ja, wegtyfen en fatsoenlijke nieuwe kopen.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 20:15 schreef vrolijke-frits het volgende:
En maar meteen een vraagje:
De (standaard-)oordopjes van mijn iPod zijn aan het slijten, de rubbertjes rondom het speakertje laten los. Ik heb ze nog geen jaar, een maand of 9 denk ik zo. Kan ik hier iets mee, en hoe?
Wellicht bij een APR. Bij Apple zelf moet je je creditcard gegevens opgeven zodat ze het bedrag kunnen afschrijven als je de oude niet opstuurt.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 20:15 schreef vrolijke-frits het volgende:
En maar meteen een vraagje:
De (standaard-)oordopjes van mijn iPod zijn aan het slijten, de rubbertjes rondom het speakertje laten los. Ik heb ze nog geen jaar, een maand of 9 denk ik zo. Kan ik hier iets mee, en hoe?
Ja zover was ik ook al gekomen, maar als het gratis kanquote:Op zaterdag 28 juni 2008 21:28 schreef Adelante het volgende:
[..]
ja, wegtyfen en fatsoenlijke nieuwe kopen.
Will try that!quote:Op zaterdag 28 juni 2008 22:08 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Wellicht bij een APR. Bij Apple zelf moet je je creditcard gegevens opgeven zodat ze het bedrag kunnen afschrijven als je de oude niet opstuurt.
TVP.
Is dat al online? Ik wacht even de ervaringen wat de snelheid betreft af en dan kijk ik of ik het waard vind.quote:
Half juli als het goed is. Een week of 2 dus. Hier staat het al in de bestelling.quote:Op zondag 29 juni 2008 01:18 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Is dat al online? Ik wacht even de ervaringen wat de snelheid betreft af en dan kijk ik of ik het waard vind.
Je kunt tegen die tijd vast ook een twee maanden trail aanvragen en er zelf achter komenquote:Op zondag 29 juni 2008 01:18 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Is dat al online? Ik wacht even de ervaringen wat de snelheid betreft af en dan kijk ik of ik het waard vind.
Gisteren had ik de mijne op de kop af negen maanden: wat vliegt de tijd met zo'n heerlijke phone.quote:Op zondag 29 juni 2008 10:54 schreef super-muffin het volgende:
De iPhone is jarig vandaag.
[ afbeelding ]
Gelukt, thxquote:
Wat heeft een iMac te maken met mobileme ?quote:Op zondag 29 juni 2008 10:57 schreef Tomasso het volgende:
Helaas heb ik op dit moment geen ene zak aan MobileMe, met maar 1 laptop. Pas als ik ook een iPhone of een iMac zou hebben zou ik het waard vinden
Omdat ik geen windows pc wilquote:Op zondag 29 juni 2008 11:36 schreef EvilMarc het volgende:
[..]
Gelukt, thx
[..]
Wat heeft een iMac te maken met mobileme ?
Inderdaad. Plastic , wat een domper.quote:Op zondag 29 juni 2008 11:18 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Gisteren had ik de mijne op de kop af negen maanden: wat vliegt de tijd met zo'n heerlijke phone.
Je zult hem maar weg doen/hebben gedaan voor zo'n nieuwe van plastic
Bronquote:I am sorry to inform you that BrokenStones is permanently offline.
On 6/27/2008 around 8 AM GMT BrokenStones' server was suspended by the host. The server has been quarantined so BrokenStones will not be returning
Onzin, een iBook is al snappie. Een MBP, zelfs vervuild, zal altijd snappie zijn.quote:Op zondag 29 juni 2008 20:56 schreef Sjoewe het volgende:
Zeau. Wat te doen onder een voetbal finale? Een versche OSX install op m'n MBP zetten. Toch wel een hoop rommel verzameld in anderhalf jaar, is het straks weer lekker snappie hopelijk.
Heb jij ook maar enig idee hoe het is om 17" dwars door je ribbenkast te jagen?quote:Op zondag 29 juni 2008 22:12 schreef Anthraxx het volgende:
Dat zeggen vrouwen ook over piemels.
AUquote:Op zondag 29 juni 2008 22:20 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Heb jij ook maar enig idee hoe het is om 17" dwars door je ribbenkast te jagen?
Zegt Geks met z'n 24" Dell ..quote:Op zondag 29 juni 2008 21:56 schreef Geqxon het volgende:
Die 24" iMac compensatie apparaten zijn onzin. 17" is meer dan zat om op te werken.
Ah, the love in this topic..quote:Op zondag 29 juni 2008 21:17 schreef Sjoewe het volgende:
En jij blijft een kakzak, kakzak.
quote:Op maandag 30 juni 2008 11:44 schreef Pheno het volgende:
Heeft iemand interesse in een groen G3 cube (oldschool model, niet geschikt voor Leopard)? Ik doe 'm weg omdat het hier alleen maar plaats vreet. Zo niet dan gaat het richting sloop, maar als ik er iemand blij mee kan maken, why not
Lol is dit nu de 3de keer ?quote:Op maandag 30 juni 2008 11:20 schreef Cutebutpsycho het volgende:
Ik heb zojuist een update geinstalleerd op mijn Macbook. Echter nu kan ik Hotmail niet meer in. De pagina blijft verversen. Heb dit al eerder gehad na zon update. Toen heeft iemand op fok me geholpen om iets aan de instellingen te veranderen waardoor het weer werkte.
Echter ben vergeten wat het ook alweer was..
Dus misschien kan iemand me nogmaals helpen zodat ik weer kan hotmailen
quote:Op maandag 30 juni 2008 12:45 schreef mrbox het volgende:
[..]
Lol is dit nu de 3de keer ?
Je moet ff je live cookies deleten (teminste als je safari gebruikt)
Safari -> prefs -> security -> show cookies
Hotmail is ook niet meer van deze tijd..quote:Op maandag 30 juni 2008 16:21 schreef Cutebutpsycho het volgende:
[..]
Sssst
Maarehhhh hij deed het alweer na een herstart.Toch suf dat dat elke keer gebeurt.
Eerder in deze reeks Apple SC#218quote:Op maandag 30 juni 2008 20:17 schreef -Menn0- het volgende:
Ik kan niet meer knippen, cmd+x en zelfs rechter muisknop kan ik niet meer mee knippen. Bij systeemvoorkeuren kon ik onder toetsenbord ook niks vinden. Iemand enig idee? Ben nu alles naar een externe harde schijf aan het kopieren. Duurt me weer veel te lang!
Nah, het is de cube, maar als er geen interesse is is het hammertime.quote:
Hij zou prima dienst doen in je kever, als een soort van middenconsole in het dashboard of zoquote:
quote:Op maandag 30 juni 2008 20:15 schreef Maravilla het volgende:
Dat heeft geen enkele zin. Heb ik althans van iemand hierboven in het topic, iets met snappier ofzo.
Ah, verdinkt die zo'n beest ook?quote:Op maandag 30 juni 2008 21:08 schreef Anthraxx het volgende:
Voor elke kapotte G3 slacht God een kitten.
Dé cube?quote:Op maandag 30 juni 2008 20:49 schreef Pheno het volgende:
[..]
Nah, het is de cube, maar als er geen interesse is is het hammertime.
NOU DAT IS DAN FOUT WANT EEN CUBE HEEFT EEN G4quote:Op maandag 30 juni 2008 21:21 schreef Pheno het volgende:
Ja, vast. Vaak zie ik ze zie ik ze cube icm G3 noemen
/Carequote:Op maandag 30 juni 2008 21:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
NOU DAT IS DAN FOUT WANT EEN CUBE HEEFT EEN G4![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
K, zal er eens kijken.quote:Op maandag 30 juni 2008 21:26 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Gewoon op tweedehandsmac.nl zetten: zal vast een gek 50 euro voor geven, zelfs met ophalen. Zonde om te slopen.
Het is Lime voor de felgroene of Sage voor de mattere groene kleur. Tenzij je eigenlijk blauw/groen bedoelt, dan is het Bondi Blue.quote:Op maandag 30 juni 2008 21:34 schreef Pheno het volgende:
[..]
G3 groen is het toch, nou raak ik verward
Ik vind het wel mee vallen. Als je eens naar het middelste abonnement kijkt, 44,95 per maand voor:quote:Op dinsdag 1 juli 2008 15:40 schreef De_Hertog het volgende:
iPhone-prijzen voor Nederland zijn bekend: http://tweakers.mobi/nieuws/54277. Zoals te verwachten: goedkoop toestel, duur maandbedrag.
Het scheelt inderdaad dat je veel sneller mobiel internet krijgt. Maar ik bestelde telefoons sowieso al zelden bij de provider zelf. Bij gsmweb ben je 39,50 kwijt voor een 300 min / 1000 sms / mobiel internet abo, met gratis toestel. Ik betwijfel echter of de iPhone ook bij gsmweb en co terecht komtquote:Op dinsdag 1 juli 2008 15:47 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik vind het wel mee vallen. Als je eens naar het middelste abonnement kijkt, 44,95 per maand voor:
-300 belminuten
-300 SMS
-2 megabit internet
Als ik naar een Nokia N95 bij T-Mobile kijk met deze opties:
-Relax 300
-Relax SMS 250
-Pocket Internet Totaal + (350 kilobit)
Dan kost mij dat 66,50 euro per maand. Makkelijke keuze.
Nog even en ze vinden het wiel uitquote:Op dinsdag 1 juli 2008 16:07 schreef Geqxon het volgende:
Overigens heerlijk hoe de Tweakertjes driftig op hun calculatoren aan het rammen zijn, en tot de conclusie zijn gekomen dat de iPhone veel en veel te duur is.
Maar het was toch maar een stukje plastic?quote:
Dat is het zeker. Maar dat neemt niet weg dat het een goede deal is .. ondanks de 52 euro activering.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 18:09 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Maar het was toch maar een stukje plastic?
Je tekst wordt gecheckt op typefouten terwijl je typt.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 18:41 schreef Dunckie het volgende:
Ik zit al tijden over een mac te denken maar ik vindt ze schoftig duur. Waarom zou ik het toch doen?
Te duur .. wat doe je dan hier. Koop een Acerquote:Op dinsdag 1 juli 2008 18:41 schreef Dunckie het volgende:
Ik zit al tijden over een mac te denken maar ik vindt ze schoftig duur. Waarom zou ik het toch doen?
Adobe Lightroom?quote:Op dinsdag 1 juli 2008 18:33 schreef Xilantof het volgende:
Hmm....
Ik ben nu al een paar dagen druk opzoek naar een progje dat makkelijk watermerken/m'n naam in een foto kan zetten. Vind veel voor Windows maar weinig voor de Mac.
Ik had er net wel 1 gevonden, maar de kwaliteit was bedroevend slecht.
Iemand tips?
Ach, voor de eerste generatie titanium PowerBook kon je 10K neertellen. Als je dat vergelijkt met de huidige prijzen, is het belachelijk cheap. Kwestie van referentiekaderquote:Op dinsdag 1 juli 2008 18:41 schreef Dunckie het volgende:
quote:Op dinsdag 1 juli 2008 18:33 schreef Xilantof het volgende:
Hmm....
Ik ben nu al een paar dagen druk opzoek naar een progje dat makkelijk watermerken/m'n naam in een foto kan zetten. Vind veel voor Windows maar weinig voor de Mac.
Ik had er net wel 1 gevonden, maar de kwaliteit was bedroevend slecht.
Iemand tips?
Niet helemaal wat ik zoek... Meer een simpel programmaatje was echt alleen watermerk kan doen. In batch lekker makkelijk...quote:
Erg jammer idd voor bestaande T-Mobile klanten. Ach, even de eerste storm afwachten en na de zomer nog eens een T-Mobile shop inlopen, beetje kletsen met die verkopers, wie weet wat er mogelijk is.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 19:36 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Leuke prijzen, maar voortijdig overstappen vanaf een andere abonnement is blijkbaar niet mogelijk. Ik moet het nog maar even bekijken wat ik doe bij verlenging van mijn abo.
Ja, zoiets ga ik ook proberen. Wellicht zelfs deze week al. "ben al zes jaar T-mobile-gebruiker, blabla' 'moet in september toch verlengen blabla'.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 20:19 schreef Jarno het volgende:
[..]
Erg jammer idd voor bestaande T-Mobile klanten. Ach, even de eerste storm afwachten en na de zomer nog eens een T-Mobile shop inlopen, beetje kletsen met die verkopers, wie weet wat er mogelijk is.
Ik ben momenteel 5 jaar abonnee bij die club... En ik weet dat ik elke maand ruim meer betaal dan mijn abbo kosten (ja, das mijn eigen schuldquote:Op dinsdag 1 juli 2008 20:39 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Ja, zoiets ga ik ook proberen. Wellicht zelfs deze week al. "ben al zes jaar T-mobile-gebruiker, blabla' 'moet in september toch verlengen blabla'.
Brutalen en de halve wereld.
Wat overigens ook een halve wereld over laat voor de niet-brutalen.
genantquote:Op dinsdag 1 juli 2008 19:13 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Je tekst wordt gecheckt op typefouten terwijl je typt.
Nee.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 21:19 schreef Dunckie het volgende:
Maar goed, zijn er hier mensen die overgestapt zijn van windows naar mac en die daar iets zinnigs over te zeggen hebben?
Hoe kom je erbij dat een Mac duur is?quote:Op dinsdag 1 juli 2008 21:19 schreef Dunckie het volgende:
Maar goed, zijn er hier mensen die overgestapt zijn van windows naar mac en die daar iets zinnigs over te zeggen hebben?
Ja, doen.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 21:19 schreef Dunckie het volgende:
Knippen doe je met een schaar. Slepen ftw!quote:Op dinsdag 1 juli 2008 21:27 schreef Sjoewe het volgende:
Ja. Ik ben anderhalfjaar geleden overgestapt, nadat ik tijdens mijn werk steeds vaker Apple's onder handen kreeg en ik dat toch wel lekker vond werken.
Tips:
1. Vergelijk ze niet puur op de specificaties, dat is niet eerlijk. OSX gaat heel anders met z'n resources om dan een Windows PC. Bekijk ook vooral het totaalpakket. Een iMac heeft misschien niet de beste specs voor de prijs, maar je hebt er wel een 20" scherm en een superplatte PC voor compleet met alle software die je nodig hebt om als thuisgebruiker an de slag te gaan.
2. Verwacht geen wonderen. Macs zijn ook maar computers. Neem de tijs om om te stappen en te wennen aan de dingen die nou eenmaal gewoon anders zijn op een Mac. Ik kon echt niet met iTunes overweg en ergerde me constant aan het gebrek aan de mogelijkheid om te knippen etc. Maar na een halfjaar weet je ook niet beter.
Ontbreken ? Het zit er in , alleen niet voor meerdere bestanden. Dat het in Windows aanwezig is , wil niet zeggen dat het ook in OSX aanwezig moet zijn ..quote:Op dinsdag 1 juli 2008 21:33 schreef Sjoewe het volgende:
Eén van de dingen die ik nog steeds niet begrijp is het mysterieuze fanboyistische superioriteitsgvevoel over het ontbreken van de mogelijkheid om te knippen in OSX.
Knippen is handig, slepen is een matige vervanging. Zo.
Omdat het niet nodig is.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 21:37 schreef Sjoewe het volgende:
Waarom zou het er niet in moeten zitten?
Kutreden.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 21:44 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Omdat het niet nodig is.
BTW : http://www.apple.com/iphone/guidedtour/
Jawel, maar het kost meer moeite dan alleen maar slepen..quote:Op dinsdag 1 juli 2008 21:50 schreef Tijn het volgende:
Kun je met Quicksilver geen files moven?
Voor elk wissewasje de terminal pakken?quote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:00 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Jawel, maar het kost meer moeite dan alleen maar slepen..
Maar serieus, dan kan je net zo goed de Terminal gebruiken, die kan het ook..
Dat zeg ik dus, voor zoiets pietluttigs zo moeilijk doen. Dat was toch wel een ding wat Windows goed had zitten, bij de Mac zat er nog een bug in, waardoor je je bestanden helemaal kwijt kon raken als de Move-actie mislukt was en daar zijn ze echt heel laat achter gekomen, maar goed omdat niemand eigenlijk die functie gebruikt...quote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:06 schreef EvilMarc het volgende:
[..]
Voor elk wissewasje de terminal pakken?
Ik denk niet dat iedereen het mistquote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:08 schreef Sjoewe het volgende:
Laten we er maar weer over ophouden. Iets met de paralympics enzo.
Ik vind het gewoon jammer dat je in OSX voor werkelijk alles een prima toetsenbord shortcut hebt, behalve als je meerdere bestanden in één handeling van de ene naar de andere map wilt hebben.
En dan heel tof roepen dat je het niet nodig hebt. Mja, kthnxbye.
Ik wel. Heb in het begin uren zitten tobben, dacht echt dat het aan mij lag omdat ik me niet kon voorstellen dat een geavanceerd besturingssysteem als OS X (nja, de Finder iig) geen knip-en-plak acties zou ondersteunen. Voor sommige 'rare' OS X zaken kun je nog de verdediging vinden in HIG's ofzo, dit is gewoon domme lui-igheid.quote:
Niet met bestanden in Finder.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:40 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Maar Command+X is toch knippen en dan Command+C voor plakken?
Of snap ik jullie probleem gewoon niet..?
Voor één bestand ook niet hoor. Althans, ik kreeg het net niet voor elkaar een bestand naar een andere map te knippen-plakken. En als ik één bestand selecteer is de optie 'Cut' in het menu ook gewoon grijs.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 21:36 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Ontbreken ? Het zit er in , alleen niet voor meerdere bestanden.
specsquote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:55 schreef Roi het volgende:
* Roi is eigenaar van een MacBook Pro geworden
Aah, het ultieme argument.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:22 schreef JoMo0 het volgende:
Als het er in zou moeten zien had Steve dat zelf ook wel bedacht.
Apart. Met één bestand, of ook met meerdere?quote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:22 schreef JoMo0 het volgende:
Het zit er wel in , bij mij lukt het.
Het is ook geen enorm punt, maar af en toe als ik een folder heb waar nogal veel bestanden in staan en ik wil een document dat ergens onderaan staat verplaatsen naar een submap die ergens bovenaan staat, dan gaat dat lang zo makkelijk niet via dat 'naar boven scrollen'. En ja, met cmd-x, page up, enter cmd-v was ik er al geweest.quote:Ik gebruik het niet en zie ook absoluut het nut er niet van in. Waarschijnlijk is het gewoon een achtergebleven Windowsgebruikje. Zoals ik al zei werkt slepen prima. Maar ach het zit er al zolang niet in , dus hoeft er nu niet ineens een punt gemaakt te worden dat het er wel in moet. Als het er in zou moeten zien had Steve dat zelf ook wel bedacht. Waarom uberhaupt vergelijken "omdat het wel in Windows kan" ..
Euh, het voordeel van QS is toch juist dat je dingen zo lekker snel kan doen zonder dat je handen het toetsenbord hoeven te verlaten? Als het heel veel gedoe is met QS, heeft het natuurlijk geen zinquote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:00 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Maar serieus, als je het via QS wil doen, dan kan je het net zo goed de Terminal gebruiken, die kan het ook..
Modelnaam: MacBook Proquote:
Je mag zeggen wat je wilt hoor maar om nu te verkondigen dat knippen zo belangrijk is .. beetje mierenneuken. Je kunt niets zinnigs verzinnen dus gaan we maar knippen ..quote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:26 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Aah, het ultieme argument.
Nu zijn we uitgepraat. Wij 'knippers' zijn aan het vloeken in de kerk.
Maak een nieuwe gebruiker aan mét de goede naam en log in als de nieuwe gebruiker en verwijder de oude.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:43 schreef Roi het volgende:
Ik heb een verkeerde naam als thuismap. Nu lees ik overal dat ik dit vooral maar niet moet wijzigen..
Bij de Apple account staat trouwens wel de goede naam (gewijzigt) maar dit pakt ie niet op..
Nee, dat miereneuken maak jij ervan, omdat je het kennelijk niet kan verkroppen dat ik het een gemis vind dat er geen uitgebreide knip-functie in OSX zit. En zo blijkt ben ik daar niet de enige in...quote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:38 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Je mag zeggen wat je wilt hoor maar om nu te verkondigen dat knippen zo belangrijk is .. beetje mierenneuken. Je kunt niets zinnigs verzinnen dus gaan we maar knippen ...
De als-steve-het-gewild-had-was-het-er-wel-OSX-is-een-perfecte-schepping-kerk, diensten 24 uur per dag, 7 dagen per week.quote:Over welke kerk heb je het trouwens?
Ik begrijp niet dat je het mist ja. Maarja ach er is toch niets aan te doen dus een beetje zonde van de tijd om erover te discussiëren. Het lijkt me ook niet dat je het zó ontzettend vaak gebruikt .. maar goed ik zeg al niets meer.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:46 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Nee, dat miereneuken maak jij ervan, omdat je het kennelijk niet kan verkroppen dat ik het een gemis vindt dat er geen uitgebreide knip-functie in OSX zit. En zo blijkt ben ik daar niet de enige in. Kennelijk is dat heel raar om dat te vinden, daar het voor jou onacceptabel is, dat iemand dat uberhaupt kan vinden.
[..]
De als-steve-het-gewild-had-was-het-er-wel-OSX-is-een-perfecte-schepping-kerk, diensten 24 uur per dag, 7 dagen per week.
Ja, maar zelfs onder QS is het gewoon teveel moeite.. zeker als het om meerdere bestanden gaat..quote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Euh, het voordeel van QS is toch juist dat je dingen zo lekker snel kan doen zonder dat je handen het toetsenbord hoeven te verlaten? Als het heel veel gedoe is met QS, heeft het natuurlijk geen zin
quote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:50 schreef JoMo0 het volgende:
OSX is natuurlijk niet perfect , anders kwamen er geen updates via de Software Update binnen hè ..
Klopt dit? Best knullig als het zo is..quote:All iPhone users can’t backup the SMS to anywhere until the SMS box is full, then you have to delete all of them to prevent iPhone rejecting new SMS receiving.
Die grens ligt dan wel op 1000 smsjes.quote:Op woensdag 2 juli 2008 01:03 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Klopt dit? Best knullig als het zo is..
Het jouwequote:Op woensdag 2 juli 2008 09:59 schreef newyorkcity het volgende:
[..]
Was dit een oplossings voor mijn probleem of voor 1 daarboven?
quote:Perian enables QuickTime application support for additional Media Types:
AVI, FLV, and MKV file formats
MS-MPEG4 v1 & v2, DivX, 3ivX, H.264, FLV1, FSV1, VP6, H263I, VP3, HuffYUV, FFVHuff, MPEG1 & MPEG2 Video, Fraps, Windows Media Audio v1 & v2, Flash ADPCM, Xiph Vorbis (in Matroska), MPEG Layer II Audio
AVI support for: AAC, AC3 Audio, H.264, MPEG4, and VBR MP3
Subtitle support for SSA and SRT
Niemand?quote:Op dinsdag 1 juli 2008 20:09 schreef Pheno het volgende:
Zijn er mensen met een airport extreme en upc extreme? Werkt dat goed en niet zoals de reserverouter die ik nu heb op halve kracht? Mijn eigenlijke router is dood (geen wireless meer), dus echt nuttig is dat ding dan niet meer.
quote:
Laat ik het zo zeggen; ik denk dat heel veel Mac-gebruikers het zich erg moeilijk kunnen voorstellen, dat iemand ooit spijt zou krijgen van de overstap van Windows naar Mac.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 21:19 schreef Dunckie het volgende:
Inderdaad, misschien een specifiek software pakketje, maar daar hebben we CrossOver / VMWare / Parallels voor.quote:Op woensdag 2 juli 2008 15:02 schreef dottinator het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen; ik denk dat heel veel Mac-gebruikers het zich erg moeilijk kunnen voorstellen, dat iemand ooit spijt zou krijgen van de overstap van Windows naar Mac.
Infidel!quote:Op woensdag 2 juli 2008 16:28 schreef C.Mongler het volgende:
Hee mede applers
Heeft iemand het al voorelkaar gekregen om OS X te verwijderen. Ik draai eigenlijk alleen maar windows en heb de ruimte op de hd nodig.
Omdat ze er wel leuk uitzien. Maar windows werkt gewoon net iets vlotter en fijner dan os x. Misschien komt het omdat os x nog oude unix techniek is...quote:Op woensdag 2 juli 2008 16:31 schreef Pheno het volgende:
Mag ik een domme vraag stellen? Waarom koop je een mac om daarna windows er op te gooien?
Ah, ok....quote:Op woensdag 2 juli 2008 16:34 schreef C.Mongler het volgende:
[..]
Omdat ze er wel leuk uitzien. Maar windows werkt gewoon net iets vlotter en fijner dan os x. Misschien komt het omdat os x nog oude unix techniek is...
Ja precies, OS X zit vol met oude meuk. Dan kun je beter iets moderns als Windows nemen, dat schrijven ze ten minste voor elke versie from scratch.quote:Op woensdag 2 juli 2008 16:34 schreef C.Mongler het volgende:
[..]
Omdat ze er wel leuk uitzien. Maar windows werkt gewoon net iets vlotter en fijner dan os x. Misschien komt het omdat os x nog oude unix techniek is...
iTunes zit ook vol met oude carbon code, dat herschrijven ze ook niet bij elke release. En ik kan Photoshop, iTunes en Safari gewoon meenemen naar windowsquote:Op woensdag 2 juli 2008 16:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja precies, OS X zit vol met oude meuk. Dan kun je beter iets moderns als Windows nemen, dat schrijven ze ten minste voor elke versie from scratch.
You lost me there.quote:Op woensdag 2 juli 2008 16:34 schreef C.Mongler het volgende:
[..]
Maar windows werkt gewoon net iets vlotter en fijner dan os x.
Ach, een gebruiker die niet openstaat voor "nieuwe" dingen. Die bestaan ook nog.quote:
Er moet toch een of andere reden zijn waarom 90% van de wereld het gebruikt? Heeft iemand verder de oplossing voor mijn probleem?quote:
Dus je gaat uit van "als de rest het gebruikt, dan zal het wel het beste zijn"quote:Op woensdag 2 juli 2008 17:10 schreef C.Mongler het volgende:
[..]
Er moet toch een of andere reden zijn waarom 90% van de wereld het gebruikt? Heeft iemand verder de oplossing voor mijn probleem?
De massa ging voor de iPod, maar niet voor mac os xquote:Op woensdag 2 juli 2008 17:15 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dus je gaat uit van "als de rest het gebruikt, dan zal het wel het beste zijn"
Dus je rijdt ook een Opel omdat je die het meest ziet rijden
Goh, zou dat komen omdat mac os alleen draait op apple stuff?En een ipod koopt men makkelijker dan een "dure" laptopquote:Op woensdag 2 juli 2008 17:17 schreef C.Mongler het volgende:
[..]
De massa ging voor de iPod, maar niet voor mac os x
en daar kan ik me compleet in vinden, os x is gewoon nog niet klaar voor de desktop. Windows wel
Dat heb ik dus gedaan, maar nu wil ik van m'n os x partitie af. Een oplossing?quote:Op woensdag 2 juli 2008 17:19 schreef Pheno het volgende:
[..]
Goh, zou dat komen omdat mac os alleen draait op apple stuff?En een ipod koopt men makkelijker dan een "dure" laptop
Maar goed, wat jij wilt, ik zou zeggen, bootcamp jezelf raak.
Missie? Nee, ik vraag me oprecht af waarom iemand windows beter vind dan mac os. Zo ik ook mezelf afvraag waarom men windows beter vindt dan elke andere linux distributie.quote:Op woensdag 2 juli 2008 17:20 schreef C.Mongler het volgende:
[..]
Dat heb ik dus gedaan, maar nu wil ik van m'n os x partitie af. Een oplossing?
En verder: dat jullie op een religieuze missie zijn, mij best. Ik wil gewoon werk doen op m'n computer
Dat nog geen eens, maar vooral die argumenten gaan nergens over. Maar dan wel een Apple kopen omdat "ze er wel leuk uitzien"quote:Op woensdag 2 juli 2008 17:22 schreef Pheno het volgende:
[..]
Missie? Nee, ik vraag me oprecht af waarom iemand windows beter vind dan mac os. Zo ik ook mezelf afvraag waarom men windows beter vindt dan elke andere linux distributie.
Gewenning aan de windows look and feel of zo?
Ja, de reden is dat Microsoft wél licenties voor zijn besturingssysteem afstond en Apple niet.quote:Op woensdag 2 juli 2008 17:10 schreef C.Mongler het volgende:
[..]
Er moet toch een of andere reden zijn waarom 90% van de wereld het gebruikt?
Dus als je geen windows op je dell wil moet je je dell ook maar terugbrengen?quote:Op woensdag 2 juli 2008 17:46 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Dus jij koopt een Mac met OSX en wil OSX verwijderen om op je Mac Windows te draaien onder het mom van 'OSX is gewoon nog niet klaar voor de desktop, Windows wel'.
Ik zou je Mac terugbrengen en een Dell of zo gaan kopen.
Het werkte! bedanktquote:Op woensdag 2 juli 2008 17:48 schreef Anthraxx het volgende:
Gewoon je OSX partitie zo klein mogelijk maken en Windows als standaard instellen. Je komt er niet onder uit omdat Firmware updates via OSX verlopen.
Nee, want daar kun je linux of zo op zetten. En voor een cheap ass dell is dat niet erg.quote:Op woensdag 2 juli 2008 18:02 schreef C.Mongler het volgende:
[..]
Dus als je geen windows op je dell wil moet je je dell ook maar terugbrengen?
[..]
Het werkte! bedankt
Eindelijk van os x af
Die naast je nummers? Als je die uitschakelt worden die nummers niet afgespeeld wanneer je er niet expliciet op dubbelklikt.quote:Op woensdag 2 juli 2008 18:08 schreef EvilMarc het volgende:
Iemand hier enig idee waar je die vinkjes in iTunes allemaal voor kan gebruiken. Ik zit er nu al 3 dagen mee
Op welke manier dan, geef eens wat argumenten. En waarom zou een os op een magische manier aan een computer vastzitten?quote:Op woensdag 2 juli 2008 18:45 schreef dottinator het volgende:
Zelfs die oude Unix techniek is nog vele malen geavanceerder dan het Windows. Wat zegt dat over het "moderne" Windows...
Verder is ook in te stellen dat alleen aangevinkte nummers naar je iPod gesyncd worden.quote:Op woensdag 2 juli 2008 18:47 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Die naast je nummers? Als je die uitschakelt worden die nummers niet afgespeeld wanneer je er niet expliciet op dubbelklikt.
De overstap naar een compleet nieuwe CPU architectuur bijvoorbeeld. Zie jij Microsoft al compleet overgaan naar PowerPC CPU's met behoud van compatibility binnen de korte tijd waarin Apple dit gedaan heeft met PPC -> Intel? De 64 bit support bijvoorbeeld, zonder gelijk met -tig OS-versies aan te komen waar de consument uit moet kiezen? Nee, OS X is gewoon 64 bit, klaar.quote:Op woensdag 2 juli 2008 19:37 schreef C.Mongler het volgende:
[..]
Op welke manier dan, geef eens wat argumenten.
Bijna alles in OS X maakt nog gebruik van het oude gui systeem carbon (photshop, itunes etc). Wat nog 32bit isquote:Op woensdag 2 juli 2008 20:00 schreef Jarno het volgende:
[..]
De overstap naar een compleet nieuwe CPU architectuur bijvoorbeeld. Zie jij Microsoft al compleet overgaan naar PowerPC CPU's met behoud van compatibility binnen de korte tijd waarin Apple dit gedaan heeft met PPC -> Intel? De 64 bit support bijvoorbeeld, zonder gelijk met -tig OS-versies aan te komen waar de consument uit moet kiezen? Nee, OS X is gewoon 64 bit, klaar.
Ik had het over het OS. Wat app-bouwers doen moeten ze zelf weten, maar jij had het over een OS, dus ik ook. Maar goed, laten we hier geen OS war van maken ajb. Veel plezier met het superieure Windows op je hip uitziende Mac.quote:Op woensdag 2 juli 2008 20:03 schreef C.Mongler het volgende:
[..]
Bijna alles in OS X maakt nog gebruik van het oude gui systeem carbon (photshop, itunes etc). Wat nog 32bit isen apple niet wil porten naar 64 bit
Optimalisatie. Apple hoeft Mac OS X maar te ontwerpen voor een klein deel van de hardware dat op de markt is, wat ten goede komt aan de performance.quote:Op woensdag 2 juli 2008 19:37 schreef C.Mongler het volgende:
[..]
En waarom zou een os op een magische manier aan een computer vastzitten?
quote:Op woensdag 2 juli 2008 17:17 schreef C.Mongler het volgende:
[..]
en daar kan ik me compleet in vinden, os x is gewoon nog niet klaar voor de desktop. Windows wel
Hoe verklaar je dit?quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 | mach_kernel: Mach-O universal binary with 2 architectures mach_kernel (for architecture i386): Mach-O executable i386 mach_kernel (for architecture ppc): Mach-O executable ppc file mach_kernel.ctfsys mach_kernel.ctfsys: Mach-O universal binary with 2 architectures mach_kernel.ctfsys (for architecture i386): Mach-O executable i386 mach_kernel.ctfsys (for architecture ppc): Mach-O executable ppc |
Dat unix voor meerdere architecturen in te zetten is? ipv windows wat alleen maar x86-32 is en 64bits in elkaar gehacked waar je dan nog apart voor moet betalen?quote:Op woensdag 2 juli 2008 20:08 schreef C.Mongler het volgende:
[..]
Hoe verklaar je dit?
[ code verwijderd ]
Als 1 groot drama. Zo, klaar.quote:Op woensdag 2 juli 2008 20:08 schreef C.Mongler het volgende:
[..]
Hoe verklaar je dit?
[ code verwijderd ]
Hoe verklaar je wat? 1 OS wat twee structuren support. Mooi toch?quote:Op woensdag 2 juli 2008 20:08 schreef C.Mongler het volgende:
[..]
Hoe verklaar je dit?
[ code verwijderd ]
Dat heeft echt helemaal geen kut met 64 bits of niet te maken.quote:Op woensdag 2 juli 2008 20:08 schreef C.Mongler het volgende:
[..]
Hoe verklaar je dit?
[ code verwijderd ]
NT is er ook voor verschillende archs zoals: PPC, MIPS, x86, x86-64 en Alpha?quote:Op woensdag 2 juli 2008 20:09 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dat unix voor meerdere architecturen in te zetten is? ipv windows wat alleen maar x86-32 is en 64bits in elkaar gehacked waar je dan nog apart voor moet betalen?
Dat heeft er alles mee te maken!quote:Op woensdag 2 juli 2008 20:11 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dat heeft echt helemaal geen kut met 64 bits of niet te maken..
1 2 3 4 5 | /Applications/iScrobbler.app/Contents/MacOS/iScrobbler: Mach-O universal binary with 3 architectures /Applications/iScrobbler.app/Contents/MacOS/iScrobbler (for architecture i386):Mach-O executable i386 /Applications/iScrobbler.app/Contents/MacOS/iScrobbler (for architecture x86_64): Mach-O 64-bit executable x86_64 /Applications/iScrobbler.app/Contents/MacOS/iScrobbler (for architecture ppc): Mach-O executable ppc |
NT is al dood, dus wat is je punt. Plus dat microsoft dat allang heeft laten vallen, probeer jij nog maar alpha support te krijgen voor je moderne OS. En je betaalt voor 1 architectuur, dus als je windows 32 bits hebt gekocht en later een nieuwe pc koopt die 64 bits is: mag je opnieuw windows 64 kopenquote:Op woensdag 2 juli 2008 20:12 schreef C.Mongler het volgende:
[..]
NT is er ook voor verschillende archs zoals: PPC, MIPS, x86, x86-64 en Alpha?
Ja? Waar dan?quote:Op woensdag 2 juli 2008 20:12 schreef C.Mongler het volgende:
[..]
Ja, ooit ja. Tegenwoordig is de meest exotische smaak Itanium (verhaal apart over of dat nou wel weer zo'n succes is).quote:Op woensdag 2 juli 2008 20:12 schreef C.Mongler het volgende:
[..]
Ga eens lekker dom zijn. Of weet jij niet dat unix zichzelf compileert? Alsof er if statements in gaan staan die zeggen "if (64bits == true )"quote:Op woensdag 2 juli 2008 20:12 schreef C.Mongler het volgende:
[..]
[..]
Dat heeft er alles mee te maken!
kijk maar, dit is een 64bit app:
[ code verwijderd ]
NT dood? De verkoop van NT 6.0 gaat anders heel erg goedquote:Op woensdag 2 juli 2008 20:14 schreef Pheno het volgende:
[..]
NT is al dood, dus wat is je punt. Plus dat microsoft dat allang heeft laten vallen, probeer jij nog maar alpha support te krijgen voor je moderne OS. En je betaalt voor 1 architectuur, dus als je windows 32 bits hebt gekocht en later een nieuwe pc koopt die 64 bits is: mag je opnieuw windows 64 kopen. Bij Apple niet
Installeer vista dan even op een Powermac.quote:Op woensdag 2 juli 2008 20:15 schreef C.Mongler het volgende:
[..]
NT dood? De verkoop van NT 6.0 gaat anders heel erg goed
Hey, ik hoorde anders dat Unix echt heel ouderwets is dus je weet het niet he!quote:Op woensdag 2 juli 2008 20:15 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ga eens lekker dom zijn. Of weet jij niet dat unix zichzelf compileert? Alsof er if statements in gaan staan die zeggen "if (64bits == true )"
Was het niet zo dat al die windows van nieuw af aan was gebouwd? Hoe kan het dan NT 6 zijn?quote:Op woensdag 2 juli 2008 20:15 schreef C.Mongler het volgende:
[..]
Dingen die zichzelf compileren?quote:Op woensdag 2 juli 2008 20:15 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ga eens lekker dom zijn. Of weet jij niet dat unix zichzelf compileert? Alsof er if statements in gaan staan die zeggen "if (64bits == true )"
Trolletjes op mijn vrije avond, life is greatquote:Op woensdag 2 juli 2008 20:17 schreef C.Mongler het volgende:
[..]
Dingen die zichzelf compileren?
Vertel vertel
Wat was er eerder: C of unix?quote:Op woensdag 2 juli 2008 20:17 schreef C.Mongler het volgende:
[..]
Dingen die zichzelf compileren?
Vertel vertel
Als je geen antwoord hebt ga je dingen maar trollen noemen?quote:Op woensdag 2 juli 2008 20:18 schreef Pheno het volgende:
[..]
Trolletjes op mijn vrije avond, life is great
Als jij niet weet wat er bedoeld wordt met een os dat zichzelf in elkaar compileert tijdens installatie: ja, dan ben je een troll.quote:Op woensdag 2 juli 2008 20:19 schreef C.Mongler het volgende:
[..]
Als je geen antwoord hebt ga je dingen maar trollen noemen?
Dus UNIX kon zichzelf compileren?quote:
precies, met prachtige parameters en een scripttaal uit de moderne tijdquote:Op woensdag 2 juli 2008 20:20 schreef Jarno het volgende:
Bash, nog zoiets hopeloos ouderwets uit de Unix wereld. Kun je toch beter toch zoiets hips als de DOS commandline gebruiken.
Op die troll ga ik niet eens een antwoord gevenquote:Op woensdag 2 juli 2008 20:20 schreef Pheno het volgende:
[..]
Als jij niet weet wat er bedoeld wordt met een os dat zichzelf in elkaar compileert tijdens installatie: ja, dan ben je een troll.
Ga jij dan nog even uitleggen hoe je NT 6 op een PPC kan installeren?quote:Op woensdag 2 juli 2008 20:19 schreef C.Mongler het volgende:
[..]
Als je geen antwoord hebt ga je dingen maar trollen noemen?
Jij bent zeker zo'n figuur dat denkt dat een lange functienaam of variabele meer geheugen vreetquote:
Daar is op dit moment geen afzetmarkt voorquote:Op woensdag 2 juli 2008 20:22 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ga jij dan nog even uitleggen hoe je NT 6 op een PPC kan installeren?
ppc er uit halen, intel er in rammen met een moker en hopen dat ie het doet?quote:Op woensdag 2 juli 2008 20:22 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ga jij dan nog even uitleggen hoe je NT 6 op een PPC kan installeren?
geen moeite, daarom hebben ze al een aparte versie nodig voor x86 64 bits procsquote:Op woensdag 2 juli 2008 20:23 schreef C.Mongler het volgende:
[..]
Daar is op dit moment geen afzetmarkt voor
Maar het is geen moeite om de kernel te porten, de apps is een ander verhaal
Een zoekmachine die een db aanmaaktquote:Op woensdag 2 juli 2008 20:22 schreef Jarno het volgende:
Spotlight, nog zoiets. Echt, wie gebruikt die ellende!?!
Een index per partitie maken en bijhouden is idd veel beterquote:Op woensdag 2 juli 2008 20:25 schreef C.Mongler het volgende:
[..]
Een zoekmachine die een db aanmaakt
Beagle/google desktop anyone?
Leg onderstaande posts dan eens uit?quote:Op woensdag 2 juli 2008 20:23 schreef C.Mongler het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 2 juli 2008 20:12 schreef C.Mongler het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 2 juli 2008 20:15 schreef C.Mongler het volgende:
[..]
Het was jouw argument, niet het mijne. Daarnaast worden de apps niet door Apple gemaakt. Dat is dus de verantwoordelijkheid van de app bouwer.quote:Maar het is geen moeite om de kernel te porten, de apps zijn een ander verhaal
quote:Ga jij dan nog even uitleggen hoe je OS X simpel op een normale x86 doos zet?
Ik begrijp hieruit dat je nog nooit langer als 3 tellen Spotlight gebruikt hebt want al die 3rd party tools mogen qua snelheid en gebruiksgemak nog niet in de schaduw staan. Echt, als ik een compleet onbekende IMAP mailbox toevoeg in Mail kan ik die 2 tellen later al doorzoeken met Spotlight. Ik heb geprobeerd met de Search van Vista (die volgens kenners toch wel echt wel bijna heul zo goed is) te werken op mijn werk laptop maar 't is hopeloos. Daarnaast, waarom zou ik mijn toevlucht nemen tot 3rd party tools voor zoiets simpels als het vinden van documenten op mijn PC?quote:Op woensdag 2 juli 2008 20:25 schreef C.Mongler het volgende:
[..]
google desktop is een traag gedrocht vergeleken bij spotlight op OSX. En dan heb ik het nog niet eens over MS eigen zoekfunctionaliteit.quote:Op woensdag 2 juli 2008 20:25 schreef C.Mongler het volgende:
[..]
Uberhaupt heb ik wat problemen met support van applicatiemakers bij Vista. Op mijn werk kan ik niet met Vista werken, omdat ze niet eens fatsoenlijk backwards compatible kunnen zijn. Rosetta vreet misschien geheugen bij ppc -> uni emulatie, maar het werkt iig een stuk beter.quote:Op woensdag 2 juli 2008 20:28 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik begrijp hieruit dat je nog nooit langer als 3 tellen Spotlight gebruikt hebt want al die 3rd party tools mogen qua snelheid en gebruiksgemak nog niet in de schaduw staan. Echt, als ik een compleet onbekende IMAP mailbox toevoeg in Mail kan ik die 2 tellen later al doorzoeken met Spotlight. Ik heb geprobeerd met de Search van Vista (die volgens kenners toch wel echt wel bijna heul zo goed is) te werken op mijn werk laptop maar 't is hopeloos. Daarnaast, waarom zou ik mijn toevlucht nemen tot 3rd party tools voor zoiets simpels als het vinden van documenten op mijn PC?
Straks ga je nog zeggen dat Time Machine hetzelfde is als Volume Shadows ofzo.
Echt, dit is geen fanboy overdrijving ofzo, maar ik heb op mijn werklaptop Vista geprobeerd, ik zit nu weer op XP, maar ik vind het elke avond een verademing om mijn iMac of MacBook aan te slingeren. De rust van OS X, het hele it-just-works, heerlijk. Vorige week was m'n grafische kaart driver weer opeens omgevallen waardoor m'n 2 monitor het opeens niet meer deed, m'n wifi connectie was pleite en ik kon out of the box geen SQL 2005 installeren. Echt, wat een crap. En het ergste is, niemand ergert zich eraan kennelijk. Men weet gewoon niet meer hoe het eigenlijk hoort te zijn of hoe het beter kan.quote:Op woensdag 2 juli 2008 20:30 schreef Swetsenegger het volgende:
God wat heb ik me vandaag weer mateloos geïrriteerd aan Outlook. Je tikt een zoekopdracht in en vergist je. Je drukt gelijk op stop en dan duurt het echt tientallen seconden (!) voordat hij STOPT met zoeken. Wat een drama.
Inderdaad,quote:Op woensdag 2 juli 2008 20:33 schreef Jarno het volgende:
[..]
Echt, dit is geen fanboy overdrijving ofzo, maar ik heb op mijn werklaptop Vista geprobeerd, ik zit nu weer op XP, maar ik vind het elke avond een verademing om mijn iMac of MacBook aan te slingeren. De rust van OS X, het hele it-just-works, heerlijk. Vorige week was m'n grafische kaart driver weer opeens omgevallen waardoor m'n 2 monitor het opeens niet meer deed, m'n wifi connectie was pleite en ik kon out of the box geen SQL 2005 installeren. Echt, wat een crap. En het ergste is, niemand ergert zich eraan kennelijk. Men weet gewoon niet meer hoe het eigenlijk hoort te zijn of hoe het beter kan.
Heatwave?quote:Op woensdag 2 juli 2008 20:46 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Misschien is C.Mongler wel de nieuwe account van die DIG-Mod, die ook zo lekker Windows kon verkondigen als het walhalla.
Naam schiet me niet te binnen....
Mooi voorbeeld in Vista. Als ik in "Start search" het woord "iTunes" in type, laat hij eerst "Info Itunes.rtf" zien, en daarna "iTunes.exe".quote:Op woensdag 2 juli 2008 20:30 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
google desktop is een traag gedrocht vergeleken bij spotlight op OSX. En dan heb ik het nog niet eens over MS eigen zoekfunctionaliteit.
God wat heb ik me vandaag weer mateloos geïrriteerd aan Outlook. Je tikt een zoekopdracht in en vergist je. Je drukt gelijk op stop en dan duurt het echt tientallen seconden (!) voordat hij STOPT met zoeken. Wat een drama.
Cothen.quote:Op woensdag 2 juli 2008 20:46 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Misschien is C.Mongler wel de nieuwe account van die DIG-Mod, die ook zo lekker Windows kon verkondigen als het walhalla.
Naam schiet me niet te binnen....
http://www.opensource.apple.com/darwinsource/ . Succes!quote:Op woensdag 2 juli 2008 20:23 schreef C.Mongler het volgende:
[..]
Maar het is geen moeite om de kernel te porten, de apps zijn een ander verhaal
Ga jij dan nog even uitleggen hoe je OS X simpel op een normale x86 doos zet?
Ik vraag me sowieso wel eens af of de moderators van deze toko ervan op de hoogte zijn dat er software bestaat die niet door Microsoft is gemaaktquote:Op woensdag 2 juli 2008 20:46 schreef Walter_Sobchak het volgende:
"Ja! EA!"quote:Op woensdag 2 juli 2008 22:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vraag me sowieso wel eens af of de moderators van deze toko ervan op de hoogte zijn dat er software bestaat die niet door Microsoft is gemaakt
Daar erger ik me nog steeds kapot aanquote:Op woensdag 2 juli 2008 20:58 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Mooi voorbeeld in Vista. Als ik in "Start search" het woord "iTunes" in type, laat hij eerst "Info Itunes.rtf" zien, en daarna "iTunes.exe".
En hoe vaak ik iTunes op deze manier gestart heb, hij onthoudt het maar niet. Niet mee te werken.
Eheh.. juist. Je weet dat wat je daar ziet, niks met 32-bit of Carbon of wat dan ook te maken heeft?quote:Op woensdag 2 juli 2008 20:08 schreef C.Mongler het volgende:
[..]
Hoe verklaar je dit?
[ code verwijderd ]
Ik vraag mij serieus af wanneer de eerste competente DIG mod weer eens komt.quote:Op woensdag 2 juli 2008 22:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vraag me sowieso wel eens af of de moderators van deze toko ervan op de hoogte zijn dat er software bestaat die niet door Microsoft is gemaakt
Competente ICT'ers hebben geen tijd om te modderen.quote:Op donderdag 3 juli 2008 08:57 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik vraag mij serieus af wanneer de eerste competente DIG mod weer eens komt.
Wat natuurlijk de beste manier is om snel door een hoop data te zoeken. Sterker nog, MS vond het ook een goed idee en wilde zelfs van het hele filesystem een database maken. Maar helaas konden ze hier alleen maar over opscheppen tegen de pers, maar hebben ze het nooit daadwerkelijk voor elkaar gekregenquote:Op woensdag 2 juli 2008 20:25 schreef C.Mongler het volgende:
[..]
Hashmaps? Database zijn sloom mèn.quote:Op donderdag 3 juli 2008 10:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat natuurlijk de beste manier is om snel door een hoop data te zoeken. Sterker nog, MS vond het ook een goed idee en wilde zelfs van het hele filesystem een database maken. Maar helaas konden ze hier alleen maar over opscheppen tegen de pers, maar hebben ze het nooit daadwerkelijk voor elkaar gekregen
quote:Standaard midrange hardware van 800 euro voor windows computer + Vista home premium a 77 en dat runt dan fluitend harder als die Mac.
Joepie! Hij doet ut weer. Snap nog steeds niet waarom ie het daarvoor niet deed...quote:
Fluitende fans zeker ..quote:
quote:PC + Playstation 3 + PC + netwerk printer + Sonos + Squeezebox + Network Enabled LCD tv
quote:4x pc
2x Laptop
1x Xbox
1x PS2
1x Webcamserver
1x NAS
1x Printserver
Een doorsnee Mac gebruiker heeft een TimeMachine Capsule, met daaraan een printer. Vervolgens een iMac (wireless), Macbook (wireless), voor de gaming een Nintendo Wii / Playstation 3 (wireless), voor de entertainment een Apple TV (wireless) en een Airport Express voor de muziek en printer in de hobbykamer.quote:servertje voor media enz, xbox, 2 vaste pc's, mediacenter, extra 11b adapter voor de nds, kabletje voor knutselwerk aan bevriende pc's
Overigens die nieuwe Linksys Routers hebben Mac-compatibility voor de setup_wizard...quote:Op donderdag 3 juli 2008 19:08 schreef Geqxon het volgende:
Of dit nieuwsbericht dan, mensen die aan 4 UTP poorten niet genoeg hebben:
[..]
[..]
[..]
Een doorsnee Mac gebruiker heeft een TimeMachine Capsule, met daaraan een printer. Vervolgens een iMac (wireless), Macbook (wireless), voor de gaming een Nintendo Wii / Playstation 3 (wireless), voor de entertainment een Apple TV (wireless) en een Airport Express voor de muziek en printer in de hobbykamer.
* Walter_Sobchak checkt woonkamer/studeerkamerquote:Op donderdag 3 juli 2008 19:08 schreef Geqxon het volgende:
Of dit nieuwsbericht dan, mensen die aan 4 UTP poorten niet genoeg hebben:
[..]
[..]
[..]
Een doorsnee Mac gebruiker heeft een TimeMachine Capsule, met daaraan een printer. Vervolgens een iMac (wireless), Macbook (wireless), voor de gaming een Nintendo Wii / Playstation 3 (wireless), voor de entertainment een Apple TV (wireless) en een Airport Express voor de muziek en printer in de hobbykamer.
Und? Een Airport is nog veel en veel makkelijker in te stellen.quote:Op donderdag 3 juli 2008 19:13 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Overigens die nieuwe Linksys Routers hebben Mac-compatibility voor de setup_wizard...
[ afbeelding ]
Jij bent echt extreem domquote:Op woensdag 2 juli 2008 17:17 schreef C.Mongler het volgende:
[..]
Gelukkig werkt ie op windows, scheelt weer in vraag naar erg domme tutorials voor de mac.quote:Op donderdag 3 juli 2008 19:56 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Jij bent echt extreem dom
Wij leveren al bijna een jaar WPS. En mac drivers voor onze USB adapters leveren we al 2 jaar.quote:Op donderdag 3 juli 2008 20:08 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ging me niet zozeer om de functionlatiteit, ging me om dat nu ook een andere fabrikant naast Apple zelf ervoor zorgt dat je het "installeren" ervan via een Mac-machine kan doen. (Los van het feit dat je naast gewoon de webbrowser kan starten en daar een setup wizard doorloopt).
Mja. Mwoch.quote:
Das bij mij alleen als hij aan de voeding hangt.quote:Op donderdag 3 juli 2008 20:10 schreef Jarno het volgende:
[..]
Mja. Mwoch.
Enniewee, mijn MacBook wordt de laatste tijd wel erg warm vind ik. Warmerder dan normaal dus. Bekend euvel ofzo? Moeite waard om eens mee langs de A-Mac te gaan ofzo?
Ah verrek!quote:
Limewire werkt trouwens best primaquote:Op donderdag 3 juli 2008 20:01 schreef Pheno het volgende:
[..]
Gelukkig werkt ie op windows, scheelt weer in vraag naar erg domme tutorials voor de mac.
Ik kijk anders tegen een dikke grijze wolk aan waar de regen vanuit keldert..quote:
Zijn er glasvezlaars die snellere verbindingen dan 100 mbit leveren dan?quote:Op donderdag 3 juli 2008 20:16 schreef Mr.Noodle het volgende:
Overigens, waarom zijn er trouwens maar zo weinig routers met een Wan poort die goed Gigabit snelheden ondersteund voor de consumentenmarkt? Ik bedoel, moest laatst Glasvezel bij iemand thuis installeren en wilde er even een router voor vinden met Gigabit Wan, presteren die dinger harstikke ondermaats, zowat evensnel als via draadloos (802.11n)
Ja, sommige glasvezelnetwerken testen alweer met hogere snelheden. Die van hem zou 300Mbit moeten zijn. Echter op dat apparaat kan maar 1 computer aangesloten worden en de andere Ethernetpoorten zijn uitschakeld oidquote:Op donderdag 3 juli 2008 20:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zijn er glasvezlaars die snellere verbindingen dan 100 mbit leveren dan?
Limewirequote:Op donderdag 3 juli 2008 20:16 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Limewire werkt trouwens best prima
de laatste keer dat ik dat gebruikte is echt 5 jaar geleden of zo!
Eindelijk weer liedjes downloaden
imijn macbook
Had jij niet zo'n witte iBookquote:Op donderdag 3 juli 2008 20:16 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Limewire werkt trouwens best prima
de laatste keer dat ik dat gebruikte is echt 5 jaar geleden of zo!
Eindelijk weer liedjes downloaden
imijn macbook
als je een beter programma hebt?quote:
De Sitecom WL-308 die komende maand op de markt komt ondersteunt routing snelheden tot 300Mbps.quote:Op donderdag 3 juli 2008 20:16 schreef Mr.Noodle het volgende:
Overigens, waarom zijn er trouwens maar zo weinig routers met een Wan poort die goed Gigabit snelheden ondersteund voor de consumentenmarkt? Ik bedoel, moest laatst Glasvezel bij iemand thuis installeren en wilde er even een router voor vinden met Gigabit Wan, presteren die dinger harstikke ondermaats, zowat evensnel als via draadloos (802.11n)
Leg jij het anders even uit aan Swets, lijkt me een goed plan.quote:Op donderdag 3 juli 2008 22:57 schreef C.Mongler het volgende:
NAT is op hoge snelheden vrij cpu intensief idd.
Als je echt de volle snelheden wil halen zou ik er een aparte computer voor neerzetten. Met goede nic's ipv realtek meuk die in de meeste nat routers zitten
Nou mijn papa is computer programmeur etc,quote:Op donderdag 3 juli 2008 21:07 schreef Sjoewe het volgende:
Als je niet weet hoe je poorten moet forwarden, of iemand hebt die dat voor je kan doen, zou ik maar lekker bij Limewire blijven.
Misschien nog 's bij je baas aankloppen, Swets?quote:Apple blijkt in alle stilte de prijs van zijn met flashopslag uitgeruste Macbook Air flink te hebben verlaagd. De fabrikant haalt maar liefst vijfhonderd dollar van de prijs af nu de prijzen voor nand-geheugen blijven dalen.
De ultradunne op 1,8GHz geklokte 13"-Macbook Air met een 64GB-ssd gaat hierdoor via de Amerikaanse webwinkel van Apple over de toonbank voor 2598 dollar. Vorige week moest voor dezelfde machine nog 3098 dollar worden betaald, zo ontdekte Appleinsider.com.
Overigens is de prijsverlaging niet geheel aan de dalende nand-prijzen toe te schrijven. Ook de 1,8GHz Core 2 Duo-processor van Intel is bij Apple goedkoper geworden. Deze processor kost als upgrade nu 100 dollar in plaats van 200 dollar. De resterende 400 dollar komen wel geheel voor rekening van de lagere ssd-prijs. De 64GB-ssd kostte bij Apple 999 dollar, maar deze upgrade is in prijs verlaagd tot 599 dollar.
Serieus? Welke versie draai je dan? Ik had 't ook eens gedownload en toen was het het meest piece-of-shit-pre-alpha programma dat ik ooit gezien hadquote:Op donderdag 3 juli 2008 21:00 schreef Sjoewe het volgende:
Tot nu toe bevalt het me eigenlijk wel prima, om de een of andere vage reden wilde SSX niet meer downloaden sinds m'n frisse install, dus toen maar Solarseek gepakt. Werkt tot nu toe foutloos.
Je kan ook usenet gebruiken, geen gezeur meer met poortjes en dingen delen enzoquote:Op vrijdag 4 juli 2008 09:55 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Nou mijn papa is computer programmeur etc,
en hij heeft ook allerlei onderdelen vervangen en alles geïnstalleerd etc.
Dus als er echt iets is doet hij het of kan ik het vragen (vandaar dat ik zo een n00b ben)
Maar... Ik wil wel graag leren hoe het moet
usenet?quote:Op vrijdag 4 juli 2008 10:33 schreef mrbox het volgende:
[..]
Je kan ook usenet gebruiken, geen gezeur meer met poortjes en dingen delen enzo![]()
Iemand nu ook last van niet werkende hot corners ? Na een reboot blijft het even werken maar na een keer uit de slaapstand te komen is het kapot ...
- Zoeken @ (bijv.) http://www.binsearch.info/quote:Op vrijdag 4 juli 2008 10:48 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
usenet?
ik vind 't allemaal prima maar geen idee waar ik het vandaan moet halen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |