wel echt tegen een vaste OP.
Tenzij het dat plaatje van Annie van daarnet is. Dat geeft de strekking van deze reeks tenminste goed weer.
Kliekvormingquote:Op woensdag 2 juli 2008 19:11 schreef JDude het volgende:
Air en ik praten niet meer met elkaarquote:Op woensdag 2 juli 2008 19:48 schreef TwistedDarling het volgende:
Heeft Airwin je die al laten horen MissMSX?
Was wel benieuwd wat jij ervan zou vinden.
Ohjeej.quote:Op woensdag 2 juli 2008 19:53 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Air en ik praten niet meer met elkaar
Nee hoorquote:Op woensdag 2 juli 2008 19:55 schreef TwistedDarling het volgende:
[..]
Ohjeej.
Naar aanleiding van dat nummer? Want dan moet ik ook snel m'n mond houden.![]()
En dan jat ik hem morgen ook nog even van je. Sorry.quote:Op woensdag 2 juli 2008 19:55 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Nee hoorIk zie'em gewoon amper deze week
Van jou kan ik 't hebbenquote:Op woensdag 2 juli 2008 19:57 schreef TwistedDarling het volgende:
[..]
En dan jat ik hem morgen ook nog even van je. Sorry.![]()
Dat dusquote:Op woensdag 2 juli 2008 19:29 schreef TwistedDarling het volgende:
Ik ben wel echt tegen een vaste OP.
Tenzij het dat plaatje van Annie van daarnet is. Dat geeft de strekking van deze reeks tenminste goed weer.
Gelukkig maar.quote:
Er valt qua kliek weinig meer te kweken hier natuurlijk.quote:Op woensdag 2 juli 2008 20:01 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Dat dus
Een OP!![]()
Hoe bedoel je kliekjes kweken.
Kan altijd ergerquote:Op woensdag 2 juli 2008 20:04 schreef TwistedDarling het volgende:
[..]
Er valt qua kliek weinig meer te kweken hier natuurlijk.
terugvindsingle?quote:
Dolf Jansenquote:Op woensdag 2 juli 2008 20:05 schreef TwistedDarling het volgende:
Q wordt gestalked door Dolf Jansen whehehehe.
Twistje. Hoe is het?quote:Op woensdag 2 juli 2008 20:06 schreef TwistedDarling het volgende:
Hoi dawg!
Ik heb een soort van deja vu.quote:
Daar zal die vast geen voordeel bij hebbenquote:Op woensdag 2 juli 2008 20:05 schreef TwistedDarling het volgende:
Q wordt gestalked door Dolf Jansen whehehehe.
Prima hoor. Met jou?quote:
Is die Dolf niet getrouwd enzo?quote:Op woensdag 2 juli 2008 20:11 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Daar zal die vast geen voordeel bij hebben
Uhu. Ik heb hier ook gewoon af en toe gepost hoor.quote:Op woensdag 2 juli 2008 20:12 schreef TwistedDarling het volgende:
[..]
Prima hoor. Met jou?
Ook maar weer eens terug nu singles weer vermoord is? Typisch hoor.
Je zou het zeggen, maar die hebben toch muurtjes om zich heen gebouwd?quote:Op woensdag 2 juli 2008 20:13 schreef TwistedDarling het volgende:
[..]
Is die Dolf niet getrouwd enzo?
Als het zo'n eng mannetje lukt om een vrouw te strikken dan is er toch hoop voor elke single man hier?
Ik kick cvs-ass. Laatst Q geholpen met z'n nieuwe meubels sjouwen, de dag erna Burdie een dag geholpen met behang afsteken en de volgende dag was ik nog immer fit.quote:Op woensdag 2 juli 2008 20:14 schreef dawg het volgende:
[..]
Uhu. Ik heb hier ook gewoon af en toe gepost hoor.
Maar goed wel met mij.Hoe is het nu met je cvs?
Wauw, je kickt ass ja!quote:Op woensdag 2 juli 2008 20:19 schreef TwistedDarling het volgende:
[..]
Ik kick cvs-ass. Laat Q geholpen met z'n nieuwe meubels sjouwen, de dag erna Burdie een dag geholpen met behang afsteken en de volgende dag was ik nog immer fit.![]()
Totdat nectarientje me aanstook met haar gesnotter, maar he snot happens.
Die heeft vast meer geld op de bankrekening staanquote:Op woensdag 2 juli 2008 20:13 schreef TwistedDarling het volgende:
[..]
Is die Dolf niet getrouwd enzo?
Als het zo'n eng mannetje lukt om een vrouw te strikken dan is er toch hoop voor elke single man hier?
Goed.quote:Op woensdag 2 juli 2008 20:19 schreef TwistedDarling het volgende:
Hoe is het met jouw gezondheid?
Nogal.quote:Op woensdag 2 juli 2008 20:21 schreef dawg het volgende:
[..]
Wauw, je kickt ass ja!
Wat een vrijheid weer, nietwaar?
Dat valt denk ik vies tegen, hij zit bij de publieke omroep.quote:Op woensdag 2 juli 2008 20:22 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Die heeft vast meer geld op de bankrekening staan
Mooizo.quote:
quote:Op woensdag 2 juli 2008 20:32 schreef dawg het volgende:
Ja.
ik quote je niet, dan kun je nog even editten
Ik mag niet mopperen van de mensen hier. Maar serieus: het gaat niet goed.quote:
Ja, je bent er ook al best lang mee bezig. Kut wel, zeg.quote:Op woensdag 2 juli 2008 20:44 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik mag niet mopperen van de mensen hier. Maar serieus: het gaat niet goed.
En ik maak me best zorgen langzamerhand. Ik had liever mijn vrijdagavond thuis gezeten ipv spoedeisende hulp.
Er waren alleen maar singles hier altijd zo geweestquote:Op woensdag 2 juli 2008 20:44 schreef Elegy het volgende:
Zo, daar zijn we weer. Ging lekker snel, in zes minuten een halve kilo kwijt
En, hebben de singles deze reeks inmiddels al gekaapt?
Dat weet ik niet. Ik voel me nergens serieus genomen. Niemand wilt nu daadwerkelijk onderzoeken, maar goed. Ik wacht het Radboud nog af, misschien willen die wel wat meer.quote:Op woensdag 2 juli 2008 20:45 schreef dawg het volgende:
[..]
Ja, je bent er ook al best lang mee bezig. Kut wel, zeg.
Wat ga je nu doen? Buitenlands ziekenhuis ofzo?
Ik was/ben al een SC'er.quote:Op woensdag 2 juli 2008 20:44 schreef Elegy het volgende:
En, hebben de singles deze reeks inmiddels al gekaapt?
Okay. Ik hoop voor je dat dat iets oplevert.quote:Op woensdag 2 juli 2008 20:47 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Ik voel me nergens serieus genomen. Niemand wilt nu daadwerkelijk onderzoeken, maar goed. Ik wacht het Radboud nog af, misschien willen die wel wat meer.
Dat wist ik helemaal nietquote:Op woensdag 2 juli 2008 20:46 schreef Pheno het volgende:
[..]
Er waren alleen maar singles hier altijd zo geweest
Nou ja, er zijn wat uitzonderingen: airwin + missmsx (inclusief klonen), Burdie en webspider, ik zei de gek. En misschien wel meer, maar dat zijn irl kasanova's. Q. bv moet je voor oppassen, die lult elke vrouw in bed.quote:Op woensdag 2 juli 2008 20:52 schreef Elegy het volgende:
[..]
Dat wist ik helemaal nietWeer wat geleerd
Volgens mij is het meer dat ze (ik iig) graag zouden zien dat je niet alle hoop verliest.quote:Op woensdag 2 juli 2008 20:44 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik mag niet mopperen van de mensen hier. Maar serieus: het gaat niet goed.
En ik maak me best zorgen langzamerhand. Ik had liever mijn vrijdagavond thuis gezeten ipv spoedeisende hulp.
In ieder geval hebbe ze op de SEH een mogelijk beginnen nierfalen ontdekt. Tof, dat kan er ook nog wel bij. Ze hebben een brief naar mijn huisarts gestuurd, maar ik bel morgen wel een keer of hij nog actie wilt ondernemen of dat ik maar een mes tussen mijn darmen plant, om zo de diagnose iets duidelijker te maken (proef sarcasme).quote:Op woensdag 2 juli 2008 20:56 schreef TwistedDarling het volgende:
[..]
Volgens mij is het meer dat ze (ik iig) graag zouden zien dat je niet alle hoop verliest.
Kan me goed voorstellen dat je je zorgen maakt door het gedoe met m'n vader destijds.
En uit eigen ervaring weet ik ook hoe ruk het is om steeds tegen onwillige artsen aan te lopen. Bijzonder kwalijk dat je het moet hebben van toeval ipv deskundig en welwillendheid. Ik hoop echt dat er binnen niet al te lange tijd voor jou een toevalstreffer is op een diagnose en hopelijk ook een oplossing. *aai over de bol*
Ja, precies. Don Juan de Q.quote:Op woensdag 2 juli 2008 20:55 schreef Pheno het volgende:
Q. bv moet je voor oppassen, die lult elke vrouw in bed.
Ah okee, dan weet ik dat ook weerquote:Op woensdag 2 juli 2008 20:55 schreef Pheno het volgende:
[..]
Nou ja, er zijn wat uitzonderingen: airwin + missmsx (inclusief klonen), Burdie en webspider, ik zei de gek. En misschien wel meer, maar dat zijn irl kasanova's. Q. bv moet je voor oppassen, die lult elke vrouw in bed.
Wellicht dat ze het eventuele beginnende nierfalen kunnen verhelpen en dat dat bepaalde klachten zou kunnen verhelpen. Maar zolang de eigenlijke oorzaak niet wordt gevonden heb je daar ook niet echt veel aan.quote:Op woensdag 2 juli 2008 21:00 schreef Pheno het volgende:
[..]
In ieder geval hebbe ze op de SEH een mogelijk beginnen nierfalen ontdekt. Tof, dat kan er ook nog wel bij. Ze hebben een brief naar mijn huisarts gestuurd, maar ik bel morgen wel een keer of hij nog actie wilt ondernemen of dat ik maar een mes tussen mijn darmen plant, om zo de diagnose iets duidelijker te maken (proef sarcasme).
Jammerquote:Op woensdag 2 juli 2008 21:26 schreef Pheno het volgende:
We zullen zien, ik word ben er nu moedeloos van. Weekend istanbul was ook al redelijk verpest door al dit gedoe. Teveel last om echt alles te kunnen zien wat we oorspronkelijk van plan waren. En dat lag niet aan het turkse eten
quote:Op woensdag 2 juli 2008 21:26 schreef Pheno het volgende:
We zullen zien, ik word ben er nu moedeloos van. Weekend istanbul was ook al redelijk verpest door al dit gedoe. Teveel last om echt alles te kunnen zien wat we oorspronkelijk van plan waren. En dat lag niet aan het turkse eten
Ik niet, maar dat zal dan wel aan mij liggen.quote:Op woensdag 2 juli 2008 21:40 schreef Pheno het volgende:
Ach, ik snap de strekking.
Oké, ik zal happen. Jammer van het weekend bedoelde ik natuurlijk, ik zou allang mezelf wat aangedaan hebben als ik dezelfde problemen zou hebben. Vind 't knap dat hij ondanks de problemen alsnog dingen onderneemt, en niet enkel bij de figuurlijke zakken neer gaat zittenquote:
Ja.quote:Op woensdag 2 juli 2008 21:42 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik niet, maar dat zal dan wel aan mij liggen.
Gelukkig zijn die bepaalde personen inmiddels niet meer te vinden in de SC, dus we kunnen weer!quote:Op woensdag 2 juli 2008 19:17 schreef Sjowhan het volgende:
[..]
"We" hadden vroegah al een op, maar die is door bepaalde personen op de wiki aangepast zodat het niet meer leuk was
Jaquote:Op woensdag 2 juli 2008 21:42 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ja.quote:Op woensdag 2 juli 2008 21:42 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Tieten posten?quote:Op woensdag 2 juli 2008 21:47 schreef webspider het volgende:
[..]
Gelukkig zijn die bepaalde personen inmiddels niet meer te vinden in de SC, dus we kunnen weer!.
Samen met epic failquote:Op woensdag 2 juli 2008 21:51 schreef TwistedDarling het volgende:
Is 'droeftoeter' het nieuwe hype-woord op fok!?
Ik vind het wel een mooie.![]()
![]()
Ik blijf toch bij mijn badmongool hoor.quote:Op woensdag 2 juli 2008 21:51 schreef TwistedDarling het volgende:
![]()
Dat mag hoor.quote:Op woensdag 2 juli 2008 21:54 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik blijf toch bij mijn badmongool hoor.
Epic boobs?quote:
quote:Op woensdag 2 juli 2008 21:51 schreef TwistedDarling het volgende:
![]()
quote:UIT HET NRC-HANDELSBLAD (2003)
Tot voor kort dacht ik – schreef ik afgelopen maandag - dat het woord droeftoeteren in 2002 was verzonnen door Eduard Bomhoff, tijdens zijn 87 dagen als minister van Volksgezondheid. Veel lezers wisten dat dit beeldende woord al veel langer bestaat.
Droeftoeter wordt bij mijn weten gebruikt als koosnaam voor ‘saxofoon’, als scheldwoord voor ‘droefig iemand, depressieveling’ en voor ‘zeurpiet’. Maar er zijn meer betekenissen, aldus een lezer uit Den Haag. ,,In De Vlieger van Maarten ‘t Hart komt het woord voor en wel in de betekenis van ‘grafdelver’, of, in ieder geval als iemand die op een kerkhof werkzaam is. Het kan dus zijn dat de oorsprong ervan in de contreien van Maassluis gezocht moet worden. Als de vader van de heer ‘t Hart het woord bekend was - zoals de tekst veronderstelt - dan betekent dit ook dat het om een woord gaat dat al in de jaren vijftig van de twintigste eeuw gebruikt werd. Exit Bomhoff dus!’’
De letterlijke tekst in De Vlieger, een boek uit 1998, luidt:
‘D’r staat zoveel tegenover. Je mag in uniform voor een begrafenisstoet uit lopen! Van dat zwarte pak en die pet zou je opfleuren als een paard dat ze feestelijk optuigen. Je bent geknipt als droeftoeter. Zoals jij kunt kijken, zo diepbedrukt, zo inbedroefd, zo zielsverdrietig... Had je de achternaam van je vrouw, dan zou ‘t helemaal perfect zijn.’
Maarten ‘t Hart blijkt het zelfs nogmaals ergens te hebben gebruikt – meldde een andere lezer. ,,Ik zit ‘Het woeden der gehele wereld’ (1993) van Maarten ‘t Hart te herlezen. Het verhaal speelt zich af in ‘t Harts geboorteplaats Maassluis, de tijd is winter 52/53 en gaat over een jongen die daar in 1940 geboren is. ‘t Hart slooft zich op alle mogelijke manieren uit om de figuren origineel Maassluis’ te laten spreken en daar komt op bladzij 94 in een gesprek tussen hem en een iets ouder vriendje het woord droeftoeter voor. De vriend vertelt dat zijn broertje wel van een andere Engelse piloot zal zijn dan hijzelf, “want dat is zo’n droeftoeter”.’’
Rotterdamse droeftoeters Maar het woord was niet alleen bekend in Maassluis en omgeving, maar ook Rotterdam. ,,Ik ben grootgeworden in Rotterdam in de jaren veertig en vijfitg. Het woord droeftoeter is me bekend in de betekenissen ‘zeur, zaniker, vervelende vent’ (nooit gehoord dat het over een vrouw werd gezegd). Ik herinner me een (korte) discussie over een uitdrukking van een vriend van me, die een andere (afwezige) vriend een oeverloze droeftoeter noemde. We hebben over de combinatie van die twee woorden gepraat en gelachen.’’
En kwam nog twee bericht binnen van Rotterdammer. De eerste schreef: ,,Het zou me voor Bomhoff wat te veel eer zijn geworden! Het zelfstandig naamwoord droeftoeter ben ik omstreeks 1983 al tegengekomen. Op dat moment werd ik vakbondsbestuurder voor de CNV-bond voor overheidspersoneel in Rotterdam en omgeving. Vooral Rotterdams vakbondskader (werkzaam bij RET, GEB enzovoort) gebruikte de term om collega’s of anderen aan te duiden die in hun ogen onnozel waren dan wel onverstandig. Het was niet eens bedoeld als een echt onvriendelijke term maar de bedoeling was helder, laat ik maar zeggen de manier waarop Rotterdammers direct en rechtstreeks naar elkaar kunnen zijn.’’
En de tweede mailde: ,,In 1989 kwam ik in contact met een niet nader te noemen Chef Personeelszaken bij een grote, niet nader te noemen organisatie die met een zekere regelmaat sprak over ‘Droeftoeters, Leedmagneten en normale medewerkers’.’’
En dan bleek het woord nog te zijn gebruikt op de Koninklijke Militaire Academie te Breda. ,,In mijn tijd als cadet aan de Koninklijke Militaire Academie te Breda is het zelfstandige naamwoord droeftoeter er in de ontgroening bij mij goed ingestampt. Evenals talloze andere woorden uit het cadettenjargon. Droeftoeter, en ook wel droefnek, hebben - het zal u weinig verassen- een nogal negatieve lading. Het staat voor de zielige ‘droeve’ cadet, die er niets van bakt.’’
Epic red cross.quote:
quote:Op woensdag 2 juli 2008 21:54 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik blijf toch bij mijn badmongool hoor.
Wat weer bewijst dat fokusers erg retro zijn. Net zoals achmed the terrorist, en andere ouwe meuk. Straks komen ze nog met een aybabtu hype!quote:
quote:
Wat een tof ding!quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |