abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 mei 2009 @ 22:12:19 #1
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68573229
Ola

Ik heb het in mn hoofd gehaald dat ik -misschien- wel een drumstel wil. Ik vind het echt briljant hoe sommige kunnen drummen. Ik keek vandaag toevallig een drumsessie van Phil Collins ... en ik wil ook Lijkt me rete gaaf, en geweldig om me af te reageren bv.

Maar natuurlijk wil ik wel wat dingen weten voordat ik shit ga kopen (netzoals een paar jaar terug met een keyboard van 1500 euro) er 3x op speel en er nooit meer wat mee doe....

De vragen ;

-Wat is een goed en niet te duur beginners drumstel (zowel gewoon als digitaal). Mag nieuw, ook 2de hands. Ik zat te denken rond de 200 a 250 euro. Of is dat veelste weinig?

-Is digitaal drummen, net zo gaaf als gewoon drummen? Ivm het lawaai, lijkt digitaal me een stuk handiger. We wonen in een flat, dus ik denk niet dat de buren het erg grappig zullen gaan vinden als ik aankom met mn drumstel.

-Moet je drumles volgen? Indien ja, geen probleem... denk ik... maar dan neem ik aan dat ik eerst ergens eens kan kijken of ik het leuk vindt? bij een drumschool ofzo? En als ik drumles moet nemen, en ik drum digitaal... moet ik dan ook op een digitaal lessen? Of kan gewoon ook? (fijn zou zijn als drumles geen pre was )

-Hoe zit het met voornamelijk digitaal drummen en tinnitus? Ik heb last van tinnitus, maar ik neem aan dat je een digitaal drumstel in kunt stellen qua volume in je headphone?

Nou, denk dat dat het wel was
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_68573684

Je zou hier mee kunnen beginnen

Ben je niet bang het weer een impulsaankoop maakt?

En, verkoop jij je keyboard nu niet toevallig?
  vrijdag 1 mei 2009 @ 22:29:52 #3
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68574164
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 22:20 schreef Heider00sje het volgende:
[ afbeelding ]

Je zou hier mee kunnen beginnen

Ben je niet bang het weer een impulsaankoop maakt?

En, verkoop jij je keyboard nu niet toevallig?
Dat zei ik dus net tegen mn vriend!

"Hey, er is toch guitar hero voor de wii? Volgens mij is dat goedkoper dan een drumstel. En harm (buurman) heeft die shit ook, en das best gaaf!"

189 euro. Drumstel, gitaar, game en mic

En mn keyboard is al jaaaaaaren weg

En ja, aan de ene kant ben ik wel bang dat het een impuls aankoop is zoals ik er al zovelen heb gekocht

pi_68574327
Voor te beginnen zijn drumstokken al genoeg...
En leer eerst de ritmes (van lesbandjes ofzo)

Bevalt het niet... dan zit je daarna ook niet met de (digitale)drumstel te kijken.
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_68576962
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 22:29 schreef Qwea het volgende:

[..]

Dat zei ik dus net tegen mn vriend!

"Hey, er is toch guitar hero voor de wii? Volgens mij is dat goedkoper dan een drumstel. En harm (buurman) heeft die shit ook, en das best gaaf!"

189 euro. Drumstel, gitaar, game en mic

En mn keyboard is al jaaaaaaren weg

En ja, aan de ene kant ben ik wel bang dat het een impuls aankoop is zoals ik er al zovelen heb gekocht

Vast en zeker wel 2de hands te krijgen ergens
pi_68577618
Met guitar hero oid krijg je natuurlijk nauwelijks een indruk van 'echt drummen'.
Kijk anders of je een paar drumlesjes kunt nemen? Kijken hoe het bevalt, of je een beetje gevoel ervoor hebt enzo. En dan kun je altijd nog een electronisch drumstel aanschaffen. Dat is zo gebeurd. Verder hebben we een centraal drumtopic
pi_68581934
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 22:12 schreef Qwea het volgende:

De vragen ;

-Wat is een goed en niet te duur beginners drumstel (zowel gewoon als digitaal). Mag nieuw, ook 2de hands. Ik zat te denken rond de 200 a 250 euro. Of is dat veelste weinig?

-Is digitaal drummen, net zo gaaf als gewoon drummen? Ivm het lawaai, lijkt digitaal me een stuk handiger. We wonen in een flat, dus ik denk niet dat de buren het erg grappig zullen gaan vinden als ik aankom met mn drumstel.

-Moet je drumles volgen? Indien ja, geen probleem... denk ik... maar dan neem ik aan dat ik eerst ergens eens kan kijken of ik het leuk vindt? bij een drumschool ofzo? En als ik drumles moet nemen, en ik drum digitaal... moet ik dan ook op een digitaal lessen? Of kan gewoon ook? (fijn zou zijn als drumles geen pre was )

-Hoe zit het met voornamelijk digitaal drummen en tinnitus? Ik heb last van tinnitus, maar ik neem aan dat je een digitaal drumstel in kunt stellen qua volume in je headphone?

Nou, denk dat dat het wel was
200-250 gaat niet lukken denk ik. Digitaal sowieso niet en akoustisch krijg je waarschijnlijk zooi aangesmeert.
Merken die goed als beginnersset gebruikt kunnen worden zijn Tama, Pearl, Yamaha, Mapex. Deze merken hebben ook hele dure sets, maar de goedkope sets voldoen prima voor een beginner. Kosten rond de 400-500 denk ik.

Digitaal is niet net zo gaaf als akoustisch drummen. Maar voor in een flat kan het een goede oplossing zijn.

Drumlessen. Dit is altijd moeilijk punt. Er zijn veel mensen die vinden dat je het best jezelf aan kunt leren, ikzelf ben blij dat ik les gehad heb zodat anderen een fatsoenlijk naar mijn techniek kijken en me dingen kunnen leren die je niet makkelijk jezelf aanleert. Het is een beetje hoe je zelf in elkaar zit zeg maar. Daarnaast maakt het voor les niet uit of je digitaal speelt thuis of niet.

Geen idee wat Tinnitus is (sorry) maar met digitale set kun je gewoon volume regelen

Voor verder vragen wil ik je even verwijzen naar het drummerstopic, dat houd de boel wat overzichtelijker.
Drummerstopic deel 21!
  zaterdag 2 mei 2009 @ 09:47:05 #8
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68584076
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 03:04 schreef Operc het volgende:

[..]

200-250 gaat niet lukken denk ik. Digitaal sowieso niet en akoustisch krijg je waarschijnlijk zooi aangesmeert.
Merken die goed als beginnersset gebruikt kunnen worden zijn Tama, Pearl, Yamaha, Mapex. Deze merken hebben ook hele dure sets, maar de goedkope sets voldoen prima voor een beginner. Kosten rond de 400-500 denk ik.

Digitaal is niet net zo gaaf als akoustisch drummen. Maar voor in een flat kan het een goede oplossing zijn.

Drumlessen. Dit is altijd moeilijk punt. Er zijn veel mensen die vinden dat je het best jezelf aan kunt leren, ikzelf ben blij dat ik les gehad heb zodat anderen een fatsoenlijk naar mijn techniek kijken en me dingen kunnen leren die je niet makkelijk jezelf aanleert. Het is een beetje hoe je zelf in elkaar zit zeg maar. Daarnaast maakt het voor les niet uit of je digitaal speelt thuis of niet.

Geen idee wat Tinnitus is (sorry) maar met digitale set kun je gewoon volume regelen

Ja, nieuw. Ik had het over 2de hands Tinnitus is oorsuizen. Gehoorbeschadiging met een constante piep in het oor. Die door lawaai enkel erger wordt en nooit meer weggaat

Ik ga even in het drum topic loeren! En zoals al gezegd werd is het misschien handig om eerst eens een lesje te nemen. Dan kan ik kijken of het wat is

Voor verder vragen wil ik je even verwijzen naar het drummerstopic, dat houd de boel wat overzichtelijker.
Drummerstopic deel 21!
  Moderator zaterdag 2 mei 2009 @ 10:04:18 #9
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_68584285
Dan maar in het drummerstopic?
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: