abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59794691
quote:
Op maandag 30 juni 2008 14:42 schreef Monolith het volgende:

[..]

Volgens mij wordt er onder lager opgeleide mensen significant meer gerookt dan onder hoger opgeleide mensen ja. Hier een diagrammetje van het RIVM:

[ afbeelding ]
Beetje vertekend beeld , immers tegen de tijd dat iemand op het WO beland is is die al een stuk ouders als wanneer je vmbo doet dus eerder leeftijd gerelateerd
  maandag 30 juni 2008 @ 15:01:13 #102
150131 MrDice
Decibel 4ever
pi_59794708
quote:
Op maandag 30 juni 2008 14:56 schreef HuHu het volgende:

[..]

Ja, dat denk ik. Je kunt nog wel zo'n grote bek hebben, vanbinnen heb je gewoon een klein hartje. Dat is meestal omgekeerd evenredig met elkaar verbonden.

Verder is de lucht van zonnebrand 1) niet schadelijk voor de gezondheid en 2) vluchtiger dan sigarettenrook waardoor je deze nauwelijks zult ruiken.
Er wordt tegenwoordig toch ook getwijfeld aan de schadelijkheid van meeroken? En de vluchtigheid... alsof rooklucht op een strand langer dan 1 seconde blijft hangen.
And what makes you think you have a choice? What makes you think you will ever be any good at all in this world!
  maandag 30 juni 2008 @ 15:02:25 #103
134783 papernote
Een echte.
pi_59794734
quote:
Op maandag 30 juni 2008 14:59 schreef MrDice het volgende:

[..]

Maar dan moet je roken toch juist niet gaan verbieden? Is het makkelijker filteren...

Ahhh, Dus dáárom zuip ik zoveel
Nu worden de laag-opgeleiden naar buiten verbannen, zodat je binnen rustig wat gesprekken op niveau kunt voeren zonder dat er zo'n domme VMBO-er tegen je aan komt schuren.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
pi_59794791
quote:
Op maandag 30 juni 2008 15:00 schreef DeRCT14 het volgende:

[..]

Alsof je van een sigaretje direct dood neervalt. flikker toch op man.
Van een dagje lang met de stront in je luier rondlopen ga je ook niet dood, dus als ik je thuiszorg was zou ik inderdaad "opflikkeren" en je lekker laten stinken.

Gelukkig ben ik geen thuishulp en zijn er genoeg lieve mensen die het ondanks alles toch willen doen.
  maandag 30 juni 2008 @ 15:06:42 #105
159354 Trannellius
Rekenwonder
pi_59794826
quote:
Op maandag 30 juni 2008 15:02 schreef papernote het volgende:

[..]

Nu worden de laag-opgeleiden naar buiten verbannen, zodat je binnen rustig wat gesprekken op niveau kunt voeren zonder dat er zo'n domme VMBO-er tegen je aan komt schuren.
Kan ik eindelijk op de vrijdagavond de ideeen van de grote filosofen der aarde bespreken onder het genot van een biertje en een bitterbal

Hoera! Weer een kuttopic!
  maandag 30 juni 2008 @ 15:07:32 #106
150131 MrDice
Decibel 4ever
pi_59794847
quote:

[..]

Ik begin zowaar de voordelen van dit paupereske verbod in te zien.
And what makes you think you have a choice? What makes you think you will ever be any good at all in this world!
pi_59795140
quote:
Op maandag 30 juni 2008 15:00 schreef DeRCT14 het volgende:

[..]

Alsof je van een sigaretje direct dood neervalt. flikker toch op man.
Heb ik iets gezegd over gezondheidsredenen?
pi_59795189
quote:
Op maandag 30 juni 2008 14:57 schreef Monolith het volgende:

[..]

Blokkeert niet roken het vermogen om Google te gebruiken?
[..]

kan ik helaas geen antwoord op geven
pi_59795204
quote:

[..]

pi_59795391
quote:
Op maandag 30 juni 2008 14:41 schreef rival het volgende:

[..]

waar wel dan?
Ik snap je niet

Maar goed, het boeit me WEL als mensen in de buitenlucht tegen me aan gaan lopen zeiken
Binnen wil ik best rekening houden met anderen. Zo rook ik nooit in restaurants (ook niet voor het rookverbod om de lolbroeken voor te zijn) omdat ik me goed kan voorstellen dat het goor is en de eetlust bederft van niet-rokers.
Maar als ik op straat loop of op het strand lig moeten ze niet tegen me aan gaan lopen zeuren
When I was a child I had a fever.
My hands felt just like two balloons.
pi_59795411
quote:
Op maandag 30 juni 2008 15:00 schreef fm07 het volgende:

[..]

Beetje vertekend beeld , immers tegen de tijd dat iemand op het WO beland is is die al een stuk ouders als wanneer je vmbo doet dus eerder leeftijd gerelateerd
Die grafiek is gebaseerd op een onderzoek onder mensen van minimaal 18 jaar. Het is wel zo dat er bij de 65+ groep geen significant verschil naar opleidingsniveau wordt gevonden en dat deze in de groep 18-29 veruit het grootst zijn. Ook niet geheel onlogisch, want de mensen van 65 jaar en ouder zijn opgegroeid in een tijd dat nog nauwelijks publiekelijk bekend was hoe slecht roken is voor de gezondheid. Hier heb je de percentages naar opleiding en leeftijd:

Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_59795461
quote:
Op maandag 30 juni 2008 15:33 schreef Homdeck het volgende:
Maar goed, het boeit me WEL als mensen in de buitenlucht tegen me aan gaan lopen zeiken
Binnen wil ik best rekening houden met anderen. Zo rook ik nooit in restaurants (ook niet voor het rookverbod om de lolbroeken voor te zijn) omdat ik me goed kan voorstellen dat het goor is en de eetlust bederft van niet-rokers.
Maar als ik op straat loop of op het strand lig moeten ze niet tegen me aan gaan lopen zeuren
dat vind ik dus ook. als ik naast je lig met mijn joint heb je dat gewoon te accepteren!
  maandag 30 juni 2008 @ 15:37:52 #113
150131 MrDice
Decibel 4ever
pi_59795498
quote:
Op maandag 30 juni 2008 15:36 schreef rival het volgende:

[..]

dat vind ik dus ook. als ik naast je lig met mijn joint heb je dat gewoon te accepteren!
Want het is legaal om dat openlijk op straat te roken?
pi_59795517
quote:
Op maandag 30 juni 2008 15:37 schreef MrDice het volgende:

[..]

Want het is legaal om dat openlijk op straat te roken?
ja, je mag ze alleen niet rollen op straat
  maandag 30 juni 2008 @ 15:39:14 #115
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_59795530
ik vraag me af wat nou birritanter begin te worden: de rooklucht in kroeg voor de niet-rokers of hetazijnpisserige gedrag van antirokers voor iedereen...
put
your
clothes
on!
pi_59795569
quote:
Op maandag 30 juni 2008 15:36 schreef rival het volgende:

[..]

Moet je doen.
When I was a child I had a fever.
My hands felt just like two balloons.
pi_59795598
quote:
Op maandag 30 juni 2008 15:39 schreef Jerruh het volgende:
ik vraag me af wat nou birritanter begin te worden: de rooklucht in kroeg voor de niet-rokers of hetazijnpisserige gedrag van antirokers voor iedereen...
Het is wel aandoenlijk dat idee dat elke roker nu huilend op z'n zolderkamertje zit omdat hij of zij in de kroeg geen sigaret meer kan opsteken. Het zal mij persoonlijk echt een rotzorg zijn. "Ik ga even buiten een sigaretje roken" is alleen maar een ideale manier om van een gesprek met zo'n zeikerige niet-roker af te komen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_59795845
quote:
Op maandag 30 juni 2008 15:39 schreef Jerruh het volgende:
Sinds wanneer heeft iedereen last van de anti-rokers. Rokers zijn niet "iedereen" en ik heb nog weinig niet-rokers horen klagen over het gedrag van anti-rokers.
pi_59795871
quote:
Op maandag 30 juni 2008 15:42 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het is wel aandoenlijk dat idee dat elke roker nu huilend op z'n zolderkamertje zit omdat hij of zij in de kroeg geen sigaret meer kan opsteken. Het zal mij persoonlijk echt een rotzorg zijn. "Ik ga even buiten een sigaretje roken" is alleen maar een ideale manier om van een gesprek met zo'n zeikerige niet-roker af te komen.
Ach... "ik ga even binnen een drankje halen" is alleen maar een ideale manier om van zo'n zeikerige roker af te komen.
  maandag 30 juni 2008 @ 15:54:00 #120
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_59795873
quote:

[..]

ik zit er ook niet mee, maar goed. Het is gewoon kinderachtig om te zien dat er mensen zijn die dan maar roepen: "krijg toch lekker kanker van die sigaretten" of "nog een paar uur voor de rokers".
alsof de roker straks zou gaan zeggen: 'ik kijk nu al uit naar het moment dat de niet-roker spijt krijgt van zijn gemauw als ie door de zoveelste griet aan de kant wordt gezet in de kroeg wegens overmatige aanwezigheid van zurige zweetgeuren". .
put
your
clothes
on!
  maandag 30 juni 2008 @ 15:56:38 #121
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_59795937
quote:
Op maandag 30 juni 2008 15:52 schreef HuHu het volgende:

[..]

Sinds wanneer heeft iedereen last van de anti-rokers. Rokers zijn niet "iedereen" en ik heb nog weinig niet-rokers horen klagen over het gedrag van anti-rokers.
misschien snap je mijn opmerking dan niet zoals ik het bedoel: wat je nu steeds meer begint te zien is "jippie, over een paar uur is het gedaan met de rokers" etc. Gia is daar bijvoorbeeld erg goed in. Mensen die elk moment aangrijpen om te blijven zeuren over hoe slecht en zielig roken wel niet is. Dat vind ik persoonlijk ook een zielige schijnvertoning worden...
put
your
clothes
on!
pi_59795968
quote:
Op maandag 30 juni 2008 15:54 schreef Jerruh het volgende:

[..]

ik zit er ook niet mee, maar goed. Het is gewoon kinderachtig om te zien dat er mensen zijn die dan maar roepen: "krijg toch lekker kanker van die sigaretten" of "nog een paar uur voor de rokers".
alsof de roker straks zou gaan zeggen: 'ik kijk nu al uit naar het moment dat de niet-roker spijt krijgt van zijn gemauw als ie door de zoveelste griet aan de kant wordt gezet in de kroeg wegens overmatige aanwezigheid van zurige zweetgeuren". .
Ach... iemand met zurige zweetgeuren moet dan maar een fatsoenlijke deodorant kopen.
pi_59795972
quote:
Op maandag 30 juni 2008 13:35 schreef The_Terminator het volgende:

[..]

Automobilisten doen dagelijks hetzelfde. Auto's ook maar verbieden dan?
Nee, want de redenatie van die niet-roker is dan: "Een auto is nodig"

Overigens zie ik meer zeiktopics van niet-rokers dan van rokers. Bevestigd maar weer dat de meeste niet rokers een stel huilies zijn.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_59796104
quote:

[..]

Als roker ben ik niet erg bang voor de gevolgen, ik weet dat mijn stamkroeg al maatregelen heeft genomen en de gordijnen vroeger dicht doet dan normaal voor de vaste gasten op vrijdag (waar 80% van rookt) en voor die enkele keer dat ik verder ga stappen biedt de ismoke uitkomst, waar ik vooral over klaag is dat het een maatregel is die niet genomen hoort te worden door een overheid omdat dit een veel te grote inmenging is in het prive leven van ondernemer,werknemer en klant.
pi_59796110
quote:
Op maandag 30 juni 2008 15:56 schreef Jerruh het volgende:

[..]

misschien snap je mijn opmerking dan niet zoals ik het bedoel: wat je nu steeds meer begint te zien is "jippie, over een paar uur is het gedaan met de rokers" etc. Gia is daar bijvoorbeeld erg goed in. Mensen die elk moment aangrijpen om te blijven zeuren over hoe slecht en zielig roken wel niet is. Dat vind ik persoonlijk ook een zielige schijnvertoning worden...
Dat soort mensen, tsja...

Roken is slecht voor je, maar dat moet iedereen lekker zelf weten. Ik ben niet blij omdat ik nu de rokers kan "pesten", ik ben blij omdat ik nu zelf van de overlast af ben.

Volgens mij zit er wel een verschil tussen anti-rokers en anti-rokers. Ik ben anti omdat ik het irritant voor mezelf vind en om de eerder door mij genoemde redenen in dit topic. Anderen zijn anti slechts om het pesten, dat is net zo hinderlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')