abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65464296
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 18:25 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Jeutje, dit topic is ook dood, had gewoon moeite om het te vnden

Maar paar vraagjes, maken rods minder herrie? of kan ik voor echt weinig geluid het beste brushes nemen?
Enne gaasvellen, ligt het aan mij of kan je die nergens meer krijgen?
Rods maken minder herrie. Brushes kun je ook gebruiken, maar als je ze gebruikt als gewone stokken (qua slagtechniek) dan kom je niet ver denk ik. Rods daarentegen zijn meer voor de zachtere sound.

En over gaasvellen, heb even op Tama.com gekeken. Ze maken ze nog wel, dus even navragen bij drumwinkels of ze ze kunnen bestellen voor je.

Was ook verbaasd toen dit topic vandaag weer in MyAt verscheen.
pi_65465188
Wat is een goed klein electronisch drumstel voor rond de 500euro?
pi_65468065
Wat voor drumcomputer heb je?
Zoom?
Roland
yamaha
Akai
  woensdag 28 januari 2009 @ 14:28:12 #105
45726 bravo
Proud Odery player!
pi_65492261
hey lui,

weten jullie ook een goedkoop alternatief om mijn drumstel te dempem m.b.v. een scherm? is multiplex een idee? ik vind die schermen namelijk best duur...
There's no point in living if you can't feel alive
pi_65510121
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:28 schreef bravo het volgende:
hey lui,

weten jullie ook een goedkoop alternatief om mijn drumstel te dempem m.b.v. een scherm? is multiplex een idee? ik vind die schermen namelijk best duur...
Beste om te doen (is mij uitgelegd door een geluidstechnicus) is om je drumstel als het ware te laten zweven.
Oftewel... je maakt een verhoging van een aantal cm, in die verhoging leg je ong. 1/2 cm zand, plaat hout eroverheen timmeren, oud tapijt erop leggen en daarop je drumstel zetten.
Zo maakt je drumstel geen "contact met de grond" en het zand werkt als het ware als een dempsysteem.
"If you're badass, people might get out of your way, but if you got shit, ain't nobody messing with you."
pi_65510993
Maar het helpt natuurlijk nauwelijks wanneer je in een rijtjeshuis woont. Laat dat ook even meteen duidelijk zijn Je buren worden nog steeds even gek.
pi_65520057
Ah ja, een zwevende vloer. Ik heb de indruk dat al dat soort kunstgrepen niet genoeg helpen als je in een rijtjeshuis of flat woont, inderdaad. Een vriend heeft alle mogelijke trucs uitgehaald en nog steeds klaagt de buurvrouw. Een deal sluiten met de buren dat je alleen op vaste tijden speelt wil nog wel eens helpen.

Ik heb maar gewoon een electronisch drumstel gekocht op Marktplaats, omdat ik oooooveral (boven, onder, links, rechts) buren heb. De 'feel' van een akoestische kit kan ik behouden door hier op het werk af en toe achter het drumstel te gaan zitten.
pi_65520708
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 22:50 schreef RRGJL het volgende:
Maar het helpt natuurlijk nauwelijks wanneer je in een rijtjeshuis woont. Laat dat ook even meteen duidelijk zijn Je buren worden nog steeds even gek.
Je kan daarna nog het volgende doen.
(Heb ik trouwens ook van die geluidstechnicus te horen gekregen.)
Als je nou een hokje hebt waar je je drumstel plaatst op een zwevende grond zegmaar.
Dan moet je de muren in zijn geheel beplaten met staal/aluminium oid...
Houd maar eens een stuk staal voor je gezicht en begin er tegen aan te schreeuwen, het geluid kaatst dus terug en kan dus ook niet ontsnappen.
Als je geluidswerend materiaal voor je gezicht houdt en er tegen aan staat te schreeuwen ontsnapt het geluid alsnog door het materiaal heen.
Als je dan dat hokje hebt beplaat, moet je er daarna pas geluidswerend materiaal op plakken.
Anders zit je natuurlijk in een galmende hok waar je binnen no-time doof bent

In theorie klinkt het logisch, heb het alleen nooit kunnen testen/proberen.
"If you're badass, people might get out of your way, but if you got shit, ain't nobody messing with you."
  donderdag 29 januari 2009 @ 11:21:09 #110
45726 bravo
Proud Odery player!
pi_65521748
Ehm, het is een drumstel die voor optredens gebruikt wordt, dus die vloeren zijn geen opties.
pi_66420785
*megaschop, copy van gitaristentopic*

Hey, ik speel al een half jaar gitaar en ik vind het ontzettend leuk en ik ga zeker nog doorspelen.
Alleen wil ik een instrument erbij (me zusje ook) een drumstel

Welke drumstel raden jullie me aan om te beginnen, ik denk dat jullie hier meer over weten omdat jullie wss in een band zitten. ik denk dat E-drums het fijnst is om te beginnen (headset, hebben andere mensen geen last van)

Maar verder begrijp ik dat Edrums duurder zijn?..
  donderdag 26 februari 2009 @ 11:09:53 #112
45726 bravo
Proud Odery player!
pi_66473695
Ik ben begonen op een Pearl forum, een erg leuk begin drumstel, dat niet te duur is
pi_66631435
TVP, ik begin volgende week met het volgen van drumlessen! Is toch meer mijn ding dan piano denk ik .
pi_66631939
Drummen is ook gewoon tof! Heb je thuis ook al een setje staan of oefen je ergens anders?
pi_66665808
quote:
Op maandag 2 maart 2009 21:24 schreef Operc het volgende:
Drummen is ook gewoon tof! Heb je thuis ook al een setje staan of oefen je ergens anders?
In huis nog geen maar dat was geen probleem volgens mijn leraar. Oefenen kan in het begin ook op een oefenpad .

Wel had ik al op marktplaats gekeken, is pearl export goed om mee te beginnen? Alvorens ik die aankoop kan doen, moet ik nog even wachten op mijn volgend salaris.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 20:31:56 #116
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_66666156
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 19:47 schreef allsystemshalt het volgende:
Ik drum met een compjuter mag ik ook hier posten
Ik ook!

Met een Midi master keyboard in Fruity Loops

Soms drum ik ook op echte drumstellen, ik kan enkel wat standaart dingetjes
pi_66674190
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 20:25 schreef SG-sam het volgende:

[..]

In huis nog geen maar dat was geen probleem volgens mijn leraar. Oefenen kan in het begin ook op een oefenpad .

Wel had ik al op marktplaats gekeken, is pearl export goed om mee te beginnen? Alvorens ik die aankoop kan doen, moet ik nog even wachten op mijn volgend salaris.
een pearl export werd wel aangeraden bij de gitaristentopic!
pi_66682165
@SG-sam, ja een pearl Export is goed om mee te beginnen. Wel even kijken of alles nog in goede staat is enzo, maar verder is het een goede starters-set.
pi_66682713
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 20:25 schreef SG-sam het volgende:

[..]

Export is absoluut een goede kit om op te beginnen.
Eventueel wat geld in goeie vellen steken en je hebt echt een prima kit.
Wel ff op de stands letten, dubbelbenig moeten ze zijn.
Als je enkelbenige neemt vallen ze meestal om na 1 klap.
Tenminste... dat is bij mij het geval
  woensdag 4 maart 2009 @ 11:05:04 #120
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_66682947
Hier meld nog een soort van "newbie" zich.

Heb sinds december mijn drumkit thuis staan. Een Fame (medeli) DD506 ivm flat-appartementje. Maakt iets minder kabaal dan een akoestische, al moet ik zeggen dat de bassdrum en de hi-hat zich nog flink laten horen

Wat zijn nou liedjes waar je je techniek goed mee kan oefenen? Ik wil zelf meer richting de metal-kant gaan, maar wil eerst mijn techniek ed. goed strak hebben voordat ik met een idiote snelheid begin te drummen.
pi_66683414
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 11:05 schreef DrD00m het volgende:
Hier meld nog een soort van "newbie" zich.

Heb sinds december mijn drumkit thuis staan. Een Fame (medeli) DD506 ivm flat-appartementje. Maakt iets minder kabaal dan een akoestische, al moet ik zeggen dat de bassdrum en de hi-hat zich nog flink laten horen

Wat zijn nou liedjes waar je je techniek goed mee kan oefenen? Ik wil zelf meer richting de metal-kant gaan, maar wil eerst mijn techniek ed. goed strak hebben voordat ik met een idiote snelheid begin te drummen.
Pretty straightforward :

Enter Sandman - Metallica
Bad Case of Lovin' You - Robert Palmer
Susie Q - Creedence Clearwater Revival uitvoering
Smoke on The Water - Deep Purple
For Whom The Bell Tolls - Metallica
Seek and Destroy - Metallica
Money - Pink Floyd (leer je ook meteen 7/4 maten spelen)
Hard to Handle - Black Crowes
Vrijwel alles van Jack Johnson

Dat zijn nummers die vrijwel allemaal 4/4 maten zijn, zitten leuke breaks/fills in en niet de moeilijkste om mee te beginnen dacht ik zo.
  woensdag 4 maart 2009 @ 13:20:47 #122
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_66687619
ik ga hier eens mee aan de slag en zal de uitkomsten eens posten met video'tjes.
kritische blikken op speelstijl ed. is natuurlijk altijd goed meegenomen.
  woensdag 4 maart 2009 @ 13:26:27 #123
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_66687861
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 20:34 schreef RoW_0 het volgende:

Maar verder begrijp ik dat Edrums duurder zijn?..
ik heb een fame dd506 (www.musicstore.de)
Toenertijd voor 499 euro incl. stoeltje, koptelefoon en stokkies
pi_66737273
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 13:26 schreef DrD00m het volgende:

[..]

Dan praat je niet bepaald over kwaliteit...

Wat is je budget? Gewoon ergens een tweedehands Roland drumstel op de kop tikken.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 15:09:28 #125
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_66767914
voor een beginners-kit voldoet ie prima.
pi_66768175
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 15:09 schreef DrD00m het volgende:
voor een beginners-kit voldoet ie prima.
Dat dan weer wel. Wat speel je nu zoal?
pi_67055698
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 13:26 schreef DrD00m het volgende:

[..]

Kheb er precies zoeen, de medeli dd505 voor 499 euro bij feedback. Khad m gehaalt als extra drumstel, voor als ik niet op mn akoestische kon spelen. Mn akoestische is een oude yamaha, 2e hands voor 50 euro. Maar ik ben eigenlijk zowel akoestisch als elektrisch wel aan een nieuwe toe. Ten eerste omdat ze alweer een jaartje oud zijn en niet echt kwaliteit(elektrische drums) of omdat ze extreem oud zijn(akoestische).
Om nog even iets van een bijdrage aan het topic te geven: welke hihats vinden jullie relaxd spelen?
kheb nu paiste 101 brass, die zijn butt. Los klinken ze ok, maar strak klinken ze echt heel goedkoop en hol, niet echt strak zeg maar. Anyway. Beetje lange post, sorry .
pi_67058025
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 23:29 schreef codemss het volgende:

[..]

Kheb er precies zoeen, de medeli dd505 voor 499 euro bij feedback. Khad m gehaalt als extra drumstel, voor als ik niet op mn akoestische kon spelen. Mn akoestische is een oude yamaha, 2e hands voor 50 euro. Maar ik ben eigenlijk zowel akoestisch als elektrisch wel aan een nieuwe toe. Ten eerste omdat ze alweer een jaartje oud zijn en niet echt kwaliteit(elektrische drums) of omdat ze extreem oud zijn(akoestische).
Om nog even iets van een bijdrage aan het topic te geven: welke hihats vinden jullie relaxd spelen?
kheb nu paiste 101 brass, die zijn butt. Los klinken ze ok, maar strak klinken ze echt heel goedkoop en hol, niet echt strak zeg maar. Anyway. Beetje lange post, sorry .
Meinl Byzance Medium 14" maar die is wel een stuk duurder dan de 101 serie van Paiste. Misschien Alpha serie eens proberen?
pi_67066994
quote:
Op zondag 15 maart 2009 00:48 schreef Operc het volgende:

[..]

Meinl Byzance Medium 14" maar die is wel een stuk duurder dan de 101 serie van Paiste. Misschien Alpha serie eens proberen?
Oew ja, die is inderdaad duur, ik heb ook echt alleen maar de 101 omdat die het goedkoopste was . Misschien eens een 2e handsje ergens zoeken, ik ben niet zo rijk en mijn ouders gaan me ook niet 300 euris voor een hihat geven...
  maandag 16 maart 2009 @ 11:44:55 #131
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_67096969
Ik zag dat het RockDrummingSystem van Jared Falk voor 77$ te koop is.
Hebben mensen ervaring met dit pakket?
pi_67097514
quote:
Op maandag 16 maart 2009 11:44 schreef DrD00m het volgende:
Er staan genoeg goede vrije drumlessen op het internet om het e.e.a. te leren.
Zie hier : http://www.slagwerkwereld.com/nieuws/news_rubrieken.php?type=13
Ik persoonlijk zou er geen geld voor neerleggen.

Verder heb ik nog de oudere serie Paiste Alpha hihats.
Klinken redelijk zwaar, maar prima geschikt voor rock
pi_67101091
quote:
Op maandag 16 maart 2009 11:44 schreef DrD00m het volgende:
De basis kun je jezelf prima aanleren, daar heb je dure pakketten niet voor nodig.
  woensdag 25 maart 2009 @ 15:25:33 #134
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_67394685
Loopt hier toevallig nog een drummer los rond die opzoek is naar een bandje (pop/punk/rock) in de regio Den Haag/Rotterdam, eigen oefenruimte inc drumstel en de hele meuk bij elkaar aanwezig, optreden repeteren gezellig enz
pi_67396507
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 15:25 schreef Dribbel_ het volgende:
Loopt hier toevallig nog een drummer los rond die opzoek is naar een bandje (pop/punk/rock) in de regio Den Haag/Rotterdam, eigen oefenruimte inc drumstel en de hele meuk bij elkaar aanwezig, optreden repeteren gezellig enz
Eindelijk opzoek naar een andere drummer voor TLFG ?
  woensdag 25 maart 2009 @ 16:13:48 #136
125915 Dribbel_
pi_67396677
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 16:09 schreef outsidr het volgende:

[..]

Eindelijk opzoek naar een andere drummer voor TLFG ?
ja
Hoe is het bij jou afgelopen bij dat ene bandje waar je ging kijken eigenlijk ?
pi_67396812
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 16:13 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

ja
Hoe is het bij jou afgelopen bij dat ene bandje waar je ging kijken eigenlijk ?
Ik zit nu in een leuk rockbandje.
Ouwe engelse gitarist die rockt als een jonge God, steengoede bassist en een zangeres
Maar ik hou me wel aanbevolen heur
  woensdag 25 maart 2009 @ 16:21:59 #138
125915 Dribbel_
pi_67397028
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 16:17 schreef outsidr het volgende:

[..]

Ik zit nu in een leuk rockbandje.
Ouwe engelse gitarist die rockt als een jonge God, steengoede bassist en een zangeres
Maar ik hou me wel aanbevolen heur
Nice , maarja 2 bandjes combineren lijkt me een beetje lastig lijkt me toch vooral als je beide regelmatig wil optreden ??
  woensdag 25 maart 2009 @ 17:17:44 #139
125915 Dribbel_
pi_67399382
quote:
Wij zijn Too Loud For Granny.

We spelen poppunk en richten zichten ons voornamelijk op live-optredens. Op dit moment is de band een beetje op een dood spoor beland; de drummer heeft aangegeven dat hij de energie en motivatie van weleer kan opbrengen.

DUS!
Drummer gezocht! Hou je van The Offspring, blink-182, Bowling for Soup en dat soort dingen? Heb je zin om te rocken? Wil je weten of dit wat voor je is? Check de site of MySpace van Too Loud For Granny en luister en huiver. De opnames zijn crappy (voor de zang is dat nog zwak uitgedrukt….), maar ze zijn al wat ouder en zoals gezegd: we gaan meer voor liveoptredens dan voor opnames!

Wij (zanger/gitarist/bassist) komen uit Den Haag/Schiedam/Delft en zijn respectievelijk 21, 21 en 18 jaar oud. We hebben een eigen oefenruimte en backline in Schiedam (inclusief drumstel met dubbele base!)

Het belangrijkste voor is om gewoon een leuke groep sociale mensen te hebben om samen gezellig muziek mee te maken en lol mee te hebben, maar die ook bereid zijn een behoorlijk steentje bij te dragen aan de band. Elke week oefenen, contacten leggen en optredens regelen, om maar enkele dingen te noemen. We zijn zelf érg gemotiveerd en bereid om heel veel energie in de band te steken.

Een meerstemmige band is ontzettend gaaf, dus mocht de drummer in kwestie zich ook geroepen voelen om te zingen: je bent meer dan welkom!

Mocht dit je allemaal bevallen stuur dan een mailtje met wat informatie over jezelf naar info@tooloudforgranny.com en dan kunnen we een jam plannen om te kijken of het een beetje klikt tussen de bandleden.

Groeten TLFG!
Dat is een beetje het idee dus
pi_67400584
Als iemand nog een drummer zoekt.. omgeving Eindhoven, ik houd me aanbevolen
Stijl boeit me niet zo heel veel, behalve de echte hardere dingen, dat zeg me niet veel. Maar verder blues, jazz, reggae, rock, pop, whatever. (Al gaat mijn voorkeur uit naar rock, pop en blues).
pi_67410709
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 16:21 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Nice , maarja 2 bandjes combineren lijkt me een beetje lastig lijkt me toch vooral als je beide regelmatig wil optreden ??
Laat ik het zo zeggen... mocht je ooit eens stand-in nodig hebben dan kan je bij me aankloppen
pi_67411626
[TK] big dog bassdrum pedaal

Voor de gene die er nog 1 nodig hebben
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
  donderdag 26 maart 2009 @ 11:52:40 #143
125915 Dribbel_
pi_67424353
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 22:11 schreef outsidr het volgende:

[..]

Laat ik het zo zeggen... mocht je ooit eens stand-in nodig hebben dan kan je bij me aankloppen
Ik ga het onthouden, gister advertentie gezet nu al 2 potentiele vervangers dus dat gaat goed.
Link naar een myspace ofzo van je bandje ?
pi_67731604
hmm, ik had een tijd geleden een flash applet achtig iets gezien waarmee je zelf met onderdelen van verschillende grootte een eigen set-up kon maken (misschien is het wel de maak je eigen droomkit in de op, maar dat weet ik niet want die doet het niet), en die van beroemde drummers kon bekijken. Ik vond het heel cool, maar ik kan hem nu niet meer vinden. Weet iemand heel misschien waar ik m kan vinden?
pi_67742181
sorry ik ben een beetje dom als het om drumstellen gaat.

ik heb gehoord dat je je akoestische drumstellen kunt dempen, hoe? (gewoon dat die minder geluid maakt dus).
pi_67742705
quote:
Thanks! ik twijfelde of hij (nog) wel bestond, kon hem nergens meer vinden!
pi_67743308
quote:
Op zondag 5 april 2009 22:06 schreef RoW_0 het volgende:
sorry ik ben een beetje dom als het om drumstellen gaat.

ik heb gehoord dat je je akoestische drumstellen kunt dempen, hoe? (gewoon dat die minder geluid maakt dus).
je kan van die rubberen demping matten kopen maar dat is niet zo bevorderlijk voor het geluid.
pi_67744033
In de bassdrum een kussen(Helpt wel), En voor de toms en snare heb je dikke rubberen matten, Die dempen heel erg...... En voor de cymbals?, Gewoon 1tje extra er onder, Dan heb je een silence...
pi_67744657
quote:
Op zondag 5 april 2009 22:58 schreef Braddie het volgende:
In de bassdrum een kussen(Helpt wel), En voor de toms en snare heb je dikke rubberen matten, Die dempen heel erg...... En voor de cymbals?, Gewoon 1tje extra er onder, Dan heb je een silence...
en dan heb je zoiets?

pi_67746337
Dan heb je inderdaad zoiets;)
pi_67773961
cool, ik vraag me af, waar koop je die dingen op maat?
  woensdag 8 april 2009 @ 13:31:51 #153
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_67826806
Ik gok in een van de grotere muziekwinkels.

Ik ben nu aan het oefenen met 16e noten. Snare gaat goed, lukt mij zonder problemen om dit strak te krijgen.
Bij de bassdrum heb ik wel wat problemen. 1 bassdrum voor/na een snare gaat goed. 2x bassdrum voor/na snare gaat goed, maar 2x bassdrum - snare - 2x bassdrum - snare - 2x bassdrum - snare zorgt bij mij voor wat problemen.
Mijn voet gaat dan een beetje ongecontrolleerd te werk. Nu oefen ik de beats in een rustig tempo en in een snel tempo en blijf ik dit ook gewoon dagelijks oefenen tot ik het wel goed strak onder de knie heb, maar misschien hebben jullie wat tips waar je op kan letten?
pi_67829225
Met de bass heb ik ook nog wel eens problemen. Zoveel mogelijk gevarieërde stukken pakken en oefenen totdat je erbij neervalt. Als je de 16e (speel je die met RLRL of RRRR?) er goed in hebt zitten en de snare ook gevoelsmatig goed gaat kun je je focus veel meer op je voet leggen.

Dempmatten verkoopt men inderdaad vrijwel overal.
  woensdag 8 april 2009 @ 14:45:54 #155
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_67829466
ik speel ze nu gewoon RRRR , dubbel kickdrum pedaaltje komt pas als ik de rest allemaal netjes onder de knie heb
pi_67830041
quote:
Op woensdag 8 april 2009 14:45 schreef DrD00m het volgende:
ik speel ze nu gewoon RRRR , dubbel kickdrum pedaaltje komt pas als ik de rest allemaal netjes onder de knie heb
Ik bedoelde eigenlijk de 16e op de hi-hat. De zogenaamde 'onteco's'.
  woensdag 8 april 2009 @ 15:10:25 #157
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_67830255
hum.. ben nog niet helemaal bekend met al die termen. Ben pas 3 maanden ongeveer bezig hehe.

hihat ; hihat + snare ; hihat ; kick ; hihat + kick ; hihat ; hihat + snare ; hihat ; kick ; hihat + kick etc

die kick komt 2x snel achter elkaar. Dat lukt mij 2x om vol te houden, maar daarna trek ik mijn hiel compleet de lucht in waardoor alleen voorkant van mijn voet nog op het pedaal staat met alle gevolgen van dien.
pi_67831265
quote:
Op woensdag 8 april 2009 15:10 schreef DrD00m het volgende:
hum.. ben nog niet helemaal bekend met al die termen. Ben pas 3 maanden ongeveer bezig hehe.

hihat ; hihat + snare ; hihat ; kick ; hihat + kick ; hihat ; hihat + snare ; hihat ; kick ; hihat + kick etc

die kick komt 2x snel achter elkaar. Dat lukt mij 2x om vol te houden, maar daarna trek ik mijn hiel compleet de lucht in waardoor alleen voorkant van mijn voet nog op het pedaal staat met alle gevolgen van dien.
Dat klinkt als 8e noten.
  woensdag 8 april 2009 @ 15:37:19 #159
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_67831325
ik ga het eens vanavond opzoeken en zal het dan even posten wanneer het klopt haha
pi_67832401
1
2
3
H x x x x x x x x
S - - x - - - x -
B xx- - - x - - -
?
pi_67832482
quote:
Op woensdag 8 april 2009 15:10 schreef DrD00m het volgende:

Speel je heel-up of heel down ?
pi_67833375
oh noes deze dan:
1
2
3
H x x x x
S - x - x
B x -xx - 

Wel goede is
1
2
H x x x x x x x x
B x - - - x x - - 

1
2
H x x x x x x x x
B x - - x x - - - 

rlrlrl op de HH

[ Bericht 19% gewijzigd door MarsX op 08-04-2009 16:40:54 ]
  woensdag 8 april 2009 @ 21:43:44 #163
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_67844171
Hoe motiveer je je drummer om door te slaan?

Hem is altijd aangeleerd in de fanfare dat hij zachter moet spelen, maar voor onze muziek speelt die veel te zacht. Waar zit die resetknop?
pi_67850963
Misschien vergezocht, maar vraag het hem gewoon?
  donderdag 9 april 2009 @ 01:18:13 #165
125915 Dribbel_
pi_67850971
quote:
Op woensdag 8 april 2009 21:43 schreef KaMo het volgende:
Hoe motiveer je je drummer om door te slaan?

Hem is altijd aangeleerd in de fanfare dat hij zachter moet spelen, maar voor onze muziek speelt die veel te zacht. Waar zit die resetknop?
Gewoon hem een klap met z'n reserve stok geven, en anders zit die niet op z'n plek in jullie band
Maarja schotel em wat vergelijkbare muziek voor hoe dat hoort te klinken dan moet ie het ook wel snappen
  donderdag 9 april 2009 @ 08:41:47 #166
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_67853027
Hier 2 voorbeeldjes :

1
2
3
h| x - - x - x - - x - |
s| - - - - - x - - - - |
b| x x - - - - x - - - |

en

1
2
3
h| x - - x - x - x - - | - x - x - - x - - x - |
s| - - - - - x - - - - | - - - - - - x - - - - |
b| x x - - - - x - x - | - x - x x - - x - - - |

[ Bericht 41% gewijzigd door DrD00m op 09-04-2009 09:09:22 ]
pi_67860443
uitgaande dat je HH gewoon op de 1,2,3,4 is (dussss) is dat oefeningetje van boven wel fijn. Hoe snel wil je het spelen dan?
pi_67915120
quote:
Op donderdag 9 april 2009 12:55 schreef MarsX het volgende:
uitgaande dat je HH gewoon op de 1,2,3,4 is (dussss) is dat oefeningetje van boven wel fijn. Hoe snel wil je het spelen dan?
Probeer eerst eens met je metronoom tot de 110 bpm te komen ofzo.
pi_67918871
Met welke oefening tot 110 bpm?
  zaterdag 11 april 2009 @ 10:52:28 #170
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_67919143
quote:
Op donderdag 9 april 2009 01:17 schreef LuieDonder het volgende:
Misschien vergezocht, maar vraag het hem gewoon?
Doen we nu al een tijdje. Maar gister deed hij het, hij leefde zich lekker in. Hopelijk volgende week ook bij Battle of the Bands
  vrijdag 24 april 2009 @ 20:59:08 #171
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_68349302
Joe Rocks!!
quote:
Joe was born and raised in a thriving Canadian Metropolis way back in the Summer of 2004 to very proud parents. He is very proud of his Canadian/African heritage, and that's why there is so much Canadian content in Joe's choice of music.

Joe is a drummer who began playing in May of 2008. He was 3.5 years old. He has had no lessons and has learned to play by watching drummers on YouTube. He plays at least an hour a day. Joe also chooses all of the song that he puts on YouTube.

He plays a ____ Junior 5 Piece kit with ___ _____ Coated Heads. Joe Kicks a __ ____ ___Pedal and uses __stands and Hardware. He punishes _____ 8" and 12" Splash Cymbals. Joe also assaults a ______ 14" Crash and a 16" _____Crash. He also hammers on ________ 13" Hi-Hat cymbals and ________ 16" Splash and 12" China Cymbal . He also uses ___ ___7a custom sticks(custom as in, cut down 1.5 inches by daddy). LOL...
He says he still needs more cymbals. LOL.
Dit menneke verdient bijna een eigen topic 4 jaar oud maar speelt de drums met zo'n plezier, (check z'n smile bij System of a Down - Chop Suey ) en rolt met zo'n souplesse over de tom-toms ...

Ook de muziek die hij (na)speelt (AC/DC, The Who, Kiss)

zijn kanaal: http://www.youtube.com/profile?user=neils4&view=videos

Wat je vindt, ...
  vrijdag 24 april 2009 @ 21:22:47 #172
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_68350232
WTF da's echt gaaf!

Ik heb me geabonneerd op z'n kanaal.

Dit moet ik echt een keer aan m'n vader laten zien.

[ Bericht 56% gewijzigd door SuperrrTuxxx op 24-04-2009 21:32:25 ]
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_68354819
Vet wel ja, maar als ik dit denk moet ik gelijk denken aan ouders die hun kind dwingen om iets elke avond te oefenen omdat ze zelf nooit wat gepresteerd hebben..
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  vrijdag 24 april 2009 @ 23:50:50 #175
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_68356098
Maar heb je dat ook bij hem?
Wat je vindt, ...
pi_68356222
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 23:15 schreef drumstickNL het volgende:
Vet wel ja, maar als ik dit denk moet ik gelijk denken aan ouders die hun kind dwingen om iets elke avond te oefenen omdat ze zelf nooit wat gepresteerd hebben..
Tja dat heb ik meer als ik tennis of turnen kijk....
Het kereltje heeft er zo te zien wel schik in
  zaterdag 25 april 2009 @ 00:25:55 #177
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_68356981
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 23:15 schreef drumstickNL het volgende:
Zo te zien vind ie het wel leuk dus...
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_68366627
Achja, als hij 't maar leuk vind.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  zaterdag 2 mei 2009 @ 09:48:09 #179
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68584088
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 22:12 schreef Qwea het volgende:
Ola

Ik heb het in mn hoofd gehaald dat ik -misschien- wel een drumstel wil. Ik vind het echt briljant hoe sommige kunnen drummen. Ik keek vandaag toevallig een drumsessie van Phil Collins ... en ik wil ook Lijkt me rete gaaf, en geweldig om me af te reageren bv.

Maar natuurlijk wil ik wel wat dingen weten voordat ik shit ga kopen (netzoals een paar jaar terug met een keyboard van 1500 euro) er 3x op speel en er nooit meer wat mee doe....

De vragen ;

-Wat is een goed en niet te duur beginners drumstel (zowel gewoon als digitaal). Mag nieuw, ook 2de hands. Ik zat te denken rond de 200 a 250 euro. Of is dat veelste weinig?

-Is digitaal drummen, net zo gaaf als gewoon drummen? Ivm het lawaai, lijkt digitaal me een stuk handiger. We wonen in een flat, dus ik denk niet dat de buren het erg grappig zullen gaan vinden als ik aankom met mn drumstel.

-Moet je drumles volgen? Indien ja, geen probleem... denk ik... maar dan neem ik aan dat ik eerst ergens eens kan kijken of ik het leuk vindt? bij een drumschool ofzo? En als ik drumles moet nemen, en ik drum digitaal... moet ik dan ook op een digitaal lessen? Of kan gewoon ook? (fijn zou zijn als drumles geen pre was )

-Hoe zit het met voornamelijk digitaal drummen en tinnitus? Ik heb last van tinnitus, maar ik neem aan dat je een digitaal drumstel in kunt stellen qua volume in je headphone?

Nou, denk dat dat het wel was
Vanuit het topic dat ik had geopend
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_68587621
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 09:48 schreef Qwea het volgende:

[..]

Vanuit het topic dat ik had geopend
Ik heb niet echt veel ervaring met drums ofzo, ik ga zelf ook drums kopen. maar ik kan je wel vertellen dan E-drums veeeel duurder zijn dan akoestische drums, en akoestische drums kun je nog dempen he! dus dan valt het geluid wel mee

Ik denk niet dat drumlessen nodig zijn, veel YT videos kijken en ritme hebben en dan ben je er al! (lijkt me) ik speel zelf al bijna een jaar gitaar en ik kan al veel liedjes... en gitaar lijkt me veel moeilijker dan drums.

Ik ben zelf van plan om een Pearl Forum te halen

maar die kost zo'n 600 euro dacht ik
ik raad je aan om je budget wat te verhogen.

En dit is een gedempte drumstel, rubberen pads wat je op je drumstel legt

zaterdag 2 mei 2009 @ 12:38:24 #181
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68587649
ik woon in een flat he! Ding komt dan in de kelder. Dan heb ik dus wel mensen boven me. Ik weet niet hoeveel je zo'n ding kunt dempen?

Ik zou het wel echt haske kicken vinden
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_68587755
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 12:38 schreef Qwea het volgende:
ik woon in een flat he! Ding komt dan in de kelder. Dan heb ik dus wel mensen boven me. Ik weet niet hoeveel je zo'n ding kunt dempen?

Ik zou het wel echt haske kicken vinden
Doe is F5
pi_68587900
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 12:43 schreef RoW_0 het volgende:

[..]

Doe is F5
video derbij

zaterdag 2 mei 2009 @ 13:29:23 #184
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_68588628
Het is wel erg naief om te denken dat je het wel 'ff' doet. Het is heel wat anders dan gitaar spelen.
Maar daar kom je vanzelf wel achter .
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 12:37 schreef RoW_0 het volgende:

[..]

Ik heb niet echt veel ervaring met drums ofzo, ik ga zelf ook drums kopen. maar ik kan je wel vertellen dan E-drums veeeel duurder zijn dan akoestische drums, en akoestische drums kun je nog dempen he! dus dan valt het geluid wel mee

Ik denk niet dat drumlessen nodig zijn, veel YT videos kijken en ritme hebben en dan ben je er al! (lijkt me) ik speel zelf al bijna een jaar gitaar en ik kan al veel liedjes... en gitaar lijkt me veel moeilijker dan drums.

Ik ben zelf van plan om een Pearl Forum te halen

[ afbeelding ]
maar die kost zo'n 600 euro dacht ik
ik raad je aan om je budget wat te verhogen.

En dit is een gedempte drumstel, rubberen pads wat je op je drumstel legt
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
pi_68588953
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 13:29 schreef DrD00m het volgende:
Het is wel erg naief om te denken dat je het wel 'ff' doet. Het is heel wat anders dan gitaar spelen.
Maar daar kom je vanzelf wel achter .
[..]

Oh nee zo bedoel ik het niet hoor. Ik bedoelde meer dat je als beginner wel aardig doet als je dat al kent.
pi_68589072
Even iets uit de wereld helpen:
Gitaar is niet moeilijker dan drums.

Van beide is de basis vrij eenvoudig, doch drums zijn toegankelijker.
Een technisch goede beheersing van het instrument echter kost veel moeite. Dat geldt voor beide. En pas bij een goede technische beheersing vind ik dat je mag zeggen dat je het instrument uberhaupt beheerst.
pi_68589209
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 13:57 schreef RRGJL het volgende:
Even iets uit de wereld helpen:
Gitaar is niet moeilijker dan drums.

Van beide is de basis vrij eenvoudig, doch drums zijn toegankelijker.
Een technisch goede beheersing van het instrument echter kost veel moeite. Dat geldt voor beide. En pas bij een goede technische beheersing vind ik dat je mag zeggen dat je het instrument uberhaupt beheerst.
Maar dat ligt er toch meer aan wat je speelt? Aan gitaar denk jij misschien gelijk aan John petrucci, terwijl mijn eindoel voor gitaar maar gewoon kirk hammett is

Aan drums denk ik aan de drums van slayer, terwijl jij misschien een betere drummer bedoelt en daarbij ook een ander techniek van toepassing is.

nja of ik stel mijn vraag wel aan jou (als je een drummer bent)
Is thrash metal drummen moeilijk? (Slayer, metallica etc) Wanneer kan een beginner een liedje vloeiend spelen?
pi_68589361
Het ligt er ook een beetje aan welke kant je op wil. jazz vereist bijvoorbeeld veel meer onafhankelijkheid dan rock en kost ook meer tijd voor je het echt goed kunt. Van YT videos kun je veel leren, en lesboeken zijn er ook veel. (Real Time Drums is een aanrader btw) Als je geen les wil hebben is het misschien wel een goed idee om een bevriende drummer eens te vragen om te kijken naar hoe je speelt. Die kan dan waarschijnlijk beter beoordelen hoe je techniek is en wat je eventueel kunt verbeteren. les 1: nooit forceren. Altijd soepel blijven spelen.
pi_68589379
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 14:03 schreef RoW_0 het volgende:

[..]

Maar dat ligt er toch meer aan wat je speelt? Aan gitaar denk jij misschien gelijk aan John petrucci, terwijl mijn eindoel voor gitaar maar gewoon kirk hammett is

Aan drums denk ik aan de drums van slayer, terwijl jij misschien een betere drummer bedoelt en daarbij ook een ander techniek van toepassing is.

Is thrash metal drummen moeilijk? (Slayer, metallica etc) Wanneer kan een beginner een liedje vloeiend spelen?
Iemand kan een liedje vloeiend spelen op het moment dat het soepel gaat in plaats van geforceerd. En je zou zelfs kunnen zeggen dat iemand het soepel kan spelen als hij bij een optreden ook bezig is met zijn omgeving in palats van zijn eigen ding.
pi_68614342
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 14:03 schreef RoW_0 het volgende:

[..]

Het is niet moeilijk.
Het is moeilijker om jezelf te beheersen tijdens het spelen en dat alles zo soepel mogelijk gaat.
Dat wil zeggen dat je niet veels te veel kracht moet gaan gebruiken oftewel je eigen inspannen. Je moet alles losjes en relaxed doen zegmaar, ontspannen dus. (niet overrelaxed dus)
Als je dat niet doet, raak je daardoor veel sneller moe en gaan je drumpartijen achteruit.

Ohja en ik zou bij het drummen van thrashmetal en aanverwanten je aanraden om een metronoom te gebruiken.
Langzaam beginnen, stukje bij beetje de snelheid opschroeven.
pi_69384135
Wie kan ik beter om advies vragen dan echte drummers?

Ik wil ook gaan drummen. Voor de echte drummers zal het vloeken in de kerk zijn, maar ik ben ooit begonnen met Rock Band, en ben daar verslingerd geraakt aan drums. In tegenstelling tot gitaar krijg je bij het drummen in die game de basis aardig onder de knie. Ik kwam er laatst achter toen ik geluidstechniek deed voor een bandje en de drummer na een gesprek over games (hij houdt ook van Rock Band) mij uitnodigde achter zijn drumstel. Tot mijn grote verbazing (maar eigenlijk is het wel logisch) ging het mij goed af. FYI, ik drum in Rock Band met een Ion drumkit, wat in setup te vergelijken is met een echt drumstel, dus je drumt ook kruislings en gebruikt de cymbals. Veel leuker dan de spullen die je erbij krijgt. In vergelijking met echte e-drums is het prul natuurlijk.

Hoe dan ook, ik ben nu al sinds driekwart jaar vrijwel elke dag aan het drummen in die game en heb de smaak goed te pakken. Ik denk ook dat ik nu wel veilig kan zeggen dat 'echt' drummen mijn aandacht wel vast kan houden. Ik erger me in de game vaak aan het feit dat je niet goed kan 'falen'. Uit de maat drummen betekent dat je niets hoort etc. etc. Zo word je wel steeds beter in het spelletje, maar een goed oor voor drummen krijg je er niet van, en dat wil ik wel.

Goed, geen bevlieging van de één op de andere dag dus. Het punt is, ik wil niet acoustisch drummen. Ik ben klein behuisd, en ook met demping maken acoustische drums veel herrie. Daarnaast wil ik nog wel mijn set gebruiken voor Rock Band. De game blijft gewoon leuk en ik wil die ook blijven spelen. Met een goede electronische set (en wat handig DIY-werk) kan je deze gewoon aansluiten op de game, naast dat je hem standalone gebruikt.

Hebben jullie tips? Les ben ik zeker aan het overwegen, voornamelijk om de goede houding aan te leren (en de verkeerde af te leren). Ik wil ook weer niet te groots uitpakken en bescheiden beginnen met een Roland TD-4 ofzo. Ik wil namelijk wel kwaliteit die mee kan voor een paar jaar, en geen Aldi-setje. Maar ik wil natuurlijk geen opties die ik nog lang niet kan gebruiken omdat ik een beginnende drummer ben. Is een andere set dan misschien meer aan te raden?

Ik heb op internet wat meer rondgekeken, en drummers bevelen voor e-drums vaker tweedehands aan. Is dat wel zo verstandig? Voordeel is natuurlijk wel dat je een stapje hoger kan kopen voor hetzelfde geld....Maar dan heb je wellicht weer teveel opties. En hoe staat het met de kwaliteit? Gaan e-drums echt zo lang mee als men beweert?

Ik zoek dus wat adviezen. Is het een slecht idee om überhaupt te willen drummen? Ben ik daar niet te oud voor (ik nader de midden 20)? Ik probeer er realistisch tegen aan te kijken, dat het meer vallen dan opstaan zal zijn, maar dan nog lijkt het me supergaaf.

Lang verhaal. Tips? Trucs? Adviezen voor goede e-drums/accessoires? Of misschien gewoon een dikke afrader na het lezen van mijn verhaal?
  maandag 25 mei 2009 @ 21:23:22 #192
239646 Cmonv
Headbanger
pi_69397022
Wat ik je in ieder geval kan zeggen, je bent nooit te oud om te leren drummen!

Ik heb zelf een Yamaha Ekit, die houdt het al jaren uit. Verder heb ik te weinig ervaring met verschillende merken om er wat nuttigs over te zeggen. Ga eens in de winkel proberen zou ik zeggen!
pi_69429992
Een vriendelijk edoch bescheiden kickje. Ik zoek nog steeds adviezen!
  woensdag 27 mei 2009 @ 07:56:58 #194
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_69443561
Cmonv had toch al advies gegeven? Winkels injumpen en uitproberen
Het blijft uiteindelijk bij iedereen toch een persoonlijke keuze.

Ik heb zelf een Medeli DD-506 e-drum (drum ongev. half jaar pas). Ben er zelf erg tevreden mee, maar de hi-hat maakt nogal wat teringherrie. Gelukkig heb ik dan zelf de koptelefoon op dus heb ik er geen last van, maar m'n vriendin is er toch wat minder blij mee. Daar heb ik destijds iets van 500 euro voor neergeteld incl. drumkruk en koptelefoon bij musicstore in deutschland.

Wat is je budget?
pi_69443623
Budget zo'n 1000 Euro. Mag iets meer of iets minder zijn.

Ik ga inderdaad de winkel in om eens wat uit te proberen. Toch wil ik weten of iemand ervaring heeft met tweedehands sets. Ik ben niet iemand om per sé een goedkope oplossing te willen, maar als de ervaringen goed zijn...Waarom ik dan niet?
  woensdag 27 mei 2009 @ 08:06:47 #196
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_69443646
een drummerstopic

Ik zoek een geluidsfragment van iemand die op een drumstel het volgende slaat:

Padoem, tssj

Snapz
  woensdag 27 mei 2009 @ 08:10:31 #197
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_69443679
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 08:03 schreef Mystikvm het volgende:

Ik ga inderdaad de winkel in om eens wat uit te proberen. Toch wil ik weten of iemand ervaring heeft met tweedehands sets. Ik ben niet iemand om per sé een goedkope oplossing te willen, maar als de ervaringen goed zijn...Waarom ik dan niet?
Tsjah, 2e hands ervaringen zullen verschillen lijkt mij. De ene set verkeert in betere staat dan de ander. Je hebt kans dat je een duurdere set veel goedkoper kan vinden. En voor 1000 euro kan je veel leuk vinden lijkt mij.
pi_69444219
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 08:03 schreef Mystikvm het volgende:

Ikzelf sta op het punt om een Roland TD12 te kopen, maar als ik ergens een 2de hands TD12 tegen kom, ga ik deze zeker eerst eens uitproberen.
Volgens mij moeten er geen problemen zijn met een 2de hands e-kit.
Ik zou zeggen, ga eerst eens langs bij iemand die er 1 te koop heeft staan en gewoon langdurig uitproberen.
Scheelt natuurlijk een duit met geld !
Maargoed, ik heb zelf geen ervaringen met een gebruikte e-kit, wel met normale kits en heb daar nooit problemen mee ondervonden.
pi_69447846
Ja, ik wil klein beginnen en dus liever met een Roland TD-4 ofzo. Maar als ik een TD-6 kan krijgen voor hetzelfde geld...Dan graag natuurlijk. Zeker als het ook nog toms met gaasvellen zijn

Ik laat jullie wel weten wat het wordt

[ Bericht 2% gewijzigd door Mystikvm op 27-05-2009 11:11:16 ]
pi_69450641
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 11:04 schreef Mystikvm het volgende:
Ja, ik wil klein beginnen en dus liever met een Roland TD-4 ofzo. Maar als ik een TD-6 kan krijgen voor hetzelfde geld...Dan graag natuurlijk. Zeker als het ook nog toms met gaasvellen zijn

Ik laat jullie wel weten wat het wordt
Toms zou je volgens mij later nog kunnen vervangen door pads met gaasvellen als ik het goed heb?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')