Jep volgens mij kun je bij de postbank als student zelfs een credit card aanvragen.quote:Op maandag 30 juni 2008 14:44 schreef Armageddon het volgende:
Bij de postbank is het volgens mij geen probleem.
Dit dus.quote:Op maandag 30 juni 2008 14:54 schreef luukskywalker het volgende:
[..]
Jep volgens mij kun je bij de postbank als student zelfs een credit card aanvragen.
Mij is tijdens een gesprek daar letterlijk verteld dat ik te weinig verdiende, en als ik wel in aanmerking wilde komen ik rond dat bedrag zou moeten verdienen.quote:Op maandag 30 juni 2008 15:02 schreef duckes het volgende:
Hetgeen wat jij verteld met die 1500 euro is dat echt zo?
Ik haal dat salaris helemaal niet, ik heb wel een redelijk vermogen (misschien telt dat mee) maar ik kon m gratis krijgen. (ABN AMRO bank)
Heb je daar een linkje van?quote:Op maandag 30 juni 2008 15:51 schreef Andromache het volgende:
Nee hoor, ING Card is te koppelen aan een betaalrekening van een andere bank.
linkquote:U kunt een ING Card aanvragen als u:
18 jaar of ouder bent.
een ING Bank- of girorekening heeft.
geen betaalachterstanden bij Bureau Krediet Registratie (BKR) in Tiel geregistreerd heeft staan.
Voor welke ING Card(s) u in aanmerking komt, hangt tevens af van uw bruto maandinkomen.
Vreemd dat het voor sommige zo makkelijk gaat dan... Is dat al zo'n tijd geleden dan, of verdienen jullie gewoon meer dat het geen probleem is?quote:Op maandag 30 juni 2008 15:56 schreef Sport_Life het volgende:
Bij de rabobank was het voor mij ook geen probleem??
Inderdaad, "Voor een VISA GreenCard is geen minimum inkomen vereist."quote:Op maandag 30 juni 2008 15:54 schreef avonne het volgende:
Volgens mij hanteert Greencard geen minimuminkomen.
Maar ik weet verder niks van voorwaarden of rente of zo.
quote:Na een éénmalige bijdrage van EUR 75,- (en nu tijdelijk EUR 50,- retour na activering van uw GreenCard!) kunt u met de VISA GreenCard de rest van uw leven al uw aankopen tot een maand later renteloos betalen.
En dat na al je persoonlijke gegevens te hebben ingevuld, zonder enige reden waarom het niet wordt goedgekeurd... word hier een beetje moe van zo..quote:Hartelijk dank voor uw aanvraag, maar helaas kunnen wij uw aanvraag niet goedkeuren.
Met vriendelijke groeten,
Laser Cards.
In welke stad en wijk woon je? Bepaalt heel erg veel!quote:Op maandag 30 juni 2008 17:10 schreef eso-teric het volgende:
Nou geweldig...
tot 2 keer toe het aanvraagformulier van de Greencard ingevuld, en krijg beide keren na de laatste pagina:
[..]
En dat na al je persoonlijke gegevens te hebben ingevuld, zonder enige reden waarom het niet wordt goedgekeurd... word hier een beetje moe van zo..
Als student kun je bij iedere bank een CC krijgen bij een studentenrekening/-pakket.quote:Op maandag 30 juni 2008 14:54 schreef luukskywalker het volgende:
Jep volgens mij kun je bij de postbank als student zelfs een credit card aanvragen.
Yep, ik heb een creditcard van de postbank, en mijn inkomen is officieel 0. Zodra ik iets aanschaf met die kaart, wordt het van mijn girorekening gehaald. Ideaal, zo bouw je geen schuld op met zo'n dingquote:Op dinsdag 1 juli 2008 07:14 schreef Lievurd het volgende:
Ik heb hetzelfde probleem een aantal maanden terug gehad bij de rabo. Redelijk inkomen, hypotheek bij Rabo, voldoende spaargeld en ik kreeg ook geen cc. Bij navraag bleek dat ze de toets uitvoerden op de variant met gespreide terugbetaling. Bij de toets op de variant met meteen terugbetalen was het geen enkel probleem. Vraag dat dus nog eens na.
Ligt het nou aan mij, of klopt er hier iets niet?quote:Op dinsdag 1 juli 2008 09:12 schreef JohnDDD het volgende:
toen werd ik min of meer toegeschreeuwd door de ABN-medewerkster aan de telefoon
...
Ze zijn erg lief hoor.
Helmondquote:Op maandag 30 juni 2008 21:08 schreef Sparqq het volgende:
[..]
In welke stad en wijk woon je? Bepaalt heel erg veel!
Sowieso voor internet-aankopen, en begin oktober ga ik een half jaar naar australie (ga ik natuurlijk niet zeggen tegen de bank, dan heb ik helemaal geen inkomen meer) en voor bepaalde zaken (hostel boeken, vluchten, autohuur etc..) is een creditcard gewoon verplicht...quote:Op dinsdag 1 juli 2008 09:25 schreef RJD het volgende:
Waarom wil TS eigenlijk een creditcard? Is dat alleen om aankopen op internet te doen? Verder weet ik namelijk het nut van een creditcard niet, behalve dat je flink in de schulden kan komen.
Ik leef op dit moment van de stufiquote:Op maandag 30 juni 2008 16:27 schreef eso-teric het volgende:
[..]
Vreemd dat het voor sommige zo makkelijk gaat dan... Is dat al zo'n tijd geleden dan, of verdienen jullie gewoon meer dat het geen probleem is?
Euh... als jij een half jaar naar Australië gaat en geen inkomen hebt, hoe wil je dan het openstaande saldo op je creditcard betalen?quote:Op dinsdag 1 juli 2008 10:21 schreef eso-teric het volgende:
Sowieso voor internet-aankopen, en begin oktober ga ik een half jaar naar australie (ga ik natuurlijk niet zeggen tegen de bank, dan heb ik helemaal geen inkomen meer) en voor bepaalde zaken (hostel boeken, vluchten, autohuur etc..) is een creditcard gewoon verplicht...
Ga nog een keer het greencard formulier proberen in te vullen en anders even achteraan bellen...
Ik heb een flinke tijd gespaard en heb het nodige geld. Ben ook absoluut niet van plan me in de schulden te werken, en wil het liefst dat het zo snel mogelijk wordt afgeschreven.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 12:19 schreef RJD het volgende:
[..]
Euh... als jij een half jaar naar Australië gaat en geen inkomen hebt, hoe wil je dan het openstaande saldo op je creditcard betalen?
Erg handig om weg te gaan als je geen geld hebt...
ABN Amro heeft geen minimum eisquote:Op maandag 30 juni 2008 15:02 schreef duckes het volgende:
Hetgeen wat jij verteld met die 1500 euro is dat echt zo?
Ik haal dat salaris helemaal niet, ik heb wel een redelijk vermogen (misschien telt dat mee) maar ik kon m gratis krijgen. (ABN AMRO bank)
aangezien je PM niet beschikbaar is..... stel ik de vraag hier evenquote:Op dinsdag 1 juli 2008 19:09 schreef Geranimo het volgende:
Zelf werk ik bij de ING Cards afdeling.
De easy card wordt niet meer aangeboden omdat de postbank en ing straks samengevoegd worden en er nieuwe credit cards op de markt komen. De credit card kan je koppelen aan alle bankrekening- en girorekeningnummers.
De classic card wordt met een bruto maandinkomen van 1000/1100 euro wel geaccepteerd. Ze zijn daar naar mijn idee nooit erg lastig mee.
Mocht je nog meer vragen hebben dan hoor ik dat graag, scheelt je weer een telefoontje ;-)
Da's wel heel kort door de bocht; op de meeste plaatsen heb je nog steeds gewoon een CC nodig (en iDeal werkt alleen in NL uiteraard).quote:Op dinsdag 1 juli 2008 19:31 schreef Poit- het volgende:
Tegenwoordig kan je met Ideal of paypal zo goed als overal op internet betalen
Marketing voor toekomstige klanten met geldquote:Op woensdag 2 juli 2008 11:15 schreef eso-teric het volgende:
Toch vreemd dat het voor studenten zonder inkomen zo makkelijk gaat..
Voor online aankopen kun je een online visa kaart aanvragen.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 10:21 schreef eso-teric het volgende:
[..]
Helmondmaar wel in een redelijke wijk.
[..]
Sowieso voor internet-aankopen, en begin oktober ga ik een half jaar naar australie (ga ik natuurlijk niet zeggen tegen de bank, dan heb ik helemaal geen inkomen meer) en voor bepaalde zaken (hostel boeken, vluchten, autohuur etc..) is een creditcard gewoon verplicht...
Ga nog een keer het greencard formulier proberen in te vullen en anders even achteraan bellen...
Als je aangeeft dat je maar beperkt limiet wilt, bijv. je maand inkomen moet dat toch lukken denk ik zo.quote:Op woensdag 2 juli 2008 15:41 schreef eso-teric het volgende:
update: Zojuist Rabobank gesproken.. die vertelde dat er inderdaad een minimum maandinkomen vereist is. Ik heb ze verteld dat het achterlijk is dat studenten wel een cc aan kunnen vragen en ik niet, omdat ik net niet genoeg verdien. Mevrouw begreep dat het ook dom zou zijn als ik hierdoor bij een andere bank een cc moest aanvragen... Afijn, als het goed is word ik morgen teruggebeld.
Ook LaserCards maar weer gebeld (van de Greencard), en na lang getreuzel hebben ze iets in m'n aanvraag veranderd waardoor het nu wel goed is, en dan ontvang ik daar maadnag de papieren van. 'Formulier was niet volledig ingevuld" .... right..
Bedankt voor de tips totzover, ik hou jullie op de hoogte van dit spannende avontuur!
Heb je nou al bij ICS (international card services) gekeken? Die doen visa kaarten via anwb, etc. Ik heb daar nooit een inkomenstoets gehad.quote:Op woensdag 2 juli 2008 16:56 schreef eso-teric het volgende:
Nee de Rabobank heeft me net teruggebeld... Er is een vast minimumlimiet van ¤ 2500, ze geven ook geen andere limieten. Ze hebben het nog een keer berekend, en idd, 900 netto per maand is niet genoeg, en regels zijn regels. Volgens deze mevrouw ging het inderdaad 'vroeger allemaal makkelijker, wordt naar spaargeld niet gekeken omdat je dat een dag later eraf kan halen, en zijn er idd studentenpakketten met creditcards, maar die zijn ook niet zomaar op te vragen'.
Normaal gesproken verdienen banken toch aan mensen die een creditcard hebben? Ik snap dus echt niet dat er zo moeilijk over gedaan moet worden. Maargoed, ik wacht de greencard even af, wil dat niet lukken ga ik wel iets bij ING proberen en verhuis ik maar gelijk van bank... rabobank
Idd. Is voor mij al wel een paar jaar geleden dat ik er 1 aangeschaft heb, maar zat toen op een netto loon van 1500 gulden. Dus ¤700 was al genoeg.quote:Op maandag 30 juni 2008 15:56 schreef Sport_Life het volgende:
Bij de rabobank was het voor mij ook geen probleem??
Zojuist even bekeken, maar zie alleen de standaard visa kaarten, niet die van de anwb. Eerste wat ik zie bij aanvraagformulier:quote:Op woensdag 2 juli 2008 17:04 schreef ToMaSZ het volgende:
[..]
Heb je nou al bij ICS (international card services) gekeken? Die doen visa kaarten via anwb, etc. Ik heb daar nooit een inkomenstoets gehad.
Voor een paar euro kan je die Wirecard in plastic formaat naar je huis laten sturen hoor:quote:Op woensdag 2 juli 2008 13:18 schreef eso-teric het volgende:
Ja van wirecard had ik gehoord inderdaad... Das opzich wel goed voor online aankopen, maar aangezien ik wegga heb ik er echt eentje nodig om mee te nemen...
* gaat weer bellen
Aan mij verdienen ze inderdaad niet meer dan 10 euro per jaar. Ik betaal openstaande bedragen direct terug.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 19:52 schreef Geranimo het volgende:
Mocht je gebruik maken van gespreid betalen dan zou ik eerst eens kijken naar de rente die gevraagd wordt. ANWB, Bijenkorf etc. bieden allemaal goedkope cards aan maar de rentepercentages liggen een flink stuk hoger.
Voor de ING Card easy houders, er gaan geruchten rond dat deze cards opgekocht gaan worden door een ander bedrijf. Blijkbaar verdient ING dus niet genoeg aan die klantenSowieso heeft +/- 70% van de klanten een Classic card.
Dat is allemaal het gevolg van de situatie waarin banken zich momenteel bevinden. Dit is nog maar het begin van het grote dichtdraaien van de krediet-kraan. Kredietvragers (in welke vorm dan ook!), maak je borst maar nat de komende jaren.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 19:52 schreef Geranimo het volgende:
Voor de ING Card easy houders, er gaan geruchten rond dat deze cards opgekocht gaan worden door een ander bedrijf. Blijkbaar verdient ING dus niet genoeg aan die klantenSowieso heeft +/- 70% van de klanten een Classic card.
Aan jou verdienen ze veel meer dan dat.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 23:20 schreef Wexy het volgende:
[..]
Aan mij verdienen ze inderdaad niet meer dan 10 euro per jaar. Ik betaal openstaande bedragen direct terug.
Onder een bepaald bedrag wordt het meestal automatisch geheel afgeschreven, maar dit soort dingen kun je meestal kiezen.quote:Op maandag 7 juli 2008 12:01 schreef eso-teric het volgende:
Heb de formulieren van de Greencard ontvangen (gaat via bedrijf LaserCards). Kreeg 2x hetzelfde formulier, maar dat terzijde.
Enige wat ik nergens kan vinden is hoe de aflossing in z'n werk gaat. Binnen een maand aflossen zou rentevrij zijn, kan dit in de voorwaarden alleen niet terugvinden. Hoe gaat dat normaal in z'n werk? Kun je dat aangeven dat je dat wilt, of wordt dat standaard op die manier gedaan?
Dat hangt toch echt van de persoon af... Dat de meeste mensen niet met geld om kunnen gaan is hun probleem. Ik vind een creditcard reuze handig, helemaal sinds die zwakke dollar. Zo nu en dan iets kopen bespaart me meer dan dat het me kost, want hier is het toch veel duurder. En als ik weer eens naar de V.S. ga is niks makkelijker ook.quote:Op maandag 30 juni 2008 14:38 schreef donroyco het volgende:
http://www.ingcard.nl/
Als ik jou was, zou ik geen creditcard gebruiken/nemen, je koopt er veel te snel mee
Precies, je moet het gewoon direct terug betalenquote:Aan mij verdienen ze inderdaad niet meer dan 10 euro per jaar. Ik betaal openstaande bedragen direct terug.
Ja dat is mijn bedoeling ook... ik zie het dan ook niet als een kaart om lekekr mee in het rood te kunnen staan, maar meer als een pinpas die makkelijk (en soms verplicht) te gebruiken is, vooral in het buitenland... Maar banken gaan er altijd meteen vanuit dat mensen dik in de schulden gaan komen door zo'n ding...quote:Op dinsdag 8 juli 2008 14:04 schreef Steeven het volgende:
Precies, je moet het gewoon direct terug betalen.
Een maestro kaart is gewoon een PIN kaartquote:Op zaterdag 16 augustus 2008 16:39 schreef Faithz het volgende:
Bovendien kon de rabobank mij niet voorzien van een visa of master card maar een of andere maestro card..
Omdat het handig is? Boeking van hotels, vluchten e.d. in het buitenland? Aangezien daar het gebruik van een creditcard veel en veel meer ingeburgerd is dan hier in Nederland.quote:Op zondag 17 augustus 2008 11:11 schreef draaijer het volgende:
Waarom zou je in godsnaam een creditcard willen?
Internet aankopen oid kan nagenoeg altijd op andere manieren.
Bij ICS wordt niet per definitie een bedrag automatisch afgeboekt. Dit kan je telefonisch of schriftelijk doorgeven. Natuurlijk heb je hier altijd de keuze in. Wel wordt er bij ICS altijd een BKR en inkomenstoets gedaan. In eenmaal laten incasseren iis inderdaad in veel gevallen een renteloze optie. De opslag van 2-5% gaat direct naar Visa/MC en niet naar de issuers van de creditcards.quote:Op maandag 7 juli 2008 23:20 schreef DaanA het volgende:
[..]
Onder een bepaald bedrag wordt het meestal automatisch geheel afgeschreven, maar dit soort dingen kun je meestal kiezen.
Gewoon alles direct laten afschrijven, die rente is torenhoog. Dat is waar de maatschappij het meest aan verdient, naast natuurlijk de provisie die ze van de winkeliers krijgen. Jouw eigen bijdrage is peanuts voor ze.
Daar moet je student voor zijn.quote:Op maandag 17 november 2008 18:49 schreef baskick het volgende:
Nu 't topic toch al gekickt is...
TS, is het al ergens gelukt?
Ik kon 'm overigens zo krijgen (met bijbaantje supermarkt) bij m'n Rabo Studentenpakket. Heb 'm overigens niet genomen, omdat ik 'm niet verwacht nodig te hebben, op korte termijn. Zie http://www.rabobank.nl/pa(...)abo_studentenpakket.
Erg fijn werkt dat ICS ook niet: Ik kreeg namelijk van ICS laatst een waarschuwing dat als ik niet meteen betaalde, ik een negatieve BKR registratie kreeg... Ik wist helemaal niet dat ik nog een bedrag open had staan en eerder kreeg ik daar altijd per post fijn een overzicht van. Heb dus gebeld en het zit dus namelijk zo dat als je eenmaal je internetpakket geactiveerd hebt, je dus de papieren afschriften niet meer ontvangt en je het zelf maar moet nakijken op de site (die 9 van de 10 keer een foutmelding geeft als je je overzicht wilt bekijken..) Een mailtje is teveel gevraagd. Ik ga zo snel mogelijk dat bij ICS opzeggen en een andere aanbieder zoeken... Heb het overigens wel meteen gewijzigd naar meteen alles automatisch betalen. Was dus echt niet zo dat ik geen geld meer had, maar ik wist gewoon niet dat ik nog ergens een klein bedragje voor parkeren ergens (dat is de enige keer dat ik dat ding gebruik) open had staan.quote:Op maandag 17 november 2008 23:34 schreef Brambulances het volgende:
[..]
Bij ICS wordt niet per definitie een bedrag automatisch afgeboekt. Dit kan je telefonisch of schriftelijk doorgeven. Natuurlijk heb je hier altijd de keuze in. Wel wordt er bij ICS altijd een BKR en inkomenstoets gedaan. In eenmaal laten incasseren iis inderdaad in veel gevallen een renteloze optie. De opslag van 2-5% gaat direct naar Visa/MC en niet naar de issuers van de creditcards.
Mijn fout. In een post van TS na z'n OP vermeld ie dat ie geen student is.quote:
Awesome, jij hebt issuesquote:Op dinsdag 22 december 2009 00:48 schreef wietse112 het volgende:
spam
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |