abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59816820
het is ongeloofelijk wat de regering nu weer voor elkaar krijgt...

zelf rook ik niet maar kan het me heel goed voor seleen dat het kut is om nergens meer te mogen roken... o
en het slechste is nog wel dat de horeca het niet eens zelf mag bepalen of er in hun kroeg welof niet kan worden gerookt... zeg nou zelf dit haalt slaat toch echt alles....

waar gaat het heen met onze maatschaapij
pi_59816852
Toegevende niet-roker/collaborateur
pi_59816878
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 12:57 schreef peopjantje het volgende:
voor seleen
pi_59816908
het rookverbod

nu tevreden?
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_59816923
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 12:59 schreef Ticket het volgende:

[..]

sorry dat moest voor stellen zijn volgens mij...
pi_59816956
Damn, nog een topic er over, anders maken we er gewoon een fok rookverbod forum van.

We komen er toch samen niet uit, de rokers balen en de niet-rokers gaan kinderachtig lopen doen.

Gewoon buiten gaan staan is nog relaxed ook, over 2 maanden hoor je er niemand meer over en het valt reuze mee let nou maar op.
En als je dan toch de niet rokers wil pesten strak voor de deur gaan staan roken, maarja wat voor figuur ben je dan?
  dinsdag 1 juli 2008 @ 13:11:11 #7
125061 Koenholio
*O* Adenine, Thymine,..
pi_59817132
het rookverbod
Guanine en Cytosine! *O*
  dinsdag 1 juli 2008 @ 13:12:05 #8
192856 -SG-
PSV Eindhoven!
pi_59817149
het rookverbod...
A little knowledge is a dangerous thing.
pi_59817181
droog
pi_59817268
ja anders maken we allemaal mijn fopje!!
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 13:21:01 #11
192856 -SG-
PSV Eindhoven!
pi_59817322
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 13:17 schreef Paaskonijn het volgende:
ja anders maken we allemaal mijn fopje!!
A little knowledge is a dangerous thing.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 13:24:39 #12
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_59817392
quote:
het is ongeloofelijk wat de regering nu weer voor elkaar krijgt...
Inderdaad, ongelooflijk dat het rookverbod nu pas is ingevoerd.
Maar ja, beter laat dan nooit!
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_59817580
Ja ja, rokers hameren vooral op hun eigen vrijheid.
Hoe het zit met de vrijheid van anderen om hun rook niet in te hoeven ademen, staan ze niet bij stil.

De mythe van de sociale roker met aandacht voor anderen wordt wel ruw doorgeprikt, vind ik.
Wanneer het ze uitkomt geldt vrijheid alleen voor de roker, moeten niet-rokers vooral niet zeuren en wordt wetenschap over gezondheidsrisico's gewoon ontkend.

Op die manier maak je een verbod inderdaad wel onvermijdelijk.

Eindelijk
pi_59817618
Ik rook zelf niet, maar waarom is er nooit iemand een kroeg begonnen waar niet gerookt mag worden, zegt al genoeg denk ik..
  dinsdag 1 juli 2008 @ 13:39:11 #15
116091 Heatseeker
ATTAMOTTAMOTTA
pi_59817655
Maak een statement door te gaan roken.
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand.
pi_59817669
Ach het is al tien keer gezegd/geschreven, maar het gaat echt werken. Kijk naar de rest van Europa waar het al lang is ingevoerd. Ik zag het bij mijn eigen rokende vrienden die de rookruimtes hartstikke goed vonden in Dublin.

Dit weekend stond er een artikel in de krant. Het schijnt dat de hersenen van rokers anders werken dan die van niet rokers. Kort gezegd kunnen de hersenen van rokers minder goed vooruit denken, minder goed de betekenis van iets in de toekomst bedenken.

Het feit dat elke roker moord en brand schreeuwt over het rookverbod (en dat nu pas doet terwijl dit al meer dan een jaar bekend is) en niet eens even wil kijken hoe het werk bewijst dat maar weer.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 13:43:15 #17
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_59817742
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 13:36 schreef JackHerrer het volgende:
Ik rook zelf niet, maar waarom is er nooit iemand een kroeg begonnen waar niet gerookt mag worden, zegt al genoeg denk ik..
Lul niet. Dat niemand zo'n kroeg begonnen is, is puur uit finacieel opzicht. Er mocht nog gerookt worden en rokers zijn ook drinkers. Waarom zou je het dan moeilijk voor jezelf gaan maken als uitbater om een niet-roken kroeg te openen.

Nu mág er nergens meer gerookt worden en wat gebeurt er? De mensen blijven toch wel komen. Ook de rokers. Maar toen het verbod nog niet gold zouden die wegblijven. Maar nu dus niet.

Ik kreeg van de week van iemand het argument dat ik niet verplicht was naar een kroeg te gaan dus als ik niet tegen rook kan, dan moet ik maar gewoon thuis blijven
Hoe sneu is dat? 1/3 van Nederland rookt, 2/3 niet(of was het inmiddals alweer minder rokers?). Dus het overgrote deel moet met de ellende zitten.

Rokers storen niet-rokers. Niet-rokers storen rokers niet. Ja, de rokers gaan nu heel huilie roepen: "Jawel, je stoort me wel want je zeurt over mijn roken". Daarop zeg ik: dikke vinger. Het zeuren is als gevolg van je eigen stoor-activiteit.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  dinsdag 1 juli 2008 @ 13:44:32 #18
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_59817775
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 13:39 schreef zatoichi het volgende:
Ach het is al tien keer gezegd/geschreven, maar het gaat echt werken. Kijk naar de rest van Europa waar het al lang is ingevoerd. Ik zag het bij mijn eigen rokende vrienden die de rookruimtes hartstikke goed vonden in Dublin.
Juist..en verder ga ik me er niet meer in mengen. Over een jaar hoor je NIEMAND meer. Het gezeik komt me nu echt uit de oren en het is praten tegen een muur
pi_59817806
quote:

Dit weekend stond er een artikel in de krant. Het schijnt dat de hersenen van rokers anders werken dan die van niet rokers. Kort gezegd kunnen de hersenen van rokers minder goed vooruit denken, minder goed de betekenis van iets in de toekomst bedenken.

Het feit dat elke roker moord en brand schreeuwt over het rookverbod (en dat nu pas doet terwijl dit al meer dan een jaar bekend is) en niet eens even wil kijken hoe het werk bewijst dat maar weer.
En al die uitlaatgassen dan
Zolang Corus zijn zooi in zee dumpt
In plaats van de rooklucht, krijg je zweet en bier lucht, dus wat maakt het nou uit
Waarom moeten wij ons als rokers altijd maar aanpassen
De kroegen stromen nu helemaal leeg
Het wordt zo een politiestaat!
pi_59818101
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 13:45 schreef STING het volgende:

[..]

En al die uitlaatgassen dan
Zolang Corus zijn zooi in zee dumpt
In plaats van de rooklucht, krijg je zweet en bier lucht, dus wat maakt het nou uit
Waarom moeten wij ons als rokers altijd maar aanpassen
De kroegen stromen nu helemaal leeg
Het wordt zo een politiestaat!
Ik heb nog nooit uitlaatgassen in een café geroken
Ik heb Corus nog nooit olie in zee zien dumpen waar ik in de kroeg stond
zweet en bier is een stuk minder erg dan rook, dat ruik je de volgende dag niet meer in je haar en kleren, bovendien heb ik hier in het ziekenhuis nog nooit een longonderzoek meegemaakt voor iemand met longkanker van bierlucht.
Volgens mij hebben rokers zich nog nooit aangepast; althans ik heb nog nooit als niet roker meegemaakt dat een roker aan mij vroeg of ik het erg vond dat hij een sigaret op stak.
Politiestaat, je weet niet eens wat dat is; zoals al eerder is gezegd; het is de meerderheid die hier belang bij heeft, kortom democratie ten top.

Je argumenten bevestigen mijn stelling; niet echt doordacht...
pi_59818398
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 13:55 schreef zatoichi het volgende:
Je argumenten bevestigen mijn stelling; niet echt doordacht...

Blockt je firewall de : ' ) smiley?
pi_59818647
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 13:35 schreef mgerben het volgende:
Ja ja, rokers hameren vooral op hun eigen vrijheid.
Hoe het zit met de vrijheid van anderen om hun rook niet in te hoeven ademen, staan ze niet bij stil.

Hoe zit het met de vrijheid voor de eigenaren om zelf te bepalen of er wel of niet in hún tent gerookt wordt
pi_59818744
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 14:08 schreef STING het volgende:

[..]

Blockt je firewall de : ' ) smiley?
kut nevermind; iets te snel gerageerd; maar dat komt omdat ik serieus precies dezelfde stellingen al een paar keer heb gehoord afgelopen weekend
pi_59818841
Zo'n geweldige argumenten weer.
Ik wil gewoon mijn heroïne kunnen schieten waar ik wil! Ik val toch niemand lastig?

KLB: de plaats voor gezonde discussie.
Ga weg
pi_59818874
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 14:17 schreef n0r het volgende:

[..]

Hoe zit het met de vrijheid voor de eigenaren om zelf te bepalen of er wel of niet in hún tent gerookt wordt
Diezelfde stelling zou je dan moeten doortrekken naar alle werkgevers.

De horeca had tot nu toe nog vrijstelling van de rookvrije werkplek, maar "moet nu ook mee met de tijd".
Het verbod beschermt puur de niet-rokende medewerker. Als mensen zonodig moeten/willen roken, doen ze dat maar, zonder dat een niet-rokende werknemer daar last van ondervindt, of zelfs een andere baan moet nemen.

En ook voor veel niet-rokende cafe/restaurant bezoekers is het verbod natuurlijk een voordeel.
pi_59819267
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 14:26 schreef STING het volgende:

[..]

Diezelfde stelling zou je dan moeten doortrekken naar alle werkgevers.

De horeca had tot nu toe nog vrijstelling van de rookvrije werkplek, maar "moet nu ook mee met de tijd".
Het verbod beschermt puur de niet-rokende medewerker. Als mensen zonodig moeten/willen roken, doen ze dat maar, zonder dat een niet-rokende werknemer daar last van ondervindt, of zelfs een andere baan moet nemen.

En ook voor veel niet-rokende cafe/restaurant bezoekers is het verbod natuurlijk een voordeel.
Maar niemand ziet het verbod zo als het gemaakt is; voor de horecamedewerkers. Een heel groot gedeelte van de mensen in de horeca rookt zelf, en dan nog: de horeca is geen bedrijfstak waar je gezonder van wordt (denk aan 60kg bierfusten, hele lange dagen draaien etc). Alle rokers en niet-rokers vallen hier over elkaar heen, terwijl het verbod eigenlijk bedoeld was voor het personeel.

Ik rook zelf ook (en werk ook nog in de horeca), maar het is gewoon een zinloze discussie. Natuurlijk is het gezonder voor iedereen dat er niet gerookt wordt, wat kan je daar tegen in brengen..
  dinsdag 1 juli 2008 @ 14:47:28 #27
188728 Lyzio
why do we fall
pi_59819369
Ik blijf gewoon paffen in café's.
live as if you'll die today
dream as if you'll live forever
- james 'jimmy' dean
pi_59819417
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 14:47 schreef Lyzio het volgende:
Brutale vlerk
pi_59819455
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 14:47 schreef Lyzio het volgende:
Je huis is een cafe? nee maar even serieus, jij gaat een kroegbaas een boete laten opleveren?
Hoe triest.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 14:50:49 #30
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_59819459
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 13:43 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Lul niet. Dat niemand zo'n kroeg begonnen is, is puur uit finacieel opzicht. Er mocht nog gerookt worden en rokers zijn ook drinkers. Waarom zou je het dan moeilijk voor jezelf gaan maken als uitbater om een niet-roken kroeg te openen.

Nu mág er nergens meer gerookt worden en wat gebeurt er? De mensen blijven toch wel komen. Ook de rokers. Maar toen het verbod nog niet gold zouden die wegblijven. Maar nu dus niet.

Ik kreeg van de week van iemand het argument dat ik niet verplicht was naar een kroeg te gaan dus als ik niet tegen rook kan, dan moet ik maar gewoon thuis blijven
Hoe sneu is dat? 1/3 van Nederland rookt, 2/3 niet(of was het inmiddals alweer minder rokers?). Dus het overgrote deel moet met de ellende zitten.

Rokers storen niet-rokers. Niet-rokers storen rokers niet. Ja, de rokers gaan nu heel huilie roepen: "Jawel, je stoort me wel want je zeurt over mijn roken". Daarop zeg ik: dikke vinger. Het zeuren is als gevolg van je eigen stoor-activiteit.
Je weet toch dat verslaafden niet gevoelig zijn voor rationele argumenten?
pi_59819491
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 14:50 schreef Nobu het volgende:

[..]

Je weet toch dat verslaafden niet gevoelig zijn voor rationele argumenten?
Waarom direct weer verslaafden? als jij de hele dag cola drinkt ben je zeker een cola junk.
Net als junkie etc etc, verslaafd is als je alles er voor over hebt om te roken, dus geld jatten, alles kapot slaan al kan je niet roken.

Maar volgens mij heeft weinig fokker hier last van.
pi_59819552
quote:
Omdat die kroeg zichzelf op achterstand zet.
Een kroeg waar gerookt mag worden accepteert iedereen.

Maar een kroeg waar niet gerookt mag worden moet bepaalde klanten iets verbieden, ze wegsturen, of ze door de politie laten verwijderen.

Het klinkt dus heel positief: een kroeg die zich op niet-rokers richt. Maar in de praktijk komt het neer op iets negatiefs: Verbieden, weren, wegsturen.

Vergelijk het eens met een kroeg waar je verplicht moet roken. Niet roken is niet toegestaan. Elk kwartier moet je er eentje opsteken. Die kroeg bestaat ook niet. Vraag je eens af waarom niet.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 14:57:04 #33
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_59819615
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 14:52 schreef Ab-Normaal het volgende:

[..]

Waarom direct weer verslaafden? als jij de hele dag cola drinkt ben je zeker een cola junk.
Net als junkie etc etc, verslaafd is als je alles er voor over hebt om te roken, dus geld jatten, alles kapot slaan al kan je niet roken.

Maar volgens mij heeft weinig fokker hier last van.
Er zijn zat rokers die best in staat zijn om dingen kapot te slaan als ze een poosje niet gerookt hebben. En de eerste persoon die ziek wordt als hij geen cola krijgt moet ik ook nog tegen komen.

Ook een symptoom van verslaafden: niet willen inzien dat ze verslaafd zijn.
pi_59819641
Een vriend van mij belde net hij niet meer mocht roken in de coffeshop( de Wall in Eindhoven ). En ik mag niet meer roken bij mij op de schietvereninging maar zwavel dampen van het schieten inademmen mag dan weer wel.

In NY mag je wel een rookbeleid voeren als je eenmanszaak hebt.
pi_59821199
dubbel
pi_59821203
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 14:57 schreef Nobu het volgende:

[..]

Er zijn zat rokers die best in staat zijn om dingen kapot te slaan als ze een poosje niet gerookt hebben. En de eerste persoon die ziek wordt als hij geen cola krijgt moet ik ook nog tegen komen.

Ook een symptoom van verslaafden: niet willen inzien dat ze verslaafd zijn.
Als ik een hele dag rook merk je niks aan mij hoor, wordt niet agressief ga niet trillen niks, kan zo een week, maand, 2 maanden stoppen.
Vind gewoon lekker als je ff pauze heb enzo, net als jij waarschijnlijk andere dingen lekker vind ieder ze ding toch.
Maar gelijk verslaafd of junkie (overigens zitten tussen die 2 nog een heel verschil, zie je het voor je junkies in de kroeg dat wordt gezellig )
  dinsdag 1 juli 2008 @ 16:13:44 #37
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_59821467
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 14:50 schreef Ab-Normaal het volgende:

[..]

Je huis is een cafe? nee maar even serieus, jij gaat een kroegbaas een boete laten opleveren?
Hoe triest.
De kroegbaar die schopt 'm er vierkant uit. En terecht.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 16:24:34 #38
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_59821734
quote:

Wat een bullshit verhaal straks ligt het de rokers ook nog in de genen ofniet om te roken !
*Hosselcopter*
pi_59821843
quote:
Dat is geprobeerd, rookvrije restaurants ook, volgens mij op 1 hand te tellen.

Maarja, die gingen allemaal roemloos ten onder.
Er kwam namelijk niemand.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 16:32:17 #40
188728 Lyzio
why do we fall
pi_59821950
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 16:13 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

De kroegbaar die schopt 'm er vierkant uit. En terecht.
Nee hoor. De kroeg waar we altijd komen heeft al aangegeven lak te hebben aan deze achterlijke regel. Als 't je niet bevalt tyf je maar op.

live as if you'll die today
dream as if you'll live forever
- james 'jimmy' dean
pi_59822067
[ SLAVERNIJ ]

En nu weer HOP aan het werk om de rente op de lening voor het huis van de bank waar je in woont af te kunnen betalen.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 16:37:38 #42
219235 PusKut
Ein Volk, ein Reich, ein Ludo
pi_59822082
HAHAHAHAHAA! IK GA DIT WEEKEND LEKKER NAAR EEN ILLEGAAL ROOKFEEST HAHAHAHAHAHAA.
PM me voor de geheime locatie!
Verder ben ik best lief..
pi_59822108
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 16:28 schreef Vodkadruppel het volgende:

[..]

Dat is geprobeerd, rookvrije restaurants ook, volgens mij op 1 hand te tellen.

Maarja, die gingen allemaal roemloos ten onder.
Er kwam namelijk niemand.
Mischien ligt dat niet alleen aan het rook verhaal.
Als jij een leuk restaurant ziet ( er zijn toch zat mensen in Nederland die niet roken) ga je dan eerst kijken of er rokers zijn en of dat mag etc etc.
Zal wel weer zo '' hier wordt ik niet vrolijk van'' restaurant zijn.
Lijkt me sterk dat er weinig animo is door de niet rokers of rokers.
pi_59822117
Toch wel vreemd, dat de mensen die hier op internet stoer doen over dat ze het rookverbod zo'n goede regel vinden nooit IRL aan rokers als ik hebben gevraagd om even de sigaret te doven of ergens anders te gaan roken.
Het is niet dat de niet-rokers deze regel hebben afgedwongen, het is globale slavernij-policy. Controle-drang.
pi_59822127
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 16:37 schreef PusKut het volgende:
HAHAHAHAHAA! IK GA DIT WEEKEND LEKKER NAAR EEN ILLEGAAL ROOKFEEST HAHAHAHAHAHAA.
PM me voor de geheime locatie!
LOL !!!!!!
COUNT ME IN !!!!!
pi_59822158
Tja ik was van plan om vandaag te gaan stoppen maarja
als ik in de kroeg zit en ik krijg zin in een peuk dan rook ik er wel een in de plee
ben me eigen account kwijt
pi_59822623
Ik vraag me wel 1 ding af:

Het rookverbod is er door heen gezet ivm dat elke werknemer (bardame) recht heeft op een rookvrije werkplek, daar was het hem om te doen.

Maar elke eenmans zaak waarin alleen de uitbater achter de tap staat, mag je daar dan wel weer roken?
pi_59822649
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 17:02 schreef Aneurism het volgende:
Ik vraag me wel 1 ding af:

Het rookverbod is er door heen gezet ivm dat elke werknemer (bardame) recht heeft op een rookvrije werkplek, daar was het hem om te doen.

Maar elke eenmans zaak waarin alleen de uitbater achter de tap staat, mag je daar dan wel weer roken?
nee
m'n oom heeft dus z'n eigen zaak en daar mag het ook niet meer
ben me eigen account kwijt
pi_59822753
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 16:39 schreef Salvad0R het volgende:
Toch wel vreemd, dat de mensen die hier op internet stoer doen over dat ze het rookverbod zo'n goede regel vinden nooit IRL aan rokers als ik hebben gevraagd om even de sigaret te doven of ergens anders te gaan roken.
Het is niet dat de niet-rokers deze regel hebben afgedwongen, het is globale slavernij-policy. Controle-drang.
Ik heb dit wel gedaan (en meer dan 1 x) bijv. toen ik s'ochtends om 7 uur onderweg was naar een beurs (ik help bij exotische plant verkoop stand), en er 2 sjaakies een dikke nasty joint aan het opsmoken waren in de trein. Het enige wat ik terug kreeg was gezwaai met een mes en kankerdit en dat. In de trein vind ik het gewoon ranzig, heb het dus al 5-6x gevraagd. Het enige wat je terug krijgt is een agressieve reactie. Ik MOET met de trein, ik heb geen andere keuze en de keren dat ik er wat van zei deed ik het puur om niet te stinken naar rook op mijn eerste kennis making bij klanten/werkgevers e.d. Dus dan maar niet een half uur roken. Dat doe je op het perron maar. Dat boeit me niet. Naar de kroeg gaan boeit me ook niet of er gerookt word, maakt me eigenlijk vrij weinig uit. Je weet dat het gebeurd als je daarnaar toe gaat. Maar de trein gebruik ik voor naar mijn werk te gaan, en daar kan en mag ik gewoon niet stinken naar rook (vind ik)

Daarnaast wil ik ook niet dat er in de auto gerookt word waar ik in mee rij. Het is gewoon te weinig ruimte om er als niet roker mee te kunnen handelen...

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 01-07-2008 17:11:00 ]
  dinsdag 1 juli 2008 @ 17:10:05 #50
220182 HEROINchic
is geen junkie.
pi_59822758
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 16:32 schreef Lyzio het volgende:

[..]

Nee hoor. De kroeg waar we altijd komen heeft al aangegeven lak te hebben aan deze achterlijke regel. Als 't je niet bevalt tyf je maar op.

neem je me dan ook een keertje mee?
ook wel keertje leuk ipv american history x etc.

dinsdag 1 juli 2008 @ 17:15:31 #51
28033 Pek
je moet wat
pi_59822854
Go Tilburg!
quote:
Tilburgse coffeeshops negeren rookverbod

TILBURG - De dertien coffeeshops in Tilburg hebben unaniem besloten zich niks aan te trekken van het rookverbod in de horeca dat dinsdag is ingegaan.

Bij elk van de coffeeshops ligt een brief klaar voor controleurs van de Voedsel en Waren Autoriteit (VWA) met uitleg over de gezamenlijke actie.

Bedrijfsleider Freek Hoeksema van twee filialen van de The GrassCompany in Tilburg heeft dat dinsdag laten weten. "Roken is een fundamenteel onderdeel van onze bedrijfsvoering en onze bron van inkomsten. We werken daarom niet mee aan het verbod", aldus Hoeksema.

Voor zover bekend heeft de VWA in Tilburg nog niet opgetreden tegen coffeeshophouders.
lol @ 13! coffeshops
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 18:52:38 #53
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_59824468
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 18:22 schreef Vodkadruppel het volgende:
http://fs2.formdesk.com/v(...)_sport_kunst_cultuur

Voor de NSB-ers!
*Hosselcopter*
  dinsdag 1 juli 2008 @ 19:18:41 #54
28033 Pek
je moet wat
pi_59824959
quote:

Voor de NSB-ers!
Te triest
Waar een klein land groot in kan zijn
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 19:29:07 #55
219235 PusKut
pi_59825154
quote:

Voor de NSB-ers!
Hoezo sneu?
pi_59825837
Ik ben eens met het rookverbod. Al jaren zijn de niet rokers de dupe van de rokers die bij hun gezicht staan te paffen. Nu is het ander som. Wil je roken dan ga je maar naar buiten zo hoort het gewoon. In veel EU landen is al langer een rookverbod en daar is het geen probleem hier ineens wel

Ik zal zelf dadelijk meer uit eten gaan heerlijk gewoon dat je dadelijk je eten ruikt in plaats van de tabak rook. Of dat je kleding lekker blijf ruiken en je haren. Niet dat je een half uur je eigen moet gaan wassen als je thuis bent.

Maar ik ben wel eens dat er een rook café moet komen voor de mensen die roken.
pi_59825853
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 20:00 schreef Breaker.Faker het volgende:
Ja, met van die praatgroepen.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 20:23:27 #58
168255 J.Herrer
pi_59826404
Dat je geen joint met tabak meer mag roken in de shop.. gatverdamme zeg

Hoe bedoel je slim opgelost? Iedereen die lekker van een jointje wilt genieten (ga er van uit dat 90% niet puur rookt) wordt nu min of meer de shop uitgejaagd. Take it and leave it
Plus dat je nu een overkill aan hangjongeren krijgt.... hoe maak je van een oplossing een probleem?

T***** regering, dat mag dan ook wel gezegd worden
En nu gaan ze natuurlijk allerlei wouten de stad in sturen om ff lekker te cashen
One hundred percent independent, I'm the fucking boss
pi_59826506
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 20:23 schreef J.Herrer het volgende:
En nu gaan ze natuurlijk allerlei wouten de stad in sturen om ff lekker te cashen
Behold, de rook Gestapo.

pi_59826636
quote:
Dat je geen joint met tabak meer mag roken in de shop.. gatverdamme zeg
Natuurlijk, de hele uitvoering van deze wet is er deels op gericht de shops helemaal weg te krijgen.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 20:44:06 #61
167856 Toempf
Internetheld
pi_59826924
Kanker, wat maakt iedereen er toch een probleem van zeg. Ik weet niet hoe dat met jullie zit, maar ik zit hooguit 2x per week in de kroeg. En dat is maar een paar uurtjes, van 10/11 tot 2 uur (sluitingstijd) Hoe fucking zwakzinnig ben je als je niet eens 3 uur zonder een peuk kan? Je steekt er een op vlak voordat je naar binnen stapt, en als de tent sluit rook je buiten op weg naar fiets nog een sigaret.

Problem solved, en nu verder ruziemaken over patat en friet.
Klaus die Gabelstaplerfahrer
Luier dan een pamper
pi_59839187
quote:

Voor de NSB-ers!
get a life....
pi_59839219
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 20:44 schreef Toempf het volgende:
Kanker, wat maakt iedereen er toch een probleem van zeg. Ik weet niet hoe dat met jullie zit, maar ik zit hooguit 2x per week in de kroeg. En dat is maar een paar uurtjes, van 10/11 tot 2 uur (sluitingstijd) Hoe fucking zwakzinnig ben je als je niet eens 3 uur zonder een peuk kan? Je steekt er een op vlak voordat je naar binnen stapt, en als de tent sluit rook je buiten op weg naar fiets nog een sigaret.
ik geef je groot gelijk...
  woensdag 2 juli 2008 @ 14:17:10 #64
219235 PusKut
pi_59841748
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 20:44 schreef Toempf het volgende:
[knip]. Ik weet niet hoe dat met jullie zit, maar ik zit hooguit 2x per week in de kroeg. En dat is maar een paar uurtjes, van 10/11 tot 2 uur (sluitingstijd) Hoe fucking zwakzinnig ben je als je niet eens 3 uur zonder een peuk kan? Je steekt er een op vlak voordat je naar binnen stapt, en als de tent sluit rook je buiten op weg naar fiets nog een sigaret.

Jij snapt het niet, je hebt zeker zelf nooit gerookt.
Bij bier hoort een peuk, punt.

Ooooh nee! Nu ben ik zwakzinnig boehoehoehoe.
Vergeef mij o, almachtige Toempf met uw wijze woorden en uw dikke kop.
  zaterdag 5 juli 2008 @ 11:07:09 #65
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_59905454
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 16:32 schreef Lyzio het volgende:

[..]

Gisteravond was ik ook in een kroeg die compleet lak had aan het rookverbod. Het was druk!!
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_59906391
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 14:17 schreef PusKut het volgende:
Jij snapt het niet, je hebt zeker zelf nooit gerookt.
Bij bier hoort een peuk, punt.
Oei, sterk argument, vooral dat 'punt'.

Ik geniet van bier zonder peuk, punt.
Bier is al 6000 jaar oud, peuken nog geen 500. Punt.
En je peuk kun je buiten roken. Punt. Puntpunt p.un.t.
pi_59906400
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 11:07 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Gisteravond was ik ook in een kroeg die compleet lak had aan het rookverbod. Het was druk!!
Oei, wat stoer! Mag ik je aanraken?
pi_59906993
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 12:14 schreef mgerben het volgende:

[..]

Oei, sterk argument, vooral dat 'punt'.

Ik geniet van bier zonder peuk, punt.
Bier is al 6000 jaar oud, peuken nog geen 500. Punt.
En je peuk kun je buiten roken. Punt. Puntpunt p.un.t.
Ja hoor tabak is pas 500 jaar oud

In de cafe's kan me niet zoveel boeien, is gewoon weer stapje verder naar het belasting betalen en je bek houden beleid. Maar in de coffeeshops is echt TE debiel voor woorden, kan niet eens meer gezellig een jointje roken aan de bar, had al een schijthekel aan deze regering maar zijn ze nog verder in de poep gezakt.
Veiligheid voor je vrijheid, vrijheid voor veiligheid.
pi_59907248
Vond het gisteren wel relaxed in de kroeg om niet te roken, was alleen wel beduidend een heel stuk rustiger, iedereen zat buiten maarja.
Om 1 uur ging het terras ineens dicht moet je dus ineens een paar meter van de kroeg af staan dat vond ik wel apart, wordt leuk als het regent sta je daar maarja.

Heb nu wel zo iets gewoon stoppen met roken
pi_59907317
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 14:42 schreef Lausteen het volgende:

[..]

Maar niemand ziet het verbod zo als het gemaakt is; voor de horecamedewerkers. Een heel groot gedeelte van de mensen in de horeca rookt zelf, en dan nog: de horeca is geen bedrijfstak waar je gezonder van wordt (denk aan 60kg bierfusten, hele lange dagen draaien etc). Alle rokers en niet-rokers vallen hier over elkaar heen, terwijl het verbod eigenlijk bedoeld was voor het personeel.

Ik rook zelf ook (en werk ook nog in de horeca), maar het is gewoon een zinloze discussie. Natuurlijk is het gezonder voor iedereen dat er niet gerookt wordt, wat kan je daar tegen in brengen..
Ja maar die fusten til je met zijn drieën en lange dagen worden gecompenseerd. Net als het rookverbod worden arbo-regels in de horeca strikt nageleefd.
  zaterdag 5 juli 2008 @ 13:18:06 #71
173605 fransbreda
NACBREDA ® ©
pi_59907369
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 13:10 schreef Ab-Normaal het volgende:
Vond het gisteren wel relaxed in de kroeg om niet te roken, was alleen wel beduidend een heel stuk rustiger, iedereen zat buiten maarja.
Om 1 uur ging het terras ineens dicht moet je dus ineens een paar meter van de kroeg af staan dat vond ik wel apart, wordt leuk als het regent sta je daar maarja.

Heb nu wel zo iets gewoon stoppen met roken
Toon eens wat doorzettingsvermogen!!! Gewoon doorstomen man!
  zaterdag 5 juli 2008 @ 13:18:55 #72
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_59907381
ik was gisteren in eindhoven en zag wel resultaat van het rookverbod: de drukste kroegen en clubs zaten halfvol, sommigen bijna leeg. iedereen zat en stond op straat...rokers of niet. tuurlijk kan je zeggen dat rokers dan maar minder moeten roken en dan lekker binnen moeten gaan feesten, maar gedrag van mensen kan je niet bepalen of daarom veroordelen... ze zijn er niet minderwaardig door. Als je dan gaat kijken en ziet wat voor invloed het zou kunnen hebben op horeca, zou het best eens een slechte stap kunnen zijn op financieel gebied... en hopelijk gaan we dan niet GB achterna waar, wat ik heb gelezen, 4 kroegen per dag moeten sluiten sinds de maatregel.
put
your
clothes
on!
  zaterdag 5 juli 2008 @ 13:20:07 #73
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_59907398
Was gisteravond voor het eerst in de kroeg sinds het rookverbod, en had eigenlijk wel verwacht dat het blauw zou staan van de rook, maar iedereen stond buiten te roken. Wel jammer met live muziek.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_59907447
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 13:18 schreef fransbreda het volgende:

[..]

Toon eens wat doorzettingsvermogen!!! Gewoon doorstomen man!
Was sowieso al van plan om te gaan stoppen hoor, maar anders stoom je lekker zelf door van mij mag je maar ik denk eerder dat jij er 1 bent die niet eens een peuk durft op te steken in de kroeg, en als je een waarschuwing krijgt gelijk snel naar buiten loopt.
  zaterdag 5 juli 2008 @ 13:24:16 #75
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_59907466
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 12:54 schreef Pr0-n00b het volgende:
Ja hoor tabak is pas 500 jaar oud
Peuken kennen we pas zo'n beetje sinds de industriële revolutie.
Ik ga naar huis.
  zaterdag 5 juli 2008 @ 13:34:36 #76
173605 fransbreda
NACBREDA ® ©
pi_59907634
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 13:23 schreef Ab-Normaal het volgende:

[..]

Was sowieso al van plan om te gaan stoppen hoor, maar anders stoom je lekker zelf door van mij mag je maar ik denk eerder dat jij er 1 bent die niet eens een peuk durft op te steken in de kroeg, en als je een waarschuwing krijgt gelijk snel naar buiten loopt.
En daar ga je de fout in, je probeert te denken...
  zaterdag 5 juli 2008 @ 14:58:05 #77
24533 ACT-F
pi_59908887
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 12:15 schreef mgerben het volgende:
Oei, wat stoer! Mag ik je aanraken?
Je zou natuurlijk inhoudelijk kunnen reageren, of helemaal niet. Maar ik snap je emotie ook wel
  zaterdag 5 juli 2008 @ 15:11:15 #78
125061 Koenholio
*O* Adenine, Thymine,..
pi_59909046
Ik kwam gisteren thuis van uitgaan. En mijn kleren zaten niet vol met rook!
Guanine en Cytosine! *O*
  zaterdag 5 juli 2008 @ 15:16:20 #79
202889 Inverted_World
Motion Graphics
pi_59909108
Gelukkig houdt de helft van de kroegen zich niet aan het rookverbod. Ik zie in zoveel kroegen nog gerookt worden! Terecht.
It's you my love, you who are the stranger
pi_59909130
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 13:43 schreef Nembrionic het volgende:

[..]
Ik zou wel eens willen weten hoeveel % van de horeca bezoekers (en dan het liefst van de kroeg/café/discotheek bezoeker) rookt. Als ik zie hoeveel mensen er altijd stonden te roken in horeca gelegenheden dan vraag ik me af of hier de 1/3 en 2/3 regel wel op gaat.
pi_59909210
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 13:14 schreef V.en.A het volgende:

[..]

Ja maar die fusten til je met zijn drieën en lange dagen worden gecompenseerd.
Drieën?
  zaterdag 5 juli 2008 @ 15:29:06 #82
24533 ACT-F
pi_59909282
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 15:17 schreef KaheemSaid het volgende:
Ik zou wel eens willen weten hoeveel % van de horeca bezoekers (en dan het liefst van de kroeg/café/discotheek bezoeker) rookt. Als ik zie hoeveel mensen er altijd stonden te roken in horeca gelegenheden dan vraag ik me af of hier de 1/3 en 2/3 regel wel op gaat.
Die regel geldt wellicht voor de totale bevolking en niet voor de regelmatige horecabezoeker. Oftewel, we stellen een rookverbod voor de incidentele sikkeneurige horecabezoeker
pi_59909352
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 13:24 schreef nietzman het volgende:

[..]

Peuken kennen we pas zo'n beetje sinds de industriële revolutie.
Klopt maar tabak zelf word al duizend jaar gebruikt.

Mijn oom heeft een heel klein kroegje/pubje en hij verwachte afgelopen week allemaal niet rokers. Maar het was er gewoon helemaal leeg. Hij weet nu al als het lang zo door gaat dat ie zijn zaak weg moet doen, die ie al 22 jaar heeft

Regering: val kapot a.u.b. En nu zijn het de niet-rokers die vrolijk zijn. Over 5/10 jaar is het een van jullie verslavingen/relax momentjes die de lul is, en dan lach ik jullie kankerhard uit.
A king in the making, and the throne is for the taking
So I climb the mountain top and put my stake in
Got the weight of the world on my shoulder
Not a nigga nor a hoodrat bitch can stop me from taking it over
pi_59909374
Ons land begint te lijken op de staat in 1984 van Orwell. De christenen(+ PVDA, nu ook 4 jaar christelijk) dammen onze persoonlijke vrijheden in. Nederland word steeds minder aantrekkelijk om in te leven.
A king in the making, and the throne is for the taking
So I climb the mountain top and put my stake in
Got the weight of the world on my shoulder
Not a nigga nor a hoodrat bitch can stop me from taking it over
  zaterdag 5 juli 2008 @ 15:52:19 #85
169335 Cypress_Hill
Back again motherfuckers
pi_59909595
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 15:11 schreef Koenholio het volgende:
Ik kwam gisteren thuis van uitgaan. En mijn kleren zaten niet vol met rook!
Alsof je die kleren na een avondje stappen ,rookverbod of niet, nog aan wilt hebben.
"Unless you have an IQ higher than mine, I’m not interested in what you think."
Dr. Walter Bishop
  zaterdag 5 juli 2008 @ 16:02:34 #86
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_59909725
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 15:52 schreef Cypress_Hill het volgende:

[..]

Alsof je die kleren na een avondje stappen ,rookverbod of niet, nog aan wilt hebben.
ja, die rookgeur vind ik danw eer een beetje bleu om als verbodsredenen te gebruiken.
zoals ik al es zei: mensen gaan er dan pas achterkomen hoezeer ze zelf stinken, deo of niet.
in Londen in een club rook je 100 verschillende soorten deo, parfums, aftershavegeurtjes gemixed met zweet, drankluchten, scheten (ja, mensen kunnen zich soms echt niet generen blijkbaar) etc. Rook is altijd een dominerende geur geweest welke zelfs hardnekkige scheten ondergedrukt kreeg, maar nu ruik je dus alles. Ik zeg dit niet om te gaan zeuren over het verbod, maar dat gedoe over schone kleren kan men beter ook maar snel gaan vergeten.
put
your
clothes
on!
pi_59910234
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 13:34 schreef fransbreda het volgende:

[..]

En daar ga je de fout in, je probeert te denken...
Jij bent een stoere jonge mag ik je aanraken
  zaterdag 5 juli 2008 @ 17:25:58 #88
168979 Plasterk
Is de plas sterk?
pi_59910895
Ik heb zelf een bijbaan als barman en merk dat als mensen willen roken naar buiten gaan en dit geen probleem is (nuchtere Groningers??). Echter het is nu buiten soms gezelliger dan binnen. Er worden veel sociale contacten gelegd en bier drinken bij de ingang wordt gedoogd door de politie. Al met al merk ik geen achteruitgang en al helemaal niet in de omzet.
  zaterdag 5 juli 2008 @ 17:43:24 #89
106911 daisy_ducky
..............................
pi_59911227
het rookverbod...zeg het maar

ok dan

rookverbod = verboden te roken

mag je niet roken ...dus wat snap je daar dan niet aan?

er valt niks aan te snappen want je mag het gewoon niet
en iets wat niet mag staat straf op.
geldboete / gevangenis / zweepslagen**

**ligt eraan welk land je bent.

Leuk he,Europese wetgeving
als je wat te janken hebt,moet je daar wezen.

[ Bericht 11% gewijzigd door daisy_ducky op 05-07-2008 18:03:26 ]
  zaterdag 5 juli 2008 @ 17:47:23 #90
169335 Cypress_Hill
Back again motherfuckers
pi_59911302
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 17:43 schreef daisy_ducky het volgende:
het rookverbod...zeg het maar

ok dan

rookverbod = verboden te roken

mag je niet roken ...dus wat snap je daar dan niet aan?

er valt niks aan te snappen want je mag het gewoon niet
en iets wat niet mag staat straf op.
geldboete / gevangenis / zweepslagen**

**ligt eraan welk land je bent.
Wat is dit nu weer voor post.
"Unless you have an IQ higher than mine, I’m not interested in what you think."
Dr. Walter Bishop
  zaterdag 5 juli 2008 @ 18:07:37 #91
37300 StarGazer
Anesthetize
pi_59911622
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 17:25 schreef Plasterk het volgende:
Ik heb zelf een bijbaan als barman en merk dat als mensen willen roken naar buiten gaan en dit geen probleem is (nuchtere Groningers??). Echter het is nu buiten soms gezelliger dan binnen. Er worden veel sociale contacten gelegd en bier drinken bij de ingang wordt gedoogd door de politie. Al met al merk ik geen achteruitgang en al helemaal niet in de omzet.
Welke kroeg werk je?

Merkte gisteravond idd dat het buiten drukker was dan binnen in de kroeg
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  zaterdag 5 juli 2008 @ 18:12:19 #92
168255 J.Herrer
pi_59911691
quote:
Nu kan het nog gezellig zijn ja, maar wacht maar tot de winter
One hundred percent independent, I'm the fucking boss
  zaterdag 5 juli 2008 @ 18:20:29 #93
168979 Plasterk
Is de plas sterk?
pi_59911787
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 18:07 schreef StarGazer het volgende:

[..]

Welke kroeg werk je?

Merkte gisteravond idd dat het buiten drukker was dan binnen in de kroeg
tussen feest en spieghel in.
pi_59911846
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 20:00 schreef Breaker.Faker het volgende:
Ik ben eens met het rookverbod. Al jaren zijn de niet rokers de dupe van de rokers die bij hun gezicht staan te paffen. Nu is het ander som. Wil je roken dan ga je maar naar buiten zo hoort het gewoon. In veel EU landen is al langer een rookverbod en daar is het geen probleem hier ineens wel

Ik zal zelf dadelijk meer uit eten gaan heerlijk gewoon dat je dadelijk je eten ruikt in plaats van de tabak rook. Of dat je kleding lekker blijf ruiken en je haren. Niet dat je een half uur je eigen moet gaan wassen als je thuis bent.

Zei iemand die behoort tot een minderheid.
75% + rookt in de kroeg en hetzelfde voor het personeel.
het rookverbod is en blijft walchelijk en komt een minderheid ten koste van een meerderheid tegemoed.
pi_59911888
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 13:55 schreef zatoichi het volgende:

[..]
Volgens mij hebben rokers zich nog nooit aangepast; althans ik heb nog nooit als niet roker meegemaakt dat een roker aan mij vroeg of ik het erg vond dat hij een sigaret op stak.
En als ze het vragen en je zegt nee, dan kijken ze verongelijkt.
  zaterdag 5 juli 2008 @ 18:45:00 #96
24533 ACT-F
pi_59912191
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 18:12 schreef J.Herrer het volgende:
Nu kan het nog gezellig zijn ja, maar wacht maar tot de winter
Dan wordt er gewoon binnen gepaft
  zondag 6 juli 2008 @ 00:21:21 #97
37300 StarGazer
Anesthetize
pi_59918271
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 18:45 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Dan wordt er gewoon binnen gepaft
En terecht.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_59922370
quote:
zelf rook ik niet maar kan het me heel goed voor seleen dat het kut is om nergens meer te mogen roken... o
Ja, dat zou inderdaat kut zijn.
Gelukkig dat het niet zo is en dat je bijna overal in Nederland nog mag roken, toch?
Alleen die paar vierkante meters kroeg, trein en werk, waar er andere mensen zijn die niet aan jouw rook kunnen ontsnappen, daar mag het niet meer.
Maar er zijn nog duizenden vierkante kilometers stad, dorp, thuis en natuurgebied waar het wel mag.
pi_59922509
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 18:24 schreef Martinovibes het volgende:
75% + rookt in de kroeg en hetzelfde voor het personeel.
Dan kom jij duidelijk in andere kroegen dan ik. Waar ik kom is het hooguit 1/3.
quote:
Ik heb zelf een bijbaan als barman en merk dat als mensen willen roken naar buiten gaan en dit geen probleem is (nuchtere Groningers??). Echter het is nu buiten soms gezelliger dan binnen. Er worden veel sociale contacten gelegd en bier drinken bij de ingang wordt gedoogd door de politie.
Komt omdat het buiten warm is. Ik denk niet dat het iets te maken heeft met de gezelligheid van rokers.

[ Bericht 10% gewijzigd door Ticket op 06-07-2008 12:04:27 ]
  zondag 6 juli 2008 @ 12:04:14 #100
125061 Koenholio
*O* Adenine, Thymine,..
pi_59922746
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 13:18 schreef Jerruh het volgende:
ik was gisteren in eindhoven en zag wel resultaat van het rookverbod: de drukste kroegen en clubs zaten halfvol, sommigen bijna leeg. iedereen zat en stond op straat...rokers of niet. tuurlijk kan je zeggen dat rokers dan maar minder moeten roken en dan lekker binnen moeten gaan feesten, maar gedrag van mensen kan je niet bepalen of daarom veroordelen... ze zijn er niet minderwaardig door. Als je dan gaat kijken en ziet wat voor invloed het zou kunnen hebben op horeca, zou het best eens een slechte stap kunnen zijn op financieel gebied... en hopelijk gaan we dan niet GB achterna waar, wat ik heb gelezen, 4 kroegen per dag moeten sluiten sinds de maatregel.
Met GB heb je inderdaad een punt, maar ik denk dat veel mensen toch te snel gaan roepen dat alle kroegen in Nederland straks dicht gaan. Ik bedoel kom op, dit is het eerste weekend waarin het rookverbod geldt. Logisch dat er dan minder mensen komen. Verder zijn er ook al veel mensen op vakantie, dat merk ik op mijn werk ook (restaurant).
Maar goed, er is natuurlijk wel een kans dat sommige kroegen straks dicht moeten, helaas. Maar ik denk wel dat je eerst moet afwachten of het ook echt zo rustig blijft als het dit weekend is.
Guanine en Cytosine! *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')