Zondagmiddag, na mijn eerste nacht uitgaan in de niet roken horeca, ik moet het even kwijt want als dit zo doorgaat krijgen we serieus problemen....
Ik ben dus voor t eerst sinds 1 juli uitgeweest naar een middelgrote club, er was een aparte rookruimte in aanbouw, de tent zelf is een meter of 8 hoog en t was gezellig vol, niks mis mee dus behalve dat;
JULLIE STINKEN!!Ik heb er al lang voor lopen waarschuwen en gisteren werd mijn angst bevestigd, mensen stinken, en niet te zuinig ook! Wat een pleurismeur, ongeveer hetzelfde als mijn sportschool nadat een kudde bejaarden er een middagje gezond heeft lopen doen...dus omdat het rookverbod er is en dat vast nooit meer weggaat heb ik de volgende spelregels bedacht voor met name de niet-rokers, de rokers herken je namelijk zo, die ruiken naar rook!

1) Gebruik deodorant! en dan bedoel ik niet een zuinig haaltje met je deoleen roller

dat helpt echt niet, maar een spuitbus in significante hoeveelheden zodat ik je deo en niet je oksels ruik.
2) Ga niet eerst uit eten, dan gezellig de kroeg in en dan door naar een club, zorg dat je tussen het eten en de club ergens een douche en frisse kleren moment inbouwd, ik heb teveel knoflook, teveel ui en teveel ander eten geroken van mensen die langskwamen wandelen en mén dat stinkt!
3) Trek GVD schone kleren aan, niet dat leuke jurkje van vorige week wat de hele week heeft gelucht, niet dat ene t-shirt wat nog wel een nachtje kan, sorry het kan niet meer, zodra t iets warmer word lost je oude zweet op en die ranzige stank word nu niet meer verhuld.
4) Koop breathmints, nooit geweten dat je iemand z'n muil op een meter afstand nog steeds kan ruiken maar het kan en het stinkt!
5) Gebruik parfum, eau de toilette of een ander luchtje, maar niet een zware kruidige geur, samen met je zweet, je eten en je ongewassen jurkje stink je als een nijlpaard en daar doet je mierzoete parfum meer kwaad dan goed.
6) Hou je van knoflook, heb je een BMI van over de 25 of ben je vrouw, verdubbel de hoeveelheid de van regel 1 en halveer de portie eten in regel 2, het is ontstellend te ruiken hoeveel jullie extra stinken, de meeste jongens roken lekker fris, van de vrouwen was dit echter het tegenovergestelde...
Dus lieve niet-rokers, jullie hebben je zin, een club waar de rookmachine overuren draait om t licht een beetje leuk uit te laten komen, een hok vol rokers waar nog amper plaats was en een rookvrije zaal, nu is t jullie beurt wat terug te doen, dus ga je volgende week uit, hou deze regeltjes dan in je achterhoofd!
*mijn dank zal groot zijn*