quote:Op dinsdag 1 juli 2008 13:17 schreef Paaskonijn het volgende:
ja anders maken we allemaal mijn fopje!!
Inderdaad, ongelooflijk dat het rookverbod nu pas is ingevoerd.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 12:57 schreef peopjantje het volgende:
het is ongeloofelijk wat de regering nu weer voor elkaar krijgt...![]()
Lul niet. Dat niemand zo'n kroeg begonnen is, is puur uit finacieel opzicht. Er mocht nog gerookt worden en rokers zijn ook drinkers. Waarom zou je het dan moeilijk voor jezelf gaan maken als uitbater om een niet-roken kroeg te openen.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 13:36 schreef JackHerrer het volgende:
Ik rook zelf niet, maar waarom is er nooit iemand een kroeg begonnen waar niet gerookt mag worden, zegt al genoeg denk ik..
Juist..en verder ga ik me er niet meer in mengen. Over een jaar hoor je NIEMAND meer. Het gezeik komt me nu echt uit de oren en het is praten tegen een muurquote:Op dinsdag 1 juli 2008 13:39 schreef zatoichi het volgende:
Ach het is al tien keer gezegd/geschreven, maar het gaat echt werken. Kijk naar de rest van Europa waar het al lang is ingevoerd. Ik zag het bij mijn eigen rokende vrienden die de rookruimtes hartstikke goed vonden in Dublin.
En al die uitlaatgassen danquote:Op dinsdag 1 juli 2008 13:39 schreef zatoichi het volgende:
Ach het is al tien keer gezegd/geschreven, maar het gaat echt werken. Kijk naar de rest van Europa waar het al lang is ingevoerd. Ik zag het bij mijn eigen rokende vrienden die de rookruimtes hartstikke goed vonden in Dublin.
Dit weekend stond er een artikel in de krant. Het schijnt dat de hersenen van rokers anders werken dan die van niet rokers. Kort gezegd kunnen de hersenen van rokers minder goed vooruit denken, minder goed de betekenis van iets in de toekomst bedenken.
Het feit dat elke roker moord en brand schreeuwt over het rookverbod (en dat nu pas doet terwijl dit al meer dan een jaar bekend is) en niet eens even wil kijken hoe het werk bewijst dat maar weer.
Ik heb nog nooit uitlaatgassen in een café gerokenquote:Op dinsdag 1 juli 2008 13:45 schreef STING het volgende:
[..]
En al die uitlaatgassen dan
Zolang Corus zijn zooi in zee dumpt
In plaats van de rooklucht, krijg je zweet en bier lucht, dus wat maakt het nou uit
Waarom moeten wij ons als rokers altijd maar aanpassen![]()
De kroegen stromen nu helemaal leeg
Het wordt zo een politiestaat!
quote:Op dinsdag 1 juli 2008 13:55 schreef zatoichi het volgende:
Je argumenten bevestigen mijn stelling; niet echt doordacht...
Hoe zit het met de vrijheid voor de eigenaren om zelf te bepalen of er wel of niet in hún tent gerookt wordtquote:Op dinsdag 1 juli 2008 13:35 schreef mgerben het volgende:
Ja ja, rokers hameren vooral op hun eigen vrijheid.
Hoe het zit met de vrijheid van anderen om hun rook niet in te hoeven ademen, staan ze niet bij stil.
kut nevermind; iets te snel gerageerd; maar dat komt omdat ik serieus precies dezelfde stellingen al een paar keer heb gehoord afgelopen weekendquote:
Diezelfde stelling zou je dan moeten doortrekken naar alle werkgevers.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 14:17 schreef n0r het volgende:
[..]
Hoe zit het met de vrijheid voor de eigenaren om zelf te bepalen of er wel of niet in hún tent gerookt wordt
Maar niemand ziet het verbod zo als het gemaakt is; voor de horecamedewerkers. Een heel groot gedeelte van de mensen in de horeca rookt zelf, en dan nog: de horeca is geen bedrijfstak waar je gezonder van wordt (denk aan 60kg bierfusten, hele lange dagen draaien etc). Alle rokers en niet-rokers vallen hier over elkaar heen, terwijl het verbod eigenlijk bedoeld was voor het personeel.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 14:26 schreef STING het volgende:
[..]
Diezelfde stelling zou je dan moeten doortrekken naar alle werkgevers.
De horeca had tot nu toe nog vrijstelling van de rookvrije werkplek, maar "moet nu ook mee met de tijd".
Het verbod beschermt puur de niet-rokende medewerker. Als mensen zonodig moeten/willen roken, doen ze dat maar, zonder dat een niet-rokende werknemer daar last van ondervindt, of zelfs een andere baan moet nemen.
En ook voor veel niet-rokende cafe/restaurant bezoekers is het verbod natuurlijk een voordeel.
Je huis is een cafe? nee maar even serieus, jij gaat een kroegbaas een boete laten opleveren?quote:
Je weet toch dat verslaafden niet gevoelig zijn voor rationele argumenten?quote:Op dinsdag 1 juli 2008 13:43 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Lul niet. Dat niemand zo'n kroeg begonnen is, is puur uit finacieel opzicht. Er mocht nog gerookt worden en rokers zijn ook drinkers. Waarom zou je het dan moeilijk voor jezelf gaan maken als uitbater om een niet-roken kroeg te openen.
Nu mág er nergens meer gerookt worden en wat gebeurt er? De mensen blijven toch wel komen. Ook de rokers. Maar toen het verbod nog niet gold zouden die wegblijven. Maar nu dus niet.
Ik kreeg van de week van iemand het argument dat ik niet verplicht was naar een kroeg te gaan dus als ik niet tegen rook kan, dan moet ik maar gewoon thuis blijven
Hoe sneu is dat? 1/3 van Nederland rookt, 2/3 niet(of was het inmiddals alweer minder rokers?). Dus het overgrote deel moet met de ellende zitten.
Rokers storen niet-rokers. Niet-rokers storen rokers niet. Ja, de rokers gaan nu heel huilie roepen: "Jawel, je stoort me wel want je zeurt over mijn roken". Daarop zeg ik: dikke vinger. Het zeuren is als gevolg van je eigen stoor-activiteit.
Waarom direct weer verslaafden? als jij de hele dag cola drinkt ben je zeker een cola junk.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 14:50 schreef Nobu het volgende:
[..]
Je weet toch dat verslaafden niet gevoelig zijn voor rationele argumenten?
Omdat die kroeg zichzelf op achterstand zet.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 13:36 schreef JackHerrer het volgende:
Ik rook zelf niet, maar waarom is er nooit iemand een kroeg begonnen waar niet gerookt mag worden, zegt al genoeg denk ik..
Er zijn zat rokers die best in staat zijn om dingen kapot te slaan als ze een poosje niet gerookt hebben. En de eerste persoon die ziek wordt als hij geen cola krijgt moet ik ook nog tegen komen.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 14:52 schreef Ab-Normaal het volgende:
[..]
Waarom direct weer verslaafden? als jij de hele dag cola drinkt ben je zeker een cola junk.
Net als junkie etc etc, verslaafd is als je alles er voor over hebt om te roken, dus geld jatten, alles kapot slaan al kan je niet roken.
Maar volgens mij heeft weinig fokker hier last van.
Als ik een hele dag rook merk je niks aan mij hoor, wordt niet agressief ga niet trillen niks, kan zo een week, maand, 2 maanden stoppen.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 14:57 schreef Nobu het volgende:
[..]
Er zijn zat rokers die best in staat zijn om dingen kapot te slaan als ze een poosje niet gerookt hebben. En de eerste persoon die ziek wordt als hij geen cola krijgt moet ik ook nog tegen komen.
Ook een symptoom van verslaafden: niet willen inzien dat ze verslaafd zijn.
De kroegbaar die schopt 'm er vierkant uit. En terecht.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 14:50 schreef Ab-Normaal het volgende:
[..]
Je huis is een cafe? nee maar even serieus, jij gaat een kroegbaas een boete laten opleveren?
Hoe triest.
Wat een bullshit verhaalquote:Op dinsdag 1 juli 2008 13:39 schreef zatoichi het volgende:
Dit weekend stond er een artikel in de krant. Het schijnt dat de hersenen van rokers anders werken dan die van niet rokers. Kort gezegd kunnen de hersenen van rokers minder goed vooruit denken, minder goed de betekenis van iets in de toekomst bedenken.
Het feit dat elke roker moord en brand schreeuwt over het rookverbod (en dat nu pas doet terwijl dit al meer dan een jaar bekend is) en niet eens even wil kijken hoe het werk bewijst dat maar weer.
Dat is geprobeerd, rookvrije restaurants ook, volgens mij op 1 hand te tellen.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 13:36 schreef JackHerrer het volgende:
Nee hoor. De kroeg waar we altijd komen heeft al aangegeven lak te hebben aan deze achterlijke regel. Als 't je niet bevalt tyf je maar op.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 16:13 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
De kroegbaar die schopt 'm er vierkant uit. En terecht.
Mischien ligt dat niet alleen aan het rook verhaal.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 16:28 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
Dat is geprobeerd, rookvrije restaurants ook, volgens mij op 1 hand te tellen.
Maarja, die gingen allemaal roemloos ten onder.
Er kwam namelijk niemand.
LOL !!!!!!quote:Op dinsdag 1 juli 2008 16:37 schreef PusKut het volgende:
HAHAHAHAHAA! IK GA DIT WEEKEND LEKKER NAAR EEN ILLEGAAL ROOKFEEST HAHAHAHAHAHAA.
PM me voor de geheime locatie!
neequote:Op dinsdag 1 juli 2008 17:02 schreef Aneurism het volgende:
Ik vraag me wel 1 ding af:
Het rookverbod is er door heen gezet ivm dat elke werknemer (bardame) recht heeft op een rookvrije werkplek, daar was het hem om te doen.
Maar elke eenmans zaak waarin alleen de uitbater achter de tap staat, mag je daar dan wel weer roken?
Ik heb dit wel gedaan (en meer dan 1 x) bijv. toen ik s'ochtends om 7 uur onderweg was naar een beurs (ik help bij exotische plant verkoop stand), en er 2 sjaakies een dikke nasty joint aan het opsmoken waren in de trein. Het enige wat ik terug kreeg was gezwaai met een mes en kankerdit en dat. In de trein vind ik het gewoon ranzig, heb het dus al 5-6x gevraagd. Het enige wat je terug krijgt is een agressieve reactie. Ik MOET met de trein, ik heb geen andere keuze en de keren dat ik er wat van zei deed ik het puur om niet te stinken naar rook op mijn eerste kennis making bij klanten/werkgevers e.d. Dus dan maar niet een half uur roken. Dat doe je op het perron maar. Dat boeit me niet. Naar de kroeg gaan boeit me ook niet of er gerookt word, maakt me eigenlijk vrij weinig uit. Je weet dat het gebeurd als je daarnaar toe gaat. Maar de trein gebruik ik voor naar mijn werk te gaan, en daar kan en mag ik gewoon niet stinken naar rook (vind ik)quote:Op dinsdag 1 juli 2008 16:39 schreef Salvad0R het volgende:
Toch wel vreemd, dat de mensen die hier op internet stoer doen over dat ze het rookverbod zo'n goede regel vinden nooit IRL aan rokers als ik hebben gevraagd om even de sigaret te doven of ergens anders te gaan roken.
Het is niet dat de niet-rokers deze regel hebben afgedwongen, het is globale slavernij-policy. Controle-drang.
neem je me dan ook een keertje mee?quote:Op dinsdag 1 juli 2008 16:32 schreef Lyzio het volgende:
[..]
Nee hoor. De kroeg waar we altijd komen heeft al aangegeven lak te hebben aan deze achterlijke regel. Als 't je niet bevalt tyf je maar op.
lol @ 13! coffeshopsquote:Tilburgse coffeeshops negeren rookverbod
TILBURG - De dertien coffeeshops in Tilburg hebben unaniem besloten zich niks aan te trekken van het rookverbod in de horeca dat dinsdag is ingegaan.
Bij elk van de coffeeshops ligt een brief klaar voor controleurs van de Voedsel en Waren Autoriteit (VWA) met uitleg over de gezamenlijke actie.
Bedrijfsleider Freek Hoeksema van twee filialen van de The GrassCompany in Tilburg heeft dat dinsdag laten weten. "Roken is een fundamenteel onderdeel van onze bedrijfsvoering en onze bron van inkomsten. We werken daarom niet mee aan het verbod", aldus Hoeksema.
Voor zover bekend heeft de VWA in Tilburg nog niet opgetreden tegen coffeeshophouders.
quote:Op dinsdag 1 juli 2008 18:22 schreef Vodkadruppel het volgende:
http://fs2.formdesk.com/v(...)_sport_kunst_cultuur
![]()
Voor de NSB-ers!
Te triestquote:Op dinsdag 1 juli 2008 18:22 schreef Vodkadruppel het volgende:
![]()
Voor de NSB-ers!
Hoezo sneu?quote:Op dinsdag 1 juli 2008 18:22 schreef Vodkadruppel het volgende:
![]()
Voor de NSB-ers!
Ja, met van die praatgroepen.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 20:00 schreef Breaker.Faker het volgende:
Maar ik ben wel eens dat er een rook café moet komen voor de mensen die roken.
Behold, de rook Gestapo.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 20:23 schreef J.Herrer het volgende:
En nu gaan ze natuurlijk allerlei wouten de stad in sturen om ff lekker te cashen
Natuurlijk, de hele uitvoering van deze wet is er deels op gericht de shops helemaal weg te krijgen.quote:Dat je geen joint met tabak meer mag roken in de shop.. gatverdamme zeg
get a life....quote:Op dinsdag 1 juli 2008 18:22 schreef Vodkadruppel het volgende:
![]()
Voor de NSB-ers!
ik geef je groot gelijk...quote:Op dinsdag 1 juli 2008 20:44 schreef Toempf het volgende:
Kanker, wat maakt iedereen er toch een probleem van zeg. Ik weet niet hoe dat met jullie zit, maar ik zit hooguit 2x per week in de kroeg. En dat is maar een paar uurtjes, van 10/11 tot 2 uur (sluitingstijd) Hoe fucking zwakzinnig ben je als je niet eens 3 uur zonder een peuk kan? Je steekt er een op vlak voordat je naar binnen stapt, en als de tent sluit rook je buiten op weg naar fiets nog een sigaret.
Problem solved, en nu verder ruziemaken over patat en friet.
Jij snapt het niet, je hebt zeker zelf nooit gerookt.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 20:44 schreef Toempf het volgende:
[knip]. Ik weet niet hoe dat met jullie zit, maar ik zit hooguit 2x per week in de kroeg. En dat is maar een paar uurtjes, van 10/11 tot 2 uur (sluitingstijd) Hoe fucking zwakzinnig ben je als je niet eens 3 uur zonder een peuk kan? Je steekt er een op vlak voordat je naar binnen stapt, en als de tent sluit rook je buiten op weg naar fiets nog een sigaret.
Problem solved, en nu verder ruziemaken over patat en friet.
Gisteravond was ik ook in een kroeg die compleet lak had aan het rookverbod. Het was druk!!quote:Op dinsdag 1 juli 2008 16:32 schreef Lyzio het volgende:
[..]
Nee hoor. De kroeg waar we altijd komen heeft al aangegeven lak te hebben aan deze achterlijke regel. Als 't je niet bevalt tyf je maar op.
Oei, sterk argument, vooral dat 'punt'.quote:Op woensdag 2 juli 2008 14:17 schreef PusKut het volgende:
Jij snapt het niet, je hebt zeker zelf nooit gerookt.
Bij bier hoort een peuk, punt.
Oei, wat stoer! Mag ik je aanraken?quote:Op zaterdag 5 juli 2008 11:07 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Gisteravond was ik ook in een kroeg die compleet lak had aan het rookverbod. Het was druk!!
Ja hoor tabak is pas 500 jaar oudquote:Op zaterdag 5 juli 2008 12:14 schreef mgerben het volgende:
[..]
Oei, sterk argument, vooral dat 'punt'.
Ik geniet van bier zonder peuk, punt.
Bier is al 6000 jaar oud, peuken nog geen 500. Punt.
En je peuk kun je buiten roken. Punt. Puntpunt p.un.t.
Ja maar die fusten til je met zijn drieën en lange dagen worden gecompenseerd. Net als het rookverbod worden arbo-regels in de horeca strikt nageleefd.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 14:42 schreef Lausteen het volgende:
[..]
Maar niemand ziet het verbod zo als het gemaakt is; voor de horecamedewerkers. Een heel groot gedeelte van de mensen in de horeca rookt zelf, en dan nog: de horeca is geen bedrijfstak waar je gezonder van wordt (denk aan 60kg bierfusten, hele lange dagen draaien etc). Alle rokers en niet-rokers vallen hier over elkaar heen, terwijl het verbod eigenlijk bedoeld was voor het personeel.
Ik rook zelf ook (en werk ook nog in de horeca), maar het is gewoon een zinloze discussie. Natuurlijk is het gezonder voor iedereen dat er niet gerookt wordt, wat kan je daar tegen in brengen..
Toon eens wat doorzettingsvermogen!!! Gewoon doorstomen man!quote:Op zaterdag 5 juli 2008 13:10 schreef Ab-Normaal het volgende:
Vond het gisteren wel relaxed in de kroeg om niet te roken, was alleen wel beduidend een heel stuk rustiger, iedereen zat buiten maarja.
Om 1 uur ging het terras ineens dicht moet je dus ineens een paar meter van de kroeg af staan dat vond ik wel apart, wordt leuk als het regent sta je daar maarja.
Heb nu wel zo iets gewoon stoppen met roken
Was sowieso al van plan om te gaan stoppen hoor, maar anders stoom je lekker zelf door van mij mag je maar ik denk eerder dat jij er 1 bent die niet eens een peuk durft op te steken in de kroeg, en als je een waarschuwing krijgt gelijk snel naar buiten loopt.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 13:18 schreef fransbreda het volgende:
[..]
Toon eens wat doorzettingsvermogen!!! Gewoon doorstomen man!
En daar ga je de fout in, je probeert te denken...quote:Op zaterdag 5 juli 2008 13:23 schreef Ab-Normaal het volgende:
[..]
Was sowieso al van plan om te gaan stoppen hoor, maar anders stoom je lekker zelf door van mij mag je maar ik denk eerder dat jij er 1 bent die niet eens een peuk durft op te steken in de kroeg, en als je een waarschuwing krijgt gelijk snel naar buiten loopt.
Je zou natuurlijk inhoudelijk kunnen reageren, of helemaal niet. Maar ik snap je emotie ook welquote:Op zaterdag 5 juli 2008 12:15 schreef mgerben het volgende:
Oei, wat stoer! Mag ik je aanraken?
Ik zou wel eens willen weten hoeveel % van de horeca bezoekers (en dan het liefst van de kroeg/café/discotheek bezoeker) rookt. Als ik zie hoeveel mensen er altijd stonden te roken in horeca gelegenheden dan vraag ik me af of hier de 1/3 en 2/3 regel wel op gaat.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 13:43 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Hoe sneu is dat? 1/3 van Nederland rookt, 2/3 niet(of was het inmiddals alweer minder rokers?). Dus het overgrote deel moet met de ellende zitten.
Drieën?quote:Op zaterdag 5 juli 2008 13:14 schreef V.en.A het volgende:
[..]
Ja maar die fusten til je met zijn drieën en lange dagen worden gecompenseerd.
Die regel geldt wellicht voor de totale bevolking en niet voor de regelmatige horecabezoeker. Oftewel, we stellen een rookverbod voor de incidentele sikkeneurige horecabezoekerquote:Op zaterdag 5 juli 2008 15:17 schreef KaheemSaid het volgende:
Ik zou wel eens willen weten hoeveel % van de horeca bezoekers (en dan het liefst van de kroeg/café/discotheek bezoeker) rookt. Als ik zie hoeveel mensen er altijd stonden te roken in horeca gelegenheden dan vraag ik me af of hier de 1/3 en 2/3 regel wel op gaat.
Klopt maar tabak zelf word al duizend jaar gebruikt.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 13:24 schreef nietzman het volgende:
[..]
Peuken kennen we pas zo'n beetje sinds de industriële revolutie.
Alsof je die kleren na een avondje stappen ,rookverbod of niet, nog aan wilt hebben.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 15:11 schreef Koenholio het volgende:
Ik kwam gisteren thuis van uitgaan. En mijn kleren zaten niet vol met rook!![]()
ja, die rookgeur vind ik danw eer een beetje bleu om als verbodsredenen te gebruiken.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 15:52 schreef Cypress_Hill het volgende:
[..]
Alsof je die kleren na een avondje stappen ,rookverbod of niet, nog aan wilt hebben.
Jij bent een stoere jonge mag ik je aanrakenquote:Op zaterdag 5 juli 2008 13:34 schreef fransbreda het volgende:
[..]
En daar ga je de fout in, je probeert te denken...
Wat is dit nu weer voor post.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 17:43 schreef daisy_ducky het volgende:
het rookverbod...zeg het maar
ok dan![]()
rookverbod = verboden te roken
mag je niet roken ...dus wat snap je daar dan niet aan?![]()
er valt niks aan te snappen want je mag het gewoon niet![]()
en iets wat niet mag staat straf op.
geldboete / gevangenis / zweepslagen**
![]()
**ligt eraan welk land je bent.
Welke kroeg werk je?quote:Op zaterdag 5 juli 2008 17:25 schreef Plasterk het volgende:
Ik heb zelf een bijbaan als barman en merk dat als mensen willen roken naar buiten gaan en dit geen probleem is (nuchtere Groningers??). Echter het is nu buiten soms gezelliger dan binnen. Er worden veel sociale contacten gelegd en bier drinken bij de ingang wordt gedoogd door de politie. Al met al merk ik geen achteruitgang en al helemaal niet in de omzet.
Nu kan het nog gezellig zijn ja, maar wacht maar tot de winterquote:Op zaterdag 5 juli 2008 17:25 schreef Plasterk het volgende:
Ik heb zelf een bijbaan als barman en merk dat als mensen willen roken naar buiten gaan en dit geen probleem is (nuchtere Groningers??). Echter het is nu buiten soms gezelliger dan binnen. Er worden veel sociale contacten gelegd en bier drinken bij de ingang wordt gedoogd door de politie. Al met al merk ik geen achteruitgang en al helemaal niet in de omzet.
tussen feest en spieghel in.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 18:07 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Welke kroeg werk je?
Merkte gisteravond idd dat het buiten drukker was dan binnen in de kroeg
Zei iemand die behoort tot een minderheid.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 20:00 schreef Breaker.Faker het volgende:
Ik ben eens met het rookverbod. Al jaren zijn de niet rokers de dupe van de rokers die bij hun gezicht staan te paffen. Nu is het ander som. Wil je roken dan ga je maar naar buiten zo hoort het gewoon. In veel EU landen is al langer een rookverbod en daar is het geen probleem hier ineens wel![]()
Ik zal zelf dadelijk meer uit eten gaan heerlijk gewoon dat je dadelijk je eten ruikt in plaats van de tabak rook. Of dat je kleding lekker blijf ruiken en je haren. Niet dat je een half uur je eigen moet gaan wassen als je thuis bent.
Maar ik ben wel eens dat er een rook café moet komen voor de mensen die roken.
En als ze het vragen en je zegt nee, dan kijken ze verongelijkt.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 13:55 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Volgens mij hebben rokers zich nog nooit aangepast; althans ik heb nog nooit als niet roker meegemaakt dat een roker aan mij vroeg of ik het erg vond dat hij een sigaret op stak.
Dan wordt er gewoon binnen gepaftquote:Op zaterdag 5 juli 2008 18:12 schreef J.Herrer het volgende:
Nu kan het nog gezellig zijn ja, maar wacht maar tot de winter
Ja, dat zou inderdaat kut zijn.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 12:57 schreef peopjantje het volgende:
zelf rook ik nietmaar kan het me heel goed voor seleen dat het kut is om nergens meer te mogen roken... o
![]()
Dan kom jij duidelijk in andere kroegen dan ik. Waar ik kom is het hooguit 1/3.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 18:24 schreef Martinovibes het volgende:
75% + rookt in de kroeg en hetzelfde voor het personeel.
Komt omdat het buiten warm is. Ik denk niet dat het iets te maken heeft met de gezelligheid van rokers.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 17:25 schreef Plasterk het volgende:
Ik heb zelf een bijbaan als barman en merk dat als mensen willen roken naar buiten gaan en dit geen probleem is (nuchtere Groningers??). Echter het is nu buiten soms gezelliger dan binnen. Er worden veel sociale contacten gelegd en bier drinken bij de ingang wordt gedoogd door de politie.
Met GB heb je inderdaad een punt, maar ik denk dat veel mensen toch te snel gaan roepen dat alle kroegen in Nederland straks dicht gaan. Ik bedoel kom op, dit is het eerste weekend waarin het rookverbod geldt. Logisch dat er dan minder mensen komen. Verder zijn er ook al veel mensen op vakantie, dat merk ik op mijn werk ook (restaurant).quote:Op zaterdag 5 juli 2008 13:18 schreef Jerruh het volgende:
ik was gisteren in eindhoven en zag wel resultaat van het rookverbod: de drukste kroegen en clubs zaten halfvol, sommigen bijna leeg. iedereen zat en stond op straat...rokers of niet. tuurlijk kan je zeggen dat rokers dan maar minder moeten roken en dan lekker binnen moeten gaan feesten, maar gedrag van mensen kan je niet bepalen of daarom veroordelen... ze zijn er niet minderwaardig door. Als je dan gaat kijken en ziet wat voor invloed het zou kunnen hebben op horeca, zou het best eens een slechte stap kunnen zijn op financieel gebied... en hopelijk gaan we dan niet GB achterna waar, wat ik heb gelezen, 4 kroegen per dag moeten sluiten sinds de maatregel.
DIe tien liter parfum x zoveel ruik je ook wel als de hele tent blauw staatquote:Op zondag 6 juli 2008 12:47 schreef RickoKun het volgende:
Bovendien kon ik de sma's hun geuren beter ruiken
Waarom denk je dat het niet helemaal verboden wordt en steeds duurder wordt?quote:Op zondag 6 juli 2008 13:41 schreef -Strawberry- het volgende:
Roken is slecht voor je, dus ik snap de stap wel. Valt me juist nog mee van de regering. Ze kunnen het roken ook zien als een inkomstenbron. Maar goed, wel balen voor de rokers natuurlijk... moeten ze maar stoppen
Ach opzich heb ik daar wel mee leren levenquote:Op donderdag 10 juli 2008 20:33 schreef northernlight81 het volgende:
Dat je in een coffeeshop niet meer mag roken slaat echt alles. Achterlijke mensen die dat zo nodig in moeten voeren, daar help je helemaal niemand mee.
Tja, maar hierdoor zal toch minder verkocht worden. Duurder wordt het inderdaad wel...quote:Op zondag 6 juli 2008 21:18 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
Waarom denk je dat het niet helemaal verboden wordt en steeds duurder wordt?
Het zal minder geld opleveren, maar als er veel mensen stoppen, kost het ook minder aan ziektekosten.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 11:51 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Tja, maar hierdoor zal toch minder verkocht worden. Duurder wordt het inderdaad wel...
Nee, juist niet. Kosten voor de zorg nemen op lange termijn alleen maar toe.quote:Het zal minder geld opleveren, maar als er veel mensen stoppen, kost het ook minder aan ziektekosten.
Of een lekkere zweetoksel naast je. Er zijn nu bedrijven die neprooklucht willen gebruiken om alle andere ranzige geuren tegen te gaan.quote:Op zondag 6 juli 2008 13:36 schreef -skippybal- het volgende:
Ik heb gewoon nog 14 peuken over in m'n pakje van gister
Wel matige luchtgjes allemaal. Zo'n dude ging een tosti bestellen en de complete kroeg rook naar gesmolten kaas
Oke, heb geen idee hoeveel meer mensen er nou echt stoppen. Maar ze zullen er zeker wel rekening mee hebben gehouden bij de regering en de prijzen erop aangepast hebben.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 16:14 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
Nee, juist niet. Kosten voor de zorg nemen op lange termijn alleen maar toe.
En doordat het duurder wordt zal de accijnsopbrengst ongeveer gelijk blijven.
Verzuurde tumorlokker.quote:
Niet allemaal!quote:Op dinsdag 1 juli 2008 13:39 schreef zatoichi het volgende:
http://www.parool.nl/paro(...)gezonde-mensen.dhtmlquote:Maar hoezo nemen de ziektekosten alleen maar toe als er minder mensen roken? Ik snap ook wel dat de totale ziektekosten stijgen door vergrijzing en doordat er steeds meer mensen in NL wonen, maar als je alleen de inkomsten en uitgaven door roken neemt zullen de uitgaven aan ziektekosten toch echt dalen lijkt me wanneer minder mensen roken en meeroken.
Dat komt omdat een kroegeigenaar EERST ondernemer is en DAN pas niet-roker. Als je een kroeg wil gaan openen, en je sluit 30% van de potientiele klanten + hun vrienden bij voorbaat uit, dan verdien je minder dan een kroeg waarin wel gerookt mag worden. Het is niet zo heel moeilijk om te begrijpen waarom ondernemers in een omgeving waar niet gerookt mag worden moeite hebben met het openen van een kroeg waarin niet gerookt mag worden.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 13:36 schreef JackHerrer het volgende:
Ik rook zelf niet, maar waarom is er nooit iemand een kroeg begonnen waar niet gerookt mag worden, zegt al genoeg denk ik.
Een E-sigaret. Als ik dan rook wil ik die teer ook in mijn keel voelen branden ook, niet zo'n nep sigaret.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 23:26 schreef Pek het volgende:
Ze slaan door, ik werd vanavond naar buiten gestuurd omdat ik binnen aan mijn E-sigaret stond te lurken. Ik nog proberen uit te leggen dat het geen roken of tabak was, maar daar werd niet naar geluisterd, naar buiten jij!
Het moet niet gekker worden
Zo'n E-sigaret, met aan het einde een klein rood lampje zodat het op een sigaret lijkt, die een klein wolkje waterdamp uitstoot zodat het op een sigaret lijkt - het ziet er echt, maar dan ook echt niet uit.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 23:26 schreef Pek het volgende:
Ze slaan door, ik werd vanavond naar buiten gestuurd omdat ik binnen aan mijn E-sigaret stond te lurken. Ik nog proberen uit te leggen dat het geen roken of tabak was, maar daar werd niet naar geluisterd, naar buiten jij!
Ja, ga daar ook nog ff over zeiken, godallemachtigquote:Op zaterdag 19 juli 2008 02:09 schreef mgerben het volgende:
[..]
Zo'n E-sigaret, met aan het einde een klein rood lampje zodat het op een sigaret lijkt, die een klein wolkje waterdamp uitstoot zodat het op een sigaret lijkt - het ziet er echt, maar dan ook echt niet uit.
... ik ben nog maar net begonnen maat.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 02:59 schreef Pek het volgende:
[..]
Ja, ga daar ook nog ff over zeiken, godallemachtig![]()
When does the hurting stop
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |