Beetje vertekend beeld , immers tegen de tijd dat iemand op het WO beland is is die al een stuk ouders als wanneer je vmbo doet dus eerder leeftijd gerelateerdquote:Op maandag 30 juni 2008 14:42 schreef Monolith het volgende:
[..]
Volgens mij wordt er onder lager opgeleide mensen significant meer gerookt dan onder hoger opgeleide mensen ja. Hier een diagrammetje van het RIVM:
[ afbeelding ]
Er wordt tegenwoordig toch ook getwijfeld aan de schadelijkheid van meeroken? En de vluchtigheid... alsof rooklucht op een strand langer dan 1 seconde blijft hangen.quote:Op maandag 30 juni 2008 14:56 schreef HuHu het volgende:
[..]
Ja, dat denk ik. Je kunt nog wel zo'n grote bek hebben, vanbinnen heb je gewoon een klein hartje. Dat is meestal omgekeerd evenredig met elkaar verbonden.
Verder is de lucht van zonnebrand 1) niet schadelijk voor de gezondheid en 2) vluchtiger dan sigarettenrook waardoor je deze nauwelijks zult ruiken.
Nu worden de laag-opgeleiden naar buiten verbannen, zodat je binnen rustig wat gesprekken op niveau kunt voeren zonder dat er zo'n domme VMBO-er tegen je aan komt schuren.quote:Op maandag 30 juni 2008 14:59 schreef MrDice het volgende:
[..]
Maar dan moet je roken toch juist niet gaan verbieden? Is het makkelijker filteren...
Ahhh, Dus dáárom zuip ik zoveel![]()
Van een dagje lang met de stront in je luier rondlopen ga je ook niet dood, dus als ik je thuiszorg was zou ik inderdaad "opflikkeren" en je lekker laten stinken.quote:Op maandag 30 juni 2008 15:00 schreef DeRCT14 het volgende:
[..]
Alsof je van een sigaretje direct dood neervalt. flikker toch op man.
Kan ik eindelijk op de vrijdagavond de ideeen van de grote filosofen der aarde bespreken onder het genot van een biertje en een bitterbalquote:Op maandag 30 juni 2008 15:02 schreef papernote het volgende:
[..]
Nu worden de laag-opgeleiden naar buiten verbannen, zodat je binnen rustig wat gesprekken op niveau kunt voeren zonder dat er zo'n domme VMBO-er tegen je aan komt schuren.
Ik begin zowaar de voordelen van dit paupereske verbod in te zien.quote:Op maandag 30 juni 2008 15:02 schreef papernote het volgende:
[..]
Nu worden de laag-opgeleiden naar buiten verbannen, zodat je binnen rustig wat gesprekken op niveau kunt voeren zonder dat er zo'n domme VMBO-er tegen je aan komt schuren.
Heb ik iets gezegd over gezondheidsredenen?quote:Op maandag 30 juni 2008 15:00 schreef DeRCT14 het volgende:
[..]
Alsof je van een sigaretje direct dood neervalt. flikker toch op man.
quote:Op maandag 30 juni 2008 14:57 schreef Monolith het volgende:
[..]
Blokkeert niet roken het vermogen om Google te gebruiken?
[..]
quote:Op maandag 30 juni 2008 15:02 schreef papernote het volgende:
[..]
Ik snap je nietquote:
Die grafiek is gebaseerd op een onderzoek onder mensen van minimaal 18 jaar. Het is wel zo dat er bij de 65+ groep geen significant verschil naar opleidingsniveau wordt gevonden en dat deze in de groep 18-29 veruit het grootst zijn. Ook niet geheel onlogisch, want de mensen van 65 jaar en ouder zijn opgegroeid in een tijd dat nog nauwelijks publiekelijk bekend was hoe slecht roken is voor de gezondheid. Hier heb je de percentages naar opleiding en leeftijd:quote:Op maandag 30 juni 2008 15:00 schreef fm07 het volgende:
[..]
Beetje vertekend beeld , immers tegen de tijd dat iemand op het WO beland is is die al een stuk ouders als wanneer je vmbo doet dus eerder leeftijd gerelateerd
dat vind ik dus ook. als ik naast je lig met mijn joint heb je dat gewoon te accepteren!quote:Op maandag 30 juni 2008 15:33 schreef Homdeck het volgende:
Maar goed, het boeit me WEL als mensen in de buitenlucht tegen me aan gaan lopen zeiken![]()
Binnen wil ik best rekening houden met anderen. Zo rook ik nooit in restaurants (ook niet voor het rookverbod om de lolbroeken voor te zijn) omdat ik me goed kan voorstellen dat het goor is en de eetlust bederft van niet-rokers.
Maar als ik op straat loop of op het strand lig moeten ze niet tegen me aan gaan lopen zeuren
Want het is legaal om dat openlijk op straat te roken?quote:Op maandag 30 juni 2008 15:36 schreef rival het volgende:
[..]
dat vind ik dus ook. als ik naast je lig met mijn joint heb je dat gewoon te accepteren!
ja, je mag ze alleen niet rollen op straatquote:Op maandag 30 juni 2008 15:37 schreef MrDice het volgende:
[..]
Want het is legaal om dat openlijk op straat te roken?
Moet je doen.quote:Op maandag 30 juni 2008 15:36 schreef rival het volgende:
[..]
dat vind ik dus ook. als ik naast je lig met mijn joint heb je dat gewoon te accepteren!
Het is wel aandoenlijk dat idee dat elke roker nu huilend op z'n zolderkamertje zit omdat hij of zij in de kroeg geen sigaret meer kan opsteken. Het zal mij persoonlijk echt een rotzorg zijn. "Ik ga even buiten een sigaretje roken" is alleen maar een ideale manier om van een gesprek met zo'n zeikerige niet-roker af te komen.quote:Op maandag 30 juni 2008 15:39 schreef Jerruh het volgende:
ik vraag me af wat nou birritanter begin te worden: de rooklucht in kroeg voor de niet-rokers of hetazijnpisserige gedrag van antirokers voor iedereen...
Sinds wanneer heeft iedereen last van de anti-rokers. Rokers zijn niet "iedereen" en ik heb nog weinig niet-rokers horen klagen over het gedrag van anti-rokers.quote:Op maandag 30 juni 2008 15:39 schreef Jerruh het volgende:
ik vraag me af wat nou birritanter begin te worden: de rooklucht in kroeg voor de niet-rokers of hetazijnpisserige gedrag van antirokers voor iedereen...
Ach... "ik ga even binnen een drankje halen" is alleen maar een ideale manier om van zo'n zeikerige roker af te komen.quote:Op maandag 30 juni 2008 15:42 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is wel aandoenlijk dat idee dat elke roker nu huilend op z'n zolderkamertje zit omdat hij of zij in de kroeg geen sigaret meer kan opsteken. Het zal mij persoonlijk echt een rotzorg zijn. "Ik ga even buiten een sigaretje roken" is alleen maar een ideale manier om van een gesprek met zo'n zeikerige niet-roker af te komen.
ik zit er ook niet mee, maar goed. Het is gewoon kinderachtig om te zien dat er mensen zijn die dan maar roepen: "krijg toch lekker kanker van die sigaretten" of "nog een paar uur voor de rokers".quote:Op maandag 30 juni 2008 15:42 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is wel aandoenlijk dat idee dat elke roker nu huilend op z'n zolderkamertje zit omdat hij of zij in de kroeg geen sigaret meer kan opsteken. Het zal mij persoonlijk echt een rotzorg zijn. "Ik ga even buiten een sigaretje roken" is alleen maar een ideale manier om van een gesprek met zo'n zeikerige niet-roker af te komen.
misschien snap je mijn opmerking dan niet zoals ik het bedoel: wat je nu steeds meer begint te zien is "jippie, over een paar uur is het gedaan met de rokers" etc. Gia is daar bijvoorbeeld erg goed in. Mensen die elk moment aangrijpen om te blijven zeuren over hoe slecht en zielig roken wel niet is. Dat vind ik persoonlijk ook een zielige schijnvertoning worden...quote:Op maandag 30 juni 2008 15:52 schreef HuHu het volgende:
[..]
Sinds wanneer heeft iedereen last van de anti-rokers. Rokers zijn niet "iedereen" en ik heb nog weinig niet-rokers horen klagen over het gedrag van anti-rokers.
Ach... iemand met zurige zweetgeuren moet dan maar een fatsoenlijke deodorant kopen.quote:Op maandag 30 juni 2008 15:54 schreef Jerruh het volgende:
[..]
ik zit er ook niet mee, maar goed. Het is gewoon kinderachtig om te zien dat er mensen zijn die dan maar roepen: "krijg toch lekker kanker van die sigaretten" of "nog een paar uur voor de rokers".
alsof de roker straks zou gaan zeggen: 'ik kijk nu al uit naar het moment dat de niet-roker spijt krijgt van zijn gemauw als ie door de zoveelste griet aan de kant wordt gezet in de kroeg wegens overmatige aanwezigheid van zurige zweetgeuren"..
Nee, want de redenatie van die niet-roker is dan: "Een auto is nodig"quote:Op maandag 30 juni 2008 13:35 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Automobilisten doen dagelijks hetzelfde. Auto's ook maar verbieden dan?
Als roker ben ik niet erg bang voor de gevolgen, ik weet dat mijn stamkroeg al maatregelen heeft genomen en de gordijnen vroeger dicht doet dan normaal voor de vaste gasten op vrijdag (waar 80% van rookt) en voor die enkele keer dat ik verder ga stappen biedt de ismoke uitkomst, waar ik vooral over klaag is dat het een maatregel is die niet genomen hoort te worden door een overheid omdat dit een veel te grote inmenging is in het prive leven van ondernemer,werknemer en klant.quote:Op maandag 30 juni 2008 15:42 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat soort mensen, tsja...quote:Op maandag 30 juni 2008 15:56 schreef Jerruh het volgende:
[..]
misschien snap je mijn opmerking dan niet zoals ik het bedoel: wat je nu steeds meer begint te zien is "jippie, over een paar uur is het gedaan met de rokers" etc. Gia is daar bijvoorbeeld erg goed in. Mensen die elk moment aangrijpen om te blijven zeuren over hoe slecht en zielig roken wel niet is. Dat vind ik persoonlijk ook een zielige schijnvertoning worden...
hihi, aan de auto's wordt toch al wat gedaan?quote:Op maandag 30 juni 2008 15:57 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Nee, want de redenatie van die niet-roker is dan: "Een auto is nodig"
Overigens zie ik meer zeiktopics van niet-rokers dan van rokers.Bevestigd maar weer dat de meeste niet rokers een stel huilies zijn.
daarom. wat dat betreft zei danny het netjes in zijn column dat er een berschil is tussen anti-rokers en niet-rokers. Ik ga me vanaf vandaag voegen bij de eerste groep en dat doe ik vanwege mezelf en niet vanwege een ander.quote:Op maandag 30 juni 2008 16:02 schreef HuHu het volgende:
[..]
Dat soort mensen, tsja...
Roken is slecht voor je, maar dat moet iedereen lekker zelf weten. Ik ben niet blij omdat ik nu de rokers kan "pesten", ik ben blij omdat ik nu zelf van de overlast af ben.
Volgens mij zit er wel een verschil tussen anti-rokers en anti-rokers. Ik ben anti omdat ik het irritant voor mezelf vind en om de eerder door mij genoemde redenen in dit topic. Anderen zijn anti slechts om het pesten, dat is net zo hinderlijk.
Wat word er dan aan de auto's gedaan? Behalve dat het duurder word? Het word niet verboden.quote:Op maandag 30 juni 2008 16:05 schreef rival het volgende:
[..]
hihi, aan de auto's wordt toch al wat gedaan?
en nu ook aan de rokers
Ach, dat in Nederland voor allerlei zaken 'dat lossen we samen wel op' plaats heeft gemaakt voor 'dat lost de overheid wel op' heb ik ook al wel geaccepteerd. Ik hoop alleen wel dat de vereniging van gefrustreerde husmoeders met hun verplicht vroege sluitingstijden voor horeca nooit hun zin krijgen.quote:Op maandag 30 juni 2008 16:02 schreef Chewie het volgende:
[..]
Als roker ben ik niet erg bang voor de gevolgen, ik weet dat mijn stamkroeg al maatregelen heeft genomen en de gordijnen vroeger dicht doet dan normaal voor de vaste gasten op vrijdag (waar 80% van rookt) en voor die enkele keer dat ik verder ga stappen biedt de ismoke uitkomst, waar ik vooral over klaag is dat het een maatregel is die niet genomen hoort te worden door een overheid omdat dit een veel te grote inmenging is in het prive leven van ondernemer,werknemer en klant.
Ik weiger me daar bij neer te leggen, het is in een paar jaar omgeslagen dus het omgekeerde kan ook weer gebeuren.quote:Op maandag 30 juni 2008 16:10 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ach, dat in Nederland voor allerlei zaken 'dat lossen we samen wel op' plaats heeft gemaakt voor 'dat lost de overheid wel op' heb ik ook al wel geaccepteerd. Ik hoop alleen wel dat de vereniging van gefrustreerde husmoeders met hun verplicht vroege sluitingstijden voor horeca nooit hun zin krijgen.
ohneee, in welk cafe mag jij dan met je auto komen?quote:Op maandag 30 juni 2008 16:10 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Wat word er dan aan de auto's gedaan? Behalve dat het duurder word? Het word niet verboden.
Scherp +1quote:Op maandag 30 juni 2008 17:02 schreef rival het volgende:
[..]
ohneee, in welk cafe mag jij dan met je auto komen?
Je bedoeld dat met Oud en Nieuw alle hoop en gelukwensen binnen luttele seconden in rook op gaan? Wat dat betreft heb je helemaal gelijk, jullie niet-rokers zullen nog bedrogen uitkomen. Maar geniet van je laatste secondenquote:Op dinsdag 1 juli 2008 00:10 schreef right_turn het volgende:
Het voelt een beetje aan als Oud en Nieuw dit moment!
Volgens mij is het tijd voor een nieuwe nicotine pleisterquote:Op dinsdag 1 juli 2008 08:58 schreef MrDice het volgende:
[..]
Je bedoeld dat met Oud en Nieuw alle hoop en gelukwensen binnen luttele seconden in rook op gaan? Wat dat betreft heb je helemaal gelijk, jullie niet-rokers zullen nog bedrogen uitkomen. Maar geniet van je laatste seconden
Deze MBO-er blijft voortaan dan wel lekker thuisquote:Op maandag 30 juni 2008 15:07 schreef MrDice het volgende:
[..]
Ik begin zowaar de voordelen van dit paupereske verbod in te zien.
Uitzonderingen daargelaten natuurlijk maatquote:Op dinsdag 1 juli 2008 09:27 schreef RodenCity het volgende:
[..]
Deze MBO-er blijft voortaan dan wel lekker thuis![]()
Aanstaande vrijdag ga ik in de kroeg staan lachen naar de mensen die buiten staan hoorquote:Op dinsdag 1 juli 2008 09:14 schreef Ab-Normaal het volgende:
Mensen hou nou maar op, rookverbod is er klaar.
Ben zelf ook roker, en boeie je kan het toch niet meer terug draaien, heel mischien dat het gesprek met de rechter nog wat oplevert maar reken er niet op.
Overigens vind ik die niet rokers hier een stuk zwakzinniger met een hun topics elke keer, als je lef heb ga je van het weekend naar de kroeg en dan ga je daar keihard staan lache buiten naar die mensen, maar nee dat doen ze niet want het zijn internet-helden.
Overigens rokers, waarom gaan we nog met ze in discussie?
Schijt aan die sukkels.
Ik hoop dat ze je laten zwemmen in de dichtstbijzijnde gracht.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 10:19 schreef MrDrako het volgende:
[..]
Aanstaande vrijdag ga ik in de kroeg staan lachen naar de mensen die buiten staan hoor![]()
Gelukkig generaliseer je absoluut nietquote:even wat vragen aan rokers:
Waarom moeten jullie de peuken overal maar neer gooien waar het maar uit komt, doe je thuis toch ook niet?
Wat maakt jou dat nou uit? Laat mensen lekker zelf beslissen waar hun prioriteiten liggen. Of wou je mensen ook gaan corrigeren op ongewenste kledingkeuze / haarkeuze / makeup....?quote:Waarom stop je niet gewoon? je ruikt een stuk frisser, bespaart een HOOP geld (als je je wast & deo gebruikt als een normaal persoon iig)
Geen idee? Misschien moet je niet gaan liggen zonnebaden op de vuilnisbelt?quote:Waarom vind je altijd als je met je handen door het zand op het strand gaat tientallen peuken?
Tja, zullen we dan ook maar elke kroeg geschikt maken voor mensen in een rolstoel? Verplicht personeel inhuren geschikt voor geestelijk gehandicapten? Braille drankkaarten zodat ook blinde mensen weten wat er te bestellen is?quote:Wat is er mis met mensen die niet van rook houden/er tegen kunnen (astma patienten) eens de kans te geven een avond in de kroeg door te brengen omdat er niet meer gerookt word?
quote:Gaan jullie nu dood ofzo nu het niet meer mag?
sukkelquote:Op dinsdag 1 juli 2008 10:19 schreef MrDrako het volgende:
Aanstaande vrijdag ga ik in de kroeg staan lachen naar de mensen die buiten staan hoor![]()
Ah, laat hem lekker. Maandag hebben we een topic van hem: "quote:
Ook als niet roker zou ik hem een klap verkopen hoor.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 11:09 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Ah, laat hem lekker. Maandag hebben we een topic van hem: " [ afbeelding ] | In elkaar gemept door groepje rokers"
Kunnen wij weer lachen.
Vreemde hobby om mensen uit te lachen die op een terras zittenquote:Op dinsdag 1 juli 2008 10:19 schreef MrDrako het volgende:
[..]
Gebrek aan asbakken in combinatie met de niet zo nette Nederlandse volksaard, het is namelijk niet alleen peuken die je op straat ziet liggen. Het valt mij altijd op hoe smerig de Nederlandse parkeerplaatsen bij de grens zijn als ik weer terugkom in Nederland.quote:even wat vragen aan rokers:
Waarom moeten jullie de peuken overal maar neer gooien waar het maar uit komt, doe je thuis toch ook niet?
Waarom wel?quote:Waarom stop je niet gewoon? je ruikt een stuk frisser, bespaart een HOOP geld (als je je wast & deo gebruikt als een normaal persoon iig)
Zie vraag 1quote:Waarom vind je altijd als je met je handen door het zand op het strand gaat tientallen peuken?
Daar is helemaal niks op tegen en als je je een beetje ingelezen zou hebben is dat geen argument voor een algeheel door een overheid afgedwongen rookverbod.quote:Wat is er mis met mensen die niet van rook houden/er tegen kunnen (astma patienten) eens de kans te geven een avond in de kroeg door te brengen omdat er niet meer gerookt word?
Nogmaal lees je eerst eens in voordat je domme vragen gaat stellen.quote:Gaan jullie nu dood ofzo nu het niet meer mag?
Jawel hoor, daarom heb ik tegenwoordig tegels in plaats van tapijt.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 10:19 schreef MrDrako het volgende:
[..]
even wat vragen aan rokers:
En wat moeten water, zeep en deo wel niet kosten?quote:Waarom stop je niet gewoon? je ruikt een stuk frisser, bespaart een HOOP geld (als je je wast & deo gebruikt als een normaal persoon iig)
Zie je eerste vraag.quote:Waarom vind je altijd als je met je handen door het zand op het strand gaat tientallen peuken?
Heb ik de hele avond zo'n viespeuk met een inhalator naast me staan hijgen, nee dank je.quote:Wat is er mis met mensen die niet van rook houden/er tegen kunnen (astma patienten) eens de kans te geven een avond in de kroeg door te brengen omdat er niet meer gerookt word?
Dat lijkt me sowieso een vrij onvermijdbare gebeurtenis.quote:Gaan jullie nu dood ofzo nu het niet meer mag?
Vanavond voor het eerst uit eten zonder rooklucht, wat een feestquote:Op dinsdag 1 juli 2008 09:14 schreef Ab-Normaal het volgende:
Overigens vind ik die niet rokers hier een stuk zwakzinniger met een hun topics elke keer, als je lef heb ga je van het weekend naar de kroeg en dan ga je daar keihard staan lache buiten naar die mensen, maar nee dat doen ze niet want het zijn internet-helden.
quote:Op maandag 30 juni 2008 13:33 schreef HuHu het volgende:
Het gaat dus niet om de betutteling, het gaat om het beschermen van mensen die ongevraagd in de aanwezigheid van zo'n arrogante roker teerdampen staan in te ademen.
Roken is toch niet verboden? Je mag buiten prima doorpaffen, zolang je anderen er maar niet mee lastig valt. De vergelijkingen in de OP met cola en sex slaan dan ook compleet de plank mis. De overheid bemoeit zich in dit geval niet met zaken waar je alleen zelf last van hebt, maar met de overlast die rokers veroorzaken voor anderen.
Iedereen mag zelf weten of 'ie een longtumor wil kweken of niet, maar niet in het bijzijn van anderen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |