abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 juli 2008 @ 17:15:31 #51
28033 Pek
je moet wat
pi_59822854
Go Tilburg!
quote:
Tilburgse coffeeshops negeren rookverbod

TILBURG - De dertien coffeeshops in Tilburg hebben unaniem besloten zich niks aan te trekken van het rookverbod in de horeca dat dinsdag is ingegaan.

Bij elk van de coffeeshops ligt een brief klaar voor controleurs van de Voedsel en Waren Autoriteit (VWA) met uitleg over de gezamenlijke actie.

Bedrijfsleider Freek Hoeksema van twee filialen van de The GrassCompany in Tilburg heeft dat dinsdag laten weten. "Roken is een fundamenteel onderdeel van onze bedrijfsvoering en onze bron van inkomsten. We werken daarom niet mee aan het verbod", aldus Hoeksema.

Voor zover bekend heeft de VWA in Tilburg nog niet opgetreden tegen coffeeshophouders.
lol @ 13! coffeshops
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 18:52:38 #53
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_59824468
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 18:22 schreef Vodkadruppel het volgende:
http://fs2.formdesk.com/v(...)_sport_kunst_cultuur

Voor de NSB-ers!
*Hosselcopter*
  dinsdag 1 juli 2008 @ 19:18:41 #54
28033 Pek
je moet wat
pi_59824959
quote:

Voor de NSB-ers!
Te triest
Waar een klein land groot in kan zijn
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 19:29:07 #55
219235 PusKut
Ein Volk, ein Reich, ein Ludo
pi_59825154
quote:

Voor de NSB-ers!
Hoezo sneu?
Verder ben ik best lief..
pi_59825837
Ik ben eens met het rookverbod. Al jaren zijn de niet rokers de dupe van de rokers die bij hun gezicht staan te paffen. Nu is het ander som. Wil je roken dan ga je maar naar buiten zo hoort het gewoon. In veel EU landen is al langer een rookverbod en daar is het geen probleem hier ineens wel

Ik zal zelf dadelijk meer uit eten gaan heerlijk gewoon dat je dadelijk je eten ruikt in plaats van de tabak rook. Of dat je kleding lekker blijf ruiken en je haren. Niet dat je een half uur je eigen moet gaan wassen als je thuis bent.

Maar ik ben wel eens dat er een rook café moet komen voor de mensen die roken.
pi_59825853
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 20:00 schreef Breaker.Faker het volgende:
Maar ik ben wel eens dat er een rook café moet komen voor de mensen die roken.
Ja, met van die praatgroepen.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 20:23:27 #58
168255 J.Herrer
pi_59826404
Dat je geen joint met tabak meer mag roken in de shop.. gatverdamme zeg

Hoe bedoel je slim opgelost? Iedereen die lekker van een jointje wilt genieten (ga er van uit dat 90% niet puur rookt) wordt nu min of meer de shop uitgejaagd. Take it and leave it
Plus dat je nu een overkill aan hangjongeren krijgt.... hoe maak je van een oplossing een probleem?

T***** regering, dat mag dan ook wel gezegd worden
En nu gaan ze natuurlijk allerlei wouten de stad in sturen om ff lekker te cashen
One hundred percent independent, I'm the fucking boss
pi_59826506
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 20:23 schreef J.Herrer het volgende:
En nu gaan ze natuurlijk allerlei wouten de stad in sturen om ff lekker te cashen
Behold, de rook Gestapo.

pi_59826636
quote:
Dat je geen joint met tabak meer mag roken in de shop.. gatverdamme zeg
Natuurlijk, de hele uitvoering van deze wet is er deels op gericht de shops helemaal weg te krijgen.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 20:44:06 #61
167856 Toempf
Internetheld
pi_59826924
Kanker, wat maakt iedereen er toch een probleem van zeg. Ik weet niet hoe dat met jullie zit, maar ik zit hooguit 2x per week in de kroeg. En dat is maar een paar uurtjes, van 10/11 tot 2 uur (sluitingstijd) Hoe fucking zwakzinnig ben je als je niet eens 3 uur zonder een peuk kan? Je steekt er een op vlak voordat je naar binnen stapt, en als de tent sluit rook je buiten op weg naar fiets nog een sigaret.

Problem solved, en nu verder ruziemaken over patat en friet.
Klaus die Gabelstaplerfahrer
Luier dan een pamper
pi_59839187
quote:

Voor de NSB-ers!
get a life....
pi_59839219
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 20:44 schreef Toempf het volgende:
Kanker, wat maakt iedereen er toch een probleem van zeg. Ik weet niet hoe dat met jullie zit, maar ik zit hooguit 2x per week in de kroeg. En dat is maar een paar uurtjes, van 10/11 tot 2 uur (sluitingstijd) Hoe fucking zwakzinnig ben je als je niet eens 3 uur zonder een peuk kan? Je steekt er een op vlak voordat je naar binnen stapt, en als de tent sluit rook je buiten op weg naar fiets nog een sigaret.
ik geef je groot gelijk...
  woensdag 2 juli 2008 @ 14:17:10 #64
219235 PusKut
Ein Volk, ein Reich, ein Ludo
pi_59841748
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 20:44 schreef Toempf het volgende:
[knip]. Ik weet niet hoe dat met jullie zit, maar ik zit hooguit 2x per week in de kroeg. En dat is maar een paar uurtjes, van 10/11 tot 2 uur (sluitingstijd) Hoe fucking zwakzinnig ben je als je niet eens 3 uur zonder een peuk kan? Je steekt er een op vlak voordat je naar binnen stapt, en als de tent sluit rook je buiten op weg naar fiets nog een sigaret.

Jij snapt het niet, je hebt zeker zelf nooit gerookt.
Bij bier hoort een peuk, punt.

Ooooh nee! Nu ben ik zwakzinnig boehoehoehoe.
Vergeef mij o, almachtige Toempf met uw wijze woorden en uw dikke kop.
Verder ben ik best lief..
  zaterdag 5 juli 2008 @ 11:07:09 #65
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_59905454
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 16:32 schreef Lyzio het volgende:

[..]

Nee hoor. De kroeg waar we altijd komen heeft al aangegeven lak te hebben aan deze achterlijke regel. Als 't je niet bevalt tyf je maar op.

Gisteravond was ik ook in een kroeg die compleet lak had aan het rookverbod. Het was druk!!
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_59906391
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 14:17 schreef PusKut het volgende:
Jij snapt het niet, je hebt zeker zelf nooit gerookt.
Bij bier hoort een peuk, punt.
Oei, sterk argument, vooral dat 'punt'.

Ik geniet van bier zonder peuk, punt.
Bier is al 6000 jaar oud, peuken nog geen 500. Punt.
En je peuk kun je buiten roken. Punt. Puntpunt p.un.t.
pi_59906400
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 11:07 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Gisteravond was ik ook in een kroeg die compleet lak had aan het rookverbod. Het was druk!!
Oei, wat stoer! Mag ik je aanraken?
pi_59906993
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 12:14 schreef mgerben het volgende:

[..]

Oei, sterk argument, vooral dat 'punt'.

Ik geniet van bier zonder peuk, punt.
Bier is al 6000 jaar oud, peuken nog geen 500. Punt.
En je peuk kun je buiten roken. Punt. Puntpunt p.un.t.
Ja hoor tabak is pas 500 jaar oud

In de cafe's kan me niet zoveel boeien, is gewoon weer stapje verder naar het belasting betalen en je bek houden beleid. Maar in de coffeeshops is echt TE debiel voor woorden, kan niet eens meer gezellig een jointje roken aan de bar, had al een schijthekel aan deze regering maar zijn ze nog verder in de poep gezakt.
Veiligheid voor je vrijheid, vrijheid voor veiligheid.
pi_59907248
Vond het gisteren wel relaxed in de kroeg om niet te roken, was alleen wel beduidend een heel stuk rustiger, iedereen zat buiten maarja.
Om 1 uur ging het terras ineens dicht moet je dus ineens een paar meter van de kroeg af staan dat vond ik wel apart, wordt leuk als het regent sta je daar maarja.

Heb nu wel zo iets gewoon stoppen met roken
pi_59907317
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 14:42 schreef Lausteen het volgende:

[..]

Maar niemand ziet het verbod zo als het gemaakt is; voor de horecamedewerkers. Een heel groot gedeelte van de mensen in de horeca rookt zelf, en dan nog: de horeca is geen bedrijfstak waar je gezonder van wordt (denk aan 60kg bierfusten, hele lange dagen draaien etc). Alle rokers en niet-rokers vallen hier over elkaar heen, terwijl het verbod eigenlijk bedoeld was voor het personeel.

Ik rook zelf ook (en werk ook nog in de horeca), maar het is gewoon een zinloze discussie. Natuurlijk is het gezonder voor iedereen dat er niet gerookt wordt, wat kan je daar tegen in brengen..
Ja maar die fusten til je met zijn drieën en lange dagen worden gecompenseerd. Net als het rookverbod worden arbo-regels in de horeca strikt nageleefd.
  zaterdag 5 juli 2008 @ 13:18:06 #71
173605 fransbreda
NACBREDA ® ©
pi_59907369
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 13:10 schreef Ab-Normaal het volgende:
Vond het gisteren wel relaxed in de kroeg om niet te roken, was alleen wel beduidend een heel stuk rustiger, iedereen zat buiten maarja.
Om 1 uur ging het terras ineens dicht moet je dus ineens een paar meter van de kroeg af staan dat vond ik wel apart, wordt leuk als het regent sta je daar maarja.

Heb nu wel zo iets gewoon stoppen met roken
Toon eens wat doorzettingsvermogen!!! Gewoon doorstomen man!
  zaterdag 5 juli 2008 @ 13:18:55 #72
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_59907381
ik was gisteren in eindhoven en zag wel resultaat van het rookverbod: de drukste kroegen en clubs zaten halfvol, sommigen bijna leeg. iedereen zat en stond op straat...rokers of niet. tuurlijk kan je zeggen dat rokers dan maar minder moeten roken en dan lekker binnen moeten gaan feesten, maar gedrag van mensen kan je niet bepalen of daarom veroordelen... ze zijn er niet minderwaardig door. Als je dan gaat kijken en ziet wat voor invloed het zou kunnen hebben op horeca, zou het best eens een slechte stap kunnen zijn op financieel gebied... en hopelijk gaan we dan niet GB achterna waar, wat ik heb gelezen, 4 kroegen per dag moeten sluiten sinds de maatregel.
put
your
clothes
on!
  zaterdag 5 juli 2008 @ 13:20:07 #73
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_59907398
Was gisteravond voor het eerst in de kroeg sinds het rookverbod, en had eigenlijk wel verwacht dat het blauw zou staan van de rook, maar iedereen stond buiten te roken. Wel jammer met live muziek.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_59907447
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 13:18 schreef fransbreda het volgende:

[..]

Toon eens wat doorzettingsvermogen!!! Gewoon doorstomen man!
Was sowieso al van plan om te gaan stoppen hoor, maar anders stoom je lekker zelf door van mij mag je maar ik denk eerder dat jij er 1 bent die niet eens een peuk durft op te steken in de kroeg, en als je een waarschuwing krijgt gelijk snel naar buiten loopt.
  zaterdag 5 juli 2008 @ 13:24:16 #75
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_59907466
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 12:54 schreef Pr0-n00b het volgende:
Ja hoor tabak is pas 500 jaar oud
Peuken kennen we pas zo'n beetje sinds de industriële revolutie.
Ik ga naar huis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')