GEWELDIG! Hoshino is inderdaad het bedrijf dat mijn bekken heeft. Da-Ripper! Je bent geweldigquote:Op woensdag 22 juli 2009 10:52 schreef Yao het volgende:
Aan alle drummers die met Zildjian spelen,
Ik heb vorig jaar september een Zildijan bekken gekocht, een China 18' trash bekken voor het grotere werk.
Helaas heb ik hem na een half jaar stuk geslagen (met de legering mee wat dus naar alle waarschijnlijkheid een garantie geval betreft.) Nu heb ik deze bij Feedback afgegeven maar helaas tot op heden (inmiddels 4 weken) nog helemaal niks van vernomen. Niet dat deze in behandeling is of wat dan ook. Als ik Feedback bel zeggen de heren dat ze niks horen en alleen maar afwachten.Ik kan mag geen telefoonnummer van een eventuele importeur zodat ik zelf wat opheldering krijg. Heeft iemand hier ervaring mee? Eventueel een telefoonnummer van een Zildjian importeur want ik vraag me af waar mijn bekken zich nu bevind. Hoop dat iemand mij van wat meer informatie kan voorzien.
@ Da_ripper, thanks Hoshino zocht ik denk ik, laat het even weten.
Ik heb er zelf 1 staan (ook in een flatje)quote:Op woensdag 22 juli 2009 11:11 schreef Kekaa het volgende:
Vraagje voor de mensen met een electronisch drumstel.
Sinds een paar dagen heeft mn vriend er eentje te leen, om te kijken of het wat is.
Groot nadeel: De onderbuurman is boos.
Vraag: Is daar uberhaupt wat aan te doen, of zeggen jullie: liever niet in een flat drummen, dus ook niet met een electronisch drumstel?
Volgens mij is het namelijk vooral dat pedaalding (ik ben een leek) wat teveel herrie maakt.
Het is een Roland TD-6Vquote:Op woensdag 22 juli 2009 12:07 schreef DrD00m het volgende:
[..]
Ik heb er zelf 1 staan (ook in een flatje)
Wat je kan doen is zoiezo een dik tapijtkleed onder het drumstel leggen. Dat dempt de trilling gedeeltelijk zodat het niet/minder door kan dreunen naar de onderbuurman.
Welk type drumstel heeft hij? Want bij mij is de kickdrum niet hetgene wat herrie maakt, maar juist de hi-hat.
Iig wat onder leggen inderdaad en anders een zwevende vloer, zie ook http://www.drumforum.nl/viewtopic.php?f=17&t=6541&start=0&st=0&sk=t&sd=a&hilit=tennisballen+joepquote:Op woensdag 22 juli 2009 11:11 schreef Kekaa het volgende:
Vraagje voor de mensen met een electronisch drumstel.
Sinds een paar dagen heeft mn vriend er eentje te leen, om te kijken of het wat is.
Groot nadeel: De onderbuurman is boos.
Vraag: Is daar uberhaupt wat aan te doen, of zeggen jullie: liever niet in een flat drummen, dus ook niet met een electronisch drumstel?
Volgens mij is het namelijk vooral dat pedaalding (ik ben een leek) wat teveel herrie maakt.
Weet iemand toevallig ook waar je losse getriggerde drumpads of drumcomputers(ik weet dat dat wat ik bedoel eigenlijk niet zo heet, ik bedoel die dingen waar je je elektronische pads op aansluit en die er geluid van maakt) kan kopen? Ik ben van plan mijn setje een beetje uit te breiden... Ik heb nu de goedkoopste Medeli, 500¤, maar een nieuwe drumcomputer en misschien een meshhead snare erbij kan het nog tot een mooi setje makenquote:Op zondag 19 juli 2009 22:09 schreef MarsX het volgende:
Als je echt geintreseerd is check is, www.drumworld.com www.terpstra-muziek.nl/ www.rockpalace.com dan zie je welke setjes er op de markt zijn. 2e hands is een e- kit nog wel goed te doen.
www.drum-tec.de prima site, wat je wilt kan volgens mij niet? leg het is uit wat je wilt?quote:Op woensdag 22 juli 2009 20:13 schreef codemss het volgende:
[..]
Weet iemand toevallig ook waar je losse getriggerde drumpads of drumcomputers(ik weet dat dat wat ik bedoel eigenlijk niet zo heet, ik bedoel die dingen waar je je elektronische pads op aansluit en die er geluid van maakt) kan kopen? Ik ben van plan mijn setje een beetje uit te breiden... Ik heb nu de goedkoopste Medeli, 500¤, maar een nieuwe drumcomputer en misschien een meshhead snare erbij kan het nog tot een mooi setje maken
quote:Op vrijdag 24 juli 2009 22:30 schreef GoodGawd het volgende:
Hey drum dudes, ik ben een gitarist en heb verder nul verstand van drummen.
Maar ik vroeg me af is dit onderstaande nummer, een leuk nummer is om op te drummen en wat is de moeilijkheidsgraad? Is die drummer trouwens een beetje uber goed, heel goed, goed, matig, of shit?
class="spoiler">Gewoon vroeg het me opeens af dit.
Lol. Quoted for fatness.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 20:35 schreef triple_A het volgende:
[..]
Wat ie speelt is niet zo lastig, bij dit nummer gaat het er denk ik meer om hoe je het speelt.
De "groove" erin leggen zoals deze man dat doet zal waarschijnlijk het moeilijkst zijn voor de meeste drummers.
Edit: wtf? wat gebeurd er met m'n post?![]()
http://www.drum-tec.de/pads-roland-c-86_88.htmlquote:Op vrijdag 24 juli 2009 20:30 schreef MarsX het volgende:
[..]
www.drum-tec.de prima site, wat je wilt kan volgens mij niet? leg het is uit wat je wilt?
Dat nummer is opzich wel redelijk eenvoudig, maar de juiste maat houden en groove is het lastige eraan. Ik drum al jaren en denk niet dat ik het zo strak kan als deze gast.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 22:30 schreef GoodGawd het volgende:
Hey drum dudes, ik ben een gitarist en heb verder nul verstand van drummen.
Maar ik vroeg me af is dit onderstaande nummer, een leuk nummer is om op te drummen en wat is de moeilijkheidsgraad? Is die drummer trouwens een beetje uber goed, heel goed, goed, matig, of shit?
ja, hoewel ik nu aan het twijfelen ben want alles is wel errug duur zeg!quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:34 schreef MarsX het volgende:
maar je wilt nu pads een drumcomputer en een monitor kopen om bij je set te doen?
quote:Op woensdag 27 mei 2009 08:06 schreef Saninl het volgende:een drummerstopic
![]()
Ik zoek een geluidsfragment van iemand die op een drumstel het volgende slaat:
Padoem, tssj
Snapz
wtfquote:
[GEZ] Hi-hat en snare drumquote:Op woensdag 9 september 2009 13:08 schreef cohen het volgende:
Kan iemand mij hier helpen?
[GEZ] Hi-hat en snare drum
In dit geval is het geen optie, een beetje redelijk elektronisch kitje is aanslag gevoelig. Ik heb zelf de Roland TD12KX met V-Drum gaasvellen en daar hoor je duidelijk verschil tussen hard en zacht slaan. Deze gebruik ik tevens alleen om thuis op te spelen, optredens doe ik gewoon akoestisch. De beste oplossing is gewoon leren om de controle over je werk te beheersen. Je kan dit oefenen door een CD/MP3 iets zachter te zetten en zo spelen dat je de muziek nog hoort, doe je dit vaak dan krijg je meer controle over je dynamiek.quote:Op woensdag 9 september 2009 19:47 schreef bravo het volgende:
Jongens, ik heb jullie hulp nodig. Ik heb nu al een tijd een odery privilege, geen probleem, speelt enorm lekker! Maar ik hoor vaak dat ik enthousiast wordt tijdens het spelen en harder ga, dat is irritant voor mijn bandleden
Nu zag ik de Roland TD4K, http://www.rockpalace.com/product/Roland-TD4K ik vroeg me af of ik niet moet gaan voor een elektrische.... graag tips.
Inderdaad.quote:Op donderdag 10 september 2009 01:34 schreef Rock-N-Rolla het volgende:
Je kan dit oefenen door een CD/MP3 iets zachter te zetten en zo spelen dat je de muziek nog hoort, doe je dit vaak dan krijg je meer controle over je dynamiek.
Succes!
Wat hij zegt..., ik heb en doe precies hetzelfde.quote:Op donderdag 10 september 2009 01:34 schreef Rock-N-Rolla het volgende:
[..]
In dit geval is het geen optie, een beetje redelijk elektronisch kitje is aanslag gevoelig. Ik heb zelf de Roland TD12KX met V-Drum gaasvellen en daar hoor je duidelijk verschil tussen hard en zacht slaan. Deze gebruik ik tevens alleen om thuis op te spelen, optredens doe ik gewoon akoestisch. De beste oplossing is gewoon leren om de controle over je werk te beheersen. Je kan dit oefenen door een CD/MP3 iets zachter te zetten en zo spelen dat je de muziek nog hoort, doe je dit vaak dan krijg je meer controle over je dynamiek.
Succes!
1) Volgens mij wel, nog nooit getest.quote:Op vrijdag 11 september 2009 13:41 schreef bravo het volgende:
Dit is de vraag die ik gesteld heb over de Roland, misschien hebben jullie de antwoorden ook ???
- Is er een mogelijkheid om geluiden te combineren ( er zijn verschillende presets, zijn die te combineren )
- Is het mogelijk om extra geluiden bij te voegen?
- Is deze set makkelijk uitbreidbaar?
- Wat is de mix-in functie van dit drumstel, dus wat betekent het precies?
- kun je verschillende geluiden toewijzen aan de onderdelen (bijvoorbeeld een eitje, en een soort tamboerijn)
Er zijn ook prima Yamaha kits.quote:Op donderdag 10 september 2009 19:28 schreef Rock-N-Rolla het volgende:
Mocht je het doen, neem dan sowieso een Roland.
Dit is echt bullshit. Ten eerste is gaasvellen of rubberpads een persoonlijke voorkeur (ik heb bijvoorbeeld niets met die trampolines van roland). Ten tweede heeft Ddrum ook zo'n veel te stuiterend drumstel (die maken ze dan wel niet meer, maar ze zijn tweedehands best aantrekkelijk). De ddrum 3 is wat mij betreft het beste wat je kunt krijgen, die maken gebruik van echte vellen.quote:Op donderdag 10 september 2009 19:28 schreef Rock-N-Rolla het volgende:
Ze zijn tevens niet goedkoop een leuke kit met V-Drums(Gaasvellen, want rubber pads zijn kut!) kost je al snel iets tussen de 2000 en 4000 euro. Mocht je het doen, neem dan sowieso een Roland.
Geen idee of een Roland kit dit kan, maar als dit de dingen zijn die je belangrijk vind is het misschien interessanter om te kijken naar een trigger to midi oplossing. Dan sluit je de pads via een module aan op je pc waar je vervolgens drumsamplers ed. op kunt draaien zoals de drumkit from hell:quote:Op vrijdag 11 september 2009 13:41 schreef bravo het volgende:
Dit is de vraag die ik gesteld heb over de Roland, misschien hebben jullie de antwoorden ook ???
- Is er een mogelijkheid om geluiden te combineren ( er zijn verschillende presets, zijn die te combineren )
- Is het mogelijk om extra geluiden bij te voegen?
- Is deze set makkelijk uitbreidbaar?
- Wat is de mix-in functie van dit drumstel, dus wat betekent het precies?
- kun je verschillende geluiden toewijzen aan de onderdelen (bijvoorbeeld een eitje, en een soort tamboerijn)
dude wat is je voornaam?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 22:06 schreef MarsX het volgende:
Laatst wat opgenomen met de band, 2 mics!
http://www.myspace.com/begformercyrock
quote:Op zondag 13 september 2009 19:09 schreef infp2009 het volgende:
[..]
Dit is echt bullshit. Ten eerste is gaasvellen of rubberpads een persoonlijke voorkeur (ik heb bijvoorbeeld niets met die trampolines van roland). Ten tweede heeft Ddrum ook zo'n veel te stuiterend drumstel (die maken ze dan wel niet meer, maar ze zijn tweedehands best aantrekkelijk). De ddrum 3 is wat mij betreft het beste wat je kunt krijgen, die maken gebruik van echte vellen.
Goede inhoudelijke reactie.quote:
Thx!quote:Op dinsdag 15 september 2009 23:24 schreef Xa1pt het volgende:
En nu maar hopen dat je 'm snel kwijt bent en je je Roland TD4K kunt aanschaffen.![]()
Wat is het stuk van 1:48 tot 2:55 van dit nummer overigens héérlijk om te drummen.Simpel, maar lekker bombastisch, ofzo.
Ehm, jawel, hij klinkt helemaal niet slecdht. Vorige week met de band meegespeeld, hij klinkt erg goed. Dus met optredens gebruik ik deze ookquote:Op donderdag 22 oktober 2009 09:41 schreef outsidr het volgende:
Hoe bevalt die TD4 met oefenen ?
Je gaat er toch zeker niet mee optreden he ?
Tevens : [TR / TK] Meinl Byzance 16" China
Als je niets hebt dat soms weigert (dat heb je geloof ik nog als es) kan het wel.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 13:49 schreef bravo het volgende:
[..]
Ehm, jawel, hij klinkt helemaal niet slecdht. Vorige week met de band meegespeeld, hij klinkt erg goed. Dus met optredens gebruik ik deze ook
Luister eens naar God Is An Astronaut bijvoorbeeld.quote:Op maandag 2 november 2009 18:07 schreef minibeer het volgende:
[..]
Als je niets hebt dat soms weigert (dat heb je geloof ik nog als es) kan het wel.
Wat gaat het hier trouwens veel over op welke kits je speelt, en weinig over het spelen zelf.
Weet iemand nog een lekker moeilijk nummer(not-involving double bass?) voelt goed als iets moeiluks me lukt
Is dat moeilijk?quote:Op maandag 2 november 2009 20:45 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Luister eens naar God Is An Astronaut bijvoorbeeld.![]()
Respect.quote:Op dinsdag 3 november 2009 00:20 schreef Rock-N-Rolla het volgende:
[..]
Is dat moeilijk?
Gewoon basis toch? Ik had er geen moeite mee.
Toto - Rosannaquote:Op maandag 2 november 2009 18:07 schreef minibeer het volgende:
[..]
Als je niets hebt dat soms weigert (dat heb je geloof ik nog als es) kan het wel.
Wat gaat het hier trouwens veel over op welke kits je speelt, en weinig over het spelen zelf.
Weet iemand nog een lekker moeilijk nummer(not-involving double bass?) voelt goed als iets moeiluks me lukt
quote:
Dit is inderdaad wat pittiger!quote:
Dit is dan weer tamelijk simpel...quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:24 schreef Xa1pt het volgende:
En anders kun je Foals ook nog proberen:
M.a.w.: ik heb nog een lange weg te gaan.quote:Op woensdag 4 november 2009 02:03 schreef Rock-N-Rolla het volgende:
[..]
Dit is dan weer tamelijk simpel...
Hoelang speel je al?quote:Op woensdag 4 november 2009 15:54 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
M.a.w.: ik heb nog een lange weg te gaan.![]()
In totaal nu anderhalf jaar, ofzo. De partner van m'n drumleraar heeft kanker en ik heb een studie afgerond en ben weer met een nieuwe studie begonnen, daardoor gaat het allemaal wat langzamer dan ik wil.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |