abonnement Unibet Coolblue
  zondag 29 juni 2008 @ 20:30:51 #1
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_59778140


Dit topic is bedoeld voor Gitaarspelend Fok! DRUMMEND FOK, Elke drummert is welkom!!
Het maakt niet uit of je akoestisch of elektrisch speelt, gayjazz of metal , snel of langzaam.
Samples zijn erg welkom, het is leuk om elkaar te beluisteren.
Respecteer elkaars smaak en mening.

Drum on!

Drumkits


Ayotte Drums | DW Drums | Gretsch | Ddrum
Ludwig | Mapex | Noble & Cooley | PDP Drums |
Pearl Drums | Peace Drums
Premier | Remo | Slingerland Drums | Sonor Drums | Tama Drums | Yamaha Drums


Bekkens


Istanbul Cymbals | Meinl Cymbals | Paiste Cymbals | Sabian Cymbals | Stagg | UFIP Cymbals
Wuhan Cymbals | Zildjian | Masterwork Cymbals

Winkels


Feedback | Music Partner | Dirk Witte | Music Store | Musik Produktiv
Drumspullen.nl | The Groove Factory | Music All In | Rock Palace | Vanilla Music Store | Stokken & Vellen Discounter


Overige


DrumForum.NL | Drummers.NL | Pearl Drummers Forum | Slagwerkwereld.com
DRUMMERWORLD | Ontwerp je droom kit
Wat je vindt, ...
  zondag 29 juni 2008 @ 20:32:16 #2
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_59778179
Fipo in een drummerstopic = Lapo in #20
& nu Fipo in #21
quote:
*meldt ;
Is inmiddels weer zo'n 13 jaar geleden dat ik achter mn setje zat, maar toch blijft het af&toe kriebelen.
Zeker wanneer ik bijv. zo'n video'tje zie:



Kweet ook niet of deze hier al ooit 's voorbij gekomen, maar hijs wel leuk
Wat je vindt, ...
pi_59778184
tvp
"If you're badass, people might get out of your way, but if you got shit, ain't nobody messing with you."
pi_60394613
Lekker dood hier ook
"If you're badass, people might get out of your way, but if you got shit, ain't nobody messing with you."
pi_60395358
tvp ofzo
waarover men niet spreken kan, daarover moet men zwijgen.
pi_60400385
Travis Barker
Other than that, it's just a piece of crap.
The only thing I shred is cheese when I'm eating taco's.
pi_60403381
Blink182 ftw
pi_60492004
Newbie drummer meldt zich

(wist helemaal niet dat er hier een drummerstopic was, ff in de gaten houden )
"If we knew what it was we were doing, it would not be called research, would it?'
pi_60585556
hoi, nog een newbie
pi_60692579
Ik overweeg een Pearl Forum aan te gaan schaffen (drum nu een jaartje op electronisch drumstel maar wil het toch gaan vervangen door een echt drumstel.).

Eerste vraag; wat is jullie mening over dit drumstel, om 'mee te beginnen'?
Als iemand tweedehands er een weet, tips zijn welkom =)
pi_60698842
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 22:23 schreef RRGJL het volgende:
Ik overweeg een Pearl Forum aan te gaan schaffen (drum nu een jaartje op electronisch drumstel maar wil het toch gaan vervangen door een echt drumstel.).

Eerste vraag; wat is jullie mening over dit drumstel, om 'mee te beginnen'?
Als iemand tweedehands er een weet, tips zijn welkom =)
Ook al heb ik weinig ervaring met andere beginnersdrumstelletjes, opzich is het helemaal geen verkeerde kit. Ik ben er ook op begonnen enne, tsja, het had een basdrum, snare 3 tommetjes etc..je kent het wel . Alleen is ie wel een beetje klein. Maar 10 keer rielekster als op een elektronisch drumstel (ben ik geen fan van).
Ik heb hem nog steeds (ligt weg te rotten in de kelder ), maar ik doe hem niet weg, ten eerste omdat ik er niet veel geld voor durf te vragen , ten tweede is t altijd wel handig om nog een extra oefenkitje achter de hand te hebben.
waarover men niet spreken kan, daarover moet men zwijgen.
  zondag 10 augustus 2008 @ 05:14:59 #12
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_60716746
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 05:08 schreef Gubbe85 het volgende:

[..]

Ook al heb ik weinig ervaring met andere beginnersdrumstelletjes, opzich is het helemaal geen verkeerde kit. Ik ben er ook op begonnen enne, tsja, het had een basdrum, snare 3 tommetjes etc..je kent het wel . Alleen is ie wel een beetje klein. Maar 10 keer rielekster als op een elektronisch drumstel (ben ik geen fan van).
Ik heb hem nog steeds (ligt weg te rotten in de kelder ), maar ik doe hem niet weg, ten eerste omdat ik er niet veel geld voor durf te vragen , ten tweede is t altijd wel handig om nog een extra oefenkitje achter de hand te hebben.
Hmm zou dit een goede deal zijn?
http://www.musicstore.de/(...)W/art-DRU0017008-000

Vooral door de Cymbals dan, die er bij zitten. De standaard van Pearl schijnen nogal crap te zijn, dus het is wel lekker dat er meteen een Zildjian set bij zit. Alleen geen idee of het wat is (deze specifieke set van Zildjian).
pi_60721141
mja, ik bepaal altijd aan de hand van de prijs hoe goed iets is . En hoe duurder hoe beter zeg ik dan altijd maar als t over drums gaat.
Maar als je een beginnerssetje aanschaft is t altijd best wel crappy. Wil je er ook mee gaan optreden? .
675 euro is niet zo duur.
waarover men niet spreken kan, daarover moet men zwijgen.
pi_60722706
Mja de Pearl Forum staat bekend als ongeveer de beste set in zijn prijsklasse. Hij schijnt te klinken als een duurdere set, buiten de cymbals. Dat is natuurlijk wel mooi. Maar ik dacht dat jij of iemand anders misschien meer kon vertellen
pi_60726034
Pearl Forum is gewoon de allergoedkoopste serie van Pearl. Echte instappers voor beginners. Je kunt er in het begin redelijk mee spelen, maar op den duur krijg je iets meer eisen en dan kan deze serie niet meer voldoen.

En wat betreft klinken, tja, dat ligt in principe het meest aan welke vellen er op liggen. Ik krijg de meest goedkope Basix ook wel lekker klinken als er goede vellen op liggen. Jammer dat ze dan na 1x slaan weer ontstemt zijn, maar toch

Pearl maakt trouwens geen bekkens, de standaard bekkens van Pearl bestaan niet (zal meestal wel Paiste zijn overigens). Die Zildjian serie die er bij zit, tja.. laten we zo zeggen, ik kan ook een pannendeksel pakken en dan krijg je ongeveer dezelfde klank. Dat het merk Zildjian er op staat, zegt niet altijd dat het super bekkens zijn. Maargoed, bekkens is echt puur je eigen smaak. Misschien vind jij ze wel geweldig klinken, dat is je goed recht uiteraard

Die MusicStore set is een leuk setje voor beginners maar als je er serieus muziek mee wil maken (lees, bij een band), zou ik toch wat doorsparen imho.

Mijn advies is sowieso (voor iedere drummer) om een set eerst te bespelen (en vooral ook bekkens) en eigenlijk nooit zomaar online kopen. Ga gewoon naar een Feedback waar je over het algemeen wel mag spelen. Of beter nog, ga naar een fatsoenlijke drumwinkel en probeer daar wat setjes uit (en bekkens) en kies dan. Daarna kun je altijd nog online kijken of het goedkoper is om ze online te bestellen....
pi_60727218
nvm
pi_60727237
Hmm, ok maar wat voor iets raad jij dan aan? Dan wordt het voor mij namelijk vrij zeker een tweedehands set want het is mij simpelweg te duur als student zijnde. Dat werd het met de pearl forum trouwens eigenlijk ook al.

Het liefst zou ik een tweedehands setje pakken van maximaal een 500 euro, maar liefst nog goedkoper. Het uitbouwen daarvan kan altijd beetje bij beetje. Dan eens een Cymbal, dan eens nieuwe vellen, een nieuwe snaredrum etc. Zo blijft het ook leuk, als je af en toe dingen kunt vernieuwen
pi_60727416
Deze is ook wel interessant op het moment:
http://www.drumforum.nl/viewtopic.php?f=11&t=8831&p=256974#p256974

Zal waarschijnlijk ook geen super drumset zijn ofzo, maar het is toch wel aardig voor een beginner lijkt me. En een mooie prijs.
pi_60952117
Vanochtend bij een zaak hier in de stad geweest die veel met Roland werkt om te kijken naar een electronische set. Nu zit ik wat te surfen op Marktplaats maar of het nou loont om voor 200 euro minder iemand met auto te regelen om naar de andere kant van het land te rijden...misschien moet het maar gewoon een nieuwe worden. Iemand enig idee wat er allemaal doorgaans NIET is inbegrepen en hoeveel er dus nog ongeveer bovenop de prijs komt die ze noemen? Koptelefoon? Bassdrumpedaal moet je er los bijkopen geloof ik?

[ Bericht 15% gewijzigd door ShadyLane op 19-08-2008 14:22:23 ]
pi_60953114
Bassdrum pedaal verschilt nogal. Bij mij zij ie erbij en ik heb nogal een cheap setje (Medeli).
Sticks uiteraard. Drumkruk. Eventuele versterker/speaker. Idd koptelefoon. Nog een lesboek misschien..?
pi_60953472
Hm, hm. Komt al met al nog wel aardig wat geld bovenop dan, maar het is ook niet gezegd dat die dingen bij een tweedehands setje wel inbegrepen zijn.

Ik ga vanmiddag met een vriend even drummen op een cheapo merk. Heb me laten vertellen dat dat veel irritanter is dan op de duurdere merken omdat de module soms hapert, niet alles (op tijd) oppikt en de pedalen niet lekker spelen. Als dat inderdaad zo blijkt te zijn koop ik een Roland, maar als het allemaal wel meevalt wordt het een cheapo ding.
pi_60954142
De Medeli DD506 is best te doen. Je moet er ook weer geen wonderen van verwachten maar voor het geld is het best ok...
pi_60959133
Het is uitgesteld naar morgen Ik ben vooral benieuwd of het inderdaad zo is dat je niet alles hoort wat je speelt. Als ik een dubbele bass ga oefenen wil ik niet een enkele bass horen.

Blijkt dat je op zo'n cheapo ding (het gaat hier om een Ringway) best prima alles hoort, dan kan ik volstaan met een goedkope. De verkoper van die Roland prees hem daarnaast ook nog aan omdat je 'veel uitbreidingsmogelijkheden' hebt en de mogelijkheid om de klanken bij te stellen. Maar dat interesseert me allemaal niks, ik hoef niet een ietsje dieper geluid te kunnen instellen op de toms, interesseert mij wat hoe het klinkt, ik wil gewoon kunnen oefenen
pi_60961036
De meeste electronische sets zijn sowieso 30 drumstellen in 1 ofzo he Je kunt verschillende sets selecteren.
Wat ik verder zelf merk is dat de toms, waarvan de bass er ook een is in principe, gewoon goed en snel reageren. Het enige dat bij mij minder is is de reactie van cymbals en hi-hat. Die zijn te sloom bij hoge tempo's (maar dan heb ik het wel over dubbele slagen met beide stokken).
pi_60961128
Zo snel ben ik voorlopig nog niet dus dat zou moeten goedkomen
pi_60968017
Wil zelf ook beginnen met drummen, maar mijn budget is niet erg groot, nog suggesties van prijs klasse 200-300 ? tweedehands is ook prima
pi_60968503
Ligt eraan wat je wil. Electronisch, akoestisch?
Voor beide kun je niet teveel verwachten, maar je kunt ermee oefenen zeg maar
pi_60968521
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 23:39 schreef RRGJL het volgende:
Ligt eraan wat je wil. Electronisch, akoestisch?
Voor beide kun je niet teveel verwachten, maar je kunt ermee oefenen zeg maar
Electronisch hoeft voor mij niet, heb liever akoestisch vind ik er ook veel beter uitzien

[ Bericht 0% gewijzigd door Stickers op 20-08-2008 00:10:14 ]
pi_60968591
KLIK

Zoiets...

Pearl Forum is een hele leuke beginners set.
pi_60968946
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 23:42 schreef RRGJL het volgende:
KLIK

Zoiets...

Pearl Forum is een hele leuke beginners set.
Ziet er goed uit, denk ik, die 'gaffer tape' schrikt me een beetje af
  woensdag 20 augustus 2008 @ 11:10:16 #32
45726 bravo
Proud Odery player!
pi_60976011
Ik ben ook begonnen op een pearl forum NU een odery privelege
There's no point in living if you can't feel alive
pi_60985521
Ik zelf vind het niet slim om voor zo een prijs een nieuw drumstel te kopen. Dat is gewoon totale crap kwaliteit. Dat vind je misschien de eerste maand niet erg maar daarna ga je je toch behoorlijk ergeren aan vanalles, waarbij het geluid misschien nog wel het belangrijkst is.

Koop maar gewoon een tweedehandsje van een goed merk, daar doe je veel beter aan trust me
pi_60989361
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 16:49 schreef RRGJL het volgende:
Ik zelf vind het niet slim om voor zo een prijs een nieuw drumstel te kopen. Dat is gewoon totale crap kwaliteit. Dat vind je misschien de eerste maand niet erg maar daarna ga je je toch behoorlijk ergeren aan vanalles, waarbij het geluid misschien nog wel het belangrijkst is.

Koop maar gewoon een tweedehandsje van een goed merk, daar doe je veel beter aan trust me
Tja prima, heb een vriend die z'n drumstel kwijt wil, heeft hij maar een paar keer op gespeeld, dus dat komt wel goed.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 11:47:51 #36
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_61034717
Weeet iemand hier soms of het bij electronische drumstellen ook mogelijk is om afzonderlijke modules te kopen? Dus zeg maar eerst een set te kopen van alleen een bass, snare en hi-hat? Ik ben net begonnen, maar kan thuis zeker geen akoestische drums neerzetten (baby in huis enzo), en wil wel thuis kunnen oefenen, maar op het moment heb ik daar niet zoveel drums vooor nodig. Ik zit net twee weken op les, en heb, dus ook maar een simpele opstelling nodig. Als ik die helemaal beheers kunnen we eens gaan uitbreiden.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_61412067
Aan alle ervaren drummers,

kunnen jullie me helpen met keuze van drumstel?
ik zoek een middenklasse drumstel (wil beginnen met drummen, maar toch nog kunnen doorverkopen mocht nodig zijn maar in eerste plaats ermee doorgaan: dus moet aantal jaren mee kunnen, vandaar
geen beginnerskit, wil niet direct een andere betere moeten kopen ook)

TAMA SUPERSTAR of PEARL VISION dacht ik keuze uit te maken?

mensen tevreden over ene of andere???? of ervaringen met beiden???
klopt het dat hardware van tama steviger is dan pearl???
is ene duurder dan andere?
groot verschil in kwaliteit?
wat raden jullie me aan?

van vellen: remo vellen of evans vellen?
van bekkens: sabian of paiste cymbalen?
stoeltje?
mat voor drumstel?
stokken v vic fith of vater?

of wat moet ik zeker niet kopen????
alvast bedankt v jullie hulp
gr
leelef
pi_62328855
Het is hier toch maar een Roland geworden, tweedehands via Marktplaats. Tof om er eindelijk een te hebben, maar ik merk wel dat ik werkelijk NIETS meer kan (voor zover ik ooit al wat heb gekund).
Ik heb alle papieren nog liggen waar ik de noten op heb geschreven van wat we op drumles speelden, maar ik weet het allemaal niet meer. Toen tijdens die lessen had ik ook altijd al dat ik het eerst even moest horen voordat ik me er een voorstelling bij kon maken en het kon gaan naspelen. Nu liggen hier de noten van Love Me Do, wat ik toen heel simpel vond, en ik weet gewoon niet meer hoe het moet Daar hadden meer mensen last van trouwens, een meisje van drumles nam altijd filmpjes op van wat we op les speelden, zodat ze later thuis ook nog zou weten welk ritme er bij die noten hoorde. We deden de dingen op drumles heel erg op gehoor, wat ik ook wel een fijne methode vond trouwens. Ik ga die man maar eens bellen dat ik weer les wil

Hoe dan ook: enorm tof om het ding hier te hebben staan!
pi_62332177
Hmm Shadylane, rare vraag misschien he, maar als je goed naar een nummer luistert hoor je toch gewoon wat je moet drummen? Ik drum pas anderhalf jaar maar ik kan toch wel horen wat er gedaan wordt. En dan pak je daaruit, als het te moeilijk is, gewoon het basisritme dat je wel kunt spelen en begin je langzaam en dan steeds sneller.

Oh en een andere tip, als je in bands wil gaan spelen enzo dan oefen veel met een metronoom. Je moet een strakke timing kunnen houden. Bij verschillende tempo's is dat lastiger dan je denkt Je hebt vaak de neiging richting de 110/120 bpm te gaan tijdens het nummer, en dat is dus niet altijd de bedoeling
pi_62335094
Ja, die metronoom zit erop, dus die zal ik zeker gaan gebruiken. Ik ga de komende tijd eerst even bezig met van die onafhankelijkheidsoefeningen, is wel nodig hier
pi_62335803
Hehe dat ken ik ja, maar dat blijf je als drummer toch wel houden. Op een gegeven moment krijg je het alleen sneller onder de knie. Maar onafhankelijkheid blijft meestal wel een issue
pi_62431009
Morgen eindelijk (na half jaar besteltijd) mijn nieuwe drumkit! pdp platinum
pi_62431068
heb eindelijk een goede cajon-instructie dvd gevonden ding staat al twee jaar te verstoffen omdat ik er wel geluid uit krijg, maar niet echt de techniekjes ken. Nu kan ik eindelijk weer verder
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_62431823
Newbie meld zich
Ik speel hèèèèl af en toe in een muziek zaak, Maar daar kan het maar 10minutjes en dan moet ik stoppen(behalve op vrijdag, Dan is er jammen ).
Ik heb het liefst een Electronische kit vanwege mijn buren, En wel een goed merk offcourse.
Ik kan redelijk goed drumen, En ik kan er ook nog eens bij zingen(zonder dat ik maat verlies), Drummen op keyboard gaat me ook heel goed af(maar dat even terzijde).
  donderdag 16 oktober 2008 @ 13:13:15 #45
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_62432303
Ik heb een heel simpel elctr, drumstel gekocht bij het prijzencircus van de V&D. Wel aanslaggevoelig, maar de bekkens/cymbalen zijn aan de zijkant niet gevoelig dus die moet je in het midden raken

Maar ik kan er wel onafhankelijkheid op oefenen en als ik over een jaar nog speel koop ik een Roland of zo...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_62432452
Ik hoef geen goedkope bende, Als ik een elec, Drumstel kan kopen, Die ik doormiddel van midi, Kan kopellen met soundfontsn is dat al zat.
  donderdag 16 oktober 2008 @ 13:36:30 #47
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_62432805
neem eerst eens een spellingscursus.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_62433465
Nee, Dat moet jij doen denk ik, Een zin begin je altijd met een HOOFDLETTER!.
pi_62434217
Peace and love. ps. ik zou gewoon een instap model van Roland kopen als ik jou was
pi_62434571
Thanks, Ik wil zelf een td-6, Of eventueel een td-10 maar goed, Er moet maar ruimte zijn he.
pi_62445403
Will graag van Stagg (starterkit, helemaal kaPOT geragd) naar een fatsoenlijke Tama set.. maar ik heb inmiddels al een jaar niet meer gedrumd..... Wat is wijs...?
pi_62451583
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 21:46 schreef superrat het volgende:
Will graag van Stagg (starterkit, helemaal kaPOT geragd) naar een fatsoenlijke Tama set.. maar ik heb inmiddels al een jaar niet meer gedrumd..... Wat is wijs...?
Het is natuurlijk logisch, maar als je zeker weet dat je wel weer gaat drummen en je hebt er thuis plek (ruimte/geluidsisolatie etc) voor dan moet je het natuurlijk doen.
Je kan natuurlijk ook gewoon naar de winkel toe gaan, allerlei sets proberen en als je na het zien van het geld dat je eraan uit moet geven het nog steeds een goed idee vindt dan zal het ook wel goed zitten. Maar bij dat laatste plan moet je natuurlijk niet (zoals ik wel een beetje heb) zo'n gevoel hebben dat alles wat aan muziek uitgegeven wordt sowieso goed besteed is, ook al laat het budget het niet echt toe.
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 21:10:02 #54
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_62491948
Ik was vandaag bij de Amsterdam Drum Show die dit weekend wordt gehouden. Ik geef er zelf niet zoveel om, maar mijn vader heeft daar een stand dus ik dacht laat ik eens een keer mee gaan. Voor de liefhebbers is het heel leuk en ik ben eigenlijk wel een beetje verbaasd dat er hier niet over wordt gesproken.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  maandag 20 oktober 2008 @ 21:11:36 #55
122919 dazzled
Net zo makkelijk
pi_62538908
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 21:46 schreef superrat het volgende:
Will graag van Stagg (starterkit, helemaal kaPOT geragd) naar een fatsoenlijke Tama set.. maar ik heb inmiddels al een jaar niet meer gedrumd..... Wat is wijs...?
Kijk inderdaad eerst eens rond. Speel eens wat. En wat vind je tof. Kleur of stijl.
Een jaar niet gedrumt. Tsjah, voor weinig heb je ook leuk nieuw kitje die nog best leuk klinkt (goede vellen maken heel veel goed!) . Probeer het daar eerst eens op voordat je veel geld uitgeeft aan iets wat je niet buiten de deur gebruikt. Koop een goedkoop kitje van bijv. Magnum. Goede Remo vellen erop. En geef wat meer geld uit aan bekkens. Een goed bekken is vaak voor a lifetime. En goedkope bekkens irriteren eerder dan een goedkope drumkit vind ik zelf.

Naja veel succes en blijf niet alleen kijken op internet. Wat ook mee kan helpen. Kijk eens waar drummers op spelen die je goed vind. Kan al gauw helpen een kant op te gaan. Drummers die je goed vind. die spelen dan ongetwijfeld ook op een goed klinkende kit.

Verder heb ik weinig spannends te melden. Ik zie wel dat het drummerstopic nog steeds erg rustig is.
GOD IS A LITTLE KID WITH AN ANTFARM
pi_62539011
Even 1 ding tussendoor: drummen verleer je niet. Net als fietsen. Je moet er weer even in komen, maar een jaar niet gedrumd maakt verder niets uit
pi_62886921
Mensen, misschien is het een domme vraag maar ik ben zo a-technisch als wat: ik heb nu een electr. drumstel waar ik een koptelefoon inplug. Allemaal leuk en aardig, maar nu wil ik met wat vrienden die een basgitaar en een gitaar hebben samen af en toe hier wat rommelen. Ik gok dat ik een versterker nodig heb. Wat nog meer? En kan ik het drumstel misschien ook inpluggen op de aux van m'n stereo?

Bij voorbaat dank voor de hulp!
pi_62887694
gewoon over de monitoren gooien.
Kijk daar is:
http://www.music123.com/Drum-Amplifiers-Electronic-Drums.Music123
pi_62887867
Deel 21 alweer? Ik heb een tijd het topic niet gecheckt merk ik.
pi_62895751
Je moet inderdaad een drummonitor hebben Shady..
Ik heb 'm hier ook wel eens aangesloten op mijn gewone installatie maar dan zit er een kleine vertraging in, en dat is vrij irritant (ligt niet aan mijn installatie want het is geen cheap-ass ding ).
pi_62896142
Dank Ik neem aan dat die allemaal compatible zijn met alle e-drums? Of moet je er nog specifiek op letten dat als je een bepaald type Roland hebt je ook een bepaald type monitor van Roland koopt?
Verder nog meer nodig?
pi_62897296
Nope, weet alleen niet precies welke kabel je nodig hebt want ik speel gewoon altijd met koptelefoon. Maar elke drummonitor werkt gewoon
pi_63219040
Ik heb een vraagje, ik wil nu eindelijk eens beginnen met drummen! Probleem is mijn budget: meer dan 500 euro is nu niet mogelijk en een akoestisch drumstel gaat het ook niet worden in centrum Den Haag . Had in de winkel de Black Mamba DDK1 V3 gezien, een budget e-kit model voor 450 euro. Is dat wat? Ik lees overal hele kritische verhalen over budget e-kits, maar bedenk dat het nu even tijdelijk is en ik geen zin heb om 2 maanden te sparen.

Als het allemaal bevalt dan verkoop ik hem op markplaats en koop ik een Roland model van 800-1200 euro. Het gaat mij erom om een beetje te leren spelen met dat ding en wat meespelen met goede bands (Mp3).
pi_63220486
2 maanden sparen is waarschijnlijk een beter idee. als je nu die set van 450 koopt krijg je er op marktplaats al snel euro of 100-200 minder voor en dat is zonde voor iets wat je maar een paar maanden gebruikt lijkt me.
pi_63237463
Vanmiddag nog eens naar de winkel geweest om wat te spelen. Ben eerst achter de Hayman gaan zitten, oke.. leuk. Vervolgens de Roland TD-3/TD-9 en damn wat een verschil! . Klinkt allemaal net wat professioneler. Ben nu dus bezig om toch maar via marktplaats een instapmodel van Roland te regelen .
pi_63267752
Mooie deal bij dirk witte.
12 paar vic firth 7a gekocht voor 80 euro.
pi_63326873
Misschien dat een van de drummers me hiermee kan helpen..

Weten jullie of er een website is waar je andere muzikanten kunt leren kennen bij je in de buurt en bands kunt vormen, of websites waar muzikanten gezocht worden?

In mijn vriendenkring zitten namelijk geen muzikanten, en tja om nou een advertentie te plaatsen van 'drummer zoekt band', dat vind ik ook weer zoiets..
pi_63326968
Websites weet ik niet, ik zie altijd wel veel briefjes hangen in platenzaken, cafe's waar bandjes optreden en bij de muziekschool.
pi_63326994
muzikantenbank: http://www.muzikantenbank.net/
En inderdaad briefjes bij muziekscholen, jongerencentra enzo
pi_63329522
Heb me ingeschreven bij muzikantenbank... thanks voor de tip
Ben benieuwd

Het zoeken viel al tegen in ieder geval, ik bladerde wat rond en zat ineens al bij maart ofzo, denk niet dat die mensen nog steeds op zoek zijn
pi_63335160
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 20:38 schreef RRGJL het volgende:
Misschien dat een van de drummers me hiermee kan helpen..

Weten jullie of er een website is waar je andere muzikanten kunt leren kennen bij je in de buurt en bands kunt vormen, of websites waar muzikanten gezocht worden?

In mijn vriendenkring zitten namelijk geen muzikanten, en tja om nou een advertentie te plaatsen van 'drummer zoekt band', dat vind ik ook weer zoiets..
Woon je toevallig in den haag of omgeving? Hier heb je wel zoiets namelijk.
pi_63338323
Nope, Maastricht helaas. Dat is toch wel een stukje van Den Haag af
pi_63358111
Misschien wel leuk om hier even de favoriete youtube drummers te vermelden??
Mijn held op het moment :

Cobus Potgieter van InSlowMotion



En een nieuwere:



Ongelofelijk hoe strak die kerel kan drummen..
pi_63599320
Mogen medewerkers (nouja tot kerst in elk geval) van drumfabrikanten zich hier ook melden?
Net efkes anges
pi_63599750
Nee, maak maar een eigen topic.
  zondag 7 december 2008 @ 14:55:07 #76
212832 DaanMenF
Muziek en Fotografie
pi_63824316
Zijn er mensen regio rotterdam die zin hebben om met mij te praten een misschien tips te geven en oefenen?
ik hoor het graag.

Daan
pi_63824704
Ik kreeg net via de sms een drumstel aangeboden [omdat ik een beetje een zoek]. Het is een zwart met witte vellen uitgevoerde Supreme, standaard, met high-hat en een bekken. Wat is daarvoor een aannemelijk bod? Jullie ervaring met dat merk?
Other than that, it's just a piece of crap.
The only thing I shred is cheese when I'm eating taco's.
pi_63825374
100 euro ofzo, niet al te veel bieden.
pi_63825408
20 euro - max 50 en dan zagen tot elektrisch drumstel en frisbeën met de bekkens (als het geen k-customs zijn)
pi_63826130
Maar wel een leuk merk om mee te beginnen?
Other than that, it's just a piece of crap.
The only thing I shred is cheese when I'm eating taco's.
pi_63831344
Nee.
pi_63832417
Nee, het is echt zonde van je geld. Na een half jaar kun je er op wachten dat dat ding half uit elkaar valt, en het zal niet goed klinken, ook niet met fatsoenlijke vellen.
pi_64255122

Had zo'n soort setje gekregen maar heb geen flauw idee waar en hoe hij moet..
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_64255823
Waar en hoe? Gewoon aan zo een boom-stand van je cymbals... Of een andere stand uiteraard.
pi_64256184
Ja maar dan flikkert die om..
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_64258181
Hang die tom boven een van de 3 poten van de standaard, dan flikker die niet om
pi_64258319
Betere stand kopen?
pi_64270147
Ik wil beginnen met drummen, en zoek naar een (tweedehands?) drumstel van rond de 300 max 350 euro, compleet. Ik heb zelf natuurlijk niet bijster veel verstand van drumstellen en heb wel een beetje op markplaats rondgekeken, maar wil natuurlijk niet afgescheept worden met een drumstel dat veel te duur is voor zijn kwaliteit. Iemand suggesties?

Zou ik hier bijv. lang mee vooruit kunnen?:
http://link.marktplaats.nl/215709820

[ Bericht 19% gewijzigd door Mindstate op 23-12-2008 01:16:32 ]
pi_64275524
Die is best aardig ja, zeker voor een beginner Met Pearl zit je altijd wel goed eigenlijk.
pi_64279795
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 01:09 schreef Mindstate het volgende:
Ik wil beginnen met drummen, en zoek naar een (tweedehands?) drumstel van rond de 300 max 350 euro, compleet. Ik heb zelf natuurlijk niet bijster veel verstand van drumstellen en heb wel een beetje op markplaats rondgekeken, maar wil natuurlijk niet afgescheept worden met een drumstel dat veel te duur is voor zijn kwaliteit. Iemand suggesties?

Zou ik hier bijv. lang mee vooruit kunnen?:
http://link.marktplaats.nl/215709820
Ik zou oppassen met tweedehands drumstellen..


Oja, dat ene ding had ik er eindelijk goed opzitten maar zat me eigenlijk alleen maar in de weg dus heb ik 'm d'r afgehaald..
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_64279825
Waarom zou je oppassen met 2e handse drumstellen?
2e handse bekkens, ok, daar moet je inderdaad mee oppassen, maar waarom met drumstellen?
pi_64280001
Hmm ja, maar mijn keuze is eigenlijk een beetje beperkt. Ik heb een budget van 300-350 euro en dan koop ik persoonlijk een redelijk drumstel dat dan wel tweedehands is, dan een cheap ass drumstel dat nieuw is
pi_64280263
Die pearl waar je naar linkte is een prima beginnersset. Valt niet uit elkaar als je er een keer op slaat en klinkt ook best aardig. sowieso is het niet verstandig om als je net begint meteen een dure set te kopen, je weet dan toch nog niet wat je precies wil en je smaak verandert nog wel. Dus als je kunt zou ik voor die Pearl gaan.
pi_64280584
ok bedankt voor je advies. ik heb daarbij dan qua stuff niks meer nodig? gezien je er ook nog bijv. drumkruk en stokken bij krijgt
pi_64280917
In principe niet. Ik heb ook een hele tijd op zo'n kit gedrumd (wel een bagger merk en mindere kwaliteit, maar qua aantal trommels en bekkens) maar eigenlijk heb je normaal minstens 3 bekken. Een hi-hat (zit erbij) een Crash en een Ride. De bekken die er bijzit (naast de hi-hat) is een crash/ride. Hi-hat gebruik je om de maat te houden, crashes voor accenten en de ride om te maat te houden als het wat losser moet klinken (ride geeft "ping" geluid, hi-hat "tik"). Opzich is het niet erg om er nu maar 2 te hebben. Als je echt ermee door wilt gaan koop je toch wat je zelf leuk vindt en uitbreiden kan altijd.
pi_64283368
Naja ik zal wel even kijken of het een beetje compleet is. Geen moertjes enzo missen, roest opzit en hout nog een redelijke staat is. Het is een goede beginners set en je kan er misschien nog wel wat op afdwingen als je er eenmaal bent . ps als je die demp matten kwijt wil mag je ze aan mij geven .
  zaterdag 3 januari 2009 @ 17:19:04 #97
45726 bravo
Proud Odery player!
pi_64617770
Vrienden, drummers,

Ik heb een vraag over triplex platen, zou je die zelf kunnen maken, of zijn er echt speciale platen voor.

De platen zijn ervoor dat het geluid niet alle kanten opgaat
There's no point in living if you can't feel alive
pi_64623691
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 14:12 schreef MarsX het volgende:
Naja ik zal wel even kijken of het een beetje compleet is. Geen moertjes enzo missen, roest opzit en hout nog een redelijke staat is. Het is een goede beginners set en je kan er misschien nog wel wat op afdwingen als je er eenmaal bent . ps als je die demp matten kwijt wil mag je ze aan mij geven .
Set bleek al verkocht , dus ik zoek verder. Heb nu een Pearl Forum die er redelijk compleet uitziet en in goede staat (redelijk nieuwe vellen erop) voor 300, al is die een heel end rijden
pi_65463797
Jeutje, dit topic is ook dood, had gewoon moeite om het te vnden

Maar paar vraagjes, maken rods minder herrie? of kan ik voor echt weinig geluid het beste brushes nemen?
Enne gaasvellen, ligt het aan mij of kan je die nergens meer krijgen?
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
pi_65463859
Oh ja, ik zoek ook nog steeds
pi_65464296
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 18:25 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Jeutje, dit topic is ook dood, had gewoon moeite om het te vnden

Maar paar vraagjes, maken rods minder herrie? of kan ik voor echt weinig geluid het beste brushes nemen?
Enne gaasvellen, ligt het aan mij of kan je die nergens meer krijgen?
Rods maken minder herrie. Brushes kun je ook gebruiken, maar als je ze gebruikt als gewone stokken (qua slagtechniek) dan kom je niet ver denk ik. Rods daarentegen zijn meer voor de zachtere sound.

En over gaasvellen, heb even op Tama.com gekeken. Ze maken ze nog wel, dus even navragen bij drumwinkels of ze ze kunnen bestellen voor je.

Was ook verbaasd toen dit topic vandaag weer in MyAt verscheen.
pi_65465188
Wat is een goed klein electronisch drumstel voor rond de 500euro?
pi_65468065
Wat voor drumcomputer heb je?
Zoom?
Roland
yamaha
Akai
  woensdag 28 januari 2009 @ 14:28:12 #105
45726 bravo
Proud Odery player!
pi_65492261
hey lui,


weten jullie ook een goedkoop alternatief om mijn drumstel te dempem m.b.v. een scherm? is multiplex een idee? ik vind die schermen namelijk best duur...
There's no point in living if you can't feel alive
pi_65510121
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:28 schreef bravo het volgende:
hey lui,


weten jullie ook een goedkoop alternatief om mijn drumstel te dempem m.b.v. een scherm? is multiplex een idee? ik vind die schermen namelijk best duur...
Beste om te doen (is mij uitgelegd door een geluidstechnicus) is om je drumstel als het ware te laten zweven.
Oftewel... je maakt een verhoging van een aantal cm, in die verhoging leg je ong. 1/2 cm zand, plaat hout eroverheen timmeren, oud tapijt erop leggen en daarop je drumstel zetten.
Zo maakt je drumstel geen "contact met de grond" en het zand werkt als het ware als een dempsysteem.
"If you're badass, people might get out of your way, but if you got shit, ain't nobody messing with you."
pi_65510993
Maar het helpt natuurlijk nauwelijks wanneer je in een rijtjeshuis woont. Laat dat ook even meteen duidelijk zijn Je buren worden nog steeds even gek.
pi_65520057
Ah ja, een zwevende vloer. Ik heb de indruk dat al dat soort kunstgrepen niet genoeg helpen als je in een rijtjeshuis of flat woont, inderdaad. Een vriend heeft alle mogelijke trucs uitgehaald en nog steeds klaagt de buurvrouw. Een deal sluiten met de buren dat je alleen op vaste tijden speelt wil nog wel eens helpen.

Ik heb maar gewoon een electronisch drumstel gekocht op Marktplaats, omdat ik oooooveral (boven, onder, links, rechts) buren heb. De 'feel' van een akoestische kit kan ik behouden door hier op het werk af en toe achter het drumstel te gaan zitten.
pi_65520708
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 22:50 schreef RRGJL het volgende:
Maar het helpt natuurlijk nauwelijks wanneer je in een rijtjeshuis woont. Laat dat ook even meteen duidelijk zijn Je buren worden nog steeds even gek.
Je kan daarna nog het volgende doen.
(Heb ik trouwens ook van die geluidstechnicus te horen gekregen.)
Als je nou een hokje hebt waar je je drumstel plaatst op een zwevende grond zegmaar.
Dan moet je de muren in zijn geheel beplaten met staal/aluminium oid...
Houd maar eens een stuk staal voor je gezicht en begin er tegen aan te schreeuwen, het geluid kaatst dus terug en kan dus ook niet ontsnappen.
Als je geluidswerend materiaal voor je gezicht houdt en er tegen aan staat te schreeuwen ontsnapt het geluid alsnog door het materiaal heen.
Als je dan dat hokje hebt beplaat, moet je er daarna pas geluidswerend materiaal op plakken.
Anders zit je natuurlijk in een galmende hok waar je binnen no-time doof bent

In theorie klinkt het logisch, heb het alleen nooit kunnen testen/proberen.
"If you're badass, people might get out of your way, but if you got shit, ain't nobody messing with you."
  donderdag 29 januari 2009 @ 11:21:09 #110
45726 bravo
Proud Odery player!
pi_65521748
Ehm, het is een drumstel die voor optredens gebruikt wordt, dus die vloeren zijn geen opties.
There's no point in living if you can't feel alive
pi_66420785
*megaschop, copy van gitaristentopic*

Hey, ik speel al een half jaar gitaar en ik vind het ontzettend leuk en ik ga zeker nog doorspelen.
Alleen wil ik een instrument erbij (me zusje ook) een drumstel

Welke drumstel raden jullie me aan om te beginnen, ik denk dat jullie hier meer over weten omdat jullie wss in een band zitten. ik denk dat E-drums het fijnst is om te beginnen (headset, hebben andere mensen geen last van)

Maar verder begrijp ik dat Edrums duurder zijn?..
  donderdag 26 februari 2009 @ 11:09:53 #112
45726 bravo
Proud Odery player!
pi_66473695
Ik ben begonen op een Pearl forum, een erg leuk begin drumstel, dat niet te duur is
There's no point in living if you can't feel alive
pi_66631435
TVP, ik begin volgende week met het volgen van drumlessen! Is toch meer mijn ding dan piano denk ik .
pi_66631939
Drummen is ook gewoon tof! Heb je thuis ook al een setje staan of oefen je ergens anders?
pi_66665808
quote:
Op maandag 2 maart 2009 21:24 schreef Operc het volgende:
Drummen is ook gewoon tof! Heb je thuis ook al een setje staan of oefen je ergens anders?
In huis nog geen maar dat was geen probleem volgens mijn leraar. Oefenen kan in het begin ook op een oefenpad .

Wel had ik al op marktplaats gekeken, is pearl export goed om mee te beginnen? Alvorens ik die aankoop kan doen, moet ik nog even wachten op mijn volgend salaris.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 20:31:56 #116
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_66666156
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 19:47 schreef allsystemshalt het volgende:
Ik drum met een compjuter mag ik ook hier posten
Ik ook!

Met een Midi master keyboard in Fruity Loops

Soms drum ik ook op echte drumstellen, ik kan enkel wat standaart dingetjes
pi_66674190
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 20:25 schreef SG-sam het volgende:

[..]

In huis nog geen maar dat was geen probleem volgens mijn leraar. Oefenen kan in het begin ook op een oefenpad .

Wel had ik al op marktplaats gekeken, is pearl export goed om mee te beginnen? Alvorens ik die aankoop kan doen, moet ik nog even wachten op mijn volgend salaris.
een pearl export werd wel aangeraden bij de gitaristentopic!
pi_66682165
@SG-sam, ja een pearl Export is goed om mee te beginnen. Wel even kijken of alles nog in goede staat is enzo, maar verder is het een goede starters-set.
pi_66682713
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 20:25 schreef SG-sam het volgende:

[..]

In huis nog geen maar dat was geen probleem volgens mijn leraar. Oefenen kan in het begin ook op een oefenpad .

Wel had ik al op marktplaats gekeken, is pearl export goed om mee te beginnen? Alvorens ik die aankoop kan doen, moet ik nog even wachten op mijn volgend salaris.
Export is absoluut een goede kit om op te beginnen.
Eventueel wat geld in goeie vellen steken en je hebt echt een prima kit.
Wel ff op de stands letten, dubbelbenig moeten ze zijn.
Als je enkelbenige neemt vallen ze meestal om na 1 klap.
Tenminste... dat is bij mij het geval
"If you're badass, people might get out of your way, but if you got shit, ain't nobody messing with you."
  woensdag 4 maart 2009 @ 11:05:04 #120
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_66682947
Hier meld nog een soort van "newbie" zich.

Heb sinds december mijn drumkit thuis staan. Een Fame (medeli) DD506 ivm flat-appartementje. Maakt iets minder kabaal dan een akoestische, al moet ik zeggen dat de bassdrum en de hi-hat zich nog flink laten horen

Wat zijn nou liedjes waar je je techniek goed mee kan oefenen? Ik wil zelf meer richting de metal-kant gaan, maar wil eerst mijn techniek ed. goed strak hebben voordat ik met een idiote snelheid begin te drummen.
pi_66683414
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 11:05 schreef DrD00m het volgende:
Hier meld nog een soort van "newbie" zich.

Heb sinds december mijn drumkit thuis staan. Een Fame (medeli) DD506 ivm flat-appartementje. Maakt iets minder kabaal dan een akoestische, al moet ik zeggen dat de bassdrum en de hi-hat zich nog flink laten horen

Wat zijn nou liedjes waar je je techniek goed mee kan oefenen? Ik wil zelf meer richting de metal-kant gaan, maar wil eerst mijn techniek ed. goed strak hebben voordat ik met een idiote snelheid begin te drummen.
Pretty straightforward :

Enter Sandman - Metallica
Bad Case of Lovin' You - Robert Palmer
Susie Q - Creedence Clearwater Revival uitvoering
Smoke on The Water - Deep Purple
For Whom The Bell Tolls - Metallica
Seek and Destroy - Metallica
Money - Pink Floyd (leer je ook meteen 7/4 maten spelen)
Hard to Handle - Black Crowes
Vrijwel alles van Jack Johnson

Dat zijn nummers die vrijwel allemaal 4/4 maten zijn, zitten leuke breaks/fills in en niet de moeilijkste om mee te beginnen dacht ik zo.
"If you're badass, people might get out of your way, but if you got shit, ain't nobody messing with you."
  woensdag 4 maart 2009 @ 13:20:47 #122
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_66687619
ik ga hier eens mee aan de slag en zal de uitkomsten eens posten met video'tjes.
kritische blikken op speelstijl ed. is natuurlijk altijd goed meegenomen.
  woensdag 4 maart 2009 @ 13:26:27 #123
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_66687861
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 20:34 schreef RoW_0 het volgende:


Maar verder begrijp ik dat Edrums duurder zijn?..
ik heb een fame dd506 (www.musicstore.de)
Toenertijd voor 499 euro incl. stoeltje, koptelefoon en stokkies
pi_66737273
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 13:26 schreef DrD00m het volgende:

[..]

ik heb een fame dd506 (www.musicstore.de)
Toenertijd voor 499 euro incl. stoeltje, koptelefoon en stokkies
Dan praat je niet bepaald over kwaliteit...

Wat is je budget? Gewoon ergens een tweedehands Roland drumstel op de kop tikken.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 15:09:28 #125
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_66767914
voor een beginners-kit voldoet ie prima.
pi_66768175
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 15:09 schreef DrD00m het volgende:
voor een beginners-kit voldoet ie prima.
Dat dan weer wel. Wat speel je nu zoal?
pi_67055698
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 13:26 schreef DrD00m het volgende:

[..]

ik heb een fame dd506 (www.musicstore.de)
Toenertijd voor 499 euro incl. stoeltje, koptelefoon en stokkies
Kheb er precies zoeen, de medeli dd505 voor 499 euro bij feedback. Khad m gehaalt als extra drumstel, voor als ik niet op mn akoestische kon spelen. Mn akoestische is een oude yamaha, 2e hands voor 50 euro. Maar ik ben eigenlijk zowel akoestisch als elektrisch wel aan een nieuwe toe. Ten eerste omdat ze alweer een jaartje oud zijn en niet echt kwaliteit(elektrische drums) of omdat ze extreem oud zijn(akoestische).
Om nog even iets van een bijdrage aan het topic te geven: welke hihats vinden jullie relaxd spelen?
kheb nu paiste 101 brass, die zijn butt. Los klinken ze ok, maar strak klinken ze echt heel goedkoop en hol, niet echt strak zeg maar. Anyway. Beetje lange post, sorry .
pi_67058025
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 23:29 schreef codemss het volgende:

[..]

Kheb er precies zoeen, de medeli dd505 voor 499 euro bij feedback. Khad m gehaalt als extra drumstel, voor als ik niet op mn akoestische kon spelen. Mn akoestische is een oude yamaha, 2e hands voor 50 euro. Maar ik ben eigenlijk zowel akoestisch als elektrisch wel aan een nieuwe toe. Ten eerste omdat ze alweer een jaartje oud zijn en niet echt kwaliteit(elektrische drums) of omdat ze extreem oud zijn(akoestische).
Om nog even iets van een bijdrage aan het topic te geven: welke hihats vinden jullie relaxd spelen?
kheb nu paiste 101 brass, die zijn butt. Los klinken ze ok, maar strak klinken ze echt heel goedkoop en hol, niet echt strak zeg maar. Anyway. Beetje lange post, sorry .
Meinl Byzance Medium 14" maar die is wel een stuk duurder dan de 101 serie van Paiste. Misschien Alpha serie eens proberen?
pi_67066994
quote:
Op zondag 15 maart 2009 00:48 schreef Operc het volgende:

[..]

Meinl Byzance Medium 14" maar die is wel een stuk duurder dan de 101 serie van Paiste. Misschien Alpha serie eens proberen?
Oew ja, die is inderdaad duur, ik heb ook echt alleen maar de 101 omdat die het goedkoopste was . Misschien eens een 2e handsje ergens zoeken, ik ben niet zo rijk en mijn ouders gaan me ook niet 300 euris voor een hihat geven...
  maandag 16 maart 2009 @ 11:44:55 #131
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_67096969
Ik zag dat het RockDrummingSystem van Jared Falk voor 77$ te koop is.
Hebben mensen ervaring met dit pakket?
pi_67097514
quote:
Op maandag 16 maart 2009 11:44 schreef DrD00m het volgende:
Ik zag dat het RockDrummingSystem van Jared Falk voor 77$ te koop is.
Hebben mensen ervaring met dit pakket?
Er staan genoeg goede vrije drumlessen op het internet om het e.e.a. te leren.
Zie hier : http://www.slagwerkwereld.com/nieuws/news_rubrieken.php?type=13
Ik persoonlijk zou er geen geld voor neerleggen.

Verder heb ik nog de oudere serie Paiste Alpha hihats.
Klinken redelijk zwaar, maar prima geschikt voor rock
"If you're badass, people might get out of your way, but if you got shit, ain't nobody messing with you."
pi_67101091
quote:
Op maandag 16 maart 2009 11:44 schreef DrD00m het volgende:
Ik zag dat het RockDrummingSystem van Jared Falk voor 77$ te koop is.
Hebben mensen ervaring met dit pakket?
De basis kun je jezelf prima aanleren, daar heb je dure pakketten niet voor nodig.
  woensdag 25 maart 2009 @ 15:25:33 #134
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_67394685
Loopt hier toevallig nog een drummer los rond die opzoek is naar een bandje (pop/punk/rock) in de regio Den Haag/Rotterdam, eigen oefenruimte inc drumstel en de hele meuk bij elkaar aanwezig, optreden repeteren gezellig enz
pi_67396507
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 15:25 schreef Dribbel_ het volgende:
Loopt hier toevallig nog een drummer los rond die opzoek is naar een bandje (pop/punk/rock) in de regio Den Haag/Rotterdam, eigen oefenruimte inc drumstel en de hele meuk bij elkaar aanwezig, optreden repeteren gezellig enz
Eindelijk opzoek naar een andere drummer voor TLFG ?
"If you're badass, people might get out of your way, but if you got shit, ain't nobody messing with you."
  woensdag 25 maart 2009 @ 16:13:48 #136
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_67396677
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 16:09 schreef outsidr het volgende:

[..]

Eindelijk opzoek naar een andere drummer voor TLFG ?
ja
Hoe is het bij jou afgelopen bij dat ene bandje waar je ging kijken eigenlijk ?
pi_67396812
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 16:13 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

ja
Hoe is het bij jou afgelopen bij dat ene bandje waar je ging kijken eigenlijk ?
Ik zit nu in een leuk rockbandje.
Ouwe engelse gitarist die rockt als een jonge God, steengoede bassist en een zangeres
Maar ik hou me wel aanbevolen heur
"If you're badass, people might get out of your way, but if you got shit, ain't nobody messing with you."
  woensdag 25 maart 2009 @ 16:21:59 #138
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_67397028
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 16:17 schreef outsidr het volgende:

[..]

Ik zit nu in een leuk rockbandje.
Ouwe engelse gitarist die rockt als een jonge God, steengoede bassist en een zangeres
Maar ik hou me wel aanbevolen heur
Nice , maarja 2 bandjes combineren lijkt me een beetje lastig lijkt me toch vooral als je beide regelmatig wil optreden ??
  woensdag 25 maart 2009 @ 17:17:44 #139
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_67399382
quote:
Wij zijn Too Loud For Granny.

We spelen poppunk en richten zichten ons voornamelijk op live-optredens. Op dit moment is de band een beetje op een dood spoor beland; de drummer heeft aangegeven dat hij de energie en motivatie van weleer kan opbrengen.

DUS!
Drummer gezocht! Hou je van The Offspring, blink-182, Bowling for Soup en dat soort dingen? Heb je zin om te rocken? Wil je weten of dit wat voor je is? Check de site of MySpace van Too Loud For Granny en luister en huiver. De opnames zijn crappy (voor de zang is dat nog zwak uitgedrukt….), maar ze zijn al wat ouder en zoals gezegd: we gaan meer voor liveoptredens dan voor opnames!

Wij (zanger/gitarist/bassist) komen uit Den Haag/Schiedam/Delft en zijn respectievelijk 21, 21 en 18 jaar oud. We hebben een eigen oefenruimte en backline in Schiedam (inclusief drumstel met dubbele base!)

Het belangrijkste voor is om gewoon een leuke groep sociale mensen te hebben om samen gezellig muziek mee te maken en lol mee te hebben, maar die ook bereid zijn een behoorlijk steentje bij te dragen aan de band. Elke week oefenen, contacten leggen en optredens regelen, om maar enkele dingen te noemen. We zijn zelf érg gemotiveerd en bereid om heel veel energie in de band te steken.

Een meerstemmige band is ontzettend gaaf, dus mocht de drummer in kwestie zich ook geroepen voelen om te zingen: je bent meer dan welkom!

Mocht dit je allemaal bevallen stuur dan een mailtje met wat informatie over jezelf naar info@tooloudforgranny.com en dan kunnen we een jam plannen om te kijken of het een beetje klikt tussen de bandleden.

Groeten TLFG!
Dat is een beetje het idee dus
pi_67400584
Als iemand nog een drummer zoekt.. omgeving Eindhoven, ik houd me aanbevolen
Stijl boeit me niet zo heel veel, behalve de echte hardere dingen, dat zeg me niet veel. Maar verder blues, jazz, reggae, rock, pop, whatever. (Al gaat mijn voorkeur uit naar rock, pop en blues).
pi_67410709
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 16:21 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Nice , maarja 2 bandjes combineren lijkt me een beetje lastig lijkt me toch vooral als je beide regelmatig wil optreden ??
Laat ik het zo zeggen... mocht je ooit eens stand-in nodig hebben dan kan je bij me aankloppen
"If you're badass, people might get out of your way, but if you got shit, ain't nobody messing with you."
pi_67411626
[TK] big dog bassdrum pedaal

Voor de gene die er nog 1 nodig hebben
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
  donderdag 26 maart 2009 @ 11:52:40 #143
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_67424353
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 22:11 schreef outsidr het volgende:

[..]

Laat ik het zo zeggen... mocht je ooit eens stand-in nodig hebben dan kan je bij me aankloppen
Ik ga het onthouden, gister advertentie gezet nu al 2 potentiele vervangers dus dat gaat goed.
Link naar een myspace ofzo van je bandje ?
pi_67731604
hmm, ik had een tijd geleden een flash applet achtig iets gezien waarmee je zelf met onderdelen van verschillende grootte een eigen set-up kon maken (misschien is het wel de maak je eigen droomkit in de op, maar dat weet ik niet want die doet het niet), en die van beroemde drummers kon bekijken. Ik vond het heel cool, maar ik kan hem nu niet meer vinden. Weet iemand heel misschien waar ik m kan vinden?
pi_67742181
sorry ik ben een beetje dom als het om drumstellen gaat.

ik heb gehoord dat je je akoestische drumstellen kunt dempen, hoe? (gewoon dat die minder geluid maakt dus).
pi_67742705
quote:
Thanks! ik twijfelde of hij (nog) wel bestond, kon hem nergens meer vinden!
pi_67743308
quote:
Op zondag 5 april 2009 22:06 schreef RoW_0 het volgende:
sorry ik ben een beetje dom als het om drumstellen gaat.

ik heb gehoord dat je je akoestische drumstellen kunt dempen, hoe? (gewoon dat die minder geluid maakt dus).
je kan van die rubberen demping matten kopen maar dat is niet zo bevorderlijk voor het geluid.
pi_67744033
In de bassdrum een kussen(Helpt wel), En voor de toms en snare heb je dikke rubberen matten, Die dempen heel erg...... En voor de cymbals?, Gewoon 1tje extra er onder, Dan heb je een silence...
pi_67744657
quote:
Op zondag 5 april 2009 22:58 schreef Braddie het volgende:
In de bassdrum een kussen(Helpt wel), En voor de toms en snare heb je dikke rubberen matten, Die dempen heel erg...... En voor de cymbals?, Gewoon 1tje extra er onder, Dan heb je een silence...
en dan heb je zoiets?

pi_67746337
Dan heb je inderdaad zoiets;)
pi_67773961
cool, ik vraag me af, waar koop je die dingen op maat?
  woensdag 8 april 2009 @ 13:31:51 #153
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_67826806
Ik gok in een van de grotere muziekwinkels.


Ik ben nu aan het oefenen met 16e noten. Snare gaat goed, lukt mij zonder problemen om dit strak te krijgen.
Bij de bassdrum heb ik wel wat problemen. 1 bassdrum voor/na een snare gaat goed. 2x bassdrum voor/na snare gaat goed, maar 2x bassdrum - snare - 2x bassdrum - snare - 2x bassdrum - snare zorgt bij mij voor wat problemen.
Mijn voet gaat dan een beetje ongecontrolleerd te werk. Nu oefen ik de beats in een rustig tempo en in een snel tempo en blijf ik dit ook gewoon dagelijks oefenen tot ik het wel goed strak onder de knie heb, maar misschien hebben jullie wat tips waar je op kan letten?
pi_67829225
Met de bass heb ik ook nog wel eens problemen. Zoveel mogelijk gevarieërde stukken pakken en oefenen totdat je erbij neervalt. Als je de 16e (speel je die met RLRL of RRRR?) er goed in hebt zitten en de snare ook gevoelsmatig goed gaat kun je je focus veel meer op je voet leggen.

Dempmatten verkoopt men inderdaad vrijwel overal.
  woensdag 8 april 2009 @ 14:45:54 #155
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_67829466
ik speel ze nu gewoon RRRR , dubbel kickdrum pedaaltje komt pas als ik de rest allemaal netjes onder de knie heb
pi_67830041
quote:
Op woensdag 8 april 2009 14:45 schreef DrD00m het volgende:
ik speel ze nu gewoon RRRR , dubbel kickdrum pedaaltje komt pas als ik de rest allemaal netjes onder de knie heb
Ik bedoelde eigenlijk de 16e op de hi-hat. De zogenaamde 'onteco's'.
  woensdag 8 april 2009 @ 15:10:25 #157
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_67830255
hum.. ben nog niet helemaal bekend met al die termen. Ben pas 3 maanden ongeveer bezig hehe.

hihat ; hihat + snare ; hihat ; kick ; hihat + kick ; hihat ; hihat + snare ; hihat ; kick ; hihat + kick etc

die kick komt 2x snel achter elkaar. Dat lukt mij 2x om vol te houden, maar daarna trek ik mijn hiel compleet de lucht in waardoor alleen voorkant van mijn voet nog op het pedaal staat met alle gevolgen van dien.
pi_67831265
quote:
Op woensdag 8 april 2009 15:10 schreef DrD00m het volgende:
hum.. ben nog niet helemaal bekend met al die termen. Ben pas 3 maanden ongeveer bezig hehe.

hihat ; hihat + snare ; hihat ; kick ; hihat + kick ; hihat ; hihat + snare ; hihat ; kick ; hihat + kick etc

die kick komt 2x snel achter elkaar. Dat lukt mij 2x om vol te houden, maar daarna trek ik mijn hiel compleet de lucht in waardoor alleen voorkant van mijn voet nog op het pedaal staat met alle gevolgen van dien.
Dat klinkt als 8e noten.
  woensdag 8 april 2009 @ 15:37:19 #159
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_67831325
ik ga het eens vanavond opzoeken en zal het dan even posten wanneer het klopt haha
pi_67832401
1
2
3
H x x x x x x x x
S - - x - - - x -
B xx- - - x - - -
?
pi_67832482
quote:
Op woensdag 8 april 2009 15:10 schreef DrD00m het volgende:
hum.. ben nog niet helemaal bekend met al die termen. Ben pas 3 maanden ongeveer bezig hehe.

hihat ; hihat + snare ; hihat ; kick ; hihat + kick ; hihat ; hihat + snare ; hihat ; kick ; hihat + kick etc

die kick komt 2x snel achter elkaar. Dat lukt mij 2x om vol te houden, maar daarna trek ik mijn hiel compleet de lucht in waardoor alleen voorkant van mijn voet nog op het pedaal staat met alle gevolgen van dien.
Speel je heel-up of heel down ?
"If you're badass, people might get out of your way, but if you got shit, ain't nobody messing with you."
pi_67833375
oh noes deze dan:
1
2
3
H x x x x
S - x - x
B x -xx - 


Wel goede is
1
2
H x x x x x x x x
B x - - - x x - - 


1
2
H x x x x x x x x
B x - - x x - - - 

rlrlrl op de HH

[ Bericht 19% gewijzigd door MarsX op 08-04-2009 16:40:54 ]
  woensdag 8 april 2009 @ 21:43:44 #163
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_67844171
Hoe motiveer je je drummer om door te slaan?

Hem is altijd aangeleerd in de fanfare dat hij zachter moet spelen, maar voor onze muziek speelt die veel te zacht. Waar zit die resetknop?
pi_67850963
Misschien vergezocht, maar vraag het hem gewoon?
  donderdag 9 april 2009 @ 01:18:13 #165
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_67850971
quote:
Op woensdag 8 april 2009 21:43 schreef KaMo het volgende:
Hoe motiveer je je drummer om door te slaan?

Hem is altijd aangeleerd in de fanfare dat hij zachter moet spelen, maar voor onze muziek speelt die veel te zacht. Waar zit die resetknop?
Gewoon hem een klap met z'n reserve stok geven, en anders zit die niet op z'n plek in jullie band
Maarja schotel em wat vergelijkbare muziek voor hoe dat hoort te klinken dan moet ie het ook wel snappen
  donderdag 9 april 2009 @ 08:41:47 #166
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_67853027
Hier 2 voorbeeldjes :

1
2
3
h| x - - x - x - - x - |
s| - - - - - x - - - - |
b| x x - - - - x - - - |


en

1
2
3
h| x - - x - x - x - - | - x - x - - x - - x - |
s| - - - - - x - - - - | - - - - - - x - - - - |
b| x x - - - - x - x - | - x - x x - - x - - - |


[ Bericht 41% gewijzigd door DrD00m op 09-04-2009 09:09:22 ]
pi_67860443
uitgaande dat je HH gewoon op de 1,2,3,4 is (dussss) is dat oefeningetje van boven wel fijn. Hoe snel wil je het spelen dan?
pi_67915120
quote:
Op donderdag 9 april 2009 12:55 schreef MarsX het volgende:
uitgaande dat je HH gewoon op de 1,2,3,4 is (dussss) is dat oefeningetje van boven wel fijn. Hoe snel wil je het spelen dan?
Probeer eerst eens met je metronoom tot de 110 bpm te komen ofzo.
pi_67918871
Met welke oefening tot 110 bpm?
  zaterdag 11 april 2009 @ 10:52:28 #170
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_67919143
quote:
Op donderdag 9 april 2009 01:17 schreef LuieDonder het volgende:
Misschien vergezocht, maar vraag het hem gewoon?
Doen we nu al een tijdje. Maar gister deed hij het, hij leefde zich lekker in. Hopelijk volgende week ook bij Battle of the Bands
  vrijdag 24 april 2009 @ 20:59:08 #171
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_68349302
Joe Rocks!!
quote:
Joe was born and raised in a thriving Canadian Metropolis way back in the Summer of 2004 to very proud parents. He is very proud of his Canadian/African heritage, and that's why there is so much Canadian content in Joe's choice of music.

Joe is a drummer who began playing in May of 2008. He was 3.5 years old. He has had no lessons and has learned to play by watching drummers on YouTube. He plays at least an hour a day. Joe also chooses all of the song that he puts on YouTube.

He plays a ____ Junior 5 Piece kit with ___ _____ Coated Heads. Joe Kicks a __ ____ ___Pedal and uses __stands and Hardware. He punishes _____ 8" and 12" Splash Cymbals. Joe also assaults a ______ 14" Crash and a 16" _____Crash. He also hammers on ________ 13" Hi-Hat cymbals and ________ 16" Splash and 12" China Cymbal . He also uses ___ ___7a custom sticks(custom as in, cut down 1.5 inches by daddy). LOL...
He says he still needs more cymbals. LOL.
Dit menneke verdient bijna een eigen topic 4 jaar oud maar speelt de drums met zo'n plezier, (check z'n smile bij System of a Down - Chop Suey ) en rolt met zo'n souplesse over de tom-toms ...

Ook de muziek die hij (na)speelt (AC/DC, The Who, Kiss)

zijn kanaal: http://www.youtube.com/profile?user=neils4&view=videos



Wat je vindt, ...
  vrijdag 24 april 2009 @ 21:22:47 #172
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_68350232
WTF da's echt gaaf!

Ik heb me geabonneerd op z'n kanaal.

Dit moet ik echt een keer aan m'n vader laten zien.

[ Bericht 56% gewijzigd door SuperrrTuxxx op 24-04-2009 21:32:25 ]
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_68354819
Vet wel ja, maar als ik dit denk moet ik gelijk denken aan ouders die hun kind dwingen om iets elke avond te oefenen omdat ze zelf nooit wat gepresteerd hebben..
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  vrijdag 24 april 2009 @ 23:50:50 #175
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_68356098
Maar heb je dat ook bij hem?
Wat je vindt, ...
pi_68356222
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 23:15 schreef drumstickNL het volgende:
Vet wel ja, maar als ik dit denk moet ik gelijk denken aan ouders die hun kind dwingen om iets elke avond te oefenen omdat ze zelf nooit wat gepresteerd hebben..
Tja dat heb ik meer als ik tennis of turnen kijk....
Het kereltje heeft er zo te zien wel schik in
  zaterdag 25 april 2009 @ 00:25:55 #177
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_68356981
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 23:15 schreef drumstickNL het volgende:
Vet wel ja, maar als ik dit denk moet ik gelijk denken aan ouders die hun kind dwingen om iets elke avond te oefenen omdat ze zelf nooit wat gepresteerd hebben..
Zo te zien vind ie het wel leuk dus...
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_68366627
Achja, als hij 't maar leuk vind.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  zaterdag 2 mei 2009 @ 09:48:09 #179
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68584088
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 22:12 schreef Qwea het volgende:
Ola

Ik heb het in mn hoofd gehaald dat ik -misschien- wel een drumstel wil. Ik vind het echt briljant hoe sommige kunnen drummen. Ik keek vandaag toevallig een drumsessie van Phil Collins ... en ik wil ook Lijkt me rete gaaf, en geweldig om me af te reageren bv.

Maar natuurlijk wil ik wel wat dingen weten voordat ik shit ga kopen (netzoals een paar jaar terug met een keyboard van 1500 euro) er 3x op speel en er nooit meer wat mee doe....

De vragen ;

-Wat is een goed en niet te duur beginners drumstel (zowel gewoon als digitaal). Mag nieuw, ook 2de hands. Ik zat te denken rond de 200 a 250 euro. Of is dat veelste weinig?

-Is digitaal drummen, net zo gaaf als gewoon drummen? Ivm het lawaai, lijkt digitaal me een stuk handiger. We wonen in een flat, dus ik denk niet dat de buren het erg grappig zullen gaan vinden als ik aankom met mn drumstel.

-Moet je drumles volgen? Indien ja, geen probleem... denk ik... maar dan neem ik aan dat ik eerst ergens eens kan kijken of ik het leuk vindt? bij een drumschool ofzo? En als ik drumles moet nemen, en ik drum digitaal... moet ik dan ook op een digitaal lessen? Of kan gewoon ook? (fijn zou zijn als drumles geen pre was )

-Hoe zit het met voornamelijk digitaal drummen en tinnitus? Ik heb last van tinnitus, maar ik neem aan dat je een digitaal drumstel in kunt stellen qua volume in je headphone?

Nou, denk dat dat het wel was
Vanuit het topic dat ik had geopend
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_68587621
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 09:48 schreef Qwea het volgende:

[..]

Vanuit het topic dat ik had geopend
Ik heb niet echt veel ervaring met drums ofzo, ik ga zelf ook drums kopen. maar ik kan je wel vertellen dan E-drums veeeel duurder zijn dan akoestische drums, en akoestische drums kun je nog dempen he! dus dan valt het geluid wel mee

Ik denk niet dat drumlessen nodig zijn, veel YT videos kijken en ritme hebben en dan ben je er al! (lijkt me) ik speel zelf al bijna een jaar gitaar en ik kan al veel liedjes... en gitaar lijkt me veel moeilijker dan drums.

Ik ben zelf van plan om een Pearl Forum te halen


maar die kost zo'n 600 euro dacht ik
ik raad je aan om je budget wat te verhogen.

En dit is een gedempte drumstel, rubberen pads wat je op je drumstel legt

  zaterdag 2 mei 2009 @ 12:38:24 #181
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68587649
ik woon in een flat he! Ding komt dan in de kelder. Dan heb ik dus wel mensen boven me. Ik weet niet hoeveel je zo'n ding kunt dempen?

Ik zou het wel echt haske kicken vinden
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_68587755
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 12:38 schreef Qwea het volgende:
ik woon in een flat he! Ding komt dan in de kelder. Dan heb ik dus wel mensen boven me. Ik weet niet hoeveel je zo'n ding kunt dempen?

Ik zou het wel echt haske kicken vinden
Doe is F5
pi_68587900
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 12:43 schreef RoW_0 het volgende:

[..]

Doe is F5
video derbij

  zaterdag 2 mei 2009 @ 13:29:23 #184
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_68588628
Het is wel erg naief om te denken dat je het wel 'ff' doet. Het is heel wat anders dan gitaar spelen.
Maar daar kom je vanzelf wel achter .
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 12:37 schreef RoW_0 het volgende:

[..]

Ik heb niet echt veel ervaring met drums ofzo, ik ga zelf ook drums kopen. maar ik kan je wel vertellen dan E-drums veeeel duurder zijn dan akoestische drums, en akoestische drums kun je nog dempen he! dus dan valt het geluid wel mee

Ik denk niet dat drumlessen nodig zijn, veel YT videos kijken en ritme hebben en dan ben je er al! (lijkt me) ik speel zelf al bijna een jaar gitaar en ik kan al veel liedjes... en gitaar lijkt me veel moeilijker dan drums.

Ik ben zelf van plan om een Pearl Forum te halen

[ afbeelding ]
maar die kost zo'n 600 euro dacht ik
ik raad je aan om je budget wat te verhogen.

En dit is een gedempte drumstel, rubberen pads wat je op je drumstel legt
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
pi_68588953
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 13:29 schreef DrD00m het volgende:
Het is wel erg naief om te denken dat je het wel 'ff' doet. Het is heel wat anders dan gitaar spelen.
Maar daar kom je vanzelf wel achter .
[..]


Oh nee zo bedoel ik het niet hoor. Ik bedoelde meer dat je als beginner wel aardig doet als je dat al kent.
pi_68589072
Even iets uit de wereld helpen:
Gitaar is niet moeilijker dan drums.

Van beide is de basis vrij eenvoudig, doch drums zijn toegankelijker.
Een technisch goede beheersing van het instrument echter kost veel moeite. Dat geldt voor beide. En pas bij een goede technische beheersing vind ik dat je mag zeggen dat je het instrument uberhaupt beheerst.
pi_68589209
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 13:57 schreef RRGJL het volgende:
Even iets uit de wereld helpen:
Gitaar is niet moeilijker dan drums.

Van beide is de basis vrij eenvoudig, doch drums zijn toegankelijker.
Een technisch goede beheersing van het instrument echter kost veel moeite. Dat geldt voor beide. En pas bij een goede technische beheersing vind ik dat je mag zeggen dat je het instrument uberhaupt beheerst.
Maar dat ligt er toch meer aan wat je speelt? Aan gitaar denk jij misschien gelijk aan John petrucci, terwijl mijn eindoel voor gitaar maar gewoon kirk hammett is

Aan drums denk ik aan de drums van slayer, terwijl jij misschien een betere drummer bedoelt en daarbij ook een ander techniek van toepassing is.

nja of ik stel mijn vraag wel aan jou (als je een drummer bent)
Is thrash metal drummen moeilijk? (Slayer, metallica etc) Wanneer kan een beginner een liedje vloeiend spelen?
pi_68589361
Het ligt er ook een beetje aan welke kant je op wil. jazz vereist bijvoorbeeld veel meer onafhankelijkheid dan rock en kost ook meer tijd voor je het echt goed kunt. Van YT videos kun je veel leren, en lesboeken zijn er ook veel. (Real Time Drums is een aanrader btw) Als je geen les wil hebben is het misschien wel een goed idee om een bevriende drummer eens te vragen om te kijken naar hoe je speelt. Die kan dan waarschijnlijk beter beoordelen hoe je techniek is en wat je eventueel kunt verbeteren. les 1: nooit forceren. Altijd soepel blijven spelen.
pi_68589379
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 14:03 schreef RoW_0 het volgende:

[..]

Maar dat ligt er toch meer aan wat je speelt? Aan gitaar denk jij misschien gelijk aan John petrucci, terwijl mijn eindoel voor gitaar maar gewoon kirk hammett is

Aan drums denk ik aan de drums van slayer, terwijl jij misschien een betere drummer bedoelt en daarbij ook een ander techniek van toepassing is.

nja of ik stel mijn vraag wel aan jou (als je een drummer bent)
Is thrash metal drummen moeilijk? (Slayer, metallica etc) Wanneer kan een beginner een liedje vloeiend spelen?
Iemand kan een liedje vloeiend spelen op het moment dat het soepel gaat in plaats van geforceerd. En je zou zelfs kunnen zeggen dat iemand het soepel kan spelen als hij bij een optreden ook bezig is met zijn omgeving in palats van zijn eigen ding.
pi_68614342
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 14:03 schreef RoW_0 het volgende:

[..]

Maar dat ligt er toch meer aan wat je speelt? Aan gitaar denk jij misschien gelijk aan John petrucci, terwijl mijn eindoel voor gitaar maar gewoon kirk hammett is

Aan drums denk ik aan de drums van slayer, terwijl jij misschien een betere drummer bedoelt en daarbij ook een ander techniek van toepassing is.

nja of ik stel mijn vraag wel aan jou (als je een drummer bent)
Is thrash metal drummen moeilijk? (Slayer, metallica etc) Wanneer kan een beginner een liedje vloeiend spelen?
Het is niet moeilijk.
Het is moeilijker om jezelf te beheersen tijdens het spelen en dat alles zo soepel mogelijk gaat.
Dat wil zeggen dat je niet veels te veel kracht moet gaan gebruiken oftewel je eigen inspannen. Je moet alles losjes en relaxed doen zegmaar, ontspannen dus. (niet overrelaxed dus)
Als je dat niet doet, raak je daardoor veel sneller moe en gaan je drumpartijen achteruit.

Ohja en ik zou bij het drummen van thrashmetal en aanverwanten je aanraden om een metronoom te gebruiken.
Langzaam beginnen, stukje bij beetje de snelheid opschroeven.
"If you're badass, people might get out of your way, but if you got shit, ain't nobody messing with you."
pi_69384135
Wie kan ik beter om advies vragen dan echte drummers?

Ik wil ook gaan drummen. Voor de echte drummers zal het vloeken in de kerk zijn, maar ik ben ooit begonnen met Rock Band, en ben daar verslingerd geraakt aan drums. In tegenstelling tot gitaar krijg je bij het drummen in die game de basis aardig onder de knie. Ik kwam er laatst achter toen ik geluidstechniek deed voor een bandje en de drummer na een gesprek over games (hij houdt ook van Rock Band) mij uitnodigde achter zijn drumstel. Tot mijn grote verbazing (maar eigenlijk is het wel logisch) ging het mij goed af. FYI, ik drum in Rock Band met een Ion drumkit, wat in setup te vergelijken is met een echt drumstel, dus je drumt ook kruislings en gebruikt de cymbals. Veel leuker dan de spullen die je erbij krijgt. In vergelijking met echte e-drums is het prul natuurlijk.

Hoe dan ook, ik ben nu al sinds driekwart jaar vrijwel elke dag aan het drummen in die game en heb de smaak goed te pakken. Ik denk ook dat ik nu wel veilig kan zeggen dat 'echt' drummen mijn aandacht wel vast kan houden. Ik erger me in de game vaak aan het feit dat je niet goed kan 'falen'. Uit de maat drummen betekent dat je niets hoort etc. etc. Zo word je wel steeds beter in het spelletje, maar een goed oor voor drummen krijg je er niet van, en dat wil ik wel.

Goed, geen bevlieging van de één op de andere dag dus. Het punt is, ik wil niet acoustisch drummen. Ik ben klein behuisd, en ook met demping maken acoustische drums veel herrie. Daarnaast wil ik nog wel mijn set gebruiken voor Rock Band. De game blijft gewoon leuk en ik wil die ook blijven spelen. Met een goede electronische set (en wat handig DIY-werk) kan je deze gewoon aansluiten op de game, naast dat je hem standalone gebruikt.

Hebben jullie tips? Les ben ik zeker aan het overwegen, voornamelijk om de goede houding aan te leren (en de verkeerde af te leren). Ik wil ook weer niet te groots uitpakken en bescheiden beginnen met een Roland TD-4 ofzo. Ik wil namelijk wel kwaliteit die mee kan voor een paar jaar, en geen Aldi-setje. Maar ik wil natuurlijk geen opties die ik nog lang niet kan gebruiken omdat ik een beginnende drummer ben. Is een andere set dan misschien meer aan te raden?

Ik heb op internet wat meer rondgekeken, en drummers bevelen voor e-drums vaker tweedehands aan. Is dat wel zo verstandig? Voordeel is natuurlijk wel dat je een stapje hoger kan kopen voor hetzelfde geld....Maar dan heb je wellicht weer teveel opties. En hoe staat het met de kwaliteit? Gaan e-drums echt zo lang mee als men beweert?

Ik zoek dus wat adviezen. Is het een slecht idee om überhaupt te willen drummen? Ben ik daar niet te oud voor (ik nader de midden 20)? Ik probeer er realistisch tegen aan te kijken, dat het meer vallen dan opstaan zal zijn, maar dan nog lijkt het me supergaaf.

Lang verhaal. Tips? Trucs? Adviezen voor goede e-drums/accessoires? Of misschien gewoon een dikke afrader na het lezen van mijn verhaal?
  maandag 25 mei 2009 @ 21:23:22 #192
239646 Cmonv
Headbanger
pi_69397022
Wat ik je in ieder geval kan zeggen, je bent nooit te oud om te leren drummen!

Ik heb zelf een Yamaha Ekit, die houdt het al jaren uit. Verder heb ik te weinig ervaring met verschillende merken om er wat nuttigs over te zeggen. Ga eens in de winkel proberen zou ik zeggen!
pi_69429992
Een vriendelijk edoch bescheiden kickje. Ik zoek nog steeds adviezen!
  woensdag 27 mei 2009 @ 07:56:58 #194
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_69443561
Cmonv had toch al advies gegeven? Winkels injumpen en uitproberen
Het blijft uiteindelijk bij iedereen toch een persoonlijke keuze.

Ik heb zelf een Medeli DD-506 e-drum (drum ongev. half jaar pas). Ben er zelf erg tevreden mee, maar de hi-hat maakt nogal wat teringherrie. Gelukkig heb ik dan zelf de koptelefoon op dus heb ik er geen last van, maar m'n vriendin is er toch wat minder blij mee. Daar heb ik destijds iets van 500 euro voor neergeteld incl. drumkruk en koptelefoon bij musicstore in deutschland.

Wat is je budget?
pi_69443623
Budget zo'n 1000 Euro. Mag iets meer of iets minder zijn.

Ik ga inderdaad de winkel in om eens wat uit te proberen. Toch wil ik weten of iemand ervaring heeft met tweedehands sets. Ik ben niet iemand om per sé een goedkope oplossing te willen, maar als de ervaringen goed zijn...Waarom ik dan niet?
  woensdag 27 mei 2009 @ 08:06:47 #196
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_69443646
een drummerstopic

Ik zoek een geluidsfragment van iemand die op een drumstel het volgende slaat:

Padoem, tssj

Snapz
  woensdag 27 mei 2009 @ 08:10:31 #197
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_69443679
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 08:03 schreef Mystikvm het volgende:
Budget zo'n 1000 Euro. Mag iets meer of iets minder zijn.

Ik ga inderdaad de winkel in om eens wat uit te proberen. Toch wil ik weten of iemand ervaring heeft met tweedehands sets. Ik ben niet iemand om per sé een goedkope oplossing te willen, maar als de ervaringen goed zijn...Waarom ik dan niet?
Tsjah, 2e hands ervaringen zullen verschillen lijkt mij. De ene set verkeert in betere staat dan de ander. Je hebt kans dat je een duurdere set veel goedkoper kan vinden. En voor 1000 euro kan je veel leuk vinden lijkt mij.
pi_69444219
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 08:03 schreef Mystikvm het volgende:
Budget zo'n 1000 Euro. Mag iets meer of iets minder zijn.

Ik ga inderdaad de winkel in om eens wat uit te proberen. Toch wil ik weten of iemand ervaring heeft met tweedehands sets. Ik ben niet iemand om per sé een goedkope oplossing te willen, maar als de ervaringen goed zijn...Waarom ik dan niet?
Ikzelf sta op het punt om een Roland TD12 te kopen, maar als ik ergens een 2de hands TD12 tegen kom, ga ik deze zeker eerst eens uitproberen.
Volgens mij moeten er geen problemen zijn met een 2de hands e-kit.
Ik zou zeggen, ga eerst eens langs bij iemand die er 1 te koop heeft staan en gewoon langdurig uitproberen.
Scheelt natuurlijk een duit met geld !
Maargoed, ik heb zelf geen ervaringen met een gebruikte e-kit, wel met normale kits en heb daar nooit problemen mee ondervonden.
"If you're badass, people might get out of your way, but if you got shit, ain't nobody messing with you."
pi_69447846
Ja, ik wil klein beginnen en dus liever met een Roland TD-4 ofzo. Maar als ik een TD-6 kan krijgen voor hetzelfde geld...Dan graag natuurlijk. Zeker als het ook nog toms met gaasvellen zijn

Ik laat jullie wel weten wat het wordt

[ Bericht 2% gewijzigd door Mystikvm op 27-05-2009 11:11:16 ]
pi_69450641
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 11:04 schreef Mystikvm het volgende:
Ja, ik wil klein beginnen en dus liever met een Roland TD-4 ofzo. Maar als ik een TD-6 kan krijgen voor hetzelfde geld...Dan graag natuurlijk. Zeker als het ook nog toms met gaasvellen zijn

Ik laat jullie wel weten wat het wordt
Toms zou je volgens mij later nog kunnen vervangen door pads met gaasvellen als ik het goed heb?
"If you're badass, people might get out of your way, but if you got shit, ain't nobody messing with you."
pi_69451094
Dat klopt, je kan ze later nog vervangen. Maar dat is natuurlijk nog een prijzig geintje, dus beter of ze direct aan te schaffen....Maar een TD-9 of TD-12 met gaasvel gaat mij net boven mijn budget. Bovendien ben ik een beginner, en zal ik dus verzuipen in mogelijkheden die ik nog lang niet nodig heb.
  woensdag 27 mei 2009 @ 12:31:46 #202
239646 Cmonv
Headbanger
pi_69451141
Gaasvellen is ook een persoonlijke keuze. Ze zijn duurder, maar daarom niet perse beter. Ik vind ze minder realistisch spelen dan rubberen pads.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 00:29:21 #203
239646 Cmonv
Headbanger
pi_69512119
Hoe komt het eigenlijk dat er 300 gitaristentopics zijn, en maar 20 drummerstopics! Er zijn toch zeker niet 15 keer zoveel gitaristen?
pi_69512134
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 00:29 schreef Cmonv het volgende:
Hoe komt het eigenlijk dat er 300 gitaristentopics zijn, en maar 20 drummerstopics! Er zijn toch zeker niet 15 keer zoveel gitaristen?
Jawel. Maar een gitaar is ook makkelijker aan te schaffen.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 00:37:11 #205
239646 Cmonv
Headbanger
pi_69512325
Dat is waar, en blijkbaar makkelijker over te lullen
pi_69512548
En gitaristen kunnen ook makkelijker spelen (als in geluidsniveau), dus er vaker over lullen. Ik kan wel de hele dag over drummen gaan praten, terwijl ik maar 1 keer per week drum, als ik geluk heb.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 02:09:47 #207
239646 Cmonv
Headbanger
pi_69513799
Ja, dat is inderdaad het rotte aan drummen.. Ik heb nieteens een drumstel thuis
  vrijdag 29 mei 2009 @ 04:44:15 #208
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_69514513
Daarnaast zijn gitaristen ook veel gezelliger
Maar als je geen mogelijkheid hebt om te spelen kan je toch juist er over lullen
pi_69514626
Gitaristen krijgen ook chicks. Tenminste, zo was het. Meisjes smelten als je zegt dat je gitaar speelt, ook al kan je in de praktijk alleen maar 'Kumbaya' spelen.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 09:43:23 #210
239646 Cmonv
Headbanger
pi_69517101
Dat is niet waar, de drummer heeft altijd de meeste wijven..

(zeggen ze..)
  vrijdag 29 mei 2009 @ 11:42:59 #211
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_69521119
  vrijdag 29 mei 2009 @ 13:10:15 #212
70566 MaZz_
Tutchhh, tutch tutch tatch
pi_69523799
Zoww, even een TVP. Sinds Drummerstopic 7 niet meer actief geweest hier.
Over 3 weken verhuizen, drumstel mee en een nieuwe geisoleerde kamer inrichten .
Verveling is voor mensen zonder hobbies - Never change a winning team
You've just moved up a notch,
you're at notch one now.
pi_69523991
Krijg vandaag mijn Roland TD12BK binnen
https://secure.adams.nl/nl/drumshop/categorieen/producten/detail/?p=263220D6C267476DAFF9F5E9F3F063EF&i=E526248968E4428D8B72764ADD3F29BE

2900 euries, goedkoper dan de feedback of rockpalace oid.
Met kruk, hihat stand, pedaal, stokken, koptelefoon en 1 jaar extra garantie!
"If you're badass, people might get out of your way, but if you got shit, ain't nobody messing with you."
  vrijdag 29 mei 2009 @ 13:49:01 #214
70566 MaZz_
Tutchhh, tutch tutch tatch
pi_69525077
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 13:15 schreef outsidr het volgende:
Krijg vandaag mijn Roland TD12BK binnen
https://secure.adams.nl/nl/drumshop/categorieen/producten/detail/?p=263220D6C267476DAFF9F5E9F3F063EF&i=E526248968E4428D8B72764ADD3F29BE

2900 euries, goedkoper dan de feedback of rockpalace oid.
Met kruk, hihat stand, pedaal, stokken, koptelefoon en 1 jaar extra garantie!
Soww, fijne set! Mooi ook zo in't zwart .
Verveling is voor mensen zonder hobbies - Never change a winning team
You've just moved up a notch,
you're at notch one now.
pi_69526476
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 13:15 schreef outsidr het volgende:
Krijg vandaag mijn Roland TD12BK binnen
https://secure.adams.nl/nl/drumshop/categorieen/producten/detail/?p=263220D6C267476DAFF9F5E9F3F063EF&i=E526248968E4428D8B72764ADD3F29BE

2900 euries, goedkoper dan de feedback of rockpalace oid.
Met kruk, hihat stand, pedaal, stokken, koptelefoon en 1 jaar extra garantie!
Ik ben jaloers do want.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 17:00:48 #216
239646 Cmonv
Headbanger
pi_69530715
Netjes!
pi_71126785

+

=
Mijn nieuwe snaredrum (plus nog matje, vellen en hoops natuurlijk)
  zondag 19 juli 2009 @ 19:13:37 #218
258328 Asta
Doom! Cupcakes!
pi_71127578
Hm... misschien dat ik ook maar eens ga drummen. Of proberen te drummen althans. Wat mij ervan weerhoudt zijn voornamelijk de opstartkosten, een simpel gitaartje heb je idd zo gekocht maar een drumstel? Om te oefenen is electronisch wel prima van wat ik hier zo snel lees en dat hoeft geloof ik ook niet superduur te zijn.. vind jullie geklets in ieder geval aanstekelijk!
On your mark. Get set. Crazy!
pi_71127600
elektronische drumstellen
waarover men niet spreken kan, daarover moet men zwijgen.
  zondag 19 juli 2009 @ 20:05:55 #220
258328 Asta
Doom! Cupcakes!
pi_71129444
quote:
Op zondag 19 juli 2009 19:14 schreef Gubbe85 het volgende:
elektronische drumstellen
Hm heb je daar nog een onderbouwing voor of is het puur gevoelsmatig? Als beginner zal het niet zo heel veel uitmaken toch, puur om te oefenen? Plus met geluidsoverlast in gedachte....
On your mark. Get set. Crazy!
pi_71130882
Ja er is wel verschil maar t valt wel mee, de een heeft daar meer last van dan de ander. (al prefereer ik wel gaasvellen). maar het is nog best wel duur. Akoestisch beginner setje heb je al vanaf 100 euro, elektronisch word het toch richting de 400 euro en dat is het goedkoopst..
  zondag 19 juli 2009 @ 21:54:25 #222
258328 Asta
Doom! Cupcakes!
pi_71132629
ok.. shows what I know.. ik dacht eigenlijk dat elektronisch goedkoper zou zijn. Is dat niet vergelijkbaar met die dingen die je bij de Wii kan krijgen, bij Rockband enzo?
On your mark. Get set. Crazy!
pi_71132796
  zondag 19 juli 2009 @ 22:01:31 #224
258328 Asta
Doom! Cupcakes!
pi_71132838
hee ik geef tenminste toe wanneer ik iets niet weet, is ook een hele kunst
On your mark. Get set. Crazy!
pi_71132912
nou vooruit, maar je bent hard aan het vloeken in de kerk
  zondag 19 juli 2009 @ 22:06:09 #226
258328 Asta
Doom! Cupcakes!
pi_71132980
hehe geloof ik best, maar ik doe het uit naiviteit, niet uit narigheid ofzo hoor
On your mark. Get set. Crazy!
pi_71133108
Als je echt geintreseerd is check is, www.drumworld.com www.terpstra-muziek.nl/ www.rockpalace.com dan zie je welke setjes er op de markt zijn. 2e hands is een e- kit nog wel goed te doen.
  maandag 20 juli 2009 @ 06:29:21 #228
258328 Asta
Doom! Cupcakes!
pi_71139925
Dank!
On your mark. Get set. Crazy!
pi_71148513
woah. heb werk. dan is een drumstel toch wel een stukje realiteit.
pi_71207542
Aan alle drummers die met Zildjian spelen,

Ik heb vorig jaar september een Zildijan bekken gekocht, een China 18' trash bekken voor het grotere werk.
Helaas heb ik hem na een half jaar stuk geslagen (met de legering mee wat dus naar alle waarschijnlijkheid een garantie geval betreft.) Nu heb ik deze bij Feedback afgegeven maar helaas tot op heden (inmiddels 4 weken) nog helemaal niks van vernomen. Niet dat deze in behandeling is of wat dan ook. Als ik Feedback bel zeggen de heren dat ze niks horen en alleen maar afwachten.Ik kan mag geen telefoonnummer van een eventuele importeur zodat ik zelf wat opheldering krijg. Heeft iemand hier ervaring mee? Eventueel een telefoonnummer van een Zildjian importeur want ik vraag me af waar mijn bekken zich nu bevind. Hoop dat iemand mij van wat meer informatie kan voorzien.

@ Da_ripper, thanks Hoshino zocht ik denk ik, laat het even weten.
pi_71207908
Dames,

Ik ben op zoek naar een metal drummer in de omgeving van Groningen, waar kan ik het beste op zoek gaan?
pi_71208024
Vraagje voor de mensen met een electronisch drumstel.
Sinds een paar dagen heeft mn vriend er eentje te leen, om te kijken of het wat is.
Groot nadeel: De onderbuurman is boos.

Vraag: Is daar uberhaupt wat aan te doen, of zeggen jullie: liever niet in een flat drummen, dus ook niet met een electronisch drumstel?

Volgens mij is het namelijk vooral dat pedaalding (ik ben een leek) wat teveel herrie maakt.
pi_71208431
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 10:52 schreef Yao het volgende:
Aan alle drummers die met Zildjian spelen,

Ik heb vorig jaar september een Zildijan bekken gekocht, een China 18' trash bekken voor het grotere werk.
Helaas heb ik hem na een half jaar stuk geslagen (met de legering mee wat dus naar alle waarschijnlijkheid een garantie geval betreft.) Nu heb ik deze bij Feedback afgegeven maar helaas tot op heden (inmiddels 4 weken) nog helemaal niks van vernomen. Niet dat deze in behandeling is of wat dan ook. Als ik Feedback bel zeggen de heren dat ze niks horen en alleen maar afwachten.Ik kan mag geen telefoonnummer van een eventuele importeur zodat ik zelf wat opheldering krijg. Heeft iemand hier ervaring mee? Eventueel een telefoonnummer van een Zildjian importeur want ik vraag me af waar mijn bekken zich nu bevind. Hoop dat iemand mij van wat meer informatie kan voorzien.

@ Da_ripper, thanks Hoshino zocht ik denk ik, laat het even weten.
GEWELDIG! Hoshino is inderdaad het bedrijf dat mijn bekken heeft. Da-Ripper! Je bent geweldig Ik krijg hem ongeveer met twee weken terug en het is een garantie geval dus een nieuwe
  woensdag 22 juli 2009 @ 11:35:16 #234
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_71208763
moooiiii
Wat je vindt, ...
  woensdag 22 juli 2009 @ 12:07:35 #235
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_71209906
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 11:11 schreef Kekaa het volgende:
Vraagje voor de mensen met een electronisch drumstel.
Sinds een paar dagen heeft mn vriend er eentje te leen, om te kijken of het wat is.
Groot nadeel: De onderbuurman is boos.

Vraag: Is daar uberhaupt wat aan te doen, of zeggen jullie: liever niet in een flat drummen, dus ook niet met een electronisch drumstel?

Volgens mij is het namelijk vooral dat pedaalding (ik ben een leek) wat teveel herrie maakt.
Ik heb er zelf 1 staan (ook in een flatje)
Wat je kan doen is zoiezo een dik tapijtkleed onder het drumstel leggen. Dat dempt de trilling gedeeltelijk zodat het niet/minder door kan dreunen naar de onderbuurman.

Welk type drumstel heeft hij? Want bij mij is de kickdrum niet hetgene wat herrie maakt, maar juist de hi-hat.
pi_71210255
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 12:07 schreef DrD00m het volgende:

[..]

Ik heb er zelf 1 staan (ook in een flatje)
Wat je kan doen is zoiezo een dik tapijtkleed onder het drumstel leggen. Dat dempt de trilling gedeeltelijk zodat het niet/minder door kan dreunen naar de onderbuurman.

Welk type drumstel heeft hij? Want bij mij is de kickdrum niet hetgene wat herrie maakt, maar juist de hi-hat.
Het is een Roland TD-6V
pi_71211778
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 11:11 schreef Kekaa het volgende:
Vraagje voor de mensen met een electronisch drumstel.
Sinds een paar dagen heeft mn vriend er eentje te leen, om te kijken of het wat is.
Groot nadeel: De onderbuurman is boos.

Vraag: Is daar uberhaupt wat aan te doen, of zeggen jullie: liever niet in een flat drummen, dus ook niet met een electronisch drumstel?

Volgens mij is het namelijk vooral dat pedaalding (ik ben een leek) wat teveel herrie maakt.
Iig wat onder leggen inderdaad en anders een zwevende vloer, zie ook http://www.drumforum.nl/viewtopic.php?f=17&t=6541&start=0&st=0&sk=t&sd=a&hilit=tennisballen+joep
pi_71226561
quote:
Op zondag 19 juli 2009 22:09 schreef MarsX het volgende:
Als je echt geintreseerd is check is, www.drumworld.com www.terpstra-muziek.nl/ www.rockpalace.com dan zie je welke setjes er op de markt zijn. 2e hands is een e- kit nog wel goed te doen.
Weet iemand toevallig ook waar je losse getriggerde drumpads of drumcomputers(ik weet dat dat wat ik bedoel eigenlijk niet zo heet, ik bedoel die dingen waar je je elektronische pads op aansluit en die er geluid van maakt) kan kopen? Ik ben van plan mijn setje een beetje uit te breiden... Ik heb nu de goedkoopste Medeli, 500¤, maar een nieuwe drumcomputer en misschien een meshhead snare erbij kan het nog tot een mooi setje maken
pi_71296459

Met grote broer


En helemaal af
pi_71297305
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 20:13 schreef codemss het volgende:

[..]

Weet iemand toevallig ook waar je losse getriggerde drumpads of drumcomputers(ik weet dat dat wat ik bedoel eigenlijk niet zo heet, ik bedoel die dingen waar je je elektronische pads op aansluit en die er geluid van maakt) kan kopen? Ik ben van plan mijn setje een beetje uit te breiden... Ik heb nu de goedkoopste Medeli, 500¤, maar een nieuwe drumcomputer en misschien een meshhead snare erbij kan het nog tot een mooi setje maken
www.drum-tec.de prima site, wat je wilt kan volgens mij niet? leg het is uit wat je wilt?
  vrijdag 24 juli 2009 @ 22:30:17 #241
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_71301307
Hey drum dudes, ik ben een gitarist en heb verder nul verstand van drummen.

Maar ik vroeg me af is dit onderstaande nummer, een leuk nummer is om op te drummen en wat is de moeilijkheidsgraad? Is die drummer trouwens een beetje uber goed, heel goed, goed, matig, of shit?

class="spoiler">Gewoon vroeg het me opeens af dit.


[ Bericht 0% gewijzigd door GoodGawd op 24-07-2009 22:53:27 ]
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  zaterdag 25 juli 2009 @ 20:35:38 #242
263011 triple_A
pi_71324079
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 22:30 schreef GoodGawd het volgende:
Hey drum dudes, ik ben een gitarist en heb verder nul verstand van drummen.

Maar ik vroeg me af is dit onderstaande nummer, een leuk nummer is om op te drummen en wat is de moeilijkheidsgraad? Is die drummer trouwens een beetje uber goed, heel goed, goed, matig, of shit?

class="spoiler">Gewoon vroeg het me opeens af dit.
Wat ie speelt is niet zo lastig, bij dit nummer gaat het er denk ik meer om hoe je het speelt.
De "groove" erin leggen zoals deze man dat doet zal waarschijnlijk het moeilijkst zijn voor de meeste drummers.

Edit: wtf? wat gebeurd er met m'n post?
Nobody likes you. You're ugly and your mother dresses you funny. Now smile, you douche.
  zondag 26 juli 2009 @ 00:05:40 #243
128292 MarsX
pi_71329722
Als iemand nog geïnteresseerd is in een 18" avedis zildjian ride, ik heb er 1 in de verkoop.
  zondag 26 juli 2009 @ 00:21:16 #244
-1 #ANONIEM
pi_71330205
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 20:35 schreef triple_A het volgende:

[..]

Wat ie speelt is niet zo lastig, bij dit nummer gaat het er denk ik meer om hoe je het speelt.
De "groove" erin leggen zoals deze man dat doet zal waarschijnlijk het moeilijkst zijn voor de meeste drummers.

Edit: wtf? wat gebeurd er met m'n post?
Lol. Quoted for fatness.
Jammer, niks te zien zo.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2009 00:21:38 ]
  maandag 27 juli 2009 @ 23:03:36 #245
196461 codemss
pi_71380617
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 20:30 schreef MarsX het volgende:

[..]

www.drum-tec.de prima site, wat je wilt kan volgens mij niet? leg het is uit wat je wilt?
http://www.drum-tec.de/pads-roland-c-86_88.html
Precies wat ik zocht, bedankt! ik zocht die losse pads...
  dinsdag 28 juli 2009 @ 00:34:55 #246
128292 MarsX
pi_71383196
maar je wilt nu pads een drumcomputer en een monitor kopen om bij je set te doen?
  dinsdag 28 juli 2009 @ 00:38:47 #247
239646 Cmonv
Headbanger
pi_71383277
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 22:30 schreef GoodGawd het volgende:
Hey drum dudes, ik ben een gitarist en heb verder nul verstand van drummen.

Maar ik vroeg me af is dit onderstaande nummer, een leuk nummer is om op te drummen en wat is de moeilijkheidsgraad? Is die drummer trouwens een beetje uber goed, heel goed, goed, matig, of shit?

Dat nummer is opzich wel redelijk eenvoudig, maar de juiste maat houden en groove is het lastige eraan. Ik drum al jaren en denk niet dat ik het zo strak kan als deze gast.

Wat een super vette gitaar trouwens van John Mayer.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 20:34:57 #248
196461 codemss
pi_71407265
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 00:34 schreef MarsX het volgende:
maar je wilt nu pads een drumcomputer en een monitor kopen om bij je set te doen?
ja, hoewel ik nu aan het twijfelen ben want alles is wel errug duur zeg!
trouwens zon ding bedoelde ik: (een module...)
  dinsdag 28 juli 2009 @ 21:10:47 #249
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_71408441
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 08:06 schreef Saninl het volgende:
een drummerstopic

Ik zoek een geluidsfragment van iemand die op een drumstel het volgende slaat:

Padoem, tssj

Snapz
  dinsdag 28 juli 2009 @ 21:25:35 #250
178155 Mindstate
pi_71408988
instantrimshot.com
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 22:06:16 #251
128292 MarsX
pi_71717401
Laatst wat opgenomen met de band , 2 mics!
http://www.myspace.com/begformercyrock
  maandag 10 augustus 2009 @ 10:20:47 #252
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_71753538


check vooral die cymbal @ 5:00
Wat je vindt, ...
  maandag 10 augustus 2009 @ 11:35:20 #253
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_71755391
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 10:20 schreef Da_Ripper het volgende:


check vooral die cymbal @ 5:00
wtf

Gebeurt dat ook bij mijn Cymbal?
  maandag 7 september 2009 @ 16:53:46 #254
247356 infp2009
More cowbell!
pi_72522601
Kennen jullie deze nog nog nog nog nog nog og og g...


Korg wavedrum?

Nou Korg komt eindelijk met een opvolger voor slecht $650



De Wd-X!
"Faith is making a virtue out of not thinking."
"Capitalism is a system wherein man exploits man. And communism — is vice versa.”
  woensdag 9 september 2009 @ 13:08:17 #255
69066 cohen
immer 2.
pi_72579836
Kan iemand mij hier helpen?

[GEZ] Hi-hat en snare drum
wie zaait zal oogsten.....
  woensdag 9 september 2009 @ 16:43:37 #256
172317 outsidr
pi_72586604
quote:
Op woensdag 9 september 2009 13:08 schreef cohen het volgende:
Kan iemand mij hier helpen?

[GEZ] Hi-hat en snare drum
[GEZ] Hi-hat en snare drum
"If you're badass, people might get out of your way, but if you got shit, ain't nobody messing with you."
  woensdag 9 september 2009 @ 19:47:42 #257
45726 bravo
Proud Odery player!
pi_72592948
Jongens, ik heb jullie hulp nodig. Ik heb nu al een tijd een odery privilege, geen probleem, speelt enorm lekker! Maar ik hoor vaak dat ik enthousiast wordt tijdens het spelen en harder ga, dat is irritant voor mijn bandleden

Nu zag ik de Roland TD4K, http://www.rockpalace.com/product/Roland-TD4K ik vroeg me af of ik niet moet gaan voor een elektrische.... graag tips.
There's no point in living if you can't feel alive
  donderdag 10 september 2009 @ 01:34:12 #258
269676 Rock-N-Rolla
InsanitySale
pi_72604414
quote:
Op woensdag 9 september 2009 19:47 schreef bravo het volgende:
Jongens, ik heb jullie hulp nodig. Ik heb nu al een tijd een odery privilege, geen probleem, speelt enorm lekker! Maar ik hoor vaak dat ik enthousiast wordt tijdens het spelen en harder ga, dat is irritant voor mijn bandleden

Nu zag ik de Roland TD4K, http://www.rockpalace.com/product/Roland-TD4K ik vroeg me af of ik niet moet gaan voor een elektrische.... graag tips.
In dit geval is het geen optie, een beetje redelijk elektronisch kitje is aanslag gevoelig. Ik heb zelf de Roland TD12KX met V-Drum gaasvellen en daar hoor je duidelijk verschil tussen hard en zacht slaan. Deze gebruik ik tevens alleen om thuis op te spelen, optredens doe ik gewoon akoestisch. De beste oplossing is gewoon leren om de controle over je werk te beheersen. Je kan dit oefenen door een CD/MP3 iets zachter te zetten en zo spelen dat je de muziek nog hoort, doe je dit vaak dan krijg je meer controle over je dynamiek.

Succes!
"If you've crashed a sports car worth $300,000 while getting blown by a Playmate, you've just about done everything...."
  donderdag 10 september 2009 @ 02:00:04 #259
245946 Xa1pt
pi_72604645
quote:
Op donderdag 10 september 2009 01:34 schreef Rock-N-Rolla het volgende:

Je kan dit oefenen door een CD/MP3 iets zachter te zetten en zo spelen dat je de muziek nog hoort, doe je dit vaak dan krijg je meer controle over je dynamiek.

Succes!
Inderdaad.
  donderdag 10 september 2009 @ 08:10:01 #260
172317 outsidr
pi_72605527
quote:
Op donderdag 10 september 2009 01:34 schreef Rock-N-Rolla het volgende:

[..]

In dit geval is het geen optie, een beetje redelijk elektronisch kitje is aanslag gevoelig. Ik heb zelf de Roland TD12KX met V-Drum gaasvellen en daar hoor je duidelijk verschil tussen hard en zacht slaan. Deze gebruik ik tevens alleen om thuis op te spelen, optredens doe ik gewoon akoestisch. De beste oplossing is gewoon leren om de controle over je werk te beheersen. Je kan dit oefenen door een CD/MP3 iets zachter te zetten en zo spelen dat je de muziek nog hoort, doe je dit vaak dan krijg je meer controle over je dynamiek.

Succes!
Wat hij zegt..., ik heb en doe precies hetzelfde.
"If you're badass, people might get out of your way, but if you got shit, ain't nobody messing with you."
  donderdag 10 september 2009 @ 17:05:43 #261
45726 bravo
Proud Odery player!
pi_72616629
Ok, hoe vinden jullie het geluid van die elektrische? ben wel benieuwd, dan kan ik hem ook thuis gebruike namelijk
There's no point in living if you can't feel alive
  donderdag 10 september 2009 @ 17:11:35 #262
45726 bravo
Proud Odery player!
pi_72616798
Oh en met betrekking to het geluid, tijdens het spelen hebben we wel een geluidsman, die kan dan het volume regelen over de PA
There's no point in living if you can't feel alive
  donderdag 10 september 2009 @ 19:28:02 #263
269676 Rock-N-Rolla
InsanitySale
pi_72621283
Het geluid hangt totaal af van waar je het uit laat komen. Thuis drum ik met een goede koptelefoon, perfect geluid! Op mijn kit zitten ook verschillende kits (denk aan: Pop, Rock, Metal, Latin... Blabla er zijn er geloof ik wel een stuk of 100) Je kan op de module ook je eigen kit qua volume instellen, alles valt aan te passen, zelfs per onderdeel. Optredens heb ik weinig gezien met elektronisch drumstel, de keren dat ik het zag/hoorde vond ik het toch een beetje te perfect om echt te zijn. Voor thuis is het gewoon geweldig. Ze zijn tevens niet goedkoop een leuke kit met V-Drums(Gaasvellen, want rubber pads zijn kut!) kost je al snel iets tussen de 2000 en 4000 euro. Mocht je het doen, neem dan sowieso een Roland. Voor de rest: Train gewoon je dynamiek en blij lekker akoestisch optreden. De geluidsman zorgt er wel voor dat het goed komt.

Succes
"If you've crashed a sports car worth $300,000 while getting blown by a Playmate, you've just about done everything...."
  vrijdag 11 september 2009 @ 13:41:01 #264
45726 bravo
Proud Odery player!
pi_72641539
Dit is de vraag die ik gesteld heb over de Roland, misschien hebben jullie de antwoorden ook ???


- Is er een mogelijkheid om geluiden te combineren ( er zijn verschillende presets, zijn die te combineren )

- Is het mogelijk om extra geluiden bij te voegen?

- Is deze set makkelijk uitbreidbaar?

- Wat is de mix-in functie van dit drumstel, dus wat betekent het precies?

- kun je verschillende geluiden toewijzen aan de onderdelen (bijvoorbeeld een eitje, en een soort tamboerijn)
There's no point in living if you can't feel alive
  vrijdag 11 september 2009 @ 15:25:06 #265
172317 outsidr
pi_72645044
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 13:41 schreef bravo het volgende:
Dit is de vraag die ik gesteld heb over de Roland, misschien hebben jullie de antwoorden ook ???


- Is er een mogelijkheid om geluiden te combineren ( er zijn verschillende presets, zijn die te combineren )

- Is het mogelijk om extra geluiden bij te voegen?

- Is deze set makkelijk uitbreidbaar?

- Wat is de mix-in functie van dit drumstel, dus wat betekent het precies?

- kun je verschillende geluiden toewijzen aan de onderdelen (bijvoorbeeld een eitje, en een soort tamboerijn)
1) Volgens mij wel, nog nooit getest.
2) Dat kan volgens mij ook
3) Kit is idd uitbreidbaar, andere bekkenpads, toms of module(s) kan je in notime aansluiten.
4) Nog nooit geprobeerd, gebruik alleen de input voor mijn mp3speler.
5) Ook dat kan

Ik heb mijn TD12 pas een paar maanden, maar ik gebruik de kit puur om te oefenen.
Niet om gekke dingen mee te doen oid.
MP3speler aansluiten en gaan met die banaan.

Heb trouwens 2 weken geleden een nieuwe ride gekocht via Marktplaats.
Sabian 20" HHX Evolution Ride, 199,-
Schijntje toch ?
"If you're badass, people might get out of your way, but if you got shit, ain't nobody messing with you."
  zondag 13 september 2009 @ 19:05:21 #266
239646 Cmonv
Headbanger
pi_72706423
quote:
Op donderdag 10 september 2009 19:28 schreef Rock-N-Rolla het volgende:
Mocht je het doen, neem dan sowieso een Roland.
Er zijn ook prima Yamaha kits.
  zondag 13 september 2009 @ 19:09:30 #267
247356 infp2009
More cowbell!
pi_72706557
quote:
Op donderdag 10 september 2009 19:28 schreef Rock-N-Rolla het volgende:
Ze zijn tevens niet goedkoop een leuke kit met V-Drums(Gaasvellen, want rubber pads zijn kut!) kost je al snel iets tussen de 2000 en 4000 euro. Mocht je het doen, neem dan sowieso een Roland.
Dit is echt bullshit. Ten eerste is gaasvellen of rubberpads een persoonlijke voorkeur (ik heb bijvoorbeeld niets met die trampolines van roland). Ten tweede heeft Ddrum ook zo'n veel te stuiterend drumstel (die maken ze dan wel niet meer, maar ze zijn tweedehands best aantrekkelijk). De ddrum 3 is wat mij betreft het beste wat je kunt krijgen, die maken gebruik van echte vellen.
"Faith is making a virtue out of not thinking."
"Capitalism is a system wherein man exploits man. And communism — is vice versa.”
  zondag 13 september 2009 @ 19:12:30 #268
247356 infp2009
More cowbell!
pi_72706661
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 13:41 schreef bravo het volgende:
Dit is de vraag die ik gesteld heb over de Roland, misschien hebben jullie de antwoorden ook ???


- Is er een mogelijkheid om geluiden te combineren ( er zijn verschillende presets, zijn die te combineren )

- Is het mogelijk om extra geluiden bij te voegen?

- Is deze set makkelijk uitbreidbaar?

- Wat is de mix-in functie van dit drumstel, dus wat betekent het precies?

- kun je verschillende geluiden toewijzen aan de onderdelen (bijvoorbeeld een eitje, en een soort tamboerijn)
Geen idee of een Roland kit dit kan, maar als dit de dingen zijn die je belangrijk vind is het misschien interessanter om te kijken naar een trigger to midi oplossing. Dan sluit je de pads via een module aan op je pc waar je vervolgens drumsamplers ed. op kunt draaien zoals de drumkit from hell:



Oud filmpje, overigens. De geluiden komen hierbij dus niet uit de drummodule, maar uit de computer.
"Faith is making a virtue out of not thinking."
"Capitalism is a system wherein man exploits man. And communism — is vice versa.”
  zondag 13 september 2009 @ 22:27:28 #269
45726 bravo
Proud Odery player!
pi_72714873
Hmm, ok, dan nog maar een vraag:

Mijn odery Privilege, incl. bekkens (zbt series), 4 toms, snare, splash van stagg, en een pearl hi hat, wat zou dat nog opbrengen, set is ongeveer 1 jaar ou, heeft wel wat gebruikerssporen

En wie wil hem kopen, als ik de roland td4k ga halen? :p
There's no point in living if you can't feel alive
  zondag 13 september 2009 @ 22:34:40 #270
212363 RoW_0
pi_72715225
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 22:06 schreef MarsX het volgende:
Laatst wat opgenomen met de band , 2 mics!
http://www.myspace.com/begformercyrock
dude wat is je voornaam?

of. ken jij marielle uit doetinchem?
  maandag 14 september 2009 @ 20:36:08 #271
128292 MarsX
pi_72740618
Joran maar ik ken die chick niet
  maandag 14 september 2009 @ 20:43:11 #272
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_72740979
Hoezo staat die zang eigenlijk zo hard? Het overstemt al de andere instrumenten vind ik
  maandag 14 september 2009 @ 20:46:05 #273
128292 MarsX
pi_72741110
dat is core , maar zang stond eerst te zacht, lukte niet om een betere mix te krijgen.
  dinsdag 15 september 2009 @ 16:28:56 #274
269676 Rock-N-Rolla
InsanitySale
pi_72769896
quote:
Op zondag 13 september 2009 19:09 schreef infp2009 het volgende:

[..]

Dit is echt bullshit. Ten eerste is gaasvellen of rubberpads een persoonlijke voorkeur (ik heb bijvoorbeeld niets met die trampolines van roland). Ten tweede heeft Ddrum ook zo'n veel te stuiterend drumstel (die maken ze dan wel niet meer, maar ze zijn tweedehands best aantrekkelijk). De ddrum 3 is wat mij betreft het beste wat je kunt krijgen, die maken gebruik van echte vellen.


"If you've crashed a sports car worth $300,000 while getting blown by a Playmate, you've just about done everything...."
  dinsdag 15 september 2009 @ 18:48:08 #275
247356 infp2009
More cowbell!
pi_72774793
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 16:28 schreef Rock-N-Rolla het volgende:

[..]


Goede inhoudelijke reactie.
"Faith is making a virtue out of not thinking."
"Capitalism is a system wherein man exploits man. And communism — is vice versa.”
  dinsdag 15 september 2009 @ 22:57:41 #276
45726 bravo
Proud Odery player!
pi_72786658
Ik heb mijn odery te koop gezet Teambelang gaat voor
There's no point in living if you can't feel alive
  dinsdag 15 september 2009 @ 23:24:43 #277
245946 Xa1pt
pi_72787882
En nu maar hopen dat je 'm snel kwijt bent en je je Roland TD4K kunt aanschaffen.

Wat is het stuk van 1:48 tot 2:55 van dit nummer overigens héérlijk om te drummen. Simpel, maar lekker bombastisch, ofzo.

  woensdag 16 september 2009 @ 12:53:16 #278
45726 bravo
Proud Odery player!
pi_72799492
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 23:24 schreef Xa1pt het volgende:
En nu maar hopen dat je 'm snel kwijt bent en je je Roland TD4K kunt aanschaffen.

Wat is het stuk van 1:48 tot 2:55 van dit nummer overigens héérlijk om te drummen. Simpel, maar lekker bombastisch, ofzo.


Thx!
There's no point in living if you can't feel alive
  vrijdag 18 september 2009 @ 17:45:40 #279
69066 cohen
immer 2.
pi_72881188
Beste drummers, waar kan ik het beste terecht voor goede 2e hands drum hardware, zoals hi-hats en snares (goede Pearls ofzo tussen de 100 en 200 euro) Zijn er bekende winkels voor?

[ Bericht 46% gewijzigd door cohen op 18-09-2009 17:51:20 ]
wie zaait zal oogsten.....
  zaterdag 19 september 2009 @ 11:16:24 #280
45726 bravo
Proud Odery player!
pi_72900477
Ik ga altijd naar Jan ter Maat in hengelo, geweldige man! Goeie service en heeft altijd tijd voor je!
There's no point in living if you can't feel alive
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 10:55:14 #281
45726 bravo
Proud Odery player!
pi_73872904
De kogel is door de kerk, ik heb mijn odery weten te verkopen, en ga vanavond (na eerst in de winkel gespeeld te hebben) voor het eerst met de band oefenen met de roland td4k, ben benieuwd
There's no point in living if you can't feel alive
  donderdag 22 oktober 2009 @ 09:41:39 #282
172317 outsidr
pi_73940652
Hoe bevalt die TD4 met oefenen ?
Je gaat er toch zeker niet mee optreden he ?

Tevens : [TR / TK] Meinl Byzance 16" China
"If you're badass, people might get out of your way, but if you got shit, ain't nobody messing with you."
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 12:07:40 #283
271399 Achmed112
Ik ben nieuw
pi_74219244
http://www.rockpalace.com/product/Roland-TD4K
Hallo mensen is dit setje wat? Ik kan helaas geen akoestische nemen vanwege buren. Maar is dit een leuk beginnersetje en is kwaliteit wat goed? Of is betere merk voor zelfde geld?
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 13:47:26 #284
247356 infp2009
More cowbell!
pi_74222614
Niks mis mee, maar hou je er wel rekening mee dat je er nog een baspedaal en een kruk bij moet hebben?
"Faith is making a virtue out of not thinking."
"Capitalism is a system wherein man exploits man. And communism — is vice versa.”
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 13:49:19 #285
45726 bravo
Proud Odery player!
pi_74222669
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 09:41 schreef outsidr het volgende:
Hoe bevalt die TD4 met oefenen ?
Je gaat er toch zeker niet mee optreden he ?

Tevens : [TR / TK] Meinl Byzance 16" China
Ehm, jawel, hij klinkt helemaal niet slecdht. Vorige week met de band meegespeeld, hij klinkt erg goed. Dus met optredens gebruik ik deze ook
There's no point in living if you can't feel alive
  maandag 2 november 2009 @ 18:07:07 #286
270057 minibeer
pi_74322382
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 13:49 schreef bravo het volgende:

[..]

Ehm, jawel, hij klinkt helemaal niet slecdht. Vorige week met de band meegespeeld, hij klinkt erg goed. Dus met optredens gebruik ik deze ook
Als je niets hebt dat soms weigert (dat heb je geloof ik nog als es) kan het wel.
Wat gaat het hier trouwens veel over op welke kits je speelt, en weinig over het spelen zelf.
Weet iemand nog een lekker moeilijk nummer(not-involving double bass?) voelt goed als iets moeiluks me lukt

[ Bericht 8% gewijzigd door minibeer op 02-11-2009 18:26:25 ]
Finally, someone let me out of my cage
  maandag 2 november 2009 @ 20:45:28 #287
245946 Xa1pt
pi_74328325
quote:
Op maandag 2 november 2009 18:07 schreef minibeer het volgende:

[..]

Als je niets hebt dat soms weigert (dat heb je geloof ik nog als es) kan het wel.
Wat gaat het hier trouwens veel over op welke kits je speelt, en weinig over het spelen zelf.
Weet iemand nog een lekker moeilijk nummer(not-involving double bass?) voelt goed als iets moeiluks me lukt
Luister eens naar God Is An Astronaut bijvoorbeeld.

  dinsdag 3 november 2009 @ 00:20:02 #288
269676 Rock-N-Rolla
InsanitySale
pi_74336886
quote:
Op maandag 2 november 2009 20:45 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Luister eens naar God Is An Astronaut bijvoorbeeld.


Is dat moeilijk?

Gewoon basis toch? Ik had er geen moeite mee.
"If you've crashed a sports car worth $300,000 while getting blown by a Playmate, you've just about done everything...."
  dinsdag 3 november 2009 @ 01:08:07 #289
245946 Xa1pt
pi_74337604
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 00:20 schreef Rock-N-Rolla het volgende:

[..]

Is dat moeilijk?

Gewoon basis toch? Ik had er geen moeite mee.
Respect. Ik vind het nog vrij pittig.
  dinsdag 3 november 2009 @ 08:24:23 #290
172317 outsidr
pi_74339763
quote:
Op maandag 2 november 2009 18:07 schreef minibeer het volgende:

[..]

Als je niets hebt dat soms weigert (dat heb je geloof ik nog als es) kan het wel.
Wat gaat het hier trouwens veel over op welke kits je speelt, en weinig over het spelen zelf.
Weet iemand nog een lekker moeilijk nummer(not-involving double bass?) voelt goed als iets moeiluks me lukt
Toto - Rosanna
Veel succes.
"If you're badass, people might get out of your way, but if you got shit, ain't nobody messing with you."
  dinsdag 3 november 2009 @ 14:12:00 #291
95123 Operc
Nr. 40
pi_74348995
Zorg er dan ook voor dat je alle ghostnotes erin speelt.
  dinsdag 3 november 2009 @ 15:47:05 #292
172317 outsidr
pi_74352436
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 08:24 schreef outsidr het volgende:

[..]

Toto - Rosanna
Veel succes.
"If you're badass, people might get out of your way, but if you got shit, ain't nobody messing with you."
  dinsdag 3 november 2009 @ 21:24:26 #293
245946 Xa1pt
pi_74364527
En anders kun je Foals ook nog proberen:

  woensdag 4 november 2009 @ 02:01:28 #294
269676 Rock-N-Rolla
InsanitySale
pi_74372960
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 15:47 schreef outsidr het volgende:

[..]


Dit is inderdaad wat pittiger!
"If you've crashed a sports car worth $300,000 while getting blown by a Playmate, you've just about done everything...."
  woensdag 4 november 2009 @ 02:03:52 #295
269676 Rock-N-Rolla
InsanitySale
pi_74372975
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 21:24 schreef Xa1pt het volgende:
En anders kun je Foals ook nog proberen:


Dit is dan weer tamelijk simpel...
"If you've crashed a sports car worth $300,000 while getting blown by a Playmate, you've just about done everything...."
  woensdag 4 november 2009 @ 15:54:12 #296
245946 Xa1pt
pi_74388151
quote:
Op woensdag 4 november 2009 02:03 schreef Rock-N-Rolla het volgende:

[..]

Dit is dan weer tamelijk simpel...
M.a.w.: ik heb nog een lange weg te gaan.
  woensdag 4 november 2009 @ 15:56:09 #297
245946 Xa1pt
pi_74388239
Binnenkort hoop ik trouwens naar Rotterdam te verhuizen. M'n kamer is dusdanig klein dat ik geen plek overhoud voor m'n drumkit, weet één van jullie of het mogelijk is om in Rotterdam een cabine / box te huren per maand?

En voor tips voor goede (particuliere) drumleraren sta ik ook altijd open.
  woensdag 4 november 2009 @ 18:16:16 #298
270057 minibeer
pi_74392953
leuke dingen zijn er gepost, ik zal er zeker naar kijken! Ik vind die dingen als in foals-two steps twice altijd moeilijk te onthouden
Finally, someone let me out of my cage
  woensdag 4 november 2009 @ 18:39:10 #299
269676 Rock-N-Rolla
InsanitySale
pi_74393732
quote:
Op woensdag 4 november 2009 15:54 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

M.a.w.: ik heb nog een lange weg te gaan.
Hoelang speel je al?
"If you've crashed a sports car worth $300,000 while getting blown by a Playmate, you've just about done everything...."
  woensdag 4 november 2009 @ 20:25:32 #300
245946 Xa1pt
pi_74398045
quote:
Op woensdag 4 november 2009 18:39 schreef Rock-N-Rolla het volgende:

[..]

Hoelang speel je al?
In totaal nu anderhalf jaar, ofzo. De partner van m'n drumleraar heeft kanker en ik heb een studie afgerond en ben weer met een nieuwe studie begonnen, daardoor gaat het allemaal wat langzamer dan ik wil.
  woensdag 4 november 2009 @ 20:29:16 #301
270057 minibeer
pi_74398235
quote:
Op woensdag 4 november 2009 20:25 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

In totaal nu anderhalf jaar, ofzo. De partner van m'n drumleraar heeft kanker en ik heb een studie afgerond en ben weer met een nieuwe studie begonnen, daardoor gaat het allemaal wat langzamer dan ik wil.
Vervelend voor je drumleraar. Toen ik net drumde speelde ik elke dag, nu is school helaas wat zwaarder, plus de buren van mijn buren begonnen opeens t eklagen over het drummen(terwijl daar ook iemand heeft gedrumd )
Finally, someone let me out of my cage
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')